Ik heb DSM3.2 1955 geinstalleerd op m'n DS210J (na een crash van volume1) en bij het insteken van een USB-stick kreeg ik twee usbshares te zien: usbshare1 en usbshare2. De eerste had niets te maken met m'n usbstick en owner was root/root en device was dev/root en was 2.8GB groot. de tweede usbshare was inderdaad m'n geheugenstick van 60MB die ik wilde gebruiken als watchfolder voor NZBget.
Omdat ik NZBget zo geconfigureerd heb dat hij kijkt in volumeUSB1/usbshare (usbshare1 dus) wilde ik m'n USBstick echt op subshare1 hebben. Ik vond het ook belachelijk om NZBget watchfolder instellingen te wijzigen naar usbshare2.
Ik heb de sticks van pport gewisseld, geformateerd, ge-eject. Niets hielp. Uiteindelijk heb de USBstick achter in de Synology gestopt en heb ik met putty (SSH) de folders volumeUSB1/usbshare en volumeUSB2/share verwijderd. Na herstarten zie ik opnieuw deze folders in de root staan, maar het zijn duidelijk geen USBsticks, de folders zijn ook leeg.
Hoewel ik een USBstick achter in m'n DS210j heb gestoken kan ik hem nergens meer zien. Niet in USBdevices, en niet de Filebrowswer en niet in de shares.
Weet iemand hoe ik dit oplos?
Edit: Opgelost
Ik heb met met putty (SSH sessie) VolumeUSB1 en VolumeUSB2 verwijderd. Ik heb VolumeUSB3 hernoemt naar VolumeUSB1.
in DSM3.2-1955 heb ik met behulp van 3rd party app. "Config File Editor" het volgende veranderd in Samba Deamon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| [usbshare3]
invalid users=nobody,nobody
valid users=nobody,guest,@users,admin,nobody
comment="NZBGetWatchFolder"
path=/volumeUSB3/usbshare
guest ok=yes
browseable=yes
fileindex=no
mediaindex=no
edit synoacl=no
ftp disable list=no
ftp disable modify=no
ftp disable download=no
read list=nobody,nobody
write list=nobody,@users,admin,guest,nobody
writeable=yes |
veranderd in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| [usbshare1]
invalid users=nobody,nobody
valid users=nobody,guest,@users,admin,nobody
comment="NZBGetWatchFolder"
path=/volumeUSB1/usbshare
guest ok=yes
browseable=yes
fileindex=no
mediaindex=no
edit synoacl=no
ftp disable list=no
ftp disable modify=no
ftp disable download=no
read list=nobody,nobody
write list=nobody,@users,admin,guest,nobody
writeable=yes |
Nu is -voorlopig- (ai pessimist) alles ok.
[
Voor 36% gewijzigd door
immetjes op 17-01-2012 21:55
. Reden: Opgelost ]