Onvoorstelbaar!
Geen enkele methode is 'waterdicht', maar het kan je vernieuwde inzichten geven in hoe andere mensen zaken aanpakken. Hoeft voor jou niet te werken, maar het heeft in ieder geval voor iemand anders gewerktPromWarMachine schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:19:
Wat staat er nou in dat soort boeken?
Vast geen waterdichte methode om van $5000 $2000000 te maken..
Ik wil overigens meer gaan beleggen voor de lol, als ik €100 winst maak vind ik het al prima
De problemen zijn nog steeds niet weg, vermoed dat de windows phones dan toch niet zo goed aanslaan. Alle geluk heb ik de gok dan toch niet gewaagd, en mooi van Nokia aandelen weggebleven.
[ Voor 14% gewijzigd door 4bit op 14-06-2012 09:51 ]
I'll do what I can, but expect very little.
Kan verstaan dat de banken bij het minste van gezever in een of ander zuiders land weer als gek naar beneden schuivne, maar dat de "gewone" aandelen dan ook mee de dieperik ingaan snap ik niet he.
Umicore Solvay, Beakaert die firma krijgen ook steeds een serieuze trek.
'k snap et totaal niet.
-| Hit it i would ! |-
Dat gezegd hebbende, ik heb al maanden niks meer gekocht.
Verwijderd
Heb ook zo'n periode gehad; ik begin nu erg selectief weer wat bij te kopen, maar dan met name richting emerging markets en goed gespreid. We zien in ons bedrijf dat Zuid Amerika het zeer aardig doet. Wij horen hier wat weinig nieuws uit die hoek - en ik zou zeggen dat dat goed nieuws is. Ik heb ook het gevoel dat zaken daar wat meer autonoom groeien. Azië is erg gebonden aan US/EU, en zeker China moet het van export hebben die gevoelig is (luxe-artikelen).Rukapul schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:41:
Met buy & hold heb je daar geen last van. Hooguit een kans om op een beter niveau bij te kopen
Dat gezegd hebbende, ik heb al maanden niks meer gekocht.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
-| Hit it i would ! |-
Nog meer mensen die vertrouwen in EA hebben? Of ben ik de enige
Voor de volledigheid moet ik zeggen dat ik in 2010 nog een periode bij EA gewerkt heb, en voor vandaag al wat aandelen EA had.
[ Voor 13% gewijzigd door Don Quijote op 20-06-2012 00:37 ]
Stel dat je Turbo's/CFD's (long) hebt van een bepaald bedrijf, en dit bedrijf wordt overgekocht door een ander bedrijf. Werkt dat dan op dezelfde manier als gewone aandelen? Kan je dan je turbos verkopen aan de onderliggende biedprijs van het nieuwe bedrijf?
LODE + 10% gisteren, en INTG + 15%

-| Hit it i would ! |-
100 aandelen op 24.xx en niks verder wat daar in de buurt komt. Zou me nog maar niet rijk rekenen.eamelink schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:50:
[...]
LODE + 10% gisteren, en INTG + 15%. Dat begint ergens op te lijken
[ Voor 96% gewijzigd door writser op 30-06-2012 23:13 ]
Onvoorstelbaar!
Das niceeamelink schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:50:
[...]
Trouwens, gun mij nog even de tijd om een tip te geven aan VIC volgers:
Houd de discussie in de gaten, als de author uitstapt staat hij dus ook niet meer achter jouw positie. Dan heb je nog drie opties over: ook uitstappen, (trailing) stoploss instellen, óf er zelf helemaal van overtuigd zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Config op 01-07-2012 15:03 ]
Maar waarom?eamelink schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:50:
[...]
Ik heb INTG kort gehad, maar verkocht omdat de basis m.i. te weinig martin of safety biedt om een gratis call optie op een miner te hebben.
En wat is de reden van stijging van LODE? Ik zie geen enkel relevant persbericht of iets wat op goed nieuws kan wijzen. Dat INTG stijgt is op zich logisch als LODE stijgt. Volumes zijn overigens enorm laag.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
JPM kan nog wel een verrassing worden naar dat handelsschandaal.fynrd1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 05:05:
Vanaf morgen start het cijfer seizoen weer.. Alcoa en JPM starten af. Wat worden de verassingen dit kwartaal denken jullie?
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Nou het gerucht gaat dat 2miljard verlies stiekem wel 8 miljard kan zijn.. De vraag is alleen hoe wordt er gereageerd als het meer dan 2 miljard is, of uiteindelijk toch minder dan de gevreesde 8 miljard.MrFX schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:54:
[...]
JPM kan nog wel een verrassing worden naar dat handelsschandaal.
Ander gerucht ( of ja de hoop is er) is toch QE-3 dat woensdag misschien wordt bekent gemaakt.
Heb vandaag maar SNS gekocht. (Volg een advies van diverse bronnen)
Opties genomen op ALCOA, strike $9.00 (Gokje op meevallende cijfers)
Opties voor 20-07 op de AEX, een kleine straddle tussen 320 C en 295 P. De put blijft interessant voor de expiratie dag, en tevens voor tegenvallende kwartaal cijfers. (zit er dik in) De Call was te goedkoop om te laten liggen, bij redelijk wat optimisme kunnen ze snel verzilverd worden, en dan me puts doorrollen met een hogere strike. Verlies is in iedergeval minimaal, en kan leuk cashen als het los gaat omhoog.
Heb JPM overigens overwogen, maar toch te risky.
(uit de standaard)De legendarische Amerikaanse gitaarbouwer Fender wil met zijn aangekondigde beursgang tot 160,7 miljoen dollar (ruim 130 miljoen euro) ophalen. Dat blijkt uit documenten die Fender indiende bij de regulatoren.
lijkt mij interessanter dan de facebook beursgang omdat er echt sprake is van productie en omzet?
De vastgoeddivisie Property finance zal de komende jaren nog wel een blok aan het been blijven. Maar de recente wijziging m.b.t. Solvency II heeft een gunstig effect op de solvabiliteitsreserve van de verzekeringstak.
Het overschot hierop kan weer overgeheveld worden naar de bankdivisie wat weer een gunstig effect heeft op het vrij spelen van liquide middelen voor de holding. Deze liquide middelen kunnen op hun beurt weer ingezet worden voor het uiteindelijk aflossen van de staatsschuld eind 2013.
Daarnaast ga ik binnenkort weer beginnen met valutahandel. Eerst nog een paar maanden demo-en bij ATC brokers daarna live.
Onvoorstelbaar!
Facebook heeft anders ook een behoorlijke omzet en is ook winstgevend wat bij Fender twijfelachtig is.-SafaN- schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:45:
[...]
(uit de standaard)
lijkt mij interessanter dan de facebook beursgang omdat er echt sprake is van productie en omzet?
Zou teveel verlies kunnen maken.writser schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:42:
Fynrd: je speculeert wel met opties maar een positie innemen in JPM vind je te risicovol. Wat is je definitie van risico?
en even dit.. https://www.google.com/fi...q=NYSE:PCX&ntsp=0&fct=big momenteel -58%!
Nee:(
Met een optiepositie in Alcoa of een straddle in de AEX loop je de kans je hele inleg kwijt te raken. Hoezo is dat minder risicovol dan aandelen JPM kopen?
Onvoorstelbaar!
Ik vind het wel treffend dat perpetual obligaties van SNS ook hard naar beneden zijn gegaan en een yield van ~15% geven. Ik stap er in elk geval niet blind in.
Gaat jaren duren voordat ik weer op het niveau zit waar ik ze voor gekocht heb, dus wil ik ze eigenlijk gewoon verkopen zodat ik nu dat geld kan steken in sprinters en turbo's.
Het valt me alleen op dat er nagenoeg geen volume wordt verhandeld van die dingen. Is het zo dat als ik er 3 te koop zet, ik moet wachten tot iemand ze koopt? Ik kon ook geen limiet prijs aangeven en alleen een Bestens order plaatsen.
Je hebt 4 types :
Limiet, markt, stopp loss, stoplimiet.
Iemand die deze 4 even kan uitleggen ?
En hoe zit het ineen met je aandelen ? Stel dat je er 50 wil verkopen, vanaf dat je je (verkoop)order bevestigd, zijn ze dan direct verkocht aan de op dat moment staande koers ? Of Is het bv : direct 20 aan dezelfde koers, even later 10 aan 0,1 euro cent per stuk minder omdat de koers net gedaald was, en de overige 20 aan 0,2 euro cent meer omdat ze dan weer net wat gestegen was ?
-| Hit it i would ! |-
- Geen verkoop, want er is niemand met een tegenbod (niemand wil überhaupt op dat moment aandelen van Dropveterfabriek kopen.
- Alles wordt verkocht tegen prijs X, want er was iemand die 2000 stuks Dropveterfabriek wil hebben tegen prijs X en jouw aandelen zijn daar een klein stukje van.
- 10 aandelen worden verkocht, want er was iemand die nog 10 aandelen nodig had (of de totale order was sowieso maar 10 aandelen). De rest staat nog in het orderboek te wachten tot iemand weer aandelen Dropveterfabriek wil. Dit kan zo zijn een uur later of juist binnen dezelfde seconde.
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 06-08-2012 15:57 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Er is dus eigenlijk geen enkele mogelijkheid om te zeggen : deze aandelen, mogen nu weg, aan het op dat moment genoteerde verhandelprijs op de beurs ?
[ Voor 50% gewijzigd door Falcon10 op 07-08-2012 08:22 ]
-| Hit it i would ! |-
[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 07-08-2012 11:01 ]
Beleg al enkele jaren en zie deze crisis dan ook als een nieuw (voorlopig beperkt) instapmoment
Heb aandelen van relatief veilige bedrijven solvay , Ms , Apple
Nu zou ik graag mijn portefeuille uitbreiden naar iets meer risicovollere aandelen .
Heb een wachtlist van 5 bedrijven die ik op de voet volg en en mits verdere daling zal inkopen 1 van deze bedrijven is http://www.google.com/finance?cid=684102
Zou graag op termijn instappen maar dit is buiten een op de otc verhandeld aandeel (effectencode 143213) waar weinig handel is niet mogelijk via mijn broker binckbank .
Weet iemand van jullie of ik via eventueel een andere broker alsnog rechtstreeks HTC Corp
(TPE:2498 kan aankopen ?
Of zijn er bij jullie fondsen bekend die in grote mate htc in portefeuille hebben zitten bedankt bij voorbaat
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 08-08-2012 13:58 ]
Bedankt voor de snelle reply interessante site btw
Zal dan toch maar bij Europese/Amerikaanse beurshuizen blijven heb nog wel andere leuke kandidaten in men favo list
Niet slecht voor een eerste klein jaartje beleggen in huidige tijden.
Was volledig voor aandelen in de BEL20 gegaan, en waren er een aantal die ik al even in de gaten had. Dus goed gegokt. Enkel de Dexia aandelen heb ik wijselijk toch snel terug van de hand gedaan, met "maar" 15% verlies erop. Ondertussen staan ze meer dan 50% minder dan dat ik ze vorig jaar gekocht had.
-| Hit it i would ! |-
Dat is een heel net rendementFalcon10 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:27:
Heb dinsdag dus even al men aandelen uitgecasht : + 45% in totaal.
Niet slecht voor een eerste klein jaartje beleggen in huidige tijden.
Was volledig voor aandelen in de BEL20 gegaan, en waren er een aantal die ik al even in de gaten had. Dus goed gegokt. Enkel de Dexia aandelen heb ik wijselijk toch snel terug van de hand gedaan, met "maar" 15% verlies erop. Ondertussen staan ze meer dan 50% minder dan dat ik ze vorig jaar gekocht had.
Ja, maar BEL20 aandelen stonden oktober vorig jaar op hun laagste peil, en als je dan gevestigde waarden nam, dan konden die eigenlijk nog amper lager gaan.
En had de aandelen al een half jaar ofzo voor ik aandelen kocht wat in de gaten gehouden.
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon10 op 09-08-2012 20:35 ]
-| Hit it i would ! |-
Falcon10 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
dan konden die eigenlijk nog amper lager gaan.

Ja, ok, tenzij Griekenland direct uit Europa werd geschoten en Spanje, Portugal en Italie ineens ook door Moodys, S&P tot rommelkrediet werden gebombardeerd, al scheelde dat denk ik weinig eventjes.
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Het is vrij persoonlijk, maar met zulke transactiekosten zou ik toch minimaal €2000 per keer verhandelen.
Verwijderd

Een snelle "analyse". Nokia omzet is al twee jaar achter elkaar gedaald, van 58,8M$ in 2009 naar 50,2M$ in 2011. De bruto marge daalt procentueel nog veel verder. De netto winst van de afgelopen 3 jaar tezamen bedraagt slechts 0,3M$. Daar zitten dan wel twee non-recurrings in van in totaal 2,7M$, maar in mijn ervaring zijn non-recurrings meestal best recurring. Ik weet niet wat deze posten zijn, maar goede kans dat het goodwill impairments zijn. En daar staat nog ruim 6 mijard van op de balans.
Die 6 miljard goodwill, tezamen met nog 2 miljard aan andere intangibles, geeft je een gecorrigeerd eigen vermogen van 7,5 miljard, wat zo'n $2 per aandeel is. De marktkoers ligt daar ruim 30% boven.
Stel nou dat de omzet de komende jaren op het niveau van 2011 blijft en die recurrings niet meer recurren, krijg je een netto winst van ongeveer 750M$ (gerekend met 30% belastinglast), oftewel 19 cent per aandeel, danwel 7% rendement. Das niet bijster veel voor een onderneming die ver over z'n hoogtepunt heen is.
Ik heb geen verstand van telefoons of communciatietechnologie (ik heb zelf nog een Nokia 6310), dus ik zal sowieso niet zo snel hier in beleggen, maar deze korte analyse geeft daar ook geen aanleiding voor. Misschien na een verdere studie, aangezien bovenstaande vrij kort door de bocht is.
Cijfers van Yahoo, btw.
[ Voor 93% gewijzigd door DappereDodo op 10-08-2012 20:19 ]
Verwijderd
Bedankt voor je analyse en 7% procent is inderdaad ook heel weinig. Zelf gaat het me niet veel om de winst maar meer om de lol. Dit is dan ook mijn eerste keer. Wel denk ik dat Nokia meer winst zal maken met de aankomende line-up dan hun winst in 2011. En zal hopelijk alleen maar meer worden, en lange termijn investering vind ik totaal niet erg,
@Stin
Ben er bijna zeker van dat Nokia niet zal worden overgenomen, of tenminste niet volledig. Dit omdat Nokia de meeste windows phones verkoopt. Microsoft zou die naam niet kwijt willen en zelf overnemen is ook geen optie vanwege concurrentie met partners. ( mijn visie hierop, geen concrete bronnen )
En omdat dit mijn eerste keer is en het meer voor de lol is wou ik eerst een kleine stijging zien. En het zit nu alweer (gelukkig) een beetje te dalen.
Nu las ik op Binck het volgende
Met de aankomende bekendmaking van de Halfjaarcijfers 2012 (16 augustus aanstaande) vraag ik mij toch af of dit goed of slecht nieuws is qua koersdoel.PREVIEW: Boskalis boekt meer omzet, minder winst H1 '12
AMSTERDAM (Dow Jones)--Boskalis (BOKA.AE) heeft in het eerste halfjaar van 2012 meer omzet geboekt, maar heeft daarbij de nettowinst zien dalen, verwachten 4 door FactSet Research geraadpleegde analisten. Gemiddeld rekenen zij op een 6,6% lagere nettowinst van EUR106,6 miljoen, in vergelijking tot EUR114,1 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder. De analisten voorzien een winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en goodwill amortisatie (EBIT) van EUR146,8 miljoen, van EUR162,9 miljoen een jaar eerder. De omzet over de eerste zes maanden van het jaar is volgens de verwachting van de analisten gestegen tot EUR1,368 miljard, van EUR1,25 miljard een jaar eerder. Analisten kijken uit naar een meer concrete outlook voor het gehele boekjaar en voorzien een verdere stagnatie van de markt waarin het bedrijf opereert en aanhoudende druk op de winstmarges. Omstreeks 10.15 uur noteert het aandeel 1,0% hoger op EUR26,91, terwijl de AEX met 0,8% stijgt. (PBU)
Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
August 14, 2012 04:19 ET (08:19 GMT)
Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.
Met de huidige notering (EUR26,75) zou ik precies quitte spelen over een beleggingsperiode van ruim 5 maanden.
Het aandeel zit nu weer een klein beetje in de lift (net als heel de AEX), maar ik ben dus een beetje huiverig. Zeker gezien het verlies van vorig jaar na het bekendmaken van de cijfers.
Wie kan bovenstaande preview ontcijferen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ach, nu maar hopen op een natuurlijke groei van het aandeel.
[ Voor 12% gewijzigd door DJTimo op 21-08-2012 17:14 ]
Zelf ben ik nav Hielko's blog weer iets meer in de modus om aankopen te doen. Een net-net bedrijf heb ik een kooporder voor uitgezet en een paar andere interessante kandidaten gespot (maar (nog) niet te koop via m'n broker).
Een relatief grote positie in een bepaald bedrijf heb ik flink afgebouwd afgelopen week nadat de koers zich sinds lange tijd hersteld had: meer cash wat klaar staat om geinvesteerd te worden
Verder vind ik Conduril genoemd op oddballstocks wel een aardige kandidaat om nog eens naar te kijken.
Wel grappig dat je eerst vooral financials op je blog besprak en nu andere sectoren
Overigens staan een flink aantal bedrijven die we hier een tijd geleden besproken hebben (en waarvan ik er een paar kort in bezit heb gehad) flink hoger: ASFI, LODE, INTG. Een paar andere bedrijven waar ik in heb gezeten en al was uitgestapt is het nog veel erger: LPS, HOS, IND. Wat ik heb aangehouden voor ik in soort van hibernate modus ging heeft echter wel netjes gedaan.
Eigenlijk moet ik ook weer aan de slag. Een paar maanden geleden heb ik veel van mijn aandelen de deur uit gedaan maar cash is helemaal niet zo aantrekkelijk.
Ik heb overigens tot half 4 moeten wachten tot m'n order is vervuld, maar ben nu de trotse eigenaar van aandelen Rella Holding
Overigens leek mij Conduril ook een potentieel interessant bedrijf, maar moet ik nog induiken (nu @ vakantie). Potentieel probleem is dat hun accounts receivable bijna de gehele waarde van het bedrijf vertegenwoordigen, en zelfs al zijn hun klanten (lokale?) overheden dan zit daar waarschijnlijk nog redelijk wat kredietrisico op gezien hun klanten Spanje/Portugal/spul in Afrika zijn. Samen met een lading leverage, en het kan al snel zo zijn dan de huidige waardering helemaal niet zo gek is. Maar goed, misschien sla ik de bal helemaal mis, want nog geen jaarverslag van binnen gezien.
http://www.google.com/fin...Line&q=NASDAQ:PRMW&ntsp=0
Ik snap de investment thesis van Primo Water overigens nog niet helemaal. Bij value investing hoop je meestal toch dat het bedrijf in elk geval een keer winst heeft gemaakt...
is iemand nog aan het proberen volwaardig lid te worden?
[ Voor 8% gewijzigd door Config op 24-08-2012 08:25 ]
Ik ook, maar waar koop je het? Bij IB en Binck niet volgens mij...Rukapul schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:46:
Verder vind ik Conduril genoemd op oddballstocks wel een aardige kandidaat om nog eens naar te kijken.
Ja, ik heb Binck gisteren gemaild met wat algemenere vraag of je bij hen op de EasyNext Lisbon MTF kan handelen, maar nog geen antwoordRukapul schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:00:
Alex/Binck ondersteunt de Portugese beurs dus je kunt er een mailtje aan de klantenservice aan wagen om het te laten toevoegen.
Helaas...quote: Email BinckbankBinckBank faciliteert geen handel op EasyNext Lisbon. Ik heb voor u de suggestie doorgegeven om dit mogelijk te maken.
Wellicht dat de vraag te algemeen was?
In het verleden gaf ik bij Alex typisch gewoon fondsnaam, isin code en beurs door waarbij een aantal maal het fonds na een paar dagen toegevoegd werd, eenmaal toevoeging toegezegd werd maar niet verscheen en een enkele keer dat het niet mogelijk was.
Stel, ik koop met factor 200 leverage voor 10.000 euro aandelen X.
-Ik begrijp dat ik bij een koersstijging dan snel veel winst maak.
-Ik begrijp ook dat ik bij een koersdaling snel verlies maak en mijn 50 euro ook snel op 0 staat.
-Voor zover ik weet wordt in dat geval mijn positie automatisch gesloten en de aandelen weer verkocht zodat ik niet negatief kom.
Maar stel nou dat bedrijf X failliet gaat net nadat ik voor 10.000 euro aandelen gekocht heb. Of dat de beurswaarde instantaan halveert. Betekent dat dan dat ik moet bijbetalen? Want daar heb ik natuurlijk geen zin in. Zelfs als de kans maar klein is, acht ik dat risico onaanvaardbaar: ik wil niet meer kunnen verliezen dan ik kan inleggen.
Je hebt gewoon een hefboom product die gebaseerd is op de echte koers. Komt het aandeel op 0 Dan is jou positie ook 0. Echter het gevaar is dat als jij bijv 10.000 op je rekening heb staan dat hij deze positie leeg trekt totdat jou hele account leeg is. Niet alle brokers hebben dit overigens, maar been there done that. Daarom kun je het beste nooit overnight gaan met dit product.RemcoDelft schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:38:
N00bvraag: ik ben nu begonnen met enkele "oefenaccounts", momenteel bij plus500 en forexyard. Forexyard geeft ook 50 euro "echt" geld om mee te beginnen, met een leverage 200 zodat je 10.000 euro kan inzetten. Uit de voorwaarden kan ik het niet halen, dus daarom hier even vragen: is dit risicovrij, m.a.w. kan ik niet meer verliezen dan ik heb ingelegd (momenteel 50 euro "gratis geld" dus)? Of zit er een risico aan?
-Ik begrijp ook dat ik bij een koersdaling snel verlies maak en mijn 50 euro ook snel op 0 staat.
-Voor zover ik weet wordt in dat geval mijn positie automatisch gesloten en de aandelen weer verkocht zodat ik niet negatief kom.
Maar stel nou dat bedrijf X failliet gaat net nadat ik voor 10.000 euro aandelen gekocht heb. Of dat de beurswaarde instantaan halveert. Betekent dat dan dat ik moet bijbetalen? Want daar heb ik natuurlijk geen zin in. Zelfs als de kans maar klein is, acht ik dat risico onaanvaardbaar: ik wil niet meer kunnen verliezen dan ik kan inleggen.
om toch nog iets van een antwoord te geven: afaik bestaan beide modellen, namelijk dat de broker een stoploss garandeert of niet garandeert. Bij een niet gegarandeerde stoploss kan het dus zijn dat er niet verkocht wordt tegen de gewenste prijs en dat er dus een verlies overblijft. De broker zal je zonder probleem een margin call geven. Een gegarandeerde stoploss kan duurder (grotere spread) hebben.
Maar nogmaals: blijf hiervan weg (zelfs de marketing is gelijk aan online poker en casino's)
[ Voor 60% gewijzigd door Rukapul op 31-08-2012 16:54 ]
Exact - de marketing geeft het al aan. Kan je beter je geld gaan verdienen met tupperware feestjes of achter de roulette tafel. De risico's die je loopt zijn inderdaad zoals je vreest onaanvaardbaar in verhouding tot je kennis en vermogen.Rukapul schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:50:
<>
Maar nogmaals: blijf hiervan weg (zelfs de marketing is gelijk aan online poker en casino's)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als je echt de Forexmarkt wilt betreden zoek dan een DMA/STP broker welke onder toezicht staat van een financiële waakhond. Deze brokers verdienen hun geld op een eerlijke manier dus aan commissiekosten en een kleine spread tussen vraag en aanbod. Non DMA/STP brokers zijn meestal dealingdesks en zijn verdienen geld door tegen je te handelen, ze lokken je met geld wat ze vervolgens dubbel en dwars aan je terug verdienen.RemcoDelft schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:38:
N00bvraag: ik ben nu begonnen met enkele "oefenaccounts", momenteel bij plus500 en forexyard. Forexyard geeft ook 50 euro "echt" geld om mee te beginnen, met een leverage 200 zodat je 10.000 euro kan inzetten. Uit de voorwaarden kan ik het niet halen, dus daarom hier even vragen: is dit risicovrij, m.a.w. kan ik niet meer verliezen dan ik heb ingelegd (momenteel 50 euro "gratis geld" dus)? Of zit er een risico aan?
Mocht je de juiste broker hebben gevonden dan besteed veel aandacht aan moneymanagement. Leverages van 500 zijn waanzin! Daarnaast moet je niet meer dan 2% van je vermogen willen riskeren per trade welke weer voorzien moet zijn van de juiste risk/reward ratio. Zoals je al zult begrijpen is dit heel veel info op te behappen

Mocht je op zoek zijn naar een goede broker (MT4) zou ik eens eens een kijken nemen bij ATC brokers. Momenteel demo ik er en binnenkort ga ik nog twee maandje extra demo-en t.b.v. moneymanagement om vervolgens live te gaan

p.s. kennis van TA (technische analyse) is een must in de Forexmarket. Op forexfactory vind je een veelvoud aan info m.b.t. de forex.
praise the lord and raise my money
Je hoort mij absoluut niet klagen, ben ingestapt op $6,45, maar ik snap het niet helemaal
plus500 is een FTA goedgekeurde MT4 broker overigens, die een leverage van 1:10 op aandelen en tot 1:50 op valuta geven, dus hier geen enorme risico's tot veel winst of verlies.MrFX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:34:
[...]
Als je echt de Forexmarkt wilt betreden zoek dan een DMA/STP broker welke onder toezicht staat van een financiële waakhond. Deze brokers verdienen hun geld op een eerlijke manier dus aan commissiekosten en een kleine spread tussen vraag en aanbod. Non DMA/STP brokers zijn meestal dealingdesks en zijn verdienen geld door tegen je te handelen, ze lokken je met geld wat ze vervolgens dubbel en dwars aan je terug verdienen.
Mocht je de juiste broker hebben gevonden dan besteed veel aandacht aan moneymanagement. Leverages van 500 zijn waanzin! Daarnaast moet je niet meer dan 2% van je vermogen willen riskeren per trade welke weer voorzien moet zijn van de juiste risk/reward ratio. Zoals je al zult begrijpen is dit heel veel info op te behappen.
Mocht je op zoek zijn naar een goede broker (MT4) zou ik eens eens een kijken nemen bij ATC brokers. Momenteel demo ik er en binnenkort ga ik nog twee maandje extra demo-en t.b.v. moneymanagement om vervolgens live te gaan![]()
p.s. kennis van TA (technische analyse) is een must in de Forexmarket. Op forexfactory vind je een veelvoud aan info m.b.t. de forex.
praise the lord and raise my money
Ik ben overigens vandaag 4000 euro kwijtgespeeld op een slechte inschatting van mij (+ onverwacht slecht nieuws voor dat bedrijf). Aandeel is van +10% naar -8% gegaan de volgende dag en heeft heel die positie leeggemaakt

Je kan overigens nooit je account leegmaken met 1 slechte deal, plus500 heeft een margin call van 20% dus je houdt altijd 20% van je totale portefeuille over indien er een positie slecht gaan. Echter, je kan wel meer verliezen op 1 positie dan je geïnvesteerd hebt als je portefeuille groot genoeg is.
Stel je hebt 10000 euro beschikbaar en je koopt voor 2000 euro aan 1:10 leverage. Als dat aandeel plots 20 of 30% zakt kan je een groot deel van die 10000 euro kwijtspelen als je niet oplet en je andere posities automatisch sluiten als je dichter bij een onderhoudsmarges komt. Naar 0 zal het echter nooit gaan.
Overigens:
plus500 is een FTA goedgekeurde MT4 broker overigens, die een leverage van 1:10 op aandelen en tot 1:50 op valuta geven, dus hier geen enorme risico's tot veel winst of verlies.

[ Voor 33% gewijzigd door Hielko op 05-09-2012 16:48 ]
^^ Dat is dus mijn grote bezwaar hiertegen. Vooralsnog vind ik demo-accounts leuk om even mee rond te spelen, en voorlopig zal ik het daarbij houden.Hielko schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:46:
Wat als het bedrijf op -20% oid opent omdat er negatief nieuws uit is gekomen? Ben je toch mooi de bok. En zal dan ook nog maar eens goed de voorwaarden doorlezen of je dan ook niet mogelijkerwijs in de min kan komen te staan.
Houd er wel rekening mee dat plus500 naast je broker ook een marketmaker is iets wat imho niet wenselijk is. Daarnaast zijn de spreads vrij hoog GBP/USD bv 4 pips.SlasZ schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:38:
[...]
plus500 is een FTA goedgekeurde MT4 broker overigens, die een leverage van 1:10 op aandelen en tot 1:50 op valuta geven, dus hier geen enorme risico's tot veel winst of verlies.
Ik ben overigens vandaag 4000 euro kwijtgespeeld op een slechte inschatting van mij (+ onverwacht slecht nieuws voor dat bedrijf). Aandeel is van +10% naar -8% gegaan de volgende dag en heeft heel die positie leeggemaakt![]()
Je kan overigens nooit je account leegmaken met 1 slechte deal, plus500 heeft een margin call van 20% dus je houdt altijd 20% van je totale portefeuille over indien er een positie slecht gaan. Echter, je kan wel meer verliezen op 1 positie dan je geïnvesteerd hebt als je portefeuille groot genoeg is.
Stel je hebt 10000 euro beschikbaar en je koopt voor 2000 euro aan 1:10 leverage. Als dat aandeel plots 20 of 30% zakt kan je een groot deel van die 10000 euro kwijtspelen als je niet oplet en je andere posities automatisch sluiten als je dichter bij een onderhoudsmarges komt. Naar 0 zal het echter nooit gaan.
Ik wil eens kijken of het loont om de hoogste daler van gisteren vandaag te kopen.
* Hielko overweegt ook sterk om paar aandeeltjes te scoren
Ik heb ook IB, maar het is niet de makkelijkste broker om een account te openen, of zelfs maar om een trade te doen. Ik gebruik de webtrader, maar erg duidelijk kan ik die niet noemen. Daarnaast heb je te maken met een buitenlandse aanbieder, dus mocht er iets misgaan dan is het een stuk lastiger om je recht te halen.Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:56:
Waarom zou je iets anders overwegen dan Interactive Brokers als je gaat beleggen? Als ik zo zie, zijn ze altijd bij far het goedkoopste. Enigste is dat je in begin even veel moet inleggen.
Bovendien heeft Binck nu een nieuwe accountvorm waarbij je geen bewaarkosten meer betaalt. Voor een belegger met <12 trades per jaar zou dat goedkoper zijn dan IB, waar je minimaal 7 à 8 euro per maand moet betalen.
Probeer Yahoo finance eens. Kan je alles in excel zetten en mee spelen.Matis schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:57:
Is er ergens een website / overzicht waarin ik de historie van de hoogste stijgers en dalers per dag van de afgelopen x aantal dagen van de AEX kan terugvinden?
Ik wil eens kijken of het loont om de hoogste daler van gisteren vandaag te kopen.
http://finance.yahoo.com/q/hp?s=%5EAEX+Historical+Prices
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Zag het niet terugkomen in dit topic, maar het zal ongetwijfeld al zijn uitgezocht: hoe zit het eigenlijk als IB failliet zou gaan? Ben je wel direct eigenaar van de producten waar je inzit via IB en vallen je beleggingen dan dus buiten het faillissement of houdt je de producten via IB en zou je dus de sjaak zijn?DappereDodo schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:57:
[...]
Ik heb ook IB, maar het is niet de makkelijkste broker om een account te openen, of zelfs maar om een trade te doen. Ik gebruik de webtrader, maar erg duidelijk kan ik die niet noemen. Daarnaast heb je te maken met een buitenlandse aanbieder, dus mocht er iets misgaan dan is het een stuk lastiger om je recht te halen.
Bovendien heeft Binck nu een nieuwe accountvorm waarbij je geen bewaarkosten meer betaalt. Voor een belegger met <12 trades per jaar zou dat goedkoper zijn dan IB, waar je minimaal 7 à 8 euro per maand moet betalen.
Ik heb er wel eens naar gekeken en hoewel de details me zijn ontschoten staat me bij dat het theoretisch wel goed geregeld is, maar dat het complex is opgezet en je uiteindelijk afhankelijk bent van buitenlands recht. Als je een ding zeker weet in de financiele industrie is dat complexiteit zelden in het voordeel van de consument is
Toch nog eens naar kijken. Alex heeft hem inmiddels ook. Wellicht dat de vraag van eamelink dus effect heeft gehadHielko schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:42:
Iemand hier toevallig toch Conduril gekocht? Zie dat het ondertussen wel in Binck staat.
* Hielko overweegt ook sterk om paar aandeeltjes te scoren
Lekker orderboek trouwens: bied 18 laat 22
[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2012 11:10 ]
Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:31:
[...]
Zag het niet terugkomen in dit topic, maar het zal ongetwijfeld al zijn uitgezocht: hoe zit het eigenlijk als IB failliet zou gaan? Ben je wel direct eigenaar van de producten waar je inzit via IB en vallen je beleggingen dan dus buiten het faillissement of houdt je de producten via IB en zou je dus de sjaak zijn?
In principe zou je broker jouw assets gescheiden moeten houden. Maar bij MF Global ging dat ook niet helemaal lekker.Customer money is segregated in special bank or custody accounts, which are designated for the exclusive benefit of customers of IB. This protection (the SEC term is "reserve" and the CFTC term is "segregation") is a core principle of securities and commodities brokerage. By properly segregating the customer’s assets, if no money or stock is borrowed and no futures positions are held by the customer, then the customer’s assets are available to be returned to the customer in the event of a default by or bankruptcy of the broker.
Onvoorstelbaar!
Ik heb 0,0 ervaring met het uitoefenen van opties en verkopen van aandelen. Nu heb ik van mijn (Amerikaanse) werkgever van beide een aantal gekregen, welke momenteel interessant genoeg zijn om me hierin te verdiepen.
Mijn voornaamste vraag gaat over de belasting welke ik moet betalen. Ik ga er vanuit dat ik in Amerika belast zal worden, aangezien alles daar verloopt (hoofdkantoor werkgever, aandeel is genoteerd aan de Nasdaq en het betreft een Amerikaanse trader)? Ik heb echter geen idee van het percentage waarmee men mij zal gaan belasten? De transactie zal via Etrade verlopen en laat ik uitkeren naar een NL bankrekening (of er moet een interessanter alternatief zijn).
Iemand een tip waar ik hier wat meer over kan lezen?
Dit topic is gesloten.