Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Kan ik van de daily builds upgraden naar versie 1.01 zonder mijn settings te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:33:
Ik heb zelf geen hdd in de zotac zitten dus vroeg me al af of de S4 optie bij mij misschien ontbrak door het ontbreken van de hdd. Heb jij wel een hdd VivaAtlonie?
Welke OE draai je, de 1.01 toevallig of laatste pre-EDEN van 16-10?

Geen problemen met shares?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 22-10-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik draai nu 1.01 ik wacht tot EDEN af is voordat ik daar weer mee verder ga. Ik heb geen problemen met shares. Ik gebruik SMB shares die zijn snel genoeg, dus NFS is niet nodig.
Cubic X schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:19:
Kan ik van de daily builds upgraden naar versie 1.01 zonder mijn settings te verliezen?
Dat is bij mij zonder problemen gegaan. Ik heb nu zelfs de automatic updates aangezet. Nu er een final release is met dat goed gaan en zouden er geen grote veranderingen meer mogen zijn die van alles in de war gooien.

[ Voor 54% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cubic X schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb die van 13-10 nog wel (r8021), maar daarin werkt sleep bij mij niet hoor.
Zou je deze kunnen uploaden ergens?
Mmm dat is denk ik de Dharma build nog gezien het build nummer?

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 23-10-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
schumi2004 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Zou je deze kunnen uploaden ergens?
Mmm dat is denk ik de Dharma build nog gezien het build nummer?
Ja klopt, dat is inderdaad Dharma :> .
Mystic Spirit schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:59:
[...]

Dat is bij mij zonder problemen gegaan. Ik heb nu zelfs de automatic updates aangezet. Nu er een final release is met dat goed gaan en zouden er geen grote veranderingen meer mogen zijn die van alles in de war gooien.
Bij mij ook :) . Heb gelijk mijn BIOS een update gegeven en nu werkt de slaapmodus ook :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 10:54
Mystic Spirit schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:37:
@Jonny10
Je schreef ook iets over amBX. Ik ben daar wel erg in geinteresseerd. Kan je iets vertellen over je setup en ben bereid het een keer te testen met OpenElec?
Setup? Windows 7 en een amBX Starter kit :)

amBX Control Panel pikt XBMC gewoon op en werkt overal, ook menus. Ik heb de effecten preset gezet op First-person-shooter om het licht wat dynamischer te maken.

Ik ben bang dat ik niet veel hulp kan zijn met OpenElec, heb bar weinig ervaring met al die svn en sudo zaken 8)7 Ook een van de redenen waarom ik W7 op me zbox draai. En omdat ik zeker wist dat amBX zou werken erop.

Blijkbaar kan amBX wel werken op Linux als ik dit zo zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Redelijk off topic natuurlijk, maar ik bedoelde vooral ook welk lichtsetje je gebruikt. Zag wel wat van cyborg wat betaalbaar is. Dan zou ik daar mee kunnen experimenteren als jij er goede ervaringen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:55:
Redelijk off topic natuurlijk, maar ik bedoelde vooral ook welk lichtsetje je gebruikt. Zag wel wat van cyborg wat betaalbaar is. Dan zou ik daar mee kunnen experimenteren als jij er goede ervaringen mee hebt.
-=offtopic=-
De Madcatz Cyborg amBX gebruikt andere drivers als ik me niet vergis en is daarbij nu nog niet leverbaar hier in Nederland (gelukkig ondertussen wel bestelbaar).
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/mad_catz_cyborg_ambx_gaming_lights_news.jpg
-=ontopic=-

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2011 20:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmm wel geinig zo'n licht setje.

Me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Heeft iemand enig idee welke Zotac Zbox HDMI 1.4a support? Op hun website is weinig te vinden over de versie die hun Zbox ondersteunen.

Ik wil er graag 1 bestellen als 'simpele' client voor aan mijn TV maar wil graag een toekomst vaste oplossing met 3D ondersteuning.

In combinatie met Windows 7 ThinPC kan ik XBMC draaien maar ook gewoon een browser openen voor uitzending gemist en livestreams op internet. De rest komt van de content stream ik van mijn fileserver.

Support Zotac:
As my previous message, we do not claim the HD-ID41 is HDMI 1.4, but this ZBOX could provide 3D Blu-ray playback.
By the way, I don't think you could playback Blu-ray disc on a remote system. You need a local Blu-ray drive, such as USB Blu-ray drive, to playback Blu-ray disc. Therefore, the HD-ID36 should be better.
Ik zou niet weten waarom ik geen BD remote kan afspelen?

[ Voor 30% gewijzigd door Pascal Saul op 24-10-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een zotac zbox ad02 (amd e350) gekocht. Een SSD 64gb Crucial m4, en wat geheugen.

Nu hoor ik alleen een hoge piep uit de computer komen. Niet uit de speaker, maar uit het apparaat zelf. Niet heel hard, maar behoorlijk irritant. Wat kan dat zijn?

Edit: Het lijkt niet de ventilator te zijn. Als ik venster maximaliseer/minimaliseer dan hoor ik de toon even veranderen...

Iemand die het herkent?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 20:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Laatst online: 31-07 10:54
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:29:
Heb ook een zotac zbox ad02 (amd e350) gekocht. Een SSD 64gb Crucial m4, en wat geheugen.

Nu hoor ik alleen een hoge piep uit de computer komen. Niet uit de speaker, maar uit het apparaat zelf. Niet heel hard, maar behoorlijk irritant. Wat kan dat zijn?

Edit: Het lijkt niet de ventilator te zijn. Als ik venster maximaliseer/minimaliseer dan hoor ik de toon even veranderen...

Iemand die het herkent?
"Coil whine"? Ik heb dat op me desktop, als me FPS boven de 300 komt begint me GPU te krijsen. Als je Aero aan hebt is een venster maximaliseren een grafische taak, vandaar dat ik het noem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met deze remote New HP Universal Remote Control i.p.v. HP Universal Remote Control die ik vaak in dit topic voorbij zie komen :)
Ik wil hem met de AD02 gebruiken :9

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ck2000nl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:06:
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met deze remote New HP Universal Remote Control i.p.v. HP Universal Remote Control die ik vaak in dit topic voorbij zie komen :)
Ik wil hem met de AD02 gebruiken :9
nee maar ik heb hem vorige week besteld. voor 12euro geloof ik.14euro
http://www.ebay.nl/itm/ws...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

ik ga hem ook gebruiken op een ad02 + openelec (eden)

[ Voor 11% gewijzigd door Proxx op 25-10-2011 11:55 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Proxx en ck2000nl
Ik zou niet weten waarom deze niet zou kunnen werken.
Ik heb zelf het oude model een periode terug besteld en deze werkte out-of-the-box op OpenElec, ik verwacht dat deze dat ook wel zal doen.

Ander vraagje,, was benieuwd of er iemand zonder problemen deze pre-EDEN draaiend heeft voordat ik een upgrade poging waag :P

OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111016203859-r8499.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb die nu een week draaie

tot nu toe 1keer een freeze in hoofdmenu gehad. verder loopt het wel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proxx schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:39:
ik heb die nu een week draaie

tot nu toe 1keer een freeze in hoofdmenu gehad. verder loopt het wel lekker
Ook geen problemen met shares of iets dergelijks?

Misschien dan vanavond toch maar eens een upgrade proberen en zien of ik MCE Keyboard aan de gang krijg op die build.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 25-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33
schumi2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Ik heb zelf het idee dat elke nieuwe build alleen maar slechter wordt. Gisteren bijvoorbeeld. Ik kijk 1 film en sluit daarna netjes mijn systeem af, niks aan de hand.
Ik wilde nog wat zaken testen en vervolgens moet ik 7 pogingen doen om een "shutdown" te kunnen geven, elke keer deed hij een soft reboot. (RC7)

Ervoor een hoop gezeik met de MQ3 skin op een pre-EDEN, waar deze voor de laatste x64 build perfect werkte zonder problemen is het nu alleen maar een drama.

[...]
Sneezydevil schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:45:
[...]
Ik gebruik de AD02 met de OE preEDEN r8397, de laatste nightly van het moment geloof ik.

Bij mij speelt 98% vlekkeloos af. De rest heeft last van allemaal blokjes over het scherm, en dan ook van het begin tot het einde.

[...]

Ook loopt hij 1 a 2 keer in de week eens vast in het menu, meestal als ik al een paar dingen gekeken heb en vraag dan de info van iets anders op.
[...]
@schumi2004, @Sneezydevil, (@anderen?): ben even benieuwd naar de bevindingen met OpenElec1.0(.1) op de AD02. Is het een stap voorwaarts, met name wat betreft de stabiliteitsproblemen? Ofwel, is ie al even geschikt voor de a-technische gezinsleden als de ID41 ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb 400 gb van de pc via (smb) naar mijn ad02 gekopieerd en dat ging met ongeveer 60MB/s
dus dat lijkt me aardig normaal :P

maar niet echt getest omdat die ad02 van mij nu nog niet echt gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rintje

Met laatste nieuwe BIOS en in mijn geval een pre-EDEN build van 13-10 (en schijnbaar die er nu staat van 16-10) werken hier stabiel.

Je moet uiteraad niet teveel gaan lopen "proberen" want dan gaat alles kapot zoals je wel kon lezen uit het berciht wat je van mij quoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik heb helaas geen ervaringen met de 1.0.(1) stable, ik kan je dus alleen de ervaringen geven die ik heb met de PreEden nightlies.

Ik heb de OpenElec 1.0.(1), niet geprobeerd, omdat ik mijn library centraal in een mysql database heb staan, en de dharma versie die gebruikt wordt in de stable van 1.0, kan niet overweg met de PreEDEN database van de nightlies, die ik gebruik.

Ik heb een vrij simpele setup, waarbij ik zowel geluid als beeld, over hdmi laat gaan. Het instellen was dan ook een fluitje van een cent (de analoge uitgang aan de voorkant, schijnt bijvoorbeeld veel lastiger, om aan de gang te krijgen).

Het percentage, van wat afspeelt, lijkt alleen maar hoger te worden, ik ben de laatste tijd geen nieuwe dingen tegen gekomen, met de artifacts die ik eerder beschreef.

Ik ben van plan vanavond de laatste nightly, te gaan proberen, omdat ik graag AWX-Eden wil proberen, en hier schijnbaar op zijn minst de XBMC nightly van 15 Oktober voor nodig is, hopelijk zit deze dus in de Openelec PreEden nightly van 16 Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch 3x een freeze gehad met de 1.0.1 (op mijn ad10) in een tijdsbestek van 4 dagen redelijk veel gebruiken.

Tot nu nog geen blu-ray image geprobeerd, maar een redelijk grote mkv van Avatar speelt ie af met artifacts, terwijl mijn HDX1000 (met popcorn firmware) er geen probleem mee heeft. Verder speelt ie alles nog af.

Vergeleken met mijn HDX1000 ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:36:
-knip-

Ik ben van plan vanavond de laatste nightly, te gaan proberen, omdat ik graag AWX-Eden wil proberen, en hier schijnbaar op zijn minst de XBMC nightly van 15 Oktober voor nodig is, hopelijk zit deze dus in de Openelec PreEden nightly van 16 Oktober.
Verklaart meteen waarom AWX eerst niet of nauwelijks werkte :P
Toch maar de gok genomen en naar laatste OE eden dev build ge-upgrade om later AWX-eden eens te proberen, screenshots zien er iig goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik heb de build van 16 oktober geprobeerd en die doet het hier niet met nfs. Ik lees net dat het probleem misschien wel in xbmc zit, en niet in openelec.

Hopelijk komt er snel weer een build waar nfs het in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Da's frappant, ik heb de versie van 16 okt draaien hier (8499) pre-eden en NFS draait hier wel.
Ik heb dit overigens wel via een startup script draaien. (kwam dit tegen op het OE forum toen men erachter kwamen dat netmount het niet meer deed).
Ik gebruik nu overigens Transparency als skin en ziet er imo erg mooi uit.
Alles draait prima eigenlijk, behalve een enkele keer een vastloper in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Tadream schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:46:
Da's frappant, ik heb de versie van 16 okt draaien hier (8499) pre-eden en NFS draait hier wel.
Ik heb dit overigens wel via een startup script draaien. (kwam dit tegen op het OE forum toen men erachter kwamen dat netmount het niet meer deed).
Alles draait prima eigenlijk, behalve een enkele keer een vastloper in het menu.
Daar heb je inderdaad gelijk in, de nfs van OE werkt opzich wel, maar niet de ingebouwde (nfs://) van Eden. Nu merkte ik trouwens dat de netwerk snelheid van de 16 Oktober build veel hoger lag. Dus daar wil ik nog even mee gaan testen. Misschien dat ik dan wel op smb:// overstap, als de snelheid hoog genoeg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadream schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 00:46:
Mmmm eens opzoek gaan naar dat startup script.

Dacht ik dat er een nieuwe build was (site monitor) heeft er iemand liggen slapen en de Dharma builds naar de Eden dir verhuisd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
schumi2004 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:28:
[...]

Mmmm eens opzoek gaan naar dat startup script.

Dacht ik dat er een nieuwe build was (site monitor) heeft er iemand liggen slapen en de Dharma builds naar de Eden dir verhuisd :P
Als ik op github kijk, lijkt de master tree met die van openelec-eden gemerged te zijn. Zou dus goed kunnen zijn dat alle development nu op PreEden gebeurd. En dat de build dus wel degelijk PreEden is (ook al staat het niet meer in de naam), straks eens testen. Build nummer hint trouwens ook naar PreEden.

Indien hij mijn database kan lezen zal het wel PreEden zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Als ik dit zo lees dan ga ik toch maar niet voor Openelec.. Van de laatste 100 posts gaan er volgens mij 70 over de problemen die mensen ervaren met Openelec, terwijl er bijna niemand problemen meld met XBMC in Windows 7.

Ik weet wat mij te doen staat! Over een paar maanden (op zijn vroegst) verdiep ik me wel weer eens in Openelec, ik ga eerst voor een Windows installatie. Heb toch nog wel een legale Windows 7 liggen in de kast, dus om 't geld hoef ik 't niet te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Sneezydevil schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:50:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in, de nfs van OE werkt opzich wel, maar niet de ingebouwde (nfs://) van Eden. Nu merkte ik trouwens dat de netwerk snelheid van de 16 Oktober build veel hoger lag. Dus daar wil ik nog even mee gaan testen. Misschien dat ik dan wel op smb:// overstap, als de snelheid hoog genoeg ligt.
Look no more, heb hem even gekopieerd van mijn machine.
Het startup script heet: autostart.sh en staat in de .config folder.

#! /bin/sh
(sleep 30; \
mount -t nfs 192.168.1.1:/mnt/sda1 /storage/mount/sda1 -o timeo=600,nolock
\
)&

Uiteraard kunnen ip adressen en mounts voor een ander afwijken, maar de 192.168.1.1 is mijn WNDR3700 router met Openwrt waar een NFS server op draait (jij had hem op een Synology even uit m'n hoofd?), zal op dezelfde manier gaan denk ik.
(ps: OE draait prima hoor, weinig problemen mee, het is op een stick te zetten dus mocht het niet lekker voor je werken dan stick eruit en je start je W7 omgeving op. Kun je zelf kijken wat het prettigst werkt).

[ Voor 10% gewijzigd door Tadream op 26-10-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Marando schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:49:
Als ik dit zo lees dan ga ik toch maar niet voor Openelec.. Van de laatste 100 posts gaan er volgens mij 70 over de problemen die mensen ervaren met Openelec, terwijl er bijna niemand problemen meld met XBMC in Windows 7.

Ik weet wat mij te doen staat! Over een paar maanden (op zijn vroegst) verdiep ik me wel weer eens in Openelec, ik ga eerst voor een Windows installatie. Heb toch nog wel een legale Windows 7 liggen in de kast, dus om 't geld hoef ik 't niet te laten..
het is niet echt openelec die voor problemen zorgt maar gewoon linux in het algemeen die moeilijk doet op de fusion bordjes.
xbmc live zal ook niet geweldig draaien als die al een beetje draaid op een fusion based bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:48:
[...]

Als ik op github kijk, lijkt de master tree met die van openelec-eden gemerged te zijn. Zou dus goed kunnen zijn dat alle development nu op PreEden gebeurd. En dat de build dus wel degelijk PreEden is (ook al staat het niet meer in de naam), straks eens testen. Build nummer hint trouwens ook naar PreEden.

Indien hij mijn database kan lezen zal het wel PreEden zijn :P.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Als deze inderdaad pre-EDEN based is zal ik weer een poging wagen een upgrade te doen.

:update:
Lijkt inderdaad een pre-EDEN te zijn volgens changelog.
OpenELEC (Version 2.0)

Changelog OpenELEC-1.0 to OpenELEC-2.0

Package updates:
- update XBMC to XBMC-11.0 (Eden)
- update eglibc to eglibc-2.14

Added functions:
- PXE netboot support
- Airplay support
- Airtunes support
- CEC support

Removed functions:
- remove netmount.conf (XBMC includes native NFS/AFP/CIFS/SSH support)
Tadream schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Look no more, heb hem even gekopieerd van mijn machine.
Het startup script heet: autostart.sh en staat in de .config folder.

#! /bin/sh
(sleep 30; \
mount -t nfs 192.168.1.1:/mnt/sda1 /storage/mount/sda1 -o timeo=600,nolock
\
)&

Uiteraard kunnen ip adressen en mounts voor een ander afwijken, maar de 192.168.1.1 is mijn WNDR3700 router met Openwrt waar een NFS server op draait (jij had hem op een Synology even uit m'n hoofd?), zal op dezelfde manier gaan denk ik.
(ps: OE draait prima hoor, weinig problemen mee, het is op een stick te zetten dus mocht het niet lekker voor je werken dan stick eruit en je start je W7 omgeving op. Kun je zelf kijken wat het prettigst werkt).
Thanks, later vandaag eens mee spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Marando schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:49:
Dat is logisch, dit is een forum, waar mensen problemen en ervaringen met elkaar delen... Zal ik dan maar eens een positieve noot laten horen?

Wat ik wilde is dit: een druk op de knop en binnen een paar tellen een mooi uitziende bibliotheek met films of series op mijn TV. Uitzoeken en met nog een druk op de knop gaan afspelen. Klaar, simpel als wat. Geen gepruts met lelijke interfaces, kleine letters, toetsenborden op schoot, bah. Dat heb ik een tijd gedaan, en daar wordt je gewoon zat van. Het wierp voor mij een drempel op, eentje die naar verloop van tijd steeds hoger werd.

Ik heb sinds juli een ID41, en ik draai hier al maanden OpenELEC op naar grote tevredenheid! Één druk op de knop van mijn Harmony en het spul gaat aan. M'n Zotac is (bijna) sneller opgestart dan mijn TV! Echt ideaal. Performance problemen? Nee zeker niet, ik ben nog niets tegen gekomen waar ie moeite mee heeft. DD en DTS via HDMI? Of Optisch? Het kan allemaal.

Oké, ik geef toe; Mijn ID41 draait op een ander platform dan de AD02 waar iedereen hier over spreekt. Wat ik niet begrijp is waarom iedereen per se een AD02 wilt hebben... Puur voor de rauwe snelheid? Maar dat zal wel aan mij liggen. Je ziet in ieder geval wel dat er snel en veel vooruitgang is op het Fusion platform.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
JanHenk schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:38:
[...]
Dat is logisch, dit is een forum.................... is op het Fusion platform.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven is dat het Fusion platform nog niet volwassen genoeg is voor OpenElec.
Daarnaast gebruik ik mijn Ad02 ook om met de browser naar Rtlgemist en uitzending gemist te gaan. Dit werkt naar mijn idee niet in OpenElec. Uiteraard zijn er apps beschikbaar die dit aanbieden, maar dit werkt veel minder prettig dan de website. Hetzelfde geld voor You tube naar mijn idee.

Vandaar dat ik heb gekozen voor win7 met XBMC. XBMC start automatisch op en ik heb met autolauncher die drie websites toegevoegd. Dus die kun je vanaf XBMC openen.
Ook gebruik ik gewoon een keyboard met geintegreerde muis. Bewuste keuze omdat ik het zat ben om via een afstandbedieing tekst in te typen via de nummer toesten (ik heb 3 media spelers gehad, en dit was altijd mijn grootste ergenis). Het keyboard vind ik tot nu toe fantastisch en ik wil niet meer wat anders, maar ook dit is een persoonlijke keuze.

Het grootste nadeel is inderdaad de opstarttijd. Via supsend is die opstarttijd nihil, maar als je hem uitzet kan dit een probleem zijn (overigens voor mij niet). Het schijnt dat win 8 de opstarttijd drastisch heeft ingekort.
Een ander probleem is dat het na het sluiten van een browser er niet automatisch wordt terug gegaan naar xbmc.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

JanHenk schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Dat is logisch, dit is een forum, waar mensen problemen en ervaringen met elkaar delen... Zal ik dan maar eens een positieve noot laten horen?[..]
Ik heb sinds juli een ID41, en ik draai hier al maanden OpenELEC op naar grote tevredenheid! [..]
Fijn om te horen dat het ook goed kan werken! Misschien dan toch maar een ID41 aanschaffen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de ID41 & openelec nagenoeg probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:35:
Hier werkt de ID41 & openelec nagenoeg probleemloos.
Ook met BlueRay / BlueRay 3D playback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
schumi2004 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:01:
[...]

Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Als deze inderdaad pre-EDEN based is zal ik weer een poging wagen een upgrade te doen.

Lijkt inderdaad een pre-EDEN te zijn volgens changelog.
Ik heb hem even getest, en zie weinig verschil met de build van 16 Oktober. Ingebouwde nfs werkt nog niet, wel lijkt smb:// nu snel genoeg om de films af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Ook met BlueRay / BlueRay 3D playback?
BR rips geen probleem , 3d doe ik niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik draai ook Openelec zonder klachten op de AD10, zonder HDD is hij zelfs bijzonder stil vind ik zelf.
Toch van het weekeind weer eens windows geinstalleerd, dan wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt. Niks dan ellende met win7. zowel 32 als 64bits.
Op Openelec draait de xbmc gui bijzonder soepel t.o.v win7.
De afstandsbediening werkt op 1.0.1 volledig out of the box, op windows moet eea allemaal geconfigureerd worden.
Openelec start zeer snel op. Geen gezeur met updates ed.en veel makkelijk over te nemen.

In video weergave zie ik nagenoeg geen verschil.

Voor de mensen die de ad10 bios willen updaten in dos, bij mij kon dit alleen in de freedos veilige modus en niet zoals de manual voorschrijft met emm386 en highmem. Dan geeft de applicatie namelijk een memory error.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Is er al iemand die het heeft aangedurfd om de Zotac Zbox Nano VD01 te kopen?
Ik weet dat je in Windows probleemloos 1080P kan afspelen, zowel op Youtube als met Media Player Classic (DXVA).. maar voor Openelec is 't vast een no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjeterinfo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:29:
Ik draai ook Openelec zonder klachten op de AD10, zonder HDD is hij zelfs bijzonder stil vind ik zelf.
Toch van het weekeind weer eens windows geinstalleerd, dan wordt je toch weer met je neus op de feiten gedrukt. Niks dan ellende met win7. zowel 32 als 64bits.
Op Openelec draait de xbmc gui bijzonder soepel t.o.v win7.
De afstandsbediening werkt op 1.0.1 volledig out of the box, op windows moet eea allemaal geconfigureerd worden.
Openelec start zeer snel op. Geen gezeur met updates ed.en veel makkelijk over te nemen.

In video weergave zie ik nagenoeg geen verschil.

Voor de mensen die de ad10 bios willen updaten in dos, bij mij kon dit alleen in de freedos veilige modus en niet zoals de manual voorschrijft met emm386 en highmem. Dan geeft de applicatie namelijk een memory error.
Had je een specifieke reden om de BIOS te update'en? Ik zie eigenlijke niet zulke interessante dingen in de change log van de nieuwe versies.

Ondanks 3x een freeze en een enkele file die niet lekker afspeelt ben ik erg tevreden.
Op mijn andere SD-kaartje ga ik toch een pre-Eden versie proberen. Het liefst een 64bits versie, zodat ik kan zien of ie al het geheugen dan pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
Geen specifieke reden, ik wilde S3 proberen icm hdd en win7. Uiteindelijk heb ik weer voor mijzelf bevestigd om geen windows meer te gebruiken ;-) en bijna de AD10 gebricked.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn auto-update werkte gisteren niet... Ik kreeg een berichtje om te rebooten voor v1.02, maar hij boot niet door. Hij vraagt om een exit.
Verder niet naar gekeken, want mijn vrouw wilde haar serie bekijken, dus snel van mijn andere SD geboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een Zotac met XBMC hebben als 2e speler. (ik heb al Asrock HT met XBMC)

wat is de beste keus van de volgende :?

Zotac ZBOX SD-ID10 Intel NM10
Zotac ZBOX ID12 Intel NM10
Zotac ZBOX AD02 A50M
Zotac ZBOX ID41 Intel NM10
Zotac ZBOX HD-ND22 Nvidia ION

met als eis dat hij MKV HD beetje normaal afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:35:
ik wil een Zotac met XBMC hebben als 2e speler. (ik heb al Asrock HT met XBMC)

wat is de beste keus van de volgende :?

Zotac ZBOX SD-ID10 Intel NM10
Zotac ZBOX ID12 Intel NM10
Zotac ZBOX AD02 A50M
Zotac ZBOX ID41 Intel NM10
Zotac ZBOX HD-ND22 Nvidia ION

met als eis dat hij MKV HD beetje normaal afspeelt.
Ik ga voor de ID41, omdat ik een aparte digitale audio uitgang nodig heb voor m'n reciever en omdat de ID41 is voorzien van een ION chipset welke erg goed samen schijnt te werken met XBMC.
Ik geloof dat ze allemaal in staat zijn om HD goed af te spelen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:43:
Mijn auto-update werkte gisteren niet... Ik kreeg een berichtje om te rebooten voor v1.02, maar hij boot niet door. Hij vraagt om een exit.
Verder niet naar gekeken, want mijn vrouw wilde haar serie bekijken, dus snel van mijn andere SD geboot.
Kijk even op OpenElec forum, er zijn er meer met boot problemen na update.

http://openelec.tv/forum/...4119-update-102-wont-boot

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
T-8one schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Ik ga voor de ID41, omdat ik een aparte digitale audio uitgang nodig heb voor m'n reciever en omdat de ID41 is voorzien van een ION chipset welke erg goed samen schijnt te werken met XBMC.
Ik geloof dat ze allemaal in staat zijn om HD goed af te spelen.
Same here, ID41 vanwege de beste compatbiliteit met XBMC/OpenElec.
Ik denk dat ik hem bij Amazon.de ga kopen, daar is ie momenteel EUR 179,54 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

Same here, ID41 vanwege de beste compatbiliteit met XBMC/OpenElec.
Ik denk dat ik hem bij Amazon.de ga kopen, daar is ie momenteel EUR 179,54 inclusief verzendkosten.
Ik denk dat de compatibiliteit m.b.t. de AD02 ook best goed is nu. (ID41 is er al wat langer en zich al bewezen)

Zit in ieder geval veel vooruitgang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Het was een lastige afweging moet ik zeggen, omdat de AD02 toch een stukkie meer CPU power heeft en omdat de ontwikkelingen hard gaan. Maar dan toch de ID41 want:

* Extra horsepower niet perse nodig, want ik gebruik m uitsluitend als mediaplayer in de huiskamer.

* Er is wel genoeg power voor de zwaardere XBMC skins (zoals Aeon MQ2 volgens jouw post)

* HD audio niet nodig vanwege beperkingen versterker,

* ION 2/NG, dus 100% compatibel met XBMC/OpenElec, en dus waarschijnlijk gelijk 'as stabiel as it gets'. Zeer belangrijk in dit geval. Zelf ben ik niet vies van een beetje pielen / risico lopen met de latest and greatest, maar deze mediaplayer is bedoeld voor al m'n 'thuisconsumenten'. En even heel negatief, maar uiteindelijk is er ook geen garantie dat AD02/OE/XBMC perfect gaat werken. Met de ID41 weet je dus beter wat je in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Maar vergeet de BlueRay playback niet ;)
As my previous message, we do not claim the HD-ID41 is HDMI 1.4, but this ZBOX could provide 3D Blu-ray playback.
By the way, I don't think you could playback Blu-ray disc on a remote system. You need a local Blu-ray drive, such as USB Blu-ray drive, to playback Blu-ray disc. Therefore, the HD-ID36 should be better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Toen ik mijn AD02 aanschafte, heb ik er inderdaad ook een tijd over nagedacht. Als hij voor in de huiskamer was geweest, was het waarschijnlijk de ID41 geworden.

Nu ik een tijdje de AD02 gebruik, en weet wat werkt en wat niet werkt, zou ik hem best in de huiskamer neer durven te zetten.

Is er trouwens al iemand die dirty regions van preEden gebruikt? Maakt dit nog veel verschil op de z-boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:31:
Toen ik mijn AD02 aanschafte, heb ik er inderdaad ook een tijd over nagedacht. Als hij voor in de huiskamer was geweest, was het waarschijnlijk de ID41 geworden.

Nu ik een tijdje de AD02 gebruik, en weet wat werkt en wat niet werkt, zou ik hem best in de huiskamer neer durven te zetten.

Is er trouwens al iemand die dirty regions van preEden gebruikt? Maakt dit nog veel verschil op de z-boxjes?
Achteraf gezien was misschien de ID41 wel beter geweest aangezien ik op dit moment ook (nog) geen versterker heb die HD audio aan kan, zit wel in de pipe-line deze te vervangen maar tot op heden heb ik er nog niks aan.

Zelf staat hij hier gewoon in de huiskamer en werkt zeker na laatste BIOS update (sleep mode) voor mij perfect.
Ik ben nog niet iets tegen gekomen wat echt niet werkt. Zo nu en dan doet hij wel eens vervelend in die zin dat hij heel zelden wel eens blijft hangen maar gezien de ontwikkelingen op het gebied van OpenElec komt dit wel goed. Zoals ik het nu zie heb ik een ID41+ en met plus bedoel ik dat ik dan HD Audio als extra heb, de verdere werking t.o.v. een ID41 lijkt mij nagenoeg gelijk. Ben anders wel benieuwd wat op een ID41 wel zou werken en een AD02 niet?
Verder zit de grootste winst hem mijn inziens in de ontwikkelingen op de kernel ipv XBMC zelf, dat werkt gewoon.

Dirty regions had ik al wel van gehoord maar niks mee gedaan. Ik zal me er eens in verdiepen en misschien ga ik het wel proberen ook ;)

Als ik topic lees is algoritme 1 het best omdat 2 meer een soort van test is/was.

Zal straks eens proberen, ben benieuwd.

Heb het er even op gehad maar had nu niet het idee dat het er vlotter op werd. Ik zag wel de CPU iets of wat omhoog gaan en menu reageerde trager maar dat kan zijn omdat ik visualizedirtyregions op true gezet heb.

Vooralsnog merk ik geen verpletterende verbetering.

:update2:
Ik was even aan het zoeken naar andere ervaringen met dirty region en stuitte op dit artikel.
Zou het dan wellicht al enabled zijn?
Als ik advancedsettings.xml open op mijn OE install van 27-10 kom ik daar geen sporen ervan tegen.

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Je zou verwachten dat cpu gebruik juist omlaag gaat, misschien dat het dan inderdaad al aan staat.

Zo stond het op het xbmc forum, waar ik het zag staan:

code:
1
2
3
4
5
<gui>
<algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions>
<visualizedirtyregions>false</visualizedirtyregions>
<nofliptimeout>1000</nofliptimeout>
</gui>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:02:
Je zou verwachten dat cpu gebruik juist omlaag gaat, misschien dat het dan inderdaad al aan staat.

Zo stond het op het xbmc forum, waar ik het zag staan:

code:
1
2
3
4
5
<gui>
<algorithmdirtyregions>1</algorithmdirtyregions>
<visualizedirtyregions>false</visualizedirtyregions>
<nofliptimeout>1000</nofliptimeout>
</gui>
Zo heb ik hem ook behalve dan die nofliptimeout. Las ook in mijn genoemde link dat ik niet de enige ben die cpu omhoog zag gaan.

Ik zal straks eens zoeken of ik iets van dirty regions op mijn huidige OE build vinden kan.

Heb niks kunnen vinden m.b.t. dirty region hopelijk zit het in de nieuwe build.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hoe hebben jullie de wifi ingesteld op de AD02 met OpenELEC erop? Ik krijg het namelijk maar niet aan de praat :(
Ik heb de volgende settings in de OpenELEC OS Settings:

Network technology: WLAN
Network interface: wlan0 (opgevraagd met "ifconfig" via SSH)
WLAN SSID: routernaam
WLAN Security: WPA/WPA2
WLAN Passphrase: wachtwoord

Blauw lampje van de wifi op de AD02 brand gewoon. Verder werkt internet met een utp-kabel.

Zijn er andere zaken die ik vergeten ben in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:52:
Hoe hebben jullie de wifi ingesteld op de AD02 met OpenELEC erop? Ik krijg het namelijk maar niet aan de praat :(

Blauw lampje van de wifi op de AD02 brand gewoon. Verder werkt internet met een utp-kabel.

Zou in principe moeten werken. Let op dat v1.0.0 een bug had met Wifi verbindingen. En zelf maakte ik de stomme fout in de SSID iets met een 'kleine' letter te schrijven, terwijl het een hoofdletter moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ck2000nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:52:

Waarom zou je überhaupt wifi willen als je hem bekabeld al werkend heb? (wat imo beter is overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik heb OpenELEC-Fusion.i386-devel-20111027070516-r8640.tar erop staan, waarbij ik denk dat dat niet de 1.0 versie is.
Heb wifi nodig omdat ik op de plek waar hij uiteindelijk komt te staan, geen vaste utp-aansluiting beschikbaar heb.
Ik hoef normaal gesproken dus niet zoals bij de optical digital out activeren, hierbij ook een 1 of ander bestanden te bewerken door ergens een # weg te halen?

Gebruiken jullie nog een wireless toetsenbordje bij de ZBOX? Zo ja, welke kunnen jullie aanraden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Ik krijg audio via HDMI maar niet werkend op mijn ID41. Heb diverse settings in xbmc geprobeerd maar niets werkt. Ik gebruik de live cd van XBMCFreak (Dharma 10.1 release with Ubuntu 11.04: http://xbmcfreak.binkey.nl/xbmcfreaklive-natty-dharma-v2.zip).

Kan iemand die dit werkend heeft gekregen z'n sound.conf eens posten? Of uitleggen hoe je dit wel werkend hebt gekregen?

[ Voor 15% gewijzigd door Beyond op 30-10-2011 23:44 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Heren,

Ik heb een vraag die ik telkens niet beantwoord krijg.
Past deze box de TV refresh aan bij het afspelen van films welke andere FPS hebben dan b.v. 40 fps?

Mijn boxee kan de TV aanpassen als er een ander soort FPS nodig is naar de juiste waarde HZ.
Mijn Mac Mini doet dit b.v. absoluut niet.

Als iemand zich zou willen ontfermen over mijn vraag : ) dan dank u!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNickx schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:05:
Heren,

Ik heb een vraag die ik telkens niet beantwoord krijg.
Past deze box de TV refresh aan bij het afspelen van films welke andere FPS hebben dan b.v. 40 fps?

Mijn boxee kan de TV aanpassen als er een ander soort FPS nodig is naar de juiste waarde HZ.
Mijn Mac Mini doet dit b.v. absoluut niet.

Als iemand zich zou willen ontfermen over mijn vraag : ) dan dank u!
Als boxee het kan dan kan de zotac met xbmc het ook wel aangezien boxee op xbmc gebaseerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:43:
Dit probleem hiermee opgelost: http://openelec.tv/find-h...aq/item/156-failed-update

Verder een 64bits versie geprobeerd van Eden. Behalve dat OpenElec een Gig extra geheugen ziet, weinig bijzonderheden tegengekomen.

Verder heb ik een irritante 'bug' dat wanneer ik niet de tv aanzet voordat ik mijn zotac aanzet, ik de video calibratie weer opnieuw moet uitvoeren. Nu vangt de activiteit starten van mijn Harmony One dit probleem bijna altijd op, maar ik liep er toch 2x tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ck2000nl schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:06:
Ik heb OpenELEC-Fusion.i386-devel-20111027070516-r8640.tar erop staan, waarbij ik denk dat dat niet de 1.0 versie is.
Heb wifi nodig omdat ik op de plek waar hij uiteindelijk komt te staan, geen vaste utp-aansluiting beschikbaar heb.
Ik hoef normaal gesproken dus niet zoals bij de optical digital out activeren, hierbij ook een 1 of ander bestanden te bewerken door ergens een # weg te halen?

Gebruiken jullie nog een wireless toetsenbordje bij de ZBOX? Zo ja, welke kunnen jullie aanraden? _/-\o_
Ik heb de Logitech K400 in gebruik. Een relatief groot toetsenbord wellicht, maar er zit een fatsoenlijk groot touchpad ingebouwd en volumeregeling is ook aanwezig (even snel muten gaat sneller met het tobo dan met de ab, die je niet altijd dichtbij hebt liggen).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:10:
[...]

Ik heb de Logitech K400 in gebruik. Een relatief groot toetsenbord wellicht, maar er zit een fatsoenlijk groot touchpad ingebouwd en volumeregeling is ook aanwezig (even snel muten gaat sneller met het tobo dan met de ab, die je niet altijd dichtbij hebt liggen).
Ziet er wel interesant uit eerlijk gezegd. Zou deze onder OpenElec ook werken aangezien MCE Keyboard geprogrameerd op Harmony niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
Schumi, ik heb de zbox (nano) gewoon als device op de harmony one toegevoegd en vanaf de 1.0 Openelec werkt dat gewoon. Ik neem aan dat de key mappings namelijk gewoon in de software staan, dus ook voor de andere devices moet werken? De enige button die ik moet toevoegen is het menu waarin je bijv. subs selecteerd tijdens de film. De zbox nano staat sinds kort ook in de Harmony dbs.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjeterinfo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:50:
Schumi, ik heb de zbox (nano) gewoon als device op de harmony one toegevoegd en vanaf de 1.0 Openelec werkt dat gewoon. Ik neem aan dat de key mappings namelijk gewoon in de software staan, dus ook voor de andere devices moet werken? De enige button die ik moet toevoegen is het menu waarin je bijv. subs selecteerd tijdens de film. De zbox nano staat sinds kort ook in de Harmony dbs.
Ik heb het zojuist ook geprobeerd met computer als mediacenter device en verschillende types ingevuld (ION, AD02, AD10, nano) maar de meeste vind hij niet en maakt er ION van.

Als ik vervolgens de knoppen bekijk zijn deze leeg.

Maar de gegeven suggestie volledig overgenomen en dan herkent hij hem wel echter nog steeds beperkt in de keys die te gebruiken zijn.

Ik heb het wel werkend nu op mijn harmony als MCE remote maar zou graag meer keuze opties willen hebben voor een custom keymap, met een MCE remote ben je beperkt in de mogelijk heden waar je bij een keyboard zo'n beetje elke key kunt mappen.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 04-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
De knoppen in de diplay gebruik ik ook niet voor de zbox.Op 1 functie na werkt het allemaal met de buttons.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:16
Heren,

Even een vraag vanuit mijn kant, ik heb een zbox ad-02 en heb deze enkele maanden met w7 gebruikt. Werkte prima maar vond het een te zware combinatie voor mijn gebruik.

Besloten om over te stappen naar openelec, fusion versie 1.0.2 heb ik er momenteel op draaien. Alles lijkt prima te werken, echter krijg ik één onderdeel niet aan de praat. De front-audio.

Even googlen levert mij niet de gewenste resultaten op en ik ben benieuwd: is hier überhaupt een oplossing voor of zal ik toch audio via hdmi moeten gaan gebruiken wil ik dit werkend krijgen?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb zelf nooit gedaan, maar volgens mij is het forum bij openelec vrij duidelijk.
als je asound.conf aanmaakt met deze inhoud zou het moeten werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hw:1,0" #delete the first hash for sound over analog
# pcm "hw:1,1" #delete the first hash for sound over optical
# pcm "hw:0,3" #delete the first hash for sound over hdmi
rate 48000
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AD10 is onderweg, ben benieuwd naar het geheel. Ben van plan om openelec te proberen. Mocht dat niet (goed) werken schroef ik er in een later stadium wel een HDD in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

^ I'm with stupid ^ 8)

Heb ook de knoop doorgehakt om de AD10 te kopen en mijn AD02 over te doen aan mijn broer. Heb de verzendbevestiging binnen dus verwacht hem morgen!

Waarschijnlijk is de installatie een stuk probleemlozer dan mijn eerste installatie op de AD02 waar ik toch wel wat nachtjes aan gespendeerd heb omdat OpenELec toen nog niet echt een optie was. Nu wordt het appeltje eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:40:
^ I'm with stupid ^ 8)

Heb ook de knoop doorgehakt om de AD10 te kopen en mijn AD02 over te doen aan mijn broer. Heb de verzendbevestiging binnen dus verwacht hem morgen!

Waarschijnlijk is de installatie een stuk probleemlozer dan mijn eerste installatie op de AD02 waar ik toch wel wat nachtjes aan gespendeerd heb omdat OpenELec toen nog niet echt een optie was. Nu wordt het appeltje eitje :)
En wat was de spreek woordelijke knoop om toch de AD10 aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Voornamelijk dat mijn broer zijn ION systeem de deur uit wil doen en ook voor fusion wil gaan. De 30 euro die tussen de AD10 en de AD02 zit wordt wat mij betreft gerechtvaardigd door ingebouwde IR en kleinere omvang.

------------------------------------------

Heb de AD10 inmiddels binnen. Heb mijn sd kaartje uit de AD02 overgezet en startte zonder nieuwe instellingen zo weer op en doet het "als van ouds".

Enige uitzoekpuntje is de ingebouwde IR receiver. Die werkt niet bij deze snelle overzetting. Het werkt wel direkt met de meegeleverde USB IR receiver.

[ Voor 44% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-11-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand deze build al geprobeerd?

OpenELEC-Fusion.i386-devel-20111108151424-r8750.tar.bz2

Hier ging er iets niet helemaal lekker na een upgrade vanaf build 8716.

Hij starte op met allemaal errors en een reinstall was nodig. Ik heb toen maar een reinstall gedaan met 8750 maar deze heeft de hibernate functie gesloopt op mijn AD02, is niet meer met remote aan te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 09-11-2011 14:38 ]

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:29:
Voornamelijk dat mijn broer zijn ION systeem de deur uit wil doen en ook voor fusion wil gaan. De 30 euro die tussen de AD10 en de AD02 zit wordt wat mij betreft gerechtvaardigd door ingebouwde IR en kleinere omvang.

------------------------------------------

Heb de AD10 inmiddels binnen. Heb mijn sd kaartje uit de AD02 overgezet en startte zonder nieuwe instellingen zo weer op en doet het "als van ouds".

Enige uitzoekpuntje is de ingebouwde IR receiver. Die werkt niet bij deze snelle overzetting. Het werkt wel direkt met de meegeleverde USB IR receiver.
Misschien kun je een handmatige update uitvoeren met je huidige versie. Wellicht dat ie dan de juiste drivers laadt.

• rintje
Zit even te kijken hoe de ID41 achter m'n TV op te hangen, maar dat gaat dus niet out-of-the-box passen. :|
Heb helaas dus een verloopje nodig van VESA 200 x 200 op m'n TV naar VESA 75 x 75 / 100 x 100 op de ZBOX.

Zit aan deze te denken, maar wellicht heeft er iemand een beter/goedkoper idee? (Even afgezien van zelf boren/zagen/timmeren.)

[ Voor 5% gewijzigd door rintje op 10-11-2011 15:24 ]

• Apelazarus
  • Laatst online: 06-09 23:54
Paar Tesa Powerstrips werkt bij mij prima (heb wel een AD02). Vond ik wel het risico waard om te proberen en hangt al maanden superstevig.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

Zjemm

...

dubbelzijdig tape plakt alles vast :)

opensecure.nl

• hardware-lover
  • Niet online
rintje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:22:
Zit even te kijken hoe de ID41 achter m'n TV op te hangen, maar dat gaat dus niet out-of-the-box passen. :|
Heb helaas dus een verloopje nodig van VESA 200 x 200 op m'n TV naar VESA 75 x 75 / 100 x 100 op de ZBOX.

Zit aan deze te denken, maar wellicht heeft er iemand een beter/goedkoper idee? (Even afgezien van zelf boren/zagen/timmeren.)
Ophangen aan een (niet) vesa positie achterop je TV gaat ook prima. Je draait dus ergens, waar hij goed zou kunnen hangen, een schroef/bout uit je TV en monteert daar de vesa-houder mee van de AD02. Dus niets plakken o.i.d.. Kan prima hoor, hangt bij mij al tijden zo achterop de TV.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 10-11-2011 23:20 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
rintje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:22:

Veel goedkoper idee! Bij mij hangt hij als volgt. Ik heb een aluminium strip gekocht van 3 of 4 euro van 2cm breed en wat m8 bouten. De strip afgezaagd op 25 cm. Vervolgens nog twee strips gezaagd (Deze komen later aan bod) vervolgens heb ik er op van uit het midden gemeten naar allebeid de kante toe op 10 cm 2 gaten geboord en iets verzonken. Zo heb je dus een passende strip op vesa 200.

Daarna heb ik op dezelfde strip twee gaten geboord op vesa 100 afstand (tussen de vesa 200 gaten in dus). Deze gaten aan de achterzijde die tegen de tv komt iets verzonken. De mount van de id41 neergelegd en de de twee overgebleven strips recht neergelegd. Met een potlood de gaten afgetekend en klein gaatje geboord waar de meegeleverde ID41 boutjes in kunnen. Daarna de twee strips vastgemaakt aan de gaten die reeds in de eerste strip zaten.

De strip vastmaken aan de tv (inmiddels dus met twee verticale strepen en wallmount eraan vast). Zotac erin en klaar! Voor 3 euro een dijk van een mount.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
@Stampre
Nu ik het nog eens goed lees lijkt het eigenlijk niet eens zo lastig wat jij geklust hebt. :)
Volgens mij is het nog minder werk om zoiets te maken. Dus twee 'armpjes' zagen uit een alu stripje en dan in ieder uiteinde een schroefgaatje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Sinds gisteren heb ik een Zotac ZBOX AD10.
Vanochtend heb ik er Windows 7 op gezet en de allerlaatste drivers van de zotac website geïnstalleerd.
Alle films spelen echter zeer stotterend af.
Om te checken dat het niet aan de zotac ligt heb ik er daarnet even OpenELEC 1.02 geprobeerd op een USB stick. Alle films spelen zeer vloeiend af op 1080p (aantal blu rays geprobeerd).

Ik wil er windows 7 op draaien, zodat ik ook gewoon een browser heb etc.

Hebben jullie een idee? Welke windows 7 versie draaien jullie op de AD10 en welke drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stylax schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:36:
Vanochtend heb ik er Windows 7 op gezet en de allerlaatste drivers van de zotac website geïnstalleerd.
Om te checken dat het niet aan de zotac ligt heb ik er daarnet even OpenELEC 1.02 geprobeerd op een USB stick. Alle films spelen zeer vloeiend af op 1080p (aantal blu rays geprobeerd).

Hebben jullie een idee? Welke windows 7 versie draaien jullie op de AD10 en welke drivers?
Hardware acceleration enabled? AHCI in BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
In VLC staan alle settings gewoon op default. Naar mijn weten kan je daar ook geen Hardware accelarion uitschakelen oid.
In XBMC heb ik nu hardware acceleration aangezet, loopt nu wel wat vloeiender :)

Wat bedoel je met AHCI in BIOS? Dat zijn de raid settings toch?
Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De settings voor XBMC onder Windows (7) zijn al enkele keren geplaatst (o.a. door mij), even zoeken en eens testen met die settings?

Edit: Toch maar even hier geplaatst, scheelt weer het nodige zoekwerk;

Dit zijn mijn settings voor XBMC i.c.m. Windows 7 en deze geven bij mij de meest vloeiende weergave met alle video formaten en frequenties;

onder video > afspelen;

render-methode: pixelshaders
DXVA2 : aan
Verversingsfrequentie....: aan
Afspelen video naar beeldscherm....: uit
A/V-syncchonisatie....: niet actief
Toegestane afwijking in....: geen
Geef 4:3 video....: normaal
Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld

Onder systeem > videohardware

Weergavemodus: volledig scherm #1
resolutie: 1920x1080 << indien van toepassing
Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
Beeldscherm blanking: uit
Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

[ Voor 77% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2011 18:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylax
Lopen full hd films met vlc bij jou ook vloeiend? Xbmc doet het bij mij beter dan vlc, terwijl dat volgens mij niet uit zou moeten maken.
Zal zo eens proberen met bovenstaande settings.
Heb jij ook een ad10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:25:
[...]

Ziet er wel interesant uit eerlijk gezegd. Zou deze onder OpenElec ook werken aangezien MCE Keyboard geprogrameerd op Harmony niet werkt ?
Wat zou er niet werken onder OE? Die volumeregeling werkt iig, met de OSD :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Stylax schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:58:
Lopen full hd films met vlc bij jou ook vloeiend? Xbmc doet het bij mij beter dan vlc, terwijl dat volgens mij niet uit zou moeten maken.
Zal zo eens proberen met bovenstaande settings.
Heb jij ook een ad10?
Ik doe niets met VLC op mijn HTPC's maar er is wel een optie voor GPU hardwareversnelling hoewel bij mijn VLC versie (die op mijn buffel-PC geïnstalleerd is) staat dat dit nog experimenteel is. Ik heb ook een AMD E-350 chipset in gebruik, dus dat zou zowat gelijk moeten draaien aan je AD10.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2011 20:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:22:
[...]

Wat zou er niet werken onder OE? Die volumeregeling werkt iig, met de OSD :)
Wat er niet werkt is een MCE Keyboard (niet Remote) geprogrammeerd op je Harmony t.b.v. OpenElec.

OE ziet geen keyboard acties wat weer een nadeel is als je wat snelkoppelingen op je remote wil maken t.b.v. scripts, nu is mijn keuze redelijk beperkt doordat je niet zoveel keys kunt gebruiken van de MCE Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Beste mede Zbox eigenaars !!

Eerst even mijn situatie een beetje uitleggen,

Ik heb mij enkele weken geleden een Zbox ID41-E gekocht via alternate.
Heb hier windows 7 prof. op geinstalleerd omdat ik media center wil gebruiken.
Tevens heb ik KLM codec pack erop gezet, deze gebruik ik altijd om mijn mkv video bestanden te kunnen afspelen.
Het is de bedoeling van deze media center dat ik TV ga kunnen kijken via Satteliet via TV Vlaanderen (heb dit reeds enkele jaren in orde gekregen via mijn vast pc maar die moet nu verhuist worden). Waardoor XMBC geen optie is omdat deze geen Anysee S2 E7 ondersteund.

Nu het probleem,

ik heb reeds de TV werkend gekregen en dit loopt vrij soepel (heb helaas wegens tijdgebrek NAT. HD en disc. HD nog niet kunnen testen)

Ik bedankt jullie alvast voor het lezen van de post, en hoop dat jullie een beetje verstaan wat ik hier heb neergezet.
Als ik nu via WMP een film in HD (720 & 1080) wil bekijken dan loopt dit ENORM STROEF alles lijkt zo wat te haperen.
Weet hier iemand een oplossing voor ? Ik ben ermij van bewust dat de oplossing hier reeds in het forum staat maar heb helaas geen tijd om alles opnieuw te lezen (de intresse is er wel, maar ben net zelfstandig begonnen en moet nog een hoop papier werk in orde krijgen). Had voordien een vaste opstelling hiervoor en deze gaf noooit een probleem om deze aftespelen.

Tevens zit ik nog met het volgende scenario,

Ik sluit via HDMI mijn Zbox aan op mijn TV (Samsung LE40M87BD), op deze TV word ook mijn PS3 via HDMI aangesloten. Vervolgens wil ik via de optical out van de tv naar mijn Z 5500(?) (passthrough).
Ik zit nu echter ook met het probleem dat ik nergens in windows of in de instellingen van Nvidia kan instellen dat het geluid ongecodeerd moet worden doorgezonden naar de speakers. als ik naar de instellingen kijk dan zie ik tevens ook maar 1 optie en dat is stereo (2 channels). Dan heb ik ook nog het probleem dat als ik een film afspeel geen geluid doorkomt ... . Als ik windows opstart dan hoor ik wel het windows opstart geluid.
Ik maak doormiddel van een HDMI over ethernet extender verbinding met mijn Zbox en TV, zou dit problemen durven geven?
In de vorige opstelling maakte ik rechtstreeks via Optische verbinding van de PS3 en COAX van de PC verbinding met de geluidinstallatie. Toen was dit dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 23:14
Stylax schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:36:

VLC ondersteund geen video acceleratie zover ik weet. Probeer eens SMPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MisterE schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:36:
[...]

VLC ondersteund geen video acceleratie zover ik weet. Probeer eens SMPlayer
http://wiki.videolan.org/VLC_GPU_Decoding

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:21
Zou je een foto kunnen maken van hoe het bij jou hangt? Ben wel benieuwd en heb er nog niet helemaal een beeld bij op basis van je uitleg. Alvast bedankt.
Stampre schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:07:
[...]

Veel goedkoper idee! Bij mij hangt hij als volgt. Ik heb een aluminium strip gekocht van 3 of 4 euro van 2cm breed en wat m8 bouten. De strip afgezaagd op 25 cm. Vervolgens nog twee strips gezaagd (Deze komen later aan bod) vervolgens heb ik er op van uit het midden gemeten naar allebeid de kante toe op 10 cm 2 gaten geboord en iets verzonken. Zo heb je dus een passende strip op vesa 200.

Daarna heb ik op dezelfde strip twee gaten geboord op vesa 100 afstand (tussen de vesa 200 gaten in dus). Deze gaten aan de achterzijde die tegen de tv komt iets verzonken. De mount van de id41 neergelegd en de de twee overgebleven strips recht neergelegd. Met een potlood de gaten afgetekend en klein gaatje geboord waar de meegeleverde ID41 boutjes in kunnen. Daarna de twee strips vastgemaakt aan de gaten die reeds in de eerste strip zaten.

De strip vastmaken aan de tv (inmiddels dus met twee verticale strepen en wallmount eraan vast). Zotac erin en klaar! Voor 3 euro een dijk van een mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de procedure gevolgd van de openelec site, maar ik krijg geen menu geluidjes over HDMI. Vreemd genoeg lukt het wel over de front-audio.
Iemand een idee? Ik heb mijn AD10 via HDMI aangesloten op mijn tv.

EDIT: Gisteravond een oplossing gevonden op het forum. Waren meer mensen met hetzelde probleem.

pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hdmi"
}
}

Ik heb nu eindelijk alles werkend gekregen op mijn AD10 i.c.m. Openelec. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik heb dus de AD02 met 8 GB geheugen en OpenELEC 1.02 op een Transcend 16GB class 10 SD kaart. Als scherm heb ik een Dell 27" monitor op DVI.
Gisteren probeerde ik een 1080p versie MKV van Tron af te spelen vanaf een Samsung G2 USB2.0 hdd, en het viel me op dat het beeld niet vloeiend (schokt) was in de intro. Geluid loopt in sync met het beeld.

Is de film dan te zwaar voor de AD02? Dezelfde film via dezelfde hdd loopt wel vloeiend op een AC Ryan Playon!HD versie 1.....

Verder staat "interlace" op AUTO, "adjust display refresh rate to match video" enabled, "sync playback to display" enabled.

Zijn er andere instellingen waar ik aan kan denken? Thanks! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ck2000nl op 16-11-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
wmn79 schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:43:
Zou je een foto kunnen maken van hoe het bij jou hangt? Ben wel benieuwd en heb er nog niet helemaal een beeld bij op basis van je uitleg. Alvast bedankt.

[...]
Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/2732/img20111115130927.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Stampre op 16-11-2011 11:36 . Reden: thumb ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er idd netjes uit, zal mijne ook eens gaan verhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tino
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 12:07
Heren,

Met veel interesse heb ik deze topic een beetje doorgespit. Jammer genoeg heb ik 3 weken geleden een Popcorn Hour A-300 gekocht en zit mijn aankoop nu te overdenken.
Zou graag een Mini HTPC hebben waar ik naast het gebruik als mediaplayer ook mee zou kunnen browsen / internetten etc.
Daarnaast vind ik de manier waarop je slideshows etc kunt bekijken op een computer nog vele male beter dan hoe dat werkt op een mediaplayer, om nog maar niet te spreken over het gebruik van audio etc.

Mijn vraag is nu of de Zotac Zbox AD10 op dit moment de beste mini HTPC is in zijn klasse. Wil er max 500 euro aan uitgeven en heb bij voorkeur iets dat GEEN geluid maakt aangezien hij in mijn woonkamer komt te staan.

Hoop dat jullie mij enigzins in de goede richting kunnen leiden...

Bedankt alvast.

Tino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Sinds enkele weken een ZBOX AD02 in gebruik met Win7 en XBMC. Bediening via Logitech K400.
Alle media staat op een Synology NAS, en worden van netwerkshares (SMB) afgespeeld over HDMI met bitstream audio via een 5.1 receiver. Dit werkt perfect, ook bij de meer absurde 1080p DTS .mkv bestanden in .rar files.

Het belangrijkste voordeel is dat de ZBOX onhoorbaar is, de NAS (DS211) maakt meer geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Moby Dick op 16-11-2011 16:53 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste