Ik heb vanavond DSM geupdate naar 3.2, dat is gelukt. Daarna Photo Station 5 aangezet binnen DSM.hars73 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:51:
[...]
Dan zet ik Photostation eerst wel aan zodat ie alvast de huidige foto's kan gaan indexeren. En dan gebruik in de assistent wel voor nieuwe foto's in de toekomst. Is het trouwens nog verstandig om DSM 3.1 te gaan updaten naar 3.2 voor deze toepassing?
Vervolgens heb ik een symlink aangemaakt van \volume1\photo naar een eigen map (\volume2\Shared\Foto) op volume2. Dat is ook gelukt, want de NAS ging druk aan de slag met het maken van miniaturen.
Inmiddels is de NAS druk bezig met het maken van miniaturen zie ik (nog zo'n 15.000 miniaturen te gaan). Naja niet zo'n probleem, zo heel veel gebruik ik de NAS niet actief en als het nodig is zet ik het maken van miniaturen wel even tijdelijk op pauze.
Maar wat zou mijn volgende stap moeten zijn? Ik kan nu Photo Station starten, maar zie daar geen albums staan. Hoe krijg straks alle foto's in Photo Station? Ik heb al mijn foto's dus in een eigen map staan, met per jaar een submap en daarbinnen per onderwerp een eigen map en zo zou ik ze eigenlijk ook allemaal in Photo Station willen zien.
En een tweede vraag, wordt een symlink eigenlijk voor de toekomst wel gezien als een map waarbij automatisch de index wordt bijgewerkt als ik er nieuwe foto's in plaats via de Synology Assisent?
[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 21:07 ]