Springstof schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:45:
[...]
Let wel: het gaat mij, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, om het 95% betrouwbaarheidsinterval en deze is groter dan een standaard afwijking.
Dat terzijde, het kan inderdaad zo zijn dat het vrij kleine getallen betreffen, maar dat is een aanname net zoals het een aanname is dat het vrij grote getallen kunnen betreffen.
Om hier duidelijkheid over te krijgen verwacht ik dus ook dat reviews de betreffende getallen dan ook voortaan gaan weergeven, want op basis daarvan kunnen harde en terechte conclusies getrokken worden wanneer resultaten met elkaar worden vergeleken en het verhoogt de validiteit van de resultaten.
Win-win situatie.
95% betrouwbaarheidsinterval ????
95% lijkt me wel een beetje aan de accurate kant voor zoveel omgevings variabelen.
Ik denk dat het een beetje onzinnig is om zo naar score's te kijken, je gaat gewoon een bench niet 10x draaien.
Echter als je een FPS meting doet in een game met een x aantal meetpunten kan het wel ergens nut hebben om x% van de toppen (zowel negatief als positief) eruit te halen.
Echter ben ik juist geinteresseerd in de toppen, het kan je hele game ervaring bepaalen.
En je kunt ook praten over betrouwbaarheid, maar uiteindelijk wil ik gewoon weten hoe een kaart presteerde op een systeem uit dezelfde prijsklasse of iets hoger/met een kleine OC.
Dus wat dat betreft is elke revieuw representatief voor een bepaalde doelgroep en dan kun je wel de uitkomst willen aanpassen met allemaal leuke termen en reken grapjes maar daar presteert een kaart als je aan het gamen bent echt niet beter of slechter van.
Springstof schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:00:
[...]
Mag ik de berekening zien waaruit jij uitmaakt dat de steekproefgrootte minstens 200 moet zijn?
Als je bepaalde uitkomsten significant wilt krijgen hoeft je steekproefgrootte echt niet heel groot te zijn.
Zou best kunnen dat het bij voor de reviewmethode van HardOCP het geval kan zijn, maar eerlijk gezegd weet ik dit niet zonder berekening.
Oke misschien heb ik een beetje slecht geslapen en pass vijf koppen koffie op, maar significant of niet, en 200 keer of 10.000 keer, het kan me echt niks schelen en het is geen nieuws.
Echt dit is leuk voor een wiskunde forum maar wij hebben het hier gewoon over prestaties van een kaart en niet over een onderzoek naar het gemiddelde stroomverbruik van bevolking tussen de 28 en 46 tijdens de paasdagen...
@Springstof, begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt tof dat je alles aan de kaak stelt, anders valt er ook niets meer te bediscussiëren natuurlijk. Maar het gaat nu een beetje OT

Dat geld natuurlijk ook voor de rest, maar jij bent op dit moment aanvoerder van de discussie
Ik kan hier niet eens terugvinden dat Nvidia drie dagen geleden PhysX SDK 3.0 de deur uit heeft geschopt.
http://physxinfo.com/news...dk-3-0-has-been-released/