Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik begrijp er niets van, ik krijg SABNZBD maar niet aan de praat. Ik had eerst een probleem met het port forwarden waardoor mn NAS niet op internet kon. Volgens mij is dat nu opgelost, maar dat weet ik ook niet zeker. Maar ik heb nog meer problemen....

SABNZBD kan dus geen mappen aanmaken:

2011-11-06 21:24:57,182::INFO::[__init__:560] Adding planet earth hd.nzb
2011-11-06 21:24:58,497::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/downloads/incomplete/planet earth hd
2011-11-06 21:24:58,500::ERROR::[misc:720] Aanmaken /volume1/downloads/incomplete/planet earth hd mislukt

Terwijl bij configuratiescherm - gebruiker - sabnzbd - rechten instellen Daar staat bij de map downloads lezen en schrijven aangevinkt. Moet ik nog meer instellen?

ps. volgens mij lukt het ook niet om de map downloads en incomplete aan te maken door sabnzbd aan te maken, dus dat heb ik handmatig gedaan. Maar in deze mappen kan sabnzbd dus ook geen mappen aanmaken (per download dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mad_Cow schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:08:
[...]

Wat ik begrijp van shared folder sync is dat je mappen op 2 diskstations kan synchroniseren met elkaar. Dus 2way. Voor 1way kun je de backup functie gebruiken.
Nee, de sync functie is 1 way.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Carreon schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:31:
Ik heb sinds een maand problemen met mijn DS211+. Tot een maand geleden kon ik via "Netwerk" in Win7 64-bit mijn Synology zien staan, en er makkelijk verbinding met maken.

Maar sinds een maand is de Synology niet meer terug te vinden. Als ik via verkenner probeer te connecten met "\\server" geeft hij ook geen reactie. De enige manier om hem te bereiken is via het IP adres.
Ik zit nu met een serieus probleem aangezien mijn backups via Synctoy allemaal ingesteld waren met "\\Server\..." locaties en die nu niet meer werken :(

Op het officiele forum vind ik toch redelijk wat mensen met hetzelfde probleem, maar een oplossing heb ik niet gevonden...

Kan iemand helpen?

PS: laatste firmware & Synology -> configuratiescherm -> netwerk -> servernaam staat goed.
klinkt als een DNS probleem.
as far as i know: DNS resolving van NETBIOS namen over port erh, 137 en 139 geloof ik. (Wikipedia: NetBIOS). Vervolgens kan dit protocol ook de geleverde diensten voor het adres lezen (zoals SMB, wat jij wil gebruiken)

mogelijke problemen:
-je firewall blokt die poort(en), op NAS of windows pc
-je DNS server werkt niet goed
-je LDAP / kerberos authenticatie (als je die hebt) werkt niet goed.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Bij mij was het ook de firewall van de virusscanner. Zie hier voor netbios troubleshooting.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Ik sta op het punt een Synology 411+ II aan te schaffen. Draait daar SABNZB en Sickbeard net zo goed op als mijn 209+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk de specs van de twee apparaten eens. Wat is dan zelf je conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:44:
Vergelijk de specs van de twee apparaten eens. Wat is dan zelf je conclusie?
Als ik het wist, kwam ik het hier niet vragen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf te beweren dat je de specs niet eens hebt vergeleken, anders zou je zo'n vraag niet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Iemand anders die wel het antwoord weet ? We weten namelijk niet allemaal alles van processorarchitecturen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je denkt zelf eens na.
Je vergelijkt een 2-bay + model van 2 jaar geleden met een 4-bay + model van dit jaar. Welke is beter denk je?
Je vergelijk een 800MHz processor en 512MB RAM met een Dual Core 1.8GHz processor en 1GB RAM. Welke is beter denk je?

Reviews gelezen? Specs vergeleken? Nee en nee. We zijn hier geen vraagbaak voor luie mensen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
cupra4 schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:05:
Iemand anders die wel het antwoord weet ? We weten namelijk niet allemaal alles van processorarchitecturen af...
Kom op zeg, gaat het er je alleen om te pimpen met je toekomstige aankoop ofzo?
209+ CPU-frequentie: 800MHz, RAM 512MB DDR2
411+II CPU-frequentie: Dual Core 1,8GHz Floating-point, RAM : DDR2 1GB

Wat denk je nu zelf? Als je hieruit geen conclusies kunt trekken zit je op een fout forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik weet donders goed dat dat ding sneller en beter is dan degene die ik nu heb.

Naar mijn idee waren de packages van Sickbeard en anderen alleen geschikt om te draaien op de Freescale cpu die in de 209+ zit. De 411+ heeft een Intel Dual Core cpu en dat is dus een hele andere cpu. Ik wil alleen weten of die packages die op de Freescale cpu draaien ook op een Dual core cpu draaien. Meer niet.

Het stond er misschien niet heel duidelijk in, maar de meesten hebben hier genoeg aan een half woord. Dus zo raar vond ik mijn vraag niet. De specs kan ik ook gewoon opzoeken en weet ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Die draaien ;) Ik heb de hele rimram op mn 411+ draaien.

[ Voor 60% gewijzigd door FDMK op 07-11-2011 11:41 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Rooke schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:41:
Die draaien ;) Ik heb de hele rimram op mn 411+ draaien.
Heel fijn :D Ik zie dat de 411+ een 1.67 Dual Core heeft en de 411+ II een 1.8, maar dat zou geen verschil moeten maken.

Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Beiden Atom x86, zal niet veel maken denk ik :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Bestelling geplaatst. Straks ophalen en aan de slag maar weer !
*is blij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cupra4 schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:37:
Naar mijn idee waren de packages van Sickbeard en anderen alleen geschikt om te draaien op de Freescale cpu die in de 209+ zit.
[..]
Alsnog geen enkele eigen inzet:

http://synoblog.superzebu...1/09/sabnzbd-0-6-9-1-spk/
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/sickbeard-3-0-spk/
http://synoblog.superzebu...1/09/couchpotato-3-0-spk/
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/headphones-3-0-spk/
This spk requires my Python spk to work correctly. -->
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/python-2-6-6-4-spk/
It supports all the NAS from the x07 to x11 series, except for the DS3611sx.

http://www.mertymade.com/syno/#pu
This package requires the following packages installed before this package is installed:
- Base Utils -> http://packages.mertymade.com/downhandler?app=baseutils Please choose the right model [..] DS411+ II
- Compression Utils -> http://packages.mertymade...dler?app=compressionutils Please choose the right model [..] DS411+ II
- Python Utils -> http://packages.mertymade.com/downhandler?app=pythonutils Please choose the right model [..] DS411+ II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Is er trouwens iemand die bezig is met het maken van ARMv6 / ARMv7 compatible Plex Media Server?
Het werkt momenteel alleen voor Intel based CPU's, maar mijn god wat zou ik dat graag draaiend hebben op mijn DS111 (marvel)

Ook ben ik trouwens geintereseerd naar personen die daar mee zouden willen starten, ik zou misschien een (kleine, want weinig kennis van compilen) bijdrage kunnen doen?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:59:
[...]

Alsnog geen enkele eigen inzet:

http://synoblog.superzebu...1/09/sabnzbd-0-6-9-1-spk/
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/sickbeard-3-0-spk/
http://synoblog.superzebu...1/09/couchpotato-3-0-spk/
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/headphones-3-0-spk/
This spk requires my Python spk to work correctly. -->
http://synoblog.superzebulon.org/2011/09/python-2-6-6-4-spk/
It supports all the NAS from the x07 to x11 series, except for the DS3611sx.

http://www.mertymade.com/syno/#pu
This package requires the following packages installed before this package is installed:
- Base Utils -> http://packages.mertymade.com/downhandler?app=baseutils Please choose the right model [..] DS411+ II
- Compression Utils -> http://packages.mertymade...dler?app=compressionutils Please choose the right model [..] DS411+ II
- Python Utils -> http://packages.mertymade.com/downhandler?app=pythonutils Please choose the right model [..] DS411+ II
hihi, ik ben het met je eens dat er weinig eigen inzet is, maar je doet het nu zelf fout :P

http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages

daar vind je het complete overzicht per architectuur. de DS3611xs (welke ik heb) wordt nu namelijk ook ondersteund (Bromolow)

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:32:
[...]

hihi, ik ben het met je eens dat er weinig eigen inzet is, maar je doet het nu zelf fout :P

http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages

daar vind je het complete overzicht per architectuur. de DS3611xs (welke ik heb) wordt nu namelijk ook ondersteund (Bromolow)
Ik deed een copy/paste, als die niet klopt kan ik daar ook weinig aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik ga mijn 108j (die me zeer goed bevalt en alles doet wat ik wil) in hetzelfde netwerk gooien als de NAS Seagate BlackArmor NAS 110.

Dat zijn dus 2 verschillende NASSEN in 1 netwerk.
Die Seagate zal als backup gaan dienen voor de 108. Ik wil die automatisch laten back-uppen. Zal me dat lastige problemen opleveren? Zaken waar ik echt op moet gaan letten?
De 108 is vnl. bedoeld als download, foto/film streamer. Nu staan er ook nog backups op, maar die wil ik dus laten overgooien naar de seagate, waar dan nog een hdd aanhangt voor een extra backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
hallo burnd,

Dit had ik ook.

dit heb ik opgelost om op volume 1 te verwijzen naar de share video dus:
/volume1/video/downloads/complete/

als je die niet hebt eerst een share aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

Wimo.

Shake and Bake!

catchingfire schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:14:
Ik heb sinds de laatste DSM update (van vorige week) opeens problemen met backup naar externe disk (Dus van DS naar disk aangesloten middels USB op de DS). Het betreft een DS409+.

De backup log zegt veelzeggend:
- Local backup started
- System failed to export user settings
- Local backup failed

Voorheen werkte het altijd prima. Heb de USB disk al eens geformatteerd om te kijken of het daaraan lag maar dat is 't 'm dus niet.
Heb je dit nog opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem sinds 3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Wimo. schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:24:
Heb je dit nog opgelost? Ik heb exact hetzelfde probleem sinds 3.2.
Nope... ik las ergens dat er een patch aan zou komen maar tot zover heb ik daar nog niks van gezien. Denk dat ik maar een "echte" support case in ga leggen bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik wil even terug komen op een probleem met mijn DS211j die ik hier een tijdje terug had gepost. Met name HD films hadden last van 'freezes' waar gedurende 30 seconden oid de diskstation niet te bereiken was. Alle logische opties wilden maar neit werken. na ongeveer alles wat er maar bestaat te hebben geprobeerd heb ik het eindelijk opgelost namelijk en wie weet is er ooit iemand op zoek naar hetzelfde probleem.
Ik had mijn 2 schijven in een RAID0 opstelling, en dit was schijnbaar de oorzaak. Ben overgstapt naar JBOD nu en dat loste alle problemen op. Blijkbaar een fout in de raid driver of de raid controller zelf?

De diskstation lijkt nu wel veel meer last te hebben bij bijvoorbeeld torrent gebruik. Voorheen kon ik dan prima tegelijk op de station, nu gaat dat erg traag. Maar aangezien dat toch meestal 's nachts loopt is dat niet zo'n probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door kingmob op 07-11-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Hmm...als het werkt zou het mooi zijn, maar wil toch eigenlijk liever de map downloads in de root (is overzichtelijk)....maar begrijp niet dat het zo niet werkt....
schumacher64 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:09:
hallo burnd,

Dit had ik ook.

dit heb ik opgelost om op volume 1 te verwijzen naar de share video dus:
/volume1/video/downloads/complete/

als je die niet hebt eerst een share aanmaken
Voor anderen die me misschien kunnen helpen, dit is het probleem:
Ik begrijp er niets van, ik krijg SABNZBD maar niet aan de praat. Ik had eerst een probleem met het port forwarden waardoor mn NAS niet op internet kon. Volgens mij is dat nu opgelost, maar dat weet ik ook niet zeker. Maar ik heb nog meer problemen....

SABNZBD kan dus geen mappen aanmaken:

2011-11-06 21:24:57,182::INFO::[__init__:560] Adding planet earth hd.nzb
2011-11-06 21:24:58,497::INFO::[misc:718] Creating directories: /volume1/downloads/incomplete/planet earth hd
2011-11-06 21:24:58,500::ERROR::[misc:720] Aanmaken /volume1/downloads/incomplete/planet earth hd mislukt

Terwijl bij configuratiescherm - gebruiker - sabnzbd - rechten instellen Daar staat bij de map downloads lezen en schrijven aangevinkt. Moet ik nog meer instellen?

ps. volgens mij lukt het ook niet om de map downloads en incomplete aan te maken door sabnzbd aan te maken, dus dat heb ik handmatig gedaan. Maar in deze mappen kan sabnzbd dus ook geen mappen aanmaken (per download dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burnd schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:19:
Hmm...als het werkt zou het mooi zijn, maar wil toch eigenlijk liever de map downloads in de root (is overzichtelijk)....maar begrijp niet dat het zo niet werkt....
drwxrwxrwx  4 root  root        4096 Nov  7 04:47 download

De map download is van root. Je sabnzbd-gebruiker mag daar niet in schrijven. Wat ingevuld is bij map-settings is verder niet van toepassing, want dat zijn instellingen voor samba ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ik heb nog steeds twee problemen:

1; SABNZBD kan niet lezen en schrijven in de aangewezen mappen:Ik heb zelf de map downloads aan gemaakt (in de root geloof ik) en daar de mappen complete en incomplete aangemaakt. En SABNZBD daarnaartoe laten downloaden, maar krijg in SABNZBD de melding dat daarin geen mappen gecreerd kunnen worden. Terwijl de gebruiker SABNZBD wel de lees- en schrijfrechten voor die map heeft.

Ik heb ook al geprobeerd een nieuwe map downloads in een share (video map) aan te maken, de gebruiker sabnzbd daar lees en schrijfrechten te geven, maar dat werkt ook niet.

2; NAS wil niet op internet

Daarnaast kan mijn NAS nog steeds niet op internet (downloadstation werkt ook niet namelijk). Heb de poorten van de programmas in de firewall (in de NAS zelf) geforward. Een aantal ingebouwde applicaties aangevinkt en zelf poort 8080 (SABNZNBD?) toegevoegd.

Als ik een hele lijst poorten wil forwarden in mijn Zyxel modem/router (heb portforward.com even geraadpleegd) dan krijg ik op gegeven moment de melding dat ik maar 11 poorten kan forwarden, meer kan niet.

Ik wil mijn NAS (Synology DS211) gebruiken voor het volgende:

bestanden uitwisselen mac en windows (werkt)
  • mac timemachine (werkt)
  • downloaden met SABNZBD (werkt frustrerend genoeg na een maand nog steeds niet, als dit werkt wil ik ook coutch potato etc. gebruiken)
  • bestanden lezen vanuit mijn media streamer (werkt)
  • (evt. via internet toegang tot mn bestanden, als dit veilig genoeg is)
WIE-O-WIE kan mij helpen? Het frustreerd me enorm dat de download functie niet werkt, het is namelijk precies de reden dat ik deze NAS heb aangeschaft... :(
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:03:
[...]

drwxrwxrwx  4 root  root        4096 Nov  7 04:47 download

De map download is van root. Je sabnzbd-gebruiker mag daar niet in schrijven. Wat ingevuld is bij map-settings is verder niet van toepassing, want dat zijn instellingen voor samba ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mappen complete en incomplete hebben dan verkeerde rechten, exact hetzelfde probleem als je had met de download-map. Het verschil is echter dat je deze nieuwe mappen wel aan kunt passen via DSM/File Browser. Rechter muisknop op de map, rechten goed zetten.
Tip: verdiep je eens in Unix file permissions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je het aanpast in filestation kan je ook een vinkje zetten om toe te passen voor alle subfolders.
Over probleem 2:
Als je via telnet/ssh inlogt, kan je dan een ping google.com doen?
Zo niet heb je kans dat je een DNS probleem hebt.
Wat je dan ook kunt doen is gewoon de DNS server keihard instellen als ie die op een of andere manier niet zelf verkrijgt.
Bijv op een Windows machine in je netwerk
code:
1
ipconfig /all
runnen en kijken wat je dns server is.
Soms staan er meerdere, bijv een ip uit je eigen LAN range (waarschijnlijk 192.168.x.x)
Die moet je dan niet hebben, maar dan bijvoorbeeld de 2e.
Die kan je dan instellen in je configscherm op je NAS in het netwerk gedeelte (niet verwarren met DDNS)

Daarna nog een keer een ping doen naar google en als je dan wel response krijgt weet je zeker dat je vanaf de NAS zelf ook het internet op kan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Burnd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:22:
Ik heb nog steeds twee problemen:

2; NAS wil niet op internet

Daarnaast kan mijn NAS nog steeds niet op internet (downloadstation werkt ook niet namelijk). Heb de poorten van de programmas in de firewall (in de NAS zelf) geforward. Een aantal ingebouwde applicaties aangevinkt en zelf poort 8080 (SABNZNBD?) toegevoegd.

Als ik een hele lijst poorten wil forwarden in mijn Zyxel modem/router (heb portforward.com even geraadpleegd) dan krijg ik op gegeven moment de melding dat ik maar 11 poorten kan forwarden, meer kan niet.
heb je al geprobeert om de nas in de dmz zone te zetten.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
kut.
geen beter woord voor.
soms komt de idioot in me weer even naar boven....

bij het aansluiten van mijn extenders op mijn synology, heb ik blijkbaar de extender niet aangeloten op de UPS... en er is net stroomstoring geweest... en de extenderis dus even zonder stroom geweest..

mijn syslog zegt netjes, disk bluh removed.. disk bluh inserted.. en dan crashed je volume dus als dat al je disks zijn :/

naja, FAQ van synology zegt, contacteer ons.. maar gedaan dus

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:57
Wanneer is het verstandig om de firewall van NAS in te schakelen?

Ik ben er zomaar vanuit gegaan dat dit niet nodig was bij gebruik als netwerkopslag en sabnzbs / downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:55
Plint schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:40:

Ik ben er zomaar vanuit gegaan dat dit niet nodig was bij gebruik als netwerkopslag en sabnzbs / downloadstation.
*altijd* ?

Kun je me een reden geven om de firewall niet in te schakelen?
Wellicht overbodig als de router alles tegenhoudt, maar het kan geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plint schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:40:

Heel erg noodzakelijk:
  • Wanneer de NAS direct op Internet zit
  • Wanneer de NAS in dmz staat
  • Bij gebruik van IPv6/tunnel of PPPoE
In andere gevallen zorgt je router voor wat bescherming, maar ook dan is het inschakelen van de firewall niet onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 18:57
Thanks!
Dan ga ik dat meteen even doen!
Ik bedenk me ook dat het helemaal niet logisch klinkt er vanuit te gaan dat het met mijn windows firewall wel goed zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:45:
[...]

Heel erg noodzakelijk:
  • Wanneer de NAS direct op Internet zit
  • Wanneer de NAS in dmz staat
  • Bij gebruik van IPv6/tunnel of PPPoE
In andere gevallen zorgt je router voor wat bescherming, maar ook dan is het inschakelen van de firewall niet onverstandig.
Als je NAS direct op het internet staat (bv in de dmz van je router) dan is de NAS firewall natuurlijk noodzakelijk. In de overige gevallen is de NAS firewall meestal overbodig. Je wilt immers met de computers in je LAN bij je NAS kunnen en je zult dus in je NAS firewall alle poorten open moeten zetten waarachter services zitten om hem uberhaupt te kunnen gebruiken. In de praktijk voegt de firewall dus niets toe. Alleen als je bijvoorbeeld alleen connecties van bepaalde computers in je LAN toegang tot je NAS wilt toestaan kan de NAS firewall nuttig zijn. Dat lijkt me echter nogal ongebruikelijk in een thuis situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:16:
[...]

Als je NAS direct op het internet staat (bv in de dmz van je router) dan is de NAS firewall natuurlijk noodzakelijk.
Ja, dat zeg ik toch ook?
In de overige gevallen is de NAS firewall meestal overbodig.
Op die instelling kom je over een tijdje nog weleens terug en had je gewenst dat je beter wist.
Je wilt immers met de computers in je LAN bij je NAS kunnen en je zult dus in je NAS firewall alle poorten open moeten zetten waarachter services zitten om hem uberhaupt te kunnen gebruiken.
Onjuist, dat kun je per IP-range instellen. Dus voor externe bronnen kun je andere/minder poorten openzetten dan voor intern. Of zelfs het vaste-IP adres voor je werk kun je toevoegen om van daaruit iets te kunnen doen wat nergens anders kan.
In de praktijk voegt de firewall dus niets toe. Alleen als je bijvoorbeeld alleen connecties van bepaalde computers in je LAN toegang tot je NAS wilt toestaan kan de NAS firewall nuttig zijn. Dat lijkt me echter nogal ongebruikelijk in een thuis situatie.
Een NAS wordt niet alleen gebruikt in thuissituaties. En zelfs dan... zeker geen kinderen thuis die dingen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Je NAS is alleen vanaf buiten bereikbaar op die poorten (of portranges natuurlijk) die je vanuit je router naar je NAS forward. Op de andere poorten niet. Als je bijvoorbeeld alleen poort 22 (SSH) vanuit je router naar je NAS opent dan is bijvoorbeeld poort 5000 op je NAS vanaf het internet niet bereikbaar. In die situatie voegt de firewall in je NAS op alleen andere poorten dan 22 vanaf het internet helemaal niets toe. Voor port 22 zelf trouwens ook niet, want je zult die port in je NAS firewall ook open zetten, want het was immers de bedoeling om je NAS vanaf buiten op port 22 te benaderen. Twee firewalls die alleen port 22 doorlaten zijn echt niet veiliger dan een firewall die alleen port 22 door laat.

Voor beveiliging vanaf het internet is je NAS firewall dus overbodig zolang hij achter een andere firewall (meestal van je router) zit. Blijft over de beveiliging binnen je LAN. Daar is de firewall alleen nuttig als je de toegang vanaf bepaalde computers wilt blokkeren. In een thuissituatie en zelfs in een klein bedrijf is dat niet gebruikelijk. Natuurlijk wil je wel de rechten van de gebruikers reguleren, maar dat is iets heel anders. Daar gaat de firewall niet over. Die reguleert alleen de toegang van bepaalde computers.

In je NAS zet je alle services uit die je niet wilt gebruiken. Stel dat je je NAS ook in je eigen netwerk nooit via http wilt benaderen maar altijd via https (bijvoorbeeld omdat je bang bent dat je kinderen het netwerkverkeer sniffen), dan zet je gewoon de http toegang uit en sta je alleen https toe. Het is zinloos om dit in de NAS firewall te regelen. Je NAS firewall op je LAN is alleen nuttig als je meer dan een computer hebt en je vanaf computer A wel bepaalde services op je NAS wilt toestaan (ongeacht wie er ingelogd is) en vanaf computer B niet. Als je wilt dat je kinderen (waarvan ik er 2 heb rondlopen) rondneuzen op bepaalde delen van je NAS dan geef je ze een eigen account met ingeperkte rechten, gebruik je voor jezelf ook een beperkte account en gebruik je root en admin alleen als het niet anders kan en gebruik je alleen een secure connectie naar je NAS als je root/admin gebruikt. Allemaal zaken die ik doe: maar mijn NAS firewall staat uit.

Gezien je reactie denk ik dat je niet begrijpt wat ik met onderstaande quote bedoel. Teruglezend kan ik me dat ook wel voorstellen, want ik heb het enigszins verwarrend onder woorden gebracht:
Je wilt immers met de computers in je LAN bij je NAS kunnen en je zult dus in je NAS firewall alle poorten open moeten zetten waarachter services zitten om hem uberhaupt te kunnen gebruiken.
Ik bedoel dus niet dat je alle poorten in je NAS firewall open moet zetten, maar alle poorten waarachter een service zit. Als je dus bv alleen services hebt op 21, 22, 5000 en 5001 dan moet je in je NAS firewall ook poorten 21, 22, 5000 en 5001 open zetten. Als je dat niet doet kan je de bijbehorende services niet bereiken. Als je FTP wilt blokkeren vanaf je LAN dan zet je gewoon de FTP service helemaal uit. Als je dat doet is een NAS firewall rule die 21 blokt zinloos. Als je ftp alleen voor je kinderen wilt blokkeren perk je hun account rechten in zodat ze geen ftp kunnen gebruiken. Dat regel je niet met je NAS firewall anders kan je er zelf ook niet meer in.

[ Voor 19% gewijzigd door EricEric752 op 08-11-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grootste fouten die je maakt is 'het doortsturen van een port op je router' te benoemen als 'een port openen/doortsturen in de firewall' en een router te zien als een firewall. I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:38:
De grootste fouten die je maakt is 'het doortsturen van een port op je router' te benoemen als 'een port openen/doortsturen in de firewall' en een router te zien als een firewall. I rest my case.
Teleurstellend. Ik probeer mijn argumenten uitgebreid te onderbouwen. Jammer dat je niets beters weet te zeggen dan een dooddoener. "I rest my case" wordt buiten de rechtzaal voornamelijk gebruikt door mensen die geen argumenten meer hebben.

(Vrijwel) elke thuisrouter heeft een firewall die prima functioneert. Als die een port blokt dan geeft het echt geen extra veiligheid door daarachter nog een firewall te zetten die dezelfde port nog een keer blokt.

Natuurlijk kan het geen kwaad om je NAS firewall aan te zetten. Wat eventueel wel kwaad kan is niet goed te begrijpen wat een firewall eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EricEric752: je hebt het prima verwoordt. Het is Nightspirit die het allemaal niet begrijpt. Die moeten we maar eens een boekje "Netwerk voor dummies" met Sinterklaas gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
doe eens check op open ports met een portscanner zonder echte firewall en alleen je router als firewall. Pass, dan heb je goeie router, in alle andere gevallen heeft nightspirit wel degelijk gelijk. De meeste door providers geleverde routers zijn ronduit slecht op dat gebied en upnp maakt er in sommige gevallen ook een zeef van.

En een router beoordeelt het gedrag van applicaties niet. Die gaat gewoon domweg open als je forward. Dat is het grote verschil en daar doelt NS waarschijnlijk op. Rest case?

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 08-11-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

Een korte vraag na de aanschaf van de DS212+ met 2x2TB schijven:

Na het inpluggen van de 2 schijven en aan het netwerk hangen, startte ik de Synology Assistant. Deze begon, sloeg stap "3: Gegevenspartitie formatteren" over (hoort dat?) en is sindsdien (uurtje of 2) bezig met DSM installeren (stap 4). Hoort deze zolang op de stap te 'hangen'? Er staat dus al 2 uur "Bezig met het installeren van DSM op de harde schijf" en dan op 4%. Ik begreep dat het lang kan duren, maar 2 uur zonder een procentje op te schieten vond ik toch vreemd. Overigens knippert het statuslampje oranje en knippertje de HD-lamp enthousiast (dus hij lijkt wat te doen).

Dus de vraag is: Hoort dit?

EDIT 2: Firewall uitgeschakeld en nogmaals opnieuw geprobeerd. Komt al stukken verder! Zal wel goed komen dan :)

EDIT: Herstel, het LAN-lampje knippert, de 2 HD lampjes zijn constant groen

[ Voor 12% gewijzigd door b32 op 08-11-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:11:
doe eens check op open ports met een portscanner zonder echte firewall en alleen je router als firewall. Pass, dan heb je goeie router, in alle andere gevallen heeft nightspirit wel degelijk gelijk. De meeste door providers geleverde routers zijn ronduit slecht op dat gebied en upnp maakt er in sommige gevallen ook een zeef van.

En een router beoordeelt het gedrag van applicaties niet. Die gaat gewoon domweg open als je forward. Dat is het grote verschil en daar doelt NS waarschijnlijk op. Rest case?
Ik ben erg benieuwd naar namen en rugnummers: Welke providers hebben volgens jou dan default open ports? Mijn eigen provider Ziggo in ieder geval niet. Alle ports, behalve degene die ik zelf heb geopend, zijn gewoon dicht bij een portscan vanaf het internet. Overigens zou een open port niet eens een verschil maken. Zonder portforwarding naar je NAS kan je er nog vanaf het internet niet bij. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de firewall van je NAS het gedrag van de applicatie zou beoordelen zoals jij beweert. Je kan in de DSM gewoon een source, range en allow/deny geven. Net zoals in elke router dus.

Je NAS firewall voegt dus niets toe, tenzij om de toegang vanaf machines binnen je LAN te reguleren zoals ik in mijn eerste post al aangaf. Dat laatste lijkt me in veruit de meeste huis en small business situaties niet nuttig. Zoals ik al eerder zei kan het ook geen kwaad. Het kan voor mensen die de materie niet goed kennen alleen wat moeilijker maken om met hun NAS in hun LAN te werken. Verder geeft het een vals gevoel van veiligheid: 2 firewalls zijn vast veiliger dan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:59:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar namen en rugnummers: Welke providers hebben volgens jou dan default open ports?
Que? Slip of the tongue? ALLE providers hebben open ports. Mag ik toch hopen, anders heb je weinig verbinding.
Mijn eigen provider Ziggo in ieder geval niet.
Ja die ook
Alle ports, behalve degene die ik zelf heb geopend, zijn gewoon dicht bij een portscan vanaf het internet.
d:)b
Overigens zou een open port niet eens een verschil maken. Zonder portforwarding naar je NAS kan je er nog vanaf het internet niet bij.
Een open port is stap 1 voor een mogelijke hack. Maar jij blijft in dit voorbeeld liever blind vertrouwen op NAT als beveiliging, wat het gewoon absoluut niet is.
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de firewall van je NAS het gedrag van de applicatie zou beoordelen zoals jij beweert. Je kan in de DSM gewoon een source, range en allow/deny geven. Net zoals in elke router dus.Een stuk beter dan de meeste routers dus.
Je NAS firewall voegt dus niets toe, tenzij om de toegang vanaf machines binnen je LAN te reguleren zoals ik in mijn eerste post al aangaf.
Ik heb al een paar voorbeelden gegeven, zelfs voor buiten het LAN.
Dat laatste lijkt me in veruit de meeste huis en small business situaties niet nuttig.
Hier mis je toch een stuk inlevingsvermogen, zie mijn vorige voorbeelden.
Zoals ik al eerder zei kan het ook geen kwaad. Het kan voor mensen die de materie niet goed kennen alleen wat moeilijker maken om met hun NAS in hun LAN te werken. Verder geeft het een vals gevoel van veiligheid: 2 firewalls zijn vast veiliger dan 1.
De meeste routers die een firewall hebben zijn al amper volledig in te stellen, laat staan te controleren wat het ding precies aan het uitvreten is. uPnP is, zoals Marzz mooi aanhaalde, een mooi voorbeeld daarvan.
Ik heb liever een modem/router zonder firewall en elke bak beveiligd, dan enkel een te simpele firewall in mijn router (laat staan enkel NAT). Over het algemeen ben je met de firewall op de NAS aan (mits correct ingesteld uiteraard) wel veiliger af (en dan niet omdat je 2 firewalls hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Link Aggregation voor thuisgebruik zinvol :?

Want om van Link Aggregation te kunnen genieten.
* Moet je een PC hebben met 2x eenzelfde Giga-netwerkkaart.
* Moet je vanuit je PC 2x een Giga-netwerkkabel trekken naar je NAS/Switch
* Moet je Switch of Router "Link Aggregation" ondersteunen.
* Moet je voldoende snelle harde schijven hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:19:
[...]
Que? Slip of the tongue? ALLE providers hebben open ports. Mag ik toch hopen, anders heb je weinig verbinding.
Gefeliciteerd. Je hebt een fout in mijn formulering gevonden. Natuurlijk bedoel ik open ports in de door providers meegeleverde router. Ik reageerde namelijk op Mar2zz die beweerde dat routers van providers op dit gebied ronduit slecht zijn. Hij suggereerde dat een port scan vanaf het internet met provider routers verschillende open porten zouden tonen. Ik denk dat je ook heel goed wist wat ik bedoelde, maar toch een punt voor jou. Je spitsvondigheid levert echter nog geen antwoord op mijn vraag op. Welke providers leveren er dan een router die bij een portscan vanaf het internet open porten toont? Die van mij in ieder geval niet. Ik ben vreselijk benieuwd welke providers dat wel doen.
Een open port is stap 1 voor een mogelijke hack. Maar jij blijft in dit voorbeeld liever blind vertrouwen op NAT als beveiliging, wat het gewoon absoluut niet is.
Uiteindelijk is die open port inderdaad een mogelijke hack. Maar het is verre van een triviale hack. Ik beweer ook niet dat je zo maar open porten moet laten staan. Ik wil alleen aangeven dat het in de praktijk nauwelijks wat uit zal maken. Natuurlijk moeten alle porten dicht zijn tenzij er een goede reden is om ze te openen. Precies wat (vrijwel) elke thuisrouter doet.
Ik heb al een paar voorbeelden gegeven, zelfs voor buiten het LAN.
Je hebt twee voorbeelden gegeven. Dat van die kinderen en het toestaan van access vanaf een vast extern IP address. Over die kinderen heb ik gehad. Binnen het LAN regel je security op basis van accounts, niet op basis van de computer waarvan je NAS wordt benaderd. In grote bedrijven is dat natuurlijk anders. Dan heb je daadwerkelijk scheiding van netwerken. Maar als je beveiliging gebaseerd is op het feit dat je kind vanaf de PC op zijn kamertje niet bij de NAS kan, dan stelt de beveiliging niets voor. Toegang is gebaseerd op permissies die een account heeft. Anders heeft je kind opeens toch toegang als hij vanaf een andere computer werkt. NAS services die je niet wilt gebruiken staan uit, dus of de bijbehorende port wordt geblokt door je NAS firewall maakt niets uit. Als er geen FTP service op je NAS draait maakt het ook niet uit of je port 21 blokt. Er zit immers niets achter. Als je wel een FTP service draait staat port 21 in je NAS firewall open. Het maakt dus geen verschil op je die NAS firewall draait.
De toegang vanaf een vast extern IP adres kan valide zijn bij routers die die functionaliteit niet hebben. Maar het is wel een vrij specifieke situatie en in ieder geval niet de situatie van Plint die vroeg of de NAS firewall iets toevoegde bij "gebruik als netwerkopslag en sabnzbs / downloadstation."
Hier mis je toch een stuk inlevingsvermogen, zie mijn vorige voorbeelden.
Dat denk ik niet, want ik beweer helemaal niet dat een NAS firewall nooit nodig is. Ik zeg alleen dat een NAS firewall in een typische thuis/small business situatie geen extra veiligheid biedt boven op de standaard router firewall. Dat was de vraag van Plint. In de situatie die hij beschrijft voegt de NAS firewall niets toe. Dat er situaties denkbaar zijn waar een NAS firewall wel zinnig is, betekent niet dat de NAS firewall in de situatie van Plint (en vele anderen) zinnig is.
De meeste routers die een firewall hebben zijn al amper volledig in te stellen, laat staan te controleren wat het ding precies aan het uitvreten is. uPnP is, zoals Marzz mooi aanhaalde, een mooi voorbeeld daarvan.
Ik heb liever een modem/router zonder firewall en elke bak beveiligd, dan enkel een te simpele firewall in mijn router (laat staan enkel NAT). Over het algemeen ben je met de firewall op de NAS aan (mits correct ingesteld uiteraard) wel veiliger af (en dan niet omdat je 2 firewalls hebt).
uPnP heeft hier weinig mee te maken. Ten eerste is het een optie die je in je router uit kunt zetten. Verder zal je router via uPnP niet zomaar ports gaan openen naar een machine die daar niet om vraagt. De NAS firewall speelt hier dus geen enkele rol, hooguit de media server van de NAS. Overigens valt er aan DSM firewall ook niet veel in te stellen.

Samenvattend blijf ik bij mijn stelling dat de NAS firewall niets toevoegd in de situatie waar het over ging. De thuissituatie met "gebruik als netwerkopslag en sabnzbs / downloadstation."

[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 08-11-2011 22:10 . Reden: quote tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk dat een aantal mensen hier nog niet voldoende weten van routers en firewalls. Laat ik komen tot de kern van de zaak: Als jij in je router 10 poorten openzet en je vervolgens geen applicaties hebt die naar die 10 poorten luisteren, dan is er nog helemaal niets aan de hand. Poorten openzetten is dus geen veiligheidsrisico. Poorten openzetten en een applicatie (zoals DSM) die naar 1 van deze poorten luistert is wel een veiligheidsrisico. Zorg er dan voor dat de applicatie die luistert goed is beveiligd met een goed username/password. De enige manier om dan binnen te komen is door het username/password te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:05:
Is Link Aggregation voor thuisgebruik zinvol :?
...
Ik vraag het me af. Volgens mij kom je met normale non-enterprise hard-disks niet tot een dusdanige snelheid om heel erg te profiteren van link aggregation.

Ik een professionele omgeving zou ik het ook maar voor een deel als snelheidswinst bestempelen.
Het zou eerder een combinatie met redundantie zijn, naar mijn idee.

Ongetwijfeld zijn er anderen die een andere mening toegedaan zijn ;)

Mag ik nog even terugkomen op mijn vraag: iemand die hier ervaring heeft met de rack modellen van Synology? In het bijzonder de RS2211RP+ of RD3411RP+?

[ Voor 12% gewijzigd door ElCondor op 08-11-2011 23:12 . Reden: typo en aanvulling ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:37:
Het is duidelijk dat een aantal mensen hier nog niet voldoende weten van routers en firewalls. Laat ik komen tot de kern van de zaak: Als jij in je router 10 poorten openzet en je vervolgens geen applicaties hebt die naar die 10 poorten luisteren, dan is er nog helemaal niets aan de hand. Poorten openzetten is dus geen veiligheidsrisico. Poorten openzetten en een applicatie (zoals DSM) die naar 1 van deze poorten luistert is wel een veiligheidsrisico. Zorg er dan voor dat de applicatie die luistert goed is beveiligd met een goed username/password. De enige manier om dan binnen te komen is door het username/password te raden.
Zet jij dan even al je poorten open als er dan toch niets aan de hand is? Uiteraard mag je die paar poorten waar iets op draait en van buitenaf niet benaderbaar hoeft/hoort te zijn wel dicht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:37:
Mag ik je dan even wijzen op dit bericht: nieuws: Bug in Windows maakt aanval op gesloten udp-poorten mogelijk O-)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hoewel in de praktijk misschien minder relevant.
Mijns inziens in het good practice om poorten dicht te houden als ze niet open hoeven te staan.
Ook al zit je achter de router firewall.
Zodat je op geen enkele manier van binnen of buiten het LAN wordt blootgesteld aan extra risico.
En niet afhankelijk bent van het functioneren van de router firewall.
Al is het alleen maar voor de bewustwording van wat er speelt op je NAS.
Of t.b.v. een stukje "documentatie" voor de toegang vanuit je LAN en het WAN.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ElCondor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:09:
[...]

Ik vraag het me af. Volgens mij kom je met normale non-enterprise hard-disks niet tot een dusdanige snelheid om heel erg te profiteren van link aggregation.

Ik een professionele omgeving zou ik het ook maar voor een deel als snelheidswinst bestempelen.
Het zou eerder een combinatie met redundantie zijn, naar mijn idee.

Ongetwijfeld zijn er anderen die een andere mening toegedaan zijn ;)

Mag ik nog even terugkomen op mijn vraag: iemand die hier ervaring heeft met de rack modellen van Synology? In het bijzonder de RS2211RP+ of RD3411RP+?
even over LAG;
ik denk dat mensen die geld uitgeven voor Synologys welke LAG kunnen, hebben vaak ook een switch die LAG aankan. verder is de extra snelheid gewoon fijn.. ik heb een LAG met 4 gbits, en dat schiet gewoon lekker op.

mbt je snelheidswinst met enterprise class schijven, dat is gewoon fout. enterprise class schijven zijn niet per definitie sneller, zijn vaak zelfs langzamer. het gaat bij enterprise class schijven vaak om een hogere mtbf, langere garantie tijd, en wat betere support voor wat RAID Features zoals NCQ.
keep in mind, een gewone disk pakt al snel 80 mb/s, dus dat treks zo;'n link al snel vol..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat over gesloten poorten in de Windows Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Voor Firewalls lijkt me het toch vrij simpel:

Wan > Lan Any Any Deny

Vanaf die regel dan open zetten wat echt noodzakelijk open moet en je bent vrij safe, tenzij je opengestelde services exploitable zijn.
UPNP Meuk uiteraard uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Dennism schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:13:
Voor Firewalls lijkt me het toch vrij simpel:

Wan > Lan Any Any Deny

Vanaf die regel dan open zetten wat echt noodzakelijk open moet en je bent vrij safe, tenzij je opengestelde services exploitable zijn.
UPNP Meuk uiteraard uitzetten.
precies. Helaas kan dat niet met alle routers/firewalls, maar de boodschap is duidelijk: alles dicht tenzij specifiek aangegeven

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Als je firewall die regel al niet kan maken, kun je beter op zoek naar een andere imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste ronde updates van Windows 7 x64 kan ik niet meer inloggen op Diskstatin met het admin account.
Ik krijg steeds de melding: "U hebt geen toestemming om aan te melden bij deze Diskstation."
Met een laptop (win 7 x86) kan ik wel inloggen en met een oude XP desktop lukt het ook.

Via "Computer -> Netwerk" kan ik wel gewoon bij de gedeelde mappen. Ik kan gewoon niet als admin inloggen op DSM om instellingen te wijzigen.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Kun je wel vanaf een ander systeem inloggen? (of je mobiel via Wifi ofzo?)

edit: lezen Rhapsody...lezen....

[ Voor 20% gewijzigd door Rhapsody op 09-11-2011 20:48 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:24:
Kun je wel vanaf een ander systeem inloggen? (of je mobiel via Wifi ofzo?)
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:45:
Met een laptop (win 7 x86) kan ik wel inloggen en met een oude XP desktop lukt het ook.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Je (lokale) IP adres is niet geblokkeerd?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Nakebod

Nope.

Geen idee of het helpt, maar je kan een reset proberen, reset wat dingen naar standaard waardes.
Tijd terug ook moeten doen toen ik er niet meer opkwam via webinterface en ssh, behalve via samba.

http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=127

For models installed with DSM 2.2-0941 and onward
The RESET button on the Synology Product has following functions.
To restore "admin" account to default value.
To reset IP, DNS, gateway, and other net interfaces to DHCP
To reset the UI management port to 5000/5001
To disable PPPoE
To disable AutoBlock
To disable link aggregation
To disable firewall rules
Please note that the hard drive will not be formatted, so you don't have to worry about losing data.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resetten van de DS209 heeft niet geholpen.
Met de laptop kan ik in DSM 3.2 ook geen gekke dingen vinden.

edit: na een harde reset van mijn Zyxel modem/router werkt het weer. Daar zat dus ineens iets niet lekker meer. Dat was ook het enigste wat ik nog niet gereset had.
Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 21:43 ]

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Is het mogelijk om een DS212+ volledig te beheren en te installeren via een ASUS transformer TF101 :?
Ik heb geen "normale" PC meer thuis. Of moet ik tijdelijk een windows laptop op de kop tikken :?

• EricEric752
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:13:
[...]

Zet jij dan even al je poorten open als er dan toch niets aan de hand is? Uiteraard mag je die paar poorten waar iets op draait en van buitenaf niet benaderbaar hoeft/hoort te zijn wel dicht zetten.
Het belangrijkste veiligheidsrisico van een open port die nergens naar toe gaat in je router firewall, is dat ze wel getoond worden bij een port scan. Daarmee verraadt je aan de portscanner dat er "iets" is. Reden genoeg dus om standaard alle poorten dicht te houden en dat doen (vrijwel) alle thuisrouters dus ook. Ik ben er in ieder geval nog nooit een tegen gekomen die dat niet doet. Ook geen routers die door providers worden geleverd. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de namen van de providers die volgens Mar2zz hun routers met default open ports uitleveren. Om dezelfde reden gebruik ik ook geen standaard ports naar buiten toe. De SSH toegang tot mijn NAS vanaf het internet zit dus niet achter port 22. De discussie ging echter over de noodzaak van de extra NAS firewall. Die is er mijns inziens niet. Of laat ik het anders formuleren:de NAS firewall biedt (in de eenvoudige situatie waarmee de discussie begon) alleen bescherming bij verkeer vanuit je eigen LAN. Het voegt in die situatie geen extra bescherming toe bij verkeer vanaf het internet dat al je router firewall is gepasseerd. Op je LAN speelt het argument van portscanning niet, omdat iedereen al weet dat je NAS er is en wat het IP adres is. Binnen je LAN is de beveiliging gebaseerd op toegangscontroles van de services die je NAS biedt, niet of je vanaf een bepaalde computer een login dialoog van je NAS op kan roepen.

Verwijderd

xippie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:31:
Is het mogelijk om een DS212+ volledig te beheren en te installeren via een ASUS transformer TF101 :?
Ik heb geen "normale" PC meer thuis. Of moet ik tijdelijk een windows laptop op de kop tikken :?
Na de initiele installatie heb je geen programma meer nodig voor het beheer. Voorwaarde is wel dat de browser op je ASUS de DSM interface weer kan geven.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Hoe kan ik de folders van de DLNA service permanent 'verhuizen' naar een externe USB disk?
De interne schijf van mijn DS110j gebruik ik alleen voor het OS, temp en documenten. De externe disk (/volumeUSB1/usbshare/) voor video's etc. Via het netwerk kan ik daar prima via SMB, NFS en AFP bij komen maar ik kan niet de default DLNA folders aanpassen.

Als workaround gebruik ik nu Servii en dat werkt wel, maar da's weer een extra process op een toch al langzamere Synology.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Neus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:40:
Hoe kan ik de folders van de DLNA service permanent 'verhuizen' naar een externe USB disk?
De interne schijf van mijn DS110j gebruik ik alleen voor het OS, temp en documenten. De externe disk (/volumeUSB1/usbshare/) voor video's etc. Via het netwerk kan ik daar prima via SMB, NFS en AFP bij komen maar ik kan niet de default DLNA folders aanpassen.

Als workaround gebruik ik nu Servii en dat werkt wel, maar da's weer een extra process op een toch al langzamere Synology.
Het volgende komt van http://forum.synology.com...php?f=114&t=29896#p143475
ln -s /volumeUSB1/usbshare/movies2 /volume1/video/usbsharemovies
enter
ln -s /volumeUSB2/usbshare/music2 /volume1/music/usbsharemusic
enter
reboot
the diskstation will restart and close putty.
log back in to diskstation, re-index media dlna

you cannot see anything in the folders in disksation only in a media player like
PS3, windows player, VLC

symlink folders are always there after restarts.
if adding to usb external drives in any way I have to re-index to see it in a player.
Streaming is good with no problems, all is well.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• EricEric752
xippie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:31:
Het is mogelijk. Als default web interface geeft DSM je een mobiele interface, maar je kunt overschakelen naar de desktop versie.

Als vervanging voor Putty kun je op je TF101 ConnectBot gebruiken voor SSH toegang. ConnectBot ondersteunt ook het gebruik van public keys als je niet met userid/password in zou willen loggen.

Verder heeft Synology een aantal apps voor Android die prettig werken. Als je wilt downloaden is Synodroid een hele handige app. Deze is niet van Synology zelf, maar daarmee kan je heel makkelijk Download Station managen. Je kunt zoeken in Syndroid met met een klik de gewenste torrents op je Download Station starten.

• sheeppower
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
We hebben net een nieuwe synology NAS (RS411) en nu gaan we 700GB aan gegevens van de oude NAS via een computer naar de nieuwe verplaatsen. Ik vroeg mij af of de Synology dat ook zelf kan importeren of iets dergelijks. De oude NAS is ondersteund alleen CIFS en NFS.

Verwijderd

Voor het copieren cq verplaatsen, kijk eens naar FileStation wat ingebouwd is in de webinterface (DSM) van de Synology.

• sheeppower
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:05:
Voor het copieren cq verplaatsen, kijk eens naar FileStation wat ingebouwd is in de webinterface (DSM) van de Synology.
Dank je voor de tip. Had ik inderdaad niet naar gekeken. Ik heb nu de share van de oude nas gemount en kan nu de boel kopieren. Handig. Nu even afwachten of het allemaal goed gaat.

• Dmitri
  • Niet online
doncalitri schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:53:
Beste synology mede bezitters,

Sinds ik vrijdag de nieuwste firmware op mijn DS211 heb geladen werkt de pop3 fetch mail functie niet meer in mijn mailstation2.

Voor deze tijd kon ik gewoon netjes mijn gmail en ziggo mail binnenhalen. Echter nu niet meer...
Heb van alles geprobeerd.

Mailstation opnieuw geinstalleerd , in roundcube met admin ingelogt opnieuw alle settings uitgevinkt,gesaved,aangevinkt,gesaved.

In mijn user roundcube settings weggehaald en opnieuw ingevoerd, niets helpt .Nieuwe mailbox aangemaakt en het ook daar geprobeerd.

Ben overigens gewoon in staat mailtjes te verzenden en te ontvangen vanuit mijn eigen domein.

Iemand hier ook last van gehad en beter nog, de oplossing hiervoor?
Ook hier lukt het niet om met pop3 de mail binnen te hengelen. Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor (of weet dat Synology hieraan werkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ok, net even een hele vage shizzle achter de rug..

wellicht kan iemand hier een licht op schijnen;

ik heb een ds3611xs met 2 uitbreidingsmodules.
qua data beheerd door de synology zijn er 2 volumes van 12 disks, shr+2 opstelling.
door een prutsactie van mij zat de uitbreidingsmodule niet op de UPS, iemand valt over de stekker (Verbouwing) en de uitbreidings unit verliest stroom. ding herstart, prima. ik verander een paar zaken (MySQL database droppen) en doe voor de zekerheid nog een reboot.

nu komt t ding. hij is verbonden met een LAG over 3 interfaces, 1 interface (no 4) is verbonden met de uplink richting een vriendennetwerkje.

na de reboot is hij totaal onbenaderbaar. het rebooten van de switch (SGE2010P) helpt, maar niet heel lang. supervaag. uiteindelijk de LAG maar uitgezet, 2 van de 3 netwerkstekkers van de LAG uit de switch, LAG uit de switch en synology verwijderd en klaar. maar niet heus.
nu zouden er 4 netwerkinterfaces moeten zijn.. helaas zie je er nu maar 3.

de 4e netwerkinterface, wat eerst de uplink was, is ineens no. 2 geworden in de config. ik ben dus een complete netwerkinteface kwijt?

ook heel vaag, na de reboot kon ik geen enkele directory listen met ssh of file shares. na een 30 minuten kon het ineens wel?

ik snap er geen zak meer van?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Nakebod

Nope.

Ben bang dat er hier weinig mensen zitten met dat leuke spul als wat jij hebt draaien :+ En daardoor zeer waarschijnlijk ook geen/weinig ervaring met zoiets specifieks :P
Kan je beter met Synology support contact opnemen, die weten er vast wel raad mee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik zit met 200 gedownloade bestanden die diakrieten bevatten waar noch de Synology noch Windows mee om kan gaan. Verplaatsen of hernoemen (via DSM of Windows) gaat niet, want dan geven beide aan dat het bestand niet bestaat. Ik kan ze wel één voor één hernoemen of verwijderen vanaf de command line op de Syno, maar dat is een bereklus.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2LOG3.png
Bestaat er een commando waarmee je elk "willekeurig onbekend teken" vervangt door een ander teken, zodat ik er in elk geval weer wat mee kan. Alles hernoemen naar een compleet willekeurige bestandsnaam is mogelijk, maar geen optie omdat ik dan niet meer weet welk bestand wát is.

En daarnaast vraag ik me af hoe ik dit kan voorkomen, want het gebeurt wel vaker en zorgt steeds weer voor gedoe.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Mindwalker schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:28:
Ik zit met 200 gedownloade bestanden die diakrieten bevatten waar noch de Synology noch Windows mee om kan gaan. Verplaatsen of hernoemen (via DSM of Windows) gaat niet, want dan geven beide aan dat het bestand niet bestaat. Ik kan ze wel één voor één hernoemen of verwijderen vanaf de command line op de Syno, maar dat is een bereklus.
[afbeelding]
Bestaat er een commando waarmee je elk "willekeurig onbekend teken" vervangt door een ander teken, zodat ik er in elk geval weer wat mee kan. Alles hernoemen naar een compleet willekeurige bestandsnaam is mogelijk, maar geen optie omdat ik dan niet meer weet welk bestand wát is.

En daarnaast vraag ik me af hoe ik dit kan voorkomen, want het gebeurt wel vaker en zorgt steeds weer voor gedoe.
ik zit nu mobiel, dus kan je niet echt helpen, maar dit is een standaard linux klus. dit kun je prima scripted oplossen. overigens zou ik wel opzoeken waar het probleem ontstaat.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dit is het idee:

for i in *
do
mv $i $(echo $i | sed 's/[^A-Za-z.]/_/g')
done

Niet getest dus... ;)

Edit: je moet dus alle reeksen erbij zetten die je niet wilt vervangen dus ook 0-9, spatie, minteken erbij zetten...

Oh ja, en dan nu mijn eigen vraag...

Als in Spotweb wil installeren op een DS211 gaat dat dan nog steeds zoals in het betreffende topic staat beschreven?

Of zijn er nu scripts beschikbaar? De easy way laten we maar zeggen... :z

[ Voor 74% gewijzigd door technorabilia op 12-11-2011 22:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

kraades schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:37:
Dit is het idee:

for i in *
do
mv $i $(echo $i | sed 's/[^A-Za-z.]/_/g')
done

Niet getest dus... ;)

Edit: je moet dus alle reeksen erbij zetten die je niet wilt vervangen dus ook 0-9, spatie, minteken erbij zetten...
Okee, thanks! Ik ga me in die materie verdiepen. Afhandeling van die bestanden wordt gedaan door NZBGet, daar zal iets niet goed gaan met het wegschrijven van de bestandsnamen met diakrieten. Vereist nog onderzoek.
Oh ja, en dan nu mijn eigen vraag...

Als in Spotweb wil installeren op een DS211 gaat dat dan nog steeds zoals in het betreffende topic staat beschreven?

Of zijn er nu scripts beschikbaar? De easy way laten we maar zeggen... :z
Ik prefereer zelf de handmatige installatie en configuratie van applicaties, maar Mar2zz heeft geweldige "lazy admin" scripts gebouwd voor installatie van diverse applicaties (waaronder Spotweb) op Synology. Zie:
Mar2zz in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je de laatste bèta hebt geïnstalleerd zou je ook in de packages center de volgende url kunnen toevoegen,
http://synopkg.superzebulon.org/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Mindwalker
Ik heb overigens hetzelfde probleem met de vreemde tekens en ik download met SABnzbd dus...
Danke je. Ik zal de scripts van Mar2zz eens uitpluizen...

@sajuko
Heb ik al aan staan maar daar staat geen Spotweb bij... Helaas... :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb het hier ook, er zijn ook meerdere topics over te vinden op het synology en SABnzbd forum. NZBGet weet ik zo niet. Aangezien beide naar elkaar verwijzen wordt er niet echt een fix aangeboden, alleen de 'workaround' van het handmatig oplossen. Ik doe dat nu zelf met het handje via de shell, ik heb te weinig kaas gegeten van het scripten in Linux. Maar dat zou goed moeten kunnen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over synology.. Is het zo dat je beperkt applicaties kan installeren of kan je ook alle applicaties installeren die Linux ook ondersteund ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:08:
Ik heb een vraag over synology.. Is het zo dat je beperkt applicaties kan installeren of kan je ook alle applicaties installeren die Linux ook ondersteund ??
Standaard is de boel vrij beperkt en kan je alleen synology packets installeren (die worden niet alleen door synology gemaakt).
Verkrijg je root rechten en installeer je ipkg en dan kan je al een boel meer installeren.
Wil je meer, dan moet je je eigen packets brouwen of je eigen programma's compileren.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 13-11-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
...kogel is door de kerk. Heb zojuist een 411+ besteld bij Azerty voor 351 EUR. Lijkt me een goede deal en kan ik voorlopig mee vooruit. Ik ben een redelijke NAS nOOb, dus zal me hier in de toekomst regelmatig melden schat ik in. Bij voorbaat al dank voor jullie hulp.

ivm de gestegen prijzen gooi ik er voorlopig 2 eco greens WD;s in die nu in en aan mijn HDX1000 hangen een (1tb en 1,5tb) Als de prijzen weer normaal zijn ga ik wel over op nog 2 extra 3TB schijven.

Zal hem vooral gebruiken voor dl en uiteraard centrale storga + backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De 411+ en de 411+II zijn fijne apparaatjes. Lekker snel en volgens mij moet je er inderdaad mee vooruit kunnen. Ik heb al jaren weer een 409 en heb er dit jaar een 411+II bijgekocht. Die werken naar behoren al zat er in de op één na laatste firmware voor de 409 een bugje, meen ik, waardoor de NAS iedere keer off-line ging en hij ook niet goed meer startte. Na een maandje of zo bleek er weer een nieuwe update te zijn en na installatie is ook dit euvel verholpen, blijkt.

Mijn volgende aanschaf gaat een RS2211RP+ zijn voor mijn twee virtualisatiebakken.
Die bevatten nu ieder in hun eigen kast vier en zes schijven. Die kan ik dan beter als iSCSI Target op een NAS ter beschikking stellen. Hallo Live Migration en failover :)

Nog even een vraagje. Je kunt er voor kiezen om iSCSI targets/LUN's aan te maken op een eigen array of een array configureren en vervolgens daar dynamische LUN's op aanmaken. Wat is nu voordeliger? Ik richt het nu in met dynamische LUN's in op één grote array, omdat ik nogal eens wil schuiven met schijfruimte. Is dit nog nadelig voor de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey peepz,

Hier een nieuwe Synology aanhanger, mijn oog is op de DS411 Slim gevallen en deze zou ik dan in een raid5 opstelling willen gebruiken, maar wat zijn nu de beste schijven voor deze NAS?

en ik gebruik nu NNTPGrab, kan ik deze nog gewoon blijven gebruiken zonder dat mijn pc aan hoeft tijdens het binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
@screwbeast:
- Elke schijf die energiezuing is imo. Meningen verschillen over welk merk/model. Snelheid is niet echt een issue daar het een NAS is.
-ik zou een andere nieuwsgroupdownloader gaan gebruiker, zoals sabnzbd, dit doen nl. al veel andere mensen, dus kun je gewoon & gemakkelijk nzb's downloaden en gebruiken.

Je kunt ook een nntpgrab compileren en gebruiken, als je dit voor elkaar krijgt. Klinkt iig lastig en bijv. sabnzbd wordt ondersteund door sickbeard,couchpotato ed.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 12:52
Ik beschik over een ds 211j (waar ik erg tevreden over ben) waarop ik voor mijn logs een usb stick heb aangesloten zodat de schijven niet steeds gaan draaien. Tevens heb ik een externe hdd (met externe voeding) welke ik gebruik voor back-up van belangrijke documenten en foto's. Het liefst wil ik deze externe hdd op een andere locatie wegzetten (bijvoorbeeld in de garage of op mijn slaapkamer), maar ik wil wel gebruik blijven maken van de usb poort. Of althans, van mijn externe hdd welke ik nu via usb heb aangesloten op mijn ds 211j. Kan dit nu alleen met een enorm lange usb kabel verlenger of ben ik nu gek? (Het is geen externe hdd die een eigen besturing systeem heeft en deze kan dus niet los in een netwerk gehangen worden..).

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 14-11-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat TheNymf zegt, de NAS (in het specifiek de processor van de NAS) zal de bottleneck zijn, niet de hardeschijven die je kiest. Ik zou kijken naar de aangeraden schijven voor de NAS.

[edit]
Dit was toch niet zo moeilijk om te vinden....
Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).

Q2: Why can't I use a cable longer than 3 or 5m?
A2: USB's electrical design doesn't allow it. When USB was designed, a decision was made to handle the propagation of electromagnetic fields on USB data lines in a way that limited the maximum length of a USB cable to something in the range of 4m. This method has a number of advantages and, since USB is intended for a desktop environment, the range limitations were deemed acceptable. If you're familiar with transmission line theory and want more detail on this topic, take a look at the USB signals section of the developers FAQ.

Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

Q4: I need to put a USB device X distance from my PC. What do I do?
A4: If X is less than 25m or so (see previous question), buy a bunch of hubs and connect them serially with 5m cables. If you need to go farther than that, put another PC, or maybe a laptop, out where you need the device to be and network it with the first PC using something that's intended to be a long-range connection, such as Ethernet or RS-485. If you need to use nothing but USB, consider using USB based Ethernet adapters to hook the PCs together.
http://lmgtfy.com/?q=max+length+usb+cable en dan de 1ste link volgen O-)

[ Voor 83% gewijzigd door aramdin op 14-11-2011 16:41 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 09:08
Ik heb ongeveer een half jaar een Synology DS411+ draaien.

Zowel SABnzbd en Sickbeard hebben maandenlang vlotjes samengewerkt. Toen ik echter ging updaten naar het superzebulon package sickbeard 3.0 kreeg ik de postprocessing niet geconfigureerd. Ik krijg steeds de foutmelding "Exception generated in thread POSTPROCESSER: 13".

Het zoeken van NZB's en het communiceren naar SABnzbd loopt perfect. Na het downloaden, slaagt Sickbeard er echter niet in te postprocessen naar de juiste folder (inclusief naamwijziging).
  • downgraden naar 2.0 heeft geen effect, de foutmelding blijft
  • verse install 3.0 heeft geen effect, de foutmelding blijft
  • user "sickbeard" heeft read/write rechten zowel op de download folder als target folder
Enig idee waar het fout loopt?

Edit: Manueel postprocessen levert volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
500 Internal Server Error

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
    response.body = self.handler()
  File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/usr/local/var/sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
    return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 1371, in processEpisode
    result = processTV.processDir(dir, nzbName)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/processTV.py", line 77, in processDir
    fileList = ek.ek(os.listdir, dirName)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/encodingKludge.py", line 56, in ek
    result = func(*[x.encode(sickbeard.SYS_ENCODING) if type(x) in (str, unicode) else x for x in args])
OSError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/SABnzbd/complete/TV'

[ Voor 41% gewijzigd door kwdr op 14-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Lijkt me toch een duidelijk verhaal:
OSError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/SABnzbd/complete/TV'
Hoe zit het met de rechten van SABnzbd? Al is het log over de sickbeard processen..

[ Voor 25% gewijzigd door Slurpgeit op 14-11-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 09:08
zowel sabnzbd als sickbeard zijn users met read write rechten op de betreffende mappen. Ik krijg er kop nog staart aan, vooral omdat het voor de update wel werkte (en rollback levert niets op).

Zou het kunnen dat het instellen van de read write rechten via de DSM manager onvoldoende is en een shell commando nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
wat zegt ls -l over bestanden in die map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:13
Ik heb 2TB data staan op een externe schijf die is geformatteerd op Mac OS X format. De computer waar deze nu aan hangt is overbodig geworden, vandaar dat ik zit te kijken om deze schijf als USB schijf aan mijn Synology te koppelen. In welk format moet ik die schijf dan formatteren?
En het wordt even lastig om die 2TB data even ergens te laten voordat ik formatteer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Heeft er iemand enig, officieel, idee of de DS212+ nou een dualcore processor heeft of niet? Heel veel bronnen geven inderdaad aan dat de NAS een dualcore 2ghz Marvell 6282 processor heeft, alleen Synology meldt uitsluitend dat het een 2ghz processor is.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Mindwalker schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:28:
[afbeelding]

Het lijkt me dat je beter op zoek gaat naar de reden waarom die tekens niet correct getoond worden. "ö" en "é" zijn toch tekens die zeker correct getoond zouden moeten worden. (edit) Dat heb je blijkbaar al gedaan, had ik nog niet gezien...
Als ik je uitleg goed begrijp, dan is het de bestandsnaam die de tekens bevat. Maar bevat de bestandsnaam dan effectief een diakriet of zit gewoon dat speciale teken in de bestandsnaam?
Zijn de tags correct? Kan je bijvoorbeeld met Foobar2000 de tags correct zien? Indien wel, dan doet de bestandsnaam er niet toe. Maar dan nog kan je altijd eens proberen om via Foobar2000 de files te hernoemen op basis van de tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:38:
[...]

Het lijkt me dat je beter op zoek gaat naar de reden waarom die tekens niet correct getoond worden. "ö" en "é" zijn toch tekens die zeker correct getoond zouden moeten worden. (edit) Dat heb je blijkbaar al gedaan, had ik nog niet gezien...
Als ik je uitleg goed begrijp, dan is het de bestandsnaam die de tekens bevat. Maar bevat de bestandsnaam dan effectief een diakriet of zit gewoon dat speciale teken in de bestandsnaam?
Zijn de tags correct? Kan je bijvoorbeeld met Foobar2000 de tags correct zien? Indien wel, dan doet de bestandsnaam er niet toe. Maar dan nog kan je altijd eens proberen om via Foobar2000 de files te hernoemen op basis van de tags.
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn DS211 (maar gelukkig wel minder bestanden). Het lijkt erop dat de Synology dit soort tekens niet herkend. Het probleem is dat door de speciale tekens er geen bewerkingen vanuit Windoes mogelijk zijn. De enige manier is om via telnet de bestanden een andere naam te geven of de speciale tekens te vervangen. Een permanente oplossing heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 12:52
ronaldvs schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn DS211 (maar gelukkig wel minder bestanden). Het lijkt erop dat de Synology dit soort tekens niet herkend. Het probleem is dat door de speciale tekens er geen bewerkingen vanuit Windoes mogelijk zijn. De enige manier is om via telnet de bestanden een andere naam te geven of de speciale tekens te vervangen. Een permanente oplossing heb ik tot nu toe nog niet gevonden.
Ook ik heb hetzelfde probleem op een DS211j. Het is ook precies zoals jij omschrijft wat betreft herkenning door de Syno, bewerking binnen Windows en Telnet en het niet voor handen hebben van een permanente en handige oplossing..
Pagina: 1 ... 40 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.