Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

kraades schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:57:
[...]

GoodPlayer op iPhone 4S tegen DS211.

Mwah, een matig resultaat.
Sommige series worden niet of haperend afgespeeld. Alles 720p.
Via UPnP.

WebDAV krijg ik niet werkend niet op http en niet op https.
DS File van Synology zelf werkt wel dus ik weet dat WebDAV goed staat ingesteld.

Jammer! Andere suggesties?
Met mijn Samsung Galaxy S2 en DS 110+ werd 1080p pas een betje een probleem, de vogelscene draaide niet. Een normale serie zou dat wel trekken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb WebDAV i.c.m. GoodPlayer nu wel werkend; blijkbaar kan GoodPlayer niet omgaan met port numbers die de Synology gebruikt?

Als je op Apache het volgende instelt dan werkt het wel:

ProxyPass /webdav http://localhost:5005
ProxyPassReverse /webdav http://localhost:5005

Zou ik v.w.b. de haperingen nog iets op de DS211 kunnen instellen?
Het lijkt erop dat de bandbreedte het niet trekt. Mijn WiFi is echter prima in orde weet ik zeker.

Video die wel werkt:

General
Format : Matroska
Format version : Version 2
File size : 1.77 GiB
Duration : 57mn 16s
Overall bit rate : 4 426 Kbps

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L3.1
Format settings, CABAC : No
Format settings, ReFrames : 2 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 57mn 16s
Bit rate : 3 954 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.179
Stream size : 1.58 GiB (89%)

En die niet werkt:

General
Format : Matroska
Format version : Version 2
File size : 891 MiB
Duration : 47mn 45s
Overall bit rate : 2 608 Kbps

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 47mn 45s
Bit rate : 2 172 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.098
Stream size : 742 MiB (83%)

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik krijg vanavond mijn NAS (synology ds 212j).
Iemand ervaringen met dit toestel? :)

Helaas moet ik het wel doen met enkel een 1TB disk. Wegens de extreme prijzen van harddisks.
Deze schijf is overigens gewoon van mijn externe HD gehaald (IOMEGA Prestige).
Zou deze schijf met deze NAS kunnen werken of zal er nog een addertje onder het gras zitten met eigenlijk externe 3.5" schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

frye schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:34:
Ik krijg vanavond mijn NAS (synology ds 212j).
Iemand ervaringen met dit toestel? :)

Helaas moet ik het wel doen met enkel een 1TB disk. Wegens de extreme prijzen van harddisks.
Deze schijf is overigens gewoon van mijn externe HD gehaald (IOMEGA Prestige).
Zou deze schijf met deze NAS kunnen werken of zal er nog een addertje onder het gras zitten met eigenlijk externe 3.5" schijven?
supported hd: http://originwww.synology.com/support/hd.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Frankster schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:53:
[...]

Ik zou het iets anders doen (je gebruikt dan alleen nog maar de WRT610N)
  1. UBEE: DHCP uit, het IP even onthouden (waarschijnlijk 192.168.1.1). Firewall uit en 192.168.0.1 in de DMZ zetten
  2. Kabel van de UBEE in de WAN poort van WRT610N
  3. WRT610N instellen op 192.168.0.1, DHCP aanzetten, zorgen dat de WAN het IP 192.168.1.2 krijgt
Γ©t voila! Alle internetverkeer wordt nu alleen nog maar door de WRT610N gerouterd!

Sowieso gaat het niet goed als je de Ubee in bridge zet wanneer je telefonie hebt via dit modem...
Heb zelf het volgende gedaan welke ook lijkt te werken. DMZ in de Ubee verwijzen naar de WRT610N IP. In de WRT610N DMZ verwijzen naar de Synology (vast IP). Dan werkt het ook heb ik geconstateerd. Enige wat ik mij afvraag hoe veilig deze actie is.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Niet zo heel veilig want al je porten staan nu open, je hoeft nu alleen nog maar porten open te zetten in de 610 router. Daarna NAS uit DMZ halen en zorgen dat bijvoorbeeld alleen 8080 en 22 open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Wicked-Game schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:09:
[...]

Heb zelf het volgende gedaan welke ook lijkt te werken. DMZ in de Ubee verwijzen naar de WRT610N IP. In de WRT610N DMZ verwijzen naar de Synology (vast IP). Dan werkt het ook heb ik geconstateerd. Enige wat ik mij afvraag hoe veilig deze actie is.
Je NAS in de DMZ zetten levert veel mails op van inlog pogingen die geblokkeerd worden. Dat was bij mij het geval toen ik de standaard poorten in de port forwarding had open gezet.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
stormfly schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:57:
Niet zo heel veilig want al je porten staan nu open, je hoeft nu alleen nog maar porten open te zetten in de 610 router. Daarna NAS uit DMZ halen en zorgen dat bijvoorbeeld alleen 8080 en 22 open staan.
Okay duidelijk verhaal.

Zou in mijn geval 5000 en 873 worden. Gaat puur om synchronisatie mogelijkheid tussen beide NAS modellen over internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Heeft iemand Calibre werkend op een Synology?

Zodoende kun je bijvoorbeeld met de app Stanza je Calibre eBook library op je Synology benaderen.

Calibre has a built-in web server that allows you to access your ebook collection using a simple browser from any computer anywhere in the world. It can also email your books and downloaded news to you automatically. It has support for mobile devices, so you can browse your collection and download books from your smartphone, Kindle, etc.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Voor degene die ooit een VS80 aan hun synology willen gebruiken: gebruik geen wachtwoorden voor de camera met een @ (apestaart) daar in. Daar gaat de VS80 van over zijn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
kraades schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:32:
Heeft iemand Calibre werkend op een Synology?

Zodoende kun je bijvoorbeeld met de app Stanza je Calibre eBook library op je Synology benaderen.

Calibre has a built-in web server that allows you to access your ebook collection using a simple browser from any computer anywhere in the world. It can also email your books and downloaded news to you automatically. It has support for mobile devices, so you can browse your collection and download books from your smartphone, Kindle, etc.
ipkg install python27
cd /volume1/@appstore
wget http://status.calibre-ebook.com/dist/src
tar -xz -f calibre-0.*.tar.xz
cd calibre
python2.7 setup.py install

Echter kom ik de volgende fout melding tegen:
code:
1
2
3
4
  File "/volume1/@appstore/calibre/setup/commands.py", line 34, in <module>
    from setup.extensions import Build, BuildPDF2XML
  File "/volume1/@appstore/calibre/setup/extensions.py", line 12, in <module>
    from PyQt4.pyqtconfig import QtGuiModuleMakefile

Dependencies zijn hier te vinden.

Meer info is hier te vinden hoe je Calibre als server runt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Toch nog wat hulp nodig

Zowel mijn NAS als die van mijn ouders kan ik benaderen over het internet. Dus dat werkt netjes via poort 5000. Maar het is als doel om mapsynchronisatie toe te passen over het internet van mijn NAS DS209+II met DSM3.2 naar een DS411+II met eveneens DSM3.2.

Heb de opties van netwerkbackup aangezet op beide systemen. En ook mapsynchronisatie aangezet op beide systemen. Poort 873 wordt op deze manier beschikbaar en die zijn geforward op zelfde basis als de 5000 poort. Tot zover de instellingen.

Wanneer ik de mapsynchronisatie wil activeren stopt het feestje en komt de NAS terug met Netwerkbackup niet geactiveerd. Wat ik ook zoek op het internet naar dit probleem kom niks tegen, uitzondering is een duitser maar ook daar geen oplossing die wordt aangedragen.

Hebben jullie nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Brickman
Bedankt voor de info daar kan ik wel op verder borduren!
Edit: het is jammer dat je niet ergens een test install kunt uitvoeren... Toch? Virtualisatie niet mogelijk?

@Wicked-Game
Geen Synology firewall aan staan?
Kun je connecten aan de port bv. met telnet myserver myport?

[ Voor 70% gewijzigd door technorabilia op 10-12-2011 20:02 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik ben van plan een 4-bay NAS aan te schaffen om mijn mediabestanden eenvoudig benaderbaar te maken voor diverse devices in huis. Ik zit te denken aan JBOD om de drives in te delen. Ik realiseer me dat ik het hele volume kwijt ben, wanneer één drive er mee ophoudt. Echter, ik heb overal back-ups van, en ik vertrouw erop dat een dergelijke failure ook weer niet zo vaak zal voorkomen dat het storend wordt om alles weer terug op te bouwen. Het voordeel is uiteraard dat alle opslagcapaciteit kan worden benut, en één grote volume spreekt me qua beheer meer aan dan vier basic volumes.

EΓ©n ding snap ik nog niet: als ik het goed begrijp staat het OS van de Synology ook op een disk. Gaat dit dan ook niet verloren als een drive er mee ophoudt, ook al is het een andere dan waarop het OS staat? En hoe weet ik vervolgens welke drive kapot is en vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Is het niet zo dat je met 4 schijven als 1 volume de kans op uitval 4x zo groot wordt als bij 1 disk 1 volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS staat op een systeempartitie op de eerste harddisk. Iedere harddisk heeft een status lampje. Als die harddisk niet meer goed is dan gaat het statuslampje van groen naar oranje (neem ik aan).
En als het niet zo is, dan kun je altijd nog weer beginnen met eerst 1 disk in je NAS. OS erop zetten.
Lukt dat niet, dan is dat dus de kappotte harddisk. Lukt het wel, dan vervolgens uitbreiden met de tweede harddisk net zolang tot je tegen de foute harddisk aanloopt. Bij een JBOD crash ben je toch al je data kwijt en kun je naar hartelust experimenteren met alle harddisks.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik had wilde gisteren iets aanpassen in de firewall toen ik remote zat.
De DSM web variant heeft echter beperkte functionaliteit en dus kon ik niets aanpassen.
Weet iemand hoe je nog de full versie kunt forceren?

Op bijvoorbeeld iPhone: (geen app maar via web)
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/217/photoum.png

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

Bij Android kun je klikken op Desktop version.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
timovd schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:14:
Bij Android kun je klikken op Desktop version.
Bij mij dus ook............................ :z Dank je...

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 00:41
1) Ik ben op zoek naar de veiligste manier om films / muziek via internet te sharen naar mijn zus.
Momenteel heb ik een user aangemaakt die enkel read rechten heeft op AL mijn nas data.
ik heb dan webdav ingeschakeld (enkel via https, op poort 7015)
Vervolgens heb TCP port 7015 geforwared in mijn router. Op deze manier kan mijn zus via netdrive op windows XP een verbinding maken, en dan via een classic xbox films vanop mijn pc bekijken.

Nu vraag ik mij af of dit voldoende veilig is? Is de kans op gehackt worden groot op deze manier, maw bestaan er beter methodes?

2) al mijn films staan onder /volum1/data/film, hoe kan ik nu aan een gebruiker enkel rechten voor deze map toekennen? bij shared folder zie ik nergens een plaats waar je de shared folder locatie kan aanpassen. (als ik bvb een shared folder films aanmaakt, verwijst deze naar /volume1/films

EDIT:
intussen ben ik erin geslaagd om een vpn verbinding in te stellen via openvpn op mijn synology, maar blijkbaar krijgt de geconnecteerde client dan een ip via dhcp van 10.8.0.6
Nu wil ik dat ik nog kan verbinden met de xbox. Als de laptop een ander ip krijgt, kan ik dus niet meer de data die ik via vpn binnenkrijg, doorsturen naar de xbox (want deze zit dan in een ander netwerk).
Bestaat hier een oplossing voor (liefst nog zonder dat ik dan telkens xbox netwerk settings moet aanpassen)?

Kan ik daarnaast ervoor zorgen dat een geconnecteerde vpn client, beperkt is in zijn mogelijkheden? Blijkbaar kan ik files verwijderen / toevoegen, kan ik de synology web interface benaderen, ... valt hier iets aan te doen? Ik wil vpn eigenlijk enkel gebruiken als een beveiligde verbinding voor het streamen van films. Of ben ik dan toch beter af met webdav via https?

[ Voor 33% gewijzigd door fjskmdl2 op 11-12-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ik wil een ups gaan gebruiken voor mijn synology nas ds 209 (waarschijnlijk zeer binnenkort de ds 411+2) en heb deze op het oog.APC BE700G-GR Back UPS ES 700VA USV. Maar ik zie hem niet staan bij de lijst van synology zelf...Heeft iemand gebruikers ervaring met deze combinatie?

edit: na beter gebruik van de zoekfunctie antwoord zelf gevonden. Excusses!

[ Voor 12% gewijzigd door joppe113 op 11-12-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Ik heb een BE700G-GR, icm een DS210j. Bevalt goed. Zie voor een verslagje:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6184
Zie ook (DS109): http://www.gadgetvictims....up-solution-for-home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:32
Eindelijk mijn router vervangen door een nieuwe met ook 1GB netwerkaansluitingen. Ik heb nu nog steeds een copy snelheid van 11MB/sec tot 13MB/sec.....dit moet toch veel hoger zijn?

Type: DS211
Firmware: DSM 3.2
Disks: 2x WD15EARS 1,5GB disks.

Ik snap er echt niks meer van. Iemand tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Pedr0 op 12-12-2011 08:40 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Pedr0 schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:39:
Eindelijk mijn router vervangen door een nieuwe met ook 1GB netwerkaansluitingen. Ik heb nu nog steeds een copy snelheid van 11MB/sec tot 13MB/sec.....dit moet toch veel hoger zijn?

Type: DS211
Firmware: DSM 3.2
Disks: 2x WD15EARS 1,5GB disks.

Ik snap er echt niks meer van. Iemand tips?
Is je interface van de DS wel op 1Gb ingesteld? (auto negotiate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Jumbo Frame: Disable Jumbo Frame, the MTU Value is 1500
Network status: 1000, Full duplex, MTU 1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
schumi2004 schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:42:[...]
Is je interface van de DS wel op 1Gb ingesteld? (auto negotiate)
En heb je wel de juiste netwerkkabel? Velen doen ook wel gigabit zonder ervoor te zijn "gebouwd" (cat6?), maar sommigen ook echt niet (eigen ervaring).

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Van een kabel weet ik dat die vervangen moet worden, die is CAT5 (dus niet CAT5e).....maar ik zou dan sowieso ook draaloos een hogeren snelheid moeten halen met me laptop. (Wifi n verbinding)

Ik zal vanavond eens een nieuwe kabel door de huiskamer leggen om te kijken of het dan beter gaat.

Edit: net even naar huis geweest (dat is het fijne van dichtbij-huis-werken) en even getest met nieuwe kabel CAT5e naar me laptop. En voila piekstart van 110MB/sec en daarna gemiddeld 80MB/sec!!

Dus toch de kabel naar me normale pc toe checken!

[ Voor 29% gewijzigd door Pedr0 op 12-12-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
kraades schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:06:
@Brickman
Bedankt voor de info daar kan ik wel op verder borduren!
Edit: het is jammer dat je niet ergens een test install kunt uitvoeren... Toch? Virtualisatie niet mogelijk?

@Wicked-Game
Geen Synology firewall aan staan?
Kun je connecten aan de port bv. met telnet myserver myport?
Ik zal eens kijken of ik op de desbetreffende poort reactie krijg. Firewall staat naar mijn mening niet aan m.u.v. de router maar die blokkeert niet de poorten die ik forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06-2022
Hallo,

Sinds een maand heb ik nu ook een Synology DS211j. Ik heb mijn oude disk erin gedaan 500GB.
Gisteren heb ik er een 2de disk bij geplaatst een 1.5 TB disk.

Met SHR heb ik een volume gemaakt van 500GB raid 1.

Nu had ik verwacht dat ik ook nog een 1TB BASIC volume zou kunnen maken.
Ofwel 500GB in raid 1 EN 1TB zonder raid.

Helaas krijg ik alleen een 500GB volume en kan ik niets meer aanmaken / doen met die 1TB ongebruikte ruimte.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om nog een volume te maken van de ongebruikte 1TB? Ik kan het niet vinden. In het admin scherm is de knop "Maken" om een nieuw volume te maken niet actief.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

4TB disken worden inmiddels verkocht (nieuws: Hitachi verkoopt 4TB-harddisk in Japan). Het zal me niks verbazen als Synology ze straks ook support. Scheelt weer een nieuwe NAS kopen als we op deze manier de capaciteit zo kunnen uitbreiden. Heb zelf in mijn 710+ 2x 2TB in RAID1...het zou wel mooi zijn om tzt 4TB in RAID1 te hebben met dezelfde NAS (mits de prijzen van de HDD's uiteraard acceptabel worden :) )

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik denk dat de prijzen van hd's sneller gaan dalen dan de fabrikanten ons nu willen doen geloven. Hoewel het nog steeds enorme prijsstijgingen zijn vergeleken met een maand of 3 geleden, zie je dat de tabellen langzaam weer afzakken. De gekte bij met name importeurs en leveranciers is er denk ik weer een beetje af, het realisme keert weer terug in de markt en partijen gaan weer normaal met elkaar concurreren. Neem de 3TB Hitachi die bij Alternate voor €160 te koop is (en die volgens meerdere mensen ook gewoon netjes aan ze is geleverd, dus geen lokkertje), andere fabrikanten en leveranciers zullen daar toch in mee moeten, anders verkopen ze niks. Dat heeft ook een neerwaarts effect op de schijven met een kleinere capaciteit.

Alleen wel balen dat net gister een disk uit m'n array de geest heeft gegeven. Je weet gewoon dat je nu veel teveel betaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door HvB83 op 13-12-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Ik heb een beetje extra performance nodig dus ik heb een DS1511+ gekocht ter vervanging van mijn CS407e. Beide draaien op DSM 3.2.

Ik heb de DS1511+ voor zien van twee 500Gb schijven, SHR geinitialiseerd en netjes geΓ―nstalleerd als nieuw apparaat. Volume aangemaakt, shares aangemaakt data gekopieert via netwerk en alles werkt naar behoren.

Nu heb ik nog een tweede RAID1 combi van 2 disks in de 407e zitten die ik wil overzetten. Ik heb geen extra disken op het moment dus die zou ik het liefst gewoon in willen pluggen in de DS1511+.

De DS1511+ draait al volledig geinstalleerd op de eerste twee schijven (2x500Gb) in Hybrid Raid.

Kan ik de andere twee probleemloos overzetten omdat daar geen OS op staat? Of is daar toch een andere procedure voor benodigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Als het goed is kan het wel, maar uit veiligheidsoverwegingen zou ik het toch op een of andere manier proberen te backuppen alvorens van start te gaan.

Kan je niet van iemand even een externe disk lenen? 1,5TB extern is tegenwoordig al weinig bijzonders meer, alle belangrijke zaken zou je daarmee wel getackled moeten hebben als het onverhoopt toch mis zou gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Is er al iemand die ooit eens een ipkg of .spk package gemaakt heeft? Ik wil graag doxygen op de NAS zetten om zo na een git commit automatisch documentatie te laten generen. Alleen kan ik nergens een goede cross compile guide vinden voor ipkg en de DS211J (Marvell CPU)

Hmm wellicht gevonden hier
http://www.webos-internal...Optware_Cross_Compilation

[ Voor 14% gewijzigd door jelly op 14-12-2011 11:34 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
jelly schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:31:
Is er al iemand die ooit eens een ipkg of .spk package gemaakt heeft? Ik wil graag doxygen op de NAS zetten om zo na een git commit automatisch documentatie te laten generen. Alleen kan ik nergens een goede cross compile guide vinden voor ipkg en de DS211J (Marvell CPU)

Hmm wellicht gevonden hier
http://www.webos-internal...Optware_Cross_Compilation
http://synoblog.superzebulon.org/2011/10/some-news/

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Nice, op het moment creΓ«er ik een ipk op de machine zelf, wel erg terug, dus wellicht maar QEMU gebruiken

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Over QEMU gesproken...

Het idee van QEMU is toch dat je bv. ARM kunt emuleren op Windows?

Edit: draait QEMU wel op Windows 7?

Weet iemand hoe ik DSM onder QEMU kan draaien?

Als je in de DSM*.pat file kijkt dan is:
  • zImage = kernel
  • hda1.tgz = disk inhoud
  • rd.bin = initrd
Dan zou je moeten kunnen starten met zoiets als:

qemu-system-arm -kernel zImage -hdd <disk> ...

Ideeen?

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 14-12-2011 15:49 . Reden: Aanvulling ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ik heb vorige week een DS212J aangeschaft.

Ik ben er een beetje mee aant spelen. Ik ken niet zoveel van een NAS omdat het mijn eerste is.
Ik heb de webservice voor elkaar gekregen en phpmyadmin en wordpress geΓ―nstalleerd.

Echter de snelheid van het laden van de pagina's vindt ik wat aan de lage kant.
Valt hier iets te tweaken of is dat meer voor een zwaarder model van NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Een J zal nooit een snelheidswonder worden, een dergelijk CMS met alle toeters en bellen erop en eraan vraagt best wat van een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
frye schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:15:
Ik heb vorige week een DS212J aangeschaft.

Ik ben er een beetje mee aant spelen. Ik ken niet zoveel van een NAS omdat het mijn eerste is.
Ik heb de webservice voor elkaar gekregen en phpmyadmin en wordpress geΓ―nstalleerd.

Echter de snelheid van het laden van de pagina's vindt ik wat aan de lage kant.
Valt hier iets te tweaken of is dat meer voor een zwaarder model van NAS?
Je hebt een J. Zijn gewoon hele lichte modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Bedankt voor de snelle reacties.
Had het wel verwacht dat hij te licht ging zijn voor wordpress.

Dan maar een eigen lichte framework schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

kraades schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:54:
Over QEMU gesproken...

Het idee van QEMU is toch dat je bv. ARM kunt emuleren op Windows?

Edit: draait QEMU wel op Windows 7?

Weet iemand hoe ik DSM onder QEMU kan draaien?

Als je in de DSM*.pat file kijkt dan is:
  • zImage = kernel
  • hda1.tgz = disk inhoud
  • rd.bin = initrd
Dan zou je moeten kunnen starten met zoiets als:

qemu-system-arm -kernel zImage -hdd <disk> ...

Ideeen?
Geen idee of QEMU op windows draait, je kan inderdaad met QEMU ARM emuleren ( dus niet schokkend snel ) en je zou theoretisch dus DSM kunnne draaien.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon een x86 versie nemen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
HvB83 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:20:
Een J zal nooit een snelheidswonder worden, een dergelijk CMS met alle toeters en bellen erop en eraan vraagt best wat van een server.
En toch ondersteund de 'J' het wel. Dan vind ik dat het ook fatsoenlijk moet werken, of heb ik het hier helemaal mis? Dan moeten ze aangeven dat op de 'J' WordPress etc. niet ondersteund wordt vanwege de snelheid, maar wel geinstalleerd kan worden met de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

funkeey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:24:
En toch ondersteund de 'J' het wel. Dan vind ik dat het ook fatsoenlijk moet werken, of heb ik het hier helemaal mis? Dan moeten ze aangeven dat op de 'J' WordPress etc. niet ondersteund wordt vanwege de snelheid, maar wel geinstalleerd kan worden met de gevolgen.
Ondersteuning staat (naar mijn mening) los van performance. "Fatsoenlijk werken" is per definitie een te abstract begrip (keep it SMART).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Het is wel bekend dat met name de eerdere J modellen veel moeite hadden met paketten die erg MySQL intensief zijn, ook ivm de hoeveelheid geheugen. Ik heb daarom een wat sneller model gekozen (DS109+) en zelf een website gebouwd met PHP en MySQL. Dan heb je het aantal requsts naar MySQL zelf in de hand en hij heeft meer geheugen dat minder intensief gebruikt wordt. Pagina's laden retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ben vandaag is bezig geweest met iSCSi op de Synology, gekoppeld aan me PC en ik vond het erg mooi werken. Vooral snel! Sneller dan een normale kopie actie naar de Syno. Ben zeer verrast over deze functionaliteit :D

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zat net eens tussen de NAS'sen in de PW te neuzen waarbij mij iets op viel.
Als je een NAS met meer dan 5 HDD's wil (zeg maar een NAS met ruimte voor 7 of 8 HDD's), dan is de eerstvolgende stap bij Synology gelijk een NAS met een ruimte voor 12 HDD's. Waarom is er eigenlijk geen model daartussen beschikbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 14-12-2011 20:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------

- Ik gebruik een DS211j, heb een gedeelde map met de naam 'ham' aangemaakt (admin heeft alle rechten) en die map is lokaal en via internet te bereiken.
- met Netdrive op mijn laptop de drive S:\ham aangemaakt
- ik gebruik op mijn laptop een Gebruikersprogramma die een database.mdb gebruikt

Als ik op de laptop het Gebruikersprogramma de database.mdb laat lezen en schrijven gaat dat zonder probleem.
Als ik de database.mdb op de DS in de map 'ham' (of welke andere map dan ook) plaats, is dit bestand door het Gebruikersprogramma niet te lezen en/of te schrijven. Ik krijg dan de melding dat de MS Jet-database engine al door een andere gebruiker in gebruik is. Deze melding kan op een heleboel zaken betrekking hebben, uit te sluiten is dat het aan het database.mdb ligt want die is op de laptop wel te lezen/schrijven.
Het bestand database.mdb geplaatst in Dropbox is met het Gebruikersprogramma goed te lezen/schrijven.

Ik heb geprobeert te lezen/schrijven met:
S:\database.mdb
http:\\192.168.1.110:5000\database.mdb
http:\\dries6951.no-ip.org\ham\database.mdb
ftp:\\admin:wachtwoord@dries6951.no-ip.org\ham\database.mdb

Ik heb dit forum van voor naar achter gelezen en hier en daar wat opgepikt, maar ik kom er maar niet uit.
Iemand iets zinnigs als antwoord op de vraag Hoe kan ik met Gebruikersprogramma het database.mdb bestand op de DS in map ham lezen/schrijven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Momenteel heb ik een Synology 110J 2TB interne disk met daaraan nog 3 externe disken op USB(2*1,5TB en 1*500GB).

Ik zou eventueel willen upgraden naar een 4bay en heb hierbij de volgende vragen:

-Kan ik alle 4 de schijven hierin prikken en enkel de software updaten zonder te formatteren en zonder dataverlies?
-Kan ik alle schijven in JBOD zetten zonder deze te formatteren? Kan ik ook zonder te formatteren achteraf nog een extra disk toevoegen aan een JBOD setup?
-Is de volgende setup mogelijk: 2*2TB schijven in RAID0 + 2*1,5TB in RAID0 en van het totaal(7TB) een JBOD maken die dan in feite een disk van 4TB bundelt met een disk van 3TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
jelly schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:04:
[...]

Geen idee of QEMU op windows draait, je kan inderdaad met QEMU ARM emuleren ( dus niet schokkend snel ) en je zou theoretisch dus DSM kunnne draaien.
Mwah, krijg het niet echt aan de praat: (DS211)

Qemu voor Windows gedownload van http://lassauge.free.fr/qemu/

Uit de DSM pat file heb je nodig:
  • zImage = kernel
  • hda1.tgz = disk inhoud
  • rd.bin = initrd
Op Windows:

qemu-img.exe create -f raw hdd.img 512M

Op DS211: (want ik heb geen idee hoe ik dit op Windows doe)

mkfs.ext3 hdd.img -b 2048
mount -o loop hdd.img /temp
tar -xzf hda1.tgz -C /temp
umount /temp

Op Windows:

qemu-system-arm.exe -kernel zImage -hda hdd.img -initrd rd.bin

Het resultaat is een zwart scherm... 8)7

Doel is dus om DSM virtueel te draaien zodat je eens wat kan proberen zonder the real thing ditrect om zeep te helpen.

Ideeen?

Edit:
De Qemu versie lijkt te werken want dit test setje doet het wel: http://wiki.qemu.org/download/arm-test-0.2.tar.gz

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 14-12-2011 23:41 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• HvB83
funkeey schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:24:
[...]

Tja, zou kunnen. Aan de andere kant mag je van mensen die zelf een NAS kunnen opzetten en zelf een Wordpress site willen hosten (met toegang naar buiten instellen en de hele mikmak, dat is voor 95% van de computergebruikers al niet weggelegd) ook verwachten dat ze bijdehand genoeg zijn om te kunnen inschatten of dat in hun situatie wel of niet snel genoeg gaat werken. Daarnaast is het lastig aan te geven, de ene site is de andere niet, kwa gebruikers, eisen van de maker, etc. En vooral ook afhankelijk van de andere dingen die je met je nas doet.

Zo heb ik m'n 207+ snel omgeruild voor een 210+ omdat Logitech Squeezebox naar mijn smaak veel te traag was, terwijl ik diverse mensen heb gehoord dat ze het op een 207+ prima werkbaar vinden. Wie heeft er dan gelijk?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Ja, je moet je wel verdiepen. Je kunt op een 486 ook van alles installeren en is ook geen garantie dat het werkt.

Mijn schoonouders hebben een 110j en die draaien daar SABNzb en Squeezecenter op, wonderwel werkt dit (gelukkig!) goed ook al wordt er meer RAM aangeraden.

• frye
Hoe frequent update Synology de packages?

Bijvoorbeeld phpMyAdmin:
DS212J: v 3.2.5
phpMyAdmin.net: v 3.4.8

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Wellicht handig om te delen.
Heb een script geschreven dat de datum toevoegt aan een directory (ala NewsLeecher). Zie onderstaand.
        CurrentDir=`pwd`
        BaseDir=$(basename "$CurrentDir")
        Prefix=${CurrentDir%/*}/
        CurrentDate=`date +%Y.%m.%d`
        OldLocation=$Prefix$BaseDir
        NewLocation=$Prefix$CurrentDate" - "$BaseDir
        /bin/mv """$OldLocation""" """$NewLocation"""

Belangrijk is dat het script gestart wordt vanuit de te hernoemen map. Ik heb hem daarom toegevoegd aan /opt/sbin/postprocess-example.sh onder 'rm extracted'.
# Move everything back to the Download folder
        mv * ..
        cd ..
        rmdir extracted

Output:
2011.12.15 - mapnaam

[ Voor 51% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-12-2011 16:06 ]

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet iemand of er een 1 of 2 bay Synology komt met Intel Atom? Ivm Plex Media Server.

• Brickman
Bartjeee schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:04:
Weet iemand of er een 1 of 2 bay Synology komt met Intel Atom? Ivm Plex Media Server.
Die is er al een tijdje hoor.
DS712+ Intel Atom D425 x86 Processor 64-bit@DDR3, 1GB of RAM

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
En de DS710+ (en o.a. 1511+) hebben ook al een Intel Atom.

http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Bartjeee
  • Niet online
Brickman schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:14:
[...]

Die is er al een tijdje hoor.
DS712+ Intel Atom D425 x86 Processor 64-bit@DDR3, 1GB of RAM
Helemaal overeen gekeken. Gezien de prijs van de DS712+ zou ik dan voor een DS411+II gaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
frye schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:14:
Hoe frequent update Synology de packages?

Bijvoorbeeld phpMyAdmin:
DS212J: v 3.2.5
phpMyAdmin.net: v 3.4.8
Volgens mij is dat een 3rd party package, dus dat is afhankelijk van de makers van phpmyadmin.
Een bijna twee jaar oude versie aanbieden is wel slordig. Zorg er dus in elk geval voor dat je je phpmyadmin site niet via het internet te benaderen is. Of "installeer" handmatig een recente versie op je nas.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
frye schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:22:
Bedankt voor de snelle reacties.
Had het wel verwacht dat hij te licht ging zijn voor wordpress.

Dan maar een eigen lichte framework schrijven ;)
Bwah ik vind de conclusies (ook verderop) wel erg voorbarig. Ik heb zelf een 209+, maar ook jouw NAS zou zonder problemen een wordpress site moeten kunnen draaien. Bij mij wordt het geheugen nog niet 40% belast, en de CPU nog veel minder. Het kan zoveel oorzaken hebben dat het bij jou niet lekker werkt. Paar dingen, en er zijn er dus nog veel meer:

Wat voor internet verbinding heb je? Bij een kansloze adsl lijn zal het traag zijn ja, zeker als je over die lijn je NAS gaat testen van de buitenkant. Up en downloaden tegelijk naar jezelf.

Is je netwerk uberhaupt goed op orde?

Hoe laadt het als je van binnenuit probeert?

Hoe is de belasting van je NAS tijdens laden van sites?

etc etc....

• schumi2004
Zijn er hier meer die gebruik maken van de DDNS functie op hun Synology?

Ik heb mijn twijfels bij de werking ervan.
Na verloop van tijd krijg ik altijd de melding van no-ip.com dat er geen update geweest is en deze op korte termijn zal verlopen met als gevolg dat wanneer je dus geen handmatige actie onderneemt hij ook verloopt en je redirect weg is. Zwaar irritant.

Heb deze functie maar disabled en verplaatst naar router.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
schumi2004 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:35:
Zijn er hier meer die gebruik maken van de DDNS functie op hun Synology?

Ik heb mijn twijfels bij de werking ervan.
Na verloop van tijd krijg ik altijd de melding van no-ip.com dat er geen update geweest is en deze op korte termijn zal verlopen met als gevolg dat wanneer je dus geen handmatige actie onderneemt hij ook verloopt en je redirect weg is. Zwaar irritant.
Is natuurlijk enkel bij de gratis versie en dat doen ze ook niet voor nix. En ach, is 1 maal per 30 dagen een dingetje en dan ben je klaar.

• schumi2004
maartend schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:37:
[...]

Is natuurlijk enkel bij de gratis versie en dat doen ze ook niet voor nix. En ach, is 1 maal per 30 dagen een dingetje en dan ben je klaar.
Heb niks met gratis te maken denk ik. Mijn router geeft netjes een alive signal af waardoor hij gewoon actief blijft, lijkt mij dat ze dat op de Synology ook wel kunnen maken.

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb geen problemen met no-ip op mijn syno

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

schumi2004 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:52:
[...]

Heb niks met gratis te maken denk ik. Mijn router geeft netjes een alive signal af waardoor hij gewoon actief blijft, lijkt mij dat ze dat op de Synology ook wel kunnen maken.
Buiten het feit dat de NAS het niet correct lijkt te doen, komt ie voor de werking van DDNS ook nog eens uit hibernation. Gewoon door je router laten afhandelen dus.

Ik heb minder geluk want mijn router (Linksys E4200) contacteert DynDNS enkel wanneer mijn publiek ip-adres werd gewijzigd (vermoed ik). En daar ik enkel een nieuw ip-adres krijg wanneer mijn verbinding eruit ligt op het ogenblik van de lease renewal krijg ik geregeld het eerdergenoemde mailtje van DynDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:01
http://synology-forum.nl/...t=update.10trum.de#p35438

als je deze repository toevoegt kan je de Duitse hand-made DyndDNS updater downloaden, hiermee update ik dyndns naar mijn eigen provider gaat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
KnoxNL schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:29:
[...]

Bwah ik vind de conclusies (ook verderop) wel erg voorbarig. Ik heb zelf een 209+, maar ook jouw NAS zou zonder problemen een wordpress site moeten kunnen draaien. Bij mij wordt het geheugen nog niet 40% belast, en de CPU nog veel minder. Het kan zoveel oorzaken hebben dat het bij jou niet lekker werkt. Paar dingen, en er zijn er dus nog veel meer:

Wat voor internet verbinding heb je? Bij een kansloze adsl lijn zal het traag zijn ja, zeker als je over die lijn je NAS gaat testen van de buitenkant. Up en downloaden tegelijk naar jezelf.

Is je netwerk uberhaupt goed op orde?

Hoe laadt het als je van binnenuit probeert?

Hoe is de belasting van je NAS tijdens laden van sites?

etc etc....
Wanneer ik wordpress (pakket) heb geΓ―nstalleerd en ik erna toe surf gaat cpu-percentage goed omhoog. Dan zit hij rond de 80-90%. Ik heb 256MB ram en die zit dan aan 32% wat overigens goed is. Enkel de CPU lijkt niet mee te kunnen.

Ik beschik over 50 Mbps lijn met 2.5 Mbps upload. Ok niet top maar ik had er toch ietsje meer van verwacht.

Ik heb nu een testapp in CodeIgniter gemaakt die een voorbeeldtekst uit de mysql database haalt. Deze laad hij gemiddeld aan 0.1, 0.2 seconde op. Niet slecht maar er zit nog geen enkele andere functionaliteit in (geen css, images,...)

Ik denk dat WordPress gewoon ietsje te zwaar is voor de NAS. Moet wel zeggen dat het cpu-percentage toch ook omhoog gaat bij die testpagina (60-70%).

Heb overigens de nieuwste versie van phpMyAdmin geΓ―nstalleerd en deze werkt ook traag... Ongeveer 1 seconde per actie.

Voor een kleinere website met niet al te veel bezoekers is het ideaal... Wil je meer en zwaardere applicaties is het een "no go" :)

Overigens ben ik wel zeer tevreden over de NAS. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door frye op 16-12-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hoewel 80/90% erg hoog is mag een unix/linux gebaseerd systeem dit doen. Voor zover ik weet kan hij als hij maar 1 taak hoeft te doen al zijn resources aan die taak toebedelen om het zo snel mogelijk af te handelen.
Dit zie ik ook in mijn NAS en ons HP-UX systeem op werk.

Ik ben benieuwd naar de resultaten als je je testapp uitbreidt....

Heb je overigens verder nog meer zaken draaien op het moment van testen? Downloads, squeezebox, audio station, etc etc... Kan interessant zijn om eens te testen met het bare minimum aan functies die nodig zijn voor wordpress. Ik blijf het vreemd vinden :)

EDIT: http://www.synology.com/products/performance.php?lang=enu

Je zou zelf die test ook eens uit kunnen voeren, nogmaals, je test op het interne ip adres?

Overigens is je cpu 1,2 Ghz, mijne slechts 800 Mhz.... Ik zou toch nog eens goed testen/optimaliseren. Test ook eens bedraad, als je dat nog niet gedaan had om wifi uit te sluiten. DSM zelf is al vrij zwaar namelijk, en die zal bij jou toch ook goed draaien? En probeer photo station eens, heel zwaar maar draait als een speer bij mij.

[ Voor 29% gewijzigd door KnoxNL op 16-12-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
Wie kan mij helpen, Ik probeer cherokee webserver te builden maar op gegeven moment loopt hij vast met de volgende error:
make[3]: Entering directory `/volume1/@tmp/cherokee-1.2.101/cherokee'
/opt/bin/bash ../libtool --tag=CC   --mode=link gcc -std=gnu99  -g -O2   -o cherokee main.o   -lcrypto  -ldl
libtool: link: gcc -std=gnu99 -g -O2 -o cherokee main.o  -lcrypto -ldl
main.o: In function `spawn_init':
/volume1/@tmp/cherokee-1.2.101/cherokee/main.c:815: undefined reference to `pthread_create'
collect2: ld returned 1 exit status
make[3]: *** [cherokee] Error 1
make[3]: Leaving directory `/volume1/@tmp/cherokee-1.2.101/cherokee'
make[2]: *** [all] Error 2
make[2]: Leaving directory `/volume1/@tmp/cherokee-1.2.101/cherokee'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/volume1/@tmp/cherokee-1.2.101'
make: *** [all] Error 2

Voorheen had ik dit probleem niet, aangezien ik cherokee al draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
KnoxNL schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:28:

Heb je overigens verder nog meer zaken draaien op het moment van testen? Downloads, squeezebox, audio station, etc etc... Kan interessant zijn om eens te testen met het bare minimum aan functies die nodig zijn voor wordpress. Ik blijf het vreemd vinden :)

Overigens is je cpu 1,2 Ghz, mijne slechts 800 Mhz.... Ik zou toch nog eens goed testen/optimaliseren. Test ook eens bedraad, als je dat nog niet gedaan had om wifi uit te sluiten. DSM zelf is al vrij zwaar namelijk, en die zal bij jou toch ook goed draaien? En probeer photo station eens, heel zwaar maar draait als een speer bij mij.
Heb nog niets draaiende. Enkel Webstation.
Ik heb photo station even geprobeerd (extern ip).
Bij het uploaden van 4 foto's (50kb elk) duurt het echt lang. Hij heeft 2 minuten liggen uploaden en CPU had een load van 100% ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja dat komt omdat hij na het uploaden er thumbnails van gaat maken, dan schiet cpu naar 100%. Ik dm je even met mijn photo station, kun je zien hoe het ook kan. Wel vertrouwelijk mee omgaan aub.

Overigens heb ik wel gemerkt dat hij het beste functioneert in opera/chrome.

Ik heb dan wel weer 100/100 glas, dat scheelt ook nog. Maar om je een idee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
frye schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:09:

Voor een kleinere website met niet al te veel bezoekers is het ideaal... Wil je meer en zwaardere applicaties is het een "no go" :)

Overigens ben ik wel zeer tevreden over de NAS. ;-)
Als je van te voren weet dat je zwaardere applicaties gaat draaien of een website met veel bezoekers met je ook investeren in hardware die het goed ondersteund en dus ook eerst bekijken of het allemaal wel zal werken.

Maar het gaat om je laatste zin. als je er maar tevreden mee bent :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Heeft er iemand ervaring met de download snelheid op een ds212+ met sabnzbd.

Ik kom nu niet hoger dan 2 a 3MB per seconde op een 60mbit lijn.

cpuload is wel maximaal bij het downloaden.

Is dit echt de limiet van de 2.0Ghz processor, of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Moet iets anders zijn. Kijk eens in je resource monitor welk proces zoveel cpu pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
KnoxNL schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:28:
Moet iets anders zijn. Kijk eens in je resource monitor welk proces zoveel cpu pakt?
Ik heb het even nagekeken, het is echt sabnzbd.py die 99% pakt bij het downloaden zonder uit te pakken.
En met maar een snelheid van 3,3MB per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:42:
[...]

Ik heb het even nagekeken, het is echt sabnzbd.py die 99% pakt bij het downloaden zonder uit te pakken.
En met maar een snelheid van 3,3MB per seconde.
Cap op de downloadsnelheid van je usenet-provider?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:27:

Is dit echt de limiet van de 2.0Ghz processor, of is er iets anders aan de hand?
mijn DS209 geeft 3 tot 4 MB per seconde met tussen de 60 en 80% CPU, lijkt me dat die van jou toch wel een stuk meer moet doen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
TheOmen schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:56:
[...]

Cap op de downloadsnelheid van je usenet-provider?
Nee om de pc download ik met 7MB per seconde uit nieuwgroepen dat is het niet.
ik heb versie 0.6.14 van sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:12:
[...]

Nee om de pc download ik met 7MB per seconde uit nieuwgroepen dat is het niet.
ik heb versie 0.6.14 van sabnzbd
Als ik SSL uitzet gaat hij van 3 naar 4,5 MB, zou het dan toch echt zo zwaar zijn voor de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:15:
[...]

Als ik SSL uitzet gaat hij van 3 naar 4,5 MB, zou het dan toch echt zo zwaar zijn voor de processor.
SSL is enorm zwaar voor je CPU. Hij moet alles encrypten/decrypten tijdens de download. Ongeveer hetzelfde als het unrarren etc van gedownloade content tijdens je download. Hier wordt ook geadviseerd om je download te pauzen tijdens dat proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:15:
Misschien de moeite waard om een keer nzbget te proberen!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:27:

Je bent niet de eerste waar sabnzbd slecht draait op een nas (hoewel jij wel een + versie hebt, dus dat zou op zich beter moeten werken).
NZBGET is een goed alternatief, veel lichter, waardoor de download snelheid hoger is bij de meeste mensen. Installatie is wel lastiger (!!)

voor info: kijk hier eens
http://www.synology-forum...721&hilit=nzbget&start=15
http://www.synology-forum.nl/viewforum.php?f=117

en de complete uitleg (heb ik gebruikt, ben wel even bezig geweest moet ik bekennen, maar als het eenmaal draait :) ) Ik ben overigens geen linux specialist o.i.d.

http://www.synology-forum...c.php?f=117&t=4628#p19473

er is sinds een tijdje ook een package. deze heb ik zelf niet gebruikt (bestond nog niet toen ik NZBGET installeerde):
http://www.nzbvortex.com/...ontent&view=article&id=53
http://www.synology-forum...php?f=117&t=7710&start=15

Ik heb een 211, processor belasting NZBGET tijdens het downloaden: rond de 50%, mijn volledige adsl snelheid wordt gebruikt

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Zelfs op mijn DS211+ draaide SAB beter, zo'n 5MB/s. Gewoon zorgen dat je maar 2 verbindingen gebruikt, en py-yenc geΓ―nstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
helloitsme schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:40:
[...]

Je bent niet de eerste waar sabnzbd slecht draait op een nas (hoewel jij wel een + versie hebt, dus dat zou op zich beter moeten werken).
NZBGET is een goed alternatief, veel lichter, waardoor de download snelheid hoger is bij de meeste mensen. Installatie is wel lastiger (!!)

en de complete uitleg (heb ik gebruikt, ben wel even bezig geweest moet ik bekennen, maar als het eenmaal draait :) ) Ik ben overigens geen linux specialist o.i.d.

er is sinds een tijdje ook een package. deze heb ik zelf niet gebruikt (bestond nog niet toen ik NZBGET installeerde): http://www.synology-forum...php?f=117&t=7710&start=15

Ik heb een 211, processor belasting NZBGET tijdens het downloaden: rond de 50%, mijn volledige adsl snelheid wordt gebruikt

succes
Bedankt,

dat ga ik maar eens proberen dan. even kijk of het werkt met sickbeard enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 22:07
Heb gisteren mijn DS211+ terug gestuurd naar de winkel na bijna 8 maanden. Hij gaf telkens ene fan failure aan. Kreeg een nieuwe fan van Synology maar dat loste het probleem ook niet op.

Heeft er iemand ervaring met de duur van zo'n RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Nee, maar dat scheelt toch per winkel ook nog. Weinig zinnigs van te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
KnoxNL schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:38:
Nee, maar dat scheelt toch per winkel ook nog. Weinig zinnigs van te zeggen.
Ik weet niet of je een winkel mag noemen netwerkshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
helloitsme schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:40:
[...]

er is sinds een tijdje ook een package. deze heb ik zelf niet gebruikt (bestond nog niet toen ik NZBGET installeerde):
http://www.nzbvortex.com/...ontent&view=article&id=53
http://www.synology-forum...php?f=117&t=7710&start=15

succes
nzbget gaat inderdaad gewoon met 7MB per seconde, het lag dus inderdaad aan SAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
Heeft iemand een idee hoe nzbget automatisch unrarred, moet ik dat unrar path instellen in de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:17:
Heeft iemand een idee hoe nzbget automatisch unrarred, moet ik dat unrar path instellen in de config?
Dit kan je inderdaad in de config doen. Als je al de web based interface hebt geinstalleerd dan kan het vandaaruit ook. Dat is het post process gedeelte geloof ik

[ Voor 6% gewijzigd door Chadi op 16-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:47
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:54:
[...]

nzbget gaat inderdaad gewoon met 7MB per seconde, het lag dus inderdaad aan SAB.
Dito hier. Op een DS211 haal ik met nzbget 11MB gemiddeld met pieken tot 12MB. Zonder RAR op de achtergrond natuurlijk en met een CPU load van > 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
goofer_nieuw schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:16:
[...]

Dito hier. Op een DS211 haal ik met nzbget 11MB gemiddeld met pieken tot 12MB. Zonder RAR op de achtergrond natuurlijk en met een CPU load van > 90%
Ik zit op mijn DS211 met SABnzbd op een snelheid van +/- 6MB/s zonder ssl uiteraard.

Vind het op zich wel best, als ik het echt snel wil doe ik het vlug via desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Mighty_Mike33 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:17:
bij mij unrarred nzbget automatisch naar de destination directory.
deze staat bij mij via de web interface
Config -> paths -> destdir
bij mij staat hier: ${MAINDIR}/dst
maar dat zou bij jou misschien anders zijn

Daarnaast: ook in het config blad onder Postprocessing staat bij mij
/opt/sbin/postprocess-example.sh

dit is geloof ik het script wat het par en unrar deel uitvoert.

mooi dat je een betere snelheid haalt dan met sab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 09:24
Vraagjes, vanochtend is er sinds korte tijd weer een stroomstoring geweest waardoor mijn synology 407cs down is gegaan.

1) Nadat stroom er weer was, is hij niet zelf weer opgestart, is dit wel instelbaar?
2) ik zie in /var/log/messages staan dat er een e2fsck check gedaan zou moeten worden, klopt dit of doet de synology software dit zelf (of kun je dit via webinterface doen (nog niet gevonden)) Mocht je het toch handmatig moeten doen moet ik dan eerst iets unmounten en wat zijn dan de juiste opties voor e2fsck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 08:32
Chadi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:50:
Heb gisteren mijn DS211+ terug gestuurd naar de winkel na bijna 8 maanden. Hij gaf telkens ene fan failure aan. Kreeg een nieuwe fan van Synology maar dat loste het probleem ook niet op.

Heeft er iemand ervaring met de duur van zo'n RMA?
Had vorig jaar een gevalletje met mijn 209 bij Informatique. In eerste instantie gaven zij mij 4 tot 6 weken voor het opsturen en retourneren, maar met de kerst en zo konden ze dat niet beloven. uiteindelijk na 8 weken een keertje goed gesprek gevoerd dat het niet echt acceptabel was om 8 weken zonder je data te kunnen. kreeg ik mijn geld terug en mocht ik iets anders uitzoeken. Uiteindelijk is dat met bijbetaling een 211+ geworden. Hun verhaal is dar service goed is maar langzaam.

My 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 11:40
Wingie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:49:
Vraagjes, vanochtend is er sinds korte tijd weer een stroomstoring geweest waardoor mijn synology 407cs down is gegaan.

1) Nadat stroom er weer was, is hij niet zelf weer opgestart, is dit wel instelbaar?
2) ik zie in /var/log/messages staan dat er een e2fsck check gedaan zou moeten worden, klopt dit of doet de synology software dit zelf (of kun je dit via webinterface doen (nog niet gevonden)) Mocht je het toch handmatig moeten doen moet ik dan eerst iets unmounten en wat zijn dan de juiste opties voor e2fsck.
1) Ja dat is instelbaar.
2) Geen idee, wat zegt de handleiding?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Serial_zip schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:40:
[...]

Had vorig jaar een gevalletje met mijn 209 bij Informatique. In eerste instantie gaven zij mij 4 tot 6 weken voor het opsturen en retourneren, maar met de kerst en zo konden ze dat niet beloven. uiteindelijk na 8 weken een keertje goed gesprek gevoerd dat het niet echt acceptabel was om 8 weken zonder je data te kunnen. kreeg ik mijn geld terug en mocht ik iets anders uitzoeken. Uiteindelijk is dat met bijbetaling een 211+ geworden. Hun verhaal is dar service goed is maar langzaam.

My 2 cents
8 fokking weken??? Zijn ze niet helemaal goed bij hun hoofd? Brengen ze hem te voet naar Azie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Hmz ik ben de serie Flashpoint aan het kijken via DNLA op mijn Samsung D6230. Ik stream vanaf mijn NAS de Synology DS107+.
Nu heb ik veel afleveringen die gewoon afspelen.

De indeling in de map is zo:

flashpoint S01E01.mkv
flashpoint S01E01.srt

Dit werkt. Nu had ik een paar files die hadden veel langer namen (met releasegroup naam, jaartal etc erin). Dit heb ik allemaal aangepast naar de standaard Flashpoint S0xE0x, maar als ik op mijn tv via DNLA naar de NAS ga dan blijft de oude bestandsnaam staan met als gevolg dat de onderteling niet afgespeeld wordt. Ga ik via mijn pc naar desbetreffende map dan staan daar alle bestandsnamen goed ingesteld.

Via DSM de boel opnieuw laten indexeren werkt, maar dit duurt telkens heel erg lang. Is er geen optie dat dit on the fly gebeurd?
Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.