Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.001 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:51
Tsjah maar dubbel bedankt voor de hulp :). Want eerder wilde hij dus echt niet verdwijnen. Ook niet na heropstart. Wat het nu precies is geweest wat de doorslag gaf weet ik niet. Maar hij is weg daar gaat het om :).

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb een nieuw systeem geinstalleerd met Windows 7 , helemaal schoon er staat dus niets geks op, ja flash en java.... allemaal ook nieuw gedownload, nu wil ik met de synology surveillance station de live view bekijken, na het installeren van de AxtiveX krijg ik alleen maar zwarte schermpjes, geen live weergaves

op de NAS draait DS 3.2 , ik heb ook geprobeerd te connecten naar een andere NAS en precies het zelfde, alleen zwarte schermpjes geen live view

iemand een idee wat dat kan zijn dat ik geen live weergave heb ?

Windows 7 is helemaal up to date met IE9

------------------

op andere systemen werkt het trouwens wel gewoon die al een tijdje terug geinstalleerd zijn

ook heb ik gevonden dat het te maken zou kunnen hebben dat het over HTTPS ging, dat heb ik uitgezet en maakte niets uit, ook werkt het wel gewoon via HTTPS met die andere systemen

[ Voor 20% gewijzigd door barrymel op 24-10-2011 21:45 ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
barrymel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:40:
Ik heb een nieuw systeem geinstalleerd met Windows 7 , helemaal schoon er staat dus niets geks op, ja flash en java.... allemaal ook nieuw gedownload, nu wil ik met de synology surveillance station de live view bekijken, na het installeren van de AxtiveX krijg ik alleen maar zwarte schermpjes, geen live weergaves

op de NAS draait DS 3.2 , ik heb ook geprobeerd te connecten naar een andere NAS en precies het zelfde, alleen zwarte schermpjes geen live view

iemand een idee wat dat kan zijn dat ik geen live weergave heb ?

Windows 7 is helemaal up to date met IE9

------------------

op andere systemen werkt het trouwens wel gewoon die al een tijdje terug geinstalleerd zijn

ook heb ik gevonden dat het te maken zou kunnen hebben dat het over HTTPS ging, dat heb ik uitgezet en maakte niets uit, ook werkt het wel gewoon via HTTPS met die andere systemen
Op de andere systemen ook IE9? Probeer anders even Firefox oid om de browser uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
eggda schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

Van een andere leek: Script aanroepen vanuit rc.local in /etc al geprobeerd?
Dat is een beetje mijn probleem. Ik weet waar een script moet staan, maar heb geen flauw idee hoe je deze aanmaakt, in wat voor formaat en extensie. Ik ben helaas enkel windows georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Het is of nog te vroeg, of ik ben gewoon blind.
Ik heb gisteren voor de grap is fotostation aangezet.
Alleen mijn foto's staan niet in de map "photo" die hij zelf aanmaakt maar ergens anders.
Kan ik ook aangeven welke map hij moet gebruiken..?..
Heb al op sybology forum gekeken maar daar staat hat antwoord ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Dromer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:41:
Het is of nog te vroeg, of ik ben gewoon blind.
Ik heb gisteren voor de grap is fotostation aangezet.
Alleen mijn foto's staan niet in de map "photo" die hij zelf aanmaakt maar ergens anders.
Kan ik ook aangeven welke map hij moet gebruiken..?..
Heb al op sybology forum gekeken maar daar staat hat antwoord ook niet echt.
Ja, vanaf versie 3.2 kun je dit wijzigen.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Ja maar waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Dromer ook mijn vraag ja. het is toch om te gillen dat hij alleen een standaard map kan gebruiken? Ik zie net dat hij te wijzigen is nou dan ga ik toch nog maar eens even verder zoeken. Bij Audiostation overigens hetzelfde? al vind ik het daar niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Hmm bummer. Het log van m'n DS411+ met 4 x WD20EARS geeft sinds gisternacht het volgende aan:
[ nog 30 correcties ]
Information 2011/10/24 00:14:17 SYSTEM Bad sector at md2 disk1 sector 2894257240 has been corrected.
Information 2011/10/24 00:14:17 SYSTEM Bad sector at md2 disk1 sector 2894257248 has been corrected.
Information 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Bad sector at md2 disk1 sector 2894257144 has been corrected.
Information 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Bad sector at md2 disk1 sector 2894257120 has been corrected.
Information 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Bad sector at md2 disk1 sector 2894257112 has been corrected.
Error 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Read error at md2 disk1 sector 64471040.
Error 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Read error at md2 disk1 sector 64470528.
Error 2011/10/24 00:14:16 SYSTEM Read error at md2 disk1 sector 64470016.
Ik heb vervolgens voor genoemde disk1 een S.M.A.R.T. testje gedraaid en hij geeft aan dat "de schijf vervangen moet worden".
  • De array is geconfigureerd als SHR met één schijf fouttolerantie.
  • Over de gehele configuratie maak ik gebruik van één /volume1.
Wat is nu de te volgen strategie... is zo'n disk1 bijvoorbeeld opnieuw te formatteren (ext4) en daarna te rebuilden, of kan ik meerdere tests doen om te zien wat er echt misgaat? Is het altijd verstandig de schijf te vervangen, dat soort zaken. Heb het synology-forum afgestruind, maar waar vind ik een stappenplan?

Ohja, back-up op online externe schijf én offline buiten de deur zijn geregeld ;)

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
harddisk zou ik in elk geval vervangen.
misschien gaat dit je helpen ?
http://www.synology.com/u...torials/how_to_RAID.php#6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Als je data je lief is: Vertrouw SMART en vervang de schijf. Kost je maar een paar tientjes. Normaal gesproken kun je vervolgens in je RAID-configuratie de oude schijf verwijderen en de nieuwe toevoegen. Ik ken helaas (nog) geen implementatiespecifieke details van de RAID-tools van de Synology's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik zag trouwens dat de hdd's een stuk duurder zijn geworden? Samsung Eco 2TB heb ik gekocht voor 80 euro en die staat nu op 120 euro :|

Maar goed, waarom ik hier post, twee vragen:

1. Mijn schijf gaat na 15 minuten in hibernation, alleen zie ik dat de schijf daardoor soms maar net in hibernate zit en dan alweer bruut gewerkt wordt (door ondergetekende) - per dag gaat de schijf ongeveer 8 keer weer uit hibernation met soms maar een half uurtje tussen de hibernate en spinup. Rekening houdend met de life cycle van een hdd, is het minder schadelijk om de schijf iets vaker weer up te laten spinnen of kan ik de hibernation beter verlengen zodat deze minder vaak moet upspinnen?

2. Ik hoor bij de schijf een duidelijk geluid wanneer er gelezen/geschreven wordt (wanneer de schijf dus gebruikt wordt) - een soort kraakgeluid wat volgens mij heel normaal is, het is alleen zo verdomd hard! :s Moet ik misschien de schijf nog eens extra goed vastschroeven (zat volgens mij al behoorlijk tight...) of is dat echt normaal?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
Lumics schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:20:
Dat is een beetje mijn probleem. Ik weet waar een script moet staan, maar heb geen flauw idee hoe je deze aanmaakt, in wat voor formaat en extensie. Ik ben helaas enkel windows georiënteerd.
Bekijk dit linkje eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
SanderF1 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:06:
Ik zag trouwens dat de hdd's een stuk duurder zijn geworden? Samsung Eco 2TB heb ik gekocht voor 80 euro en die staat nu op 120 euro :|

Maar goed, waarom ik hier post, twee vragen:

1. Mijn schijf gaat na 15 minuten in hibernation, alleen zie ik dat de schijf daardoor soms maar net in hibernate zit en dan alweer bruut gewerkt wordt (door ondergetekende) - per dag gaat de schijf ongeveer 8 keer weer uit hibernation met soms maar een half uurtje tussen de hibernate en spinup. Rekening houdend met de life cycle van een hdd, is het minder schadelijk om de schijf iets vaker weer up te laten spinnen of kan ik de hibernation beter verlengen zodat deze minder vaak moet upspinnen?

2. Ik hoor bij de schijf een duidelijk geluid wanneer er gelezen/geschreven wordt (wanneer de schijf dus gebruikt wordt) - een soort kraakgeluid wat volgens mij heel normaal is, het is alleen zo verdomd hard! :s Moet ik misschien de schijf nog eens extra goed vastschroeven (zat volgens mij al behoorlijk tight...) of is dat echt normaal?
Ik had ook gezien dat ze duurder geworden waren, maar was aangekondigd toch?
nieuws: 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand'

Vraag 1 kan ik je geen bevredigend antwoord op geven, vraag 2 wellicht wel en dat is dat ik dit zelf ook heb.
Voornamelijk bij het unrarren etc en volgens mij redelijk normaal. Ik hoor het helemaal duidelijk omdat de NAS praktisch naast me oor staat als ik film aan het kijken ben, kan er door de aanwezige bekabeling en andere factoren geen andere plek voor vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:11
iemand ervaring met het toevoegen van harde schijven?

Heb er eentje zo uit de verpakking ingeplugd, alles draait behalve DSM :S

Ik kan 'm via SSH bereiken m'n shares zijn bereikbaar behalve dus DSM :S

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

clifdon schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:40:
harddisk zou ik in elk geval vervangen.
misschien gaat dit je helpen ?
http://www.synology.com/u...torials/how_to_RAID.php#6
Bedankt, ga de schijf inderdaad vervangen. Instructies zien er goed uit.
Zoals de tutorial het beschrijft is het een kwestie van "slechte" schijf vervangen door een andere en daarna rebuilden via de storage manager.

De schijf is vier maanden oud. Is er normaal gesproken in het geval van dit soort fouten met een schijf sprake van een RMA-procedure?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Synology weet trouwens ook niet waar het aan ligt. Ik kan mijn NAS RMA sturen naar mijn leverancier .

Iemand enig ervaring met hun RMA afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Mindwalker schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:24:
[...]

Zoals de tutorial het beschrijft is het een kwestie van "slechte" schijf vervangen door een andere en daarna rebuilden via de storage manager.

De schijf is vier maanden oud. Is er normaal gesproken in het geval van dit soort fouten met een schijf sprake van een RMA-procedure?
Ja kan je aanvragen op de website van de leverancier 12mnd is minimale garantie tot soms 5 jaar afhankelijk van type etc. Gewoon even googlen naar RMA "jouw merk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Kan er iemand de originele httpd.conf, httpd.conf-sys, httpd.conf-user en httpd-vhost.conf-user van apache posten?

Volgens mij heb ik iets upgefuckt, na een herstart kan ik niet meer DSM inkomen, alles werkt behalve DSM...

En tja laat ik net de originele niet meer hebben... 8)7

(ik dacht ik installeer even een extra HDD)

[ Voor 3% gewijzigd door -LA- op 25-10-2011 21:02 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Mindwalker schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:24:
[...]

Ja zeker deze schijf is dan rijp voor een RMA. schijven moeten op zijn minst een jaar mee gaan. Meeste fabrikanten gaven vroeger zelfs 5 jaar garantie. Tegenwoordig is dit over het algemeen teruggeschroefd naar 3 jaar. Maar voor jou alsnog alle reden om deze terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
-LA- schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:02:
Kan er iemand de originele httpd.conf, httpd.conf-sys, httpd.conf-user en httpd-vhost.conf-user van apache posten?

Volgens mij heb ik iets upgefuckt, na een herstart kan ik niet meer DSM inkomen, alles werkt behalve DSM...

Check PM

Andere vraag.

Eerder in dit topic had ik al eens over G-Sense error rate gesproken.

Nu houd ik dit af en toe in de gaten en het valt me op dat betreffende disc deze nu weer 4 gestegen is.
NAS staat stabiel en veilig (wat schokken betreft). Zou deze schijf aan het overlijden zijn?

Zou schijf te los zitten misschien of staat de NAS misschien niet "waterpas" wat deze sensor doet triggeren?

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
-LA- schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:02:

Als je de DSM firmware installatie.pat file hernoemd naar .zip dan zit daarin weer een compressed tar file met de installatie files.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 21:51
Goude tip! Ik heb al meerdere malen het internet afgezocht na het verkeerd bewerken van config files :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Ah dankjewel iedereen, zal vanavond weer ff aan de slag gaan :)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
is het mogelijk om een webbrowser IN de DSM te draaien? Ik heb een ds110j.

De bedoeling is om bij een klant de router te kunnen benaderen. Dat zou kunnen via de VPN-server, maar de porten daarvoor staan niet open.
Dus als ik via een browser in hun interne netwerk de router kan bereiken kan ik die porten open zetten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Die gedachte had ik ook. VPN naar buiten kan hier niet.
https verbinding naar huis, browsen op de DSM.
Echt serieus onderzoek had ik nog niet gedaan naar de mogelijkheden. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn elinks oid wel draaien op een ssh verbinding maar een command-line browser was niet mijn directe doel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
commandline browser heb ik ook niet zo'n zin in.
Heb nu wel de routerconfig ingesteld vanaf de DSM, maar dan kan ik louter porten forwarden.
en ik wil dat ding ook kunnen resetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Er is sinds gister een nieuwe DSM uit : http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS1511+.php?lang=nld

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Upgrading now! Hopelijk is de bug dat iTunes server na een aantal minuten disconnect opgelost. Staat wel iets over in de changelog :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de betere compatibiliteit met Sony Bravia TV's concreet inhoud, want dat vermeld de changelog dan weer niet.

Naar mijn weten functioneerde dat namelijk al zoals het zou moeten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
G-NiLES schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:10:

De bedoeling is om bij een klant de router te kunnen benaderen. Dat zou kunnen via de VPN-server, maar de porten daarvoor staan niet open.
Dus als ik via een browser in hun interne netwerk de router kan bereiken kan ik die porten open zetten.

Iemand een idee?
Als hij SSH heeft aan staan, kun je een ssh tunnel opzetten om op deze zijn interne netwerk te benaderen.

Succes ermee!

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:10:
Ik ben wel heel nieuwsgierig wat de betere compatibiliteit met Sony Bravia TV's concreet inhoud, want dat vermeld de changelog dan weer niet.

Idem, maar dan met samsung. 't zou wel toevallig zijn als het mijn "kleine vraag" van vanochtend oplost :P

Magic in "Topic voor kleine vragen"

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 16-09 22:53
Hooglander1 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:10:

ik ook. aangezien de MIME types van Bravia nogal afwijken van 'de standaard' (die er dus niet is...) zal het vast wel tweaking zijn van bestaande bestandformaten naar een aangepast MIME type.

Ook zit er verschil tussen de Bravia 2009, 2010 en 2011 series ( :X ) waardoor het mij waarschijnlijk nooit duidelijk zal worden of ik er wat aan heb...

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
'Enhanced the compatibility of File Browser and File Station with Firefox ' Daar zou ik blij mee zijn als dat gewoon goed werkt :D. Ik ben aan het updaten :). Weet niet hoe lang zo'n update duurt maar ach de diskstation is toch nog niet echt in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Zo, heb twee hete avonden achter de rug..... Had zodanig m'n Apache conf files aangepast dat alles lekker werkte, totdat ik ging rebooten (moest een extra schijf in). Toen werkte alles behalve DSM het nog (vandaar dat ik het warm lreeg ;) ).

Met dank aan de originele conf files werkt het nu weer naar behoren gelukkig :P

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
GVD. Toch maar eens de spk van superzebulon proberen voor sabnzbd. Voor de zoveelste keer wil Merty's spk weer eens niet opstarten na een DSM update. Als ik op uitvoeren klik zegt ie dat ie uitgevoerd wordt maar vervolgens doet ie niks nie (en kan ik nog een keer op uitvoeren klikken, en nog een keer, en nog een keer, en ....)

edit:
DS enkele keren gereboot, package tig keer proberen te starten, geen resultaat.

superzelubon sabnzbd spk gedownload, klikkerdeklik... werkt! Ik ben over.

[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 26-10-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sabnzbd van Superzebulon werkt hier prima op de nieuwe update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
catchingfire schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:41:
GVD. Toch maar eens de spk van superzebulon proberen voor sabnzbd. Voor de zoveelste keer wil Merty's spk weer eens niet opstarten na een DSM update. Als ik op uitvoeren klik zegt ie dat ie uitgevoerd wordt maar vervolgens doet ie niks nie (en kan ik nog een keer op uitvoeren klikken, en nog een keer, en nog een keer, en ....)
ik ken het :-( wat bij mij werkte, was rechtermuisklik en in nieuw tabblad openen... (vraag me niet hoe/waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

G-NiLES schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:10:

Iemand een idee?
Apache + Reverse Proxy? Niet moeilijk om op te zetten...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Vraagje voor jullie:

Ik heb bij een bedrijfje 2 Syno's draaien: één op locatie en één bij de eigenaar thuis. Draaien allebei op DSM 3.2.
De ene maakt netjes elke nacht een backup naar huis en ze werken thuis met vpn op de Syno op het bedrijf (traag met grote bestanden via het internet).

Nu zag ik ook dat er sinds 3.2 de optie "Gedeelde mapsynchronisatie" is bijkomen maar ik kan nergens vinden of dat 2way is? Kan het helaas nog niet uittesten omdat deze nog bezig is met de volledige backup (paar gb over 1mb lijn). Ook lijkt dit niet op deze manier te werken omdat ik nergens op de synchronisatie doel (Syno Thuis) iets van een bevestiging kan vinden dat deze gelinkt is. Jullie een idee?

Zou natuurlijk ideaal zijn als je op alle 2 de locatie's kan werken met lokale bestanden op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005

jacobras

Developer

Huh? Ik dacht dat de nieuwe 212 en 212+-modellen pas volgende maand zouden uitkomen, maar in de Pricewatch zie ik dat enkele webshops ze al op vooraad hebben. Ik ga eens vergelijken :D.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:17

flanger

That Guy

Sterker nog, mijn 212+ is vandaag op de post, voor de officiële aankondiging :)

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zal even een linkje uit ander topic hier plaatsen.
Zullen er vast wel een paar blij mee zijn.

Zebulon's SPK Repository

Malarky in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Maar het is dus nog steeds niet bekend wat voor processor er in de 212 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
flanger schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:38:
We mogen vast wel een berichtje over je eerste ervaringen verwachten he? Ik ben zelf vooral benieuwd naar de performance bij encryptie en of encryptie ("Standaard" TrueCrypt misschien zelfs?) van USB-schijven tbv backups mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005

jacobras

Developer

Puck schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:57:
Maar het is dus nog steeds niet bekend wat voor processor er in de 212 zit?
Voor zover ik weet is alleen nog bekend dat 'ie op 1,6 GHz. draait.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

Ik hoop heel erg dat de DS212 wel een Intel Atom 1.6 GHz heeft, dan kan ik Plex mediaserver draaien, en dan overweeg ik misschien nog wel een upgrade van mijn DS209.
Als het geen Intel is, kan ik Plex niet draaien, en dan hoef ik ook niet te upgraden. Bespaart dan wel weer geld :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Precies mijn reden. Ik heb de 211 een paar maanden, maar baal dat ik Plex Media Server niet kan draaien (werkt perfect i.c.m. mijn Samsung televisie met Plex app). Scheelt me een mediacenter :) Dus ik overweeg de 212 als ik de 211 nog voor een mooie prijs kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 26-06 12:26
Is geen Intel. Watt gebruikt een Intel? Ik denk dat het geen X86-proc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Puck schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:27:
Precies mijn reden. Ik heb de 211 een paar maanden, maar baal dat ik Plex Media Server niet kan draaien (werkt perfect i.c.m. mijn Samsung televisie met Plex app). Scheelt me een mediacenter :) Dus ik overweeg de 212 als ik de 211 nog voor een mooie prijs kan verkopen.
Ik kijk er misschien overheen, maar qua hardware is de 212 identiek aan de 211. upgraden is daarom zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Lumics schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:36:
[...]

Ik kijk er misschien overheen, maar qua hardware is de 212 identiek aan de 211. upgraden is daarom zinloos?
Enige upgrade zijn de usb3.0 poorten maar dat is het extra geld niet waard.
Intel processoren zitten er alleen in vanaf de DS411+ (CPU overview).

De DS212+ zal ook geen Intel bevatten omdat een ARM processor stukken zuiniger is dan een Intel CPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Brickman op 27-10-2011 10:39 . Reden: Verbruikt toegevoegd ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Brickman schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Enige upgrade zijn de usb3.0 poorten maar dat is het extra geld niet waard.
Intel processoren zitten er alleen in vanaf de DS411+ (CPU overview).

De DS212+ zal ook geen Intel bevatten omdat een ARM processor stukken zuiniger is dan een Intel CPU.
De ds212 is wel mooi zwart.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

sjonie100 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:31:
Is geen Intel. Watt gebruikt een Intel? Ik denk dat het geen X86-proc is.
Atoms kunnen goed zuinig zijn, dus volgens mij moet dat passen. Volgens Intel heeft bijvoorbeeld de N270 (1.6 GHz Atom): 2.5 watt max TDP
http://ark.intel.com/prod...che-1_60-GHz-533-MHz-FSB)

Maar ben bang dat het geen Intel is, gezien de specs van de DS211 bijna identiek zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Het is ook niet echt een upgrade, ik zou gewoon heel graag Plex Media Server willen draaien. That's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 23:09
Puck schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:27:
Werkt dat ook niet om de code opnieuw te compilen op een DS211? Of is het echt specifiek voor Intel geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

De sourcecode is niet open :(

Zie ook http://forums.plexapp.com...ould-you-like-to-run-pms/

[ Voor 66% gewijzigd door Puck op 27-10-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Aangezien ik zelf een firewall wil kunnen beheren voor toegang tot de NAS ben ik aan de slag gegaan met IPtables en firewallbuilder. Hiervoor ben ik een korte tutorial aan het schrijven. Deze staat hieronder:
Zet SNMP aan op de NAS (onthoud de community)

Iptables installeren
ipkg install iptables
ipkg install update

scp installeren
Create a temporary working directory called scp_patch, cd to it.
mkdir scp_patch
cd scp_patch

Install the zlib libraries:
ipkg install zlib
ipkg download openssh

Unpack the ipkg package (two steps):
tar -xvzf openssh*.ipk
tar -xvzf data.tar.gz

Move the scp binary (called openssh-scp) to the /opt/bin directory:
mv opt/bin/openssh-scp /opt/bin/scp

And symlink the scp binary from /opt/bin to /bin:
ln -s /opt/bin/scp /bin/scp

Finally, remove the the temporary working directory:
cd ..
rm -rf scp_patch

Firewall builder
Download firewall builder en installeer het.

Open Firewall builder met
Firewall type: iptables
Vul het IP van je NAS in en zoek met SNMP de interfaces.
...
Alles lijkt goed te gaan, maar als ik de configuratie wil installeren op de NAS krijg ik:
Installation plan:
Copying NAS.fw -> 192.168.1.50:/etc/fw/NAS.fw
scp: /etc/fw/NAS.fw: No such file or directory
SSH session terminated, exit status: 1
Firewall policy installation failed
Nu kan ik zien dat die map inderdaad niet bestaat, maar volstaat het om die map gewoon aan te maken en werkt de firewall dan? Overigens: ik ben inderdaad een totale Linux noob...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 19-09 20:12
[...]

Op USB 3.0 na lijkt de DS211 hetzelfde te zijn dan de DS212, maar waarom is het verbruik dan een stuk minder? 10.8W om 6.8W
Verder zit er Wake on Lan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zijn hier mensen die actief de topic volgen met een DS2411+ ?

Ik heb namelijk een whs 1 in mijn bezit, ondertussen al 6 schijven erin van 1/2TB maar hij is nu 5jaar oud en wordt traag, alsook heb ik maar van enkele folder een 'copy' (duplicate folder)
Nu was ik aan het kijken om ofwel een eigen nieuwe custom build te maken met whs2 of srv2008 (ben niet zo thuis in ZFS/linux/... en freenas = niet mijn ding)
Of een synology diskstation te nemen (duurder maar makkelijker in gebruik/config...), maar ik moet toch al snel 6-8 disk kunnen gebruiken, wat me bijna enkel tot een DS2411+ brengt (DS1511+ is 'maar' 5 schijven en uitbreiding kost ook 'genoeg')

Dus graag ik had ik eens hun mening/ervaring gehad...

ps. wat doe ik nu met mijn server :
  • file server (shared folder mapping...)
  • web server (om eigen site's te maken en testen php+mysql)
  • itunes server (...)
  • ftp server
  • print server ( netwerk printer share : dcp-135c)
  • xbmc (ik weet dat je dit niet kan, maar ik heb nog oude hardware liggen om een htpc te maken)
  • sabnzbd/sickbeard/headphones/couchpatato/
  • overal bereikbaar ...
  • backup belangrijk stuff (maar zou toch liever alles gebackup'ed zien)
  • verbruikt toch ook gemiddeld 75w...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Ik heb een 2411+
Zit nu 9 x 2TB in.
SAb en consorten draait er prima op, alhoewel ik om te downloaden nzbget gebruikt, deze is namelijk een stuk sneller.
Webserver heb ik te weinig ervaring mee, maar het is dsm 3.2 dus wat een 211 kan kan ook de 2411+ in dat geval.
Verder ben ik er meer als tevreden over, ik had hiervoor een 1511 maar die heb ik verkocht omdat ik ook meer ruimte wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Iemand hier ervaring met een conditioneel shutdown scriptje? Ik wil de diskstation natuurlijk 's nachts uithebben, maar ook dat sabnzbd al z'n downloads doet en verwerkt. Dat 'los' ik momenteel op daar sab eerder wakker te maken en dan de diskstation pas laat te laten slapen. Dit zorgt er soms voor dat sab nog niet klaar was en meestal dat de diskstation voor niks staat te draaien.
Ideaal zou natuurlijk zijn dat er op een bepaalde tijd (via cron ofzo) een script start dat checked of de sab queue leeg is. Is dat zo -> shutdown, anders over 5 minuten weer maar eens kijken. Dit lijkt me zo'n voor de hand liggende wens dat iemand dat vast al heeft opgelost, maar google kan niks vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door kingmob op 27-10-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je het niet hiermee oplossen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Daar zat ik idd naar te kijken, maar m'n expertise is niet zo groot. Kan ik dan gewoon wget met de url doen en ontvang ik dan de reply? Ik kan het nu niet testen, maar dan zou ik vervolgens ook niet weten wat ik met zo'n JSON object of xml file moest doen. Want als ik zo'n "mbleft" of "noofslots" terug kan krijgen is het idd min of meer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
hoe limiteer ik de snelheid van van het verkeer over de DS110j ?

De router collapsed zodra ik met twee computers tegelijk gegevens naar die Diskstation ga schrijven over FTP.
Ik wil graag een max van 500kB/s instellen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-NiLES schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:22:
hoe limiteer ik de snelheid van van het verkeer over de DS110j ?

De router collapsed zodra ik met twee computers tegelijk gegevens naar die Diskstation ga schrijven over FTP.
Ik wil graag een max van 500kB/s instellen bijvoorbeeld.
Control Panel - FTP - Connection Restriction - Enable FTP bandwidth restriction.

Overigens lijkt het me een beter idee om het probleem op te lossen. Als dit probleem door computer buitenaf wordt veroorzaakt: andere router. Als dit probleem alleen intern optreedt: switch plaatsen en alle computers en Syno op de switch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Control Panel - FTP - Connection Restriction - Enable FTP bandwidth restriction.

Overigens lijkt het me een beter idee om het probleem op te lossen. Als dit probleem door computer buitenaf wordt veroorzaakt: andere router. Als dit probleem alleen intern optreedt: switch plaatsen en alle computers en Syno op de switch aansluiten.
helemaal met je eens, maar apparaat staat nu tijdelijk in lokale netwerk, gaat straks naar een goed ingerichte infrastructuur :P

thanks voor je hulp, had het moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li Who
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er zijn vast al tweakers die 212+ binnen hebben. Iemand al bekend? Op de wiki van Synology staan alle processoren, maar nog niet die van de x12 serie.

De kans dat er een Intel in zit lijkt me klein, maar je weet maar nooit...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kingmob schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:00:
Daar zat ik idd naar te kijken, maar m'n expertise is niet zo groot. Kan ik dan gewoon wget met de url doen en ontvang ik dan de reply? Ik kan het nu niet testen, maar dan zou ik vervolgens ook niet weten wat ik met zo'n JSON object of xml file moest doen. Want als ik zo'n "mbleft" of "noofslots" terug kan krijgen is het idd min of meer klaar.
Een niet zo hele nette...

wget -qO- "http://diskstation:8080/sabnzbd/api?mode=qstatus&output=
json|xml&apikey=$apikey" | grep "'mbleft': 0.0" | echo $?

...geeft 0 terug als mbleft op 0 staat.

($apikey is jouw apikey)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Heeft iemand enig idee hoe je de URL van SVN kunt achterhalen op de Synology?

Ik heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd, maar heb de URL niet meer.
Mijn svn staat geinstalleerd op de Synology (/volume1/svn/VS-Repository), maar http://server/svn/VS-Repository blijkt onjuist.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je het path volgen in \\syno-ip\web

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Thanks, ben nu een stukje verder; nu krijg ik de melding dat de repository te oud is (version 1.6) en heb version 1.7 geinstalleerd op mijn Windows systeem...

Eens kijken of ik de repository eenvoudig kan upgraden.

20:53: Edit: Blijkbaar is er geen nieuwere IPKG package van SVN, dus moet ik versie 2.2.10455.7 van AnkhSvn gebruiken voor Visual Studio. Nu werkt het weer.

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 27-10-2011 20:55 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
kraades schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:23:
[...]

Een niet zo hele nette...

wget -qO- "http://diskstation:8080/sabnzbd/api?mode=qstatus&output=
json|xml&apikey=$apikey" | grep "'mbleft': 0.0" | echo $?

...geeft 0 terug als mbleft op 0 staat.

($apikey is jouw apikey)
Thx, zodra het kan ga ik het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
ik heb 2x 2tb WD20EARX gekocht voor mijn ds211+ nas.
hebben deze schijven ook last van de bekende lcc 'bug'?

[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 27-10-2011 22:42 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Als het goed is past DSM versie 3.2 de drastische lcc waardes aan. Kortom je unit lost hetzelfde op, ik heb er geen last van met DSM 3.2 icm die schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
ik draai de oude 3.2 versie nog (andere is net uit).
LCC staat op 159 met een poweron van nog maar 24 uur.
ik vind dit zelf erg veel.

tevens heb ik geprobeerd om de hdd's te fixen met de wd tool, maar ik krijg een error met WDIDLE3.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Deze wdidle werkt op een DS211 met WD20EARS disks en volgens mij op vele andere modellen net zo goed:

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
flanger schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:38:
En al binnen?
Kun je kijken welke processor erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Killerbert schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:41:
ik heb 2x 2tb WD20EARX gekocht voor mijn ds211+ nas.
hebben deze schijven ook last van de bekende lcc 'bug'?
Ik heb deze ook gekocht, volgens de Synology site zelf moeten deze prima werken.... ;)

Bij mij werkt het dan ook nog prima :9

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:31
Mijn verbinding met de DS1511+ wordt na verloop van tijd traag.. Ik doe de pc s'ochtends aan en werkt alles prima, maar aan het eind van de dag wordt de verbinding trager. In verkenner moet het dan laden om door directories te navigeren. Hoe kan dit?

Als ik de nas reset blijft hij daarna traag, als ik de pc reset is het opgelost. Ik denk dus dat het een windows probleem is. (wellicht iets met sleepmode?) Iemand?

Daarnaast als ik veel bestanden kopieer van dezelfde grootte dan is de snelheid in het begin bijv 50MB/s en dat loopt dan standaard af naar bijv 5 MB/s.

(ik werk nog steeds met 1 schijf, zoals iemand eerder al opperde gaat het sneller met meerdere schijven, binnenkort koop ik er 2 bij maar kan dit, dit soort problemen oplossen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:17

flanger

That Guy

wezep schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:47:
[...]

En al binnen?
Kun je kijken welke processor erin zit?
Nog niet binnen

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DS212+ is wel binnen sinds gisteren, met een beetje geluk heb ik vanavond ook mijn schijven (2x3TB) binnen en kan ik eens testen.

Ben wel erg benieuwd. Specs geven een 2.0 Ghz Processor aan tov een 1,6 Ghz en een 7W idle tov een 18W (niet zeker) + 1 USB 3 poort tov USB 2.0 voor het vorige model.

Dit is mijn eerste Synology, ik vind de afwerking op het eerste zicht in ieder geval top.

Enkele interessante tips?
Bedoeling is voornamelijk een extra backup icm een 3TB usb schijf van mijn gegevens en die van mijn vriendin.
Downloads, IP cam wil ik zeker gaan uitzoeken in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Ik heb de DS212+ met 2x WD20EARX net binnengekregen. Ga 'm straks installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Ik heb net de DS212 besteld.
Volgens WifiMedia zit er een Marvell processor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren de DS212+ met 2x 3TB besteld en vandaag binnen gekregen, van t weekend ermee spelen, is mijn eerste Synology !!! >:)

let's get it on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tiz - welk type harde schijven heb je erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Oké, geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien welke CPU erin zit, behalve door het open te schroeven? Misschien is er een commando voor? In DSM bij Systeeminformatie staat alleen de hoeveelheid geheugen, niets over de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47
Via de shell mbv putty?

#uname -a

of

#cat /proc/cpuinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:32:
@tiz - welk type harde schijven heb je erin zitten?
2 x 3TB WD Caviar Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Microgranules schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:49:
Oké, geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien welke CPU erin zit, behalve door het open te schroeven? Misschien is er een commando voor? In DSM bij Systeeminformatie staat alleen de hoeveelheid geheugen, niets over de CPU.
Best raar dat je iets hebt besteld zonder te weten wat de specificaties zijn? ;)

De DSM update die sinds gisteren beschikbaar is, kan ik die draaien zonder mijn 211 opnieuw te moeten inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

RudolfR schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:55:
Via de shell mbv putty?

#uname -a

of

#cat /proc/cpuinfo
Bedankt.
Dit is de uitkomst:
"Linux NAS2 2.6.32.12 #1922 Sun Sep 4 02:10:58 CST 2011 armv5tel GNU/Linux synology_88f6282_212+"

Lijkt mij een ARM CPU dus.

@ mcsluis:
Ik weet wat de kloksnelheid is. Dat het een Intel of een ARM CPU is maakt mij vrij weinig uit, in tegenstelling tot veel anderen in dit topic. Voor hun heb ik het opgezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Microgranules op 28-10-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Microgranules schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:05:
[...]
@ mcsluis:
Ik weet wat de kloksnelheid is. Dat het een Intel of een ARM CPU is maakt mij vrij weinig uit, in tegenstelling tot veel anderen in dit topic, daar zoek ik het nu voor op.
Terwijl dat laatste toch behoorlijk van invloed kan zijn op de prestaties/verbruik. Conclusie is dus eigenlijk dat de specs gelijk zijn aan de 211, afgezien van USB3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Lumics schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
De DSM update die sinds gisteren beschikbaar is, kan ik die draaien zonder mijn 211 opnieuw te moeten inrichten?
Met de nodige slagen om de arm en garantie tot de deur: Ja een update kan je doen zonder je inrichting kwijt te raken.....tenzij het instellingen zijn die buiten DSM zijn gedaan (ik had na iedere update weer werk om mijn hostnamelookup voor Webalizer aan te zetten in één van de config.files, bijvoorbeeld).
Maar SABnzb, SB, Twonky etc blijven bij mij gewoon hun werk doen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Lumics schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Terwijl dat laatste toch behoorlijk van invloed kan zijn op de prestaties/verbruik. Conclusie is dus eigenlijk dat de specs gelijk zijn aan de 211, afgezien van USB3.0?
De kloksnelheid is hoger, namelijk 2Ghz in plaats van 1,6Ghz, en het energieverbruik ligt lager.
Verkeerd gekeken. Je bedoeld de DS212 (zonder plus) tov de DS211.

[ Voor 8% gewijzigd door Microgranules op 28-10-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Microgranules schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

De kloksnelheid is hoger, namelijk 2Ghz in plaats van 1,6Ghz, en het energieverbruik ligt lager.
Verkeerd gekeken. Je bedoeld de DS212 (zonder plus) tov de DS211.
Snelle conclusie:

211 = 1.6Ghz (256MB)
211+ = 1,6Ghz (512 MB)
212 = 1.6Ghz (256MB
211+ = 2,0Ghz (512 MB)

Grootse verschil t.o.v. 211 is mooie zwarte kastje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat en het lagere energieverbruik + USB3 poorten of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Synology NAS.
Wanneer ik via WiFi werk zijn de lees en schrijf snelheden ongeveer 4 mb/s
Als ik via de kabel werk meer dan 15 mb/s
Wat kan ik hieraan doen om de snelheid te verbeteren?
Heeft het zin om Jumbo frames in te schakelen? En welke MTU waarde?
En heb ik er iets aan als ik iPV6 configureer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:44:
Ik heb een probleem met mijn Synology NAS.
Wanneer ik via WiFi werk zijn de lees en schrijf snelheden ongeveer 4 mb/s
Als ik via de kabel werk meer dan 15 mb/s
Wat kan ik hieraan doen om de snelheid te verbeteren?
Heeft het zin om Jumbo frames in te schakelen? En welke MTU waarde?
En heb ik er iets aan als ik iPV6 configureer ?
IPv6 heb geen nut, en uit ervaring weet ik dat hier jumbo frames ook geen verbetering gaf (ds211).
Houd er rekening mee dat je router ook jumbo frames moet ondersteunen.

Beste performance hier had ik nadat ik er 2 aparte volumes van gemaakt had, toen schoot deze naar +/- 50MB/s deze zakte na een tijdje weer in en toen ik weer een reboot gedaan had was het weer bij het oude.

@TheOmen

Werkt dat Twonky een beetje, houd het je NAS niet uit slaapstand?
Daarmee zou ik overal mijn media kunnen streamen eventueel via umts?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 28-10-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:55:
Dat en het lagere energieverbruik + USB3 poorten of zie ik nog iets over het hoofd?
De tnt iets lagere prijs in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Mijn download station capped zichzelf op 200KB/s. De router is het niet (QOS gechecked en eraf gehaald). Ik heb wel onlangs de meest recente firmware erop gezet, dat is een recente wijziging (maar gisteravond geen problemen). De instellingen staan op 0 (onbeperkt) KB/s, geldt ook voor de individuele downloads.

Geen idee wat er aan de hand is. Iemand idee waar ik verder nog kan kijken?

O ja, speedtest geeft hogere downloadsnelheid. Dus misschien knijpt ziggo me af? (Ik ben geen regelmatige downloader.)

[ Voor 13% gewijzigd door Bolukan op 28-10-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolukan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:17:
Mijn download station capped zichzelf op 200KB/s. De router is het niet (QOS gechecked en eraf gehaald). Ik heb wel onlangs de meest recente firmware erop gezet, dat is een recente wijziging (maar gisteravond geen problemen). De instellingen staan op 0 (onbeperkt) KB/s, geldt ook voor de individuele downloads.

Geen idee wat er aan de hand is. Iemand idee waar ik verder nog kan kijken?

O ja, speedtest geeft hogere downloadsnelheid. Dus misschien knijpt ziggo me af? (Ik ben geen regelmatige downloader.)
De bron capped op 200 misschien?
Pagina: 1 ... 38 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.