Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
atacama schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:28:
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een 'echte' NAS. Mijn oog valt nu op de DS212 od de 212j.
de 212 heeft 'sd card' support. Mijn vraag is hierover, hoe werkt dit?

Is het 'gewoon' extra mogelijkheid voor data of kan je ook (automatisch) de data van een sd kaart laten kopieren?
Wat mij erg handig lijkt is bijvoorbeeld het SD kaartje van me foto toestel er in te stoppen en dat dan de inhoud automagisch naar de HD word gekopieerd zodat het save staat. Kan dit of verwacht ik nu te veel?

Ik ben benieuwd. Ik kijk erg uit naar een goede nas, alleen die HD schijven zijn nogal duur nu :(
Dat kan met de 212j ook, alleen moet je dan de camera via usb aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:44
Brickman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:00:
Nog andere ook last van dat de SSH terminal zich uitschakeld na een reboot of upgrade van DSM?

Heb hiervoor maar een support ticket aangemaakt bij Synology. Kijken of hun een oplossing weten.
Nope, deed en doet het prima voor en na de upgrade op mn DS212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Ga toch maar gewoon een NAS bestellen, twijfel nog tussen de DS110J of de DS111. De DS111 is natuulijk wat sneller, maar ook duurder. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om 's nachts te downloaden. Hoeveel merk je dan echt van dat performance verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Laatst online: 23:31
Darkzell schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:33:
Ga toch maar gewoon een NAS bestellen, twijfel nog tussen de DS110J of de DS111. De DS111 is natuulijk wat sneller, maar ook duurder. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om 's nachts te downloaden. Hoeveel merk je dan echt van dat performance verschil?
Helemaal niks, er vanuitgaande dat je slaapt :P
Maakt het in die zin uit of er 5 of 6 uur gedownload moet worden voordat je queue leeg is? Als de CPU dan al de bottleneck zou zijn... Als je dus een NAS enkel als download station wilt gebruiken, zou ik gewoon voor de j-versie gaan. Mocht je eventueel ook van de andere functionaliteiten van de NAS gebruik willen maken, zou ik sowieso een 2-bay versie pakken (i.v.m. RAID mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Heb een tweetal NAS systemen die beide op een andere locatie staan. Nu wil ik deze NAS gesynchroniseerd houden met elkaar via internet.

Hoe ga ik dit aanpakken. Heb namelijk op beide locaties de volgende situatie:

NAS --> Router --> Modem

NAS heeft een vast IP en is bekend in de router. Maar hoe ga ik nu de NAS beschikbaar stellen aan het internet? Port Forwarding in de Router, of dient dit ook in de modem plaats te vinden? (Ubee van Ziggo).

Dan het synchroniseren, naar mijn weten werkt de synchronisatie maar 1 kant op? Of zijn er ook opties die zowel checked wat op eigen NAS staat als op de andere NAS?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 20:00
Miyamoto schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:54:
[...]

Helemaal niks, er vanuitgaande dat je slaapt :P
Maakt het in die zin uit of er 5 of 6 uur gedownload moet worden voordat je queue leeg is? Als de CPU dan al de bottleneck zou zijn... Als je dus een NAS enkel als download station wilt gebruiken, zou ik gewoon voor de j-versie gaan. Mocht je eventueel ook van de andere functionaliteiten van de NAS gebruik willen maken, zou ik sowieso een 2-bay versie pakken (i.v.m. RAID mogelijkheden).
Bedankt, de andere functionaliteiten zijn van minder belang en een 1-bay versie is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Zojuist probeer ik in Download Station voor Bit Torrent encryptie standaard aan te zetten door middel van het op "always" zetten van de optie "BT Protocol encryption". Ik lees namelijk net dit en better safe than sorry, nietwaar: http://www.nu.nl/internet...ele-uploaders-pakken.html

Ik krijg echter de melding:

You are not authorized to access this folder. (754)

Ik ben ingelogd als admin. Mijn Synology is een DS211 en ik draai DSM 3.2-1955.

Iemand enig idee? Zelf denk ik eigenlijk dat de te bewerken config file van root is en admin en root zijn niet een en dezelfde. Ik kan echter als root niet inloggen in de web UI en ik weet niet waar de betreffende config file staat.

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 01-12-2011 16:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik zoek een manier om de foto's op mijn Synology automatisch te synchroniseren met Picasa(Web). Ik heb al goed gezocht en ook een feature request gedaan op forum van Synology, maar wellicht dat andere nog tips hebben om dit te bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
EricEric752 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:31:
Zojuist probeer ik in Download Station voor Bit Torrent encryptie standaard aan te zetten door middel van het op "always" zetten van de optie "BT Protocol encryption". Ik lees namelijk net dit en better safe than sorry, nietwaar: http://www.nu.nl/internet...ele-uploaders-pakken.html

Iemand enig idee? Zelf denk ik eigenlijk dat de te bewerken config file van root is en admin en root zijn niet een en dezelfde. Ik kan echter als root niet inloggen in de web UI en ik weet niet waar de betreffende config file staat.
Ik gebruik geen bittorrent op dat ding, maar volgens mij is admin wel root. Het admin wachtwoord is namelijk ook het root wachtwoord in ssh. Als je een klein beetje verstand hebt van unix/linux, zou ik SSH even aanzetten en dan op de command line inloggen. Er is vast wel ergens te vinden waar de config files van download station staan, dan kan je die configureren (chmod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
nehru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:48:
[...]

Ik gebruik geen bittorrent op dat ding, maar volgens mij is admin wel root. Het admin wachtwoord is namelijk ook het root wachtwoord in ssh. Als je een klein beetje verstand hebt van unix/linux, zou ik SSH even aanzetten en dan op de command line inloggen. Er is vast wel ergens te vinden waar de config files van download station staan, dan kan je die configureren (chmod).
De admin en root user zijn niet hetzelfde. Probeer maar eens met root in te loggen in de GUI. Het wachtwoord is wel hetzelfde, want dat wordt bij de installatie gelijk gemaakt voor beide gebruikers. SSH staat natuurlijk aan op mijn Synology :). Zonder SSH kon ik mijn Synology niets eens bereiken want ik zit nu op mijn werk. Voordat ik de vraag stelde heb ik ook al even gekeken op ik de betreffende config file kon vinden. Ook heb ik gegoogled naar de foutmelding. Omdat beide niet direct wat opleverden besloot ik mijn mede tweakers te vragen of zij me konden helpen. De oplossing die jij aan geeft zal inderdaad waarschijnlijk werken. Het is eigenlijk de oplossing die ik zelf al impliciet in mijn vraag suggereer. Probleempje blijft nog even waar die config file staat. Vandaar mijn vraag. :)

Daarnaast zou het natuurlijk ook moeten werken via admin in de GUI. Ik zou ook graag willen weten waarom dat niet werkt en of dat bij anderen wel werkt. Ik heb namelijk de rechten van admin niet ingeperkt ten opzicht van de standaard situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

EricEric752 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:08:
[...]
Daarnaast zou het natuurlijk ook moeten werken via admin in de GUI. Ik zou ook graag willen weten waarom dat niet werkt en of dat bij anderen wel werkt. Ik heb namelijk de rechten van admin niet ingeperkt ten opzicht van de standaard situatie.
Ik heb net via de GUI BT protocolcodering op 'altijd' gezet, en het werkt prima (DS212, laatste fw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Nss schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:12:
[...]

Ik heb net via de GUI BT protocolcodering op 'altijd' gezet, en het werkt prima (DS212, laatste fw).
Thanks voor de info. Als admin en met DSM 3.2-1955?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Ja, als admin en met 3.2-1955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Ik heb een 211J en die is de laatste tijd nog trager dan het ding van zichzelf is. De webinterface draait zelf traag, kopieren gaat met maximaal 6,5 mb/s. In de webinterface herstarten wil niet... het lijkt dan alsof het gewoon niet gebeurd. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Geinstalleerd staan Sickbeard en Sabnzb. Overigens gaat inloggen met Chrome niet meer. Daar moet ik IE9 voor gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 01-12-2011 19:01 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
EricEric752 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:31:

Problem solved. Ik had blijkbaar in het verleden toch een keer de rechten van admin ingeperkt. Het probleem zat hem in gebrek aan write access permission voor de target directory voor downloads,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51
wezep schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:43:
Nog wel een vraagje:
Uiteindelijk wil ik naar 2 schijven toe en deze als losse volumes gebruiken.
Is het mogelijk om bepaalde data (bijv. foto's) die op het ene volume staan automatisch te laten kopieren naar het andere volume?
Dit ivm uitval van een schijf (uiteraard is er nog een kopie van de dat elders).
Kan op deze vraag geen antwoord vinden?
Kan iemand vertellen of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
Zojuist een firmware update gedaan van uit Synology DS411+ zelf, netjes gedownload en kreeg een balk te zien te langzaam aftelde, maar nu kan ik 'm niet meer benaderen? Blauwe led lampje op de NAS blijft knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Dan is hij aan het afsluiten. Als dat echt te lang duurt (>10 minuten) kan je het meestel wel fixen door de stroom er af te halen. Uiteraard is dat eigen risico... maarja.. als je niets doet kan je er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Laatst online: 16-06 11:42
Heb 'm inmiddels van stroom afgehaald en hij werkt weer.
Had ff verder gegoogled, eerste resultaten gaven aan dat het een defect moederbord zou zijn.
Maar het bleek dus iets met ipkg software te zijn, betekend dus dat ik volgende keer Sickbeard/SABnzbd/Couchpotato moet sluiten voor dat ik ga updaten?

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=158&t=24625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
wezep schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:48:
[...]

Moet niet al te moeilijk zijn, ik zou een kijken naar een cron jobje die dagelijks (?) een dd doet naar een partitie, of lokaal met cp of rsync de map synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

HarryInDeWarrie schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:58:
Zojuist een firmware update gedaan van uit Synology DS411+ zelf, netjes gedownload en kreeg een balk te zien te langzaam aftelde, maar nu kan ik 'm niet meer benaderen? Blauwe led lampje op de NAS blijft knipperen?
Ik had precies hetzelfde. Ook een power off gedaan en probleem was opgelost.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
wezep schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:48:
[...]

Ja dit kan vanuit de ingebouwde backupmogelijkheid van Synology

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51
Magic schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:25:
[...]

Ja dit kan vanuit de ingebouwde backupmogelijkheid van Synology
Gisterenavond nog even naar gekeken, maar niet kunnen uitvogelen hoe dit zou werken.
Kun je me een hint geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heeft synology ook het lsof commando?

wil iemand eens proberen?
lsof -i tcp@0.0.0.0:5000
proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

DiskStation> lsof --help
-ash: lsof: not found

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:58
Kixtart schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:03:
DiskStation> lsof --help
-ash: lsof: not found
code:
1
ipkg install lsof

?

http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mogelijk wel, maar heeft het dus niet standaard :) Bijna alles is wel te installeren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
HarryInDeWarrie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:18:
Heb 'm inmiddels van stroom afgehaald en hij werkt weer.
Had ff verder gegoogled, eerste resultaten gaven aan dat het een defect moederbord zou zijn.
Maar het bleek dus iets met ipkg software te zijn, betekend dus dat ik volgende keer Sickbeard/SABnzbd/Couchpotato moet sluiten voor dat ik ga updaten?

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=158&t=24625
Bij mij was dat in ieder geval niet nodig. IPKG´s werden gewoon opnieuw gestart en ik heb ze niet afgesloten van tevoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Darkzell schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:04:
[...]
Bedankt, de andere functionaliteiten zijn van minder belang en een 1-bay versie is genoeg.
Meer dan 128MB geheugen is anders wel fijn. Grote NZB's (10GB) kunnen anders een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
ephymerous schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:59:
Ik heb een 211J en die is de laatste tijd nog trager dan het ding van zichzelf is. De webinterface draait zelf traag, kopieren gaat met maximaal 6,5 mb/s. In de webinterface herstarten wil niet... het lijkt dan alsof het gewoon niet gebeurd. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Geinstalleerd staan Sickbeard en Sabnzb. Overigens gaat inloggen met Chrome niet meer. Daar moet ik IE9 voor gebruiken.
Sabnzbd werkt niet goed op de J versies, in mijn ervaring. Heb een 411j met exact hetzelfde, telkens als ik een ietwat "grote" nzb in de queue gooide. Omgeschakeld naar NZBGET en geen enkel probleem meer (nzbs van 77GB en meer, no probs).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DexterBelgium schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:23:
[...]

Sabnzbd werkt niet goed op de J versies, in mijn ervaring. Heb een 411j met exact hetzelfde, telkens als ik een ietwat "grote" nzb in de queue gooide. Omgeschakeld naar NZBGET en geen enkel probleem meer (nzbs van 77GB en meer, no probs).
Dat kan het goed zijn! Nu je het zegt... ik heb laatst een nzb met 88gb aan data ingeladen. Ik ga maar eens op zoek naar een NZBGET die eenvoudig te installeren is.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
DexterBelgium schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:23:
Het probleem met grote nzb's kan ik beamen met mijn 110j (nas wordt trager, maar gaat wel gewoon door), maar de andere problemen die hij beschrijft zijn niet normaal. Hier werkt de chrome probleemloos, en kopieren gaat netjes met ongeveer 35MB/sec.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-12-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ter info.

Viel mij op dat na de 3.2 1955 update de httpd.conf-user was overschreven en de /root was leeggegooid.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
kraades schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:38:
Ter info.

Viel mij op dat na de 3.2 1955 update de httpd.conf-user was overschreven en de /root was leeggegooid.
Die httpd.conf-user wordt altijd bij een upgrade overschreven.

/root gebruikt ik zelf niet, sla altijd alles in /volume1/homes/admin op. Die blijft altijd behouden! Heb deze map ook als home map voor root ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 02-12-2011 18:55 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Goed idee!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb 4 verschillende Synology's staan waarvan ik er 3 werkelijk dagelijks in gebruik heb (111, 209, 209+). Nu heb ik ook maar even mijn inactieve DS109 bijgewerkt naar 1155 en bij dit apparaat haal ik de grootste procentuele winst v.w.b. upload. Het apparaat is nu van 40-45 naar 60-65MB opslagsnelheid gegaan (bij +1GB bestanden). Deze winst had ik zeker niet verwacht en de update brengt de prestatie gelijk aan die van de 111 met software 1144. De 111 is nu naar 70-75MB gegaan door de 1155 update en dus blijft deze sneller in vergelijking met de 109 maar ik ben werkelijk aangenaam verrast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik gebruik de DS File app van Synology op de iPhone om files te manipuleren (via WebDAV).

Werkt prima, maar op de iPad heeft het schermpje wel de hoogte van de iPad (prima) maar de breedte van de iPhone (te smal dus).

Iemand anders ook last van? Dan meld ik het even bij Synology...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:05
kraades schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:45:
Ik gebruik de DS File app van Synology op de iPhone om files te manipuleren (via WebDAV).

Werkt prima, maar op de iPad heeft het schermpje wel de hoogte van de iPad (prima) maar de breedte van de iPhone (te smal dus).

Iemand anders ook last van? Dan meld ik het even bij Synology...
Bedoel je de breedte van de bestanden lijst zoals op dit screenshot? Dat hoort zo, het rechter deel wordt gebruikt om een geopend bestand weer te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Iemand enig idee, hoe ik laatste versie van DSM zelf kan herstarten, zonder de gehele DS1511+ te hoeven rebooten? Momenteel is deze flink bezig met wat acties, maar DSM is niet meer benaderbaar. Shares zijn wel beschikbaar, via SSH kan ik hem wel benaderen.

Als ik intern naar fs01:5000 (of met het IP) ga dan krijg ik in FF: Kan geen verbinding maken.

Alvast bedankt.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik krijg NZBGET niet aan het werk. De webinterface is benaderbaar, alles staat ingesteld en daar krijg ik geen foutmeldingen. De config files staan in /etc en de instellingen kloppen. Maar NZBGET gaat simpelweg niet downloaden,

De webinterface geeft de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Destroying Connection (Connection. cpp:174:~Connection)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Creating Thread (Thread. cpp:117:Thread)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Starting Thread (Thread. cpp:140:Start)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Accepting connection (Connection. cpp:283:Accept)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Entering Thread- func (Thread. cpp:206:thread_ handler)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Creating Connection (Connection. cpp:157:Connection)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 header=User- Agent: NZBGetWeb (XmlRpc. cpp:132:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 header=Host: 127. 0. 0. 1 (XmlRpc. cpp:132:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 header=Authorization: Basic bnpiZ2V0OnRlZ2J6bjY3ODk= (XmlRpc. cpp:132:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 header=Content- Length: 49 (XmlRpc. cpp:132:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 header= (XmlRpc. cpp:132:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 URL=/ jsonrpc (XmlRpc. cpp:155:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Content- Length=49 (XmlRpc. cpp:156:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Authorization=nzbget:tegbzn6789 (XmlRpc. cpp:157:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Receiving data (full buffer) (Connection. cpp:313:RecvAll)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Request={"version":"1. 1","method":"log","params":[0,100]} (XmlRpc. cpp:194:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 Request received from 127. 0. 0. 1 (XmlRpc. cpp:197:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 MethodName=log (XmlRpc. cpp:244:Dispatch)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 iIDFrom=0 (XmlRpc. cpp:998:Execute)
DEBUG   Sat, 03 Dec 2011 16:35:52 +0100 iNrEntries=100 (XmlRpc. cpp:999:Execute)

/edit
Via de CL een NZB toevoegen gaat wel goed.

/edit2
Ondanks dat de maindir ed. wel goed stonden heb ik daar het volledig pad ingevuld. Nu werkt het :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 03-12-2011 16:45 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb thuis een DS210+ staan die ik wou upgraden (DSM 3.0 staat er nog op). Helaas na 1 wk proberen nog niet succesvol. Geen enkel PAT file is tot nu succesvol geweest. In eerste instantie de laatste versie geprobeerd, maar kreeg een foutmelding dat het bestand beschadigt zou zijn. Vervolgens de juiste PAT geprobeerd voor DSM 3.1, mocht ook niet baten. Heb zelfs nog even gekeken of er een andere DSM 3.0 beschikbaar was die iets nieuwer was dan mijn versie, maar ook hier foutmeldingen als "beschadigt bestand", of "niet geschikt". De upgrade is belangrijk voor het gebruik van de Mac die op Lion draait en dus niet makkelijk connecteert met de NAS. Ik ga maandag Synology maar eens bellen, maar misschien heeft iemand hier nog een briljant idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
remy007 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:02:
Iemand enig idee, hoe ik laatste versie van DSM zelf kan herstarten, zonder de gehele DS1511+ te hoeven rebooten? Momenteel is deze flink bezig met wat acties, maar DSM is niet meer benaderbaar. Shares zijn wel beschikbaar, via SSH kan ik hem wel benaderen.

Als ik intern naar fs01:5000 (of met het IP) ga dan krijg ik in FF: Kan geen verbinding maken.

Alvast bedankt.
Ik weet het niet zeker, maar misschien Apache herstarten?

/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Hmm.. sinds een paar dagen geeft Python bijna fulltime 100% cpu gebruik aan. Vraag mij af waar dat door komt.
Als ik nu Python deinstalleer, en daarna weer installeer, zal dit effect hebben op mijn Sickbeard, Sabnzbd en Couchpotato installaties?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
luuk2005 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:31:
[...]

Bedoel je de breedte van de bestanden lijst zoals op dit screenshot? Dat hoort zo, het rechter deel wordt gebruikt om een geopend bestand weer te geven :)
Ai, dat hoort zo? Ik zou liever de file names fatsoenlijk zien...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Tweety1 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:27:
Ik heb thuis een DS210+ staan die ik wou upgraden (DSM 3.0 staat er nog op). Helaas na 1 wk proberen nog niet succesvol. Geen enkel PAT file is tot nu succesvol geweest. In eerste instantie de laatste versie geprobeerd, maar kreeg een foutmelding dat het bestand beschadigt zou zijn. Vervolgens de juiste PAT geprobeerd voor DSM 3.1, mocht ook niet baten. Heb zelfs nog even gekeken of er een andere DSM 3.0 beschikbaar was die iets nieuwer was dan mijn versie, maar ook hier foutmeldingen als "beschadigt bestand", of "niet geschikt". De upgrade is belangrijk voor het gebruik van de Mac die op Lion draait en dus niet makkelijk connecteert met de NAS. Ik ga maandag Synology maar eens bellen, maar misschien heeft iemand hier nog een briljant idee >:)
Check de logfiles eens wat deze aangeven voor fout.
Geeft hij nog een foutmelding bij de andere bestanden die je probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bij deze ben ik ook trotse bezitter van een Synology (DS411J). Wel slecht begonnen: ik zet 4 1TB schijven in RAID5, start een hoop backups en dan krijgt mijn wederhelft het lumineuze idee om een oude lamp te proberen: *PATS*, de zekeringen door. Resultaat: de consistency check is al drie dagen bezig, met zo'n klein processortje en slechts 128MB RAM :(

Overigens moet ik een briefje schrijven naar de firma waar ik het kocht dat, in tegenstelling tot wat ze zeiden, de RAM niet door de gebruiker te veranderen is. Ik zie geen RAM-slot dus ga er van uit dat het op het MoBo gesoldeerd is. Tenzij het zich bevind aan de buitenkant van de PCB waar ik het van binnenuit niet zien kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Laatst online: 10-07 19:48
Momenteel gebruik ik een Synology 211 NAS, om automatisch films en series te downloaden (Sabnzbd, couchpotato, sickbeard) maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat die maar aan een gemiddelde van 3 à 4 mb/s download terwijl ik een verbinding heb die tot 12 mb/s zou moeten kunnen gaan. Ook draait er een MySQL server op om mijn verschillende xbmc clients te voorzien van dezelfde library, maar dat werkt niet altijd even goed, en is eigenlijk een redelijk ingewikkelde setup. Nu botste ik laatst op PLEX, een soort xbmc die werkt met een server side en een client side, eigenlijk exact wat ik nodig heb. Blijkbaar gaan ze binnenkort een server app maken voor de synology, maar ik vraag me af of de synology in staat is om 1080p media live te transcoden. Bijvoorbeeld als ik op mijn iPhone/laptop ergens buiten het huis een filmpje wil bekijken. Dankzij telenet heb ik natuurlijk maar 5mbit upload dus zelfs een 720p file streamen zal waarschijnlijk niet lukken tenzij het getranscoded wordt naar een lagere bitrate. Ook zou via deze manier mijn familie gebruik kunnen maken van mijn library om eens een serie (720p) te kijken die ik heb opgeslagen op mijn NAS. De grote vraag is dus eigenlijk of de 211 dit allemaal aan kan. En of het eigenlijk niet beter is om mijn synology te verkopen en een soort kleine server te bouwen die gewoon windows draait? (ik heb geen ervaring met linux, en heb ook geen idee wat voor soort processor ik nodig heb voor die transcoding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.2 1955 update kan in stellingen niet toepassen?? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
nehru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:39:
[...]

Ik heb het nooit gebruikt, maar daar is het c knopje voor voorop de kast. Moet je dan geloof ik wel eerst instellen op je NAS, ik zie bij externe apparaten USBCopy en SDCopy staan met een beschrijving a la "met 1 druk op de c knop de inhoud van een sd kaart naar diskstation maken"
nehru, dank! dat is precies wat ik zoek en dat had ik niet terug gevonden in de handleidingen.
Dat neemt mijn laatste twijvels wel weg, ook ik aan de synology >:)

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Ik probeer al een paar uur mijn VPN werkend te krijgen op de synology.

Ik heb poort 1723 enabled (PPTP) op mijn D-Link router en codering wel en niet enabled op mijn android device maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand die hier al meer ervaring mee heeft om dit werkend te krijgen?

Een andere iets iets Mailstation, wat heeft het voor voordelen als ik dit enable op mijn Syno ?
Ik ben bijvoorbeeld een groot Gmail gebruiker met hierin een aantal accounts waar ik mail van binnenhaal.
Heeft de Synology daar tegenover nog wat leuks om het te activeren?
Heb het nu wel aan gezet maar als het niet echt toegevoegde waarde heeft dan deinstalleer ik het weer.

[ Voor 43% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kent iemand een application waarmee een hele website vanaf de Synology gedownload kan worden? Een webspider package, met andere woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:32:
Ik probeer al een paar uur mijn VPN werkend te krijgen op de synology.

Ik heb poort 1723 enabled (PPTP) op mijn D-Link router en codering wel en niet enabled op mijn android device maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand die hier al meer ervaring mee heeft om dit werkend te krijgen?
Het enige dat ik hier dacht ik voor heb gedaan is de VPN package geinstalleerd en de port geopend.

Edit: en ik heb de betreffende gebruiker natuurlijk PPTP rechten gegeven...

Hierna werkt het voor mij recht-toe-recht-aan op een iPhone 4S en een Windows 7 client.

Je hebt naast de Android ook andere clients al geprobeerd? Om te zien of het een client of server probleem is?

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/6816/vpncapture.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 04-12-2011 19:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kraades schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:31:
[...]

Het enige dat ik hier dacht ik voor heb gedaan is de VPN package geinstalleerd en de port geopend.

Hierna werkt het voor mij recht-toe-recht-aan op een iPhone 4S en een Windows 7 client.
Bij mij werkt het ook absoluut niet. Niet met android en niet op win 7
Ik probeer het zo eens in de paar maanden als er weer iemadn roept dat het zo makkelijk is. Maar er is er nog nooit iemand geweest die me heeft laten zien hoe het dan echt moet. De uitleg gaat nooit verder dan: Nou, gewoon...installeren en het werkt.

Poorten openen kan ik wel, ik kan nl gewoon mijn sabnzb bedienen vanaf 'buiten' Dus in principe is er een verbinding mogelijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
En wel hetzelfde ingesteld als hierboven?

(en op Windows eigenlijk gewoon Next, Next, Next, Finish dus standaard)

Windows 7 settings:

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/8608/vpnb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 04-12-2011 19:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
hier mijn VPN instellingen heb het werkend naar OSX.
Getest vanuit meerdere locaties over de wereld.

hier settings synology:
de instellingen voor PPTP server
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Schermafbeelding%202011-12-04%20om%2020.09.39.png

De user activate.
Ik heb zelf admin uitgeschakeld omdat k dat veiliger vind.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Schermafbeelding%202011-12-04%20om%2020.09.59.png
Normaal staat dus bij PPTP een vinkte bij de users die VPN mogen gebruiken.

Bij de netwerk interface heb ik mijn netwerk kaart geselecteerd.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Schermafbeelding%202011-12-04%20om%2020.10.23.png
nieuwe users uit gezet.

in mijn routeer (apple timecapsule)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Schermafbeelding%202011-12-04%20om%2020.11.57.png

in OSX heb ik stuur al het verkeer via VPN aangezet anders kreeg ik het niet werkend.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32518921/Schermafbeelding%202011-12-04%20om%2020.10.57.png

hier mee werkt het vanaf mijn laptop in iedergeval goed.
kan alleen mijn Router (TC) niet benaderen via VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, zo heb ik het in feite ook ingesteld.

Wat je ook niet moet vergeten is VPN verkeer in de Synology firewall door te laten (port 1723 i.g.v. PPTP).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mijn Syn. DS411j doet ineens niet veel meer.
Ding is nog half benaderbaaar.
Kom nog wel op de webmanager, en alle bestanden zijn gewoon nog steeds beschikbaar.
Alleen doet sabnzbd niets meer, heb via de webmanager/package manager geprobeerd sabnzbd te stoppen, maar de reageert niet.
En nu knippert ineens mijn blauwe led...

Ik zie nu ook pas dat 3.2 -1955 uit is, terwijl ik nog 1922 draai.
Kan ik die firmware er overheen zetten? of ben ik dan al mijn data kwijt.
Ik twijfel ook omdat er op de website staat Upgrade met recentste functies.

[ Voor 25% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 04-12-2011 21:38 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

Upgrade kan altijd, staat op een andere partitie. Je kan zelfs je ds opnieuw installeren door een bepaalde reset combi te doen. Dan ben je je data niet kwijt :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
thanks voor het snelle antwoord

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb een probleempje met Nzbgetweb. Zaterdag heb ik me er eens toe gezet nzbget, nzbgetweb en spotweb te installeren. Ik heb de tutorials op het Nederlandse Synology forum gebruikt en het ging best goed.Nzbget en nzbget web werkten na een paar kleine probleempjes goed, vervolgens Spotweb. Ook deze installatie ging aardig. De spots zie ik nog niet maar het draait in ieder geval.

Sinds ik Spotwebgebruik is echter <ipnas>/nzbgetweb/ niet meer te bereiken. "Pagina niet gevonden". Ik heb alle files van de website gekopieerd naar <ipnas>/nzbget/ en deze pagina is wel te bereiken. Ik kan echter geen nzb's uploaden vanwege een rechtenprobleempje.

Iemand enig idee waarom de orginele locatie niet meer werkt? Of hoe ik /nzbget schrijfrechten geef in de benodigde mappen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:14:
Ja, zo heb ik het in feite ook ingesteld.

Wat je ook niet moet vergeten is VPN verkeer in de Synology firewall door te laten (port 1723 i.g.v. PPTP).
Firewall van Synology heb ik niet actief dus kan het daar niet aan liggen ik verdenk eerder mijn router ervan dat ie problemen heeft met GRE (D-Link), lees er meer berichten over op D-Link forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je op de D-Link nog wel iets instellen/disablen qua VPN? Of handmatig GRE forwarden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:49:
Kun je op de D-Link nog wel iets instellen/disablen qua VPN? Of handmatig GRE forwarden?
Nee niet echt. Ik zou kunnen flashen naar een alternatieve firmware maar denk dat het opgelost is door protocol 47 toe te voegen aan virtual server/portforwarding rules.

Problem solved (voor nu)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 05-12-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
kraades schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:49:
Vaak heb je inderdaad een PPTP passtrough of iets dergelijks op je router..

Waar je ook rekening mee moet houden is dat een een juiste range voor de VPN clients kiest. Mijn router geeft uit tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.255, en ik laat de synology 192.168.0.220 tot 192.168.0.250 uitgeven voor VPN. Dat zou voor het nette niet moeten overlappen, maar dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
Zojuist is Volume 1 op mijn 210+ vast gelopen.
Ik was bezig om beveiligingsbeelden te verwijderen, wat overigens gelukt is, en 10 tellen later gaat alles op read only.
Zojuist wel een backup gemaakt, maar ik weet niet zo goed wat nu de vervolgstap moet worden.
  • DSM geeft aan dat de gegevensconsistentie onvolledig is.
  • Beide schijven zijn ok, ook na een smart test.
  • De capaciteit van het volume, aangegeven door DSM, klopt niet. Dit zou 931Gb moeten zijn (1tb schijven), maar dit is volgens DSM 912Gb.
  • Het volume repareren kan niet.
DSM zegt zelf dat ik het volume moet verwijderen en opnieuw aanmaken, maar dat zie ik niet echt zitten en lijkt me eerlijk gezegd ook niet nodig.

Iemand een goede tip?

Afbeeldingslocatie: http://folkers-online.nl/nas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
rfolkers schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:11:
Zojuist is Volume 1 op mijn 210+ vast gelopen.
Ik was bezig om beveiligingsbeelden te verwijderen, wat overigens gelukt is, en 10 tellen later gaat alles op read only.
Zojuist wel een backup gemaakt, maar ik weet niet zo goed wat nu de vervolgstap moet worden.
  • DSM geeft aan dat de gegevensconsistentie onvolledig is.
  • Beide schijven zijn ok, ook na een smart test.
  • De capaciteit van het volume, aangegeven door DSM, klopt niet. Dit zou 931Gb moeten zijn (1tb schijven), maar dit is volgens DSM 912Gb.
  • Het volume repareren kan niet.
DSM zegt zelf dat ik het volume moet verwijderen en opnieuw aanmaken, maar dat zie ik niet echt zitten en lijkt me eerlijk gezegd ook niet nodig.

Iemand een goede tip?

[afbeelding]
Hi,

volgens mij klopt je grootte wel. 931 GB minus wat gigjes voor je OS enzo kom je redelijk goed uit.. ik heb begrepen dat dit niet zomaar gebeurd.. ik zou een backup trekken en doen wat hij vraagt..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
freak1 schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:32:
[...]

Hi,

volgens mij klopt je grootte wel. 931 GB minus wat gigjes voor je OS enzo kom je redelijk goed uit.. ik heb begrepen dat dit niet zomaar gebeurd.. ik zou een backup trekken en doen wat hij vraagt..
Ik heb het nagekeken op een andere Syno en inderdaad, bij een 1TB schijf houdt je ongeveer 913 GB over nadat DSM is geinstalleerd.
Ondertussen heb ik een support ticket bij Synology ingediend, allicht dat zij me nog kunnen helpen, aangezien alle shares gewoon zijn te benaderen, alleen alles is read-only.
Is er niet zoiets als Checkdisk voor Linux/Synology. Als mijn NTFS volume is geploft, kan ik in veel gevallen met checkdisk gewoon het volume weer opnieuw inrichten.

Helaas is Iscsi niet meer mogelijk. Nu heb ik van het grootste deel van mijn targets wel een backup maar van een aantal (niet kritische) niet. Dus nu nog even uitvogelen hoe we die data kuennen ontfutselen.

[ Voor 0% gewijzigd door Volk op 05-12-2011 16:44 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:30:
Mijn Syn. DS411j doet ineens niet veel meer.
Ding is nog half benaderbaaar.
Kom nog wel op de webmanager, en alle bestanden zijn gewoon nog steeds beschikbaar.
Alleen doet sabnzbd niets meer, heb via de webmanager/package manager geprobeerd sabnzbd te stoppen, maar de reageert niet.
En nu knippert ineens mijn blauwe led...

Ik zie nu ook pas dat 3.2 -1955 uit is, terwijl ik nog 1922 draai.
Kan ik die firmware er overheen zetten? of ben ik dan al mijn data kwijt.
Ik twijfel ook omdat er op de website staat Upgrade met recentste functies.
lijkt mij eerder een hardware probleem,als er ledjes knipperen...
Firmware kan je er zo overheen draaien,zonder data verlies,maar alleen natuurlijk als je 411j nog in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Je hebt wel een checkdisk, maar heet dan fsck. Vraag me alleen af of je het volume zomaar kunt unmounten om fsck te draaien... Je kan fsck ook draaien met -n op een gemount volume, alleen kan hij dan niks fixen en is niet 100% betrouwbaar...
Zou bij unmounten eerst een backup draaien van je belangrijke data, nu je er nog bij kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Tjeetje ik kijk in mijn logboeken van mijn 211 en zie dat er echt enorm veel ip-adressen proberen in te loggen. Nu heb ik ingesteld dat na 5 inlogpogingen gedurende 5 minuten het ip definitief geblokkeerd wordt. Maar wat kan je er nog meer tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
YellowOnline schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:47:
Kent iemand een application waarmee een hele website vanaf de Synology gedownload kan worden? Een webspider package, met andere woorden.
Teleport pro of ultra...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Binnetie schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:28:
Tjeetje ik kijk in mijn logboeken van mijn 211 en zie dat er echt enorm veel ip-adressen proberen in te loggen. Nu heb ik ingesteld dat na 5 inlogpogingen gedurende 5 minuten het ip definitief geblokkeerd wordt. Maar wat kan je er nog meer tegen doen?
De criteria nog strakker zetten over een korte periode. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
nehru schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:27:
Je hebt wel een checkdisk, maar heet dan fsck. Vraag me alleen af of je het volume zomaar kunt unmounten om fsck te draaien... Je kan fsck ook draaien met -n op een gemount volume, alleen kan hij dan niks fixen en is niet 100% betrouwbaar...
Zou bij unmounten eerst een backup draaien van je belangrijke data, nu je er nog bij kan...
fsck is unsupported op de Synology, de support afdeling adviseerd hier ook heftig tegen. je zult zelf sowieso fsck moeten installeren via IPKG, maar dan kan het ooknog eens zwaar fout gaan blijkbaar...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Snel vraagje, ik wil van mijn 407j upgraden naar een DS1511+. Kan ik de schijven overzetten en de nieuwe opstarten of moet ik meerdere handelingen verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
klaaz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:45:
Snel vraagje, ik wil van mijn 407j upgraden naar een DS1511+. Kan ik de schijven overzetten en de nieuwe opstarten of moet ik meerdere handelingen verrichten?
Controleer in ieder geval of de chipssets van beide DSsen compatible zijn ,anders zal je toch echt een andere versie van DSM moeten installeren.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

klaaz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:45:
Waarom zou je dit willen?

Hoe oud zijn je oude schijven? Als deze al enkele jaren in vol gebruik zijn is het kopen van nieuwe niet een overbodig is. Als je al de oude wil gebruiken, waarom wil je dan het risico lopen dat je in de problemen komt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Binnetie schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:28:
Geen standaard poorten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik heb thuis een DS210+ staan die ik wou upgraden (DSM 3.0 staat er nog op). Helaas na 1 wk proberen nog niet succesvol. Geen enkel PAT file is tot nu succesvol geweest. In eerste instantie de laatste versie geprobeerd, maar kreeg een foutmelding dat het bestand beschadigt zou zijn. Vervolgens de juiste PAT geprobeerd voor DSM 3.1, mocht ook niet baten
Twee fouten, die ik in ieder geval zelf een keer gemaakt heb:
- Niet updaten over https; dat werkt (werkte?) niet
- Weet je zeker dat je de juiste download hebt geselecteerd? Je moet eerst het juiste type selecteren, met het juiste aantal bays. Kijk dat nog eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Vraagje m.b.t. stroomverbruik/prestaties. Mijn toekomstige NAS staat 90% van de tijd te niksen. HDD hibernation biedt uitkomst, volgens mij schakelt de NAS de schijven dan volledig uit.

Heeft het dan nog zin om Eco Green schijven te nemen, ipv normale 7200rpm schijven? Dat beetje extra wattage tijdens belasting kan ik hebben. Of maak ik hier een denkfout? De NAS schakelt de schijven met hibernation toch helemaal uit?

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 06-12-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:24:
Vraagje m.b.t. stroomverbruik/prestaties. Mijn toekomstige NAS staat 90% van de tijd te niksen. HDD hibernation biedt uitkomst, volgens mij schakelt de NAS de schijven dan volledig uit.

Heeft het dan nog zin om Eco Green schijven te nemen, ipv normale 7200rpm schijven? Dat beetje extra wattage tijdens belasting kan ik hebben. Of maak ik hier een denkfout? De NAS schakelt de schijven met hibernation toch helemaal uit?
Waarom zou je 7200 toeren schijven willen gebruiken?
Afhankelijk welke nas je kiest is of de processor/geheugen of het netwerk de beperking.
Hoe zuinig de schijf dan is hoe beter, ook vanwege de warmte productie die bij zulke schijven lager uitvalt.

Ik weet niet hoe de prijzen nu liggen, maar meestal zijn eco green schijven nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

EricEric752 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:41:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar misschien Apache herstarten?

/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart
Nu weer een hanger gedetecteerd... bovenstaande herstart alleen Apache, DSM gebruikt vermoed ik z'n eigen service...

Edit: Via PuTTY een reboot gegeven, heb nu de CIFS functie maar even uitgeschakeld (koppelen van netwerkshares op de DS) misschien dat dit iets oplost... in beide gevallen meld ik het later wel op Syno-Forum.

[ Voor 23% gewijzigd door remy007 op 06-12-2011 19:04 ]

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Tukk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:06:
[...]

Waarom zou je dit willen?

Hoe oud zijn je oude schijven? Als deze al enkele jaren in vol gebruik zijn is het kopen van nieuwe niet een overbodig is. Als je al de oude wil gebruiken, waarom wil je dan het risico lopen dat je in de problemen komt?
Gemakzucht? Snel weer verder? Dat zou toch het voordeel moeten zijn als je een upgrade met hetzelfde merk doet? Hoe groot zijn de risico's als je een full backup hebt? Te verwaarlozen toch?

De leeftijd van mijn schijven is mijns inziens niet relevant. Ik heb twee keer raid1 2x1 erin zitten, dus als er een schijf de geest begint te geven is het tijd voor een nieuwe (liggen als spare op voorraad), niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
een onderzoek van google wijst uit dat harde schijven bijna niet meer kapot gaan als ze de erste zoveel maanden gebruik hebben overleeft. Daaruit kun je een gevolg trekken, schijven van een een jaar of ouder zijn betrouwbaar, je setup wordt er niet beter van dat je steeds schijven vervangt wegens verouderen.

Ik kan de resultaten van dat onderzoek niet zo gauw vinden, maar het kwam er ongeveer op neer dat schijven of sneuvelen in het eerste jaar of gewoon X jaar meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
lithoijen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:54:
[...]
Waarom zou je 7200 toeren schijven willen gebruiken?
Afhankelijk welke nas je kiest is of de processor/geheugen of het netwerk de beperking.
Hoe zuinig de schijf dan is hoe beter, ook vanwege de warmte productie die bij zulke schijven lager uitvalt.

Ik weet niet hoe de prijzen nu liggen, maar meestal zijn eco green schijven nog goedkoper ook.
Tja, het is er maar 1 (RAID1 weliswaar), en mijn ervaring met 5400rpm schijven is toch dat ze traag zijn.
Zou zonde zijn als de schijf de limiterende factor is van m'n NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
7200 rpm disks zijn in dit geval echt niet nodig.
Zoals men schrijft is de beperkende factor niet de rpm's van de disks.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
BartS12 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:43:
[...]

Twee fouten, die ik in ieder geval zelf een keer gemaakt heb:
- Niet updaten over https; dat werkt (werkte?) niet
- Weet je zeker dat je de juiste download hebt geselecteerd? Je moet eerst het juiste type selecteren, met het juiste aantal bays. Kijk dat nog eens na.
-Niet updaten via https. Hmm.. in ieder geval niet bewust gedaan, maar ik zal er eens na kijken
- Ik weet zeker dat ik de juiste variant heb gedownload (juiste zoek criteria ingevuld en het staat in de naam van het bestand dat die geschikt is voor de 210+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
(jarig!)
Vraagje met betrekking tot het toevoegen van een harde schijf. Ik heb een DS211j en daar zit momenteel een harde schijf in van 2 TB. Ik heb nog een harde schijf liggen van 1 TB en die wil ik graag erbij plaatsen. Deze schijf heeft altijd in mijn Popcorn Hour A110 mediaplayer gezeten, toen ik nog geen NAS had. Hij is ooit geformatteerd door de Popcorn Hour zelf, dus ik weet bijna zeker dat het bestandsformaat EXT3 is.

Mijn vraag: Kan ik de (1 TB) schijf er gewoon bij prikken? Zo ja, wat gebeurt er dan? Gaat de DS211j hem automatisch formatteren ofzo? En wordt de 2 TB schijf dan niet ook geformatteerd? Welk volume type kan ik het best kiezen?

Edit: Ik heb inmiddels uitgevonden, dat er in hoofdstuk 4 van de Engelstalige handleiding gesproken wordt over het toevoegen van harde schijven. Het is me alleen nog niet duidelijk of ik de schijf kan bijprikken als het 'volume type' van de reeds geplaatste schijf 'standard' is.

[ Voor 22% gewijzigd door den_the_man op 07-12-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ik heb nu een aantal jaren een ds209 en vind het tijd worden voor een 4 bay nas. Heb mijn ogen laten vallen op de ds411+II. ik ga de twee 1,5 TB schijven uit mijn ds209 overzetten. Maar wil er dan nog 2 van 2 TB bij plaatsen. Ben benieuwd welke schijven andere gebruikers hebben en hoe dat bevalt.

Wie kan me zijn gebruikservaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 23:28
cheiron schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:19:
Hmm.. sinds een paar dagen geeft Python bijna fulltime 100% cpu gebruik aan. Vraag mij af waar dat door komt.
Als ik nu Python deinstalleer, en daarna weer installeer, zal dit effect hebben op mijn Sickbeard, Sabnzbd en Couchpotato installaties?
Ter info nog: ben er achter gekomen dat Sickbeard de boosdoener was. Die was (ergens een vinkje veranderd een tijd geleden) mijn complete serie-map aan het indexeren. Uitgezet en opgelost

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Euh, tenzij mij iets ontgaan is, is dat een Windows package. Of is het voorstel dat ik een emulator installeer waarop dit draait? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:59:
Heb een tweetal NAS systemen die beide op een andere locatie staan. Nu wil ik deze NAS gesynchroniseerd houden met elkaar via internet.

Hoe ga ik dit aanpakken. Heb namelijk op beide locaties de volgende situatie:

NAS --> Router --> Modem

NAS heeft een vast IP en is bekend in de router. Maar hoe ga ik nu de NAS beschikbaar stellen aan het internet? Port Forwarding in de Router, of dient dit ook in de modem plaats te vinden? (Ubee van Ziggo).

Dan het synchroniseren, naar mijn weten werkt de synchronisatie maar 1 kant op? Of zijn er ook opties die zowel checked wat op eigen NAS staat als op de andere NAS?
Iemand die hier een antwoord op heeft, of dit werkend heeft draaien? Want ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:01
Heb je de UBEE met wifi (dat is al een router en kan jouw router weg) of de UBEE zonder wifi dan heb je wel een router nodig. Dan moet je de juiste poorten open zetten en het syncen in stellen (te vinden via google dat laatste, en eerst wellicht ook)

In je bericht is niet duidelijk tot waar je gekomen bent en vanaf waar je vastloopt, dus is hulp ook lastig te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
stormfly schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:11:
Heb je de UBEE met wifi (dat is al een router en kan jouw router weg) of de UBEE zonder wifi dan heb je wel een router nodig. Dan moet je de juiste poorten open zetten en het syncen in stellen (te vinden via google dat laatste, en eerst wellicht ook)

In je bericht is niet duidelijk tot waar je gekomen bent en vanaf waar je vastloopt, dus is hulp ook lastig te geven.
De Synology's hebben wie EZ-internet de mogelijkheid de router in te stellen. (WRT610n) dat gaat wel goed, ook portforwarding lijkt goed te gaan. Ik vermoed dat ik de ubee (WIFI uitgeschakeld) ook moet aangeven dat die moet forwarden. Vul ik nu namelijk IP in met portnummer geforward kom ik op mijn router terecht ipv de Synology. Dat lijkt mij niet de bedoeling...

Ergens zit er een denkfout ergens. Of gaat er iets niet goed. Ben alleen even abuis geworden waar niet goed gaat. Kan ook zijn dat de Synology het niet goed instelt bij de WRT610n alleen check ik de portforwarding tabel staat de synology er wel in met de juist poort. Maakt het wat raar... want als ik met het ip en poortnummer connect kom ik dus bij de wrt610n uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:01
Het probleem zit in twee routers, je zou de tweede router uit moeten schakelen DWZ alle poorten in de LAN porten stoppen en de WAN port van je 2e router onbenut laten. Je eerste router port forward waarschijnlijk wel goed gezien het feit dat je op je 2e router komt gaat het daar mis.

home user router snappen meestal niet dat er twee routers achter elkaar kunnen, met DD-WRT firmware kan je dit wel goed routeren.

Dus 2e router eruit (dmv alle porten in het LAN segment steken) en dan forwarding controleren in de UBEE en dan moet het gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
sn0w13 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:27:
[...]

Ik gebruik Goodplayer om MKV's (max 720P) te streamen vanaf mijn Synology +1010 naar mijn Ipad 2.
Ok, dus deze speelt direct vanaf een share zonder verdere installatie van software een MKV af op mijn iPhone/iPad?

Ook nog met subs?

Dank.

Edit: met alleen Synology apps is dat dus niet te bewerkstelligen?

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 07-12-2011 22:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Wicked-Game schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:15:
[...]

De Synology's hebben wie EZ-internet de mogelijkheid de router in te stellen. (WRT610n) dat gaat wel goed, ook portforwarding lijkt goed te gaan. Ik vermoed dat ik de ubee (WIFI uitgeschakeld) ook moet aangeven dat die moet forwarden. Vul ik nu namelijk IP in met portnummer geforward kom ik op mijn router terecht ipv de Synology. Dat lijkt mij niet de bedoeling...

Ergens zit er een denkfout ergens. Of gaat er iets niet goed. Ben alleen even abuis geworden waar niet goed gaat. Kan ook zijn dat de Synology het niet goed instelt bij de WRT610n alleen check ik de portforwarding tabel staat de synology er wel in met de juist poort. Maakt het wat raar... want als ik met het ip en poortnummer connect kom ik dus bij de wrt610n uit.
Laat je modem door Ziggo in bridge mode zetten zodat je alle router functionaliteit van de WRT610n kan benutten! Router functie van de UBEEs of Cisco's lijkt nog al te falen waardoor een eigen router stukken beter werkt!

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Brickman schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:16:
[...]

Laat je modem door Ziggo in bridge mode zetten zodat je alle router functionaliteit van de WRT610n kan benutten! Router functie van de UBEEs of Cisco's lijkt nog al te falen waardoor een eigen router stukken beter werkt!
Moet ziggo dit doen, of kan ik dit zelf in de UBEE instellen? En dat de WRT610N beter zal routeren dan de UBEE twijfel ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Wicked-Game schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:00:
[...]

Moet ziggo dit doen, of kan ik dit zelf in de UBEE instellen? En dat de WRT610N beter zal routeren dan de UBEE twijfel ik niet aan.
Met Ziggo contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Wicked-Game schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:00:
[...]

Ik zou het iets anders doen (je gebruikt dan alleen nog maar de WRT610N)
  1. UBEE: DHCP uit, het IP even onthouden (waarschijnlijk 192.168.1.1). Firewall uit en 192.168.0.1 in de DMZ zetten
  2. Kabel van de UBEE in de WAN poort van WRT610N
  3. WRT610N instellen op 192.168.0.1, DHCP aanzetten, zorgen dat de WAN het IP 192.168.1.2 krijgt
ét voila! Alle internetverkeer wordt nu alleen nog maar door de WRT610N gerouterd!

Sowieso gaat het niet goed als je de Ubee in bridge zet wanneer je telefonie hebt via dit modem...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:10:
[...]

Ok, dus deze speelt direct vanaf een share zonder verdere installatie van software een MKV af op mijn iPhone/iPad?

Ook nog met subs?

Dank.

Edit: met alleen Synology apps is dat dus niet te bewerkstelligen?
GoodPlayer op iPhone 4S tegen DS211.

Mwah, een matig resultaat.
Sommige series worden niet of haperend afgespeeld. Alles 720p.
Via UPnP.

WebDAV krijg ik niet werkend niet op http en niet op https.
DS File van Synology zelf werkt wel dus ik weet dat WebDAV goed staat ingesteld.

Jammer! Andere suggesties?

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 43 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.