Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
is een webinterface niet complete overkill voor het weergeven van /etc/crontab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
kraades schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

Een niet zo hele nette...

wget -qO- "http://diskstation:8080/sabnzbd/api?mode=qstatus&output=
json|xml&apikey=$apikey" | grep "'mbleft': 0.0" | echo $?

...geeft 0 terug als mbleft op 0 staat.

($apikey is jouw apikey)
Geen idee of iemand interesse heeft, maar ik heb dit concept (conditionele shutdown gebasseerd op Sabnzbd) wat uitgebreid. Ik wilde bovendien eens python uitproberen, dus heb het volgende python script gemaakt, wat je in de crontab kan toevoegen zodat hij elke 5 min. oid kijkt of hij uit kan. Omdat het de eerste python poging is, is het vast neit ideaal, maar het werkt iig prima bij mij.

Het script checkt in volgore:
  • De aanwezigheid van een lockfile (ik heb nog geen handige manier gevonden om het aanmaken en verwijderen hiervan in de DSM te doen. Mijn skills met webpages is ongeveer 0)
  • Of sab klaar is met downloaden en postprocessing
  • Of mijn HTPC nog aan staat (sluit zichzelf af na enige inactiviteit, als hij aan staat wil ik dus evt. de diskstation nog gebruiken)
  • Of er een backup draait via Rsync (message zegt "or planned" waarmee ik wil zorgen dat als er 1tje gepland staat binnen een bepaalde tijd hij ook aan blijft, maar dat heb ik nog niet geïmplementeerd)
Doe er je voordeel mee!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
#!/opt/bin/python

import urllib2
import socket
import sys
import os
from subprocess import call

# The address to your HTPC
HTPCAdress = 'HTPC'

# The address and port to your SABnzbd web interface
sabnzbdAddress = 'localhost:8080'

# The API Key required to interact with your SABnzbd web interface
sabnzbdAPIKey = 'xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx'

# lock file loczation
lockfile = "/usr/local/shutdown.lock"

# url timeout in seconds
timeout = 20
socket.setdefaulttimeout(timeout)

#Generic url request class. Contains the 'page' attribute, containing the xml/html file as string
class xmlPage:
    def __init__(self, url):
        self.page = self.page(url)

def page(self, url):
        req = urllib2.Request(url)
        try: handle = urllib2.urlopen(req)
        except IOError, e:
            sys.exit("Connection Error: " + str(e))
        else:
            return handle.read()

class sabStatus:
    def __init__(self):
        pass

#Check if queue is empty, returns True if empty
    def queueEmpty(self):
        queue = xmlPage('http://' + sabnzbdAddress + '/sabnzbd/api?mode=queue&output=xml&limit=1&apikey=' + sabnzbdAPIKey).page
        if (queue.find('<index>0</index>')) < 0:
            return True
        else:
            return False

#check if postprocessing is done, returns True if done
    def postProcessingDone(self):
        history = xmlPage('http://' + sabnzbdAddress + '/sabnzbd/api?mode=history&output=xml&limit=1&apikey=' + sabnzbdAPIKey).page
        if (history.find('<action_line></action_line>')) >= 0:
            return True
        else:
            return False

#Check if sabnzbd has both an empty queue and no postprocessing, returns True if done
    def done(self):
        if (self.queueEmpty() and self.postProcessingDone()):
            return True
        else:
            return False

class HTPCStatus:
    def __init__(self):
        pass

#check if HTPC is alive by pinging
    def alive(self):
        if (call(["ping", "-c", "1", "-w" ,"5", HTPCAdress], stdout=open('/dev/null', 'w'))) == 0:
            return True
        else:
            return False

class RsyncStatus:
    def __init__(self):
        pass

#check if rsync is running using pidof
    def running(self):
        if (call(["pidof", "rsync"])) == 0:
            return True
        else:
            return False

class LockStatus:
    def __init__(self):
        pass

#check if lock file is present
    def locked(self):
        if (os.path.isfile(lockfile)):
            return True
        else:
            return False

if __name__ == "__main__":
    message = "Not shutting down: "
    if (LockStatus().locked()):
        sys.exit(message + "Shutdown blocked by lock file\n")
    if not(sabStatus().done()):
        sys.exit(message + "SABnzbd not finished\n")
    if (HTPCStatus().alive()):
        sys.exit(message + "HTPC is running\n")
    if (RsyncStatus().running()):
        sys.exit(message + "Rsync is running or planned\n")
    else:
        print("SABnzbd finished, HTPC not running, no backup in progress: shutting down Disk Station")
        #Synology shutdown command
        call("poweroff")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ok, laat ik het anders formuleren.
Ik heb een iPhone waarmee ik Spotweb, CP, SB, Synology zelf, de hele handel kan bedienen.
Ik wil echter ook bv. Subliminal op afroep kunnen draaien. Webmin heeft dan zo'n mooie "run now" knop.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook programDir en cfgFile kunnen opnemen en de gegevens daaruit laden. Als je dan de API key of port wijzigt, gaat het script automagisch mee.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
from sys import path, stdout
path.append (programDir + '/sabnzbd/utils')
from configobj import ConfigObj
miscCfg = ConfigObj ('$cfg')['misc']
try :            host=miscCfg['host']
except KeyError: host='127.0.0.1'
try :            port=miscCfg['port']
except KeyError: port='8080'
try :            username=miscCfg['username']
except KeyError: username=''
try :            password=miscCfg['password']
except KeyError: password=''
try :            apikey=miscCfg['api_key']
except KeyError: apikey=''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kraades schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:18:
Ok, laat ik het anders formuleren.
Ik heb een iPhone waarmee ik Spotweb, CP, SB, Synology zelf, de hele handel kan bedienen.
Ik wil echter ook bv. Subliminal op afroep kunnen draaien. Webmin heeft dan zo'n mooie "run now" knop.
Dat moet volgens mij niet zo moeilijk zijn, ik ben een ongelooflijke php-noob, maar nightspirit heeft daar vast wel een werkende oneliner voor...

Gewoon een phpscriptje gooien in je webroot met zoiets erin, link bezoeken en subliminal start (of maak een knop ofzo):
PHP:
1
2
3
4
5
<?php

$result = exec("/usr/bin/local/subliminal -l nl -p OpenSubtitles /home/kraades/Films");
Print $result
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je verplicht bij de 411 slim , bijvoorbeeld 4x dezelfde HDD toe te passen of mag je bijv ook 2x 2tb en 2x 1 tb toepasssen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
In de 411 slim passen alleen maar 2,5" harde schijven en die zijn er niet in 2 TB varianten. Verder kun je wel meerdere typen harde schijven combineren bij het gebruik van SHR geloof ik. Weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja dat kan, maar dat staat ook heel duidelijk omschreven op de site.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:30:
Sinds een kleine week heb ik men eerste Synology (een DS212+) in huis.

(knip)

Op mijn todolijstje staan nog :
- koppelen met een 3TB usb3 externe schijf als backup

(knip)
Hier las ik dat de snelheid van USB3.0 tegenvalt http://www.synology-forum...-3.0-zu-langsam-bei-DS212

Heb jij al kunnen testen? Ben benieuwd of de DS212+ echt gebruik kan maken van de USB3.0 snelheid of dat het alleen marketing is.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Een vraagje aan de kenners, mogelijk is het al eerder genoemd maar is er een grote kans dat de DS110J binnenkort een opvolger krijgt? Aangezien het mijn eerste NAS wordt zou ik het zonde vinden om meteen een 'oud' model te kopen.

Bedankt alvast als iemand het weet 8)

Verwijderd

DS111 is een 1-bay upgrade

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 00:10 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Hmm, crap. Ik dacht dat ik mee kon doen aan een loting voor het winnen van een nieuwe 212j. Is het alleen toegestaan als je in de UK woont :(

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Aargh. Support ticket ingelegd omdat ik sinds de laatste DSMupdate niet meer naar USB kon backuppen, krijg ik dit nadat ik hun m'n kernel log heb gegeven:

"From the log, it seems the DS motherboard is defected, please kindly do an RMA with the local reseller to get it repaired procedure."

Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ruim 2 jaar geleden gekocht bij wifimedia (kan daar nergens iets vinden over garantietermijn overigens) maar in de cryptische omschrijvining op Synology.nl leidt ik af dat de garantietermijn 2 jaar is. Iemand ervaring met RMA'en? Ik heb ook geen plek om extern "even" 6TB aan data te parkeren in de tussentijd.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hoeft je schijven niet te RMA'en natuurlijk...

• catchingfire
Snap ik, maar gaat dat altijd plug&play passen als ik eenzelfde DS terug krijg (DS409+)? En dan daarbij... DS sowieso minimaal een week kwijt, risico van dataverlies, en dan nog het onbekende kostenplaatje.

Als het alleen een probleem met de USB poorten is neem ik liever geen risico en backup ik wel via netwerk of probeer ik eSATA.

van de migratie-instructies word ik ook niet echt vrolijk:
http://www.synology.com/t...w_to_migrate.php?lang=enu
http://forum.synology.com..._between_Synology_Systems

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Van mijn DS508 ging ook het moederbord kapot. Dat was binnen de garantieperiode van 3 jaar (op dat model) en had binnen twee dagen een nieuwe (mobile-harddsik), terwijl men eerst zei dat ze niet meer in voorraad waren. Zou het gewoon proberen, je hebt het oordeel van Synology en afgezien van de garantieperiode moet een apparaat gewoon gedurende zijn levensduur functioneren. Die is nog niet voorbij.

Maar die 6GB, heb je geen backup? Zonder backup zo'n NAS runnen lijkt niet erg verstandig voor belangrijke data.

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
Ik probeer m'n NAS extern te benaderen, moet ik nu mijn poorten instellen in ZyXEL P-2602R-D1A (Telfort modem) en/of in mijn Sitecom WL-342v2 (router) waar de NAS mee aangesloten is

Modem zit trouwens op xxx.xxx.1.xxx, m;n router en NAS zitten op xxx.xxx.0.xxx, maakt dit uit?

[ Voor 0% gewijzigd door HarryInDeWarrie op 24-11-2011 19:35 . Reden: typo ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

HarryInDeWarrie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:34:
Ik probeer m'n NAS extern te benaderen, moet ik nu mijn poorten instellen in ZyXEL P-2602R-D1A (Telfort modem) en/of in mijn Sitecom WL-342v2 (router) waar de NAS mee aangesloten is

Modem zit trouwens op xxx.xxx.1.xxx, m;n router en NAS zitten op xxx.xxx.0.xxx, maakt dit uit?
Zoals voor elke service zal je ook voor je diskstation de juiste poorten moeten openen. Verder is twee routers achter elkaar niet echt de beste oplossing. Je zal in je huidige situatie in ieder geval twee keer moeten poort mappen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• HarryInDeWarrie
Ok bedankt!
Wat betreft de 2 routers, de ZyXEL is m'n modem, en de Sitecom is voor de WiFi is er een mogelijkheid om de 'router' functie uit te schakelen in m'n ZyXEL?

Verwijderd

Neem de handleiding er eens bij zou ik zeggen..?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Het spijt me dat ik het zeg, maar je vragen hebben bijzonder weinig van doen met de synology.
Wat jij wilt weten (2 maal achter elkaar poortmappen, of router functies uitschakelen) is echt terug te vinden in honderden topics hier op GoT.

Verwijderd

HarryInDeWarrie schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:25:
Ok bedankt!
Wat betreft de 2 routers, de ZyXEL is m'n modem, en de Sitecom is voor de WiFi is er een mogelijkheid om de 'router' functie uit te schakelen in m'n ZyXEL?
Jazeker, als je de DHCP server op de Zyxel uitschakeld, dan schakel je de 'router' functie uit. Het is echter beter om de DHCP server van de Zyxel niet uit te schakelen. Beter is het om de DHCP server van de Sitecom uit te schakelen. De Sitecom functioneert dan enkel als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
kraades schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:55:
Ik ben op zoek naar een web interface voor cron jobs zoiets als in Webmin.
Heeft iemand een suggestie?

Is Webmin eigenlijk te installeren op een Synology?
Ik vond wel wat berichten hierover maar die zijn al van een tijd terug.
Je kan cronjob.spk gebruiken

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Weer geen antwoord van support op m'n vraag WAT er nu defect is op m'n mainboard. Alleen:

"Please directly contact the local reseller to get it repaired procedure. If it is under warranty, normally it will take 2~8 weeks with processing, and this may depend on your location.
If the local reseller would not help, because it is out of warranty, you may need to purchase another motherboard which we have list the quote below:

* DS409+(PCBA): USD$320
* The freight (without VAT): USD$25

* Total Sum: USD$345"

ACHT WEKEN ? 345USD zonder tax? :S Het is dat ik de met een 411j niet uit de voeten kan (gebruik squeezecenter, sabnzbd en bittorrent) anders is dat nog een veiliger alternatief, met weer 2 nieuwe garantiejaren voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb sinds gisteren de simpelste (en goedkoopste) telg uit de Synology-serie, de DS110J 8)

Tot nu toe ben ik er enorm tevreden over. In het begin was het even wennen, maar eigenlijk heb ik het meeste geprobeerd zonder handleiding. Het is te hopen dat de prijzen voor harde schijven binnenkort gaan zakken, want in dit tempo ben ik snel een grotere nodig, dat is eigenlijk het enige nadeel 8)

Ik heb nog wel een vraag. Afgelopen nacht heb ik Downloadstation gebruikt voor 3 downloads. Dit ging prima, echter parren en unrarren doet ie dus niet automatisch. Vandaar dat ik nu SABNZB+ als pakket heb geinstalleerd.

Als ik de Synology via de poweropties nou om bijv. 0100 uur vannacht laat aangaan en de NZB's zijn ingeladen start SABNZB+ dan ook vanzelf of moet ik dit via een taakplanner instellen ergens?

Eigenlijk is dat de enige vraag en ik ben dan ook zeer tevreden met deze Synology bang for bucks-aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dank je.
Ik twijfel omdat het niet erg recent is en de eerste melding die ik lees is dat het niet lekker werkt op DSM 3.2.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
objectief2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:20:
Ik heb nog wel een vraag. Afgelopen nacht heb ik Downloadstation gebruikt voor 3 downloads. Dit ging prima, echter parren en unrarren doet ie dus niet automatisch. Vandaar dat ik nu SABNZB+ als pakket heb geinstalleerd.
Downloadstation heeft geen par en unrar functie :)
Als ik de Synology via de poweropties nou om bijv. 0100 uur vannacht laat aangaan en de NZB's zijn ingeladen start SABNZB+ dan ook vanzelf of moet ik dit via een taakplanner instellen ergens?
Uhmm.. probeer het eens uit. En als je niet wilt wachten tot 1.00 dan programmeer je een paar uur eerder om te testen.
Ik gok overigens ja, dat werkt. Maar gewoon uitproberen dus.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-11-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Die van mij staat op elke dag shutdown 03:00. Als ik dan de volgende keer de DS weer aanzet gaat hij vrolijk verder met de download waar hij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
kraades schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:27:
[...]

Dank je.
Ik twijfel omdat het niet erg recent is en de eerste melding die ik lees is dat het niet lekker werkt op DSM 3.2.
Als je eerst init_3rd_party installeert werkt het wel hoor. Zie ook http://wizjos.endofintern...ndex.php/scripts/cronjobs

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
catchingfire schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:38:
Aargh. Support ticket ingelegd omdat ik sinds de laatste DSMupdate niet meer naar USB kon backuppen, krijg ik dit nadat ik hun m'n kernel log heb gegeven:

"From the log, it seems the DS motherboard is defected, please kindly do an RMA with the local reseller to get it repaired procedure."

Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ruim 2 jaar geleden gekocht bij wifimedia (kan daar nergens iets vinden over garantietermijn overigens) maar in de cryptische omschrijvining op Synology.nl leidt ik af dat de garantietermijn 2 jaar is. Iemand ervaring met RMA'en? Ik heb ook geen plek om extern "even" 6TB aan data te parkeren in de tussentijd.
mijn ervaring met wifimedia op dat gebeid is bijzonder positief. Mocht je geen bon meer hebben dan kun je altijd nog evt een afschrift zoeken mocht je het bedrag gepind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Iemand hier al eens geprobeerd om met CIFS (Common Internet File System) de opslag capaciteit van een non-synology te gebruiken (in dit geval een IcyBox)? Als ik dit instel, dan laad de Synology alle gegevens in, maar geeft niet netjes door dat het mappen zijn. Als gevolg, dat Windows denkt dat de map een leeg bestand is. Pas na een F5 dan laat Windows netjes zien dat het mappen zijn, en zijn deze ook te benaderen.

Screenshot, CIFS koppeling naar FS02 in DSM:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HKFx1aZVknaFzSuiwbl5T3pA/full.png

Screenshot, CIFS benadering via Windows:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5F0TzijrpTm24LBd297tVBto/full.png

Ik ben hier wat mee aan het experimenteren, omdat ik de IcyBox nog had liggen (gebruikte ik voor de Synology).

Tevens ga ik de IcyBox gebruiken voor Systeem-images en (af en toe) gebruikte software op te slaan, zodat dit niet van de opslag capaciteit van de Synology af gaat.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je vanaf windows via cifs via je synology op je icybox willen om het te testen?
Ik zou het gewoon r\echtstreeks vanaf je synology testen dmv ssh of scp.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-11-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

remy007 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 14:08:
Iemand hier al eens geprobeerd om met CIFS (Common Internet File System) de opslag capaciteit van een non-synology te gebruiken (in dit geval een IcyBox)? Als ik dit instel, dan laad de Synology alle gegevens in, maar geeft niet netjes door dat het mappen zijn. Als gevolg, dat Windows denkt dat de map een leeg bestand is. Pas na een F5 dan laat Windows netjes zien dat het mappen zijn, en zijn deze ook te benaderen.
Is denk ik een bug in de syno.
Ik heb het probleem bij alle shares die gemapped staan van Windows machines in het netwerk.
Moet altijd F5 doen wil ik zien dat het mappen zijn.
Maar goed, is ook een nieuwe feature. Wel slordig dat dat door de testfase is gekomen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Okay, ik wordt helemaal gestoord nu, ben al 3 dagen bezig om mijn DS212J via het internet zichtbaar te maken maar het lukt me totaal niet. :? |:( Welke IP adressen + poorten ik precies waar moet forwarden...Dat blijft na vele tutorials en voorbeelden lezen op diverse forums een mysterie voor mij! Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er dus nog steeds niet uit... 8)7

Setup: Zyxel Modem ---> TP-Link Router ---> NAS. Provider = Telfort (Nog wel)

Modem: Firewall op de modem even uitgezet, deze staat wel aan op de router uiteraard.
WAN
  • IP Adres: 212.182.131.1xx
  • IP Subnet: 255.255.252.0
  • Default Gateway: 212.182.131.2xx
LAN
  • IP Adres: 192.168.1.2xx
  • IP Subnet: 255.255.255.0
  • Default Gateway: Server
Router:
WAN
  • IP Adres: 192.168.1.3x
  • Subnet mask: 255.255.255.0
  • Default Gateway: 192.168.1.2xx
LAN
  • IP Adres: 192.168.0.x
  • Subnet Mask: 255.255.255.0
Synology NAS Deze heeft een vast IP adres.
Algemeen
  • Standard Gateway: 192.168.0.x
Netwerkinterface
  • IP Adres: 192.168.0.x01
De Grote vraag, welke IP adressen moet ik forwarden op welk apparaat??? Of moet ik de Modem misschien in "Bridge" Modus zetten?

bij voorbaat dank!! _/-\o_

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik heb een DS-211 en aangezien ik sinds kort een iMac heb, heb ik de NAS ingesteld als Time Machine backup server. Het hele gebeuren werkt prima.

Echter heb ik het volgende probleem. Ik heb nog een DS-111 staan bij mijn schoonmoeder. De DS-211 backup'd 's nachts de hele boel naar deze DS-111. Op deze manier heb ik op twee plaatsen mijn data. Sinds ik de Time Machine folder heb toegevoegd aan deze remote backup, werkt het backuppen niet meer. Ik krijg meteen een foutmelding ("Error: Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.").

Uiteraard heb ik naar de permissies gekeken maar zover ik kan zien, staat deze goed. De andere punten zijn niet of moeilijk te controleren.

Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk om van een Time Machine folder een backup te maken naar een remote NAS? En zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar. Zelf heb ik nu het idee dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Orandajin schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:49:
Okay, ik wordt helemaal gestoord nu, ben al 3 dagen bezig om mijn DS212J via het internet zichtbaar te maken maar het lukt me totaal niet. :? |:( Welke IP adressen + poorten ik precies waar moet forwarden...Dat blijft na vele tutorials en voorbeelden lezen op diverse forums een mysterie voor mij! Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er dus nog steeds niet uit... 8)7

Modem: Firewall op de modem even uitgezet, deze staat wel aan op de router uiteraard.
WAN
LAN
Router:
WAN
LAN
Algemeen
Netwerkinterface
De Grote vraag, welke IP adressen moet ik forwarden op welk apparaat??? Of moet ik de Modem misschien in "Bridge" Modus zetten?

Ik heb deze opstelling (Zyxel van Telfort- TP-Link switch bedraad, pc,s)

Het enige wat ik heb gedaan is de Synology een vast/statisch ip gegeven in de range die de Zyxel uitdeelt, bijv. 192.168.1.100. Vervolgens heb ik in het modem bij NAT een rule gemaakt voor dit ip-adres met poort 5000. Mogelijk moet je dit in de TP-Link ook nog doen als die DHCP aan heeft staan. Het beste is trouwens om deze gewoon als draadloze switch te gebruiken en draadloos op je Zyxel uit te zetten.

Zo moet het wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Orandajin schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:49:

WAN
LAN
Router:
WAN
LAN
Algemeen
Netwerkinterface

Ik denk dat je setup onnodig complex is? Waarom routeer je zo vaak intern, bij een normaal netwerk (waar jij waarschijnlijk de tuorials van gelezen hebt) is er maar 1 LAN segment bijvoorbeeld 192.168.1.XXX waarin alle devices achter de WAN (= internet) routeer zitten.

Denk dat je beter daar op kunt focussen ipv 2x te routeren, je hebt immers 192.168.1.XXX en 192.168.0.XXX die kan je beter mergen naar 1 netwerk. En dan hoef je zoals hierboven aan gegeven maar 1 NAT rule te maken.

EDIT: Jou provider modem is een router en daar achter heb je ook een router :+ probeer je Provider modem LAN port eens in de LAN poort van je 2e routeer te stoppen en op je 2e router DHCP uit te zetten dan ben je er. Je gebruikt dan geheel niet de WAN poort van je 2e router. Dan krijg je vanuit je eerste router IP adressen en is de rest een switchend LAN in hetzelfde segment.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 27-11-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Dank jullie voor jullie snelle antwoord! De Modem heeft maar 1 uitgang, het is een oude standaard modem met 1 internet aansluiting en twee voip aansluitingen. Die complexe setup is standaard zo helaas...

Ik zal eens proberen en houd jullie op de hoogte.

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank voor de update. Als je het zo doet als Wopper zegt moet het lukken. Ik ken het modem, en dat het 1 uitgang heeft is geen probleem.

1. Je kunt het beste de Zyxel laten routeren, dus DHCP aan.
2. DHCP op je TP-Link zet je uit en je geeft deze draadloze router eerst een eigen statisch/vast IP-adres in de range die de Zyxel uitgeeft. Bijvoorbeeld dus 192.168.1.90
3. Nu doe je de LAN-kabel uit de Zyxel in poort 1,2,3 of 4 van je TP-Link. Zolang je deze maar niet in de internetpoort van dit apparaat stopt.
4. De Zyxel deelt nu de IP-adressen uit en je kunt je Synology bijv. een vast IP geven van 192,168.1.100. Zo is deze makkelijk benaderbaar via je webbrowser.

Succes ermee en voor vragen weet je waar je moet zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met nzbGet? Ik heb een kant en klare SPK geinstalleerd op mijn DS211J die ik hier vandaan geplukt heb: http://www.nzbvortex.com/...ontent&view=article&id=53 Ik heb een public share map aangemaakt en mijn eweka usenet account ingevuld, maar er blijft "connection refushed" staan. iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Ik ben van plan om binnenkort een DS110J aan te schaffen, tevens mijn eerste NAS dan. Qua mogelijkheden zal ie prima voldoen verwacht ik, voornaamste zal Sabnzbd zijn zodat 's nachts tv series worden gedownload.

Het enige waar ik nog over twijfel is de huidige situatie mbt de harde schijven. De prijzen zijn nu ontzettend hoog, en ik heb enkel een WD Mybook 500GB staan. Nu wil ik dus voorlopig de interne bus van de DS110J niet gebruiken en als tussenoplossing de externe hdd eraan hangen. Is dit mogelijk? Zo niet, wat zou dan een betere oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb de DS110J sinds vorige week en ik gebruik de interne bus gewoon. Dit werkt het veiligst vind ik al zal het met een externe harde schijf ook prima werken. Ik zou die 500GB gewoon eruit halen en gebruiken. Let er wel op dat die schijf eerst wordt geformateerd door de Synology dus data ben je kwijt tenzij je het over hebt gezet.

Ik gebruik trouwens een 250GB SATA1-schijf totdat de prijzen weer zakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 21:07
Heeft iemand dit al eens geprobeerd te installeren op een Synology? Zou ideaal kunnen zijn als goedkope online backup oplossing.

google-docs-fs
This will allow you to mount your Google Docs account as you would a normal filesystem. You will then be able to use it as if it were a file system on your hard disk, with all operations being transmitted seamlessly to Google Docs.
Written in Python using the FUSE API, this tool should be portable across all systems that have a FUSE implementation (including Linux, Mac OSX, and FreeBSD).

System Requirements
Python >= 2.5
fuse-python >= 0.2
gdata-python >= 2.0.0

edit:
ahh crap, ze zijn nog niet helemaal bij:
"google-docs-fs does not support the new feature of Google Docs which allows any file type to be stored. I am looking to add this in future releases."

[ Voor 13% gewijzigd door rintje op 28-11-2011 11:50 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik wil binnenkort eens kijken naar een usb station 2, aangezien ik de Nas alleen als 24/7 download server ga gebruiken. Zijn er mensen met ervaringen hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
SL65 schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:48:
Ik wil binnenkort eens kijken naar een usb station 2, aangezien ik de Nas alleen als 24/7 download server ga gebruiken. Zijn er mensen met ervaringen hier? :)
Ik ben bang dat dit helaas vrij kansloos gaat zijn gezien de specs, 800mhz (marvell voor zover ik kan zien) met 128MB ram. de Diskstations met hoger geklokte Marvells hebben al problemen met het halen van goede snelheden bij het downloaden.

Voor echt 24/7 downloaden zou ik minimaal naar een atom based oplossing kijken, voor incidenteel downloaden kan een marvell oplossing misschien wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Dennism schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:22:
[...]

Ik ben bang dat dit helaas vrij kansloos gaat zijn gezien de specs, 800mhz (marvell voor zover ik kan zien) met 128MB ram. de Diskstations met hoger geklokte Marvells hebben al problemen met het halen van goede snelheden bij het downloaden.

Voor echt 24/7 downloaden zou ik minimaal naar een atom based oplossing kijken, voor incidenteel downloaden kan een marvell oplossing misschien wel voldoen.
Is het echt zo erg? Download nu gewoon met een desktop (draadloos) en haal zo'n 1,5 m/b (via spotnet) kan niet slechter worden lijkt me. Zeker aangezien ik de nas met draad aansluit. 24/7 bedoelde ik meer mee dat het gebruik wordt voor alleen veel downloaden.

Maar zijn er betaalbare aanraders? (lees onder de 200 euro)

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 28-11-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cuberob schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:39:
Heeft iemand hier toevallig plex media server draaien op zijn synology? Ben heel benieuwd naar de ervaringen. Heb momenteel een ds 210+ maar daar op werkt het uiteraard niet. Nu zit ik de laatste tijd te twijfelen of ik wil upgraden naar een ds1511+, sowieso zal squeezeserver, couchpotato, sickbeard en headphones beter draaien. Maar dan kan ik ook een teamspeak3 servertje op mijn nas gaan hosten en uiteraard PLEX media server! Nu is plex mediaserver momenteel instaat om alles te encoden zodat ik het zelfs op mijn tablet en telefoon kan kijken en dat werkt echt BRIL-JANT (draaiend op een i3). Maar kan de dualcore atom uit de ds1511+ dat ook..? 1080p lijkt mij niet maar als hij mijn 720p tv-series on the fly kan encoden ben ik al super blij! Vandaar benieuwd naar de ervaringen, of iemand even kan proberen een 720p file naar een ipad/iphone/android toestel te streamen om te kijken hoe dat gaat, thanks!
Ben hier ook benieuwd naar. Wil een DS212+ kopen, maar werkt plex daar lekker op? Wil uiteindelijk naar een setup met een plex-enabled tv (of eerst een LG bluray speler), en een ipad/iphone of android toestel als remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

ZaZ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:53:
[...]

Is denk ik een bug in de syno.
Ik heb het probleem bij alle shares die gemapped staan van Windows machines in het netwerk.
Moet altijd F5 doen wil ik zien dat het mappen zijn.
Maar goed, is ook een nieuwe feature. Wel slordig dat dat door de testfase is gekomen
Ik vermoedde al dat het een bug zou zijn, het was ook om te testen nu :). Heb het weer uitgeschakeld inmiddels.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 14:31
SL65 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:10:
[...]

Is het echt zo erg? Download nu gewoon met een desktop (draadloos) en haal zo'n 1,5 m/b (via spotnet) kan niet slechter worden lijkt me. Zeker aangezien ik de nas met draad aansluit. 24/7 bedoelde ik meer mee dat het gebruik wordt voor alleen veel downloaden.

Maar zijn er betaalbare aanraders? (lees onder de 200 euro)

Alvast bedankt :)
Ik denk dat zelfs een 1 disk NAS het een stuk beter zal doen dan de USB station daar deze uit mijn hoofd een 1600 mhz cpu heeft en 256 Mb Ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 16-09 22:53
Darkzell schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:52:
Ik ben van plan om binnenkort een DS110J aan te schaffen, tevens mijn eerste NAS dan. Qua mogelijkheden zal ie prima voldoen verwacht ik, voornaamste zal Sabnzbd zijn zodat 's nachts tv series worden gedownload.

Het enige waar ik nog over twijfel is de huidige situatie mbt de harde schijven. De prijzen zijn nu ontzettend hoog, en ik heb enkel een WD Mybook 500GB staan. Nu wil ik dus voorlopig de interne bus van de DS110J niet gebruiken en als tussenoplossing de externe hdd eraan hangen. Is dit mogelijk? Zo niet, wat zou dan een betere oplossing zijn?
nee,dsm is een os wat op de interne schijf wordt geïnstalleerd. je kunt wel ff een el cheap schijf er in hangen, maar het is zonde om alle configureraties later opnieuw te moeten doen, vind ik

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik ben op zoek naar ene goede HD camera voor beveiliging. Iemand een suggestie van een camera die erg goede kwaliteit af levert.

Er draait nu een Foscam maar dat vind ik zeer matig kwa beeld. Voor het geld is het een goede camera om mee te babysitten maar niet om beveiligings functies te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:18:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar. Wil een DS212+ kopen, maar werkt plex daar lekker op? Wil uiteindelijk naar een setup met een plex-enabled tv (of eerst een LG bluray speler), en een ipad/iphone of android toestel als remote.
helaas nooit een reactie gekregen en uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om zelf een servertje samen te stellen. Ik wil er dus sickbeard, headphones, couchpotato, squeezeserver en plex server op draaien en was toch bang dat de atom te krap zou worden. Ga nu voor systeem met een i3 (waarvan ik weet dat hij 1080p live kan transcoden), dat is nog (een stuk) goedkoper ook!

Enige is het os... Jammer dat ik DSM moet gaan missen, ga het nu eerst maar is proberen met windows home server 2011. Hoop dat dat een beetje gaat bevallen, anders is kijken naar freenas en alternatieven.

Helaas nog geen ervaringen van whs vs. dsm vandaag omdat komplett het als enige laat afweten met hun "vandaag besteld morgen in huis" service :(. Heb alles behalve de processor en os in huis! Maar mocht er interesse zijn naar mijn ervaringen van dsm -> whs2011 hoor ik het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Chadi schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:03:
Ik ben op zoek naar ene goede HD camera voor beveiliging. Iemand een suggestie van een camera die erg goede kwaliteit af levert.
Axis M1054. Zowel dag als nacht. Deed het vooral s'nachts heel erg veel beter dan mijn Axis M1011-W.
pricewatch: Axis M1054

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
_Arthur schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:33:
[...]

Axis M1054. Zowel dag als nacht. Deed het vooral s'nachts heel erg veel beter dan mijn Axis M1011-W.
pricewatch: Axis M1054
Ziet er mooi uit alleen zoek ik iets wat in de buurt van Full HD komt. Dit om mensen echt goed te kunnen herkennen mocht er wat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Chadi schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:57:
[...]

Ziet er mooi uit alleen zoek ik iets wat in de buurt van Full HD komt. Dit om mensen echt goed te kunnen herkennen mocht er wat gebeuren.
Wxga komt toch in de buurt van HD? Daarbij, aantal pixels zegt weinig tot niets over hoe goed je mensen kan herkennen. Als de pixels allemaal dicht bijelkaar zitten en dus dezelfde kleur hebben zie je nog niets.

Het is beter een lagere resolutie te hebben met een goede differentie tussen de pixels dan andersom.
/offtopic.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
Ik wou graag weten of mijn DS411+ nog wel in slaapstand gaat icm Sickbeard/Couchpotato en SABnzbd, ik heb geen watchfolder.

Via de zoekfunctie kwam ik achter de command: cat /var/log/messages | grep -i SCEMD
Maar hierbij krijg ik de foutmelding: scemd: modules/usbcopy.c:74 USBCamCopy - Unknown Signal: 41

Heb al gegoogled maar daar kwam ik op een Duitse en Franse zit uit :s

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
HarryInDeWarrie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:56:
Ik wou graag weten of mijn DS411+ nog wel in slaapstand gaat icm Sickbeard/Couchpotato en SABnzbd, ik heb geen watchfolder.

Via de zoekfunctie kwam ik achter de command: cat /var/log/messages | grep -i SCEMD
Maar hierbij krijg ik de foutmelding: scemd: modules/usbcopy.c:74 USBCamCopy - Unknown Signal: 41

Dat SCEMD is voor mij abracadabra maar als je je log files verplaatst naar een USB stick welk nooit in slaapstand gaat zou je geen problemen met slaapstand moeten hebben.

:update:
Log files location in betreffende apps aanpassen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 30-11-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

HarryInDeWarrie schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:56:

Met
grep hibernation /var/log/messages
kan je zien wanneer je schijven uit slaapstand komen. Het in slaapstand gaan van je schijven wordt niet gelogd omdat die actie je schijven uiteraard zou wakker houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dit wilde ik ook wel weten (alleen voor een check, al mijn logs schrijf ik al naar een usb-stick). Maar ik heb geen output bij bovenstaand commando.. Zou dat betekenen dat ze er nooit uitkomen en dus altijd staan te loeien? :D

[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 30-11-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:18:
[...]
Plex draait helaas vooralsnog alleen op Synology's met een Intel Chip. De DS212+ heeft een singlecore Marvell 6282 processor. De DS712+ kan wel overweg met de huidige versie van Plex (maar is significant duurder).

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
cuberob schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:25:
[...]

helaas nooit een reactie gekregen en uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om zelf een servertje samen te stellen. Ik wil er dus sickbeard, headphones, couchpotato, squeezeserver en plex server op draaien en was toch bang dat de atom te krap zou worden. Ga nu voor systeem met een i3 (waarvan ik weet dat hij 1080p live kan transcoden), dat is nog (een stuk) goedkoper ook!

Enige is het os... Jammer dat ik DSM moet gaan missen, ga het nu eerst maar is proberen met windows home server 2011. Hoop dat dat een beetje gaat bevallen, anders is kijken naar freenas en alternatieven.

Helaas nog geen ervaringen van whs vs. dsm vandaag omdat komplett het als enige laat afweten met hun "vandaag besteld morgen in huis" service :(. Heb alles behalve de processor en os in huis! Maar mocht er interesse zijn naar mijn ervaringen van dsm -> whs2011 hoor ik het wel :).
Ik heb wel interesse in je ervaring hiertussen...
Ik zit namelijk ook wat in die twijfel, ik moet mijn WHS v1 vervangen, maar over WHS v2 heb ik mijn twijfels, Ik weet ook niet zo goed als je je raid config makkelijk kan uitbreiden zonder je config te moeten herinstalleren en de OS is nu ook dat niet. (is tenslotten een svr2008...)
Een Syno is natuurlijk een stuk duurder maar daar krijg je wel een ZEER goed OS met veel mogelijkheden. (enigste nadeel is dan, NAS kan je niet als media speler gebruiken, wat ik nu wel doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:39:
[...]

Plex draait helaas vooralsnog alleen op Synology's met een Intel Chip. De DS212+ heeft een singlecore Marvell 6282 processor. De DS712+ kan wel overweg met de huidige versie van Plex (maar is significant duurder).
Thnx. En met een DS712+ kan je nog geen 1080p transcoden natuurlijk. Voor 400+ euro stel ik dan liever een server samen die alles kan. /me gaat even buurten bij Nieuwe Zuinige Server (discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog steeds jammer dat we SkyDrive niet kunnen gebruiken als externe backup(*).

nieuws: Microsoft stopt meer functies voor samenwerken in Skydrive

Toch?

(*) ondanks de beperking in file size

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Version: DSM 3.2-1955
(2011/11/30)

Change log:

1 Enhanced the performance of Windows File Sharing protocol.
2 Enhanced the compatibility of iSCSI targets with ESXi servers.
3 Optimized system memory usage during storage and volume management.
4 Enhanced Surveillance Station timeline playback in countries with daylight saving time.
5 Enhanced Photo Station Blog draft saving mechanism.
6 Other minor bug fixes

http://www.synology.com/support/download.php?lang=nld

:) Synology® ARM® Performance Acceleration Technology: Synology DiskStation now enters the next level in terms of performance. Data transfer rate on ARM-based DiskStation is significantly improved by a maximum of 18.8%. The test results are provided below:

http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS409.php?lang=us

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb sinds een paar maanden een Syno en alles werkt naar behoren; toch 1 dingetje.

Ik benaderde het apparaat als ik buitenshuis zat altijd via een extern IP adres.

Nu had ik afgelopen weekend wat kuren met m'n router die ik vervolgens heb gereset.

Het gevolg is nu mijn diskstation automatisch een nieuw IP adres heeft gekregen.

Is dit op een of andere manier te voorkomen ? Dus kan ik ervoor zorgen dat mijn diskstation ten alle tijde een 'vast' ip adres krijgt toegewezen en dat bijv. resetten hier geen invloed op heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Natuurlijk. Elke apparaat met een netwerkkaart kan je een vast ip geven. Doodeenvoudig door in desbetreffende apparaat te kiezen voor vast ip. Kies een geldig en vrij ip adres en klaar.
In je synology heet het manual ip.

Er is een andere mogelijkheid, maar dan regel je het in de router (niet in je synology), dmv static dhcp.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 30-11-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:29:
Version: DSM 3.2-1955
(2011/11/30)

Change log:

1 Enhanced the performance of Windows File Sharing protocol.
2 Enhanced the compatibility of iSCSI targets with ESXi servers.
3 Optimized system memory usage during storage and volume management.
4 Enhanced Surveillance Station timeline playback in countries with daylight saving time.
5 Enhanced Photo Station Blog draft saving mechanism.
6 Other minor bug fixes

http://www.synology.com/support/download.php?lang=nld

:) Synology® ARM® Performance Acceleration Technology: Synology DiskStation now enters the next level in terms of performance. Data transfer rate on ARM-based DiskStation is significantly improved by a maximum of 18.8%. The test results are provided below:
http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS409.php?lang=us
Kan iemand bevestigen of dit inderdaad waar is.
Ik heb een aantal Syno's in productie draaien, die ik niet perse hoef te updaten, maar indien er een grote performance upgrade is, dan is dit het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
rfolkers schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:48:
[...]

Ik heb een aantal Syno's in productie draaien, die ik niet perse hoef te updaten, maar indien er een grote performance upgrade is, dan is dit het overwegen waard :)
En meteen ook of Zebulon packages blijven werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
kattapult schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:31:
Ik heb sinds een paar maanden een Syno en alles werkt naar behoren; toch 1 dingetje.

Ik benaderde het apparaat als ik buitenshuis zat altijd via een extern IP adres.

Nu had ik afgelopen weekend wat kuren met m'n router die ik vervolgens heb gereset.

Het gevolg is nu mijn diskstation automatisch een nieuw IP adres heeft gekregen.

Is dit op een of andere manier te voorkomen ? Dus kan ik ervoor zorgen dat mijn diskstation ten alle tijde een 'vast' ip adres krijgt toegewezen en dat bijv. resetten hier geen invloed op heeft ?
Je zou ook eens kunnen kijken naar DYNDNS oid. Op moment dat je NAS of Router een ander IP adres krijgt stuurt de NAS of Router een mailtje naar DYNDNS, deze past dit vervolgens aan zodat jij via hun website altijd bij jouw eigen apparaat uitkomt.

BV je koppelt www.nasrouter.dyndns.tv aan je nas met ip 201.201.123.123
Jij gaat naar www.nasrouter.dyndns.tv en komt in je nas uit.

Wanneer je nas een ander ip krijgt veranderd het ip achter www.nasrouter.dyndns.tv automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 21:49

Lief Adje

Love is in the air

schumi2004 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:57:
[...]

Zebulon weet ik niet, sabnzb en nzbget iig wel

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

rfolkers schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:48:
[...]

Ik heb een 211j, ik zie geen verschil, het was matig en het is nog steeds matig. Ik hem een Gigabit netwerk maar ik mag in mijn handen knijpen als ik 20-21 haal bij het lezen vanaf mijn NAS en ik haal 48 bij het scrijven. Dat is niet anders dan dat het was. Ik vind het trouwens vreemd dat ik twee keer zo snel kan schrijven als lezen. Ik zou eerder andersom verwachten. Ik haal werkelijk de getallen niet die ze opgeven.
[...]

Die werken, ik heb ze nog nooit 'niet' zien werken na een upgrade van DSM

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 30-11-2011 16:29 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bongoarnhem schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:58:
[...]

Je zou ook eens kunnen kijken naar DYNDNS oid. Op moment dat je NAS of Router een ander IP adres krijgt stuurt de NAS of Router een mailtje naar DYNDNS, deze past dit vervolgens aan zodat jij via hun website altijd bij jouw eigen apparaat uitkomt.

Wanneer je nas een ander ip krijgt veranderd het ip achter www.nasrouter.dyndns.tv automatisch mee.
En nu we het toch over handigheidjes hebben...
Via Control Panel, Router Configuration kun je de Synology je router laten voorzien van de juiste port configuratie op basis van je geinstalleerd applicaties.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 20:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

kraades schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:29:
[...]
Via Control Panel, Router Configuration kun je de Synology je router laten voorzien van de juiste port configuratie op basis van je geinstalleerd applicaties.
Alleen staan volgens mij de routers die hier in NL gangbaar zijn er niet bij... In ieder geval de twee modems die ik van Telfort heb ontvangen komen niet voor in de lijst.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat zegt echo $HOSTNAME op een synology? Wil iemand ff prberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:14:
Wat zegt echo $HOSTNAME op een synology? Wil iemand ff prberen?
cube> echo $HOSTNAME

cube>

Niets dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
Joster schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:37:
Dit wilde ik ook wel weten (alleen voor een check, al mijn logs schrijf ik al naar een usb-stick). Maar ik heb geen output bij bovenstaand commando.. Zou dat betekenen dat ze er nooit uitkomen en dus altijd staan te loeien? :D
idem dito, heb krijg ook geen output, heb logs niet op usb-stick staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:17:
[...]

cube> echo $HOSTNAME

cube>

Niets dus
Heb je toevallig een andere manier in het vuistje om de hostname tevoorschijn te toveren via commandline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:58:
[...]

Heb je toevallig een andere manier in het vuistje om de hostname tevoorschijn te toveren via commandline?
uname -n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
thx, dat kan mooi in de scripts voor syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
[...]

Blijven probleemloos werken, net geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Zojuist mijn DS111 geupdate. Voor de update kon ik grote bestanden met 50 a 51 MB/sec wegschrijven. Nu na de update gaat dat met 67 a 68 MB/sec. Er draaien geen andere services anders dan die van Synology default op de achtergrond.

34% snelheids winst 8)

Disk is een Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB

[ Voor 29% gewijzigd door _Arthur op 30-11-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik ga mijn DS210j ook maar eens updaten. Zie dat ik de DSM3.2-1944 update ook nog niet had, terwijl deze leuke issue's voor photostation 5 heeft gefixed.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

iemand een alternatieve download link ?
de officiële servers zijn zoo traag atm.

Verder nog de volgende vraag is er een makkelijke installatie mogelijkheid van subs?
voor bv subliminal ?

onlangs een ds212+ gekocht , echt een verademing!
ik heb sickbeard en sabnbz werkend gekregen, maar moet nu nog handmatig subs downloaden met bsplayer
op zich geen ramp, maar de installatie guide die hier vermeld staat is me te moeilijk , snap niet hoe dat werkt ..
ergens een noob tutorial ? las ook ergens dat op zebulon dat hij het misschien wilde inbouwen in een nieuwe versie van sickbeard?

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 30-11-2011 20:03 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ik probeer directory server op de diskstation werkend te krijgen, zodat ik op mijn mac en linux clients kan inloggen via een domein account, ik ben geen leek in openldap, maar ik moet zeggen dat die interface van directory server heel summier is (enkel hoofddomein instellen en gebruikers aanmaken) en verdere hulp via de documentatie van synology krijg je ook niet (enkel een wiki link naar wat openldap precies is). Heeft iemand het al volledig werkend gekregen? (dus inloggen met netwerkaccount, mounten van home folders etc...). Of is die directory server voor deze taken niet bedoeld, en enkel om via andere diskstations te authenticeren?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil tussen een ds211J en een ds212+ zit? Of is dit voornamelijk de usb3.0? Op de frontpage kom ik alleen de ds211 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
lordloeder schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:39:
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil tussen een ds211J en een ds212+ zit? Of is dit voornamelijk de usb3.0? Op de frontpage kom ik alleen de ds211 tegen.
Volgens mij zit het verschil met name in de cpu en ram. Moet je even op synology.nl kijken. De + is geloof ik sneller. Ik heb zelf een J versie, en die kan downloaden en tegelijk soepel streamen in hd.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

lordloeder schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:39:
Ik denk dat je dat zonder al te veel moeite zelf kan bekijken...op de Synology site staat een productvergelijker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 30-11-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
iemand een alternatieve download link ?
de officiële servers zijn zoo traag atm.
Ietwat ironisch.... een bedrijf dat als core business het verkopen van (snelle?) harddisk-netwerk-storage heeft, heeft momenteel (voor mij) een upload capaciteit voor firmwares van ...... 9.7 kB/s.

Auch.

Hebben ze dit via dial-up aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Mar2zz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:58:
[...]

naast "uname -n" kun je natuurlijk ook gewoon het commando "hostname" gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bongoarnhem schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:58:
[...]

Ik doe het inderdaad zo, werkt uitstekend.
kraades schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:29:
[...]

Dit wilde ik ook proberen in het verleden maar zelfs de Dir 655 stond er niet bij. Toen handmatig gaan doen wat natuurlijk ook geen ramp is.

Zo dadelijk eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BartS12 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:09:
[...]

Ietwat ironisch.... een bedrijf dat als core business het verkopen van (snelle?) harddisk-netwerk-storage heeft, heeft momenteel (voor mij) een upload capaciteit voor firmwares van ...... 9.7 kB/s.

Auch.

Ik download hem via de webinterface zelf, dan hoef je er ook niet op te wachten, maar krijg je vanzelf wel de melding dat de update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Nu online
Joster schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:15:
[...]

Ik doe het inderdaad zo, werkt uitstekend.
Enige probleem is dat zijn interne IP-adres wijzigde. Daar doet dyndns/no-ip/etc helemaal niks aan, en moet je inderdaad een static IP (op NAS) of manual DHCP entry (op router) voor gebruiken.

Ik heb trouwens no-ip ingesteld, kan direct een account aanmaken vanaf je NAS :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
BartS12 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:09:
Auch.

Of je hebt gewoon eventjes geduld. Ik heb de firmware vanmorgen in een halve minuut gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Boss schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:31:
[...]

Alleen staan volgens mij de routers die hier in NL gangbaar zijn er niet bij... In ieder geval de twee modems die ik van Telfort heb ontvangen komen niet voor in de lijst.
Ze hebben de lijst nog wel geupdate in versie 3.2. De mijne staat er nu ook bij Sitecom WL-351.

Ach, je kunt het ook handmatig doen, maar dit is ook wel handig...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij die problemen hebben met de bestandsoverdracht op X86 modellen, kunnen een "support ticket" insturen bij http://www.synology.com/support/support_form.php?lang=nld.
Er word nog dezelfde dag een "special pat" voor het betreffende type naar u gemaild.
Deze lost het probleem in de meeste gevallen op.
Ik heb voor mijn Ds1010, deze erop gezet en loopt terug als een lier, na upgrade naar DS1955 was het probleem terug, echter de "special pat" installeerde foutloos erover heen, en probleem terug van de baan. Geen downgrade vandoen.

ftp://ftp.synology.com/on-line/DSM3.2/temp/1944special/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
nehru schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:46:
[...]

Enige probleem is dat zijn interne IP-adres wijzigde. Daar doet dyndns/no-ip/etc helemaal niks aan, en moet je inderdaad een static IP (op NAS) of manual DHCP entry (op router) voor gebruiken.

Ik heb trouwens no-ip ingesteld, kan direct een account aanmaken vanaf je NAS :*)
Oh daar heb ik overheen gekeken dan. Ik heb hem op de router op manual DHCP entry gezet idd (net als alles wat via LAN aan mijn router zit..).

Bij dyndns kan dat ook direct vanaf je NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een 'echte' NAS. Mijn oog valt nu op de DS212 od de 212j.
de 212 heeft 'sd card' support. Mijn vraag is hierover, hoe werkt dit?

Is het 'gewoon' extra mogelijkheid voor data of kan je ook (automatisch) de data van een sd kaart laten kopieren?
Wat mij erg handig lijkt is bijvoorbeeld het SD kaartje van me foto toestel er in te stoppen en dat dan de inhoud automagisch naar de HD word gekopieerd zodat het save staat. Kan dit of verwacht ik nu te veel?

Ik ben benieuwd. Ik kijk erg uit naar een goede nas, alleen die HD schijven zijn nogal duur nu :(

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

atacama schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:28:
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een 'echte' NAS. Mijn oog valt nu op de DS212 od de 212j.
Daar hebben ze handleidingen voor uitgevonden (staat informatie in over gebruik van apparatuur, best handig ;) ):

Handleiding, pagina 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Nu online
atacama schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:28:

Is het 'gewoon' extra mogelijkheid voor data of kan je ook (automatisch) de data van een sd kaart laten kopieren?
Wat mij erg handig lijkt is bijvoorbeeld het SD kaartje van me foto toestel er in te stoppen en dat dan de inhoud automagisch naar de HD word gekopieerd zodat het save staat. Kan dit of verwacht ik nu te veel?

Ik ben benieuwd. Ik kijk erg uit naar een goede nas, alleen die HD schijven zijn nogal duur nu :(
Ik heb het nooit gebruikt, maar daar is het c knopje voor voorop de kast. Moet je dan geloof ik wel eerst instellen op je NAS, ik zie bij externe apparaten USBCopy en SDCopy staan met een beschrijving a la "met 1 druk op de c knop de inhoud van een sd kaart naar diskstation maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Nog andere ook last van dat de SSH terminal zich uitschakeld na een reboot of upgrade van DSM?

Heb hiervoor maar een support ticket aangemaakt bij Synology. Kijken of hun een oplossing weten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Pagina: 1 ... 42 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.