20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik hoop inderdaad dat er een handige App is waarmee ik idd direct van mijn NAS kan streamen, want ik ga natuurlijk niet telkens mijn PC aanzetten als ik spullen wil zien/luisten/kijken op mijn server...Anoniem: 324429 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:34:
De ''iTunes server'' op je nas stelt zich gewoon op als muziekshare voor iTunes. (niks serverigs aan)
iTunes kan daar goed mee omgaan maar dit is (nog) niet in de iPod applicatie van de iPhone, iPod en iPad geintegreerd. De enige mogelijkheid om dan bij je muziek op je nas te komen is door je pc/mac met iTunes ertussen te zetten als streaming device naar je iPad.
2 pagina's terug ofzo had iemand volgens mij 2 apps gevonden in de app store welke wel van een nas af wilde streamen.
Of een gratis app opzoeken en die proberen te kopen, als je dan een nieuw account maakt dan heb je ook de optie om niks in te vullentimwijn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:20:
[...]
kan wel, maar dan moet je een click and buy acount nemen!
Dit klopt. Alleen als ik dit doe kan ik geen albums naar de iPad verplaatsen, je moet dus alles lokaal op je PC hebben staan om te kunnen sync'n.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:40:
Je kunt in iTunes toch ook een netwerkmap/share aanwijzen die hij moet meenemen? Daar heb je geen aparte iTunes server voor nodig volgens mij.
Weet niet het zeker maar volgens mij werkt het voor on the fly exact het zelfde.
@FireSonus gewoon een click and buy nemen... Dat bespaart toch een hoop gezeik!
Hebben mensen hier ook gezeur met de layout? bij mij is alles plain text...?
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 29-03-2011 14:07 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik heb wel gemerkt dat als ik op mijn PC iTunes heb geinstalleerd, dan kan ik hem wijzen naar mijn NAS. Vervolgens ziet hij alle bestanden (muziek) maar ik krijg bijvorbeeld geen album covers enzo te zien. Schijnt dat iTunes voor een netwerk device geen additionele info (automagisch) ophaalt...Toppe schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:04:
[...]
Dit klopt. Alleen als ik dit doe kan ik geen albums naar de iPad verplaatsen, je moet dus alles lokaal op je PC hebben staan om te kunnen sync'n.
Weet niet het zeker maar volgens mij werkt het voor on the fly exact het zelfde.
Hebben mensen hier ook gezeur met de layout? bij mij is alles plain text...?
Maar goed, bedankt voor de antwoorden, ik begrijp dat ipad niet zonder itunes kan (helaas
Als je iets als StreamtoMe of Air Video op je NAS kan installeren dan is het niet zo'n probleem.J27 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:22:
ja, beetje wazig die layout, ik dacht ook al dat het aan mij lag : )
Maar goed, bedankt voor de antwoorden, ik begrijp dat ipad niet zonder itunes kan (helaas).
Haha, weet ik, dat heb ik zelf ook. Maar dit is voor mensen die geen creditcard/bankgegevens willen geven (ja die zijn er ookToppe schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:04:
[...]
Heeft iemand nog tips voor (gratis) apps? (iig totdat er een jailbreak optie komt op de ipad 2)
Damn it's good 2b a Tweaker!
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Klopt. Sleep maar eens een album van je nas en probeer die dan maar eens op je iPad te zetten, kan je dus vergeten. Ik weet niet waarom maar apple zal dit bewust gedaan hebben. Gieren zijn hetezwizard schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:22:
[...]
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik heb wel gemerkt dat als ik op mijn PC iTunes heb geinstalleerd, dan kan ik hem wijzen naar mijn NAS. Vervolgens ziet hij alle bestanden (muziek) maar ik krijg bijvorbeeld geen album covers enzo te zien. Schijnt dat iTunes voor een netwerk device geen additionele info (automagisch) ophaalt...

Zijn er nog mensen die flight tycoon spelen??
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 29-03-2011 15:05 ]

En werkt perfect !!
[ Voor 36% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-03-2011 16:29 ]
Die ziet er mooi uit! Maar gaan de batterijen ook mee, of is het 2 uur en leegWiLLoW_TieN schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:18:
Net binnen gekocht op Pandawill.com voor +/- € 18,-- incl. porto![]()
[afbeelding]
En werkt perfect !!
Hop,hop,hop!
Een apparaat kopen van 500 euro en dan jailbreaken om gratis apps van 70 cent te installeren.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:00:
Ik ben ontzettend blij met mijn Ipad 2 (16gb) en heb tal van apps (gratis) geinstalleerd...
Heeft iemand nog tips voor (gratis) apps? (iig totdat er een jailbreak optie komt op de ipad 2)
Nederlanders.
Anoniem: 354621
70 cent? De meeste leuke apps zitten wel rond de 4 euro of 8 euro. Loopt best snel op nadat ik een paar games gekocht heb.Rprp schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:58:
[...]
Een apparaat kopen van 500 euro en dan jailbreaken om gratis apps van 70 cent te installeren.
Nederlanders.
Er waren de afgelopen dagen talloze games voor 79 cent te verkrijgen.Anoniem: 354621 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:00:
[...]
70 cent? De meeste leuke apps zitten wel rond de 4 euro of 8 euro. Loopt best snel op nadat ik een paar games gekocht heb.
Er zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen zoals Real Racing, maar er zijn genoeg apps te krijgen voor minder dan 3 euro te krijgen die je ook een leuke ervaring bieden. Cut the rope, Jenga, Pinball, Worms etcetra.
Vind het eerlijk gezegd nogal raar dat als je een apparaat van 500 euro+ koopt en dan gaat bezuinigen op apps van 79 cent tot 4 euro. Voor 20 euro kan je genoeg leuke apps bijelkaar sprokkelen om je iPad te vullen.
Anoniem: 354621
Nee ik vind het ook wel best. Maar wel wat raar dat games als Angry Birds op de iphone 80 cent kost en op de ipad 4 euro.CoiLive schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:04:
Tja, het is nou eenmaal zo dat, als je de iPad echt wil benutten met leuke/handige apps en games zo wel zo'n 50 euro (of meer) daarvoor uit mag trekken. Persoonlijk vind ik dat niet zo raar.
Met een beetje geduld krijg je 90% van je apps voor 0,79 cent.
Dat weet ik niet want ik heb hem nog geen 2 uurbasset schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:36:
[...]
Die ziet er mooi uit! Maar gaan de batterijen ook mee, of is het 2 uur en leeg
Er gaan trouwens 2x een AAA in.
Waar ik problemen mee heb, ik probeer die multi gestures op de iPad aan de praat te krijgen, dus ik heb die XCode 4 aangeschaft en geprobeerd te installeren, is 4,5 gb of zoiets en halverwege krijg ik vaak error, dan download ie uiteindelijk wel verder maar als ik dan de installatie start dan krijg ik halverwege ook een fout dat de installatie mislukt is. Heb nu al diverse keren opnieuw geprobeerd en opnieuw gedownload maar het blijft mislukken... iemand een idee hoe dit op te lossen?
Even voor de info; ik heb een iPad 2, 32gb 3G met een Macbook Pro (voorjaar2010) die beide laatste software updates hebben. Niks gejailbraikt of wat ook, gewoon legaal gekocht dat XCode programma. (ik heb wel paar eu over voor die multi swipe functies)
Anoniem: 296131
Ik was ook op zoek gegaan op het Synology forum, er loopt daar een thread over. Nu nog een paar slimme lui die in Python een Air Video server prog maken...
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=35074
automation fanboy
Waarom "tot de Jailbreak komt"? Ga je daarna illegaal verder ofz?spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:00:
Ik ben ontzettend blij met mijn Ipad 2 (16gb) en heb tal van apps (gratis) geinstalleerd...
Zoek maar lekker zelf dan
Gelukkig verplicht niemand je om de "duurdere" Apps te kopen. Het is idd erg raar dat er voor betaald moet worden zegAnoniem: 354621 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:06:
[...]
Nee ik vind het ook wel best. Maar wel wat raar dat games als Angry Birds op de iphone 80 cent kost en op de ipad 4 euro.

Ooh wat vaag. Mijn DSLR wordt nog wel herkend voor zover ik weet.Wannegekzeg! schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:15:
[...]
Ik bedoelde de USB verbinding ja. Ik zou graag mijn camera (Nikon D3000, maar ben aan het sparen voor een andere) aan mijn ipad koppelen. Maar via SD kaart gaat nog wel dus?
[...]
Oke, misschien toch maar even langs de winkel en vragen of ik hem mag testen.
De SD kaart werkt idd altijd zonder problemen.
[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 29-03-2011 18:19 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik bedoelde de USB verbinding ja. Ik zou graag mijn camera (Nikon D3000, maar ben aan het sparen voor een andere) aan mijn ipad koppelen. Maar via SD kaart gaat nog wel dus?Donstil schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:49:
Welk probleem met de Camera connection kit bedoel je?
Het "probleem" van het aangepaste amperage is namelijk meer een maatregel dan een probleem en daarom ook niet "opgelost".
Ik gebruik de kit altijd op foto's van me iPhone te halen en dat werkt nog steeds keurig en gaat via USB.
Oke, misschien toch maar even langs de winkel en vragen of ik hem mag testen.Rivanov schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:40:
Kijk 's op de camera bij de Connection Settings! Je hebt daar twee standen. PC, en nog één. Hij moet op die andere staan! Dan werkt het.
Kan nu probleemloos mijn video's streamen, als loop ik er de laatste tijd wel tegenaan dat ik soms freezes en buffers heb, wat toch irritant is.
Hopend dat er een addon komt voor mijn synology zodat ik mijn computer tussen dit plaatje uit kan halen en direct van de nas af stream.
Had me verrekend hij kost circa € 26,-- omgerekendbasset schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:36:
[...]
Die ziet er mooi uit! Maar gaan de batterijen ook mee, of is het 2 uur en leeg
[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-03-2011 19:12 ]
Anoniem: 345163
Ik ben wel benieuwd of deze mening gedeeld wordt?Jackson6 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:19:
[...]
Ik heb de 16GB Wifi White.
Een 3G model lijkt me je eigen keuze, je weet wat je aan een 3G module hebt.
Wat betreft de ruimte, hier mijn mening wat betreft de grootte van de harddisk:
16GB: Passen meer dan genoeg apps op, alleen games zijn meestal groot. Je kan er ook gemakkelijk een filmpje of je itunes library opzetten, in mijn geval is mijn itunes library voor mijn iPad 3GB, muziek luister ik over het algemeen op m'n iPhone.
32GB: Als je een een ruim aantal films op je iPad wilt hebben en/of je een grote itunes library hebt.
64GB: Heb je echt een extreme database aan films en wil je verschrikkelijk veel grote apps op je iPad, moet je voor deze kiezen.
[...]
Opladen uit is alleen als je hem via usb aan je pc hangt en aan hebt staan, als je ipad via usb aan je pc hangt en gelocked is, dan laat hij langzaam op.
Als ik in de toekomst al een ipad zal kopen is dat met name voor thuisgebruik (op de bank internetten, wat spelletjes, uitzending gemist op bed kijken, dat soort dingen) en een muziekcollectie of filmcollectie heb ik niet. Kan me wel weer voorstellen dat ik er foto's van vakanties opzet als ik die ergens wil laten zien.
Ben wel benieuwd, heb een gelijkende bij DX besteld voor 19,-WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:12:
[...]
Had me verrekend hij kost circa € 26,-- omgerekendHij werkt echt top !
Heel simpel.... OMDAT het kan.
iPad heeft te veel restricties.... Voor dat geld.
Ja die heeft ook 2 of 3 modellen die er op lijken maar...ze zijn niet hetzelfde !Plurk. schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:28:
[...]
Ben wel benieuwd, heb een gelijkende bij DX besteld voor 19,-
Als jij ook gratis werkt kan je me altijd een belletje doen. Dit is 1 v.d. redenen dat er zoveel kritiek op jailbreakers is.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Gratis??
Dus je wilt niet voor apps betalen omdat je iPad bepaalde restricties heeft? Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken?spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Gratis??
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
ps 30% voor apple vind ik ook overdreven...
@Spanx: dus omdat Apple 30% vangt wil jij niet betalen voor Apps? Ik heb voor mijn hele collectie iPhone en iPad apps iets van 200-300 euro betaald. Om mijn Mac App collectie er nog maar niet bij te tellen.
Betalen voor applicaties, muziek en video is niet meer dan normaal*.
* helaas is dat tegenwoordig bij veel mensen niet meer het geval.
[ Voor 44% gewijzigd door MoietyMe op 29-03-2011 19:46 ]
Niet iedereen is zo rijk dat je even 7,99 aan een app uitgeeft alsof het een witbrood is.Good Fella schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:44:
@ Xcode verhaal: Is een bekende fout in de installer, dacht dat dat toch wel opgelost was nu. Is wel een oplossing voor te vinden. Je kunt je ook gewoon gratis aanmelden op developer.apple.com en het gratis downloaden..
@Spanx: dus omdat Apple 30% vangt wil jij niet betalen voor Apps? Ik heb voor mijn hele collectie iPhone en iPad apps iets van 200-300 euro betaald. Om mijn Mac App collectie er nog maar niet bij te tellen.
Betalen voor applicaties, muziek en video is niet meer dan normaal*.
* helaas is dat tegenwoordig bij veel mensen niet meer het geval.
Voor Qnap gebruikers: Een nieuwe app voor de iPad zit in de pijplijn bij Apple
[ Voor 23% gewijzigd door KL643 op 29-03-2011 20:01 ]
Je hoeft toch ook niet rijk te zijn? Ik ben ook zeker niet rijk hoor. Jij werkt voor je geld, net zoals de mensen die applicaties maken. Als mensen wel een website van mij kopen en ik lever die, maar hun betalen niet dan vind ik dat op z'n zachts gezegd vervelend. Dus ik kan me goed voorstellen hoe een appdeveloper zich voelt als zijn spul wordt "gejat".Jackson6 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:53:
[...]
Niet iedereen is zo rijk dat je even 7,99 aan een app uitgeeft alsof het een witbrood is.
Anoniem: 49090

In mijn ogen ben je niet minder dan een dief.
Iemand die software schrijf levert werk en werk hoort betaald te worden. Sommige applicaties zijn het geld meer dan waard. Je komt ook nog met een redenen van Apple dit terwijl de applicaties voornamelijk door andere partijen worden geschreven.
Ben zelf absoluut niet heilig, maar software van 1 tm 4 euro en zijn werk goed doet kan je nooit echt over breken vind ik. Een luxe probleem teveel keus laat ik maar alles gratis doen
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 29-03-2011 20:04 ]
Dus je betaald ook geen belasting, dat is ook snel 40% van je loon?spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:44:
hij is al duur genoeg geweest en aangezien ik de ipad 1 al een keer had gejailbreaked ben ik er een beetje gewend aan geraakt....
ps 30% voor apple vind ik ook overdreven...
Een paar leuke apps kosten wat geld, en die zijn het ook wel waard, maar je "moet" niks kopen,
genoeg gratis apps.
[ Voor 14% gewijzigd door epo op 29-03-2011 20:06 ]
Goed nu kom je wel met 1 valide argument.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:04:
Ik wil best betalen voor een app als hij me bevalt, maar niet vooraf voordat ik alle functies niet kan gebruiken... en nee niet alles zit in een demo.
Ik zelf check recensies google andere sites en vaak in de app staan er wel gebruikerreacties bij. Daarna neem ik het grote risico en ziedaar gaan mij 79 cent. Tot nu toe geen miskoop begaan
Nu rond 40 euro kwijt aan apps maar heb nu alles wat ik wil bereiken met de ipad 2
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 29-03-2011 20:06 ]
Ben ik helemaal met je eens dat je moet betalen voor een developer en dat zal ik ook doen mits de prijzen redelijk zijn. 79 ct is niets maar 4-xx euro een een simpele app is veel te ver gezocht....Anoniem: 49090 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:03:
Grappig downloaden omdat het gratis kan.![]()
In mijn ogen ben je niet minder dan een dief.
Iemand die software schrijf levert werk en werk hoort betaald te worden. Sommige applicaties zijn het geld meer dan waard. Je komt ook nog met een redenen van Apple dit terwijl de applicaties voornamelijk door andere partijen worden geschreven.
Ben zelf absoluut niet heilig, maar software van 1 tm 4 euro en zijn werk goed doet kan je nooit echt over breken vind ik. Een luxe probleem teveel keus laat ik maar alles gratis doen
Maar je wilt de app van 4 euro wel hebben?spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:06:
[...]
Ben ik helemaal met je eens dat je moet betalen voor een developer en dat zal ik ook doen mits de prijzen redelijk zijn. 79 ct is niets maar 4-xx euro een een simpele app is veel te ver gezocht....
Ze maken er zo goed als geen winst op.
In hoeverre zulke claims op waarheid berusten durf ik uiteraard niet te zeggen.
Als het een goede goed geprogrammeerde app is betaal ik direct, die 30% van apple neem ik dan maar voor lief.
Trollen doen we hier niet. Dank u.
[ Voor 82% gewijzigd door Whieee op 29-03-2011 20:52 ]
Het is sowieso bekend dat ze voor de hardware flinke marges maken, misschien zelfs buitensporige marges.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:10:
Zo'n groot bedrijf als Apple maakt zeker winst, misschien niet via de appstore maar dat maken ze ruimschoots goed met de absurd hoge prijzen van hun producten... maar dat is een andere discussie
Maar de klanten betalen er voor, dus ze zouden gek zijn als ze het niet deden.
Wel zijn de marges op de ipad's geloof ik een stuk lager dan op de iphone.
Wat je eigenlijk al kan zien in het prijsverschil tussen de ipod touch 4G en iphone 4
[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 29-03-2011 20:14 ]
Moet je er wel bij zeggen dat er in de iPod touch slechtere camera's zitten en geen 3G/gsm module.Sinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:13:
[...]
Wel zijn de marges op de ipad's geloof ik een stuk lager dan op de iphone.
Wat je eigenlijk al kan zien in het prijsverschil tussen de ipod touch 4G en iphone 4
Dit is overigens de eerste keer, ooit, dat ik iets van Apple heb gekocht....
Ik was weg van de ipad (1), geleend, gejailbreaked de mogelijkheden ontdekt middels apps kunnen installeren om tot de volledige ipad ervaring te komen en..... verslaafd ....
dus wat dat betreft is het goed uit gepakt, ik weet wat de potentie is van het apparaat en wil ik er best iets meer voor betalen.
Goed nu ook voor het eerst een ipad 2.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:17:
Een kritische klant is een goede (?) klant?
Dit is overigens de eerste keer, ooit, dat ik iets van Apple heb gekocht....
Ik was weg van de ipad (1), geleend, gejailbreaked de mogelijkheden ontdekt middels apps kunnen installeren om tot de volledige ipad ervaring te komen en..... verslaafd ....
dus wat dat betreft is het goed uit gepakt, ik weet wat de potentie is van het apparaat en wil ik er best iets meer voor betalen.
De consument bepaalt de prijs en wij hoeven geen ipad te kopen. De massa accepteert de prijs. Qua mogelijkheden vind ik de prijs overigens reuze meevallen. De pc's en laptop varianten vind ik pers veels te duur.
Betreft de applicaties
De applicaties betreffen ook andere bedrijven. Wat jij voor applicatie jij ook zoekt er zijn vaak genoeg alternatieven. Vaak ook gratis varianten.
Zie als jij daadwerkelijk jailbreakt en dan zegt leuke applicatie en deze vervolgens officeel koopt ben je in mijn ogen eerlijk bezig. Ik zelf kijk illegaal series/films en het gene wat ik als goed bestempel komt in mijn collectie.
Apple zijn sterkste kenmerk = Simpel. Dit zorgt er wel voor dat bepaalde keuzes jou als consument worden ontnomen. De keerzijde is dat bijna alle mensen snel met een ipad kunnen werken.
Ik heb zoiets een ipad doet wat het moet doen op een simpele manier. Wil ik moeilijk doen dan ga ik wel weer gentoo op de pc installeren
Klopt en nog de gps module, dat hoeft bij elkaar geen 300eu extra te kosten of welGood Fella schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:16:
[...]
Moet je er wel bij zeggen dat er in de iPod touch slechtere camera's zitten en geen 3G/gsm module.
Of denk je dat dit andere onderdelen zijn dan pak hem beet in een N82 van een aantal jaar terug?
[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 29-03-2011 20:44 ]
Dus kan je de app van 7,99 dan niet gebruiken. We leven toch niet in een wereld waar mensen met minder geld mogen stelen omdat ze het anders toch niet kunnen betalen?Jackson6 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:53:
[...]
Niet iedereen is zo rijk dat je even 7,99 aan een app uitgeeft alsof het een witbrood is.
God wat een non argument zeg. Ik steel toch ook geen benzine omdat me auto al duur genoeg was in aanschaf?spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:44:
hij is al duur genoeg geweest en aangezien ik de ipad 1 al een keer had gejailbreaked ben ik er een beetje gewend aan geraakt....
De restricties van het iOS platform hebben helemaal niets te maken met het wel of niet kopen van de Apps.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Gratis??
Het "gratis" downloaden van betaalde apps is op Android ook gewoon strafbaar hoor.
Soms moet je eens een risicotje nemen in je leven. Dat er geen demo is pleit het illegaal downloaden (want dat ik het bij software gewoon) natuurlijk niet goed.spanx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:04:
Ik wil best betalen voor een app als hij me bevalt, maar niet vooraf voordat ik alle functies niet kan gebruiken... en nee niet alles zit in een demo.
Ik praat het niet goed, maar vergelijken met je benzine voor je auto klopt ook niet.
Dat de ipad te dicht getimmerd is daar kan ik me wel in vinden.
Als ik naar 1 tool een aantal cbr/cbz's upload dan kan ik ze via een andere tool niet eens afspelen......
Over fatsoenlijk demo's valt wel wat te zeggen, maar er anders een 1day trial van ofzo.
Het is me te vaak overkomen dat je iets koopt en dat het absoluut troep is.
[ Voor 21% gewijzigd door Sinned123 op 29-03-2011 20:50 ]
True grootste miskoop voor mij was de nintendo gamecube en we hebben het hier toch over stukken kleinere bedragen.Sinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:49:
Download is niet het zelfde als stelen.
Ik praat het niet goed, maar vergelijken met je benzine voor je auto klopt ook niet.
Als ik naar 1 tool een aantal cbr/cbz's upload dan kan ik ze via een andere tool niet eens afspelen......
Over fatsoenlijk demo's valt wel wat te zeggen, maar er anders een 1day trial van ofzo.
Virtueel stelen of fysiek stelen. Het komt op hetzelfde neer. Alleen is virtueel een makkelijkere methode, omdat mensen dit niet ervaren als stelen, Waar jij nu een goed voorbeeld van bent.
Ipad is simpel en hierdoor weinig vrijheid. Een compromis die ik wel wil sluiten. Moet toegeven lekker alles zelf instellen en dat een applicatie kuren heeft geeft mij een uitdaging. Tot zover heeft de ipad mij behoorlijk teleurgesteld
Betreft die tools dat heeft meer te maken met het bedrijf erachter. Zelf zet ik handmatig .cbr naar .zip en dan printen met een pdf printer en dan een .pdf en zet deze mooi in een virtuele ibook kast
Demo/trails en dan misschien de strategie van microsoft aanhouden. Dus beetje toegang tot de belangrijkste features en een optie om direct de volledige versie te unlocken.
Air video heeft deze optie wel een gratis app en een betaalbare app. Dit bedrijf vind ik dan zeer netjes
Waarom is illegaal downloaden niet hetzelfde als stelen?Sinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:49:
Je voorbeeld van cbr/cbz files is idd vervelend maar ik zie even niet wat dat te maken zou hebben met het illegaal downloaden van games en software?
Ik snap niet dat mensen vol kunnen houden dat downloaden geen stelen is.Het je er voor betaald of heb je het eerlijk gekregen.. Nee? dan is het diefstal. Als een architect een huis tekent, dan moet je daarvoor betalen. Met jou redenering zou je dus de tekening kunnen kopieren en dan hoef je er niet voor te betalenSinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:49:

Als je een gewone sedan auto koopt, dan weet je dat daarvan het dak niet open kan vouwen. Dan kan je later niet gaan klagen dat je auto niet als cabrio werkt. Apple heeft IOS zo gemaakt en bedacht, als het je niet bevalt dan heb je de keuze of geen iPad of een wel een iPad op de manier van Apple. Ikzelf heb ook meerdere dingen die ik onhandig/raar vind op de iPad en iPhone maar ja dat is inherent aan de keuze voor Apple devices.
Als je een programma koopt en het werkt echt niet of voldoet niet aan de beschrijving maak je een klacht in de appstore en krijg je je geld terug.
[ Voor 3% gewijzigd door jjbstolk op 29-03-2011 21:28 ]
ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
Het wegnemen van een ander..., met kopieren neem je niks van iemand anders weg.
Ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat het pertinent niet het zelfde is.
In broodroof kan ik me wel vinden.
het gesloten structuur heeft niks met stelen te maken, maar het is voor mij simpelweg een grote ergenis.
En dat probleem ik uit te leggen aan de hand van cbr documenten die in een andere tool niet te openen zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Sinned123 op 29-03-2011 21:33 ]
Anoniem: 345163
Die definitie gaat al niet op bij auteursrechten e.d. ;-)Sinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:30:
Even voor jullie de vandale er bij gepakt.
ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
Het wegnemen van een ander..., met kopieren neem je niks van iemand anders weg.
Ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat het pertinent niet het zelfde is.
In broodroof kan ik me wel vinden.
Klopt daarom is er auteursrechtAnoniem: 345163 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:31:
[...]
Die definitie gaat al niet op bij auteursrechten e.d. ;-)
Inkoppertje
Zolang je niet betaald voor benzine maar het wel uit de bron "steelt" is het diefstal.
De pomp houder heeft geïnvesteerd in deze brandstof en je ontneemt hem de winst ervan.
Met een app precies zo, een Developer heeft geïnvesteerd in de app en als jij die dan download zonder te betalen (illegaal dus) is het naar mijn inziens gewoon stelen.
Maar goed het gaat hier niet om wat wel of niet stelen heet. Het gaat hier om het feit dat iemand het hier aanhaalde als normaal.
Edit: Ik heb geen juridische kennis en daarom kijk ik er misschien te zwart/wit tegen aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 29-03-2011 21:41 ]
Volkomen met je eens! Als vind ik de definitie stelen nogal groot maar een andere bewording heb ik ook niet:pDonstil schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:37:
Toch is mijn Benzine vergelijking nog helemaal zo gek nog niet.
Zolang je niet betaald voor benzine maar het wel uit de bron "steelt" is het diefstal.
De pomp houder heeft geïnvesteerd in deze brandstof en je ontneemt hem de winst ervan.
Met een app precies zo, een Developer heeft geïnvesteerd in de app en als jij die dan download zonder te betalen (illegaal dus) is het naar mijn inziens gewoon stelen.
Maar goed het gaat hier niet om wat wel of niet stelen heet. Het gaat hier om het feit dat iemand het hier aanhaalde als normaal.
Edit: Ik heb geen juridische kennis maar misschien kijk ik er te zwart/wit tegen aan.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Bij mij laatste 3 telefoons werd het na verloop van tijd steeds beter.
Hoe lang gaat ie bij en bij welke load is dat?
Had wat last van Backlight Bleeding en vond het toch storend dat een apparaat dat 800 euro kost niet helemaal perfect was. Heb er die dag 2 gekocht, 1 witte (voor een vriend) en een zwarte (voor mijzelf) en die witte was perfect, alleen die zwarte had wat last.
Mij is verteld dat hij zal worden opgestuurd en dat hij bij Apple zal worden omgeruild voor een nieuwe. Mocht er voor die terugzending een nieuwe lading iPads binnenkomen, dan was ik als eerste aan de beurt om er wederom eentje te bemachtigen.
Nu dus maar paar weekjes wachten
http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/279345;280164
€143,51 verschil voor alleen 3g toegevoegd??
Maar alsnog veel geld voor een 3g + gps module.
Er circuleren ook ergens kostprijzen van de verschillende versies, de 3G versies leveren inderdaad het meeste op voor apple.
Heb je al wel de laatste firmware 4.3.1 er staan? 4.3. is erg slecht qua battery prefomance.Haakontje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:59:
Jammer dat de iPad zo snel leeg gaat bij intensief gebruik
Anoniem: 296131
Jackson6 heeft het prima samengevat. ik ben na getwijfel de 16GB Wifi wit genomen en dat is in de praktijk meer dan genoeg hier, er staan nu ca. 80 apps op, wat muziekalbums en magazines en nog 10GB over. Apps zijn vaak niet zo heel groot, voor muziek heb ik mijn 64GB iPod Touch, films worden gestreamd met Air Video of incidenteel opslaan voor straks in het vliegtuig.Anoniem: 345163 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:59:
Niemand verder een mening over de hoeveelheid geheugen? Dat geloof ik niet ;-)
Dit is een handige koophulp geweest http://www.gizmodo.com/5781224/what-ipad-2-should-you-buy
Skype is geen oplossing, omdat je hiermee echt een online status hebt, wat wat onhandig is voor haar. WhatsApp met z'n "altijd online" functionaliteit is daarin wat logischer voor dat wat zij wilt.
PingChat is een oplossing, maar die heeft op zijn beurt weer geen iPad optimized client, en wordt dus gewoon opgescaled, waardoor het toetsenbord klein en onhandig is voor haar.
Kortom, wat is een goed alternatief, die wij allemaal (iPad, iPhone, Android) kunnen installeren?
Maar iphone apps zijn gewoon te gebruiken op de ipad.
View op 2x zetten en het draait prima.
Anoniem: 107960
Relaxed is anders.. Bovendien werkt landscape mode niet in 'iPhone mode'.Sinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
Ehm niet specifiek voor de ipad.
Jup, maar in een halfuur trekt ie al 5% batterijjjbstolk schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:13:
[...]
Heb je al wel de laatste firmware 4.3.1 er staan? 4.3. is erg slecht qua battery prefomance.
http://www.icopybot.com/b...-without-jailbreaking.htm
Heb het vanmiddag gedaan en ik moet zeggen dat het erg handig werkt! Scheelt een hoop geram op die home toets, blijft die ook heel
(natuurlijk zijn die gestures gewoon leuk om mee te spelen
[ Voor 5% gewijzigd door Lunaticc op 29-03-2011 22:38 ]
Nahja zoals ik zei, hij scaled dus idd op met pingchat, en krijg je zo'n naar toetsenbordje... en daar koop je een iPad niet voor natuurlijkSinned123 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
Ehm niet specifiek voor de ipad.
B.v de hierboven genoemde Whatsapp en zo zijn er wel meer namen/Apps voorbij gekomen.
Waarschijnlijk omdat je daarmee op de ipad naar je files kon browsen.
Je kan hem er ook wel opgooien,alleen zegt Whatsapp dan dat het niet werkt met een iPad.eagle00789 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:43:
ik weet niet in welke itunes store dat je kijkt, maar whatsapp is gewoon beschikbaar: http://itunes.apple.com/a...essenger/id310633997?mt=8
dat is dan een probleem met whatsapp en zul je de makers moeten aanschrijven...iksander schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Je kan hem er ook wel opgooien,alleen zegt Whatsapp dan dat het niet werkt met een iPad.
maar mijn reactie was eerder bedoeld op iets hoger waar werd gemeld dat ie NIET beschikbaar zou zijn. dat is ie dus wel....
tuurlijk niet... whatsapp wordt gekoppeld aan je telefoonnummer. De makers willen gewoon niet dat whatsapp op een ipad gebruikt wordt.eagle00789 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:50:
[...]
dat is dan een probleem met whatsapp en zul je de makers moeten aanschrijven...
maar mijn reactie was eerder bedoeld op iets hoger waar werd gemeld dat ie NIET beschikbaar zou zijn. dat is ie dus wel....
eagle00789 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:43:
ik weet niet in welke itunes store dat je kijkt, maar whatsapp is gewoon beschikbaar: http://itunes.apple.com/a...essenger/id310633997?mt=8
NOTE: WhatsApp is a telephony application and as such iPod or iPad are NOT supported devices.
Dan kom je toch nogsteeds aan de beloofde 10 uur batterijduur?Haakontje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:35:
[...]
Jup, maar in een halfuur trekt ie al 5% batterij
30 minuten = 5 procentHaakontje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:35:
[...]
1 uur = 10 procent
10 uren = 100 procent
Is toch normaal?
Dan kom je toch op 10 uur gebruik? Niets mis mee dacht ik zoHaakontje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:35:
[...]
Hoop dikke spuit elf van mezelf.
[ Voor 7% gewijzigd door timwijn op 29-03-2011 23:12 ]
Anoniem: 106714
Met een JB zou je een oude versie kunnen downloaden (uiteraard nadat je het origineel hebt gekocht!!) en deze op de iPad in 2x mode kunnen draaien. Werkt prima op mn iPad1 en straks dus op mn iPad2.apNia schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:18:
Vraagje, mijn moeder heeft net een iPad gekocht, en Whatsapp trok haal heel erg. Maar die schijnt niet meer voor de iPad beschikbaar te zijn. Nou hebben een aantal familieleden waarmee ze wilt "chatten" een iPhone/Android, en nu wilt ze op een Whatsapp achtige manier blijven chatten.
Even googlen op Whatsapp en iPad levert voldoende resultaat op.
http://henstudio.com/appl...k-in-your-ipadipod-touch/
Ik weet ook dat ping een iPad optimized app had, maar deze is inmiddels verdwenen. Ik moet hem nog wel ergens als ipa op mn pc hebben..
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106714 op 29-03-2011 23:17 ]
Dat deed hij bij mij in 10 minuten tijdens wat browsen..Haakontje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:35:
[...]
Wel 4.3 overigens.
Dank voor de tip! Ik heb nog geen iPad2 maar ga er zeer waarschijnlijk één halen. Mijn mond viel open van verbazing toen ik hier en daar las dat je op de iPad niet gewoon via een of andere file explorer naar een NAS kan connecten om films, muziek of foto's te bekijken en kopieren. Persoonlijk vind ik dat basisfunctionaliteit. Heb je een NAS, komt Apple met het briljante concept dat je data die daarop staat maar moet benaderen via een op een andere computer draaiende iTunesElayZ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:54:
@ Mensen hierboven die het over NAS benaderen hebben, ik heb hier de afgelopen dagen ook naar lopen kijken en ik heb de app FileBrowser gekocht, daarmee is het een fluitje van een cent om je NAS te benaderen en bende af te spelen of te kopieren naar de ipad. Als je video direct af wilt spelen moet het wel een formaat zijn wat de normale video player van de ipad af speelt (mp4/m4v etc) als je ook xvid avi enz af wilt spelen moet je ff cineXplayer aanschaffen, dan kopieert FileBrowser de avi wel eerst even naar de ipad en start hem dan gelijk in cineXplayer, is dus niet echt streamen maar wel erg makkelijk. Avi-tje kopieren heb je met 1-2 min gedaan en daarna gooi je m gewoon weer weg.

Anyhow, die app ziet eruit als de oplossing voor al mijn vragen. Op de infopagina las ik dat ze een ander gratis tooltje hebben (NetPortalLite) waarmee je eerst kan checken of het met jouw NAS gaat werken voordat je die app koopt. Ik heb een QNAP nas, hopelijk gaat die het doen.
iPad optimized is een VEREISTE voor mij. Anders zou PingChat ook wel volstaan op 2x, daar zou ik 'm niet voor jailbreaken (persoonlijk geen fan van, zeker niet voor m'n lieve moedertjeAnoniem: 106714 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:14:
[...]
Met een JB zou je een oude versie kunnen downloaden (uiteraard nadat je het origineel hebt gekocht!!) en deze op de iPad in 2x mode kunnen draaien. Werkt prima op mn iPad1 en straks dus op mn iPad2.
Even googlen op Whatsapp en iPad levert voldoende resultaat op.
http://henstudio.com/appl...k-in-your-ipadipod-touch/
Ik weet ook dat ping een iPad optimized app had, maar deze is inmiddels verdwenen. Ik moet hem nog wel ergens als ipa op mn pc hebben..
Jammer dat het aanbod best schraal is voor de iPad. Zeker gezien WhatsApp wekenlang op nummer 1 stond in de iPhone appstore.
Volkomen mee eens!Donstil schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:37:
Toch is mijn Benzine vergelijking nog helemaal zo gek nog niet.
Edit: Ik heb geen juridische kennis en daarom kijk ik er misschien te zwart/wit tegen aan.
Ik heb me er nog niet in verdiept en weet ook nog niet of (en hoe) het werkt, moet eerst nog mn firmware vernieuwen op mn Qnap.Jheroun schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:47:
[...]
Dank voor de tip! Ik heb nog geen iPad2 maar ga er zeer waarschijnlijk één halen. Mijn mond viel open van verbazing toen ik hier en daar las dat je op de iPad niet gewoon via een of andere file explorer naar een NAS kan connecten om films, muziek of foto's te bekijken en kopieren. Persoonlijk vind ik dat basisfunctionaliteit. Heb je een NAS, komt Apple met het briljante concept dat je data die daarop staat maar moet benaderen via een op een andere computer draaiende iTunes![]()
Anyhow, die app ziet eruit als de oplossing voor al mijn vragen. Op de infopagina las ik dat ze een ander gratis tooltje hebben (NetPortalLite) waarmee je eerst kan checken of het met jouw NAS gaat werken voordat je die app koopt. Ik heb een QNAP nas, hopelijk gaat die het doen.
Maar er is een app voor Qnap systemen QMobile, en hij is gratis
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid