Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
De bron is niet te bepalen omdat hij niet vermeldt wat en hoe hij download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:34:
De bron is niet te bepalen omdat hij niet vermeldt wat en hoe hij download?
Daarom is de vraag ook voor hem specifiek en niet voor jou :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
Bolukan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:17:
Mijn download station capped zichzelf op 200KB/s.

O ja, speedtest geeft hogere downloadsnelheid. Dus misschien knijpt ziggo me af? (Ik ben geen regelmatige downloader.)
Als je via de Ziggo usenet servers download, ja, die servers worden inderdaad geknepen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Nee, gewoon piratebay achtig. Ik vind in mijn /etc/synoinfo.conf op de laatste regel:
download_alt_dl_rate="200"
niet te verwarren met een iets meer halverwege staand
download_dl_rate="0"

Even kijken of ik dat kan aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolukan op 28-10-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolukan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:40:
Nee, gewoon piratebay achtig. Ik vind in mijn /etc/synoinfo.conf op de laatste regel:
download_alt_dl_rate="200"
niet te verwarren met een iets meer halverwege staand
download_dl_rate="0"

Even kijken of ik dat kan aanpassen.
Dan heb je Settings - General - Advanced Schedule aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
:o Ja, oeps dat moet het zijn geweest. Dank voor alle steun en goede posts voor het archief. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12

flanger

That Guy

Voor de eigenaars van de nieuwe DS212+: maakt de fan bij jullie ook een constant zacht "getik"?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een nieuw kabelmodem/router van UPC gekregen, de Thomson TWG-870U. In combinatie met mijn Synology DS210j geeft dit wat vreemde problemen:

- SABNZBd (draaiend op poort 9200 van de NAS) kan geen connecties maken met Eweka op poort 119 of SSL. Met Newsleecher op mijn PC (zelfde netwerk) lukt dit wel. De error is als ik de servers test is 'invalid server address'
- Sickbeard/Couchpotato kunnen ook geen connectie met 'buiten' maken
- Transmission op de NAS werkt prima (UPnP?)
- Poort 80 is geforward naar de NAS, is ook niet bereikbaar van buitenaf
- Pingen via SSH vanaf de NAS naar buiten werkt ook niet.

Ik ben de hele dag al aan het zoeken en proberen, maar ik kom er niet uit. De NAS lijkt dus niet te kunnen communiceren naar buiten (behalve Transmission), en op de een of andere manier heeft het nieuwe modem hier mee te maken. Maar ik heb geen idee waar dit in kan zitten...

Overigens zit de NAS niet direct op de router aangesloten, maar via een switch (NAS staat op 1e verdieping).

edit: oorzaak gevonden: Ik heb de Syno een statisch IP gegeven, en dat werkt niet lekker. Zet ik DHCP aan, dan werkt alles prima, maar dat wil ik niet. Ik wil een statisch IP, omdat bijna ieder apparaat in het netwerk de NAS aanroept op IP-adres, grrrr...

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 29-10-2011 15:09 . Reden: oorzaak gevonden, oplossing niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
sanderdw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42:
Vraagje voor jullie:

Ik heb bij een bedrijfje 2 Syno's draaien: één op locatie en één bij de eigenaar thuis. Draaien allebei op DSM 3.2.
De ene maakt netjes elke nacht een backup naar huis en ze werken thuis met vpn op de Syno op het bedrijf (traag met grote bestanden via het internet).

Nu zag ik ook dat er sinds 3.2 de optie "Gedeelde mapsynchronisatie" is bijkomen maar ik kan nergens vinden of dat 2way is? Kan het helaas nog niet uittesten omdat deze nog bezig is met de volledige backup (paar gb over 1mb lijn). Ook lijkt dit niet op deze manier te werken omdat ik nergens op de synchronisatie doel (Syno Thuis) iets van een bevestiging kan vinden dat deze gelinkt is. Jullie een idee?

Zou natuurlijk ideaal zijn als je op alle 2 de locatie's kan werken met lokale bestanden op de nas.
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

flanger schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:35:
Voor de eigenaars van de nieuwe DS212+: maakt de fan bij jullie ook een constant zacht "getik"?
Dat klopt. Mijn DS212+ heeft er ook last van, alhoewel het zo zacht is dat ik het niet had opgemerkt als je het niet had gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mrwolf schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:44:
Ik heb sinds gisteren een nieuw kabelmodem/router van UPC gekregen, de Thomson TWG-870U. In combinatie met mijn Synology DS210j geeft dit wat vreemde problemen:

- SABNZBd (draaiend op poort 9200 van de NAS) kan geen connecties maken met Eweka op poort 119 of SSL. Met Newsleecher op mijn PC (zelfde netwerk) lukt dit wel. De error is als ik de servers test is 'invalid server address'
- Sickbeard/Couchpotato kunnen ook geen connectie met 'buiten' maken
- Transmission op de NAS werkt prima (UPnP?)
- Poort 80 is geforward naar de NAS, is ook niet bereikbaar van buitenaf
- Pingen via SSH vanaf de NAS naar buiten werkt ook niet.

Ik ben de hele dag al aan het zoeken en proberen, maar ik kom er niet uit. De NAS lijkt dus niet te kunnen communiceren naar buiten (behalve Transmission), en op de een of andere manier heeft het nieuwe modem hier mee te maken. Maar ik heb geen idee waar dit in kan zitten...

Overigens zit de NAS niet direct op de router aangesloten, maar via een switch (NAS staat op 1e verdieping).

edit: oorzaak gevonden: Ik heb de Syno een statisch IP gegeven, en dat werkt niet lekker. Zet ik DHCP aan, dan werkt alles prima, maar dat wil ik niet. Ik wil een statisch IP, omdat bijna ieder apparaat in het netwerk de NAS aanroept op IP-adres, grrrr...
Maar een op reeks hoort bij een router lan zijde. Heb jij niet je oude ip staan in je nieuwe modem reeks? Statisch moet werken als het hetzelfde op als het werkende ip overneemt?

Noem de betreffende ip nummers eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Sorry, maar die zinnen begrijp ik niet. De NAS draait statisch op 192.168.1.110, het modem op 192.168.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12

flanger

That Guy

Microgranules schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

Dat klopt. Mijn DS212+ heeft er ook last van, alhoewel het zo zacht is dat ik het niet had opgemerkt als je het niet had gezegd.
Mijn excuses als je er nu op gaat beginnen letten :-)

Maar moet toch zeker beter kunnen, heb al ventilators gehad van 92 mm die gewoon whisperquiet zijn, deze is dat zeker niet.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
mrwolf schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:48:
Sorry, maar die zinnen begrijp ik niet. De NAS draait statisch op 192.168.1.110, het modem op 192.168.1.1.
Welke IP range deelt DHCP uit? Ook in 192.168.1.x? (netmask 255.255.255.0)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Yep, 192.168.1.100 - 192.168.1.150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Was het IP-adres dat je via DHCP kreeg hetzelfde als het statische IP-adres?
Indien nee, is het niet zo dat het IP-adres na verloop van tijd wordt geblocked door je Thomson?
Mogelijk door veel usenet verkeer? Zie je niets terug in de logs/config van de Thomson?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:45
Even wat open deuren intrappen...
Als je een statisch IP adres insteld, zet je dan ook het subnetmask en de gateway goed?
Er is niet een 2de apparaat met hetzelfde IP adres (statisch of via DHCP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:24:
Was het IP-adres dat je via DHCP kreeg hetzelfde als het statische IP-adres?
Indien nee, is het niet zo dat het IP-adres na verloop van tijd wordt geblocked door je Thomson?
Mogelijk door veel usenet verkeer? Zie je niets terug in de logs/config van de Thomson?
Nee, dat was niet hetzelfde adres, en de logs van de Thomson laten niets zien. Usenetverkeer via mijn PC levert geen problemen op.
markvl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:29:
Even wat open deuren intrappen...
Als je een statisch IP adres insteld, zet je dan ook het subnetmask en de gateway goed?
Er is niet een 2de apparaat met hetzelfde IP adres (statisch of via DHCP)?
subnetmask en gateway staan goed, er is geen IP-conflict.

Het lijkt mij overigens nu niet meer een Syno-probleem, maar een algemeen netwerk- of routerprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je het dynamische IP dat je nu hebt een statisch IP maakt? Is het dan direct mis?
Ik verwacht van niet. Staat er iets van "IP flooding" in de Thomson firewall aan?
Aan de andere kant; er is echt niets zichtbaar in de logs/config van de Thomson? Block list. Expiration times.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb vanochtend met een frisse blik het volgende gedaan, en dat lijkt vooralsnog te werken:

- Op de Syno DHCP aanzetten, wachten op IP etc.
- DHCP weer uitzetten, en statisch IP opgeven
- Statisch IP wordt nu wel geaccepteerd blijkbaar, want ik kan nu naar buiten pingen en SABnzbd is bereikbaar.

Ik ben nu alleen benieuwd of het morgen nog steeds goed is, aangezien de Syno iedere nacht een paar uur uitgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Als je het IP adres van de Syno wijzigt moet je hem daarna opnieuw opstarten... heb ik ook al eens mee geworsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:58
Ik begin nu al weer een hekel te krijgen aan die DS1511+ :@.
Ik dacht een apparaat te kopen waarop back-uppen makkelijk zou zijn.

Situatie:
6 computers
Alle computers hebben een eigen home map met daarin 1 map voor schijfimages en 1 map voor real time backups van belangrijke gegevens (dit wil ik automatisch laten doen)
een x aantal gedeelde mappen waar verschillende users read of R/W rechten op hebben.

Wat ik probeer te bereiken is het volgende. Ik wil na de herinstallatie van alle computers 1 systemimage maken welke dus snel terug gezet kan worden in geval van virussen etc. (lijkt me haalbaar)

Daarnaast wil ik automatisch de gehele C: en soms ook de D: back-uppen naar de NAS.

Ik heb al eerder een probleem gehad hier met de netwerk drives en dat is ook dit weer. Het aanmaken van netwerkdrives via de synology software wil goed werken. Zodra ik de drive aanmaak is deze dan ook te bereiken via het ouderwetse 'deze computer'.

Echter na het opnieuw inloggen op de pc is de netwerkdrive niet meer beschikbaar en moet ik opnieuw inloggen op de drive met username en password van de diskstation.

Voor mijn eigen computer met windows 7 waarop ik alles aan het testen ben is dat niet zo'n probleem ik wil op zich nog wel steeds opnieuw inloggen. Maar voor de andere computer in het netwerk wil ik dat dit echt automatisch gaat.
Ik lees overal op internet dat ik de username en password van de pc hetzelfde moet laten zijn aan die van de NAS. Dit is dus iets wat ik totaal niet zie zitten. Mijn eigen pc heeft bijvoorbeeld niet eens een password. en andere computers hebben waarschijnlijk een te makkelijk wachtwoord.

De volgende oplossing is het maken van een batchfile met de net user commands en die in de opstart map te zetten. Maar hier raak ik het kwijt. op de Microsoft site vond ik het volgende stukje code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
NET USE
[devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
        [/USER:[domainname\]username]
        [/USER:[dotted domain name\]username]
        [/USER:[username@dotted domain name]
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {devicename | *} [password | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]

Het zal hier allicht mogelijk mee zijn maar ik snap even niet hoe ik dit in moet gaan vullen. Hopelijk kan iemand mij daar even mee helpen. Ik ben niet zo geleerd in de codetaal namelijk. Overal op internet vind ik de zelfde uitleg waar ze er ook meteen vanuit gaan dat je de basiskennis van het command net use en het maken van batch files al hebt.

Naar mijn weten is een batch file niets anders dan een kladblokbestand met .bat er achter? als dat zo is zijn we in ieder geval al weer 1 mini stapje verder.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk staat alles goed, als iemand het even wil checken, mijn probleem blijft aanhouden dat de Ds1010 na opstarten weigert bestanden vanaf de pc afkomstig op te slaan, je moet meer dan 5 minuten wachten alvorens het op gang komt, is dit eenmaal gebeurt dan lopen alle bestandsoverdrachten wel vlot.

Disk /dev/sda: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907029168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sda2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sda3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes

/dev/sdb1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sdb3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdc: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes

/dev/sdc1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sdc2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sdc3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdd: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes

/dev/sdd1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sdd2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sdd3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sde: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes

/dev/sde1 256 4980735 2490240 fd Linux raid autodetect
/dev/sde2 4980736 9175039 2097152 fd Linux raid autodetect
/dev/sde3 9437184 3907024064 1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/synoboot: 128 MB, 128450560 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 15 cylinders, total 250880 sectors

/dev/synoboot1 * 63 32129 16033+ 83 Linux

DS1010 / 5x WD20EARX / idle timer disabled / DSM 3.1 1742

Opmerking: Probleem is opgedoken na Install DSM 3.2, en er zijn nogal wat klachten over deze firmware blijkbaar hebben ze bij Syno te vlug geweest met deze uit te brengen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
clifdon schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:05:

Situatie:
6 computers
Alle computers hebben een eigen home map met daarin 1 map voor schijfimages en 1 map voor real time backups van belangrijke gegevens (dit wil ik automatisch laten doen)
een x aantal gedeelde mappen waar verschillende users read of R/W rechten op hebben.

Wat ik probeer te bereiken is het volgende. Ik wil na de herinstallatie van alle computers 1 systemimage maken welke dus snel terug gezet kan worden in geval van virussen etc. (lijkt me haalbaar)

Daarnaast wil ik automatisch de gehele C: en soms ook de D: back-uppen naar de NAS.

Ik heb al eerder een probleem gehad hier met de netwerk drives en dat is ook dit weer. Het aanmaken van netwerkdrives via de synology software wil goed werken. Zodra ik de drive aanmaak is deze dan ook te bereiken via het ouderwetse 'deze computer'.

Echter na het opnieuw inloggen op de pc is de netwerkdrive niet meer beschikbaar en moet ik opnieuw inloggen op de drive met username en password van de diskstation.

Voor mijn eigen computer met windows 7 waarop ik alles aan het testen ben is dat niet zo'n probleem ik wil op zich nog wel steeds opnieuw inloggen. Maar voor de andere computer in het netwerk wil ik dat dit echt automatisch gaat.
Ik lees overal op internet dat ik de username en password van de pc hetzelfde moet laten zijn aan die van de NAS. Dit is dus iets wat ik totaal niet zie zitten. Mijn eigen pc heeft bijvoorbeeld niet eens een password. en andere computers hebben waarschijnlijk een te makkelijk wachtwoord.

De volgende oplossing is het maken van een batchfile met de net user commands en die in de opstart map te zetten. Maar hier raak ik het kwijt. op de Microsoft site vond ik het volgende stukje code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
NET USE
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]

Het zal hier allicht mogelijk mee zijn maar ik snap even niet hoe ik dit in moet gaan vullen. Hopelijk kan iemand mij daar even mee helpen. Ik ben niet zo geleerd in de codetaal namelijk. Overal op internet vind ik de zelfde uitleg waar ze er ook meteen vanuit gaan dat je de basiskennis van het command net use en het maken van batch files al hebt.

Naar mijn weten is een batch file niets anders dan een kladblokbestand met .bat er achter? als dat zo is zijn we in ieder geval al weer 1 mini stapje verder.
Kan je je ondezoek niet verleggen naar LDAP ik neem aan de de 6 pc's aanloggen op een domein controller, je kunt dan de NAS ook lid maken van het domein (LDAP) waarna je groeps rechten of persoons gebonden rechten via LDAP op een share kunt plaatsen, dan zou alles automatisch moeten werken omdat de user bekend is in LDAP en de user is bekend op de PC en de user is bekend in het domein.

Overigens werkt de truc om de pc user gelijk te maken aan de NAS share credentials ook nog wel eens. Daarmee lijkt windows default een eerste poging te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
TheOmen schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:10:
[...]

Met de nodige slagen om de arm en garantie tot de deur: Ja een update kan je doen zonder je inrichting kwijt te raken.....tenzij het instellingen zijn die buiten DSM zijn gedaan (ik had na iedere update weer werk om mijn hostnamelookup voor Webalizer aan te zetten in één van de config.files, bijvoorbeeld).
Maar SABnzb, SB, Twonky etc blijven bij mij gewoon hun werk doen.
Het probleem met Webalizer is eenvoudig op te lossen na een upgrade.

Open \etc\crontab
Daar zie je de regel staan van Webalizer
13 * * * * root /var/packages/Webalizer/target/bin/webalizer -c /var/packages/Webalizer/target/webalizer.conf

Het probleem zit hem dat tussen 13 * * * * root spaties staan ipv tabs.
Als je de lege ruimte (spaties) tussen overal verwijderd en dan vervangt door tabs dan gaat het weer werken.

In de crontab mogen geen spaties staan. Alleen na de / mag je wel een spatie geven tussen een commando.

Daarna je cronjob even herstarten via

/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01

Situatie:
6 computers

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
NET USE
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]

Het nadeel van een script gebruiken is dat als je inlogt en de nas is op dat moment niet bereikbaar dan krijg je foutmeldingen en krijg je geen mappings meer.

Het grote voordeel van de Synology is dat als je het gebruikersaccount en het wachtwoord gelijk maakt aan elkaar je netjes inlogt en de gebruiker krijgt direct de juiste rechten en je kunt overal bij waar je bij mag. Via de Windows verkenner maak je 1x de juiste netwerkverbindingen voor de gebruiker (extra --> netwerkverbindingen) en elke keer bij inloggen worden deze opnieuw aangemaakt. Is de verbinding er niet en even later wel dan worden deze netjes hersteld.

Nog een nadeel van het script is dat alle wachtwoorden zo te lezen zijn.

Ik heb heel even met een script gewerkt maar dit ging toch vaak fout tijdens het inloggen.
Zeker met een pc en WiFi wil het soms niet lukken om het script goed te draaien. Het ging 9x goed en daarna weer niet. Dan moest je weer afmelden en aanmelden en dan werkte het.

Nu heb ik deze problemen niet meer en het werkt gewoon altijd.

Dat je pc geen wachtwoord heeft is handig maar na een paar keer weet je niet beter. Anders kun je altijd kiezen voor automatische aanmelding in Windows en heb je er ook geen last meer van.

Zoek hiervoor maar even op: control userpasswords2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 10:33
Beste synology mede bezitters,

Sinds ik vrijdag de nieuwste firmware op mijn DS211 heb geladen werkt de pop3 fetch mail functie niet meer in mijn mailstation2.

Voor deze tijd kon ik gewoon netjes mijn gmail en ziggo mail binnenhalen. Echter nu niet meer...
Heb van alles geprobeerd.

Mailstation opnieuw geinstalleerd , in roundcube met admin ingelogt opnieuw alle settings uitgevinkt,gesaved,aangevinkt,gesaved.

In mijn user roundcube settings weggehaald en opnieuw ingevoerd, niets helpt .Nieuwe mailbox aangemaakt en het ook daar geprobeerd.

Ben overigens gewoon in staat mailtjes te verzenden en te ontvangen vanuit mijn eigen domein.

Iemand hier ook last van gehad en beter nog, de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26

En de rest van het verhaal
Dus eigenlijk ligt het dus niet aan de DS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier Syno gebruikers die hier last van hebben, helaas ben ik ook bij de pechvogels, en een oplossing voor dit zeer vervelende probleem is niet direct voorhanden.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=14&t=41044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:42:
Zijn er hier Syno gebruikers die hier last van hebben, helaas ben ik ook bij de pechvogels, en een oplossing voor dit zeer vervelende probleem is niet direct voorhanden.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=14&t=41044
Moet je dan direct data gaan over zetten. zelf zet ik meestal mijn DS1511 aan en een minuut of 15 tot 30 later doe ik er iets mee, maar nog niet dit probleem ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@clifdon:

Het iedere keer opnieuw inloggen op een network share na een reboot zou niet hoeven moeten. Ook het username/password in Windows gelijk houden aan het username/password in de Synology is geen goede oplossing.

Wat je volgens mij moet doen is het volgende. In Windows maak je de share aan en moet je vervolgens een username/password van de Synology share ingeven. Stel even dat het username/password gelijk is aan admin/synpassw. Wat je dan in Windows als username moet opgeven is: WORKGROUP\admin. Als password geef je synpassw op. Je moet dus je domeinaam voor de username zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
@MikeOO
Heb het nu ingesteld met wachtwoord en inderdaad het werkt. Ik hoef nu dan geen passwords in te vullen. Ook niet bij het inloggen maar wel bij het opnieuw aanmelden. Het zou voor mij een oplossing kunnen zijn maar waarschijnlijk voor de laptops etc niet. Tenzij ze makkelijke wachtwoorden gaan krijgen. Ik heb alleen liever een beetje hoogstaande wachtwoorden op mijn Synology. En als users hun eigen password nog willen wijzigen op hun pc zou dit niet mogelijk zijn.
Het is een oplossing maar nog niet 'de' oplossing in mijn ogen.
Wel moet ik je bedanken want het brengt me in elk geval weer verder :D.

@mark9876
Thnx. Ik ga dat nog eens proberen dan. Het klinkt op zich best logisch dat het zou moeten werken.

Data replicator is nog even aan het werk. Dus op het moment geen mogelijkheid tot testen. Ik hoop wel dat dit werkt want dat zou nog veel mooier zijn.
EDIT: Toppie Mark, het werkt inderdaad. Ook na opnieuw aanmelden geen problemen meer met verliezen van connectie.

[ Voor 15% gewijzigd door Clifdon op 31-10-2011 14:15 . Reden: Update na test ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Ik heb sinds de laatste DSM update (van vorige week) opeens problemen met backup naar externe disk (Dus van DS naar disk aangesloten middels USB op de DS). Het betreft een DS409+.

De backup log zegt veelzeggend:
- Local backup started
- System failed to export user settings
- Local backup failed

Voorheen werkte het altijd prima. Heb de USB disk al eens geformatteerd om te kijken of het daaraan lag maar dat is 't 'm dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Niet duidelijke wat de oplossing was: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=9&t=18443
En vanwege transmission: forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=9&t=18443

* Kixtart heeft de DS211 sinds kort :)
Even lekker spelen met alle opties nog. Heb wel poort 5000 al geblokkeerd in mijn router, want ik kreeg een aantal failed logins.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrakeNL schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:52:
[...]

Moet je dan direct data gaan over zetten. zelf zet ik meestal mijn DS1511 aan en een minuut of 15 tot 30 later doe ik er iets mee, maar nog niet dit probleem ondervonden
Ok, zal hem eens langzaam laten ontwaken, en zien of het iets uithaalt, het valt wel op dat DSM 3.2 nogal wat frustraties met zich mee brengt, heb hem in het weekend volledig leeggehaald (diskpart), en ben nu terug op 3.0 om te testen, nu bezig met data aan het terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51
Sinds dit weekend heb ik de DS212 (snel geleverd via WifiMedia) ter vervanging van m'n DS110j.
Harde schijf gekocht bij Mycom (2Tb voor 90 euro, had nog mazzel).

Gisteravond snel de harde schijf ingebouwd en aangesloten.
DSM draaide vrij snel.
Verder nog weinig gebruikt, te weinig tijd.

NAS is erg stil en zuinig (7Win idel mode).
Verder heb ik het idee dat deze iets nseller reageert dan de 110j (ook te verklaren door snellere processor).

Nog wel een vraagje:
Uiteindelijk wil ik naar 2 schijven toe en deze als losse volumes gebruiken.
Is het mogelijk om bepaalde data (bijv. foto's) die op het ene volume staan automatisch te laten kopieren naar het andere volume?
Dit ivm uitval van een schijf (uiteraard is er nog een kopie van de dat elders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 13:50

Nakebod

Nope.

Collega heeft een DS212+, het is, helaas maar zoals verwacht, geen Intel CPU :(
Dus de DS212 kan je al helemaal vergeten dat dat een Intel gaat zijn.

DiskStation> cat /proc/cpuinfo

Processor : Feroceon 88FR131 rev 1 (v5l)
BogoMIPS : 1985.74
Features : swp half thumb fastmult edsp
CPU implementer : 0x56
CPU architecture: 5TE
CPU variant : 0x2
CPU part : 0x131
CPU revision : 1

Hardware : Synology 6282 board

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
De DS1511+ heeft volgens mij wel een intel CPU toch? Ik heb niet erg goed naar de specs gekeken. Meer naar het aantal bays dat ik nodig had voor een nette Raid 6 opstelling.

Maar kan ik iets meer met een intel CPU dan? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk functionaliteit uit die nas halen :P vandaar de vraag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clifdon schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:28:
De DS1511+ heeft volgens mij wel een intel CPU toch? Ik heb niet erg goed naar de specs gekeken. Meer naar het aantal bays dat ik nodig had voor een nette Raid 6 opstelling.

Maar kan ik iets meer met een intel CPU dan? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk functionaliteit uit die nas halen :P vandaar de vraag:)
Info: http://kotakeripik.hubpag...t-for-Home-Users-and-SMBs

http://www.synology.com/p...511%2B&lang=nld#p_submenu

Video: http://reviews.cnet.com/n...4505-3382_7-34473223.html

Test: http://www.kitguru.net/si...iskstation-ds1511-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 07:03
pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Het duurt bij mij bijna een dag voordat alles opnieuw geindexeed is.
Ik heb het nu een week geleden ingesteld, maar hij pakt het nog steeds niet;
Ik heb een map Series2 aangemaakt op een ander volume. Deze map heb ik in Media Server toegevoegd als geïndexeerde map, met als focus "video".

Echter, als ik op een upnp apparaat kijk laat hij deze map, of informatie uit deze map niet zien. Ik heb het geprobeerd met een PS3, een AC Ryan minihd2 en upnp discover op mn android telefoon.

Iemand een idee wat hier fout gaat?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:11:
@clifdon:

Het iedere keer opnieuw inloggen op een network share na een reboot zou niet hoeven moeten. Ook het username/password in Windows gelijk houden aan het username/password in de Synology is geen goede oplossing.

Wat je volgens mij moet doen is het volgende. In Windows maak je de share aan en moet je vervolgens een username/password van de Synology share ingeven. Stel even dat het username/password gelijk is aan admin/synpassw. Wat je dan in Windows als username moet opgeven is: WORKGROUP\admin. Als password geef je synpassw op. Je moet dus je domeinaam voor de username zetten.
Je kan ook in referentiebeheer (configuratiescherm Win7) je account opgeven.
1. Kies voor Windows-referentie toevoegen.
2. Voeg bij adres de nas-naam of ip in.
3. Gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.

Nu hoef je nooit meer een gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren bij het benaderen van de nas. Ook niet bij het toevoegen van een share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
sanderdw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:54:

Nu hoef je nooit meer een gebruikersnaam of wachtwoord in te voeren bij het benaderen van de nas. Ook niet bij het toevoegen van een share.
Hey da's handig! Is dat nieuw in Win7 dat referentiebeheer? Zit nu achter een WinXP doos en daar kan ik dit 1-2-3 niet terugvinden. MacOS heeft het volgens mij ook niet?

Naar het aantal posts op http://forum.synology.com kijkend ben ik niet de enige met een local backup probleem sinds 3.2b1944. Ze hebben duidelijk iets kapot gemaakt in deze build, ik las ergens dat er volgende week een patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

sanderdw schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:54:
[...]

Handig, bedankt voor de tip! Ben referentiebeheer nog nooit tegengekomen, wist niet dat het erin zat :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
catchingfire schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:31:
[...]
Hey da's handig! Is dat nieuw in Win7 dat referentiebeheer? Zit nu achter een WinXP doos en daar kan ik dit 1-2-3 niet terugvinden. MacOS heeft het volgens mij ook niet?
Zit ook in Windows xp.

1. Ga in configuratiescherm naar gebruikersaccounts.
2. Klik op je eigen account.
3. Klik linksboven op Netwerkwachtwoorden beheren.

Heb trouwens ook het local backup probleem :O

[ Voor 5% gewijzigd door sanderdw op 01-11-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05-2020
Iemand die hetzelfde wil doen als ik? http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=160&t=42003

Bidrectioneel backuppen van Synology naar Synology.

Met de nieuwe firmware kan je one way backup doen van Synology naar Synology maar niet bidrectioneel.
Nu heb ik vernomen dat Dir Sync Pro can geinstalleerd worden op de synology als een app maar lukt me niet.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
sanderdw schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:27:
[Heb trouwens ook het local backup probleem :O
Ik heb volgens mij geen problemen.
Er wordt bij mij niet al te veel data incremental weggeschreven.
Is dit de reden dat ik geen problemen heb?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
cheiron schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Ik heb het nu een week geleden ingesteld, maar hij pakt het nog steeds niet;
Ik heb een map Series2 aangemaakt op een ander volume. Deze map heb ik in Media Server toegevoegd als geïndexeerde map, met als focus "video".

Echter, als ik op een upnp apparaat kijk laat hij deze map, of informatie uit deze map niet zien. Ik heb het geprobeerd met een PS3, een AC Ryan minihd2 en upnp discover op mn android telefoon.

Iemand een idee wat hier fout gaat?
Op aanraden van een topic op het synology forum heb ik nog naar de rechten gekeken; maar zowel mijn account als de admin hebben lees en schijfrechten op de nieuwe map. Toch worden mappen, anders dan de 3 standaard mappen, niet geindexeerd door media server..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
cheiron schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:28:
[...]

Op aanraden van een topic op het synology forum heb ik nog naar de rechten gekeken; maar zowel mijn account als de admin hebben lees en schijfrechten op de nieuwe map. Toch worden mappen, anders dan de 3 standaard mappen, niet geindexeerd door media server..
Gebruik dan gewoon bijvoorbeeld Serviio, gebruikt ook FFMPEG om te streamer, maar mapbeheer ed. zijn vele maler veler

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
TheNymf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:48:
[...]

Gebruik dan gewoon bijvoorbeeld Serviio, gebruikt ook FFMPEG om te streamer, maar mapbeheer ed. zijn vele maler veler
Dat snap ik, maar als de optie in de standaard software zo duidelijk geboden wordt, dan zou het toch gewoon moeten werken. Ik heb simpelweg het idee dat ik iets heel basis over het hoofd zie, en zou graag weten wat. Voordat ik het opgeef en naar externe software ga kijken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Beste Tweakers,

Tot mijn verbazing zag ik dat er al enkele bedrijven zijn die ook de DS212j verkopen.
Echter op de website van Synology zelf zie ik hem niet staan.

Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de DS212j ? En merken jullie enig verschil met de (vrijwel gelijk geprijsde) DS211j?

[ Voor 0% gewijzigd door Wylana op 02-11-2011 09:21 . Reden: typo ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb een vraagje over de snelheid van mijn synology NAS DS211J. Het apparaat werkt uitstekend, ik kan ook vanaf de NAS naar mijn laptop kopieren met ongeveer 11 MB/sec (wired). Maar op de een of andere manier is hij best traag met het "streamen" van dingen. Zo gaat het afspelen van b.v. 1080p films die op de NAS staan, vanaf mijn laptop traag en schokkerig wat ik niet snap. De film naar mijn laptop kopieren en daarna afspelen gaat wel goed. Ook als ik b.v. een paar albums vanaf mijn NAS versleep naar itunes om ze in de bibliotheek te zetten (voor mijn iphone) dan duurt dit best lang voor alles geladen is. Gisteren b.v. sleepte ik voor een gig aan albums naar mijn ipod (gebruik daar weer geen itunes voor) en moet het programma wat ik daar voor gebruik eerst berekenen hoeveel MB aan data dat is (om te kijken of het wel op de ipod kan) en ook dat duurt heel erg lang.

iemand? ik heb de laatste versie van DSM

[ Voor 4% gewijzigd door jos_zwa op 02-11-2011 09:25 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
jos_zwa schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:22:
Ik heb een vraagje over de snelheid van mijn synology NAS DS211J. Het apparaat werkt uitstekend, ik kan ook vanaf de NAS naar mijn laptop kopieren met ongeveer 11 MB/sec (wired). Maar op de een of andere manier is hij best traag met het "streamen" van dingen. Zo gaat het afspelen van b.v. 1080p films die op de NAS staan, vanaf mijn laptop traag en schokkerig wat ik niet snap. De film naar mijn laptop kopieren en daarna afspelen gaat wel goed. Ook als ik b.v. een paar albums vanaf mijn NAS versleep naar itunes om ze in de bibliotheek te zetten (voor mijn iphone) dan duurt dit best lang voor alles geladen is. Gisteren b.v. sleepte ik voor een gig aan albums naar mijn ipod (gebruik daar weer geen itunes voor) en moet het programma wat ik daar voor gebruik eerst berekenen hoeveel MB aan data dat is (om te kijken of het wel op de ipod kan) en ook dat duurt heel erg lang.

Wat voor netwerk heb je, Gig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb nu een PC met Windows 7 en wil overstappen naar een Mac (Mini of iMac) met OS X Lion.
Gezien de reacties hier verwacht ik geen grote problemen.
Echter, om alle problemen voor te zijn:
Zijn er nog wel zaken die aandacht vereisen?

Edit: oh ja, ik heb een DS211...

Ik moet dan ook een alterntief hebben voor SpotGrit...
Het handigst is dan om SpotWeb maar direct op de DS211 te installeren?

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 02-11-2011 11:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

schumi2004 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:29:
[...]

Wat voor netwerk heb je, Gig ?
gewoon 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
De gehaalde snelheid die je noemt is zo slecht nog niet.

Wat je zou kunnen doen is de snelheden/IP vast zetten op de interfaces en gebruik maken van NFS maar of dit een verbetering geeft acht ik klein.

Beter nog is overstappen op Gigabit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Wylana schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:21:
Beste Tweakers,

Tot mijn verbazing zag ik dat er al enkele bedrijven zijn die ook de DS212j verkopen.
Echter op de website van Synology zelf zie ik hem niet staan.

Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de DS212j ? En merken jullie enig verschil met de (vrijwel gelijk geprijsde) DS211j?
Heb helaas geen ervaring, maar wel specssss: (bron)

------------------
212j / http://ripassets.s3.amazonaws.com/ww..._Sheet_enu.pdf
212 / http://ripassets.s3.amazonaws.com/ww..._Sheet_enu.pdf
212+ / http://ripassets.s3.amazonaws.com/ww..._Sheet_enu.pdf
rs212 / http://ripassets.s3.amazonaws.com/ww..._Sheet_enu.pdf
rs812 / http://ripassets.s3.amazonaws.com/ww..._Sheet_enu.pdf
------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:51
kraades schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:05:
Ik heb nu een PC met Windows 7 en wil overstappen naar een Mac (Mini of iMac) met OS X Lion.
Gezien de reacties hier verwacht ik geen grote problemen.
Echter, om alle problemen voor te zijn:
Zijn er nog wel zaken die aandacht vereisen?

Edit: oh ja, ik heb een DS211...

Ik moet dan ook een alterntief hebben voor SpotGrit...
Het handigst is dan om SpotWeb maar direct op de DS211 te installeren?
Ik draai alweer een jaar vanaf een iMac met een Synology DS209+II en dat gaat zonder problemen.
Heel even problemen gehad met de update van Mac OS X Lion, maar dat is inmiddels ook weer opgelost door Synology. Verder is Spotweb geen probleem, draai ik ook. SpotGrit ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:22:

als je draadloos gaat streamen,dan snap ik het helemaal en 100mb is te weinig voor om echt goed te kunnen streamen.Neem een gigabit router en ook cat5e of cat6 bekabeling en je zal merken dat het veel beetr gaat.

Verder als je via de laptop draadloos streamt,dan kun je dat vergeten,draadloos is niet geschikt om goed te kunnen streamen,wel 720p met een niet te hoge bitrate of DVD,maar geen fulll HD1080p mkv met een hoge bitrate.

Ik snap dat 1gb muziek best lang duurt,hoeveel mb/s haal je op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:04:
[...]

als je draadloos gaat streamen,dan snap ik het helemaal en 100mb is te weinig voor om echt goed te kunnen streamen.Neem een gigabit router en ook cat5e of cat6 bekabeling en je zal merken dat het veel beetr gaat.

Verder als je via de laptop draadloos streamt,dan kun je dat vergeten,draadloos is niet geschikt om goed te kunnen streamen,wel 720p met een niet te hoge bitrate of DVD,maar geen fulll HD1080p mkv met een hoge bitrate.

Ik snap dat 1gb muziek best lang duurt,hoeveel mb/s haal je op die manier?
Een fysieke blu-ray schijf doet maximaal 50Mbit, bekabelde 100Mbit is meer dan genoeg om een 1080p mkv'tje te streamen. Draadloos wordt een stuk lastiger inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
ja, 100mbit 1080p gaat prima (doe het hier, over UPNP). Over wifi lukt het mij ook wel aardig, maar dat is met buffering van 10min.

Het beste is idd wired of 802.11n gaan

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik bedoelde meer dat het wired (dus niet draadloos) al traag gaat met streamen soms. Ook itunes is (wired) erg traag met het slepen van muziek naar mijn bibliotheek (dus van NAS wired naar laptop). Hij kopieert dan niet eens de bestanden naar de PC maar "scant" wel de bestanden die je in je bibliotheek zet vanaf je NAS.

[ Voor 24% gewijzigd door jos_zwa op 03-11-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Streamen gaat prima over wireless (zelfs met g). Dat het schokt ligt aan de caching van de client imo.

Zelf stream ik al jaren 1080p over wireless.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dat is nieuw voor mij,ok,dan heb ik me blijkbaar vergist,maar ik ben dan wel benieuwt hoe jij draadloos streamt,met welke apparatuur,mediaspeler ect :).

Ik jeb het namelijk nog niet draadloos vloeiend aan de praat gekregen via mijn 1511+, ook niet via mijn laptop en mijn ac ryan ook niet,

Maar ik vraag me gelijk wel af,ziet draadloos streamen er wel hetzelfde uit,qua beeldkwaliteit,als via een kabeltje,draadloos kan toch nooit zoveel mb/s verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het ziet er precies hetzelfde uit (slechter kan niet, het is namelijk digitaal, het beeld komt wel aan, of niet) een beetje stream is gemiddeld zo'n 20/30 mbit. Het enige waar het nog wel eens mis mee gaat is bijvoorbeeld de leader van "The Big Bang Theory" met een heleboel snel wisselende plaatjes. Maar met gewoon film of seriebeeld geen probleem.

En dat ging goed vanaf een DS107 via een WNR3500 naar een laptop met zoomplayer of XBMC.

Tegenwoordig draai ik het van een DS211 via een Cisco E4200 naar de laptop en dan heb ik ook geen problemen meer met snel wisselende beelden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info! ik heb zelf een DS
1511+ met een WDNR3700 router,dus dat moet dan wel goed kopen lijkt me,ik ga het eens uitproberen,bednakt in elk geval!

Edit:inderdaad dat werkt prima via die XBMC,weer wat gheleerd vandaag... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Hooglander1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:47:
Streamen gaat prima over wireless (zelfs met g). Dat het schokt ligt aan de caching van de client imo.

Zelf stream ik al jaren 1080p over wireless.
Dat heeft er dus ook mee te maken dat 100 Mb/s (Of zelfs 54) te weinig marge heeft om in te halen: Een lege buffer vullen terwijl je doorspeelt duurt zo lang dat een tweede hickup binnen redelijke tijd niet meer opgevangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt een rebuild van een Raid 10 even lang als een Raid1, als beiden een zelfde hoeveelheid aan data hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Sta op het punt een nieuwe Synology te kopen , twijfel alleen nog heel erg tussen een 212+ of een 411
De prestaties liggen vast niet ver van elkaar af ?

Ik wil hem eerst gaan gebruiken voor Sabnzbd en om naar mijn dune te streamen , later misschien wel meer dingen (camera er aan enz.)

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand hier ervaring met een RS2211 of RS3411 in een professionele omgeving? We willen er een in gaan zetten als NAS voor virtualisatie voor klanten.
Ik heb zelf de ervaring thuis met de DS409 en de DS411+II en die zijn beide retestabiel, hier en daar wat traagjes, maar niet zozeer in het serveren van iSCSI targets, maar meer in het streamen van media en downloaden en parren etc. Nu willen we dat met deze rackstations uiteindelijk niet gaan doen en puur inzetten als iSCSI Target.
Hoe goed zijn deze bakken in een redelijk stressvolle omgeving?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Gisteren een schijf in een DS411+ vervangen die SMART-errors gaf. De leverancier was zo aardig een 3 TB schijf te retourneren ipv de 2 TB die er in zat. Nu zit er dus 3 x 2 TB en 1 x 3 TB in. Klopt het dat dit voor de totale grootte van het volume niet uitmaakt? De NAS is geconfigureerd via SHR (hybrid raid van syno zelf).

De volgende mededeling bij de rebuild was namelijk verwarrend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5jmRJ.jpg
(niet mijn screenshot, even als voorbeeld gepakt)

[ Voor 6% gewijzigd door Mindwalker op 04-11-2011 10:51 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
SHR geeft je dan 1TB extra, dit heb je bij normale RAID niet dan zou hij maar 2 van de 3 TB meenemen in de raid config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
stormfly schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:37:
SHR geeft je dan 1TB extra, dit heb je bij normale RAID niet dan zou hij maar 2 van de 3 TB meenemen in de raid config.
Volgens mij moet je twee 3TB schijven plaatsen om 1TB extra opslag te verkrijgen. Met één extra schijf kan hij toch nergens redundantie kwijt? Ook bij SHR... of ben ik nu zo verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Waking_The_Dead op 04-11-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
Inderdaad pas bij het plaatsen van de 2e 3TB schijf krijg je 1TB terug.

Kort samen gevat:
4 x 2 TB = 6 TB
3 x 2 TB + 1 x 2 TB = 6 TB
2 x 2 TB + 2 x 3 TB = 7 TB
1 x 2 TB + 3 x 3 TB = 8 TB
4 x 3 TB = 9 TB

[ Voor 51% gewijzigd door yzf1kr op 04-11-2011 12:40 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een manier om vanaf mijn Synology middels ds audio naar bv mijn ac ryan te streamen? Laatstgenoemde is vervolgens gekoppeld aan mijn hi-fi set.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 17:21

aip

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:04:
is er een manier om vanaf mijn Synology middels ds audio naar bv mijn ac ryan te streamen? Laatstgenoemde is vervolgens gekoppeld aan mijn hi-fi set.

Thnx
Als het fysiek mogelijk is (staan de Syno en hifi bij elkaar in de buurt?) dan is een USB geluidkaartje (USD2 bij DX) en een kabeltje tussen Syno en hifi het makkelijkst. En dan kan het gewoon, zonder tussenkomst van de AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aip schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:54:
[...]
Als het fysiek mogelijk is (staan de Syno en hifi bij elkaar in de buurt?) dan is een USB geluidkaartje (USD2 bij DX) en een kabeltje tussen Syno en hifi het makkelijkst. En dan kan het gewoon, zonder tussenkomst van de AC.
Syno en hi-fi staan niet bij elkaar in de buurt, ander was jouw oplossing zeker goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 17:21

aip

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:10:
[...]

Syno en hi-fi staan niet bij elkaar in de buurt, ander was jouw oplossing zeker goed...
Is zo'n AC gewoon DLNA-fähig? (ik ken ze niet). Ik heb m'n TV (met DLNA) aan de hifi staan, en kan via DS Audio op mn ipad idd de syno vertellen te streamen naar de TV (die het geluid over mn bose setje gooit), Als de AC dat ook kan is het mogelijk. Ikzelf gebruik het geluidskartje (scheelt weer een tv aan laten staan a raison de 80w), maar via DLNA=>tv=>hifi kan bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb een AC Ryan Playon!HD en die crasht nog wel eens bij het streamen van muziek vanaf mijn DS409 AudioStation.

Dus ik start de webinterface van mijn AudioStation, zet mijn AC Ryan aan en vervolgens kies ik voor uitvoer in AudioStation de RealTek audio renderer, die van de AC Ryan.
Dan gaat hij negen van de tien keer wel afspelen, maar volume control werkt niet goed, of met ZEER trage respons en als je een nummer vooruit spoelt dan wil de AC Ryan nog wel eens spontaan rebooten.
Dat is niet altijd het eerste nummer wat je wilt vooruit spoelen. Soms het tweede pas of het derde nummer.

Ik heb ook nog niet vast kunnen stellen of het aan het bestandtype ligt dat gestreamed wordt. Ik heb MP3 en Flac in mijn collectie.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:10:
[...]

Had eerst ook een ACRyan.
Heb dat ding bij me ouders gezet en heb nu een BOXEE. Werkt perfect.
Boxee aan
TV uit
Versterker aan

Via mijn ipad/iphone start ik DS-Audio op en kies bij airplay voor mijn boxee.
Werkt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zojuist een Synology 212 aangeschaft (die hopelijk morgen opgehaald kan worden) op basis van de ruime hoeveelheid informatie over de 211 en de overige informatie/reviews die ik gezien heb van de 212. Deze gaat deels gebruikt worden voor thuisgebruik, maar ook voor zakelijke doeleinden.

Echter zijn er op Tweakers.net nog geen productreviews beschikbaar en zijn de bevindingen in dit topic ook nog relatief schaars. Zijn er al Tweakers hier die de NAS nu al een wat langere tijd in gebruik hebben? Wat zijn de bevindingen tot dusver?

Op termijn hoop ik hier ook nog mijn bijdrage te kunnen leveren met betrekking tot de 212. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hotdog92 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:25:
Zojuist een Synology 212 aangeschaft (die hopelijk morgen opgehaald kan worden) op basis van de ruime hoeveelheid informatie over de 211 en de overige informatie/reviews die ik gezien heb van de 212. Deze gaat deels gebruikt worden voor thuisgebruik, maar ook voor zakelijke doeleinden.

Echter zijn er op Tweakers.net nog geen productreviews beschikbaar en zijn de bevindingen in dit topic ook nog relatief schaars. Zijn er al Tweakers hier die de NAS nu al een wat langere tijd in gebruik hebben? Wat zijn de bevindingen tot dusver?

Op termijn hoop ik hier ook nog mijn bijdrage te kunnen leveren met betrekking tot de 212. ;)
Wat me zo te binnen schiet, een tikkent ventilatortje.

Een DS211 bezitter maar heb het hier paar topics terug voorbijzien komen.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 04-11-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:35:
[...]

Wat me zo te binnen schiet, een tikkent ventilatortje.

Een DS211 bezitter maar heb het hier paar topics terug voorbijzien komen.
Ja, dat heb ik ook gelezen, maar laat het in dit topic nou grotendeels over dat soort "kleine" dingetjes gaan.

Ik zou juist graag wat meer ruimere bevindingen lezen van de DS212 onder leden van Tweakers.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een kleine week heb ik men eerste Synology (een DS212+) in huis.

Ik heb de opmerking over het tikkend ventilatortje ook gelezen en heb er mijn oor letterlijk bij 'te luisteren' gelegd, maar ik kan het op mijn toestel in ieder geval niet waarnemen.

Na een 10u initialiseren heb ik een 2x3TB raid opgezet in 1 volume met de Synology wizard, dit ging werkelijk vlekkeloos.
Daarna meteen de nieuwe firmware gezocht via de webinterface, een aantal folders aangemaakt en een hoop data overgezet (+- 850 gb) op een 2-tal avondjes.

Op mijn todolijstje staan nog :
- koppelen met een 3TB usb3 externe schijf als backup
- installeren en uittesten van de apps voor iPhone
- uitzoeken hoe ik een streaming ga opzetten voor video/audio naar enkele apparaten

Ik ben wel aardig verschoten van de mogelijkheden van de webinterface (DSM 3.2) en de afwerking van het toestel.

Minpuntje vind ik voorlopig de felle LED's op de voorkant die toch aardig hun best doen :) (stukje tape en komt ook wel weer goed denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:41
Ik heb net een backup gemaakt tussen een syno 411+II en een freenas 8 server (zfs)
Hiervoor heb ik backup & restore > create backup gekozen met de volgende opties:
enable block level backup
De backup is net succesvol uitgevoerd.
Maar nu heb ik een extra map toegevoegd die moet ge-rsync'd worden, en hij begint terug op 0 vd 700GB als ik de backup job herstart...
Ik weet niet of de bestaande data overschreven wordt, maar indien dit niet zo is gaat het even traag alsof de data opnieuw zou geschreven worden.

Doe ik iets verkeerd om gewoon gewijzigde data te rsyncen via de synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:30:

Ik heb de opmerking over het tikkend ventilatortje ook gelezen en heb er mijn oor letterlijk bij 'te luisteren' gelegd, maar ik kan het op mijn toestel in ieder geval niet waarnemen.

Na een 10u initialiseren heb ik een 2x3TB raid opgezet in 1 volume met de Synology wizard, dit ging werkelijk vlekkeloos.
Daarna meteen de nieuwe firmware gezocht via de webinterface, een aantal folders aangemaakt en een hoop data overgezet (+- 850 gb) op een 2-tal avondjes.

- uitzoeken hoe ik een streaming ga opzetten voor video/audio naar enkele apparaten

Ik ben wel aardig verschoten van de mogelijkheden van de webinterface (DSM 3.2) en de afwerking van het toestel.

Minpuntje vind ik voorlopig de felle LED's op de voorkant die toch aardig hun best doen :) (stukje tape en komt ook wel weer goed denk ik.)
Die ledjes kun je uitzetten volgens mij, google daar maar eens op.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
Weet iemand via welke poort ik van buitenaf direct mijn USB share kan bereiken zonder eerst naar filestation te gaan.

Dan kan ik op mijn gsm als het ware een link maken van de NZB map waar ik de nzb'tjes drop?

Ik doe het nu nog door ze te saven op mn GSM en vervolgens te uploaden via Filestation>usbmap

Ik heb het al getracht via <ip-adres/usbshare1/nzbmap> Maar dit werkt niet.

Ik zal waarschijnlijk wel een username en password moeten invoeren telkens maar dat is nog niet het grootste probleem. Het lijkt mij namelijk zo onlogisch om het altijd via filestation te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
Ik heb een vraagje over de WOL (WakeupOnLan) functie in de nieuwe DS212 en DS212+.

Hoe moet ik me dit voor me zien? Als de DS een tijdje niet gebruikt wordt gaat ie dan helemaal uit? En op het moment dat er dus een vraag via het netwerk komt dat ie dan aan gaat?
Werkt dat bijv ook als je vanuit de windows verkenner de DS benadert? Is dit een diepere slaap dan de normale sluimer stand waarbij de schijven in slaapstand gaan?

Kan me voorstellen dat het met het oog op energie besparing toch wel lekker kan zijn. Echter op het moment dat je dan iets op vraagt, dan zul je, lijkt me, ook een tijde geduld moeten hebben voor je het gevraagde in beeld krijgt.

Iemand hier al ervaring mee?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40
Jeronimo78 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:10:
Ik heb een vraagje over de WOL (WakeupOnLan) functie in de nieuwe DS212 en DS212+.

Hoe moet ik me dit voor me zien? Als de DS een tijdje niet gebruikt wordt gaat ie dan helemaal uit? En op het moment dat er dus een vraag via het netwerk komt dat ie dan aan gaat?
Werkt dat bijv ook als je vanuit de windows verkenner de DS benadert? Is dit een diepere slaap dan de normale sluimer stand waarbij de schijven in slaapstand gaan?

Kan me voorstellen dat het met het oog op energie besparing toch wel lekker kan zijn. Echter op het moment dat je dan iets op vraagt, dan zul je, lijkt me, ook een tijde geduld moeten hebben voor je het gevraagde in beeld krijgt.

Hij schakelt helemaal uit (of er moet een hibernate functie bijgekomen zijn). Je kunt hem dan op laten starten door een Magic Packet te sturen. Dan start hij gewoon op als normaal en moet je inderdaad even wachten. Je moet voor jezelf afwegen of dit het waard is ten opzichte van de energiebezuiniging.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik laat na verloop van tijd 'm de schijf uitschakelen, genoeg energiebesparing imo.

zit momenteel te kijken naar de 212+ als opvolger van m'n 109, echter is de beschikbaarheid van schijven op dit moment om te huilen. om over de prijs maar te zwijgen :X

afwachten maar, misschien dat er tegen die tijd al de 213+ er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
Crahsystor schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:25:
[...]

Hij schakelt helemaal uit (of er moet een hibernate functie bijgekomen zijn). Je kunt hem dan op laten starten door een Magic Packet te sturen. Dan start hij gewoon op als normaal en moet je inderdaad even wachten. Je moet voor jezelf afwegen of dit het waard is ten opzichte van de energiebezuiniging.
Zoiets stelde ik me al voor. Lijkt me dus vooral handig als je de NAS niet zeer regelmatig gebruikt. (bijv alleen je wekelijke back-up ofzo)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Bongoarnhem schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:09:
Weet iemand via welke poort ik van buitenaf direct mijn USB share kan bereiken zonder eerst naar filestation te gaan.
filestation gaat via http. Dat is natuurlijk niet het enige protocol om je diskstation te benaderen.
Wat te denken van: webdav of ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
job schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:33:
[...]
filestation gaat via http. Dat is natuurlijk niet het enige protocol om je diskstation te benaderen.
Wat te denken van: webdav of ftp?
Dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig geweest om Sick Beard draaiende te krijgen. Heb op een gegeven moment de user 'sickbeard' aangemaakt en weer verwijdert. Wil nu weer aanmaken, maar krijg de volgende foutmelding:

"De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw (244)"

Heb die user nodig om de goede rechten aan Sick Beard te geven?

Hoe is dit probleem op te lossen? Herstart al geprobeerd. Google al om hulp gevraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Jeronimo78 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:10:

In mijn DSx10+ werkt het als volgt. Je schakelt de Synology uit met Shutdown vanuit de webbrowser. Dan kan je via Synology Assistant of een ander programma dat het magic packet stuurt de Synology weer opstarten. Het werkt niet als je de spanning van de Synology heb gehaald, daarna de stekker er weer insteekt en dan het magic packet stuurt. Of het ook werkt met handmatig uitzetten op de Synology zelf weet ik niet meer, ik vermoed van wel.

In DSM 3.1-1594 kan ik niet instellen dat de Synology na verloop van tijd automatisch shutdown gaat. Je kunt alleen instellen dat hij na x minuten in hibernation gaat.
Of het ook werkt met een Power Schedule shutdown en dan via magic packet opstarten heb ik nog nooit geprobeerd.

Of zich werkt WOL bij mij prima.

Edit: als de DS712+ in hibernation staat verbruikt hij 17,6W. Als hij uit staat zou hij 1W of nog minder verbruiken.
Zou je de Synology uit zetten maar de stekker wel in het stopcontact laten zitten dan verbruikt willekeurig welke Synology altijd nog een klein beetje vermogen.

[ Voor 8% gewijzigd door rud op 05-11-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
rud schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:47:
[...]

Of het ook werkt met een Power Schedule shutdown en dan via magic packet opstarten heb ik nog nooit geprobeerd.
Jep werkt ook ;) tenminste op mijn DS 1511+ heb ik dat gister nog gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Wat ik begrijp van shared folder sync is dat je mappen op 2 diskstations kan synchroniseren met elkaar. Dus 2way. Voor 1way kun je de backup functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:30:

led kun je uitzetten via ssh. wat betreft streaming, probeer serviio en natuurlijk de andere synology packages

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 13:17
Sinds gisteren ook in het bezit van een 1511+. Erg fijn! Gelijk maar 2 GB mem erbij geplaatst, van kingston (25E ipv 79E scheelt toch wat!). Gelukkig nog bij de Makro 2x 2TB samsung Extern kunnen scoren voor 100 p/s. Ik heb nog 4x 1TB in mijn huidige server zitten dus ik moet wel wat met data gaan schuiven maar uiteindelijk moet er dan 2x2 en 3x1 in SHR in de 1511+ komen. Wanneer de HDD prijzen weer wat gaan dalen komt er wel weer meer bij. Voorlopig is dit wel even voldoende. Het nadeel is alleen dat ik nu een paar keer 3 TB aan data moet verplaatsen en dat duurt wel even 8)7.
Trouwens ook maar gelijk een UPS eraan gehangen. De APC BackUp 350. Werkt prima samen. Hij geeft nu aan dat er ruim 4000sec power beschikbaar is. Ruim voldoende dus!

Nu eerst wachten tot de Data gekopieerd is en dan kan ik eindelijk een SHR volume aanmaken en de nodige Apps gaan installeren!

Is het trouwens ook mogelijk om bijvoorbeeld alle Data die voor de webserver beschikbaar moet zijn op een 32gb usb stick te zetten zodat de HDD array snachts uit kan ? (webdata moet wel beschikbaar blijven)
Idem voor bijvoorbeeld alle data die SABnzb binnen haalt. Een soort van usb buffer?

[ Voor 14% gewijzigd door Sander0105 op 06-11-2011 12:04 ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Sander0105 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:11:Is het trouwens ook mogelijk om bijvoorbeeld alle Data die voor de webserver beschikbaar moet zijn op een 32gb usb stick te zetten zodat de HDD array snachts uit kan ? (webdata moet wel beschikbaar blijven)
Idem voor bijvoorbeeld alle data die SABnzb binnen haalt. Een soort van usb buffer?
Hibernation kan je instellen voor de interne schijven en voor de externe schijven. Als er behalve die USB stick geen andere USB apparaten aanwezig zijn dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Ik heb sinds een maand problemen met mijn DS211+. Tot een maand geleden kon ik via "Netwerk" in Win7 64-bit mijn Synology zien staan, en er makkelijk verbinding met maken.

Maar sinds een maand is de Synology niet meer terug te vinden. Als ik via verkenner probeer te connecten met "\\server" geeft hij ook geen reactie. De enige manier om hem te bereiken is via het IP adres.
Ik zit nu met een serieus probleem aangezien mijn backups via Synctoy allemaal ingesteld waren met "\\Server\..." locaties en die nu niet meer werken :(

Op het officiele forum vind ik toch redelijk wat mensen met hetzelfde probleem, maar een oplossing heb ik niet gevonden...

Kan iemand helpen?

PS: laatste firmware & Synology -> configuratiescherm -> netwerk -> servernaam staat goed.

PSN: Carreon_TO

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.