Hup, de koffer (van Conrad, zie eerdere post) is binnen!
Vanavond indelen en vakjes snijden en een dezer dagen de ervaring met jullie delen (als daar behoefte aan is uiteraard).
Andere vraag
Heeft er iemand al eens een GoPro film gekoppeld aan gps data (vanuit bijv Strava of een Garmin Tracker maar mag any other gps data zijn)? Ik ben erg benieuwd hoe dat het beste kan, ook als je geen Garmin hebt..
Krishh schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:21:
In oktober ga ik naar India toe en ben ik momenteel op zoek na een camera. Hier kwam ik bij de GoPro uit omdat het mij ideaal lijkt om het aan mijn borst te koppelen zodat ik het dan niet heletijd in mijn hand vast heb. Vinden jullie het daarnaast wel ideaal om te GoPro 3+ te gebruiken voor vakantie ?
Hangt een beetje van de inhoud van je reis af, ga je alleen maar rondwandelen en voornamelijk fotograferen, dan zou ik eerder een compact of DSLR meenemen. Maar omdat je bij de actioncam uit bent gekomen, ga ik ervan uit dat er ook wat actiefs gaat doen en daar bewegend beeld van wil hebben en dan is een actioncam ideaal.
Verschillende afwegingen zijn er dan nog te maken:
Bij de chestmount heb je dan wel je handen vrij, maar als je niet oppast ook de hele tijd in beeld (wat niet per definitie een slecht zaak is natuurlijk). Maar kijk ook eens naar een headstrap waarbij je de camera voorop je hoofd draagt. Ik heb de camera vrij veel op een helm gedragen en daar eigenlijk nooit extra last van gehad dus ik verwacht niet dat de head-strap extra zwaar voor je nek zal zijn. Voordeel is dat de camera iets hoger zit, wat vaak een prettiger beeld geeft, en de camera ziet wat jij ziet, wat imho ook een pro is tov een chest-mount.
Daarbij: veel actiegedreven sporten hebben een helmplicht tegenwoordig en dat is voor mijn nog steeds een van de betere plekken (naast het uiteinde van een stok, maar dan heb je je handen weer niet vrij). Ook hier kun je de head-strap overheen plaatsen en zo je handen vrijhouden...
Je zult je dus af moeten vragen wat je precies wil filmen en daar je keuzes op aanpassen.
Wel een toffe keuze om te maken