Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 837.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Laat ik zeggen dat ik het haast wel zeker weet. Ik heb bijv. ook aandelen van bedrijven die in de Caymaneilanden gevestigd zijn maar hun aandelen verhandelen op de Amerikaanse beurs, en daar wordt dan bijv. ook keurig 0,0% belasting ingehouden. Waar de aandelen verhandeld worden maakt voor de belasting niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Beste tweakers,

Ik ben de laatste tijd mijzelf aan het verdiepen in het beleggen.
Nu ben ik nog vrij jong (23, relatief gezien ;) ) en zijn mijn maandelijkse lasten vrij laag.
In feite heb ik elke maand zo'n 400 euro over die ik gewoon per direct kan missen (hiernaast spaar ik alsnog geld). De rente van mijn spaar rekening is wel oké, maar het eigenlijk totaal niet waard om expres hierop te gaan sparen.

Mijn gedachte ging dus uiteindelijk naar beleggen, ik kan het geld missen als het 'fout' gaat, en daarmee kan ik dus risico nemen om mijn centjes te vergroten.
Het probleem waar ik een beetje mee zit, is dat er altijd grote bedragen gemoeid gaan met beleggen.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar binck bank betaal je 0,10% fee, met een min-max van € 9 - € 75.

Stel dat ik aandelen neem ter waarde van 500,- ben ik dus al 9,- kwijt aan de fee, mocht het aandeel 5% omhoog gaan, en ik zou het verkopen ben ik weer 9,- kwijt en hou ik dus effectief 7,- over oftewel 1.xx% winst.

Persoonlijk vind ik 500,- wel een redelijk bedrag, en ook al zou het 900 euro zijn (even vanwege de min van 9euro) dan verlies ik alsnog 18 euro totaal aan fee's waarmee je 'winst' dermate verlaagd word dat het het eigenlijk niet waard is.

Heeft iemand tips en suggesties hoe ik toch met 'kleine' bedragen van tussen de 200 en 600 euro per keer kan beleggen? Mijn "doel" is eigenlijk om zulk soort bedragen verspreid te beleggen, en niet om 1x een bedrag van 3k voor langere tijd ergens in te stoppen.
Zijn hier uberhaubt mogelijkheden voor, of is dit toch echt een kwestie van "beleggen is met grote bedragen"?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Beleggingsfondsen via je eigen bank of via SNSFundCoach kun je typisch zonder kosten aan- en verkopen. Uiteraard zijn er wel kosten in de vorm van managementfee en soms op- en afslag bij aan- en verkoop, maar die kennen geen minimum per transactie en dus ben je goedkoper uit.

Als je dan na een tijdje genoeg vermogen hebt dan kun je altijd nog via een broker wat gaan doen (bv indextrackers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 13:12
Inderdaad goed advies. Bij de Rabobank betaal je ook minimaal 10 euro per transactie, maar voor Robeco fondsen betaal je maar 2 euro.

Andere uitkomst is om eens in de paar maanden een groter bedrag te beleggen, dan spaar je ook wat kosten natuurlijk. Maar je geeft eigenlijk aam dit niet te willen.

Overigens, als je je om 20 euro druk maakt weet ik niet of beleggen wel een goed idee is?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

evleerdam schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:21:
Inderdaad goed advies. Bij de Rabobank betaal je ook minimaal 10 euro per transactie, maar voor Robeco fondsen betaal je maar 2 euro.

Andere uitkomst is om eens in de paar maanden een groter bedrag te beleggen, dan spaar je ook wat kosten natuurlijk. Maar je geeft eigenlijk aam dit niet te willen.

Overigens, als je je om 20 euro druk maakt weet ik niet of beleggen wel een goed idee is?
Waar zie je dat ik mij druk maak om 20 euro?
Het gaat niet om de fee's, maar over het feit dat als je belegd met kleine bedragen, de fee's heel je winst opslokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
douweegbertje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:25:
Heeft iemand tips en suggesties hoe ik toch met 'kleine' bedragen van tussen de 200 en 600 euro per keer kan beleggen? Mijn "doel" is eigenlijk om zulk soort bedragen verspreid te beleggen, en niet om 1x een bedrag van 3k voor langere tijd ergens in te stoppen.
Zijn hier uberhaubt mogelijkheden voor, of is dit toch echt een kwestie van "beleggen is met grote bedragen"?
Je kunt via Lynx beleggen in de AEX voor 6 euro per transactie, en op de Amerikaanse beurzen voor 5 dollar per transactie. Voor dollars betaal je wel een commissie van minimaal 4 dollar om euros in dollars te wisselen.

Bedenk wel dat wil je je risico enigszins spreiden je op termijn een portefeuille moet opbouwen van minimaal een twintig verschillende aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
douweegbertje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:13:
[...]

Het gaat niet om de fee's, maar over het feit dat als je belegd met kleine bedragen, de fee's heel je winst opslokken.
Sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel meer dat je best veel geld kan verliezen. Als je op de lange termijn belegt maken de aankoopkosten niet zo heel veel uit. Wil je snel kopen en verkopen dan is het natuurlijk een stuk belangrijker.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

douweegbertje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:13:
[...]

Ik zit ongeveer in het zelfde schuitje. Wil ook graag beginnen met beleggen (hobby-matig) en wil langzaamaan een portefeuille opbouwen zonder direct al te hoge "investeringen" te doen.
Een vriend wees mij op sns fundcoach. Heb mij hiervoor aangemeld en ik ga van de week maar eens aan de slag denk ik :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 06:31
Erg leuk, via de tweakers forums op nieuwe zaken stuiten. Ik heb altijd interesse gehad in Aandelen e.d. maar nooit de cash gehad om er iets mee te doen. Bovendien heb ik er 0 kennis over. Nu heb ik net 20 paginas van dit topic zitten doorlezen en de termen duizelen me nog een stukje in mijn oren. Om maar gewoon eens te kijken wat dingen inhouden heb ik een gratis account aangemaakt bij plus500 (ik had al gezien dat ze niet de beste naam hebben, maar gratis 25 euro 'handeltegoed' voor het probeerwerk). Nu zie ik een grote lijst met bedrijven/fondsen staan.

Hebben jullie tips waar ik een paar euro ik kan stoppen om te zien wat het doet en wat het verloop is van dergelijke dingen? Ik wil later een paar duizend euro gaan gebruiken (geld wat eventueel gemist kan worden) om dingen voor de wat langere termijn vast te gaan zetten zogauw ik snap wat ik doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
The_Zohan schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:42:
Hebben jullie tips waar ik een paar euro ik kan stoppen
Een boek. Het liefst eentje over waardebeleggen.

M.i. koers je op het moment recht aan op het verbranden van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 06:31
Rukapul schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:33:
[...]

Een boek. Het liefst eentje over waardebeleggen.

M.i. koers je op het moment recht aan op het verbranden van je geld.
haha dat zou weleens een betere start kunnen zijn. Heb je toevallig tips voor een specifieke titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
The_Zohan schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:57:
[...]

haha dat zou weleens een betere start kunnen zijn. Heb je toevallig tips voor een specifieke titel?
Om hem even in te koppen voor Rukapul: The Intelligent Investor door Benjamin Graham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik kom er vandaag achter dat Alex fondsbeleggen heeft gestopt en nu alles heeft overgegooid naar Zelf Beleggen - dus ineens weer bewaarloon en transactiekosten.

Nergens info op de site, onder fondsbeleggen staat als laatste vrolijk "openheid over kosten" zo ongeveer bovenaan. Zoeken in de media: Slechts enkele berichten uit November dat het blijkbaar in alle stilte niet meer nieuw werd aangeboden. Nergens ook maar iets over het beëindigen en overhevelen - een persbericht erover heeft dus ook gewoon niet plaatsgevonden.
Ik kom met veel doorlezen een keer ergens een paar meldingen tegen, en blijkbaar zou die informatie dan net een maand geleden gestuurd zijn: http://www.iex.nl/Forum/T...te-beleggingsfondsen.aspx

De online mailbox die je hebt bij Alex: niets

gebeld, zeggen ze een mail en een brief gestuurd te hebben. Ik krijg regelmatig post van Alex, en die wordt allemaal bewaard, maar niets. e-mailbox nog eens gecheckt: niets.
Ook zeggen ze dat de constructie met kickback wettelijk niet meer zou zijn toegestaan: wat een leugen is. Ze hebben de plicht kosten inzichtelijk te maken, en hebben daar blijkbaar geen trek in gecombineerd met het toch al niet lekker lopen van het product.

Feitelijk is de informatievoorziening sowieso al bizar slecht als je op de site waar je nota bene vaak op inlogt al helemaal niets kan vinden over het overhevelen en stopzetten. Maar in praktijk veranderen ze nu éénzijdig de voorwaarden van een dienst die financiële gevolgen kan hebben. Immers heb je niet de keuze meer kostenloos een gewenst moment af te wachten om uit te stappen en iets anders te zoeken.

Mijns inziens kán Alex deze stap helemaal niet op deze manier nemen zonder info of overleg, zonder dat ze daar een financiële aansprakelijkheid voor hebben. Gezien de werkwijze en bloed wat tegen het kookpunt zit sta ik zelfs op het punt een sommatie te sturen de zaak binnen 7 dagen te herstellen.

Nu was het blijkbaar geen populair product, maar zijn er misschien meer mensen hier die fondsbeleggen hadden en totaal niet geïnformeerd zijn erover?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 10-04-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Is het eigenlijk mogelijk om ergens historische beursdata gratis te downloaden?
Liefst met dagelijkse granulariteit, incl. day highs/lows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Lastig, maar kijk eens op finance.Yahoo.com. Daar is wel wat te vinden wat je oom in xls kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Iemand met Alex die kan bevestigen dat in het PortefeuilleResultaat tabje dividenden als negatief staan genoteeerd? Dat voelt intuitief verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Sinds kort vanwege de hele crisis een beetje de beurs aan het volgen (Gewoon omdat het best interessant is allemaal). alleen begrijp ik het niet helemaal, in de first post staat dat als je aandelen hebt, je recht hebt op dividend (soort winst uitkering) en als het bedrijf failliet gaat je eigenlijk achteraan de rij staat.

Maar waarom dan? Ik dacht altijd dat het gewoon simpelweg het volgende was: Ik koop 1000 aandelen van bedrijf x die per aandeel 1 euro zijn, en als ze na een stijging 2euro worden kan ik ze verkopen voor 2000e = 1000e winst? Maar dat mag dan dus niet als ik de post goed heb begrepen maar krijg je alleen de 1000e winst uitgekeerd en behoud je nog de x aantal aandelen? of is het wel gewoon mogelijk om al je aandelen in 1x te verkopen je winst te pakken en eruit te stappen, of heet het dan anders (las ook iets over opties)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
Ok, ik denk dat je echt veel verder in moet verdiepen :)
Een normaal aandeel kan je altijd verkopen, dat is het probleem niet. In jou voorbeeld: als je een aandeel op 1 euro hebt gekocht en hij wordt 2 euro waard dan heb je 1 euro per aandeel winst
Gaat het bedrijf echter richting faillissement dan wordt je aandeel in veel gevallen 0 of zeer, zeer weinig waard omdat uit de inboedel eerst de andere schuldeisers moet worden betaald. Wat er overblijft is voor de aandeelhouders en dat is over het algemeen weinig.
Dividend wordt uitgekeerd aan de houder van het aandeel op het moment van uitkeringsdatum. Stel op 1 maart wordt 10c dividend per aandeel aangekondigd en deze wordt op 1 april uitgekeerd. Dan krijg je alleen dividend als je op 1 april het aandeel hebt maar je mag natuurlijk altijd voor 1 april je aandeel verkopen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
+ niet alle aandelen hebben dividend, sowieso niet als er geen winst wordt gehaald
+ als ik jou was beginnen met een schaduwportefeuille (op een website als IEX, via een broker als Binck of gewoon met een Excel sheet), en nog even wachten met echt geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:06:
Iemand met Alex die kan bevestigen dat in het PortefeuilleResultaat tabje dividenden als negatief staan genoteeerd? Dat voelt intuitief verkeerd :P
Dat klopt :+. Heb er vorig jaar al over gemaild, maar blijkbaar heeft het niet zo'n haast.
On Thursday 29 November 2012 11:03:28 you wrote:
> Geachte,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail. Het probleem dat u aangeeft met
> betrekking tot de berekening van couponrentes en dividenduitkeringen in
> het portefeuilleresultaat is bij ons bekend. Onze ICT afdeling zoekt
> naar een oplossing. Dit probleem wordt naar verwachting voor het einde
> van het einde van het 1e kwartaal 2013 opgelost.
>
> Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.
>
> Als u nog vragen of opmerkingen heeft, zijn wij u uiteraard graag van
> dienst. De medewerkers van de Servicedesk zijn dagelijks bereikbaar van
> 8:00 tot 22:00 uur via telefoonnummer 020-5218180 of e-mail
> info@alex.nl.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Medewerker klantenservice & Orderdesk
Beste ,

Bedankt voor de informatie. Ik moet wel bekennen dat ik verbaasd ben dat het
zo lang moet duren om deze basisfunctionaliteit te repareren. Het probleem is
er zeker al een maand, en het valt me tegen dat u me vertelt dat het mogelijk
tot eind maart duurt.

Verder had ik verwacht in het kader van de uiterste zorgvuldigheid die u
betracht dat uw bedrijf mij proactief van dit soort fouten op de hoogte zou
stellen.

Met vriendelijke groet,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Op dit moment brengen wij klanten inderdaad niet pro-actief op de hoogte van dergelijke fouten. Ik heb voor u een suggestie doorgegeven om dit in de toekomst wel te gaan doen.

Met de suggestie stelt u ons in staat onze producten en dienstverlening beter af te stemmen op de wensen van onze cliënten. Alex verzamelt alle suggesties en beoordeelt deze vervolgens op haalbaarheid en wenselijkheid. Wellicht dat wij uw wens in de toekomst kunnen vervullen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Stuur er gerust ook een mail over :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inmiddels klaar met Alex. Het wil er niet in dat je niet gewoon zonder wat voor publieke communicatie je voorwaarden wijzigt na één brief 30 dagen voordat de wijziging ingaat.

Flog: Alex (on)vermogensbank

Ik ga daar dus zo snel mogelijk pleite; en wie niet voor verrassingen wil komen te staan vanwege het bizarre communicatiebeleid daar, doet er goed aan dat ook te doen.
Eens kijken naar Lynx; die zijn sowieso goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
For what it's worth: de intake bij Lynx beviel mij heel goed. Nog geen ervaring met het product zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zit zelfs bij Interactive Brokers (Lynx is reseller van IB) en qua mogelijkheden en kosten liggen ze echt mijlenver voor op de concurrentie. Aanrader (alhoewel Lynx wel significant duurder is met transacties, weinig redenen om voor Lynx te gaan ipv IB zelf imo).

Overigens moet ik zeggen dat ik ook bij Binck zit, en dat is in principe hetzelfde als Alex. Bij Binck is het allemaal wat amateuristischer, maar moet zeggen dat ik daar wel goede ervaringen heb met de klantenservice. Die ik dan helaas wel weer heel vaak nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!

Ik had er ook goede ervaringen; vrij flexibel om iets te crediteren bij een fuck-up. Maar dit is geen fuck-up meer, voor deze gang van zaken zou ik vandaag nog ontslagen zijn - en eerlijk gezegd zou het me verbazen als de verantwoordelijke voor dit debacle niet hetzelfde lot wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
evleerdam schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:44:
Als je aandeel van het fonds in dollar genoteerd is loop je waarschijnlijk valuta risico. Risico is dat de euro meer waard wordt en je aandeel daardoor minder. Het is wel een goede hedge tegen het instorten van de euro, als je daarvoor bang bent.

Sowieso denk ik dat een beetje valutarisico mbt dollars geen kwaad kan, ivm vakanties bijvoorbeeld (stel dat de euro steeds minder waard wordt, dan wordt een vakantie steeds duurder, aandelen die in dollars genoteerd staan juist steeds meer). Als je elk jaar naar buiten Europa op vakantie gaat is een paar aandelen in een andere valuta zo gek nog niet, ben je wat minder afhankelijk van de euro.

Je kan kijken of het fonds misschien een euro class heeft, dan dekken ze zelf het risico af. Zelf kan je short gaan in de dollar, maar of dat voor particulieren mogelijk is? Denk het niet.

Heb er dagelijks mee te maken ivm werk.
Let op iedereen die dit gelezen heeft. Een Euro Shareclass betekent feitelijk dat het in Euro's genoteerd is. Dat betekent niet dat het ook Euro Hedged is. Dat kanwel, maar het hoeft niet.

iShares bijvoorbeeld volgen indices, maar zijn vaak op verschillende indices en in verschillende valuta te koop. Dat je afrekent in Euro's betekent echter niet dat je geen valuta risico loopt. Let wel, ik geef geen oordeel over valuta hedging, er zijn voor en nadelen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Heb je gelijk in, maar ik werk zelf met hedge funds en ken geen fonds die z'n valuta classes niet afdekt.

Neem aan dat het bij gewone aandelenfondsen ook zo is, bij etfs moet je goed kijken want sommige doen het wel en sommige niet. Uiteraard heb je wel volledig gelijk en moet je het zeker altijd dubbel checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

In principe ben ik van mening dat een dienstverlener de dienstverlening mag aanpassen of beëindigen, onder vooraf vastgestelde voorwaarden natuurlijk. Maar deze aanpassing bij Alex is wel erg ingrijpend en ik moet zeggen dat ik je gelijk moet geven dat een waarschuwing 30 dagen vooraf wel erg mager is. Ik ben echter bang dat je niet veel meer zal krijgen dan een eenmalige korting.

Als je gaat overstappen naar een andere broker, bijvoorbeeld IB of een reseller van IB, zou ik wel even kijken of ze dezelfde producten kunnen aanbieden. Alex Fondsbeleggen zal waarschijnlijk gespecialiseerd zijn op bepaalde fondsen die niet door iedereen aangeleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wat het bij Alex nog erger maakt is dat er een bewust beleid lijkt om informatie zo min mogelijk beschikbaar te maken. Dat herken je in alles:
• tarieven alleen oproepbaar door een PDF te openen die een flink aantal clicken weg is (maar dus niet in bijvoorbeeld het transactiescherm of transactieoverzicht)
• historische voorwaarden en tariefbladen zijn niet beschikbaar. Hierdoor kun je achteraf nooit checken hoe of wat.
• koersen voor overschrijvingen tussen euro en dollar rekening

Voor beleggingsfondsen is er trouwens ook nog SNS Fundcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Config schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:28:
For what it's worth: de intake bij Lynx beviel mij heel goed. Nog geen ervaring met het product zelf :P
Trading software valt mij een beetje tegen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Config schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:32:
[...]

Trading software valt mij een beetje tegen... :F
Kan je dit wat toelichten? Wat valt er tegen en in vergelijking met wat?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Sallin schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:58:
[...]

Kan je dit wat toelichten? Wat valt er tegen en in vergelijking met wat?
Graag, het was voor mij ook een verrassing.

De software van Lynx (browser applets én de windows software) lijkt zeer minimaal gerelabelde IB software te zijn. Ik heb er een 10 minuten tegenaan gekeken, niet gelovend dat ik het goede te pakken had. Onoverzichtelijk, omslachtig, ontransparant, en buggy (het flikkert bij resizen, het vergeet form inputs, slechte form suggestions, het werkt eigenlijk totaal niet mee). De Binck software bevalt mij véél beter, maar ik hou er nog ergens rekening mee dat ik de verkeerde software heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
Config schreef op zondag 21 april 2013 @ 16:13:
[...]
De Binck software bevalt mij véél beter, maar ik hou er nog ergens rekening mee dat ik de verkeerde software heb getest.
Daarom betaal je bij Binck waarschijnlijk ook flink meer voor transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Het Fantoom schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:15:
Daarom betaal je bij Binck waarschijnlijk ook flink meer voor transacties.
Zit wat in, mijn transactievolume is laag (value belegger..) maar ik wou het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Damn, apple gaat voor 50 miljard aan aandelen inkopen. Grootste inkoopactie ooit op wallstreet.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In ieder geval een goede zaak voor de opties van de executives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
stin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:38:
In ieder geval een goede zaak voor de opties van de executives.
Een voordeel wat ze heel toevallig niet zouden hebben ontvangen bij het min of meer equivalent van (super)dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 17:53

Matis

Rubber Rocket

Hmm, vandaag zijn de claims van KPN in werking getreden. Een (theoretisch) verlies van 47% op mijn aandelen :/

Ik weet echt niet wat wijsheid is om met de overige aandelen te doen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Voor dat verlies krijg je natuurlijk je claims terug.

Ik denk dat je gewoon een nieuwe analyse moet maken over KPN. Dat je in het verleden verlies hebt geleden is natuurlijk geen argument om nu te handelen. Zou je KPN willen kopen in de nieuwe situatie?

EDIT: eigenlijk is KPN wel een drama met een extreem slecht (en duur) management. Eerst aandelen terugkopen rond de €10, een overname op €8 weigeren omdat dit te goedkoop zou zijn om vervolgens aandelen uit te geven tegen €1,06 |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Brons op 26-04-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26
Jeetje,

Ergens eind februari ben ik ingestapt op ACOMO voor enkele honderden euro's ( meer kon/wilde ik even niet beleggen).

Had ik dat nu toch maar gedaan, hoewel het aandeel weinig volume heeft sta ik toch in 2 maanden al op 11% rendement :+. De koers blijft lekker rustig aan stijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Hmm, ik heb KPN aandelen, ineens -45% :(
Wel lees ik iets over een claimrecht waar ik vrijwel niets van begrijp.
Je kunt per aandeel dat je hebt 2 aandelen tegen 1,06 kopen als ik het goed begrijp? Terwijl het aandeel nu 1,50 noteerd.
Bij 1 claimaandeel zou ik ~45% winst maken en aangezien je er twee mag kopen kan ik toch nog 45% krijgen ofzoiets? :?
klinkt te mooi om waar te zijn dus het zal wel anders werken... :/

http://www.z24.nl/onderne...ie_KPN__zo_werkt_het.html

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 27-04-2013 12:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Als ik het goed lees, zijn de aandelen op de 24e gesloten met een waarde van 2,78 euro per aandeel. De nieuwe koers van KPN is 1,54 euro. Doe je niets, dan heb je dus één aandeel met een verlies van -45% met een losse claim erbij.

Als je gebruik maakt van de claim, kun je per aandeel twee aandeel kopen voor 1,03 euro.
Startwaarde 1 aandelen: 2,78
Claimaandeel 2 stuks a 1,03 euro = 2,06
Totaal "kosten" 3 aandelen: 4,84 euro
De aandelen sluiten rond de 1,54 euro per aandeel. Je actuele waarde van de drie aandelen bij elkaar zal dan 4,62 euro zijn. Je kostprijs was 4,84 dus je hebt dan een verlies van -5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb 1187 aandelen KPN, deze had een historische waarde van 3511 euro. Ik heb nu 1187 aandelen a 1,543 en 0,96; Tezamen 2971 euro (540 euro verlies).
Wanneer ik de claim-aandelen omzet in twee reguliere aandelen, kost mij dat 2516 euro. Daarbij komt nog dat ik de "theoretische waarde" van 1187 x 0,96 (1139 euro) verlies. Die bedragen gecombineerd en gedeeld door 2374 aandelen die ik terugkrijg, komt uit op een bedrag van 1,54 per aandeel. En laat dat nu net de sloetkoers zijn.

Lang verhaal kort. Je koopt dus eigenlijk de aandelen tegen de normale prijs, maar alleen dan exclusief de kosten voor het verhandelen van de aandelen. (In mijn geval van Binck 2 x 10 euro).

Ik heb in ieder geval al besloten om toch maar die 2516 euro te schokken en dan maar met 3561 paarden op KPN te wedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je je claimrecht verkoopt, is het ook de vraag of de koers van het aandeel nog flink verandert. Laten we hopen op een koersstijging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
Compuhair schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:45:

Atoss Software +13,56%
Cegid Group +32,06%
GB Group PLC +33,33%
GK Software AG +1,91%
IDOX PLC +20,83%
Softing AG +5,89%
Tessi SA +9,87%
Lijstje ziet er na bijna anderhalf jaar toch best goed uit:

Atoss Software +48,02%
Cegid Group +6,97%
GB Group PLC +104,14%
GK Software AG -28,31%
IDOX PLC +105,21%
Softing AG +63,56%
Tessi SA +18,87%

Gemiddeld dus 45% rendement in bijna anderhalf jaar (hoger zelfs, omdat het dividend niet is meegerekend). Terwijl de DAX maar 37% haalt en de AEX 15%.

[ Voor 3% gewijzigd door Compuhair op 06-05-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:31

Kid Buu

Huh, Pietje?

Vandaag heb ik al mijn posities geliquideerd. Sinds 2009 ben ik in de AEX ingestapt met wat index Turbo's met lage stop loss. In 2011 enigszins spijt gehad door niet eerder de boel wat af te bouwen, maar gelukkig is dat sinds toen weer goed hersteld. Afgelopen jaar al een deeltje verkocht, maar vandaag besloten om alles meteen in de verkoop te gooien en mijn winst te nemen :)

Al met al sinds toen toch wel een rendement van ongeveer 70% behaald er mee waar ik toch wel best tevreden mee mag zijn. In retrospect had ik er alleen misschien wel wat beter aan gedaan om voor een andere index te kiezen (de DAX).

Half jaartje terug heb ik ook aandelen Intel gekocht op $20 die ik vandaag ook maar meteen de deur uit gedaan heb. Nu maar even langs zijlijnen wachten tot ik eventueel weer iets ga doen. Geeft wel een lekker vrij gevoel dit :)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:14
Zijn hier mensen bekend met Etoro? Ik vind het een geniaal concept: iedereen heeft een profiel met stats zodat je kunt zien hoe hij/zij het doet. In een lijst kun je alle traders doorzoeken en dus de profielen van de beste traders op het platform opzoeken. Tot zover niks boeiends, maar het gave is dat je die traders kunt kopiëren: als zij aandeel X kopen koop jij die automatisch ook. Als zij het aandeel weer verkopen verkoop jij hem ook. Zelfs als complete beginner kun je dus dezelfde trades doen en dus dezelfde winstpercentages pakken als de professionals die vrijwel elke trade winnen. Waarom zou je als professional via die site gaan traden vraag je je af? Simpel, voor elke 50 mensen die jou kopiëren krijg je elke maand €500. Zodra je slecht gaat traden verlies je 'copyers' en dus je bonus, dus het is ook motiverend voor die lui om goed hun best te doen.

Ik ben er nu 2 weken mee bezig, en ik vind het echt briljant, ik heb de afgelopen dagen meerderen keren >50% winst gemaakt op trades (tot zelfs 70%). Geen idee of dit het topic er is, maar misschien het proberen waard :)

Mocht je trouwens interesse hebben kan ik een invite sturen (moet je even een DM sturen met je email), dan krijg je $50 welkomstbonus op het platform zodra je $100 op je account zet. Verder kun je nog een $20 voucher gebruiken zodat je gelijk $170 op je account hebt.

Er wordt overigens gehandeld in stocks, currencies, commodities en indices, maar ik zie dat de beste traders allemaal in currencies handelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 08-05-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Niks voor mij dat eToro.

Schimmig boeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Avalaxy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:34:
Zijn hier mensen bekend met Etoro? Ik vind het een geniaal concept: iedereen heeft een profiel met stats zodat je kunt zien hoe hij/zij het doet. In een lijst kun je alle traders doorzoeken en dus de profielen van de beste traders op het platform opzoeken. Tot zover niks boeiends, maar het gave is dat je die traders kunt kopiëren: als zij aandeel X kopen koop jij die automatisch ook. Als zij het aandeel weer verkopen verkoop jij hem ook. Zelfs als complete beginner kun je dus dezelfde trades doen en dus dezelfde winstpercentages pakken als de professionals die vrijwel elke trade winnen. Waarom zou je als professional via die site gaan traden vraag je je af? Simpel, voor elke 50 mensen die jou kopiëren krijg je elke maand €500. Zodra je slecht gaat traden verlies je 'copyers' en dus je bonus, dus het is ook motiverend voor die lui om goed hun best te doen.

Ik ben er nu 2 weken mee bezig, en ik vind het echt briljant, ik heb de afgelopen dagen meerderen keren >50% winst gemaakt op trades (tot zelfs 70%). Geen idee of dit het topic er is, maar misschien het proberen waard :)

Mocht je trouwens interesse hebben kan ik een invite sturen (moet je even een DM sturen met je email), dan krijg je $50 welkomstbonus op het platform zodra je $100 op je account zet. Verder kun je nog een $20 voucher gebruiken zodat je gelijk $170 op je account hebt.

Er wordt overigens gehandeld in stocks, currencies, commodities en indices, maar ik zie dat de beste traders allemaal in currencies handelen.
Klinkt interessant echter ook als een soort gokkast.
Je werpt er wat geld in en hoopt dan maar dat er wat uitkomt en dat het nog iets uitmaakt als je op een knop of zo drukt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

stin schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:05:
De laatste weken heb ik Asian Bamboo AG in de gaten gehouden, omdat het in m'n excelsheet als ondergewaardeerd naar voren kwam. Eergisteren hebben ze een press release met voorlopige cijfers van FY2012 gepubliceerd. De cijfers waren, zoals verwacht, niet goed en ze cutten dividend. Het aandeel is vervolgens met meer dan 20% gedaald naar ca. EUR 5.

Ze hebben echter EUR 42m als cash, daarnaast hebben ze al > EUR 200m. betaald aan leasecontracten voor de komende 20 jaar en hebben ze ca. EUR 80m aan biological assets op de B/S. Die biological assets zijn nogal dodgy, net zoals de 2 capital increases 2 jaar geleden toen het aandeel nog >25 euro stond en de CEO een flink gedeelte van zijn aandelen aan het cashen was.

[afbeelding]
* Bloomberg estimates

Zie ik ergens iets over het hoofd waardoor ik het helemaal mis heb?

Potential problems / risks
• In Q3 2012, AB had problems with their temporary workforce (labour costs might be an issue in the future)
• Strong focus on China (93,4% of sales), 6,6% in Japan and other markets
• Sluggish demand from the Chinese construction industry
• Country risk China
• Weather conditions
• Rising harvesting costs / plantation costs
• Currency risk
• Decreasing ROE

Catalyst
• Cash per share: EUR 2.75
• Book value per share (without biological assets) is > EUR 13 / With biological assets > EUR 20
• Heavy right downs on biological assets: Upside potential
• Equity ratio > 80% / Low net debt: Possibilities to improve B/S
• No major investments necessary (and planned) to receive same amount of revenues
Hoe kijk je op dit moment tegen het bedrijf aan? Een pittig verlies echter ze genereren nog wel cash. Heb je uiteindelijk iets gekocht? Zelf heb ik de nieuwe cijfers nog niet bekeken maar misschien heb jij al een nieuwe mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yep, heb ze gekocht voor rond de 5 euro :) Ik heb nog nooit zo snel 50% verloren met een aandeel :X Gelukkig heb ik maar een kleine positie genomen, aangezien het toch een bedrijf is in China.

Ik heb het jaarverslag nog niet in detail bekeken, maar de reden voor de extra daling heeft voornamelijk met de prospect voor 2013 te maken die zich, in hun ogen, negatief had veranderd. Ze hebben de omzetverwachting negatief bijgesteld dat weer een sterke koersdaling tot gevolg had.

Mijn mening is dat de Chinese economie (waar het grootste gedeelte van hun producten verkocht worden) begint te haperen en m.n. de bouwindustrie. Dat zou negatief voor ze kunnen uitpakken.
Al met al zie ik het nog steeds positief tegemoet. In mijn ogen is het nog steeds zeer ondergewaardeerd, maar het is en blijft een zeer risicovolle investering. Het lage volume zorgt voor zeer heftige fluctuaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
eamelink schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:40:
Niks voor mij dat eToro.

Schimmig boeltje :)
Het lijkt inderdaad too good to be true, maar:
  • Ze bestaan al sinds 2007.
  • Hebben 150 werknemers.
  • Hebben ~1,5M gebruikers.
  • Verwerken jaarlijks tientallen miljarden aan trades.
  • Zijn gecovered door sites als TechCrunch, PRWeb en Globes.
  • Ik heb ze persoonlijk gesproken, ze hadden een grote stand (waren hoofdsponsor) op The Next Web conference.
  • Last but not least, ik verdien er dus echt geld aan. Sinds afgelopen maandag al $120 (met een inzet van $2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Diezelfde argumenten gaan ook op voor (online) gokpaleizen... uiteindelijk wint het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Avalaxy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
[...]

• Hebben 150 werknemers.
  • Ik heb ze persoonlijk gesproken, ze hadden een grote stand (waren hoofdsponsor) op The Next Web conference.
  • Last but not least, ik verdien er dus echt geld aan. Sinds afgelopen maandag al $120 (met een inzet van $2000).
Maar ze halen hun geld uit transactiekosten gok ik?
Dus ze bevoordelen liever traders die veel verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Avalaxy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:33:
  • Hebben 150 werknemers.
Heb je daar de 25 dollar withdrawal fee al vanaf getrokken? >:)

Ik bedoelde ook niet zozeer dat het bedrijf zelf schimmig is, maar de dienst die ze aanbieden, en de gebrekkige informatie die ze erbij geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
stin schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:37:
Yep, heb ze gekocht voor rond de 5 euro :) Ik heb nog nooit zo snel 50% verloren met een aandeel :X Gelukkig heb ik maar een kleine positie genomen, aangezien het toch een bedrijf is in China.

Ik heb het jaarverslag nog niet in detail bekeken, maar de reden voor de extra daling heeft voornamelijk met de prospect voor 2013 te maken die zich, in hun ogen, negatief had veranderd. Ze hebben de omzetverwachting negatief bijgesteld dat weer een sterke koersdaling tot gevolg had.

Mijn mening is dat de Chinese economie (waar het grootste gedeelte van hun producten verkocht worden) begint te haperen en m.n. de bouwindustrie. Dat zou negatief voor ze kunnen uitpakken.
Al met al zie ik het nog steeds positief tegemoet. In mijn ogen is het nog steeds zeer ondergewaardeerd, maar het is en blijft een zeer risicovolle investering. Het lage volume zorgt voor zeer heftige fluctuaties.
Zat even het jaarverslag te lezen, maar vraag me een paar dingen af:

1. Waarom gaat debt flink omhoog terwijl ze zoveel cash hebben?
2. Waarom betalen ze de leases zo ver vooruit? Dan kan je het toch beter kopen?
3. Moeten de waarde van de leases geen write-down hebben? Immers de hoeveelheid winst de ze maken en verwachten te maken is flink naar beneden, en de waarde van de leases zou daar toch verband mee moeten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Acomo, wat doe je :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
Acomo is duur (zeer hoge PBV). Dus een daling van de koers lijkt me niet meer dan normaal. Bedrijf doet het verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wie kan hulp bieden bij een rekenprobleempje hier?
Ik simuleer de volgende situatie met valutahandel:
- Inzet 2000 euro.
- Shorten op 1,2874.
- Uitnemen op 1,2860.
- Ratio van de broker van 100:1.
- Ik laat bij dit verhaaltje de inleg/uitneem kosten/percentages even buiten beschouwing. Als iemand die er wel graag in wil verwerken voor de compleetheid, ga je gang.

Nu is de grote vraag, wat is de winst?

Er wordt 2000x100 = 200.000 euro ingelegd.
Door koersveranderingen wordt dit 200.000/1,2860*1,2874 = 200.218 euro.

Maar wat nu? Er gaat weer een deel terug naar de broker. Absoluut gezien 'leen' je 198.000.
Als je dat er vanaf haalt houd je 2218 euro over. Dus 218 euro winst.

Mijn gevoel zegt echter dat het absoluut stukje niet correct is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Grofweg lijkt het mij juist.

Je 'leent' eerder de 200.000 en je inleg is je margin. Daarnaast is bied/laat erg belangrijk of je spread, met name bij zulke trades.

Google kan je overigens meer vertellen, zoals http://currencyfuturesmar...tures-market-trading.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een mooi gerucht kan nooit kwaad :)
MARKET REPORT: KPN shares rise amid rumors of a potential cash bid from tycoon Carlos Slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
evleerdam schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:07:
Grofweg lijkt het mij juist.

Je 'leent' eerder de 200.000 en je inleg is je margin. Daarnaast is bied/laat erg belangrijk of je spread, met name bij zulke trades.

Google kan je overigens meer vertellen, zoals http://currencyfuturesmar...tures-market-trading.html
Ah inderdaad, dat is wat beter.

Ik ga het verhaal nu lezen.

Heeft iemand een tip voor een valutahandel simulator? Mijn bedoeling ermee is om gewoon een hoeveelheid in te leggen, geen sprinter pakketten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Je kan misschien het platform van RBS gebruiken voor CFD's http://marketindex.rbs.com/nl/.

Daar zaten wat vrienden van me en zij waren er wel positief over. Na een tijdje verloren ze allemaal geld maar het idee was leuk :) Je kan er een proefaccount op aanmaken waar je dus lekker je gang kan gaan, kan je eens kijken hoe het werkt.

Daarnaast heb je nog aanbieders als plus500, forexyard, igmarkets.. Maar daar heb ik allemaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Iets minder mooi dat het met Java werkt, maar verder ziet RBS er heel prima uit. _O_
Er valt goed mee te oefenen.

De rest ga ik ook nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 22:36
Ik lees hier (en ook op andere plekken) soms: "koop geen beleggingsfondsen, die zijn te duur, koop liever een tracker".

Ik wil dit best geloven, maar mis de praktische tips.

Bijvoorbeeld: ik heb nu het "Vanguard Euro Investment Grade Bond index"-fonds in bezit, via SNS-fundcoach. Volgens de PDF (https://www.vanguard.nl/c...x-fund-vis-nl-inv-eur.pdf) zijn de lopende kosten 0.4%. Aan en verkoopkosten zijn 0.5%

Als ik nou dezelfde index via een tracker ga volgen, ben ik dan goedkoper uit? Zo ja, welke tracker moet ik dan precies hebben en waar kan ik deze tracker aanschaffen?

[ Voor 3% gewijzigd door _starbuck_ op 29-05-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het fonds wat je aanhaalt is al een soort ETF. Ik lees op SNS fundcoach:
'Het fonds streeft naar beleggingsresultaten en risicokenmerken die vóór onkosten sterk overeenkomen met de Salomon Smith Barney Non-EGBI EuroBIF Bond Index (Euro Investment Grade Index)- een marktgewogen index ontworpen om de prestaties te weerspiegelen van de Euro en de nationale munten die de Euro vormen van de in Euro aangeduide, niet tot de EMU behorende onafhankelijke obligatiemarkten. Het fonds probeert zijn index te benaderen met behulp van een portfolio van effecten vertegenwoordigd door de Euro Investment Grade Index in ruwweg dezelfde verhoudingen als vertegenwoordigd in de index zelf.
Volgens mij doet het dus precies die index na door dezelfde obligaties te kopen in ongeveer dezelfde verhoudingen. Als ik naar de resultaten kijk van afgelopen jaren zie ik dat het fonds vrijwel hetzelfde presteert als de index, meestal net iets minder. Ik denk dat je niet veel beter uit bent met een ETF.

Maar kijk bijvoorbeeld eens naar deze van Ishares: http://nl.ishares.com/nl/rc/producten/IEAC
ongeveer dezelfde strategie en een TER van 0.2%. Geen aankoop/verkoop kosten van het fonds zelf (wel van je broker natuurlijk) en wellicht nog wat kleine inkomsten uit securities lending om de TER wat naar beneden te krijgen.

Edit: Uiteraard moet je je goed inlezen in welke tracker in wat investeert. De meeste populaire trackers kan je gewoon bij de grote brokers kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 30-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Vanguard biedt geen 'normale' beleggingsfondsen aan. Eigenlijk bood Vanguard al index trackers aan voordat anderen dat gingen doen er er termen als index trackers en ETFs aan gaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Het is al weer enige tijd geleden dat ik mij met aandelen bezig heb gehouden maar nu wilde ik om geld vrij te maken voor andere doeleinden aandelen in het SNS Nederlands Aandelenfonds die ik ooit gekregen heb van mijn ouders verkopen. Nu kan ik bij Binck bij verkoop van deze aandelen echter blijkbaar alleen een bestens-order opgeven terwijl ik ook best genoegen wil nemen met een iets lagere prijs dan de huidige koers. De toekomst van dit fonds zie ik namelijk ook niet bijzonder goed in dus ik kan mij voorstellen dat het niet erg populair is om te kopen.

Zit ik nu met deze aandelen opgescheept totdat iemand zo gek is om tegen de normale koers in dat fonds in te stappen of zijn er andere manieren om er vanaf te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bestens betekent volgens mij dat het verkocht wordt voor wat de gek ervoor geeft. Dus daarmee raak je ze gewoon kwijt, zolang er maar iemand koopt. Het betekent niet dat je ze alleen verkoopt tegen de huidige koers. Sterker nog: denk zelfs dat de prijs waarvoor jouw aandelen verkocht worden de nieuwe koers zullen zijn. Sterk versimpeld, theoretisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 20:27
Het hangt ook van de hoeveelheid aandelen af of je die er allemaal op bestens uit wil gooien. Er gaat misschien maar weinig in om en als jij 3 keer de gemiddelde dagomzet er bestens uit trapt,krijg je natuurlijk wel slechte uitvoeringen.

Ik heb ook even in Binck gekeken en kan inderdaad geen limietorder opgeven. Misschien dat dit een veilingfonds is of iets anders, maar dit is een vrij specifiek geval. Misschien kun je beter even de klantenservice contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb inderdaad even contact opgenomen met de klantenservice met precies die vraag. Bedankt tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat is een beleggingsfonds en die worden altijd bestens verkocht/gekocht volgens daarvoor geldende regels (typisch vaste opslag/afslag). Zoek maar op de site van Binck hoe beleggingsfondsen tegenwoordig worden verhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik heb inmiddels reactie gekregen van Binck, hulde voor de snelheid, en je hebt gelijk. Iedere order die voor 16:00 is opgegeven wordt de volgende dag om 10:00 uur tegen de intrinsieke waarde verhandeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Omg,

Imtech -56% :o.

Lijkt echt een financieel rampjaar te worden voor ze zeg... je zal vorig jaar maar aandelen gekocht hebben :X

Edit, het lijkt alsof Binck dat niet goed weergeeft. Gisteren is de koers gedaald, en niet vandaag ...

[ Voor 28% gewijzigd door De_Bastaard op 05-07-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
De_Bastaard schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:22:
Omg,

Imtech -56% :o.

Lijkt echt een financieel rampjaar te worden voor ze zeg... je zal vorig jaar maar aandelen gekocht hebben :X

Edit, het lijkt alsof Binck dat niet goed weergeeft. Gisteren is de koers gedaald, en niet vandaag ...
Heeft dat ook niet te maken met de uitgifte van nieuwe aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Idd, die emissie hakte er weer flink in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
M'n avontuur met Nintendo zit er weer op. Helaas niet met de gewenste uitkomst, maar wel met de beoogde bescherming van de downside. Klote Abe die de Yen naar beneden heeft laten gaan.

Gekocht 28-11-2012: $15.20 (YEN 9990)
Verkocht 22-7-2013: $17.52 (YEN 14050)

En dan heb je in Euro's misschien net 10% verdiend 8)7

Ondertussen is de waardering van 1x boekwaarde dus al ruim meer dan 1.5x boekwaarde en Wii U loopt ook van geen kant dus tijd voor exit. Dat ik in het laatste verslag allemaal dingen zag staan over valuta hedges die uitgingen van een daling van de dollar / euro ipv daling van de Yen had ik het helemaal wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb vannacht lekker gecashed met een paar sell CHFJPY trades :) 400x leverage erop, verre stop loss en lekker laten zakken die hap :P

Oh, en m'n ervaringen met etoro zijn nog steeds zéér positief. 2 weken terug in 1 week $1100 verdiend, en de week erop $800. Eigen initiële investering was $1800. Ik heb het geld inmiddels ook al laten uitbetalen, dus zeker geen scam :)

*knip referralspam* Een wederzijdsvoordeel kan ik me iets bij voorstellen, maar dit is puur referralmarketing

[ Voor 69% gewijzigd door Rukapul op 22-07-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Avalaxy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:04:
Ik heb vannacht lekker gecashed met een paar sell CHFJPY trades :) 400x leverage erop, verre stop loss en lekker laten zakken die hap :P

Oh, en m'n ervaringen met etoro zijn nog steeds zéér positief. 2 weken terug in 1 week $1100 verdiend, en de week erop $800. Eigen initiële investering was $1800. Ik heb het geld inmiddels ook al laten uitbetalen, dus zeker geen scam :)

[mbr]*knip referralspam* Een wederzijdsvoordeel kan ik me iets bij voorstellen, maar dit is puur referralmarketing[/]
Maar wat zijn de kosten van die site.
Dat is anmelijk iets wat heel vaag blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Over dat hele eToro gebeuren, is het mogelijk om hun bankvergunning te verifieren bij de AFM ?

Heb nog eens samen met een collega naar hun opzet gekeken, en het is opzich heel slim bedacht. Jij geeft aan iets te kopen, maar dat wordt niet realtime gedaan. Als ik het goed begrepen heb geef ik aan dat ik iets wil kopen, maar wordt dat niet direct uitgevoerd. Als die aandelen/valuta koers in prijs zakt, hoeft etoro niets te kopen maar ben ik wel mijn geld kwijt (aan eToro).

Aan de andere kant moeten ze wel kopen wanneer de aandelen in de plus zouden gaan?

Slim bedacht, maar of ik het nu verkies tegenover realtime beleggen bij Binck, ik weet het niet. Misschien dat ik het voor de grap eens naast mijn Binck leg, en het gedrag van die "gurus" kopieer naar een schaduwportefeuille bij Binck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Maar wat zijn de kosten van die site.
Dat is anmelijk iets wat heel vaag blijft.
Ze halen hun geld uit de spreads. Die zijn hier te vinden: http://www.etoro.com/about-us/fees.aspx?lang=1
De_Bastaard schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:04:
Over dat hele eToro gebeuren, is het mogelijk om hun bankvergunning te verifieren bij de AFM ?
Dat zou ik niet weten.
Heb nog eens samen met een collega naar hun opzet gekeken, en het is opzich heel slim bedacht. Jij geeft aan iets te kopen, maar dat wordt niet realtime gedaan. Als ik het goed begrepen heb geef ik aan dat ik iets wil kopen, maar wordt dat niet direct uitgevoerd. Als die aandelen/valuta koers in prijs zakt, hoeft etoro niets te kopen maar ben ik wel mijn geld kwijt (aan eToro).
?

Aandelen worden inderdaad niet realtime gekocht, maar op een batch gegooid. Valuta gaat bij mijn weten wel gewoon realtime. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je iets betaalt maar niet geleverd krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Avalaxy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Ze halen hun geld uit de spreads. Die zijn hier te vinden: http://www.etoro.com/about-us/fees.aspx?lang=1

[...]

Dat zou ik niet weten.

[...]

?

Aandelen worden inderdaad niet realtime gekocht, maar op een batch gegooid. Valuta gaat bij mijn weten wel gewoon realtime. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je iets betaalt maar niet geleverd krijgt :P
Pips?
Zie ik staan maar wat zijn dat?

Maar er zijn neem ik aan ook transactiekosten. En die kunnen nogal hoog oplopen wanneer je iemand volgt.
Hoe zorg je ervoor dat dat niet de spuigaten uitloopt en je rendement sterk daalt?
Anders PM me maar als het te veel offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik heb ook een eToro account, maar handel daar geen stocks, alleen valuta. Maar wat ze doen is alle orders verzamelen en daar CFD's van kopen/verkopen. Je kan hierdoor relatief goedkoop kleine aantallen kopen. Sterker nog, je kunt als je wil 1/8e aandeel van bijvoorbeeld Goolge aanschaffen.

Uit de FAQ
When you purchase stocks at eToro you buy a CFD (contract for differences) reflecting the ownership of the relevant stock. This means that the counterparty to the CFD is eToro. When you close your position, eToro shall pay you the amount representing the difference between your buy and sell price for each stock. However, you do not actually own the stocks or hold any rights shareholders have.
Een pip is de grootte van 1 prijseenheid. Als de bid in de EURUSD koers veranderd van 1.3185 naar 1.3195, is het verschil 10 pips. Van 1.3195 terug naar 1.3192 is 3 pips verschil.

Transactiekosten (om een positie te openen of te sluiten) zijn er dus niet. Je betaald zogezegd de spread. 3 pips voor EURUSD. Dus als je EURUSD long wil gaan, betaal je bijvoorbeeld 1.3222. Als je wil short gaan, krijg je 1.3219. Voordeel hiervan is dat je met enorm kleine bedragen kunt handelen, zonder dus vaste kosten voor de transactie kwijt te zijn. Het verschil tussen bid/ask is wat eToro in haar zak steekt.

Er zijn wel kosten als je geld wil opnemen, volgens een staffel:
$20.00 – $200.00 is subject to $5.00 fee

$200.01 – $500.00 is subject to $10.00 fee

$500.01+ is subject to $25.00 fee
.

[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 24-07-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dank voor de duidelijke uitleg DJTimo, ik had het niet duidelijker uit kunnen leggen :)

Je ziet overigens wel dat op Etoro voornamelijk in forex gehandeld wordt. Ik heb nu zelf een aantal stocks gekocht, maar die worden één keer per dag in een batch ingekocht en verkocht. In mijn ogen is dat dus niet zo handig omdat je dan niet snel op prijswijzigingen in kunt springen. Het voordeel is wel weer dat ik bv. $50 AMZN heb kunnen kopen terwijl de waarde van één aandeel >$300 is. Forex daarentegen is erg volatile en kun je razendsnel dumpen. Ook kun je met een goede leverage heel veel meer winst maken (zoals ik eerder zei, een hele ruime stop loss er op, hoge leverage, werkt erg goed).

Overigens zijn de mogelijkheden voor stocks volgens mij een beetje beperkt. Ik heb niet uit kunnen vinden hoe je short kunt gaan bijvoorbeeld.

[ Voor 86% gewijzigd door Avalaxy op 24-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DJTimo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:51:
Ik heb ook een eToro account, maar handel daar geen stocks, alleen valuta. Maar wat ze doen is alle orders verzamelen en daar CFD's van kopen/verkopen. Je kan hierdoor relatief goedkoop kleine aantallen kopen. Sterker nog, je kunt als je wil 1/8e aandeel van bijvoorbeeld Goolge aanschaffen.

Uit de FAQ
[...]

Een pip is de grootte van 1 prijseenheid. Als de bid in de EURUSD koers veranderd van 1.3185 naar 1.3195, is het verschil 10 pips. Van 1.3195 terug naar 1.3192 is 3 pips verschil.

Transactiekosten (om een positie te openen of te sluiten) zijn er dus niet. Je betaald zogezegd de spread. 3 pips voor EURUSD. Dus als je EURUSD long wil gaan, betaal je bijvoorbeeld 1.3222. Als je wil short gaan, krijg je 1.3219. Voordeel hiervan is dat je met enorm kleine bedragen kunt handelen, zonder dus vaste kosten voor de transactie kwijt te zijn. Het verschil tussen bid/ask is wat eToro in haar zak steekt.

Er zijn wel kosten als je geld wil opnemen, volgens een staffel:
[...]
.
Ok helder.
Maar wie bepaalt de Pips? Bij stocks lijkt het mij dat die in centen zijn en niet tienden van centen.
Verder heb je nog over de weekend fee's.
Verder handel je altijd met geleend geld als je leveraged. Komen ze dat nog bij je claimen wanneer het fout gaat?

Maar goed helder. Misschien eens leuk om er €150 op te zetten om te kijken wat het doet.
Jullie volgens ook echt traders?

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-07-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:23:
[...]
Maar wie bepaalt de Pips? Bij stocks lijkt het mij dat die in centen zijn en niet tienden van centen.
Google even op 'ticksize'.
Verder heb je nog over de weekend fee's.
Ja, inderdaad. Dat is wel een verneukeratiefje van eToro wat ik had verzuimd te noemen. Om een trade mee te nemen het weekend in betaal je een tarief. Meestal iets ter grootte van 2 - 6 pips. Wordt contant uit je account getrokken. Valt nog wel te overzien, maar het is aan jezelf of je hier aan mee wil doen.
Verder handel je altijd met geleend geld als je leveraged. Komen ze dat nog bij je claimen wanneer het fout gaat?
Klopt. Dit gaat niet fout vanuit het oogpunt van eToro. Je kunt je stoploss namelijk maar zover leggen als je accountsaldo toelaat. Je trades worden gewoon met verlies gesloten als de poet op is. Trades met hogere leverage dan x100 kun je overigens niet meenemen het weekend in.
Maar goed helder. Misschien eens leuk om er €150 op te zetten om te kijken wat het doet.
Jullie volgens ook echt traders?
Ik kopieer momenteel 7 traders met wisselend resultaat. Alles wat zij doen, doe ik dus mee, alleen dan wel in verhouding naar mijn bankroll. Daarnaast handel ik steeds meer zelf. Dat levert vooralsnog meer op in absolute zin. Ben van 1000 dollar naar 1250 gegaan, toen naar 800, 1300, 600 (!) en nu sta ik op 1700. Kostte me dus wel even om m'n draai te vinden, maar heb het spelletje nu wel door, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
DJTimo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:01:
[...]
Klopt. Dit gaat niet fout vanuit het oogpunt van eToro. Je kunt je stoploss namelijk maar zover leggen als je accountsaldo toelaat. Je trades worden gewoon met verlies gesloten als de poet op is. Trades met hogere leverage dan x100 kun je overigens niet meenemen het weekend in.
Klopt niet helemaal. Als je de stop loss gewoon ruim genoeg neemt kun je wel een carry over weekend doen. Dan kun je dat zelfs na het openenen van de trade nog fixen :)
[...]
Ik kopieer momenteel 7 traders met wisselend resultaat. Alles wat zij doen, doe ik dus mee, alleen dan wel in verhouding naar mijn bankroll. Daarnaast handel ik steeds meer zelf. Dat levert vooralsnog meer op in absolute zin. Ben van 1000 dollar naar 1250 gegaan, toen naar 800, 1300, 600 (!) en nu sta ik op 1700. Kostte me dus wel even om m'n draai te vinden, maar heb het spelletje nu wel door, haha.
Ik heb absurd veel verdiend door Dellos te kopiëren. Ik heb denk ik $300 op hem ingezet. In 2 maanden tijd heeft hij voor mij $2,564.26 winst gemaakt 8)7 Hij wint echt consistent zo goed als alles, by far de beste trader op Etoro imho :) Al met al heb ik na 3 maanden mijn totale inzet ongeveer verdrievoudigd.

De laatste tijd ben ik redelijk bezig met zelf traden, maar dat is vooral voor de fun :+

Ik kopieer er trouwens 8, waarvan ik er nog 1 moet lozen. Ik heb er denk ik een stuk of 20 geprobeerd, en na een tijdje weet je wel wie de echte toptraders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 24-07-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Met alle respect, maar zoals jullie er mee omgaan lijkt het niets meer met beleggen of investeren te maken te hebben. Het is een spel voor jullie, precies zoals etorro beoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dat klopt wel ja, het is weinig beleggen en veel traden. Misschien daarom grotendeels offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik zie het inderdaad als een spel. Met beperkte inzet in korte tijd probeer het maximale er uit te halen. Ik was niet van plan er zelf duizenden euro's in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529996

Chinezen stappen massaal in goud. Weten zij iets wat ik niet weet? Weet iemand hier meer van? https://www.goudstandaard...en-dit-jaar-1000-ton-goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Die vraag past denk ik beter in Beleggen in goud :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:52:
Iets minder mooi dat het met Java werkt, maar verder ziet RBS er heel prima uit. _O_
Er valt goed mee te oefenen.

De rest ga ik ook nog naar kijken.
Een tijdje verder. Omdat RBS echt goed bevalt heb ik de andere platformen (nog) niet getest.

Sindsdien ongeveer:
- 90 trades gedaan over 10 tradedagen
- 180 pips verdient
- 2 trades met verlies gesloten

Nu vind ik het een beetje rommelen. :/ De stats lijken mij niet slecht voor een beginner, maar waar ik mij aan stoor:
- gemiddeld per trade slechts 2 pips winst
- 1 op de 45 trades met verlies is te weinig

Te weinig? 8)7 Ja, zometeen waarom.
Eerst de reden van die weinige verliezen: Bij ongeveer 1 op de 15 trades wijzigt de koers zo veel in negatieve richting dat er ongerealiseerde verliezen komen te staan tot wel 100 pips. Ik weiger deze verliezen voor lief te nemen en tegelijkertijd ben ik van mening dat 'what goes around comes around.' Dus ik laat ze overnight gaan. Dan komt het weer goed. Vergelijk ik dit met de hefboom die ik (in me hoofd) gebruik dan kan het uit, maar ik wil eerlijk zijn, een goed model voorkomt deze gigantische schommelingen en bijbehorende enorme risico's.
Wat realistischer is en ik graag naar toe wil werken is een model dat vaker een klein verlies draait, maar tegelijkertijd een grotere winst per trade heeft.

Mijn model/methode is momenteel niet specifiek genoeg. Ik kijk naar patronen/golven/herhalingen en haal daar pips uit.

Natuurlijk heb ik al rond gekeken naar informatie op internet. Wat ik veel zie is dat ze direct diep er op in duiken en beginnen te gooien met afkortingen: 'Inzetten bij TMI dit en EMA dat, grafiekje zus en zo.' De echte basics hoeven mij niet uitgelegd te worden, maar al die 'studies' ken ik niet. Wat ik zeker niet zoek is een methode. Ik zoek hoe je een methode maakt.

Tips? Leesvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:54:
Een mooi gerucht kan nooit kwaad :)

[...]
Geen gerucht meer:
América Móvil doet bod op KPN

Telecomconcern América Móvil heeft een bod gedaan op KPN. Het Mexicaanse bedrijf wil KPN overnemen voor 2,40 per aandeel.

Het bod van 2,40 per aandeel ligt ongeveer 35% hoger dan de gemiddelde slotkoers van KPN op de beurs in Amsterdam gedurende de laatste 30 dagen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik wil graag een relatief laag bedrag (1000-2000 euro) meerdere jaren investeren in 1 á 2 kleine technologie bedrijven die op buitenlandse markten worden verhandeld. Ik meen dat deze bedrijven bepaalde troeven in handen hebben waar ze binnen 5 jaar enorm voordeel uit gaan halen.

Nou is het lastig om als totale leek al die verschillende tarieven inzichtelijk te krijgen. Er wordt sowieso uitgegaan van handelaars die meerdere transacties per maand verrichten. Niet van de long term investor heb ik het idee. Heeft iemand tips waar ik het beste terecht kan (broker) en waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Een tijdje verder. Omdat RBS echt goed bevalt heb ik de andere platformen (nog) niet getest.

Sindsdien ongeveer:
- 90 trades gedaan over 10 tradedagen
- 180 pips verdient
- 2 trades met verlies gesloten

Nu vind ik het een beetje rommelen. :/ De stats lijken mij niet slecht voor een beginner, maar waar ik mij aan stoor:
- gemiddeld per trade slechts 2 pips winst
- 1 op de 45 trades met verlies is te weinig

Te weinig? 8)7 Ja, zometeen waarom.
Eerst de reden van die weinige verliezen: Bij ongeveer 1 op de 15 trades wijzigt de koers zo veel in negatieve richting dat er ongerealiseerde verliezen komen te staan tot wel 100 pips. Ik weiger deze verliezen voor lief te nemen en tegelijkertijd ben ik van mening dat 'what goes around comes around.' Dus ik laat ze overnight gaan. Dan komt het weer goed. Vergelijk ik dit met de hefboom die ik (in me hoofd) gebruik dan kan het uit, maar ik wil eerlijk zijn, een goed model voorkomt deze gigantische schommelingen en bijbehorende enorme risico's.
Wat realistischer is en ik graag naar toe wil werken is een model dat vaker een klein verlies draait, maar tegelijkertijd een grotere winst per trade heeft.

Mijn model/methode is momenteel niet specifiek genoeg. Ik kijk naar patronen/golven/herhalingen en haal daar pips uit.

Natuurlijk heb ik al rond gekeken naar informatie op internet. Wat ik veel zie is dat ze direct diep er op in duiken en beginnen te gooien met afkortingen: 'Inzetten bij TMI dit en EMA dat, grafiekje zus en zo.' De echte basics hoeven mij niet uitgelegd te worden, maar al die 'studies' ken ik niet. Wat ik zeker niet zoek is een methode. Ik zoek hoe je een methode maakt.

Tips? Leesvoer?
Als ander platform kan ik je Metatrader aanraden.

En voor leesvoer raad ik je dit forum aan: http://www.forexfactory.com/
Denk ook om nieuws berichten die uitkomen die mogelijk invloed kunnen hebben op jou trade: http://www.forexfactory.com/calendar.php
Op deze site kan je zien wat andere mensen op de betreffende site doen met betrekking trades op currency pairs: http://www.myfxbook.com/community/outlook

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 11-08-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Er zijn vast mensen die hier voor langere tijd gebruik maken van Plus500 (of niet meer).
Is het al met al betrouwbaar gebleken? En hebben jullie misschien nog wat opgemerkt waar u in eerste instantie niet bij nagedacht had? Bijvoorbeeld extra kosten?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Krijgen mensen hier inmiddels ook weer wat vertrouwen in bouwaandelen? Wellicht is het dieptepunt wel achter de rug en ze hebben nog heel wat in te halen op de rest van de beurs (laatcyclisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
I heb een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Er werden van de week cijfers bekend gemaakt uit Japan. Ik voorspelde dat die cijfers slecht zouden zijn. Ik had dus kort voor die gebeurtenis USD/JPY gekocht. De Japanse cijfers bleken echter nog slechter te zijn dan verwacht, wat mij juist positief leek voor mijn buy USD/JPY paar, Echter vloog de waarde daarvan binnen een paar seconden gelijk zo'n 30 pips in de min zodra het nieuws bekend werd gemaakt. In de uren daarna steeg deze juist weer.

Mijn vragen zijn dus:

- Waar zit mijn denkfout? Hoort de JPY niet minder waard te worden bij slecht nieuws uit Japan? Hoort de waarde van mijn buy USD/JPY paar dan niet omhoog te gaan?
- Hoe kan het dat deze cijfers 's nachts om 1:50 verschenen, en dat echt op de seconde dat ze online stonden gelijk de waarde keihard kelderde? Wordt dit soort data allemaal verzameld met bots die het hele web crawlen? Lijkt mij erg foutgevoelig. Wie bepaalt überhaupt of iets 10 pips omlaag gaat of 20?

Vergeef mijn onwetendheid, ik ben pas een aantal weken bezig met manual trades doen, tot nu toe kopieerde ik lekker de pro's op Etoro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
Wisselkoersen tussen valuta's worden niet alleen door vraag en aanbod maar ook door kapitaalstromen, speculaties en psychologische factoren. Daarnaast zitten we nu in tijden dat het met valuta's alle kanten op kan gaan. Als de rente wordt beïnvloed (negatief) door een centrale bank, dan houdt dat normaal in dat het slecht gaat met een economie en dat zal zich negatief uitdrukken in de valuta (t.o.v. concurrerende valuta).

Maar met de huidige tijden betekent dat juist weer dat de economische hulp van de centrale overheid vaak langer in stand blijft en/of dat er meer geld in de economie gepompt gaat worden. En dat kan dan weer een reden zijn een valuta te laten stijgen.

Ik snap daarom ook niet zo goed, waarom je indirect short gaat op Japanse bedrijven via een valuta. Had je niet beter een short kunnen doen op de Nikkei 225 of de breder samengestelde Topix eventueel met een valuta hedge om het valutarisico te ontlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Misschien wel, geen idee. Ik heb nog nooit echt naar indexen gekeken, wellicht een goed idee om eens te doen :)
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.