Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Binnetie schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:33:
Hmz ik ben de serie Flashpoint aan het kijken via DNLA op mijn Samsung D6230. Ik stream vanaf mijn NAS de Synology DS107+.
Nu heb ik veel afleveringen die gewoon afspelen.

De indeling in de map is zo:

flashpoint S01E01.mkv
flashpoint S01E01.srt

Dit werkt. Nu had ik een paar files die hadden veel langer namen (met releasegroup naam, jaartal etc erin). Dit heb ik allemaal aangepast naar de standaard Flashpoint S0xE0x, maar als ik op mijn tv via DNLA naar de NAS ga dan blijft de oude bestandsnaam staan met als gevolg dat de onderteling niet afgespeeld wordt. Ga ik via mijn pc naar desbetreffende map dan staan daar alle bestandsnamen goed ingesteld.

Via DSM de boel opnieuw laten indexeren werkt, maar dit duurt telkens heel erg lang. Is er geen optie dat dit on the fly gebeurd?
tja, wat is 'on the fly'? je kunt het scripten dat wanneer het aangepast wordt dat hij opnieuw indexeert... maar dat werkt niet goed inderdaad nee.

Ik raad aan om Serviio te installeren (makkelijk met een package): http://pcloadletter.co.uk...serviio-synology-package/

dit werkt vele malen beter dan de DLNA server van synology en kun je vele malen beter beheren!

edit; overigens draai ik serviio dus op een DS111, werkt prima

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Bedankt man! Dat moeten we hebben. Want ik dacht dat het na het opnieuw indexeren dat het goed was maar ik keek net en toch zitten er nog vreemde bestandsnamen in.

Ga het direct installeren...

Edit: zou het ook goed draaien op een 107+?
Edit2: ik heb even gekeken op de site maar volgens mij wordt de processor in de DS107+ niet ondersteund

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 17-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Kan iemand me helpen met nzbgetweb? De bestanden op http://ipnas/nzbgetweb zijn niet meer bereikbaar. De bestanden heb ik gekopieerd naar /nzbget en die wordt wel geladen in Chrome maar dan heb ik niet de juiste rechten.

Ik denk dat het iets er mee te maken heeft dat het een verwijzing is naar dezelfde locatie.Iemand enig idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
login as: root
root@192.168.1.4's password:

BusyBox v1.16.1 (2011-11-26 14:58:46 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

Knopkruid11NAS> cd /volume1/web/nzbgetweb
Knopkruid11NAS> dir
drwxr-xr-x    3 nobody   nobody        4096 Dec 17 15:14 .
drwxr-xr-x    5 nobody   nobody        4096 Dec 17 15:14 ..
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody          82 May  7  2011 ._nzbgetweb
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody          82 May  7  2011 ._settings.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       18009 May  7  2011 COPYING
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        2393 May  7  2011 ChangeLog
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        4662 May  7  2011 README
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       23367 May  7  2011 confgen.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        4701 May  7  2011 config.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       21974 May  7  2011 functions.php
drwxr-xr-x    2 nobody   nobody        4096 Dec 17 15:14 images
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        6216 May  7  2011 index.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        2130 May  7  2011 login.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody         454 May  7  2011 logout.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        2309 May  7  2011 mini.css
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       32413 May  7  2011 mini.php
lrwxrwxrwx    1 root     root            22 Dec 17 15:14 nzbgetweb -> /volume1/web/nzbgetweb
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       11606 May  7  2011 settings-template.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       12000 May  7  2011 settings.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody       47176 May  7  2011 status.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody        3006 May  7  2011 style.css
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody         616 May  7  2011 usermenu-example.php
-rwxr-xr-x    1 nobody   nobody          58 May  7  2011 version.php
Knopkruid11NAS>

De foutmelding die ik krijg is:
Serverfout
Er is een fout opgetreden toen de website http://192.168.1.4/nzbgetweb/ probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
HTTP-fout 500 (Internal Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren.
/edit
Ik heb het path waaraan doorverwijzen wordt aan de php open base dir toegevoegd. Nu werkt het wel. Het lukt echter nog niet om nzb's te uploaden. "Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)" We gaan even verder knooien :)

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 17-12-2011 16:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:39:
Ik zat net eens tussen de NAS'sen in de PW te neuzen waarbij mij iets op viel.
Als je een NAS met meer dan 5 HDD's wil (zeg maar een NAS met ruimte voor 7 of 8 HDD's), dan is de eerstvolgende stap bij Synology gelijk een NAS met een ruimte voor 12 HDD's. Waarom is er eigenlijk geen model daartussen beschikbaar?
Een model tussen DS1511+ en DS2411+ dus.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28
Systeem: Synology 411+

Na een complete herinstall van sabnzbd en sicbeard werkt alles goed: nzb's worden, files gedownload, maar het loopt mis in het postprocessen. Ik gebruikte hiervoor de superzebulon packages. (sickbeard 3.0 en 3.1.1 zijn getest)

Uit de foutmelding blijkt dat de permissies voor de betreffende mappen/user niet correct zijn. In vorige edities werd de user sickbeard zichtbaar aangemaakt en kon ik het nodige aanpassen via DSM --> configuratie --> gebruikers.

Momenteel is de user sickbeard echter onzichtbaar en als ik ze handmatig wil aanmaken, krijg ik de melding dat de user reeds bestaat. Rondsnorren op het internet leerde dat het package de user wel degelijk aanmaakt, maar ook onmiddellijk hide.

Kan ik evenuteel via de command line de user sickbeard de nodige rechten geven? Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
schumi2004 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:52:
[...]

Heb niks met gratis te maken denk ik. Mijn router geeft netjes een alive signal af waardoor hij gewoon actief blijft, lijkt mij dat ze dat op de Synology ook wel kunnen maken.
Ik had dit ook altijd. Maar sinds ik via een aanbiedingsmailtje ervoor betaald hebt geen last meer.
Zit dus zeker een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Raven schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:27:
[...]

Een model tussen DS1511+ en DS2411+ dus.
Dat is wel op te lossen. Ze hebben een uitbredingsset genaamd de DX510. Die kan je verbinden met een aantal van hun Nassen om 5 extra schijven te kunnen gebruiken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

I know, maar ik heb liever toch alles in 1 apparaat zitten ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Raven schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:17:
I know, maar ik heb liever toch alles in 1 apparaat zitten ;)
Waar wil je 15TB voor gaan gebruiken dan. Lijkt me dat je 5x 3TB niet zo snel volg krijgt :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
wontcachme schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:31:
[...]

Waar wil je 15TB voor gaan gebruiken dan. Lijkt me dat je 5x 3TB niet zo snel volg krijgt :P
:')

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^ :P
wontcachme schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:31:
[...]

_O-
Ik heb nu 10 externe HDD's, bruto storage 19TB, netto 9,5TB omdat de ene helft een backup/kopie is van de andere helft. Even grof geschat, 7 a 8TB van de 9,5TB is in gebruik. Voornamelijk muziek en HD-films.

Mocht er een NAS komen (eerst wachten/hopen op een financiële meevaller en het goedkoper worden van de HDD's :P ) dan gebruik ik de huidige HDD's voor backup.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Raven schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:38:
With ^ :P

[...]

_O-
Ik heb nu 10 externe HDD's, bruto storage 19TB, netto 9,5TB omdat de ene helft een backup/kopie is van de andere helft. Even grof geschat, ongeveer 7TB van de 9,5TB is in gebruik. Voornamelijk muziek en HD-films.

Mocht er een NAS komen (eerst wachten en hopen op een financiële meevaller en het goedkoper worden van de HDD's :P ) dan gebruik ik de huidige HDD's voor backup.
Kolere........ En ik dacht met 2.4TB op de NAS in gebruik veel te hebben.

Misschien af en toe eens wat films weg doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Vraagje dat ik eerst hier neerzet omdat ik vermoed dat het met de synology te maken heeft.

Ik heb een synology die draait op dsm 3.2 (volgens mij niet belangrijk) en een seaget Blackarmor nas in het zelfde netwerk staan.
Nu probeer ik via FTP wat van de synology naar de Seagate te verplaatsen, maar ik krijg dan de volgende error.;
kopieren op host mislukt ; wordt waarschijnlijk NIET ondersteunt door server.

De files worden dan niet overgezet. Wel wordt de dir. aangemaakt waar ze in moeten staan.

Als ik van mijn pc naar de seagete wil kopieren geeft dat geen problemen.

Ik ftp via Total Commander

edit ; lijkt iets met rechten te maken te hebbenop mijn seagate. Als ik naar een shared folder ga via verkenner ftp dan kan ik wel zaken over zetten. Dan toch maar eens op onderzoek gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 18-12-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
Heeft iemand hier wel eens in de BIOS van een 1511+ gekeken?
Ik zit er namelijk nu in (USB-Keyboard en VGA aansluiting doen wonderen) maar ik schik me een beetje de pleuris van de temperaturen in de "hardware health configuration" onder het advanced tab. Ik zie daar namelijk temperaturen tussen de 91 en 101 graden voor de CPU. System is een nette 38 maar die CPU is voor een Atom K525 @1,8GHz wel erg hoog...
Iemand een idee of dit normaal is of dat hier is mis gaat?

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een 1511+ met 5x3tb hitachi's. Ik zou hem eigenlijk willen verkopen en een grotere NAS kopen.
We hebben te veel macs die timemachinen op de nas en dat loopt snel vol. Dus ik heb raar maar waar te weinig aan 12tb.

Het probleem is dat ik hem nu aan een mooie prijs kan verkopen vermits de HD's 50% duurder zijn dan wat ik betaald heb, alleen ben ik dat geld ook kwijt als ik nieuwe moet kopen. Want ik kan niet zonder :))

Het 'deleten' van een backup met veel kleine files blijft wel onmenselijk traag :(
Dat ze daar niets aan kunnen doen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

Red Cell schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:00:
Heeft iemand hier wel eens in de BIOS van een 1511+ gekeken?
Ik zit er namelijk nu in (USB-Keyboard en VGA aansluiting doen wonderen) maar ik schik me een beetje de pleuris van de temperaturen in de "hardware health configuration" onder het advanced tab. Ik zie daar namelijk temperaturen tussen de 91 en 101 graden voor de CPU. System is een nette 38 maar die CPU is voor een Atom K525 @1,8GHz wel erg hoog...
Iemand een idee of dit normaal is of dat hier is mis gaat?
In Fahrenheit zou het wel kloppen wellicht, maar dan klopt die 38 weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nog een vraagje.

Is het mogelijk om van een Synology naar een andere NAS te backuppen ZONDER de pc te moeten gebruiken?

Dus met dat Synology network backup gedoe.

De synology is volledig gemapped binnen windows, de seagate niet. Die zie ik dus ook niet binnen de bestandsbrowser van de Synology.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 18-12-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
multipasser schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:17:
Ik heb een 1511+ met 5x3tb hitachi's. Ik zou hem eigenlijk willen verkopen en een grotere NAS kopen.
We hebben te veel macs die timemachinen op de nas en dat loopt snel vol. Dus ik heb raar maar waar te weinig aan 12tb.

Het probleem is dat ik hem nu aan een mooie prijs kan verkopen vermits de HD's 50% duurder zijn dan wat ik betaald heb, alleen ben ik dat geld ook kwijt als ik nieuwe moet kopen. Want ik kan niet zonder :))

Het 'deleten' van een backup met veel kleine files blijft wel onmenselijk traag :(
als het een mooi prijsje is wil ik hem wel misschien wel overnemen zonder hd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

maartend schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:45:
Is het mogelijk om van een Synology naar een andere NAS te backuppen ZONDER de pc te moeten gebruiken?
Uiteraard.

Zoek eens op rsync en mount, wat draait er (en kan er draaien) op de andere nas?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
lier schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:52:
[...]

Uiteraard.

Zoek eens op rsync en mount, wat draait er (en kan er draaien) op de andere nas?
Ik ga op zoek. rsync zegt me iets, zal dat dus wel hebben zien staan.

Ik vind dit ;
Immediate or scheduled backup to / from attached USB drive & rsync servers.

Heb al een artikel gevonden om van de seagate naar de syn te rsyncen, nu maar eens de andere kant uitvogelen.

Ik heb iig al de rsync server in mijn syn aangekieperd.

Lijkt te zijn gelukt.

Bedankt lier.

[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 18-12-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

multipasser schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:17:

Waarom koop je niet 2x de dx501 erbij? Dus 2x 5 schijven erbij, qua CPU kracht is de 1511+ een bakbeest.
Als ik iets groots moet verwijderen, meestal log ik dan in met SSH en verwijder ze op deze manier. Gaat sneller dan met enig andere manier :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wontcachme schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:41:
[...]

Kolere........ En ik dacht met 2.4TB op de NAS in gebruik veel te hebben.

Misschien af en toe eens wat films weg doen :P
_O- :P

Uhm, nope. Lang niet alle films zijn even makkelijk (en snel) weer te downloaden. Sommigen hadden maar 1 bron/seed dus was het op zich al een wonder dat die binnenkwamen. Daarnaast zijn de films maar een (niet bepaald groot) deel van wat in gebruik is.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 18-12-2011 22:11 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Hoe zwaarder mijn cpu belast wordt hoe sneller mijn synology kopieert;

Ik ben van een computer naar mijn NAS wireless aan het kopiëren in de DSM interface, dit gaat met 5MB/ps en de cpu load is ongeveer 20%.

Op het moment dat ik iets ga downloaden met nzbget met 7MB/ps en mijn cpu load schiet naat ongeveer 80%
gaat het kopiëren ook naar 12MB/ps.

Vraag; waarom maakt DSM niet optimaal gebruik van de rekenkracht bij het kopiëren, is dit een energie bezuinigings instelling in DSM ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Ik heb SABnzbd geinstalleerd en ingesteld op m'n DS211 met DSM3.2
M'n downloads komen in /volume1/download/complete terecht. De map complete heb ik zelf in de map download aangemaakt.
Als ik nu via NetDrive de map complete open zie ik daar een map "Film" staan (film = bestand dat ik net gedownload heb) Als ik deze map open staat er niets in, hij is leeg.
Als ik inlog op m'n syno via de webpagina en via FileStation 3 die map bekijk zie ik de .vob en .ifo bestanden in de map staan.
Ik wil deze bestanden ook zichtbaar via de NetDrive, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Moet je eens naar de user/group kijken van de bestanden die door sabnzbd worden weggeschreven.

En de rechten voor de user/group/others.

Via file station log je in via admin?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38
Is het mogelijk om meerdere geluidskaarten aan de synology te koppelen, zodat je via DS audio kunt kiezen op welke geluidskaart je je geluid krijgt? Hiermee, zou je een sonos-achtige oplossing kunnen maken met meerdere zones. Het zou denk ik geen probleem moeten zijn, maar ik heb geen twee geluidskaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Paultje3181 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:00:
Het zou denk ik geen probleem moeten zijn, maar ik heb geen twee geluidskaarten...
Mocht niemand het antwoord weten; stuur mij even een DM. Ik heb wel twee USB geluidskaarten en een DS211J dus in theorie moet ik het kunnen testen voor je. Ik heb alleen pas na de kerst tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

Ik hoop dat er snel een skydrive sync oplossing komt. Al die andere backup opties bevallen me niet.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ongetwijfeld is mijn vraag al vaker gesteld, maar ik zoek me gek en vind steeds maar een deel van de oplossing. Goed, de configuratie:
- DS211
- DS212+
- Netgear WNR3500 gigabit
- 2x 0,5m cat6 kabels (NASjes rechtstreeks op router aangesloten)
- 4 Samsung F4 2TB, steeds in RAID 1
- DSM 3.2

Ik probeer de bestanden van de DS211 naar de DS212+ te kopiëren.
Doe ik dit via m'n laptop (wifi) in de bestandsbrowser van de 212+, dan haal kopieert tie ongeveer 100GB in 8 uur. Volgens mij dus een magere 3,5 mb/s.
Kopieer ik via het ingebouwde backup programma rechtstreeks van 211 naar 212+, dan is het nog dramatischer, 100GB duurt 24 uur.

Wat ik al geprobeerd heb:
- met ethtool de full duplex, speed etc gecontroleerd. Full duplex = on, speed = 1000mb/s
- de MTU naar 9000 gezet op beide NASjes
- fixed IP voor beiden
- firewall op NASjes uitgeschakeld

Schiet mij maar lek, waar zit het probleem? Of zijn die dingen nou eenmaal zo langzaam? And if so, waarom lees ik dan overal verhalen van mensen die 60MB/s en hoger halen?

De hulp wordt meer dan gewaardeerd, want na 4 dagen zoeken ben ik er helemaal klaar mee!

Alvast dank, Franck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
@Superfunky

Kan het de router zelf niet zijn die voor de vertraging zorgt. Ik weet niet of je een gigabite switch hebt liggen dan zou je beide nassen daarop kunnen aansluiten en nogmaals testen.

Check ook eens of er een firmware update is voor je router.

Met google zijn er meer dit klachten over te vinden
http://www.google.nl/sear...b7fc7e89&biw=1920&bih=945

Via Wifi is het altijd een stuk trager dus ik zou het eens testen met een kabelverbinding via de laptop. Zeker als je een grote hoeveelheid moet kopieren is WiFi niet echt geschikt hiervoor omdat het langzamer is.
Het kan heel goed dat je draadloze netwerkaart deze snelheid niet aan kan.

MTU verhogen naar 9000 heeft alleen zin als je netwerkaart die ook ondersteunt. Zowel je NAS als de PC moeten op dezeflde MTU gezet worden.

Mooi stuk over Jumbo Frames: http://www.smallnetbuilde...-frames-in-small-networks

Hoop dat je hier iets mee kunt zodat je weer wat kunt testen en uitsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 20-12-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter info zodat je weet dat het stukken sneller kan gaan.
Kopiëren tussen 2 Synology nassen.

DS209 > DS111 ± 50MB* sec.
DS111 > DS209 ± 50MB* sec.

De 209 is de beperkende factor in deze, de 111 haalt schrijfsnelheden tot boven de 70MB/sec.
Beide nassen zijn aangesloten op een 1Gbit switch die direct aan een Dlink 655 router hangt.
Alle netwerk clients (PC's, HTPC's, NASSEN) hebben dezelfde werkgroep naam.

Edit: Jumbo frames staan uit.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2011 11:28 . Reden: * nVidia SMART controle uitgeschakeld ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:53:
Hi all,

De hulp wordt meer dan gewaardeerd, want na 4 dagen zoeken ben ik er helemaal klaar mee!

Alvast dank, Franck
WNR3500 werkt sowieso niet lekker met MTU=9000, want de 3500 ondersteund geen Jumbo Frames.

Maar wel raar dat je nas zo langzaam kopieert, al een andere kabels geprobeerd? Misschien dat je een brakke kabel hebt. En kopieer je grote of kleine bestanden? Want veel kleine bestanden duurt altijd 1000000x langer :P

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Iemand hier die zijn NAS monitort met SNMP, en zo ja in cacti oid? Wil graag de disk reads/writes zien maar krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Masselink schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:14:
Ik hoop dat er snel een skydrive sync oplossing komt. Al die andere backup opties bevallen me niet.
Same here. Weet nog steeds niet hoe ik de offsite backup ga regelen. Nu maar losse drives hier en daar.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 19:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:53:
Ik probeer de bestanden van de DS211 naar de DS212+ te kopiëren.
Doe ik dit via m'n laptop (wifi) in de bestandsbrowser van de 212+
Doe het eens van de ene nas naar de andere, zonder tussenkomst van hippe dingen zoals laptops met wifi en java tooltjes. Voor het gemak kun je met samba werken. In de bestandsbrowser van NAS1 een share van NAS2 mappen en de bestanden overgooien.

Of op de geavanceerde manier, inloggen via telnet of ssh en een NFS mapping maken naar de andere nas. Vervolgens met cp al je bestandjes over het netwerk gooien. <- Dit moet het snelste zijn.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Deef_K op 20-12-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties en tips. Top forum is dit toch!
Ik ga vanavond de suggestie van Hans proberen.

Gisteren heb ik de Netgear 3500 vervangen door de Netgear 3800, wat meer kun je wensen zou je denken, maar helaas: geen enkel verschil. De router is dus uitgesloten, daar ligt het niet aan.

De UTP's zijn Deltaco cat6, nieuw uit de verpakking. Ook andere geprobeerd, is ook uitgesloten.

Het lijkt erop dat het toch ergens in de instellingen van de DS211 zit.
Ik ga die nog eens stap voor stap doorlopen.

In aanloop hierop alvast de volgende vraag:
Is het niet mogelijk om wanneer je inlogt in NAS 1, in de bestandsbrowser NAS 2 te zien?
Nu zie ik NAS 2 alleen als station van "Deze Computer", maar het lijkt logischer als je ze als zelfstandige onderdelen in je netwerk kunt zien.
Of is dit nu precies wat Hans me probeert uit te leggen met een "NFS mapping"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Vanuit file station kun je alleen een SMB/CIFS mount maken:
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1943/cifs.jpg

Zoals Hans aangeeft, zou ik dat eerst proberen om te kijken of de verbinding in orde is (en misschien is dit al snel zat).

Een NFS mount is niet via de user interface te maken. Hiervoor moet je idd via SSH verbinding maken en dan handmatig het commando geven. Controleer dan wel eerst of NFS aan staan en goed staat ingesteld (via Control Panel).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:15:
In aanloop hierop alvast de volgende vraag:
Is het niet mogelijk om wanneer je inlogt in NAS 1, in de bestandsbrowser NAS 2 te zien?
Nu zie ik NAS 2 alleen als station van "Deze Computer", maar het lijkt logischer als je ze als zelfstandige onderdelen in je netwerk kunt zien.
Of is dit nu precies wat Hans me probeert uit te leggen met een "NFS mapping"?
Als je via een tussen stap ( pc / laptop / tablet ) bestanden gaat copieren, gebruik je de (tijdelijke) opslag op je 'aansturende' device

kort door de bocht
Je wil van NAS1 naar NAS2 via laptop, dan gaat alles van NAS! eerst naar PC, vervolgens naar NAS2
( dubbele tijdsduur )

Als je een remote folder mount op NAS1, dus map \inkomend\
dan kan je op de pagina ( fileserver ) NAS1 copieren naar de 'gemounte' map / inkomend op NAS2 zetten
dan kanje je pc afsluiten, maar gaat het copieren gewoon door ( rechtrseeks NAS1 -> NAS2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
Ik sinds sinds 3.2 met een probleempje op mn DS211 en ben er nog niet achter wat het veroorzaakt.
Mogelijk dat jullie het bekend in de oren klinkt.

Ik heb al wat voorbij zien komen mbt upload problemen sinds 3.2 maar ik weet niet of ik dit ook hieronder kan plaatsen.

Ik heb voor SABnzb een NZB mapje gemaakt op een externe USB waar ik de NZB's drop en welk dan wordt gescand door SABnzb. Als ik vanaf mijn gsm of een pc deze map benader via Filestation kan ik gewoon NZB's droppen zolang ik verbinding maak via het thuisnetwerk. Verbind ik echter vanaf een externe locatie via het directe IP of via een Dyndns adres dan kan ik Filestation openen en de NZB map maar als ik een NZB wil uploaden krijg ik de foutmelding na wat laden dat ik niet gemachtigd ben.

Het is dus niet mogelijk om vanaf een extern adres NZB's te uploaden, dit was in 3.1 nog wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Bongoarnhem schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:24:
Ik sinds sinds 3.2 met een probleempje op mn DS211 en ben er nog niet achter wat het veroorzaakt.

Ik heb al wat voorbij zien komen mbt upload problemen sinds 3.2 maar ik weet niet of ik dit ook hieronder kan plaatsen.

Ik heb voor SABnzb een NZB mapje gemaakt op een externe USB waar ik de NZB's drop en welk dan wordt gescand door SABnzb. Als ik vanaf mijn gsm of een pc deze map benader via Filestation kan ik gewoon NZB's droppen zolang ik verbinding maak via het thuisnetwerk. Verbind ik echter vanaf een externe locatie via het directe IP of via een Dyndns adres dan kan ik Filestation openen en de NZB map maar als ik een NZB wil uploaden krijg ik de foutmelding na wat laden dat ik niet gemachtigd ben.

Het is dus niet mogelijk om vanaf een extern adres NZB's te uploaden, dit was in 3.1 nog wel mogelijk.
klinkt inderdaad als een bug, aangezien DSM linux is, zou het kunnen dat root@192.168.1.x (thuisnetwerk) wel genoeg rechten heeft, maar root@79.812.23.1 (WAN IP) niet.

Probeer eens een andere user aan te maken en geef die specifieke rechten?

overgens , root is hetzelfde als admin

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bongoarnhem schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:24:

DS211 met DSM 3.2-1955
Via File Station kan ik als admin user van uit een externe locatie op een DynDNS adres uploaden naar zowel de HDD als USB disk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wontcachme schreef op zondag 18 december 2011 @ 08:51:
[...]

Dat is wel op te lossen. Ze hebben een uitbredingsset genaamd de DX510. Die kan je verbinden met een aantal van hun Nassen om 5 extra schijven te kunnen gebruiken.
Daar heb ik net toch maar eens eens naar zitten kijken in de PW. Ik kan net zo goed voor nog geen €100 meer een DS2411+ nemen ipv DS1511+ icm DX510, dan heb ik tenminste alles in 1 apparaat zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-12-2011 21:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Op mijn DS211j heb ik via de USB aansluiting een Samsung externe harde schijf aangesloten. Graag zou ik de flac bestanden die op deze schijf staan willen afspelen via het audio station. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit kan bereiken? Probleem hierbij is voor mij dat vanuit het audio station ik alleen bestanden kan selecteren die in de Music map staan.

• technorabilia
Misschien dat dit werkt?

Via SSH toegang:

ln -s /volumeUSB1/usbshare/music /volume1/music/usb

👉🏻 Blog 👈🏻

• Faxe
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb nog geen ervaring met het uitvoeren van dit soort commando's op mijn synology dus wordt het tijd om me daar wat in te verdiepen.

Neem aan dat ik in ieder geval hiervoor de SSH service dien in te schakelen en dat ik een programma (Putty?)nodig ben om het commando te versturen naar mijn Synology.

In mijn geval heet de USB schijf in de bestandsbrowser usbshare1. Stel de flac bestanden staan op deze schijf in de map "album top 1000". In de map music wil ik ze ook graag in de map "album top 1000" hebben staan.

Is het te geven commando dan:

ln -s /volumeUSB1/usbshare/album top 1000 /volume1/music/album top 1000

USB1 in dit commando heeft betrekking op de USB poort waarop de USB schijf is aangesloten?

Op het Nederlandse Synology forum kwam ik een vergelijkbare vraag tegen. Daar stond ook nog het volgende commando:

synoindex -A /volume1/music/usb

Is dit ook noodzakelijk?

• technorabilia
Klopt, SSH aanzetten en PuTTY kun je gebruiken.

Commando is bijna goed; de spaties moet je escapen:

ln -s /volumeUSB1/usbshare/album\ top\ 1000 /volume1/music/album\ top\ 1000

Commando kan geen kwaad verder.

Mogelijk dat je idd moet indexeren; dit kan ook via de normale DSM web UI via Control Panel, Audio Station zo uit mijn hoofd.

👉🏻 Blog 👈🏻

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Heb inmiddels zoveel gescript dat ik dit graag wil backuppen.
Hoe backup ik de Synology zelf? (dus niet via DSM config, want dan backup ik niet de custom scripts etc.)

Verwijderd

dan kan je op de pagina ( fileserver ) NAS1 copieren naar de 'gemounte' map / inkomend op NAS2 zetten
dan kanje je pc afsluiten, maar gaat het copieren gewoon door ( rechtrseeks NAS1 -> NAS2 )
[/quote]

Nou, weer een stapje verder:
Volgens jullie instructie via filestation de mount aangemaakt.
Inderdaad flinke verbetering, ben nu van 3,5mb/s naar 12mb/s.
Maar dit is nog lang geen 45 mb/s!

Paar andere gegevens:
CPU verbruik op de lichtste NAS (de DS211) komt niet boven 20%
Geheugen haalt max 50%
Netwerk: 12.000 kb/s (volgens mij is dit gelijk aan 12 mb/s)

De waardes van de 212+ zijn uiteraard nog een klap beter. Ik ben door m'n opties heen geloof ik. Ik denk dat ik allemaal top apparatuur heb, maar het komt er niet uit. Hopelijk heeft er iemand een volgende goede tip.

Edit: nog ff een stukje aanvullende info:
De afgelopen 10 uur heb ik 450GB gekopieerd van DS211>DS212+. Op zich een flinke slok, maar bij lange na geen 50 MB/s die hardware-lover haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

kwdr schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:41:
Systeem: Synology 210j

Kan ik evenuteel via de command line de user sickbeard de nodige rechten geven? Hoe doe ik dat?
Ik zit nu met precies hetzelfde. En het hele rechtengebeuren is behoorlijk om zeep geholpen en ik krijg het ook niet goed ingesteld. Via de Synology webmanager gaat het in ieder geval niet goed, omdat die users niet te vinden zijn en dus ook niet via de synology rechten mogelijkheden voor gedeelde mappen niet worden aangezet.

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Vet irritant, dat wel.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb een DS210+ waarvan de garantie vrijwel verlopen is. Nu ben ik aan het kijken of het geheugen uitgebreid kan worden, maar blijkbaar doet men daar bij Synology heel geheimzinnig over. Er zit een warranty void sticker op als ik de diverse sites nalees, maar niemand gaat in op de vraag of het ook echt kan.

Wie heeft het verlossende antwoord? Is de Synology nog kritisch met merk en type, of kan ik gewoon kwa formaat en kloksnelheid passende reep kopen en is het dan goed? Tot hoeveel adresseert DSM vervolgens nog? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op het synology forum kom ik deze tegen: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=28210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:38:
[/quote]

Paar andere gegevens:
CPU verbruik op de lichtste NAS (de DS211) komt niet boven 20%
Geheugen haalt max 50%
Netwerk: 12.000 kb/s (volgens mij is dit gelijk aan 12 mb/s)

De waardes van de 212+ zijn uiteraard nog een klap beter. Ik ben door m'n opties heen geloof ik. Ik denk dat ik allemaal top apparatuur heb, maar het komt er niet uit. Hopelijk heeft er iemand een volgende goede tip.

Edit: nog ff een stukje aanvullende info:
De afgelopen 10 uur heb ik 450GB gekopieerd van DS211>DS212+. Op zich een flinke slok, maar bij lange na geen 50 MB/s die hardware-lover haalt.
Je blijft maar rond die 12MB/sec hangen, ook die 450GB heb je met gem. 12.8MB/sec gekopieerd.
Heb je ook al getest hoe hoog je snelheid is als je via Synology backup direct van de ene naar de andere NAS kopieert? Dus een backup taak aanmaken en dan direct uitvoeren en via de benodigde tijd bepalen hoe hoog je snelheid is geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
MikeOO schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:37:
[...]
Check de logfiles eens wat deze aangeven voor fout.
Geeft hij nog een foutmelding bij de andere bestanden die je probeert.
Nu ik eindelijk vakantie heb, heb ik de tijd om me te gaan verdiepen in het probleem van het onsuccesvol updaten van dsm. Heb de verschillende log boeken bekeken, maar de enige meldingen die ik kan vinden zijn "failed to update the server" of weet ik hoeveel ipadressen die proberen in te loggen via de ftp client. Nergens kan ik verder iets vinden over het update probleem. Heb ondertussen maar een formulier ingevuld van Synology en nou maar eens afwachten waar zij meekomen. Ik hoop dat er een andere oplossing is dan het opnieuw opbouwen van de NAS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tweety1 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:33:
[...]

Nu ik eindelijk vakantie heb, heb ik de tijd om me te gaan verdiepen in het probleem van het onsuccesvol updaten van dsm. Heb de verschillende log boeken bekeken, maar de enige meldingen die ik kan vinden zijn "failed to update the server" of weet ik hoeveel ipadressen die proberen in te loggen via de ftp client. Nergens kan ik verder iets vinden over het update probleem. Heb ondertussen maar een formulier ingevuld van Synology en nou maar eens afwachten waar zij meekomen. Ik hoop dat er een andere oplossing is dan het opnieuw opbouwen van de NAS. :'(
Genoeg ruimte op root file system?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kraades schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:18:
[...]
Genoeg ruimte op root file system?
:? Rootfile system? Ik heb 4 TB tot mijn beschikking (Ik heb alles op Raid 0 staan) en slechts 14% in gebruik. Zou ik die rootfile ergens anders moeten vinden dan bij opslag van systeeminfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:58:
[...]

Je blijft maar rond die 12MB/sec hangen, ook die 450GB heb je met gem. 12.8MB/sec gekopieerd.
Heb je ook al getest hoe hoog je snelheid is als je via Synology backup direct van de ene naar de andere NAS kopieert? Dus een backup taak aanmaken en dan direct uitvoeren en via de benodigde tijd bepalen hoe hoog je snelheid is geweest?
Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond proberen. Ik laat 't weten. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tweety1 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:46:
[...]

:? Rootfile system? Ik heb 4 TB tot mijn beschikking (Ik heb alles op Raid 0 staan) en slechts 14% in gebruik. Zou ik die rootfile ergens anders moeten vinden dan bij opslag van systeeminfo?
Die 4 TB is niet relevant.

Via een SSH verbinding met bijvoorbeeld PuTTY:

DiskStation> df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0                  2.3G    665.2M      1.6G  29% /
/tmp                    121.8M      1.5M    120.3M   1% /tmp
/dev/vg1/volume_1         3.6T      1.4T      2.2T  40% /volume1
/volume1/@optware         3.6T      1.4T      2.2T  40% /opt
/dev/sdq1                 1.8T      1.3T    468.7G  74% /volumeUSB1/usbshare
DiskStation>

De "/" is je root file system.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:37:
Ik heb SABnzbd geinstalleerd en ingesteld op m'n DS211 met DSM3.2
M'n downloads komen in /volume1/download/complete terecht. De map complete heb ik zelf in de map download aangemaakt.
Als ik nu via NetDrive de map complete open zie ik daar een map "Film" staan (film = bestand dat ik net gedownload heb) Als ik deze map open staat er niets in, hij is leeg.
Als ik inlog op m'n syno via de webpagina en via FileStation 3 die map bekijk zie ik de .vob en .ifo bestanden in de map staan.
Ik wil deze bestanden ook zichtbaar via de NetDrive, iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Ik had dit probleem ook met een extra aangemaakte gebruiker, zoals kraades al aangeeft zit dit hem in de rechten. Ik heb deze extra gebruiker expleciet toegang gegeven tot diverse mappen. En daarna was de inhoud ook zichtbaar vanaf elk netwerk device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

HvB83 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:46:
Ik heb een DS210+ waarvan de garantie vrijwel verlopen is. Nu ben ik aan het kijken of het geheugen uitgebreid kan worden, maar blijkbaar doet men daar bij Synology heel geheimzinnig over. Er zit een warranty void sticker op als ik de diverse sites nalees, maar niemand gaat in op de vraag of het ook echt kan.

Wie heeft het verlossende antwoord? Is de Synology nog kritisch met merk en type, of kan ik gewoon kwa formaat en kloksnelheid passende reep kopen en is het dan goed? Tot hoeveel adresseert DSM vervolgens nog? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Het staat niet op de site maar bij navraag deed Synology helemaal niet geheimzinnig. Ze gingen zelfs navraag doen bij het ontwerp team: In our opinion, only the listed NAS in the ram memory page could expand the memory. Others are not compatible to do that and will break the warranty.

Met andere woorden: we bieden het niet aan, we hebben het niet getest en gaan het niet testen.

Vraag: Any information available what the maximum RAM memory is that the DS210+ can support (hardware limits + software support)? 1GB? 2GB? 4GB?

Antwoord: For the memory, it should be 2GB according to the development team. But this information is not verified as you know it's the original design so there is no guarantee that if any additional memory could run on DS210+ than the original 512MB.

Wat ik me van diverse fora-posts kan herinneren is dat de ervaringen erg wisselend zijn. Sommige DSxyy's doen het prima met extra geheugen van het merk Z maar slikken verder niets. Anders DSxyy's willen weer iets anders. Het lijkt allemaal erg kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 17:33
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:38:
...
12MB/s komt aardig overeen met 100Mbit/s. Toeval, of gaat je netwerkverbinding niet op Gigabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:04:
Iemand hier die zijn NAS monitort met SNMP, en zo ja in cacti oid? Wil graag de disk reads/writes zien maar krijg het niet voor elkaar...
read writes is niet gelukt maar heb wel voor anderen beschreven hoe je cacti werkend krijgt op de NAS

http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Afbeeldingslocatie: http://www.robdehoog.nl/pictures/graph_5.png
Afbeeldingslocatie: http://www.robdehoog.nl/pictures/graph_13.png
Afbeeldingslocatie: http://www.robdehoog.nl/pictures/graph_7.png

[ Voor 23% gewijzigd door stormfly op 26-12-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Sow, die 1955 upgrade heeft echt een enorme speedboost in zich. Menu is nu echt 3x zo snel en ook bestanden browsen gaat stukken sneller! Voelt weer als DSM2 wat betreft snelheid. Heerlijk en werd ook eens tijd. DSM3.x was leuk, en zag er mooi uit, maar erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaassie schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:45:
[...]

12MB/s komt aardig overeen met 100Mbit/s. Toeval, of gaat je netwerkverbinding niet op Gigabit?
hi klaasie,

Jawel, ik heb gigabit, cat6 kabels de hele rim ram.

Inmiddels ben ik van 12mb naar 33mb kunnen komen.
Ik bleek op beide nassen de mtu 9000 aan te hebben staan, maar de netgear 3800 lust dat niet. Die wil maximaal mtu 1500. Dat scheelt dus een aanzienlijke slok.

Maar ik ben er nog niet, verdubbeling zou mogelijk moeten zijn, alleen weet ik nog altijd hoe.

@hardware-lover: idee geprobeerd, maakt geen verschil (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:36:
[...]
hi klaasie,

Jawel, ik heb gigabit, cat6 kabels de hele rim ram.

Inmiddels ben ik van 12mb naar 33mb kunnen komen.
Ik bleek op beide nassen de mtu 9000 aan te hebben staan, maar de netgear 3800 lust dat niet. Die wil maximaal mtu 1500. Dat scheelt dus een aanzienlijke slok.

Maar ik ben er nog niet, verdubbeling zou mogelijk moeten zijn, alleen weet ik nog altijd hoe.

@hardware-lover: idee geprobeerd, maakt geen verschil (helaas).
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om in eerste instantie zoveel mogelijk naar default te gaan voordat je allerlei instellingen actief gaat maken of wijzigen. Ik had al eerder aangegeven dat ik jumbo-frames niet aan heb staan en daarmee haal ik de door mij opgegeven snelheden. Aangezien ik de NAS puur als (Windows) opslag gebruik staan bij mij alle internet- en Lan services uit behalve Windows bestandsservice. Daarbij hebben de nassen een vast IP-adres, DHCP staat uit op de nassen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:52:
[...]

read writes is niet gelukt maar heb wel voor anderen beschreven hoe je cacti werkend krijgt op de NAS

http://www.robdehoog.nl/w...on-a-synology-nas-how-to/
ik heb je tutorial gevold en cacti werkend gekregen (alle benodigde directories benaderbaar, database ook in orde) alleen wordt de database niet geupdate met data. Moet ik ergens een cron laten lopen om de snmp data op te halen?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
ieperlingetje schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:57:
[...]

ik heb je tutorial gevold en cacti werkend gekregen (alle benodigde directories benaderbaar, database ook in orde) alleen wordt de database niet geupdate met data. Moet ik ergens een cron laten lopen om de snmp data op te halen?
Deze regelen aan de crontab toevoegen:
code:
1
*/5    *       *       *       *       nobody  /usr/bin/php /volume1/web/cacti/poller.php > /dev/null 2>&1

En dan de cron herstarten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hi

goed opgemerkt, die was ik helemaal vergeten zal hem aanpassen. Met andere rechten dan root is wel verstandig, kan iemand uitleggen wat de output doet aan het einde van de lijn?

[ Voor 137% gewijzigd door stormfly op 25-12-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
bedankt voor die cron lijn, nu werkt het helemaal

@Wopper: user nobody gebruiken, dan handelt apache de rechten af

[ Voor 40% gewijzigd door ieperlingetje op 25-12-2011 12:16 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb ineens iets vreemds.
Gisteren wilde ik een Blu-ray downloaden van 40GB. Dit met een Ziggo 40/4 verbinding. Ik download met SABnzbd 0.6-5 op mijn Synology DS211. De download stuiterde alle kanten op van 700 KB/s tot een paar uitschieters van 2.5 MB/s. Ik snapte er niks van en dacht dat het probleem bij Hitnews lag. Dus ik gebruik een testaccount van Sunny Usenet. Maar ook dat ging precies hetzelfde.

Ik heb alles stopgezet en geprobeerd via de laptop te downloaden. Dat ging met 2.2 MB/s (via wifi 54G). Toen ik de laptop via utp aansloot ging de download met een strakke 4.7MB/s,
Voor de zekerheid heb ik SABnzbd geupdate naar versie 0.6.14-1 (de nieuwste). Maar ook hier stuitert de DS211 alle kanten op. Weet iemand hoe dit kan? In het verleden heb ik wel andere blu-rays gedownload en die gingen veel sneller. Ook een MKV van dezelfde film (12GB) deed precies hetzelfde.

De processor wordt niet veel belast als ik kijk bij Broncontrole. Een schrijf en leestest met een file van de laptop naar de Diskstation ging ook erg snel met ~60MB/s.

Edit: net in de Diskstation gekeken en deze geeft aan de film van 40GB gedownload te hebben in 7 uur en 28 minuten met een gemiddelde van 1.5 MB/s mijn inziens veel te laag.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 25-12-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Klopt sabnzbd is gaar op de synology. Het vraagt teveel resources ondanks dat je dat niet ziet in de resourcemonitor, met nzbget trek je wel je verbinding dicht. Sabnzbd dipt direct zodra de nas aan iets anders denkt...

Als ik voor 40mbit betaal wil ik ook 40 halen op de NAS, nzbget doet het meer dan goed zijn berichten van 120mbit van ziggo full speed, weet niet welke hardware nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 08:32
Hier het zelfde.... al een paar maanden op mijn 211+. (sinds ik over ben naar ai1 40/4 van Ziggo) Van alles geprobeerd en wordt er echt helemaal gek van. :( Dat over Sabnzbd de boel nekt geloof ik niet. Op het Syno forum hebt ik ook al wat gepost, maar echt zinnige bijdragen komen er niet.
Standaard reply is; probeer nzbget maar vanwege de "resources"
Ik kan gerust 2 hd films tegelijk streamen en vette copy acties doen en zie daar niks van terug in het langzamer of sneller downloaden. Ik kan het niet relateren aan gebruik van de nas.
Het rare is dat de Ziggo eigen newsserver het namelijk wel goed doet op volle snelheid met SAbnzd
Ik zie wel dat ik 's avonds veel trager download dan overdag. (tweaknews) Ik heb al ook al een ander geprobeerd (usenetserver.com) en die gaat iets maar niet veel sneller. Ook de ingebouwde download station gaat op zijn bek. Op mijn Pc geen problemen. Ik vermoedt dat Ziggo capaciteitsproblemen heeft op de amsix ofzo naar bepaalde usenetproviders. Of dat DSM iets raars doet met de prioriteit van packets van usenet traffic??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Met grote downloads ga je met sab tegen dit soort problemen aan komen.
40GB is gewoonweg te groot en te intensief met sab op de meeste synology nassen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-12-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
In DS3.2, is het ook mogelijk om Download Station direct te benaderen via een webinterface zonder eerst in te hoeven loggen en door allerlei menu's heen te gaan? (Heb een tijdje zitten zoeken, maar ik kan geen optie hier voor vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Serial_zip schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:11:
Hier het zelfde.... al een paar maanden op mijn 211+. (sinds ik over ben naar ai1 40/4 van Ziggo) Van alles geprobeerd en wordt er echt helemaal gek van. :( Dat over Sabnzbd de boel nekt geloof ik niet. Op het Syno forum hebt ik ook al wat gepost, maar echt zinnige bijdragen komen er niet.
Standaard reply is; probeer nzbget maar vanwege de "resources"
Ik kan gerust 2 hd films tegelijk streamen en vette copy acties doen en zie daar niks van terug in het langzamer of sneller downloaden. Ik kan het niet relateren aan gebruik van de nas.
Het rare is dat de Ziggo eigen newsserver het namelijk wel goed doet op volle snelheid met SAbnzd
Ik zie wel dat ik 's avonds veel trager download dan overdag. (tweaknews) Ik heb al ook al een ander geprobeerd (usenetserver.com) en die gaat iets maar niet veel sneller. Ook de ingebouwde download station gaat op zijn bek. Op mijn Pc geen problemen. Ik vermoedt dat Ziggo capaciteitsproblemen heeft op de amsix ofzo naar bepaalde usenetproviders. Of dat DSM iets raars doet met de prioriteit van packets van usenet traffic??? 8)7
Vreemde conclusie volgens mij wil je niet toegeven dat sabnzbd op een nas te slecht draait/intensief is. Dezelfde server op je pc geeft volle download, dus aan ziggo ligt het niet. Nzbget op de nas geeft volle snelheid, dus aan de nas ligt het niet. Volgens mij blijft er nog een optie over welke de oorzaak is :)

Sabnzbd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
stormfly schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:08:
[...]

Vreemde conclusie volgens mij wil je niet toegeven dat sabnzbd op een nas te slecht draait/intensief is. Dezelfde server op je pc geeft volle download, dus aan ziggo ligt het niet. Nzbget op de nas geeft volle snelheid, dus aan de nas ligt het niet. Volgens mij blijft er nog een optie over welke de oorzaak is :)

Sabnzbd ;w
Ik snap het probleem niet zo met sabnzbd, ok het is wat zwaarder als nzbget.
Maar kom op, het is een NAS geen volwaardige desktop!!! Wil je vollebak (lees snel) een film binnen trekken gebruik dan je desktop.
Mijn nas (DS211) haalt toch gemiddeld 5 a 6MB/s op een 120/10 lijntje van ziggo en ja het kan idd sneller maar merendeel staat hij snachts te downloaden wanneer ik toch lig te slapen.
Wil ik snel iets kijken dan doe ik dat zoiezo bij voorkeur met mijn desktop.
Als nu de integratie met andere tools naadloos is dan wil ik er wellicht aan denken over te stappen op nzbget maar zolang ik er teveel moeite in moet stoppen om een fatsoenlijk postprocessing script te maken zoals ik hem hebben wil laat ik het even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59
_starbuck_ schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:35:
direct te benaderen via een webinterface
Kan in elk geval wel met transmission, mijn ervaring is ook dat die minder resources gebruikt dan de standaard downloadmanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Is er hier iemand die gebruik maakt van encryptie op de synology? Ik wil dat doen voor de administratiefolder, maar vraag me af hoe het bevalt in de praktijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ik ben daar ook wel benieuwd naar, ik draait een syno-to-syno back-up naar mij broertje over internet elke week maar die zou ik graag encrypten. Heb het al als feature request bij synology neergelegd maar ik weet zo snel geen tool die het kan, heb jij tools op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nieuwsgierig. Piekt SABnzbd dan tegen de CPU capaciteit aan?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
kraades schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:52:
Nieuwsgierig. Piekt SABnzbd dan tegen de CPU capaciteit aan?
Met de 0.6 versie zijn de prestaties van SABnzbd wel een stuk voor uit gegaan. Hier hou ik nog 20% over als sabnzbd met 4.5 MB/s aan het downloaden is (DS410).

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb met de beste intenties een NZBget how-to geschreven als mensen het willen testen heel graag, bij de vorige how-to vergat ik een cronjob, kortom aanvullingen zijn welkom :9

http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
stormfly schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:08:
[...]

Sabnzbd ;w
Als nzbget dan wel de volledige snelheid haalt wel.....maar helaas doet die dat niet. net als de eigen download station. Ik heb het hier niet over een 211J of een "gewone" 211....Maar een 211+ (1.6 met 512mb ddr3). Ik denk nog steeds dat er iets met het Ziggo netwerk aan de hand is icm mijn Synology. Het zal wel niet een algemeen probleem zijn aangezien er ook mensen zijn die wel met sabnzb volle snelheden halen. Ik denk in de richting van wijkcentrales en te weinig capaciteit of te weinig capacitieit van het Ziggo netwerk (als portal naar de rest van het internet lees Amsix) naar bv Tweaknews. De avond is beduidend slechter dan overdag. Die snelheidsdip wordt dan voornamelijk veroorzaakt door opstapelende "time outs" op de verbindingen die pas na 30 seconden gereset worden. Op een dekstop gebeurt dit ook met newsleecher maar die reset direct de verbinding zodat de uiteindelijke snelheid niet inzakt.
Ik vindt het persoonlijk te makkelijk om maar te roepen; het Ligt aan de Nas of sab. Ik weet het niet zeker maar als ik de snelste nas beschikbaar zou hebben, ik dezelfde problemen zou constateren. In tegenstelling tot mensen met een 211J die op Ziggo en Tweaknews geen problemen ervaren met sab. Ergo ....Rara pindakaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

Ik kan het helaas niet vinden, maar ik heb "een tijdje geleden" een stuk gelezen over het verplaatsen van bestanden naar een USB Stick. Zodat het systeem idle wat minder verbruikt.. (schijven die uitgaan etc..)

Maar iemand die het geprobeerd heeft (of nog ergens in zijn bookmarks)?

Thanks!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Ankh schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:55:
Ik kan het helaas niet vinden, maar ik heb "een tijdje geleden" een stuk gelezen over het verplaatsen van bestanden naar een USB Stick. Zodat het systeem idle wat minder verbruikt.. (schijven die uitgaan etc..)

Maar iemand die het geprobeerd heeft (of nog ergens in zijn bookmarks)?

Thanks!
Volgensmij doel je op de log bestanden van cp, sb enzovoort. Even ander topic raadplegen.

:update:
Hier dus [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Gaat wat makkelijker als via mobiel.
Serial_zip schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:33:
[...]

Als nzbget dan wel de volledige snelheid haalt wel.....maar helaas doet die dat niet. net als de eigen download station.
-knip-
Zoiets staat mij ook bij ja, tegen over de 5 a 6MB/s nu met SABnzbd zou ik met NZBget gemiddeld rond de 9 uit komen, een winst van 3 a 4 terwijl op mijn desktop dit dik 12MB/s is. Het zit er weliswaar dan dicht tegenaan maar is nog steeds niet volle bak. Maar ik realiseer me wel dat mijn DS211 geen volwaardige desktop is en beperkt is in zijn kunnen, het is tenslotte een NAS. Daarnaast doet hij merendeel in de nacht downloaden of overdag als ik niet direct de beschikking moet hebben over de content dus ik vind het eigenlijk wel best.

[ Voor 51% gewijzigd door schumi2004 op 26-12-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Welke versie van Tranmission gebruiken jullie? Ik heb verschillende versies geprobeerd, maar loop tegen allerlei problemen aan: lage downloadsnelheid, vage errors als "cannot find data" etc.

Is er een stabiele no-nonsense versie?

[ Voor 9% gewijzigd door _starbuck_ op 26-12-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
_starbuck_ schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:55:
Welke versie van Tranmission gebruiken jullie? Ik heb verschillende versies geprobeerd, maar loop tegen allerlei problemen aan: lage downloadsnelheid, vage errors als "cannot find data" etc.

Is er een stabiele no-nonsense versie?
Gebruik de versie van Zebulon:
http://synoblog.superzebulon.org/category/tr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Welk versienummer draai jij? (de meest recente, 2.33?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
[...]

Zoiets staat mij ook bij ja, tegen over de 5 a 6MB/s nu met SABnzbd zou ik met NZBget gemiddeld rond de 9 uit komen, een winst van 3 a 4 terwijl op mijn desktop dit dik 12MB/s is. Het zit er weliswaar dan dicht tegenaan maar is nog steeds niet volle bak. Maar ik realiseer me wel dat mijn DS211 geen volwaardige desktop is en beperkt is in zijn kunnen, het is tenslotte een NAS. Daarnaast doet hij merendeel in de nacht downloaden of overdag als ik niet direct de beschikking moet hebben over de content dus ik vind het eigenlijk wel best.
Voor ziggo had ik telfort adsl met een max verbinding van ongeveer 12mbit komt op constante download snelheid met sab van 1,2 MB/s......Ik trek mijn adsl eruit en sluit em aan op Ziggo 40 mbit en ik kom niet hoger dan 1,8MB/s en gemiddeld 700 kb/s. (naar tweaknews dan) Ziggo news server doet het beter > constant 2MB/s (is begrenst)
Ik wil best geloven dat sab een inbreuk doet op je nas en dat je geen 12MB/s zal halen dat vraag ik ook niet.....
ik vind het raar dat als de nas omgeprikt wordt van telfort naar ziggo deze gek gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59
2.33 werkt prima op mijn 210j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:27
eggda schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:20:
[...]

Kan in elk geval wel met transmission, mijn ervaring is ook dat die minder resources gebruikt dan de standaard downloadmanager
Vroeger wel, tegenwoordig gebruikt Download Station intern ook gewoon Transmission en maakt het qua recources niet meer uit. Transmission heeft volgens mij nog steeds geen standaard rss-functionaliteit en Download Station tegenwoordig wel. Maar voor een interface zonder DSM is Transmission inderdaad wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
Binnetie schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:03:
Ik heb ineens iets vreemds.
Gisteren wilde ik een Blu-ray downloaden van 40GB. ....

Edit: net in de Diskstation gekeken en deze geeft aan de film van 40GB gedownload te hebben in 7 uur en 28 minuten met een gemiddelde van 1.5 MB/s mijn inziens veel te laag.
Ik zit hier met een UPC 50/2.5 abbo en een 210j Ik haal max 4MB per/seconde.
Het is sinds de update naar Diskstation 3 geloof ik langzamer geworden met bestanden boven de 12GB.

Daarvoor werd een hogere snelheid gehaald. Ik lees op veel fora terug dat NZBget het idd beter kan maar dat moet eerst ingesteld worden. Heb ik nog geen tijd voor gehad. Aangezien ik meestal niet om de downloads aan het springen ben vind ik het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juluka
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 19:21
Een paar dagen geleden heb ik een map met mp3-tjes gedelete. De hele music directory is nu leeg maar de delete actie zelf blijft maar doorgaan. Hoe kan ik dit stoppen?
Gewoon actie verwijderen gaat niet, deze komt namelijk vanzelf weer terug.... Who knows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

Bongoarnhem schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:09:
[...]

Ik zit hier met een UPC 50/2.5 abbo en een 210j Ik haal max 4MB per/seconde.
Het is sinds de update naar Diskstation 3 geloof ik langzamer geworden met bestanden boven de 12GB.

Daarvoor werd een hogere snelheid gehaald. Ik lees op veel fora terug dat NZBget het idd beter kan maar dat moet eerst ingesteld worden. Heb ik nog geen tijd voor gehad. Aangezien ik meestal niet om de downloads aan het springen ben vind ik het wel best zo.
Toevalig vandaag even aan het spelen geweest met nzbget op mijn DS209 (Handleiding)
Ik heb hier ook UPC 50 mbit en haal in SABnzbd redelijk wisselende snelheden. Soms 4 MB/s, maar meestal tussen de 2.5 en 3 MB/s, met "uitschieters" naar de 3.5 MB/s.
Mijn eerste test met nzbget was direct al tegen de 5 MB/s. Kleinere downloads komen gemiddeld schijnbaar niet zo hoog omdat ze te snel klaar zijn ;-)

Na een paar korte testjes heb ik nu:
download time: 0:24:49
average download rate: 4384 KB/s
total downloaded: 6.22 GB
Ik twijfel nog of ik SABnzb de deur uit doe. An sich download ik niet veel, en als ik wat download zijn dat meestal series, en die doet sickbeard automatisch (en ook nog eens snachts.)
Denk eerder dat ik nzbget naast SABnzdb ga draaien voor de "ik wil het nu en snel" downloads :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Hier met een 1511+ en telenet 50 Mbit bij bestanden van 10 Gb, 5.6 MB/s met SABnzbd.

Wel altijd s'nachts(newsserver eweka).

[ Voor 8% gewijzigd door schumacher64 op 28-12-2011 08:58 . Reden: info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Niet online
Ik ben van plan om een NAS te kopen en heb een vraag over het gebruik van DSM via een tablet.

Op http://demo.synology.com:5000 (u: admin p: synology) heb ik een demo van DSM gevonden. In de demo is Download Station, voor het beheren van torrents, niet ingeschakeld. Wanneer naar de demo ga met mijn Galaxy Tab krijg ik een mobiele versie van DSM. In die mobiele versie zijn een aantal functionaliteiten uitgeschakeld die wel in de desktop versie zitten. Voor deze functionaliteiten heeft Synology apps in de market staan, echter bij deze apps vind ik geen app waarmee torrents beheerd kunnen worden.

Is het beheren van torrents op een DiskStation mogelijk via een tablet en werkt dit gebruiksvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er zijn wat 3rd party apps voor volgens mij.

En kan je niet op de desktop variant komen via de tekst onderaan het scherm?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Niet online
Het is inderdaad mogelijk om in de desktop-versie te komen en die werkt redelijk goed op de tablet.

En er is inderdaad ook een app voor iOS en Android: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=4276

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:01
Download Station is inderdaad niet beschikbaar in de mobiele website.
Synology heeft er zelf GEEN app voor.

Je kunt op je mobiel / tablet de full website wel forceren, op mijn telefoon kan ik dan echter geen nieuwe downloads starten, scherm is te klein / zoomen wil niet lekker.

Voor het beheren vanaf mijn mobiel gebruik ik Android Market: Synodroid - Apps op Android Market (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
sjokki schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:32:
Ik ben van plan om een NAS te kopen en heb een vraag over het gebruik van DSM via een tablet.

Op http://demo.synology.com:5000 (u: admin p: synology) heb ik een demo van DSM gevonden. In de demo is Download Station, voor het beheren van torrents, niet ingeschakeld. Wanneer naar de demo ga met mijn Galaxy Tab krijg ik een mobiele versie van DSM. In die mobiele versie zijn een aantal functionaliteiten uitgeschakeld die wel in de desktop versie zitten. Voor deze functionaliteiten heeft Synology apps in de market staan, echter bij deze apps vind ik geen app waarmee torrents beheerd kunnen worden.

Is het beheren van torrents op een DiskStation mogelijk via een tablet en werkt dit gebruiksvriendelijk?
Anders kun je zelf transmission (Torrents) en SabNZBd (usenet) installeren. Vooral voor de nieuwsgroepen heeft Sab meer functionaliteit dan de download station van synology.

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.