Nou, daar gaan we dan:
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:46:
Ik heb een aantal vraagjes . Ik heb een iPad 2 besteld maar ik ben helemaaal niet thuis in de apple wereld ( ook niet met telefoon , ik heb nog een oudje van Siemens ) ...
mijn vragen ..Wat voor internet browser gebruikt de Ipad ? Ik wil het graag als vervanger voo mijn laptop gebruiken.
De iPad gebruikt safari, wat in mijn beleving goed genoeg werkt. Er zijn echter meerdere browser te verkrijgen in de app store (al dan niet betaald).
Ik heb gewoon internet van KPN dan hoef ik toch niet extra te betalen als ik de Ipad alleen thuis gebruik?
Nee. Wel moet je zorgen dat je een wifi router/modem hebt.
Als ik een app wil kopen kan dat uitsluitend alleen met een creditcard ?
Nee, er zijn ook zogenaamde "iTunes giftcards", prepaid kaartjes waarmee je ook apps kunt kooen. De waardes zijn 15, 25 en 50 euro.
Waarom is er bv een app van Facebook als je het ook via je internet kan bereiken ?
Omdat het op de iPhone vaak handiger was om een app te gebruiken in plaats van de website te bezoeken. Op de iPad is dat probleem niet aanwezig omdat het scherm veel groter is. Daarom is er ook geen app voor facebook voor de iPad, maar wel voor iPhone (deze kun je natuurlijk ook op de iPad gebruiken, dat zou ik echter niet aanraden

)
Veel websites gebruiken flash .. Betekent dat dat ik geen filmpjes kan bekijken op die website ?
Ja, of je moet de skyfire browser downloaden. Maar de meeste grote sites die filmpjes hebben gebruiken ook html5, wat de iPad wel aankan. Neemt niet weg dat er inderdaad sites zijn die je niet optimaal of zelfs helemaal niet kan gebruiken op de iPad.
Ik wil ook graag een HDMI kabel op mijn tv aansluiten .. moet ik dan extra software downloaden? ( zoals bv je foto's van je tel naar je pc wilt bekijken ) ..Of is het stekker aansluiten en internetten maar op de tv ?
Het is stekker aansluiten en gaan met die banaan, houdt er wel rekening mee dat je dan de hdmi adapter van apple aan moet schaffen, standaard kan het niet met de iPad. Ook zul je het moeten bedienen met de iPad (uiteraard).
Een hoop vragen en zou het waarderen als je deze digibeet een stukje op weg kan helpen

Bij deze

.
(getypt vanaf de iPad 2, by the way

)