Testing, one, two ...
Wel heb ik twee videofiles die niet helemaal goed werken. Namelijk de befaamde killa-sample en The Dark Knight op 1080p. Een andere 1080p werkt voorbeelding. Nu vraag ik me af of ik nog iets in moet stellen in de Bios of iets speciaals in Open Elec. Iemand die me een tip kan geven?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar , ik sta op het punt een dergelijk systeem samen te stellen, maar het mooet natuurlijk wel werkbaar zijn.ck2000nl schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:11:
Ik heb dus de AD02 met 8 GB geheugen en OpenELEC 1.02 op een Transcend 16GB class 10 SD kaart. Als scherm heb ik een Dell 27" monitor op DVI.
Gisteren probeerde ik een 1080p versie MKV van Tron af te spelen vanaf een Samsung G2 USB2.0 hdd, en het viel me op dat het beeld niet vloeiend (schokt) was in de intro. Geluid loopt in sync met het beeld.
Is de film dan te zwaar voor de AD02? Dezelfde film via dezelfde hdd loopt wel vloeiend op een AC Ryan Playon!HD versie 1.....
Verder staat "interlace" op AUTO, "adjust display refresh rate to match video" enabled, "sync playback to display" enabled.
Zijn er andere instellingen waar ik aan kan denken? Thanks!
Ik heb zelf ook een AD02 (Win 7 + XBMC) en ik ben nog niks tegengekomen wat ik niet af kon spelen. Films vanaf USB, HDD of netwerk doen het hier gewoon prima.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Mijn Dark Knight mkv van 1080p speelt ie wel weer af.
Ik denk dat de Linux ondersteuning voor Fusion nog beter moeten worden voordat echt alles goed afspeelbaar is.
Instellingen-Video-AfspelenJelte schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:45:
Waar kun je instellen dat je hardware acceleration wilt gebruiken?
http://specs.tweak.to/6635
Dat lijkt het probleem niet te zijn. Heeft iemand hier een AD10/AD02 die geen enkel probleem heeft met het afspelen van zijn/haar video bestanden? Wil die iemand dan graag zijn/haar videoinstellingen delen? Inclusief zaken die in de Bios ingesteld worden.
Ik herken de problemen helemaal niet met mijn AD02.Jelte schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:53:
[...]
Dat lijkt het probleem niet te zijn. Heeft iemand hier een AD10/AD02 die geen enkel probleem heeft met het afspelen van zijn/haar video bestanden? Wil die iemand dan graag zijn/haar videoinstellingen delen? Inclusief zaken die in de Bios ingesteld worden.
In de BIOS heb ik C6 disabled en AHCI enabled (was nog voor toen ik windows probeerde) en verder die groene ring (backlight) uitgeschakeld. Ook heb ik de BIOS naar laatste recente verise geupgrade.
Wat video settings betreft in OE (pre-EDEN weliswaar) heb ik nagenoeg niks veranderd en is het redelijk default. Enige wat ik aan video gedaan heb is calibratie om scherm passend te maken.
Ik heb niks met LCD drivers lopen spelen of wat dan ook, ververingsfrequentie enz ook niet aangezeten.
:update:
Sinds een reinstall van build 8750 van OE pre-eden wil mijn AD02 niet meer uit slaapstand komen, iemand dezelfde ervaring?
Ik wil eigenlijk niet terug naar Dharma build vanwege Trakt Utilities welke alleen op pre-eden werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 20-11-2011 17:41 ]
Verwijderd
Als het gaat om sommige bestanden dan is het gewoon een bekend probleem. OpenElec + Fusion speelt gewoon niet alles perfect af. Daar kun je niks aan veranderen, behalve je bestanden op een andere manier encoden of wachten op een fix in de toekomst.Jelte schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:53:
[...]
The Dark Knight 1080p toont constant artifacts, geluid loopt wel synchroon;
Dark City toont regelmatig een ander frame tussendoor (van eerder of later);
Shaun the Sheep loopt gewoon klote, maar dat ligt vermoedelijk echt aan het bestand zelf.
Heb jammer genoeg nog geen reactie van de kenners hierover ontvangen.
Wellicht hebben jullie hier toch wel een mening over?
In ieder geval hebben jullie hier wel ervaring mee...
Dus mijn vraag nogmaals...
Is de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC in zijn klasse. Wil er max 500 euro aan uitgeven en heb bij voorkeur iets dat GEEN geluid maakt aangezien hij in mijn woonkamer komt te staan.
Ik merk door de reactie te lezen dat er nogal wat problemen zijn met de Zotac en dat niet alles "gewoon" vlekkeloos werkt...
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.
Tino
tino schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:44:
Heren,
Met veel interesse heb ik deze topic een beetje doorgespit. Jammer genoeg heb ik 3 weken geleden een Popcorn Hour A-300 gekocht en zit mijn aankoop nu te overdenken.
Zou graag een Mini HTPC hebben waar ik naast het gebruik als mediaplayer ook mee zou kunnen browsen / internetten etc.
Daarnaast vind ik de manier waarop je slideshows etc kunt bekijken op een computer nog vele male beter dan hoe dat werkt op een mediaplayer, om nog maar niet te spreken over het gebruik van audio etc.
Mijn vraag is nu of de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC is in zijn klasse. Wil er max 500 euro aan uitgeven en heb bij voorkeur iets dat GEEN geluid maakt aangezien hij in mijn woonkamer komt te staan.
Hoop dat jullie mij enigzins in de goede richting kunnen leiden...
Bedankt alvast.
Tino
Hallo Tino, dat je geen antwoord heb gekregen op je vragen komt misschien door de variëteit aan antwoorden die gegeven kunnen worden.tino schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:31:
Heren,
Heb jammer genoeg nog geen reactie van de kenners hierover ontvangen.
Wellicht hebben jullie hier toch wel een mening over?
In ieder geval hebben jullie hier wel ervaring mee...
Dus mijn vraag nogmaals...
Is de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC in zijn klasse. Wil er max 500 euro aan uitgeven en heb bij voorkeur iets dat GEEN geluid maakt aangezien hij in mijn woonkamer komt te staan.
Ik merk door de reactie te lezen dat er nogal wat problemen zijn met de Zotac en dat niet alles "gewoon" vlekkeloos werkt...
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.
Tino
[...]
Is de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC in zijn klasse?
Ja, Nee, misschien. Alle antwoorden kunnen van toepassing zijn. Afhankelijk van wat jij aan overige eisen stelt aan het apparaat. V.w.b. je maximale bedrag denk ik dat er heel veel te realiseren is maar je zult toch ietsje specifieker moeten zijn met je lijstje met wensen.
Als voorbeeld; als jij een apparaat wilt hebben wat helemaal stil is dan vallen er heel veel af. Als jij genoegen kunt nemen met een apparaat wat nauwelijks hoorbaar is tijdens gebruik dan wordt de groep al groter.
Als jij met Windows (7) aan de slag wilt gaan dan zul je vrijwel zeker andere antwoorden gaan krijgen dan bij de opensource software. De gebruikte Media afspeel software zal ook een diversiteit aan antwoorden gaan geven en zo kan ik nog wel doorgaan. Je zult dus zelf je wensen wat uitvoeriger moeten gaan beschrijven wil er een antwoord uit gaan rollen waar jij je in kunt gaan vinden.
Testing, one, two ...
Bedankt voor je reactie. Zal proberen mijn wensen wat te verduidelijken...hardware-lover schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:04:
[...]
Hallo Tino, dat je geen antwoord heb gekregen op je vragen komt misschien door de variëteit aan antwoorden die gegeven kunnen worden.
Is de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC in zijn klasse?
Ja, Nee, misschien. Alle antwoorden kunnen van toepassing zijn. Afhankelijk van wat jij aan overige eisen stelt aan het apparaat. V.w.b. je maximale bedrag denk ik dat er heel veel te realiseren is maar je zult toch ietsje specifieker moeten zijn met je lijstje met wensen.
Als voorbeeld; als jij een apparaat wilt hebben wat helemaal stil is dan vallen er heel veel af. Als jij genoegen kunt nemen met een apparaat wat nauwelijks hoorbaar is tijdens gebruik dan wordt de groep al groter.
Als jij met Windows (7) aan de slag wilt gaan dan zul je vrijwel zeker andere antwoorden gaan krijgen dan bij de opensource software. De gebruikte Media afspeel software zal ook een diversiteit aan antwoorden gaan geven en zo kan ik nog wel doorgaan. Je zult dus zelf je wensen wat uitvoeriger moeten gaan beschrijven wil er een antwoord uit gaan rollen waar jij je in kunt gaan vinden.
Ik heb momenteel de volgende setup:
* Pioneer Receiver VSX-921
* Sharp Full HD Aquios LCD scherm
* Harman Kardon 5.1 Speakerset HBT-600 (d8 ik)
* Popcorn Hour A-300 (die ik wil vervangen door een HTPC)
HIer mijn wensen:
* Hij moet redelijk stil zijn. Bij voorkeur helemaal stil, maar mocht dat niet lukken dan wel een zeer minimale geluidsproductie.
* Zou graag gewoon kunnen internetten (browsen, flash filmpjes bekijken etc)
* Zou graag alle audio DTS, DD5.1 etc via HDMI laten verlopen.
* Alle filmpjes moeten vlekkeloos afspelen.
* Zou graag XBMC erop draaien zonder problemen.
Wil gewoon een mediaplayer die probleemloos werkt. Mijn vrouw en kids moeten er immers ook gewoon gebruik van kunnen maken. Met de A-300 hebben ze geen problemen mee. De UI is simpel en werkt. Zoiets wil ik ook voor mijn HTPC.
Hoor graag van jullie... Alvast bedankt.
Verwijderd
Gezien je budget kun je hem misschien beter zelf bouwen. Dan heb je net wat meer power om alles perfect af te spelen. Tweakers heeft hiervoor een goede guide:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011
Ik heb er Windows 7 Professional 64 bit op gezet, wat zonder problemen ging, maar daarna kreeg ik al mijn eerste crash naar reboot. Geen foutmelding, gewoon zonder pardon rebooten (met uiteraard de keuze om in veilige modus op te starten, etc.). Eerst dacht ik dat het aan de drivers o.i.d. zou liggen, of gewoon pech, maar sinds doen doet hij het erg vaak. Tijdens het installeren van Windows Updates, tijdens het kijken naar een serie of film, en zelf tijdens het internetten.
Qua aansluitingen heb ik een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard in de USB zitten, en een HDMI kabel naar de televisie. Internet via WiFi, dus verder niets op aangesloten.
Ik heb niet zoveel verstand hiervan, maar omdat ik geen foutmelding of BSOD krijg, gok ik dat het hardware-gerelateerd is. Want dit soort dingen heb ik ooit ook meegemaakt met oververhitte PCs/videokaarten.
Overigens heb ik de RAM-bankjes al omgewisseld, maar dat heeft niet geholpen.
Kan iemand hier mij helpen met erachter komen wat er mis is? Tests die ik kan doen om te kijken of er een hardware probleem is, en welke hardware het probleem veroorzaakt?
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Ik heb toch nog wat twijfels en daarom wil ik het nog even voorleggen.
Mijn idee is de volgende componenten:
De Zotac AD02
SSD-schijf: Vertex Plus 2,5" 60GB
Intern geheugen: Kingston KVR1066D3S7/4G
Windows 7
Bedraad aansluiting op het netwerk
De bedoeling is aan te sluiten op de televisie en de Onkyo receiver. Of alleen via HDMI op de Onkyo receiver.
Ik wil gebruik maken van de Boxee box software en ook eventueel XMBC (omdat Boxee geen DTS-geluid doorgeeft). Daarnaast wil ik rechtstreeks via internet video's kunnen streamen (Veetle, Sopcast e.d.).
Voldoet de configuratie aan mijn eisen?
Kan er via het netwerk HD-films vloeiend afgespeeld worden (of toch beter wachten op de MSI dc 100?)?
Al eerder in dit topic aan bod gekomen, maar geen reactie gevonden: Hoe kom je in de BIOS van de ZOTAC om de AHCI in te schakelen?
Omdat ik las dat er ook mbv makemkv blurays afgespeeld kunnen worden heb ik dat geprobeerd, helaas dit krijg ik niet aan de gang. Toch weer de win7 lijdensweg geprobeerd, daar speelt de mkv wel soepel af, maar bij de bluray iso en de uitgepakte iso moet je de hele structuur door op de film te starten.
Uiteindelijk heb ik de laatste 386 fusion pre-eden r8783 geprobeert met aeon mq3. Wat een verademing!
In 2 minuten geïnstalleerd en een half uurtje paden goed zetten en skin configureren, alles draait vlekkeloos.
intentionally left blank
Mijn laptop wil via de versterker wel gewoon fullscreen, dus het ligt volgens mij aan de Zbox. Iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen?
Mijn wensenlijst :
- moet stil zijn, alleen kan ik nergens terug vinden hoe stil die is.
- Low power consumption
- Moet vloeiend Windows 7 kunnen draaien
- XBMC - DXVA hardware versnelling
- Moet vloeiend websites met flash kunnen afspelen
- IR extender
- 3D full HD afspelen (1.4 HDMI compatible?)
Of heeft het zin om te wachten op de MSI DC100 ? Die lijkt een stuk goedkoper all in pricewatch: MSI Wind Box DC100-010XEU. Voor de Nano + 4GB + 250 GB disc ben ik 315 kwijt.
[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 29-11-2011 12:10 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verwijderd
Cool, dan ga ik het ook proberen. Ik heb nog een paar probleem files. Vandaag is r8841 trouwens ook beschikbaar.pjeterinfo schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:15:
Van het weekeind toch weer bezig geweest met wat expirementen, in Openelec 1.0.2 fusion had ik op de AD10 3 probleem films. 1 mkv die stottert, lijkt wel of er af en toe een frame terug springt, dit heb ik ook met 1 bluray mt2s. En één bluray iso welke gewoon niet wil afspelen.
Omdat ik las dat er ook mbv makemkv blurays afgespeeld kunnen worden heb ik dat geprobeerd, helaas dit krijg ik niet aan de gang. Toch weer de win7 lijdensweg geprobeerd, daar speelt de mkv wel soepel af, maar bij de bluray iso en de uitgepakte iso moet je de hele structuur door op de film te starten.
Uiteindelijk heb ik de laatste 386 fusion pre-eden r8783 geprobeert met aeon mq3. Wat een verademing!
In 2 minuten geïnstalleerd en een half uurtje paden goed zetten en skin configureren, alles draait vlekkeloos.
Helaas ben ik niemand tegengekomen met hetzelfde probleem, laat staan een oplossing. Dus ik ga de support van Zotac maar eens proberen. *fingers crossed*Jelte schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:50:
Sinds enkele dagen wil XBMC met openelec niet meer helemaal fullscreen draaien. Er zit aan alle zijden een zwarte rand. De instellingen van xbmc staan gewoon op fullscreen Full HD, maar het speelt ook al vanaf het bootscherm.
Mijn laptop wil via de versterker wel gewoon fullscreen, dus het ligt volgens mij aan de Zbox. Iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen?
Beeldscherm calibratie helpt ook niet?Jelte schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:15:
[...]
Helaas ben ik niemand tegengekomen met hetzelfde probleem, laat staan een oplossing. Dus ik ga de support van Zotac maar eens proberen. *fingers crossed*
Ik ben overigens zelf laatste OE (pre-eden) build aan het compileren maar dat duurt wel ff , is al paar uurtjes bezig
Verwijderd
Overigens heb ik dit 'probleem' met mijn gewone PC sinds ik een 24" Samsung scherm heb. Dat kwam door de ATI kaart. In de catalyst software kon ik dit aanpassen naar full screen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 14:17 ]
Een anders scherm kan ik helaas niet proberen. De TV is de enige met HDMI. Maar mijn laptop geeft via HDMI wel gewoon een volledig scherm.
[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 29-11-2011 14:18 ]
Verwijderd
Dat heb ik zelfs bij het BIOS scherm. Dan zit er alle kanten een zwarte balk omheen. Vreemd genoeg had ik dit niet bij mijn vorige 23" inch Philips scherm. Het trad dus echt pas op toen ik er een nieuw scherm aan hing.Jelte schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:18:
En had je dat alleen in Windows of ook al tijdens het booten?
Een anders scherm kan ik helaas niet proberen. De TV is de enige met HDMI. Maar mijn laptop geeft via HDMI wel gewoon een volledig scherm.
Hier een linkje van wat er ongeveer bij mij speelde en hoe het op te lossen:
http://www.aoclarkejr.com...nd-underscan-options.html
Het gaat wel om een andere versie, maar het probleem is hetzelde.
Overigens heb ik op dezelfde PC een tijdje terug ook OpenElec gedraaid vanaf USB-stick, omdat mijn SSD stuk was. Bij de BIOS nog steeds balken, maar na het laden van OpenElec wel full screen,
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 14:29 ]
Dankje voor het schopje in de goede richting.
Ik heb overigens gisteren weer een reinstall gedaan, nu uiteindelijk op een hhd. Weet iemand waar de release notes van de beta's staan, als die er zijn? De change logs van de verschillende pre fusion edens zijn namelijk hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:10:
[...]
Cool, dan ga ik het ook proberen. Ik heb nog een paar probleem files. Vandaag is r8841 trouwens ook beschikbaar.
Ik heb nu gelijk de r8841 geïnstalleerd, wat mij ook in deze versie opvalt is dat de cpu load welke je tijdens een film mee kan laten lopen niet overeenkomt met de cpu load in top.
intentionally left blank
En die oplossing is om een regel toe te voegen aan je fglrx.conf bestand. Deze staat in de config map van je share bijv \\192.168.1.25\configfiles\fglrx.confJelte schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:39:
Lijkt inderdaad mijn probleem te zijn. En voor windows heb ik dus een oplossing, nu nog voor linux (openelec).
Dankje voor het schopje in de goede richting.
Voeg daar de volgende regel aan toe en je underscan is verleden tijd:
DigitalHDTVDefaultUnderscan=V0
Fijn
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Op welke Zbox? Op de ad10 kunnen in ieder geval de half sbs files goed afgespeeld worden.Alleen de losee ondertitles zijn daarbij een probleem omdat deze in 3d verspreid worden weergegeven.donald_dick schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:56:
Zou iemand kunnen testen/weet iemand of mkv3d wordt ondersteund?
intentionally left blank
Ben hier aan begonnen omdat ik het de laatste keer voor mijn gevoel lang vond duren dat er een nieuwe daily build kwam en omdat ik de dual audio wilde proberen welke voor Dharma beschikbaar is.
Wat ik gebruikt heb om dit te compilen is:
VirtualBox install met Ubuntu 10.10 en de volgende packages: build-essential nasm flex bison gawk autopoint gperf autoconf automake m4 cvs libtool byacc texinfo gettext zlib1g-dev libncurses5-dev libreadline6-dev libssl-dev xsltproc libxml-perl git
Van de devel weet ik zeker dat ze beide werken, vanmiddag ga ik de Dharma builds proberen maar voor wie wil kan het zelf al proberen.
http://db.tt/L2VJNmLp
Voor wie het zelf ook wil proberen wanneer aan bovenstaande eisen voldaan is, ubuntu install met benodigde packages, hier beknopte commando's/instructies:
git clone https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv.git
pre-EDEN
git checkout master (nodig wanneer je Dharma gedaan hebt)
32bit: PROJECT=Fusion ARCH=i386 make
64bit: PROJECT=Fusion ARCH=x86_64 make
Dharma
git checkout openelec-1.0
echo 1.0.3 > VERSION (anders problemen met external packages)
32bit: PROJECT=Fusion ARCH=i386 make
64bit: PROJECT=Fusion ARCH=x86_64 make
Voor Dharma moet je nog een 3 2 tal files aanpassen om problemen te voorkomen. (oude PKG_URL verwijderen of excluden met #)
packages/sysutils/pciutils/meta
PKG_URL="http://mirror.linux.org.au/software/utils/pciutils/$PKG_NAME-$PKG_VERSION.tar.bz2"
packages/network/ethtool/meta
PKG_URL="http://mirror.linux.org.au/software/network/ethtool/$PKG_NAME-$PKG_VERSION.tar.bz2"
Project options file en zet een # voor regel:
ADDITIONAL_DRIVERS="asix-ax887xx AF9035 a867_drv aver_h826d"
Bovenstaande geeft error's waardoor je niet verder kunt, heeft iets te maken met usb drivers en DVB device, ik heb het niet dus niet belangrijk voor me.
Hier is de fixed driver patch.
zet release achter make en je krijgt een install pakketje voor usb stick.
In project folder staan de andere projects, ION , generic , intel enz
Het wordt dan bv: PROJECT=ION ARCH=i386 make (case sensitive!)
Als je eerste keer start is ie wel een paar uur bezig, hierna gaan de volgende builds een stuk sneller.
Als je files aangepast heb en je wilt switchen tussen branches: git reset --hard HEAD
git pull om git repo bij te werken.
Dat was het wel zo'n beetje.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 02-12-2011 12:27 ]
en heb jij op de ad10 ook geprobeerd om full SBS te draaien?pjeterinfo schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:56:
[...]
Op welke Zbox? Op de ad10 kunnen in ieder geval de half sbs files goed afgespeeld worden.Alleen de losee ondertitles zijn daarbij een probleem omdat deze in 3d verspreid worden weergegeven.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
[ Voor 14% gewijzigd door pjeterinfo op 02-12-2011 15:41 ]
intentionally left blank
De monitor kan resoluties aan tot maximaal 2500x1600, maar het lukt mij niet om de zbox op deze resolutie in te stellen. Het maximum is 1250x800.
Ik gebruik de videodrivers van Zotac.
Is dit soms de maximale resolutie?
Gr. Geert
Daar staat:
- DX11 class iGPU, Pixel Shader 5.0
- Max. shared memory 512MB
- Multi VGA Output options: D-Sub, DVI-D and HDMI
- Supports HDMI Technology with max. resolution up to 1920x1200 (1080P)
- Supports DVI with max. resolution up to 1920x1200 @ 75Hz
- Supports D-Sub with max. resolution up to 2048x1536 @ 85Hz
- Supports HDCP function with DVI and HDMI ports
- Supports Full HD 1080p Blu-ray (BD) / HD-DVD playback with DVI and HDMI ports
- Supports Dolby® TrueHD and DTS-HD Master Audio through HDMI port
Ik vermoed dat je dan dual-dvi nodig hebt, wat dus niet op de AD02 zit

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Hierop heb ik 4 gb geheugen geinstalleerd en een Crucial SSD-schijf van 64 gb.
Als OS heb ik Windows 7 Home Premium.
Alles werkt uitstekend. Ik heb alleen problemen met Sopcast p2p tv. Dit geeft stotterend beeld en geluid.
Ligt dit aan de processor die p2p-tv (download en upload) gewoon niet aan kan; of ligt dit aan windows 7?
Via compatibiliteitsproblemen wordt het programma nu opgestart waarbij de OS gefingeerd wordt op windows xp. Maar dit werkt niet.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Welke OS gebruik je? Ook windows 7?Darkzell schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:10:
Ik gebruik zelf ook sopcast op mijn ad02, en dat loopt prima hier zolang de internetverbinding goed is. Als het hapert bij mij dan ligt het aan de verbinding, niet zozeer aan de AD02.
Ik krijg de Sopcast niet goed werkend. Terwijl de internetverbinding goed is. Probeer ik het gewoon op mijn desktop computer dan werkt Sopcast wel goed.
Hier staat een artikeltje over de video settings in AMD catalyst, voor een betere playback.
http://nl.hardware.info/r...50-video-instellingen-amd
Ook Windows 7. Gewoon geïnstalleerd, en verder niets aan de instellingen ofzo gedaan. Ik zou dus ook niet weten waar het aan kan liggen.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:48:
[...]
Welke OS gebruik je? Ook windows 7?
Ik krijg de Sopcast niet goed werkend. Terwijl de internetverbinding goed is. Probeer ik het gewoon op mijn desktop computer dan werkt Sopcast wel goed.
Even mezelf quoten, heb het ondertussen gevonden op de http://www.zotacusa.com/h...-with-afudos]zotacusa.com site.Exocet schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:10:
Is er een duidelijke beschrijving voor een dos bios update via usb? In de handleiding staat niks en kan zo op internet ook geen duidelijke instructies vinden.
Waarom is er eigenlijk zowel zotac.com als zotacusa.com met duidelijk andere inhoud?
Maar nu het volgende probleem, ik kom niet in de bios. Bij het opstarten gebruik ik de DEL key (F11 ook geprobeerd), maar ik kom niet in het bios scherm. De ad02 blijft in het splash screen hangen met rechts onderin in tekst "99" of "98". Als ik de DEL key niet gebruik bij het opstarten start ie wel gewoon door.
Enige wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het wellicht aan mijn keyboard ligt, die is nu wireless.
Ik heb daar wel eens eerder gezeur mee gehad, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om er een direct in te pluggen keyboard aan te hangen.
Ik draai overigens openelec erop geen W7
[ Voor 6% gewijzigd door kipkruide op 05-12-2011 15:50 ]
Is inderdaad het wireless toetsenbord, met een usb toetsenbord werkt het wel. Bedankt voor de tip!kipkruide schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:49:
Zelfde probleem geconstateerd, heb er alleen nog geen oplossing voor.
Enige wat ik tot nu toe kan bedenken is dat het wellicht aan mijn keyboard ligt, die is nu wireless.
Ik heb daar wel eens eerder gezeur mee gehad, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om er een direct in te pluggen keyboard aan te hangen.
Ik draai overigens openelec erop geen W7
Draai ook openelec en het toetsenbord werkte in xbmc wel, vreemd.
Ik controlleer het geregeld en kom elke keer zo rond de 60 graden uit, lijkt me nog steeds normaal aangezien ik niet anders gezien heb maar is dit wel normaal?
Mijn fan heb ik nog op default staan en ben bang als ik deze lager afstel hij warmer gaat worden. Ook heb ik MQ3 en nog wat scripts draaien welke wellicht een zwaardere belasting vormen voor de AD02 en dus deze temp veroorzaakt.
Deze vraag omdat als de ruimte volledig stil is ik de fan van de AD02 kan horen. Nu weet ik dat dit niet volledig geluidsstil kan zijn maar mede door de temp zal deze toch wat harder draaien vermoed ik.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2011 10:10 ]
Daar moeten ze in het Fusion platform nog wat op vinden.
De temp die ik me kan herinneren van mijn AD10 is rond de 55ºC (ook MQ3), maar zal vanavond nog wel even kijken.
Klinkt wel bekend wat je nu zegt, tijdens film heb ik er idd minder last van.Jelte schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:13:
Probleem is nog immer dat het menu van XBMC meer van de CPU verlangt dan het afspelen van een film. Daardoor zul je tijdens de film de fan niet (of nauwelijks) horen en in het menu wel.
Daar moeten ze in het Fusion platform nog wat op vinden.
De temp die ik me kan herinneren van mijn AD10 is rond de 55ºC (ook MQ3), maar zal vanavond nog wel even kijken.
Het is zoiezo niet zo heel storend maar viel me al poos op.
Heb overigens wel een uitdaging erbij (wat ik al eerder gezien heb bij tweakers) en dat is een zwart randje rond het beeld welke ik niet weg krijg.
Nog nooit gehad met OpenElec en enige wat ik gedaan heb/had was een reboot, als ik maar niet weer een reinstall moet doen
Eens zien of ik het met build 8877 weg krijg.
:update:
Niet dus, dan maar een reinstall
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2011 10:54 ]
http://specs.tweak.to/6635
Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Achja, houd je van de straatJelte schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:53:
Zonde van je reinstall schumi, want een paar posts geleden stond de oplossing:
Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Thanks voor oplossing iig, er was zoiezo nog meer maar die was wel het vervelendst
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 06-12-2011 12:23 ]
Even een kick. WOL werkt bij mij helaas niet via de Android XBMC remote bij mijn AD02.Grrrrrene schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:47:
[...]
WOL werkt ook als hij uitstaatTenminste, hier wel. Ik kan mijn AD02 aanzetten met Android XBMC remote. Uitzetten helaas niet (niet met 1 dedicated knop), maar dat zal ik 's een feature request maken
Moet je hiervoor nog bepaalde instellingen doen in de bios ?
Draai trouwens de 1.0.2 openelec fusion build.
Staat MAC-adres van AD02 in de app?Exocet schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:38:
[...]
Even een kick. WOL werkt bij mij helaas niet via de Android XBMC remote bij mijn AD02.
Moet je hiervoor nog bepaalde instellingen doen in de bios ?
Draai trouwens de 1.0.2 openelec fusion build.
Ik wil ermee films kijken en een beetje surfen, voornamelijk voor Youtube en uitzendinggemist. Gebruik makend van Windows 7 met Windows media center of XBMC.
Welke van de 2 is de beste keus wat betreft chipset? De AD02 of de ID41? Wat is het verschil tussen de Intel van de ID41 en de AMD chipset van de AD02?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Als je toch van plan bent Windows 7 te installeren, dan zou ik gaan voor de AD02. De AMD E-350 in de AD02 is in de meeste gevallen krachtiger dan de ATOM in de ID41 als je puur naar de CPU performance kijkt. Dit vertaalt zich in een iets vlotter reagerende PC in het algemeen.bramv82 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:09:
Ik overweeg een Zotac boxje aan te gaan schaffen. Na veel vergelijken ben ik nu aan het twijfelen tussen de AD02 en de ID41. De AD10 is geen optie omdat daar geen optical audio op zit en mijn TV geen DTS doorgeeft.
Ik wil ermee films kijken en een beetje surfen, voornamelijk voor Youtube en uitzendinggemist. Gebruik makend van Windows 7 met Windows media center of XBMC.
Welke van de 2 is de beste keus wat betreft chipset? De AD02 of de ID41? Wat is het verschil tussen de Intel van de ID41 en de AMD chipset van de AD02?
Beide zijn natuurlijk prima in staat full-hd video weer te geven.
De AD02 heeft volgens mij nog een voordeel op het gebied van geluid, iets met HD audio? Iemand die hier nog wat over kan zeggen?
Begrijp ik het goed dat de ID41 wat beter ondersteund wordt door openelec? Of werkt dit in principe met de AD02 ook prima? In principe wil ik gewoon gaan werken met Windows 7 omdat dit bekend terrein is en ik met openelec niet kan browsen (toch?), maar ik wil de opties open houden als mijn mening hierover in de toekomst verandert
Edit: ik zie op de website van openelec dat de AD10 wel ondersteund wordt. Op de optical audio na is deze volgens mij gelijk aan de AD02. Ik neem aan dat het op de AD02 dus ook moet werken...?
Edit2: Heeft er iemand nog tips voor een goede afstandbediening die werkt met windows media center?
[ Voor 26% gewijzigd door Blackouts op 07-12-2011 14:28 ]
Mijn doel is om vanaf mijn QNAP NAS content te streamen via powerline naar de ZBOX.
verder wil ik het geluid via de TV en wellicht later via een surround set laten gaan en de mogelijkheid hebben om uitzending gemist, veronica gemist etc te kunnen zien.
Ik zit te twijfelen tussen een AD02, NANO AD10 of VD01 nano.
Ik wil dit combineren met windows 7, een crucial 128GB SSD en 4g RAM van Kingston.
Mijn vraag is welk systeem het handigste is voor mijn eisen.
Verder vraag ik me af of ik met een externe DVD lezer windows 7 op de SSD kan zetten als ik de DVD lezer aan de ZBOX hang.
Kan iemand mij advies geven?
Alvast bedankt!
Ik zou de VD01 toch van je lijstje schrappen. Wel jammer, het is de goedkoopste van 't stel, maar de cpu is gewoon niet zo krachtig als de AMD E-350, en daarnaast is de GPU gedeelte van de VD01 ook niet bijster snel/modern. Wel snel genoeg voor 1080P in de meeste gevallen, dat dan weer wel.nosehook schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:20:
Ik zit te twijfelen om een ZOTAC ZBOX te kopen.
Mijn doel is om vanaf mijn QNAP NAS content te streamen via powerline naar de ZBOX.
verder wil ik het geluid via de TV en wellicht later via een surround set laten gaan en de mogelijkheid hebben om uitzending gemist, veronica gemist etc te kunnen zien.
Ik zit te twijfelen tussen een AD02, NANO AD10 of VD01 nano.
Ik wil dit combineren met windows 7, een crucial 128GB SSD en 4g RAM van Kingston.
Mijn vraag is welk systeem het handigste is voor mijn eisen.
Verder vraag ik me af of ik met een externe DVD lezer windows 7 op de SSD kan zetten als ik de DVD lezer aan de ZBOX hang.
Kan iemand mij advies geven?
Alvast bedankt!
Er is hoe dan ook veel meer ondersteuning voor de AD02/AD10, mocht je ooit Openelec willen proberen, of XBMC Live, you name it, je hebt gewoon veel meer kans dat dit dan goed gaat werken.
AD02 of AD10? Tja.... lastige vraag, ben daar zelf ook nog steeds niet over uit.
Een 128GB SSD in een HTPC? Kan je toelichten waarom je hier voor hebt gekozen? Ik snap de nut wel van een SSD in een HTPC, maar meer dan 40GB is dan toch niet nodig?
Het is idd mijn bedoeling om XMBC te draaien. 128GB dacht ik dat nodig was voor windows 7 met codecs en database van XBMC, dit is teveel begrijp ik? zal eens kijken naar 40 of 64GB.Marando schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:45:
[...]
Ik zou de VD01 toch van je lijstje schrappen. Wel jammer, het is de goedkoopste van 't stel, maar de cpu is gewoon niet zo krachtig als de AMD E-350, en daarnaast is de GPU gedeelte van de VD01 ook niet bijster snel/modern. Wel snel genoeg voor 1080P in de meeste gevallen, dat dan weer wel.
Er is hoe dan ook veel meer ondersteuning voor de AD02/AD10, mocht je ooit Openelec willen proberen, of XBMC Live, you name it, je hebt gewoon veel meer kans dat dit dan goed gaat werken.
AD02 of AD10? Tja.... lastige vraag, ben daar zelf ook nog steeds niet over uit.
Een 128GB SSD in een HTPC? Kan je toelichten waarom je hier voor hebt gekozen? Ik snap de nut wel van een SSD in een HTPC, maar meer dan 40GB is dan toch niet nodig?
OpenElec heb ik over gehoord, maar heb geen verstand van Linux etc
[ Voor 0% gewijzigd door nosehook op 08-12-2011 15:31 . Reden: XMBC -> XBMC ]
intentionally left blank
Ik moet zeggen ik ben onder de indruk van OpenElec. Het draait helemaal naar behoren en eigenlijk vanaf de eerste minuut. Ik heb de plus versie met harddrive en ram, maar streamen vanaf een netwerk locatie gaat eigenlijk net zo goed (zelfs over wifi), alleen browsen van grote directories gaat wat langzaam.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik er geen dual boot van maak met Ubuntu want ik mis wel een fatsoenlijke internet browser (lijkt me toch handig om deze af en toe te kunnen gebruiken).
Hoe kan je uitzending gemist op OpenElec bekijken, is hier een speciale add-on voor?
Uitzending gemist in MCE of XBMC is een makkie, browsen is ook iets wat ik wil kunnen. Verder weet ik niet hoe gemakkelijk netwerk shares e.d. zijn in te stellen. Van windows weet ik dat ik dat daar wel voor elkaar krijg.
Klinkt allemaal net wat lastiger in Openelec. Ik heb dus gisteren de AD02 besteld...
Helaas is er nogal wat onduidelijkheid over Openelec, instellen van shares ed. Op Xbmc onder windows of Openelec gaat dat exact hetzelfde.
[ Voor 34% gewijzigd door pjeterinfo op 09-12-2011 14:11 ]
intentionally left blank
Kan ik hieruit opmaken dat die AD10 ook van SD card kan booten? Mijn Laptop wilde dat bijvoorbeeld niet en zou wel ideaal zijn voor mijn toekomstige HTPC, daar ik nog wel een SD heb liggen...Mystic Spirit schreef op maandag 07 november 2011 20:29:
Heb de AD10 inmiddels binnen. Heb mijn sd kaartje uit de AD02 overgezet en startte zonder nieuwe instellingen zo weer op en doet het "als van ouds".
Kan de ID41 dat toevallig ook?
[ Voor 4% gewijzigd door idef1x op 09-12-2011 14:11 . Reden: typo's ]
De ID41 voldoet natuurlijk prima voor OpenELEC, maar met het oog op de toekomst is de extra rekenkracht van de AD02 wel weer mooi. Bijvoorbeeld ook om eventueel een Windows installatie op te zetten om te browsen en af en toe wat Silverlight dingen te streamen.
Yep mijn ID41 boot keurig van het SD kaartje. Heb er daarom ook geen harde schijf of USB stick inzitten.idef1x schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:10:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat die AD10 ook van SD card kan booten? Mijn Laptop wilde dat bijvoorbeeld niet en zou wel ideaal zijn voor mijn toekomstige HTPC, daar ik nog wel een SD heb liggen...
Kan de ID41 dat toevallig ook?
Dan denk ik dat ik ook maar eens zo'n ID41 ga bestellen. Die past wel achter mijn TV
Is daar al meer over bekend?
We zitten bijna tegen het eind van het jaar dus als Zotac echt plannen zou hebben in die richting zou je verwachten dat er inmiddels al een product zou zijn vrijgegeven.
MSI heeft al wel een model op de markt gebracht met een E-450 dus bestaan doet de chip wel.
De MSI heeft alleen net wat minder opties dan de Zotac vandaar de vraag.
intentionally left blank
Ik denk dan aan Mame (draait sfiii, een cps3 game?), psx, (s)nes, megadrive, n64, ...
Een paar simpele games zou wel lache zijn maar hoe bestuur je die ?waterstof schreef op maandag 12 december 2011 @ 07:22:
Is er iemand die wil testen of weet hoe diverse emulatoren draaien op de ad02 of ad10?
Ik denk dan aan Mame (draait sfiii, een cps3 game?), psx, (s)nes, megadrive, n64, ...
Ik wel wel wat emu's proberen als je voor mij linkjes heb die je getest wil hebben? (eventueel via PM)
Edit: op een laptop. op de Zotac (nog) geen ervaring mee. Maar als ik mijn AD02 binnen heb ga ik dit zeker proberen. Volgens mij moet dit prima lukken.
[ Voor 49% gewijzigd door Blackouts op 12-12-2011 11:09 ]
Hoe snel gaat dat dan?wmn79 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:48:
[...]
Yep mijn ID41 boot keurig van het SD kaartje. Heb er daarom ook geen harde schijf of USB stick inzitten.
Paar seconden, zeker als ie in slaapstand is, dan is beeld er nog sneller als jij met je ogen kunt knipperen (bij wijze van spreken)
Op youtube zijn er wel een aantal cold boot filmpjes te vinden.
Bij mij vanaf stroom erop tot het OpenElec hoofdmenu iets van 15 seconden.
Een flink deel daarvan gaat helaas op aan de BIOS procedure, daar is niks aan te doen.
Ik heb een ID41 met een Lexar Professional SDHC 8GB kaartje.
maar als je 4gb geheugen wilt kunnen gebruiken is het wel raadzaam.
ga je op linux draaien weet ik niet goed hoe de support voorde ID41 op x64 is
aangezien ik zelf een AD02 heb en daar de support nog verre van goed is.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
intentionally left blank
64bits draait hier anders zonder problemen nu (r8853)Proxx schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:54:
voor xbmc maakt het net veel uit. aangezien het toch maar een x32 bit applicatie is.
maar als je 4gb geheugen wilt kunnen gebruiken is het wel raadzaam.
ga je op linux draaien weet ik niet goed hoe de support voorde ID41 op x64 is
aangezien ik zelf een AD02 heb en daar de support nog verre van goed is.
Bedankt voor de snelle input...Het gaat dan in 1e instantie maar de 64 bit Openelec worden, daar ik er 4GB RAM in wil prikken. Dat heeft xbmc wellicht niet nodig, maar qua geheugen heb ik liever teveel dan te weinig
Ik wil je prima PM-en, maar ik kan werkelijk waar niet vinden waar dat zou kunnenschumi2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 11:06:
[...]
Een paar simpele games zou wel lache zijn maar hoe bestuur je die ?
Ik wel wel wat emu's proberen als je voor mij linkjes heb die je getest wil hebben? (eventueel via PM)
Klik (via het poppetje onder Schummi) maar jij hebt het PB-en zelf niet actief?waterstof schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:00:
[...]
Ik wil je prima PM-en, maar ik kan werkelijk waar niet vinden waar dat zou kunnen
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2011 20:22 ]
Testing, one, two ...
En gezien, zal het vandaag niet redden. Ga me ff inlezen, controller onder stof vandaan trekken en gaan.waterstof schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:25:
Ik heb inmiddels een berichtje achter gelaten (en gemaild)
Al wel het 1 en ander op OpenELEC forum over gelezen dus ben benieuwd of het lukken wil.
Ik wacht rustig afschumi2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:56:
[...]
En gezien, zal het vandaag niet redden. Ga me ff inlezen, controller onder stof vandaan trekken en gaan.
Al wel het 1 en ander op OpenELEC forum over gelezen dus ben benieuwd of het lukken wil.
Of ultiem (JaJa, ik heb hem!):

X-arcade Tankstick
Nu weer ONTOPIC (alhoewel dit voor mij ontopic is want ik zou dus graag zo'n Zotac aan deze stick hangen)
Of die stick zal gaan werken kan je alleen achter komen door het zelf te proberen (of bij iemand die een ZBOX heeft). Vermoed dat er wel drivers voor nodig zijn om hem te laten werken.waterstof schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:30:
[...]
Ik wacht rustig afKeyboard werkt voor Mame ook prima!
Of ultiem (JaJa, ik heb hem!):
[afbeelding]
X-arcade Tankstick
Nu weer ONTOPIC (alhoewel dit voor mij ontopic is want ik zou dus graag zo'n Zotac aan deze stick hangen)
Alleen over mame heb ik evt. twijfels, hoewel ik denk dat het moet werken.
Ah! Dankje. Ik zat zelf te twijfelen tussen OpenElec op een HD of een geheugenkaart, maar qua opstarttijden maakt het dus niet zoveel uit.rintje schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:45:
[...]
Bij mij vanaf stroom erop tot het OpenElec hoofdmenu iets van 15 seconden.
Een flink deel daarvan gaat helaas op aan de BIOS procedure, daar is niks aan te doen.
Ik heb een ID41 met een Lexar Professional SDHC 8GB kaartje.
Ik neem aan dat iedereen die OpenElec op een geheugenkaart heeft staan zn films streamt. Waar hebben jullie de database van XBMC? Op het kaartje of op de netwerkshare? En wat zijn de overwegingen geweest om dit te doen?
Ik stream ze inderdaad. Mijn OpenElec/XBMC database staat op het SD kaartje. Vooral omdat dit out of the box zo werkt. Bovendien heb ik maar 1 OpenElec/XBMC opstelling dus ik hoef ook niet na te denken over het sharen de library.
Ik vermoed echter dat een remote library iets trager zal werken, maar ik heb het niet geprobeerd. Mocht jij een poging willen wagen dan ben ik erg benieuwd naar de performance vergelijking met de lokale opstelling.
[ Voor 34% gewijzigd door rintje op 13-12-2011 10:04 ]
Ik moest bij mijn Ubuntu laptop namelijk eerst met de nvidia settings spelen om hem over HDMI te krijgen, dus hoop dat dit hierbij niet nodig is en hij gelijk de HDMI uitgang als scherm ziet?
Ik hoop hem vandaag of morgen binnen te krijgen