Ik denk dat die kans helemaal niet zo klein is. In deze markt kun je zo weg zijn.Anoniem: 263922 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 01:55:
Voor de consument zou het enkel nadelig uit kunnen pakken als nVidia wegvalt, dat is geen situatie waar ik op zit te wachten iig.
Nu is het wel zo dat de kans op zo'n doemsituatie nihil is...
Het is zeer de vraag of GPU's als grootste bron van inkomsten, een haalbare toekomst is voor nVidia.
Ik denk dat je vooral naar de big picture moet kijken.
De toekomst (die al begonnen is) is waarschijnlijk:
- een geintegreerde CPU + GPU die alles aan kan tot en met het EUR 150 a 200 GPU segment.
- phones/tablets met zo’n geintegreerde CPU + GPU die zo krachtig zijn dat het eigenlijk draagbare desktops zijn. Je hebt je programma’s en data altijd bij je en connect (wireless) met een keyboard en grotere monitor thuis, op je werk etc.
De x86 integrated markt komt nVidia nooit meer binnen en de markt voor upper midend , highend GPU’s (>E200) is ook weer niet zo groot.
De enige echt logische weg om een grote speler te blijven en misschien zelfs wel een veel grotere speler te worden is inderdaad om ARM CPU s te gaan ontwerpen en deze te combineren met hun GPU’s waar ze natuurlijk wel heel veel kennis hebben.
Met alles wat het laatste half jaar in het nieuws is gekomen is duidelijk te zien dat nVidia deze kant probeert op te gaan. En ik denk dat nVidia een bedrijf is, dat ondanks dat ze in ARM late to market zijn, een behoorlijke kans maakt om te slagen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2