[iPad] Ervaringen en discussie - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 145.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:35

Aws

Ben zelf erg tevreden over mijn iPhone 4. Nu heb ik nooit een iPad/tablet gehad, en zit te denken om een iPad2 te kopen. Wat zijn de voordelen ten opzichte van mijn iPhone 4 (behalve een groter scherm dan:))?

Is het ook mogelijk om op de iPad te internetten, via mijn T-Mobile abonnement op mijn iPhone4?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:22:
[...]

Ja, dit kan heel makkelijk in de mail waarmee je ze verstuurd. Je kunt ze direct versturen vanuit de foto applicatie. Je moet even op "afbeeldingen" tappen. Werkt briljant, afgelopen weekend in de Eifel ook gedaan.
Ook RAW bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Aws schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:01:
Ben zelf erg tevreden over mijn iPhone 4. Nu heb ik nooit een iPad/tablet gehad, en zit te denken om een iPad2 te kopen. Wat zijn de voordelen ten opzichte van mijn iPhone 4 (behalve een groter scherm dan:))?

Is het ook mogelijk om op de iPad te internetten, via mijn T-Mobile abonnement op mijn iPhone4?

Thanks!
Als je je iPhone 4 gejailbreakt hebt en er een (Cydia) app als MyWii op hebt staan dan kun je je telefoon's internet als wifi hotspot voor op je iPad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 10:40
Waarom gebruikt iedereen myWii? Tetherme is veel goedkoper, geen losse apps activeert gewoon de ingebouwde tether functie inclusief personal hotspot op mijn iphone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm niet geprobeerd, heb jpg foto's gebruikt. Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om raw bestanden te bewerken op de iPad en een raw van 15 mb wordt wel erg groot om te versturen. Er zal misschien wel een app voor zijn. Ik zal eens kijken in de appstore. Btw ik heb de photo connection kit ook op mijn iPad2 en het werkt bijzonder goed. Zowel via SD als USB.

Edit: Adobe Photoshop Express in de appstore is gratis en zou dit moeten kunnen, niet getest.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is het ook andersom mogelijk, eventueel via een jailbreak?
Ik heb een iPad 3G met T-Mobile en kom soms op plaatsen waar ik met mijn iPhone met Vodafone geen 3G heb, dan zou ik de verbinding van de iPad wel willen gebruiken op de iPhone.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Canaria schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:23:
Is het ook andersom mogelijk, eventueel via een jailbreak?
Ik heb een iPad 3G met T-Mobile en kom soms op plaatsen waar ik met mijn iPhone met Vodafone geen 3G heb, dan zou ik de verbinding van de iPad wel willen gebruiken op de iPhone.
Kun je dezelfde app niet installeren op de Ipad? Dan zou het volgens mij gewoon moeten werken. Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben aan het twijfelen om via dealextreme deze Ipad autohouder te bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_70436_1_small.jpg

Hij is lekker goedkoop als je hem vergelijkt met andere produkten die te bestellen zijn op webshops. Je zit dan al snel over de 30 euro. Jammer dat er ook nog geen review bij staat op de website. Ik vind een koopje altijd interessant, maar als het produkt niet deugd, dan ben ik wel bereid om voor meer geld iets beters te kopen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
HellBeast schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:59:

[afbeelding]

Hij is lekker goedkoop als je hem vergelijkt met andere produkten die te bestellen zijn op webshops. Je zit dan al snel over de 30 euro. Jammer dat er ook nog geen review bij staat op de website. Ik vind een koopje altijd interessant, maar als het produkt niet deugd, dan ben ik wel bereid om voor meer geld iets beters te kopen.
ik heb een van de ipad houders besteld zou komende 2 weken moeten binnenkomen... als het wat is laat ik het je weten :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
raytje192 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:03:
Waarom gebruikt iedereen myWii? Tetherme is veel goedkoper, geen losse apps activeert gewoon de ingebouwde tether functie inclusief personal hotspot op mijn iphone 4?
Ik wil zelf de tether functie aan en uit kunnen zetten, myWii werkt echt super! Prachtige UI ook. De prijs is wel wat hoog maar och, nog altijd lager dan één maand een apart 3G abo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
mijn tether werkt gewoon op mn iphone 3g en met bluetooth kan ik prima tetheren.. dus als je legale tether hebt kan je prima interweppen met je ipad via je telefoon..

wifi lijkt me ook wel bruikbaar maar veel meer stroomverbruik..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
luifel schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:36:
[...]

Ik heb het via applecare gedaan...werd verleden week donderdag opgehaald, vandaag de nieuwe...geen BLB hoera...
is volgens mij de snelste manier
Moet je voor dat ophalen die uitgebreide Apple care hebben? Of doen ze dit ook als je gewoon alleen de standaardgarantie hebt. Applecare is toch niks meer dan alleen een verlenging van de garantie met een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:43
Ai, dit is wel heel jammer. Zou je dan niet zelf kunnen focussen met de iPad 2??
Cass schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:44:
[...]

Vandaag ben ik door de Rabobank gebeld. Omdat de Ipad2 in tegenstelling tot de Iphone geen autofocus bezit kan de Ipad2 geen bankgiro's scannen.
http://itunes.apple.com/n...90636?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraag, ik verkoop mijn iPad 1. Hoe kan ik er zeker van zijn dat de koper geen data meer van mij aantreft? En kom ik in de problemen met mijn iTunes account? Kortom: wat moet ik doen om een iPad veilig tweedehands door te verkopen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
Outlandos schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:43:
[...]

Ik wil zelf de tether functie aan en uit kunnen zetten, myWii werkt echt super! Prachtige UI ook. De prijs is wel wat hoog maar och, nog altijd lager dan één maand een apart 3G abo :+
Kan met de ingebouwde tether functie toch ook prima in het menu met een simpel switchje? :+
Any way ieder zijn voorkeur natuurlijk, zou zelf gewoon geen 20 euro betalen voor een app als het voor een paar euro kan op de originele manier zoals apple het bedoeld heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
vandaag ipad 32 gb wifi gekocht met die idays actie ! :) erg blij mee, reden omdat ik voor ipad 1 ging is omdat ik hem snel genoeg vind en goedkoper en die idays actie maakte het nog beter :).

Alleen is er een manier whatsapp werkend te krijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

angel00008 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:39:
[...]

ik heb een van de ipad houders besteld zou komende 2 weken moeten binnenkomen... als het wat is laat ik het je weten :)
Dat zou heel tof zijn! Bedankt alvast. _/-\o_

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
syntesia schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:55:
vandaag ipad 32 gb wifi gekocht met die idays actie ! :) erg blij mee, reden omdat ik voor ipad 1 ging is omdat ik hem snel genoeg vind en goedkoper en die idays actie maakte het nog beter :).

Lijkt me niet, whatsapp word gekoppeld aan een telefoonnummer en gezien de ipad geen telefoon nummer heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Whatsapp gaat idd niet werken. Je kan wel b.v textfeek installeren (gratis) om gratis berichten te versturen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 17:16
HellBeast schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:59:

[afbeelding]

Ik heb er hier 2 van liggen. Deze is bedoeld voor op de hoofdsteun hè. Ik heb de 2 klemmen verwijderd en vast geschroeft op het dashboard. Ik had voor deze manier gekozen omdat ik geen vertrouwen heb in een zuignap constructie, en ik niet de ipad in mijn zicht op de weg wilde hebben.

Hij voldoet op zich, en is stevig zat. Paar nadelen: hij is niet specifiek bedoeld voor de ipad 2. De rubber armen zijn veel te ruim naar voren. Je kunt de ipad niet goed klemmen als hij met z'n achterkant tegen het frame gedrukt is. Je moet de ipad dus zover mogelijk naar voren duwen om te klemmen. Verder rammelt die wat als er niets in geklemt is. Ook de rubbertjes moet je eigenlijk vast lijmen anders ploppen de er zo uit.

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken van m'n constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik zit met een ''luxeprobleem'': ik heb een iPad 2 32gb 3g en een BB 9780. Nou heb ik gisteren via marktplaats een nieuwe iPhone 4 16gb voor een leuke prijs kunnen scoren. Jullie raden het dilemma al.. Welke van de 2 phones gaat eruit?

Of ik hou de iphone en doe de bb en de ipad de deur uit.
Of ik hou de ipad en de bb en doe de iphone de deur uit.

Ik zie namelijk niet echt het nut in van EN een iphone EN een ipad. De bb doet wat ie moet doen, namelijk snel mijn emails binnenhalen en versturen. Daarentegen is de iphone een iets handzamer apparaat dan de ipad. Graag jullie advies mensen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:16:
Beste mensen ik zit met een ''luxeprobleem'': ik heb een iPad 2 32gb 3g en een BB 9780. Nou heb ik gisteren via marktplaats een nieuwe iPhone 4 16gb voor een leuke prijs kunnen scoren. Jullie raden het dilemma al.. Welke van de 2 phones gaat eruit?

Of ik hou de iphone en doe de bb en de ipad de deur uit.
Of ik hou de ipad en de bb en doe de iphone de deur uit.

Ik zie namelijk niet echt het nut in van EN een iphone EN een ipad. De bb doet wat ie moet doen, namelijk snel mijn emails binnenhalen en versturen. Daarentegen is de iphone een iets handzamer apparaat dan de ipad. Graag jullie advies mensen. Alvast bedankt.
Ipad en iphone houden, bb de deur uit ;) lijkt me logisch.
Kan je mooier met elkaar synchroniseren en ik vind iphone en een ipad toch nog wel weer een heel verschil. Gebruik mijn ipad meer als soort 'laptop' multimedia apparaat, terwijl ik mijn telefoon weer voor andere dingen gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 26-05-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 11:14
raytje192 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:25:
[...]

Lijkt me niet, whatsapp word gekoppeld aan een telefoonnummer en gezien de ipad geen telefoon nummer heeft ;)
maar whatsapp doet het wel op een ipad touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kogel is door de kerk! Had em alweer op mp staan voordat ik een beslissing had genomen, werd ik net gebeld door iemand die em zo komt ophalen. Aangezien binnenkort de iPhone 4s word gelanceerd, lijkt dit me geen verkeerde keus. Geniet ik des te meer van mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Die Discover Wikipedia app is echt _O_ _O_ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
syntesia schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:55:

Dit zou wel (gaan) kunnen, in de toekomst, als de iPad-jailbreak uitkomt. Dan kan je via Installous Whatsapp downloaden, waarbij je je 06 invult. Dan krijg je een berichtje met je verificatie-code, die je moet invoeren op je iPad. Het werkt zo wel goed op m'n iTouch, het enige nadeel is wel dat je met een iPhone-resolutie te maken hebt, weet niet of whatsapp ook op iPad-resolutie te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 10:10
satoer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:17:
[...]

Ik heb er hier 2 van liggen. Deze is bedoeld voor op de hoofdsteun hè. Ik heb de 2 klemmen verwijderd en vast geschroeft op het dashboard. Ik had voor deze manier gekozen omdat ik geen vertrouwen heb in een zuignap constructie, en ik niet de ipad in mijn zicht op de weg wilde hebben.

Hij voldoet op zich, en is stevig zat. Paar nadelen: hij is niet specifiek bedoeld voor de ipad 2. De rubber armen zijn veel te ruim naar voren. Je kunt de ipad niet goed klemmen als hij met z'n achterkant tegen het frame gedrukt is. Je moet de ipad dus zover mogelijk naar voren duwen om te klemmen. Verder rammelt die wat als er niets in geklemt is. Ook de rubbertjes moet je eigenlijk vast lijmen anders ploppen de er zo uit.

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken van m'n constructie.
Graag, ben ook nog op zoek naar zoiets voor de iPad 1 en 2. Is het er tussen klemmen en er weer tussenuit halen te doen door een 6 en 8 jarige of is de constructie hiervoor te lastig? Vakantietijd breekt weer aan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal vraagjes . Ik heb een iPad 2 besteld maar ik ben helemaaal niet thuis in de apple wereld ( ook niet met telefoon , ik heb nog een oudje van Siemens ) ...
mijn vragen ..Wat voor internet browser gebruikt de Ipad ? Ik wil het graag als vervanger voo mijn laptop gebruiken. Ik heb gewoon internet van KPN dan hoef ik toch niet extra te betalen als ik de Ipad alleen thuis gebruik?
Als ik een app wil kopen kan dat uitsluitend alleen met een creditcard ?
Waarom is er bv een app van Facebook als je het ook via je internet kan bereiken ?
Veel websites gebruiken flash .. Betekent dat dat ik geen filmpjes kan bekijken op die website ?
Ik wil ook graag een HDMI kabel op mijn tv aansluiten .. moet ik dan extra software downloaden? ( zoals bv je foto's van je tel naar je pc wilt bekijken ) ..Of is het stekker aansluiten en internetten maar op de tv ?

Een hoop vragen en zou het waarderen als je deze digibeet een stukje op weg kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
;) Yes
ik heb ook eindelijk een iPad 2 kunnen scoren
beetje ver voor moeten reizen (Bangkok) maar dan heb je wel wat
ze hebben er hier overigens nog veeeeeel en goedkoper dan Holland
voor mijn 64 Wfi + 3G was ik bijna 600euro kwijt.

nu komt mijn vraag, ze hebben er van te voren wat software op gezet
deze vraagt nu om geupdate te worden. Echter ben ik ingelogd met mijn eigen
iTunes account maar dat wilt hij niet doen. Hij blijft vasthouden aan het account
waarmee de software geinstalleerd is. Ofte wel ik kan dus geen software updaten
omdat ik deze niet onder mijn account heb geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
richards81 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 06:35:
;) Yes

iTunes account maar dat wilt hij niet doen. Hij blijft vasthouden aan het account
Er staat volgens mij werkelijk nooit software van te voren op. De enige mogelijkheid indien je wel software erop hebt is dat het een demo model is.

Ik zou me maar zorgen maken of je niet stiekem een neppe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 07:00:
[...]

Er staat volgens mij werkelijk nooit software van te voren op. De enige mogelijkheid indien je wel software erop hebt is dat het een demo model is.

Inderdaad, heb je 'em bij de officiele dealer gekocht of bij Somchai op een of andere soi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

richards81 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 06:35:
;) Yes

Nee dat kan niet, apps horen bij een iTunes account. Als je de inloggegevens niet hebt, kun je de apps ook niet updaten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
Xeanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 07:00:
Damn het zal je gebeuren.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Nee, hij is echt haha grappige jongens :), heb zelfs nog een 2e nog in plastic origineel :)
De software had ik erop laten zetten
Met de gedachte deze gewoon te kunnen
"terug kopieren". Dit lukt dus niet zelfde als updaten

Anyway maak het straks wel schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Nou, daar gaan we dan:
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:46:
Ik heb een aantal vraagjes . Ik heb een iPad 2 besteld maar ik ben helemaaal niet thuis in de apple wereld ( ook niet met telefoon , ik heb nog een oudje van Siemens ) ...
mijn vragen ..Wat voor internet browser gebruikt de Ipad ? Ik wil het graag als vervanger voo mijn laptop gebruiken.
De iPad gebruikt safari, wat in mijn beleving goed genoeg werkt. Er zijn echter meerdere browser te verkrijgen in de app store (al dan niet betaald).
Ik heb gewoon internet van KPN dan hoef ik toch niet extra te betalen als ik de Ipad alleen thuis gebruik?
Nee. Wel moet je zorgen dat je een wifi router/modem hebt.
Als ik een app wil kopen kan dat uitsluitend alleen met een creditcard ?
Nee, er zijn ook zogenaamde "iTunes giftcards", prepaid kaartjes waarmee je ook apps kunt kooen. De waardes zijn 15, 25 en 50 euro.
Waarom is er bv een app van Facebook als je het ook via je internet kan bereiken ?
Omdat het op de iPhone vaak handiger was om een app te gebruiken in plaats van de website te bezoeken. Op de iPad is dat probleem niet aanwezig omdat het scherm veel groter is. Daarom is er ook geen app voor facebook voor de iPad, maar wel voor iPhone (deze kun je natuurlijk ook op de iPad gebruiken, dat zou ik echter niet aanraden :))
Veel websites gebruiken flash .. Betekent dat dat ik geen filmpjes kan bekijken op die website ?
Ja, of je moet de skyfire browser downloaden. Maar de meeste grote sites die filmpjes hebben gebruiken ook html5, wat de iPad wel aankan. Neemt niet weg dat er inderdaad sites zijn die je niet optimaal of zelfs helemaal niet kan gebruiken op de iPad.
Ik wil ook graag een HDMI kabel op mijn tv aansluiten .. moet ik dan extra software downloaden? ( zoals bv je foto's van je tel naar je pc wilt bekijken ) ..Of is het stekker aansluiten en internetten maar op de tv ?
Het is stekker aansluiten en gaan met die banaan, houdt er wel rekening mee dat je dan de hdmi adapter van apple aan moet schaffen, standaard kan het niet met de iPad. Ook zul je het moeten bedienen met de iPad (uiteraard).
Een hoop vragen en zou het waarderen als je deze digibeet een stukje op weg kan helpen :)
Bij deze :).

(getypt vanaf de iPad 2, by the way ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@vicecity
&
@huntard geef ook even complete info dan: mensen kunnen niet alleen met cc of giftcards, ook hun normale bankrekening koppelen aan een click and buy acount waarna de aankopen later gewoon worden afgeschreven.

En er is geen officiele facebook app, maar er zijn wel meer dan genoeg onofficiele als: mypad, friendly, flipboard. Dus dat er geen app voor is, is niet juist en die er wel zijn zijn er ook om een andere ervaring te geven aan mensen.

[ Voor 37% gewijzigd door timwijn op 28-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Huntard ,timwijn

thanks voor de info !! Maakt dingen een stuk helderder !! :) Kan bijna niet wachten tot ik ook aan de slag kan op mijn Ipad .. ( Voel me net Cartman die moet wachten op zijn WII ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Of op zijn iPad (human CentiPad episode, hoewel zijn geduld daar *iets* minder op de proef werd gesteld :P )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:19:
@ Huntard ,timwijn

thanks voor de info !! Maakt dingen een stuk helderder !! :) Kan bijna niet wachten tot ik ook aan de slag kan op mijn Ipad .. ( Voel me net Cartman die moet wachten op zijn WII ) :)
Damn zo herkenbaar ..... zit ook nog te wachten, op 2 stuks nog wel ..... de eerste en de laatste versie ... beiden nog geen ETA bekend ...

Begint te kriebelen, zo erg dat ik op punt sta om een apple-winkel op te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Haha had ik ook, wilde hem ook graag snel, gelukkig was het ook 25 maart zo ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb al ontzettend veel nuttige informatie gelezen. Ik heb echter nog wat vraagjes, en aangezien er al (heel) veel gezegd is, zie ik er een beetje tegenop om de 11 ervaring/discussie pagina's helemaal te doorlopen.

Het zit zo: Ik ben een student aan de Universiteit Antwerpen, en neem altijd mijn laptop (Acer Aspire 7750G, Windows 7) mee naar de les. Maar het gewicht en de grootte van de laptop zijn een serieuze last. Daarom dacht ik eraan om een iPad 2 te kopen. Een ander alternatief zijn netbooks (maar dit is me al vaak afgeraden, omdat de goedkoopste modellen echt niet zo handig werken en omwille van de batterijduur, waarbij de meeste echt niet zo lang meegaan).

Nu vroeg ik me af of dit een goed idee was. Ik weet niet veel van Apple, ben er volledig nieuw in (op iTunes voor mijn iPod na). Ik zou de iPad 2 dan gebruiken om notities te nemen en webmail te checken enzo.

Is het echter handig om nota’s tussen de mijn laptop en de iPad te switchen? Ik ken niet zoveel van iPads, maar ik weet (via vrienden) dat bestanden tussen Apple producten (iPad) en andere bestuursystemen (Windows 7 op Acer) via iTunes moeten worden omgezet ofzoiets? (Sorry, maar ik weet echt niet zoveel over Apple …). Een iPad zou qua comfort gewoon handiger zijn .. (en andere tablets staan nog in hun kinderschoenen, en netbooks lijken me eerder slechte mini-laptops, vandaar dat ik zo naar een iPad neig over te stappen).

Ik heb wat gezocht via Google, en maakte de volgende conclusie: Als ik een iPad zou kopen, zou ik daar een Office voor Mac kunnen opzetten. Zo zou ik in Worddocumenten kunnen werken op mijn iPad. Daarna moet ik deze eenvoudig naar mijn laptop kunnen zetten, om deze nadien thuis verder te kunnen uittypen (en ze uit te printen.)
Dit zou ik dan kunnen doen via een dropboxfolder. Ik sla mijn documenten op mijn iPad op in die folder, en kan deze dan nadien thuis (op laptop/Windows)makkelijk aanpassen. Ik werk vaak via Dropbox, dus als dit zou werken, zou dit voor mij kinderspel zijn en moet ik niet steeds via iTunes aan mijn documenten, en moet ik de iPad ook niet steeds aansluiten op mijn laptop.

Nu is mijn vraag: Is dit echt mogelijk? Of heb ik het verkeerd begrepen? Is het makkelijker of moeilijker dan ik me kan voorstellen?
Is er iemand die zich mijn situatie kan voorstellen en zeggen wat ik het best kan doen? Want Apple is een beetje onbekend gebied voor mij .. Btw, kan je op je iPad via Azerty typen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:13:
<Even ingekort...>
Ik werk vaak via Dropbox, dus als dit zou werken, zou dit voor mij kinderspel zijn en moet ik niet steeds via iTunes aan mijn documenten, en moet ik de iPad ook niet steeds aansluiten op mijn laptop.

Nu is mijn vraag: Is dit echt mogelijk?
Ja.
Dropbox werkt perfect.
Zeker In combinatie met QuickOffice voor je Word&Excel documenten enz. niks omzetten dus!
Elk serieus programma ondersteund wel één of andere vorm van DropBox.
kan je op je iPad via Azerty typen?
Ja, indeling softwaretoestenbord AZERTY en indeling hardwaretoetsenbord Belgisch ;)

Het echte gebruiksgemak v/d iPad is sterk afhankelijk van welke studie je doet...
Even de juiste applicaties (voor zover die er zijn) bij elkaar sprokkelen en dat kost zeer veel tijd...
Elke app heeft zo zijn voor- en nadelen, veel uitzoeken dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@Sezer

Heb je de 11 inch MacBook air ook overwogen? Daar kan alles mee wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:43:
@Sezer

Heb je de 11 inch MacBook air ook overwogen? Daar kan alles mee wat je wilt
Nog niet overwogen, maar zag net de prijs ... wat een beetje veel is.

Heb het gewoon niet zo met netbooks ... naar wat ik in vriendenkring zie, zijn de meeste dingen niet behoorlijk snel en laat batterijduur vaak te wensen over.
Vandaar dat de iPad 2 in me opkwam. Als ik in de zomervakantie wat oefen, moet het typen er wel redelijk vlot inzitten tegen dat de colleges opnieuw beginnen.
(Ik schrijf enorm traag, en als ik tijdens colleges kan typen hoef ik mijn nota's ook thuis niet meer over te typen).

Zit gewoon met het "probleem" dat ik thuis met Windows 7 werk.
Ik zou dus moeten kunnen typen op de iPad en het (via dropbox) makkelijk naar mijn laptop kunnen zetten om bij te typen thuis en uit te printen.
Maar dat zou dus makkelijk gaan, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:52:
[...]
Ik zou dus moeten kunnen typen op de iPad en het (via dropbox) makkelijk naar mijn laptop kunnen zetten om bij te typen thuis en uit te printen.
Voor de 80e keer, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, leer eerst eens lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:12:
[...]

Voor de 80e keer, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, leer eerst eens lezen ;)
Sorry hoor, dat ik er niet zo veel van ken ... T'is allemaal nieuw voor mij, dus begrijp je dan niet dat ik met veel twijfel zit?
En ja, ik heb gelezen wat je gezegd hebt. "Het werkt perfect".
Maar dat wil daarom toch niet zeggen dat het gemakkelijk werkt? Het is niet omdat iets goed werkt dat het ook eenvoudig is hé.

Anyway, bedankt voor je eerste uitleg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Office for Mac kun je er in elk geval niet op zetten, houd daar rekening mee. Word documenten bewerken kan wel met Pages, maar als je elke keer weer moet exporteren naar Word heb je kans dat de layout niet mooi meekomt. Ik denk persoonlijk niet dat een iPad helemaal aansluit op jouw wensen, tenzij je bereid bent het een en ander aan te passen in je werkwijze. Er zijn tegenwoordig overigens wel netbooks die een uitstekende batterijduur hebben en snel zat zijn voor schoolwerk. Voor het geld van een iPad 2 heb je netbook uit de hogere klasse.

[ Voor 89% gewijzigd door Frietsaus op 29-05-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Frietsaus schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:38:
Office for Mac kun je er in elk geval niet op zetten, houd daar rekening mee. Word documenten bewerken kan wel met Pages, maar als je elke keer weer moet exporteren naar Word heb je kans dat de layout niet mooi meekomt. Ik denk persoonlijk niet dat een iPad helemaal aansluit op jouw wensen, tenzij je bereid bent het een en ander aan te passen in je werkwijze. Er zijn tegenwoordig overigens wel netbooks die een uitstekende batterijduur hebben en snel zat zijn voor schoolwerk. Voor het geld van een iPad 2 heb je netbook uit de hogere klasse.
Naja, het kan best wat hij wil. Notities hoeven maar een simpele opmaak te hebben, het bijwerken kan zoals hij al zegt op zijn PC gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, vandaar dat ik nog een beetje aan het twijfelen ben .. en vandaar dat ik eens hier kwam horen op dit forum. Voor dat geld heb ik ook een hogere netbook maar jah, t'is gewoon even zien welke aanpassingen ik wil maken. Als ik een laptop van Apple had, was de keuze snel gemaakt; geen extra moeilijkheden met omzetten, het hele Apple-circuit al gewoon zijn ....

Dus als ik een iPad zou nemen, moet ik werken met Pages .. (Dat is hetzelfde als Word maar dan voor iPads zeker?). Van de layout trek ik me niet zoveel aan, daar heb ik tijdens de les trouwens toch geen tijd voor en dat is altijd al iets wat ik thuis op mijn laptop uitwerk.

Langs de andere kant lijkt een iPad me ook wel een leuk dingetje om mee te nemen op reis enzo ... Makkelijk om iBooks te lezen of een paar (4à5) filmpjes (3GB per film) op te zetten....
Btw, als ik een iPad zou nemen, gaat het waarschijnlijk de 32 GB wifi versie zijn. 16 GB lijkt me wat weinig, 64 GB is (weer) wat duurder en (misschien?) teveel ...

Zoals ik al zei, mijn grootste angst is het verschil van werken tussen Apple en Windows, en hoe ik die 2 ga moeten combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als layout geen probleem is moet het wel lukken allemaal.

Wat betreft het omzetten, films etc. moet je wel even omzetten naar een voor de iPad bruikbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
En dan worden ze nog stukken kleiner ook, 3gb per film voor een iPad is een beetje overkill ;)

Ikzelf synchroniseer al m'n aantekeningen met Evernote. Intikken op school op de iPad, binnen seconden gaat het via de WiFi naar al m'n apparaten: iPhone, PC, Mac, de hele rambam. Gratis app en superhandig dus ;)

Werkstukken maken met Pages doe ik niet meer omdat ik een zeikerd ben qua layout. Ik werk aan de ruwe tekst en dan thuis maak ik alles netjes op. Werkt imho het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, films zijn 3 GB in Avi, maar heb een goed programmatje om deze om te zetten naar iPod/iPad/i... formaat.

Evernote lijkt me iets als dropbox, of heb ik het mis? Is Evernote beter of maakt het niet veel uit?

Werkstukken, papers, scripties, ... ben ik ook van plan om nog steeds met mijn laptop te maken ..
Heb gewoon een jaar geleden besloten om "papieren en balpen" in de les te vervangen door een laptop.
Nu wil ik de laptop dan vervangen door de minder zware iPad 2 =)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Dropbox is voor bestanden, Evernote is voor notities. Beiden syncen via internet. Er is geen 'beter' want beiden bedienen hun eigen doelgroep.

Voor 'papier/balpen' kun je Evernote gebruiken. Ik gebruik beide app's, maar notities doe ik in de les het liefst nog steeds met papier, dat gaat toch sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Laatst online: 16-07 18:19
Hoe kan je meerdere foto's (al dan niet gecomprimeerd) via mail versturen op de iPad?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
MTBS schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:51:
Hoe kan je meerdere foto's (al dan niet gecomprimeerd) via mail versturen op de iPad?
http://tinyurl.com/3wuuhlh

bovenste link ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Laatst online: 16-07 18:19

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit iedereen toch met aparte Apps te werken om simpele tekst in te kloppen. Heb al complete reviews geschreven met enkel de notitieapp waarbij ik de tekst of even naar mijzelf mail of na het synchroniseren uit mijn inbox kan halen.

Heb ook een tijdje een netbook gebruikt maar de iPad veegt voor zulke taken de vloer aan met die dingen qua gebruiksgemak, snelheid en batterijduur. Ik zou willen dat de iPad 4 jaar geleden uit was gebracht, hoefde ik enkel de iPad mee te nemen ipv een zware notebook inclusief lader en constant op zoek moeten naar een stroompunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Apps die ik op mijn iphone gekocht heb, kan ik die dan weer gratis downloaden op mijn ipad, of moet je dan weer opnieuwe betalen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
el-jorge schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:29:
Apps die ik op mijn iphone gekocht heb, kan ik die dan weer gratis downloaden op mijn ipad, of moet je dan weer opnieuwe betalen?
als de app universeel is, kan je hem gratis weer downloaden.
Als er een aparte ipad app voor is, dan moet je weer opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:29:
Wat Tim zegt.. maar je kan ook kijken bij de iPad versie. Als er installeer bij staat, dan kan je het gratis installeren. Ook gratis is gratis. Zodra er een bedrag bij staat, dan gaat het je geld kosten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Oeps dubbelpost...

[ Voor 89% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 31-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Toch is een iPad1 64GB 3G voor € 499,95 ook niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
€499,95 bedoel je

Lol, te laat ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Plurk. op 31-05-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-verkeerde thread sorry..-

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Nog niet overwogen, maar zag net de prijs ... wat een beetje veel is.

Heb het gewoon niet zo met netbooks ... naar wat ik in vriendenkring zie, zijn de meeste dingen niet behoorlijk snel en laat batterijduur vaak te wensen over.
Vandaar dat de iPad 2 in me opkwam. Als ik in de zomervakantie wat oefen, moet het typen er wel redelijk vlot inzitten tegen dat de colleges opnieuw beginnen.
(Ik schrijf enorm traag, en als ik tijdens colleges kan typen hoef ik mijn nota's ook thuis niet meer over te typen).

Er zijn netbooks (asus 1015PEM bv) die met wat officewerk 8 uur op een acculading halen. Ik weet niet hoe lang jouw schooldag is maar dat lijkt mij meer dan voldoende.

Als je veel invoerwerk gaat doen dan zou ik je toch aanraden om eens naar een netbook te kijken ipv een tablet. Hoef je ook niks om te zetten of moeiljik te doen, het typt makkelijker en traag zijn de netbooks met bv een dualcore atom zeker niet meer.

just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich kun je ook prima tekstverwerken op de iPad met een bluetooth toetsenbordje of de usb adapter en eender welk usb toetsenbord natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

johnnyv.nl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:09:
Op zich kun je ook prima tekstverwerken op de iPad met een bluetooth toetsenbordje of de usb adapter en eender welk usb toetsenbord natuurlijk.
Zodra ik op m`n werk tijdens de langere dagen op één werkplek zit, pak ik ook de apple bt keyboard erbij. Typt echt lekker en doet niet onder voor een gewone pc/tobo/netbook.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Michael Knight schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:00:
[...]

Zodra ik op m`n werk tijdens de langere dagen op één werkplek zit, pak ik ook de apple bt keyboard erbij. Typt echt lekker en doet niet onder voor een gewone pc/tobo/netbook.
Hier hetzelfde, twee keer in de week veel invoerwerk maar dan wel met het Apple BT bordje. Ik heb ook een netbook overwogen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Al de uren op de bank/in bed zonder vast tobo zijn geweldig en die twee dagen met een tobo werken zijn fijner dan welk netbook ik in handen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:31:
De kogel is door de kerk! Had em alweer op mp staan voordat ik een beslissing had genomen, werd ik net gebeld door iemand die em zo komt ophalen. Aangezien binnenkort de iPhone 4s word gelanceerd, lijkt dit me geen verkeerde keus. Geniet ik des te meer van mijn iPad.
Dat is jammer! Was nu je kans om afscheid te nemen van Apple en voor de Samsung Galaxy S2 i9100 te gaan, want die is nu al verkrijgbaar. Had je een hoop geld overgehouden, en al meer mogelijkheden dan de iPhone4S gaat bieden...

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
wvexeltweakers schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:52:
[...]

Dat is jammer! Was nu je kans om afscheid te nemen van Apple en voor de Samsung Galaxy S2 i9100 te gaan, want die is nu al verkrijgbaar. Had je een hoop geld overgehouden, en al meer mogelijkheden dan de iPhone4S gaat bieden...
Ze wilde geen andere telefoon, maar combinatie BB - iPad houden. Dus sowieso geen galaxy s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jarenlang een pure Apple hater te zijn geweest heb ik dan toch het idee gekregen om een iPad 2 te gaan kopen. Ik zit echter nog wel te twijfelen of ik hier echt voor wil gaan of dat ik beter een netbookje kan kopen. Er blijven mij echter een aantal dingen onduidelijk, ook nadat ik het halve internet heb doorgezocht. Daarom heb ik een aantal praktische vragen over het apparaat en het iOS.

1) Op mijn computer heb ik een kleine verzameling van muziek staan. Is het mogelijk dat ik deze op de iPad zet? Ik gebruik hiervoor op dit moment nog geen iTunes.

2) Tijdens het muziek luisteren wil ik graag browsen. Is dit tegelijkertijd mogelijk?

3) Ik wil ook af en toe wat filmpjes lokaal bekijken op de iPad. Nu gebruik ik op dit moment Dropbox voor mijn portable storage en ik ben mij bewust dat hier ook een App voor is op de iPad. Is het dus mogelijk dat ik zonder problemen een mediabestand van mijn computer, naar de Dropbox sleep en vervolgens afspeel op mijn iPad?

4) Ik ben van plan weinig dingen te gaan kopen uit de Appstore. Wel wil ik graag gratis Apps gaan downloaden. Is het dan toch vereist dat ik mijn betaalgegevens invoer? Hier zit ik namelijk niet op te wachten..

5) Is de mail van je provider (mijn geval Ziggo), ook gemakkelijk te bekijken en in te stellen op het iPad mail programma?

6) Ten slotte. Ik ben van de week naar één van de officiële Apple Stores gegaan. Hier werd mij verteld dat de levertijd maar liefst 5 weken is! In andere topics heb ik gelezen dat de levertijd bij een aantal zaken maar 2 weken is. Maakt het niet uit bij welke winkel (GEEN internetwinkel, een echte winkel) ik de iPad 2 koop met betrekking tot de garantie? Is het daarnaast ook gebruikelijk dat je van te voren betaald bij een winkel of wanneer ik de iPad 2 kom ophalen?

Dit zijn op dit moment de meest prangende vragen. Als iemand ze zou kunnen beantwoorden zou dat mijn keuze een stuk gemakkelijker maken. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:57:

1) Op mijn computer heb ik een kleine verzameling van muziek staan. Is het mogelijk dat ik deze op de iPad zet? Ik gebruik hiervoor op dit moment nog geen iTunes.
Dan zul je nu dus iTunes moeten gaan gebruiken wil je er muziek opzetten en om hem überhaupt te synchroniseren.

2) Tijdens het muziek luisteren wil ik graag browsen. Is dit tegelijkertijd mogelijk?
Ja, multitasken is gewoon mogelijk

3) Ik wil ook af en toe wat filmpjes lokaal bekijken op de iPad. Nu gebruik ik op dit moment Dropbox voor mijn portable storage en ik ben mij bewust dat hier ook een App voor is op de iPad. Is het dus mogelijk dat ik zonder problemen een mediabestand van mijn computer, naar de Dropbox sleep en vervolgens afspeel op mijn iPad?
Je kan filmpjes rechtstreeks uit je dropbox afspelen, zolang het formaat ondersteund is. Een MKV gaat het dus niet doen.

4) Ik ben van plan weinig dingen te gaan kopen uit de Appstore. Wel wil ik graag gratis Apps gaan downloaden. Is het dan toch vereist dat ik mijn betaalgegevens invoer? Hier zit ik namelijk niet op te wachten..
Dat hoeft niet. Voor gratis Apps ed. heb je geen creditcard/clicknbuy nodig.

5) Is de mail van je provider (mijn geval Ziggo), ook gemakkelijk te bekijken en in te stellen op het iPad mail programma?
Ja hoor, waarom zou dat een probleem zijn?

6) Ten slotte. Ik ben van de week naar één van de officiële Apple Stores gegaan. Hier werd mij verteld dat de levertijd maar liefst 5 weken is! In andere topics heb ik gelezen dat de levertijd bij een aantal zaken maar 2 weken is. Maakt het niet uit bij welke winkel (GEEN internetwinkel, een echte winkel) ik de iPad 2 koop met betrekking tot de garantie? Is het daarnaast ook gebruikelijk dat je van te voren betaald bij een winkel of wanneer ik de iPad 2 kom ophalen?

Dit zijn op dit moment de meest prangende vragen. Als iemand ze zou kunnen beantwoorden zou dat mijn keuze een stuk gemakkelijker maken. Alvast bedankt! :)
Ik denk dat dit allemaal ook prima te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat dit allemaal ook prima te vinden is.
Toch bedankt. Maakt het allemaal net effe wat duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zijn internetwinkels geen echte winkels? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:37:
Zijn internetwinkels geen echte winkels? 8)7
Haha! Misschien niet helemaal goed verwoord inderdaad. Ik bedoelde uiteraard een fysieke winkel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik zal wel niet goed genoeg gezocht hebben maar kom het niet tegen dus dan maar ff hier vragen.

Ik heb nu een iPad met 3G in mijn bezit. Thuis heb ik gewoon een wifi netwerk liggen maar het valt me op dat wat app downloads traag zijn terwijl ik op mijn pc eigenlijk alleen maar world of warcraft heb draaien.

Ik krijg het idee dat hij dus via 3G aan het downloaden is. Allen hoe werkt dat? Als de iPad via zowel 3G als wifi geconnect is wat gebruikt hij dan? Ik kan in de instellingen ook niet zo snel iets vinden dus het word er ook niet echt duidelijker op voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Jaguar645 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:47:

Ik krijg het idee dat hij dus via 3G aan het downloaden is.
Bovenin naast je provider staat welke verbinding gebruikt wordt; wi-fi (afgebeeld in 'contact streepjes') of 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Duidelijk! ik heb het ook nog fff bekeken door mijn iPad uit de wifi ACL te halen en kon nu idd duidelijk het verschil zien :) Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
johnnyv.nl schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:09:
Knap op een apparaat zonder USB (host) en zonder bluetooth (met de BT van de iPad kun je niks alleen een BT oortje aanhangen),

Zou wel makkelijk zijn want een van de grootste nadelen van de iPad (oftewel het enige echte nadeel) is de inconsistente tekstinvoer. In de ene app staat de ? boven de slash en de andere app weer links onderaan. En ben er nog steeds niet achter hoe je iets simpels als een plusteken moet invoeren, onder '123' zie je m ook niet.