tja, wat is 'on the fly'? je kunt het scripten dat wanneer het aangepast wordt dat hij opnieuw indexeert... maar dat werkt niet goed inderdaad nee.Binnetie schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:33:
Hmz ik ben de serie Flashpoint aan het kijken via DNLA op mijn Samsung D6230. Ik stream vanaf mijn NAS de Synology DS107+.
Nu heb ik veel afleveringen die gewoon afspelen.
De indeling in de map is zo:
flashpoint S01E01.mkv
flashpoint S01E01.srt
Dit werkt. Nu had ik een paar files die hadden veel langer namen (met releasegroup naam, jaartal etc erin). Dit heb ik allemaal aangepast naar de standaard Flashpoint S0xE0x, maar als ik op mijn tv via DNLA naar de NAS ga dan blijft de oude bestandsnaam staan met als gevolg dat de onderteling niet afgespeeld wordt. Ga ik via mijn pc naar desbetreffende map dan staan daar alle bestandsnamen goed ingesteld.
Via DSM de boel opnieuw laten indexeren werkt, maar dit duurt telkens heel erg lang. Is er geen optie dat dit on the fly gebeurd?
Ik raad aan om Serviio te installeren (makkelijk met een package): http://pcloadletter.co.uk...serviio-synology-package/
dit werkt vele malen beter dan de DLNA server van synology en kun je vele malen beter beheren!
edit; overigens draai ik serviio dus op een DS111, werkt prima
you had me at EHLO