Nee, maarja met een beetje nadenken had je deze stijging wel zien kunnen aankomen natuurlijkwritser schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:24:
Was het ook een goede keuze als Apple omlaag was gekelderd?
Doe mij ook zo'n glazen bol!Megamind schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:10:
[...]
Nee, maarja met een beetje nadenken had je deze stijging wel zien kunnen aankomen natuurlijk
Wat denk je, gaat apple nog verder stijgen, of wordt het tijd om te verkopen?
[ Voor 34% gewijzigd door abalone op 29-03-2012 20:51 ]
veel analisten hadden een paar jaar geleden al gezegd dat apple niet meer omhoog zo gaan
(toen nog onder de 250) en zie nu waar ze staan.
zoals gezegd.....blijft toch speculeren
Sure, maar Apple is mijn ogen gegroeid tot iets waar geen ander product zo ver is in gekomen. Apple fans zijn er overal, en ze moeten blijkbaar een nieuwe iPhone, iPod of iPad hebben. De iPad 3 is volgens mij weer een behoorlijk success, zelfs als de reviews er maar gematigd positief over zijn. Daarnaast maken ze gewoon veel producten die goed aanslaan. Straks iPhone 5, is ga er wel van uit dat deze ook weer keihard aanslaat, maarja wanneer stopt het.SonyEricsson schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:57:
veel analisten hadden een paar jaar geleden al gezegd dat apple niet meer omhoog zo gaan
ach... kan heel snel gaan. Kijk naar Nokia. Heel de wereld liep ermee met een nog grotere marktaandeel wat Apple nu heeft. 1x de slag missen en ze liggen eruit of op een behoorlijke achterstandMegamind schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
[...]
Sure, maar Apple is mijn ogen gegroeid tot iets waar geen ander product zo ver is in gekomen. Apple fans zijn er overal, en ze moeten blijkbaar een nieuwe iPhone, iPod of iPad hebben. De iPad 3 is volgens mij weer een behoorlijk success, zelfs als de reviews er maar gematigd positief over zijn. Daarnaast maken ze gewoon veel producten die goed aanslaan. Straks iPhone 5, is ga er wel van uit dat deze ook weer keihard aanslaat, maarja wanneer stopt het.
Allemaal speculaas inderdaad, maar dat geldt voor alle beleggingen, niet alleen voor AAPL.
Mijn duit: De markt heeft altijd gelijk en Apple staat eind van het jaar rond USD 700. Dus koopt allen, sky is the limit!
* Deze auteur heeft positie in AAPL
Mijn duit: De markt heeft altijd gelijk en Apple staat eind van het jaar rond USD 700. Dus koopt allen, sky is the limit!
* Deze auteur heeft positie in AAPL
Maar had Nokia ook echt de "clan" als dat Apple heeft? Dat denk ik namelijk niet. Als ik zie hoe ver de apple gekte gaat, dan heeft Nokia daar nooit ook maar dichtbij gezeten.SonyEricsson schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:16:
[...]
ach... kan heel snel gaan. Kijk naar Nokia. Heel de wereld liep ermee met een nog grotere marktaandeel wat Apple nu heeft. 1x de slag missen en ze liggen eruit of op een behoorlijke achterstand
nokia had in 1998-2007 altijd een marketshare gehad van boven de 30% !Megamind schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:23:
[...]
Maar had Nokia ook echt de "clan" als dat Apple heeft? Dat denk ik namelijk niet. Als ik zie hoe ver de apple gekte gaat, dan heeft Nokia daar nooit ook maar dichtbij gezeten.
in 2002 getopt op 36%
1 op de 3 telefoons dat verkocht werd was een nokia , Nu was het zo dat toen een mobiel niet meer kostte dan 100-300 euro met enkele uitzonderingen. Door de smartphone hype verkeerde keuzes gemaakt en achter de feiten aangelopen.
9 jaar waren ze dus absolute top en binnen 3 jaar waren ze weg.
en de " clan " waarover je hebt is gewoon een kudde, massa , trending
Als apple meerdere wanprodukten op de markt brengt zijn ze zo weer weg. De echte echte echte diehards blijven nog. Maar die waren er al toen Apple nog powerpc uitbrachten. De rest wat er bijgekomen zijn , zijn gewoon schaapjes
diehard Nokia gebruikers heb je ook nog hoor. Ken zoveel mensen die nog steeds zweren bij Nokia ook al is de rest al overgelopen (de schaapjes dus)
Mja, inderdaad.ALPACINO schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:08:
Vandaag ook lekker handelen met paniek, man man doe eens normaal niets aan de hand
Veel te veel apen op de beurs ...... op slimmeriken die snel grof winst hebben gepakt nu, en volgende week terug kopen.
-| Hit it i would ! |-
Ja, ik snap het ook niet. Ik bedoel ok er is veel werkloosheid en in EU zijn er landen waar de staatsschuld torenhoog is maar dat was 1 week geleden niet anders.
-FED komt niet met nieuwe QE ronde maar ik dacht dat iedereen dit al wist en ook logisch en voor lange termijn alleen maar beter.
-Dienstensector EU is wat gekrompen.
-Spanje moet wat meer rente betalen voor de leningen. Een tijdje terug was dit ook het geval maar dan samen met Italië en Griekenland, NL, Duitsland enz.
-ECB houdt zelfde rente
-Cijfers van ADP (aantal banen) vallen hoger dan verwacht, wordt gewoon genegeerd.
Neem dan bijvoorbeeld Boskalis (naar mijn idee fundamenteel gezien goed voor staat, heb ook positie in) die met 4,5% daalt snap ik helemaal niets van. Als dit continueert dan gaan de echte beleggers ook over op verkoop waardoor het effect alleen wordt versterkt.
-FED komt niet met nieuwe QE ronde maar ik dacht dat iedereen dit al wist en ook logisch en voor lange termijn alleen maar beter.
-Dienstensector EU is wat gekrompen.
-Spanje moet wat meer rente betalen voor de leningen. Een tijdje terug was dit ook het geval maar dan samen met Italië en Griekenland, NL, Duitsland enz.
-ECB houdt zelfde rente
-Cijfers van ADP (aantal banen) vallen hoger dan verwacht, wordt gewoon genegeerd.
Neem dan bijvoorbeeld Boskalis (naar mijn idee fundamenteel gezien goed voor staat, heb ook positie in) die met 4,5% daalt snap ik helemaal niets van. Als dit continueert dan gaan de echte beleggers ook over op verkoop waardoor het effect alleen wordt versterkt.
Bij de BEL20 is het mooi te zien wat een gekken het allemaal zijn. Gisteren ging KBC bv bijna 10% naar beneden, nu om 10 uur staan ze al terug 4% hoger.
Snap het allemaal niet hoor, logisch dat kleine beleggers zo'n angst hebben van de beurs.
Snap het allemaal niet hoor, logisch dat kleine beleggers zo'n angst hebben van de beurs.
-| Hit it i would ! |-
ik amuseer me net met die irrationele dipjes in de gaten te houden, te kopen als ze op hun laagst zijn en te cashen als ze terug op hun werkelijke waarde staan
edit: behalve van banken, daar blijf ik ver weg van
edit: behalve van banken, daar blijf ik ver weg van
[ Voor 14% gewijzigd door -SafaN- op 05-04-2012 19:33 ]
Wat denken de mensen hier ondertussen van Nokia? Het aandeel heeft net weer een klap gekregen wegens tegenvallende resultaten. Is het kalf al verdronken? of gaat oa de nieuwe lumia900 windows phone het begin van een ommekeer worden? Als ik zo wat hoor op enkele fora en vrienden zijn er toch wel degelijk wat mensen zeer positief over deze gsm.
I'll do what I can, but expect very little.
ik weet het niet, ben nokia ook aan het overwegen, maar gezien dat ze blijven focussen op windows mobile, en dat ze hun mededeling over 'grote schermen zijn niet nodig' nog niet hebben herroepen, vrees ik dat het nog wel even naar beneden kan gaan
Gisteren sloot Nokia op een all-time low, met downticks intraday van 20% (!). De lancering van die Lumia900 in de USA ging daarbij ook al niet van een lije dakje. En hun nieuwste toestel gaat ze ook zeker niet helpen weer winst te maken. Misschien als je denkt dat Nokia binnenkort zal worden overgenomen dat je een longpositie kunt nemen, maar anders zou ik er lekker bij uit de buurt blijven.
Ik weet niet de insights van Nokia's verdien model maar volgens mij zijn ze toch wel goed bezig in de opkomende markten waar men nog geen geld voor smartphones heeft en daar dus hun basic toestellen flink verkopen. Ik kom wel eens in die landen en daar zie je echt op elke hoek van de straat iemand die Nokia telefoons verkoopt. Echter hier in New York, waar ik nu zit, heeft geloof ik 80% een smartphone als ik in de metro rond kijk.
Ik vind zelf de lumia een prachtig ding en ik geloof echt dat ze met WM weer iets goeds in handen hebben, ze moeten nu snel doorpakken nu Blackberry wat steken laat vallen. We gaan het zien. Ik heb in ieder geval geen positie in Nokia, overweeg ik wel maar ik denk dat het nog wel iets naar beneden gaat.
edit: ik zie nu dat DJTimo linkte aan een bericht over een specifieke telefoon voor de Afrikaanse markt, je ziet dat ze daar dus wel flink naar kijken als markt.
Ik vind zelf de lumia een prachtig ding en ik geloof echt dat ze met WM weer iets goeds in handen hebben, ze moeten nu snel doorpakken nu Blackberry wat steken laat vallen. We gaan het zien. Ik heb in ieder geval geen positie in Nokia, overweeg ik wel maar ik denk dat het nog wel iets naar beneden gaat.
edit: ik zie nu dat DJTimo linkte aan een bericht over een specifieke telefoon voor de Afrikaanse markt, je ziet dat ze daar dus wel flink naar kijken als markt.
[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 12-04-2012 15:34 ]
>> Signature?
Een beetje laat, maar bedankt voor de reacties. Had uiteindelijk bij Bol die uit 2003 besteld, deze heeft overigens de voorkant zoals die op Amazon staat.Rukapul schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:58:
[...]
In dit geval zin beide incl commentaar van Jason Zweig denk ik. Dat commentaar is weldegelijk de moeite waard.
Geld aan een hard cover zou ik niet uitgeven. Wel zou ik even op Amazon kijken naar wat echt de laatste versie is incl annotatie. De beschrijving is vaak net wat completer
* Rukapul is zijn eigen versie nog steeds kwijt.
edit: de coverart op de Amazon link hierboven is fout. Als je doorklikt dan kom je op dezelfde groen/blauwe cover die Bol ook heeft welke ik ook had
The little book that beats the market las erg lekker weg en heb ik dan ook vrij vlot uitgelezen. The intelligent investor vind ik wat minder wat dat betreft, maar toch zeker wel interessant en ik denk in tegenstelling tot The little book wel een boek dat je wat sneller terug pakt om nog 's iets terug te lezen. Misschien nog andere boeken, naast Security Analysis, die zich richten op value investing en aan te raden zijn?
And I'm the only one and I walk alone.
Wat denken jullie van nokia aandeel? Hij staat historisch laag.
Vandaag weer nieuwe all-time lows. EUR 2.952 per aandeel nu al. Nokia maakte een uurtje geleden bekend 1.34 miljard operationeel verlies te hebben gemaakt in het 1e kwartaal. Er was gerekend op 312 miljoen verlies. Ouch! De CEO vertelde dat ze vooral onder druk staan vanwege alle goedkopere Android toestellen. De populariteit van iPhones helpt natuurlijk ook niet. Ik zou eerlijk gezegd even niet weten hoe ze er weer bovenop zouden komen...
Niet. Nokia is de TomTom van de mobiele telefoons. TomTom zal ook nooit meer de weg omhoog vinden. Zelfde zal gebeuren met Nokia. Denk ik.DJTimo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:06:
Vandaag weer nieuwe all-time lows. EUR 2.952 per aandeel nu al. Nokia maakte een uurtje geleden bekend 1.34 miljard operationeel verlies te hebben gemaakt in het 1e kwartaal. Er was gerekend op 312 miljoen verlies. Ouch! De CEO vertelde dat ze vooral onder druk staan vanwege alle goedkopere Android toestellen. De populariteit van iPhones helpt natuurlijk ook niet. Ik zou eerlijk gezegd even niet weten hoe ze er weer bovenop zouden komen...
dode aandelen zijn interessant. Vaak hebben ze eens in de x aantal maanden een jump naar +30-40% op 1 dagFivel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:09:
[...]
Niet. Nokia is de TomTom van de mobiele telefoons. TomTom zal ook nooit meer de weg omhoog vinden. Zelfde zal gebeuren met Nokia. Denk ik.
heb nu 2 stocks die automatisch worden verkocht bij 25%
ff afwachten dus
Als ze misschien overgekocht worden dan misschien ja, maar anders ben ik bang dat het dood blijft in het Nokia front, Windows Phone 7 is ook al de berg af aan het rollen.SonyEricsson schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:13:
[...]
dode aandelen zijn interessant. Vaak hebben ze eens in de x aantal maanden een jump naar +30-40% op 1 dag
heb nu 2 stocks die automatisch worden verkocht bij 25%![]()
ff afwachten dus
Waarom heb je er 2 gekocht? Dat kost je meer aan transactiekosten dan het aandeel waard is...
niet 2 als in 2 stuksMegamind schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:04:
[...]
Als ze misschien overgekocht worden dan misschien ja, maar anders ben ik bang dat het dood blijft in het Nokia front, Windows Phone 7 is ook al de berg af aan het rollen.
Waarom heb je er 2 gekocht? Dat kost je meer aan transactiekosten dan het aandeel waard is...
2 verschillende en ieder voor 492,50 euro
Wat ik me wel eens afvraag: hoe vaak handelen jullie nou eigenlijk? Ik hoor wel verhalen over het meerdere keren per dag transacties uitvoeren, maar eerlijk gezegd, als ik de transactiekosten bij bv. Alex of Binck zie, zou ik dat er niet uit halen. Ben op het moment aan het overwegen om eens wat te gaan beleggen, niet per se direct om veel geld mee te verdienen, maar meer voor het leuk en om wat inzicht te krijgen in hoe dat allemaal werkt. Met de bedragen die ik in mijn hoofd heb (< €1000 in ieder geval, om te beginnen zelfs nog minder dacht ik) zou ik de kosten er niet uit halen als ik vaak handel denk ik
Als ik van u was zou ik daar dan ook maar van af blijven, gewoon investeren in bedrijven waarin je toekomst ziet en/of een deftig dividend uitkeren.
Ik ga toch ook maar van Nokia afblijven. Ik vermoed dat hun cashberg serieus gekrompen is met dit monsterverlies. Ik vermoed dat het de komende maanden niet meer gaat zijn dan, verlies->besparingsronde->verlies. Tot ze hun faillisement aanvragen.
Tomtom is nog net wat anders, daar is het gewoon concurrentie van gratis alternatieven. Weinig groeimarkt meer in de particuliere GPS-markt lijkt mij.
Ik ga toch ook maar van Nokia afblijven. Ik vermoed dat hun cashberg serieus gekrompen is met dit monsterverlies. Ik vermoed dat het de komende maanden niet meer gaat zijn dan, verlies->besparingsronde->verlies. Tot ze hun faillisement aanvragen.
Tomtom is nog net wat anders, daar is het gewoon concurrentie van gratis alternatieven. Weinig groeimarkt meer in de particuliere GPS-markt lijkt mij.
I'll do what I can, but expect very little.
Mijn laatste transactie is van minstens 2 maanden geleden. Ik heb meestal periode's waarin ik veel transacties heb, als de markt bijvoorbeeld heel erg hard omlaag gaat koop ik meerdere aandelen. Maar als de markt zoals nu niets doet valt er niet veel te handelen voor mij.
Ik beleg vooral in de VS en daar gaat het langzaam naar boven
.
Heb je een short dollar positie tegenover je aandelen of hedge je geen currency?Brons schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:08:
Ik beleg vooral in de VS en daar gaat het langzaam naar boven.
Onvoorstelbaar!
Netto ben ik long dollar maar ik heb wel een hedge. Mijn dollar balance bij IB is negatief
Dat had ik ook, maar je betaalt wel 1.5% opslag over je short currency positie. Heb dus maar besloten mijn dollars terug te kopen en het koersrisico voor lief te lopen. Wat is jouw precieze aanpak en wat zijn je redenen daarvoor?
Onvoorstelbaar!
Ben sinds een paar dagen leker aan het klooien met plus500 broker.
Je kan me op geen enkele manier een belegger noemen overigens, ik kreeg 25 euro als lokkertje en daar ben ik nu mee aan het "beleggen". Geniaal nat gegaan op ING vandaag, van mijn 25 euro is nu nog 14 over.
Terwijl ik gisteren een fantastische 3 euro winst had (procentueel gezien helemaal niet verkeerd
)
Maar waarom ik het voornamelijk doe is om eens te kijken hoe dat beleggen een beetje in zijn werk gaat, vind het interessante materie. Lange termijn beleggen vind ik dan ook niet echt boeiend ik heb een beleggingshypotheek en dat suddert lekker door, maar dat daytraden is vreselijk verslavend. Ik heb de hele dag de ING koers op mijn telefoon staan en zit me lekker op te winden als ik weer 1 euro in de - vlieg.
Of die plus500 broker enigszins te vertrouwen is durf ik niet te zeggen overigens, tis voor mij meer een spelletje.
Maar vind het leuker als een fruitkast iig, nu is het voornamelijk mijn eigen hebzucht in toom houden en vooral niet eventuele verliezen van de dag ervoor in 1x goed willen maken.
Ik focus me dan voornamelijk op 1 aandeel en dat is ING, je kan vrij lastig spreiden met een kapitaal van 25 euro.
De overnight fee schijnt wel redelijk hoog te zijn, ik heb vandaag 4 cent betaald om mijn 25 ING aandelen (hefboom) tot morgen te laten staan.
Dus de grote hamvraag, heb ik volgende week nog iets over van mijn 25 euro of strand ik morgen als ING nog verder de diepte in duikt Geen idee maar zoals ik al zei tis een heerlijk spelletje.
Je kan me op geen enkele manier een belegger noemen overigens, ik kreeg 25 euro als lokkertje en daar ben ik nu mee aan het "beleggen". Geniaal nat gegaan op ING vandaag, van mijn 25 euro is nu nog 14 over.
Maar waarom ik het voornamelijk doe is om eens te kijken hoe dat beleggen een beetje in zijn werk gaat, vind het interessante materie. Lange termijn beleggen vind ik dan ook niet echt boeiend ik heb een beleggingshypotheek en dat suddert lekker door, maar dat daytraden is vreselijk verslavend. Ik heb de hele dag de ING koers op mijn telefoon staan en zit me lekker op te winden als ik weer 1 euro in de - vlieg.
Of die plus500 broker enigszins te vertrouwen is durf ik niet te zeggen overigens, tis voor mij meer een spelletje.
Maar vind het leuker als een fruitkast iig, nu is het voornamelijk mijn eigen hebzucht in toom houden en vooral niet eventuele verliezen van de dag ervoor in 1x goed willen maken.
Ik focus me dan voornamelijk op 1 aandeel en dat is ING, je kan vrij lastig spreiden met een kapitaal van 25 euro.
De overnight fee schijnt wel redelijk hoog te zijn, ik heb vandaag 4 cent betaald om mijn 25 ING aandelen (hefboom) tot morgen te laten staan.
Dus de grote hamvraag, heb ik volgende week nog iets over van mijn 25 euro of strand ik morgen als ING nog verder de diepte in duikt Geen idee maar zoals ik al zei tis een heerlijk spelletje.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
EURUSD schommelt wel meer dan 1.5% dus ik neem dat maar voor lief.writser schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:08:
Dat had ik ook, maar je betaalt wel 1.5% opslag over je short currency positie. Heb dus maar besloten mijn dollars terug te kopen en het koersrisico voor lief te lopen. Wat is jouw precieze aanpak en wat zijn je redenen daarvoor?
Paar dingen om over na te denken:
1. Waarom zou je al je geld inzetten op de euro? Waarom geen diversificatie?
2. Hoe erg zijn wat koersschommelingen?
2. Wat als de rente omhoog gaat?
1. Waarom zou je al je geld inzetten op de euro? Waarom geen diversificatie?
2. Hoe erg zijn wat koersschommelingen?
2. Wat als de rente omhoog gaat?
Ik zie het wel voor me dat Microsoft denkt van, we kopen gewoon nokia op. Meerdere redenen daarvoor. Ze hbben al goede banden. (CEO Nokia, ex manager van Microsoft). Aandeel is erg laag. Ze geven een duidelijke signaal uit naar de markt dat ze geloven in Windows Phone.Megamind schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:04:
[...]
Als ze misschien overgekocht worden dan misschien ja, maar anders ben ik bang dat het dood blijft in het Nokia front, Windows Phone 7 is ook al de berg af aan het rollen.
Maar er zijn ook nadelen. Het schrikt misschien andere telefoon fabrikanten om WP te gebruiken. Ze weten niet of nokia ooit goed zal verkopen.
Moeilijk moeilijk.. één kant zit ik te denken wel kopen, andere kant denk ik het is hopeloze zaak.
Schommelen is iets anders dan gegarandeerd 1.5% aftikkenBrons schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:28:
[...]
EURUSD schommelt wel meer dan 1.5% dus ik neem dat maar voor lief.
Onvoorstelbaar!
Dit zijn de gevaarlijkste uitspraken tegenover een onervaren belegger.woekele schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:52:
Niets doet? Volgens mij zijn we bijna 10% gedaald laatste weken? Kopen dus!
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ligt eraan of je short of long zit;)Flagg schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:08:
Ben sinds een paar dagen leker aan het klooien met plus500 broker.
Je kan me op geen enkele manier een belegger noemen overigens, ik kreeg 25 euro als lokkertje en daar ben ik nu mee aan het "beleggen". Geniaal nat gegaan op ING vandaag, van mijn 25 euro is nu nog 14 over.Terwijl ik gisteren een fantastische 3 euro winst had (procentueel gezien helemaal niet verkeerd
)
Maar waarom ik het voornamelijk doe is om eens te kijken hoe dat beleggen een beetje in zijn werk gaat, vind het interessante materie. Lange termijn beleggen vind ik dan ook niet echt boeiend ik heb een beleggingshypotheek en dat suddert lekker door, maar dat daytraden is vreselijk verslavend. Ik heb de hele dag de ING koers op mijn telefoon staan en zit me lekker op te winden als ik weer 1 euro in de - vlieg.![]()
Ach heb mijn verlies vandaag weer aardig goed kunnen maken. Ga nu gewoon eens kijken wat ik metdie gratis 25 euro voor elkaar kan krijgen met daytraden.
Ik zit te wachten op een addertje ter grotev an een python eigenlijk. Ik heb vandaag eens wat serieuzer gekocht en verkocht en mijn waarde is gestegen van 14 euro naar 18 euro vandaag. Nu dus kijken hoe het verder gaat. Wil eind volgende week iig die 25 euro weer voorbij zijn.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Wat handig is om goede informatie bronnen te gebruiken betreft nieuws, probeer een soort mix van technisch als fundamentalistisch te traden. Verken de wereld van de candlesticks, fibbonacci retracements, en de RSI. Pas je kennis toe met de 'playmoney' portefeuille. Kijk ook wat de invloed is van een Financiële agenda, en hoe de koersen van aandelen reageren op andere bedrijven uit de sector. Als ik jou was zou ik het geld even bewaren tot de 24e. Dan komt Apple met cijfers aanzetten, daarnaast zijn er aardig wat fluctuaties daar de laatste tijd in de koers, ze verloren zo even in 5 dagen 10% zonder een echte reden eigenlijk. Bij hele goede cijfers kunnen ze in een paar dagen ineens boven de alltime high uit komen. Een leuk detail is als deze cijfers tegenvallen een schouderkopschouder* profiel geldig is, de kans is dan groot dat er een flinke correctie ontstaat.Flagg schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:35:
[...]
Ach heb mijn verlies vandaag weer aardig goed kunnen maken. Ga nu gewoon eens kijken wat ik metdie gratis 25 euro voor elkaar kan krijgen met daytraden.
Ik zit te wachten op een addertje ter grotev an een python eigenlijk. Ik heb vandaag eens wat serieuzer gekocht en verkocht en mijn waarde is gestegen van 14 euro naar 18 euro vandaag. Nu dus kijken hoe het verder gaat. Wil eind volgende week iig die 25 euro weer voorbij zijn.
*Ook wel het SKS profiel genoemd heeft simpelweg de vorm van een schouder een hoofd en een schouder, als we gewoon even een simpele Y-as pakken is een sks profiel op de positieve y een teken van een daling of wel een trend ommekeer, en een negatieve sks een positief signaal. Deze blijft geldig mits de laatste schouder gepasseerd wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door fynrd1 op 20-04-2012 18:00 ]
Jullie gaan dood aan de transactiekosten.
(WB)Our favorite holding period is forever.
Onvoorstelbaar!
Whaaa veel info. :-) thxfynrd1 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:57:
[...]
Wat handig is om goede informatie bronnen te gebruiken betreft nieuws, probeer een soort mix van technisch als fundamentalistisch te traden. Verken de wereld van de candlesticks, fibbonacci retracements, en de RSI. Pas je kennis toe met de 'playmoney' portefeuille. Kijk ook wat de invloed is van een Financiële agenda, en hoe de koersen van aandelen reageren op andere bedrijven uit de sector. Als ik jou was zou ik het geld even bewaren tot de 24e. Dan komt Apple met cijfers aanzetten, daarnaast zijn er aardig wat fluctuaties daar de laatste tijd in de koers, ze verloren zo even in 5 dagen 10% zonder een echte reden eigenlijk. Bij hele goede cijfers kunnen ze in een paar dagen ineens boven de alltime high uit komen. Een leuk detail is als deze cijfers tegenvallen een schouderkopschouder* profiel geldig is, de kans is dan groot dat er een flinke correctie ontstaat.
*Ook wel het SKS profiel genoemd heeft simpelweg de vorm van een schouder een hoofd en een schouder, als we gewoon even een simpele Y-as pakken is een sks profiel op de positieve y een teken van een daling of wel een trend ommekeer, en een negatieve sks een positief signaal. Deze blijft geldig mits de laatste schouder gepasseerd wordt.
Das het probleem een beetje, where to begin, daarom ben ik gewoon begonnen en lees ik veel op iex.nl waar ik weer veeel handige linkjes vind waar weer handige linkjes instaan... pfff waar was ik ook alweer.
Eigenlijk lijkt mijn ultieme doel uiteindelijk een modaal inkomen eruit te kunnen halen over x jaar, soort vervroegd pensioen. Ik hoef niet rijk te worden ofzo. Of de lol is er vanaf over 2 weken, dat kan ook. :-D
Hmm, ben je heel sterk in wiskunde? Wil je hier een inkomen uit kunnen halen moet je echt heel veel gaan leren. Ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet maar daar gaat zeker wel heel veel tijd inzitten. Wil je er op een gegeven moment echt van kunnen leven dan zal je net als met normaal werk vaste tijden erachter zitten, en waarschijnlijk jezelf de avond ervoor al voorbereiden voor de dag erna. Je dagen zien eruit alleen zo uit. Het grote verschil is dat je de stress die je dan draagt niet bij een normale baan hebt. Het oefenen met nep geld, of kleine bedragen is leuk, wanneer er grote bedragen aan gaan komen komt ten eerste emotie en daarna verslaving om de hoek kijken. Veel daytraders zijn ook gewoon verslaafd, of maken door emotie zoveel fouten op 1 dag dat ze 1 a 2 maand bezig zijn om dat te kunnen herstellen. Sommige gaan zelfs failliet;) Nja goed wat dat betreft lijkt het net het gokcircuit. Ook door het grote volume aan trades kan door transactie kosten je rendement 0 of negatief zijn. Veel trades zijn ook zinloos, en de marketmakers houden juist van dit volk.Flagg schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:20:
[...]
Whaaa veel info. :-) thx
Das het probleem een beetje, where to begin, daarom ben ik gewoon begonnen en lees ik veel op iex.nl waar ik weer veeel handige linkjes vind waar weer handige linkjes instaan... pfff waar was ik ook alweer.
Eigenlijk lijkt mijn ultieme doel uiteindelijk een modaal inkomen eruit te kunnen halen over x jaar, soort vervroegd pensioen. Ik hoef niet rijk te worden ofzo. Of de lol is er vanaf over 2 weken, dat kan ook. :-D
Wil je gewoon een beetje plezier hebben en kijken waar het schip strand, houdt het dan alleen op trades op basis van kwartaal en jaarcijfers. Met deze markt is dat eigenlijk ook wel het verstandigst. Zou toch mooi zijn als je portefeuille elke dag gemiddeld 1% zou groeien
[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 20-04-2012 21:59 ]
Die "verslaving" herken ik wel, ik had met ING vandaag weer wat van mijn verlies goed gemaakt, en dus verkocht. Tja dan heb je weer wat geld om te beleggen., ik dacht lekker tot maandag wachten en weer verder. Lang verhaal kort, heb nu 40 aandelen Aegon gekocht.
Waarom... geen idee, even wat gelezen over aegon en de adviezen bekeken, historie van de afgelopen dagen bekeken, en besloten dat die de komende dagen wel omhoog mochten gaan. Tevens gedaan om te kijken wat plus500 rekent om ze gedurende een weekend te laten staan overigens.
Maar het is heel moeilijk (vind ik) om niet iets te kopen, dus dat geduld moet ik ook nog zien te ontwikkelen.
Aan de andere kant, niet belegd geld levert sowieso niets op.
Affijn, ik zal mijn ervaringen zo af en toe hier nog wel eens spuien, maar tot nu toe ben ik van mening dat je niet zo gek veel er vanaf hoeft te weten om toch met wat logisch nadenken een heel eind te kunnen komen. We gaan het meemaken iig. Wat me wel opviel als ik dan de mensen volg op iex.nl op het forum, dan lees je de meest doordachte analyses voorbijkomen en mensen die volgens mij het al jaren doen en met grote bedragen handelen, om vervolgens het net zo mis te hebben als ieder ander. Als ze het dan een keer goed hebben, krijg je een big fat " zie je wel" en als het mis gaat komt er een hardgrondige " de grote jongens manipuleren de boel weer".
Het is echt een groot casino, alleen liggen je kansen aanzienlijk hoger dan bij Holland Casino.
Waarom... geen idee, even wat gelezen over aegon en de adviezen bekeken, historie van de afgelopen dagen bekeken, en besloten dat die de komende dagen wel omhoog mochten gaan. Tevens gedaan om te kijken wat plus500 rekent om ze gedurende een weekend te laten staan overigens.
Maar het is heel moeilijk (vind ik) om niet iets te kopen, dus dat geduld moet ik ook nog zien te ontwikkelen.
Affijn, ik zal mijn ervaringen zo af en toe hier nog wel eens spuien, maar tot nu toe ben ik van mening dat je niet zo gek veel er vanaf hoeft te weten om toch met wat logisch nadenken een heel eind te kunnen komen. We gaan het meemaken iig. Wat me wel opviel als ik dan de mensen volg op iex.nl op het forum, dan lees je de meest doordachte analyses voorbijkomen en mensen die volgens mij het al jaren doen en met grote bedragen handelen, om vervolgens het net zo mis te hebben als ieder ander. Als ze het dan een keer goed hebben, krijg je een big fat " zie je wel" en als het mis gaat komt er een hardgrondige " de grote jongens manipuleren de boel weer".
Het is echt een groot casino, alleen liggen je kansen aanzienlijk hoger dan bij Holland Casino.
Pff, ik heb nog steeds geen winst kunnen halen uit mijn Boskalis-aandelen van een maand geleden. Heb ze toen voor rond de 28 euro gekocht (na ze twee weken daarvoor voor 30 verkocht te hebben) met het idee dat het koersdoel wel gehaald ging worden.
Niet dus, met als absoluut dieptepunt 26,33 euro twee weken terug
Het bericht over de aanbesteding deed het even goed (28,30 hoog die dag), maar de volgende dag weer gekelderd naar 27,05.
We wachten af
Het bericht over de aanbesteding deed het even goed (28,30 hoog die dag), maar de volgende dag weer gekelderd naar 27,05.
We wachten af
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Afgelopen jaren zal ik ergens tussen de 10 en 30 transacties per jaar hebben gezeten.Eelke Spaak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:36:
Wat ik me wel eens afvraag: hoe vaak handelen jullie nou eigenlijk? Ik hoor wel verhalen over het meerdere keren per dag transacties uitvoeren, maar eerlijk gezegd, als ik de transactiekosten bij bv. Alex of Binck zie, zou ik dat er niet uit halen. Ben op het moment aan het overwegen om eens wat te gaan beleggen, niet per se direct om veel geld mee te verdienen, maar meer voor het leuk en om wat inzicht te krijgen in hoe dat allemaal werkt. Met de bedragen die ik in mijn hoofd heb (< €1000 in ieder geval, om te beginnen zelfs nog minder dacht ik) zou ik de kosten er niet uit halen als ik vaak handel denk ik
Met transacties van minder dan 1000 euro kun je bij bovengenoemde brokers eigenlijk niet handelen. Een paar procent transactiekosten verdien je niet zomaar terug.
Stop ajb voor je stikt in dit moeras.Flagg schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:19:
Die "verslaving" herken ik wel
[...]
Je hebt niet aangegeven met welke financiele waarden je bezig bent, maar afgaande op de 'broker' plus500 zijn het CFD's.
Er is een reden dat dergelijke 'brokers' marketing- en businessmodellen hanteren die zo uit het online poker zouden kunnen komen
Waarom zo ongeduldig? De meeste beleggingen heb ik maanden tot jarenMatis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:25:
Pff, ik heb nog steeds geen winst kunnen halen uit mijn Boskalis-aandelen van een maand geleden. Heb ze toen voor rond de 28 euro gekocht (na ze twee weken daarvoor voor 30 verkocht te hebben) met het idee dat het koersdoel wel gehaald ging worden.
We wachten af
[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 21-04-2012 11:45 ]
hehe thx, maar ik ga er zelf geen kwartje insteken, als ik met die 25 euro aanmeldbonus het niet kan redden kan ik het met meer geld ook niet redden me dunkt. Het zou wel makkelijker zijn met meer geld aangezien je dan nog weer iets bij kan kopen als het verder daalt dan je verwachtingen, maar ik heb geen haast.Rukapul schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:41:
[...]
Stop ajb voor je stikt in dit moeras.
Je hebt niet aangegeven met welke financiele waarden je bezig bent, maar afgaande op de 'broker' plus500 zijn het CFD's.
Er is een reden dat dergelijke 'brokers' marketing- en businessmodellen hanteren die zo uit het online poker zouden kunnen komen
En die plus500 is zeker weten dodgy op zijn minst. Er moet ergens een adder zitten ter grote van een python als ik zonder enige kennis what so ever een rendement kan halen van bijna 30% op 1 dag. Vandaar dat ik er geen geld zelf op ga storten. Als ik de (veelal gefakete) ervaringen lees is er ook geen enkele reden om er geld in te steken die 25 euro moet voldoende zijn.
Ik ben ook al een tijdje bezig. Misschien heb ik in het begin veel geluk gehad. Ik heb namelijk de klim van Boskalis mee mogen maken (26 augustus 2011 => 22 euro gekocht, 17 januari 2012 => 30 euro verkocht). Dat was lekker verdienen. Ik had gehoopt op nog zo'n succesje, maar dat lijkt er in de nabije toekomst niet aan te komen.Rukapul schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:41:
Waarom zo ongeduldig? De meeste beleggingen heb ik maanden tot jaren
Ik heb de tijd
Ik zit met een vraag waar ik zelf zo snel geen antwoord op kan vinden.
Beleggingsfondsen hebben te maken met belastinginhouding. Je betaalt echter ook belasting over je vermogen en bij individuele aandelen kun je opgeven hoeveel dividendbelasting je betaald hebt.
Zijn er mensen die weten of (en hoe) je belasting die je in een fonds betaald kunt invoeren bij je belastingaangifte?
Beleggingsfondsen hebben te maken met belastinginhouding. Je betaalt echter ook belasting over je vermogen en bij individuele aandelen kun je opgeven hoeveel dividendbelasting je betaald hebt.
Zijn er mensen die weten of (en hoe) je belasting die je in een fonds betaald kunt invoeren bij je belastingaangifte?
Is zelfs verplichtHCMarX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:54:
Hoe werkt dat dan?
- Ik koop 5000 euro in fonds A
- Fonds A ontvang gedurende het jaar 250 euro dividend bruto en betaalt daarover 25 euro dividend belasting
- Ik moet aangifte doen en geef aan dat ik 5000 euro belegd heb in fonds A en vul 25 euro betaalde dividend belasting in? (dat mij 25 euro scheelt op mijn aanslag?)
- Fonds A ontvang gedurende het jaar 250 euro dividend bruto en betaalt daarover 25 euro dividend belasting
- Ik moet aangifte doen en geef aan dat ik 5000 euro belegd heb in fonds A en vul 25 euro betaalde dividend belasting in? (dat mij 25 euro scheelt op mijn aanslag?)
Dodgy is het niet hoor, je moet kijken naar waar een broker- marketmaker zijn geld verdiend. Zo betaal je bij alle hefboom producten een spread. Hoe ´beweeglijker´ een aandeel is hoe groter de spread vaak, dan heb je daarna ook nog eens de transactiekosten, wat bijv bij cfd´s in de spread zit. Het overnight gaan met CFD´s betaal je in feite een vorm van transactie kosten. Dit principe is hetzelfde als het verdien model van een casino, en is enkel gericht op lange termijn. De spread kan je zien tussen het verschil van bied en laat koers. Zoals je misschien hebt gemerkt lopen beiden niet gelijk met de actuele koers. Laten we even en optie als voorbeeld nemen.Flagg schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:31:
[...]
hehe thx, maar ik ga er zelf geen kwartje insteken, als ik met die 25 euro aanmeldbonus het niet kan redden kan ik het met meer geld ook niet redden me dunkt. Het zou wel makkelijker zijn met meer geld aangezien je dan nog weer iets bij kan kopen als het verder daalt dan je verwachtingen, maar ik heb geen haast.
En die plus500 is zeker weten dodgy op zijn minst. Er moet ergens een adder zitten ter grote van een python als ik zonder enige kennis what so ever een rendement kan halen van bijna 30% op 1 dag. Vandaar dat ik er geen geld zelf op ga storten. Als ik de (veelal gefakete) ervaringen lees is er ook geen enkele reden om er geld in te steken die 25 euro moet voldoende zijn.
Optie AEX AX27 call strike 315. Laat zeggen dat de koers van deze optie nu staat op 25 cent (bied 20cent, laat 30 cent' spread is dus 10 cent), jij wilt inspelen op een stijging koopt dus deze deze optie voor minimaal 30cent, 1 contract bestaat uit 100opties, dus je betaalt 30 euro + 2.50transactie kosten. Je hebt dan dus 32.50 betaalt voor 25 euro. De koers daalt in een paar minuten naar 15 cent, de bank bied jou nu 10 cent, jij gaat akkoord omdat je niet meer verwacht dat deze weer terug boven water komt, of om je verlies te beperken, jij krijgt nu dus 10 euro terug minus 2.50 euro voor de transactiekosten. en hou je nog maar 7.50 over.
Om winst te maken moet jou optie op zijn minst 45 cent waard worden, je bank biedt dan 40 cent dus 40 euro -2,50 en houdt je 37,50 over.
Dit om maar even aan te tonen hoe makkelijk een marketmaker zijn geld verdient.
[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 21-04-2012 17:19 ]
Ik handel nooit in aandelen, qua derivaten doe ik soms wat, mijn accountant vult deze transacties gewoon in. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar wat van terug krijg, ik weet wel dat het verplicht is om dit ook in te vullen.HCMarX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:04:
Hoe werkt dat dan?
Dividend(bron)belasting die een beleggingsfonds heeft betaald kun je zelf niet terugvragen. Een goed beleggingsfonds doet uiteraard wel zijn best netto zo min mogelijk dividendbelasting te betalen, maar in de praktijk is het een hopeloze zaak. (Vergelijkbaar met de kansloze exercitie om als individu bronbelasting die boven de 15% uitkomt terug te halen uit het land van herkomst.)HCMarX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:54:
Nee hoor. De verplichting ontvangen dividend op te geven geldt alleen als je (bron)dividendbelasting erover wilt terugvragen (want deze is maar tot 15% terug te vragen). En dit is ook nog eens van toepassing voor direct ontvangen dividend en direct betaalde dividendbelasting zonder dat er een fonds tussenzit.
Ik gun iedereen zijn winst, en ze verschaffen mij een dienst die een ontzettende lage drempel biedt om wat te pionieren op de beurs. En het is lekker overzichtelijk, geen vreemde transactiekosten je ziet direct hoeveel je moet stijgen om winst te maken. Ik hoef verder geen beleggingsrekeningen te openen oid kan via ideal of cc eventueel geld overmaken om verder te kunnen spelen, al ben ik dat niet van plan.fynrd1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:12:
[...]
Dodgy is het niet hoor, je moet kijken naar waar een broker- marketmaker zijn geld verdiend. Zo betaal je bij alle hefboom producten een spread. Hoe ´beweeglijker´ een aandeel is hoe groter de spread vaak, dan heb je daarna ook nog eens de transactiekosten, wat bijv bij cfd´s in de spread zit. Het overnight gaan met CFD´s betaal je in feite een vorm van transactie kosten. Dit principe is hetzelfde als het verdien model van een casino, en is enkel gericht op lange termijn. De spread kan je zien tussen het verschil van bied en laat koers. Zoals je misschien hebt gemerkt lopen beiden niet gelijk met de actuele koers. Laten we even en optie als voorbeeld nemen.
Optie AEX AX27 call strike 315. Laat zeggen dat de koers van deze optie nu staat op 25 cent (bied 20cent, laat 30 cent' spread is dus 10 cent), jij wilt inspelen op een stijging koopt dus deze deze optie voor minimaal 30cent, 1 contract bestaat uit 100opties, dus je betaalt 30 euro + 2.50transactie kosten. Je hebt dan dus 32.50 betaalt voor 25 euro. De koers daalt in een paar minuten naar 15 cent, de bank bied jou nu 10 cent, jij gaat akkoord omdat je niet meer verwacht dat deze weer terug boven water komt, of om je verlies te beperken, jij krijgt nu dus 10 euro terug minus 2.50 euro voor de transactiekosten. en hou je nog maar 7.50 over.
Om winst te maken moet jou optie op zijn minst 45 cent waard worden, je bank biedt dan 40 cent dus 40 euro -2,50 en houdt je 37,50 over.
Dit om maar even aan te tonen hoe makkelijk een marketmaker zijn geld verdient.
Ik iig een grappige hobbie erbij die mij geen cent heeft gekost en alleen maar geld kan opleveren.
Al denk ik dat mijn aandelen Aegon nu wel een kleine duik gaan maken morgen met dank aan Geert.
Ik kocht vrijdag 40 aandelen Aegon, en na aankoop stond ik direct op -0.80 Euro, voor zover de kosten toen is tie nog iets gezakt aan het eind van de dag en ik stond -1.20 Euro, daarna nog de fee eraf voor het vasthouden, en ik sta nu op -1.29.
Iedere 0.01 stijging krijg ik er weer 0.40 Euro erbij dus hij moet minimaal 0.4 stijgen wil ik winst maken. Dat is gewoon lekker duidelijk, ik kijk even wat ie doet maandag en dan bepaal ik of er maandag een winst inzit of dat ik moet kijken om de verliezen zo veel mogelijk te beperken. En dan is het "gewoon" een kwestie van proberen om de dalen en de pieken mee te nemen gedurende de dag. Is gewoon een leuk spelletje, waar je met gezond verstand al best een eind komt volgens mij.
En daar mag plus500 best aan verdienen, graag zelfs.
Nou, wat jij nu doet is hetzelfde als je bij een roulette tafel plezier aan het maken bent. Klinkt wellicht heel kort door de bocht maar dat is echt zo. Vooral met CFD´s omdat je die alleen voor hele korten bewegingen gebruikt, moetje kijken naar je stoploss en stopwin. Hier komt dus wiskunde in het spel, daarom raad ik je aan om je te verdiepen in technische analyse. Dat storten komt wel, de kans is heel klein dat je iets aan die 25euro overhoudt.Flagg schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:47:
[...]
Ik gun iedereen zijn winst, en ze verschaffen mij een dienst die een ontzettende lage drempel biedt om wat te pionieren op de beurs. En het is lekker overzichtelijk, geen vreemde transactiekosten je ziet direct hoeveel je moet stijgen om winst te maken. Ik hoef verder geen beleggingsrekeningen te openen oid kan via ideal of cc eventueel geld overmaken om verder te kunnen spelen, al ben ik dat niet van plan.
Ik iig een grappige hobbie erbij die mij geen cent heeft gekost en alleen maar geld kan opleveren.
Al denk ik dat mijn aandelen Aegon nu wel een kleine duik gaan maken morgen met dank aan Geert.
Ik kocht vrijdag 40 aandelen Aegon, en na aankoop stond ik direct op -0.80 Euro, voor zover de kosten toen is tie nog iets gezakt aan het eind van de dag en ik stond -1.20 Euro, daarna nog de fee eraf voor het vasthouden, en ik sta nu op -1.29.
Iedere 0.01 stijging krijg ik er weer 0.40 Euro erbij dus hij moet minimaal 0.4 stijgen wil ik winst maken. Dat is gewoon lekker duidelijk, ik kijk even wat ie doet maandag en dan bepaal ik of er maandag een winst inzit of dat ik moet kijken om de verliezen zo veel mogelijk te beperken. En dan is het "gewoon" een kwestie van proberen om de dalen en de pieken mee te nemen gedurende de dag. Is gewoon een leuk spelletje, waar je met gezond verstand al best een eind komt volgens mij.
En daar mag plus500 best aan verdienen, graag zelfs.
Nee hoor is niet kort door de bocht, dat is de spijker op zijn harses.
Ik zei het zelf ook al net een casino, maar je hebt er wel een hogere kans van slagen omdat je iets meer invloed hebt.
Maar als je alle so-called experts met hun analyses aanhoort/leest dan heeft ongeveer de helft gelijk en de andere helft niet. Dan sta je dus aan de roulettetafel, en wordt je geholpen door verschillende mensen die een "systeem" hebben om te winnen, en ze zeggen allemaal wat anders.
[Edit] Ik zal het topic verder niet vervuilen met mijn hersenspinsels, aangezien de meeste er toch wat serieuzer in zitten hier. Ik zal het laten weten wanneer ik door mijn 25€ heen ben, of als ik de de 100€ bereikt heb (aim high) whatever comes first.
[edit2]
Gouden keus geweest dat aegon. les 1 niet vrijdagmiddag aandelen moeten kopen maar vandaag moeten afwachten. les 2 is niet "al" je geld in 1x maar eerst 20 aandelen noeten kopen en vandaag nog eens 20 toen de boel kelderde.
les 3 ik weet wat een margin call is en dat ik er heeel dichtbij zit. ;p leuk spelletje.
[edit3]
Whehe and... exit voor zover de aandelen aegon er is nog 4,50 over. jammer joh!!
Maar als je alle so-called experts met hun analyses aanhoort/leest dan heeft ongeveer de helft gelijk en de andere helft niet. Dan sta je dus aan de roulettetafel, en wordt je geholpen door verschillende mensen die een "systeem" hebben om te winnen, en ze zeggen allemaal wat anders.
[Edit] Ik zal het topic verder niet vervuilen met mijn hersenspinsels, aangezien de meeste er toch wat serieuzer in zitten hier. Ik zal het laten weten wanneer ik door mijn 25€ heen ben, of als ik de de 100€ bereikt heb (aim high) whatever comes first.
[edit2]
Gouden keus geweest dat aegon. les 1 niet vrijdagmiddag aandelen moeten kopen maar vandaag moeten afwachten. les 2 is niet "al" je geld in 1x maar eerst 20 aandelen noeten kopen en vandaag nog eens 20 toen de boel kelderde.
[edit3]
Whehe and... exit voor zover de aandelen aegon er is nog 4,50 over. jammer joh!!
[ Voor 43% gewijzigd door Flagg op 23-04-2012 11:37 ]
Gadverde, je raakt die eurocrisis zowat kotsbeu.
Financials gaan weer lekker rood vandaag emt dank aan Spanje, en vermoed dat morgen met de val van Rutte er ook nog wat rood uit ziet.
Financials gaan weer lekker rood vandaag emt dank aan Spanje, en vermoed dat morgen met de val van Rutte er ook nog wat rood uit ziet.
-| Hit it i would ! |-
De goederichting pakken is 1 ding, het gaat ermeer om dat je verliezen kleiner zijn dan je winsten als je een transactie doet.Flagg schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:31:
Nee hoor is niet kort door de bocht, dat is de spijker op zijn harses.Ik zei het zelf ook al net een casino, maar je hebt er wel een hogere kans van slagen omdat je iets meer invloed hebt.
Maar als je alle so-called experts met hun analyses aanhoort/leest dan heeft ongeveer de helft gelijk en de andere helft niet. Dan sta je dus aan de roulettetafel, en wordt je geholpen door verschillende mensen die een "systeem" hebben om te winnen, en ze zeggen allemaal wat anders.![]()
[edit2]
Gouden keus geweest dat aegon. les 1 niet vrijdagmiddag aandelen moeten kopen maar vandaag moeten afwachten. les 2 is niet "al" je geld in 1x maar eerst 20 aandelen noeten kopen en vandaag nog eens 20 toen de boel kelderde.les 3 ik weet wat een margin call is en dat ik er heeel dichtbij zit. ;p leuk spelletje.
[edit3]
Wanneer het bloed over de straten vloeit moet je kopen. Ik koop lekker bij op deze niveau 'sFalcon10 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:56:
Gadverde, je raakt die eurocrisis zowat kotsbeu.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Verwijderd
Facebook heeft zojuist gefiled voor een Class-A common stock onder de naam FB on NASDAQ.
Ongeacht de hype die erachter zit, vind ik Facebook met z'n gigantisch userbase en userdata (zelfs specifieker dan de data die Google over zijn users heeft) een goede investering.
Heb alleen geen ervaring met traden op een buitenlandse beurs, zit nu bij de rabobank wat is de beste/goedkoopste service hiervoor? En moet ik mij dan ook nog indekken tegen wisselkoers fluctuaties?
Ongeacht de hype die erachter zit, vind ik Facebook met z'n gigantisch userbase en userdata (zelfs specifieker dan de data die Google over zijn users heeft) een goede investering.
Heb alleen geen ervaring met traden op een buitenlandse beurs, zit nu bij de rabobank wat is de beste/goedkoopste service hiervoor? En moet ik mij dan ook nog indekken tegen wisselkoers fluctuaties?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 21:47 ]
Een investering bestaat uit twee kanten. Waarde: wat je krijgt en prijs: wat je betaalt. Ik ben met je eens dat Facebook waarde heeft, maar de IPO-prijs wordt waarschijnlijk zo hoog dat het geen goede investering is.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:39:
Facebook heeft zojuist gefiled voor een Class-A common stock onder de naam FB on NASDAQ.
Onvoorstelbaar!
Een goede investering is imo toch altijd afhankelijk van de prijs. Of doet dat er tegenwoordig niet meer toe? Een slecht bedrijf kan nog steeds een goede investering zijn als de prijs goed is, net zoals een goed bedrijf een slechte investering kan zijn als de prijs te hoog is. Aangezien weinig particulieren de mogelijkheid hebben om de aandelen te kopen, kun je ze op de eerste dag aanschaffen. Reken er maar op dat die aandelen de eerste dag flink zullen gaan stijgen, waardoor het dus wellicht minder aantrekkelijk is om ze aan te schaffen.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:39:
edit: oh, precies hetzelfde wat Writser zegt dus
[ Voor 15% gewijzigd door stin op 23-04-2012 22:11 ]
Verwijderd
Sorry, ik wilde niet het wel/niet investeren debat openen, gezien er nog geen details bekend zijn over de uitgifte/prijsbepaling van FB aandelen. Ik wilde alleen even aanduiden dat de hype achter Facebook niet ongegrond is. Zodra er meer bekend is dan kunnen we gaan rekenen (zojuist first quarter revenue's ook al bekend) en bepalen wat een acceptabele price range is.
Blijft nog wel mijn vraag wat de beste/goedkoopste manier is om op de NASDAQ te handelen.
http://www.reuters.com/ar...ook-idUSBRE83M1AZ20120423Facebook Inc's first-quarter revenue climbed 45 percent to just over $1 billion as daily active users leapt 41 percent, the world's largest social network disclosed ahead of its landmark initial public offering.
Blijft nog wel mijn vraag wat de beste/goedkoopste manier is om op de NASDAQ te handelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 22:27 ]
Whselfinvest misschien, schijnt 1 van de betere brokers te zijn.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:23:
Sorry, ik wilde niet het wel/niet investeren debat openen, gezien er nog geen details bekend zijn over de uitgifte/prijsbepaling van FB aandelen. Ik wilde alleen even aanduiden dat de hype achter Facebook niet ongegrond is. Zodra er meer bekend is dan kunnen we gaan rekenen (zojuist first quarter revenue's ook al bekend) en bepalen wat een acceptabele price range is.
[...]
http://www.reuters.com/ar...ook-idUSBRE83M1AZ20120423
Volgens mij kun je daar geeneens aandelen handelen, alleen maar CFD's. InteractiveBrokers is groot en goedkoop. En kan je niet gewoon via Binck ook handelen op Amerika? Heb er wel een account, maar nog nooit geprobeerd.
Onvoorstelbaar!
Bij Binck kun je op Amerika handelen inderdaad.
Nokia is vandaag gedowngrade naar 'Junk'-status door Fitch. Nieuwe lows tot gevolg, wederom...
Vanavond 22:00 cijfers van Apple. Benieuwd of de zogenoemde correctie van de afgelopen dagen daarmee ten einde komt of juist verder doorzet.
Nokia is vandaag gedowngrade naar 'Junk'-status door Fitch. Nieuwe lows tot gevolg, wederom...
Vanavond 22:00 cijfers van Apple. Benieuwd of de zogenoemde correctie van de afgelopen dagen daarmee ten einde komt of juist verder doorzet.
Opzich heb je gelijk met je waarneming, maar ik zou wel een gediversifiseerde portefeuille van dat soort aandelen opbouwen. Een bekende wijsheid is dat een aandeel dat 90% gedaald is, eerst 80% gedaald is en toen nog eens 50%. Als jij ergens rond die 80% koopt en hij halveert nog een keer dan ben je 50% van je inleg kwijt.SonyEricsson schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:13:
[...]
dode aandelen zijn interessant. Vaak hebben ze eens in de x aantal maanden een jump naar +30-40% op 1 dag
heb nu 2 stocks die automatisch worden verkocht bij 25%![]()
ff afwachten dus
De kans dat zo'n bijna dood aandeel helemaal dood gaat is aanwezig, en dan ben je met een single line wel je geld kwijt. Als je er 5 pakt met lage onderlinge (fundamentele) correlatie dan ben je al beter bezig. En zelfs dan geldt dat de aandelenkoersen natuurlijk niet helemaal voor niets door het putje gegaan zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door HCMarX op 24-04-2012 19:59 ]
Ik heb zelf ingeslagen op apple om half 4. Ik ben benieuwd wat de koers morgen is, en hoeveel ik ga winstnemen. Misschien laat ik het nog wel een halve week staan, ik denk persoonlijk dat we een nieuwe year high gaan zien.DJTimo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:
Bij Binck kun je op Amerika handelen inderdaad.
Ik zou nokia ook wel links laten liggen, overigens kan tomtom wel interessant zijn, hoor hier en daar geluiden dat er een overname wordt gepland door apple, google of microsoft;)
Lol. Voorbeurs staat Apple nu al op +9.5% ($613). Zit long, dus ben blij dat ik ze er niet heb ingeprakt de afgelopen dagen.DJTimo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:
Ik heb ze er net uitgehaald iets voor half 6. Aankoop 5.71 gesloten op 9.26DJTimo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:14:
[...]
Lol. Voorbeurs staat Apple nu al op +9.5% ($613). Zit long, dus ben blij dat ik ze er niet heb ingeprakt de afgelopen dagen.
Zit hier iemand bij de Rabobank? Ik wil een aantal aandelen (NASDAQ) verkopen zodra ze wat hoger staan. Moet ik dan limiet selecteren? En als dat doel niet gehaald wordt, worden er dan wel kosten in rekening gebracht?
GeluktT_Verhoeven schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:43:
Zit hier iemand bij de Rabobank? Ik wil een aantal aandelen (NASDAQ) verkopen zodra ze wat hoger staan. Moet ik dan limiet selecteren? En als dat doel niet gehaald wordt, worden er dan wel kosten in rekening gebracht?
[ Voor 23% gewijzigd door fynrd1 op 27-04-2012 13:16 ]
Ik niet.T_Verhoeven schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:43:
Zit hier iemand bij de Rabobank?
Limiet is inderdaad een optie en een vervallen order kost niks.Moet ik dan limiet selecteren? En als dat doel niet gehaald wordt, worden er dan wel kosten in rekening gebracht?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Sjonge jonge van beleggen krijg ik soms slapelozen nachten. In vier dagen tijd 30% winst gemaakt vervolgens 2 dagen later zit ik met 4%
.
Met wat voor producten beleg je dan?MrJames schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:01:
Sjonge jonge van beleggen krijg ik soms slapelozen nachten. In vier dagen tijd 30% winst gemaakt vervolgens 2 dagen later zit ik met 4%.
Ik neem aan iets van sprinters of put-opties. Op "normale" fondsen en beleggingen heb je die schommelingen echt helemaal niet.
Wat betreft die slapeloze nachten, als je op de AEX belegt, weet je 's nachts in ieder geval zeker dat jij er niets aan / tegen kunt doen.
Wat betreft die slapeloze nachten, als je op de AEX belegt, weet je 's nachts in ieder geval zeker dat jij er niets aan / tegen kunt doen.
[ Voor 71% gewijzigd door Matis op 01-05-2012 14:22 ]
Op de İMKB/Istanbul Stock Exchange. AEX is voor mij totaal niet interessant. Verdiend weinig.Matis schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:21:
Ik neem aan iets van sprinters of put-opties. Op "normale" fondsen en beleggingen heb je die schommelingen echt helemaal niet.
Hier een voorbeeld van NETAS aandeel:
10 April was was de waarde nog 139 TL, op 19 April 297 TL en op dit moment 257 TL.
Een euro is op dit moment 2,32 TL
Maar gebruik je nou hefboom producten of niet?MrJames schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:43:
[...]
[...]
Op de İMKB/Istanbul Stock Exchange. AEX is voor mij totaal niet interessant. Verdiend weinig.
Hier een voorbeeld van NETAS aandeel:
10 April was was de waarde nog 139 TL, op 19 April 297 TL en op dit moment 257 TL.
Een euro is op dit moment 2,32 TL
[afbeelding]
Das niet beleggen.. dat is traden.MrJames schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:01:
Sjonge jonge van beleggen krijg ik soms slapelozen nachten. In vier dagen tijd 30% winst gemaakt vervolgens 2 dagen later zit ik met 4%.
Ken het... ene moment +80%, paar dagen later (aka winst niet tijdig nemen) -25%
hefboom idd
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Niet zomaar wat roepen, ik heb dit bedrijf even opgezocht http://www.bloomberg.com/quote/NETAS:TI/chart.Jrz schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Das niet beleggen.. dat is traden.
hefboom idd
Mijn god wat hebben ze gedaan dat ze na 10 april zo enorm zijn gaan stijgen? Overname oid? Ik ga denk ik ook maar even naar dit soort markten kijken
Nouja Apple kan er ook wat van.. vanochtend in de pre-sale nog naar 581, nu alweer richting de 600 haha. Zijn ook niet echt schommelingen waar je blij van wordt (als het zo hard daalt).
Nja goed, die 10% van vorige week was ook nogal optimistisch, welgeteld in 1 dag, of naja alleen na beurs. Gister was er een winstneming, dus ik verwacht wel weer een stijging in de 1e week van mei.T_Verhoeven schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:20:
Nouja Apple kan er ook wat van.. vanochtend in de pre-sale nog naar 581, nu alweer richting de 600 haha. Zijn ook niet echt schommelingen waar je blij van wordt (als het zo hard daalt).
Nope max. 21/22% per dag, hangt aan de gemiddelde waarde ratio van het aandeel.Jrz schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Das niet beleggen.. dat is traden.
hefboom idd
Nope geen overname, ze hebben aagekondigd dat de aandelen binnenkort gesplits word wanneer is nog niet bekend. Voor elk aandeel krijg je er 9 voor terug.fynrd1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:12:
[...]
Niet zomaar wat roepen, ik heb dit bedrijf even opgezocht http://www.bloomberg.com/quote/NETAS:TI/chart.
Mijn god wat hebben ze gedaan dat ze na 10 april zo enorm zijn gaan stijgen? Overname oid? Ik ga denk ik ook maar even naar dit soort markten kijken
Of BRISA http://www.bloomberg.com/quote/brisa:TI/chart
Voor één aandeel krijg je 40 voor terug binnenkort.
Als je toch interesse hebt en een broker gevonden hebt, wil je mij dan een seintje geven. Ben het een beetje beu om alles via een lokale bank uit Turkije te moeten regelen.
[ Voor 28% gewijzigd door MrJames op 02-05-2012 08:53 ]
Ik hoopte eigenlijk dat jij een goede broker kendeMrJames schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:50:
[...]
Nope max. 21/22% per dag, hangt aan de gemiddelde waarde ratio van het aandeel.
[...]
Nope geen overname, ze hebben aagekondigd dat de aandelen binnenkort gesplits word wanneer is nog niet bekend. Voor elk aandeel krijg je er 9 voor terug.
Of BRISA http://www.bloomberg.com/quote/brisa:TI/chart
Voor één aandeel krijg je 40 voor terug binnenkort.
Als je toch interesse hebt en een broker gevonden hebt, wil je mij dan een seintje geven. Ben het een beetje beu om alles via een lokale bank uit Turkije te moeten regelen.
Ik ga weer verder kijken hou je wel op de hoogte de komende dagen.fynrd1 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:35:
[...]
Ik hoopte eigenlijk dat jij een goede broker kende, heb je nog meer interessante bedrijven op het oog daar?
Uhmmm.
GARAN
SAFGYO
NETAS
BRISA
AFYON
GOODY
GUBRF
BAGFS
EGEEN
ASLAN
GOLTS
zo uit mijn hoofd die ik allemaal volg.. Heb nog meer bedrijven in mijn lijst weet ze zo niet uit mijn hoofd.
Wellicht kan iemand hier me helpen met de volgende n00b-vragen.
Ik heb me voorgenomen om algoritmes te gaan schrijven die beurskoersen kunnen voorspellen
Dat doen er al zoveel, natuurlijk, maar toch. Het gaat me er in eerste instantie met name om de algoritmes zelf, dus zeg maar meer als hobby dan dat ik serieus geld wil gaan beleggen. Om te beginnen zal ik de algoritmes aankopen in play money laten bepalen, maar later zou ik wel ook echt geld ermee willen beheren. Dan zal het wel gaan om kleine bedragen, zeg €100-200 of zo, totdat ik ervan overtuigd ben dat het slim is om meer geld te gaan verhandelen. (Dit is allemaal natuurlijk toekomstmuziek, eerst maar eens kijken hoe ver mijn algoritmes komen
)
Om praktische redenen (namelijk dat mijn algoritmes voorspellingen op de korte termijn zullen uitspugen) zal ik waarschijnlijk relatief vaak willen handelen, zeg 1-2 keer per dag. Ik heb al wat onderzoek her en der gedaan, en voor zover ik heb begrepen kan ik dan het beste handelen in CFDs. Dit omdat die doorgaans geen transactiekosten met zich mee brengen (belangrijk omdat ik wil beginnen met weinig geld), en omdat er sprake is van een grote hefboom. Eerste vraag: klopt het dat CFDs in mijn geval slim zijn? Of is een ander type effect verstandiger?
Zoals je (misschien
) ziet heb ik enigszins wel de klok horen luiden, maar voor mijn gevoel weet ik totaal nog niet waar de klepel hangt. Dit werd mij duidelijk toen ik eens wat rond ging klikken in de Plus500 web trader (play money): wat is überhaupt een 'positie'? Wat ben ik eigenlijk nou echt aan het kopen? Dat soort vragen dus. Vandaar de tweede vraag: wat is een goed boek voor mij om hier de basics van onder de knie te krijgen? Het gaat mij dus niet om lange termijn beleggen, en ook niet om het leren van inzicht in de economische markt van aandelen etc., of om investeringsstrategieën o.i.d. Het gaat mij vooral om het leren van allerlei termen en het snappen hoe derivaten in elkaar steken.
Ik heb me voorgenomen om algoritmes te gaan schrijven die beurskoersen kunnen voorspellen
Om praktische redenen (namelijk dat mijn algoritmes voorspellingen op de korte termijn zullen uitspugen) zal ik waarschijnlijk relatief vaak willen handelen, zeg 1-2 keer per dag. Ik heb al wat onderzoek her en der gedaan, en voor zover ik heb begrepen kan ik dan het beste handelen in CFDs. Dit omdat die doorgaans geen transactiekosten met zich mee brengen (belangrijk omdat ik wil beginnen met weinig geld), en omdat er sprake is van een grote hefboom. Eerste vraag: klopt het dat CFDs in mijn geval slim zijn? Of is een ander type effect verstandiger?
Zoals je (misschien
Dat er geen transactiekosten in rekening worden gebracht betekent meestal dat je op een andere manier genaaid wordt, en vaak nog veel harder ook. Just saying...Eelke Spaak schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:42:
Dit omdat die doorgaans geen transactiekosten met zich mee brengen
Er is nog zoveel te doen als voorbereiding dat je nog helemaal niet hoeft te richten op brokers etc:
• algoritme hypothese opstellen
• algoritme uitwerken
• sample data verzamelen
• algoritme backtesten
• etc
• algoritme uitwerken
• sample data verzamelen
• algoritme backtesten
• etc
Ja, dat klopt. Ik wilde alleen alvast een beetje daarnaast gaan klungelen, om enig idee te krijgen van wat er nou precies mogelijk is qua handelen zelf.Rukapul schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:12:
Er is nog zoveel te doen als voorbereiding dat je nog helemaal niet hoeft te richten op brokers etc:
• algoritme uitwerken
• sample data verzamelen
• algoritme backtesten
• etc
Is het boek 'Daytrading for Dummies' aan te raden?
Metatrader leent zich heel erg goed voor wat jij wilt doen, aangezien je met deze algoritmes 'technisch' gaat traden, zul jij je moeten verdiepen in de technische analyse. Dit zonder lijntjes maar wel de werking van de indicatoren, stop/win-loss niveaus etc. De algoritmes stem je dan af op de indicatoren, de auto koop/verkoop "robot" geef je dus de winst verlies niveaus per positie mee. Deze kan je met Metatrader gewoon backtesten, en ook continu blijven tweaken totdat je het gewenste resultaat hebt. Dit zal oa afhankelijk zijn van de spread, en de gebruikte hefbomen, en eventuele overnight toeslagen. Zo'n systeem is ook alleen effectief als jij nadien met je vingers eraf blijft, een nadeel van een verkeerd geprogrammeerd systeem, is dat hij je hele portefeuille kan leeg trekken. Zo heb je ook geen stoploss, als je broker gesloten is, en nog wel een positie hebt open staan.Eelke Spaak schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:41:
[...]
Ja, dat klopt. Ik wilde alleen alvast een beetje daarnaast gaan klungelen, om enig idee te krijgen van wat er nou precies mogelijk is qua handelen zelf.
hoeveel verstand heb je nu van de markt / handel? Wat wil je precies leren? Denk dat er betere (en goedkopere) manieren zijn om wat te leren dan proberen meteen je eigen botje te schrijven.Eelke Spaak schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:41:
[...]
Ja, dat klopt. Ik wilde alleen alvast een beetje daarnaast gaan klungelen, om enig idee te krijgen van wat er nou precies mogelijk is qua handelen zelf.
Onvoorstelbaar!
Heb geen broker kunnen vinden. Jij wel?fynrd1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Nja goed, die 10% van vorige week was ook nogal optimistisch, welgeteld in 1 dag, of naja alleen na beurs. Gister was er een winstneming, dus ik verwacht wel weer een stijging in de 1e week van mei.
Een dikke 11% winst straks nog eens 10%.
http://www.bloomberg.com/quote/FENER:TI/chart
Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal geen tijd gehad om hier naar te zoeken. Maar op de manier hoe jij het doet, hoelang duurt het proces voordat je een positie kan innemen en sluiten?MrJames schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:17:
[...]
Heb geen broker kunnen vinden. Jij wel?
Een dikke 11% winst straks nog eens 10%.
http://www.bloomberg.com/quote/FENER:TI/chart
Ik heb op dit moment het aandeel L'Oreal. De 'tangible price/book value' ligt nu boven de 5 en de P/E boven de 20. Ik verwacht niet een gigantische groei en het aandeel lijkt me dan ook overgewaardeerd. Toch vind ik met een stock screener nog wel meer aandelen met dergelijke of nog (veel) hogere waarden. Is men dan gewoon heel erg optimistisch of kunnen er toch fundamentele redenen zijn waarom een aandeel zo gewaardeerd wordt?
And I'm the only one and I walk alone.
Waarop basseer je dan dat ze overgewaardeerd zijn? Overwaardering is iets wat je veelal ziet bij een beursgang. De techsector is hier heel gevoelig voor, en dan voornamelijk bedrijven die "lucht" verkopen. Dit soort bedrijven kennen dan ook extremen en worden gigantisch afgestraft. De cosmetica industrie lijkt mij een aardig stabiele sector op het oog, de hele sector geniet ook dezelfde voor en nadelen als het gaat om grondstof prijzen. Ik denk dat een bedrijf als L'oreal wel heel veel fout moet doen om een enorme duikeling te maken, zoals tomtom bijvoorbeeld. Zo is in de cosmetica wereld een "nieuwe" formule in een nieuw potje vaak al genoeg, en zoniet dan geven ze het een nieuwe naam. In die zin zijn ze niet echt gevoelig voor trends. Ik denk alleen dat heel veel groei er niet echt inzit. Tenzij ze een overname aan het inplannen zijn. Op welke index zijn ze eigenlijk actief?PromoX schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:19:
Ik heb op dit moment het aandeel L'Oreal. De 'tangible price/book value' ligt nu boven de 5 en de P/E boven de 20. Ik verwacht niet een gigantische groei en het aandeel lijkt me dan ook overgewaardeerd. Toch vind ik met een stock screener nog wel meer aandelen met dergelijke of nog (veel) hogere waarden. Is men dan gewoon heel erg optimistisch of kunnen er toch fundamentele redenen zijn waarom een aandeel zo gewaardeerd wordt?
Ik weet helemaal niks van L'Oreal, maar ik kan me voorstellen dat bij een dergelijk bedrijf de P/B-ratio niet direct veel zegt over de waarde. Voor het maken van cosmetische producten heb je niet perse veel tastbare input nodig, terwijl ik me kan voorstellen dat je veel producten met een dikke marge kan verkopen. Nogmaals; weet er niks van af, maar een hoge PB of Pe is niet direct irrationeel.PromoX schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:19:
Sommige van die screeners werken toch met formules die kijken naar de free cash flow op geinvesteerd kapitaal? Dan kun je bij marketingtoko's als L'oreal potentieel natuurlijk goed scoren.
Dit topic is gesloten.
![]()