Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Leetness schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:29:
[...]

Vanaf een bepaald bedrag mag ik hopen? Het lijkt me sterk dat je voor een batterij van €5, €22 invoerrechten moet betalen.
Even Google gebruiken kan geen kwaad.
Zoals in mijn eerdere reactie betaal je vanaf 22 euro invoerrechten.
Dit is als je pakketje eruit wordt gepikt.

Check het op de website van PostNL

http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/gl5m0gg0f/Schermafbeelding_2013_12_05_om_13_18_32.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door midego op 05-12-2013 13:19 ]

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
la_fusion schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:08:
Het enige jammere wat DX niet heeft is een goedkope onderwaterbehuizing voor de GoPro2. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis.
Wel toch? Zie linkje, hij staat wel op 'clearance', zal wel betekenen dat ze het nu opmaken en niet meer aanvullen.

http://dx.com/p/ri-002-wa...-black-transparent-186711

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:09
MLPN schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:16:
[...]

Wel toch? Zie linkje, hij staat wel op 'clearance', zal wel betekenen dat ze het nu opmaken en niet meer aanvullen.

http://dx.com/p/ri-002-wa...-black-transparent-186711
dat is niet de onderwaterbehuizing die je wil. Deze geeft blurry beeld. Je moet deze hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenstone6.net/fcp_homepage/images_gopro_hd_hero2_douglas/gopro_hd_hero2_douglas_04.jpg

echter is het een aardige zoektocht om die te vinden..(voor een mooi prijsje)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:29
(jarig!)
ourplayground schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:29:
[...]

dat is niet de onderwaterbehuizing die je wil. Deze geeft blurry beeld. Je moet deze hebben:
[afbeelding]

echter is het een aardige zoektocht om die te vinden..(voor een mooi prijsje)
Klopt inderdaad.. ik wil geen 'waterproof' maar een echte onderwaterbehuizing met een 'flat lens'. Er zijn een 2-3tal verschillende varianten 'flat lenses' te krijgen maar alle zitten incl behuizing op zo'n 80-100 dollar. Voor een enkele keer dat ik onderwater wil filmen wilde ik er eigenlijk niet meer dan 30-40 euro aan uitgeven. Voor een product dat al relatief oud is(GoPro 2) erg jammer dat dit niet relatief eenvoudig te verkrijgen is voor die prijs.

• ourplayground
la_fusion schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:45:
[...]

Klopt inderdaad.. ik wil geen 'waterproof' maar een echte onderwaterbehuizing met een 'flat lens'. Er zijn een 2-3tal verschillende varianten 'flat lenses' te krijgen maar alle zitten incl behuizing op zo'n 80-100 dollar. Voor een enkele keer dat ik onderwater wil filmen wilde ik er eigenlijk niet meer dan 30-40 euro aan uitgeven. Voor een product dat al relatief oud is(GoPro 2) erg jammer dat dit niet relatief eenvoudig te verkrijgen is voor die prijs.
ik ken het, ik heb mijne voor 50 euro gekocht en dat was na heel veel zoeken. ik heb nog even gekeken, maar ik kan het zo snel niet terug vinden waar dat was..

edit: http://www.sportscam.eu/a...izing/gopro-dive-housing/
volgens mij was dit hem.

[ Voor 6% gewijzigd door ourplayground op 05-12-2013 16:09 ]

• RedRayMann
  • Laatst online: 10-11 14:24
http://shop.wvm-design.co...using/category_pathway-60

Voor 53 euro. Betrouwbare leverancier, heb zelf ook al veel contact met hem gehad.

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Nog mensen ergens acties gezien omtrent een Hero 3 of 3+ black edition?

• ourplayground
Marc_87 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:03:
Nog mensen ergens acties gezien omtrent een Hero 3 of 3+ black edition?
wel een hero 3 silver

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 11:16
Ik ben opzoek naar iemand die in de buurt van leeuwarden woont en zijn gopro hero 3 (voorkeur black) kan missen van 16 t/m 20 december. Uiteraard tegen een vergoeding.

[ Voor 7% gewijzigd door BassieRassie op 12-12-2013 21:48 ]

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Wat moet ik kopen voor 350 euro?
- GoPro Hero 3 Black
- GoPro Hero 3+ Silver

2K+ zal nooit gebruikt worden. Bij de Black zit er wel een WiFi remote twv 99 euro...

De GoPro Hero 3+ Black ga ik niet kopen, omdat ik de kleuren te koud vind.
Nabewerking zal ik niet doen, hooguit wat filmpjes/clips aan elkaar monteren.

[ Voor 62% gewijzigd door ? ? op 16-12-2013 09:50 ]

Verwijderd

Randmr schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:49:
- GoPro Hero 3 Black
- GoPro Hero 3+ Silver

2K+ zal nooit gebruikt worden. Bij de Black zit er wel een WiFi remote twv 99 euro...

Zonder nabewerking is fps dus ook onbelangrijk, in welk geval de oude Silver meer dan voldoende is. Als je tussen deze twee kiest, en ze zijn ongeveer gelijk geprijst, zou ik voor de Black gaan.

• la_fusion
(jarig!)
ourplayground schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:49:
[...]

ik ken het, ik heb mijne voor 50 euro gekocht en dat was na heel veel zoeken. ik heb nog even gekeken, maar ik kan het zo snel niet terug vinden waar dat was..

edit: http://www.sportscam.eu/a...izing/gopro-dive-housing/
volgens mij was dit hem.
Inmiddels via Marktplaats een originele dive housing gevonden voor 40 euro incl verzendkosten :)

• ourplayground
la_fusion schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:15:
[...]

Inmiddels via Marktplaats een originele dive housing gevonden voor 40 euro incl verzendkosten :)
netjes... wees verbaasd over de kwaliteit onderwater vergeleken met de standaard housing...

• el pimo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn eertse Timelapse: "Ode aan de Maan" :)

YouTube: gopro timelapse moon movie

Geschoten met mijn deze week ontvangen Silver+. Timelapse op 2s maar in de montage met dubbele snelheid (anders werd het toch te traag)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:45
Leuk! Cool effect en kwaliteit is stuk beter dan ik had verwacht zo in het donker. Wel een paar kleine opmerkingen: in het begin zou 'ie op zich ietsje sneller kunnen naar mijn smaak, vanaf halverwege gebeurt er wat meer met wolken enzo. Je zou kunnen doen dat je begint met 300% snelheid en het dan laat teruglopen naar 200% snelheid tegen het einde (maar misschien beetje lastig als je niet heel bekend bent met nabewerking).

Tweede wat ik aan zou raden is om je frame ook te laten bewegen. Met timelapse maak je foto's en aangezien je toch hooguit 1920x1080 pixels nodig hebt, heb je alle ruimte om heen en weer te pannen met de foto's. Bijvoorbeeld het beeld van links naar rechts laten bewegen gedurende de video geeft het nog wat meer om naar te kijken. Nu is de lucht wel interessant, maar de gebouwen die bijna de helft van het beeld innemen staan er maar te niksen zeg maar :P

En ten derde: hier en daar zitten wat schokjes in, misschien dat Warp Stabilizer of iets dergelijks daar een beetje mee kan helpen.

Verder erg leuk, zeker voor een eerste timelapse. En de muziek vind ik er mooi bij passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 20-12-2013 23:19 ]

The devil is in the details.

• el pimo
Hahn schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:13:
Leuk! Cool effect en kwaliteit is stuk beter dan ik had verwacht zo in het donker. Wel een paar kleine opmerkingen: in het begin zou 'ie op zich ietsje sneller kunnen naar mijn smaak, vanaf halverwege gebeurt er wat meer met wolken enzo. Je zou kunnen doen dat je begint met 300% snelheid en het dan laat teruglopen naar 200% snelheid tegen het einde (maar misschien beetje lastig als je niet heel bekend bent met nabewerking).

Tweede wat ik aan zou raden is om je frame ook te laten bewegen. Met timelapse maak je foto's en aangezien je toch hooguit 1920x1080 pixels nodig hebt, heb je alle ruimte om heen en weer te pannen met de foto's. Bijvoorbeeld het beeld van links naar rechts laten bewegen gedurende de video geeft het nog wat meer om naar te kijken. Nu is de lucht wel interessant, maar de gebouwen die bijna de helft van het beeld innemen staan er maar te niksen zeg maar :P

En ten derde: hier en daar zitten wat schokjes in, misschien dat Warp Stabilizer of iets dergelijks daar een beetje mee kan helpen.

Verder erg leuk, zeker voor een eerste timelapse. En de muziek vind ik er mooi bij passen.
Hoi Hahn thx voor je leuke reactie en nuttige tips ;)

Ga ik zeker mee aan de slag! Wat is Warp Stabilizer?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is een stabilisatiefilter in de Adobe videobewerkingstools.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Bewerken jullie alle filmpjes achteraf?
Op youtube zie ik zoveel kwaliteit verschil tussen dezelfde type camera's.

Verwijderd

Randmr schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:49:
- GoPro Hero 3 Black
- GoPro Hero 3+ Silver

Neem aan dat je het hebt over de verschillen in kleuren van de videos/fotos zelf? Ik kan nergens een duidelijk voorbeeld vinden op internet, iemand hier meer informatie over? En verschilt de "witbalans" of warmte van het beeld zo erg per model?

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 09:15
el pimo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:01:
Mijn eertse Timelapse: "Ode aan de Maan" :)

YouTube: gopro timelapse moon movie

Geschoten met mijn deze week ontvangen Silver+. Timelapse op 2s maar in de montage met dubbele snelheid (anders werd het toch te traag)
Hee, de Haagse! :)

• el pimo
Klopt! Maar het staat dan ook prominent aangegeven he ;) Uitzicht is idd Haagse Hogeschool en Neherkade voor de volledigheid ;)

• Vitruvius
Vraagje, ik ben me aan het voorbereiden op komende wintersport. Wat ik me afvraag hoe deze beelden zo strak kunnen zijn en die van mij relatief veel klapperen/schudden, hebben zijn later digitaal gestabiliseerd?

• Hahn
Waarschijnlijk wel. Maar voor je volgende video alvast een tip: 11 minuten is lááááááááááááng ;)

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:49

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Robberto schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:45:
Vraagje, ik ben me aan het voorbereiden op komende wintersport. Wat ik me afvraag hoe deze beelden zo strak kunnen zijn en die van mij relatief veel klapperen/schudden, hebben zijn later digitaal gestabiliseerd?
Ik vind die van jou toch ook wel een lekker stabiel beeld geven moet ik zeggen O-)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/30honwj.jpg

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mars Warrior schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:16:
[...]

Ik vind die van jou toch ook wel een lekker stabiel beeld geven moet ik zeggen O-)
[afbeelding]
yep, die pro filmpjes worden vaak vanaf een stabilizer gefilmd (met 2 handen vasthouden), en achteraf ook nog eens flink bewerkt, zodat het er allemaal smooth uitziet.

• Hahn
Het filmpje waar hij naar refereert is echter niet door pro's gemaakt en je ziet in de schaduwen dat veel stukken gewoon met een simpele GoPole-achtige stok gefilmd zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-12-2013 00:08 ]

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:24
Ik kom mij hier ook even melden, heb een GoPro Hero 3+ Black met 32GB gekocht dus ga me even flink inlezen in dit topic.

• Mars Warrior
  • Laatst online: 13:49

Mars Warrior

Earth, the final frontier

RonnieB82 schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:14:
[...]
yep, die pro filmpjes worden vaak vanaf een stabilizer gefilmd (met 2 handen vasthouden), en achteraf ook nog eens flink bewerkt, zodat het er allemaal smooth uitziet.
Je mist volledig de essentie van mijn post & screenshot :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Hahn
Mwa, ik denk eerder dat hij jou per ongeluk quotte, terwijl 'ie op Robberto zelf reageerde ;) Ik zie gewoon het filmpje, inclusief muziek en alles overigens.

• Vitruvius
Voor mobiel en buitenland werkt het filmpje inderdaad niet.

• ourplayground
even een fotootje tussendoor, omdat het kan..Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7315/11532549394_f57093dc05_z.jpg

• Marc_87

Filmpje van afgelopen maandag, alleen met de GoPro Hero 3+ gefilmd. Jammer dat het weer niet mee werkte.

• Hahn
Waarom is de verhouding 4:3?

En het weer vind ik op zich niet zo erg, je ziet wel definitie in de wolken en nu heb je des te meer het idee dat het hard waait.

[ Voor 70% gewijzigd door Hahn op 25-12-2013 12:52 ]

• Marc_87
Hahn schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:51:
Waarom is de verhouding 4:3?

En het weer vind ik op zich niet zo erg, je ziet wel definitie in de wolken en nu heb je des te meer het idee dat het hard waait.
Omdat het met kiteloopen (je draait de kite een rondje voor je) dit een veel beter beeld geeft. Je kan het beter zien dan op 720p/1080p.

• Hahn
Zal wel aan gebrek aan kitekennis in mijn geval liggen, maar ik heb heel het filmpje nergens gezien waar het echt toegevoegde waarde had. Ik zie vooral twee grote zwarte balken aan de zijkant, die ik flink zonde vind.

• Marc_87
Hahn schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:20:
Zal wel aan gebrek aan kitekennis in mijn geval liggen, maar ik heb heel het filmpje nergens gezien waar het echt toegevoegde waarde had. Ik zie vooral twee grote zwarte balken aan de zijkant, die ik flink zonde vind.
Hier kan je het verschil zien tussen mijn filmpje en wanneer je 720p filmt. ;)

http://youtu.be/Kpf3kRGCxTQ?t=1m35s

Ben met je eens dat die zwarte balken jammer zijn, de volgende keer ga ik superview proberen. Dan zou het minder moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Marc_87 op 25-12-2013 17:58 ]

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 22:00
Volgens jaar staat er een vakantie gepland naar de Verenigde Staten. Het idee is ontstaan om deze rit te gaan filmen en uiteindelijk een timelapse te maken van de autorit c.q. andere beelden die tot stand komen. Nu was ik wat aan het zoeken naar dashboardcamera's en zodoende kwam ik bij de GoPro3 uit. Niet zeggende dat de GoPro een dashboardcamera an sich is. Zodoende kom ik tot enkele vragen om uiteindelijk mijn keus te laten vallen op de GoPro of niet.

* Iemand ervaring met de GoPro als dashboardcamera? Is de GoPro out of the box gelijk te gebruiken als dashcam of moeten er artikelen bij worden gekocht?
* Videobewerking. Heeft de GoPro een eigen soort van programma of moet je externe programma's aanschaffen van bijvoorbeeld Adobe of Pinnacle?
* Is het aan te raden om de GoPro te gebruiken enerzijds als dashcam en anderzijds als een camera waarmee je verscheidene filmpjes opneemt (bijvoorbeeld de strip van Las Vegas) en deze later te bewerken tot 1 video (timelapse of niet).
* Wat is handig.. is er een optie voor timelapse of is het verstandig om gewoon alles te filmen en uiteindelijk thuis op je computer via een programma er een timelapse van maken? Hoe werkt zoiets?

Misschien hebben jullie zelf nog tips of iets dergelijks.
Ik ben trouwens van plan om de white of silver edition aan te schaffen. De black edition is uitgesloten gezien de prijs.

Uiteraard heb ik gezocht op het internet en al enkele video's gezien. Tevens heb ik dit topic doorgespit naar vraag en antwoord, maar dit heeft niks opgeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door henidde op 27-12-2013 17:18 ]

.

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:35
Dit en dit even bestellen, in combinatie met een autolader en een micro-USB kabel kun je oneindig lang timelapsen. Monteren kan op je voorruit, maar ook buiten de auto aangezien de suction cup behoorlijk sterk is. Voor de zekerheid zou ik dan wel een safety tether nemen.

• la_fusion
(jarig!)
Ik zou ook even eens op Google zoeken hoeveel leuk beeldmateriaal het oplevert.. Natuurlijk is het leuk als je het meegemaakt hebt maar zoals al vaker gezegd worden filmpjes met hetzelfde al snel saai.. als een BE uitgesloten is ivm de prijs vraag ik mij af of het wel de meest nuttige toevoeging van je reis is :)

• el pimo
Even een stukje "Nieuwe wildernis" gefilmd in Oranjewoud. Gewoon omdat het kan :)

YouTube: vogel voederen movie

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Fuck ik realiseer me net dat ik een paar weken terug blijkbaar een micro-SD kaartje heb opgezogen met de stofzuiger. Ik zag wel iets zwarts liggen en hoorde wel iets ratelen maar met de konijnenkeutels die ik ook opzoog gingen er geen alarm bellen af. Nu blijk ik hem kwijt te zijn en is het lampje gaan branden :(

Stonden nog foto's en filmpjes van de GoPro op die gemaakt heb in Nepal. Gelukkig had ik kort daarvoor een backup gemaakt naar mijn MacBook en die heb ik weer laten backuppen naar m'n timemachine. Maar damn als ik geen backup had was ik nu de sjaak. Waarom zijn die dingen in godsnaam zo klein?!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 16:03
Tristan schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:33:
Fuck ik realiseer me net dat ik een paar weken terug blijkbaar een micro-SD kaartje heb opgezogen met de stofzuiger. Ik zag wel iets zwarts liggen en hoorde wel iets ratelen maar met de konijnenkeutels die ik ook opzoog gingen er geen alarm bellen af. Nu blijk ik hem kwijt te zijn en is het lampje gaan branden :(

Stonden nog foto's en filmpjes van de GoPro op die gemaakt heb in Nepal. Gelukkig had ik kort daarvoor een backup gemaakt naar mijn MacBook en die heb ik weer laten backuppen naar m'n timemachine. Maar damn als ik geen backup had was ik nu de sjaak. Waarom zijn die dingen in godsnaam zo klein?!
Heb jij even geluk, mooi kl*te als je dat soort beeldmateriaal kwijt raakt. Het is al jammer als je het kwijt raakt van een dagje bv motorrijden in NL maar helemaal als het footage was uit Nepal!

Die kaartjes zijn zo klein omdat je anders een lomp grote camera zou hebben en das niet de bedoeling van GoPro ;)

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 13:36
Als ik naar Amerika zou gaan, zou ik de GoPro daar ter plaatsen kopen. Scheelt al snel vele Euro's/Dollars.

• henidde
la_fusion schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:12:
Ik zou ook even eens op Google zoeken hoeveel leuk beeldmateriaal het oplevert.. Natuurlijk is het leuk als je het meegemaakt hebt maar zoals al vaker gezegd worden filmpjes met hetzelfde al snel saai.. als een BE uitgesloten is ivm de prijs vraag ik mij af of het wel de meest nuttige toevoeging van je reis is :)
Is de BE dan zo'n meerwaarde als ik hem als dashcam zou gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 28-12-2013 13:19 ]

.

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb nog niet zo heel veel wintersport edits voorbij zien komen. Dus bij deze de mijne:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NNblV-YLbOE&feature=youtu.be]

Commentaar is natuurlijk welkom :) Heb vorig jaar ook een wintersport filmpje in elkaar geflanst (toen nog met twee Rollei's) en heb daar al wel van geleerd dat shots vanaf je helm gewoon niet werken en dus heb ik die vermeden (met succes vind ik zelf :) ).
Ik vraag me wel nog steeds af wat handig is om te doen met de belichting/kleuren. Ik heb nu de exposure wat omhoog gegooid, vooral bij de shots waar het sneeuwt, waardoor het contrast natuurlijk nogal wat te lijden heeft. Is er een manier om de kleuren goed zichtbaar te krijgen zonder dat de piste er als een groot wit vlak gaat uitzien (enkel het contrast ook verhogen gaf niet echt het gewenste resultaat :P )?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Hahn
Zou het niet met contrast proberen, maar eerder met saturatie of vibrance, daarmee kan je kleuren oppompen in plaats van het contrast te verhogen.

En verder weer eens: let vooral ook eens op hoe lang je shots duren. Ik ging halverwege eens bijhouden hoe lang een shot duurde en toen duurde dat shot een whooping 45 (!!!) seconden. Nu zat er wel aardig wat vaart in, dus was het niet geheel tergend om naar te kijken, maar na 10 seconden of zelfs 5 seconden had ik het eigenlijk ook wel gezien.

Leidraad die je beetje aan zou kunnen houden is: gebeurt er weinig in beeld, beperk je shots dan tot 1-5 seconden, tenzij het écht heel bijzonder is. Gebeurt er veel in beeld, beperk je shots dan tot 2-10 seconden. Met daarbij dat 10 seconden eigenlijk al heul heul lang is, dus eerder richting de 2 dan richting de 10 seconden gaan.

Kijk maar eens naar populaire GoPro-video's, daarin zal je bijzonder weinig shots vinden die überhaupt langer dan 3 seconden duren. Desnoods switch je een paar keer heen en weer tussen 2 shots, dat is beter dan 20 seconden het ene shot en vervolgens 20 seconden het andere shot.

En liever een video van 1 minuut die afwisselend was en leuk om naar te kijken, dan een video van 3 minuten waarin alles veel te lang duurde en het veel van hetzelfde was ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 28-12-2013 20:00 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Hmm, ik heb het even geprobeerd met saturatie en vibrance, maar het probleem was vooral dat alles behalve de sneeuw veel te donker werd weergegeven, dus ook als ik de saturatie helemaal omhoog knal is bijvoorbeeld mijn jas nog te donker.

Ik edit eigenlijk al mijn video's op basis van de soundtrack. En in dat shot van 45 seconden zat precies een moment waar de piste wat afvlakte en vervolgens weer steiler werd. Dit paste perfect in de muziek, omdat die op dat moment ook wat rustiger wordt en vervolgens op het moment dat ik weer op een steiler gedeelte aankom, ook intenser wordt. Normaal zoek ik verschillende shots voor de verschillende intensities van de soundtrack, maar ik vond het dus heel bijzonder dat dat bij dit shot niet hoefde :)

Anyway bedankt voor het commentaar. Ik heb m'n filmpje zelf al minstens 10 keer bekeken en dan blijft het toch lastig om over de zelfverheerlijking heen te stappen en tegen jezelf te zeggen dat sommige stukken toch duidelijk beter kunnen :P Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ik sommige professionele GoPro shots juist veel te kort vind.
Deze bijvoorbeeld vanaf 0:30 (wel wat oud, maar goed):

Die had ik best wat langer willen zien.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Hahn
Bansheeben schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:26:

Ik edit eigenlijk al mijn video's op basis van de soundtrack. En in dat shot van 45 seconden zat precies een moment waar de piste wat afvlakte en vervolgens weer steiler werd. Dit paste perfect in de muziek, omdat die op dat moment ook wat rustiger wordt en vervolgens op het moment dat ik weer op een steiler gedeelte aankom, ook intenser wordt. Normaal zoek ik verschillende shots voor de verschillende intensities van de soundtrack, maar ik vond het dus heel bijzonder dat dat bij dit shot niet hoefde :)
Het was mij ook opgevallen dat tijdens dat shot de muziek veranderde en ik vroeg me juist heel hard af waarom je in godsnaam niet op dat moment een cut naar een ander shot had gepakt :P

De muziek verandert, wat een prima moment is om van beeld te veranderen, maar dat doe je vervolgens niet en ga je nog eens 20+ seconden door met hetzelfde shot. Vond ik dus echt een gemiste kans.

En wat betreft je voorbeeld die je geeft, ik vind dat moment eigenlijk prima qua lengte (8 seconden), maar zelfs al zou 'ie 2x zo lang zijn (wat erg lang is), dan zou 'ie op 16 seconden zitten. Dat is alsnog 3 keer korter dan jouw shot ;) Ik kan niet genoeg benadrukken hoe lang 45 seconden eigenlijk wel niet is.

Dat je de actionpacked 2-3 seconden per shot filmpjes te snel vindt gaat, prima, maak ze twee keer zo lang, maar shots van 20++ seconden is echt het andere uiteinde.

Onderzoek heeft al menig keren aangetoond dat de concentratie van een mens hooguit 20 seconden is en tel maar eens mee bij elke willekeurige professionele muziekvideo, film of serie en ga eens na hoe vaak het gebeurt dat een shot langer dan 10 seconden duurt. Niet vaak kan ik je vertellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 28-12-2013 22:30 ]

• el pimo
Hahn schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:25:
[...]
Het was mij ook opgevallen dat tijdens dat shot de muziek veranderde en ik vroeg me juist heel hard af waarom je in godsnaam niet op dat moment een cut naar een ander shot had gepakt :P

De muziek verandert, wat een prima moment is om van beeld te veranderen, maar dat doe je vervolgens niet en ga je nog eens 20+ seconden door met hetzelfde shot. Vond ik dus echt een gemiste kans.

En wat betreft je voorbeeld die je geeft, ik vind dat moment eigenlijk prima qua lengte (8 seconden), maar zelfs al zou 'ie 2x zo lang zijn (wat erg lang is), dan zou 'ie op 16 seconden zitten. Dat is alsnog 3 keer korter dan jouw shot ;) Ik kan niet genoeg benadrukken hoe lang 45 seconden eigenlijk wel niet is.

Dat je de actionpacked 2-3 seconden per shot filmpjes te snel vindt gaat, prima, maak ze twee keer zo lang, maar shots van 20++ seconden is echt het andere uiteinde.

Onderzoek heeft al menig keren aangetoond dat de concentratie van een mens hooguit 20 seconden is en tel maar eens mee bij elke willekeurige professionele muziekvideo, film of serie en ga eens na hoe vaak het gebeurt dat een shot langer dan 10 seconden duurt. Niet vaak kan ik je vertellen.
Ben het wel eens met Hahn wat betreft lengte van shots, maar wil ook ff benadrukken dat muziek keuze top is en de shots mooi stabiel en vanuit leuke camera posities gekozen! _/-\o_

• Bansheeben

Bansheeben

Thanks :) Ik heb inmiddels met de kritiek van Hahn in gedachten een nieuwe versie gemaakt. Zal 'm, als ie opnieuw geupload is, hier ook weer even posten :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38
el pimo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:14:
Even een stukje "Nieuwe wildernis" gefilmd in Oranjewoud. Gewoon omdat het kan :)

YouTube: vogel voederen movie
Heb je een GoPro....zet je hm gewoon neer :P
Doe het dan iets spannender ;)
Voorbeeld:

onbewerkt...dus nog vrij saai

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Bansheeben

Bansheeben

Hier m'n nieuwe versie:

De eerste minuut is eigenlijk ongewijzigd, maar daarna heb ik behoorlijk lopen sleutelen :)

• Hahn
Stukken beter :) Zitten nog wel genoeg momenten waarbij ik dacht "je had 5 seconden geleden al mogen snijden van mij", maar sowieso al top dat je het überhaupt al (flink) verbeterd hebt. En de muziek is perfect voor dit soort filmpjes inderdaad, lekker opzwepend.

Wil ik verder alleen nog even kwijt dat die gekleurde WordArt-achtige letters in het begin en de transitie op 00:48 ontiegelijk corny en goedkoop overkomen :+

• Bansheeben

Bansheeben

Thanks :) Haha, ja aan de vorm van de titel heb ik verder niet echt heel veel aandacht besteed en die overgang is inderdaad wat cheesy, maar ik ben toch te lui om dat soort dingen helemaal zelf te gaan maken in After Effects/Photoshop :P

• Hahn
Zulk soort effecten gewoon niet gebruiken, een simpele fade to black of white is al fancy genoeg ;)

• la_fusion
(jarig!)
Leuk filmpje inderdaad en vooral de beelden van tussen de benen ziet er leuk uit! Ook is te zien dat je wel al vaker op de latten hebt gestaan ;)

Wat ik zelf dan weer niet leuk vind is dat er steeds die stok in beeld is :P

• Bansheeben

Bansheeben

Ik zal 'm de volgende keer aan een hengel hangen :P Alhoewel dat ongetwijfeld de stabiliteit niet echt ten goede komt :)
Maar dat m'n GoPro onderaan de stok/monopod hangt is wel de reden dat het beeld redelijk stabiel is en het is ook een stuk relaxter voor m'n pols, aangezien ik niet constant tegen de zwaartekracht hoef te werken ;)

• Marc_87
Bansheeben schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:07:
Hier m'n nieuwe versie:
[video]
De eerste minuut is eigenlijk ongewijzigd, maar daarna heb ik behoorlijk lopen sleutelen :)
Goed filmpje hoor! Lekker op de muziek de shot gemonteerd. Ik probeer het ook altijd zo te doen, geeft toch het vetste resultaat.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik zal ook eens wat posten.

12 jan gaan we op de wintersport dus zal daar ook wat mooie beelden schieten.

onderstaande is kort filmpje van mijn dochtertje, even snel in GP Studio gegooid :)

[YouTube: http://youtu.be/mpZmoDs9qo4]

• el pimo
Bansheeben schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:07:
Hier m'n nieuwe versie:
[video]
Vet filmpje geworden hoor! Een stuk vlotter inderdaad en helemaal goed zou ik zeggen! Het effect in de lift met shots van de verschillende gezelschappen en het einde met de crash (juist nadat de muziek is opgehouden) maken het helemaal profi ;)

Ik zat te denken, om het NOG vetter te maken, moet je eens normale snelheid met slomo's afwisselen misschien. Het valt mij op dat ze dat ook doen in van die actie sport filmpjes.

• el pimo
Gutteguttegut schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:00:
[...]
Heb je een GoPro....zet je hm gewoon neer :P
Doe het dan iets spannender ;)
Voorbeeld:
[video]
onbewerkt...dus nog vrij saai
Ook een gaaf camera standpunt inderdaad en weer eens anders dan normaal ;)

Maar euhh, de volgende iets met monteren doen.....? Bvb inkorten en muziek....? Nu is het een beetje langdradig :O :O Kijk, dat heb ik dan weer wel gedaan ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Jedi Geub schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:15:
Ik zal ook eens wat posten.

12 jan gaan we op de wintersport dus zal daar ook wat mooie beelden schieten.

onderstaande is kort filmpje van mijn dochtertje, even snel in GP Studio gegooid :)

[video]
Die glijbaan komt me verdomd bekend voor....

• el pimo
Even een vraag die mij bezig houdt; ik heb gisteren een timelapse gemaakt bij ondergaande zon op Scheveningen. Ik vind het resultaat echter waardeloos! Een mooie zonsondergang was, maar ben zwaar teleurgesteld in het resultaat van de GoPro. Zie link:

YouTube: mislukte timelapse

Ten eerste het recht tegen de zon in fotograferen lijkt ie niet echt te trekken. Ten tweede (en nog belangrijker); rond de 18s van de film lijkt de onderwaterbehuizing een speigelend lelijk effect teweeg te brengen. Zie foto.

https://www.dropbox.com/s/x326gw3wdj5nw9g/zon%20gopro.JPG

Ik weet dat er af en toe water op de camera is gespat tijdens deze opname, maar niet rond de zon. Kijk het filmpje er maar eens op na. Wat vinden jullie/wat is jullie verklaring?

• Hahn
Mijn verklaring is dat je echt veel te veel ervan vraagt/verwacht. Direct tegen de zon in gaat 'ie gewoon niet trekken qua dynamisch bereik, daarnaast staat 'ie alles behalve stabiel en zie ik flink wat water erop spatten. Leer ervan zou ik zeggen :)

• Bansheeben

Bansheeben

Marc_87 schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:31:
[...]

Goed filmpje hoor! Lekker op de muziek de shot gemonteerd. Ik probeer het ook altijd zo te doen, geeft toch het vetste resultaat.
Thanks, dat vind ik ook inderdaad. I can't put my finger on it, maar om de een of andere reden voelt een gesyncte overgang zoveel beter. Na het editten merkte ik trouwens ook nog dat bij de landing van mijn sprongetje op 1:00 er twee tikken in de percussie/drumpartij van het nummer zitten die perfect gesynct zijn met het neerkomen en vervolgens bouncen van mijn ski's (ik dacht eerst dat ik per ongeluk het geluid van de originele clip was vergeten weg te halen :P ). Dit was niet eens m'n bedoeling, heb het gewoon toevalligerwijs zo neergezet :9
el pimo schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:40:
[...]

Vet filmpje geworden hoor! Een stuk vlotter inderdaad en helemaal goed zou ik zeggen! Het effect in de lift met shots van de verschillende gezelschappen en het einde met de crash (juist nadat de muziek is opgehouden) maken het helemaal profi ;)

Ik zat te denken, om het NOG vetter te maken, moet je eens normale snelheid met slomo's afwisselen misschien. Het valt mij op dat ze dat ook doen in van die actie sport filmpjes.
Ja, ik heb behoorlijk wat zitten pielen om dat stoeltjeslift shot goed te krijgen :) Mijn gevoel voor ritme liet me uiteindelijk in de steek en dus heb ik toen maar gewoon naar de soundprofile van het nummer gekeken en op goed geluk de juiste pieken en dalen er uit gepikt :Y)
En slowmo had inderdaad wel wat meer gekund, maar in mijn filmpje van vorig jaar heb ik zo'n beetje uitsluitend slowmo gebruikt, dus ik had er een beetje m'n buik vol van en wilde het deze keer (bijna) zonder proberen.

• Zandhaas
  • Laatst online: 21-11 01:02

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik heb gekeken naar de moderne imagetank voor komende vakanties en projects. Zodat ik even snel gopro sd kaart overzet naar USBstick/2.5HDD.
Ik moet nog keuze maken tussen deze twee, hoewel ik geen laptop bezit begrijpen jullie wel waarom ik deze vorm kies, tenzij er nog andere alternatieven zijn?

ADATA AE400

Verbatim MediaShare

Kingston MobileLite

Kingston valt af. En ik zou het voor Verbatim kiezen?
Nog andere ideeen?

• Row1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb laatst mijn GoPro 3 BE gebruikt op een Urbex trip :)
En dit is het resultaat:

• RedRayMann
@Row1;

ik kijk weinig filmpjes compleet af, maar dit is wel een interessant filmpje.
Er gebeurt weinig, maar toch ook weer veel :-)

Hoe komen jullie aan deze locaties? En schrokken de anderen van jullie?

Leuke compilatie, leuke effecten.

• Row1
RedRayMann schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:27:
@Row1;

ik kijk weinig filmpjes compleet af, maar dit is wel een interessant filmpje.
Er gebeurt weinig, maar toch ook weer veel :-)

Hoe komen jullie aan deze locaties? En schrokken de anderen van jullie?

Leuke compilatie, leuke effecten.
Thanks!

Ik weet niet of je een beetje into urbex bent? Maar het is best een flink wereldje opzich, met verschillende fora. Daar staan de lokaties op, alleen zijn deze fora vaak afgeschermd en kom je er niet snel op. Alleen de lokaties staan er niet letterlijk op, geen adressen dus. En ook hebben ze verzonnen namen. Kortom, het is dus vaak veeeel speurwerk op het internet om achter zo'n adres te komen ;)

• Djie
Gaaf filmpje Row1, mooie montage en gemonteerd. Ben erg benieuwd hoe je dat effect voor elkaar krijgt op 0:22 - 0:24 waarbij het object scherp is en de omgeving niet. Nabewerking? Bij mij blijft altijd alles scherp!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:50
Djie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:02:
Gaaf filmpje Row1, mooie montage en gemonteerd. Ben erg benieuwd hoe je dat effect voor elkaar krijgt op 0:22 - 0:24 waarbij het object scherp is en de omgeving niet. Nabewerking? Bij mij blijft altijd alles scherp!
Ik zie soms ook een andere camera in beeld, aan de zilveren mode dial te zien lijkt het op een Canon 500D, de beeldhoek van de beelden in de auto lijkt ook niet op dat van een GoPro.
Wellicht dat het shot van 0:22-0:24 dus met een andere camera gemaakt is?
Leuk filmpje om naar te kijken trouwens, zoals RedRayMann al zei gebeurt er niet bijster veel maar blijf je wel kijken.
Maar dat pand staat dus sinds september 2013 leeg?
En de verwarming en elektriciteit doen het nog gewoon?? Best raar...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Row1
AdmiralSnipe schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Ik zie soms ook een andere camera in beeld, aan de zilveren mode dial te zien lijkt het op een Canon 500D, de beeldhoek van de beelden in de auto lijkt ook niet op dat van een GoPro.
Wellicht dat het shot van 0:22-0:24 dus met een andere camera gemaakt is?
Leuk filmpje om naar te kijken trouwens, zoals RedRayMann al zei gebeurt er niet bijster veel maar blijf je wel kijken.
Maar dat pand staat dus sinds september 2013 leeg?
En de verwarming en elektriciteit doen het nog gewoon?? Best raar...
Juist, jij hebt het dus wel gezien ;)

Het filmpje is idd gemaakt in combinatie met een 500D. En dus zijn die beelden in het begin ook daarvan.
Leuk dat het jullie toch heeft kunnen boeien ook al gebeurt er niet veel :)

En ja, dat pand staat ongeveer sinds september 2013 leeg. Het is idd raar dat alles nog gewoon werkt en aan staat. Ik kan er met me kop niet bij waarom je al die tijd de elektriciteit EN de verwarming aan zou laten. Het pand is vrij enorm, dat moet toch een hoop knaken kosten? Hoe dan ook, wij hadden het wel lekker warm tijdens onze tocht, we konden ook nog de lift gebruiken (al hebben we dat vanwege veiligheid niet gedaan)
Djie schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:02:
Dankje! :*)
Dat stukje waar jij het over hebt is dus met een 500D gefilmd ;)

Het was trouwens ons 2e bezoek aan dat pand, de 1e keer zijn we 's nachts gegaan, wat we eigenlijk altijd doen, vanwege de sfeer en de kick.
Van die nachtelijke trip heb ik ook een filmpje, die is wel volledig met de GoPro 3 gedaan.

• henidde
Ik breng mijn eerder geplaatste bericht maar weer even onder de aandacht met wat aanvullingen. Heb nog niet echt antwoord op de vragen gekregen, dus probeer het nogmaals.

Volgens jaar staat er een vakantie gepland naar de Verenigde Staten. Het idee is ontstaan om deze rit te gaan filmen en uiteindelijk een timelapse te maken van de autorit c.q. andere beelden die tot stand komen. Nu was ik wat aan het zoeken naar dashboardcamera's en zodoende kwam ik bij de GoPro3 uit. Niet zeggende dat de GoPro een dashboardcamera an sich is. Zodoende kom ik tot enkele vragen om uiteindelijk mijn keus te laten vallen op de GoPro of niet.

* Iemand ervaring met de GoPro als dashboardcamera?
* Videobewerking. Heeft de GoPro een eigen soort van programma of moet je externe programma's aanschaffen van bijvoorbeeld Adobe of Pinnacle?
* Is het aan te raden om de GoPro te gebruiken enerzijds als dashcam en anderzijds als een camera waarmee je verscheidene filmpjes opneemt (bijvoorbeeld de strip van Las Vegas) en deze later te bewerken tot 1 video (timelapse of niet).
* Wat is handig.. is er een optie voor timelapse of is het verstandig om gewoon alles te filmen en uiteindelijk thuis op je computer via een programma er een timelapse van maken? Hoe werkt zoiets?
* Of toch voor een dashcam an sich gaan? Want, hoe zit het met wide range view? Kan de GoPro dat?

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 03-01-2014 11:58 ]

.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Nee geen ervaring. Maar geen idee waarom het niet zou werken.

Gopro heeft een eigen programma waar je eigenlijk alles wel mee kan voor simpele video's.

Als je interessante beelden gaat schieten is dat aan te raden ja :P beetje vreemde vraag IMHO. Je kan hem voor beide prima gebruiken.

Je kan een video opnemen, of om de X seconden een foto. Beide kan je in de gopro software omzetten naar een timelapse.

* Of toch voor een dashcam an sich gaan? Want, hoe zit het met wide range view? Kan de GoPro dat?
Gopro kan 170 graden. Dus bijna een halve circel (in de breedte, niet hoogte). maar ook juist minder wide.

Als laatste: de gopro als alleen dashcam is wel duur... Sony heeft de AS-15 met stabilisatie (handig in de auto, trillingen ed) en is nu 150 bij coolblue... zoek er een kortingsbon bij in het kortingtopic en klaar. Daarnaast kan je ook de AS-30 nemen, dan kun je later een kilometerteller, snelheidsmeter en routekaart toevoegen over je video. Erg makkelijk met de eigen software en voor een autorit wel erg leuk als toevoeging. (de weg naar Las Vegas is ook maar lange rechte weg met woestijn denk ik?) De gopro is erg goed kwa kwaliteit, maar ook erg duur om enkel als dashcam. Daarnaast moet je de gopro dan constant aan een lader hebben, dus is een open behuizing handig of zonder behuizing.

En de reden dat je weinig antwoorden krijgt: Op eigenlijk elke vraag behalve de laatste had je met 5 minuten google-werk antwoord gehad. De laatste had je dan ook voor jezelf kunnen beantwoorden. Tweakers -forum is toch voor tech-enthousiastelingen dus we gaan er wel vanuit dat je zelf een beetje onderzoek doet en niet zonder enige vorm van werk maar vragen gaat afvuren. dus zie dit als een uitzondering ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 03-01-2014 12:36 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

henidde schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:58:
Ik breng mijn eerder geplaatste bericht maar weer even onder de aandacht met wat aanvullingen. Heb nog niet echt antwoord op de vragen gekregen, dus probeer het nogmaals.

Ik heb ook in Amerika een Delkin Fat Gecko zuignap samen met een GoPro tripod mount op de auto geplakt. Binnen op de voorruit als dashboardcamera, maar ook op de motorkap vooruit en achteruit en op het dak waarmee je wat afwisseling hebt in de beelden.
Ja, anders wordt het ongelofelijk saai. Af en toe de camera even een een andere kant op richten of verplaatsten maakt geeft je later veel meer creatieve vrijheid om een leuke video te maken.
Alles filmen zou ik niet doen, je hebt vaak urenlang rechte snelwegen die niet zo interessant zijn.

Mijn ervaring is dat de 5 seconden timelapse vaak niet genoeg is, 2 seconden is een stuk beter, maar in een bewegende auto zou ik gewoon video nemen en het later versnellen omdat je in 2 seconden toch nog een behoorlijke afstand aflegt. De foto's zijn 4:3 en je video is 16:9. Ik gebruik Quicktime om de afbeeldingen om te zetten naar video en importeer het dan in Final Cut Pro als videobestand.

Voor de batterijduur maakt het bij mijn GoPro Hero niet echt uit of ik timelapse foto's neem of video.
Geen idee wat wide range view is maar afhankelijk van de resolutie die je kiest kan je ook de beeldhoek beinvloeden.

De GoPro is flexibeler, als waterdichte camera kun je hem ook voor andere dingen tijdens je vakantie gebruiken dan alleen de weg voor je in de auto.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RedRayMann
Let op dat de GoPro geen zoom heeft.
Dus op de strip kan je lastig de hoge gebouwen naar voren halen voor meer details. Speel dan met de wide- en narrow-view.
Wide is breder maar kleine dingen in de verte zijn daardoor minder duidelijk, narrow is dus minder breed en gaat wat meer de diepte in.

Ga voor de zilver plus, zwart of zwart plus.
Heb zelf 2x de zilver gehuurd en vind dat ik daar toch te beperkt in was. Maar dat is natuurlijk mijn mening :-)

• Djie
RedRayMann schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:30:
Let op dat de GoPro geen zoom heeft.
Dus op de strip kan je lastig de hoge gebouwen naar voren halen voor meer details. Speel dan met de wide- en narrow-view.
Wide is breder maar kleine dingen in de verte zijn daardoor minder duidelijk, narrow is dus minder breed en gaat wat meer de diepte in.

Ga voor de zilver plus, zwart of zwart plus.
Heb zelf 2x de zilver gehuurd en vind dat ik daar toch te beperkt in was. Maar dat is natuurlijk mijn mening :-)
Of film in 4K zodat je later in de nabewerking kan "inzoomen" tot 1080p of 720p deel van het beeld... of is dit exact hetzelfde als de narrow view?

Als je naar Amerika gaat zou ik overwegen om aldaar de GoPro aan te schaffen, kan veel Euro's schelen!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik vertrek naar oostenrijk a.s. zaterdag en ik wil de heenreis graag timelapsen :) Ritjes is ongeveer 10 uur en ik vroeg me af welke settings jullie zouden aanraden.

Ik heb GoPro Hero 3 Black en een 32GB kaartje en 3 batterijen :)

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Probeer een autolader te regelen en een skeleton housing ;) Kan je je GoPro laden terwijl hij foto's maakt! Verder kan je uit rekenen hoeveel foto's je wil bij een bepaalde lengte van het filmpje ;)

Zeg je film moet 5 minuten duren:
5 X 60 X 24 (beelden) = 7200 foto's

In tien uur zitten: 10 X 60 X 60 = 36000 seconden

36000 / 7200 = 5 seconden per foto ;)

Moet je dus om de 5 sec een foto maken, de kwaliteit hangt af van wat je zelf wil :)

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik wil graag timelapsen maken die smooth zijn en ik zit er dan aan te denken een suction cup te halen. Deze dan steeds bij het tanken/eten te verzetten zodat je verschillende hoeken film krijgt.

Ik denk dat ik dan om de seconde een foto ga maken en dan op 7mp ofzo?

Iemand ervaring met de suction cup van GoPro of raden jullie een andere aan?

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 18:03
Ik heb een Gopro Hero3+ black gekocht en wil nu een 64gb SD kaartje kopen. Nu staan hier de aangeraden SD kaartjes:
http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung 64GB SDXC (MB-MGCGB/AM), in de pricewatch is deze zeer goed betaalbaar:
pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10

Daar staat echter bij de specs write: 20mb/s terwijl ik onder die recommended lees dat de maximale datarate van de nieuwe firmware is gedaalt van 45mb/s tot 35mb/s.

"With the camera software update released July 29, 2013, using other microSD cards with your HERO3: Black Edition camera while shooting in 4K, 2.7K and Protune video modes may result in a reduction of the data stream rate from 45Mb/sec to 35Mb/sec."

Dit is ruim boven de 20mb/s, maar hij is toch recommended? Iemand die ervaring heeft met deze specifieke combinatie of een idee of dit toch goed gaat werken? Mis ik iets?

Verwijderd

In 1080p-24fps gefilmd, en de kwaliteit viel me reuze mee, gezien het weinige licht!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Vuurvlieg schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:09:
Ik heb een Gopro Hero3+ black gekocht en wil nu een 64gb SD kaartje kopen. Nu staan hier de aangeraden SD kaartjes:
http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung 64GB SDXC (MB-MGCGB/AM), in de pricewatch is deze zeer goed betaalbaar:
pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10

Daar staat echter bij de specs write: 20mb/s terwijl ik onder die recommended lees dat de maximale datarate van de nieuwe firmware is gedaalt van 45mb/s tot 35mb/s.

"With the camera software update released July 29, 2013, using other microSD cards with your HERO3: Black Edition camera while shooting in 4K, 2.7K and Protune video modes may result in a reduction of the data stream rate from 45Mb/sec to 35Mb/sec."

Dit is ruim boven de 20mb/s, maar hij is toch recommended? Iemand die ervaring heeft met deze specifieke combinatie of een idee of dit toch goed gaat werken? Mis ik iets?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik zie door de SDXC-bomen het bos niet meer. Ik heb ook een hero 3+ besteld, en wil van alle mogelijkheden gebruik maken.

Wat ik wel vond was dit testje:

http://nl.hardware.info/r...esultaten-10-gb-schrijven

Hieruit komt Sandisk als snelste, maar ik heb al begrepen dat je die juist níet moet hebben, omdat hij i.c.m. met GoPro wel wil stotteren/stoppen met opnemen.

Overigens, Vuurvlieg, ik ben ook zeer geïnteresseerd in de Samsung maar dan wel in onderstaande, ik denk dat deze ook beter binnen jouw plaatje past. € 2 duurder maar schrijf- en leessnelheid zijn een stuk hoger.

http://tweakers.net/pricewatch/323416/samsung-sdxc-64gb.html

[ Voor 8% gewijzigd door Throduss op 07-01-2014 18:33 ]

• Bassie90
  • Laatst online: 10:55
Ik ben in bezit van deze pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10 en in combinatie met m'n Black 3 nog nooit problemen gehad, werkt perfect!

@Throduss de samsung sdxc waar jij naar linkt is een SD kaartje en voor de gopro heb je MicroSD nodig.

• Djie
Bassie90 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:08:
Ik ben in bezit van deze pricewatch: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10 en in combinatie met m'n Black 3 nog nooit problemen gehad, werkt perfect!

@Throduss de samsung sdxc waar jij naar linkt is een SD kaartje en voor de gopro heb je MicroSD nodig.
Hier exacte hetzelfde kaartje in de GoPro 3Black en werkt prima! Zat ruimte om 2 accu's mee leeg te schieten :)

• Throduss
Bassie90 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:08:

True, stom..

Zou die kaart ook snel genoeg zijn voor 1440p dan? Dat is namelijk een beetje waar ik mee zit.

• Marc_87
Throduss schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:03:
[...]

True, stom..

Zou die kaart ook snel genoeg zijn voor 1440p dan? Dat is namelijk een beetje waar ik mee zit.
Ik heb de 32GB variant van die kaart, kan wel eens testen voor je?

• Throduss
Als je dat zou willen doen, graag! De kaartjes zijn niet dusdanig goedkoop dat ik zin heb om er achteraf achter te komen dat je er niet alles mee kunt ;)

Alvast veel dank :)

• Throduss
Even een dubbelpost, maar ik wil mensen het volgende niet onthouden:

Voor wie op zoek is naar een hero black 3+, zie onderstaand:

https://eglobalcentral.eu/gopro-hd-hero-3-black-edition.html

Ik wilde eerst even afwachten tot ik mijn bestelling binnen had, deze heb ik na twee (!) dagen ontvangen, vanuit Hong Kong. Alles ziet er prima uit, officiele verpakking, de 3+ variant, en dat voor € 349 (inmiddels 339, zal wel met wisselkoersen te maken hebben).

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:10
Zo dat scheelt een boel euro's!

Op de CES is trouwens de nieuwe SOny HDR AS100v gepresenteerd.
Zou nog wel eens een echte concurent van de GoPro kunnen worden.
Ik wacht nog even de eerste reviews en beelden af voordat ik echt ga beslissen of het een GP of SOny gaat worden.

Als het een GP gaat worden komt deze winkel in China wel heel goed van pas!!
Bedankt voor het delen

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb een kleine maand geleden een bungyjump gedaan, waarbij ze nog zo vriendelijk waren om het toe te staan je eigen action camera te gebruiken! Achteraf had ik de camera iets meer naar beneden moeten richten. Verder gefilmd op 720p met 60 fps om eventueel ooit nog wat slowmotion toe te passen.

Ik heb het filmpje destijds (bij gebrek aan een pc) via mijn telefoon geupload, dus ik heb verder niets aan kunnen passen wat betreft contrast en kleuren (of mijn gegil kunnen wegknippen :D).

https://www.booksformanagers.nl

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Me 3+ is net binnen hier een korte test

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sUJuovMksjE]
wordt voornamelijk voor trackdays in mijn auto gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 19-01-2014 03:23 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Djie
BruceLee schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:37:
Me 3+ is net binnen hier een korte test

wordt voornamelijk voor trackdays in mijn auto gebruikt
Nu nog Harry's Laptimer erbij, Externe GPS en gaan! :)

• Row1
Iemand enig idee hoe je aan GoPro shirts of petjes kan komen?

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Row1 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:10:
Iemand enig idee hoe je aan GoPro shirts of petjes kan komen?
Shirts kun je waarschijnlijk nog wel op Ebay vinden voor een euro of 15 d:)b

https://www.booksformanagers.nl

• Marc_87
Marc_87 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:54:
[...]

Ik heb de 32GB variant van die kaart, kan wel eens testen voor je?
De Samsung 32GB Class 10 UHS-1 werkt prima met 1440p @ 48FPS.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

I heb er ook een Samsung 32 gb uhs1 / class 10 kaartje er in en werkt prima op alle resoluties.

het geluid van de hero3+ is echt een hele verbetering tegenover mijn contourhd 1080p. wat ook mooi is het aantal instellingsmogelijkheden voor de field of view. hier een korte demo+audio check

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sUJuovMksjE&hd=1]
YouTube: Gopro Hero 3+ in car fov settings + audio test

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• PvdH
  • Laatst online: 10-02-2024
Hoe zit het met een in de US aangeschafte GoPro qua garantie/reparaties? Hoe is dit wettelijk / door de importeur geregeld?

• midego
  • Laatst online: 11-01 08:49
Throduss schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:54:
Even een dubbelpost, maar ik wil mensen het volgende niet onthouden:

Voor wie op zoek is naar een hero black 3+, zie onderstaand:

https://eglobalcentral.eu/gopro-hd-hero-3-black-edition.html

Ik wilde eerst even afwachten tot ik mijn bestelling binnen had, deze heb ik na twee (!) dagen ontvangen, vanuit Hong Kong. Alles ziet er prima uit, officiele verpakking, de 3+ variant, en dat voor € 349 (inmiddels 339, zal wel met wisselkoersen te maken hebben).
Vergeet niet dat de kans dat je importheffingen en belasting moet betalen aanwezig is

21% over 349 = 73,29
349 + 73,29 = 422,29
422+ 11 = 433 euro

Scheelt je dus 17 euro als je bestelling door de douane eruit gevist word :)

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb een leuk ritje gemaakt voor mijn werk.

Nederland Duitsland Zwitserland Duitsland Frankrijk Luxemburg Belgie Nederland

De rit heb ik gefilmd met mijn Gopro Hero3 Black. En wat shots van mijn GH3 ertussen.

Ik had 281 clipjes en 9 uur beeld :D

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Pagina: 1 ... 34 ... 81 Laatste