Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit gaat als een tierelier.Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:15:
De http://ukdl.Synology.com/download is een stuk sneller overigens.
Bedankt!Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:15:
De http://ukdl.Synology.com/download is een stuk sneller overigens.
Ik ben naar ongeveer hetzelfde benieuwd: blijft NZBGET ook werken?schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:24:
En wie heeft hem al draaiend met behoud van z'n installs ? (Zebulon IPKG)
Even een update: NZBGET blijft gewoon werken (na een extra herstart)
Cloud station werkt ook prima :-)
[ Voor 17% gewijzigd door helloitsme op 16-01-2012 10:49 ]
Was vanochtend wél aangenaam verrast door Audiostation wat gewoon erg prima werkt, ook over 3G op de iPhone met de app. Alleen in de (Arriva) trein ging het fout maar ik denk dat hun wifi iets tegenhoud want andere internetdingen gingen nog wel. Erg fijn om op deze manier je eigen muziek waar dan te kunnen luisteren!
En ondertussen ook Photo Station in gebruik genomen
Maar ben benieuwd, spotweb, custom wordpress, nzbget, cacti en squid, zal er best wel 1 uitvallen.
Moet eerst nog backups draaien naar alle losse mobiele disken welke ik in huis kan vinden, blijft een BETA en heb geen trek in een corrupt volume1 oid...
Ik vrees dat het niet geheel gaat werken op je NASmaartend schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:07:
Beta 4.0 is uit en wat denk je?
Mijn 108j staat ertussen.
Heeft iemand al een mirror aangemaakt voor diie beta's?
Cloud Station (Available in Package Center, not available on DS108j, DS109j and DS209j)
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.0.php?lang=nld
Sabnzbd blijft draaien, sickbeard en couchpotato bleven ook draaien, alleen die heb ik handmatig geinstalleerd. Dus niet de packages.schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:24:
En wie heeft hem al draaiend met behoud van z'n installs ? (Zebulon IPKG)
Echter alles werkt nog prima, dus ik gok dat ook die geen problemen zullen geven. Er verandert onder water volgens mij ook niet zo veel.
Geen OSX client... da's jammer.Cloud Station client is now available on Windows XP, Windows Vista, and Windows 7, helping you to sync data between your computers and Synology NAS via the IP address or ezCloud ID.
Das bevredigend genoeg voor me, als zelfs manual packages lekker blijven draaien dan zullen de packages van Zebulon ook wel blijven werken wat ze zo'n beetje bij elke upgrade blijven doen.Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:51:
[...]
Sabnzbd blijft draaien, sickbeard en couchpotato bleven ook draaien, alleen die heb ik handmatig geinstalleerd. Dus niet de packages.
Echter alles werkt nog prima, dus ik gok dat ook die geen problemen zullen geven. Er verandert onder water volgens mij ook niet zo veel.
Wel een nadeel is dat hij niet doet aan bestanden groter dan 100 MB, dat is nog een best lage limiet, maar aan de andere kant wil je daar dat versiebeheer e.d. ook niet op uitvoeren, dat wordt te intensief voor je NAS waarschijnlijk. Voor office documenten is het prima.
FOK. Dan maar sparen voor de 212+helloitsme schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:49:
[...]
Ik vrees dat het niet geheel gaat werken op je NAS
Cloud Station (Available in Package Center, not available on DS108j, DS109j and DS209j)
Ik zou het gewoon proberen, spk is los verkrijgbaar.Remcor2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:17:
Zou je ook zonder de update naar Beta 4.0 de cloud SPK kunnen installeren op DSM 3.2? Of is hier verplicht 4.0 voor nodig.
Ik verwacht alleen dat het niet helemaal zal werken.
In het verleden ook met eh, VPN Center dacht ik? IIG met iets
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nou dat cloudstation en ezcloud id willen hier niet helemaal lekker. Het is geconfigureerd enz maar verbinden lukt niet,op welke manieren zou je kunnen verbinden eigenlijk?Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:00:
Om Cloudstation te kunnen gebruiken zonder gebruik te maken van de ezcloud service moet je poort 6690 forwarden in je router. Dan kan deze eenvoudig verbinding maken.
Wel een nadeel is dat hij niet doet aan bestanden groter dan 100 MB, dat is nog een best lage limiet, maar aan de andere kant wil je daar dat versiebeheer e.d. ook niet op uitvoeren, dat wordt te intensief voor je NAS waarschijnlijk. Voor office documenten is het prima.
:edit:
Kan de client ook niet vinden op download site.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 09:33 ]
Waar lees je dat want krijg de client helemaal niet gevonden.
Zie http://www.synology.com/support/beta_dsm4.0.php?lang=nld dus.schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:42:
[...]
Waar lees je dat want krijg de client helemaal niet gevonden.
Dus na de Beta wordt de limiet hoger..Cloud Station only synchronizes files with size smaller than 100MB in beta version.
Het staat er maar de download zie ik niet of ik moet nodig een bril hebben.
Dat laatste staat er niet. Enige wat er staat is dat de beta geen bestanden groter dan 100mb doet. Wat er na de beta gebeurd is nog een klein vraagteken, maar denk dat het limiet van 100mb blijft staan.timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:43:
Trouwens vanaf de Beta pagina
[...]
Dus na de Beta wordt de limiet hoger..
http://ukdl.synology.com/download/beta/DesktopUtility/Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:46:
[...]
[...]
Ik zou maar vast een afspraak maken bij een opticien
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:46:
[...]
[...]
Ik zou maar vast een afspraak maken bij een opticien

Wel grappig overigens als je naar de site myds.synology.com gaat,
Warning: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "127.0.0.1" and accepting TCP/IP connections on port 5432? in /volume1/web/support/adodb/drivers/adodb-postgres64.inc.php on line 662 Database connection failed
Goed dat je het zegt; ik moet inderdaad niet vergeten mijn naam te registrerenschumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:47:
[...]
![]()
Wel grappig overigens als je naar de site myds.synology.com gaat,
Warning: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "127.0.0.1" and accepting TCP/IP connections on port 5432? in /volume1/web/support/adodb/drivers/adodb-postgres64.inc.php on line 662 Database connection failed
Geef ff gil als het je gelukt is, krijg hier alleen maar error's (nu zal ik vast niet de enige zijn die registreert)CarpeVentum schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:49:
[...]
Goed dat je het zegt; ik moet inderdaad niet vergeten mijn naam te registreren
1
| Warning: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host "127.0.0.1" and accepting TCP/IP connections on port 5432? in /volume1/web/support/adodb/drivers/adodb-postgres64.inc.php on line 662 Database connection failed |
[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 09:52 ]
Kon alleen geen naampje reggen, maar misschien moet dat ook geinitialiseerd worden vanuit DSM 4.0, en ik had toen nog 3.2 draaien.
Rebooting as we speak.
CarpeVentum schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:54:
Ik ben wel benieuwd of deze installatie met behoud van alle packages (Zebulon, etc) is.. Kan iemand dat rapporteren zodra hij geupgrade heeft?
Kan dit bevestigen, alles draait nog, ook manual installs.Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:51:
[...]
Sabnzbd blijft draaien, sickbeard en couchpotato bleven ook draaien, alleen die heb ik handmatig geinstalleerd. Dus niet de packages.
[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 09:55 ]
Even paar reactie terug lezenCarpeVentum schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:54:
Ik ben wel benieuwd of deze installatie met behoud van alle packages (Zebulon, etc) is.. Kan iemand dat rapporteren zodra hij geupgrade heeft?
Was aardig wat data in totaal.
Dat zou ik dan even rapporteren aan Synology...Hooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:56:
Wel erg vervelend dat hij opeens vind dat ik nog geen bestaande backup had en opnieuw moest backuppen...
Was aardig wat data in totaal.
Maar ze weten er nu vanaf.
En het is meer een informeringsprobleem. Hij zegt dat er niets is, zegt doodleuk dat er 70 GB gebackupt gaat worden. En vervolgens is hij na een paar 100 MB klaar en volledig.
Hij vult dus simpelweg aan, maar geeft dat nergens weer. Ah well. Fijn dat ik niet weer al die data hoef te uploaden.
[ Voor 46% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2012 10:08 ]
En ter bevestiging: superzebulon's sickbeard en SABnzbd werken gewoon nog.
Ik moet wel even mijn bootstrap opnieuw doen voor IPKG, dan kan ik nano weer installeren, en dan Apache config weer aanpassen zodat ik mod_proxy weer kan gebruiken voor een aantal dingen
Het werkt, nu nog een mobiele app. Het werkt met DS-File
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 10:44 ]
CarpeVentum in "Het grote Synology topic deel 3"timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:31:
Waar vind ik de Windows desktop client voor Cloudstation?
* Hooglander1 adviseert wat verder te kijken dan de neus lang is.
In de settings van Cloudstation stond om in de Helpfile te kijken, dit heb ik gedaan, en in de helpfile stond een link naar een webpagina, op deze webpagina stond de client echter niet, dus heb wel gezochtHooglander1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:32:
In het mapje Desktop Utility op de Synology servers misschien?
* Hooglander1 adviseert wat verder te kijken dan de neus lang is.
Thx voor de info
Het zou leuk zijn als er ook een Android client kwam voor Webstation, dat is jammer genoeg nog niet het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door timofp op 16-01-2012 10:37 ]
Dat had ik ook, werd naar een *.tw site door verwezen waar niks stond.timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:34:
[...]
In de settings van Cloudstation stond om in de Helpfile te kijken, dit heb ik gedaan, en in de helpfile stond een link naar een webpagina, op deze webpagina stond de client echter niet, dus heb wel gezocht
Thx voor de info
Het zou leuk zijn als er ook een Android client kwam voor Webstation, dat is jammer genoeg nog niet het geval.
Heb hem maar in mijn sig gezet, zullen vast nog meer vragen over komen
DS-File ?timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:34:
[...]
In de settings van Cloudstation stond om in de Helpfile te kijken, dit heb ik gedaan, en in de helpfile stond een link naar een webpagina, op deze webpagina stond de client echter niet, dus heb wel gezocht
Thx voor de info
[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 10:44 ]
Ging zonder problemen. Alles kwam op, behalve de 3rd_partyinit. Deze was echter wel handmatig te starten waarna de boel weer verder ging.
Wel her-indexing van alle bestanden op dit moment. Hoop niet dat photostation ook al zijn thumbs nog gaat zitten updaten, want dan zijn we over een week pas van de hoge cpu af.
Wordpress (handmatige installatie) lijkt ook zonder problemen goed verder te lopen.
Update naar Beta4. Zonder problemen. En alle instellingen zijn bewaard gebleven.
Enige probleem, hij gaat de media weer indexeren, istie weer 3 dagen bezig.
Heb je één van deze? DS411j, DS211j, DS410j, DS210j, DS110j, DS109timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:48:
Bij Cloud Station in de settings krijg ik steeds de melding "u bent niet gemachtigd om meer dan 1 gebruikers in te schakelen", wat doe ik mis? ik ben aangemeld als admin.
Heel ver naar beneden staat:
The maximum accounts supported by Cloud Station Server in beta version are listed below:
Max accounts Models
16 DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs
8 DS712+, DS2411+, RS2211+, RS2211RP+, DS1511+, DS411+II, DS411+, DS1010+, RS810+, RS810RP+, DS710+, RS409+, RS409RP+, DS509+
4 DS212+, DS409+, DS209+, DS109+, DS209+II, DS210+, DS110+ DS211+, DS411, RS812, DS410
2 DS212, DS212j, RS212, DS411slim, DS211, DS111, RS409, DS409, DS209, DS409slim, RS408, RS408-RP, DS508, DS408, RS411
1 DS411j, DS211j, DS410j, DS210j, DS110j, DS109
Welk model DS heb je?timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:48:
Bij Cloud Station in de settings krijg ik steeds de melding "u bent niet gemachtigd om meer dan 1 gebruikers in te schakelen", wat doe ik mis? ik ben aangemeld als admin.
The maximum accounts supported by Cloud Station Server in beta version are listed below:
Max accounts Models
16 DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs |
8 DS712+, DS2411+, RS2211+, RS2211RP+, DS1511+, DS411+II, DS411+, DS1010+, RS810+, RS810RP+, DS710+, RS409+, RS409RP+, DS509+ |
4 DS212+, DS409+, DS209+, DS109+, DS209+II, DS210+, DS110+ DS211+, DS411, RS812, DS410 |
2 DS212, DS212j, RS212, DS411slim, DS211, DS111, RS409, DS409, DS209, DS409slim, RS408, RS408-RP, DS508, DS408, RS411 |
1 DS411j, DS211j, DS410j, DS210j, DS110j, DS109 |
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Tov automatisch backup vanaf machines, is deze beperking al langer aktie.timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:54:
Inderdaad, thx, vreemde beperking. Dus als mijn vriendin ook Cloud station wil gebruik op onze Nas is ze verplicht om dezelfde mappen te synchroniseren als mij?
De beperking heeft als grondslag de cpu/memory bottlenek van de Junior serie. Hierdoor is nu dus backup en cloud beperkt tot 1 gebruiker.
Dus dit gaat niet veranderen na de Beta? Jammer, dan moet ik misschien uitkijken naar een upgrade, maarja heb mijn huidige Synology nog geen jaarsundace schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:57:
[...]
Tov automatisch backup vanaf machines, is deze beperking al langer aktie.
De beperking heeft als grondslag de cpu/memory bottlenek van de Junior serie. Hierdoor is nu dus backup en cloud beperkt tot 1 gebruiker.
Ze moet in ieder geval dezelfde (nas) inlognaam gebruiken denk iktimofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:54:
Inderdaad, thx, vreemde beperking. Dus als mijn vriendin ook Cloud station wil gebruik op onze Nas is ze verplicht om dezelfde mappen te synchroniseren als mij?
Inderdaad, dan is het 1 gebruiker, maar dus ook 1 map en ik wil niet al haar bestanden ook op mijn PC hebben, vooral niet op mijn Laptop omdat die een SSD heeft en elke GB daar telthelloitsme schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:04:
[...]
Ze moet in ieder geval dezelfde (nas) inlognaam gebruiken denk ik
Ik ga het dus voorlopig nog bij synchronisatie via synctoy houden, werkt eigenlijk ook perfect, alleen gebeurt de synchronisatie enkel bij het opstarten en afsluiten van de PC. Maar dit gebruik ik enkel voor muziek/video. Voor documenten heb ik dropbox
Je moet dus verplicht user home directories aanzetten/gebruiken. Ik had gehoopt dat je"gewoon" per user aan kon zetten waar/welke map de CloudStation map moest zijn, zodat ik bijvoorbeeld mijn gehele Data share beschikbaar had.
Volgens het huidige princiepe zou ik mijn Data share moeten opdoeken, en gewoon alles verplaatsen naar mijn homedir. Wil ik niet
Zakelijk is het dan ook wel wat minder: Meerdere mensen (afdeling?) allemaal bij dezelfde bestanden, en altijd gesynced.
Ideale situatie zou zijn dat onder je CloudStation map een 'home' map was, met je persoonlijke documenten, en optioneel één of meerdere "gedeelde" Cloud-mappen.
Voor zover ik nu zie kunnen alleen de home-folder van een user ge-Cloud worden, toch? Het is niet mogelijk om andere mappen aan te wijzen? Ik maakte (nog) geen gebruik van de user-specifieke mappen, nu dus wel.timofp schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:54:
Of zie ik iets over het hoofd?
Het werkt trouwens tot dusver allemaal perfect. Wel merk ik dat het allemaal (met name de GUI) iets zwaarder is (op m'n DS211).
[edit] Nakebod had dus dezelfde constatering..
[ Voor 4% gewijzigd door bdu op 16-01-2012 11:15 ]
Dit idee heb ik ook. CPU zit nu rond de 20% belasting als er niks speciaals gebeurd. Voor zover ik me herrinner was dat onder de 10% in 3.2bdu schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:13:
[...]
Het werkt trouwens tot dusver allemaal perfect. Wel merk ik dat het allemaal (met name de GUI) iets zwaarder is (op m'n DS211).
Dus meerdere webcams, waarvan een aantal in HD kwaliteit.
Hoe werkt dit qua snelheid? Zijn de apps goed?
Kijk ook even bij een online demo.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik wist niks van een online demo. Ik zal eens zoeken
1 Licentie is gratis bij je Synology product. Daarna kun je ze per stuk bij kopen, of per 4 stuks.RMX schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:41:
Thnx! Volgens mij heb je meestal tot 10 cams een licentie toch?
Ik wist niks van een online demo. Ik zal eens zoeken
Surveillance Station van de laaste 3.2 versie werkt prima.RMX schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:34:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Surveillance Station?
Dus meerdere webcams, waarvan een aantal in HD kwaliteit.
Hoe werkt dit qua snelheid? Zijn de apps goed?
Op 1 lokatie gebruiken we 4 Axis 1054 camera's samen met 2 maal een VS80. Volgens mij op een 211(+).
iPhone app (DS cam) werkt ook zonder problemen.
Tenminste, ik heb hem wel gevonden, via Control panel > Network settings, ik zie dan 0.1 seconde een 4e tabblad Hotspot, en daarna verdwijnt hij. Ik wil even de settings bekijken
Nu heb ik er momenteel geen USB WIFI stick inzitten, dus dat kan al een reden zijn. Hij zou iig moeten werken op een DS209.
Thanks! Ik ben bezig met een offerte waarbij ook een aantal Axis camera's gebruikt gaat worden._Arthur schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:16:
[...]
Op 1 lokatie gebruiken we 4 Axis 1054 camera's samen met 2 maal een VS80. Volgens mij op een 211(+).
Deze Axis kost 1500,=, dus wil wel zeker zijn dat het goed werkt.
Had in eerste instantie ook een VS80 aangeraden, echter daarvoor moet de stream 640x480 zijn.
Beetje jammer als je een HD cam hebt
Dan maar liever een dedicated PC waarbij het scherm 24/7 aanstaat. Zelfde effect natuurlijk!
Ik kan hem natuurlijk wel negeren, maar dat houdt in dat ik een nieuwe smart melding ook niet zal opmerken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Met de VS80 kan je gewoon beeld in een lagere resolutie live laten zien, terwijl de opname op disk de hoogste kwaliteit heeft. Dit kan je onafhankelijk van elkaar instellen.RMX schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:19:
Thanks! Ik ben bezig met een offerte waarbij ook een aantal Axis camera's gebruikt gaat worden.
Deze Axis kost 1500,=, dus wil wel zeker zijn dat het goed werkt.
Had in eerste instantie ook een VS80 aangeraden, echter daarvoor moet de stream 640x480 zijn.
Beetje jammer als je een HD cam hebt
Dan maar liever een dedicated PC waarbij het scherm 24/7 aanstaat. Zelfde effect natuurlijk!
Het voordeel van de VS80 is dat als je die aanzet, je gewoon de streams krijgt direct. Met een PC moet je die eerst weer aanzetten, browser starten, inloggen etc etc.
Dat de kwaliteit voor de live view wat minder is, is doorgaans niet een issue.
Ik dat dus gedaan en de DS een reboot gegegeven echter wil deze niet herstarten meer.
Ik heb nog wel SSH toegang maar mijn Web GUI is kwijt, ook een reboot op commandline doet niks.
Iemand suggesties?
:update:
Ondertussen ook geen SSH toegang meer.
:update2:
Weer stapje verder, DS is weer op maar IPKG is niet installed.
Iemand suggesties? Er is toch verder niks veranderd waardoor IPKG niet meer installed kan worden?
Dit is logging van bootstrap install
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| DS211> sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh Optware Bootstrap for syno-mvkw. Extracting archive... please wait bootstrap/ bootstrap/optware-bootstrap.ipk bootstrap/wget.ipk bootstrap/bootstrap.sh bootstrap/ipkg.sh 1227+1 records in 1227+1 records out bootstrap/ipkg-opt.ipk Backup your configuration settings, then type: rm -rf /volume1/@optware rm -rf /usr/lib/ipkg This will remove all existing optware packages. You must *reboot* and then restart the bootstrap script. BusyBox v1.16.1 (2012-01-13 21:18:15 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. |
Is hier iets vreemds aan te zien?
[ Voor 62% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 14:18 ]
Vond wel een duitse wiki, maar of het ook echt werkt?
Heb een Ds411j
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
En de enige binaries die beschikbaar zijn, zijn voor x86 en amd64.
De DS411j heeft een Marvell ARM CPU, dus gaat de x86 versie niet werken. Had je de DS411+ met Intel Atom CPU had je kans dat het werkend te krijgen is.
Denk dat Mumble een van de weinige opties is als je iets "TS" achtigs wilt op je NAS, gezien daar wel de source van beschikbaar is.
@ schumi2004:
Zie niets vreemds als in, errors, maar heb je het volgende ook gedaan voordat je hem gereboot had?
Backup your configuration settings, then type:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.
You must *reboot* and then restart the bootstrap script.
[ Voor 25% gewijzigd door Nakebod op 16-01-2012 14:21 ]
Gedaan?schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:03:
Na de update functioneerde alles weer, ook de installed packages echter las ik na een reactie van eimand anders dat deze ipkg opnieuw moest installeren.
Ik dat dus gedaan en de DS een reboot gegegeven echter wil deze niet herstarten meer.
Ik heb nog wel SSH toegang maar mijn Web GUI is kwijt, ook een reboot op commandline doet niks.
Iemand suggesties?
Ondertussen ook geen SSH toegang meer.maar nog steeds geen reboot.
Weer stapje verder, DS is weer op maar IPKG is niet installed.
Iemand suggesties? Er is toch verder niks veranderd waardoor IPKG niet meer installed kan worden?
Dit is logging van bootstrap install
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 DS211> sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh Optware Bootstrap for syno-mvkw. Extracting archive... please wait bootstrap/ bootstrap/optware-bootstrap.ipk bootstrap/wget.ipk bootstrap/bootstrap.sh bootstrap/ipkg.sh 1227+1 records in 1227+1 records out bootstrap/ipkg-opt.ipk Backup your configuration settings, then type: rm -rf /volume1/@optware rm -rf /usr/lib/ipkg This will remove all existing optware packages. You must *reboot* and then restart the bootstrap script. BusyBox v1.16.1 (2012-01-13 21:18:15 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands.
Is hier iets vreemds aan te zien?
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
Nee niet gedaan aangezien ik niet bekend was met de gevolgen ervan. @optware was er nog wel maar ipkg staat er niet.stormfly schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:34:
[...]
Gedaan?
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
Ik zal eens doen wat er gevraagd werd/wordt en zien wat de uitkomst wordt.
Als mijn DS maar wil rebooten want dat deed hij niet na dat ik script gedraaid had.
Het lijkt zich allemaal goed uitgevoerd te hebben op 1 ding na en dat is dat ik nu (nog steeds) geen ipkg heb.
DS211> ipkg
-ash: ipkg: not found
Ok, dit is klote.
Ik heb nu al voor 3e keer bootstrap uitgevoerd op mijn DS211 en na reboot NAS is mijn IPKG weg!!
Na de uitvoer van bootstrap heb ik de laatste keer ipkg uitgevoerd om te zien of er iets veranderd was, toen kreeg ik netjes de help.
NAS gereboot, weg IPKG. Iemand tips ?
DS211> ipkg
-ash: ipkg: not found
DS211> ls /usr/lib/ipkg
ls: /usr/lib/ipkg: No such file or directory
install log http://pastebin.com/VHZWsvBu
Welke handelingen heb jij uitgevoerd, wellicht dat ik toch iets fout doe?Nakebod schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:02:
Update op mijn DS209 is succesvol!
En ter bevestiging: superzebulon's sickbeard en SABnzbd werken gewoon nog.
Ik moet wel even mijn bootstrap opnieuw doen voor IPKG, dan kan ik nano weer installeren, en dan Apache config weer aanpassen zodat ik mod_proxy weer kan gebruiken voor een aantal dingen
Ik heb deze stappen uitgevoerd Brickman in "Het grote Synology topic deel 3"
[ Voor 51% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 15:16 ]
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=383
[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 16-01-2012 15:42 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
De interface is trouwens sneller geworden lijkt het. Dat hij meer CPU gebruikt als hij idle is komt door die grote tab met alle informatie. Doe je die naar beneden dan gaat de idle CPU weer terug naar de oude waarde, dus bijna nihil.
Op mijn DS109+ heb ik nu alle paketten gedeinstalleerd behalve Webstation, filestation, cloudstation en downloadstation. Scheelt in RAM.
http://www.mobile-harddis...s-voedingen-c-67_108.htmlkmf schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:41:
Heeft iemand enig idee hoeveel een licentie kost om extra camera's aan een synology te hangen? Er staat gewoon dat je een extra licentie moet toevoegen, maar hoeveel dat mag kosten? En WAAR je dat moet gaan kopen??
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=383
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik had toen nog geen bootstrap gedaan, pas letterlijk 5 minuten geleden mee begonnenschumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:36:
[...]
Welke handelingen heb jij uitgevoerd, wellicht dat ik toch iets fout doe?
Ik heb deze stappen uitgevoerd Brickman in "Het grote Synology topic deel 3"
Had even 'vi' gebruikt om de configs te editen, was even genoeg
Anyway, letterlijk de stappen die ik heb gedaan:
(Uiteraard) een SSH verbinding naar je NAS.
cd /volume1/Data/Configs/ (Map met alle configs voor SAB, sickbeard, etc. De orginele configs zijn symlinks naar deze bestanden.)
wget http://ipkg.nslu2-linux.o...w-bootstrap_1.2-7_arm.xsh (Let op: DS209 bootstrap!)
chmod +x syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh (Bestand uitvoerbaar maken)
sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh
Toen gaf hij ook aan dat die 2 mappen verwijderd moesten worden, voor de reboot, en daarna het script nogmaals uit moest voeren:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
reboot (Kreeg hierna een mailtje: DiskStation suffered from power failure and was shut down improperly.)
Nadat hij weer opgestart was nogmaals ingelogd via SSH en de bootstrap nogmaals opnieuw uitgevoerd om de installatie definitief uit te voeren:
cd /volume1/Data/Configs/
Geen reboot nodig, ipkg zou direct moeten werken.
Ik heb allemaal zo'n vermoeden dat als je wel een reboot doet je ipkg kwijt bent, dan weet je dat vast.Nakebod schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:57:
[...]
Ik had toen nog geen bootstrap gedaan, pas letterlijk 5 minuten geleden mee begonnenen succesvol.
Had even 'vi' gebruikt om de configs te editen, was even genoeg
Anyway, letterlijk de stappen die ik heb gedaan:
(Uiteraard) een SSH verbinding naar je NAS.
cd /volume1/Data/Configs/ (Map met alle configs voor SAB, sickbeard, etc. De orginele configs zijn symlinks naar deze bestanden.)
wget http://ipkg.nslu2-linux.o...w-bootstrap_1.2-7_arm.xsh (Let op: DS209 bootstrap!)
chmod +x syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh (Bestand uitvoerbaar maken)
Toen gaf hij ook aan dat die 2 mappen verwijderd moesten worden, voor de reboot, en daarna het script nogmaals uit moest voeren:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
reboot (Kreeg hierna een mailtje: DiskStation suffered from power failure and was shut down improperly.)
Nadat hij weer opgestart was nogmaals ingelogd via SSH en de bootstrap nogmaals opnieuw uitgevoerd om de installatie definitief uit te voeren:
cd /volume1/Data/Configs/
Geen reboot nodig, ipkg zou direct moeten werken.
Ik sla de reboot ook wel ff over voor nu.
Verwijderd
Neeschumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:03:
[...]
Ik heb allemaal zo'n vermoeden dat als je wel een reboot doet je ipkg kwijt bent, dan weet je dat vast.
Dan weet ik het ook niet meer, na een reboot is ipkg weg.
[ Voor 47% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2012 16:13 . Reden: . ]
Na een reboot is hij idd de bootstrap kwijt.
Dus de bootstrap weer uitgevoerd, en hij werkt weer.
Toch best een vervelend iets, zou niet moeten gebeuren lijkt me.Nakebod schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:10:
Ik wilde net updaten
Het rare is, mijn Apache configuratie die ik aangepast heb (mod_proxy) die blijft wel behouden, dus het is niet zo dat hij altijd naar default gaat.
Ik zie zo snel maar 1 topic uit 2008 met hetzelfde probleem, alleen geen oplossing: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=92&t=11124
Inderdaad. Speciaal voor cloud station de 4.0 Beta geinstalleerd. Helaas nog geen osx support. Leek mee zeer handig om te gebruiken voor school, dropbox zonder limiet.pj schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:23:
Ai .. jammer nog geen osx cloud client. Schijnt pas in de definitieve versie te komen.
Verder nog geen problemen ondervonden.
Heb er inderdaad ook last van. Erg lastig elke keer moet je de @optware weer verwijderen en herstarten om IPKG te kunnen installeren.Nakebod schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:10:
Ik wilde net updaten
Dus voor nu na elke reboot raak je een hoop geinstalleerde programma's weer kwijt die je weer moet installeren. Dat gaat niet werken zo.
Maar even een Bug report gestuurd naar Synology.
Als jullie dat ook even doen dan wordt er mogelijk sneller naar een oplossing gezocht
Als je inlogt in DSM 4.0 dan zie je onderop een BUG knopje.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 16-01-2012 17:00 ]
Verwijderd
Via watchfolder (is dat nieuw of had ik die optie gewoon nog nooit gezien?) werkt het gelukkig wel, dus niet zo'n heel groot probleem
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 17:20 ]
Bootstrappen staat toch gelijk aan einde garantie ?MikeOO schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Heb er inderdaad ook last van. Erg lastig elke keer moet je de @optware weer verwijderen en herstarten om IPKG te kunnen installeren.
Dus voor nu na elke reboot raak je een hoop geinstalleerde programma's weer kwijt die je weer moet installeren. Dat gaat niet werken zo.
Maar even een Bug report gestuurd naar Synology.
Als jullie dat ook even doen dan wordt er mogelijk sneller naar een oplossing gezocht
Als je inlogt in DSM 4.0 dan zie je onderop een BUG knopje.
Prima, zonder probs gegaan.
Nu even de AV scanner checken, lijkt me interesant iets, zie alleen nog niet de mogelijkheid om logs te mailen na een scan, lijkt me op zich wel handig.
schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:33:
[...]
Bootstrappen staat toch gelijk aan einde garantie ?
bronmodifying your NAS will invalidate your software support warranty, although not normally your hardware warranty
Wil je software ondersteuning dan kan synology dus eisen dat je je terug gaat naar default (herinstall van je nas).
Maar dat betekent niet dat ze deze bug niet willen weten.
En Synology is niet dom, en weet zelf ook wel dat deze dingen mede populair zijn door dit soort extra functionaliteiten. Afgezien van de toch al zeer complete standaard featureset natuurlijk!
En an sich vraag ik geen support voor bootstrap, ik "vraag" alleeen een fix
De rest vogel ik zelf wel uit
Editje: Zo te zien zijn er nog niet veel DSM 4.0 tickets merk ik net op, ik heb ticket #29, #127 en #130
[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 16-01-2012 17:55 ]
Verwijderd
Dat vind ik op zich niet zo vreemd, dat is wat Synology software doet. Daarom is de standaard locatie /opt/lib/ipkg/Dennism schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:11:
Ik heb wel een backup gemaakt van @optware, maar mijn /usr/lib/ipkg directory is al weg
I had the same problem, it's the first time an upgrade broke my optware installation. Reinstalling it solves until reboot so I did a little investigation and solved the problem this way:
edit the file /etc/rc.local and add a line like this belo #!/bin/sh:
Code: Select all
mount -o bind /volume1/@optware /opt
then, edit the file /root/.profile and modify the line that starts with "PATH" so it looks like this:
Code: Select all
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there
Edit: HEb bovenstaande geprobeerd en dit lijkt te werken. Ook mijn backup van @optware teruggezet na de bootstrap reinstall en volgens ipkg heb ik al mijn packages nog.
Zou het verstandig zijn een reinstall te doen van alle packages, of mag ik er van uit gaan dat ze nu correct werken?
[ Voor 20% gewijzigd door Dennism op 16-01-2012 19:38 ]
Dit topic is gesloten.