Dutch Lion schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:40:
Ik heb de knoop vrijwel doorgehakt: ik ga voor een 4 Silver.
Wat ik uit het topic begrijp kun je de meeste accesoires net zo goed uit China (dx/ebay) laten komen.
Voor mezelf heb ik al het volgende lijstje aan dingen die er m.i. bij horen:
- Chest mount (dx.com)
- Helmet strap (dx.com?)
- Dobber (dx.com)
- Opbergkoffer (dx.com)
- Suctioncup (dx.com)
- Extra batterijen + autolader? Waar kun je die het beste kopen?
- ...
Ik ga de GoPro voorlopig gebruiken voor bij het MTBen en tijdens het skieën. Verder is het wel leuk als ik er in de zomer eens een meer of zwembad mee in kan springen.
Hebben jullie nog dingen die echt must-have zijn voor als je een GoPro aanschaft? En waar kan ik het beste extra batterijen kopen, officiële of zijn er (goedkopere/betere) alternatieven?
Dan als laatste: wat is aan te raden qua geheugenkaart grootte?
Kom maar op met de tips

Bij het moutainbiken wil je zeker ook een bar-mount hebben. hierdoor kun je wat meer afwisselende beelden schieten door bijvoorbeeld de HERO te monteren op je achterbrug,op de voorvork lekker laag bij de grond. Ook mbv een dergelijke mount niet maar alleen vooruit, maar ook achteruit filmen (remote is dan wel erg fijn, geld ook voor skieën !!) selfie vanaf het stuur, of de weg/het pad vanaf het stuur met schokbrekers in beeld etc,.... en ook een pole is eigenlijk wel een must, ook voor in het zwembad/zee, pretpark, waterglijbanen etc. Voor bij het skieën gebruik ik gewoon een standaard adhesive curved mount voor op de helm, (camera wel even met een extra touwtje vast maken aan je helm tegen verlies, bij nog nooit losgekomen overigens!!) en een Pole (of met de bar mount op je skistok monteren)
SD kaart hangt een beetje af van welke resulutie je filmt, ik zit zelf bijna altijd op 1080Superview 60F, dan kun je ongeveer een uurtje filmen met 16 gb (let wel even op dat je minimaal een class 10 of hoger kaartje koopt, class 4 is te langzaam)
Dobber zou ik zelf niet snel kopen, vindt het een onding, dan maar een floaty als je jezelf niet vertrouwd (gebruik zelf gewoon een polsbandje in de zee, en bij het duiken een pole die met een carabine aan een retractor zit om mijn jacket)
LCD zit al ingebouwd, dus het nut daarvan hoef ik je niet van te overtuigen
Als laatste natuurlijk de leukste accecoire, een kookwekker van
IKEA, bevestig je GOPRO hier bovenop (gewoon met een adhesive flat mount) en je maakt de leukste timelapses waarbij het beeld "ronddraaid ( 1 x 360⁰ per uur) ik heb al eens een voorbeeld van een dergelijk filmpje eerder hier gepost.
overigens, adhesive mounts gaan er bij mij doorheen alsof het warme broodjes zijn, advies om ook hiervan een paar extra uit china te laten komen(DX)