Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
Tsurany schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:10:
Lijkt me sterk dat het aan de router ligt, als de juiste poorten geforward zijn zou je dat probleem niet moeten hebben.
Zie eerdere posts. Bekende problemen met D-Link routers.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40

lier

MikroTik nerd

kraades schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:28:
Als het te maken heeft met vpn-passthrough dan kan het bij meerdere routers optreden.
offtopic:
even uit mijn hoofd: GRE poort 47

Beste is om te controleren of het lokaal wel werkt (je kan dan ook gelijk sniffen over welke poorten wat gaat) om een router uit te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 11-01-2012 11:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja oke, bij crappy routers zal je er last van hebben. Maar lijkt me logisch dat mensen geen VPN gaan gebruiken over een router die dat niet ondersteund?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
kraades schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:28:
[...]

Wat hier hielp was GRE als protocol in forwarding rules zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15x001u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrath
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07-2024
Hoi. ik wil een synology NAS gaan kopen en twijfel tussen een + versie en een j versie.
Op dit moment heb ik een 100Mbit internet verbinding. Ik verwacht binnenkort een verhoging naar 500 Mbit.

Nu heb ik mij wel eens laten vertellen dat een tragere (J) nas niet zo snel zou kunnen downloaden van nieuwsgroepen en torrents dan een + versie.
Heb ik een + versie nodig? Of voldoet de J versie?

Waar ga ik absoluut een voordeel merken als ik de + versie neem inplaats van de J versie ?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Simpel overzichtje van een DS212:

DS212J
-CPU 1.2GHz
-RAM DDR2 256MB

DS212
-CPU 1.6GHz
-RAM DDR3 256MB

DS212+
-CPU 2.0GHz
-RAM DDR3 512MB

Vind je vergelijking wel van het ene naar het andere uiterste, zou bijna het idee hebben dat je niet van het bestaan af weet van gewone versies.
Als je deze vergelijking maakt zul je vast wel budget hebben voor een plus versie en dan zou ik niet eens twijfellen en direct de plus versie aanschaffen.

De J versie heeft gewoon minder aan boord en zal sneller tegen z'n limiet qua resources aanlopen wat de nodige problemen met zich mee kan brengen. Ik weet ook niet wat je er precies mee wilt doen maar ik zou zoiezo geen J nemen. Ervaring van Synology forum members leert dat gebruikers die een J aangeschaft hebben hier al snel spijt van hadden en hem inruilde voor een gewone of plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48
Vind dat een beetje kort door de bocht want het is maar net wat je er van wil / verwacht.

Ik heb een j versie die niet constant staat te werken (downloaden / back-uppen). Hij mag er dus best iets langer over doen, want ik gebruik hem toch niet altijd. Dat geldt voor zowel het downloaden / uitpakken van bestanden als voor het kopiëren van foto's vanaf mijn pc bijvoorbeeld.

Dus waarom je dat aan duidt als "sowieso" niet nemen?

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 11-01-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:32:
Vind dat een beetje kort door de bocht want het is maar net wat je er van wil / verwacht.

Ik heb een j versie die niet constant staat te werken (downloaden / back-uppen). Hij mag er dus best iets langer over doen, want ik gebruik hem toch niet altijd. Dat geldt voor zowel het downloaden / uitpakken van bestanden als voor het kopiëren van foto's vanaf mijn pc bijvoorbeeld.

Dus waarom je dat aan duidt als "sowieso" niet nemen?
Ik zeg niet dat hij slecht is maar gezien de vraagstelling zal er wel budget zijn voor een plus versie (anders noem je hem niet) op die manier ben ik tot sowieso niet gekomen.
Als ik naar me zelf kijk qua verwachtingen plus de ervaring welke andere hebben zou ik het een volgende keer ook zeggen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrath
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07-2024
Er is zeker wel budget voor een plus versie; maar ja als de meerwaarde beperkt is dan is dat natuurlijk snel bespaard. Ik vind het wel van belang dat je zegt dat veel van de ''j' aankopers hier naderhand spijt van krijgen. Dat zou ik ook niet willen. Ik ga er nog wat verder op studeren maar ik neig nu wel sterker naar de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Malarky schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:47:
[...]

Veel geprobeerd op beide protocollen op meerdere vpn packages versies. Blijf maar verbinden op interne ip adressen, heb het opgegeven.

Edit: en ja ik weet waar ik mee bezig ben. Draaien al weer bijna 10 Synology's onder mijn beheer en elke functie ervan wordt wel ergens gebruikt.
Gebruik het ook zonder problemen. Ik heb tijdens installeren gebruik gemaakt van een handleiding die ik ergens gevonden op het net. Bronvermelding dus niet mogelijk maar mocht hij het lezen nogmaals dank. :)

Hiermee werkte het in 1x met de TP-Link router

Synology Package Manager:
- Installeer VPN package

Instellingen-dialoog van de VPN package:
- Kies een subnet range die ongelijk is aan je LAN subnet. Wanneer je bijvoorbeeld 192.168.1.* gebruikt voor je LAN, dan kies je nu bijvoorbeeld 192.168.2.*.
- Kies PPTP als verbindingstype.

Router:
- Doe een portforward van poort 1723 TCP naar je NAS

Deze stappen zouden aan de thuiskant afdoende moeten zijn.

Windows Vista/7, ergens daar buiten op het grote boze web:
- Ga Network and Sharing Center
- Kies 'Setup a new connection of network',
- 'Connect to a workplace',
- Create new connection,
- Use my internet connection (VPN),
- Vul nu je eigen externe ip-adres/servernaam in (zonder portnummer). Vink geen van de vinkjes aan,
- Usernaam/password moet overeenkomen met een van je gebruikers zoals geconfigureerd in je Synology admin. Ik heb geen domein thuis, dus in mijn geval laat ik 'domain name' leeg.

Als je vervolgens connect, dan zijn vanaf nu je netwerkapparaten thuis via hun eigen interne ip-adres bereikbaar, dus bijvoorbeeld je router via 192.168.1.1. Magic!

De interne ip-adressen van thuis worden dus 'gemixed' met de interne ip-adressen van het netwerk van de pc waarvanaf je de VPN verbinding op gaat zetten (bv op je werk). Een punt van aandacht is dus wel dat je interne ip-adressen thuis in een andere range zitten dan die op je werk gebruikt wordt. Ik weet niet wat er gebeurt wanneer zowel thuis als op het werk de range 192.168.1.* gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Daarnaast is een 1511 naturlijk ook compleet overkill voor een normale thuissituatie. Ook synology zelf positioneert de 1511 in de professionele markt.
Ik heb één keer de fout gemaakt om een ondergedimensioneerde NAS te kopen. De 1511 (ZaZ, bedankt voor de tip) is wellicht iets doorschieten naar de andere kant, maar ik stel me voor dat ik daar minder spijt van krijg.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
mike123 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:29:
[...]

Ik heb ook de DS508 en de DSM4.0 lijkt mij ook wel wat. Het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Ik heb ook nog een DS109+ en die heeft voor zover ik weet dezelfde processor/geheugen combinatie als de DS508. Dus als ze de 9 serie een update geven zou het zo maar kunnen zijn dat ze de DS508 nog meenemen. Was ook ooit het topmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
myrath schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:00:
Er is zeker wel budget voor een plus versie; maar ja als de meerwaarde beperkt is dan is dat natuurlijk snel bespaard. Ik vind het wel van belang dat je zegt dat veel van de ''j' aankopers hier naderhand spijt van krijgen. Dat zou ik ook niet willen. Ik ga er nog wat verder op studeren maar ik neig nu wel sterker naar de plus.
Ik heb een 210j, en absoluut geen spijt van mijn keuze voor een j-versie, achteraf misschien wel beter een 4 bay kunnen kopen, aangezien ik mijn 4 TB vol heb.
Met torrent haal ik gewoon 12 MB/s, wat het maximum is op mijn 100Mbit lijn. Nieuwsgroepen gebruik ik niet, maar daar schijn je eerder tegen snelheidsbeperkingen aan te lopen, maar dat is weer op te lossen door nzbget ipv sabnzb te gebruiken zoals al heel vaak in dit topic gemeld.
Met andere dingen die ik op mijn nas doe heb ik er ook geen problemen mee dat het een j-versie is. Dat krijg je misschien wel als je een drukbezochte website host met een grote sql-database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Als ik een Time Machine user aanmaak in DSM 3.2 op een bepaalde share met een bepaalde quota. Waarom zie ik dan bij "available disk space" de ruimte van mijn GEHELE Synology NAS?? Dat gaat toch nooit goed of wel?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
Raar. Ik heb een quotum van 400 Gb ingesteld en zie bij de Time Machine voorkeuren staan dat er 429,5 Gb beschikbaar is. En als ik het verlaag naar 300Gb en opnieuw de voorkeuren open dan wijzigt dat gewoon mee. Heb je wel dat vinkje bij 'Quota inschakelen' bij de instellingen van de gebruiker aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zit de eSATA kabel bij de aankoop van de DS-212+?
Tevens dezelfde vraag voor USB3.0. Zijn deze kabels onderdeel van de montagekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
Nope..
Dat is in 1 minuut terug te vinden op de synology website:
Package Content
Main Unit X 1
Installation CD/DVD X 1
Welcome Note X 1
Assembling Kit X 1
AC Power Adapter X 1
AC Power Cord X 1
2M RJ-45 LAN Cable X 1
Je krijgt alleen de kabels die je nodig hebt.
De usb en esata poorten zijn bedoeld om een HD aan te hangen. Koop je een usb/esata casing, dan zit daar wel een kabel bij.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 11-01-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
rutgerw schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:28:
Raar. Ik heb een quotum van 400 Gb ingesteld en zie bij de Time Machine voorkeuren staan dat er 429,5 Gb beschikbaar is. En als ik het verlaag naar 300Gb en opnieuw de voorkeuren open dan wijzigt dat gewoon mee. Heb je wel dat vinkje bij 'Quota inschakelen' bij de instellingen van de gebruiker aan staan?
Nee dat werkt niet, vinkje staat gewoon aan en ik ben ingelogd onder de "Time Machine" gebruiker die ik heb aangemaakt.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 19:39
matinez schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:00:
Zit de eSATA kabel bij de aankoop van de DS-212+?
Tevens dezelfde vraag voor USB3.0. Zijn deze kabels onderdeel van de montagekit?
Nee en nee....deze zul je zelf apart moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede dankzij de hulp in dit topic ben ik er inmiddels helemaal uit dat ik een 1511+ wil gaan kopen!

Alleen...

- Welke schijven kan ik er het beste bijkopen? Ik wil optimale performance , bijvoorbeeld maximale schrijfsnelheid om zo snel mogelijk te kunnen downloaden. Mijn internetverbinding is 120 Mbits, en ik hoop in de toekomst naar 500 mbits te gaan.

Op de Synology site staat een mooi overzicht van schijven die compatible zijn. Echter, dat zijn nogal veel verschillende merken:
Hitachi
Maxtor
Samsung
Seagate
Western Digital
Fujitsu
Toshiba
Kingston

En ook verschillende types per merk, met name de keus tussen enterprise en desktop uitvoeringen.

Zou ik voor mijn doelen (zo snel mogelijk downloaden, redundante gegevensopslag (RAID5), media server, file server) niet gewoon voldoende hebben aan de desktop versies? Of zou dit de performance naar beneden halen?

En maakt het verder veel uit welk merk je dan neemt vraag ik me af? Sommige merken ken ik, andere niet echt, en het is nogal een lijst, dus lastig kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als ik me goed herinner geeft iemand hier desktop schijven tov enterprise schijven eens getest en het was verbazingwekkend dat de desktop schijven het erg goed doen. (prijs is natuurlijk ook pak beter)
Je zou het eens moeten opzoeken...

Ik persoonlijk zou het bij WD's houden... (SHR +1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, ik kan inderdaad wel wat topics vinden waar er over het verschil gesproken wordt.

Advies schijven DS211+

In dit topic worden WD en Hitachi wel als goed genoemd. Verder spreekt men als het om het verschil tussen deskotop en enterprise gaat meer over duurzaamheid dan over performance. Is dat inderdaad het verschil, dat de schijven vooral langer mee gaan?
Ook wordt er gesproken over het feit dat bij 24/7 gebruik enterpise vaak wordt aangeraden.

Nu zal ik mijn NAS 24/7 aan laten staan, maar het maakt nogal verschil lijkt me of de schijven ook constant bezig hoeven te zijn met lees en schrijfacties, dit zal immers uiteraard niet het geval zijn, de schijven zullen het grootste deel van de dag niks doen, afgezien van dagen dat er wat langere downloads lopen.

Ik zit bijvoorbeeld eens te kijken naar de Hitachi 2TB schijven die Synology aanbeveelt in combinatie met de 1511+. Dat zijn:

HUA722020ALA330 - Enterprise 2TB
HDS722020ALA330 - Desktop 2TB

Kijkend naar de datasheets voor deze 2 schijven:
http://www.hitachigst.com...ile/DS7K2000_DS_final.pdf
http://www.hitachigst.com...StarA7K2000_datasheet.pdf

lijkt me de performance inderdaad aardig gelijk?

Als dat zo is, wat kan ik dan beter nemen?
Als ik desktop schijven neem, gaan die niet ook gewoon jaren mee als ik 24/7 mijn NAS aan heb staan, maar het lang niet zo intensief zal gebruiken als in een bedrijfsomgeving?

Het prijsverschil is aanzienlijk, de desktop schijven beginnen vanaf 200 USD zo'n beetje, terwijl de enterprise variant bijna 400 USD kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Cacti, werkt als een tiet, bedankt voor de goeie uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Volgens mij was het Google die in het datacenter bijhield welke schijven kapot gingen. Uit mijn hoofd: als ze het een paar maanden doen dan doen ze het jaren, er was bijna geen verschil tussen desktop en enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 10:31
job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:49:
[...]

Met het opslaan van de logs (op een usb-stick) bedoelt men de logs van 3rd party software.
Mocht je iets hebben draaien als sabnzbd of sickbeard dan kan je hier meer over vinden:
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
De log van de dsm (het synology os) zelf kan je niet op je usbstick opslaan (en is ook niet nodig).

Vertel eens wat meer over jouw situatie?
Hoe vaak gaan de HD's naar jouw idee nutteloos aan? Welke software draai je op je nas?
Er zijn tig redenen op te noemen waarom je HD's blijven draaien, of "onnodig" aan gaan.
Om een aantal vaak voorkomende oorzaken te noemen:
pc's die ingeschakeld worden, shares die gekoppeld zijn een schijfletter, poortmap in de router naar je nas.
Thx voor de link! Deze software installeren staat nog op de todo, dus de link komt zeker van pas. Naar aanleiding van de hoeveelheid meldingen hier kreeg ik het idee dat er meer logs verplaatst werden (idd die van synology zelf, alsmede misschien /var/log/messages maar als ik je goed begrijp is dat dus niet het geval.

Ik zie nu zelf in mijn messages file dat de nas ongeveer 3x per dag uit hybernation komt om de klok te synchroniseren. Dat is eigenlijk het enige dat mij op dit moment stoort, er zijn geen netwerkschijven gekoppeld en de pc's op het netwerk staan zo'n beetje of always on, of always off.

Goed om te weten dat ik dus niets gemist heb, maar vooral moet opletten straks bij het installeren van couchpotato, sickbeard en dergelijke.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Toiletman schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Thx voor de link! Deze software installeren staat nog op de todo, dus de link komt zeker van pas. Naar aanleiding van de hoeveelheid meldingen hier kreeg ik het idee dat er meer logs verplaatst werden (idd die van synology zelf, alsmede misschien /var/log/messages maar als ik je goed begrijp is dat dus niet het geval.

Ik zie nu zelf in mijn messages file dat de nas ongeveer 3x per dag uit hybernation komt om de klok te synchroniseren. Dat is eigenlijk het enige dat mij op dit moment stoort, er zijn geen netwerkschijven gekoppeld en de pc's op het netwerk staan zo'n beetje of always on, of always off.

Goed om te weten dat ik dus niets gemist heb, maar vooral moet opletten straks bij het installeren van couchpotato, sickbeard en dergelijke.
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hij zegt dat hij het idee kreeg dat men dit deed, maar men (anderen in dit topic) had het over de logs van 3rd party apps. Hij heeft het zelf niet gedaan.

In tegenstelling wat ik in mijn vorige post zei kan je de synology logs wel verplaatsen. Standaard kan het niet, maar met rootrechten moet het prima lukken.
Dus eerst je synology bootstrappen zodat je rootrechten hebt, en vervolgens met een symbolic link de log folder doorsturen naar een usbstick. Echter is dit nogal onzinnig omdat de synology logs geen probleem vormen bij het hibernaten van de HD's.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 11-01-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:54:
Dus eerst je synology bootstrappen zodat je rootrechten hebt
Bootstrappen is om ipkg te installeren. Onder root inloggen kan al zodra je SSH (of telnet) maar hebt enabled via de admin GUI.
sverzijl schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:04:
eh, nou, zojuist even geprobeerd via de ingebouwde NZBget (van downloadstation) en daar haal ik 10MB/s.
Vanavond eens een NZBget installeren die ik kan koppelen aan Sickbeard/Spotweb.
Dat werkt in ieder geval veel sneller nu ik Sickbeard/spotweb in combinatie met NZBget heb geconfigureerd. Alleen jammer dat de Sickbeard postprocessing niet meer direct te starten is na een succesvolle download. Je moet nu de (10min?) scan interval van Sickbeard afwachten.
Of is het iemand al gelukt de Sickbeard postprocessing direct vanuit NZBget aan te roepen ?

[ Voor 52% gewijzigd door sverzijl op 11-01-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sverzijl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:41:
Bootstrappen is om ipkg te installeren. Onder root inloggen kan al zodra je SSH (of telnet) maar hebt enabled via de admin GUI.
8)7 stom van mij.
Je hebt helemaal gelijk. In elk geval, waar het om ging is dat men de logs van de synology gewoon op de standaard plek kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
job schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:41:
[...]

8)7 stom van mij.
Je hebt helemaal gelijk. In elk geval, waar het om ging is dat men de logs van de synology gewoon op de standaard plek kan laten staan.
Ok, mooi. De logs van de 3rd party apps stuur ik inderdaad al naar mijn usb stick.

http://www.mobile-harddisk.nl/blog/tag/dsm-4-0/
Synology heeft op de taiwanese website een uitnodiging online gezet voor de lancering van DSM 4.0 op 12 Januari 2012. Vanaf die dag zal de beta ook beschikbaar zijn.

Aangezien Synology vanaf 6 Maart 2012 ook weer op CeBIT aanwezig zal zijn kunnen we er van uitgaan dat DSM 4.0 dan als final beschikbaar zal zijn.
Heeft iemand de beta al gezien?

Edit: wanneer de beta beschikbaar is zal hij hier verschijnen: http://www.synology.com/support/beta_program.php?lang=nld

[ Voor 44% gewijzigd door Joster op 12-01-2012 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
stormfly schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Syno http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ en ik heb het even kort beschreven voor mensen die het net zo graag willen als ik ;-)

Werkt erg leuk, heb mijn router ook met DD-WRT geflashed (E4200) en die ondersteund nu ook SNMP.

Wat ik er nog meer op heb draaien:

custom DDNS service naar mij .nl provider
spotweb icm nzbget
squid proxy
website
cacti

Ben er erg tevreden over en blijk dat ik de 411 heb genomen met 512mb ram, mijn volgende na 3 jaar afschrijving zal een 414+ (2014 tzt) worden. Merk dat ik toch wel veel waarde hecht aan CPU voor mijn webserver en MySQL en parren en rarren ipv 100 of 108Mbit file copy. Maar alleen die laatste zijn als specs te vinden synology heeft nog geen pdf waarin staat hoelang hij doet over een 8Gb x264 film parren en unrarren 8) helaas.
Hoe heb jij je NIC in cacti gekregen? (welke template)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Leuk dat Cacti maar was het niet zo wanneer webserver enabled op je NAS dat je de sleep functie ervan in moet leveren?

Het is nu niet zo dat ik heel de dag naar mijn Cacti omgeving ga kijken en om dan de NAS uit sleep mode te houden vind ik ook weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
schumi2004 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:17:
Leuk dat Cacti maar was het niet zo wanneer webserver enabled op je NAS dat je de sleep functie ervan in moet leveren?

Het is nu niet zo dat ik heel de dag naar mijn Cacti omgeving ga kijken en om dan de NAS uit sleep mode te houden vind ik ook weer zonde.
Voor cacti zal je met een interval van 5 minuten gaan pollen om de data binnen te krijgen. Hierdoor gaat je NAS al niet meer in slaapstand.

Het is leuk om het een dag bij te houden, maar meer werk voor een specifieke webserver/monitoring client ipv je NAS.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:31:
Mede dankzij de hulp in dit topic ben ik er inmiddels helemaal uit dat ik een 1511+ wil gaan kopen!

Alleen...

- Welke schijven kan ik er het beste bijkopen? Ik wil optimale performance , bijvoorbeeld maximale schrijfsnelheid om zo snel mogelijk te kunnen downloaden. Mijn internetverbinding is 120 Mbits, en ik hoop in de toekomst naar 500 mbits te gaan.

Op de Synology site staat een mooi overzicht van schijven die compatible zijn. Echter, dat zijn nogal veel verschillende merken:
Hitachi
Maxtor
Samsung
Seagate
Western Digital
Fujitsu
Toshiba
Kingston

En ook verschillende types per merk, met name de keus tussen enterprise en desktop uitvoeringen.

Zou ik voor mijn doelen (zo snel mogelijk downloaden, redundante gegevensopslag (RAID5), media server, file server) niet gewoon voldoende hebben aan de desktop versies? Of zou dit de performance naar beneden halen?

En maakt het verder veel uit welk merk je dan neemt vraag ik me af? Sommige merken ken ik, andere niet echt, en het is nogal een lijst, dus lastig kiezen..
zelf ken ik heel veel problemen met:
Maxtor
Seagate
en Samsung.

ik raad je Western Digital aan.

Wel even kijken of het type wat je uiteindelijk kiest wel kan.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Leest iemand van jullie de DS uit met SNMP.

Ik heb Nagios draaien (op een aparte webserver) maar wil dus de DS uit gaan lezen. Als 1 van jullie het al een keer heeft gedaan hoef ik het wiel niet opnieuw op te zoeken. Blijft lastig met de MiB en de OiD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik heb em Nagios gezet, eigenlijk alleen uptime en pingcommando.
Zou niet echt willen weten wat ik meer wil monitoren maar als jij nog ideeen hebt hoor ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Disk usage, network speed, current users, mem/cpu load etc etc
Genoeg te bedenken :P

Heb er wel eens naar gekeken (MRTG dan wel), maar nooit wat mee gedaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23
Mja, die van mijzelf moet het gewoon doen :P
Voor die van klanten checken we gewoon puur of ze aanstaan, er worden nml backups naar toe geschreven dus das wel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

DrakeNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:21:
Leest iemand van jullie de DS uit met SNMP.

Ik heb Nagios draaien (op een aparte webserver) maar wil dus de DS uit gaan lezen. Als 1 van jullie het al een keer heeft gedaan hoef ik het wiel niet opnieuw op te zoeken. Blijft lastig met de MiB en de OiD's
Ik gebruik gewoon cacti http://thanatosblog.wordp...snmp-monitor-on-synology/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen met een mening over het onderstaande? En dan met name als het gaat om:

"Enterprise vs Desktop schijven" ?
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:04:
Bedankt voor de tip, ik kan inderdaad wel wat topics vinden waar er over het verschil gesproken wordt.

Advies schijven DS211+

In dit topic worden WD en Hitachi wel als goed genoemd. Verder spreekt men als het om het verschil tussen deskotop en enterprise gaat meer over duurzaamheid dan over performance. Is dat inderdaad het verschil, dat de schijven vooral langer mee gaan?
Ook wordt er gesproken over het feit dat bij 24/7 gebruik enterpise vaak wordt aangeraden.

Nu zal ik mijn NAS 24/7 aan laten staan, maar het maakt nogal verschil lijkt me of de schijven ook constant bezig hoeven te zijn met lees en schrijfacties, dit zal immers uiteraard niet het geval zijn, de schijven zullen het grootste deel van de dag niks doen, afgezien van dagen dat er wat langere downloads lopen.

Ik zit bijvoorbeeld eens te kijken naar de Hitachi 2TB schijven die Synology aanbeveelt in combinatie met de 1511+. Dat zijn:

HUA722020ALA330 - Enterprise 2TB
HDS722020ALA330 - Desktop 2TB

Kijkend naar de datasheets voor deze 2 schijven:
http://www.hitachigst.com...ile/DS7K2000_DS_final.pdf
http://www.hitachigst.com...StarA7K2000_datasheet.pdf

lijkt me de performance inderdaad aardig gelijk?

Als dat zo is, wat kan ik dan beter nemen?
Als ik desktop schijven neem, gaan die niet ook gewoon jaren mee als ik 24/7 mijn NAS aan heb staan, maar het lang niet zo intensief zal gebruiken als in een bedrijfsomgeving?

Het prijsverschil is aanzienlijk, de desktop schijven beginnen vanaf 200 USD zo'n beetje, terwijl de enterprise variant bijna 400 USD kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Dromer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:37:
Ik heb em Nagios gezet, eigenlijk alleen uptime en pingcommando.
Zou niet echt willen weten wat ik meer wil monitoren maar als jij nog ideeen hebt hoor ik ze graag :)
Nakebod schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:49:
Disk usage, network speed, current users, mem/cpu load etc etc
Genoeg te bedenken :P

Heb er wel eens naar gekeken (MRTG dan wel), maar nooit wat mee gedaan.
Ik zit inderdaad te denken aan Disk usage, Disk Smart status, mem/cpu load, pingcommando, maar ook of de verschillende services draaien, en misschien wel meer maar kan zo niet vinden welke events er allemaal zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
smoken schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Op mijn iPhone en iPad werkt de VPN prima!
Wel is opvallend dat ik met de admin user verbinding moet maken, mijn eigen user pakt ie niet.
Nog geen zin gehad om uit te zoeken waar het aan ligt.

Wel heb ik de vereficatie op chap2 moeten zetten, pap vond ie niet fijn.
Nu kan ik films streamen met airplayer via wifi (buiten mijn LAN) en 3G!
Ik wil dat binnenkort ook proberen om via vpn vanaf een pc van een kennis om audio of film te streamen vanaf mijn DS508.
Maar is dat vpn pakket gewoon te installeren zonder dat je van alles kwijt bent? Kan het ook weer straffeloos
verwijderd worden? Zo ja dan ga ik het ook proberen. Instellingen moeten wel te vinden zijn op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kun je ook een website draaien op poort 80 via de ingebouwde webserver? Als ik naar poort 80 (dus naar www.sitenaaam.com) ga dan word ik direct omgeleid naar port 5000, de management interface dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

Prx

Servor schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:15:
Kun je ook een website draaien op poort 80 via de ingebouwde webserver? Als ik naar poort 80 (dus naar www.sitenaaam.com) ga dan word ik direct omgeleid naar port 5000, de management interface dus.
Standaard draait het ook gewoon op poort 80. Waar jij nu last van hebt is dat de DNS naam (sitenaam.com) niet op de Synology is geconfigureerd als website. Dus even een website aanmaken met die DNS naam en dan gaat het goed komen. :-)

Oh, en tevens moet er daadwerkelijk iets in de map staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Prx op 13-01-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Prx schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:18:
[...]
Standaard draait het ook gewoon op poort 80. Waar jij nu last van hebt is dat de DNS naam (sitenaam.com) niet op de Synology is geconfigureerd als website. Dus even een website aanmaken met die DNS naam en dan gaat het goed komen. :-)
Dat zou niet uit mogen maken, volgens mij worden default geen virtual hosts aangemaakt bij het enablen van webstation, dus is de webserver op ieder willekeurige DNS naam te benaderen (zolang deze naar je syno wijst natuurlijk :) )
Enablen webstation en files in /volume1/web/ plaatsen zou dus voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 25-09 07:01
mike123 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Ik wil dat binnenkort ook proberen om via vpn vanaf een pc van een kennis om audio of film te streamen vanaf mijn DS508.
Maar is dat vpn pakket gewoon te installeren zonder dat je van alles kwijt bent? Kan het ook weer straffeloos
verwijderd worden? Zo ja dan ga ik het ook proberen. Instellingen moeten wel te vinden zijn op het www.
Als je DSM 3.2 gebruikt dan kun je VPN installeren via Package Center. Hiermee kun je eenvoudig VPN installeren en weer verwijderen. Gegevens raak je niet kwijt.
Er bestaat altijd een kans dat er iets niet goed gaat en daarvoor dien je ook een backup in te stellen op je NAS. Een harddisk kan ook stuk gaan.

Instellingen voor VPN kun je een in de laatste paar pagina nog vinden. Daar heb ik deze al neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Servor schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:15:
Maak maar eens een index.html aan in de /web/ folder. Dan wordt je niet meer omgeleid.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Is het iemand gelukt om Shellinabox op een x86-based Synology te installeren ? (DS411+ in dit geval).
Ik loop tegen de volgende foutmelding aan :

code:
1
2
3
4
5
6
7
make  all-am
make[1]: Entering directory `/tmp/shellinabox-2.10'
objcopy shellinabox/cgi_root.html shellinabox/cgi_root.o
objcopy:shellinabox/cgi_root.o: Invalid bfd target
make[1]: *** [shellinabox/cgi_root.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/shellinabox-2.10'
make: *** [all] Error 2

Configure liep ook fout omdat ik geen /usr/bin/file op mijn systeem heb staan (geen idee waar die vandaan zou moeten komen. Niet uit de binutils package in ieder geval), maar aangezien deze alleen maar nodig was voor het bepalen van de juiste LD flags heb ik deze handmatig gezet op LD="${LD-ld} -m elf_x86_64". (heb ook de 32-bits variant geprobeerd (LD="${LD-ld} -m elf_i386"), maar geen verschil).

[edit] opgelost. De host_cpu stond op x86_64 in de Makefile. Deze aangepast naar host_cpu = i386 en hij compileert/linked nu wel.

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 13-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kraades schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:55:
[...]

Die 4 TB is niet relevant.

Via een SSH verbinding met bijvoorbeeld PuTTY:

DiskStation> df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0                  2.3G    665.2M      1.6G  29% /
/tmp                    121.8M      1.5M    120.3M   1% /tmp
/dev/vg1/volume_1         3.6T      1.4T      2.2T  40% /volume1
/volume1/@optware         3.6T      1.4T      2.2T  40% /opt
/dev/sdq1                 1.8T      1.3T    468.7G  74% /volumeUSB1/usbshare
DiskStation>

De "/" is je root file system.
Het duurt allemaal wat langer dan gehoopt, maar ik wou toch even een update plaatsen om aan te geven dat ik druk bezig ben met de info die ik hier op het forum krijg. Ik heb ondertussen een systeem log naar de synology helpdesk gestuurd en zij hebben aangegeven dat er met mijn root file system niets mis is. ZIj snappen zelf ook niet waarom updaten met geen mogelijkheid lukt. Ondertussen hebben ze toegang gekregen tot mijn NAS en gaan ze op afstand proberen te achterhalen wat het probleem is. Ik heb wel voor alle zekerheid wat prive gegevens van de NAS afgehaald (van mijn bedrijf en foto's), want daar hebben ze verder niets te zoeken. Echter hebben ze admin toegang dus kan het niet voorkomen. Dan maar backuppen en verwijderen :) Als er schot in de zaak komt, zal ik dit posten .Wie weet kan ik er iemand in de toekomst mee helpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

nieuws: Synology toont DSM 4.0-bèta op CES
De bèta van versie 4.0 moet in de week van 16 januari te downloaden zijn en werkt op alle modellen die na 2008 zijn uitgekomen. Synology hoopt de uiteindelijke versie in maart af te hebben.
Alleen, twijfel twijfel, modellen die na 2008 uitgekomen zijn... In de letterlijke zin lees je: (ik iig) Modellen die vanaf 2009 uitgekomen zijn.
De x09 is in 2008 (rond het einde van het jaar zoals gebruikelijk) uitgekomen. Hoop dus dat ik dit op de positieve manier kan intepreteren en wel de update krijg :D

Ik zit er toch wel heel erg dicht tegenaan ;)
Nakebod schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:32:
Waarschijnlijk kan je er wel vanuit gaan dat minimaal de DS x11 en DS x12 de update naar DSM4.0 krijgen. DS x10 zeer waarschijnlijk (Al dan niet 'lite'), DS x09 twijfelachtig, en ouder verwacht ik al helemaal niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nakebod schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:44:
nieuws: Synology toont DSM 4.0-bèta op CES

[...]

Alleen, twijfel twijfel, modellen die na 2008 uitgekomen zijn... In de letterlijke zin lees je: (ik iig) Modellen die vanaf 2009 uitgekomen zijn.
De x09 is in 2008 (rond het einde van het jaar zoals gebruikelijk) uitgekomen. Hoop dus dat ik dit op de positieve manier kan intepreteren en wel de update krijg :D

Ik zit er toch wel heel erg dicht tegenaan ;)

[...]
Ik zeg vandaag op CES, vanmiddag de download beschikbaar :D

Laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 16:18
Enig idee hoe laaT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou, was meer wishful thinking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
schumi2004 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Nou, was meer wishful thinking ;)
Vooral omdat dit wordt aangegeven ;

De bèta van versie 4.0 moet in de week van 16 januari te downloaden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
maartend schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:54:
[...]

Vooral omdat dit wordt aangegeven ;

De bèta van versie 4.0 moet in de week van 16 januari te downloaden zijn
Dat is dus volgende week. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Lastige is ; er stond geen jaartal bij. Dus laten w ehopen dat het 16 januari dit jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
Tweety1 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Het duurt allemaal wat langer dan gehoopt, maar ik wou toch even een update plaatsen om aan te geven dat ik druk bezig ben met de info die ik hier op het forum krijg. Ik heb ondertussen een systeem log naar de synology helpdesk gestuurd en zij hebben aangegeven dat er met mijn root file system niets mis is. ZIj snappen zelf ook niet waarom updaten met geen mogelijkheid lukt. Ondertussen hebben ze toegang gekregen tot mijn NAS en gaan ze op afstand proberen te achterhalen wat het probleem is. Ik heb wel voor alle zekerheid wat prive gegevens van de NAS afgehaald (van mijn bedrijf en foto's), want daar hebben ze verder niets te zoeken. Echter hebben ze admin toegang dus kan het niet voorkomen. Dan maar backuppen en verwijderen :) Als er schot in de zaak komt, zal ik dit posten .Wie weet kan ik er iemand in de toekomst mee helpen O-)
Hhmm, jammer. Ik had gehoopt dat je root onvoldoende werkruimte zou hebben...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Heef iemand al geprobeerd Minecraft te draaien op zijn NAS?
Ik heb zelf een DS211+ met minecraft server. Maar CPU load zit aan de 100% Waardoor er lagg ontstaat.

Iemand anders getest op een ander type nas?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jordy-maes schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:15:
Heef iemand al geprobeerd Minecraft te draaien op zijn NAS?
Ik heb zelf een DS211+ met minecraft server. Maar CPU load zit aan de 100% Waardoor er lagg ontstaat.

Iemand anders getest op een ander type nas?
Naar mijn weten is een minecraft server draaien zeer intensief, ken mensen die met een server van 24GB RAM nog steeds moeten uitbreiden, dus ik betwijfel of je dat op een nas wil draaien.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

ieperlingetje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:32:
[...]

Naar mijn weten is een minecraft server draaien zeer intensief, ken mensen die met een server van 24GB RAM nog steeds moeten uitbreiden, dus ik betwijfel of je dat op een nas wil draaien.
Het ram is geen probleem, verbruikt maar 256MB ram (van de 512MB) momenteel, heb settings wel op low staan.
Het probleem is de CPU, deze kan niet volgen... Heb zo'n lagg van 1.5-2 sec.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste tweakers,

Mijn studentendesktop heeft na zeven jaar trouwe dienst de geest gegeven. Omdat ik hem bijna alleen nog maar gebruikte om torrents binnen te halen heb ik besloten om een NAS aan te schaffen. Dan heb ik tevens een back-up voor de nog draaiende laptop. Mijn keus is gevallen op de DS212. Ik heb twee 500 GB schijven over gezet van de desktop in de 212.

Ik ben redelijk onervaren op dit gebied, dus heb ook hulp gehad met het opzetten van mijn thuisnetwerk. De NAS draait nu ongeveer een week naar tevredenheid, echter heb nog een paar zaken waar ik niet uit kom.

Het binnen halen van torrents, mits ze via de zoekfunctie van Download Station er in gezet worden of ik ze van een openbare tracker lokaal op sla en in DS sleep, verloopt prima. Echter maakte ik op mijn desktop veel gebruik van een private tracker (mag de site hier niet noemen volgens mij?). Als ik deze torrent bestanden lokaal op sla en in DS sleep zegt hij dat hij aan het downloaden is alleen zie ik geen snelheid en haalt hij niks binnen. Hij begint gewoon niet. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met het invullen van je username en password? Hetzelfde uiteraard als ik het torrent bestand via DS open.

Vervolgens via "toevoegen" geprobeerd. Ik kopieer de url (http://www.*********.net/download.php?id=257806&name=Real.Steel.2011.720p.BluRay.x264-REFiNED.torrent) in het venster, klik verificatie aan en vul username en password in. Klik op maken. Dan zie ik tussen de andere downloads het volgende staan: download.php?id=257806&name=Real.Steel.2011.720p.BluRay.x264-REFiNED.torrent en een paar seconden later zie ik "download.php" met vinkje dat hij gedownload is en dat bestand staat dan ook in de betreffende folder. Oftewel nog niet veel verder....

Misschien een beetje omslachtig omschreven, maar kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
BaZZeHH schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:52:
Misschien een beetje omslachtig omschreven, maar kan iemand mij verder helpen?
Heb zelf geen ervaring met private torrents, maar misschien helpt dit je verder :
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=18520
Private trackers need login data that is stored in the .torrent file, sometimes called a passkey. If you just copy the URL of the torrent into the download manager it lacks these passkey data and that's why it won't start.

So here is what I did:
I downloaded the .torrent file to my PC.
Created a directory in the volume1/@download/ directory using a number that is not already present.
Copy the .torrent file from the PC into this new directory.
Use the download manager to 'add' a new torrent file and choose this newly put .torrent.
Now it starts downloading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
sverzijl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:04:

Heb zelf geen ervaring met private torrents, maar misschien helpt dit je verder :
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=18520
Thnx voor de link! Ik zie in het betreffende draadje bij een aantal reacties er onder staan dat het aanpassen van de default port range naar 49881 to 49890 al zou kunnen helpen. Ik kan echter in Download Station geen range aangeven, maar alleen de TCP-poort wijzigen. Of bedoelen ze hier poorten in mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:38
Die poorten nog even forwarden in je router dan zou het moeten werken. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Sinds DSM 3.2-1955 gaat het printen vanaf iPhone iPad via AirPrint naar m'n Canon iP4000 tergend langzaam. A4-tje per minimaal 5min. Als het al werkt. Via PC gaat het prima.

Meer mensen hier last van? met DSM 3.2-1922 ging het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 03:09
Ik heb een DS211 met 2x 2Gb aan opslag erin (Volume 1 en volume2 naast elkaar). Gebruik hem vooral om te downloaden (Sabnzb met de map die in de gaten gehouden moet worden op nieuwe nzb's op usbshare1 (een usbstick) en bestanden op op te slaan die dmv m'n bedrade mediaplayer weergegeven worden op de tv.
Paar dagen terug heeft iemand op z'n homes stek in z'n gebruikersmap 16 Gb aan ebooks gezet en sinds die tijd stotteren tv series/films die afgespeeld worden. Ook het geluid stopt zo nu en dan. Op dat moment staat er niets te downloaden en doet de NAS verder volgens mij niets.

In totaal staat er op volume 1 717 Gb aan data, er is nog 1113 Gb beschikbaar. Het kan volgens mij niet zo zijn dat de schijf aan z'n max zit als íe voor 40% in gebruik is.
Volume 2 is nog helemaal leeg.

Ik heb de Syno al opnieuw opgestart maar dat heeft geen resultaat gehad.

Is er iemand die tips voor mijj heeft om het schokkende weergeven van films op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 15:18
@ Miles

In DSM heb je een resource monitor. Daar al gekeken? Misschien is een indexer flink aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Laatst online: 03:09
In de resourcemonitor gekeken,
CPU gebruik schommeld tussen de 2 en 3 %
Geheugengebruik stabiel op 64%
Netwerkgebruik staat op 1KB/s ontvangen, als ik inlog op 2KB/s ontvangen en 1KB/s verzenden.

Het bij details geheugengebruik staat:
1httpd
2httpd
3python
4httpd
5postgres
6httpd
7httpd
8httpd
9postgres
10httpd

Geheugengebruik van 64% tijdens rust lijkt me eigenlijk wel veel, heb alleen geen idee waar 'ie mee bezig is.

Ik vond het volgende Indexeren kun je per share aanzetten in Control Panel, Shared Folder, <open share>, File Indexing
Dus ff gecheced. Alleen bij muziek staat indexeren aan, dit gebeurt iedere nacht om 0200 uur, dan wordt de nieuw toegevoegde muziek geindexeerd zodat het in de mediaplayer lijst komt te staan.

[ Voor 27% gewijzigd door miles op 14-01-2012 17:38 . Reden: toegevoegde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Ik zit nu flink te downloaden via Sab en dan issy stabiel 40%. Het moet dus iets anders zijn...
En synoindexer draait bij mij ook regelmatig.

[ Voor 20% gewijzigd door ChuckyDevil op 14-01-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30
Vandaag mijn DS212+ binnengekregen met WD30EZRX schijf, dus dat wordt genieten. M'n derde Synology (DS106J en DS107+ als voorgangers).

Ik las hier dat de DSM4 echt maandag uit gaat komen - kortom ik wacht even en installeer meteen DSM4. Ben benieuwd :9

Niet alleen hoe DSM4 zich gedraagt, maar vooral naar het verschil in snelheid bij SqueezeCenter en PhotoStation (misschien dat ik die tweede dan ook eens écht kan gebruiken >:) )

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem met DS Audio i.c.m. Dune HD

Hoi allen,

Ik zit met het volgende probleem:
Config:
Ds 211
Netgear wndr 3800
Bedraad verbonden aan Dune HD media player

Volgens mij op beide apparaten alle noodzakelijke services ingeschakeld. Al het streamen gaat uitstekend, nergens problemen mee. Maar ........

In DS Audio lukt het me maar niet om de Dune Media Player als speler te krijgen. iPad blijft de enige afspeelmogelijkheid. Ik begrijp er helemaal niets van, iemand bekend met dit probleem?

Alvast dank, groeten, Franck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg deze error nu al een paar keer:
Network Backup failed to backup task [Backup Onsite] to [10.7.0.13]. ([23] Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.)

Waar kan dit concreet aan liggen? Ik krijg het niet weg. Gebeurt ook pas echt nadat heel veel bestanden al verwerkt zijn. Reden 1 en 2 lijken me onlogisch, reden 3 eigenlijk ook en reden 4 zou kunnen maar hoe los ik dat dan op?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 15-01-2012 03:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nice. Vooral Cloud station lijkt me erg handig. Kan ik eindelijk afscheid nemen van Syncplicity (soort dropbox, maar dan handiger). Als er tenminste ook een client is voor iDevices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ook super dat je zaken kan deinstalleren die je niet nodig hebt....ben daar altijd een voorstander van!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 21:40
DSM 4.0 is weer een grote stap voorwaarts, zier er weer goed uit! Is er al wat bekend wanneer deze word geleased?

EDIT: Antwoord al gevonden!

De bètaversie van DiskStation Manager 4.0 zal komende week officieel uitgebracht worden; de uiteindelijke lancering staat gepland voor maart. De software moet op alle NAS'en van de afgelopen twee jaar werken.

BRON: CES: Synology demonstreert DiskStation Manager 4.0 bèta

[ Voor 65% gewijzigd door Vjenne-ICT op 15-01-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Dat Cloudstation lijkt mij echt een superhandige tool! Heerlijk die ondersteuning van Synology, beter heb ik het nog niet gezien bij fabrikanten.

Op mijn werk zitten we telkens te klooien dat mensen op hun laptop een ouder bestand hebben dan op hun laptop bijvoorbeeld.

Zijn er tweakers die een Synology zakelijk gebruiken? Wat ik wil proberen is een NAS in te zetten samen met Cloudstation. Collegas die mobiel werken kunnen zo makkelijker bij hun persoonlijke data.
Werkt Active Directory goed samen met een Synology? Nu hebben we een dataserver met AD en daar krijgen de medewerkers rechten op de diverse mappen. Het mooiste zou zijn als zoiets ook voor een NAS te realiseren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vjenne-ICT schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:18:
DSM 4.0 is weer een grote stap voorwaarts, zier er weer goed uit! Is er al wat bekend wanneer deze word geleased?

EDIT: Antwoord al gevonden!

De bètaversie van DiskStation Manager 4.0 zal komende week officieel uitgebracht worden; de uiteindelijke lancering staat gepland voor maart. De software moet op alle NAS'en van de afgelopen twee jaar werken.

BRON: CES: Synology demonstreert DiskStation Manager 4.0 bèta
Morgen beta beschikbaar en volgens mij was het uit verleden zo dat na een maand de officiële vrij komt.

:edit:
Ben net te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 16:18
Binnetie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:30:
Dat Cloudstation lijkt mij echt een superhandige tool! Heerlijk die ondersteuning van Synology, beter heb ik het nog niet gezien bij fabrikanten.

Op mijn werk zitten we telkens te klooien dat mensen op hun laptop een ouder bestand hebben dan op hun laptop bijvoorbeeld.

Zijn er tweakers die een Synology zakelijk gebruiken? Wat ik wil proberen is een NAS in te zetten samen met Cloudstation. Collegas die mobiel werken kunnen zo makkelijker bij hun persoonlijke data.
Werkt Active Directory goed samen met een Synology? Nu hebben we een dataserver met AD en daar krijgen de medewerkers rechten op de diverse mappen. Het mooiste zou zijn als zoiets ook voor een NAS te realiseren valt.
Wij hebben deZe week een rack model gekocht op de zaak. Als ik wat ervaringen mee op heb gedAan dan zal ik posten

[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 15-01-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goedemiddag,

Ik loop al dagen te zoeken naar een oplossing voor het volgende, waarvan ik ook begrijp dat het een bug kan zijn:

Het icoontje computer met de naam DiskStation verschijnt niet meer standaard in mijn netwerklijst. Dit was laten we zeggen tot kortgeleden wel zo. Nou ben ik in de tussentijd veranderd van internetprovider, maar me lijkt niet dat dat ermee te maken heeft.

Het 'grappige' is dat het icoontje soms wel verschijnt als ik met de instellingen bezig ben (of ben geweest). Het mappen (via Mapstation) lukt wel trouwens en voor de rest functioneert alles top, echter het is zo makkelijk om alle mappen te zien door op het icoontje DiskStation te klikken 8) Ik hoop dat iemand zegt dat het een bug is dan wacht ik op een update van DSM 8)

Mogelijk heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft ie tips. Windows bestandsservice en NFS heb ik aanstaan. In Windows 7 X64 heb ik niks veranderd en het icoontje komt ook nog soms dus me lijkt dat dat goed staat :> Diskstation staat en heeft altijd al gestaan bij Multimedia-apparaten als icoontje, dus dat is geen probleem!

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 15-01-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon de windows netwerk scanner die niet helemaal top werkt. Waarom niet de DiskStation mappen als drive? Dan kan je er direct bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank je, dat van die Windows netwerk scanner klinkt het meest aannemelijk ;) Ik heb hem nog geen twee maanden en ben dus nog redelijk newbie.

Dat mappen is wel gelukt via de Synology assistent, ik kan daar echter maar kiezen uit 1 map op de directory DiskStation...en ik wil ze graag allemaal zien en kunnen bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via windows een share mappen en dan invullen \\DiskStation als doel? Of moet je dan toch specifiek een share noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat was dus ook mijn idee, maar dat werkt niet. Dus "\\DiskStation\". Van de 10 keren dat ik net wel een echt bestaande share op gaf maakte hij ook maar 1 keer verbinding met die map dus ook dat werkt niet lekker.

Ik heb trouwens idee dat het probleem begonnen is sinds ik veranderd ben van Internet Security pakket, dus ik ga het in die richting zoeken. Baat het niet dan schaadt het niet tenslotte 8) Bedankt voor het meedenken in ieder geval hoor :)

Edit: en jawel hoor, hetzelfde Internet Security-pakket weer geinstalleerd, en Microsoft Security Essentials er af en het werkt!

De Windows Firewall had ik al geprobeerd uit- en aan te zetten. Dit gaf geen effect. Opgelost dus, bedankt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 15-01-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Gewoon even tijdelijk uitschakelen, dan weet je direct of het daar door komt..

[ Voor 7% gewijzigd door Tarabass op 15-01-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
kraades schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:00:
[...]

Hhmm, jammer. Ik had gehoopt dat je root onvoldoende werkruimte zou hebben...
Ik ook. Dan waren we er denk ik snel uitgeweest ;) Helaas, vandaag nog bericht gehad van de helpdesk maar ze komen er ook niet helemaal uit. Ze hebben op mijn NAS rondgekeken en geconstanteerd dat er third party software geinstalleerd is. Ik vermoed dat ze sabnzb bedoelen, maar dat zeggen ze niet. Advies is om de software te verwijderen en dan opnieuw proberen te upgraden. Het zouden elkaar in de weg kunnen zitten. De laatste optie was om de dsm helemaal opnieuw te installeren (clean install). Ik vraag me alleen af of dat gelijk staat aan het formateren van de harde schijven. Weet iemand dat hier?

[ Voor 0% gewijzigd door Miss_80 op 16-01-2012 08:01 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Heb een probleem met de Synology DS1010. Bij het transferen van grote files (1.5GB+) via FXP gaat dit mis zonder informatie in de logging. Kleinere bestanden gaan wel goed. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

Goner

What can I do you for ?

Heb al een flink stuk van dit topic doorgespit (is nogal wat, 196 blz) en veel interessants gelezen.
1 onderwerp komt niet vaak langs, de backup (Data Replicator) ; dat kan betekenen dat het zonder enig probleem werkt, maar ik zou toch graag horen hoe het in de praktijk voldoet ...
Voor wat ik wil - autom. backup PC's in huis v/d rest v/h gezin - lijkt de Set-n-Forget aanpak me wel wat. Werkt die echt betrouwbaar ? Realiseer me dat de eerste keer synchen even kan duren, maar daarna zou het vrij ongemerkt moeten gaan ...
Die 'cloud' oplossing in DSM 4.0 kan misschien ook wel een handige aanpak zijn voor backup.
(ik overweeg overigens de DS212j met voorlopig 1 HD ivm de huidige prijzen)

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 15-01-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 07:00

Malarky

Wils voor wat ieder

Binnetie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:30:

Heb Synology geplaatst en geconfigureerd bij 5 a 6 bedrijven de afgelopen jaren. Ook tientallen medewerkers die al mobiel erop zitten zowel met DSFile (telefoon) als via het WebDav protocol (laptop offsite). Niets dan lof. Vorig jaar een keer een verkeerde stable gedraaid waardoor er bij uitzondering bestanden corrupt raakten via WebDav. Toen gebruik gaan maken van Time Backup (van alle bestanden meerdere versies hebben) wat nu dus mooi verwerkt gaat worden in Cloud Station. Waar ik heel benieuwd naar ben en wat nu een groot gemis is. Time Backup werkt niet samen met enqryptie. Wij zitten nu met die afweging. Aan de ene kant wil je je data enqrypten. Immers de hdd's van een Synology zijn zo uit te lezen (Linux en Windows+tool ook), niet zo leuk in verband met diefstal. Ook omdat wij o.a. onze data opslaan bij Amazon S3 (werkt overigens grandioos - je vult je persoonlijke data in van S3 en hij begint, niks geen gedoe met instellingen en bijzonder goedkoop als je maar enkele of enkele tientallen GB's hebt) wil je het liefst enqrypted data. De data zelf kun je wel versleuteld versturen, maar de opslag zelf zou ook leuk zijn. Ben heel benieuwd of ze een combinatie van enqryptie en cloudstation ons weten voor te schotelen.

Verder de support is zoals velen malen gezegd geweldig. Wij hadden duizenden bestanden met meer dan 42 tekens waardoor je heel je gedeelde map niet kan enqrypten. Nu wisten we niet waar deze bestanden precies stonden. Contact per e-mail gezocht. Zijn ze een heel tijdje voor ons aan het sleutelen geweest, zodat we de juiste commando's hebben om in een tekstbestand alleen al die bestanden te krijgen. Die optie zou er overigens zomaar nu in kunnen komen.
Goner schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:30:
Heb al een flink stuk van dit topic doorgespit (is nogal wat, 196 blz) en veel interessants gelezen.
1 onderwerp komt niet vaak langs, de backup (Data Replicator) ; dat kan betekenen dat het zonder enig probleem werkt, maar ik zou toch graag horen hoe het in de praktijk voldoet ...
Voor wat ik wil - autom. backup PC's in huis v/d rest v/h gezin - lijkt de Set-n-Forget aanpak me wel wat. Werkt die echt betrouwbaar ? Realiseer me dat de eerste keer synchen even kan duren, maar daarna zou het vrij ongemerkt moeten gaan ...
Die 'cloud' oplossing in DSM 4.0 kan misschien ook wel een handige aanpak zijn voor backup.
(ik overweeg overigens de DS212j met voorlopig 1 HD ivm de huidige prijzen)
Leuke optie, die Set-n-Forget. Ga ik eens naar kijken. Hier thuis worden zijn een 5tal computers voorzien van DR3. Ook nog bij wat particulieren met een Synology heb ik het geïnstalleerd. Tool doet wat hij moet doen maar daar is alles mee gezegd. Update zou wel weer een keer leuk zijn, want hij draait niet bijzonder soepel. Als je bijvoorbeeld op de 'cancel' knop drukt tijdens een grote back-up ben je een paar minuten verder voordat hij dat begrepen heeft. Maar wel nette incrementele achtergrond back-up tool. Fantastisch zou bijvoorbeeld zijn als je met de volgende DR back-ups kon maken een Synology die niet in je eigen netwerk staat. Dan kunnen vrienden/bekenden voor een ander wellicht klanten met een enkele druk op de knop een back-up van hun bestanden laten maken op jou Synology. RAID/Offsite back-up/Enqryptie/Time Backup (Cloudstation) op die Synology en het is een leuke alles in 1.

[ Voor 26% gewijzigd door Malarky op 15-01-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
abusimbal schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:15:
Even vragen ter bevestiging.

Ik heb een 1010+ met 4 Samsung HD203WI in RAID5. Nu wil ik een HD203WI toevoegen, dus 5 schijven.

Heb onderstaande gevonden.
http://www.synology.com/t...to_RAID.php?lang=nld#t4.2
Zoals ik het begrijp moet ik de 1010+ uitschakelen en de 5de schijf insteken. Dan terug opstarten en het volume uitbreiden zoals in de link uigelegt staat. Hierbij zou enkel op de 5de schijf, die toegevoegt word, data gewist worden, maar behoud ik toch mijn data van de 4 andere schijven. Niet ?

Iemand al ervaring met zoiets ?

EDIT: @ BazerK thanks
Gisterenavond mijn stoute schoenen aangetrokken, en een 5de Samsung HD203WI aan mijn bestaande 4 toegevoegt. Eerst een SMART test gedaan op de bestaande en een uitgebreide op de nieuwe. Dan de RAID5 array uitgebreid. Heeft 22u45min geduurd. Ben blij dat alles goed verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Malarky schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:32:
Toen gebruik gaan maken van Time Backup (van alle bestanden meerdere versies hebben) wat nu dus mooi verwerkt gaat worden in Cloud Station.
Ik ga eens Time Backup proberen, een Rsync backup faalt constant dus hopen dat timebackup wel werkt.
Dat klote systeem werkt dus enkel naar een andere Synology toe. Dat Synology spul is opzich leuk maar als het eens mis gaat dan is het ook echt waardeloos rotspul. Achterlijke error message die nergens op slaat en die je niet kan debuggen. Moet ik nu via een extern systeem de backup gaan regelen omdat die Synology zelf keihard faalt en gewoon niet fatsoenlijk om kan gaan met wat weigerende bestanden.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 15-01-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
MikeOO schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Als je DSM 3.2 gebruikt dan kun je VPN installeren via Package Center. Hiermee kun je eenvoudig VPN installeren en weer verwijderen. Gegevens raak je niet kwijt.
Er bestaat altijd een kans dat er iets niet goed gaat en daarvoor dien je ook een backup in te stellen op je NAS. Een harddisk kan ook stuk gaan.

Instellingen voor VPN kun je een in de laatste paar pagina nog vinden. Daar heb ik deze al neergezet.
Bedankt voor de info. Ga het binnenkort eens proberen. Als ik de instellingen gevonden heb moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 17:12
abusimbal schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:42:
[...]

Gisterenavond mijn stoute schoenen aangetrokken, en een 5de Samsung HD203WI aan mijn bestaande 4 toegevoegt. Eerst een SMART test gedaan op de bestaande en een uitgebreide op de nieuwe. Dan de RAID5 array uitgebreid. Heeft 22u45min geduurd. Ben blij dat alles goed verlopen is.
Ben ook blij te horen dat alles naar wens is verlopen.... op naar de 3TB HDD upgrades O-)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Laatst online: 16-02 17:24
Tsurany schreef op zondag 15 januari 2012 @ 03:32:
Krijg deze error nu al een paar keer:
Network Backup failed to backup task [Backup Onsite] to [10.7.0.13]. (\[23] Some files could not be transferred. Possible reasons: 1) backup user has no permission to access the files, 2) files are deleted, 3) illegal file name, 4) too many folders.)

Waar kan dit concreet aan liggen? Ik krijg het niet weg. Gebeurt ook pas echt nadat heel veel bestanden al verwerkt zijn. Reden 1 en 2 lijken me onlogisch, reden 3 eigenlijk ook en reden 4 zou kunnen maar hoe los ik dat dan op?
Ik heb deze fout ook al 2x gehad: Het wordt veroorzaakt door "iets" met de rechten.
Uiteindelijk vond ik dat voor mij de snelste oplossing was:
-uitzoeken welke map dit probleem heeft (door met trial-and-error de mappen 1 voor 1 aan en uit te zetten in de netwerkbackuptaak)
-vervolgens deze map even tijdelijk 'Moven' uit de backup (voor de zekerheid nog niet verwijderen, maar even verplaatsen naar een testmap ofzo)
-Als nu de backuptaak weer gestart wordt, zul je zien dat deze map weer helemaal opnieuw naar de backup wordt gestuurd (en nu weer met de "goede" rechten)
-Hierna zien dat de backuptaak weer goed werkt en de tijdelijke map verwijderen. :7

[ Voor 6% gewijzigd door Simba op 16-01-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat heb ik al eenmaal gedaan maar met 1,6TB aan data is dat niet iets wat ik regelmatig wil herhalen. Zal de mislukte backup gewoon verwijderen, heb immers nog een offsite backup staan. Vraag me af of dit het probleem op gaat lossen maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Laatst online: 16-02 17:24
Als er ruimte is op je backupschijf, zou je de oude backup ook even kunnen hernoemen.

Ik zag later dat je in systeeminformatie-logboek-Netwerkback-uplogboek iig de naam van de rootmap kunt zien waar het fout gaat, dat scheelt al weer zoeken! Ik hoop wel dat Synology snel ontdekt wat dit veroorzaakt.

Ik heb overigens ook TimeBackup draaien (om en om met NetBackup) en dat werkt tot nu toe heel goed!

[ Voor 36% gewijzigd door Simba op 16-01-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TimeBackup gaat helaas enkel naar andere Synology machines toe, niet naar een Rsync server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
BETA 4.0 is uit http://download.synology.com/download/beta/DSM4.0_beta/ overigens direct op de server, de front website is nog niet aangepast.

Ook de packages staan er allemaal zoals AV en Cloud Station http://download.synology.com/download/beta/Packages/

[ Voor 62% gewijzigd door stormfly op 16-01-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ah mooi. Alvast downloaden dan maar (zo te zien ben ik niet de enige..15-30KB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Beta 4.0 is uit en wat denk je?
Mijn 108j staat ertussen.

Heeft iemand al een mirror aangemaakt voor diie beta's?

[ Voor 33% gewijzigd door maartend op 16-01-2012 08:08 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.