Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 840.592 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:50:
Met kleine bedragen kan zonde zijn, omdat je wel telkens 10 euro transactiekosten kwijt bent bij Binck. Dus aankoop + verkoop = 20 euro die je al kwijt bent.

Je kan ook eerst een beursimulatorspel doen oid om te wennen.

Zogauw ze beschikbaar zijn op/onder de limiet die jij hebt opgegeven. (technisch onderwater ligt het allemaal nog veel complexer, maar dat is niet echt belangrijk vind ik)
Daarom heeft het ook weinig zin om voor een klein bedrag aan aandelen te kopen.
Stel je koopt voor 100 euro aandelen. (90 euro echte aandelen)
Dan moet het aandeel al 23% stijgen (110,70) wil je quite draaien na verkoop.

Leg je 1000 euro in. dan is een stijging van 2,3% al voldoende om quite te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Ze verkopen schotels voor satelliet internet. Geen crocs, maar het is natuurlijk wel technologie en met de daarbij behorende risico's. Maar het is natuurlijk wel een niche markt, en ook niet direct een mode product aangezien er altijd uithoeken zijn in de wereld waar internet via de schotel de enige oplossing is.
In welke regio's verkopen ze? Via 1 grote afnemer of direct aan retail? Alleen schotels voor internet of ook voor tv? Is het alleen hardware of verkopen ze ook contracten / abbo's? Is het bedrijf pas in 2006 opgericht? Kun je de snelle groei verklaren? Produceren ze zelf schotels of stoppen ze schotels alleen in een doosje en zijn ze afhankelijk van andere bedrijven?
De CEO heeft 35% van de aandelen, en bezit sinds 2001 ~30%. Management krijgt betaald in opties, maar verder geen insider buys of sells.
Dat klinkt goed. Hoeveel salaris + bonus krijgt hij in verhouding tot zijn aandelenpositie?
Van 2010 naar nu is het al weer iets lager geworden, en lijkt me voornamelijk gerelateerd aan de omzetgroei waardoor ze grotere voorraden zijn gaan aanleggen.
Zoals gezegd, het aantal dagen omzet dat ze op voorraad houden groeit. Ze worden dus inefficienter of verkopen minder. Maar je hebt gelijk, het is niet zo heel schokkend / relevant.
Er wordt wel wat gegocheld met de belastingen.
Verklaar?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
writser schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:10:
[...]

In welke regio's verkopen ze? Via 1 grote afnemer of direct aan retail? Alleen schotels voor internet of ook voor tv? Is het alleen hardware of verkopen ze ook contracten / abbo's? Is het bedrijf pas in 2006 opgericht? Kun je de snelle groei verklaren? Produceren ze zelf schotels of stoppen ze schotels alleen in een doosje en zijn ze afhankelijk van andere bedrijven?
Ze verkopen alleen internet schotels (zowel voor mobiel gebruik, als vast) en die produceren ze zelf. Dingen worden via resellers en icm met abbo's verkocht, maar met dat laatste hebben ze weinig te doen: ze maken alleen de schotels. De snelle groei kan ik niet helemaal verklaren; maar de tsunami in Japan eerder dit jaar was voor dit bedrijf een positieve gebeurtenis, ze hebben toen nog een persberichtje de deur uitgedaan dat ze de grootste order in de geschiedenis van het bedrijf hadden gekregen om daar een noodnetwerk voor mobiele telefonie op te zetten. Maar de verkopen van die dingen zijn verder geografisch flink gespreid.
[...]

Dat klinkt goed. Hoeveel salaris + bonus krijgt hij in verhouding tot zijn aandelenpositie?
De precieze getallen moet ik je even schulden blijven; mijn impressie was iig: management krijgt regelijk wat opties. CEO krijgt ongeveer 250K/jaar, en ca een half miljoen opties per jaar voor het complete management.
[...]

Zoals gezegd, het aantal dagen omzet dat ze op voorraad houden groeit. Ze worden dus inefficienter of verkopen minder. Maar je hebt gelijk, het is niet zo heel schokkend / relevant.
Dat lijkt me niet noodzakelijk een correctie interpretatie. Voorraden kunnen ook groeien omdat het bedrijf juist meer omzet anticipeert in de toekomst. Overigens is 2005 het enige jaar waarin ze zulke lage voorraden hadden, 2006-nu is redelijk constant.
[...]

Verklaar?
Heb weinig verstand van belasting in Canada, maar volgens mij is het bijv. zo dat bijv. R&D-kosten kunnen resulteren in tax assets om belastingen in de komende jaren te verlagen. En volgens mij hebben ze ook nog wat assets vanwege verliezen verder terug in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai, weet iemand van jullie wat het inhoudt als mien spreekt over volume aantal in K weergegeven?
sm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
aantal verkochte stuks gedeeld door 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Ik wil me nu ook maar eens gaan begeven in de wereld van beleggen, en heb geld gezet op een beleggingsrekening. Omdat ik nauwelijks kennis van zaken heb lijkt het me vooralsnog onverstandig om op korte termijn te gaan beleggen, of om in individuele aandelen te beleggen. Ik zat dan zelf te denken aan investeren in een emerging markets tracker oid, liefst met wat dividend. Iemand ideeën welke specifieke trackers aantrekkelijk zijn (Ondanks het nodige googlen is het me niet gelukt een pagina te vinden waar je makkelijk trackers kan vergelijken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik vind de fondsselector vanVEB best aardig, zijn niet alleen trackers maar alle beleggingsfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Morningstar is de website die info over fondsen en trackers verzameld.

Ik geef je trouwens als leertip mee eens goed te kijken naar onderliggende redenen om wel/niet in emerging markets te beleggen. Dat een economie groeit betekent nog niet automatisch een goed beleggingsresultaat van aandelen van bedrijven in die geografie.

* Rukapul herinnert zich zijn avonturen met Rusland (scherpe daling plus onmogelijkheid om uit te stappen), Turkije (scherpe daling), China (forse stijging, maar puur omdat de bubbel nog wat verder werd opgeblazen). Ik waag me er niet meer aan in elk geval. De literatuur lijkt me daarin gelijk te geven. Laag gewaardeerde niet-groei aandelen zijn makkelijker te beoordelen dan hoog gewaardeerde groei aandelen :) Veel wereldwijd opererende bedrijven hebben ook exposure op emerging markets.

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Bedankt voor de websites!

@Rukapul, ik kom op emerging markets omdat het op dit moment zo'n lekker buzzword is. En ik ben nogal gevoelig voor hypes ;-). Mocht je interessant leesvoer hebben omtrent het onderwerp houd ik me aanbevolen. Ook als je andere tips/hints hebt voor de enthousiaste beginner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Als belegger kun je beter anti-buzz te werk gaan, want als iets een buzz is dan ben je al te laat als je nog moet instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Afgelopen week wederom Boskalis gecashed. Ik heb (ingestapt augustus 2011) al 26% rendement behaald op dit fonds alleen.

Ik denk dat de rek er op dit moment wel wat uit is, ondanks dat het fonds een klein jaar geleden nog op 38 euro stond (nu rond de 28).

Ik heb op VEB en Morningstar zitten snuffelen, maar er is geen fonds dat er echt uitspringt voor de AEX. Iemand nog tips?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het is verdacht stil in dit topic, niemand die de resultaten van vorig jaar wil bespreken? :P

(Zelfs ook weinig spectaculairs te melden, jaar met een kleine winst afgesloten. Niet helemaal tevreden mee, maar 't kon erger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb ongeveer een kwart procent negatief rendement, inclusief alle kosten.

Goedkope hobby dus :P

[edit]

Ik heb dat verlies van vorig jaar dit jaar trouwens alweer goedgemaakt :+

[ Voor 30% gewijzigd door eamelink op 02-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ook mij lijken de aandelen van Facebook wel aardig leuk. Ik zie zoals velen de pot met goud staan aan het einde van de regenboog en ben benieuwd of onderstaande tips enig kans maken?

http://www.tradetechsport...s-of-facebook-before-ipo/

Het investeren in een ander bedrijf (Microsoft b.v.) welke al een investering heeft gedaan in Facebook. Voor zover ik kan lezen is het als beginner ondoenlijk om shares van Facebook te kopen op de dag van naar de beurs gaan?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Lijkt me allemaal wat kansloos (maar minder kansloos dan op goed geluk wat aandelen kopen post-IPO). Die bedrijven/fondsen hebben allemaal zo'n klein stukje facebook dat het praktisch niks uitmaakt wat FB doet tijdens de IPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:08
Matis schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:54:
Ik heb op VEB en Morningstar zitten snuffelen, maar er is geen fonds dat er echt uitspringt voor de AEX. Iemand nog tips?
Ik denk dat je breder moet kijken dan de AEX, omdat de 25 aandelen die daar te vinden zijn, zo uitgekauwd en doodgeanalyseerd zijn, dat je daar geen pareltjes meer gaat vinden.

Ik zit zelf bij Binck en kan daarmee in een groot deel van Europe grotere en kleinere aandelen aankopen. Veel meer mogelijkheden om interessante aandelen te vinden dus.

Ik ben zelf momenteel aan het kijken naar Sotware bedrijven in Europa. Bedrijven waar mijn oog op is gevallen zijn:
Atoss Software
Cegid Group
GB Group PLC
GK Software AG
IDOX PLC
Softing AG.
Tessi SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit erover na te denken om Shell maar te verkopen. Ongeveer 35% rendement nu. Of ik bekijk het deze week nog even en schrijf dan maart calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ibidem schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:58:
Ook mij lijken de aandelen van Facebook wel aardig leuk. Ik zie zoals velen de pot met goud staan aan het einde van de regenboog en ben benieuwd of onderstaande tips enig kans maken?

http://www.tradetechsport...s-of-facebook-before-ipo/

Het investeren in een ander bedrijf (Microsoft b.v.) welke al een investering heeft gedaan in Facebook. Voor zover ik kan lezen is het als beginner ondoenlijk om shares van Facebook te kopen op de dag van naar de beurs gaan?
Denk dat je dat niet gaat lukken, aangezien de bank ze ook voor je koopt weet je niet welke prijs je krijgt (tenzij je limiet koopt, maar dan gaat het geheid fout). Kijk maar naar andere stocks, die beginnen op een bepaald bedrag en schieten dan in een paar minuten enorm omhoog, om daarna weer evenhard weer naar beneden te vallen (vaak een stuk onder het beginbedrag).

Ik denk dat Facebook ook te hoog wordt geschat, maarja heb je vertrouwen in Facebook om omzet te blijven maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Hielko schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:28:
Lijkt me allemaal wat kansloos (maar minder kansloos dan op goed geluk wat aandelen kopen post-IPO). Die bedrijven/fondsen hebben allemaal zo'n klein stukje facebook dat het praktisch niks uitmaakt wat FB doet tijdens de IPO.
IPO van Facebook wordt ook een Dutch Auction (net zoals Google). En volgens mij gaan die echt enorm veel cashen voor hun IPO en op deze manier betalen ze ook nog eens minder fees. Aangezien Facebook ook weet dat er nu al enorm veel vraag zal zijn naar hun aandelen, zullen ze er de maximale prijs gaan uitslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Hielko schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:35:
Het is verdacht stil in dit topic, niemand die de resultaten van vorig jaar wil bespreken? :P
Tuurlijk wel! :P

Rendementen incl dividend na aftrek van kosten en na eventuele valuta effecten:
Alex portefeuille: +5.5% (waarvan MSCI Europe: -6.6%; waarvan portefeuille excl MSCI Europe: +15%)
Skagen beleggingsfondsen: -8.1%
bedrijfsaandelenplan: -22% (-17% netto)

Totaal: -2.8%

Ben uitermate tevreden met de +15% voor het deel wat ik het meest actief (16 transacties) heb beheerd.
eamelink schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:37:
Ik heb ongeveer een kwart procent negatief rendement, inclusief alle kosten.

Goedkope hobby dus :P

[edit]

Ik heb dat verlies van vorig jaar dit jaar trouwens alweer goedgemaakt :+
hoe kun je met een verlies dit jaar toch een verlies van vorig jaar hebben goedgemaakt? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 02-01-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Rukapul schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:05:
hoe kun je met een verlies dit jaar toch een verlies van vorig jaar hebben goedgemaakt? :P
Goede winst vandaag? :)

11% winst inclusief kosten! Veel meer dan ik had verwacht. Maar 26 trades in aandelen en 22 trades in opties. In maar 11 aandelen. Kortom, een rustig jaar.

Beste performers: long MSFT (zou je niet verwachten als je naar de grafiek kijkt), long CSCO (wederom een nare grafiek), IND (Rukapul _/-\o_) en long WAYN.

Slechtste: short OPEN. Tsja, ik had/heb gelijk maar mijn timing was uitermate slecht.

Ik heb even alle aandelen waar ik afgelopen jaar winst op heb gemaakt bekeken en ze staan allemaal negatief over 2011, doe ik toch iets goed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Met het shorten van OPEN was ik ook veel te vroeg, wel wat mee verdiend maar niet veel. Beste short was zonder twijfel LFT. Short gegaan rond de all-time high van 32, en teruggekocht voor 0.40 oid. Maar zoals eigen alle shorts maar een kleine positie, en mijn short in HRBN ging helaas juist de verkeerde kant op...

Ben toevallig zelf ook long MSFT en CSCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:05:
Ik bedoelde dat ik mijn verlies uit 2011 in 2012 ruimschoots heb goedgemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heeft iemand ervaring met olie? :P Aangezien de prijzen zo sterk stijgen wil ik het risico voor even wel nemen, maar waarin? Olie zelf kopen kan ik niet met mijn ING account, stocks in Shell? Q8? BP?

En welke portfolio manager gebruiken jullie? Die van de ING is niet handig, wil graag al mijn stocks in één overzicht zien + grafiekjes e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Megamind op 04-01-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Megamind schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:11:
Heeft iemand ervaring met olie? :P Aangezien de prijzen zo sterk stijgen wil ik het risico voor even wel nemen, maar waarin? Olie zelf kopen kan ik niet met mijn ING account, stocks in Shell? Q8? BP?
Beetje een open vraag zo. Iets meer eigen inzet zou de discussie ten goede komen. Wat heb je zelf al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online

En welke portfolio manager gebruiken jullie? Die van de ING is niet handig, wil graag al mijn stocks in één overzicht zien + grafiekjes e.d.
Ik heb het voorheen al eens gezegd en zal het nog maar eens herhalen. Je bent, op het moment dat de berichten in het nieuws komen dat olie duur is/enorm gestegen is, te laat met kopen. Ik wil niet zeggen dat de olieprijs nu zeer hoog is of dat het niet meer kan stijgen, maar zoiets moet je juist overwegen als je berichten in het nieuws hoort dat olie goedkoop is :p

Ik heb zelf shell en een (slechte) olietracker. Shell zou ik niet kopen voor deze prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door stin op 04-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
stin schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:15:
[...]

Ik heb het voorheen al eens gezegd en zal het nog maar eens herhalen. Je bent, op het moment dat de berichten in het nieuws komen dat olie duur is/enorm gestegen is, te laat met kopen. Ik wil niet zeggen dat de olieprijs nu zeer hoog is of dat het niet meer kan stijgen, maar zoiets moet je juist overwegen als je berichten in het nieuws hoort dat olie goedkoop is :p
Dat is zeker zo, daarom ga ik ze alleen bekijken / op de schaduwlijst zetten.

Ik heb wel andere wat Nederlandse brokers gezien als Plus500 waar je barrels kan kopen, maar kan er niet precies achterkomen hoe dit nu gaat, neem aan dat iemand niet met 50 vaten olie aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Ik denk dat als je puur op de commodity wil speculeren, je geen oliebedrijf moet kopen. Als er een boorplatform ontploft zal dit op de olieprijs een andere invloed hebben dan op het aandeel van het bewuste bedrijf.

Ik ken die barrels niet van Plus500, maar als het een future betreft en je niet op tijd je positie afbouwt, komt er inderdaad een fysieke levering. De deadline voor het sluiten van een futurepositie voor levering verschilt per commodity, dus enige zorg komt er wel bij kijken. Ik denk dat het beter is om een Oil ETF of andere tracker te vinden. Ik kan je helaas geen ETF aanraden, omdat ik me er zelf niet mee bezig hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook een acount gemaakt bij plus500 maar lees nu dat et een bucketshop is en geen echte broker
http://www.beursbrief.be/...0-opgelet-met-deze-broker
en meer slechte posts in oudere deel van deze reeks .
gelukig hier aleen als speel acount .

maar goed nu de vraag welke is wel goed voor iemand die met 100eur aan de slag wil in het begin iig .
en daarnaast ook een speel acount is ook wel leuk.

en las dat snelle beleggers iets doen wat scalping heet mag dat normaal ?

aangezien ik ook wel actief wil beleggen op sentiment van de koers hoewel ik nu terug kijk licht gem toch boven de >10min

nog veel te leren hoewel ik natuurlijk als eerst probeer te kijken naar betrouwbaarheid
edit
ja zoiets was de bedoeling idd met deel van wat ik theoretisch zou beleggen op die manier gebeurt
daarom zoek ik ook wat met een speel acount en waar later laag is in te stappen
en meschien beter de vraag stellen is het uberhaupt mogelijk onder de 1000eur

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 00:08 . Reden: snel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Scalping is gewoon toegestaan, ook voor particulieren. Wat je dan in feite doet is snel in/uit stappen en proberen zo een paar cent of misschien een paar dubbeltjes winst te pakken op een trade. Je moet er dus wel bovenop zitten en het is een groot voordeel als je een goed realtime koersensysteem hebt (maar je kunt natuurlijk ook vast een limitorder klaarzetten en hopen dat die gehit wordt).

Professionele beleggers kunnen op deze manier wel honderden trades per dag per fonds/future doen. Je kunt je voorstellen dat dit vanwege de kosten die je als particulier hebt niet te doen is met 100 euro werkkapitaal.

edit: zie nu trouwens dat er met scalping soms ook marktmanipulatie bedoeld wordt, dat is vanzelfsprekend niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DJTimo op 09-01-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:42
Hielko schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:35:
Al mijn "rendement" van het afgelopen jaar (nja, ben net 4 maand bezig ofzo) is puur omdat de euro minder waard is geworden ten opzichte van de dollar. Als de koers gelijk zou zijn als toen ik begon zou ik een kleine verlies hebben gedraaid, terwijl ik nu toch wel een leuke winst heb :)

Ongeveer begonnen toen 1 dollar 70 eurocent opleverde, terwijl het nu 79 eurocent oplevert :)

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 09-01-2012 17:03 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJTimo schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:58:
..

edit: zie nu trouwens dat er met scalping soms ook marktmanipulatie bedoeld wordt, dat is vanzelfsprekend niet toegestaan.
:> denk dat ik als met <1000 eur weinig ga manipuleren als nieuwkomer
bedoelde idd relatief snelle transacties liefst klein

zo heb ik verder gelezen over micro en nanolots
bedoel tis wel leuk met een nep acount van xx duizende euro niet erg realistisch voor mij
leek me mooier als je ergens leuke demo acount heb en je relatief laag kan instappen met echt geld
en niet met 3 cijferige deposits hoeft te beginnen

heb nu een demo gemaakt op Fxpro wat geloof ik daar al in de buurt lijkt te komen .
dat zit dan weer wel in cyprus ofzo O-)
ik zit verlopig toch nog in demo mode terwijl ik deze wereld verken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Stomme vraag wellicht, maar hoe kies je een fonds als een bedrijf op 101 manieren te koop is op verschillende beursen?

Neem als voorbeeld Samsung, die is bij Binck op de volgende manieren te koop:

Londen:
Samsung Electronics Co. Ltd -GDR-(USD)
Samsung Electronics -GDS-Pref-(USD):

Xetra:
Samsung Electronics reg GDR
Samsung Electronics -GDR- (xetra)
Samsung SDI Co Ltd 144A Regs -GDR-

US:
Samsung Electronics -GDR- -OTC US

Standaard zou ik dan gaan voor degene die het meest verhandeld wordt. Maar welke meerwaarde hebben die andere fondsen dan? Er is toch een reden dat ze bestaan :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Google op GDR (Global Depositary Receipts) en je vindt genoeg informatie wat het is en waarom het gebruikt wordt :) Ik zou dus kiezen voor de variant in Euro's, tenzij je denkt dat het beter is om op dit moment te beleggen in USD. Liquidity is natuurlijk ook belangrijk zoals je al aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door stin op 11-01-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Handig toch? Stel er komt nabeurs een bericht uit over Samsung, dan kun je die toch nog in Amerika handelen. Zie ook Cross Listings op wiki. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Gizz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:49:
Stomme vraag wellicht, maar hoe kies je een fonds als een bedrijf op 101 manieren te koop is op verschillende beursen?

Neem als voorbeeld Samsung, die is bij Binck op de volgende manieren te koop:

Londen:
Samsung Electronics Co. Ltd -GDR-(USD)
Samsung Electronics -GDS-Pref-(USD):

Xetra:
Samsung Electronics reg GDR
Samsung Electronics -GDR- (xetra)
Samsung SDI Co Ltd 144A Regs -GDR-

US:
Samsung Electronics -GDR- -OTC US

Standaard zou ik dan gaan voor degene die het meest verhandeld wordt. Maar welke meerwaarde hebben die andere fondsen dan? Er is toch een reden dat ze bestaan :P
Wel opletten, want volgens die 2e lijken me meer preferente aandelen dan de normale.
stin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:17:
Google op GDR (Global Depositary Receipts) en je vindt genoeg informatie wat het is en waarom het gebruikt wordt :) Ik zou dus kiezen voor de variant in Euro's, tenzij je denkt dat het beter is om op dit moment te beleggen in USD. Liquidity is natuurlijk ook belangrijk zoals je al aangeeft.
Valuta is irrelevant voor wat betreft valutarisico, want de aandelenkoers zal zich automatisch aanpassen bij schommelingen. Hooguit dat je beperkte transactiekosten kunt vermijden.

Liquiditeit is het voornaamste argument en soms dividendbelastingen etc.
DJTimo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:19:
Handig toch? Stel er komt nabeurs een bericht uit over Samsung, dan kun je die toch nog in Amerika handelen. Zie ook Cross Listings op wiki. :)
Over het algemeen zal dit niet gebeuren en wordt het dan voorbeurs in Azie bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Ik vind het echt behoorlijk irritant dat Binck mijn koersen reset. Ik heb er een email over gekregen, maar ik dacht dat je ook nog de oude versie kan bekijken. In ieder geval wil ik graag een overzicht downloaden van aantal aandelen, (echte) historische koers en huidige koers incl. totaal bedrag portefeuille (incl. kas). Is dat überhaubt nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Ik heb het begin van het jaar in de instellingen veranderd (geen jaarlijkse herwaardering of iets dergelijks), waarna ik alsnog weer de oorspronkelijke aankoopkoersen zag. Dat werkt bij jou niet?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Bedankt. Is dat ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Had iets vaags met Binck net. Had een geadvanceerde verkooporder geplaatst die niet werd uitgevoerd omdat ik de aandelen niet zou hebben? Gelukkig zat ik achter mijn pc en heb ik het nu handmatig verkocht, maar ik snap er niks van:
LET OP: opdracht(en) zijn (deels) geweigerd

Geavanceerde order 8: Trailing-stop AMX-Index
De status van deze order is: conditie(s) bereikt, opdracht(en) (deels) geweigerd
Deze status is bereikt op 19-1-2012 om 15:02:16

Plaats opdrachten wanneer aan alle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
- De trailing-stop van AMX-Index is 1,00 punten onder de hoogste laatste koers

Opdracht(en)
----------------
- Stuur een waarschuwingsbericht per e-mail
(Successvol uitgevoerd)
- verkoop 300 AMX (Midcap) RBS Turbo Long 402 bestens
(NIET UITGEVOERD Uw beschikbare positie is ontoereikend voor deze verkooporder.)
Terwijl mijn portefeuille dit bevatte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wIC1GsMFNuXcEyzoGKh3ZpQv/thumb.jpg
Ben ik nou gek? :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Misschien in de tussentijd van dat de koers bereikt is en de uitvoer van de order, dat de koers al terug veranderd was ofzo ?

Nu we toch over Binck bezig zijn :

Wat zijn eigenlijk hun tarieven voor aankoop/verkoop van aandelen ?
Vind ze niet direct zelf op de site, of ik ben er serieus aan het over kijken :/

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Je kijkt er serieus overheen: http://www.binck.nl/lage_tarieven/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

*zucht* Duidelijk dat het vrijdag is dus.

Concreet, aangezien ik dus niet vele transacties per kwartaal doe, betaal ik per transactie ( uitgaand dat ik voor 1000 euro koop ) : 6,5 + ( 1000/0,1 ) = 106,5 euro ? Zowel voor aankoop als verkoop ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Bijna goed: €6.5 + €1000*0.001 = €7.5.

Het minimum is echter €10.

[ Voor 29% gewijzigd door Brons op 20-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Wat gebeurt er met AMD's aandeel?

Ik had Sept 2010 ingekocht voor 5.9 en vorige maand verkocht voor 5,9 maar nu is er dan opeens een surge, iemand een idee waarom? Dinsdag komen de kwartaalresultaten maar ik denk dat die toch niet zo goed zullen zijn vanwege bulldozer tegenvallers...

[ Voor 14% gewijzigd door kikibu op 20-01-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
kikibu schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:27:
Wat gebeurt er met AMD's aandeel?

Ik had Sept 2010 ingekocht voor 5.9 en vorige maand verkocht voor 5,9 maar nu is er dan opeens een surge, iemand een idee waarom? Dinsdag komen de kwartaalresultaten maar ik denk dat die toch niet zo goed zullen zijn vanwege bulldozer tegenvallers...
MSFT, INTC en IBM hebben vandaag goede kwartaalcijfers gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik wil een beetje van m'n geld in een ETF steken. Nu hou ik zou van zo laag mogelijke kosten, dus ik ben aan het kijken welke opties ik heb. De expense ratios van die fondsen zijn wel makkelijk te vinden, dus daar kom ik wel uit. Maar nu het stukje van de brokers.

Als ik het zo zie ben ik een beetje overgeleverd aan Lynx of Today's Brokers... of zijn er nog meer alternatieven die de moeite waard zijn? De ETF die ik op het oog heb wordt verhandeld in Frankfurt (db x-trackers), en als het aan mij ligt stort ik daar eens per jaar wat geld op om te laten renderen (als het mee zit). Ga dus zeker niet actief beleggen met vele transacties, maar slechts heel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13:42
Zitten hier toevallig ook AAPL mensen? Vandaag (after hours trading) is AAPL behoorlijk omhoog geschoten.

Zelf bij AAPL ingestapt toen het net voor de $400 zat (3 maand terug). Dus ik ben blij :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
ZpAz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:39:
Zitten hier toevallig ook AAPL mensen? Vandaag (after hours trading) is AAPL behoorlijk omhoog geschoten.

Zelf bij AAPL ingestapt toen het net voor de $400 zat (3 maand terug). Dus ik ben blij :)
Ja, heb er bijna 50, heb net na de kerst gekocht voor $405, dus ben er best blij mee :P Ik verwacht dat met de aankondiging van de Apple TV, iPhone 5 en iPad 3 het alleen nog maar hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

Dan heb je lekker winst gemaakt vanavond ;)

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Hielko, wat is je mening over de nieuwe business van ASFI? Ze gaan geld voorschieten aan mensen die letselschade hebben geleden. Ik heb hier geen verstand van en ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet denken. Aan de ene kant lijkt het mij iets wat redelijk goed te handicappen is als je ervaren letselschadeadvocaten in dienst hebt (kan niet veel vinden over deze lui: http://www.mylawfunds.com/) maar het feit dat de het voorschot non-recourse is (als ze de zaak verliezen hoeft de klant niets terug te betalen) vind ik eigenlijk wel eng.

Het gaat maximaal om $20 miljoen en ze mogen de overeenkomst beëindigen als ze er niet 15% per jaar op verdienen. Ze verwachten 20% te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

Niet exact hetzelfde maar heb momenteel aandelen in de volgende olie/gas exploratie en produktie bedrijven (LSE):

Rockhopper
Gulf Keystone Petroleum
Solo Oil
Excite Energy
Petroceltic

Portfolio manager gebruik ik oa shareprice voor. Geen idee of dit beschikbaar is in een ING account aangezien ik zelf in Engeland woon en trade met een Halifax account.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Brons schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:10:
Hielko, wat is je mening over de nieuwe business van ASFI? Ze gaan geld voorschieten aan mensen die letselschade hebben geleden. Ik heb hier geen verstand van en ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet denken. Aan de ene kant lijkt het mij iets wat redelijk goed te handicappen is als je ervaren letselschadeadvocaten in dienst hebt (kan niet veel vinden over deze lui: http://www.mylawfunds.com/) maar het feit dat de het voorschot non-recourse is (als ze de zaak verliezen hoeft de klant niets terug te betalen) vind ik eigenlijk wel eng.

Het gaat maximaal om $20 miljoen en ze mogen de overeenkomst beëindigen als ze er niet 15% per jaar op verdienen. Ze verwachten 20% te verdienen.
Moeilijk te zeggen hoe het gaat uitpakken, heb er uiteraard ook weinig verstand van. Lijkt me in theorie wel een potentieel goede business; denk dat veel consumenten bereid zijn om toekomstige expected value voor weinig te verkopen (zelfde zie je bij loterijwinnaars), en bij letselschade kan ik me voorstellen dat veel mensen ook nog in een positie zitten waarbij ze soms weinig opties hebben.

Maar denk dat het voornamelijk toch een kwestie is van vertrouwen hebben dat het management de cash die ASFI heeft en nog binnenkrijgt verstandig gaat gebruiken. Het feit dat ze de huidige business in runoff mode hebben gezet ipv nieuwe schulden kopen voor in hun ogen onaantrekkelijke prijzen geeft imo aan dat ze veel belang hechten aan het nemen van +EV business beslissingen, en dat is ook niet zo vreemd met het belang dat de familie heeft. Het is natuurlijk wel de verwachting dat de rest van de cash die het bedrijf heeft de komende jaren ook ergens in geïnvesteerd zal worden, en zolang ze niks kopen waarvan je direct denk WTF hoe kan je daar zoveel voor betalen zou ik me niet teveel zorgen maken. Je koopt het bedrijf vandaag de dag voor een flinke discount, en zolang het management niks al te geks doet zit je redelijk goed. Maar wil eigenlijk wel volgend kwartaal zien dat ze wat meer aandelen terugkopen.

PS. Zag recent dat Binck gewoon Griekse obligaties in het assortiment heeft zitten, was in dit topic eerder wat discussie over dat ze bijna niet te kopen waren, en als je denkt dat er geen gedwongen herstructurering komt van de griekse schulden dan zijn die obligaties vandaag de dag natuurlijk spot goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weet iemand of en hoe je Binck kunt laten kijken naar pre-market, (en post) prijzen? Want turbo's en dergelijke bewegen wel mee met die koers, maar als er in het betreffende derivaat weinig handel is laat ik liever de koers van het aandeel bewaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Iemand al "jouwhandelsplatform" gebruikt van todays?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Gizz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:35:
Weet iemand of en hoe je Binck kunt laten kijken naar pre-market, (en post) prijzen? Want turbo's en dergelijke bewegen wel mee met die koers, maar als er in het betreffende derivaat weinig handel is laat ik liever de koers van het aandeel bewaken.
Waarom per se de pre/post market? Je kunt de advanced orders van Binck toch gewoon naar de onderliggende instrumenten laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar volgens Binck verandert er niets aan de koers als de beurs niet officieel open is.

Voorbeeld van gisteren: ik was met Apple BEST speeders bezig. Deze veranderen de hele tijd mee met de pre/post market prijzen. En dat ging nog best hard want mijn specifieke speeder had een hefboom van 26.

Laat je Binck met een geadvanceerde order naar Apple kijken, dan is hij ervan overtuigd dat er tot 15:30 Nederlandse tijd niets gebeurd. De koerswijziging van Apple is 0%, want de NYSE aan de andere kant van de plas is nog niet open. Terwijl mijn speeders van €1 naar €1,60 zijn gegaan in diezelfde tijd, toch niet een onbelangrijk verschil :)

Binck naar de speeder zelf laten kijken heeft ook weinig zin, want de speeder werd maar om de 2 á 3 uur verhandeld.

Een trailing-stop automatisch laten bewaken gaat dus niet tot 15:30 uur. Dus dan maar zelf alles in de gaten houden, maar dat lukt me niet makkelijk als ik niet een dag thuiswerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:52:
[...]

Ja, heb er bijna 50, heb net na de kerst gekocht voor $405, dus ben er best blij mee :P Ik verwacht dat met de aankondiging van de Apple TV, iPhone 5 en iPad 3 het alleen nog maar hoger wordt.
Is het nu nog "de moeite" om er in te stappen? Met de nieuwe MBP's, iMac's, Apple TV, iPhone 5, iPad 3 kunnen ze imho toch niet anders dan nog meer stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 00:20
De boot gemist: ik had sinds half januari een doorlopende kooporder op PostNL van 2,70e. Vandaag +45% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tsjah, en straks gaat het bod van UPS niet door en zakken ze weer 50% :P Maar zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:08
Compuhair schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:52:
Ik ben zelf momenteel aan het kijken naar Sotware bedrijven in Europa. Bedrijven waar mijn oog op is gevallen zijn:
Atoss Software
Cegid Group
GB Group PLC
GK Software AG
IDOX PLC
Softing AG.
Tessi SA
Gekozen aandelen doen het gemiddeld genomen prima:

Atoss Software +13,56%
Cegid Group +32,06%
GB Group PLC +33,33%
GK Software AG +1,91%
IDOX PLC +20,83%
Softing AG +5,89%
Tessi SA +9,87%

Jammergenoeg blijven GK Software en Softing AG erg achter bij het gemiddelde. Maar goed, daarvoor is spreiding uitgevonden. Het gemiddelde van bovenstaande aandelen stijgt ver boven de AEX uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik ben nieuw tot het hele beleggen, maar denk al lange tijd eraan om er eens mee te beginnen.
Nou wil ik het absoluut goed doen en niet zomaar ergens beginnen en op de gok wat aandelen kopen.
Vandaar dat ik wat vragen heb waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.

Eerst wil ik het grondwerk leggen voor een solide basiskennis over beleggen, zijn er boeken die volgens jullie een must zijn of zijn er eventueel goede tutorial sites waar ik de basis van het beleggen kan leren?
Wat is een goed startpunt voor een nieuwe belegger?

Ik heb ooit een beleggingsrekening geopend bij mijn bank maar er verder niets mee gedaan, is het slim om aandelen via mijn bank te kopen of kan ik dat beter doen bij andere instanties omdat de bank bijvoorbeeld te duur is?

Zijn er nog wat belangrijke tips in het algemeen die jullie aan mij mee kunnen geven, dingen waar ik echt op moet letten.

Ten slotte misschien een gekke vraag, maar is beleggen iets waar je echt jezelf in kunt ontwikkelen, daar bedoel ik mee, kun je er echt beter in worden of blijft het altijd meer een vorm van gokken dan dat het een kwestie van vaardigheid is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
(verplicht) leesvoer om te beginnen:

- the intelligent investor
- evt: the little book that beats the market

Een account bij een broker is aan te raden omdat het waarschijnlijk op alle fronten goedkoper is. Bepaal eerst wat je wil gaan doen en vergelijk vervolgens de kosten. Lees veel, handel weinig. Geduld. Succes!

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Nu ben ik zelf niet de meest ervaren belegger, maar toch:
Rixos schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:37:
Eerst wil ik het grondwerk leggen voor een solide basiskennis over beleggen, zijn er boeken die volgens jullie een must zijn of zijn er eventueel goede tutorial sites waar ik de basis van het beleggen kan leren?
Wat is een goed startpunt voor een nieuwe belegger?
Een schaduwportefeuille aanleggen lijkt me hier wel goed voor?
Leer je al doende werken met kopen/verkopen/kost van aandelen
Ik heb ooit een beleggingsrekening geopend bij mijn bank maar er verder niets mee gedaan, is het slim om aandelen via mijn bank te kopen of kan ik dat beter doen bij andere instanties omdat de bank bijvoorbeeld te duur is?
Ik vermoed dat een internetbankier een stuk goedkoper zal zijn... ?
Zijn er nog wat belangrijke tips in het algemeen die jullie aan mij mee kunnen geven, dingen waar ik echt op moet letten.
Buy what you know. Beware of the hype.
Handel niet impulsief.
Ten slotte misschien een gekke vraag, maar is beleggen iets waar je echt jezelf in kunt ontwikkelen, daar bedoel ik mee, kun je er echt beter in worden of blijft het altijd meer een vorm van gokken dan dat het een kwestie van vaardigheid is?
Absoluut. Sowieso leer je uit je fouten.
Verder kun je ook leren analyses maken van bedrijfscijfers etc (kan ik persoonlijk niet, maar stel me voor dat dat extreem handig kan zijn...)

De ervarenen hier zullen mij wel corrigeren/aanvullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
writser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:22:

Een account bij een broker is aan te raden omdat het waarschijnlijk op alle fronten goedkoper is. Bepaal eerst wat je wil gaan doen en vergelijk vervolgens de kosten. Lees veel, handel weinig. Geduld. Succes!
Ik zou zeggen begin met het tweede boek (geloof dat er een geupdate versie is: the little book that still beats the market), is imo een geschikte simple introductie tot de belangrijkste principes. The intelligent investor is daarna zeker een must read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos

Hielko schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:26:
[...]

Ik zou zeggen begin met het tweede boek (geloof dat er een geupdate versie is: the little book that still beats the market), is imo een geschikte simple introductie tot de belangrijkste principes. The intelligent investor is daarna zeker een must read.
Dank voor de tips!

Dan heb ik nog een vraag, ik las hier ergens in de topic dat als je het nieuws in de media volgt je eigenlijk achter de feiten aan loopt.
Dan vraag ik me af, hoe komen jullie aan belangrijk nieuws?
Door research te doen naar een bedrijf zelf, of via forums etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Ik zit niet bovenop het nieuws. M'n deelnemingen staat in m'n Google Finance portefeuille en zo kijk ik af en toe of er nog relevant nieuws is. Daarnaast de kwartaalrapporten doornemen.

Forums etc zijn vooral handig om ideeen op te doen. Dit is m.i. het moeilijkste, want je zoekt naar de spelden in de hooiberg. Vervolgens hoop ik dat de spelden kansrijk genoeg zijn om niet bovenop het nieuws te hoeven zitten.

* Rukapul heeft gezondigd: afgelopen week een aantal (al minder overtuigende) posities gesloten in aanloop van de Griekse onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, die Griekse toestand hangen zo wat men strot uit.
Had tot paar weken aandelen van 3 firmas, op dat moment goed voor een rendement van 50% sinds aankop half december.
Moet toegeven dat 1tje ervan een gok was : Dexia. Is al die tijd rond/net onder de 0,3 euro per aandeel gebleven.Maar dan opeens naar beneden getuimeld. Heb het dan maar snel ook van de hand gedaan.
En toch denk ik dat dat aandeel ondergewaardeerd is. Maar met gans die Griekse toestanden gaan de beurzen bij het minste als een gek naar beneden om paar dagen later weer op hetzelfde peil te staan. En gek genoeg niet alleen bankaandelen, maar ook bierproducenten, warenhuisketens, chemiebedrijven etc. WTF hebben die in Griekenland ? Krijg zo hard het idee dat op de beurs een boel nitwits zitten die niets kennen van hun aandelen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ze zijn gewoon bang voor een verdere algehele teruggang van de economie, dus minder consumptie, dus minder omzet bier, en warenhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

woekele schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:23:
Ze zijn gewoon bang voor een verdere algehele teruggang van de economie, dus minder consumptie, dus minder omzet bier, en warenhuizen :)
Ik zou eerder denken dat dan de verkoop van alcoholische dranken stijgt ! :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Van zelfstookcentrales misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begin toch een beetje uitgekeken te raken op Binck.

Qua prijs zijn ze niet de beste, hun mobiele app is verre van briljant, het aanbod is beperkt (geen CFD's), er zitten fouten in de site: ontbrekende info, verkeerd gespelde fondsen (CYH heet bij mij cummunity in plaats van community ;( ).

Ook qua nieuws ben je beter af met finance.google.com of yahoo.

Is er nou geen broker die wel alles goed op orde heeft? IB wordt vaak genoemd als goedkoop alternatierf, maar op internet wordt er ook gigantisch geklaagd over hun service en verliezen die geleden zijn doordat ze de margin opeens aangepast hadden en daardoor bij veel mensen de boel automatisch met veel verlies verkocht werd.. In de VS zijn wel wat populaire andere brokers, maar die zijn weer alleen toegankelijk voor inwoners van de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Als kleine vis met leverage gaan spelen met / tussen / tegen de grote jongens is ook vragen om genaaid te worden.

Overigens zit ik ook wel een beetje vast. Ik wil iets wat geheel onder NL recht valt en dan ben je dus overgeleverd aan het feitelijke Alex/Binck monopolie met de NL banken die er als marginale concurrent voor de sier bijhangen.

[ Voor 50% gewijzigd door Rukapul op 09-03-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Is Lynx geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Lynx heeft afaik geen eigen bewaarbedrijf. Als reseller van IB bevindt dat zich in US of UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:59:
Ik zit niet bovenop het nieuws. M'n deelnemingen staat in m'n Google Finance portefeuille en zo kijk ik af en toe of er nog relevant nieuws is. Daarnaast de kwartaalrapporten doornemen.

Forums etc zijn vooral handig om ideeen op te doen. Dit is m.i. het moeilijkste, want je zoekt naar de spelden in de hooiberg. Vervolgens hoop ik dat de spelden kansrijk genoeg zijn om niet bovenop het nieuws te hoeven zitten.
Sinds ik ook een beetje uitgekeken ben op alles volgen en er simpelweg écht geen tijd meer voor heb, heb ik voor het moment gekozen zaken in een aantal beleggingsfondsen te stoppen - bij Alex kan je dat 'gratis' doen zonder bewaarloon of aankoopkosten naast wat het fonds zelf aan managementfee rekent.

Dat is vaak dan wel 1,5%, maar ik zie er een aantal die blijkbaar handig omgaan met de huidige situatie op de beurzen. Op die manier heb je voor een % een aantal mensen die al dat in de gaten houden voor je regelen - bij de betere fondsen dan want je hebt er ook een aantal bij...

Zoals de structureel al ~15 jaar onderpresterende ABN Amro Netherlandsfund waar ik in jonge jaren eens een spaarplan in ben gestart: voor 95% AEX aandelen dus een hele kleine pool en het nóg presteren om structureel RUIM onder AEX te presteren. Je moet dus wel even kijken wat je koopt dus...

Als het beursklimaat weer tot rust komt, gooi ik het weer zelf in een lange-termijn mand. Voor nu sinds januari alle fondsen ruim in de plus, met pieken van enkelen op 20%+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:20:
Zoals de structureel al ~15 jaar onderpresterende ABN Amro Netherlandsfund waar ik in jonge jaren eens een spaarplan in ben gestart: voor 95% AEX aandelen dus een hele kleine pool en het nóg presteren om structureel RUIM onder AEX te presteren. Je moet dus wel even kijken wat je koopt dus...
Dat is niet zo vreemd. 15 jaar lang 1,5% is ~25% aan kosten. Weinig mensen die daar tegenop kunnen beleggen, juist als het AEX only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hielko schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Dat is niet zo vreemd. 15 jaar lang 1,5% is ~25% aan kosten. Weinig mensen die daar tegenop kunnen beleggen, juist als het AEX only is.
Lijkt me niet helemaal juist, Hielko; dan zou een fonds nooit aantrekkelijk zijn, want die kosten zijn bij veel fondsen iets in die richting. Ik snap ook niet helemaal waarom je de kosten optelt. 1,5% per jaar betekent gewoon dat het fonds (minstens) 1,5% per jaar beter moet presteren dan de benchmark. Dat lijkt me geen onmogelijke opgave. Daar betaal je ze immers die 1,5% voor ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
95% van de fondsen zijn ook niet aantrekkelijk, precies vanwege de kosten. En 1,5% beter presteren dan de benchmark is geen onmogelijke opgave, maar de meeste fondsen volgen gewoon ruwweg de index. En het is natuurlijk zo dat als een groep het mathematisch vrijwel onmogelijk is om bovengemiddeld te presteren: immers voor elke winnaar moet een verliezer zijn. Google maar eens wat op onderzoeken met zoektermen zoals average performance mutual funds etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Gizz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:43:
Ik begin toch een beetje uitgekeken te raken op Binck.

Qua prijs zijn ze niet de beste, hun mobiele app is verre van briljant, het aanbod is beperkt (geen CFD's), er zitten fouten in de site: ontbrekende info, verkeerd gespelde fondsen (CYH heet bij mij cummunity in plaats van community ;( ).

Ook qua nieuws ben je beter af met finance.google.com of yahoo.

Is er nou geen broker die wel alles goed op orde heeft? IB wordt vaak genoemd als goedkoop alternatierf, maar op internet wordt er ook gigantisch geklaagd over hun service en verliezen die geleden zijn doordat ze de margin opeens aangepast hadden en daardoor bij veel mensen de boel automatisch met veel verlies verkocht werd.. In de VS zijn wel wat populaire andere brokers, maar die zijn weer alleen toegankelijk voor inwoners van de VS.
Ik heb zojuist en TB account aangevraagd. Geld is gestort, dus zou volgende week moeten kunnen handelen.
Mijn reden voor overstap naar TB (van Binck) is:
* Toch best een aantal storingen gehad bij binck op momenten dat het heel spannend was op de beurs
* Hun webclient zitten wat foutjes in
* Kosten

Van alle IB resellers heb ik gekozen voor TB, omdat het (naast TWS) een op het oog goede webclient aanbiedt. Ik zal komende tijd langzaam migreren, afhankelijk van de ervaring ermee.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven op de Ziggo emissie, of dat gaan doen? Zit er over na te denken, maar het lijkt me zo'n grote gok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
DJTimo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:09:
Zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven op de Ziggo emissie, of dat gaan doen? Zit er over na te denken, maar het lijkt me zo'n grote gok. :P
Ziggo heeft toch heel veel schulden op de balans staan?
Dan is het niet eens een gok maar gewoon een domme beslissing in deze tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 11-09 05:13
IPO's zijn meestal een prima manier om je te laten naaien, dus, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14
Een mooi stukje van Corne op iex

http://www.iex.nl/Column/...mijden-of-juist-niet.aspx

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ja, die column had ik inmiddels ook gelezen, thanks. Los daarvan had ik al besloten er van af te zien. Lange termijn zie ik Ziggo niet als winnaar en gaan lopen kloten met daghandel tijdens de dag van de beursgang leg ik gegarandeerd af tegen de grote jongens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DJTimo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:47:
Ja, die column had ik inmiddels ook gelezen, thanks. Los daarvan had ik al besloten er van af te zien. Lange termijn zie ik Ziggo niet als winnaar en gaan lopen kloten met daghandel tijdens de dag van de beursgang leg ik gegarandeerd af tegen de grote jongens. :)
Ik ben eerder een beetje bezorgd dat er over een tijdje een audit komt van opta oid waarna het volledig instort, zeker als ze moeten blijven innoveren en zo teveel markt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Op advies van collega tweakers mijn eerste boek gekocht over beleggen.
"The little book that still beats the market"
Tot nu toe hartstikke leuk om te lezen, hoewel ik dat hele "Magic formula' gedoe een beetje overtrokken vind (wordt volgens mij wel een beetje overdreven goed voorgesteld).
Toch zeker solide tips erin over zaken die belangrijk zijn het beoordelen van bedrijven zoals return on capital en earnings yield.
Ik snap nog niet helemaal waar hij heen wil in het boek als hij het heeft over de schommelingen van aandelenkoersen en hoe je hierop in kan spelen door met lage koersen in te kopen.
Want het lijkt mij dat een lage koers geen enkele garantie geeft dat die daarna weer zal stijgen.

Misschien zijn hier anderen die dit boek ook hebben gelezen en kunnen vertellen hoe zij de tips in dit boek op praktische wijze toepassen bij het beleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Rixos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:39:

Ik snap nog niet helemaal waar hij heen wil in het boek als hij het heeft over de schommelingen van aandelenkoersen en hoe je hierop in kan spelen door met lage koersen in te kopen.
Want het lijkt mij dat een lage koers geen enkele garantie geeft dat die daarna weer zal stijgen.
Ik heb eind 2011 aan lage koers 2 aandelen ingekocht, het ene heeft momenteel 40% gerendeerd, het andere 75%.
Zobiezo zie ik de eerste nog tot 45 a 50% gaan en de tweede nog tot over de 100% en dan gaan ze buiten, mooi rendement vindt ik, en als de financiele heisa voorbij waait zoals nu het geval begint te lijken, zie ik dat nog binnen dit en 3 maand gebeuren.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Wil beide boeken misschien bestellen. Nu hebben ze bij bol.com twee versies van The Intelligent Investor: deze uit 2003 en deze uit 2005. Iemand een idee wat het verschil is tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Rukapul schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:56:
Volgens Amazon.de heb ik http://www.amazon.de/gp/product/0060555661 gekocht (rev 23. Oktober 2003, ISBN-10: 0060555661)

Volgens mij wil je de andere niet hebben tenzij het om de heb gaat. Bol.com noemt bij de versie uit 2005 namelijk "This reissue of the pure, unadulterated 1949 text" terwijl de andere versie uitgebreide recente aanvullingen kent verwoord door Amazon.de als "In its new form--with commentary on each chapter and extensive footnotes prepared by senior Money editor, Jason Zweig--the classic is now updated in light of changes in investment vehicles and market activities since 1972" :)
In dit geval zin beide incl commentaar van Jason Zweig denk ik. Dat commentaar is weldegelijk de moeite waard.

Geld aan een hard cover zou ik niet uitgeven. Wel zou ik even op Amazon kijken naar wat echt de laatste versie is incl annotatie. De beschrijving is vaak net wat completer :)

* Rukapul is zijn eigen versie nog steeds kwijt.

edit: de coverart op de Amazon link hierboven is fout. Als je doorklikt dan kom je op dezelfde groen/blauwe cover die Bol ook heeft welke ik ook had :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Als ik de beschrijving zo lees zijn het dezelfde boeken met andere covers. Ik heb de 2003 versie. Volgens mij zit je altijd goed als je het commentaar van Jason Zweig hebt.

Ik heb die van mij uitgeleend :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
PromoX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Wil beide boeken misschien bestellen. Nu hebben ze bij bol.com twee versies van The Intelligent Investor: deze uit 2003 en deze uit 2005. Iemand een idee wat het verschil is tussen de twee?
*knip zie forumregels*Maar, hardcopy is ook niet verkeerd als je het echt goed wilt gaan bestuderen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
DJTimo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:47:
Argh! Theoretische openingsprijs momenteel 20,00. Inschrijving op 18,50.... Gemiste kans! :+

edit: opening 21,20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

De kans dat je aandelen toegewezen krijgt zou toch minimaal zijn geweest. Zoveel heb je dus niet gemist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Mja, weet niet zo goed hoe dat zou hebben uitgepakt. Particulieren zouden tot 300 loten voorrang krijgen. Een aantal waarop ik best had willen inschrijven. Die zou ik er dan absoluut market uitgetrapt hebben. Quick win van 800 euro. Er is echter behoorlijk overingeschreven, dus ik zou denk ik niet alles hebben gehad. Blijft gissen, maar had hoe dan ook wel geld opgeleverd.

Volgende IPO is Douwe Egberts. Nieuwe ronden, nieuwe kansen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
een kleine 9 maanden geleden had ik verschillende aandelen op het oog
met een account bij hangseng en hsbc maakt toch wat meer mogelijk

de aandelen waren :
AAPL: apple natuurlijk
GSK: GlaxoSmithKline
LNKD: Linkedin
LVMUY: Moet Hennessy
NOK: Nokia

in nederland had ik
Pharming

Nu 9 maanden later :

AAPL: apple natuurlijk +50%
GSK: GlaxoSmithKline +2%
LNKD: Linkedin -8%
LVMUY: Moet Hennessy - 4%
NOK: Nokia -10%
Pharming -35%

schiet dus niet echt op
voor de komende tijd wil ik voor huawei gaan
misschien dat het een soort HTC scenario gaat komen met dat merk.

[ Voor 3% gewijzigd door SonyEricsson op 22-03-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Ik heb eindelijk genoeg geld bijeen gekregen om nuttige transacties te beginnen doen. Ondertussen ook dat boekje met de magic formula doorgenomen.
Die twee criteria die de auteur aanhaalt om die te berekenen hoe komt dat bij binckbank voor?

Ik denk dat het koerswinst verhouding is en herziening eps
als ik de bedrijven die hierop goed scoren even nakijk zou ik op goede kandidaten moeten uitkomen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
-SafaN- schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:44:
Ik heb eindelijk genoeg geld bijeen gekregen om nuttige transacties te beginnen doen. Ondertussen ook dat boekje met de magic formula doorgenomen.
Die twee criteria die de auteur aanhaalt om die te berekenen hoe komt dat bij binckbank voor?

Ik denk dat het koerswinst verhouding is en herziening eps
als ik de bedrijven die hierop goed scoren even nakijk zou ik op goede kandidaten moeten uitkomen, niet?
iemand heeft hier op het forum eens een link gepost naar de global equity screener van financial times waarbij ze de criteria van B. Graham genomen hebben. Daar staan aan de criteria tussen van Buffet en Zweig. Ik zou die als uitganspunt nemen en nog wat verder tweaken hoe jij ze wil hebben. Dan blijven er een aantal over die je wellicht eens wat dieper zou kunnen bestuderen. Bekijk de criteria die ze gebruiken ook even goed. Kan natuurlijk zijn dat ze ook foutjes hebben gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
SonyEricsson schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:04:
een kleine 9 maanden geleden had ik verschillende aandelen op het oog
met een account bij hangseng en hsbc maakt toch wat meer mogelijk

de aandelen waren :
AAPL: apple natuurlijk
GSK: GlaxoSmithKline
LNKD: Linkedin
LVMUY: Moet Hennessy
NOK: Nokia

in nederland had ik
Pharming

Nu 9 maanden later :

AAPL: apple natuurlijk +50%
GSK: GlaxoSmithKline +2%
LNKD: Linkedin -8%
LVMUY: Moet Hennessy - 4%
NOK: Nokia -10%
Pharming -35%

schiet dus niet echt op
voor de komende tijd wil ik voor huawei gaan
misschien dat het een soort HTC scenario gaat komen met dat merk.
Ben blij dat ik al mijn andere aandelen had verkocht en AAPL had gekocht toen ie nog op 404 stond.. Goede keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Was het ook een goede keuze als Apple omlaag was gekelderd?

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.