Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.844 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
fynrd1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:39:
[...]
Op welke index zijn ze eigenlijk actief?
Zit in de CAC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Trouwens stock of the week, kpn +20% rond het middag uur.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

PromoX

Flying solo

fynrd1 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:39:
[...]

Waarop basseer je dan dat ze overgewaardeerd zijn?
Zoals gezegd keek ik hierbij naar de (tangible) book value en de P/E. Misschien wat kort door de bocht, maar dit zijn toch wel 2 criteria waar onder meer naar gekeken wordt bij het waarderen van een bedrijf? Maar kennelijk wordt er bij een dergelijk bedrijf toch ook naar andere zaken gekeken en ik probeer dus wat meer inzicht te krijgen naar wat dat dan is. De gemiddelde P/E ligt in ieder geval hoger dan die van andere sectoren en dat van een hogere P/B zit ook wel wat in. Ik zal nog 's verder kijken.

En het is inderdaad een weinig volatiel aandeel (beta van 0,67). Wat groei betreft hebben ze het eerste kwartaal een omzetstijging gerealiseerd van bijna 10% (like for like iets meer dan 6%), met name in Amerika en Azië.
Rukapul schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:35:
Sommige van die screeners werken toch met formules die kijken naar de free cash flow op geinvesteerd kapitaal? Dan kun je bij marketingtoko's als L'oreal potentieel natuurlijk goed scoren.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar volgens http://markets.ft.com/screener/customScreen.asp hebben ze een 'return on investments' van 13% wat volgens mij niet bijzonder hoog is.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

P/E, P/B en zelfs return on assets/equity zijn veel te algemeen om te gebruiken om bedrijven over verschillende sectoren (en vaak zelfs binnen dezelfde sector) te vergelijken. Een gereguleerde utility zal waarschijnlijk een lagere return on assets hebben dan een techbedrijf als Apple, dat maakt Apple nog niet een betere investering dan bijvoorbeeld PG&E. Als je een screen draait op basis van return on assets krijg je waarschijnlijk tech en consultants/'professional services' terug.

Het vinden van bedrijven is wat moeilijker dan een aantal getallen in Google Finance stoppen. Persoonlijk zou ik naar free cash flow/share kijken maar dat heeft natuurlijk ook nadelen. Een perfecte screen is er volgens mij simpelweg niet.

Ook conclusies trekken op basis van deze gegevens is te kort door de bocht. Een bedrijf met een sterke groei kan een hoge P/E veel beter hebben dan een volwassen bedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door Brons op 08-05-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Maar ik neem aan dat je toch bepaalde criteria hebt op basis waarvan je een aandeel koopt of verkoopt en dat die toch niet elke keer heel veel verschillen per bedrijf? De boeken die ik tot nu toe gelezen heb houden het wat dat betreft ook vrij algemeen en dan wordt er toch vaak gesproken over een lage book value, een niet te hoge P/E en bijvoorbeeld een hoge return on assets.

In The intelligent investor wordt ook 'return on invested captital genoemd' (hoger dan 10% is aantrekkelijk), maar daar worden ook de 'total assets' in meegenomen dus dat lijkt me zo op het oog ook wat te simpel gesteld.

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 09-05-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Zulke dingen zijn geen gek startpunt, maar je kan niet iets zo complex als een bedrijf vangen in een paar getallen. Stel een bedrijf een lange historie van groei en winst, maar in een jaar als 2008 hebben ze een keer een bijna breakeven jaar en zakt de winst met 99%+. Als jij denkt dat het bedrijf in de toekomst weer ruwweg hetzelfde zal presteren dan kan het op dat moment heel rationeel zijn om het te kopen met een 100x PE ratio of iets dergelijks. Tegelijkertijd is het goed mogelijk dat een ander bedrijf met een 5x PE ratio te duur is omdat dit bedrijf misschien echt in de problemen zit en er een 90% kans is dat het volgend jaar falliet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

Shiro

Serenity

Kan iemand mij een goed boek aanraden als ik wil beginnen met beleggen? Ik heb nog totaal geen verstand ervan en wil eigenlijk gewoon de basis leren en vanuit daar misschien vervolg boeken lezen.

Ik kreeg van een collega Beleggen voor dummies aangeraden. Wat is jullie mening daarover? En zijn er betere alternatieven?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Beleggen voor dummies was mijn eerste boek. Er worden heel veel onderwerpen behandeld die minder of helemaal niet interessant zijn en het gaat ook nergens diep op in. De (enigszins) nuttige informatie die erin staat is ook vrij eenvoudig te vinden op internet. Fundamental Analysis for Dummies vond ik zelf veel interessanter. In het Engels, maar wel op een toegankelijke manier geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Al eerder gemeld, maar: The Intelligent Investor en niks anders.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 10:29

Shiro

Serenity

Bedankt voor de tips! Beide boeken lijken me wel interessant!

Zijn er trouwens ook Nederlandse boeken die men kan aanraden?

Hoewel ik weinig moeite hebt om een engelse film te volgen lijkt mij een boek over beleggen in het engels misschien een beetje te moeilijk om mee te beginnen.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online
Shiro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:
Zijn er trouwens ook Nederlandse boeken die men kan aanraden?
Nope. The Intelligent Investor. Is best door te komen.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Iemand het beleggers debat gemist van lynx gisteren? dm me maar voor een samenvatting. Zaten leuke en interessante tips tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Waarom plaats je die samenvatting dan niet hier in het topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

PromoX schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:40:
Waarom plaats je die samenvatting dan niet hier in het topic? :)
ik weet niet of ik dan problemen krijg met lynx :P Oh wacht kan wel denk ik
http://www.lynx.nl/php/Beleggersdebat%20Lynx.pdf

Een mooie tip van Willem Middelkoop was trouwens nog, wanneer de future handel is de VS opgang komt, short gaan op goud en olie, long op de 2 grote indexen. hij bestempelde het als 'Free Money' <+:)

[ Voor 39% gewijzigd door fynrd1 op 11-05-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
fynrd1 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:49:
Een mooie tip van Willem Middelkoop was trouwens nog, wanneer de future handel is de VS opgang komt, short gaan op goud en olie, long op de 2 grote indexen. hij bestempelde het als 'Free Money' <+:)
Lekker advies aan individuele beleggers 8)7 Maar goed, hij heeft vast en zeker aangegeven wat de risico's kunnen zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door stin op 11-05-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
DappereDodo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:58:
[...]

Dat er geen transactiekosten in rekening worden gebracht betekent meestal dat je op een andere manier genaaid wordt, en vaak nog veel harder ook. Just saying...
In de spread neem ik aan? Hoe zit het eigenlijk met het verschil tussen de NL aanbieders (binck, alex, lynx) hanteren zij nog een verschil in spreads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ben niet heel erg thuis in IPO's : is het mogelijk om bij binck in te schrijven op de IPO van Facebook? Of kan dat bij Binck alleen bij emissies van Nederlandse fondsen?

Ik zit al indirect in FB, maar zou toch erg graag een paar IPO aandeeltjes meepakken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 21:03
Heb gisteren ook even gekeken bij Binck, maar kon zo gauw niet vinden of/waar je je kon inschrijven voor de FB IPO. Anders moet je ze ff bellen. :)

Ik lees overigens net op de newswires dat FB overweegt de prijsband te verhogen naar $34 - $38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 18-09 06:54
StephaN900 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:29:
[...]

In de spread neem ik aan? Hoe zit het eigenlijk met het verschil tussen de NL aanbieders (binck, alex, lynx) hanteren zij nog een verschil in spreads?
Ik ken die producten niet, maar behalve in transactiekosten en spreads kunnen ook nog kosten in de koersontwikkeling zitten. Bij beleggingsfondsen bv. worden de kosten van het fonds gewoon van het rendement afgehaald. Bij turbo's heb je te maken met financieringskosten, etc...

Voor niks gaat de zon op en op de beurs bestaat kostenloos niet. Als het kostenloos lijkt, dan weet je dat je iets gemist hebt. Als je wilt beleggen in een nieuw product, dan dien je precies te weten hoe kosten en koersstelling geregeld zijn. Dat is althans mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Iemand enig idee waarom Google gisteren nog rond de 600 zat, en vandaag al op 627? Ze hebben naar mijn weten niets aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

T_Verhoeven schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:05:
Iemand enig idee waarom Google gisteren nog rond de 600 zat, en vandaag al op 627? Ze hebben naar mijn weten niets aangekondigd.
Gewoon een beetje T.A.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:26

MM99

That is the way I am!

PromoX schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:19:
Ik heb op dit moment het aandeel L'Oreal. De 'tangible price/book value' ligt nu boven de 5 en de P/E boven de 20. Ik verwacht niet een gigantische groei en het aandeel lijkt me dan ook overgewaardeerd. Toch vind ik met een stock screener nog wel meer aandelen met dergelijke of nog (veel) hogere waarden. Is men dan gewoon heel erg optimistisch of kunnen er toch fundamentele redenen zijn waarom een aandeel zo gewaardeerd wordt?
Toevallig heb ik paar weken geleden L'Oréal geanalyseerd voor een school opdracht. ik heb de annual reports van de afgelopen 8 jaar doorgenomen. Ik kan je één ding zeggen, goede zaak van het kopen van de aandeel! De bedrijf is super gezond en het is echt enorm stabiel. Mijn professor was zelfs verbaasd over hoe stabiel L'Oréal wel niet was. Ze hebben laatste jaren geïnvesteerd in de opkomende markten en dat betaald zich nu al terug. Je kan verwachten dat de komende jaren de verkoop alleen maar gaat stijgen.

Daarnaast het dividend beleid van L'Oréal is ook erg sterk.

Dus als je een aandeel zoekt voor je portenfolio met lage risico en toch groei mogelijkheden, dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hier nog mensen die van plan zijn wat koopjes te scoren tijdens het Griekse tumult? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Altijd he, als je tips hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik ben flink aan het twijfelen over ING...op t moment staat ie op 4,60 maar vraag me af in hoeverre de rek naar onder er al uit is...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
Bij financials houdt de rek eigenlijk pas bij nul op. Voor ING houd ik wel de perpetuals in de gaten maar die zijn nog niet veel gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Rukapul schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:35:
Bij financials houdt de rek eigenlijk pas bij nul op. Voor ING houd ik wel de perpetuals in de gaten maar die zijn nog niet veel gedaald.
Nja uiteraard is rek er bij 0 pas uit, maar was niet van plan om pas in te stappen op 50 cent :P, perps zijn nog niet echt interessant dus ik focus vooralsnog puur ff op de aandelen zelf icm een call optie

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarom meteen geleveraged met opties?

Overigens staan de ING perps vandaag op bijna -5%. Zit nu 12% onder de recente top. Bij 80% van par pik ik ze denk ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Iemand hier die Facebook aandelen gaat kopen? Ik twijfel nog een beetje, maar denk dat ik er toch wel een paar ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb er weinig vertrouwen in, maar ga denk ik toch wel wat inleggen. Probleem alleen als je niet op de beurs staat je vaak al direct de hoofdprijs te pakken hebt, de meeste aandelen schieten direct de lucht in met wel 10-20% om een paar uur daarna weer te zakken naar de normale waarde. Zo is het teminste ook bij Linkedin, Groupon en Zynga gegaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik er niets van snap lijkt het mij ook leuk/spannend om er een paar te hebben. Alleen snap ik er geen reet van. :p zie ook: [aandelen] Facebook, de gok van de eeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft het zin om met een euro of 20-50 wat te gaan spelen op ING Zelf Beleggen?
Natuurlijk presenteert ING het in het promo filmpje als een geweldig product, maar ik heb het idee dat er nog verborgen kosten zijn.

http://www.telegraaf.nl/o..._turbulente_tijden__.html spreekt wel positief (over een deel).

[ Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 18-05-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Weet niet hoeveel transactiekosten je betaald bij mijn ING beleggen. Maar met 20-50 euro moet je wel heel goed je best doen om winst te maken. Ik zou er een 0 bijplakken en als je het kan missen 2 nullen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op http://www.ing.nl/particu...ieven-beleggen/index.aspx vanaf paragraaf 'Zelf' worden wat getallen genoemd.

Is een gratis paper trading account misschien een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
even een vraag aan de experts hier:

Ik heb de grens van het maximum spaargeld bereikt waar je geen IB over hoeft te betalen.

Stel ik ga in het kader van creatief investeren aandelen kopen om mijn spaargeld + IB belasting te drukken.
Moet ik dit dan ook opgeven? betaal ik hier dan ook belasting over?

Ik ben overigens absoluut een leek op het gebied van beleggen. Wil me daarom eerst goed inlezen voordat ik straks al mijn geld kwijt ben :).
Zijn er boeken die jullie kunnen adviseren om hier meer over te gaan leren? Ik ken de definitie en daar houd het ook een beetje op.

Zijn er nog belegging programma's beschikbaar voor newbies? waarbij je aandelen van een paar dollar koopt bijv om het te "leren"?

Ik werk overigens voor een Scandinavisch bedrijf welke in zweden beursgenoteerd is. Kun je hier zomaar aandelen voor kopen? Lijkt me wel een leuke stimulans om aandelen te hebben in de firma waar ik voor werk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 18-05-2012 14:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Beleggingen vallen in dezelfde box als spaargeld.

Qua boeken: The Intelligent Investor.

En over Zweedse aandelen, welk bedrijf is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
T_Verhoeven schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:40:
Beleggingen vallen in dezelfde box als spaargeld.
Jammer, dus dan schiet ik er weinig mee op
T_Verhoeven schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:40:
Qua boeken: The Intelligent Investor.
Thanks. Ga via bol.com maar een kopie bestellen dan. Kom je er als leek nog een beetje doorheen? Of is het een zwaar studie boek? Beleggen voor dummies geen beter idee?
Gizz schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:00:
Over spaargeld/beleggingen betaal je toch sowieso geen IB? Wel vermogensrendementheffing.
Heel scherp ;) Ik bedoelde inderdaad de vermogensrendementsheffing.

[ Voor 64% gewijzigd door Workaholic op 18-05-2012 20:48 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over spaargeld/beleggingen betaal je toch sowieso geen IB? Wel vermogensrendementheffing.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ben benieuwd of hier iemand is die gebruik maakt van een forex robot. En zo ja welke maakt de minste fouten? Met een goed algoritme moet zeker wel winst te maken zijn, zie de HFC traders in de VS, oke dit zijn aardige server parken maar inmiddels bestaat meer dan de helft uit onze dagelijkse handel uit computergestuurde handel computers. Als je dan iets thuis hebt staan wat 100,- per week oplevert is dat mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:38:

Ik heb de grens van het maximum spaargeld bereikt waar je geen IB over hoeft te betalen.

Stel ik ga in het kader van creatief investeren aandelen kopen om mijn spaargeld + IB belasting te drukken.
Vrijstelling maatschappelijke beleggingen
Van de vermogensrendementsheffing zijn vrijgesteld maatschappelijke beleggingen tot een gezamenlijk maximum van € 56.420 (€ 55.476). Maatschappelijke beleggingen zijn beleggingen in fiscaal erkende groene of sociaal-ethische fondsen. Indien de belastingplichtige het hele jaar dezelfde fiscale partner heeft dan geldt een gezamenlijke vrijstelling voor maatschappelijke beleggingen van € 112.840 (€ 110.952).

Vrijstelling beleggingen in durfkapitaal en cultureel beleggen
Van de vermogensrendementsheffing zijn vrijgesteld, beleggingen in durfkapitaal tot een gezamenlijk maximum van € 56.420 (€ 55.476). Beleggingen in durfkapitaal zijn beleggingen in fiscaal erkende durfkapitaalfondsen (indirecte beleggingen) en bepaalde leningen aan startende ondernemers (directe beleggingen). De culturele beleggingen worden ook tot de beleggingen in durfkapitaal gerekend. Indien de belastingplichtige het hele jaar dezelfde fiscale partner heeft dan geldt een gezamenlijke vrijstelling voor beleggingen in durfkapitaal van € 112.840 (€ 110.952).
Je kunt tegenwoordig als particulier vrij makkelijk in startende ondernemingen investeren (via crowdfunding websites: http://www.geldvoorelkaar.nl (voor leningen) en http://www.symbid.com (equity)) en groene beleggingen kun je eventueel even opzoeken welke dat momenteel zijn.

Er zijn natuurlijk veel meer websites waar je kunt investeren in startende ondernemingen. Deze twee richten zich voornamelijk (of alleen maar) op Nederland. Zitten af en toe wel interessante ideeën tussen :).

Je moet je realiseren dat startende ondernemingen die via zulke websites
aan geld proberen te komen dus al de "normale" kanalen zijn afgegaan en geen succes hebben gehad. Dat heet, VC firms vonden de ideeën toch niet interessant genoeg of te risicovol en investeren daarom niet.

---

Dan nog even iets anders. IPO van Facebook is niet ondergewaardeerd. Valt me toch wel weer mee dan :P Vraag is alleen dan, hoe gaan ze in 12 maanden tijd hun winst laten stijgen? Als je ziet op welke multiples Apple en Google handelen en de multiple die Facebook nu heeft, dan zouden ze toch minimaal hun winst moeten verviervoudigen. Vraag me af of dat überhaupt realistisch is. Ze hebben genoeg geld om extra omzet te kopen, maar de druk (zowel qua tijd als qua publiciteit) is zeer hoog. Ben benieuwd.

[ Voor 25% gewijzigd door stin op 18-05-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Via Binck kan je in ieder geval in het bedrijf dat je noemde handelen :)

[ Voor 39% gewijzigd door eamelink op 18-05-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank voor de info!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Iemand enig idee waarom aandeel Nvidia zo ontzettend het te verduren krijgt?

Ik heb op 13,9 gekocht, maar sindsdien is het, ondanks veel beter dan verwachte kwartaalresultaten, alleen maar down-hill. Ik snap dat het momenteel nergens goed gaat, maar NVDA gaat harder achteruit dan welk aandeel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

kikibu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:44:

Ik heb op 13,9 gekocht, maar sindsdien is het, ondanks veel beter dan verwachte kwartaalresultaten, alleen maar down-hill. Ik snap dat het momenteel nergens goed gaat, maar NVDA gaat harder achteruit dan welk aandeel dan ook.
Ja wel opmerkelijk ja, volgens mij maken die HFC traders geen gebruik van cudacores :P . Het kan ook te maken hebben met het oplopen van grondstof prijzen, zo was ASML de afgelopen dagen ook aan het wegzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siroki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 20:14
Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:38:

Moet ik dit dan ook opgeven? betaal ik hier dan ook belasting over?

Ik ben overigens absoluut een leek op het gebied van beleggen. Wil me daarom eerst goed inlezen voordat ik straks al mijn geld kwijt ben :).
Zijn er boeken die jullie kunnen adviseren om hier meer over te gaan leren? Ik ken de definitie en daar houd het ook een beetje op.

Zijn er nog belegging programma's beschikbaar voor newbies? waarbij je aandelen van een paar dollar koopt bijv om het te "leren"?

Ik werk overigens voor een Scandinavisch bedrijf welke in zweden beursgenoteerd is. Kun je hier zomaar aandelen voor kopen? Lijkt me wel een leuke stimulans om aandelen te hebben in de firma waar ik voor werk ;)
Je kunt bij de meeste brokers een papertrading account openen. Heb ik ook een jaar gedaan voor ik met echt geld ging beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siroki

NVDA gaat naar 10. Er loopt een steunlijn op de maandgrafiek terug t/m 2003 die uitkomt bij 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siroki
peugeot206gt schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:07:
Weet niet hoeveel transactiekosten je betaald bij mijn ING beleggen. Maar met 20-50 euro moet je wel heel goed je best doen om winst te maken. Ik zou er een 0 bijplakken en als je het kan missen 2 nullen.
Open een account bij Interactive Brokers, of desnoods bij Lynx / Today's Brokers. Zeer lage commissies en je kan letterlijk overal in handelen / wereldwijd. Ik zit er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
siroki schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:29:
[...]

NVDA gaat naar 10. Er loopt een steunlijn op de maandgrafiek terug t/m 2003 die uitkomt bij 10.
Steun -en weerstandslijnen zijn er om doorbroken te worden. Met technische analyse kun je lijnen trekken wat je wel, het ligt aan de creativiteit die je zelf in die lijnen stopt waar de koers uiteindelijk op uitkomt. Kijk Nokia bv, heeft een steun van ~€12 als je terug kijkt t/m 2003. Staat nu op <€2,50. Wie zegt dat NVDA niet door de 10 heen valt en straks op 5 staat? Loop je straks mooi 5 dollar achter de wagen als je denkt op 10 veilig in te kunnen stappen. Zolang er geen 0 in de koers staat kan het lager! Beter ga je op zoek naar concrete aanwijzingen waarop de koerswijziging plaatsvindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
DJTimo schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:06:
[...]
Steun -en weerstandslijnen zijn er om doorbroken te worden. Met technische analyse kun je lijnen trekken wat je wel, het ligt aan de creativiteit die je zelf in die lijnen stopt waar de koers uiteindelijk op uitkomt. Kijk Nokia bv, heeft een steun van ~€12 als je terug kijkt t/m 2003. Staat nu op <€2,50. Wie zegt dat NVDA niet door de 10 heen valt en straks op 5 staat? Loop je straks mooi 5 dollar achter de wagen als je denkt op 10 veilig in te kunnen stappen. Zolang er geen 0 in de koers staat kan het lager! Beter ga je op zoek naar concrete aanwijzingen waarop de koerswijziging plaatsvindt. :P
Juist, en ik kan maar geen goede reden vinden bedrijfstechnisch gezien om er nu uit te stappen (Kepler doet goed, Tegra in de lift - windows 8 op ARM op komst, nieuwe macbooks met Nvidia chips), behalve dan dat de koers nu ontzettend daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

kikibu schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Juist, en ik kan maar geen goede reden vinden bedrijfstechnisch gezien om er nu uit te stappen (Kepler doet goed, Tegra in de lift - windows 8 op ARM op komst, nieuwe macbooks met Nvidia chips), behalve dan dat de koers nu ontzettend daalt...
Zoals ik al eerder aanhaalde, dat zijn de computers die dat doen. Met TA kan je wel aardig zien wat het plan is, in ieder geval de bandbreedte. De fibonacci retracements zijn belangrijk, en vrijwel altijd geldig. Daarnaast kunnen die computers heel snel alles met elkaar vergelijken en uitvoeren, als grondstoffen stijgen zullen tech bedrijven hier binnen een seconde last van krijgen. Toch wel bizar als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Megamind schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:49:
Ik heb er weinig vertrouwen in, maar ga denk ik toch wel wat inleggen. Probleem alleen als je niet op de beurs staat je vaak al direct de hoofdprijs te pakken hebt, de meeste aandelen schieten direct de lucht in met wel 10-20% om een paar uur daarna weer te zakken naar de normale waarde. Zo is het teminste ook bij Linkedin, Groupon en Zynga gegaan geloof ik.
Goed gezien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:06

Ik ken het aandeel niet, maar het eerste dat ik zie op Google:

P/E: 14.70 en een dy van 0. Dan moet er wel groei in zitten, en de vraag is of beleggers heel veel vertrouwen hebben in winstgroei van nVidia.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
HCMarX schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Ik ken het aandeel niet, maar het eerste dat ik zie op Google:

P/E: 14.70 en een dy van 0. Dan moet er wel groei in zitten, en de vraag is of beleggers heel veel vertrouwen hebben in winstgroei van nVidia.
Volgens mij is een P/E van 15 in de tech/ICT sector helemaal niet zo raar toch?

Anyway, ik lees net dat vooruitzichten misschien niet zo goed zijn, omdat AMD en INTC beide steeds betere graphics in hun processoren stoppen zodat grafische kaarten van Nvidia minder nodig zijn. Hoewel ik over deze statement wel twijfel ben ik nu ook aan het twijfelen om (gedeeltelijk) uit het aandeel te stappen, 't gaat nu wel heel snel achteruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 09:17
Ik heb nVidia nog gehad toen ze net naar de beurs gingen. Flinke winst gepakt toen der tijd, toen uit gestapt en nog een keer ingestapt en weer winst geboekt. Dat waren nog de leuke tijden :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Wat zijn jullie verwachtingen eigenlijk m.b.t. Griekenland en de crisis en de daarbij behorende reactie op de financiële markt? Heb laatst nog wat zaken gekocht voor de lange termijn, maar zit daarnaast ook met redelijk wat cash waar ik toch graag een bestemming voor wil :) Obligaties zijn nog steeds niet interessant. Heb er nog voldoende die ik rond 2007/2008 heb gekocht dus dat dat betreft zit het wel goed (zowel qua koerswinst als rendement).

Wellicht dat iemand nog interessante ideeën heeft (het liefst genoteerd in euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

stin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:51:
Wat zijn jullie verwachtingen eigenlijk m.b.t. Griekenland en de crisis en de daarbij behorende reactie op de financiële markt? Heb laatst nog wat zaken gekocht voor de lange termijn, maar zit daarnaast ook met redelijk wat cash waar ik toch graag een bestemming voor wil :) Obligaties zijn nog steeds niet interessant. Heb er nog voldoende die ik rond 2007/2008 heb gekocht dus dat dat betreft zit het wel goed (zowel qua koerswinst als rendement).

Wellicht dat iemand nog interessante ideeën heeft (het liefst genoteerd in euro).
Traditioneel zakken koersen weg in mei, het is daardoor helemaal niet meer overzichtelijk wat door wat komt. Daarnaast bewandelen de hfc traders ook hun eigen weg. Het is een hele rare markt op dit moment, ik durf er niet in te handelen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online
fynrd1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:00:
[...]Daarnaast bewandelen de hfc traders ook hun eigen weg.
Wat doen die dan?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
We zijn geen daytraders forum, maar toch: FB -12% intraday. http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:FB

Dat krijg je als Merill klaar is met ondersteunen van de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Die traden vooruit op de menigte, door het enorme volume wordt de richting grotendeels door hun bepaald. 2 jaar terug waren ze verantwoordelijk circa 50% van de handelsvolume, dat zal onderhand wel meer zijn. Het is een knap systeem omdat de algoritmes ook fundamenteel reageren, ook reageren op het sentiment, en ook technisch. Daarnaast zijn ze de markt ten alle tijden voor. Ik wou dat ik zo'n goudmijn thuis had staan:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@fynrd1: puur ter interesse en niet zozeer als kritiek (we gaan elkaar toch niet overtuigen) heb ik toch een vraag. Handel je zelf in lijn met de reacties die je plaatst? En wat is dan de ordegrootte van je beleggingsportefeuille?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rukapul schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:57:
@fynrd1: puur ter interesse en niet zozeer als kritiek (we gaan elkaar toch niet overtuigen) heb ik toch een vraag. Handel je zelf in lijn met de reacties die je plaatst? En wat is dan de ordegrootte van je beleggingsportefeuille?
Ik handel alleen met naakte opties en turbo's, heb een tijdje cfd geprobeerd maar de hefbomen zijn te hoog. Turbo's in honderd tallen, en afhankelijk van de hefboom 20% tot 30% van mijn portefifeuille. Ik doe maximaal 4 trades per maand, heel soms als ik tijd heb, doe ik ermeer. Ik haal dan ook alleen rendement uit aandelen (met hefboom producten), ik bepaal de instap momenten technisch, en voordat er belangrijke cijfers uitkomen stap ik ook graag in. Qua index traden ben ik minder succesvol, ik haal daar alleen rendement uit de eindejaars rally. Tenminste de afgelopen 2 jaar dan. Als mijn port. op 4 nullen terecht kom wil ik wel graag aan echte aandelen gaan beginnen.

Daarnaast, heb ook diverse papieren portefeuilles, puur om aandelen en hun dynamiek te leren kennen voordat ik erin ga handelen. Wat ik daaruit opmaak overigens is dat ik niet geschikt ben voor daghandel, ik experimenteer daar ook in veel een hoog aantal trades per tijdsbestek, en ik merk dat handelen op korte termijn, veel vuldig in en uitstappen een negatief rendement heeft. Wellicht sta ik door tijdsgebrek tever van de markt, of ben er technisch nog niet genoeg voor onderlegt.

Zoals je merkt heeft een middenkorte termijn bij mij de voorkeur, middenlang heb ik geen ervaring mee, maar vind het interessant, vooral omdat veel analisten hier heel tegenstrijdige meningen kunnen hebben. Beetje duidelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
siroki schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:28:
[...]

Je kunt bij de meeste brokers een papertrading account openen. Heb ik ook een jaar gedaan voor ik met echt geld ging beleggen.
Hoe moet ik dit zien? Is dit beleggen voor beginners? Is paper trading dan voor spek en bonen en gratis?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Workaholic schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:23:
[...]

Hoe moet ik dit zien? Is dit beleggen voor beginners? Is paper trading dan voor spek en bonen en gratis?
Ehm, je kan het zien zoals je wilt, zo heeft ing, abn en mijnbroker een samenwerking en een seizoens gebonden competitie met echte prijzen. Maar je verhandelt virtueel echte producten voor de echte prijzen tegenover de echte koersen. Ook handelaren die decennia aan ervaring hebben zie ik met een zo'n papertrade account spelen, zowel professionele als amateurs. Het leuke is dat je dan elkaars portefeuille kan bekijken, en het is interessant om te zien wat zij kopen/verkopen, wat ze lang aanhouden en wat kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Potver, heel de tijd mijn Ziggo aandelen op 24,20 laten staan en nu maar verlaagd naar 23,75, staat het 1 minuut later op jawel, 24,20 xD
Beleggen is denk ik niets meer voor mij, heb er helemaal geen kijk op :P (450 euro verloren in 1 maand tijd, niets gewonnen).

[ Voor 31% gewijzigd door T_Verhoeven op 24-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

T_Verhoeven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:31:
Beleggen is denk ik niets meer voor mij, heb er helemaal geen kijk op :P (450 euro verloren in 1 maand tijd, niets gewonnen).
Dat zegt niet zoveel. Maar €450 verlies op een portefeuille van €100.000 is bijvoorbeeld peanuts. €450 verlies terwijl je met €400 bent gestart is wel lichtelijk tegenvallend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik had 3000 euro geïnvesteerd, daar is nu maar 2550 van over (heb op t moment alles verkocht).
Zit nu zwaar te twijfelen over Apple gezien de WWDC op 10 juni, maar daar heb ik de vorige keer 390 euro al mee verloren xD (net op 642 ingestapt).

[ Voor 44% gewijzigd door T_Verhoeven op 24-05-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
In een van je eerdere reacties noemde je al het boek The Intelligent Investor. Op basis van je reacties heb ik niet het idee dat je volgens de geest van dat boek handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Klopt, maar ik ben gewoon te impulsief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online
10:30 - Beleggen is denk ik niets meer voor mij, heb er helemaal geen kijk op
15:55 - Zit nu zwaar te twijfelen over Apple

Volgens mij kun je beter je geld in wat ETF's stoppen en er niet meer naar omkijken. Ik krijg de indruk dat je niet weet wat je aan het doen bent, en je speelt met een redelijk bedrag. Beetje handelen is leuk natuurlijk, maar op zo'n impulsieve manier kost het je gegarandeerd geld.

[ Voor 13% gewijzigd door writser op 24-05-2012 16:09 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

writser schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:09:
10:30 - Beleggen is denk ik niets meer voor mij, heb er helemaal geen kijk op
15:55 - Zit nu zwaar te twijfelen over Apple

Volgens mij kun je beter je geld in wat ETF's stoppen en er niet meer naar omkijken. Ik krijg de indruk dat je niet weet wat je aan het doen bent, en je speelt met een redelijk bedrag. Beetje handelen is leuk natuurlijk, maar op zo'n impulsieve manier kost het je gegarandeerd geld.
Naast het feit dat apple een aardig gevoelig aandeel is, zitten ze nog steeds in een correctie fase. Deze wordt in stand gehouden door een stijgen sks profiel. Deze schouder is na de 1e kwartaal cijfers op een punt of 7 niet doorbroken. Deze is dus nog steeds geldig, en behoudt zijn geldigheid tot circa rond de 520. Mochten de speculanten de 10e teleurgesteld zijn dan kan die welleens onder de 500 gaan zitten. Zoals het er nu uitziet kan je beter achter de horde aanlopen. Maar dat is puur mijn kijk erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hoe kun je er nou een eigen kijk op hebben wanneer het een technische (=mechanische) analyse is? En als het zo geweldig is, waarom implementeren computers van de banken dit dan niet? Binnen no-time zou de methode niet meer werken.

Als ik het goed herinner staat erin The Intelligent Investor ook nog wel een stukje over technische analyse. Ik kan het dan ook niet nalaten als ik zo'n TA woordenbrei in verhaalvorm daar naar te verwijzen. Ik zal me inhouden om de foto fucks van Royce Tostrams te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik moet me sowieso altijd inhouden als ik die dingen lees. No offence naar Fynrd1 toe hoor :) Voorheen weleens discussies gelezen over SHS patroon en als het dan niet zo was zoals ze voorspelde, dan kwamen ze aan met "ja, maar de kop was niet helemaal voltooid" en dan vraag ik me echt af waar men mee bezig is.
Als je geld wilt verdienen met bijv. opties, moet je gewoon een paar goede strategieen hebben waarbij je het risico verkleint, maar de zekerheid dat je een klein bedrag verdient groter is.

Ik ken die fotofucks helemaal niet. Linkje moet wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik trek echt ongeluk aan denk ik, ik haal 'm tijdens het stijgen en sindsdien alleen nog maar gedaald :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Voor mij werkt TA wel, maar ik geef jullie wel gelijk dat je ernaar van wordt als je die van anderen leest. Maar ik ken een aantal die echt geweldige analyses maken. Nico bakker vind ik ook wel een goeie. Maar ik beweer niet dat het een goude ei is. Anders was ik wel.. Rijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

stin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:41:
Ik moet me sowieso altijd inhouden als ik die dingen lees. No offence naar Fynrd1 toe hoor :) Voorheen weleens discussies gelezen over SHS patroon en als het dan niet zo was zoals ze voorspelde, dan kwamen ze aan met "ja, maar de kop was niet helemaal voltooid" en dan vraag ik me echt af waar men mee bezig is.
Als je geld wilt verdienen met bijv. opties, moet je gewoon een paar goede strategieen hebben waarbij je het risico verkleint, maar de zekerheid dat je een klein bedrag verdient groter is.

Ik ken die fotofucks helemaal niet. Linkje moet wel kunnen :P
Is dit boek een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat vinden jullie van de gepickte aandelen van het afgelopen lynx debat? En de visie van Willem Middelkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heb je een linkje naar het debat?

En ik zou niet zomaar focussen op aandelenpicks. Veel interessanter zijn de argumenten erachter en die zijn vaak heel marginaal en selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rukapul schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:58:
Heb je een linkje naar het debat?

En ik zou niet zomaar focussen op aandelenpicks. Veel interessanter zijn de argumenten erachter en die zijn vaak heel marginaal en selectief.
Middelkoop heeft een voorliefde voor grondstoffen, aangezien zij ten alle tijden schaars worden zullen zij relatief gezien altijd in waarde blijven stijgen. Er zit wat in, maar een product als zilver is in het verleden alleens zwaar naar beneden gezakt. Maar op lange termijn zou je er inprincipe niet mee in de mist kunnen gaan. De logica klopt, maar in het leven weet je het ook maar nooit he. Enfin, als het aan hem lag zouden we alleen nog maar fysiek beleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
fynrd1 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:34:
[...]

Is dit boek een aanrader?
Als je goede googleskills hebt, dan kun je dat zelf bepalen O-) Er worden veel mogelijkheden behandeld. vrij kort, in welke markt je wat het beste kunt gebruiken en met voorbeelden. Ik vond het, als beginner, iig wel erg fijn. En ik geloof dat je dat boek altijd wel kunt gebruiken om bepaalde zaken na te zoeken. Geen boek zoals "the intelligent investor" om tijdens je vakantie eens door te lezen. Het gaat enkel over opties, dus als je daar geen gebruik van maakt heeft het weinig nut :)

[ Voor 9% gewijzigd door stin op 24-05-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ben sinds kort aan het beleggen.
Om extra informatie te zoeken ben ik het internet aan het afstruinen, zo ben ik ook op dit forum terecht gekomen. Heeft iemand van jullie ervaring met fundamentele of technische analyse? Ik heb twee sites gevonden met heel veel informatie voor de beginnende belegger, maar over fundamentele of technische analyse kan ik niks vinden!
De sites waar ik nu veel informatie vandaan haal zijn *spam* & *spam*

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes,

Julia

Caesar ICT voor al uw online spamactiviteiten?

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 31-05-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:02
Iemand een verklaring waarom Boskalis ineens 6,5% in de plus staat?

Verder dan advies van SNS (05-06) en dat 70% van aandeelhouders voor stock heeft gekozen kom ik niet verder.

Edit; nvm, ''Boskalis +6,8% op EUR26,33; meldt woensdag voorbeurs dat 70% van zijn aandeelhouders heeft gekozen voor de uitkering van dividend in de vorm van gewone aandelen''

[ Voor 33% gewijzigd door ALPACINO op 06-06-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Meer dan dat zie ook niet op m'n Bloomberg. Het sentiment in het algemeen is vandaag erg gunstig (AEX nu +1.7%). Het buyadvies van SNS van gisteren ijlt denk ik ook nog een beetje na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik hoop dat die man nog lang meegaat. Ondanks zijn truisms en zijn 'folksy wisdom' kan ik maar niet genoeg krijgen van Warren Buffett interviews. Buffett's is om de zoveel tijd te gast bij CNBC, volgens mij rond de kwartaalcijfers, en dat zijn de enige momenten dat ik die zender kan uitstaan.

Ik kan de interviews met Buffett die Charlie Rose maakt ook goed waarderen. Volgens mij is dat een jaarlijks iets. Er is ook een afleveringen met Bill en Melinda Gates en Warren Buffett. Erg goede TV wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hanteren ze bij IB een koersopslag bij het overmaken van eurorekening naar IB - > weer terug naar een eurorekening?

Dan zou het namelijk weer een stuk minder aantrekkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb een eurorekening bij IB en geld storten of opnemen is gewoon gratis. Ik verwacht dat als je een dollarrekening hebt dat je gewoon euro's bijgeschreven krijgt in je account als je euro's overmaakt, maar daar ben ik niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah ok, ik wist niet dat het gelijk op je EUR rekening komt bij een storting, dacht dat het eerst geconverteerd zou worden naar dollars en was bang dat het daar wel eens mis kon gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door StephaN900 op 10-06-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik ben redelijk nieuw in het beurswereldje. Ik was vandaag Turbo's/Speeders/Sprinters aan het bekijken en ik snap iets niet.
Bijvoorbeeld deze Speeder: http://www.iex.nl/CitiBan...x-Speeder-Long-27969.aspx

De onderliggende waarde van AEX is nu 297.11, het financieringsniveau van de speeder is 279.69.
Het verschil tussen deze twee is 297.11-279.69=17.42.
Waarom ligt de koers van die speeder dan niet dicht bij die 17? Momenteel kan je die speeder kopen voor 1.79.

Ik dacht dat het zo werkte; de bank financiert een stuk van het aandeel, en het overschot betaal je zelf. Op die manier heb je een hefboomeffect op koerswijzigingen.
Maar bij dit aandeel is er in totaal maar 279.69+1.79 = 281.48 voor betaald, waar is de rest van de waarde dan?

Komt dit omdat dit een Speeder is die werkt op een indice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
mngm schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:51:
Ik ben redelijk nieuw in het beurswereldje. Ik was vandaag Turbo's/Speeders/Sprinters aan het bekijken en ik snap iets niet.
Bijvoorbeeld deze Speeder: http://www.iex.nl/CitiBan...x-Speeder-Long-27969.aspx

De onderliggende waarde van AEX is nu 297.11, het financieringsniveau van de speeder is 279.69.
Het verschil tussen deze twee is 297.11-279.69=17.42.
Waarom ligt de koers van die speeder dan niet dicht bij die 17? Momenteel kan je die speeder kopen voor 1.79.

Ik dacht dat het zo werkte; de bank financiert een stuk van het aandeel, en het overschot betaal je zelf. Op die manier heb je een hefboomeffect op koerswijzigingen.
Maar bij dit aandeel is er in totaal maar 279.69+1.79 = 281.48 voor betaald, waar is de rest van de waarde dan?

Komt dit omdat dit een Speeder is die werkt op een indice?
Dat komt door de hefboom die er nog op zit. Commerzbank noemt dit ratio. zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
Naar mijn mening en ervaring kun je overigens beter CFD's doen dan sprinters / speeders / turbo's. Minder gezeik (storingen etc) en een kleinere spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Nu online
Dat voorbeeld heeft idd een ratio van 10. Dus tien speeders zijn gelijk aan 1 AEX. De prijs is dus niet 17, maar 17/10 = 1.70.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Helder. Bedankt!
Nu even CFD's uitzoeken dan :)

Edit; ik denk dat ik het grotendeels doorheb, lijkt me inderdaad beter dan Turbos.
Ik zie echter wel nergens een real life CFD. Op IEX.nl vind ik er geen, en bij binckbank vind ik ze ook niet direct terug.
Waar vind ik welke CFD's er allemaal zijn?

Edit2: ik zie dat je bij een broker moet aangesloten zijn. Gaat dit via binck?

[ Voor 83% gewijzigd door mngm op 11-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
mngm schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:25:
Helder. Bedankt!
Nu even CFD's uitzoeken dan :)

Edit; ik denk dat ik het grotendeels doorheb, lijkt me inderdaad beter dan Turbos.
Ik zie echter wel nergens een real life CFD. Op IEX.nl vind ik er geen, en bij binckbank vind ik ze ook niet direct terug.
Waar vind ik welke CFD's er allemaal zijn?

Edit2: ik zie dat je bij een broker moet aangesloten zijn. Gaat dit via binck?
CFD's kan je waarschijnlijk het beste doen bij een broker als GFT, IG Markets, Plus500 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Hmm, op hoeveel verwachten jullie dat AAPL staat om 19.00? Zit te denken om een limiet in te stellen van 590, of is dat aan de lage (of juist hoge) kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11:35
T_Verhoeven schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:33:
Hmm, op hoeveel verwachten jullie dat AAPL staat om 19.00? Zit te denken om een limiet in te stellen van 590, of is dat aan de lage (of juist hoge) kant?
Ik zal zo even in mijn koffiedik voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik krijg nu deze melding: 'Limiet moet een veelvoud zijn van TICK-grootte'
Heb dit nog nooit eerder gehad, wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

T_Verhoeven schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:52:
Ik krijg nu deze melding: 'Limiet moet een veelvoud zijn van TICK-grootte'
Heb dit nog nooit eerder gehad, wat is het probleem?
ah cfds geloof ik.. limietje iets hoger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
Ik wil ook gaan beleggen, lijkt me leuk om te doen. Momenteel bezig in New Trader Rich Trader, en daarna naar How I made $2000000 in the stock market.

Het is nog wel allemaal puzzelen met al die begrippen want mn boek legt ze niet echt uit :P Hoop googlen dan maar. Ik begreep iig dat de NASDAQ meer een techbeurs is? Dat lijkt mij dan wel interessant, dat ligt me meer.
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.