Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:33:
[...]

Volgens deze gegevens is de disk compatibel met jouw DS. Zou het iets anders kunnen zijn?
Klopt. Die lijst had ik ook al bekeken, maar zie na wat browsen en googelen ook dat er gesproken wordt over een micro sata of brigde sata connector, maar die zit er echt niet bij geleverd.

Ds111 komt zo met doos uit de winkel, dus misschien dat hier iemand enig idee heeft of dat standaard bij een synology hoort te zitten.

Al m'n huidige sata kabels gaan echt niet passen... ;w

Gr,
MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:33:
[...]

Volgens deze gegevens is de disk compatibel met jouw DS. Zou het iets anders kunnen zijn?
Ja, disk is compatible, maar de aansluiting niet. Ik kan wel kracht gaan gebruiken, maar dan mol ik de adapter die op de 111 zit. Laat ik dat maar niet doen... O-)

Het zal wel weer een bridge of micro adapter sata2 zijn o.i.d., maar had eigenlijk verwacht dat Synology die er bij levert. Verpakking was wel dicht, maar niet gesealed, dus helemaal zeker ben ik er nog niet van.

Gr,
MM

edit: deze "Micro SATA to SATA with SATA Power Adapter Cable - 12 Inch" wellicht? Ik zag 'm bij: http://www.amazon.com/Sta...CQ6U2/ref=pd_bxgy_e_img_c

edit2: schaam, schaam.... :z Ik zat te slapen!! Er is helemaal geen kabel nodig.....disk klikt er zo in. Allemachtig, dat ik dat niet had gezien.... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Mega_Mouse op 06-01-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
Mega_Mouse schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:55:
edit2: schaam, schaam.... :z Ik zat te slapen!! Er is helemaal geen kabel nodig.....disk klikt er zo in. Allemachtig, dat ik dat niet had gezien.... 8)7
LOL, vaak is het echte leven toch stukke leuker dan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20
sverzijl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:18:
Vaag, na vanmiddag zo'n 78GB geupload te hebben van Syno naar Crashplan stopte de boel ineens met de melding 'backup being moved'. Na zo'n 5 uur kon ik wel weer backuppen maar is de snelheid nog maar 0,5-1Mbps.
Nieuw accountje (of nieuw GUID) en de snelheid is weer 10Mbps. Verschil is dat ik op het nieuwe acountje backup naar aca-msp.crashplan.com en op het oude account naar bca-msp.crashplan.com. Nu ben ik erg benieuwd of ik op dit nieuwe account straks ook weer verplaatst wordt naar de 'trage' server.
Grmbl.. nu weer na +/- 70GB geupload te hebben, "CrashPlan Central not ready for backup. Reason: The backup location is being moved".
Het ziet er naar uit dat je na een bepaalde hoeveelheid data wordt verplaatst naar een andere en vooral langzamere server/connection. Dat is dan wel weer jammer, zeker gezien hier nergens iets over vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hallo

Mijn 209 heeft problemen waar ik niet meer uit kom.

System volume (Root) on ds has crashed, the server may not be able to start up.

system partition failed.

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~speed32/209-1.gif

De DS blijft spammen met deze melding. Alles lijkt verder wel te werken

Volgens de handleiding zou er een 'repair' knop moet zijn bij HDD beheer maar die is er niet. Ik ben wel admin.
Ik heb beide volumes opnieuw gemaakt en alle sectoren laten controleren.

Alles volgens deze tutorial:
http://www.synology.com/t..._repair.php?lang=nld#t3.1

Maar de melding blijft. Dit alles na een mislukte upgrade van sabnzbd.
Ik gebruik geen raid en het ding is nu compleet leeg.
Volgens de tut zou je met de assist de boel opnieuw kunnen instellen maar met dat programma kun je hooguit een WOL sturen of de webinterface lanceren.

[ Voor 13% gewijzigd door Sponz op 06-01-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Synology set-up:

Situatie voorheen:
DS210j met DSM 3.0
DS107+ met DSM 3.0
Elke nacht backt de 210j op naar de DS107+ die 250KM verderop staat. Als de data niet gewijzigd is, duurde dit altijd precies 8 minuten.

Sinds kort heb de DS210j upgedate naar DSM3.2 en de DS107+ naar DSM3.1 (3.2 kan niet op de 107+). Opeens duurt het backup-en veel langer. Zonder data-wijziging is het systeem meer dan 3 kwartier kwijt. (En als "back-up metadata" niet uitzet, nog veel langer.)

Weet iemand waarom de network backup na de update veel langer duurt? Hoe lang duurt bij jullie een network-backup als er niets gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:37:
[...]

LOL, vaak is het echte leven toch stukke leuker dan de TV.
Soms ook niet... Maar nu wel lekker bezig dit mooie nasje te verkennen en alles werkt naar behoren :9

Gr,
MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

Videopac

Rommelt wat aan.

job schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:27:
[...]

Vind je het gek? Je probeert een bestand te downloaden die ruim buiten de retentie van je newsserver valt. Neem een betaalserver, of download alleen dingen die binnen de 30 dagen retentie van ziggo vallen.

Daarnaast heeft dit natuurlijk niets met je synology van doen en horen dit soort vragen eerder thuis in het topic wat hierboven wordt genoemd.
Voor de zekerheid een recente download gedaan: die zie ik ook niet. Ik vraag wel verder in het andere topic.
Ik heb begrepen dat in dit soort gevallen de bestanden op de systeempartitie terecht komen die daardoor vol kan lopen. Ik heb inmiddels al behoorlijk wat gedownload, maar: hoe benader ik de systeempartitie om die evt. zooi op te ruimen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Vanmiddag geprobeerd om via de DSM bestandsbrowser rond de 500 GB aan muziek bestanden te kopieeren van een externe USB schijf naar mijn NAS schijven. Hierbij verscheen wel het schermpje met daarin het bericht dat de benodigde schijfruimte werd berekend. Daarna gebeurde er niks.Er was ook geen actieve taak zichtbaar rechtsboven in de browser.

Behalve dat het kopieeren kennelijk niet gelukt is zijn op de externe USB schijf alle bestanden ook nog maar 0 kB groot. Lijkt er dus ook dat ik in plaats van een backup alles kwijt ben geraakt. Is dit een bekend probleem met het kopieeren van grote hoeveelheden dat via DSM van een externe USB schijf naar een NAS schijf?

Als iemand nog een idee heeft hoe ik de bestanden nog kan redden hoor ik het graag. Opnieuw downloaden is niet echt een probleem maar duurt alleen wel een dag of 10 met mijn internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Faxe schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:01:
Vanmiddag geprobeerd om via de DSM bestandsbrowser rond de 500 GB aan muziek bestanden te kopieeren van een externe USB schijf naar mijn NAS schijven. Hierbij verscheen wel het schermpje met daarin het bericht dat de benodigde schijfruimte werd berekend. Daarna gebeurde er niks.Er was ook geen actieve taak zichtbaar rechtsboven in de browser.

Behalve dat het kopieeren kennelijk niet gelukt is zijn op de externe USB schijf alle bestanden ook nog maar 0 kB groot. Lijkt er dus ook dat ik in plaats van een backup alles kwijt ben geraakt. Is dit een bekend probleem met het kopieeren van grote hoeveelheden dat via DSM van een externe USB schijf naar een NAS schijf?

Als iemand nog een idee heeft hoe ik de bestanden nog kan redden hoor ik het graag. Opnieuw downloaden is niet echt een probleem maar duurt alleen wel een dag of 10 met mijn internet verbinding.
Hoe kun je de originelen kwijt zijn als je hebt gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn issue maar ik zit met het volgende.

Na bootstrap install is mijn user sickbeard verdwenen in de userlist van mijn Synology admin panel, SB werkt verder nog perfect maar was benieuwd of meer mensen dit hadden?

Via command line is hij nog wel aanwezig en vroeg me af of dit te herstellen is?

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 08-01-2012 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik kijk al een tijdje mee, maar kan mijn antwoord niet echt vinden.
Ben van plan een Synology DS212+ aan te schaffen, met als belangrijkste doel om films te streamen...

Huidige situatie nu:
- PS3 media server op pc
- std Gigabit netwerk
- Sony Bravia 40W5500 met DLNA

Nu is mijn pc de beperkende factor omdat het een wat ouder systeem is die geen Full-HD content aankan.
Gewoon een gedownloade DVD kan ik prima streamen.

Nu is mijn vraag als ik een DS212+ neem, kan ik dan ook via DLNA diverse content streamen, of is dat echt afhankelijk van wat de tv aankan kwa bestandsformaat? de PS3 mediaserver rendert het nu volgens mij voor het streamen. Wil namelijk niet nog weer een apparte mediaspeler oid bij de tv...
In de DS212+ zit geen mediaserver toch?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
Iemand een work-around om bestanden op een Diskstation te kopiëren via de bestandsbrowser naar een externe USB harde schijf (NTFS-formaat)? Krijg telkens melding dat de bewerking mislukt? Alle rechten zijn toegekend.

Gevonden op FAQ van Synology:
Vanaf DSM 2.2-0942 en hoger ondersteunt het systeem bovendien lees- en schrijffuncties op NTFS-geformatteerde externe HDD. (Alleen-lezen op DS109j, DS108j, DS107 en DS107e) :(

[ Voor 34% gewijzigd door Kozzmozz op 08-01-2012 14:21 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
PurpleBlue schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:22:
Ik kijk al een tijdje mee, maar kan mijn antwoord niet echt vinden.
Ben van plan een Synology DS212+ aan te schaffen, met als belangrijkste doel om films te streamen...

Huidige situatie nu:
- PS3 media server op pc
- std Gigabit netwerk
- Sony Bravia 40W5500 met DLNA

Nu is mijn pc de beperkende factor omdat het een wat ouder systeem is die geen Full-HD content aankan.
Gewoon een gedownloade DVD kan ik prima streamen.

Nu is mijn vraag als ik een DS212+ neem, kan ik dan ook via DLNA diverse content streamen, of is dat echt afhankelijk van wat de tv aankan kwa bestandsformaat? de PS3 mediaserver rendert het nu volgens mij voor het streamen. Wil namelijk niet nog weer een apparte mediaspeler oid bij de tv...
In de DS212+ zit geen mediaserver toch?

Alvast bedankt.
Met DLNA is het afhankelijk wat je TV aan kan, er is een DLNA/UPnP Media Server aanwezig. Maar je DS is niet snel genoeg om je media te renderen naar een ander formaat.

Weet niet wat de PS3 voor formaten allemaal aan kan.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een ps3 is rampzalig qua aantal ondersteunde formaten, dus moet je oftwel de boel gaan transcoden (wat op je diskstation niet gaat lukken) ofwel koop je een speciale mediaplayer. Ik heb het laatste gedaan, en nu kan ik tenminste alle mogelijke video formaten gaan bekijken zonder dat er een pc moet draaien om transcoding uit te voeren.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
ieperlingetje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:46:
Een ps3 is rampzalig qua aantal ondersteunde formaten, dus moet je oftwel de boel gaan transcoden (wat op je diskstation niet gaat lukken) ofwel koop je een speciale mediaplayer. Ik heb het laatste gedaan, en nu kan ik tenminste alle mogelijke video formaten gaan bekijken zonder dat er een pc moet draaien om transcoding uit te voeren.
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen PS3.. .ik heb een PS3 Media Server op mijn pc geinstalleerd, die kan via DLNA naar een PS3 streamen, maar ook naar mijn Sony DLNA tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig een NAS uit te kiezen, ik had al een topic aangemaakt NAS met RAID-config en Torrent-applicatie en toen werd ik er op gewezen dat ik beter in deze ervaringstopics kan kijken:)

Dat heb ik nu dus uitgebreid gedaan en nu overweeg ik sterk om aan te schaffen:
Synology DiskStation DS1511+

Ik heb nog enkele vragen/onzekerheden waarvan ik hoopte dat mensen hier er iets zinnigs over kunnen zeggen. Het gaat dan om:

- Ik wil optimale performance, qua downloadsnelheid (torrents etc.). Ik las op CNET dat de schrijfsnelheid van de DS1511+ bijzonder goed is, en daarom leek het me dat ik hiermee in combinatie met mijn internetverbinding van 120mbits vast heel snel kan downloaden. Is de DS1511+ wat performance op dit gebied betreft op dit moment ook zo'n beetje het beste wat er is? Of zijn er nog andere opties?

- Welke schijven kan ik er het beste bijkopen? Ook hier weer met het oog op performance, en uiteraard ook op de kosten. Op de Synology site staat een mooi overzicht van schijven die compatible zijn. Echter, dat zijn nogal veel verschillende merken:
Hitachi
Maxtor
Samsung
Seagate
Western Digital
Fujitsu
Toshiba
Kingston

En ook verschillende types per merk, met name de keus tussen enterprise en desktop uitvoeringen.

Zou ik voor mijn doelen (zo snel mogelijk downloaden, redundante gegevensopslag (RAID5), media server, file server) niet gewoon voldoende hebben aan de desktop versies? Of zou dit de performance naar beneden halen?

En maakt het verder veel uit welk merk je dan neemt vraag ik me af? Sommige merken ken ik, andere niet echt, en het is nogal een lijst, dus lastig kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand die mij kan helpen met VPN probleem? IP range is 10.7.0.100-10.7.0.255 voor DHCP en 10.7.0.1-10.7.0.99 is gereserveerd voor apparaten met een vast IP. De VPN staat ingesteld op 10.7.1.1 tot 10.7.1.20.
Met Windows kan ik naar de machines met DHCP verbinden en de machines met een vast IP. Met een Mac kan ik helemaal niks doen. Bekend probleem?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 10:10
Sinds 2 dagen heb ik een Synology DS211j staan, werk super. Sabnzdb/Couchpotato/SickBeard heb ik werkend gekregen en al 150GB binnen gehaald. Nu liep ik tegen een probleem aan met Headphones, namelijk de HTTP 503 error tijdens een zoekactie. Vereist was een update van webservice.py. (zie: http://bit.ly/xokGCO)

Zodoende wilde ik SCP enablen (http://bit.ly/zib0j1), maar daarvoor moest ik eerst Bootstrap (ipkg) installeren. Daarvoor heb ik deze handleiding gevolgd: http://bit.ly/dy0Vbw
En exact de benodigde .xsh file gepakt die correspondeert met mijn processor.

Na de nodige commands in de terminal lijkt alles te werken, updaten van webservice.py (van local machine -> server) lukt.

Na een reboot log ik weer in op de DiskStation en wilt geen enkele applicatie meer opstarten (Sabnzbd/Couchpotato etc). CPU-gebruik is ook maar 15% dus ze draaien ook niet op de achtergrond. Krijg telkens: kan de pagina niet vinden (in de browser).

Wie helpt me? :)

Edit: In Package Center stonden alle applicaties op 'stop' ik heb ze dus opnieuw moeten uitvoeren. Werkt echter nog niet. Python 2.6 geeft status: niet beschikbaar?

[ Voor 27% gewijzigd door new_born89 op 08-01-2012 17:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
_starbuck_ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:17:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Synology set-up:

Situatie voorheen:
DS210j met DSM 3.0
DS107+ met DSM 3.0
Elke nacht backt de 210j op naar de DS107+ die 250KM verderop staat. Als de data niet gewijzigd is, duurde dit altijd precies 8 minuten.

Sinds kort heb de DS210j upgedate naar DSM3.2 en de DS107+ naar DSM3.1 (3.2 kan niet op de 107+). Opeens duurt het backup-en veel langer. Zonder data-wijziging is het systeem meer dan 3 kwartier kwijt. (En als "back-up metadata" niet uitzet, nog veel langer.)

Weet iemand waarom de network backup na de update veel langer duurt? Hoe lang duurt bij jullie een network-backup als er niets gewijzigd is?
Niemand hier die een network backup doet en even kan melden hoelang een backup duurt als er geen data is gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even vragen ter bevestiging.

Ik heb een 1010+ met 4 Samsung HD203WI in RAID5. Nu wil ik een HD203WI toevoegen, dus 5 schijven.

Heb onderstaande gevonden.
http://www.synology.com/t...to_RAID.php?lang=nld#t4.2
Zoals ik het begrijp moet ik de 1010+ uitschakelen en de 5de schijf insteken. Dan terug opstarten en het volume uitbreiden zoals in de link uigelegt staat. Hierbij zou enkel op de 5de schijf, die toegevoegt word, data gewist worden, maar behoud ik toch mijn data van de 4 andere schijven. Niet ?

Iemand al ervaring met zoiets ?

EDIT: @ BazerK thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 17:12
abusimbal schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:15:
Even vragen ter bevestiging.

Ik heb een 1010+ met 4 Samsung HD203WI in RAID5. Nu wil ik een HD203WI toevoegen, dus 5 schijven.

Heb onderstaande gevonden.
http://www.synology.com/t...to_RAID.php?lang=nld#t4.2
Zoals ik het begrijp moet ik de 1010+ uitschakelen en de 5de schijf insteken. Dan terug opstarten en het volume uitbreiden zoals in de link uigelegt staat. Hierbij zou enkel op de 5de schijf, die toegevoegt word, data gewist worden, maar behoud ik toch mijn data van de 4 andere schijven. Niet ?

Iemand al ervaring met zoiets ?
Yep, hier een DS1511+ uitgebreid met een 5de in RAID5.
Alleen de nieuwe HDD wordt gewist, de data op de 4 oude blijft staan. (backup altijd aan te raden)
Jou DS1010+ heeft (ook) hotswap, dus de NAS hoeft NIET uitgezet te worden, gewoon de HDD erbij prikken en in DSM inloggen.
Zie ook hier voor goede uitleg. ("How to expand a RAID-5/RAID-5+Hot-Spare/RAID-6 Volume with additional disks" is voor jou van toepassing). De link is wat outdated maar vond deze het duidelijks (ondanks de oude DSM die als voorbeeld dient)
Jou link is wat recenter en ook ok qua uitleg.
Houdt er rekening mee dat het expanden van 4 naar 5 hdd's erg lang duurt... (een dag of zoiets)
Je NAS is en blijft gewoon benaderbaar... denk wel dat het aan te raden is om tijdens expanding de NAS niet te veel te belasten...

[ Voor 15% gewijzigd door BazerK op 08-01-2012 21:53 . Reden: xtra uitleg... ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
_starbuck_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Niemand hier die een network backup doet en even kan melden hoelang een backup duurt als er geen data is gewijzigd?
35 minuten exact als ik naar de CPU load grafiek kijk in Cacti. Is zon 50Gb wat ik back-up en niet gewijzigd heb, blijkbaar moet hij e.a. wel scannen want het is tegen de 100% CPU load rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
stormfly schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:38:
[...]

35 minuten exact als ik naar de CPU load grafiek kijk in Cacti. Is zon 50Gb wat ik back-up en niet gewijzigd heb, blijkbaar moet hij e.a. wel scannen want het is tegen de 100% CPU load rond die tijd.
Bij mij 10-15 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wellicht een simpele vraag maar hoe kan ik zien of mijn cronjobs ok zijn?
Heb het idee dat het niet werkt namelijk (er zouden namelijk elke 6 uur subs gedownload moeten worden wat niet lijkt te gebeuren)

code:
1
2
3
4
5
6
7
#minute hour    mday    month   wday    who     command                                                                                                      
0       0       1       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org                                                                         
3       0       *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg                                                                          
22      0       *       *       2,5     root    /usr/bin/php -n -d safe_mode_exec_dir='' /usr/syno/bin/autoupdate.php                                        
0       0       *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_update.sh > /dev/null                                          
30      */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV.sh > /dev/null                                          
45      6       1       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV_old.sh > /dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wel even na het aanpassen het CRON process herstarten

/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
stormfly schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:13:
Wel even na het aanpassen het CRON process herstarten

/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Ja precies, vergeten te melden maar dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

bdu

Ik ben benieuwd naar DSM 4.0 Beta. Ik ben nog steeds op zoek naar een dropbox achtige functionaliteit om mijn werkbestanden op een eenvoudige manier te synchroniseren (ook als ik offline ben). Ook naar aanleiding van dit bericht: http://blog.synology.com/blog/?p=593

Jullie enig idee wat 4.0 gaat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

bdu schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:31:
Ik ben benieuwd naar DSM 4.0 Beta. Ik ben nog steeds op zoek naar een dropbox achtige functionaliteit om mijn werkbestanden op een eenvoudige manier te synchroniseren (ook als ik offline ben). Ook naar aanleiding van dit bericht: http://blog.synology.com/blog/?p=593

Jullie enig idee wat 4.0 gaat brengen?
Rsync + ssh is ook altijd nog een optie, minpunt geen flashy gui etc. Anders wellicht webdav?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

jelly schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:44:
[...]

Rsync + ssh is ook altijd nog een optie, minpunt geen flashy gui etc. Anders wellicht webdav?
Op zich is synchroniseren geen probleem. Alleen ik wil over verschillende pc's een folder met werkbestanden in sync houden. Nu gebruik ik dropbox, werkt probleemloos. Ditzelfde bereiken op een andere manier lukt mij niet, niet zonder elke keer tegen iets van een conflict aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Volgens mij heb je inderdaad al genoeg dropbox-achtige sync mogelijkheden, bv. op basis van webdav. Ik weet dat er bv. voor Android devices een tool is "folder sync" dat de functionaliteit biedt die bArT_18 wenst.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:36
Videopac schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:40:
[...]

Voor de zekerheid een recente download gedaan: die zie ik ook niet. Ik vraag wel verder in het andere topic.
Ik heb begrepen dat in dit soort gevallen de bestanden op de systeempartitie terecht komen die daardoor vol kan lopen. Ik heb inmiddels al behoorlijk wat gedownload, maar: hoe benader ik de systeempartitie om die evt. zooi op te ruimen?
Telnet op je NAS en PC inschakelen en vervolgens inloggen via Telnet. De boel verplaatsen naar een wel benaderbare map of gewoon verwijderen. Vergeet niet je SabNZB juist in te stellen anders blijven de downloads zoals je omschrijft verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:52:
Volgens mij heb je inderdaad al genoeg dropbox-achtige sync mogelijkheden, bv. op basis van webdav. Ik weet dat er bv. voor Android devices een tool is "folder sync" dat de functionaliteit biedt die bArT_18 wenst.
Welke zijn dit dan (voor windows)? Je zou mij hier super mee helpen. Haal mn bestanden toch het liefst bij Dropbox weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
schumi2004 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:07:
Wellicht een simpele vraag maar hoe kan ik zien of mijn cronjobs ok zijn?
Heb het idee dat het niet werkt namelijk (er zouden namelijk elke 6 uur subs gedownload moeten worden wat niet lijkt te gebeuren)

code:
1
2
3
4
5
6
7
0       0       1       *       *       root    /usr/sbin/ntpdate -b nl.pool.ntp.org                                                                         
3       0       *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg                                                                          
22      0       *       *       2,5     root    /usr/bin/php -n -d safe_mode_exec_dir='' /usr/syno/bin/autoupdate.php                                        
0       0       *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_update.sh > /dev/null                                          
30      */6     *       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV.sh > /dev/null                                          
45      6       1       *       *       root    /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/subli_cron_findTV_old.sh > /dev/null
Dan worden er zeker ook geen log bestanden aangemaakt?
Zit er tussen elk item een tab?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me heeft een Synology ds210j en ik heb een QNAP Turbo 412.
Wij willen rsyncen met elkaar, maar dat lukt nog niet. Synology -> QNAP lijkt nu te gaan werken, maar andersom niet. Hij heeft een username voor mij aangemaakt en deze een share gegeven. Ik krijg echter een auth failed error.
Ik lees nu op verschillende blogs dat rsyncen alleen onder admin account kan bij een Synology?! Dat zou betekenen dat hij mij zijn admin-account moet geven? Dat lijkt me niet handig... Welke oplossingen zijn hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brickman schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Dan worden er zeker ook geen log bestanden aangemaakt?
Zit er tussen elk item een tab?
Log bestanden worden er ook niet gemaakt nee.
Wat ik gedaan heb is uit jouw tutorial de regels ge copy-paste, tabs heb ik niet toegevoegd want die maken het stuk toch?

Mss file maar opnieuw vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
Mijn /etc/crontab met tabs vervangen door een apestaart:

DiskStation> tr "\t" @ < /etc/crontab
#minute@hour@mday@month@wday@who@command
0@0@*@*@*@root@/usr/sbin/ntpdate -b pool.ntp.org
0@1@*@*@*@root@/usr/syno/bin/synolocalbkp -a "Share"
0@0,3,6,9,12,15,18,21@*@*@*@root@cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /tmp/retrieve.log
13       *       *       *       *       root    /var/packages/Webalizer/target/bin/webalizer -c /var/packages/Webalizer/target/webalizer.conf
DiskStation>

Ik zie overigens dat webalizer spaties gebruikt...lijkt ook te werken...

Edit: Zet anders je output even naar /tmp/my.log i.p.v. /dev/null...

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 09-01-2012 11:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Laatst online: 17:07
Het is me inmiddels gelukt om wel vanaf mijn werk in te kunnen loggen op de synology file station.
(via poort 7000 lukte dit niet)
Ik heb poort 80 naar poort 7000 geforwarded. Ik vraag me alleen af of dit wel verstandig is?
Hoe zit het nu met mijn beveiliging?

Zie ook
http://forum.synology.com...&st=0&sk=t&sd=a&hilit=dmz

En daarop volgend, ik heb de firewall in mijn synology uit staan. Kan ik dit beter aan gaan zetten? Dan krijg ik natuurlijk wel problemen als ik een keer vanaf een ander IP adres probeer in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Er lijkt dus wat meer bekend te zijn over DSM 4.0, check: http://www.mobile-harddis...-preview-met-screenshots/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:54
Deo_Volente schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:12:
[...]
met SSL aan?

Vraag idem aan tovenaar :-)
Nee, ik heb gebruik geen SSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heel mooi.

Ik betwijfel of dit op mijn 108j gaat draaien. Dan maar updaten naar een 212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:35:
Wij willen rsyncen met elkaar, maar dat lukt nog niet. Synology -> QNAP lijkt nu te gaan werken, maar andersom niet. Hij heeft een username voor mij aangemaakt en deze een share gegeven. Ik krijg echter een auth failed error.
Ik lees nu op verschillende blogs dat rsyncen alleen onder admin account kan bij een Synology?! Dat zou betekenen dat hij mij zijn admin-account moet geven? Dat lijkt me niet handig... Welke oplossingen zijn hiervoor??
Je zult bij de niet-admin user(s) de nologin moeten verwijderen.
Als je in /etc/passwd lijkt op de Synology zul je by de admin account /bin/sh zien staan en in hetzelfde veld bij de andere users "nologin".
Dit blokkeerd SSH logins en rsync gaat meestal over ssh.
(Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn zwager SSH/SCP toegang wou geven zodat hij met WinSCP zijn backups naar de mijn DS411 kan dumpen.)

[ Voor 0% gewijzigd door TonnyTonny op 09-01-2012 16:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:18:
Mijn /etc/crontab met tabs vervangen door een apestaart:

-knip-
Gedaan en wat blijkt, de al aanwezige regels waren voorzien van TABS ipv spaties. Toch apart dat in de door het systeem opgegeven cronjobs TABS verwerkt zitten (of komt dat doordat ik nu manual regels toegevoegd heb?)

code:
1
2
3
4
5
6
7

Iemand enig idee wie of wat die regel 4 is/doet in code venster?
22 0 * * 2,5 root /usr/bin/php -n -d safe_mode_exec_dir='' /usr/syno/bin/autoupdate.php

Voor ik eraan begon was deze er nog niet, toen ik de volgende dag weer keek om /etc/crontab af te maken waren en mijn eerste regel die ik toegevoegd had (update job) weg en had ik hem ervoor terug. De file zag er toen zo uit:
code:
1
2
3
4
5

Let ook op die lege regel die er ineens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 20:00
schumi2004 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:35:
Iemand enig idee wie of wat die regel 4 is/doet in code venster?
22 0 * * 2,5 root /usr/bin/php -n -d safe_mode_exec_dir='' /usr/syno/bin/autoupdate.php
Heb je al eens in die file gekeken? (behalve dat de naam ook de helft verraad).
Dit is om te controleren of er een nieuwe update beschikbaar is van DSM, en zo ja, wordt deze binnengehaald.
Waarschijnlijk heb je het automatisch checken op updates aangezet?

Verder krijg je geen output, want je gooit alles naar /dev/null. Maak er > /test.log o.i.d. van en je ziet of er een file wordt aangemaakt en eventueel wat voor output er is.

Die lege regel, heb je zelf de file aangepast met een newline op het einde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:35:
Een share heb je voor rsync toch niet nodig?
Daarnaast kan je per username aangeven welke services iemand toegang tot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
[...]

Bedankt! Dat lijkt aardig op mijn situatie: 48 minuten voor zo'n 400GB aan data.

Vreemd dat nu opeens 48 minuten moet kosten ipv 8 minuten met DSM3.0. Misschien is er iets aan de de aanroep van rsync veranderd bij DSM3.2?

Is hier iemand die dit grote verschil kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

is er nog iemand met een mening/kennis over het volgende? :
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:21:
Ik ben bezig een NAS uit te kiezen, ik had al een topic aangemaakt NAS met RAID-config en Torrent-applicatie en toen werd ik er op gewezen dat ik beter in deze ervaringstopics kan kijken:)

Dat heb ik nu dus uitgebreid gedaan en nu overweeg ik sterk om aan te schaffen:
Synology DiskStation DS1511+

Ik heb nog enkele vragen/onzekerheden waarvan ik hoopte dat mensen hier er iets zinnigs over kunnen zeggen. Het gaat dan om:

- Ik wil optimale performance, qua downloadsnelheid (torrents etc.). Ik las op CNET dat de schrijfsnelheid van de DS1511+ bijzonder goed is, en daarom leek het me dat ik hiermee in combinatie met mijn internetverbinding van 120mbits vast heel snel kan downloaden. Is de DS1511+ wat performance op dit gebied betreft op dit moment ook zo'n beetje het beste wat er is? Of zijn er nog andere opties?

- Welke schijven kan ik er het beste bijkopen? Ook hier weer met het oog op performance, en uiteraard ook op de kosten. Op de Synology site staat een mooi overzicht van schijven die compatible zijn. Echter, dat zijn nogal veel verschillende merken:
Hitachi
Maxtor
Samsung
Seagate
Western Digital
Fujitsu
Toshiba
Kingston

En ook verschillende types per merk, met name de keus tussen enterprise en desktop uitvoeringen.

Zou ik voor mijn doelen (zo snel mogelijk downloaden, redundante gegevensopslag (RAID5), media server, file server) niet gewoon voldoende hebben aan de desktop versies? Of zou dit de performance naar beneden halen?

En maakt het verder veel uit welk merk je dan neemt vraag ik me af? Sommige merken ken ik, andere niet echt, en het is nogal een lijst, dus lastig kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
[...]

Heb jij Cacti op je Synology draaien of op een Linux bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
new_guy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Heb jij Cacti op je Synology draaien of op een Linux bak?
Syno http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ en ik heb het even kort beschreven voor mensen die het net zo graag willen als ik ;-)

Werkt erg leuk, heb mijn router ook met DD-WRT geflashed (E4200) en die ondersteund nu ook SNMP.

Wat ik er nog meer op heb draaien:

custom DDNS service naar mij .nl provider
spotweb icm nzbget
squid proxy
website
cacti

Ben er erg tevreden over en blijk dat ik de 411 heb genomen met 512mb ram, mijn volgende na 3 jaar afschrijving zal een 414+ (2014 tzt) worden. Merk dat ik toch wel veel waarde hecht aan CPU voor mijn webserver en MySQL en parren en rarren ipv 100 of 108Mbit file copy. Maar alleen die laatste zijn als specs te vinden synology heeft nog geen pdf waarin staat hoelang hij doet over een 8Gb x264 film parren en unrarren 8) helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:24
stormfly schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Syno http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ en ik heb het even kort beschreven voor mensen die het net zo graag willen als ik ;-)

Werkt erg leuk, heb mijn router ook met DD-WRT geflashed (E4200) en die ondersteund nu ook SNMP.

Wat ik er nog meer op heb draaien:

custom DDNS service naar mij .nl provider
spotweb icm nzbget
squid proxy
website
cacti

Ben er erg tevreden over en blijk dat ik de 411 heb genomen met 512mb ram, mijn volgende na 3 jaar afschrijving zal een 414+ (2014 tzt) worden. Merk dat ik toch wel veel waarde hecht aan CPU voor mijn webserver en MySQL en parren en rarren ipv 100 of 108Mbit file copy. Maar alleen die laatste zijn als specs te vinden synology heeft nog geen pdf waarin staat hoelang hij doet over een 8Gb x264 film parren en unrarren 8) helaas.
GE-NI-AAL

Morgen naar kijken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Laatst online: 19:43
Ik heb net de DS212+ binnen. Ik heb een harde schijf van 2tb waar al voor 1tb aan data opstaat. Kan ik deze schijf zomaar in mijn nas stoppen of gaat de nas de schijf eerst formateren? Ik ben bang om mijn data kwijt te raken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Greekmaster schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:12:
Ik heb net de DS212+ binnen. Ik heb een harde schijf van 2tb waar al voor 1tb aan data opstaat. Kan ik deze schijf zomaar in mijn nas stoppen of gaat de nas de schijf eerst formateren? Ik ben bang om mijn data kwijt te raken,
De nas moet de schijf eerst formatteren, hij heeft namelijk een systeem- en een datapartitie nodig, met als filesysteem voor de datapartitie ext3 of ext4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@schumi2004
Standaard wist een reboot je crontab settings.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[...]
Ziet er leuk uit. Binnenkort ook eens installeren, gewoon omdat het kan. Kan ie standaard trouwens tok network I/O meten van/naar de Syno ?

Hm, en ik denk dat ik ook maar eens aan de NZBGet moet. Tot nu was ik zeer tevreden met SABnzbd, maar nu ik een 100/100Mbps verbinding heb kan de Syno het niet meer aan met SABnzbd op een DS410+. Maximaal 6MB/s en daar houdt het op.

[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 10-01-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jeps werkt prima de netwerk i/o. Mijn 411 met 512 ram doet 30-40mbit met de sabnzb en 40-60 met nzbget. Dus verwacht niet dat je 100mbit gaat halen het blijft een NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
eh, nou, zojuist even geprobeerd via de ingebouwde NZBget (van downloadstation) en daar haal ik 10MB/s.
Vanavond eens een NZBget installeren die ik kan koppelen aan Sickbeard/Spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DS410j update advies gevraagd.

Ik heb DS410j en ben tevreden met de functionaliteit maar niet met de performance en ik hem gaan vervangen.

De NAS wordt voornamelijk gebruikt als disk server voor een aantal Macbooks onder OSX en als media server. Daarnaast dient hij als webserver.

Heeft iemand een suggestie voor een betere vervanger? Het zou mooi zijn als ik de huidige disks gewoon zou kunnen omzetten.

Het hoeft niet op een koopje met dien verstande dat het wel voor een thuisnetwerk is.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vind zelf de 1511+ een heel mooi apparaat voor thuis. Veel betere performance ga je ook niet krijgen met een Synology op dit moment.
Ik heb hier ook nog een 2411 staan maar die presteert zelfs nog een beetje minder dan de 1511
Daar komt bij dat je ook nog gemakkelijk kan gaan uitbreiden met de 1511+, dus dan zit je voor thuisgebruik echt wel goed de komende tijd.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Voor wie al een overzicht wil van DSM 4.0 functies: ftp://pronas.pl/Synology/DSM%204.0%20Training.pptx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51

jacobras

Developer

Wauw, indrukwekkend overzicht, DSM4 ziet er goed uit! Ben zelf vooral geïnteresseerd in Cloud Station en de nieuwe fotoapp voor Android tablets :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ZaZ schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:57:
Ik vind zelf de 1511+ een heel mooi apparaat voor thuis. Veel betere performance ga je ook niet krijgen met een Synology op dit moment.
Ik heb hier ook nog een 2411 staan maar die presteert zelfs nog een beetje minder dan de 1511
Daar komt bij dat je ook nog gemakkelijk kan gaan uitbreiden met de 1511+, dus dan zit je voor thuisgebruik echt wel goed de komende tijd.
3611xs?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DSM4 is echt indrukwekkend, vooral die sync tool is echt super. Eindelijk een Dropbox alternatief. Wat zou het toch leuk zijn als je DSM4 zou kunnen installeren op je eigen server, hoef ik geen Synology te kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Heya,

Ik werk nu al een tijdje met mn ds211J. Het is voornamelijk een downloadstation met sab, couchpotato & sickbeard. Al mijn logs worden op de usb stick opgeslagen. Toch heb ik niet de indruk dat hij de schijven voldoende in hibernation plaatst. Dit zou na 20 min inactiviteit moeten gebeuren.
Weten jullie hoe ik bv na een dag kan checken hoeveel maal de schijven in hibernation werden gezet en hoe lang?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan iemand in een mirror voorzien? De link werkt hier niet goed namelijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:
Kan iemand in een mirror voorzien? De link werkt hier niet goed namelijk.
Ik neem aan dat je de DSM 4.0 ppt training bedoelt?

http://dl.dropbox.com/u/6696611/DSM%204.0%20Training.pptx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
tboheeren schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:38:
Weten jullie hoe ik bv na een dag kan checken hoeveel maal de schijven in hibernation werden gezet
cat /var/log/messages |grep hiber

Hoe lang kan je niet zien, maar wel hoe vaak ze zijn wakker geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dankjewel!

Wel echt een set hele gave updates. Dit tilt het hele NAS gebeuren weer naar een heel nieuw niveau.

* Hooglander1 kijkt uit naar de beta update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Nakebod

Nope.

Damn, DSM 4.0 gaat er leuk uitzien als ik die functies zo lees :D
CloudStation klinkt erg handig, vooral als je dan makkelijk bij al je data kan in "dropbox style".
Instant sync tussen PC's en mobile devices, kom maar op!

Alleen wat ze precies bedoelen met "free secured dropbox alternative"? Net of dropbox uniek is, dus waarom specifiek dropbox vernoemen en niet bijv Box.com? Of is het compitabel met dropbox / danwel apps die nu naar dropbox kunnen syncen, kunnen die dat straks ook naar DSM?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Nakebod schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:59:
Damn, DSM 4.0 gaat er leuk uitzien als ik die functies zo lees :D
CloudStation klinkt erg handig, vooral als je dan makkelijk bij al je data kan in "dropbox style".
Instant sync tussen PC's en mobile devices, kom maar op!

Alleen wat ze precies bedoelen met "free secured dropbox alternative"? Net of dropbox uniek is, dus waarom specifiek dropbox vernoemen en niet bijv Box.com? Of is het compitabel met dropbox / danwel apps die nu naar dropbox kunnen syncen, kunnen die dat straks ook naar DSM?
Ik denk niet dat het compatibel zal zijn met dropbox. Volgens mij zeggen ze 'dropbox alternative' omdat dropbox het meest gekende is bij de meeste gebruikers.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
[...]

van de andere kant gekeken, Leest iemand van jullie de DS uit met SNMP / Nagios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik sta op het punt een Synology te kopen, maar hoe weet ik welke NASsen de upgrade naar DSM4 krijgen? Die features zijn namelijk zeer :9

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
De software kan je zelf upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je nu een nieuwe koopt durf ik wel met enige zekerheid te zeggen dat die de update krijgt.

Er zijn nog geen aankondigingen geweest dat een bepaalde serie de update _niet_ krijgt. Dus ik gok dat de x10 modellen en up het beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:39
Bij de vorige major update viel volgens mij de 7-serie buiten de boot, de vraag is wat de minimale eisen zijn voor 4.0. Maar als je een nieuwe DS koop zal je geen probleem hebben om 4.0 erop te zetten als die uitkomt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Nakebod

Nope.

De 7 serie had wel een update van 2.x naar 3.x, alleen niet naar 3.2 dacht ik. Die zit nog bij 3.1, al wordt die wel onafhankelijk van 3.2 geupdate.

Ik hoop dat de DS209 nog geupgrade kan/gaat worden, zo niet, dan weet ik nu al zeker dat ik een nieuwe koop, en de DS209 als off-site backup bij mijn ouders neerzet :P
Waarschijnlijk kan je er wel vanuit gaan dat minimaal de DS x11 en DS x12 de update naar DSM4.0 krijgen. DS x10 zeer waarschijnlijk (Al dan niet 'lite'), DS x09 twijfelachtig, en ouder verwacht ik al helemaal niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vooralsnog is het plan een DS411+II te kopen, dus dat zal dan wel goed zitten.

Ik wil alleen klaar zijn voor <=€1000 inclusief 5x (!) 2TB schijven. Dat laatste is momenteel het probleem, maar goed, van dat probleem hebben meer mensen last. :P

[ Voor 10% gewijzigd door PromWarMachine op 10-01-2012 16:06 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Hij vraagt voor iets in een thuisnetwerk.
Tuurlijk kan een 3611 ook in een thuisnetwerk, maar daar is ie eigenlijk niet voor.
Ook de prijs is flink en de performance vergeleken met een 1511 op de meeste vlakken redelijk gelijk
Het hoeft niet op een koopje met dien verstande dat het wel voor een thuisnetwerk is.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn DS508 heeft tot nu toe nog de nieuwste updates. Wel hopen dat die de 4 ook nog krijgt, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
eggda schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:51:
[...]

cat /var/log/messages |grep hiber

Hoe lang kan je niet zien, maar wel hoe vaak ze zijn wakker geworden
Bedankt! Ik kan nu duidelijk zien wanneer ze uit hibernation zijn gehaald. Er zijn verschillende momenten waar ik niet weet hoe het komt dat ze uit hibernation zijn gehaald. Enig idee hoe ik kan zien welk proces ervoor gezorgd heeft?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ZaZ schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:18:
Hij vraagt voor iets in een thuisnetwerk.
Tuurlijk kan een 3611 ook in een thuisnetwerk, maar daar is ie eigenlijk niet voor.
Ook de prijs is flink en de performance vergeleken met een 1511 op de meeste vlakken redelijk gelijk
Ik kan me niet voorstellen dat een nas met dual core atom (1511 - D525)) even goed presteert als een nas met een dual core xeon (3611 - E3-1225).

Daarnaast is een 1511 naturlijk ook compleet overkill voor een normale thuissituatie. Ook synology zelf positioneert de 1511 in de professionele markt.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 10-01-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:04
sverzijl schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:04:
eh, nou, zojuist even geprobeerd via de ingebouwde NZBget (van downloadstation) en daar haal ik 10MB/s.
Vanavond eens een NZBget installeren die ik kan koppelen aan Sickbeard/Spotweb.
Je hoeft geen nzbget opnieuw te installeren, alleen een alternatieve config file is voldoende. En die dan gebruiken met een "nzbget -D -c configfile" statement. Dan heb je alle mogelijkheden met meerdere servers enzo. Zo heb ik mijn USB station 2 een behoorlijk stuk sneller laten downloaden. Met name "DirectWrite=yes" is volgens mij een belangrijke factor bij het sneller downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Man, dat belooft een goede te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, als DSM 4.0 uitkomt gaat mijn 107+ de deur uit!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 10:31
Allen, ik zit al een tijd met een vraag die hier steeds voorbij komt, maar naar mijn smaak niet uitgelegd wordt:
Het opslaan van je logs op usb-stick zodat de HD's in mijn synology langer blijven slapen.

Hier wordt continu naar verwezen, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dat kan instellen? Ook veelvuldig googlen levert niets op (het 'log' zit in synology en vervuilt mijn resultaten enorm).

Kan iemand linken naar een goede guide hoe dit te doen is? Het lijkt me ook erg handig in de TS op te nemen.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
theMob schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:21:
Mijn DS508 heeft tot nu toe nog de nieuwste updates. Wel hopen dat die de 4 ook nog krijgt, fingers crossed.
Ik heb ook de DS508 en de DSM4.0 lijkt mij ook wel wat. Het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Als het niet gebeurd koop ik in ieder geval niet meteen een nieuwe. Gebruik hem nu vooral om muziek en films te streamen en om backups op te zetten. Backups staan ook nog ergens anders voordat de discussie weer losbarst dat een backup op een nas geen backup is :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

mike123 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:29:
[...]

Ik heb ook de DS508 en de DSM4.0 lijkt mij ook wel wat. Het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Als het niet gebeurd koop ik in ieder geval niet meteen een nieuwe. Gebruik hem nu vooral om muziek en films te streamen en om backups op te zetten. Backups staan ook nog ergens anders voordat de discussie weer losbarst dat een backup op een nas geen backup is :) :)
DSM 4.0 is niet zomaar een update, echt ongelofelijk. En zolang is 3.2 nu ook weer niet. Bij Synology maken ze haast om alles wat de opensource software te bieden heeft in een overzichtelijk product te stoppen.

Refreshen doen we hier :P : http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM4.0_beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Toiletman schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:21:
Allen, ik zit al een tijd met een vraag die hier steeds voorbij komt, maar naar mijn smaak niet uitgelegd wordt:
Het opslaan van je logs op usb-stick zodat de HD's in mijn synology langer blijven slapen.

Hier wordt continu naar verwezen, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dat kan instellen? Ook veelvuldig googlen levert niets op (het 'log' zit in synology en vervuilt mijn resultaten enorm).

Kan iemand linken naar een goede guide hoe dit te doen is? Het lijkt me ook erg handig in de TS op te nemen.
Met het opslaan van de logs (op een usb-stick) bedoelt men de logs van 3rd party software.
Mocht je iets hebben draaien als sabnzbd of sickbeard dan kan je hier meer over vinden:
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
De log van de dsm (het synology os) zelf kan je niet op je usbstick opslaan (en is ook niet nodig).

Vertel eens wat meer over jouw situatie?
Hoe vaak gaan de HD's naar jouw idee nutteloos aan? Welke software draai je op je nas?
Er zijn tig redenen op te noemen waarom je HD's blijven draaien, of "onnodig" aan gaan.
Om een aantal vaak voorkomende oorzaken te noemen:
pc's die ingeschakeld worden, shares die gekoppeld zijn een schijfletter, poortmap in de router naar je nas.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 10-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Of een page monitor er op los laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
Malarky schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:41:
[...]

DSM 4.0 is niet zomaar een update, echt ongelofelijk. En zolang is 3.2 nu ook weer niet. Bij Synology maken ze haast om alles wat de opensource software te bieden heeft in een overzichtelijk product te stoppen.

Refreshen doen we hier :P : http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM4.0_beta/
Als ik dat zo bekijk maken ze er echt wel werk van om alles mooi en eenvoudig en gebruiksvriendelijk te laten zijn.
Als de update niet komt is ook goed, maar wel jammer.

Ik ben al druk op de F5 knop aan het drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er hier mensen die de VPN station applicatie gebruiken? Hoe zijn de ervaringen daarmee?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup, gebruik hem hier. PPTP VPN werkt prima, kan er niks anders over zeggen. Alleen van OSX is het gewoon waardeloos, dat werkt niet out of the box. Moet ik nog achteraan.

Heb nu zelf de volgende error:
Network Backup failed to backup task [Backup Onsite] to [10.7.0.13]. ([23] Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.)

Betreft een Rsync backup naar een FreeNAS 8 systeem. Ik vermoed dat reden 3 of 4 het probleem is, maar hoe kom ik daar achter en hoe moet ik dat oplossen zonder de structuur aan te passen? Backup naar andere Synology werkt prima maar dat is de Backup Offsite, voor Onsite willen we een oude fileserver met FreeNAS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:36:
Zijn er hier mensen die de VPN station applicatie gebruiken? Hoe zijn de ervaringen daarmee?
Veel geprobeerd op beide protocollen op meerdere vpn packages versies. Blijf maar verbinden op interne ip adressen, heb het opgegeven.

Edit: en ja ik weet waar ik mee bezig ben. Draaien al weer bijna 10 Synology's onder mijn beheer en elke functie ervan wordt wel ergens gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Malarky op 11-01-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

Videopac

Rommelt wat aan.

Bongoarnhem schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:53:
[...]

Telnet op je NAS en PC inschakelen en vervolgens inloggen via Telnet. De boel verplaatsen naar een wel benaderbare map of gewoon verwijderen. Vergeet niet je SabNZB juist in te stellen anders blijven de downloads zoals je omschrijft verdwijnen.
Tx. Heb eindelijk tijd gehad om dit te doen. Eerst telnet client geinstalleerd op W7 (zit er kennelijk niet std meer op) en vervolgens aangelogd. Was toch wel zeker 10 jaar geleden dat ik voor het laatst unix commando's gebruikt heb :) Anyway: alles verwijderd. Het viel me op dat ik 2 volume1 directories had: "volume1" en "Volume1". "volume1" is de mapping naar mijn RAID partitie, "Volume1" was dus de partitie die SABnzbd aangemaakt had. Ik heb er niet bij stil gestaan dat dit casesensitive was. Vandaar dat ik mijn downloads niet kon vinden! E.e.a. aangepast en nu werkt het perfect! Tx voor alle hulp hier.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:45:
Jup, gebruik hem hier. PPTP VPN werkt prima, kan er niks anders over zeggen. Alleen van OSX is het gewoon waardeloos, dat werkt niet out of the box. Moet ik nog achteraan.

...
Bij mij werkte PPTP meteen onder lion? 'k wil maar zeggen dat je het niet meteen als waardeloos mag bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dat ziet er verdomd goed uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:07
tboheeren schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:03:
Enig idee hoe ik kan zien welk proces ervoor gezorgd heeft?
Volgens mij kan je dat niet uit de log halen... maar deze forumpost heeft een stappenplan om de boel in te laten slapen. Bij mij was Squeezecenter de boosdoener en heb ik het uiteindelijk opgelost door dat vanaf een USB stick te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ieperlingetje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:51:
[...]

Bij mij werkte PPTP meteen onder lion? 'k wil maar zeggen dat je het niet meteen als waardeloos mag bestempelen.
Mwah als ik alle klachten lees over OSX en iOS op het Synology forum noem ik het toch wel waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:36:
Vele malen geprobeerd, absoluut niet aan de praat te krijgen. Het schijnt bij de een zonder enige instelling te veranderen gewoon te werken en bij de ander is het hopeloos.

En ja, ik weet hoe ik poorten moet forwarden, ik kan wel degelijk mijn box van buiten benaderen, bv met photostation of het besturen van sabnzbd. Het enige ding dat nooit werkt is de VPN.

Ik heb het opgegeven

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het zou aan de router kunnen liggen.
Misschien handig om een lijstje te maken van VPN/router combinaties die werken?

Werkend:

Router
SITECOM: WL-351(1.3)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me sterk dat het aan de router ligt, als de juiste poorten geforward zijn zou je dat probleem niet moeten hebben.

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.