Ik ben niet super bekend met de hele handel maar:
-Ja ik ken de nas via het syno progje gewoon benaderen, hij staat op gereed en ik heb bijv. gewoon foto's gezet op een externe drive die via de usb aangesloten was
-windowsbestandsservice ga ik even nakijken, ja er staat een vinkje bij, verder op die pagina niets ingevuld, dus geen winserver bijv enz. Ik begin nu wel te twijfelen of dit eerst niet uitstond..
-werkgroep, ik heb daar nog niets mee gedaan, ga ik nu eens doen, dat is het gedeelte dat me weinig zegt, zeker hoe te doen enzo al moet dat met win7 een makkie zijn, nooit iets met netwerk gedaan
-naam nas werkt niet, kan hij niet vinden (\\diskstation)
-ip nas gaat wel, zo kom ik ook in het config gedeelte (
http://192.168.1.11:5000/webman/index.cgi)
Super dat ik geholpen word.. !
EDIT:
Nu ik een beetje zit te kijken bij de instellingen denk ik dat het fout is gegaan bij het instellen van de gebruikers (admin en guest beide met alle rechten).
Ik kon niet vinden dat ik de instellingen op een default terug kan zetten zonder de inhoud van de schijf te wissen. Ik heb alle netwerk kabels al in en uit de router gehad en op een andere poort gezet (de tv, boxee, nas en upc box zitten erin) Gevolg is nu dat ik Z: (zo heb ik de syno zichtbaar gemaakt in de verkenner) niet meer kan benaderen, niet beschikbaar..)
Edit2:
Ik zit wat tussen de instellingen te kijken, geen idee waar ik op moet letten, ik kom bij dnla en UpnP aan en zet het vinkje daar aan, vervolgens kijk ik bij netwerk en diskstation staat er weer.. alleen wel onder multimedia apparaten, daar waar ik mijn eigen laptop ook zie staan, dubbelklik laat windows media player openen, kan alleen verder geen media zien wat op de syno staat.
De boxee ziet hem evengoed weer wel en ik kan mijn serie gaan kijken.
Snappen doe ik het niet want die checkbox had ik 100% zeker niet aangepast.
[
Voor 41% gewijzigd door
Verwijderd op 03-01-2012 19:24
]