Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Is er iemand die een debian chroot heeft op een Synology, tot nu toe werkt het goed alleen synology veranderd alle permissies, dus het hele systeem werkt niet lekker. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
pjeterinfo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:39:
@wopper als het goed is is er een admin/admin account. Nntp server instellingen in ownsettings is obsolete geworden, dit moet tegenwoordig inderdaad in de gui.
Ja ik moet altijd zo gniffelen als die diehard techneuten een tutorial schrijven of een script, passworden en username worden dan vergeten " ja dat weet je toch?" hmmm nee ik installeer dit voor het eerst 8) dit was duidelijk weer een gevalletje aan het einde van het script een fprint(username: admin password: admin) vergeten.

Ik stel hem toch even hier omdat ik denk dat het op een Syno net even anders draait dan op linux. Spotweb lijkt nu te werken inclusief download integratie naar NZBget. Maar ik mis de normale "tree" aan de linker zijde met films/audio etc welke je open kunt klappen, of is dat alleen een optie van de online varianten?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1659295/Capture.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb sinds een maand een Synology NAS en ik vroeg me het volgende af. Hij is zo ingesteld dat de harde schijf na 10 minuten in slaapstand gaat. Nu viel me op dat hij weleens opspint als de rest van het systeem hier in huis allemaal is uitgeschakeld. Kan zoiets een poging zijn om in te loggen op het admin-account?

Toch enigszins ongerust keek ik even in het logboek en ik kwam daar een Wit-Russisch IP tegen die drie dagen geleden met admin is ingelogd. Ik heb zojuist meteen het wachtwoord veranderd natuurlijk, maar zijn er nog andere tips. Ik had al een tijdslot ingevoerd na drie keer verkeerd inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
stormfly schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:18:
[...]

Ja ik moet altijd zo gniffelen als die diehard techneuten een tutorial schrijven of een script, passworden en username worden dan vergeten " ja dat weet je toch?" hmmm nee ik installeer dit voor het eerst 8) dit was duidelijk weer een gevalletje aan het einde van het script een fprint(username: admin password: admin) vergeten.

Ik stel hem toch even hier omdat ik denk dat het op een Syno net even anders draait dan op linux. Spotweb lijkt nu te werken inclusief download integratie naar NZBget. Maar ik mis de normale "tree" aan de linker zijde met films/audio etc welke je open kunt klappen, of is dat alleen een optie van de online varianten?

[afbeelding]
Daar had ik ook last van...

ik heb uiteindelijk filters.xml gedownload. hier staan nog wel wat andere filters in maar deze kan je in ieder geval importeren bij het filters tabblad.

heb nog niet geprobeerd om een gebruiker aan te maken, misschien dat die dan automatisch de standaard filters krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

lier

MikroTik nerd

objectief2 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:59:
Ik heb sinds een maand een Synology NAS en ik vroeg me het volgende af. Hij is zo ingesteld dat de harde schijf na 10 minuten in slaapstand gaat. Nu viel me op dat hij weleens opspint als de rest van het systeem hier in huis allemaal is uitgeschakeld. Kan zoiets een poging zijn om in te loggen op het admin-account?
De harddisk zal alleen op starten als een "extern request" gedaan wordt. Of inloggen hieronder valt...?
Toch enigszins ongerust keek ik even in het logboek en ik kwam daar een Wit-Russisch IP tegen die drie dagen geleden met admin is ingelogd. Ik heb zojuist meteen het wachtwoord veranderd natuurlijk, maar zijn er nog andere tips. Ik had al een tijdslot ingevoerd na drie keer verkeerd inloggen.
Is er een (goede) reden dat je inloggen van buitenaf toe staat? Gebruik je telnet of SSH?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
lier schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:09:
[...]

De harddisk zal alleen op starten als een "extern request" gedaan wordt. Of inloggen hieronder valt...?

[...]

Is er een (goede) reden dat je inloggen van buitenaf toe staat? Gebruik je telnet of SSH?
Ik gebruik het om Surveillance-station op afstand te bekijken via mijn Android Smartphone via de Synology-apps. Eerlijk gezegd was ik op dat moment niet thuis en heb ik op het Wifi-netwerk van vrienden op die tijdstippen wel met die apps gespeeld. Oa ingelogd op mobiel DSM en DS File. Ik heb al navraag gedaan of hun IP overeenkomt, hoewel ze gewoon in NL wonen 8)

Dan het antwoord op de vraag die je stelt. Ik ben nog redelijk beginner en zoiets gebruik ik niet :)

Edit: het is gelukkig allemaal koosjer. Het IP is niet Wit-Russisch, maar NL. Ik werd in verwarring gebracht door een site die met een verkeerde IP-lookup kwam O-)

[ Voor 9% gewijzigd door objectief2 op 04-01-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 13:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Vraagje
Ik ben van plan in de naabije toekomst een NAS neer te zetten voor mijn SabNZB + andere packs.
Dit allemaal om mijn film kijken allemaal makkelijker te maken.
Op dit moment draai ik een setup van die software op mijn vaste pc.

Mijn uiteindelijke wens is een NAS/HTPC. Maar ik twijfel nog of ik 2 losse systemen ga nemen, of dat ik een embedded bord neem die meteen mogelijkheden heeft om ook video af te spelen.

Maar wat is nou het ultieme voordeel van een NAS, tov een embedded bordje.
Uiteraard even los van het uurtje dat je bezig bent je embedded systeem in een kast in te bouwen.
Ik kan me voorstellen dat je met een NAS veel backup mogelijkheden en synchro opties hebt, maar in het geval van een mediatank is dat niet heel erg boeiend. Wie heeft voor mij de overtuigende woorden waarom ik een NAS zou moeten verkiezen boven een all-in-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een NAS werkt gewoon, zelfbouw is altijd gekloot vind ik. Er is altijd wel weer iets wat kapot gaat, software of hardware.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een NAS is eenvoudig om in te stellen en voor iedereen te begrijpen en te beheren. Echter ga je voor een Windows/Linux setup en heb je genoeg ervaring kan je voor hetzelfde geld als een fatsoenlijke NAS een veel krachtiger systeem maken wat direct je HTPC is. Een HTPC met ruimte voor 6 schijven kan prima als NAS dienen en je bent enkel beperkt tot de software die je kan krijgen.
Ik heb zelf een losse HTPC en een losse Windows Server 2008 R2 server en zou echt geen NAS willen thuis, veel te beperkt qua mogelijkheden. Echter voor zakelijk gebruik ben ik een Synology RackStation aan het configureren, ideaal omdat er geen kennis voor nodig is om te beheren en er dus niemand opgeleid hoeft te worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Tsurany: dan ben ik wel heel benieuwd wat jij een functionaliteit/mogelijkheden mist op een NAS? Verder denk ik (althans uit ervaring met Synology) dat de service ook een niet te onderschatten deel is van de toegevoegde waarde van een NAS. Althans, Microsoft heeft bij mij nog nooit ingelogd op het systeem om iets te verhelpen, dit in tegenstelling tot Synology ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nou niemand dit probleem? Ik heb meerdere meldingen van dit probleem gezien, maar nog geen oplossing kunnen vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 13:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hooglander1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:24:
Een NAS werkt gewoon, zelfbouw is altijd gekloot vind ik. Er is altijd wel weer iets wat kapot gaat, software of hardware.
Ja goed, maar dr is natuurlijk een reden waarom dit op www.tweakers.net staat hea.
Tsurany schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:30:
Een NAS is eenvoudig om in te stellen en voor iedereen te begrijpen en te beheren.
Dat is ook het voordeel waar ik aan zat te denken. Maar ik vraag me af of er features zijn die ik nou echt zou gaan missen als ik geen NAS ga gebruiken. Want een netwerkshare maken op een linux systeempje kan toch ook geen rocket science zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lier schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:38:
@Tsurany: dan ben ik wel heel benieuwd wat jij een functionaliteit/mogelijkheden mist op een NAS?
Ik mis een aantal dingen waarvoor ik liever een server heb dan een NAS. Het zijn wel zaken die gewoon niet realistisch zijn om te verwachten van een standaard NAS, daar ben ik me van bewust. Daarom dat ik ook geen NAS heb draaien.
Zo wil ik mijn gameservers kunnen beheren vanaf mijn server, eigen VOIP servers kunnen hosten en diverse applicaties kunnen draaien zoals PLEX.
Heb je hier geen behoefte aan en wil je eenvoudig beheer is een Synology ideaal. Zeker die DSM 3.2 is een mooie upgrade!
Verder denk ik (althans uit ervaring met Synology) dat de service ook een niet te onderschatten deel is van de toegevoegde waarde van een NAS. Althans, Microsoft heeft bij mij nog nooit ingelogd op het systeem om iets te verhelpen, dit in tegenstelling tot Synology ;)
Goed punt inderdaad, dat bieden ze me nu ook aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:16:
Ik ben niet super bekend met de hele handel maar:
-Ja ik ken de nas via het syno progje gewoon benaderen, hij staat op gereed en ik heb bijv. gewoon foto's gezet op een externe drive die via de usb aangesloten was
-windowsbestandsservice ga ik even nakijken, ja er staat een vinkje bij, verder op die pagina niets ingevuld, dus geen winserver bijv enz. Ik begin nu wel te twijfelen of dit eerst niet uitstond..
-werkgroep, ik heb daar nog niets mee gedaan, ga ik nu eens doen, dat is het gedeelte dat me weinig zegt, zeker hoe te doen enzo al moet dat met win7 een makkie zijn, nooit iets met netwerk gedaan
-naam nas werkt niet, kan hij niet vinden (\\diskstation)
-ip nas gaat wel, zo kom ik ook in het config gedeelte (http://192.168.1.11:5000/webman/index.cgi)

Super dat ik geholpen word.. !

EDIT:
Nu ik een beetje zit te kijken bij de instellingen denk ik dat het fout is gegaan bij het instellen van de gebruikers (admin en guest beide met alle rechten).
Ik kon niet vinden dat ik de instellingen op een default terug kan zetten zonder de inhoud van de schijf te wissen. Ik heb alle netwerk kabels al in en uit de router gehad en op een andere poort gezet (de tv, boxee, nas en upc box zitten erin) Gevolg is nu dat ik Z: (zo heb ik de syno zichtbaar gemaakt in de verkenner) niet meer kan benaderen, niet beschikbaar..)

Edit2:
Ik zit wat tussen de instellingen te kijken, geen idee waar ik op moet letten, ik kom bij dnla en UpnP aan en zet het vinkje daar aan, vervolgens kijk ik bij netwerk en diskstation staat er weer.. alleen wel onder multimedia apparaten, daar waar ik mijn eigen laptop ook zie staan, dubbelklik laat windows media player openen, kan alleen verder geen media zien wat op de syno staat.
De boxee ziet hem evengoed weer wel en ik kan mijn serie gaan kijken.

Snappen doe ik het niet want die checkbox had ik 100% zeker niet aangepast.
dlna is een andere manier om met je nas een verbinding te maken, dit is vooral bedoeld voor media, en standaard kun je dan ook alleen bij de gedeelde mappen: music, video en photo
jij wilt verbinding kunnen maken via windowsbestandservice/samba, als dat aanstaat is het inderdaad misschien handig om een nieuwe gedeelde map te maken (zoals hierboven al gezegd) en te kijken of je dan wel iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Armageddon_2k schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:48:
[...]

Ja goed, maar dr is natuurlijk een reden waarom dit op www.tweakers.net staat hea.
Uiteraard, maar zelfbouw heb je voor hetzelfde geld of minder een meer krachtig systeem.

Het echte grote voordeel van een Synology NAS is voor mij dat het gewoon werkt zonder gezeik. Het is een stuk betrouwbaarder dan zelf aankloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:42
maartend schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:08:
[...]

Met SABNzb, geen j versie aanschaffen.
Doe niet zo moeilijk en geef je oudjaarsbonus er aan uit en koop die 212+.
Zit je voor jaren goed.
Omdat de processorkracht niet goed genoeg zou zijn?
En kan ik dan alsnog 5400 rpm schijven erin zetten, zouden die geen bottleneck vormen bij het afspelen van grote MKV bestanden?

Hij is toch weer 100 euro duurder.

Of is de beste optie toch een 212+ ipv een 212J met 7200 rpm schijven icm SABNzb?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

henkyyyyyyy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:22:
Omdat de processorkracht niet goed genoeg zou zijn?
Dat lijkt mij idd een belangrijk punt, voor zulke zaken wil je een snelle processor er in.
En kan ik dan alsnog 5400 rpm schijven erin zetten, zouden die geen bottleneck vormen bij het afspelen van grote MKV bestanden?
Wat doet een MKV aan dataverkeer? Een blu-ray is maximaal 50Mbit, dat is maximaal 6MB/s wat de Synology moet kunnen leveren. Echter een MKV is een rip die gecomprimeerd is dus vaak niet meer dan 20Mbit is, wat zo'n 2,5MB/s is. Dat kan elke schijf met gemak leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik durf wel de stelling aan te nemen dat in een NAS, een moderne schijf zelden tot nooit de bottleneck zal zijn.

Ze zijn altijd snel genoeg, misschien merk je het net als de schijf bijna vol staat dat het net iets sneller zou kunnen zijn, maar in mijn ogen is dat niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor thuis gebruik in de basis NAS'en sowieso niet. Synology website zegt het volgende: 108 MB/sec leessnelheid, 55MB/sec schrijfsnelheid. Dus die 211+ haalt maximaal 108MB/s leessnelheid in de optimale scenario's. Dan zie ik een schijf niet snel bottlenecken, zeker niet in een RAID1 config. Wellicht bij de sterkere NAS'en zoals de RackStations, maar dan zit je echt naar profi spul te kijken. En zelfs dan is het de vraag of je het uberhaupt in de praktijk gaat merken of enkel in benchmarks gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:42
Oke duidelijk jongens!!
Dank jullie wel!!
Wordt dan een + versie met 5400 schijven.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Dat is ook het voordeel waar ik aan zat te denken. Maar ik vraag me af of er features zijn die ik nou echt zou gaan missen als ik geen NAS ga gebruiken. Want een netwerkshare maken op een linux systeempje kan toch ook geen rocket science zijn?
Ik had een tijd een zelfbouwnas staan.
En nu een blije eigenaar van meerdere synology nas-sen.

Zelfbouw is leuk, alleen heb je
1) een veel grotere kast die niet energie-efficient is
2) niet een geoptimaliseerd "OS" voor nassen en moet je alles zelf in elkaar prutsen en updaten.

Alles wat je met een synology kan, kan je in principe ook bewerkstelligen met linux, alleen moet je er meer moeite voor doen. Terwijl je nooit weet of je het maximale eruit kan halen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik zou graag een Synolgy Nas aan willen schaffen maar twijfel tussen de DS212+ en de DS212J.

Naast het prijsverschil heb ik enkele details kunnen ontdekken waarvan ik niet weet of ze cruciaal zijn voor mijn gebruik.

Wat ik wil doen is de NAS inzetten als download machine voor Torrent, NZB, backup.
Via een Mediaplayer zullen er HD films gestreamed worden naar de TV.

Zou er een reden zijn om voor de duurdere DS212+ te gaan ipv de J-variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Christian schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:07:
Zou er een reden zijn om voor de duurdere DS212+ te gaan ipv de J-variant?
Responsiveness.

De + heeft een snellere cpu en meer geheugen dan de J (je weet dat er ook nog een model tussen zit?).
212j 1.2GHz 256MB
212 1.6Ghz 256MB
212+ 2.0Ghz 512MB

Ze kunnen alledrie wel wat jij wilt, maar de J loopt eerder tegenbeperkingen aan dan de andere twee.
Loop je daar tegen aan, dan zal het downloaden trager gaan.. de webpagina's zijn trager.
Streamen van HD materiaal zal voor alle drie de modellen prima lukken. Ook tijdens het downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-01-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51

jacobras

Developer

kmf schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Ik had een tijd een zelfbouwnas staan.
En nu een blije eigenaar van meerdere synology nas-sen.

Zelfbouw is leuk, alleen heb je
1) een veel grotere kast die niet energie-efficient is
2) niet een geoptimaliseerd "OS" voor nassen en moet je alles zelf in elkaar prutsen en updaten.

Alles wat je met een synology kan, kan je in principe ook bewerkstelligen met linux, alleen moet je er meer moeite voor doen. Terwijl je nooit weet of je het maximale eruit kan halen.
Ik net andersom, ben geswitcht van Synology naar zelfbouw (inventaris linkje). Altijd tevreden over Synology hoor, maar wilde meer snelheid en mogelijkheden (kwam van een DS110j en wilde eigenlijk upgraden naar 212+). Ik draai wel Windows Home Server, geen Linux-installatie dus.
En ik gebruik 'm ook als XBMC-mediaplayer, backupserver, SVN-server etc ;)

Wat ik wel een beetje mis van de Synology is dat 'ie iets stiller was. Gelukkig heb ik de ruimte om een grote kast in een hoek te proppen.
[...]

Maar ik vraag me af of er features zijn die ik nou echt zou gaan missen als ik geen NAS ga gebruiken. Want een netwerkshare maken op een linux systeempje kan toch ook geen rocket science zijn?
Dat hangt dus van je eigen eisen af. Ik kan nu niet meer zonder mijn thuisserver, maar mijn Synology heeft een tijd lang prima aan mijn eisen voldaan.

[ Voor 17% gewijzigd door jacobras op 04-01-2012 13:42 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 15:52
job schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Responsiveness.

De + heeft een snellere cpu en meer geheugen dan de J (je weet dat er ook nog een model tussen zit?).
212j 1.2GHz 256MB
212 1.6Ghz 256MB
212+ 2.0Ghz 512MB

Ze kunnen alledrie wel wat jij wilt, maar de J loopt eerder tegenbeperkingen aan dan de andere twee.
Loop je daar tegen aan, dan zal het downloaden trager gaan.. de webpagina's zijn trager.
Streamen van HD materiaal zal voor alle drie de modellen prima lukken. Ook tijdens het downloaden.
Ik heb zelf een DS211 (Ook 1.6Ghz 256MB net als de DS212) en deze draait zonder problemen SABnzbd, CouchPotato, SickBeard en wat andere zaken. Dus budget technisch moet je zelf kijken wat je prettiger vind.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 04-01-2012 13:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
Ik heb zelf de 212 versie besteld. Het wordt mijn eerste NAS en ik ben van plan om er wel eens een torrent mee te downloaden, en hem verder vooral als opslag/muziek/foto server te gebruiken. Niks spannends voor een NAS, dus ik heb de 50 euro die de + versie extra kost mooi geïnvesteerd in de HDD's.

Ben eens benieuwd! Kan hem als het goed is morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
job schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Responsiveness.

212j 1.2GHz 256MB
212 1.6Ghz 256MB
212+ 2.0Ghz 512MB

Ja dat weet ik. Ik heb deze twee als voorbeeld genomen om het grote prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb een probleempje met een vastgelopen schijf. Uit de smart informatie blijkt ook niets behalve dan dat het volume is vastgelopen. Het uitlezen van de schijf op de diskstation zelf werkt wel, ik kan dus nog gewoon bij mijn bestanden en deze zijn ook nog af te spelen. Het plaatsen van bestanden of aanmaken van mappen gaat echter niet. Er komt dan de melding dat ik niet ben gemachtigd (ben wel ingelogd met admin account en dit heeft voordat de schijf vastliep wel normaal gewerkt.) Omdat ik gebruik maak van SABnzbd werkt dit ook niet meer omdat er geen bestanden kunnen worden geplaatst. Meerdere malen heb ik de Diskstation gereset en de schijf er uit gehaald dit alles zonder succes.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Het gaat om een DS211j met als HD een HD204UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Zou als ik jou was toch voor de zekerheid alle bestanden van die schijf naar een backup-schijf of zoiets kopieren. Ik heb het idee dat de filesystem driver van Linux op je Synology een probleem heeft ontdekt met de schijf (of het bestandssysteem erop) en daardoor de mount om heeft gezet in read-only.

Trouwens, over Synology gesproken: Nog ff een leuk tussendoortje.

Hoorde net even over 16:00 de show-opener van de Coen&Sander show op 3fm.

http://coenensandershow.b...ster-uur-16-00-terug.html

Vanaf 7:35 :D

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 04-01-2012 17:17 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:
@Patrick91
Er van uitgaande dat je de nieuwste DSM 3.2 hebt.
Login als admin
http://192.168.1.11:5000/webman/index.cgi
Ga naar
-Configuratie scherm
-Gedeelde map
Hier in kan je mappen maken die je kan benaderen.
Ook zie je de mappen die al bestaan en door DSM zelf zijn gemaakt.
Bij mij zijn dat bijvoorbeeld
Video (omdat ik media server aan heb)
Download (omdat ik de download station heb gebruik)
etc
Stel je maakt een map backup
Enigste waar je moet voor zorgen is dat je als admin (of andere gebruiker) toegang hebt.
Druk op start en ga naar uitvoeren het path naar deze map nu:
\\DISKSTATION\backup
Als dit niet werkt
Dan moet dit werken:
\\192.168.1.11\backup
Als het niet werkt staat laat dit dan even weten, blijkbaar een verkeerd vinkje aan/uit.
Omdat er een beetje veel tussenzit maar even een quote, doe ik meestal niet :)
Ik ga zo even kijken, ik had al allemaal mapjes gemaakt overigens, alles werkte ook intussen weer zoals ik al schreef. Gisteren paar afleveringen van homeland gekeken zonder problemen, moest wel van 1080 50hz naar 1080 omdat hij anders niet lekker liep, sync was ook niet goed, maar dank voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:03
@wopper er is niets met de filters aan de hand, je hebt ze ingeklapt. Klik maar op het pijltje Naast filters.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 nassen - Synology DS108J & Sitecom MD254. Ik stream films & muziek, het laatste naar een Philips NP1100. Nu heb ik een Logitech Touch aangeschaft en nu beginnen de problemen. Beide Nassen draaien Squeezebox Center. Nu blijkt dat de SB Touch alleen de Squeezebox Server versie ondersteund, volgens zeggen. Ik kreeg namelijk geen muziek vanaf de NAS, alleen vanaf PC. Ik overweeg nu een andere Synology met minimaal 256MB (had slechts 32MB) b.v. de DS 209 of 211, zodat ik de Squeezebox Server kan draaien. Kan iemand mij bevestigen, dat dit wel werkt met de SB Touch? Ik wil niet weer een kat in de zak :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pjeterinfo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:10:
@wopper er is niets met de filters aan de hand, je hebt ze ingeklapt. Klik maar op het pijltje Naast filters.
Nee ze bestonden echt niet, trust me ;-) nu werkt het omdat ik een xml heb geïmporteerd. Werkt nu top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 03:09
Ik wil op m'n blackberry playbook muziek van m'n syno streamen.
Er is geen appje voor de playbook, het moet dus via de browser.
Als ik naar http://mijn ipadres:5000 ga kom ik op de mobiele site van DSM. Heel mooi, maar als ik hier inlog zie ik wat mogelijkheden om rechten en systeeminfo te checken, maar heb ik niet de mogelijkheid naar m'n muziekcollectie te gaan en deze af te spelen.
Ook de directe link
http://**.***.***.***:5000/webman/index.cgi?launchApp=SYNO.SDS.AudioStation.Application
werkt niet (dit werkt wel op de pc). Als ik dit intik zie ik de photobrowser en een filebrowser, maar niet de audiostation.

Iemand een idee hoe ik audiostation rechtstreeks via www kan benaderen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
miles schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:47:
Ik wil op m'n blackberry playbook muziek van m'n syno streamen.
Er is geen appje voor de playbook, het moet dus via de browser.
Als ik naar http://mijn ipadres:5000 ga kom ik op de mobiele site van DSM. Heel mooi, maar als ik hier inlog zie ik wat mogelijkheden om rechten en systeeminfo te checken, maar heb ik niet de mogelijkheid naar m'n muziekcollectie te gaan en deze af te spelen.
Ook de directe link
http://**.***.***.***:5000/webman/index.cgi?launchApp=SYNO.SDS.AudioStation.Application
werkt niet. Als ik dit intik zie ik de photobrowser en een filebrowser, maar niet de audiostation.

Iemand een idee hoe ik audiostation rechtstreeks via www kan benaderen>
Kan niet via BB, ben zo vriendelijk om voor je te google
Modbreak:LMGTFY links worden niet echt op prijsgesteld, hoe simpel de vraag ook is die gesteld is. Als een topic niet voldoet aan de huisregels, maak dan gewoon een topic report aan de volgende keer.

Als je goed kijkt als je naar je de mobile site gaat van je synology zie je dat je kan schakelen naar de normale versie.
Al helpt dat niet met je audio probleem.
Ik zou opzoek gaan naar een programa voor de blackberry dat gewoon van een NAS kan streamen. Doormiddel van shares.

Edit: Typo

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Laatst online: 30-09 17:07
Ik zou eerst eens proberen of je in je router poort 80 kan forwarden naar poort 5000. De kans is groot dat ze op je werk alleen uitgaand http verkeer naar 80 en 443 toe staan, en dan werkt het zonder omweg.
Geen idee hoe ik dit kan doen in mijn fritzbox modem? En is dit dan geen beveiligingslek?
Ik gebruik trouwens alleen poort 7000 voor de filestation. Inlog op de DSM ga ik denk ik toch niet gebruiken.

Niemand bekend met proxy sites o.i.d. waardoor het wel zou moeten lukken?
Ik had werkinternetten.nl al geprobeerd maar daar krijg ik dus de melding "not autohorized to use this service", terwijl ik wel de juiste gegevens invul tijdens het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een beveiligingslek is een probleem maar vage proxy sites niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 30-09 03:09
0Burner0 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:59:
[...]

Als je goed kijkt als je naar je de mobile site gaat van je synology zie je dat je kan schakelen naar de normale versie.
Al helpt dat niet met je audio probleem.
Tnx, heb het gevonden. Hoe kan het dat audio niet afspeeld op de playbook, op m'n pc speelt het wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij een browser probleem. Wellicht ondersteund de browser van de Playprut niet de juiste functionaliteiten om audio af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vorige week voor weinig een DS211j gehaald, als vervanging voor m'n eigen FreeNAS projectje en man o man wat ben ik er blij mee. Super apparaat! Geweldige interface, simpele bediening... en erg functioneel. Momenteel vooral in gebruik als AFP share en tbv DLNA streaming en dat doet -ie perfect.

Gisteren heb ik er SABnzbd, SickBeard en Couchpotato opgezet en ondanks dat ik vantevoren mijn bedenkingen had mbt performance vind ik het niet tegen vallen hoor. Tuurlijk gaat ie tijdens het uitpakken van een 9GB bestand ff uit z'n dak, maar het draait nog allerzins redelijk. Komende periode maar even de afweging maken of ik ga sparen voor een steviger model of dat ik er een servertje bij parkeer voor de download taken (eventueel gecombineerd met een xmbc bak die ook nog op mn verlanglijst staat...).

Zeer tevreden gebruiker dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20
freak1 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:29:
waar ik eigenlijk al een tijd naar op zoek ben, is een cloud synchronisatie tool voor de Synology.

dat je mappen kana angeven welke automatisch geupload worden naar een online backup center..

weet iemand of zoiets bestaat voor synology?
Je noemde zelf ook al 'crashplan'. Daar heb ik toevallig gisteren wat mee zitten spelen en werkt eigenlijk best goed/snel.
Het is een klein beetje klooien om het draaiend te krijgen, maar eenmaal geconfigureerd werkt alles automatisch en krijg je desgewenst status notifications per email/twitter.

Ik heb een aantal andere online backup providers geprobeerd (Livedrive/Clouddrive, Backblaze, OnlineStorageSolution, idrive en crashplan), waarbij alleen OLS en crashplan direct vanaf de Syno kunnen draaien. OLS werkt met (non-ecnrypted) rsync, maar is erg traag (max 80-150KB/s upload). Daarnaast niet al te beste user-reviews. Livedrive, Backblaze en idrive doen het alleen vanaf Windows. Functionaliteit is ok, maar wederom trage upload.

Crashplan is vooralsnog de enige die ik heb kunnen vinden die EN goedkoop is ($3/maand) EN vanaf Syno werkt EN ook nog eens een snelle upload heeft (7.5 - 25Mbps op mijn 50Mbps verbinding).

Installatie op Syno :
http://forum.synology.com...CrashPlan_Headless_Client
(ik moest alleen de -force-overwrite optie gebruiken bij het installeren van coreutils, zie hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:44

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een probleempje met SABnzbd. Het werkt goed op mijn DS211: download, pakt uit en repareeert, alleen kan ik de bestanden niet vinden. Ik heb de mappen als volgt ingesteld:

tijdelijke map: /volume1/data/04 downloads/incomplete

map voor complete downloads: /volume1/data/04 downloads/

Iemand een idee wat er fout gaat?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Videopac schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:17:
Ik heb een probleempje met SABnzbd. Het werkt goed op mijn DS211: download, pakt uit en repareeert, alleen kan ik de bestanden niet vinden.
Heb je de rechten goed gezet op de folders (al dan niet via SABnzb)? Anders worden ze in de applicaties folder gezet als hij ze daar niet kan wegschrijven (zie je logfiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Wie herkent mijn probleem?

Sinds het voorjaar heb ik (met veel plezier) een DS211 in huis. Deze zit bedraad aan mijn (gigabit) netwerk met daarin ook een D-link DIR655 router die voor het draadloze signaal zorgt.
Sinds gisteren heb ik daar een Apple Airport Express aan toegevoegd. Deze zit in het stopcontact in dezelfde ruimte als de router en NAS en heeft verbinding gemaakt met het bestaande draadloze netwerk. So far so good.

Wat werkt er wel?:
- Muziek op mijn iPhone via Airplay naar de Airport Express (AE) sturen.
- Muziek op mijn NAS via iTunes op een (via wifi verbonden) pc in een andere ruimte naar AE sturen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en over iPhone speakers afspelen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en vervolgens via Airplay van iPhone naar AE sturen.

Wat werkt er niet?:
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de DS Audio app op de iPhone enkel gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.

In dat laatste geval heb ik last van haperingen. Het geluid hapert om de zoveel seconden en muziek luisteren is daarmee ondoenlijk. Omdat de eerstgenoemde airplay toepassingen wel werken, denk ik dat het een NAS probleem is. Zodoende stel ik hier mijn vraag.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Laatst online: 30-09 17:07
Tsurany schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:40:
Een beveiligingslek is een probleem maar vage proxy sites niet?
ja goed, daar heb je wel een punt. De vraag is welke sites zijn vaag? En is het zo dat bijvoorbeeldinloggevens makkelijk via zo'n proxysite achterhaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

jongetje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:26:
[...]

Heb je de rechten goed gezet op de folders (al dan niet via SABnzb)? Anders worden ze in de applicaties folder gezet als hij ze daar niet kan wegschrijven (zie je logfiles).
Dank voor je suggestie. Ik zie geen foutmeldingen in de log. Heb nu 0777 ingesteld (ik vind dit wel omslachtig / gebruikersonvriendelijk) en zal zo een nieuwe DL proberen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat "Crashplan" ziet er wel goed uit zeg!

Stukken voordeliger dan Strato Hidrive of Amazon S3. Ben alleen wel benieuwd naar de 'zekerheid' van hun dienst. Achter Hidrive en S3 zitten toch bedrijven die ik redelijk hoog heb staan :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

tjerkpolle schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:58:
ja goed, daar heb je wel een punt. De vraag is welke sites zijn vaag? En is het zo dat bijvoorbeeldinloggevens makkelijk via zo'n proxysite achterhaald kunnen worden?
Jij mag niet rechtstreeks verbinden met een bepaalde site dus alle informatie moet via een andere partij aangeboden worden. Dan valt er altijd wel wat te sniffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Werkt nog steeds niet. Mijn logging:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
2012-01-02 15:48:16,902::INFO::[SABnzbd:1177] --------------------------------
2012-01-02 15:48:16,914::INFO::[SABnzbd:1178] SABnzbd.py-0.6.9 (rev=713993140f07097cc5da6d2d233fc2bd37926961)
2012-01-02 15:48:16,915::INFO::[SABnzbd:1190] Platform = posix
2012-01-02 15:48:16,917::INFO::[SABnzbd:1191] Python-version = 2.6.7 (r267:88850, Oct  1 2011, 16:32:28) 
[GCC 4.2.1]
2012-01-02 15:48:16,918::INFO::[SABnzbd:1192] Arguments = "/var/packages/sab2/target/sab/SABnzbd.py", "-s", "0.0.0.0:9200", "-f", "/var/packages/sab2/target/sab/sab.ini", "-d"
2012-01-02 15:48:16,920::INFO::[SABnzbd:1205] Read INI file /var/packages/sab2/target/sab/sab.ini
2012-01-02 15:48:17,204::INFO::[__init__:862] Loading data for bookmarks.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/bookmarks.sab
2012-01-02 15:48:17,217::INFO::[__init__:862] Loading data for rss_data.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/rss_data.sab
2012-01-02 15:48:17,221::INFO::[__init__:862] Loading data for totals9.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-02 15:48:17,237::INFO::[postproc:89] Loading postproc queue
2012-01-02 15:48:17,239::INFO::[__init__:862] Loading data for postproc1.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-02 15:48:17,243::INFO::[__init__:862] Loading data for queue9.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-02 15:48:17,261::INFO::[__init__:862] Loading data for watched_data.sab from /var/packages/sab2/target/sab/admin/watched_data.sab
2012-01-02 15:48:17,278::INFO::[downloader:194] Resuming
2012-01-02 15:48:17,281::INFO::[__init__:289] All processes started
2012-01-02 15:48:17,283::INFO::[SABnzbd:330] Web dir is /var/packages/sab2/target/sab/interfaces/Plush
2012-01-02 15:48:17,652::INFO::[SABnzbd:453] _yenc module... found!
2012-01-02 15:48:17,681::INFO::[SABnzbd:461] par2 binary... found (/var/packages/baseutils/target/utils/bin/par2)
2012-01-02 15:48:17,683::INFO::[SABnzbd:469] unrar binary... found (/usr/syno/bin/unrar)
2012-01-02 15:48:17,715::INFO::[SABnzbd:474] unzip binary... found (/usr/syno/bin/unzip)
2012-01-02 15:48:17,717::INFO::[SABnzbd:480] nice binary... found (/var/packages/baseutils/target/utils/bin/nice)
2012-01-02 15:48:17,718::INFO::[SABnzbd:484] ionice binary... found (/var/packages/baseutils/target/utils/bin/ionice)
2012-01-02 15:48:17,720::INFO::[SABnzbd:489] pyOpenSSL... found (True)
2012-01-02 15:48:17,762::INFO::[SABnzbd:1352] Starting web-interface on 0.0.0.0:9200
2012-01-02 15:48:17,797::INFO::[_cplogging:55] [02/Jan/2012:15:48:17] ENGINE Bus STARTING
2012-01-02 15:48:17,871::INFO::[_cplogging:55] [02/Jan/2012:15:48:17] ENGINE Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
2012-01-02 15:48:18,055::INFO::[_cplogging:55] [02/Jan/2012:15:48:18] ENGINE Serving on 0.0.0.0:9200
2012-01-02 15:48:18,057::INFO::[_cplogging:55] [02/Jan/2012:15:48:18] ENGINE Bus STARTED
2012-01-02 15:48:18,547::INFO::[SABnzbd:1421] Starting SABnzbd.py-0.6.9
2012-01-02 15:48:18,567::INFO::[dirscanner:263] Dirscanner starting up
2012-01-02 15:48:18,574::INFO::[urlgrabber:75] URLGrabber starting up
2012-01-04 21:41:04,920::INFO::[__init__:560] Adding InvisibleTouch.nzb
2012-01-04 21:41:04,949::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch
2012-01-04 21:41:04,979::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).par2 added to queue
2012-01-04 21:41:05,060::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part08.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,141::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part01.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,222::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part03.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,305::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part05.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,386::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part07.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,467::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part02.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,548::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part06.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,631::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part04.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,712::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part11.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,794::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part09.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,880::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part10.rar added to queue
2012-01-04 21:41:05,961::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part12.rar added to queue
2012-01-04 21:41:06,028::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part13.rar added to queue
2012-01-04 21:41:06,034::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).txt added to queue
2012-01-04 21:41:06,041::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0000+001.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,048::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0001+002.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,055::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0003+004.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,064::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0007+006.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,074::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0013+011.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,087::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0024+020.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,107::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0044+039.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,142::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0083+078.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,205::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0161+154.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,288::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0315+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,371::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0524+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,452::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0733+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,536::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0942+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,618::INFO::[nzbstuff:416] File Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol1151+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:41:06,621::INFO::[__init__:516] Backing up /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/InvisibleTouch.nzb.gz
2012-01-04 21:41:06,813::INFO::[nzbqueue:167] Saving queue
2012-01-04 21:41:06,905::INFO::[__init__:838] Saving data for queue9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-04 21:41:07,928::INFO::[downloader:351] 1@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:41:07,934::INFO::[downloader:351] 2@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:41:07,941::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:41:07,949::INFO::[downloader:351] 4@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:41:13,266::INFO::[downloader:539] Connecting 2@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:41:13,269::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:41:14,476::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:41:14,482::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0001+002.par2 yenc
2012-01-04 21:42:16,876::INFO::[__init__:560] Adding So.nzb
2012-01-04 21:42:16,912::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/data/04 downloads/incomplete/So
2012-01-04 21:42:16,922::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.par2 added to queue
2012-01-04 21:42:17,004::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part04.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,087::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part03.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,169::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part05.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,252::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part06.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,341::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part01.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,442::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part02.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,581::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part08.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,669::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part07.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,751::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part09.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,835::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part10.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,918::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part11.rar added to queue
2012-01-04 21:42:17,999::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part12.rar added to queue
2012-01-04 21:42:18,006::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.txt added to queue
2012-01-04 21:42:18,012::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0000+001.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,019::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0001+002.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,027::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0003+004.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,036::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0007+008.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,048::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0015+016.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,065::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0031+030.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,092::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0061+056.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,138::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0117+112.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,221::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0229+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,305::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0438+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,388::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0647+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,471::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0856+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,555::INFO::[nzbstuff:416] File Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol1065+209.PAR2 added to queue
2012-01-04 21:42:18,557::INFO::[__init__:516] Backing up /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/So.nzb.gz
2012-01-04 21:42:18,731::INFO::[nzbqueue:167] Saving queue
2012-01-04 21:42:18,825::INFO::[__init__:838] Saving data for queue9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-04 21:42:57,604::INFO::[downloader:539] Connecting 1@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:43:09,107::INFO::[downloader:607] Thread 4@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:43:32,820::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:43:32,845::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part02.rar yenc
2012-01-04 21:43:53,669::INFO::[downloader:607] Thread 2@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:43:56,503::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:43:56,508::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part01.rar yenc
2012-01-04 21:45:09,217::INFO::[downloader:351] 4@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:45:50,670::INFO::[downloader:607] Thread 3@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:45:53,673::INFO::[downloader:351] 2@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:45:54,880::INFO::[downloader:539] Connecting 4@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:46:40,184::INFO::[downloader:539] Connecting 2@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:46:41,895::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:46:41,900::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part03.rar yenc
2012-01-04 21:47:50,731::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:47:53,070::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:48:47,494::INFO::[downloader:607] Thread 1@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:48:49,214::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:48:49,219::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part04.rar yenc
2012-01-04 21:50:47,498::INFO::[downloader:351] 1@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:50:48,698::INFO::[downloader:539] Connecting 1@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:50:56,559::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:50:56,563::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part06.rar yenc
2012-01-04 21:50:59,714::INFO::[downloader:607] Thread 3@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:51:16,707::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part05.rar yenc
2012-01-04 21:51:47,729::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:51:47,734::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part07.rar yenc
2012-01-04 21:52:33,374::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:52:33,378::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part08.rar yenc
2012-01-04 21:52:59,725::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:52:59,913::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:53:15,996::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:53:16,000::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part09.rar yenc
2012-01-04 21:55:31,250::INFO::[downloader:607] Thread 3@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:55:35,067::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:55:35,071::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part10.rar yenc
2012-01-04 21:56:22,131::INFO::[downloader:607] Thread 1@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 21:56:25,393::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:56:25,398::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part11.rar yenc
2012-01-04 21:56:40,988::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:56:41,012::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part12.rar yenc
2012-01-04 21:56:50,667::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).par2 yenc
2012-01-04 21:56:50,709::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).txt yenc
2012-01-04 21:57:31,254::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:58:05,188::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:58:05,193::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0000+001.par2 yenc
2012-01-04 21:58:12,718::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:58:16,158::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 21:58:16,163::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part13.rar yenc
2012-01-04 21:58:22,136::INFO::[downloader:351] 1@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 21:58:22,522::INFO::[downloader:539] Connecting 1@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 21:58:24,595::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_l7qmsZ removed
2012-01-04 21:58:24,599::INFO::[nzbqueue:167] Saving queue
2012-01-04 21:58:24,601::INFO::[__init__:838] Saving data for queue9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-04 21:58:24,655::INFO::[postproc:83] Saving postproc queue
2012-01-04 21:58:24,658::INFO::[__init__:838] Saving data for postproc1.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-04 21:58:24,679::INFO::[postproc:255] Starting PostProcessing on InvisibleTouch => Repair:True, Unpack:True, Delete:True, Script:None, Cat:*
2012-01-04 21:58:24,681::INFO::[postproc:498] Par2 check starting on InvisibleTouch
2012-01-04 21:58:24,683::INFO::[postproc:513] Running repair on set Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD)
2012-01-04 21:58:24,718::INFO::[newsunpack:756] Quick-check for Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD) is OK, skipping repair
2012-01-04 21:58:24,723::INFO::[newsunpack:813] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).par2
2012-01-04 21:58:24,784::INFO::[newsunpack:827] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).vol0001+002.par2
2012-01-04 21:58:24,787::INFO::[postproc:527] Par2 check finished on InvisibleTouch
2012-01-04 21:58:24,802::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/data/04 downloads/InvisibleTouch
2012-01-04 21:58:24,805::INFO::[postproc:314] Running unpack_magic on InvisibleTouch
2012-01-04 21:58:24,870::INFO::[newsunpack:196] Unrar starting on /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch
2012-01-04 21:58:24,875::INFO::[newsunpack:403] Extracting rarfile /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part01.rar (belonging to Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD)) to /volume1/data/04 downloads/_UNPACK_InvisibleTouch
2012-01-04 22:00:30,494::INFO::[downloader:607] Thread 3@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:00:32,716::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:00:32,720::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part01.rar yenc
2012-01-04 22:01:29,894::INFO::[downloader:607] Thread 4@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:01:33,044::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:01:33,058::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part02.rar yenc
2012-01-04 22:01:54,513::INFO::[downloader:607] Thread 2@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:01:57,393::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:01:57,408::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part03.rar yenc
2012-01-04 22:02:13,877::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:02:16,035::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part04.rar yenc
2012-01-04 22:02:19,088::INFO::[newsunpack:644] Skipping unrar file check due to unreliable file names or old unrar
2012-01-04 22:02:19,091::INFO::[newsunpack:649] 25 bestanden/mappen uitgepakt in 3 minutes 54 seconden
2012-01-04 22:02:19,093::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part01.rar
2012-01-04 22:02:19,109::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part02.rar
2012-01-04 22:02:19,184::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part03.rar
2012-01-04 22:02:19,225::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part04.rar
2012-01-04 22:02:19,243::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part05.rar
2012-01-04 22:02:19,299::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part06.rar
2012-01-04 22:02:19,338::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part07.rar
2012-01-04 22:02:19,355::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part08.rar
2012-01-04 22:02:19,387::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part09.rar
2012-01-04 22:02:19,410::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part10.rar
2012-01-04 22:02:19,428::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part11.rar
2012-01-04 22:02:19,447::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part12.rar
2012-01-04 22:02:19,468::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/Genesis - Invisible Touch - 24bit-88Khz (SACD).part13.rar
2012-01-04 22:02:19,494::INFO::[newsunpack:200] Unrar finished on /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch
2012-01-04 22:02:19,517::INFO::[postproc:316] unpack_magic finished on InvisibleTouch
2012-01-04 22:02:19,699::INFO::[postproc:472] Cleaning up InvisibleTouch (keep_basic=False)
2012-01-04 22:02:19,718::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_wPdnvC removed
2012-01-04 22:02:19,721::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_9MAj5Z removed
2012-01-04 22:02:19,723::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_CRrKuu removed
2012-01-04 22:02:19,725::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_JMFteJ removed
2012-01-04 22:02:19,727::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_BC9jAD removed
2012-01-04 22:02:19,729::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_NDkPMp removed
2012-01-04 22:02:19,731::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_1nkoW8 removed
2012-01-04 22:02:19,733::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_7JVppR removed
2012-01-04 22:02:19,735::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_3SKop_ removed
2012-01-04 22:02:19,738::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_xK0AhM removed
2012-01-04 22:02:19,740::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_UKG2vO removed
2012-01-04 22:02:19,742::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_UY_Taq removed
2012-01-04 22:02:19,744::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/InvisibleTouch/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_O5Od_L removed
2012-01-04 22:02:19,816::INFO::[postproc:83] Saving postproc queue
2012-01-04 22:02:19,819::INFO::[__init__:838] Saving data for postproc1.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-04 22:02:19,821::INFO::[downloader:229] Post-processing finished, resuming download
2012-01-04 22:02:30,754::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:02:32,221::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:03:30,056::INFO::[downloader:351] 4@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:03:54,586::INFO::[downloader:351] 2@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:03:56,348::INFO::[downloader:539] Connecting 2@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:04:19,904::INFO::[downloader:539] Connecting 4@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:04:21,918::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:04:21,923::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part06.rar yenc
2012-01-04 22:04:53,784::INFO::[downloader:607] Thread 1@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:04:56,567::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:04:56,572::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part05.rar yenc
2012-01-04 22:06:12,566::INFO::[downloader:607] Thread 2@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:06:23,017::INFO::[downloader:607] Thread 3@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:06:25,233::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:06:25,238::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part07.rar yenc
2012-01-04 22:06:54,406::INFO::[downloader:351] 1@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:06:54,628::INFO::[downloader:539] Connecting 1@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:07:29,101::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:07:29,127::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part08.rar yenc
2012-01-04 22:08:12,572::INFO::[downloader:351] 2@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:08:17,354::INFO::[downloader:539] Connecting 2@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:08:21,216::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:08:21,220::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part09.rar yenc
2012-01-04 22:08:23,024::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:08:23,953::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:08:50,726::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:08:50,731::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part10.rar yenc
2012-01-04 22:09:56,627::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:09:56,632::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.par2 yenc
2012-01-04 22:09:56,729::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.txt yenc
2012-01-04 22:09:56,841::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part12.rar yenc
2012-01-04 22:10:24,771::INFO::[downloader:610] Thread 3@news.ziggo.nl:119: server closed connection
2012-01-04 22:10:25,130::INFO::[downloader:610] Thread 4@news.ziggo.nl:119: server closed connection
2012-01-04 22:10:25,436::INFO::[downloader:610] Thread 2@news.ziggo.nl:119: server closed connection
2012-01-04 22:11:16,946::INFO::[downloader:607] Thread 1@news.ziggo.nl:119: timed out
2012-01-04 22:11:16,950::INFO::[downloader:351] 3@news.ziggo.nl:119: Initiating connection
2012-01-04 22:11:58,759::INFO::[downloader:539] Connecting 3@news.ziggo.nl:119 finished
2012-01-04 22:12:01,520::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:12:01,524::INFO::[assembler:85] Decoding /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part11.rar yenc
2012-01-04 22:12:01,526::INFO::[downloader:610] Thread 2@news.ziggo.nl:119: forcing disconnect
2012-01-04 22:12:01,529::INFO::[downloader:610] Thread 4@news.ziggo.nl:119: forcing disconnect
2012-01-04 22:12:01,531::INFO::[downloader:610] Thread 1@news.ziggo.nl:119: forcing disconnect
2012-01-04 22:12:01,533::INFO::[downloader:610] Thread 3@news.ziggo.nl:119: forcing disconnect
2012-01-04 22:12:10,612::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzo_dQ5Ugy removed
2012-01-04 22:12:10,614::INFO::[nzbqueue:167] Saving queue
2012-01-04 22:12:10,616::INFO::[__init__:838] Saving data for queue9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-04 22:12:10,676::INFO::[postproc:83] Saving postproc queue
2012-01-04 22:12:10,678::INFO::[__init__:838] Saving data for postproc1.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-04 22:12:10,689::INFO::[postproc:255] Starting PostProcessing on So => Repair:True, Unpack:True, Delete:True, Script:None, Cat:*
2012-01-04 22:12:10,691::INFO::[postproc:498] Par2 check starting on So
2012-01-04 22:12:10,693::INFO::[postproc:513] Running repair on set Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD
2012-01-04 22:12:10,712::INFO::[newsunpack:756] Quick-check for Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD is OK, skipping repair
2012-01-04 22:12:10,715::INFO::[newsunpack:813] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.par2
2012-01-04 22:12:10,728::INFO::[newsunpack:827] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.vol0000+001.par2
2012-01-04 22:12:10,730::INFO::[postproc:527] Par2 check finished on So
2012-01-04 22:12:10,733::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/data/04 downloads/So
2012-01-04 22:12:10,746::INFO::[postproc:314] Running unpack_magic on So
2012-01-04 22:12:10,772::INFO::[newsunpack:196] Unrar starting on /volume1/data/04 downloads/incomplete/So
2012-01-04 22:12:10,786::INFO::[newsunpack:403] Extracting rarfile /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part01.rar (belonging to Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD) to /volume1/data/04 downloads/_UNPACK_So
2012-01-04 22:14:41,439::INFO::[newsunpack:644] Skipping unrar file check due to unreliable file names or old unrar
2012-01-04 22:14:41,467::INFO::[newsunpack:649] 30 bestanden/mappen uitgepakt in 2 minutes 30 seconden
2012-01-04 22:14:41,469::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part01.rar
2012-01-04 22:14:41,483::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part02.rar
2012-01-04 22:14:41,497::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part03.rar
2012-01-04 22:14:41,511::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part04.rar
2012-01-04 22:14:41,525::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part05.rar
2012-01-04 22:14:41,566::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part06.rar
2012-01-04 22:14:41,580::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part07.rar
2012-01-04 22:14:41,690::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part08.rar
2012-01-04 22:14:41,716::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part09.rar
2012-01-04 22:14:41,730::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part10.rar
2012-01-04 22:14:41,744::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part11.rar
2012-01-04 22:14:41,758::INFO::[newsunpack:427] Deleting /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/Peter Gabriel - So 24bit 88Khz PS3 SACD.part12.rar
2012-01-04 22:14:41,782::INFO::[newsunpack:200] Unrar finished on /volume1/data/04 downloads/incomplete/So
2012-01-04 22:14:41,793::INFO::[postproc:316] unpack_magic finished on So
2012-01-04 22:14:41,947::INFO::[postproc:472] Cleaning up So (keep_basic=False)
2012-01-04 22:14:41,950::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_3b6rh4 removed
2012-01-04 22:14:41,952::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_jmIgMi removed
2012-01-04 22:14:41,954::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_qXY72P removed
2012-01-04 22:14:41,956::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_nGDMwP removed
2012-01-04 22:14:41,958::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_qfFn8l removed
2012-01-04 22:14:41,960::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_APbZvi removed
2012-01-04 22:14:41,962::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_Mb8hmI removed
2012-01-04 22:14:41,964::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_CyXQAA removed
2012-01-04 22:14:41,966::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_ihkPJD removed
2012-01-04 22:14:41,968::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_dU3ERg removed
2012-01-04 22:14:41,970::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_zMztZ_ removed
2012-01-04 22:14:41,972::INFO::[__init__:827] /volume1/data/04 downloads/incomplete/So/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_TJnsWN removed
2012-01-04 22:14:42,014::INFO::[postproc:83] Saving postproc queue
2012-01-04 22:14:42,017::INFO::[__init__:838] Saving data for postproc1.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-04 22:14:42,019::INFO::[downloader:229] Post-processing finished, resuming download
2012-01-04 22:14:45,026::INFO::[nzbqueue:167] Saving queue
2012-01-04 22:14:45,028::INFO::[__init__:838] Saving data for queue9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/queue9.sab
2012-01-04 22:14:45,086::INFO::[__init__:838] Saving data for totals9.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/totals9.sab
2012-01-04 22:14:45,090::INFO::[__init__:838] Saving data for rss_data.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/rss_data.sab
2012-01-04 22:14:45,093::INFO::[__init__:838] Saving data for bookmarks.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/bookmarks.sab
2012-01-04 22:14:45,096::INFO::[__init__:838] Saving data for watched_data.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/watched_data.sab
2012-01-04 22:14:45,099::INFO::[postproc:83] Saving postproc queue
2012-01-04 22:14:45,101::INFO::[__init__:838] Saving data for postproc1.sab in /var/packages/sab2/target/sab/admin/postproc1.sab
2012-01-04 22:14:45,103::INFO::[postproc:603] Queue has finished, launching: None (None)

[ Voor 100% gewijzigd door Videopac op 05-01-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
eymey schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:10:

Stukken voordeliger dan Strato Hidrive of Amazon S3. Ben alleen wel benieuwd naar de 'zekerheid' van hun dienst. Achter Hidrive en S3 zitten toch bedrijven die ik redelijk hoog heb staan :).
Ja, alleen zijn die wel 'stervensduur' als je als consument wat meer data wilt backuppen dan een paar GB. Ik heb een aantal jaar iDrive gebruikt voor $49,50 per jaar, maar die heeft een limiet van 150GB (en werkt niet vanaf Syno). Aangezien ik daar nu langzamerhand overheen ga met foto's/docs wordt het tijd voor iets anders.

Crashplan bestaat inmiddels een jaar of 7 en ik ben nog maar weinig (geen?) negatieve reviews tegengekomen. Dat zegt ook wel wat. Ik ga het er op wagen dus. (Daarnaast heb ik uiteraard ook nog wel een normale off-line backup, maar die is nooit zo recent omdat ik hier redelijk laks in ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Videopac gebruik even [code] in plaats van [list], dat leest wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

misschien kunnen de couchpotato/sickbeard vragen in die topic geplaatst worden. Krijg je vast beter hulp

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Videopac schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:59:
Werkt nog steeds niet. Mijn logging:
Vind je het gek? Je probeert een bestand te downloaden die ruim buiten de retentie van je newsserver valt. Neem een betaalserver, of download alleen dingen die binnen de 30 dagen retentie van ziggo vallen.

Daarnaast heeft dit natuurlijk niets met je synology van doen en horen dit soort vragen eerder thuis in het topic wat hierboven wordt genoemd.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 05-01-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:36
sverzijl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:09:
[...]
Crashplan bestaat inmiddels een jaar of 7 en ik ben nog maar weinig (geen?) negatieve reviews tegengekomen. Dat zegt ook wel wat. Ik ga het er op wagen dus. (Daarnaast heb ik uiteraard ook nog wel een normale off-line backup, maar die is nooit zo recent omdat ik hier redelijk laks in ben)
Ervaringen mogem hier geplaatst worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ze bij Crashplan slim zijn, dan overwegen ze om een Synology package (kant en klaar) te maken voor hun dienstverlening. Net zoals Strato heeft gedaan met hun hidrive dienst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Vaag, na vanmiddag zo'n 78GB geupload te hebben van Syno naar Crashplan stopte de boel ineens met de melding 'backup being moved'. Na zo'n 5 uur kon ik wel weer backuppen maar is de snelheid nog maar 0,5-1Mbps.
Nieuw accountje (of nieuw GUID) en de snelheid is weer 10Mbps. Verschil is dat ik op het nieuwe acountje backup naar aca-msp.crashplan.com en op het oude account naar bca-msp.crashplan.com. Nu ben ik erg benieuwd of ik op dit nieuwe account straks ook weer verplaatst wordt naar de 'trage' server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lees ik dat nu goed, is Crashplan gratis?

http://www.crashplan.com/consumer/crashplan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ja, dat is de basic Crashplan versie. Daar kan je alleen maar van de ene Crashplan host naar de andere backuppen (dus als ik het heb draaien en jij ook, dan kunnen we gratis naar elkaar toe backuppen).

Met Crashplan+ kan je ook naar Crashplan.com backuppen, maar die is uiteraard niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:28:
Ja, dat is de basic Crashplan versie. Daar kan je alleen maar van de ene Crashplan host naar de andere backuppen (dus als ik het heb draaien en jij ook, dan kunnen we gratis naar elkaar toe backuppen).

Met Crashplan+ kan je ook naar Crashplan.com backuppen, maar die is uiteraard niet gratis.
Ah zo, dan zie ik het nut van Basic niet echt in als het ook via rsync kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik ook niet, behalve dan dat er een mooi schilletje omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:31:
Ik ook niet, behalve dan dat er een mooi schilletje omheen zit.
Of een spof er tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
het grote nadeel van de huidige versie van crashplan is dat je dus weer gaat werken met ipkg. oftewel; DSM update en alles is kwijt.

ik zie dat er hier steeds meer mensen zijn die packages maken, is er iemand hier die een sickbeard package wil maken die op alle punten ANDERS is dan die van zebulon? dus andere paths, poorten e.d. zodat je meerdere sickbeards kan draaien?

ik wil er twee hebben draaien, een voor SD en een voor HD...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Is dat zo dat je met IPKG alles kwijt bent met een update, toen ik net nieuw was in de materie dacht ik inderdaad dat na een update alles weg was, althans het werkte toen niet meer. Maar na de laatste update draaide alles prima door?

Kan iemand inhoudelijk uitleggen hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
freak1 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:32:
het grote nadeel van de huidige versie van crashplan is dat je dus weer gaat werken met ipkg. oftewel; DSM update en alles is kwijt.
Nee hoor, ik heb al tijden Spotweb, Sickbeard, SAB, Couchpotato, Periscope draaien (waarbij een aantal hiervan een x-aantal IPKG packages nodig hebben) en al verschillende DSM updates gedaan, . Nog nooit iets kwijtgeraakt.

Het enige wat wel overschreven wordt (waar ik last van heb gehad tenminste) zijn de apache configs, waardoor mijn virtual hosts niet meer werkten na een update. Nu ik dit weet zet ik deze configs even apart, maar al het andere blijft gewoon draaien, inclusief alle IPKG packages.
stormfly schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:35:
Is dat zo dat je met IPKG alles kwijt bent met een update, toen ik net nieuw was in de materie dacht ik inderdaad dat na een update alles weg was, althans het werkte toen niet meer. Maar na de laatste update draaide alles prima door?

Kan iemand inhoudelijk uitleggen hoe dit werkt?
Voor zover ik weet worden bij DSM updates simpelweg de files overschreven die in de DSM update zitten. Er zullen geen files verwijderd worden die jij er zelf op geplaatst hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 06-01-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Ik heb recent een 212j in huis. Mooi apparaat maar lijkt wat bugs te hebben (plotseling 'service stopped' ?) en bij een specifieke FLAC nzb download lijkt hij met 250kb/s al op 100% CPU load te zitten. Maargoed, dit moet ik nog uit zoeken.

Ik wilde even aan de eventuele kopers de downloadsnelheid laten weten. De 212j hier, met UPC 25 MB/s fiber power lijntje, Sabnzbd zonder SSL gemiddeld 2,5 mb/s en met SSL 1,5 mb/s download. De bottleneck is duidelijk de CPU. Mensen die dus sneller willen downloaden zou ik de 212 of de 212+ adviseren.

Voor mij is het geen reden om hem van de hand te doen. Ik laat hem toch vooral savonds/snachts downloaden en overdag staat hij uit. Daarnaast heb ik ook geen 100MB/s+ verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Goed, ik heb gisteren mijn DS212 ontvangen en opgezet/ingesteld. Hij draait nu 2x 2tb in raid0. Nu heb ik alleen eens een vraag. Ik probeer via de Synology GUI een map op de nas te zetten (dus ik sleep de map naar de doelmap in de nas). Wanneer ik dit doe geeft hij een error. De exacte error weet ik zo snel even niet, zit op mijn werk. Maar het kan toch niet zo zijn dat je geen mappen kan kopieren naar je nas? Bestanden als foto's en dergelijke heeft hij geen problemen mee, maar zo gauw ik een map wil kopieren laat hij het afweten. Iemand hier ervaring mee?

EDIT: Volgens mij ben ik scheel. Heb gisteren de manual naar mijn weten goed doorgenomen, maar kennelijk heb ik dit toch gemist 8)7
Bladeren in computerbestanden met de bestandsbrowser
1 Selecteer Bladeren in lokale bestanden en bestanden en mappen rechtstreeks in de bestandsbrowser uploaden.
2 Klik op OK.

Opmerking:
Door deze optie in te schakelen kunt u mappen in de bestandsbrowser uploaden.
Straks eens even proberen

[ Voor 29% gewijzigd door samvdheijden op 06-01-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
samvdheijden schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:23:
Goed, ik heb gisteren mijn DS212 ontvangen en opgezet/ingesteld. Hij draait nu 2x 2tb in raid0. Nu heb ik alleen eens een vraag. Ik probeer via de Synology GUI een map op de nas te zetten (dus ik sleep de map naar de doelmap in de nas). Wanneer ik dit doe geeft hij een error. De exacte error weet ik zo snel even niet, zit op mijn werk. Maar het kan toch niet zo zijn dat je geen mappen kan kopieren naar je nas? Bestanden als foto's en dergelijke heeft hij geen problemen mee, maar zo gauw ik een map wil kopieren laat hij het afweten. Iemand hier ervaring mee?

EDIT: Volgens mij ben ik scheel. Heb gisteren de manual naar mijn weten goed doorgenomen, maar kennelijk heb ik dit toch gemist 8)7

[...]

Straks eens even proberen
Ik neem aan dat je shared folders gemaakt heb en rechten aan gebruiker hebt toegekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:32:
[...]

Ik neem aan dat je shared folders gemaakt heb en rechten aan gebruiker hebt toegekend?
Jep, allemaal gedaan. Ik zal wel ergens iets gruwelijk over het hoofd hebben gezien :F . Straks eens verder prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
samvdheijden schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Jep, allemaal gedaan. Ik zal wel ergens iets gruwelijk over het hoofd hebben gezien :F . Straks eens verder prutsen
Kun je wellicht de situatie beetje omschrijven want dringt nu pas tot me door dat er staat VIA de Synology GUI.

Ik ga gewoon op mijn Win7 host via verkenner naar mijn NAS en kan copy-pasten wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Deo_Volente schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:20:
Ik heb recent een 212j in huis. Mooi apparaat maar lijkt wat bugs te hebben (plotseling 'service stopped' ?) en bij een specifieke FLAC nzb download lijkt hij met 250kb/s al op 100% CPU load te zitten. Maargoed, dit moet ik nog uit zoeken.

Ik wilde even aan de eventuele kopers de downloadsnelheid laten weten. De 212j hier, met UPC 25 MB/s fiber power lijntje, Sabnzbd zonder SSL gemiddeld 2,5 mb/s en met SSL 1,5 mb/s download. De bottleneck is duidelijk de CPU. Mensen die dus sneller willen downloaden zou ik de 212 of de 212+ adviseren.

Voor mij is het geen reden om hem van de hand te doen. Ik laat hem toch vooral savonds/snachts downloaden en overdag staat hij uit. Daarnaast heb ik ook geen 100MB/s+ verbinding.
Ik gebruik NZBGET op de DJ211J... daarmee haal ik snelheden van boven de 5 mb/s ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:38:
[...]

Kun je wellicht de situatie beetje omschrijven want dringt nu pas tot me door dat er staat VIA de Synology GUI.

Ik ga gewoon op mijn Win7 host via verkenner naar mijn NAS en kan copy-pasten wat ik wil.
Wanneer ik inlog op mijn synology via het webportal, en vanuit daar een map van mijn pc naar de synology sleep (of wil kopieren middels het upload menu) kan ik alleen 'normale' bestanden op de synology zetten...geen mappen. Nu zou ik thuis inderdaad prima de netwerkverkenner kunnen gebruiken, alleen bijvoorbeeld vanuit mijn werk zou ik wel de webportal willen gebruiken om bestanden en mappen uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
samvdheijden schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:43:
[...]

Wanneer ik inlog op mijn synology via het webportal, en vanuit daar een map van mijn pc naar de synology sleep (of wil kopieren middels het upload menu) kan ik alleen 'normale' bestanden op de synology zetten...geen mappen. Nu zou ik thuis inderdaad prima de netwerkverkenner kunnen gebruiken, alleen bijvoorbeeld vanuit mijn werk zou ik wel de webportal willen gebruiken om bestanden en mappen uit te wisselen.
Ah zo, laatst ook tegen aan gelopen en vrij irritant.

Ik ben bang dat hier niks aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:46:
[...]

Ah zo, laatst ook tegen aan gelopen en vrij irritant.

Ik ben bang dat hier niks aan te doen is.
Grmbl :P . Iig bedankt voor het antwoord, dan hoef ik daar dus geen tijd meer aan te verspillen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hoezo, je had toch een optie gevonden die je hiervoor kunt instellen ?
"Door deze optie in te schakelen kunt u mappen in de bestandsbrowser uploaden."

Maar waar zou deze setting ergens moeten zitten ? Ben nu ook wel nieuwsgierig

[edit] Ik kan zowel lossen bestanden als folders uploaden via de Syno GUI, geen probleem zo te zien (Helaas niet vanaf m'n werk, maar dat ligt aan de proxyserver).

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 06-01-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
Het zou onder het menu Opties moeten staan, en dan bij Andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
sverzijl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:57:
[edit] Ik kan zowel lossen bestanden als folders uploaden via de Syno GUI, geen probleem zo te zien (Helaas niet vanaf m'n werk, maar dat ligt aan de proxyserver).
The plot thickens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik zie overigens nergens een menu 'opties' (of options, staat op Engels hier). Niet in de file browser in ieder geval. Maar hier werkt het dus al zonder dat ik hier ooit iets voor heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:54
Deo_Volente schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:20:

Waarschijnlijk met SABNZB oid? Ik heb daarvoor NZBGet geinstalleerd en dan haal ik wel de volledige bandbreedte (60mbit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
sverzijl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:08:
Ik zie overigens nergens een menu 'opties' (of options, staat op Engels hier). Niet in de file browser in ieder geval. Maar hier werkt het dus al zonder dat ik hier ooit iets voor heb ingesteld
Hmm, ik kan zo nog niet inloggen vanaf mijn werk maar het staat in de synology manual op pagina 14 & 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sverzijl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:08:
* Klik linksboven, in de menubalk, op het pijltje naar beneden voor het menu
* Kijk in het venstertje wat er dan komt in de rechterbovenhoek, in de omlijsting van het venster.
* Daar staat opties
* Rechtsonder in het venster staan "Afmelden, Herstarten en Afsluiten"
samvdheijden schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:11:
[...]

Hmm, ik kan zo nog niet inloggen vanaf mijn werk maar het staat in de synology manual op pagina 14 & 15.
Op bladzijde 12 zie het plaatje van het venster wat ik bedoel.

[ Voor 25% gewijzigd door sypie op 06-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sypie op 06-01-2012 11:15 . Reden: Zie hierboven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
sypie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:13:
[...]

* Kijk in het venstertje wat er dan komt in de rechterbovenhoek, in de omlijsting van het venster.
* Daar staat opties

[...]
Thanks! Ga het straks weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
mijn harde schijven in de DS411 gaan nooit in slaapmodus.
Ik heb Sickbeard, Sabnzbd, Headphones en Couchpotato erop staan. Heeft dit er iets mee te maken?
De checks voor die apps staan ingesteld om de 2 uur. Maar voor een of andere reden krijg ik mijn schijven niet in slaapmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sypie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:13:
[...]
* Daar staat opties
[...]
Ah ok, daar heb ik inderdaad de optie 'Browse local files and upload files and folders directly in File Browser' al aanstaan. Dat zou eea verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
dotslasher schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:18:
mijn harde schijven in de DS411 gaan nooit in slaapmodus.
Ik heb Sickbeard, Sabnzbd, Headphones en Couchpotato erop staan. Heeft dit er iets mee te maken?
De checks voor die apps staan ingesteld om de 2 uur. Maar voor een of andere reden krijg ik mijn schijven niet in slaapmode.
Als je de logfiles e.d. op een USB drive laat plaatsen (/volumeUSB1/...) dan zou je dit probleem niet meer moeten hebben.
Maar allereerst zou ik deze apps even afsluiten om te zien of je disks dan wel in slaapstand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
sverzijl schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Als je de logfiles e.d. op een USB drive laat plaatsen (/volumeUSB1/...) dan zou je dit probleem niet meer moeten hebben.
Maar allereerst zou ik deze apps even afsluiten om te zien of je disks dan wel in slaapstand komen.
ok zal het eventjes checken, ik laat iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 14:52
Ben ik ook benieuwd naar, mijn ds411 +2 heeft ook slaapproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
heb CP, SB en HP en Sabnzbd allemaal afgesloten maar de hdds gaan niet in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
ephymerous schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik NZBGET op de DJ211J... daarmee haal ik snelheden van boven de 5 mb/s ;)
met SSL aan?

Vraag idem aan tovenaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:56
Heeft iemand een idee of er toevallig Scheduled tasks op de NAS draaien. Ik draai Cacti op de NAS en zie 4-5 keer per dag een piek naar een load average van 4 gaan, dit duurt ongeveer een minuut of 30, daarna is de load weer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
@Dennism: al gekeken wat er dan draaide op die momenten (via 'top' als je op de shell bent ingelogd), danwel via de resource monitor als je het via de GUI wilt zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
dotslasher schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:04:
heb CP, SB en HP en Sabnzbd allemaal afgesloten maar de hdds gaan niet in slaapstand.
Kijk ook even hier naar : http://forum.synology.com/wiki/index.php/Spindown_issues

Daar staan nog wat handige tips om eea te analyseren (bijv de hibernation debug tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

eymey schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:10:

hoe zit het met de kosten bij S3, ik wil ongeveer 300/400 gb in de cloud zetten.

Ik zag dat KPN backup online ook zo'n dienst levert

iemand al hier ervaring mee icm een synology.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nu 145 gig online staan bij S3 en m'n billing statement voor december was $24 ( $20 kosten, $4 BTW). Grootste deel van die $20 bestond uit opslag, klein deel uit andere kosten omdat ze ook geld rekenen voor "requests". Dat was echter 7 cent voor 6711 requests :P.

Het loopt bij mij wel aardig op doordat ik dus ook m'n fotografie-gebeuren laat backuppen. Ik ben dus onderhand wel op zoek naar iets anders want 24 dollar per maand vind ik wel wat gortig worden.

Grote kans dat ik Crashplan of Hidrive dus eens ga uitproberen.

Van KPN heb ik eigenlijk geen weet. Hangt er ook van af hoe zij hun dienst geimplementeerd hebben. Als je native software nodig hebt en die niet voor Linux beschikbaar is, dan kan je het dus eigenlijk al vergeten :).

Overigens heb ik hier ook (chronische) slaapproblemen. Met m'n Synology 710+ dan, wel te verstaan :P. Helaas nog nooit een oplossing voor kunnen vinden. Zelfs bij een relatief 'schone' installatie en met alle 3rd party software en ook de meeste Syno services afgesloten zie ik m'n disks nooit in standby gaan. Heb het op een gegeven moment maar opgegeven :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
eymey schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:36:
Van KPN heb ik eigenlijk geen weet. Hangt er ook van af hoe zij hun dienst geimplementeerd hebben. Als je native software nodig hebt en die niet voor Linux beschikbaar is, dan kan je het dus eigenlijk al vergeten :).
KPN gebruikt IASO Backup. Daar bestaat een Linux client van, maar geen idee of dit werkend te krijgen is op Synology. Je kan helaas geen trial account openen bij KPN anders had ik dat ook wel even willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Wie herkent mijn probleem? Ik heb mijn eerdere analyse hieronder uitgebreid om het probleem verder te pinpointen, maar kom er nog steeds niet uit:

Sinds het voorjaar heb ik (met veel plezier) een DS211 in huis. Deze zit bedraad aan mijn (gigabit) netwerk met daarin ook een D-link DIR655 router die voor het draadloze signaal zorgt.
Sinds gisteren heb ik daar een Apple Airport Express aan toegevoegd. Deze zit in het stopcontact in dezelfde ruimte als de router en NAS en heeft verbinding gemaakt met het bestaande draadloze netwerk. So far so good.

Wat werkt er wel?:
- Muziek op mijn iPhone via Airplay naar de Airport Express (AE) sturen.
- Muziek op mijn NAS via iTunes op een (via wifi verbonden) pc in een andere ruimte naar AE sturen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en over iPhone speakers afspelen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en vervolgens via Airplay van iPhone naar AE sturen.

Wat werkt er niet?:
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de DS Audio app op de iPhone enkel gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de DS Audio app op de HTC smartphone enkel gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de Audio Station webinterface gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.

In de laatste drie gevallen heb ik last van haperingen. Het geluid hapert om de zoveel seconden en muziek luisteren is daarmee ondoenlijk. Omdat de eerstgenoemde airplay toepassingen wel werken, denk ik dat het een NAS probleem is. Zodoende stel ik hier mijn vraag. Het lijkt erop dat alle situaties waarin de Synology de AE als 'renderer' gebruikt, zorgen voor haperend geluid.

Wie heeft er ervaring met Airplay icm Synology en herkent dit?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega_Mouse
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Net een Synology 111 gekocht, maar kwam tot de vreemde conclusie 8)7 dat ik m'n Samsung HD154UI Sata2 disk niet kan aansluiten.

De sata adapter in de 111 is net een tikkie kleiner (mini sata?) dan al m'n huidige reserve sata kabel, dus zie niet in hoe ik die single disk er aan krijg. Kan iemand me vertellen of Synology standaard een adapter levert of zo zodat standaard sata kabels kunnen worden gebruikt?

Wellicht stomme vraag, maar toch alvast bedankt,

Gr,
MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
@eymey

Is het niet voordeliger om een leuke 2de hands Synology aan te schaffen en die bij iemand anders te zetten en dan elke keer daar naar toe de backuppen. Lijkt mij een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Mega_Mouse schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:20:
Net een Synology 111 gekocht, maar kwam tot de vreemde conclusie 8)7 dat ik m'n Samsung HD154UI Sata2 disk niet kan aansluiten.
Volgens deze gegevens is de disk compatibel met jouw DS. Zou het iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Mega_Mouse schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:20:

De sata adapter in de 111 is net een tikkie kleiner (mini sata?) dan al m'n huidige reserve sata kabel, dus zie niet in hoe ik die single disk er aan krijg. Kan iemand me vertellen of Synology standaard een adapter levert of zo zodat standaard sata kabels kunnen worden gebruikt?

Wellicht stomme vraag, maar toch alvast bedankt,

Gr,
MM
Als ik in de lijst kijk zou deze harddisk gewoon moeten werken en dus passen
http://www.synology.com/s...ys_id=1&product_id=65#Not recommended 3.5 SATA Hard Drives

Of je moet hem niet nieuw gekocht hebben en dat de vorige koper mogelijk iets heeft veranderd.
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.