Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Heel vreemd hoor. Al mijn muziek staat op een DS211+. Ik gebruik zelfs Cyrillische tekens in bestandsnamen en dat werkt gewoon. En daar heb ik helemaal niets voor ingesteld.
Betreft het hier bestanden die je zelf zo genoemd hebt of heb je ze gedownload met die bepaalde bestandsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Bij mij vooral het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Bij mij ook de laatste

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Gedownloade bestanden dus. Dan denk ik niet dat je het probleem bij je NAS moet gaan zoeken...
Aangezien het wel mogelijk is (omslachtig, maar het kan) om de bestanden te hernoemen: kan je niet eens proberen om een bestand de naam te geven die je zelf verwacht (dus inclusief accenten en umlauts bijvoorbeeld) en zien of dat werkt? Als dat lukt, dan ligt het puur aan de download tool die je gebruikt en niet aan de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik zit met een volgend probleem. Voor mijn squeezebox dien ik 96/24 te downsamplen. Nu blijft dat ik hiervoor de convert.conf te kopieren en om te zetten naar een custom-convert.conf. Dit is mij prima gelukt. Maar nu het editten.

Hoe, en of wat heb ik nodig om op de Diskstation de custom-convert.conf te editten. Ik dacht dat dit kon met Config File Editer als package op de Synology te installeren. Maar daarmee lijkt het (kan er naast zitten) dat ik de desbetreffende file niet kan editten of opzoeken. Of ik doe iets fout.

Of is er een tool waarmee ik bestanden van en naar de synology weg kan schrijven? Zo ja welke tool?

Het gaat om een Synology 209II+ met DSM3.0 erop geinstalleerd staan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 18:20
Heb net de Synology DS411+ gekocht bij Azerty, http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=381949 , was verdacht goedkoop in de prijsvergelijker. pricewatch: Synology Disk Station DS411+

Hopelijk morgen geleverd heb op dit forum al heel veel gelezen alvorens te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:42
Deux schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:02:
Heb net de Synology DS411+ gekocht bij Azerty, http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=381949 , was verdacht goedkoop in de prijsvergelijker. pricewatch: Synology Disk Station DS411+

Hopelijk morgen geleverd heb op dit forum al heel veel gelezen alvorens te kopen :)
Denk niet dat die morgen komt, heb 'm zaterdag besteld, wacht nog steeds...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
HarryInDeWarrie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:15:
[...]

Denk niet dat die morgen komt, heb 'm zaterdag besteld, wacht nog steeds...... :(
Ik heb bericht gekregen dat hij verzonden is, is wel naar België, zal dus wel donderdag worden. Ik vind het wel raar dat hij zo goedkoop is bij Azerty, is eigenlijk de prijs van de DS411.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Ik heb hem zondagavond besteld bij Azerty en kreeg vandaag bevestiging van de betaling...nog niets over verzenden. Wacht op goederen staat er. Hopen dat het voor het weekend wordt.... Inderdaad een mega aanbieding volgens mij of er zit straks een 411 in ipv een 411+. Of Azerty weet als eerste meer over de komst van een nieuw model :-)

...even geduld dus... en elkaar op de hoogte houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
Dudeness schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:22:
Ik heb hem zondagavond besteld bij Azerty en kreeg vandaag bevestiging van de betaling...nog niets over verzenden. Wacht op goederen staat er. Hopen dat het voor het weekend wordt.... Inderdaad een mega aanbieding volgens mij of er zit straks een 411 in ipv een 411+. Of Azerty weet als eerste meer over de komst van een nieuw model :-)

...even geduld dus... en elkaar op de hoogte houden...
Merk deze morgen dat hij in prijsvergelijker nog steeds 351 € staat maar bij Azerty 406 € , ik vraag me echt af welke ze gaan leveren. Op de website van Synology (NL) wordt enkel maar over de DS411+ II gesproken .
Azerty had hem niet in voorraad, wie levert hem dan?

Ik zal hier wel posten als ze leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
CarpeVentum schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:18:
Ik heb 2TB data staan op een externe schijf die is geformatteerd op Mac OS X format. De computer waar deze nu aan hangt is overbodig geworden, vandaar dat ik zit te kijken om deze schijf als USB schijf aan mijn Synology te koppelen. In welk format moet ik die schijf dan formatteren?
En het wordt even lastig om die 2TB data even ergens te laten voordat ik formatteer...
Als je hem aan de Syno hangt (voor backup doeleinden?) dan zal je hem in ext3 of ext4 formatteren.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:58
Ik ben sinds kort begonnen om Git op m'n synology aan de praat te krijgen... dit werkt allemaal prima maar zodra ik een 'git pull' doe via een bash script (een 'post-update' hook) krijg ik een 'tr not found melding.

Via SSH werkt het wel, heeft dit met de $PATH parameters te maken die verschillen ofzo? Ben een redelijke linux n00b namelijk....

Heb ook gegoogled op 'tr not found' daar kwamen vooral suggesties om 'ipkg install textutils' te doen en dat heb ik al gedaan, bovendien werkt 'git pull' via ssh wel gewoon.

Iemand een idee? |:(

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Waking_The_Dead schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:13:
Gedownloade bestanden dus. Dan denk ik niet dat je het probleem bij je NAS moet gaan zoeken...
Aangezien het wel mogelijk is (omslachtig, maar het kan) om de bestanden te hernoemen: kan je niet eens proberen om een bestand de naam te geven die je zelf verwacht (dus inclusief accenten en umlauts bijvoorbeeld) en zien of dat werkt? Als dat lukt, dan ligt het puur aan de download tool die je gebruikt en niet aan de NAS.
Het probleem bestaat al enkele jaren als ik het Synology-forum zo lees. Iemand merkt op dat het een Samba-bug is, dus het ligt niet aan de applicaties zelf. Nee dus.

Hoewel men mogelijk wel work-arounds kan inbouwen om hiermee om te gaan. Dit topic vat het goed samen en geeft ook de methode voor het hernoemen van zo'n bestand.
Het Linux commando hiervoor is "mv oudefilenaam nieuwefilenaam".
Omdat een oudefilename met de vreemde tekens niet door Linux begrepen wordt zal je altijd gebruik moeten maken van het wildcard teken: *
vb: als blöfblabla.mp3 het probleem is. mv bl* blofblabla.mp3
Maar goed, de bug bestaat dus nog steeds en heb geen oplossing gevonden voor de oorzaak. Alleen de methode om elk bestand te hernoemen (of via een script, maar daar moet ik nog mee aan de slag).

Zie kraades in "Het grote Synology topic deel 3"

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Mindwalker schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:20:
Het probleem bestaat al enkele jaren als ik het Synology-forum zo lees. Iemand merkt op dat het een Samba-bug is, dus het ligt niet aan de applicaties zelf.
Hoe kan dit een Samba-bug zijn? De bestanden worden toch door de NAS zelf gedownload op een ext3/4 file systeem. Samba komt hier toch niet bij kijken op het moment van dowloaden? Of gaat het om bestanden die via Windows gedownload zijn waarbij de download-folder op de NAS staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
@ Deux & Dudeness

Uw order met nr. 424XXX-X wordt vandaag 16-11-2011 verzonden.

Van 't weekend dus mooi aan de slag met de 411+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mindwalker schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:20:
[...]

Het probleem bestaat al enkele jaren als ik het Synology-forum zo lees. Iemand merkt op dat het een Samba-bug is, dus het ligt niet aan de applicaties zelf.
Ik heb er ook met regelmaat last van. Maar dat kan natuurlijk nooit iets met samba te maken hebben. Het gaat helemaal buiten samba om. Het gaat ook mis als je op de nas zelf blijft en dus niet eens samba gebruikt. En je kan het met de normale linux commando's ook niet oplossen tenzij je wildcards gebruikt. Het is eerder een Linux bug. Blijkbaar staat Linux toe dat je een file aanmaakt met een ongeldige filenaam die je daarna niet kan verwerken in Linux zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 16-11-2011 19:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Waking_The_Dead schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
[...]

Hoe kan dit een Samba-bug zijn? De bestanden worden toch door de NAS zelf gedownload op een ext3/4 file systeem. Samba komt hier toch niet bij kijken op het moment van dowloaden? Of gaat het om bestanden die via Windows gedownload zijn waarbij de download-folder op de NAS staat?
Ortep schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:17:
[...]

Ik heb er ook met regelmaat last van. Maar dat kan natuurlijk nooit iets met samba te maken hebben.
Ik herhaal alleen iemands woorden vanuit het Synology-forum, jullie hebben vast gelijk. Heb er zelf geen kennis van.

Om specifiek even het Windows-gedeelte aan te halen. De bestanden worden (in mijn geval) verwerkt door NZBGet op de Synology zelf, en worden daar ook opgeslagen. Enige relatie tussen de Synology en Windows is dat de nzb van Spotweb via Windows wordt gedownload en in een nzb-share terecht komt. Maar dan hebben we het over de parts en nog niet over de uiteindelijke bestandsnamen van de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
HarryInDeWarrie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:27:
@ Deux & Dudeness

Kijk dat is nog eens service!!! Thanx voor de update. Kreeg inderdaad ook een mailtje. Keurig hoor. Ben benieuwd wat er morgen in mijn schoentje zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
HarryInDeWarrie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:27:
@ Deux & Dudeness

Great service, ben mijn pakje aan 't volgen. Heb wel gemerkt dat ze vandaag bij Azerty al 413 Eurotjes vragen voor de DS411+, wat nog altijd stuk minder is als andere webshops. Toch vreemd?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Laatst online: 16-09 15:49
Kan iemand mij vertellen waar ik de logs van photo station kan vinden. Vind logs van vanalles, behalve photo station. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waking_The_Dead schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:10:
Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is inderdaad geen SAMBA bug. Het is een bug van het programma zelf (SABNZB). Die maakt een bestand met een bestandsnaam met illegale encodering aan. SABNZB zou moeten weten welke encodering op de Linux gebruikt wordt.
Je kan het ook zelf testen door een directory met Windows Explorer aan te maken met bijvoorbeeld een umlaut erin. Je werkt dan via het SAMBA protocol. Ga je nu op het Linux filesysteem kijken, dan zul je zien dat er geen umlaut staat maar een ander raar teken. Benader je de directory echter via de SAMBA share, dan zie je wel weer een umlaut. Met andere woorden, in dit geval is het SAMBA die de juiste encodering er weer bij haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:01:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is inderdaad geen SAMBA bug. Het is een bug van het programma zelf (SABNZB). Die maakt een bestand met een bestandsnaam met illegale encodering aan. SABNZB zou moeten weten welke encodering op de Linux gebruikt wordt.
Je kan het ook zelf testen door een directory met Windows Explorer aan te maken met bijvoorbeeld een umlaut erin. Je werkt dan via het SAMBA protocol. Ga je nu op het Linux filesysteem kijken, dan zul je zien dat er geen umlaut staat maar een ander raar teken. Benader je de directory echter via de SAMBA share, dan zie je wel weer een umlaut. Met andere woorden, in dit geval is het SAMBA die de juiste encodering er weer bij haalt.
Dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:01:
[...]

Het is een bug van het programma zelf (SABNZB).
[...]
Het verschijnsel is niet puur gebonden aan SABNzbd, want dat gebruik ik niet (wel NZBGet).

En betreft Samba, dat kunnen we wel loslaten. Ik herhaalde alleen een opmerking vanaf het Synology-forum van één enkele gebruiker die verder geen bron noemde.

Verwijderd

Irritant gewoon, dit soort opmerkingen. Zie hieronder het bewijs. Kijk in de Windows Explorer screenshot naar de namen Queensrÿche en Sinéad O' Connor. Kijk vervolgens naar de Putty Screenshot en zie het verschil.

http://www.uploadplaatjes.nl/uploaded.php?plaatjes=240015

http://www.uploadplaatjes.nl/uploaded.php?plaatjes=240013

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 19:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:28:

Irritant gewoon, dit soort opmerkingen. Zie hieronder het bewijs. Kijk in de Windows Explorer screenshot naar de namen Queensrÿche en Sinéad O' Connor. Kijk vervolgens naar de Putty Screenshot en zie het verschil.
https://dl-web.dropbox.co...wsExplorer.jpg?w=a1524c73

https://dl-web.dropbox.com/get/putty.jpg?w=efdef484
Het enige wat dat zou bewijzen is dat je je putty niet goed hebt ingesteld.

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Voor de anderen die het wellicht ook willen weten: de DS212+ heeft geen dual core processor getuige dit bericht van de Synology helpdesk:
The DS212+ does not have a dual core processor.

For more information regarding Marvel 6282 process, please follow the link below:
http://www.marvell.com/em...d/assets/88f6282-3_pb.pdf

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
ok even wat raad nodig;

ik heb dus sinds een week of 2 een defect aan mijn Synology, 1 van de 4 poorten kapot. naja, 6 december gaan we hem ruilen, allemaal prima.

nu heb ik ondertussen ook een ander probleem, en wellicht zijn ze gerelateerd?

sickbeard, couchpotato, headphones werken precies zoals verwacht. ik=happy
sabnzbd, not so much.
-sabnzbd heeft vaak invalid par2 files. als ik de par2 files open met quickpar zijn ze ook invalid. volgens mij heeft dit wat te maken met het gebruik van j1nx als bron. dit is gewoon irritant, maar niet meer dan dat. volgens mij is dit niet een probleem in sab.
-als er gerepaired moet worden dan doet hij dat, alleen na het repareren zijn de bestanden niet "echt" gerepareerd, dus bij het uitpakken krijg je een CRC error. dit geld voor grote bestanden (1080p mkv's ) maar ook kleine bestanden ( laatst bij james may's man lab). pak ik quickpar dan heb ik hetzelfde probleem. kopieer ik echter de hele directory naar mijn pc, en doe ik repair, dan werkt dat prima. wat zou dit kunnen zijn? ik zit te denken om een nieuwe directory aan te maken voor mijn downloads, maar heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

60 TB can not be enough

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:45
freak1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:42:
ok even wat raad nodig;

ik heb dus sinds een week of 2 een defect aan mijn Synology, 1 van de 4 poorten kapot. naja, 6 december gaan we hem ruilen, allemaal prima.

sabnzbd, not so much.
-sabnzbd heeft vaak invalid par2 files. als ik de par2 files open met quickpar zijn ze ook invalid. volgens mij heeft dit wat te maken met het gebruik van j1nx als bron. dit is gewoon irritant, maar niet meer dan dat. volgens mij is dit niet een probleem in sab.
-als er gerepaired moet worden dan doet hij dat, alleen na het repareren zijn de bestanden niet "echt" gerepareerd, dus bij het uitpakken krijg je een CRC error. dit geld voor grote bestanden (1080p mkv's ) maar ook kleine bestanden ( laatst bij james may's man lab). pak ik quickpar dan heb ik hetzelfde probleem. kopieer ik echter de hele directory naar mijn pc, en doe ik repair, dan werkt dat prima. wat zou dit kunnen zijn? ik zit te denken om een nieuwe directory aan te maken voor mijn downloads, maar heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Komt bekend voor maar dat lag niet aan synology of sabnzb maar puur lighting usenet.
Wellicht is er een verband maar ik denk als eerste aan je usenet provider.

Misschien hebben andere "betere" tips :D

• KorneelB
exi22 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:38:
[...]

Komt bekend voor maar dat lag niet aan synology of sabnzb maar puur lighting usenet.
Wellicht is er een verband maar ik denk als eerste aan je usenet provider.

Misschien hebben andere "betere" tips :D
ik zit bij SuperNews, en dat zijn gewoon de giganews servers.. dat zou overigens nog steeds prima kunnen voor de invalid par2 files, maar niet voor het niet kunnen repareren.

60 TB can not be enough

• HarryInDeWarrie
Zojuist mijn 411+ ontvangen en in elkaar gezet, inmiddels is die een 'volume' aan het aanmaken.
Op de site van Synology wordt het aanbevolen om WD Advanced Format Drive te draaien over mijn schijven (WD10EARS) weet iemand of dit noodzakelijk is? Ik heb namelijk alleen een iMac/Macbook Pro dus kan deze niet op een PC aansluiten. En is het nog nodig om de LLC te wijzigen of is dit inmiddels al opgelost in de nwste DSM?

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik heb een ander type WD maar ik ga er vanuit dat het voor alle WD geldt:

Mijn vraag in oktober aan Synology:

"Does this mean that DSM 3.2-1922 automatically disables the LCC timer? So
I don't have to remove the drive, plug it in a pc, run the WD utility and
return the drive to the DS?"

Antwoord:

The answer is yes. You don't need to do that again on another DSM3.2 v.1922
DiskStation.

Kan me wel herinneren dat je de Syno een keer moest rebooten voordat DSM de LCC timers aanpast.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
freak1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:42:
ok even wat raad nodig;

sabnzbd, not so much.
klinkt als corruptie op je filesystem. heeft syno een diskchecker aan boord? filesystem Ext schijven gaan heel irritant corrupt, na ja eigenlijk best ok, het is vrij solide filesystem waarbij je bijna nooit direct merkt dat de boel corrupt aan het raken is omdat de schijf gebreken heeft, maar dit corrupt raken van files zijn van dat soort signalen. Waarschijnlijk wordt het steeds erger en gaat het steeds vaker voorkomen, ook op steeds kleinere bestanden. Alleen zit jij met raid, anders had je wellicht kunnen checken met fsck ofzo.

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 00:28:

http://www.uploadplaatjes.nl/uploaded.php?plaatjes=240015

http://www.uploadplaatjes.nl/uploaded.php?plaatjes=240013
Ik ga er even vanuit dat je doelt op de opmerking van Nightspirit.
Wanneer je stelt dat het probleem gebonden is aan SABnzbd dan gaat de vlieger niet op, want die applicatie gebruik ik niet. Als je doelt op "de applicatie" in het algemeen, dan kan ik je nog volgen. Mogelijk verwerken deze applicaties de bestanden niet juist, of vangen ze een (bekende?) bug niet af.

De schermafbeeldingen die je toont van de testjes met samba kan ik hier reproduceren. Dit gebeurt bij mij wanneer je in je putty de character set op de standaardwaarde "ISO-8859-1:1998 (Latin-1, West Europe)" hebt staan. Zet je dit op UTF-8, dan gaat het wel goed.

Maar dit staat m.i. helemaal los van de problemen die men hier schetst. Er vindt geen gebruik van samba plaats wanneer het probleem zich openbaart, dus die oorzaak heb ik gister ook al losgelaten. Vanaf de command line zijn de diakrieten helemaal niet zichtbaar (blöf wordt blf), vanuit windows gezien zijn de tekens vervangen door een underscore.

• KorneelB
Mar2zz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:20:
[...]

klinkt als corruptie op je filesystem. heeft syno een diskchecker aan boord? filesystem Ext schijven gaan heel irritant corrupt, na ja eigenlijk best ok, het is vrij solide filesystem waarbij je bijna nooit direct merkt dat de boel corrupt aan het raken is omdat de schijf gebreken heeft, maar dit corrupt raken van files zijn van dat soort signalen. Waarschijnlijk wordt het steeds erger en gaat het steeds vaker voorkomen, ook op steeds kleinere bestanden. Alleen zit jij met raid, anders had je wellicht kunnen checken met fsck ofzo.
geen idee dus hoe ik dit kan checken :/

60 TB can not be enough

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

freak1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:33:
[...]
geen idee dus hoe ik dit kan checken :/
Synology heeft wel bij Opslagbeheer -> HDD-beheer een snelle en uitgebreide S.M.A.R.T. -test. Toen een 1TB Samsung in RAID1 steeds corrupt raakte (dat meld Synology zelf steeds, maar dat is ook vrij eenvoudig te merken in RAID natuurlijk) en de uitgebreide S.M.A.R.T. -test geen enkel soelaas bood, heb ik de helpdeks ge-mailed. Deze zag ook niets bijzonders in de verzonden logs en raadde mij alleen aan de schijf te verwisselen. Gedaan en dat heeft het probleem inderdaad opgelost. Voordeel is dat webshops/fabrikanten schijven die in RAID niet lekker draaien zo terug nemen (vele testen is de moeite niet - misschien nu wel met de huidige prijzen), tenminste die ervaring heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Onlangs heb ik Sickbear via de spk van superzebulon geïnstalleerd. Sindsdien gaat de nas niet meer in standby. Aanvankelijk bleek dit door postprocessing te komen, maar dat staat nu helemaal uit en toch gaat de nas niet meer in de slaapstand. In de logs van Sickbeard staat verder ook niks over activiteit. Iemand enig idee?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Zet je logs & nzb dirs op een usb stick en je probleem is opgelost. Zie ook: Het grote SABnzbd topic deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Malarky schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:39:
[...]

Synology heeft wel bij Opslagbeheer -> HDD-beheer een snelle en uitgebreide S.M.A.R.T. -test. Toen een 1TB Samsung in RAID1 steeds corrupt raakte (dat meld Synology zelf steeds, maar dat is ook vrij eenvoudig te merken in RAID natuurlijk) en de uitgebreide S.M.A.R.T. -test geen enkel soelaas bood, heb ik de helpdeks ge-mailed. Deze zag ook niets bijzonders in de verzonden logs en raadde mij alleen aan de schijf te verwisselen. Gedaan en dat heeft het probleem inderdaad opgelost. Voordeel is dat webshops/fabrikanten schijven die in RAID niet lekker draaien zo terug nemen (vele testen is de moeite niet - misschien nu wel met de huidige prijzen), tenminste die ervaring heb ik.
die heb ik gedaan, daar is niets mee aan de hand.. ik vraag me gewoon af of het niet mogelijk is om een filecheck te doen, zoals chkdsk ofzo?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is er wel, maar met raid ingewikkeld. fsck op losse schijven heb ik wel ervaring mee. Bij mij zag SMART ook niets op de schijven in kwestie, maar fsck was wel steeds meer aan damagecontrol aan het doen. Wat je zou kunnen doen is de schijf die je verdenkt eruit halen en los testen ofzo?

Je kunt beter gewoon de knoop doorhakken en zeggen dat een schijf kapot is, dat is ie gewoon, en hij gaat steeds verder afglijden. fsck bijvoorbeeld zal corruptie herstellen, maar dan gaan andere blocks naar de knoppen en treed hetzelfde probleem weer op en kun je weer met fsck wel weer e.e.a. tijdelijk fixen en dan weer en weer... En het gebeurt in je map downloads, dit soort problemen treden als eerste op in mappen waar veel bestandsoperaties gebeuren.

Ext is een robuust filesystem, maar het gaat maar tot zover en dan ben je data aan het verliezen door corruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
maar... welke schijf verdenk ik dan? dat is het hele probleem.. er zitten er 12 in, kan moeilijk 12 schijven gaan rma-en.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mindwalker schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:19:
[...]
De schermafbeeldingen die je toont van de testjes met samba kan ik hier reproduceren. Dit gebeurt bij mij wanneer je in je putty de character set op de standaardwaarde "ISO-8859-1:1998 (Latin-1, West Europe)" hebt staan. Zet je dit op UTF-8, dan gaat het wel goed.

Maar dit staat m.i. helemaal los van de problemen die men hier schetst. Er vindt geen gebruik van samba plaats wanneer het probleem zich openbaart, dus die oorzaak heb ik gister ook al losgelaten. Vanaf de command line zijn de diakrieten helemaal niet zichtbaar (blöf wordt blf), vanuit windows gezien zijn de tekens vervangen door een underscore.
Interessante informatie, dat van die Putty instelling wist ik niet. Het toont wel aan dat er rare karakters getoond worden als je de encoding/decoding verkeerd hebt staan. Jouw probleem is inderdaad geen Samba probleem maar een applicatief probleem (bug?) in de encoding/decoding hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb een DS211 en een DS107+
Deze staan op onegever 35 km bij elkaar vandaan. De DS211 heeft een snelle internetverbinding 120/10 mbit verbinding en de DS107+ een 8/1 mbit verbinding.

Ik wil eigenlijk bepaalde mappen gesynced blijven houden (elke nacht). Helaas werkt dit niet omdat de DS211 een andere versie heeft van de backup software (ingebouwd in DSM) dan de DS107+.
Daarom had ik bedacht om maar 1 kant op de backuppen. Dus van de DS211 naar de DS107+, alleen als ik een backup aanmaak en aangeef waar de backup moet komen dan komt er in deze map van de eindbestemming een nieuwe map met 'DiskStation_0011320B23AB'. Maar ik wil de bestanden gewoon in de map hebben zonder een submap.

Concreet:
- is er een package beschikbaar met de mogelijkheid tot syncen tussen 2 Syno's?
- hoe is dat anders te regelen door een backup te maken die niet een submap creeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
freak1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:12:
maar... welke schijf verdenk ik dan? dat is het hele probleem.. er zitten er 12 in, kan moeilijk 12 schijven gaan rma-en.
Zoals gezegd, ik heb geen idee hoe dat in raidsetups geduid kan worden. Misschien dat syno-helpdesk jou daar antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:12:
Je zou 1 schijf kunnen vervangen. Je begint dan met de eerste schijf te vervangen door de nieuwe. Heb je hierna nog steeds een probleem, dan was het dus niet de eerste schijf. Dan kun je die eerste schijf dus weer gebruiken voor het vervangen van schijf nr. 2 enzovoorts.
Het is wel een tijdrovende klus zo en niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Binnetie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:49:
Concreet:
- is er een package beschikbaar met de mogelijkheid tot syncen tussen 2 Syno's?
rsync?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:37:
[...]

Je zou 1 schijf kunnen vervangen. Je begint dan met de eerste schijf te vervangen door de nieuwe. Heb je hierna nog steeds een probleem, dan was het dus niet de eerste schijf. Dan kun je die eerste schijf dus weer gebruiken voor het vervangen van schijf nr. 2 enzovoorts.
Het is wel een tijdrovende klus zo en niet echt ideaal.
tijdrovende klus heb je geijk in.. en ik weet dus niet eens zeker of dit het probleem is.
crap.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
freak1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:26:
[...]

tijdrovende klus heb je geijk in.. en ik weet dus niet eens zeker of dit het probleem is.
crap.
Geen schijf met verslechterende smart waardes of een hogere temperatuur dan de anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is dat, of iets mis met schijfcontroller, maar ga maar uit van schijf. Je kunt wel even door blijven gaan, ga 'm gewoon flink stressen met heel veel rw acties, dan gaat het rapper. veel kopieren, eventueel met en script ofzo

code:
1
2
3
4
5
while ! [ -e file.ext.bak ]
do
cp file.ext file.ext.bak
rm file.ext.bak
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ook ik heb gisteren keurig mijn DS411+ gekregen. De eerste disk 1,5TB is nu bezig de eerste volume te maken.

Ik zal zo mijn DSM updaten, want mijn router Fritz!Box 7340 staat er nog niet bij....

Mooie interface so far...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Mar2zz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:06:
Het is dat, of iets mis met schijfcontroller, maar ga maar uit van schijf. Je kunt wel even door blijven gaan, ga 'm gewoon flink stressen met heel veel rw acties, dan gaat het rapper. veel kopieren, eventueel met en script ofzo

code:
1
2
3
4
5
while ! [ -e file.ext.bak ]
do
cp file.ext file.ext.bak
rm file.ext.bak
done
ik ga de 6e van december de complete unit swappen ivm de kapotte netwerkpoort. ik denk zelf dat het wel eens zou kunnen liggen aan de unit zelf.. de prblemen begonnen namelijk op hetzelfe moment dat de poort stuk ging.
maar het gaat dus alleen mis met repairen. als het data corruptie was dan zou je denken dat alle bestanden daar last van zouden moeten hebben?
als ik namelijk een film download, dan de bestanden repareer, dan een paar keer heen en weer kopieer dan zou ik ook corruptie moeten hebben? niet dus... :/
Dennism schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:58:
[...]

Geen schijf met verslechterende smart waardes of een hogere temperatuur dan de anderen?
nope.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kopieert toch ook heen en weer met diezelfde netwerkcontrollers neem ik aan? Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

vraagje: ik heb net succesvol nzbget draaien op mijn 211j maar....

Ik heb als server 1 mijn tweaknews abbo ingevuld en server 2 (ook in de 0 laag) een kpn server

bij knp heb ik geen username en wachtwoord nodig maar nzbget ziet hem /gebruikt hem dan ook niet...

komt dit doordat ik geen username wachtwoord heb ingevuld?

ps: OMG wat is sabnzb traag vergeleken met nzbget!

EDIT: niet gezien dat er nog # voor stonden excuus

[ Voor 59% gewijzigd door spanx op 19-11-2011 12:19 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

wie gebruikt trouwens SSL als je download?

scheel aardig met cpu en downloadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
+1. Voor dit soort dingen gaat er niets boven shellscripting. Een alternatief met onder meer ondersteuning voor historie is rdiff-backup, maar ik weet niet of dit OOTB op je syno zit, of hoe gemakkelijk het te installeren is.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:56:
[...]
even over LAG;
ik denk dat mensen die geld uitgeven voor Synologys welke LAG kunnen, hebben vaak ook een switch die LAG aankan. verder is de extra snelheid gewoon fijn.. ik heb een LAG met 4 gbits, en dat schiet gewoon lekker op.

mbt je snelheidswinst met enterprise class schijven, dat is gewoon fout. enterprise class schijven zijn niet per definitie sneller, zijn vaak zelfs langzamer. het gaat bij enterprise class schijven vaak om een hogere mtbf, langere garantie tijd, en wat betere support voor wat RAID Features zoals NCQ.
keep in mind, een gewone disk pakt al snel 80 mb/s, dus dat treks zo;'n link al snel vol..
Wanneer ik een nieuwe nas zou kopen, die "Link Aggregation" heeft.
Is het dan volgens jou zinvol om dit te gebruiken en daarvoor een gigabit-switch of router te kopen die "Link Aggregation" ondersteund :?

Zoals deze switch hier ondersteund "Link Aggregation" :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

spanx schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:36:
vraagje: ik heb net succesvol nzbget draaien op mijn 211j maar....

Ik heb als server 1 mijn tweaknews abbo ingevuld en server 2 (ook in de 0 laag) een kpn server

bij knp heb ik geen username en wachtwoord nodig maar nzbget ziet hem /gebruikt hem dan ook niet...

komt dit doordat ik geen username wachtwoord heb ingevuld?

ps: OMG wat is sabnzb traag vergeleken met nzbget!

EDIT: niet gezien dat er nog # voor stonden excuus
Het downloaden zelf of de applicatie op zich?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Downloaden.... Met ssl heeft het zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
spanx schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:12:
Downloaden.... Met ssl heeft het zin?
Heel veel! ;-) Anderen (overheid,Brein, hackers) kunnen dan alleen maar zien dat je met een bepawlde server verbonden bent, maar wat je daar doet is niet te achterhalen tenzij ze de logs van die server vorderen...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Laatst online: 20-06 19:23
Hee mensen,

Heb een vraagje over mijn DS211; een tijdje geleden een gedeelde map van volume 1 naar volume 2 verplaatst, dat was niet zo'n probleem. Punt is alleen dat de bestandstakenmonitor blijft aangeven dat hij bezig is met verplaatsen van de map. Heb de NAS opnieuw opgestart, heb de originele map handmatig verwijderd, heb de map opnieuw gemaakt, weer opnieuw opgestart -> allemaal 0 effect.
Als ik de taak afbreek, lijkt dit even goed te gaan, totdat hij de volgende keer dat ik kijk hij weer bezig is met verplaatsten.
Heeft iemand een idee/oplossing?

Groeten,
Tijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de cache van gettext te legen, maar kom maar niet verder. Ik heb alle S97-processen gestopt en daarna de processen weer gestart, maar nog steeds krijg ik een gecachte versie terug. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Heeft iemand hier toevallig plex media server draaien op zijn synology? Ben heel benieuwd naar de ervaringen. Heb momenteel een ds 210+ maar daar op werkt het uiteraard niet. Nu zit ik de laatste tijd te twijfelen of ik wil upgraden naar een ds1511+, sowieso zal squeezeserver, couchpotato, sickbeard en headphones beter draaien. Maar dan kan ik ook een teamspeak3 servertje op mijn nas gaan hosten en uiteraard PLEX media server! Nu is plex mediaserver momenteel instaat om alles te encoden zodat ik het zelfs op mijn tablet en telefoon kan kijken en dat werkt echt BRIL-JANT (draaiend op een i3). Maar kan de dualcore atom uit de ds1511+ dat ook..? 1080p lijkt mij niet maar als hij mijn 720p tv-series on the fly kan encoden ben ik al super blij! Vandaar benieuwd naar de ervaringen, of iemand even kan proberen een 720p file naar een ipad/iphone/android toestel te streamen om te kijken hoe dat gaat, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Striker2k2 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Ja kan via apache.

Installeer alle packages van synoblog
Toevoegen aan package config file editor (zie mertymade):

/usr/local/var/sabnzbd/config.ini, sabnzbd
/usr/local/var/couchpotato/config.ini, couchpotato
/usr/local/var/sickbeard/config.ini, sickbeard
/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg, autoProcessTV
/usr/local/transmission/var/settings.json, transmission

#Verander de config van coachpotato:
urlbase = couchpotato

#Verander de config van sickbeard:
web_root = /sickbeard

#Verander de config van apache-user (wel eerst webstation aanzetten):
#Toevoegen bij de andere LoadModule:
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

#Toevoegen na </Directory> vanaf hier....:
ProxyRequests Off
<Proxy *>
RewriteEngine on

AuthType Basic
AuthName "DS411+"
AuthUserFile /volume1/web/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168 #evt andere ips, gescheiden door spatie
require valid-user
satisfy any
</Proxy>
#Sabnzbd
ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd
#Couchpotato
ProxyPass /couchpotato http://localhost:8082
ProxyPassReverse /couchpotato http://localhost:8082
# Sickbeard
ProxyPass /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard
ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard

# Transmission
# Redirect requests to /transmission to /transmission/web
RewriteRule /transmission[/]?$ /transmission/web [R=permanent]
ProxyPass /transmission http://localhost:9091/transmission
ProxyPassReverse /transmission http://localhost:9091/transmission

#........tot hier, sla op

#wel een htpasswd file aanmaken
nano /volume1/web/.htpasswd
#genereer via http://www.htpasswd.nl/, paste de inhoud van .htpasswd

#stop en start apache-user eventueel via package service switch (zie mertymade)
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh stop
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh start

#Start alle synoblog packages

#kijk of het werkt
http://externe_hostname:poort/sabnzbd
http://externe_hostname:poort/couchpotato
http://externe_hostname:poort/sickbeard
http://externe_hostname:poort/transmission

Intern werkt het nu ook via http://diskstation/sabnzbd etc

Succes :)
Werkt!
Al het verkeer loopt nu via port 80 en ik hoef nu alleen van buitenaf een password in te geven.

Vraag:
Volgens mij gaat mijn login/password nu nog in plain text over de lijn.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de pagina's via https i.p.v. http op te vragen zijn? Dus alles wat op de web server draait SB, CP e.d. maar ook Photo Station e.d.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nog een vraag...

Ik heb sinds kort een Mac Mini (en een DS211) en ik vroeg mij af of het mogelijk is om remote vanaf een Windows machine de Mac aan te zetten en het scherm over te nemen?
Heeft iemand hier al ervaring mee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:40:
[...]

Wanneer ik een nieuwe nas zou kopen, die "Link Aggregation" heeft.
Is het dan volgens jou zinvol om dit te gebruiken en daarvoor een gigabit-switch of router te kopen die "Link Aggregation" ondersteund :?

Zoals deze switch hier ondersteund "Link Aggregation" :)
hey dude, waarschijnlijk ondersteunt de Synology ook gewoon link aggregation, zit namelijk gewoon in de kernel.
Enige wat je dan nodig hebt is een USB ethernet poortje. Link Aggregation Control Protocol (zoek maar eens op "bonding mode=4 linux") is heel simpel in te stellen, zo lang beide ethernetkaarten maar hardwarematig hun link op dezelfde manier kunnen rapporteren (anders werkt failover mogelijk niet goed).
Inderdaad heb je dan een duurdere switch nodig die ook LACP ondersteunt. Daarnaast heb je er natuurlijk helemaal niks aan als een eventuele client slechts 1Gbit ter beschikking heeft.

EDIT: Heb zelf btw *nog* geen synology staan, maar ik begrijp dat je dat misschien ook vanaf DSM in kan stellen? Dan ligt het er alleen aan of DSM de 2e kaart ziet, anders kan je het altijd nog vanaf de command line doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Loen op 20-11-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Wie kan me helpen..

Ik heb de DS107 met een 250GB schijf. Deze ga ik vervangen voor een 1TB.

Hoe kan ik het beste een backup maken?

De DS107 ondersteund geen NTFS ext harde schijven dus daar kan ik geen back up naar toe maken.

Hoe kan ik het dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
Remco Tr schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:48:
Wie kan me helpen..

Ik heb de DS107 met een 250GB schijf. Deze ga ik vervangen voor een 1TB.

Hoe kan ik het beste een backup maken?

De DS107 ondersteund geen NTFS ext harde schijven dus daar kan ik geen back up naar toe maken.

Hoe kan ik het dan doen?
Ik zou een extern hdd box pakken daar je 250gb hdd instoppen en die via je pc weer op je nas met 1tb zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
pacificocean schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:56:
[...]

Ik zou een extern hdd box pakken daar je 250gb hdd instoppen en die via je pc weer op je nas met 1tb zetten.
Kan dat? want synology heeft een andere bestands indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
Remco Tr schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:03:
[...]

Kan dat? want synology heeft een andere bestands indeling
Klopt maar er is wel software te vinden die ext2 of ext3 kan lezen. Zelf heb ik het zo gedaan om een hdd uit een freecom nas uit te lezen. Ik heb geen ervaring met synology, maar volgens mij moet dat op dezelfde manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
...ik probeer mijn ds411+ te updaten naar DSM 3.2 (DSM_DS411+_1944) Ik heb dit bestand naar de Diskstation zelf gekopieerd.

Hij blijft alleen staan op

"bezig met de voorbereiding van de bijwerking van het systeem"

Verder gebeurd er niets..... daarna is de NAS ook niet meer te zien in de verkenner....

Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Kan dat zoals jij wilt? Ik dacht dat je of via je eigen pc moest uploaden via management of de NAS zelf het bestand laten downloaden. Zelf op de nas zetten en laten gebruiken lijkt mij problemen opleveren wanneer de schijven ontkoppeld worden tijdens de update.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
aha, dat zou kunnen. Maar als ik hem via Diskmanager selecteer van mijn laptop dan laad hij hem toch ook naar der server lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Mijn synology laat nog maar 4 van de 8 users zien, weet iemand waar dit aan kan liggen. De users niet zichtbaar zijn headphones/sab/sickbeard en couchpotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
...dat was het inderdaad. Ik zit nu ook op DSM 3.2 :)

thanx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Dennism schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:28:
Mijn synology laat nog maar 4 van de 8 users zien, weet iemand waar dit aan kan liggen. De users niet zichtbaar zijn headphones/sab/sickbeard en couchpotato
klopt, dat is nu veranderd door Zebulon, het zijn nu system users..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
sanderdw schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:27:
Heb trouwens ook het local backup probleem :O
Is hier al nieuws over ondertussen? Anders ga ik toch maar een support case inleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij die problemen hebben met de bestandsoverdracht sedert DSM 3.2, syno heeft een special path klaar die het blijkbaar goed doet, hier gaat mijn DS1010 weer als vanouds ermee.

ftp://on-line:online_user..._DS1010+_1944.special.pat

Anders stuurt men een support case in en dezelfde dag ontvang de link.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=14&t=41044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
freak1 schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:44:
[...]

Bij mij heeft hij alleen couchpotato wel opnieuw aangemaakt, sabnzbd echter niet. Sindsdien (of in ieder geval, zo lijkt het) heb ik problemen met de post processing can CP > SAB > CP ... Eigenaar van een download via CP > SAB = sabnzbd die dus niet bestaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 21-11-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Het lukt mij maar niet om via Cobian een backup te maken naar mijn DS211j. ook niet via FTP.
Is dit uberhaubt wel mogelijk?
Data Replicator 3 ben ik niet zo gek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Voor de liefhebbers met een PS3!

Ik heb er veel tijd ingestoken, maar het is mij nooit 100% gelukt. Er is dan nu toch iemand gelukt en heeft er zelfs een handleiding voor gemaakt.

PMS Media Server installeren op een synology NAS

[ Voor 4% gewijzigd door Vjenne-ICT op 21-11-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:25:
Ik probeer de cache van gettext te legen, maar kom maar niet verder. Ik heb alle S97-processen gestopt en daarna de processen weer gestart, maar nog steeds krijg ik een gecachte versie terug. Wat zie ik over het hoofd?
NIemand een idee? Om nou iedere keer dat ding te moeten rebooten als er een translation is aangepast zie ik nou niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:32:
[...]

NIemand een idee? Om nou iedere keer dat ding te moeten rebooten als er een translation is aangepast zie ik nou niet echt zitten.
Misschien heb je hier (Workaround for gettext caching issue in PHP) wat aan.

Anders snap ik het probleem niet :X.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:58:
[...]

Misschien heb je hier (Workaround for gettext caching issue in PHP) wat aan.

Anders snap ik het probleem niet :X.
Dat is een workaround voor als je Apache niet zou willen herstarten. Dat laatste vind ik geen probleem, dus zou die workaround gewoon niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben spotweb aan het installeren volgens deze handleiding maar op een of andere manier zit ik "vast"

(http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt)

hij geeft bij commando:
# Create database tables
/usr/bin/php upgrade-db.php

deze foutmeldingen!
--------------------
Updating schema..(mysql)

SpotWeb crashed

Database schema of settings upgrade mislukt:
Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(93): dbeng_mysql->rawExec('SELEC T value FR...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(127): dbeng_abs->exec('SELECT value FR...', Array)
#2 /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php(1316): dbeng_mysql->singleQuery('SELECT v alue FR...')
#3 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(238): SpotDb->getSchemaV er()
#4 /volume1/web/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#5 /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->database()
-----------------------------------

wie kan mij in de goede richten dowen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Issue 1227 kan dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik dank u hartelijk, mag ik u vragen waar u dat zo snel heeft gevonden? Dan kan ik zelf de volgende keer beter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:51:
[...]

Ik dank u hartelijk, mag ik u vragen waar u dat zo snel heeft gevonden? Dan kan ik zelf de volgende keer beter zoeken :)
In het lijstje "Gemelde problemen" ;)
https://github.com/spotweb/spotweb/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
freak1 schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:44:
[...]

Hmm, na een reboot van de NAS stonden ze er wel weer. Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:55
Weet er iemand hier het antwoord op?

Ik heb een Synology DS2411+.
Hier in zitten 9x2TB Samsung schijven in raid 5 op 5400Rpm.

Ik zou morgen naar de Aldi gaan om 3 van die externe schijven te kopen.
Waarschijnlijk zijn dit Seagates op 5900Rpm.
Ik zou ze uit de behuizing slopen en in mijn Nas steken.

Kan ik met deze schijven mijn Raid uitbreiden.
Zal dit geen problemen geven omdat het toerental verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:44
5900 rpm? Lijkt mij een typfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
Ik las op http://nl.hardware.info/n...u-echt-op#comment-2221467 dat het ging om Samsung Spinpoint schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dennism schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:34:
[...]

Hmm, na een reboot van de NAS stonden ze er wel weer. Vreemd....
Bij mij die van couchpotato wel, die van sabnzbd niet. Sindsdien is mijn post processing van cp naar de haaien. De nieuwe opzet van de Zebulon .spk's lijkt dus nog niet helemaal stabiel te werken..

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 22-11-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Dacht ik eerst ook, maar nee:
http://tinyurl.com/5svvmkw

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb enkele aanpassingen gemaakt waaronder spotweb en nzbget(+web) geinstalleerd.
Gisteren draaide alles maar nu heb ik alleen subliminal vandaag toegevoegd en herstart maar nu komt mijn synology nooit meer up...

hij staat aan maar status word nooit meer groen... (help)

Wat kan ik doen om te kijken wat ik fout heb gedaan? (destination host unreachable)

blauwe lamp blijft knipperen (status word niet meer groen)

toch te veel zitten klooien met de crontab?!

[ Voor 62% gewijzigd door spanx op 22-11-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Vjenne-ICT schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:01:

Ik heb er veel tijd ingestoken, maar het is mij nooit 100% gelukt. Er is dan nu toch iemand gelukt en heeft er zelfs een handleiding voor gemaakt.

Heel erg mooi, maar volgens mij kan mijn nas (211j) geen drol qua transcoden. Hij staat al te piepen als hij 200 thumbnails van lowres jpegs moet maken...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik transcode .mts files naar een afspeelbaar formaat (avi met verschillende containers, weet niet eens meer hoe het precies zit) en dat duurt inderdaad behoorlijk lang.

[ Voor 29% gewijzigd door Joster op 22-11-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Is er echt niemand die dit kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:01:

Interessant, hoewel Frankster wel gelijk heeft dat het transcoden lastig gaat worden. Ik heb zelf een 211 en al een mediaspeler staan, maar zou PMS voor die uitzendinggemist plugin willen gebruiken. Maar ik lees op de site van die Mark dat internet TV streamen nog niet werkt. Ik houd het even in de gaten, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
catchingfire schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:59:
Is hier al nieuws over ondertussen? Anders ga ik toch maar een support case inleggen...
Blijkbaar niet, ging over USB backup issue. Het vreemde is dat ik hierover een topic had geopend op forum.synology.com met een nette probleemomschrijving wat nu opeens verdwenen is! Anyways... ik heb een support case ingelegd en ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

nas niet meer opstarten *opgelost*

wat heb ik gedaan:
Nas uitelkaar gehaald en de schijven aan een linux bak gehangen om te kijken of daar iets mis in zat (gelukkig niet voor zo ver ik kon zien)

het bleek mijn (noname) 512 mb USB stick (voor nzb en sickbeard logs) te zijn!!!!

Stick was "OK" volgens windows (FAT) maar heb er nu een 2gb Kingston ingezet (content gekopieerd) en nu start hij wel door....

vreemde praktijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik ben op zoek naar een web interface voor cron jobs zoiets als in Webmin.
Heeft iemand een suggestie?

Is Webmin eigenlijk te installeren op een Synology?
Ik vond wel wat berichten hierover maar die zijn al van een tijd terug.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.