Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Viel me vandaag trouwens op dat na een reboot de transfer snelheid weer een flinke boost kreeg.
Waar het na een tijdje inzakt to 27 a 30 MB/s is deze na een reboot weer 56 a 58 MB/s.

Iets lijkt er "vol te lopen" waar dor het inzakt en zit er aan te denken om een scheduled reboot te geven na een maand of iets dergelijks.

Is dit aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Dries_Aendekerk schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:21:Ik heb wat verder gezocht naar het runnen als andere user, maar ik geraak er toch niet uit.
Ik ben er ondertussen helemaal uitgeraakt. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#!/bin/sh

User=openremote

case "$1" in

stop)
        echo "Stop Open Remote..."
        su -l $User -c "/volume1/software/openremote/bin/openremote.sh stop"
        ;;

start)
        # start Open Remote in background mode
        su -l $User -c "/volume1/software/openremote/bin/openremote.sh start"
        echo "Start Open Remote..."
        ;;

restart)
        $0 stop
        sleep 1
        $0 start
        ;;
*)
        echo "usage: $0 { start | stop | restart}" >&2
        exit 1
        ;;
esac

Als je 'su' in een script gebruikt, moet je blijkbaar meteen op dezelfde lijn het commando meegeven.
Ik zei eerder dat de pwd (present working directory) ook ingesteld moest worden (in mijn geval dus een "cd /volume1/software/openremote/bin"), omdat ik anders bepaalde errors kreeg in openremote. Ik heb dat opgelost door in het script wat ik met bovenstaand script automatisch probeer te starten gewoon de regel "cd /volume1/software/openremote/bin" toe te voegen. Soms moet je het niet ver zoeken. :)

Open Remote werkt bij deze dus netjes vanaf mijn Synology. Ik raad anders gebruikers aan om de mogelijkheden van Open Remote te verkennen. Je kan er heel wat zaken mee bedienen (vanaf je Android/iPhone). Ik gebruik het om mijn domotica-installatie te besturen (verlichting, garagepoort,...). M.a.w. de moderne inbreker heeft geen koevoet meer nodig, maar moet gewoon op mijn intern netwerk geraken en kan vanaf daar mijn poort open doen. Leve de vooruitgang! ;)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
freak1 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:12:
ja, maar kan dat zomaar?
het is namelijk een sql query die loopt (optimizing DB vanuit newznab)..
maargoed, heb net via ssh een reboot gestart maar daar wacht ik nu al een kwartier op.. tijd voor een wat hardere reset.
ok als update;
blijkbaar is mijn mysql database 30 gb groot (tenminste, volgens du -ah ).

nu heb ik zelfs met killall mysqld moeten killen omdat niets meer reageerd, en meteen is mijn temp dir helemaal vrij.

ik denk dat ik dus wel met zekerheid kan zeggen dat mysqld hier de culprit is. nu is de vraag, hoe kan ik die temp dir groter maken?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
freak1 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

ok als update;
blijkbaar is mijn mysql database 30 gb groot (tenminste, volgens du -ah ).

nu heb ik zelfs met killall mysqld moeten killen omdat niets meer reageerd, en meteen is mijn temp dir helemaal vrij.

ik denk dat ik dus wel met zekerheid kan zeggen dat mysqld hier de culprit is. nu is de vraag, hoe kan ik die temp dir groter maken?
Ik vond dit, misschien heb je er wat aan.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=17576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ja die heb ik ook gelezen.. kwam er alleen niet echt aan uit watik dan precies moet doen :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
Ik zit met een lastig probleem.
Als ik op m'n DS1511+ probeer te connecteren, krijg ik op het werk de melding 'Connection refused'.
Dit zowel voor SSH als DSM via https.

Echter: Als ik via het mobiele internet (extern dus, geen wifi) van m'n gsm probeer te connecteren, lukt het wel.
Ook op sommige andere plaatsen werkt het ook.

De port-forwarding is dus correct ingesteld (8001 voor DSM en 8022 voor SSH).
Je zou dan denken dat de poorten worden geblocked door de firewall hier op't werk, maar als ik extern probeer te connecteren op m'n router (Linksys E-4200) via poort 8080, lukt het wel.

Enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Het zou natuurlijk nog kunnen dat verscheidene poorten geblocked zijn en juist poort 8080 niet, maar dat lijkt me ongebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Uhm moet DSM niet poort 5000 zijn? Misschien dat je daar de fout in gaat. En je firewall op je NAS staat daar iets ingesteld?

[ Voor 26% gewijzigd door Deef_K op 10-10-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
Neefdave schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:44:
Uhm moet DSM niet poort 5000 zijn? Misschien dat je daar de fout in gaat. En je firewall op je NAS staat daar iets ingesteld?
De DSM staat inderdaad op poort 5000 (HTTP) en 5001 (HTTPS).
Via port-forwarding wordt inkomend verkeer op m'n router via poort 8001 teruggeleid naar 5001 op de NAS.
Alvast bedankt voor je reactie.

Ik ben via http://www.firebind.com te weten gekomen dat vrijwel alle poorten in de 8000-8999 range geblokkeerd worden door de firewall hier op m'n werk.
Enkel 8080, 8081 en 8090 blijven open.
Ik wist niet dat dat gebruikelijk was ... blijkbaar dus wel :-)
Het is dus gewoon een kwestie van een nieuwe port-forward toe te voegen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik heb dit weekend mijn cs-407e geupdate met deze DSM :
Synology Disk Station Manager 3.1 build 1635

Vraag 1 :

Maar ik krijg mijn schijven niet meer in slaap (4x 2TB WD ears(LCC gefixxed)), weet iemand hoe kan ik zien wat dit tegen houdt?

Vraag 2 :

Als ik tussen mijn DS209 en de cs407e iets wil kopieeren , loopt dit via mijn PC.

Dan kan ik mijn pc niet uitzetten.
Weet iemand hoe ik iets kopieeren zonder dat mijn pc aanstaat?
Ik heb het nu met backup gedaan maar dat is niet echt makkelijk.

:)

[ Voor 41% gewijzigd door BlaBla1973 op 10-10-2011 12:04 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Je zou als je de nieuwste DSM op de 209 zet een folder op je 407 kunnen mounten. Kan gewoon vanuit de File Browser in DSM.
Als je diezelfde filebrowser de opdracht geeft te kopieeren dan doet ie zelf al het werk en kan je je pc gewoon uitzetten

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Artcore schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:11:
Mijn Terratec USB-geluidskaart doet het in DSM 3.2 niet meer. Anderen die hier last van hebben?

Update: ook de Synology forums zijn er ook wat berichten over, hopelijk wordt het gefixt.
Het is een oudje, maar ik vroeg me af of hier al een oplossing voor is gevonden? Ik wil deze geluidskaart ook op DSM 3.2 gebruiken.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
ZaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:38:
Je zou als je de nieuwste DSM op de 209 zet een folder op je 407 kunnen mounten. Kan gewoon vanuit de File Browser in DSM.
Als je diezelfde filebrowser de opdracht geeft te kopieeren dan doet ie zelf al het werk en kan je je pc gewoon uitzetten
Ik heb op de ds209 DSM 3.0 draaien dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Die is te oud.
Je zou nog wel via downloadstation en ftp kunnen kopieeren zonder tussenkomst van PC.
Of gewoon je DSM upgraden op je 209 natuurlijk.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
OK thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Is het mogelijk om een Synology als AirPlay server te laten fungeren? Ik dacht dat dit kon, maar blijkbaar kan het alleen maar content pushen naar een AirPlay enabled device. Ik wil juist dat de Synology (met USB geluidskaart) muziek kan afspelen die ik "push". Ik ben een Python script genaamd Airplayer tegengekomen, maar deze werkt (nog) niet op Synology devices. Ik heb helaas niet zoveel ervaring met Python...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 23:23
Ik ga een ds211 aanschaffen. 2x 2TB in raid.
Ik kan alleen nergens nuttige info vinden over welle schijven ik het best kan aanschaffen.
Samsung, WD, Hitachi? (5400rpm of 7200rpm is een keuze)
Of maakt dit echt weinig uit en gaat het om het gevoelen de prijs?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Puck schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:32:
Is het mogelijk om een Synology als AirPlay server te laten fungeren? Ik dacht dat dit kon, maar blijkbaar kan het alleen maar content pushen naar een AirPlay enabled device.
Met je synology heb je de beschikking over audiostation, een soort van itunes server. Deze kan via airtunes/airplay audio streamen naar een airtunes capable device. Een tweede optie van audiostation is het afspelen van muziek dmv een usb geluidskaart. De muziek start je dan via een website. In beide gevallen dient de muziek op de synology te staan.

Waar jij naar opzoek bent is een airplay client (geen server dus), wellicht dat dat je zoektocht makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Spidey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:25:
Ik kan alleen nergens nuttige info vinden over welle schijven ik het best kan aanschaffen.
Voor een NAS is 5400 rpm snel zat.
Zelf heb ik WDEARS20 green disks. Niet iedereen heeft er evenveel succes mee maar voor mij werken ze prima.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:27
Spidey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:25:
Grappig dat men snel het beste HDD merk vergeet... Seagate.
Overweeg dus ook eens de st2000dl003.
Ik gebruik nog de voorloper hiervan (ST32000542AS) in de 1511 (5stuks).
De aangegeven opvolger zou het goed doen in NASjes volgens de forums, om het geld of 7200rpm hoef je het niet te laten. Energietechisch zit het ook snor omdat ze maar 2 platters bezitten, in plaats van 3.

[ Voor 20% gewijzigd door BazerK op 11-10-2011 11:22 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2TB seagate heeft 3 platters in de link die je bijsluit.
En... het beste HDD merk?, wel eens ervaringen gelezen met Seagates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Om subtitle streaming mogelijk te maken van DS211J naar WD TV live wil ik graag mijn avi's omzetten naar MKV met subs included. Ik wil namelijk graag de media server gebruiken en niet de SMB share.

Hiervoor moet ik MKVtoolnix gebruiken maar ik vroeg me af of:
- ik gewoon de windows versie moet downloaden en dan de NAS benaderen
- een package downloaden van MKVToolnix en de conversie door de NAS zelf laten gebeuren.

Het gaat over een 400+ films van 700 tot 5GB grootte per stuk. Wat is de beste optie en waar vind ik die package als dat de beste optie is?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:33
Menno1234 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:31:
[...]

Probleem met de LCC lijkt met de nieuwste firmware voor de WD schijven te zijn verholpen:
"The RD team has confirmed the idle3 is built-in v.1922 and the function will automatically work. The only thing you need to do is to make a power off (please press the power button) after your DSM update, then power on the DS211 again and it's all done."
Wanneer updaten jullie firmware voor je HDD schijven dan?

Ik heb de LCC toegepast vanuit de instructie van Synology en was benieuwd of ik dat opnieuw zou moeten doen wanneer ik mijn DS211j een keer leeg zou halen maar als ik dit zo lees zou een firmware update voor mijn WD schijven ook voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Voor de stage van een collega ben ik opzoek naar een gratis survey oplossing die ik kan installeren op mijn Synology.
Nu viel me deze site op: http://www.limesurvey.org/nl/het-project/features
Installatie FAQ: http://docs.limesurvey.or...structions+for+LimeSurvey

Ik heb vorige week een ticketsysteem werkend gekregen op de synology, maar dit is weer nieuw voor me. Is het mogelijk om deze software op een Synology te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:46:
Voor de stage van een collega ben ik opzoek naar een gratis survey oplossing die ik kan installeren op mijn Synology.

Ik heb vorige week een ticketsysteem werkend gekregen op de synology, maar dit is weer nieuw voor me. Is het mogelijk om deze software op een Synology te laten draaien?
Welk gedeelte is niet duidelijk?
Required:

Minimum 80 MB disk space
MySQL 4.1.0 or later OR Microsoft SQL Server 2000 or later OR Postgres 8.1 or later
PHP 5.1.2 or later with the following modules/libraries enabled:
mbstring (Multibyte String Functions) extension library (see also Installation FAQ)
mysql5 or pgsql PHP library (which is standard with hosting providers - if you have setup your own server make sure it is installed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Dat gaat dus niet werken? Gebruik nu phpMyadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Binnetie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:46:

Dat kan. Ik maak overigens veel gebruik van LimeSurvey voor mijn werk :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
tboheeren schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:56:
Om subtitle streaming mogelijk te maken van DS211J naar WD TV live wil ik graag mijn avi's omzetten naar MKV met subs included. Ik wil namelijk graag de media server gebruiken en niet de SMB share.

Hiervoor moet ik MKVtoolnix gebruiken maar ik vroeg me af of:
- ik gewoon de windows versie moet downloaden en dan de NAS benaderen
- een package downloaden van MKVToolnix en de conversie door de NAS zelf laten gebeuren.

Het gaat over een 400+ films van 700 tot 5GB grootte per stuk. Wat is de beste optie en waar vind ik die package als dat de beste optie is?
jouw nas gaat dat niet kunnen, om 2 redenen:
a) het is supertraag. Mijn DS111 (ff uit mijn hoofd is 'tie sneller dan die van jou) doet er 8x de lengte van een film over, en wordt ook 8x de grootte (als 720p mkv, mpeg2ts)
b) ffmpeg ondersteund het inbakken van subs niet, misschien wel een aparte subtitle stream, maar dat pikt je TV wss niet

wat je zou kunnen doen:
a) de SPK van Serviio downloaden en gebruiken
b) uitsluitend formaten die ondersteund zijn door je TV downloaden (bijvoorbeeld x264 mkv)
c) zonder subs kijken / dvd's kopen
d) mediaspeler van 60 t/m 100euro kopen (of XBMC bakkie maken), die kan het prima zonder te hoeven transcoden, inclusief subs

optie B lijkt me de beste en goedkoopste; werkt ook goed voor mij
optie D is de beste, maar kost geld

edit: heb het een beetje snel getypt, maar is wel duidelijk toch?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:27
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:51:
De 2TB seagate heeft 3 platters in de link die je bijsluit.
<snip>
Oeps, ja ik bedoel 3 platters in de nieuwe drive in plaats van 4 in het oude design... met andere woorden, 1 platter minder voor 2TB. Grotere dichtheid=sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door BazerK op 11-10-2011 15:58 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
TheNymf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

a) het is supertraag. Mijn DS111 (ff uit mijn hoofd is 'tie sneller dan die van jou) doet er 8x de lengte van een film over, en wordt ook 8x de grootte (als 720p mkv, mpeg2ts)
b) ffmpeg ondersteund het inbakken van subs niet, misschien wel een aparte subtitle stream, maar dat pikt je TV wss niet

wat je zou kunnen doen:
a) de SPK van Serviio downloaden en gebruiken
b) uitsluitend formaten die ondersteund zijn door je TV downloaden (bijvoorbeeld x264 mkv)
c) zonder subs kijken / dvd's kopen
d) mediaspeler van 60 t/m 100euro kopen (of XBMC bakkie maken), die kan het prima zonder te hoeven transcoden, inclusief subs

optie B lijkt me de beste en goedkoopste; werkt ook goed voor mij
optie D is de beste, maar kost geld

edit: heb het een beetje snel getypt, maar is wel duidelijk toch?
Bedankt voor je antwoord. Maar het is niet de tv die de subs moet plaatsen, ik heb namelijk al een Western Digital TV live mediaplayer (WD TV live) die alles perfect afspeelt voor zover ik weet. In de mediaplayer moet ik altijd "Shared Folder" selecteren en niet "Media Server", dat wil ik vermijden in de toekomst. Ook omdat er andere apparaten zullen zijn waarmee media server een betere optie zal zijn (tablet). Maar goed ik veronderstel dus dat ik zowieso niet de mkv's moet laten maken door men nas maar gewoon vanop de pc? (mijn optie b?)

[ Voor 7% gewijzigd door tboheeren op 11-10-2011 16:09 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
owww zooo .... ik antwoordt je wanneer ik weer een pc heb!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNymf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

[..]
Daar klopt helemaal niets van. De avi stream zelf wordt niet aangepast, slechts in een mkv container geplaatst. Dat zal dus zeker niet groter worden. Aangezien dat een 1-op-1 kopie is zal dat ook zeker geen 8xfilmlengte duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
dat wilde ik dus gaan zeggen idd.

EDIT:
correctie dus;

als je het video formaat niet veranderd, duurt het proces natuurlijk minder lang. Dit had ik niet begrepen, ik dacht dat een WD TV live een televisie was (en dat je dus transcoding nodig had) :+

Als je alleen maar de bronvideo in een .mkv container wil stoppen (met 1 of meerdere subtitle streams) dan zou ik zeggen 'doe het via je NAS'!

ik heb een script geschreven wat je zelf uit kunt bouwen en zo kunt programmeren dat je NAS zelf gaat stampen...

hier dus

[ Voor 89% gewijzigd door sjongenelen op 12-10-2011 09:39 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
TheNymf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:26:
dat wilde ik dus gaan zeggen idd.

EDIT:
correctie dus;

als je het video formaat niet veranderd, duurt het proces natuurlijk minder lang. Dit had ik niet begrepen, ik dacht dat een WD TV live een televisie was (en dat je dus transcoding nodig had) :+

Als je alleen maar de bronvideo in een .mkv container wil stoppen (met 1 of meerdere subtitle streams) dan zou ik zeggen 'doe het via je NAS'!

ik heb een script geschreven wat je zelf uit kunt bouwen en zo kunt programmeren dat je NAS zelf gaat stampen...

hier dus
Hey thanks!
Op je blog zeg je
okay, prima, hier een aangepast versie van de scripts (let op, ik ben gestopt met .mkv's te converteren, DSM3.2 kan dit transcoden/demuxen)
Kan je hierover wat meer uitleg geven?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een DS1511+ aangeschaft en heb een hitachi 7200 2 TB erin gezet. DSM van de website geinstalleed.

Is het normaal dat als ik via verkenner een mapje open of maak dat hij dan een seconde moet laden?
(daar heb ik hem niet op uitgezocht namelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Plint schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:38:
Ik heb een DS1511+ aangeschaft en heb een hitachi 7200 2 TB erin gezet. DSM van de website geinstalleed.

Is het normaal dat als ik via verkenner een mapje open of maak dat hij dan een seconde moet laden?
(daar heb ik hem niet op uitgezocht namelijk :) )
Ik neem aan dat je windows explorer bedoelt?
Hoe benader je de NAS?

Je kan er van uit gaan dat niet aan jouw NAS ligt, maar meer aan resolven van ip-adres/windows o.i.d.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
klopt helemaal, ik probeer nu via de bestandsbrowser van synology en dan gaat het wel gewoon snel.

Zijn het dan windows / router instellingen waar ik moet zoeken?

edit: via de Mac gaat het ook zonder laden.

[ Voor 12% gewijzigd door Plint op 12-10-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
Sinds kort gaf mijn synology server ds211 aan dat 1 van mijn harde schijven
(Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB) is vast gelopen. Na een reboot kwam de status op abonormaal en wordt er aangeraden om de harde schijf te vervangen. Mijn vraag is of de harde schijf kapot is?
Want als ik hem terug stuur en hij doet het daar wel dan zou het zonde zijn....

Ik heb overigens alle data er af gehaald en vervolgens laten formatteren maar er staat nog steeds abnormaal.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Na de eerste 20 Gig gekopieerd te hebben herstart de DS1511+ zich uit zichzelf en krijg ik een herhalende piep bij het opstarten. Melding op de Synology Diskstation "vastgelopen"

Lekker dit..

Denk toch dat deze nieuwe schijf met krassen toch kaduk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Ja, en vervolgens dus status abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
tboheeren schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Hey thanks!
Op je blog zeg je

[...]

Kan je hierover wat meer uitleg geven?
Euh, je kunt met de DLNA server toch gewoon een mkv en een srt met dezelfde naam gebruiken. Dat doe ik altijd en mijn TV pikt dan prima de films en ondertitels op via de DLNA mediaserver. Een dedicated mediaplayer als een WDTV moet dat toch ook kunnen?

Heb je DSM3.2 al draaien? Daar kun je verschillende profielen selecteren in de mediaserver settings, misschien dat dat helpt. Naar mijn idee moet het echt onnodig zijn om allerlei scripts te gaan uitvoeren.

EDIT
Oh slecht gelezen, je hebt nu avi's en geen mkv's. Maar het principe blijft hetzelfde, als de DLNA server de avi niet indexeert moet je mogelijk een MIME type toevoegen in de settings. Of alles renamen naar mkv, werkt soms ook, maar kan ook problemen geven omdat je de boel belazerd uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door lexi op 12-10-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Wat ik niet begrijp is dat zelfs als NZBget uit is gezet of er valt niets te downloaden je als nog heel veel cpu usage ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/995/nzbget.png

En weet iemand hoe het zit met licenties van surveillance station. Kan je die ook overzetten naar een andere NAS zonder problemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chadi op 12-10-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

@Chaid: wat bedoel je met uitgezet? En kan het zijn de nzbget nog bezig is met parren/rarren/iets in die richting?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Plint schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:52:
klopt helemaal, ik probeer nu via de bestandsbrowser van synology en dan gaat het wel gewoon snel.

Zijn het dan windows / router instellingen waar ik moet zoeken?

edit: via de Mac gaat het ook zonder laden.
gebruik je Windows xp? die heeft nl niet de nieuwste Samba

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:49
Ik twijfel en twijfel, sta op het punt mijn 3e Synology product te kopen (DS106j, DS107+ en nu door naar DS211) maar ik dub over de schijven.

Ik wilde twee maal de WD20EARX bestellen omdat ik daar positieve verhalen over las, maar wilde graag nog even de ervaring vragen van bezitters van deze setup. Kan ik gerust de WD20EARX erin hangen? Zijn er mensen bij wie deze setup complicaties / underperformance oplevert of loopt het gewoon zoals het moet?

En verder, SATA3 schijven in een SATA2 device als een DS211 geeft toch geen problemen?

edit: lama, de schijf staat gewoon op de comaptibility list van synology zonder enige op- of aanmerkingen, DS211 met 2 x WD20EARX gaat het worden! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door coyote1980 op 13-10-2011 11:04 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
@TheNymf: Nee windows 7 64bit. Omdat ik gister een hdd vastloper had heb ik het volume verwijderd en opnieuw aangemaakt. (dit duurde 7 uur voor een 2TB) :? Nu lijkt het wel goed en snel te gaan.

Maximale snelheid die ik nu haal is 30 MB/s Gigabit netwerk en Jumbo size op 9000. Is dit nog op te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 23:23
Gisteren een mail naar sww.nl gestuurd over de voorraad van de DS211.
Ik kreeg netjes een mail terug dat ze geen voorraad meer houden omdat de ds211 EOL is en binnen kort de ds212 binnen gaat komen. (vanaf 26/10)
Nu even twijfel of ik nu een ds211 tegen gereduceerde prijs op de kop ga tikken of wacht op de ds212....

Er is niet zoveel concreets te vinden over de ds212. In ieder geval USB 3. OP de ene site staan hogere proc snelheden, anderen houden het op 1,6Ghz.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Spidey schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:
...dat de ds211 EOL is en binnen kort de ds212 binnen gaat komen. (vanaf 26/10)
lol

zat met een vol winkelmandje voor het uitchecken en zat al wat te googlen op DS212, dank voor het meedelen, nu wacht ik nog even op de DS212!

Vast SATA3 600 ipv SATA2 300 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32

Lief Adje

Love is in the air

coyote1980 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

lol

zat met een vol winkelmandje voor het uitchecken en zat al wat te googlen op DS212, dank voor het meedelen, nu wacht ik nog even op de DS212!

Vast SATA3 600 ipv SATA2 300 e.d.
http://www.simet.com.tr/d...5A31-F1217911C2F32420.pdf

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Plint schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:21:
@TheNymf: Nee windows 7 64bit. Omdat ik gister een hdd vastloper had heb ik het volume verwijderd en opnieuw aangemaakt. (dit duurde 7 uur voor een 2TB) :? Nu lijkt het wel goed en snel te gaan.

Maximale snelheid die ik nu haal is 30 MB/s Gigabit netwerk en Jumbo size op 9000. Is dit nog op te krikken?
ja, heb je jumbo frames op het hele traject aanstaan?

dus de MTU van de PC, de switch én de NAS? Anders wordt het waarschijnlijk alleen maar langzamer

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Nieuwe DS212+
Niet zo spectaculair als de DS212. Wat ik miste op de DS211 was snelle externe toegang (Esata of USB3.0)
Zit nu op DS212
Hier link naar specs DS212+
http://www.simet.com.tr/d...A198-D0E22E4EC74172C7.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
TheNymf schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:44:
[...]

ja, heb je jumbo frames op het hele traject aanstaan?

dus de MTU van de PC, de switch én de NAS? Anders wordt het waarschijnlijk alleen maar langzamer
Ja alleen de MTU van de router(Netgear3700) kan maximaal maar op 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
nou, lekker dan...

net een 211+ binnen
werken doet die gelukkig wel :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ach, met een DS211 heb je zeker wel een goede NAS hoor :)
Als ik de specs zo even snel bekijk zijn de DS211 en DS212 vrijwel gelijk. Ervan uitgaande dat de CPU in beide gevallen dezelfde is (Intel Atom 1.6GHz geloof ik?), en geheugen van hetzelfde type en snelheid.

Op het eerste gezicht zijn de upgrades van de DS212: USB3.0, SD slot, gemiddeld 4 watt minder verbruik, grotere fan (Zie geen geluidsniveau vermeld bij de DS212, waarschijnlijk ook wat lager) en 0,26 KG zwaarder.
En een iets hogere doorvoersnelheid, procentueel gezien wel aardig, maar in de praktijk zal je dat denk ik niet eens merken.

Toch eens nadenken of de DS212 een leuke upgrade gaat zijn, en dan mijn DS209 bij mijn ouders als backup neerzetten ofzo.
Vooral omdat de DS212 native de Plex mediaserver kan draaien .. :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Wat wel interessant is is dat in die PDF de DS212 wordt neergezet als 1.6GHz machine. Terwijl de eerste webshops hem (de DS212, niet de '+'-versie) al als 'verwacht' aanbieden met een 2.0GHz processor.

2GHz zou erg leuk zijn natuurlijk, al zal 1.6GHz al een wereld schelen met de DS107+ die er nu staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

1.6 GHz is de DS212
2GHz is de DS212+

Dus dat lijkt mij dan een fout van de webshop.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 19-09 20:12
Zo te zien gaat de DS212+ ook Wake on LAN ondersteunen: ideaal voor gebruikers die de NAS niet 7x24u hebben aanstaan.

Ook is het verbruik erg netjes: 7.9W.
M'n DS-110J verbruikt 9W (de DS211+ 13W).

[ Voor 26% gewijzigd door wezep op 14-10-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 19-09 20:12
Wie heeft ervaring met een USB geluidskaart icm een Synology NAS?
Zo ja, welk merk USB geluidskaart gebruik je?
Zit te denken om een Synology Remote te halen, maar een Terratec of Creative is een stuk goedkoper.
Enigste wat je dan mist is de remote, maar waarschijnlijk wordt deze toch amper gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:44:
Zit te denken om een Synology Remote te halen, maar een Terratec of Creative is een stuk goedkoper.
Enigste wat je dan mist is de remote, maar waarschijnlijk wordt deze toch amper gebruikt.
hars73 in "Het grote Synology topic deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Helaas is mijn synology ds211 overleden en moet ik hem terug sturen naar de winkel.
Vorige week was ook 1 hd gecrashed en die haalde ik eruit en vervolgens deed de nas helemaal niks meer.

Pechvogel ben ik want ik lees dat er weinig zijn die echt hardware problemen hebben met de synology servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Plint schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

dan heb jij niets aan jumbo frames, lijkt me eerder een vertragende factor

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

wezep schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:44:
Ik heb er geloof ik een van Trust. Werkt prima. Ik heb een kabeltje naar de versterker lopen en bedien de muziek via de android app op mijn telefoon. Werkt soepel genoeg voor mij.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Plint schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:32:
Iets met klok en klepel...tenzij je een Gigabit verbinding met Internet hebt...je hebt het over de MTU instellingen van je WAN poort, je switch geeft het echt wel gewoon aan LAN kant door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 17:27
eggda schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:44:
Mijn 210j ging nooit in hibernation doordat ik SqueezeCenter erop draai. Nu besloten deze en deze handleiding te volgen om de DiskStation te laten hibernaten en SqueezeCenter en de SWAP file van een USB-stick te laten draaien.

Dat werkt... mijn DiskStation gaat in hibernation, maar als ik 'm nu afsluit (Shutdown in web-gui, CLI: poweroff of via het power-schedule), dan start ie gelijk weer op. In de log staat "Diskstation shutdown abnormally", maar verdere info ontbreekt. Ik heb de optie 'Auto restart na powerfailure' uitgeschakeld.

Iemand dit eerder bij de hand gehad?
opgelost voor de geinteresseerden... Het swappen van de USB stick was de boosdoener, enkel SqueezeCenter verplaatsen naar een USB stick laat HDD hibernaten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Goed dat ik dit lees, mijn disks willen ook niet slapen en ik dacht aan externe connecties. Maar het is waarschijnlijk een van de syno apps (SABNZB die pollt op een van de dirs of er nog nzbtjes klaarstaan bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Largo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:57:
Goed dat ik dit lees, mijn disks willen ook niet slapen en ik dacht aan externe connecties. Maar het is waarschijnlijk een van de syno apps (SABNZB die pollt op een van de dirs of er nog nzbtjes klaarstaan bijvoorbeeld?)
Log files naar externe usb laten wijzen helpt, zo heb ik bv ook de watchdir daar heen laten wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
lier schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Iets met klok en klepel...tenzij je een Gigabit verbinding met Internet hebt...je hebt het over de MTU instellingen van je WAN poort, je switch geeft het echt wel gewoon aan LAN kant door.
een klepel was het, ik zat inderdaad bij WAN te kijken. Op internet las ik dat Hij MTU jumboframes ondersteund tot 9000, je kan het alleen niet instellen.

Echter haal ik nog steeds geen snelheden boven de 30MB/s..
Windows verkenner is op dit moment ook weer traag..gister avond ging dit gewoon prima! Dus dit ook maar weer opzoeken.

edit:
Ben nu 40GB aan kleinere files aan het kopiëren, dit gaat met 1,08MB / s :'(
Dit is toch niet normaal?!

edit2:
Na een windows restart weer op normale snelheid a 25MB/s

[ Voor 12% gewijzigd door Plint op 14-10-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
erikafoort schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:55:
[...]

Ik gebruik deze icm met een 2411+, de synology komt zelf met de info dat ie ca 1600 seconden hier op kan doorgaan. Ik heb hem op 30 seconden na stroomuitval op uitschakelen staan, dat moet voldoende zijn.
Door oplettendheid van Thalaron, ik heb deze UPS.

@Thalaron; dat is inderdaad met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Plint, werk je (nog steeds) in een single disk setup? Ik verwacht dat je bij gebruik van meer disks een hogere snelheid gaat halen. Test (anders) ook eens met FTP en/of met een liveCD op je pc om wat uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Spidey schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:
Gisteren een mail naar sww.nl gestuurd over de voorraad van de DS211.
Ik kreeg netjes een mail terug dat ze geen voorraad meer houden omdat de ds211 EOL is en binnen kort de ds212 binnen gaat komen. (vanaf 26/10)
Nu even twijfel of ik nu een ds211 tegen gereduceerde prijs op de kop ga tikken of wacht op de ds212....

Er is niet zoveel concreets te vinden over de ds212. In ieder geval USB 3. OP de ene site staan hogere proc snelheden, anderen houden het op 1,6Ghz.
Ik had precies hetzelfde ;-) Ze zeiden dat ik anders de QNAP 219P kon bestellen, maar ik wacht toch liever op de DS212+. Nog iets van 3 weken wachten dan zou die leverbaar zijn volgens SWW. Er is echter vrij weinig info over te vinden op het net.... bijvoorbeeld wat voor CPU erin zit? Ik neem aan single-core Atom. En ik heb me suf zitten zoeken naar iets van reviews, maar die komen waarschijnlijk pas als dat ding echt uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Plint schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:15:

edit:
Ben nu 40GB aan kleinere files aan het kopiëren, dit gaat met 1,08MB / s :'(
Dit is toch niet normaal?!
Kleine bestanden kunnen een lagere doorvoersnelheid veroorzaken (harde schijf moet telkens begin en einde van bestand schrijven, in plaats dat hij gewoon data kan overpompen)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
toch weer even een bump met mijn eigen vraag;

als ik mijn tmp directory bekijk is die 2,9 gb groot. dat klopt aardig, ik heb begrepen dat by default de /tmp de helft van je intern geheugen is.

nu draai ik newznab, wat perfect gaat tot optimizing DB begint. op dat moment gaat SQL echt een boatload aan troep in die /tmp dir stoppen, waardoor die vrijwel meteen vol zit. oftewel, alles loopt vast. de enige oplossing voor mij is dan een killall mysqld.

kan ik nu het beste de mysql ini files aanpassen, of detmp dir vergroten? ik zit gewoon vast :/

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Misschien een domme vraag of een vraag waar ik met de JUISTE zoekcommando's WEL het antwoord had kunnen vinden:

Ik heb nu Sabnzbd draaien op mijn Synology (DS411+II) samen met oa. Sickbeard, spotweb en couchpotato.

Downloaden met Sickbeard gaat perfect, enkel na het downloaden, repareren, uitpakken etc komt er in het mapje waar hij heen download naast het film bestand ook de .nzb file en een .srr file te staan.

Na het handmatig voeren van sabnzbd met een .nzb file of het downloaden via spotweb, laat hij het .nzb bestand vrijwel nooit staan en een .srr bestand heb ik op deze manier al helemaal niet kunnen vinden.

Is er een manier om deze (nutteloze?) bestanden automatisch te verwijderen na het downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
TravockMD schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:26:
Misschien een domme vraag of een vraag waar ik met de JUISTE zoekcommando's WEL het antwoord had kunnen vinden:

Ik heb nu Sabnzbd draaien op mijn Synology (DS411+II) samen met oa. Sickbeard, spotweb en couchpotato.

Downloaden met Sickbeard gaat perfect, enkel na het downloaden, repareren, uitpakken etc komt er in het mapje waar hij heen download naast het film bestand ook de .nzb file en een .srr file te staan.

Na het handmatig voeren van sabnzbd met een .nzb file of het downloaden via spotweb, laat hij het .nzb bestand vrijwel nooit staan en een .srr bestand heb ik op deze manier al helemaal niet kunnen vinden.

Is er een manier om deze (nutteloze?) bestanden automatisch te verwijderen na het downloaden?
Niet alleen met zoeken hoor: Sanbznd>Instellingen>Algemeen>Afstelling>Opschoon lijst

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
OMG :X

En ik zit allemaal moeilijk te zoeken.. Heb in sabnzbd gekeken bij taakplanner en sorteren... Ook Sickbeard had ik al bijna vervloekt... :P

Dank je voor je supersnelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb audio/photo/file station op de standaard poorten draaien.

Bij hotspots in hotels bijvoorbeeld staan alleen port 80 en 443 open en werkt alleen photo station (port 80).

Is er een manier om ook de andere poorten 500x en 700x via port 80 of 443 te laten lopen? (tunneling)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pff, ik heb paar Mac's via chronosync gebackupped op de 1511+, maar ik wil die oude backups deleten en opnieuw beginnen maar het Deleten gaat zooooooo traag !! 120gig bootdrive deleten duurt waarschijnlijk 2 dagen, het gaat NIETS vooruit! Op het forum van synology zie ik nog mensen met die probleem?

Normaal is dat toch niet? Wat kan je eraan doen?
ik heb nog maar 120gig vrij van de 12tb, ik weet dat hij dan traag wordt maar dit is echt onmenselijk. Zelfs een enkele file deleten duurt paar seconden.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:53:
Pff, ik heb paar Mac's via chronosync gebackupped op de 1511+, maar ik wil die oude backups deleten en opnieuw beginnen maar het Deleten gaat zooooooo traag !! 120gig bootdrive deleten duurt waarschijnlijk 2 dagen, het gaat NIETS vooruit! Op het forum van synology zie ik nog mensen met die probleem?

Normaal is dat toch niet? Wat kan je eraan doen?
ik heb nog maar 120gig vrij van de 12tb, ik weet dat hij dan traag wordt maar dit is echt onmenselijk. Zelfs een enkele file deleten duurt paar seconden.
Via console 'rm -rf /de/map/' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 04:42:
[...]

Via console 'rm -rf /de/map/' ?
ik denk dat hij het via osx probeert te verwijderen ja, way natuurlijk het probleem is

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Na ruim anderhalve maand "trouwe" dienst heeft mijn DS411+II gisteren de geest gegeven. Als ik 'm op wil starten blijft de blauwe led een paar seconden branden, maar gaan daarna gewoon weer uit. Het loskoppelen van de schijven biedt geen soelaas, dus ik ga nu maar eens RMA aanvragen...
Niet echt een positieve eerste ervaring met Synology dus, maar ms heb ik gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Via de downloadpagina van datasheets een nieuw model gevonden, de DS712+
http://ukdl.synology.com/...DS712+_Data_Sheet_nld.pdf

Zijn ook al prijzen van bekend.
pricewatch: Synology Disk Station DS712+

[ Voor 33% gewijzigd door abusimbal op 16-10-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Shiverzz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:08:
Na ruim anderhalve maand "trouwe" dienst heeft mijn DS411+II gisteren de geest gegeven.
Ik heb soortgelijk iets gehad met een DS 411+, bleek dat de power supply niet helemaal toereikend was. Deze is kosteloos vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
Elke keer als ik de bestandsbrowser open dan krijg ik de melding: De bewerking is mislukt.
Overigens kan ik geen problemen ontdekken, alles werkt verder prima. Echter wel vervelend om een foutmelding te krijgen elke keer.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

DSM 3.2
Synology 211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

De browser probeert contact te maken met de schijven op je computer, zodat je gemakkelijker heen en weer kunt kopiëren. Wellicht wordt die toegang geblokkeerd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
timovd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:19:
De browser probeert contact te maken met de schijven op je computer, zodat je gemakkelijker heen en weer kunt kopiëren. Wellicht wordt die toegang geblokkeerd.
Het lijkt aan firefox 7 te liggen. Geen problemen met Safari. Daar zijn de lokale mappen op de computer wel te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:18
Heeft iemand een idee waarom ik op mijn Synology wel een index.html kan hosten, maar als ik dit hernoem naar index.php gaat het mis. Beetje cryptisch, maar PHP draait gewoon bij mij, maar krijg het niet aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Floppie schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Het lijkt aan firefox 7 te liggen. Geen problemen met Safari. Daar zijn de lokale mappen op de computer wel te benaderen...
Is een bekend probleem van Mozilla browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Sinds de upgrade naar DSM 3.2 heb ik problemen met de printserver. De printer (Samsung CLP315) en drivers zijn onveranderd, alleen firmware van de Syno 209+ II is veranderd. Opnieuw toevoegen etc geeft geen resultaat, idem bij opnieuw insralleren drivers.

Het probleem is dat er blijkbaar willekeurig printjobs blijven hangen. Op de Pc is de queue leeg, de Syno geeft aan dat deze bezig is met verwerken en daar blijft het bij...geen actie van de printer.

Aangezien ik begrepen heb dat er een nieuwe printserver versie op de Syno is toegevoegd in 3.2, kan ik via de commandline evt. checken of deze wel goed werkt? Ook op het Syno forum komt men er niet uit, ook de ticket by Syno niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

lier schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Ik heb soortgelijk iets gehad met een DS 411+, bleek dat de power supply niet helemaal toereikend was. Deze is kosteloos vervangen!
Heb jij van Synology zelf een nieuwe toegestuurd gekregen of via de winkel geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
@Lier; ftp ga ik deze week even proberen.

Als ik boot op Osx dan haal ik 80 a 90 MB/s bij grote files dus dat gaat nu lekker!
Ben nu mijn Music library aan het overzetten en dat zit gemiddeld rond de 60MB/s. Hier heb ik vrede mee en ga al het kopieer werk gewoon in Os x doen. Windows later maar uitzoeken.

Moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn DS1511+ en dat ik alles centraal kan opslaan. Ook alle extra mogelijkheden zien er veelbelovend uit. Daarbij moet ik wel zeggen dat het voor een leek als ik toch aardig pittig is. Ik ben er nu al een paar dagen mee bezig.. Heb SABnzbd nu goed ingesteld maar couchpotato lukt me dan weer niet. (unable to connect with sab)

dan moet ik nog mijn itunes library aanpassen en centraal voor elk apparaat in huis instellen...pfff veel leeswerk!! ben blij als ik alles goed aan de praat heb in ieder geval :)

Edit: Zijn er trouwens mensen die hun itunes library op de nas hebben staan die ze dan met meerdere apparaten kunnen benaderen? en zet je dan de hele library in de map die de Diskstation aanmaakt met de controlpanel\itunes functie?

[ Voor 11% gewijzigd door Plint op 16-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Edgarz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:29:
Sinds de upgrade naar DSM 3.2 heb ik problemen met de printserver. De printer (Samsung CLP315) en drivers zijn onveranderd, alleen firmware van de Syno 209+ II is veranderd. Opnieuw toevoegen etc geeft geen resultaat, idem bij opnieuw insralleren drivers.

Het probleem is dat er blijkbaar willekeurig printjobs blijven hangen. Op de Pc is de queue leeg, de Syno geeft aan dat deze bezig is met verwerken en daar blijft het bij...geen actie van de printer.

Aangezien ik begrepen heb dat er een nieuwe printserver versie op de Syno is toegevoegd in 3.2, kan ik via de commandline evt. checken of deze wel goed werkt? Ook op het Syno forum komt men er niet uit, ook de ticket by Syno niet....
ah ik heb het zelfde met een Samsung ml1640 laser printer.. dacht dus dat het aan windows lag , maar het ligt dus aan de firmware van Synology !

Stom dat ik niet hier even heb gekeken ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Edgarz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Is een bekend probleem van Mozilla browsers.
Volgens mij niet. Die melding komt doordat Java niet draait in Firefox 7. Je zou kunnen proberen om de nieuwste Java te installeren. Anders kan je ook bij, Opties -> Andere -> bladeren in lokale... uitvinken, om de melding te laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:03
Edit: Reeds opgelost, reset verhielp het issue (HDD 8 = vol... was echter geen HDD numero 8 meer aanwezig)

--

Echter... Mijn Syno was tijdje terug vastgelopen (ofja, uitgevallen door stroom uitval).

Sindsdien staat hij 4 sessies met data "copying/moving" aan te geven (hiermee was ik bezig tijdens de uitval).

De betreffende handeling is constant aanwezig. als ik de overdracht annuleer door kruisje of handmatig blijft het staan (gaat weg, na refresh van safari is het terug). Tevens NAS uitgeschakeld.. alle USB devices losgekoppeld en opnieuw opgestart. Blijft copying/moving aangeven... Iemand enig idee? (Heb tevens Synology Support een mail gestuurd. Mocht ik daar antwoord op krijgen laat ik het hier weten!!! :>

Wordt tijd dat mijn UPS komt :+
Laatste stroomuitval vond mijn NASje niet leuk 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Thalaron op 17-10-2011 06:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Zoek me een kramp maar kan geen oplossing vinden.....hopelijk kunnen jullie me helpen.
Sinds een week een DS211. Na flink wat uitzoekwerk is het gelukt om FTP acces, DS audio en DS File te kunnen benaderen op interne netwerk en via extern. Echter Photo station 5 wil maar niet werken. Poort 80 staat in de router doorgezet (net als de overige benodigde poorten). Als ik in DSM3.2 op de photostation link klik dan geeft de browser de melding dat hij niet kan verbinden. Een account aanmaken in photo station heb ik zodoende nog nooit kunnen doen. Van buiten met bv DS photo probeer ik altijd in te loggen met mijn admin account zonder resultaat (maar lijkt logisch als het intern niet eens lukt).
Nu heeft de nas nog zo'n 20000 miniaturen te gaan van mijn geuploade foto's. Zou het daar wellicht aan kunnen liggen?
Ik heb overigens ook de extra regels aangemaakt in de routerconfiguratie optie in de NAS op poort 80 en 443 (standaard opties voor Photo Station). Als ik die controleer met de verbinding optie in dat scherm dan geeft de poort 80 na een tijdje mislukt. Maar zowe3l met die regels aangevinkt of uit werkt het niet.
Heeft iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb een vraag die misschien een klein beetje aansluit op de vraag hierboven. Ik wil binnenkort mijn Photostation aanzetten (ik gebruik DSM 3.1 op een 210j) voor gebruik op een Android tablet. Nou heb ik erg veel foto's en weet dat ie dan eerst gaan indexeren om thumbnails aan te maken en dat dat gerust een week of langer kan gaan duren.

Maar voor de toekomst, als ik nieuwe foto's toe wil voegen, moet ik dat dan doen via de bestandbrowser in DSM? Worden er dan direct nieuwe thumbnails aangemaakt voor de nieuwe foto's? En als ik dat nou gewoon zou doen via een windows share in de windows verkenner, kan ik dan handmatig indexeren voor alleen de nieuwe foto's of gaat ie dan alles opnieuw indexeren (en dus weer weken bezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
hars73 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:22:
Ik heb een vraag die misschien een klein beetje aansluit op de vraag hierboven. Ik wil binnenkort mijn Photostation aanzetten (ik gebruik DSM 3.1 op een 210j) voor gebruik op een Android tablet. Nou heb ik erg veel foto's en weet dat ie dan eerst gaan indexeren om thumbnails aan te maken en dat dat gerust een week of langer kan gaan duren.

Maar voor de toekomst, als ik nieuwe foto's toe wil voegen, moet ik dat dan doen via de bestandbrowser in DSM? Worden er dan direct nieuwe thumbnails aangemaakt voor de nieuwe foto's? En als ik dat nou gewoon zou doen via een windows share in de windows verkenner, kan ik dan handmatig indexeren voor alleen de nieuwe foto's of gaat ie dan alles opnieuw indexeren (en dus weer weken bezig).
Nope. Doe je het beste via Synology assistant, dan doet je computer het en ben je snel klaar. Geldt dus voor nieuw over te zetten foto's en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

maartend schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:25:
[...]
Nope. Doe je het beste via Synology assistant, dan doet je computer het en ben je snel klaar. Geldt dus voor nieuw over te zetten foto's en filmpjes.
Dan zet ik Photostation eerst wel aan zodat ie alvast de huidige foto's kan gaan indexeren. En dan gebruik in de assistent wel voor nieuwe foto's in de toekomst. Is het trouwens nog verstandig om DSM 3.1 te gaan updaten naar 3.2 voor deze toepassing?

EDIT: Zie trouwens net dat je in 3.2 bij de DLNA instellingen ook andere mappen kunt indexeren, naast de drie standaard mappen! Begrijp ik daaruit dat er geen symlink meer nodig is?

Ik haal dit trouwens net van de Synology website over het uploaden.. ik ga maar eens wat proberen:

Photo Station biedt flexibele uploadkeuzes. Breid uw collectie uit en voeg foto’s toe via Photo Station, Bestandsbrowser, Synology Assistant of DS photo+. Werk uw album onmiddellijk bij in Photo Station met de nieuwe directe uploadfunctie. Maak nieuwe albums in de Bestandsbrowser door uw foto’s of video's in mappen te organiseren en upload ze naar de gedeelde map “photo”. Dankzij de HTML5-techonologie kunt u de afbeelding zelfs van de map op uw pc rechtstreeks in de Bestandsbrowser slepen. DiskStation zal automatisch de miniaturen van de foto’s converteren zodra nieuwe foto’s zijn geüpload.

De Synology Assistant is een andere manier om foto’s te uploaden, zonder de beheerinterface te starten. Kies gewoon de Photo Uploader-toepassing in Synology Assistant en er verschijnt een wizardachtige intuïtieve gebruikersinterface. Door Photo Uploader wordt het uploadproces vereenvoudigd en kunt u foto’s en video’s publiceren zonder dat u een browser nodig hebt. Photo Uploader converteert bovendien de miniaturen van foto’s en video’s door gebruik te maken van het berekeningsvermogen van uw computer om het volledige proces te versnellen. Deze compacte toepassing wordt geleverd met complete voorbeeldweergave van miniaturen en videokwaliteitselectie.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd probleem hier sinds DSM 3.2 erop staat, wanneer ik files wil overzetten van de pc naar de DS1010(4x WD 2TB EARS & 1x WD 2TB EARX) beginnen alle HD leds (nas) activiteit te tonen, echter er is geen netwerk overdracht te bespeuren, na een hele tijd wachten ( minimaal 10 min) komt de overdracht alsnog op gang, en dat gaat dan met de snelheden die ik voorheen ook kende.

Het probleem is met de windows verkenner, filezilla, filestation identiek, ook het aanmaken van een drive letter in windows voor de nas stuit op hetzelfde probleem.

Voorheen schoot de bestandsoverdracht altijd meteen op gang, nu is dat lange wachten echt niet aan mij besteed, het gekke is dat mijn oudje DS 409 nu ook op DSM 3.2 staat en daar geen last van heeft, in hetzelfde netwerk.

Bizar, en je kan natuurlijk niet terug naar de vorige firmware, die het goed deed.
Iemand een idee, wat hier aan de hand kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:51:
[..]Bizar, en je kan natuurlijk niet terug naar de vorige firmware, die het goed deed.
Iemand een idee, wat hier aan de hand kan zijn ?
Jawel hoor, kan prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

sanderdw schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:38:
[...]

Volgens mij niet. Die melding komt doordat Java niet draait in Firefox 7. Je zou kunnen proberen om de nieuwste Java te installeren. Anders kan je ook bij, Opties -> Andere -> bladeren in lokale... uitvinken, om de melding te laten verdwijnen.
Done that...draai altijd laatste versies :-)
Melding maakt mij niet uit overigens, gebruik deze manier vrijwel niet.
Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.