Krassen op nieuwe Hdd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:31
Ik heb net een nieuwe Hitachi 2TB binnen. Ik pak hem uit en zie dat op beide kanten ontzettende krassen zitten, is dit normaal ?! (door het productieproces o.i.d.)

Anders gaat deze direct weer retour
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-g_nwYkX3E2g/TpV7_aLCf7I/AAAAAAAAA44/lByTuynCGOo/s400/IMG_1098%25255B1%25255D.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er zit nog verf op die krassen, dus ik denk dat het door het productieproces komt. Maar misschien is het een refurb? Ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ziet er wel uit alsof het gebeurd is voordat het ding een kleurtje kreeg, dus ik gok idd op productieproces. Daarbij komt het met de buitenkant toch niet zo nauw...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wat voor type is het ?
Ik heb zelf ook een recencte Hitachi (7k3000 2Tb) kan eens kijken of die zijkant er ook zo uitziet. (kan pas vanavond)

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 12-10-2011 13:46 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:07

Aganim

I have a cunning plan..

Daarbij komt het met de buitenkant toch niet zo nauw...
Mja, maar als het een teken is dat deze schijf al het één en ander aan mishandeling heeft doorstaan in de fabriek, dan loop je wel risico op vroegtijdige defecten. Met een beetje pech gaat je schijf RMA en krijgt je te horen dat het een gevalletje user-abuse is.

Hierbij wil ik niet zeggen dat het in dit geval ook zo is, het is slechts om te illustreren dat de staat van de buitenkant best van belang zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
Ik denk dat dit overblijfsel is van het frees/giet/productie process om de behuizing te maken. Dit levert voor de schijf geen problemen op. Het scheelt de fabrikant (en dus de klant) geld om dit niet verder af te werken. Zo is in een auto ook het motorblok niet helemaal glad aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Hitachi HDS722020ALA330 type DK7SAA200

Heb net even op een andere maxtor hdd gekeken maar daar zie ik niks geen krassen.
Heb inmiddels even de winkel gemaild met foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
Ik zie dit zo vaak op HDD's, en ik krijg er in het DC aardig wat in me hand.
Dat de buitenkant een paar krassen heeft zegt sowieso maar weinig of er op dat tijds moment ook al platters oid in zaten. Gewoon gebruiken dus, de foto heb je al dus je bent ingedekt. Desnoods stuur je de foto even naar je retailer voo de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja dit is redelijk normaal. De behuizing wordt eerst gegoten. Uitstekende delen worden handmatig grof verwijderd (met een slijptol of vergelijkbaar). Dan gaat er een kleurtje overheen en daarna wordt de binnenkant met een frees nauwkeurig uitgefreesd. Kan geen kwaad. Dit is tijdens het productieproces van de behuizing ontstaan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Heb dit wel vaker gezien, navraag leverde mij op dat het productie proces is. Had een hele lading van 40 schijven die er zo uit zagen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ja goeie inderdaad.

Ik denk zelf dat de hdd verder prima is. Op internet kon ik zo 123 niet zo snel vinden dat meer mensen dit hebben meegemaakt vandaar hier effe posten. Ik zal het deze maand in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

test hem via HD Tune (Pro) zou ik zeggen. Dan weet je het zeker.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is gewoon van de borstel/slijpsteen die daar de giet-bramen weg poetst niets aan de hand. heeft gewoon met het gietproces te maken.

De behuizing is maar een simpel stuk aluminium dat alleen op de nodige plekken met precisie CNC-machines word nabewerkt (denk aan de plaats waar de bewegende delen gemonteerd moeten worden).

Sorry e-vix :F

[ Voor 17% gewijzigd door warhamstr op 12-10-2011 13:56 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Sc0rPi0N schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:52:
test hem via HD Tune (Pro) zou ik zeggen. Dan weet je het zeker.
Ga ik doen!

Thanks iedereen voor de rappe feedback! :)
Mocht er iets mis zijn, dan zet ik het wel in het desbetreffende topic daarvan.

Wat mij betreft slotje.

[ Voor 29% gewijzigd door Plint op 12-10-2011 13:56 ]

Pagina: 1