Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hars73 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Dan zet ik Photostation eerst wel aan zodat ie alvast de huidige foto's kan gaan indexeren. En dan gebruik in de assistent wel voor nieuwe foto's in de toekomst. Is het trouwens nog verstandig om DSM 3.1 te gaan updaten naar 3.2 voor deze toepassing?
Ik heb vanavond DSM geupdate naar 3.2, dat is gelukt. Daarna Photo Station 5 aangezet binnen DSM.
Vervolgens heb ik een symlink aangemaakt van \volume1\photo naar een eigen map (\volume2\Shared\Foto) op volume2. Dat is ook gelukt, want de NAS ging druk aan de slag met het maken van miniaturen.

Inmiddels is de NAS druk bezig met het maken van miniaturen zie ik (nog zo'n 15.000 miniaturen te gaan). Naja niet zo'n probleem, zo heel veel gebruik ik de NAS niet actief en als het nodig is zet ik het maken van miniaturen wel even tijdelijk op pauze.

Maar wat zou mijn volgende stap moeten zijn? Ik kan nu Photo Station starten, maar zie daar geen albums staan. Hoe krijg straks alle foto's in Photo Station? Ik heb al mijn foto's dus in een eigen map staan, met per jaar een submap en daarbinnen per onderwerp een eigen map en zo zou ik ze eigenlijk ook allemaal in Photo Station willen zien.

En een tweede vraag, wordt een symlink eigenlijk voor de toekomst wel gezien als een map waarbij automatisch de index wordt bijgewerkt als ik er nieuwe foto's in plaats via de Synology Assisent?

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Weet er iemand toevallig welke versie van Sabnzbd goed draait op een DS107+ alle versies uit de 6 serie zorgen ervoor dat mijn DS107+ vastloopt tijdens het downloaden (geheugen loopt vol). Ik heb ooit een tijd goed kunnen draaien met een bepaalde versie maar weet niet meer welke dat was...

Iemand een linkje naar een package die wel lekker draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Het lukt me niet om met SSH (ik gebruik putty) in te loggen op mijn ds209+II. Ik geef IP adres op, SSH, poort nummer 22 of 23 (beide geprobeerd).

Via DSM heb ik telnet en SSH beide ingeschakeld.

Ik kan wel met Putty optie telnet inloggen, dat werkt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
Wat lukt er dan niet? Welke melding krijg je?

[ Voor 99% gewijzigd door job op 17-10-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
job schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:10:
Wat lukt er dan niet? Welke melding krijg je?
Ik kom er niet in met SSH, wel met telnet optie. Met poortnummer 22 krijg ik nog de melding Network error: connection refused. Met poortnummer 23 gebeurd er helemaal niets, het putty scherm blijft zwart en uiteindelijk krijg ik de melding server unexpectedly closed network connection.

port forwarding 23 --> 23 heb ik ook aanstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door witteveder op 17-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je zelf wellicht openssh lopen installeren, of heb je op dat gebied niets aangepast?

Maar buiten dat, als je het alleen binnen je eigen netwerk wilt gebruiken is ssh niet noodzakelijk en heb je genoeg aan telnet.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 17-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
job schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:21:
Heb je zelf wellicht openssh lopen installeren, of heb je op dat gebied niets aangepast?

Maar buiten dat, als je het alleen binnen je eigen netwerk wilt gebruiken is ssh niet noodzakelijk en heb je genoeg aan telnet.
Geen openssh geinstalleerd, gisteren geupgrade van DSM 3.1. naar 3.2...

Probleem is dat ik juist vanaf verschillende externe locaties naar mijn diskstation wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je wel de juiste certificaten en keys om ssh toegang te krijgen?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
witteveder schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:23:
Probleem is dat ik juist vanaf verschillende externe locaties naar mijn diskstation wil gaan.
Oke, dan moet het inderdaad wel veilig :)
Ssh gaat over poort 22 (niet 23) en naast tcp gaat het daarbij ook om udp verkeer. In sommige router moet je expliciet aangeven wat voor het verkeer het betreft, en in dat geval moet je beiden doorlaten.
ieperlingetje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:51:
Heb je wel de juiste certificaten en keys om ssh toegang te krijgen?
Niet nodig. Putty downloaden,verbinden, de key wordt je toegestuurd en op accept klikken.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 17-10-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Ssh gaat over poort 22 (niet 23) en naast tcp gaat het daarbij ook om udp verkeer. In sommige router moet je expliciet aangeven wat voor het verkeer het betreft, en in dat geval moet je beiden doorlaten tcp kiezen.

[...]
Niet nodig. Putty downloaden,verbinden, de key wordt je toegestuurd en op accept klikken.
SSH bestaat alleen uit TCP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Heeft iemand enig idee of het mooie fotoalbum van Synology ook te gebruiken is voor je website?
Ik kan natuurlijk vanuit mijn domeinnaam erheen linken, maar ik heb maar een 1 mbit up en met filmpjes kijken werkt dat niet heel fijn. Fotos laden ook best wel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
job schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Ssh gaat over poort 22 (niet 23) en naast tcp gaat het daarbij ook om udp verkeer. In sommige router moet je expliciet aangeven wat voor het verkeer het betreft, en in dat geval moet je beiden doorlaten.

[...]
Het zijn vaak de kleine dingen die het doen :-)... ik had poort 22 niet geforward... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Zijn de 2012 modellen hier al bekent?
http://www.synology.com/marketing/product_photo.php

Nevermind

[ Voor 15% gewijzigd door My-life op 18-10-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:03
Sindsdien staat hij 4 sessies met data "copying/moving" aan te geven (hiermee was ik bezig tijdens de uitval).

De betreffende handeling is constant aanwezig. als ik de overdracht annuleer door kruisje of handmatig blijft het staan (gaat weg, na refresh van safari is het terug). Tevens NAS uitgeschakeld.. alle USB devices losgekoppeld en opnieuw opgestart. Blijft copying/moving aangeven...
De transfer via FileStation (dus niet in DSM(:5000/webman) zelf) handmatig verwijderd. En nu is het opgelost!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Binnetie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:38:
Heeft iemand enig idee of het mooie fotoalbum van Synology ook te gebruiken is voor je website?
Ik kan natuurlijk vanuit mijn domeinnaam erheen linken, maar ik heb maar een 1 mbit up en met filmpjes kijken werkt dat niet heel fijn. Fotos laden ook best wel traag.
Ik denk niet dat dit gaat werken. Het fotoalbum is ontwikkeld voor DSM en niet voor universeel gebruik. Er zijn trouwens genoeg fotoalbum scripts te vinden die er op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
PaPi36 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:16:
Zoek me een kramp maar kan geen oplossing vinden.....hopelijk kunnen jullie me helpen.
Sinds een week een DS211. Na flink wat uitzoekwerk is het gelukt om FTP acces, DS audio en DS File te kunnen benaderen op interne netwerk en via extern. Echter Photo station 5 wil maar niet werken. Poort 80 staat in de router doorgezet (net als de overige benodigde poorten). Als ik in DSM3.2 op de photostation link klik dan geeft de browser de melding dat hij niet kan verbinden. Een account aanmaken in photo station heb ik zodoende nog nooit kunnen doen. Van buiten met bv DS photo probeer ik altijd in te loggen met mijn admin account zonder resultaat (maar lijkt logisch als het intern niet eens lukt).
Nu heeft de nas nog zo'n 20000 miniaturen te gaan van mijn geuploade foto's. Zou het daar wellicht aan kunnen liggen?
Ik heb overigens ook de extra regels aangemaakt in de routerconfiguratie optie in de NAS op poort 80 en 443 (standaard opties voor Photo Station). Als ik die controleer met de verbinding optie in dat scherm dan geeft de poort 80 na een tijdje mislukt. Maar zowe3l met die regels aangevinkt of uit werkt het niet.
Heeft iemand raad?
Dat probleem had ik ook. Mijn router (Netgear WNDR3700) had intern al poort 80 in gebruik. Ik heb het destijds werkende gekregen door in de settings van de DS211 de poort van Photostation te wijzigen naar 71 (en die natuurlijk op de router opengezet).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Bedankt voor de tip, ik kon ze nog niet. Denk dat ik ga wachten tot een 212-model uit is, kan er helaas nog geen (technische) specificaties van vinden.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 08:45

MyS

jacobras schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Bedankt voor de tip, ik kon ze nog niet. Denk dat ik ga wachten tot een 212-model uit is, kan er helaas nog geen (technische) specificaties van vinden.
Et voilá..... Specificaties DS 212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Bedankt! Ik zie dat die site ook van de 212+ de tech sheet heeft, handig om te vergelijken:

DS212: tech specs
DS212+: tech specs

Meteen maar even de 212+ doorgegeven aan de Pricewatch :)

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 19-10-2011 12:11 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
Heeft er toevallig iemand ervaring met Firmware Builder icm de Synology? Ik ben de hackpogingen vanuit bepaalde landen meer dan zat en wil dus complete IP-blocks gaan blokkeren.

Inmiddels al wel via ipkg install iptables iptables er op gezet, maar mijn linux ervaring is nagenoeg 0...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

Nakebod

Nope.

Voldoet de ingebouwde firewall niet, alleen IP's/ranges toestaan waarvan jij verbinding maakt, en de rest droppen.
Dat laatste moet ik ook nog eens doen, voornamelijk op de SSH poort. Alleen T-Mobile heeft nogal veel IP ranges, en ik wil ook onderweg kunnen inloggen via SSH :+

Of anderom: hele IP ranges blocken, zoals jij wilt, dat werkt ook.

Eventueel nog aan te vullen met de autoblock functionaliteit? Ik block na 3 mislukte login attempts binnen 5 minuten.
Geen 100% veiligheid, maar het verminderd wel een hoop troep.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Of een router met firewall functionaliteiten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
Frankster schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:05:
Heeft er toevallig iemand ervaring met Firmware Builder icm de Synology? Ik ben de hackpogingen vanuit bepaalde landen meer dan zat en wil dus complete IP-blocks gaan blokkeren.

Inmiddels al wel via ipkg install iptables iptables er op gezet, maar mijn linux ervaring is nagenoeg 0...
uhhh de ingebouwde firewall == iptables en ip6tables...

Je kunt daar de default actie op DENY zetten waarna je specifieke zaken toestaat, ach binnen 3x hebben ze niet mijn sterke wachtwoord gehackt. Ik heb de email meldingen maar uit gezet, het zijn gewoon scripts die met SSH en FTP langs wandelen met root als user.

Waarom bouw je het niet om, alles dicht en dan toestaan wat je toe wilt laten, thuis/school/werk/familie. Dan ben je pas echt secure. Zomaar willekeurig wat blokken uit Azie dicht zetten...tja lijkt mij meer schijnveiligheid.

EDIT: :D dat bedoelde ik je hebt nog wat in te kloppen op je IPtables :*) niet klagen dat hij traag wordt om dat hij door 1MB iptables config staat te grazen als je inlogt 8) http://www.parkansky.com/china.htm of http://www.find-ip-address.org/ip-country/

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 19-10-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het nadeel is dat de harddisk elke keer uit standby komt als je het op de synology blokt. Ik heb nu alles op niet standaard poorten draaien, en daarmee is het gehack ook afgelopen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 07:32

Lief Adje

Love is in the air

Nzbgetweb probleem hier:

Nzbget werkt goed, maar het uploaden van nzb bestanden via Nzbgetweb lukt niet.
Krijg deze melding "Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)"

Alle rechten al naar 777 gezet maar geen resultaat ook chown en chgrp naar admin/users en terug naar root/root geprobleerd op de nzbdir.... :(

Ik heb me al in het rond gegoogeld...

Iemand nog een idee?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb hetzelfde gehad met nzbget, even je open_base dir aanpassen dat hij ook met schrijven daar op die disk vanuit zijn webserver account. Dus in webservices openbasedir :/volume1/nzbget/blaat in die lange lijst toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 07:32

Lief Adje

Love is in the air

Dankt :) werkt :D

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja grappig he, heeft me uren gekost om dat te vinden...stond uiteindelijk ergens in een xx kantjes tellend topic wat ik van uit wanhoop doorgelezen heb.

Wel goed dat de webserver dusdanig secure is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Synology DS1010+ & DX510 & 2x USB 2TB HDD aan UPS hangen nu.

Ben gegaan voor een van de eerder genoemde APC Back-UPS ES 700

Status via Power Management in DSM:

Connected
Battery Charged 67%
Estimateds Battery Time 1463 seconds!

Aanrader dus!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:05:
Synology DS1010+ & DX510 & 2x USB 2TB HDD aan UPS hangen nu.

Ben gegaan voor een van de eerder genoemde APC Back-UPS ES 700

Status via Power Management in DSM:

Connected
Battery Charged 67%
Estimateds Battery Time 1463 seconds!

Aanrader dus!
Komt (gebruik/UPS wise) overeen met de mijne :)

DS411+
Back-UPS CS 350
Connected
Battery Charged 100%
Estimateds Battery Time 3135 seconds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Weet iemand of het mogelijk is een synology nas als router te gebruiken? Het schijnt voor een router niet nodig te zijn 2 lan poorten te hebben.

Het lijkt mij ideaal als de synology het NAT gebeuren voor z'n rekening neemt aangezien m'n modemrouter het niet trekt als er veel verbindingen gemaakt worden en ook geen QOS heeft. Het zou ook schelen met routers die in bridge mode kunnen maar waar de portforwarding niet lekker werkt.

in de firmware zie ik wel een tabje router configuration maar in de live demo zegt ie dat je daar niet bij kan als PPPoE aan staat.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ik heb een probleem. Het downloaden lukt niet, noch in SABnzbd, noch in downloadstation. Het gaat hier om downloaden via nieuwsgroepen. Met grabit vanaf pc is dit geen probleem. Maar vanaf de nas lukt het niet, terwijl de programma's beide wel goed geiinstalleerd zijn.

Moet ik poorten forwarden? zo ja, welke?

Of moet ik iets anders doen??

Indien ik porten moet forwarden heb ik nog een vraag. Ik heb een Zyxel Router met telfort internet. Bij de NAT instellingen moet ik dan een " start port" en " end port" invullen. Daarnaast kan ik ook een " translation" poortnummer invullen voor zowel de " start port" als de " end port"

Wie o wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
haarbal schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:31:
Weet iemand of het mogelijk is een synology nas als router te gebruiken? Het schijnt voor een router niet nodig te zijn 2 lan poorten te hebben.

Het lijkt mij ideaal als de synology het NAT gebeuren voor z'n rekening neemt aangezien m'n modemrouter het niet trekt als er veel verbindingen gemaakt worden en ook geen QOS heeft. Het zou ook schelen met routers die in bridge mode kunnen maar waar de portforwarding niet lekker werkt.

in de firmware zie ik wel een tabje router configuration maar in de live demo zegt ie dat je daar niet bij kan als PPPoE aan staat.
Nope kan niet hij kan niet met VLANS overweg dus de LAN verbinding is maar 1 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Ik bedacht me ineens dat ik EZ internet nog niet gedraaid had (ben een nieuwe gebruiker en eerste set-up). Nadat ik deze gedraaid had, kon ik SABnzbd niet meer openen (pagina blijft wit, en laad niet)

Ook na SABnzbd verwijderen, python verwijderen, reboot en op nieuw installeren werkt het ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Burnd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:22:
Ik bedacht me ineens dat ik EZ internet nog niet gedraaid had (ben een nieuwe gebruiker en eerste set-up). Nadat ik deze gedraaid had, kon ik SABnzbd niet meer openen (pagina blijft wit, en laad niet)

Ook na SABnzbd verwijderen, python verwijderen, reboot en op nieuw installeren werkt het ook niet....
Bij mij zorgde het draaien van EZ internet voor veranderingen in de firewall waardoor ik het eea niet meer kon benaderen. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

uhhh de ingebouwde firewall == iptables en ip6tables...

Je kunt daar de default actie op DENY zetten waarna je specifieke zaken toestaat, ach binnen 3x hebben ze niet mijn sterke wachtwoord gehackt. Ik heb de email meldingen maar uit gezet, het zijn gewoon scripts die met SSH en FTP langs wandelen met root als user.

Waarom bouw je het niet om, alles dicht en dan toestaan wat je toe wilt laten, thuis/school/werk/familie. Dan ben je pas echt secure. Zomaar willekeurig wat blokken uit Azie dicht zetten...tja lijkt mij meer schijnveiligheid.

EDIT: :D dat bedoelde ik je hebt nog wat in te kloppen op je IPtables :*) niet klagen dat hij traag wordt om dat hij door 1MB iptables config staat te grazen als je inlogt 8) http://www.parkansky.com/china.htm of http://www.find-ip-address.org/ip-country/
Is dit mogelijk met iptables? Ik dacht datzelfde trucje uit te kunnen halen met mijn Livebox, maar die heb ik uiteindelijk terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen, omdat hij geen enkele verbinding meer accepteerde... 8)7

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Burnd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:08:
Ik heb een probleem. Het downloaden lukt niet, noch in SABnzbd, noch in downloadstation. Het gaat hier om downloaden via nieuwsgroepen. Met grabit vanaf pc is dit geen probleem. Maar vanaf de nas lukt het niet, terwijl de programma's beide wel goed geiinstalleerd zijn.
Welke foutmelding geeft sab?
Moet ik poorten forwarden? zo ja, welke?
Nee
Of moet ik iets anders doen??
Probeer je op je pc en nas tegelijk te downloaden.. dan loop je wellicht tegen het maximaal aantal connecties aan. Maar even een kijkje in de logs van sab vertelt je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Dat is om je router te configureren (ports forwarden etc). Je Syno is geen router.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
cheiron schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:33:
[...]

Bij mij zorgde het draaien van EZ internet voor veranderingen in de firewall waardoor ik het eea niet meer kon benaderen. Misschien is dat bij jou ook het geval.
Ja, dat zal bij mij ook het geval zijn, maar wat er is veranderd en waar ik dat aan moet passen is mij een raadsel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
job schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:23:
[...]
Welke foutmelding geeft sab?

[...]
Nee

[...]
Probeer je op je pc en nas tegelijk te downloaden.. dan loop je wellicht tegen het maximaal aantal connecties aan. Maar even een kijkje in de logs van sab vertelt je alles.
Waarschijnlijk kwam dat omdat mn Nas nog niet op internet kon omdat ik EZ-internet nog niet had gedraaid. Maar toen werkte SABnzbd in principe wel (kon het benaderen) maar het downloaden begon niet. Na EZ-internet gedraaid te hebben kan ik SABnzbd niet meer bereiken.

Als ik SABnzbd vanuit DSM probeer te openen geeft IE de volgende melding: "De webpagina kan niet worden weergegeven"

Kan dat te maken hebben met port forwarding? Want nadat ik EZ-internet heb gedraaid zie ik geen instellingen in mn modem/router veranderd....(een Zyxel P-2602HW-D1A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burnd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Ja, dat zal bij mij ook het geval zijn, maar wat er is veranderd en waar ik dat aan moet passen is mij een raadsel....
De port van SAB openzetten in Firewall. Staat in DSM -> Control Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Hmm. SABnzbd staat niet in de lijst met ingebouwde toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
Burnd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:53:
Hmm. SABnzbd staat niet in de lijst met ingebouwde toepassingen
ff handmatig poort toevoegen

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
en welk poortnummer(s) dan? En wat moet ik bij doelpoort/bronpoort en type (TCP/UDP/ICMP/alles) poortbereik van... en tot....

[ Voor 64% gewijzigd door Burnd op 20-10-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 21:38

lier

MikroTik nerd

Burnd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:56:
en welk poortnummer(s) dan? En wat moet ik bij doelpoort/bronpoort en type (TCP/UDP/ICMP/alles) poortbereik van... en tot....
Standaard wordt poort 119 gebruikt, tenzij anders ingesteld in de nzb client. Dus, doelpoort = bronpoort = 119, TCP bereik is dus van 119 tot 119.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Na de introductie van de DS712+ zie ik ook ineens de DS212+ in de Pricewatch staan.
Echter kan ik hier weinig info over vinden (op dit moment).

Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoud tot de 211+ (welke ik heb, en uiterst tevreden over ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Standaard wordt poort 119 gebruikt, tenzij anders ingesteld in de nzb client. Dus, doelpoort = bronpoort = 119, TCP bereik is dus van 119 tot 119.
Het gaat om inkomende verbindingen, 119 is uitgaand en hoef je niet te configureren.

De port waarop SABnzbd geconfigureerd is. Standaard 8080 volgens mij..? En dat is TCP.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
lier schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, is idd poort 119. Die ben ik aanhet "open" zetten in de firewall van DSM. Maar wat moet ik bij "Bron ip adres" invullen? Ip adres van router/nas/of van sabnzbd inc poort 8080?
En dan kan ik nog kiezen tussen alles/subnetmask....

(ik snap dr de ballen van..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Burnd,

lees je even in op portforward.com.

Als je haast hebt:
http://portforward.com/en...W-D1A/Synology_DS410j.htm
is de link naar jouw router en een (door mij willekeurig gekozen) Synology.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 19-09 20:12
Petertyuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:07:
Na de introductie van de DS712+ zie ik ook ineens de DS212+ in de Pricewatch staan.
Echter kan ik hier weinig info over vinden (op dit moment).

Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoud tot de 211+ (welke ik heb, en uiterst tevreden over ben).
Paar postings hierboven:
http://www.simet.com.tr/d...A198-D0E22E4EC74172C7.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik heb een vraagje mbt het veranderen van een map van Volume 1 naar Volume 2: bij het aanzetten van de mediaplayer functionaliteit zijn de mappen Music, Video en Photo aangemaakt. Dat is mooi, want mediaplayers herkennen deze mappen direct vanaf het netwerk.

Vanwege de ruimte heb ik deze mappen al verspreid over 2 volumes (video op 1, de rest op 2). Binnen de map Video heb ik 2 subfolders: Films en Series. Deze mappen zie ik wel in de bestandbrowser, maar niet in de "gedeelde mappen".

Nu wil ik, vanwege ruimtegebrek de map "series" naar een ander volume brengen. Echter, volgens mij kan dat alleen via het venster "gedeelde mappen", waar deze dus niet in staat.

Een nieuwe map "series" aanmaken op Volume 2 zal ook niet werken, omdat sommige applicaties alleen in de Video map willen kijken.

Iemand een idee hoe ik de map Series binnen de map Video toch op een ander volume kan zetten?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
je kunt Serviio proberen:

http://pcloadletter.co.uk...serviio-synology-package/
die is beter dan de standaard mediaplayer van synology, en je kunt alle mappen ingeven (ook in DSM 3.2) trouwens

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Iemand een idee hoe ik de map Series binnen de map Video toch op een ander volume kan zetten?
Gewoon die map overzetten naar een ander volume, kenbaar maken in Media Station als video map en evt een re-index geeft niet het gewenste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Prx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:12:
[...]

Gewoon die map overzetten naar een ander volume, kenbaar maken in Media Station als video map en evt een re-index geeft niet het gewenste resultaat?
Nu wil ik, vanwege ruimtegebrek de map "series" naar een ander volume brengen. Echter, volgens mij kan dat alleen via het venster "gedeelde mappen", waar deze dus niet in staat.
Dat lukt dus niet ;) of bedoel je: een nieuwe video gedeelde map aanmaken op het volume en dan koppelen in media station? Dat ga ik eens bekijken!

@Thenymf: andere software klinkt als een optie, maar wil ik wel nog even mee wachten

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 21-10-2011 09:33 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Met DSM 3.2 kan je eender welke map kenmerken als een map die geindexeerd en getoond moet worden via DLNA. Of je de map nu verplaatst of een nieuwe aanmaakt en de bestanden verplaatst, dat maakt geen verschil.

Mocht je de map nu echt niet tegenkomen dan zou ik voorstellen om eens via SSH het hele zooitje te verplaatsen, dat werkt ook eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Vandaag wat interessants meegemaakt.

Ik kreeg een mailtje van mijn DS211+ dat iemand heeft geprobeerd in te loggen en gefaald heeft. Heeft toen een autoblock gekregen.

Vervolgens een kwartiertje later hetzelfde, maar nu van een ander adres.

Voor de gein even getracert en het adres komt uit in China. Eentje draait zelfs een overheidswebsite.

Verder is er niks raars te bespeuren in mijn netwerklogs, maar hebben jullie misschien nog wat veiligheidstips?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 16:35
Ik heb sinds kort een synology ds111
Heel tevreden over...

Nu wil ik het volgende:

Ik wil een imap mailserver waarin in alle e-mails van alle e-mailadressen die ik heb op 1 plek kan opslaan.
Nieuw verstuurde mails moeten uiteraard ook op de mailserver opgeslagen worden.

Heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen? Mailstation heb ik geïnstalleerd, maar mail ontvangen via de pop3 functie in roundcube werkt niet.

Ps ik moet een simpele visuele interface hebben anders snap ik er geen reet van....

Earth is nice, heaven is better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
L3TUC3 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:48:
Vandaag wat interessants meegemaakt.

Ik kreeg een mailtje van mijn DS211+ dat iemand heeft geprobeerd in te loggen en gefaald heeft. Heeft toen een autoblock gekregen.

Vervolgens een kwartiertje later hetzelfde, maar nu van een ander adres.

Voor de gein even getracert en het adres komt uit in China. Eentje draait zelfs een overheidswebsite.

Verder is er niks raars te bespeuren in mijn netwerklogs, maar hebben jullie misschien nog wat veiligheidstips?
Een goed wachtwoord voor al je accounts en de autoblock flink scherp zetten (3 strikes, you're out).
Denk ook aan de accounts en wachtwoorden voor eventuele apps die je hebt draaien, zoals sab, CB etc.
Alleen die poorten openzetten die je daadwerkelijk nodig hebt van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wil graag mijn nasje opnieuw opbouwen.
Heb nu alles op een slechte 250 GB schijf staan en een Data schijf van 2 TB.

Nu komt hier in de plaatst 2 X 500 GB constellation schijven.
Nu maken mij de instellingen niet zo gek veel uit, ik wil alleen de data van de 2 TB behouden.

Kan ik nu gewoon alles eruit halen , DSM 3.2 installeren opde 2 nieuwe schijven (raid1) en daarna mijn 2 TB weer koppelen ?

wat mij trouwen opviel was dat de 2 TB al 800 MB had gebruikt zonder dat er iets opstond.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Beste Peter F,

Als die 2 TB schijf een externe schijf is, dan moet dat sowieso lukken. Is het een interne schijf, dan wil het wel eens zo zijn dat het niet lukt. Dat probleem heb ik ook gehad. Een enkele schijf (zonder enige vorm van RAID) overzetten naar een andere NAS lukte niet.

De beste manier is natuurlijk alle data op een externe USB of eSATA drive zetten, en dan pas de diskswap en upgrade uitvoeren.

Over welke type gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Het gaat om een interne schijf,.
en het betreft een synology 1511+

Ik kopieer de data wel naar een externe schijf toe de kans dat het mis gaat is niet meer aanwezig dan.

Dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Sinds 3 weken heb ik gezeik met mijn ventilator in mijn DS211+ . Tikkend geluid en failures en dergelijke. Zelfs zo erg dat er een autoshutdown plaatsvindt om het uur. Heb van de week een nieuwe van ze gekregen uit Taiwan maar die lost het probleem ook niet op. Als ik de ventilator in mijn pc zet dan is er niets aan de hand en werkt de ventilator uitstekend ook op lage toeren. Heb er nu een 11 cm coolermaster ventilator op gezet met duktape :P en die werkt dan wel weer gewoon.
  • Heb ik nu toevallig 2 defecte ventilatoren of is er iets loos met mijn aansturing van de ventilator?
  • Wil trouwens nu een papst 92mm erin gaan hangen (Papst 3412N/2GLLE - 92 x 92 x 25 mm) Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
klinkt als probleem in de aansturing. kun je de toeren handmatig aanpassen via SSH? probeer dat eens

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
TheNymf schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:53:
klinkt als probleem in de aansturing. kun je de toeren handmatig aanpassen via SSH? probeer dat eens
Als ik de toeren (mode) aanpas via de power config dan blijf je alsnog problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:41
ik heb net een wd20EARX geinstalleerd in een synology DS411+II
de synology was al voorzien van DSM 3.2
Mijn lees/schrijf snelheden liggen rond de 50 Megabytes / seconde. via Gb router & Gb switch
als ik fdisk -lu uitvoer zie ik echter dat de sector start op 63 ipv 256.
Zou dit de oorzaak zijn dat ik niet hoger dan 50Mb/sec geraak (terwijl er reclame wordt gemaakt van +100Mb/sec) ?
Indien dit het geval is, hoe kan ik dan de 4K alignment goed uitvoeren? Gewoon opnieuw formatteren? (waarom ging het dan de eerste keer niet goed)?

Disk /dev/synoboot: 128 MB, 128450560 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 15 cylinders, total 250880 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/synoboot1 * 63 32129 16033+ 83 Linux
/dev/synoboot2 32130 224909 96390 83 Linux

net even factory reset gedaan + herinstall via dsassistent maar start sector blijft op 63 staan...
Wie kan mij verder helpen?
Of is er eigenlijk helemaal geen probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door fjskmdl2 op 22-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Vandaag was ineens mijn Synology uitgeschakeld. Heb zojuist het apparaat ingeschakeld, helaas blijft er nu een blauw lampje knipperen. Het Lan lampje blijft groen, verder gebeurt er niets.

Iemand enig idee, wat ik kan doen? Ik heb overigens geen melding van mijn Synology apparaat in mijn mailbox ontvangen, waar ik in het verleden nog wel eens een bericht ontving.

Is al opgelost, duurde even een uurtje om op te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Radical1980 op 22-10-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Prx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:20:
Met DSM 3.2 kan je eender welke map kenmerken als een map die geindexeerd en getoond moet worden via DLNA. Of je de map nu verplaatst of een nieuwe aanmaakt en de bestanden verplaatst, dat maakt geen verschil.

Mocht je de map nu echt niet tegenkomen dan zou ik voorstellen om eens via SSH het hele zooitje te verplaatsen, dat werkt ook eenvoudig.
Hmm, dit werkt helaas toch niet. Nieuwe gedeelde map aangemaakt, in Mediaserver aangegeven (onder geindexeerde mappen) dat hier Video in staat. Toch ziet mijn AC Ryan speler in upnp modus alleen de bestanden in de originele Video map..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
cheiron schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Hmm, dit werkt helaas toch niet. Nieuwe gedeelde map aangemaakt, in Mediaserver aangegeven (onder geindexeerde mappen) dat hier Video in staat. Toch ziet mijn AC Ryan speler in upnp modus alleen de bestanden in de originele Video map..
Het duurt bij mij bijna een dag voordat alles opnieuw geindexeed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Heeft iemand nog wat problemen met het verwijderen van directory's met veel files? (backups van Bootschijven ect.) Ik heb maar 150gig van de 12tb vrij maar het deleten van een bootdisk backup kan een halfuur of meer duren. Denk soms wel uren. Zowel in Osx als in de Filebrowser van synology.

Ik heb een 1511+ met 5x 3tb Hitachi's btw.

[ Voor 7% gewijzigd door multipasser op 23-10-2011 01:35 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 21:31
Is poort 80 forwarden in je router om de NAS van buitenaf te benaderen de enigste mogelijkheid?
Of kan het ook doormiddel van een andere poort, lijkt mij wel wat veiliger!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
PSP123 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:15:
Is poort 80 forwarden in je router om de NAS van buitenaf te benaderen de enigste mogelijkheid?
Of kan het ook doormiddel van een andere poort, lijkt mij wel wat veiliger!?
Het kan zeker via een andere poort, je kan via de software vanaf de router toch zelf poorten kiezen en forwarden naar de juiste interne poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
Ik wil graag de front ledjes op mijn DS211 uitschakelen. Ik weet inmiddels hoe ik dit moet doen. Echter dagelijks schakelt mijn DS211 zichzelf in en zichzelf uit via een schema. Waardoor de ledjes toch weer gaan branden. Ik moet dus een bootscriptje hebben die ik in de map "/opt/etc/init.d/" plaats.

Omdat linux nieuw is voor mij, weet ik niet wat voor extensie een bootscript moet hebben. Kan ik deze bootfile in kladblok schrijven en simpelweg in die map plaatsten, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

Het kan zeker via een andere poort, je kan via de software vanaf de router toch zelf poorten kiezen en forwarden naar de juiste interne poort.
En als je router dat niet kan (ze bestaan!) kun je ook een additional http port in DSM zetten en enkel die port forwarden. NIet dat het er ook maar iets veiliger op wordt imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Lumics schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:00:
Omdat linux nieuw is voor mij, weet ik niet wat voor extensie een bootscript moet hebben.
.sh
Kan ik deze bootfile in kladblok schrijven en simpelweg in die map plaatsten, of zie ik iets over het hoofd?
ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extensie maakt niet uit, zolang het bestand maar executable is (chmod +x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ben vooral benieuwd wat voor processor type er in de DS212(+) zit. Als dit een Intel is is dat goed nieuws voor de mensen die Plex Media Server willen draaien. Iemand die dit weet?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Heeft iemand informatie wat betreft de problemen met de itunes server? ( random disconnect)
komt er binnenkort een update voor?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
nee. Windows voegt vaak rare tekens als einde van regels (carriage return ). check het dus ff in vi of nano

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Puck schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:29:
Ik ben vooral benieuwd wat voor processor type er in de DS212(+) zit. Als dit een Intel is is dat goed nieuws voor de mensen die Plex Media Server willen draaien. Iemand die dit weet?
Volgens mij draaien al de NAS systemen op een ARM architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:51:
[...]

Volgens mij draaien al de NAS systemen op een ARM architectuur.
Neuh, mijn DS411+ draait op een x86_64 (Atom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Petertyuh schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:20:
Beste Peter F,

Als die 2 TB schijf een externe schijf is, dan moet dat sowieso lukken. Is het een interne schijf, dan wil het wel eens zo zijn dat het niet lukt. Dat probleem heb ik ook gehad. Een enkele schijf (zonder enige vorm van RAID) overzetten naar een andere NAS lukte niet.

De beste manier is natuurlijk alle data op een externe USB of eSATA drive zetten, en dan pas de diskswap en upgrade uitvoeren.

Over welke type gaat het eigenlijk?
De schijf was inderdaad niet meer in te lezen na de nieuwe installatie, maargoed dat ik alles extern had gekopieerd.,

een gedeelte via esata (prestaties vielen wel tegen, 30 MB/S naar een 500 GB 2.5 Inch WD Black de rest naar de vaste schijf in de PC

He netwerk van en naar de NAS loopt in ieder geval wel super, 60 GB in 550 Seconde Gemiddeld gaf Total commander ongeveer 110.000 KB/S aan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Lumics schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:00:
Ik wil graag de front ledjes op mijn DS211 uitschakelen. Ik moet dus een bootscriptje hebben ....
Niet zelf geprobeerd, maar misschien is SynoLED iets voor je:
http://forum.synology.com...=166405&hilit=led#p166405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 19-09 20:12
Puck schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:29:
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Aan het verbruik te zien (5.5 voor de 212j tot 7.9 voor de 212+), verwacht ik een andere processor dan dat ze tot nu gebruiken. Maar wel zullen zien.
Iemand al enig idee van een levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Dit weekend met de Synology gespeeld: doel was de datadoos voortaan ook vanop Internet te kunnen benaderen.

Situatie:
- Belgacom B-BOX2 router (ADSL, geen digitale TV)
- Synology DS207+ met 1 bay gevuld, DSM 3.1
- Synology die de dyndns.org-informatie up-to-date houdt (URL werkt)

Router ondersteunt netjes port forwarding, voor zover ik tijdens het instellen kon zien, ondersteunt de router ook het forwarden van port numbers naar afwijkende interne port numbers.
Dus http://url:3810 kan je netjes naar intern-ip:5000 doorsturen. Fijn.

Router: port forwarding staat onder "advanced settings" > "LAN Servers". Reboot is niet nodig.

Erg belangrijk: (hier ging het bij mij mis en zocht en zuchtte ik 2 dagen lang):

Test NIET vanaf het interne netwerk via de externe URL. De bbox2 detecteert dat op de één of andere manier en laat het verkeer niet door.
Vreemd genoeg werkt de http://url wel, dan krijg je de admin-interface van de router te zien.
Ook al staat de router ingesteld dat "remote administration" enkel over 8080 mag.
Of lijkt het alleen maar alsof het werkt. De router kan evengoed detecteren dat je de router z'n admin-interface wil zien, dropt de connectie en serveert de interface via het interne LAN.

Ik vond het allemaal erg vaag... 2x router gereset en urenlang met firewall-instellingen, port-scanners gecontroleerd, dit topic afgeschuimd, ... Kreeg het niet werkend.

Zonet even van bij de buren (dus vanaf een externe plek) de http://url:3810 ingetikt, ik kreeg meteen netjes de admin-interface van de Synology te zien (want ik had 3801 naar 5000 gestuurd).

Joepie _/-\o_

Nu kan ik verder de data-delen-services instellen en verder met de security-aangelegenheden. :9

Dus... Voor het geval anderen dit probleem herkennen, hadden, of zouden meemaken: Met een Belgacom BBOX2 (b-box 2) mag je de externe URL NIET vanaf het interne netwerk testen.
Geen idee of dit ook voor bbox (eerste generatie) of volgende generaties geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
kleinesmurf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:20:
Dit weekend met de Synology gespeeld: doel was de datadoos voortaan ook vanop Internet te kunnen benaderen.

Situatie:
- Belgacom B-BOX2 router (ADSL, geen digitale TV)
- Synology DS207+ met 1 bay gevuld, DSM 3.1
- Synology die de dyndns.org-informatie up-to-date houdt (URL werkt)

Router ondersteunt netjes port forwarding, voor zover ik tijdens het instellen kon zien, ondersteunt de router ook het forwarden van port numbers naar afwijkende interne port numbers.
Dus http://url:3810 kan je netjes naar intern-ip:5000 doorsturen. Fijn.

Router: port forwarding staat onder "advanced settings" > "LAN Servers". Reboot is niet nodig.

Erg belangrijk: (hier ging het bij mij mis en zocht en zuchtte ik 2 dagen lang):

Test NIET vanaf het interne netwerk via de externe URL. De bbox2 detecteert dat op de één of andere manier en laat het verkeer niet door.
Vreemd genoeg werkt de http://url wel, dan krijg je de admin-interface van de router te zien.
Ook al staat de router ingesteld dat "remote administration" enkel over 8080 mag.
Of lijkt het alleen maar alsof het werkt. De router kan evengoed detecteren dat je de router z'n admin-interface wil zien, dropt de connectie en serveert de interface via het interne LAN.

Ik vond het allemaal erg vaag... 2x router gereset en urenlang met firewall-instellingen, port-scanners gecontroleerd, dit topic afgeschuimd, ... Kreeg het niet werkend.

Zonet even van bij de buren (dus vanaf een externe plek) de http://url:3810 ingetikt, ik kreeg meteen netjes de admin-interface van de Synology te zien (want ik had 3801 naar 5000 gestuurd).

Joepie _/-\o_

Nu kan ik verder de data-delen-services instellen en verder met de security-aangelegenheden. :9

Dus... Voor het geval anderen dit probleem herkennen, hadden, of zouden meemaken: Met een Belgacom BBOX2 (b-box 2) mag je de externe URL NIET vanaf het interne netwerk testen.
Geen idee of dit ook voor bbox (eerste generatie) of volgende generaties geldt...
Ik zou zoiezo niet een extern adres van een intern netwerk af testen als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
schumi2004 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Ik zou zoiezo niet een extern adres van een intern netwerk af testen als je het mij vraagt ;)
Hoe dan wel? Ongemerkt de wifi van de buren "lenen"? 2e abbo over concurrerende coax kabel nemen? Beetje gek "om 1x een port forwarding te testen" lijkt me.

Ik heb eerder met port forwarding constructies gewerkt, werkte tot nog toe altijd goed. Zowel van binnen-via-buiten als van buiten af. Achteraf ook telkens vanaf externe locatie's getest voordat ik het liet live gaan.

Desondanks: Je hebt wel een punt.
Ik was er van overtuigd dat het vanaf intern ook 'gewoon zou werken'.

Ik las in het topic hier dat er wel meerdere combinaties en routers zijn waarmee het niet in 1-2-3 vlot gaat.
Ik postte voornamelijk om gelijkgestemde zielen eenzelfde slopende zoektocht te besparen.

Als jij/jullie van mening bent/zijn dat dit misschien in een apart (netwerk?) topic moet verzameld worden... Laat het weten... Dan kijk ik ff hoe ik dat precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
kleinesmurf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:20:

Zelfde geldt voor de nieuwe Huwai routers van Online. Ik heb dit zelf getest door de 3g verbinding van mijn telefoon te gebruiken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
waits schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 06:37:
[...]

Niet zelf geprobeerd, maar misschien is SynoLED iets voor je:
http://forum.synology.com...=166405&hilit=led#p166405
Niet helemaal wat ik bedoel. Dit is een app voor android. Ik kan de leds wel uitschakelen via een telnet sessie, maar na elke reboot staan de ledjes weer aan. Ik moet dus weten hoe ik een bootscript schrijf en waar ik deze moet plaatsten. Ik hoef ook geen walktrough of handleiding, maar een schop in de goede richting (voor een leek zonder linuxkennis) zou welkom zijn.

Ik ben vast niet de eerste met de synology onder de TV ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Heren heb een Ds1511+ gekocht 2 dagen geleden. En ben wat aan het puzzelen met de opties. Sabnzbd heb ik draaiend. en ik probeer nu een zo goed mogelijk backup systeem te maken.

Ik heb dus wat zitten knoeien met network drives. Deze ook via mapstation driveletter gegeven (B:) in dit geval.

Echter krijg ik deze verwijzing niet meer gewijzigd over verwijderd.
Even een screen voor de duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/8297/naamloosdn.jpg

Ik wil die onderste verwijzing naar deze netwerklocatie dus kwijtraken. Ik heb al zitten puzzelen met CMD > net use B: /d. Maar dit disconnect de verbinding ook alleen maar en verwijderd hem dus niet.

Ik heb al op veel plekken gezocht. Op internet 1 'oplossing gevonden' hier: http://www.9lives.be/foru...kstation-verwijderen.html
Daar word gezegd bepaalde regels uit het register te verwijderen. Leuk en aardig maar deze regels komen vanzelf weer terug wanneer ik regedit afsluit.

Iemand die weet hoe dit werkt?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
Van een andere leek: Script aanroepen vanuit rc.local in /etc al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:27
clifdon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:08:
<snip>
Echter krijg ik deze verwijzing niet meer gewijzigd over verwijderd.
Even een screen voor de duidelijkheid.
[afbeelding]

Ik wil die onderste verwijzing naar deze netwerklocatie dus kwijtraken. Ik heb al zitten puzzelen met CMD > net user B: /d. Maar dit disconnect de verbinding ook alleen maar en verwijderd hem dus niet.
<snip>
Iemand die weet hoe dit werkt?
Hier op mijn 1511, rightklik op die directory en kies: verbinding verbreken....
werkt dat ook niet?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
Je bedoelt allicht:

net use b: /d

niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ja dan is de verbinding verbroken. Maar de 'snelkoppeling' blijft bestaan. Deze zou ik graag ook weg hebben aangezien ik deze koppeling niet meer nodig heb.

Als de verbinding verbroken is. Het pictogram dus nog bestaat en je doet dan alsnog een keer 'verbinding verbreken' Geeft het de melding 'Deze netwerkverbinding bestaat niet'

Kleinesmurf: inderdaad fout gemaakt en aangepast. Echter heb ik het commando wel goed gebruikt. Anders had dit misschien de oplossing kunnen zijn :')

[ Voor 18% gewijzigd door Clifdon op 24-10-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
clifdon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:09:
Ja dan is de verbinding verbroken. Maar de 'snelkoppeling' blijft bestaan. Deze zou ik graag ook weg hebben aangezien ik deze koppeling niet meer nodig heb.

Als de verbinding verbroken is. Het pictogram dus nog bestaat en je doet dan alsnog een keer 'verbinding verbreken' Geeft het de melding 'Deze netwerkverbinding bestaat niet'

Kleinesmurf: inderdaad fout gemaakt en aangepast. Echter heb ik het commando wel goed gebruikt. Anders had dit misschien de oplossing kunnen zijn :')
Ik gokte al dat dat een typfout in je tekst was, en dat je het commando wel goed typte... :P

Welke versie van Windows heb je daar? 7 zie ik? Home? Pro?
Gebruik je de HomeGroup functionaliteit voor shares/delen met of naar andere PC's?
Heb je dit alleen voor met de B: op jouw PC? (vraag me overigens af waarom je de B: koos... Ik zag of hoorde nog nooit over mappings op de goeie-ouwe-floppy-letters).
Hoe heb je de mapping (ooit) gemaakt? Met commando-lijn en de optie '/persistent: yes'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Het is windows 7 Ultimate.

Ik heb de B: van Backup gekozen (A). Het maakt volgens mij tegenwoordig niet zo veel meer uit welke letter je waar aan koppelt.
C: Word natuurlijk inderdaad wat lastig.

De networkshare heb ik vandaag aangemaakt met de synology tool. Bij de Synology assistent kun je met 'mapstation' zo'n betreffende networkshare maken.

Het is overigens een verse windowsinstallatie waar dus ook nog niets mee gedeeld is. Hij maakt al wel onderdeel uit van een Thuisgroep maar dat moet verder geen issue zijn naar mijn mening.

Er is op google ook niet ontzettend veel te vinden hierover. Volgens mij gebruiken ook maar weinig mensen deze functionaliteit? terwijl het toch echt erg handig is.

Ik weet niet of het met alle letters is overigens. Maar eigenlijk durf ik niet echt nog een networkshare aan te maken :P. Ach als ik nu toch weer hiervoor moet formatteren dan kan ik het gewoon doen. Even een mooi ander lettertje kiezen dan maar. Ik gok echter dat het probleem hetzelfde blijft.

EDIT: He shit als ik het voor de letter I: doe dan gaat hij wel weg zodra ik de verbinding verbreek.

Ik bedenk me net dat de fout die ik gemaakt heb misschien de volgende is.
Ik heb namelijk de map op de diskstation verwijderd voordat ik de verbinding met de networkshare had verbroken.
Echter als ik de map opnieuw aanmaak op het zelfde ip dan is het niet zo dat ik hem alsnog kan verwijderen.

[ Voor 33% gewijzigd door Clifdon op 24-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
clifdon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:39:
Het is windows 7 Ultimate.

Ik heb de B: van Backup gekozen (A). Het maakt volgens mij tegenwoordig niet zo veel meer uit welke letter je waar aan koppelt.
C: Word natuurlijk inderdaad wat lastig.

De networkshare heb ik vandaag aangemaakt met de synology tool. Bij de Synology assistent kun je met 'mapstation' zo'n betreffende networkshare maken.

Het is overigens een verse windowsinstallatie waar dus ook nog niets mee gedeeld is. Hij maakt al wel onderdeel uit van een Thuisgroep maar dat moet verder geen issue zijn naar mijn mening.

Er is op google ook niet ontzettend veel te vinden hierover. Volgens mij gebruiken ook maar weinig mensen deze functionaliteit? terwijl het toch echt erg handig is.

Ik weet niet of het met alle letters is overigens. Maar eigenlijk durf ik niet echt nog een networkshare aan te maken :P. Ach als ik nu toch weer hiervoor moet formatteren dan kan ik het gewoon doen. Even een mooi ander lettertje kiezen dan maar. Ik gok echter dat het probleem hetzelfde blijft.

EDIT: He shit als ik het voor de letter I: doe dan gaat hij wel weg zodra ik de verbinding verbreek.

Ik bedenk me net dat de fout die ik gemaakt heb misschien de volgende is.
Ik heb namelijk de map op de diskstation verwijderd voordat ik de verbinding met de networkshare had verbroken.
Echter als ik de map opnieuw aanmaak op het zelfde ip dan is het niet zo dat ik hem alsnog kan verwijderen.
Ooo. Ik zie je 'edit' na het klikken op 'quote'.

Ik vond de info ivm. het maken van de share via Synology Assistant al interessant.

Ik kom met "mapping synology assistant" in Google oa. uit op:
http://forum.synology.com...n_mapping_a_network_drive

Het stukje over "error 53" (ivm. mapping met rood kruisje) lijkt beetje op wat jij hebt.

De "edit" info is ook handig.

Doe toch eens een "net use * /d /y" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/9333/naamloosce.jpg

Ik zal de rest daar in die wiki ook nog even doornemen. misschien helpt het me toch nog iets verder. Dit veranderd in elk geval weinig :S

[ Voor 4% gewijzigd door Clifdon op 24-10-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
clifdon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:02:
[afbeelding]

Ik zal de rest daar in die wiki ook nog even doornemen. misschien helpt het me toch nog iets verder. Dit veranderd in elk geval weinig :S
Hier op Win7 Pro en Synology 207+ met DSM3.1 nagebootst.
Map gemaakt en gemapt in Windows, foo-bestanden erin gedropt, om zeker te zijn dat de map goed gemaakt is en er niets is "blijven hangen".
Map op "shared folders" verwijderd, Windows gaf netjes "Error" bij het dubbelklikken op de mapping.
Maar kon die erna gewoon netjes removen. Dus jouw probleem kan ik hier verder niet simuleren :(

Ik neem aan dat al eens heropstartte (en de dode mapping toch hardnekkig bleef)?

Kun je ook nog doen:
net use /d \\DISKSTATION
net use /d \\192.168.0.176\IPC$

Die Synology Assistant ken(de) ik niet. Heb je daar nergens een optie of mogelijkheid vastgezet om die mapping te behouden en/of te hermaken indien die zou wegvallen? Blijft die niet in de achtergrond waken?
*ik zeg maar wat, want die tool ken ik niet.

[ Voor 52% gewijzigd door kleinesmurf op 24-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Na 'net use * /d /y' en een restart is de drive wel weg!
(overigens had ik tijdens deze restart even allebij de kabels uit mijn DS1511+ getrokken (lan)

Toppie! Bedankt! Eindelijk van dat rotding af :).
Nu even kijken of de networkshare terug komt als de NAS wel aan is gesloten.

EDIT: Ook na hestart van windows met NAS aangesloten geen B: schijf meer. In het register is de connectie nog wel terug te vinden. Dat vind ik dan weer niet zo erg.

[ Voor 22% gewijzigd door Clifdon op 24-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
clifdon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:15:
Na 'net use * /d /y' en een restart is de drive wel weg!
(overigens had ik tijdens deze restart even allebij de kabels uit mijn DS1511+ getrokken (lan)

Toppie! Bedankt! Eindelijk van dat rotding af :).
Nu even kijken of de networkshare terug komt als de NAS wel aan is gesloten.

EDIT: Ook na hestart van windows met NAS aangesloten geen B: schijf meer. In het register is de connectie nog wel terug te vinden. Dat vind ik dan weer niet zo erg.
*O*

** blijkbaar elkaar gemist... ook goed :P
Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.