en een aantal extra weken wachttijd...midego schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:38:
[...]
Scheelt je dus 17 euro als je bestelling door de douane eruit gevist word
En als je op vakantie gaat naar Amerika, koopt de GoPro daar en gebruikt em voor vakantie kiekjes? Hoe werkt dat bij terugkomst?localjoost.nl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
[...]
en een aantal extra weken wachttijd...
Wellicht, maar als mijn ervaring het bovenstaande zou zijn zou ik het niet gedeeld hebben.midego schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:38:
[...]
Vergeet niet dat de kans dat je importheffingen en belasting moet betalen aanwezig is
21% over 349 = 73,29
349 + 73,29 = 422,29
422+ 11 = 433 euro
Scheelt je dus 17 euro als je bestelling door de douane eruit gevist word
Volgens de website:
"VAT & Custom
Our prices shown on the website are VAT FREE. There are no import fees and no hidden charges involved for the customer. The price you see on the website is the final price you pay for the product."
Dus op het moment dat je er wel uitgevist zou worden en je zou moeten betalen, accepteer je het product niet aan de deur en laat je het terugsturen. Dan probeer je het daarna gewoon opnieuw?
Overigens zijn bij mij alle douanedocumenten netjes afgestempeld, en hoefde ik niets extra's te betalen.
Wat een ontzettende aannames allemaal weer zeg jongens, hebben jullie geen zin in dit soort tips ofzo!?! Op deze manier deel ik natuurlijk ook nooit meer wat.localjoost.nl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
[...]
en een aantal extra weken wachttijd...
Ik had het apparaat op dinsdagmiddag besteld en donderdagochtend binnen via DHL, dus nee geen aantal weken wachttijd.....
[ Voor 18% gewijzigd door Throduss op 16-01-2014 13:49 ]
Officiele doos en dergelijke gewoon niet meenemen. Kunnen ze nooit zien dat je hem niet al had bij binnenkomst in de VS. Eventueel kan je de doos ed per pakketpost naar jezelf sturen.Djie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:28:
[...]
En als je op vakantie gaat naar Amerika, koopt de GoPro daar en gebruikt em voor vakantie kiekjes? Hoe werkt dat bij terugkomst?
Dan heb jij dus geluk gehad dat jouw pakketje niet door de douane gecontroleerd is. Je tips zijn uiteraard zeer welkom, alleen mag er ook over de eventueel mogelijke nadelen van dit soort praktijken gesproken worden, niet?Throduss schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:45:
Wat een ontzettende aannames allemaal weer zeg jongens, hebben jullie geen zin in dit soort tips ofzo!?! Op deze manier deel ik natuurlijk ook nooit meer wat.
Ik had het apparaat op dinsdagmiddag besteld en donderdagochtend binnen via DHL, dus nee geen aantal weken wachttijd.....
Ik heb mijn spiegelreflex gekocht in USA, had met een zelfde model camera al wat foto's op het kaartje geschoten op schiphol, om 'aan te tonen' dat ik hem in Nederland al had. Als je iemand kent met een GoPro, zou ik even een kort filmpje maken en die SD kaart meenemenDjie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:28:
[...]
En als je op vakantie gaat naar Amerika, koopt de GoPro daar en gebruikt em voor vakantie kiekjes? Hoe werkt dat bij terugkomst?
[ Voor 30% gewijzigd door jvvj op 16-01-2014 14:25 ]
Je mag tot € 430 belastingvrij invoeren, dus dit hoeft niet perse.localjoost.nl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:24:
Ik heb mijn spiegelreflex gekocht in USA, had met een zelfde model camera al wat foto's op het kaartje geschoten op schiphol, om 'aan te tonen' dat ik hem in Nederland al had. Als je iemand kent met een GoPro, zou ik even een kort filmpje maken en die SD kaart meenemen
Bron: http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting
"U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430."
Dus hij kan hem ook gewoon in de doos laten zitten, mits dat het enige is wat hij mee terug brengt.
Uiteraard, de nadelen moet je zeker in je overwegingen meenemen. Maar op het moment dat mij gegarandeerd wordt dat er geen additionele kosten bij komen, dan accepteer je het pakketje (zoals ik eerder omschreef) toch niet?localjoost.nl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:24:
Dan heb jij dus geluk gehad dat jouw pakketje niet door de douane gecontroleerd is. Je tips zijn uiteraard zeer welkom, alleen mag er ook over de eventueel mogelijke nadelen van dit soort praktijken gesproken worden, niet?
[ Voor 39% gewijzigd door Throduss op 16-01-2014 15:14 ]
Ik bedoel het niet negatief, maar mocht men in het buitenland gaan bestellen is het wel iets waar ze rekening mee moeten houden, er is namelijk een reële kans dat je eruit geplukt word.Throduss schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Wellicht, maar als mijn ervaring het bovenstaande zou zijn zou ik het niet gedeeld hebben.
Volgens de website:
"VAT & Custom
Our prices shown on the website are VAT FREE. There are no import fees and no hidden charges involved for the customer. The price you see on the website is the final price you pay for the product."
Dus op het moment dat je er wel uitgevist zou worden en je zou moeten betalen, accepteer je het product niet aan de deur en laat je het terugsturen. Dan probeer je het daarna gewoon opnieuw?
Overigens zijn bij mij alle douanedocumenten netjes afgestempeld, en hoefde ik niets extra's te betalen.
[...]
Wat een ontzettende aannames allemaal weer zeg jongens, hebben jullie geen zin in dit soort tips ofzo!?! Op deze manier deel ik natuurlijk ook nooit meer wat.
gaaf gemaakt! Zelf ook ff snel een filmpje gemaakt van enkel. Nog geen color correction en weet ook niet of ik dat nog ga doen. Weinig beelden geschoten dit keer. Op het verlanglijstje staan sowieso een GoPole voor gave beelden. Meeste is GoPro. Sommige met gewone camera. Merk wel dat ik kwaliteit van de beelden wat vind tegenvallen. Vooral de kleuren (erg gelig van de GoPro).Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:57:
Nog even een kleine compilatie van vorig jaar gemaakt, voor we dit jaar weer mogen!
[video]
Beelden zijn ook wat schokkerig helaas, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zelf gefilmd heb, en mensen hem vast moesten houden tijdens het snowboarden/skien
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TfGHNq0jqHc&feature=youtu.be]
Leuk filmpje! Dat schokkerige valt best mee, behalve op het eindeWaah schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:53:
[...]
gaaf gemaakt! Zelf ook ff snel een filmpje gemaakt van enkel. Nog geen color correction en weet ook niet of ik dat nog ga doen. Weinig beelden geschoten dit keer. Op het verlanglijstje staan sowieso een GoPole voor gave beelden. Meeste is GoPro. Sommige met gewone camera. Merk wel dat ik kwaliteit van de beelden wat vind tegenvallen. Vooral de kleuren (erg gelig van de GoPro).
Beelden zijn ook wat schokkerig helaas, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik niet zelf gefilmd heb, en mensen hem vast moesten houden tijdens het snowboarden/skien
[video]
Ik was in de kerst ook weg

M'n mede reisgenoten wilde dat ik vast wat in elkaar knutselde en t op youtube gooi zodat ze wat te zien hebben.
Echter kom ik er net achter dat 't filmpje er niet in HD op komt te staan
Terwijl t origineel wel HD is... Ik kan bij Youtube ook geen instellingen hierover vinden, en ik heb in t verleden wel HD kunnen uploaden...
Iemand een idee wat dit is?
Verder is hij verre van af en stopt t filmpje redelijk abrupt. Zitten nog wat dingen in die anders kunnen, voornamelijk timing die anders moet en wellicht nog wat met belichting/kleurcorrectie spelen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eDDGbuoLrvA]
Aah ik zie t! GelukkigOrion84 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:21:
HIj is wel in HD beschikbaar hoor
Alleen dat duurt meestal even (de SD versie staat eerder online).

Whaha humor. Nu al een best leuk filmpje. HD duurt inderdaad ff. Weet niet waar je mee bewerkt, maar in Premiere Pro en Final Cut zitten presets voor youtube. Hoeft Youtube het niet om te zetten en staat het sneller in HD erop, en blijft de kwaliteit ook goed.Kypo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:17:
[...]
Leuk filmpje! Dat schokkerige valt best mee, behalve op het eindeHet lijkt alleen niet alsof het schokkerig is door het vast houden, maar meer door het na bewerken (kan zijn dat ik hier enorm mis zit hoor
)
Ik was in de kerst ook wegEn hebben ruim 90 Gig aan beeld materiaal
Moet dus nog flink wat uitzoeken
![]()
M'n mede reisgenoten wilde dat ik vast wat in elkaar knutselde en t op youtube gooi zodat ze wat te zien hebben.
Echter kom ik er net achter dat 't filmpje er niet in HD op komt te staan![]()
Terwijl t origineel wel HD is... Ik kan bij Youtube ook geen instellingen hierover vinden, en ik heb in t verleden wel HD kunnen uploaden...
Iemand een idee wat dit is?
Verder is hij verre van af en stopt t filmpje redelijk abrupt. Zitten nog wat dingen in die anders kunnen, voornamelijk timing die anders moet en wellicht nog wat met belichting/kleurcorrectie spelen
[video]
Dat schokkerige is niet erger geworden met de nabewerking, je zou de orginele beelden eens moeten zien

En hopelijk meer sneeuw! was prima te doen, maar even lekker de poeder wegtrappen (zoals in jou filmpje) zat er helaas niet in dit jaar.
Ik heb t bewerkt met Vegas Pro, ooit dat programma eens op m'n laptop gezet en ben er nu best aan gewendWaah schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:56:
[...]
Whaha humor. Nu al een best leuk filmpje. HD duurt inderdaad ff. Weet niet waar je mee bewerkt, maar in Premiere Pro en Final Cut zitten presets voor youtube. Hoeft Youtube het niet om te zetten en staat het sneller in HD erop, en blijft de kwaliteit ook goed.
Dat schokkerige is niet erger geworden met de nabewerking, je zou de orginele beelden eens moeten zienGelukkig op 2.7K gefilmt, dus ik mocht redelijk wat stabiliseren met de Warp Stabilizer. Helaas wel wat vervorming door de warp maar liever dat, dan helemaal niet volgbare beelden. Volgende keer maar een GoPole mee, en een setje helmbevestigingen zodat ik niet als enige film...
En hopelijk meer sneeuw! was prima te doen, maar even lekker de poeder wegtrappen (zoals in jou filmpje) zat er helaas niet in dit jaar.
Maat van me had een Pole mee, dat werkt echt bijzonder soepel! Verder heb ik nog een paar shots vanaf m'n skieschoen. Ik had m'n GoPro er op gezet m.b.v. de headstrap, je kan m dan extra vastzetten achter het klittenband dat je skieschoen nog heeft.
Moet die beelden er ook nog ergens leuk tussen zetten!
We hadden erg veel geluk, het sneeuwde 4 dagen lang voordat we aankwamen en de laatste 2 dagen ook weer. De rest van de vakantie alleen maar zon en heerlijke sneeuw.
Echte moet je krijgen van iemand van GoPro zelf bij een giveaway of als je iemand tegenkomt van de crew, want voor de rest krijgen alleen athletes, employees en een paar super fans uit de States ze. Als je op ebay kijkt voor shirts en caps moet je wel opletten waar het logo zit *die hoort op het shirt pas onder de borst te beginnen en niet bij de schouder*Row1 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:10:
Iemand enig idee hoe je aan GoPro shirts of petjes kan komen?
Ik besef me dat het een gevaarlijke vraag is in een GoPro topic, maar ik zag dat ze nu bij de Action ook een action camera (
) verkopen voor slechts 39,95. Nu zou de kwaliteit natuurlijk belabberd zijn, maar ik vraag me vooral af hóe belabberd. Voor die prijs is het natuurlijk zeker interessant, zeker voor shots waar je camera gevaar loopt
We bespreken hier alleen GoPro, niet elke random actiecamera. Je kan beter een eigen topic beginnen.
Voordat je een nieuw topic start: zoek naar ervaringen met deze camera. Misschien is een topic openen al helemaal niet nodig. Het zal me niet verbazen dat je dezelfde camera op ebay of dealextreme vindt met hooguit een ander merkje en je ook reviews hierover vindt.-Tim- schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:08:
Ik besef me dat het een gevaarlijke vraag is in een GoPro topic, maar ik zag dat ze nu bij de Action ook een action camera () verkopen voor slechts 39,95. Nu zou de kwaliteit natuurlijk belabberd zijn, maar ik vraag me vooral af hóe belabberd. Voor die prijs is het natuurlijk zeker interessant, zeker voor shots waar je camera gevaar loopt
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Vergeet die 430 € maar en reken maar erop dat je gewoon een rekening krijgt als je wat uit de USA besteltThroduss schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:07:
Je mag tot € 430 belastingvrij invoeren, dus dit hoeft niet perse.
Bron: http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting
"U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430."
Dus hij kan hem ook gewoon in de doos laten zitten, mits dat het enige is wat hij mee terug brengt.

Meerdere keren meegemaakt en vooral als er via Fedex wordt verstuurd !!
Mocht ik iets verkeerd doen dat hoor ik dat graag, maar meestal kon ik geen kant op...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die €430 geldt alleen maar als je het zelf meeneemt uit Amerika. Als je het bestelt via internet dan is de invoergrens €22, boven de €22 moet je BTW betalen (maar nog geen invoerkosten) en boven de €150 moet je invoerkosten én BTW betalen. Dus dat scheelt nogal.
[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 20-01-2014 20:07 ]
The devil is in the details.
Wat @Hahn zegt
De originele vraag ging over het op vakantie zijn in Amerika en dan iets mee terug nemen, dan geldt de €430.
Kan iemand me vertellen wat de maximale schrijfsnelheid van de Hero 3+ black is? Ik kan dit namelijk nergens vinden.
Ik probeer namelijk een microSD kaartje te vinden met de beste prijs/opslag/snelheid/kwaliteit verhouding. Dus als iemand nog tips heeft...
Ik probeer namelijk een microSD kaartje te vinden met de beste prijs/opslag/snelheid/kwaliteit verhouding. Dus als iemand nog tips heeft...
Of beter lezennero355 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:13:
Dit topic staat er vol mee hoor : Waah in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"
Beter zoeken
Ik ken meneer KappuhH en hij is gewoon makkelijk uitgevallen, ik had het in nog geen minuut gevonden voor hem.
Voor de 3+ is het ook gewoon 45 mbit/s in Protune mode.
Ik heb ook de SP POV Buoy gekocht en zojuist ontvangen. Ziet er prima uit! Overigens komt er binnenkort ook een POV Dive Buoy uit. Deze is identiek maar hiervan kun je het oranje dopje losdraaien en gebruiken om als waterdichte compartiment of om gedeelte te laten vollopen met water om het drijfvermogen aan te passen.
http://dx.com/p/pannovo-g...white-242749#.Ut-rLhDb9aQ
die bedoel je?
ik heb toevallig een soortgelijke uit china en inderdaad erg makkelijk. zowel boven- als onderwater. Wel jammer dat mijn GPS tracker net niet in het compartiment past (4 a 5 mm te breed).
die bedoel je?
Die is wel iets mooier als die van mij ja
Had hem liever oranje gehad. Duidelijker in het water.
GoPro specificeert zelf nergens bij de specs oid dat het die 45mbit/s is. Had dat tabelletje al gevonden, maar staat idd niet bij dat het voor de 3+ anders is.Marc_87 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13:
Ik ken meneer KappuhH en hij is gewoon makkelijk uitgevallen, ik had het in nog geen minuut gevonden voor hem.
Uiteindelijk deze besteld: pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10 + Adapter
-knip-
[ Voor 106% gewijzigd door Universal Creations op 26-01-2014 13:55 . Reden: Geen V&A op GoT ]
Er staat bij dat hij niet geschikt is voor duiken maar in hoeverre kun je er wel mee onder water? Dat lijkt mij namelijk ook wel handig dat je er in ieder geval een meter of 2 mee onder water kunt en toch nog goed kunt vasthouden..
een paar meter onder water zal wel kunnen. Dat is ook geen duiken. Waarschijnlijk bij de hoge druk die bij duiken komt kijken, zal hij wel gaan lekken (gebrek aan afdichtrubberen ring) en zou hij wel eens in elkaar gedrukt kunnen worden. Let wel dat dit ding bedoeld is om te drijven, dus je moet wat meer moeite doen om beneden te komen (al zal het meevallen bij zo'n klein dingetje maar toch)la_fusion schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:53:
[...]
Er staat bij dat hij niet geschikt is voor duiken maar in hoeverre kun je er wel mee onder water? Dat lijkt mij namelijk ook wel handig dat je er in ieder geval een meter of 2 mee onder water kunt en toch nog goed kunt vasthouden..
Mochten er mensen zijn die een GoPro Hero 3+ aanschaf overwegen: hier zijn ze met korting te krijgen. Je moet dan wel bij de eerste "x" bestellers zijn, anders zijn de kortingscodes op.
Hero 3+ White: €20 korting voor eerste 10 bestellers
Hero 3+ Silver: €30 korting voor eerste 5 bestellers
Hero 3+ Black: €50 korting voor eerste 5 bestellers
Hoeveel codes er per uitvoering nog over zijn wordt niet vermeld, maar van de Hero 3+ Black is er in ieder geval al 1 minder
Hero 3+ White: €20 korting voor eerste 10 bestellers
Hero 3+ Silver: €30 korting voor eerste 5 bestellers
Hero 3+ Black: €50 korting voor eerste 5 bestellers
Hoeveel codes er per uitvoering nog over zijn wordt niet vermeld, maar van de Hero 3+ Black is er in ieder geval al 1 minder
Sinds kort een trotste eigenaar van een Hero3+ black
Had hier en daar al wat rond gekeken voor extra's en inderdaad een bestelling gedaan op dx.com (extra batterij, headstrap,case,monopole en de auto zuignap).
Had de monopole en headstrap meegenomen voor een test rit op de skibaan. Wat een mooie kwaliteit en super gaaf om te filmen
. Headstrap deed prima zen werk en de monopole ook, maar helaas werd het scharnier al lam en is de gopro er eigenlijk te zwaar voor. ( http://dx.com/p/miniiisw-...rsal-cameras-black-220594 )
Heb van de week de gopole reach besteld en vandaag binnen gehad, maar wat een verschil
kost wel wat extra, maar is het zeker waard!
Had de monopole en headstrap meegenomen voor een test rit op de skibaan. Wat een mooie kwaliteit en super gaaf om te filmen
Heb van de week de gopole reach besteld en vandaag binnen gehad, maar wat een verschil
wat meer? holy hell het 6 voudigeWhy_easy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:23:
Sinds kort een trotste eigenaar van een Hero3+ blackHad hier en daar al wat rond gekeken voor extra's en inderdaad een bestelling gedaan op dx.com (extra batterij, headstrap,case,monopole en de auto zuignap).
Had de monopole en headstrap meegenomen voor een test rit op de skibaan. Wat een mooie kwaliteit en super gaaf om te filmen. Headstrap deed prima zen werk en de monopole ook, maar helaas werd het scharnier al lam en is de gopro er eigenlijk te zwaar voor. ( http://dx.com/p/miniiisw-...rsal-cameras-black-220594 )
Heb van de week de gopole reach besteld en vandaag binnen gehad, maar wat een verschilkost wel wat extra, maar is het zeker waard!

haha, ja het is helaas niet minderWaah schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:21:
[...]
wat meer? holy hell het 6 voudige. Maar goed als de scharnier lam gaat heb je er weinig aan voor een tientje.

-knip-
[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 26-01-2014 13:55 . Reden: Geen V&A op GoT ]
Ik heb ook die GoPole en hij bevalt goed! Ook leuk om op evenementen mee te filmen.
Ik heb mijn Hero3 Black met de rollcage mount buiten op mijn vrachtwagen gemonteerd en wat test shots gemaakt.
First spot: On the side of the truck facing forward, Same spot facing backwards
Second spot: On the Landing gear handle of the trailer.
Third spot: On top of the mirror around 3.3 meter above the road.
Het is jammer dat mijn laatste 812km van mijn rit snachts was. Boven op spiegel beviel me wel. De zonne klep geeft een referentie in beeld en je heb onzettend mooi uitzicht. Veel mooier dan welke automobilist dan ook
Ik heb mijn Hero3 Black met de rollcage mount buiten op mijn vrachtwagen gemonteerd en wat test shots gemaakt.
First spot: On the side of the truck facing forward, Same spot facing backwards
Second spot: On the Landing gear handle of the trailer.
Third spot: On top of the mirror around 3.3 meter above the road.
Het is jammer dat mijn laatste 812km van mijn rit snachts was. Boven op spiegel beviel me wel. De zonne klep geeft een referentie in beeld en je heb onzettend mooi uitzicht. Veel mooier dan welke automobilist dan ook
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Ik heb van een vriend van mij gehoord dat je beter de Hero 3+ niet kan kopen.
Hij heeft de Hero 3 en de Hero 3+ (Black) uitvoerig getest.
Het probleem met de Hero 3+ is dat hij heel ver in het midden focust.
Als je hem wilt gebruiken met objecten binnen 2 meter dan heeft de camera er erg veel moeite mee om dit scherp te krijgen en dit lukt meestal ook niet.
Hoe zijn de ervaringen van degene die hem hebben?
Het kan namelijk ook zijn dat zijn model niet optimaal werkt.
Hij heeft de Hero 3 en de Hero 3+ (Black) uitvoerig getest.
Het probleem met de Hero 3+ is dat hij heel ver in het midden focust.
Als je hem wilt gebruiken met objecten binnen 2 meter dan heeft de camera er erg veel moeite mee om dit scherp te krijgen en dit lukt meestal ook niet.
Hoe zijn de ervaringen van degene die hem hebben?
Het kan namelijk ook zijn dat zijn model niet optimaal werkt.
Op de website staat nog de gewone versie. Zoals gezegd binnenkort komt er een scuba diving versie van uit. Bij mijn bestelling hebben ze al een nieuwe brochure meegestuurd met hierin dit nieuwe model ;-)Waah schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:12:
[...]
een paar meter onder water zal wel kunnen. Dat is ook geen duiken. Waarschijnlijk bij de hoge druk die bij duiken komt kijken, zal hij wel gaan lekken (gebrek aan afdichtrubberen ring) en zou hij wel eens in elkaar gedrukt kunnen worden. Let wel dat dit ding bedoeld is om te drijven, dus je moet wat meer moeite doen om beneden te komen (al zal het meevallen bij zo'n klein dingetje maar toch)
Op dit moment een erg gunstige prijs voor de Hero 3+ Black Edition op 1DayFly – 370 euro + 7 verzendkosten, goedkoopste in pricewatch is 404 incl verzenden.
Ik ben ook aan het kijken en vergelijken en zie dat ze bij de Duitse Saturn nu in aanbieding zijn.iBasch schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:34:
Op dit moment een erg gunstige prijs voor de Hero 3+ Black Edition op 1DayFly – 370 euro + 7 verzendkosten, goedkoopste in pricewatch is 404 incl verzenden.
Al vraag ik mij wel af wat de verschillen zijn tussen de HERO3 Black Edition (€299) en de HERO3+ Black Edition (€399), behalve de prijs dan.
Als ze beide in 4K kunnen filmen dan neem ik die van €299 wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Jansenn op 29-01-2014 16:31 ]
Ben ook aan het verdiepen in die GoPro's. De + edities zijn gewoon geupdate versies; wat lichter, betere batterij, etc. Waarschijnlijk ook weer wat betere beeldkwaliteit.Jansenn schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:25:
[...]
Ik ben ook aan het kijken en vergelijken en zie dat ze bij de Duitse Saturn nu in aanbieding zijn.
Al vraag ik mij wel af wat de verschillen zijn tussen de HERO3 Black Edition (€299) en de HERO3+ Black Edition (€399), behalve de prijs dan.
Als ze beide in 4K kunnen filmen dan neem ik die van €299 wel.
[afbeelding]
Ze kunnen allebei in 4k schieten en doen dat allebei met maximaal 15 fps, wat eigenlijk niet echt bruikbaar is IMHO. Dus als je een Gopro wil kopen puur en alleen voor de 4k functionaliteit, kun je denk ik beter wachten op de HD Hero 4/je pijlen op een andere camera richten.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Als de beeldkwaliteit ook beter is bij de "+" dan is dat wel een belangrijke factor natuurlijk.Ben ook aan het verdiepen in die GoPro's. De + edities zijn gewoon geupdate versies; wat lichter, betere batterij, etc. Waarschijnlijk ook weer wat betere beeldkwaliteit.
Al denk ik heel simpel en is 4k toch gewoon 4k?
Naast de GoPro ben ik ook aan het kijken naar de Garmin Virb Elite, deze heeft nl. gps.
Tijdens het mountainbiken is het toch wel leuk om te kijken wat je snelheid is.
Ook vraag ik mij af in hoeverre de GoPro te gebruiken is als dashcam voor in de auto.
Het lezen van kentekens is daarbij belangrijk om te kunnen of 4k daar beter voor is misschien?
Heb zojuist de 3+ in huis, nu nog n SD kaart, wat is de juiste kaar kwa prijs kwaliteit verhouding?
Meningen over beeldkwaliteit 3 vs 3+ lopen uiteen. Ik vind de 3+ vooral een dure software-update en een achteruitgang in stevigheid (maar dan wel weer lichtere behuizing tegenover staat). 3+ heeft via een software trucje een nog grotere fov maar hierdoor ook weer meer fish-eye effect.
Investeer je 100 euro in mooie mounts voor betere shots
Investeer je 100 euro in mooie mounts voor betere shots
De beeldkwaliteit van de 3+ is zelfs met 1080p gewoon beter de 3. Heb de 3 gehad en een 3+ gekocht dus ik kan er over meepraten. Het is niet extreem veel maar het is er wel.
Eindelijk is die af: de Aftermovie van reis door Jordanië van afgelopen jaar. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ben een keer bij terug komst Japan door de duane er uit gevist met een Canon 450D en wat lenzen.
"JA MENEER DIE HEBT U IN JAPAN GEKOCHT HE!?"
*facepalm*
*facepalm*
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Huh? Het gaat in dit topic helemaal niet over importeren, douanes, Japan of 450D's, dus hoe kom je erbij dit hier te posten?sHELL schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:49:
Ben een keer bij terug komst Japan door de duane er uit gevist met een Canon 450D en wat lenzen.
*facepalm*
Zeker leuke edit en goed gebruik gemaakt van de muziek, alleen wel 2 vraagjes:vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:08:
Eindelijk is die af: de Aftermovie van reis door Jordanië van afgelopen jaar. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
[video]
1: Vooral in t begin, deze edit is mede mogelijk gemaakt door warp stabilizer
2: In hoeveel landen is je video al geblokkeerd door het gebruik van de track Timber?
Thanks! Reactie op je vragen:WardKuipers schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:37:
[...]
Zeker leuke edit en goed gebruik gemaakt van de muziek, alleen wel 2 vraagjes:
1: Vooral in t begin, deze edit is mede mogelijk gemaakt door warp stabilizer?
2: In hoeveel landen is je video al geblokkeerd door het gebruik van de track Timber?
1: Yes indeed :-). Ik neem aan dat je refereert naar het "wobbly" / golvende effect in de beelden? Vind dat zelf ook een erg jammer bij-effect. Als je nog tips hebt om dat te kunnen verminderen, hoor ik het graag! In de beelden waar ik de warp stabilizer toch heb toegepast vond ik het toch beter dan het alternatief van de shaky beelden. Is het iets wat je opvalt bij het kijken, of wat je stoort?
2: Valt eigenlijk best mee, alleen in Duitsland geeft YT aan. Had in ieder geval van te voren al getest of die het op mobiel zou doen. Die check doe ik voortaan altijd voordat ik film op muziek ga editten.
voor de warp stabilizer: pruts eens met de waardes. Vooral die standaard op 50 staan. Minder kan prima!vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:39:
[...]
Thanks! Reactie op je vragen:
1: Yes indeed :-). Ik neem aan dat je refereert naar het "wobbly" / golvende effect in de beelden? Vind dat zelf ook een erg jammer bij-effect. Als je nog tips hebt om dat te kunnen verminderen, hoor ik het graag! In de beelden waar ik de warp stabilizer toch heb toegepast vond ik het toch beter dan het alternatief van de shaky beelden. Is het iets wat je opvalt bij het kijken, of wat je stoort?
2: Valt eigenlijk best mee, alleen in Duitsland geeft YT aan. Had in ieder geval van te voren al getest of die het op mobiel zou doen. Die check doe ik voortaan altijd voordat ik film op muziek ga editten.
Daarnaast wissel eens tussen Perspective, location, etc om te kijken of het daardoor minder wordt.
Heb zelf ook heel trillende beelden gehad (in de hand, tijdens snowboarden) en je kan beter nog half-schokkerig maar zichtbare beelden hebben, dan volledig stabiel maar "wobbly", want daar word ik persoonlijk best raar van.
Inderdaad al met al die instellingen zitten spelen. Nog niet echt dé truc gevonden. Welke waarden gebruik jij meestal als je te maken hebt met lastige footage?Waah schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:38:
[...]
voor de warp stabilizer: pruts eens met de waardes. Vooral die standaard op 50 staan. Minder kan prima!
Daarnaast wissel eens tussen Perspective, location, etc om te kijken of het daardoor minder wordt.
Erg leuke filmpje. Je hebt veel mooie beelden geschoten. De edit ziet er ook behoorlijk goed uit, hoe lang ben je daarmee bezig geweest?vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:08:
[video]
Ryzen 3600 - GTX1060
meestal op 20 a 30. Helemaal weg is vaak lastig hoor. en een perfecte setting is er gewoon niet. bij Advanced kan je nog kiezen voor Crop less (ook een slider) ofzoiets. dat zet ik meestal ook laag (minder wegknippen dus, maar het risico dat het meer schokt).vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:19:
[...]
Inderdaad al met al die instellingen zitten spelen. Nog niet echt dé truc gevonden. Welke waarden gebruik jij meestal als je te maken hebt met lastige footage?
maar het blijft veel prutswerk nog helaas. Ze zijn druk bezig het te verbeteren volgens mij. In After Effects kan je al punten verwijderen die niet interessant zijn (dus alles wat door het frame beweegt, AKA mensen etc, die punten kan je dan verwijderen, en stilstaande dingen zoals bergen kan je de punten laten staan. Helaas komen de punten in no-time weer terug helaas). Maar werkt dus nog niet perfect maar laat wel zien dat ze doorhebben dat de Warp Stabilizer een belangrijke feature is waar ze op focussen.
Wellicht stomme vraag, maar hoe check je dat van te voren? Ik baal er achteraf altijd heer erg van, als ik merk dat mijn edits niet op mobiel bekeken kunnen worden...2: Valt eigenlijk best mee, alleen in Duitsland geeft YT aan. Had in ieder geval van te voren al getest of die het op mobiel zou doen. Die check doe ik voortaan altijd voordat ik film op muziek ga editten.
Ik ben op zoek naar een clip waarmee ik de GoPro makkelijk en snel ergens aan kan bevestigen zonder met schroefjes of boutjes in de weer te moeten.
Ik wil hem namelijk aan de kinderwagen bevestigen en die leent zich niet echt voor een rollbar mount.
Na enig research kan ik niet echt zo'n clip vinden, de meest voor de hand liggende optie is een GorillaPod maar misschien hebben jullie nog goede ideeë?
Ik wil hem namelijk aan de kinderwagen bevestigen en die leent zich niet echt voor een rollbar mount.
Na enig research kan ik niet echt zo'n clip vinden, de meest voor de hand liggende optie is een GorillaPod maar misschien hebben jullie nog goede ideeë?
Omdat ik had beloofd hierop terug te komen, verjaardagscadeau gisteren uitgereikt en getest, alles werkt helemaal naar behoren!Throduss schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:54:
Even een dubbelpost, maar ik wil mensen het volgende niet onthouden:
Voor wie op zoek is naar een hero black 3+, zie onderstaand:
https://eglobalcentral.eu/gopro-hd-hero-3-black-edition.html
Ik wilde eerst even afwachten tot ik mijn bestelling binnen had, deze heb ik na twee (!) dagen ontvangen, vanuit Hong Kong. Alles ziet er prima uit, officiele verpakking, de 3+ variant, en dat voor € 349 (inmiddels 339, zal wel met wisselkoersen te maken hebben).
Goeie vraag. Ik heb het niet echt bijgehouden maar als ik zo terugreken denk ik zo'n 60 uur; "1 maand, paar avonden per week een paar uur, en dan in 't weekend". Vooral het zoeken van mooie beelden in al die footage is tijdrovend en vind ik bovendien niet echt de leukste taak, dus dat voelt ook erg lang.Daanieyel schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:29:
[...]
Erg leuke filmpje. Je hebt veel mooie beelden geschoten. De edit ziet er ook behoorlijk goed uit, hoe lang ben je daarmee bezig geweest?
Thanks, ga er voor het volgende filmpje (wintersport) weer eens mee pielen. Eigenlijk zou je ook gewoon een anti-wobbly filter moeten hebbenWaah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:37:
[...]
meestal op 20 a 30. Helemaal weg is vaak lastig hoor. en een perfecte setting is er gewoon niet. bij Advanced kan je nog kiezen voor Crop less (ook een slider) ofzoiets. dat zet ik meestal ook laag (minder wegknippen dus, maar het risico dat het meer schokt).
maar het blijft veel prutswerk nog helaas. Ze zijn druk bezig het te verbeteren volgens mij. In After Effects kan je al punten verwijderen die niet interessant zijn (dus alles wat door het frame beweegt, AKA mensen etc, die punten kan je dan verwijderen, en stilstaande dingen zoals bergen kan je de punten laten staan. Helaas komen de punten in no-time weer terug helaas). Maar werkt dus nog niet perfect maar laat wel zien dat ze doorhebben dat de Warp Stabilizer een belangrijke feature is waar ze op focussen.
Dat is mij dus ook een keer gebeurd. Wat ik voortaan doe is eerst het nummer wat ik wil gebruiken als een video (met zwart beeld) uploaden naar Youtube en kijken welke rechtenmeldingen je krijgt en of die op mobiel afspeelt. Een eenvoudigere manier dan dat heb ik ook nog niet gevonden.Rn82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
[...]
Wellicht stomme vraag, maar hoe check je dat van te voren? Ik baal er achteraf altijd heer erg van, als ik merk dat mijn edits niet op mobiel bekeken kunnen worden...
Noxa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:51:
Ik ben op zoek naar een clip waarmee ik de GoPro makkelijk en snel ergens aan kan bevestigen zonder met schroefjes of boutjes in de weer te moeten.
Sterker nog, GoPro heeft zelf een nieuwe clamp mount die precies doet wat jij zoekt volgens mij: http://gopro.com/camera-mounts/jaws-flex-clampOrion84 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:57:
Je zou eens kunnen zoeken op "gopro clamp mount" (clamp = klem). Maar uiteindelijk kom je vaak op oplossingen waar gewoon een of andere standaard klemstatief wordt gebruikt + de gopro statiefadapter.
[ Voor 44% gewijzigd door vanardenne op 03-02-2014 19:05 ]
Darn it vanardenne dat is precies wat ik bedoel! Snap niet dat ik die gemist heb, thnx.
beste mede tweakers,
sinds december ben ik eigenaar van een GoPro Hero 3 black+ ik heb deze gekocht op vakantie in Florida en natuurlijk ook uitgetest in het zonnetje! en op het eerste gezicht natuurlijk helemaal perfecte beelden.
maar nu ben ik terug van mijn wintersport vakantie waar ik deze GoPro ook uitmuntend heb kunnen testen, en heb ik eigelijk een beetje het idee dat er wat haperingen in mijn video's zitten.
na wat onderzoeken in mijn testvideo's die ik gemaakt heb in verschillende resoluties (1080p 60fps 720p 120fps met en zonder PROTUNE) heb ik het idee dat de haperingen met de protune settings (low light) vrijwel weg lijkt te zijn.
ik had van mijn vorige GoPro (Hero 3 white) nog een sd kaart over die ik heb gebruikt in deze camera class 10 de aangeschreven kaart voor deze gopro. die in deze camera altijd perfect zonder haperingen heeft gewerkt.
omdat de framerates en resolutie wat hoger ligt op de hero 3 black+ ben ik op zoek gegaan naar een snellere sd kaart. hierbij ben ik uitgekomen op de sandisk extreme 64gb. ook met deze kaart lijkt het de zelfde resultaten te geven.
heeft iemand toevalig het zelfde probleem of enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?????
sinds december ben ik eigenaar van een GoPro Hero 3 black+ ik heb deze gekocht op vakantie in Florida en natuurlijk ook uitgetest in het zonnetje! en op het eerste gezicht natuurlijk helemaal perfecte beelden.
maar nu ben ik terug van mijn wintersport vakantie waar ik deze GoPro ook uitmuntend heb kunnen testen, en heb ik eigelijk een beetje het idee dat er wat haperingen in mijn video's zitten.
na wat onderzoeken in mijn testvideo's die ik gemaakt heb in verschillende resoluties (1080p 60fps 720p 120fps met en zonder PROTUNE) heb ik het idee dat de haperingen met de protune settings (low light) vrijwel weg lijkt te zijn.
ik had van mijn vorige GoPro (Hero 3 white) nog een sd kaart over die ik heb gebruikt in deze camera class 10 de aangeschreven kaart voor deze gopro. die in deze camera altijd perfect zonder haperingen heeft gewerkt.
omdat de framerates en resolutie wat hoger ligt op de hero 3 black+ ben ik op zoek gegaan naar een snellere sd kaart. hierbij ben ik uitgekomen op de sandisk extreme 64gb. ook met deze kaart lijkt het de zelfde resultaten te geven.
heeft iemand toevalig het zelfde probleem of enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?????
:-)Noxa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:27:
Darn it vanardenne dat is precies wat ik bedoel! Snap niet dat ik die gemist heb, thnx.
anders doet dx het ook altijd goed met remake spul:
http://dx.com/en/p/hgybes...black-285676#.Uu_2xWRdVb4
http://dx.com/en/p/miniii...-blue-221242#.Uu_2xWRdVb4
Sandisk en GoPro zijn geen vrienden. Ik weet dat veel mensen hier problemen mee hebben, voornamelijk dat hij na een paar minuten stopt met filmen, zonder specifieke redenen. Er gaan zelfs verhalen de ronde dat GoPro Sandisk kaarten vernielt.kasper1221 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:19:
beste mede tweakers,
Probeer het eens met een snelle niet-sandisk kaart. Een paar pagina's terug spraken wij over Samsung kaarten welke het prima deden, en niet al te duur zijn.
Nou Stoicka had al gereageerd op Youtube zelf, maar hier dan ook nog maar even m'n laatste snow/wintersport edit posten
! Ik zou zeggen zoek het wobbly gedeelte (ja ik heb ook voor een shot warp stabilizer gebruikt) en let me know what you guys think
!
Lekker filmpje op 1:38 zie je inderdaad de warp stabilizer, maar ach, wel een mooi smooth shot. Ik vertrek vrijdag voor een dikke week boarden in La Plagne met Studentenwintersport. Eerste keer met de GoPro op wintersport op een keertje Snow world na. Nog tips om te mounten? Heb nu op mn helm (en ook 'the arm') een monopod/skistock, een chestmount (vriend van me skied). Denk dat ik met dat en een beetje creativiteit een aardig eind kom. Maken jullie gebruik van die anti fog inserts op wintersport of zijn die niet nodig?
Op je helm werkt naar mijn idee niet geweldig (tenzij je 'm op je gezicht richt oid), omdat je dan vrijwel geen referentiepunt hebt. Maar het klinkt alsof je genoeg andere ideeën hebt
Ik heb de camera dit jaar ook op m'n skischoen vast gemaakt, dat gaf ook wel aardige beelden (mijn filmpje van dit jaar met skischoenshot staat een paar pagina's terug in dit topic).
Hier overigens een tutorial voor hoe je 'm op je skischoen kunt mounten (je hebt er de headstrap voor nodig)
Hier overigens een tutorial voor hoe je 'm op je skischoen kunt mounten (je hebt er de headstrap voor nodig)
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
ik heb ook een lexar kaartje die op de gopro site zelf word aangeschreven waar het ook mee is. en de sandisk extreme trouwens ook maar zie linkThroduss schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:16:
[...]
Sandisk en GoPro zijn geen vrienden. Ik weet dat veel mensen hier problemen mee hebben, voornamelijk dat hij na een paar minuten stopt met filmen, zonder specifieke redenen. Er gaan zelfs verhalen de ronde dat GoPro Sandisk kaarten vernielt.
Probeer het eens met een snelle niet-sandisk kaart. Een paar pagina's terug spraken wij over Samsung kaarten welke het prima deden, en niet al te duur zijn.
http://goprouser.freeforu...ps-in-protune-t14842.html
[ Voor 10% gewijzigd door kasper1221 op 04-02-2014 18:18 ]
Leuke shots. Leuk effect met afdoen van headphones en dat terug laten komen met muziek!WardKuipers schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:34:
Nou Stoicka had al gereageerd op Youtube zelf, maar hier dan ook nog maar even m'n laatste snow/wintersport edit posten! Ik zou zeggen zoek het wobbly gedeelte (ja ik heb ook voor een shot warp stabilizer gebruikt) en let me know what you guys think
!
[video]
beelden vanaf 2:27 zijn cool
ik zie paar keer je op de maat van de muziek switchen van beeld maar dan toch wel vanuit dezelfde angle. Komt op mij beetje gek over.
af en toe verspringt de kleur naar ineens stuk lichter en dan weer terug. Is dat bewust of resultaat van auto-color plugin?
leuk begin ook.
Ik heb vooral met de pole geboard omdat ik beter kan boarden dan Tom (voor de mensen die de edit niet hebben gezien, vriend waarmee ik op wintersport was) vandaar dat ik nogal veel shots had van mij, maar wilde het toch een beetje in balans houden en wilde ook wat aparte scenes maken, dus vandaar dan zelfde angle. Heb je goed gezien met de lichtere stukjes, maar is idd de auto contrast van Premiere. (geen zin om alles los te gaan lopen kleurenvanardenne schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:29:
[...]
Leuke shots. Leuk effect met afdoen van headphones en dat terug laten komen met muziek!
beelden vanaf 2:27 zijn cool
ik zie paar keer je op de maat van de muziek switchen van beeld maar dan toch wel vanuit dezelfde angle. Komt op mij beetje gek over.
af en toe verspringt de kleur naar ineens stuk lichter en dan weer terug. Is dat bewust of resultaat van auto-color plugin?
leuk begin ook.

Grote grap btw, hij blokkeerde hem voor mobiel met de muziektest, maar nu bij de upload heb ik geen restricties rara hoe kan dat
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb sinds kort een Go Pro Hero 3 Black gekregen. Ik zoek er voor de vakantie nog wat accessoires bij. Ik heb hieronder een lijstje, maar ik lees zoveel ervaringen en er zijn zoveel spullen te koop dat ik een beetje de weg kwijt raak.
Hieronder mijn lijstje
. Ik gebruik heb vooral voor het duiken tijdens vakantie:
Bobber?
- http://dx.com/p/pannovo-f...3-3-2-274298#.UvJ8zPl5Mpo
- http://dx.com/p/anti-skip...-13cm-154202#.UvJ9tvl5Mpo
Redfilter?
- Snake River Prototyping red filter
- Backscatter red filter
Verder nog een Pole: Geen idee welke maten het meest praktisch zijn? Moet wel in een backpack passen uiteindelijk.
- http://www.x-sportsworld....jjwgodd2EADA#.UvJ-BPl5Mpo
Tenslotte twijfel ik nog of ik een LCD scherm erbij koop? Wil hem vooral gebruiken tijdens het duiken. Is dit dan aan te raden?
- http://www.x-sportsworld....hd-hero.html#.UvJ-ofl5Mpo
Extra batterij, nu de volgende actie:
- http://www.v-nix.nl/extre...o-hero3-battery-dual-pack
Als jullie betere/goedkopere ideeën hebben hoor ik het graag!
Ik hoor graag van jullie!
Roel
Ik heb sinds kort een Go Pro Hero 3 Black gekregen. Ik zoek er voor de vakantie nog wat accessoires bij. Ik heb hieronder een lijstje, maar ik lees zoveel ervaringen en er zijn zoveel spullen te koop dat ik een beetje de weg kwijt raak.
Hieronder mijn lijstje
Bobber?
Redfilter?
- Backscatter red filter
Verder nog een Pole: Geen idee welke maten het meest praktisch zijn? Moet wel in een backpack passen uiteindelijk.
Tenslotte twijfel ik nog of ik een LCD scherm erbij koop? Wil hem vooral gebruiken tijdens het duiken. Is dit dan aan te raden?
Roel
Nou, als je de meeste dingen bij DX.com bestelt, scheelt het je al enkele tientallen Euro's.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:23:
Om je een voorbeeld te geven: de Bobber voor ~6 Euro.
En als je een adapter koopt, kun je verder gewoon alle reguliere camera accessoires gebruiken voor je GoPro. Dus alle standaard statieven etc.
Het LCD scherm heb ik zelf ook en ik heb hem er altijd standaard op. Erg fijn ding, maar het werkt ook prima zonder. Kun je via de app op je telefoon gewoon even de preview bekijken of het beeld goed staat.
Wat betreft pole of bobber:Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:23:
Beste mensen,
Hieronder mijn lijstje. Ik gebruik heb vooral voor het duiken tijdens vakantie:
Bobber?
Redfilter?
- Backscatter red filter
Roel
Mic Bergsma geeft wat tips over hoe het er met die twee onderwater uit ziet:
YouTube: Tip #300 GoPro - How to film steady underwater
Hoe langer, hoe meer je ook van jezelf ziet. Ik zou in ieder geval ook zo'n 'reach' lengte nemen
Wat betreft filter:
Ik heb zelf filters gekocht van http://www.polarprofilters.com/
Je ziet wel duidelijk verschil onder water met filter erop. Probleem waar ik tegen 'aandook' was dat als je naar ondiep water gaat je beeld dus juist te rood wordt. Ik heb nog van die plastic filters, ze hebben nu allerlei hippe dingen met klepjes enzo.
LCD?
Ik begreep dat je als je een LCD gebruikt deze continu aanstaat waardoor je batterij sneller leeg loopt. Als je een duik hebt van 45 minuten heb je je battery power wel nodig want onderwater van batterij wisselen is lastig :-). Ik zou gewoon oefenen met camera gebruiken en gevoel krijgen bij wat je wel en niet ziet qua kijkhoek. Je moet met de normale lens in ieder geval niet te dicht op de vissen/koraal zitten, want dan is het onscherp. Daar zou je dan weer eventueel een aparte marco filter voor kunnen kopen.
Batterij?
Zou gewoon bij DX kopen.
Leuk filmpje van een mooi land! Hoe creëer je het 'fly-effect' waar het lijkt alsof de camera langsvliegt? Gewoon met de pole?vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:08:
[video]
PSN: Fruitschaaltje
Ja, vrijwel alles met de pole gedaan. In een enkel geval ook daadwerkelijk door de lucht gegooid :-)Fruitschaal schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Leuk filmpje van een mooi land! Hoe creëer je het 'fly-effect' waar het lijkt alsof de camera langsvliegt? Gewoon met de pole?
Het effect is het sterkst als de camera verder gaat waar de ondergrond ophoudt. Dus dat je 'm bijvoorbeeld over een afgrond laat gaan. zoals op 1:26 of 2:45.
Ik vond er eerlijk gezegd bijzonder weinig aan. Driekwart van de video is een paar jongens die in slowmotion over straat lopen
Ik ben ook op zoek naar een mount als deze. Ik wil echter geen €59,- uitgeven hieraan. Iemand een goedkoper alternatief tegen gekomen? Via Ebay is deze nog altijd €45,-. Verder geen (degelijk) alternatief gevonden. Tips, tips, tips?[...]
Sterker nog, GoPro heeft zelf een nieuwe clamp mount die precies doet wat jij zoekt volgens mij: http://gopro.com/camera-mounts/jaws-flex-clamp
Misschien een flexibele-DIY-klem instructiefilmpje?
Misschien even lezen want het is er 2/3 post na al gepost.Fruitschaal schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:27:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een mount als deze. Ik wil echter geen €59,- uitgeven hieraan. Iemand een goedkoper alternatief tegen gekomen? Via Ebay is deze nog altijd €45,-. Verder geen (degelijk) alternatief gevonden. Tips, tips, tips?
Misschien een flexibele-DIY-klem instructiefilmpje?
Ik heb zelf de GoClamp gekocht via www.go-mount.com voor 25$
Verwijderd
Absoluut niet het meest bijzondere en actieve filmpje, maar dat was ook erg lastig haha. Maar had wat jou betreft nog een stuk korter gekund dus? Altijd lastig om te beoordelen als iemand die erbij was.Hahn schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:33:
Ik vond er eerlijk gezegd bijzonder weinig aan. Driekwart van de video is een paar jongens die in slowmotion over straat lopen
Je had meer kunnen focussen op datgene dat er om jullie heen gebeurde, dan op jullie zelf. De indruk van een stad krijg je door de straten en de inwoners en hoe dat allemaal samen komt, niet door de toeristen te filmen die er rondlopen, want die hebben eigenlijk niets met de stad te maken. Maakt het in ieder geval een stuk leuker voor een buitenstaander om naar te kijkenVerwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:15:
[...]
Absoluut niet het meest bijzondere en actieve filmpje, maar dat was ook erg lastig haha. Maar had wat jou betreft nog een stuk korter gekund dus? Altijd lastig om te beoordelen als iemand die erbij was.
Voorbeeldje, eigen filmpje van Barcelona van afgelopen zomer:
PS: Scooterstukken hadden korter gemogen, maar dat is achteraf.
[ Voor 46% gewijzigd door WardKuipers op 06-02-2014 17:59 ]
Helemaal mee eens.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Wat ik anders zou doen:Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:15:
[...]
Absoluut niet het meest bijzondere en actieve filmpje, maar dat was ook erg lastig haha. Maar had wat jou betreft nog een stuk korter gekund dus? Altijd lastig om te beoordelen als iemand die erbij was.
- Net wat scherper op de maat snijden. Je zit nu af en toe net op de 2e of 3e tel.
- Minder mensen, meer stad. lopen voornamelijk gebruik om een verplaatsing naar andere locatie aan te duiden
- het meest actieve stuk in de film is het stadion waar het publiek juicht. Ik had de beelden zo opgebouwd dat het juichen precies op de climax van de muziek op valt op 1:19. Nu valt het hoogtepunt niet echt op een hoogtepunt in de muziek
- na 2:16 gebeurt er niet zoveel meer. meerdere keren slow mo lopen, biertje proost en vliegen. Ik zou dit veel sneller afronden. Wel leuk om 'm 'rond' te maken door ook te eindigen met vliegtuig etc maar dan veel korter: "1 x lopen + 1x proost + vliegtuig + doei"
Verwijderd
Die foto die je maakt op 2.04 vanuit die Pole, hoe doe je dat precies? Zit er zo'n instelling op je GoPro dat hij na een paar sec een foto maakt of via je afstandbediening?vanardenne schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:08:
[video]
Kan je anders die afstandbediening ook overal mee naar toe nemen (is deze waterdicht etc)?
jammer van die "warp's" verder leuk filmpje.WardKuipers schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:26:
[...]
Voorbeeldje, eigen filmpje van Barcelona van afgelopen zomer:
[video]
PS: Scooterstukken hadden korter gemogen, maar dat is achteraf.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ik kan nu de gemaakte foto's en filmpjes niet zien op mijn Gopro app op mijn telefoon. Mijn album blijft leeg.
Heb gelezen dat ik hem dan moet updaten, heb dit ook via de site van Gopro gedaan. Update gedownload, gekopieerd naar het mapje van de Gopro, en dan uit gezet. Hierna weer aan (hij gaf de melding 'updating' niet. Maar op de site stond dat als hij geen foutmelding geeft het gewoon gelukt zou moeten zijn.
Jullie enig idee?
EDIT: Het werkt al!
Heb gelezen dat ik hem dan moet updaten, heb dit ook via de site van Gopro gedaan. Update gedownload, gekopieerd naar het mapje van de Gopro, en dan uit gezet. Hierna weer aan (hij gaf de melding 'updating' niet. Maar op de site stond dat als hij geen foutmelding geeft het gewoon gelukt zou moeten zijn.
Jullie enig idee?
EDIT: Het werkt al!
Je kan inderdaad instellen dat die om de x seconden een foto maakt. Zo heb ik het bij deze foto gedaan. Je kan inderdaad ook met de afstandsbediening werken, dan is die waterdicht tot 6m. Dan moet je alleen wel wifi gebruiken en dat kost batterij.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:37:
[...]
Die foto die je maakt op 2.04 vanuit die Pole, hoe doe je dat precies? Zit er zo'n instelling op je GoPro dat hij na een paar sec een foto maakt of via je afstandbediening?
Kan je anders die afstandbediening ook overal mee naar toe nemen (is deze waterdicht etc)?
Verwijderd
Heb me ondertussen wat verdiept in de spullen.
Ga denk ik een Gopole Reach halen. Wil toch wel wat kwaliteit onder mijn dure camera hebben
. Hier is ie nu iets goedkoper:
http://www.actiecamera.eu...-alle-gopro-modellen.html
Verder ff een goedkope Bobber:
http://dx.com/p/the-bobbe...ellow-228654#.UvQEgfl5Mpo
Ik ga denk ik deze lader + batterij halen: Maakt niet veel uit toch dat dit 'nep' is? Deze kan iig in het stopcontact worden opgeladen, wat wel ideaal is natuurlijk. Kan er altijd nog een losse batterij extra bijkopen.
http://dx.com/p/ltxj-repl...black-204005#.UvQEVfl5Mpo
Over de rood filter ben ik nog aan het twijfelen. Natuurlijk alle tips zijn welkom.
Verder ben ik vast wat video's foto's aan het schieten. Vooral de foto's lijken niet altijd even scherp. Heb de camera van de standaardinstellingen veranderd van Wide naar Medium, res 1080 en fps 60. Toch lijkt er weinig veranderd.
Hebben jullie zo tips voor 'gewone' omstandigheden en voor het duiken? Hoor het graag!
Ga denk ik een Gopole Reach halen. Wil toch wel wat kwaliteit onder mijn dure camera hebben
http://www.actiecamera.eu...-alle-gopro-modellen.html
Verder ff een goedkope Bobber:
http://dx.com/p/the-bobbe...ellow-228654#.UvQEgfl5Mpo
Ik ga denk ik deze lader + batterij halen: Maakt niet veel uit toch dat dit 'nep' is? Deze kan iig in het stopcontact worden opgeladen, wat wel ideaal is natuurlijk. Kan er altijd nog een losse batterij extra bijkopen.
Over de rood filter ben ik nog aan het twijfelen. Natuurlijk alle tips zijn welkom.
Verder ben ik vast wat video's foto's aan het schieten. Vooral de foto's lijken niet altijd even scherp. Heb de camera van de standaardinstellingen veranderd van Wide naar Medium, res 1080 en fps 60. Toch lijkt er weinig veranderd.
Hebben jullie zo tips voor 'gewone' omstandigheden en voor het duiken? Hoor het graag!
over de lader. Ik heb die ook, werkt prima. Ze hebben nu echter ook opladers waarbij je er 2 tegelijkertijd kan opladen, die zou ik sowieso halen nu. Ook bij dx hebben ze die.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:01:
Heb me ondertussen wat verdiept in de spullen.
wat betreft instellingen, check even alle blogs van http://abekislevitz.com/ met name ook de blogs 'understanding your gopro'. In die blogs behandelt die onder andere alle mogelijke beeldinstellingen.
Ik denk dat jij niet goed hebt gelezen, of het linkje niet hebt gevolgd.midego schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:52:
[...]
Misschien even lezen want het is er 2/3 post na al gepost.
Ik heb zelf de GoClamp gekocht via www.go-mount.com voor 25$
2.7 k raw footage YouTube: Gopro hero 3+ 2.7k raw
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
ik heb zojuist een gopro hero 3 black edition aangeschaft, nu vroeg ik mij af of die gopro suction cup v2 nou echt 35 euro waard is?
volgens de site kan hij niet op m'n kiteboard of ski's waar ik m voor wou gebruiken (met ankertouw).
volgens de site kan hij niet op m'n kiteboard of ski's waar ik m voor wou gebruiken (met ankertouw).
Verwijderd
Iemand ervaringen met Gopro Hero 3 Anti Fog inserts?
http://www.v-nix.nl/gopro-hero3-anti-fog-inserts
Is dit aan te raden met duiken etc?
http://www.v-nix.nl/gopro-hero3-anti-fog-inserts
Is dit aan te raden met duiken etc?
Hier ben ik het helemaal mee eens!vanardenne schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:03:
[...]
Wat ik anders zou doen:
- Net wat scherper op de maat snijden. Je zit nu af en toe net op de 2e of 3e tel.
- Minder mensen, meer stad. lopen voornamelijk gebruik om een verplaatsing naar andere locatie aan te duiden
- het meest actieve stuk in de film is het stadion waar het publiek juicht. Ik had de beelden zo opgebouwd dat het juichen precies op de climax van de muziek op valt op 1:19. Nu valt het hoogtepunt niet echt op een hoogtepunt in de muziek
- na 2:16 gebeurt er niet zoveel meer. meerdere keren slow mo lopen, biertje proost en vliegen. Ik zou dit veel sneller afronden. Wel leuk om 'm 'rond' te maken door ook te eindigen met vliegtuig etc maar dan veel korter: "1 x lopen + 1x proost + vliegtuig + doei"
Idd de muziek meer met het filmpje laten samenwerken. Ook had de muziek wat meer zomers gemogen denk ik, maar dat is meer een kwestie van smaak
De beelden vanuit het stadion zijn wel prachtig!
Ik ben afgelopen zondag met een paar vrienden naar een verlaten gevangenis geweest om te urbexen.
De gevangenis staat sinds 2011 leeg, maar is al wel erg vervallen. Maar ondanks het verval was hij ZEER de moeite waard. We hebben er dan ook zo'n 5 uur rondgelopen, en nog niet eens alles gezien!
Ik had een GoPro 3 Black Edition, GoPro 2 en een Canon 500D bij. En daarmee heel wat materiaal geschoten, en daar is dit het resultaat van
Sit back & enjoy
Je reageert net dat je het eens bent dat een andere video korter/sneller kan en dan post je zelf een video van 14 minuten?
[ Voor 76% gewijzigd door Hahn op 08-02-2014 19:46 ]