Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Dennism schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:21:
Ik vind net deze mogelijk oplossing voor het reboot probleem:

I had the same problem, it's the first time an upgrade broke my optware installation. Reinstalling it solves until reboot so I did a little investigation and solved the problem this way:

edit the file /etc/rc.local and add a line like this belo #!/bin/sh:

Code: Select all
mount -o bind /volume1/@optware /opt

then, edit the file /root/.profile and modify the line that starts with "PATH" so it looks like this:

PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there
Ik heb overigens geen reboot nodig om hem kwijt te raken :P

Dat PATH gebeuren had ik volgens mij al, zal het straks eens proberen als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:17:
Bug gevonden: in downloadstation is het momenteel niet mogelijk .torrent files aan te leveren: deze worden allemaal aangemerkt als zijnde invalid...
Dit probleem heb ik niet. Echter lever ik mijn torrents niet als bestand (.torrent) maar gewoon door de URL te geven naar die torrent. Kan zo snel niet proberen of het met .torrent bestanden wel fout gaat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Is er iemand die IPKG heeft draaien met DSM 4.0, of faalt dit bij iedereen? Squid moet nl blijven draaien, en daarvoor heb ik IPKG nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 23:29
ipkg zelf heb je toch alleen maar nodig om je (optware) spullen te installeren/updaten ?

(ik moest wel even bootstrap draaien, maar daarna werkt ook ipkg zelf weer. De door ipkg geinstalleerde package werkten wel meteen na DSM4.0 upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bug gevonden: in downloadstation is het momenteel niet mogelijk .torrent files aan te leveren: deze worden allemaal aangemerkt als zijnde invalid. Dit is echter niet het geval.
Via watchfolder (is dat nieuw of had ik die optie gewoon nog nooit gezien?) werkt het gelukkig wel, dus niet zo'n heel groot probleem :)
Heb je het aangemeld bij Synology?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dus bij jou bleef alles doordraaien ja dat is wel een goed punt, als dat zo is is het ook prima. Een tijd niets extras installeren is niet zon punt.

Wie of walk forum onstaan de DSM 4.0 compatible bootstrap bestanden, veel websites zijn mirrors maar wie schrijft ze nu eigenlijk :9

[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 16-01-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
stormfly schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:07:
Dus bij jou bleef alles doordraaien ja dat is wel een goed punt, als dat zo is is het ook prima. Een tijd niets extras installeren is niet zon punt.
Lijkt erop dat het enige issue is/was dat ipkg niet meer in het path staat. Na reboot werkt 'ipkg' niet meer, maar /opt/bin/ipkg werkt gewoon. Dus kwestie van /opt/bin toevoegen in je PATH in ~/.profile en het zou moeten blijven werken, ook na reboot

Ook alle packages zelf blijven gewoon bestaan (dus niet de aanwijzing 'delete /volume1/@optware/' opvolgen mocht je toch nog de 'syno-*bootstrap*.ksh' draaien. Dat is niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:29
sverzijl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Lijkt erop dat het enige issue is/was dat ipkg niet meer in het path staat. Na reboot werkt 'ipkg' niet meer, maar /opt/bin/ipkg werkt gewoon. Dus kwestie van /opt/bin toevoegen in je PATH in ~/.profile en het zou moeten blijven werken, ook na reboot

Ook alle packages zelf blijven gewoon bestaan (dus niet de aanwijzing 'delete /volume1/@optware/' opvolgen mocht je toch nog de 'syno-*bootstrap*.ksh' draaien. Dat is niet nodig)
kan je uitleggen hoe je dit doet? ik kan namelijk niet bij opt/bin/ipkg komen

in opt/bin

Ik geef ls -> ik zie in de lijst ipkg staan. Ik kan hier echter niks mee (heb cd ipkg geprobeerd en ipkg ingetoest)

beide werken niet (can't cd to ipkg en -ash: ipkg: not found)

alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door helloitsme op 16-01-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

Nakebod

Nope.

Dus de binaries blijven wel gewoon bestaan?
Aan zoiets dacht ik vanmiddag ook al, alleen ik kon zo snel even de goede dir niet vinden om ipkg handmatig uit te voeren. Easy fix dus. Hoewel het eigenlijk gewoon zou moeten werken by default :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
http://forum.synology.com...up,_device_management_etc

volgens mij is dit de juiste locatie van de aliases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:59
Heeft iemand de nieuwe DS file voor iPhone geprobeerd?

Hoe zou dat moeten werken met AcePlayer Lite als je een MKV opent?

Bij mij wordt alleen AP Lite geopend verder niets!?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
helloitsme schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:20:
[...]

in opt/bin

Ik geef ls -> ik zie in de lijst ipkg staan. Ik kan hier echter niks mee (heb cd ipkg geprobeerd en ipkg ingetoest)

alvast bedankt!
DiskStation> /opt/bin/ipkg
ipkg: ipkg must have one sub-command argument

gewoon op enter drukken dan draai je IPKG is dat wat je wilt? Wat ze in de laatste posts aangeven is de de alias IPKG weg is door DSM 4.0 maar dat de binary (window Executeble) nog te benaderen is in /opt/bin/ipkg waardoor je ipkg gewoon kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
helloitsme schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:20:
[...]
Je wilt weten hoe je een file kunt editen, of wat je moet editen ?

Als je de file /root/.profile opent in vi of andere editor, wijzig je de volgende regel

van:
code:
1
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

in
code:
1
PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

(daarna even opnieuw aanloggen als root, of vanuit je huidige sessie het commando '. .profile' geven en je kan weer 'ipkg' uitvoeren vanuit iedere willekeurige directory)
in opt/bin

alvast bedankt!
Je kan (als je PATH nog niet hebt aangepast) of: /opt/bin/ipkg intikken, of cd /opt/bin en daarna ./ipkg (./ betekent 'zoek in huidige directory')

[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 16-01-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:29
sverzijl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:36:
[...]

Als je de file /root/.profile opent in vi of andere editor, wijzig je de volgende regel

van:
code:
1
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

in
code:
1
PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

(daarna even opnieuw aanloggen als root, of vanuit je huidige sessie het commando '. .profile' geven en je kan weer 'ipkg' uitvoeren vanuit iedere willekeurige directory)

[...]

Je kan (als je PATH nog niet hebt aangepast) of: /opt/bin/ipkg intikken, of cd /opt/bin en daarna ./ipkg (./ betekent 'zoek in huidige directory')
gelukt! dank je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:10
Bedankt!
Dit was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik heb een DS508 en de DSM4.0 Beta er ook opgezet.
Installatie ging prima en verliep zonder problemen. Ik geen extra packages draaien of wat dan ook. Gewoon
standaard uit de doos.
Het enige probleem wat ik heb (had), is dat ik met DS Audio op mijn tablet en Galaxy S geen verbinding meer kon maken met de Synology. Hij werd wel gevonden in het menu om servers te vinden maar kon niet verbinden.
Alles nagelopen voor zover ik de instellingen nog weet van de Synology en niets hielp. Probleem was simpel opgelost, DS Audio updaten op de telefoon en tablet. Er staat een nieuwe versie in de market. Grrrrr 8)7
De oude versie werkt niet met 4.0 en wel met 3.2.
Voor Ds Cam, DS File, DS Finder en DS Photo+ staan er ook updates maar deze werkten bij mij wel zonder update.
Verder heb ik er nog niets mee gedaan met DSM 4.0 Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik zit dit even door te lezen, maar betekent dit dat ik (nu ik DSM 4.0 heb) veilig kan rebooten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een DS212 en haal mijn torrents binnen via transmission. De binnen gehaalde torrents bestaan veelal uit rar bestanden. Is het mogelijk dat je de nas in kan stellen dat hij de files gelijk uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
Bug gevonden: in downloadstation is het momenteel niet mogelijk .torrent files aan te leveren: deze worden allemaal aangemerkt als zijnde invalid. Dit is echter niet het geval.
Via watchfolder (is dat nieuw of had ik die optie gewoon nog nooit gezien?) werkt het gelukkig wel, dus niet zo'n heel groot probleem :)
Probleem hier niet.
Heb gezocht en gedownload van een torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:36:
[...]

van:
code:
1

in
code:
1

[...]

Thanks, dat dit zo easy was zeg.

Heb denk wel 5x alles opnieuw installed en de bijbehorende reboots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zit nu al even te genieten van de DS212+ met DSM4 erop, wat een verschil met mn DS107+ die nog op DSM2.3 zat :9~

Nu ook eindelijk aan het stoeien met DS Audio onder Android. Ik merk dat ik het alleen werkend krijg wanneer ik port 5000 op de router naar de DS forward, alleen lijkt me dat wat te tricky omdat dan de webinterface van de DS beschikbaar komt voor de buitenwereld.

Ik kwam tegen dat DS Audio ook over port 5001 (https) kan, maar na wat zoeken lijkt enkel de iOS app https te ondersteunen...

Mijn vraag is: hoe hebben jullie de boel ingericht om bv. op het WLAN op het werk van je muziek thuis te kunnen genieten? :?

edit: bastards! Denk ik probeer het even via de webinterface en ja, je komt een heel eind op je Android device maar ben je eenmaal bij het afspelen dan gaat ie mekkeren dat je Flash Player 9 moet hebben... Afijn, genoeg, morgen weer verder puzzelen :O

[ Voor 16% gewijzigd door coyote1980 op 16-01-2012 22:47 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
coyote1980 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:36:
Ik zit nu al even te genieten van de DS212+ met DSM4 erop, wat een verschil met mn DS107+ die nog op DSM2.3 zat :9~

Nu ook eindelijk aan het stoeien met DS Audio onder Android. Ik merk dat ik het alleen werkend krijg wanneer ik port 5000 op de router naar de DS forward, alleen lijkt me dat wat te tricky omdat dan de webinterface van de DS beschikbaar komt voor de buitenwereld.

Ik kwam tegen dat DS Audio ook over port 5001 (https) kan, maar na wat zoeken lijkt enkel de iOS app https te ondersteunen...

Mijn vraag is: hoe hebben jullie de boel ingericht om bv. op het WLAN op het werk van je muziek thuis te kunnen genieten? :?

edit: bastards! Denk ik probeer het even via de webinterface en ja, je komt een heel eind op je Android device maar ben je eenmaal bij het afspelen dan gaat ie mekkeren dat je Flash Player 9 moet hebben... Afijn, genoeg, morgen weer verder puzzelen :O
Heb geen android maar een iphone.
Ik luister mijn muziek vanaf mijn nas via een VPN verbinding.
Ideaal kan je alles managen alsof je thuis bent, denk aan Couchpotato Sickbeard etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
coyote1980 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:36:

Binnen je thuisnetwerk hoef je geen poorten te forwarden, je roept je pc immers direct aan met ip of hostname. Als een device binnen het netwerk niet bereikbaar is ligt dat ergens anders aan. Je routerforwards routeren van extern naar intern ip, van buitenaf ben je zichtbaar als 1 device, ook al hangen er tig in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
0Burner0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:05:
[...]
Ik luister mijn muziek vanaf mijn nas via een VPN verbinding.
Ideaal kan je alles managen alsof je thuis bent, denk aan Couchpotato Sickbeard etc
Voor dat laatste heb je natuurlijk niet per se een VPN verbinding nodig, een paar simpele portforwarding rules (of een paar reverse proxied virtual hosts in je user-apache configuratie) werkt ook. Alhoewel een VPN als het eenmaal werkt makkelijker is merk ik nu. Maar dan kan ik er weer niet bij vanaf m'n werk, waar alleen port 80/443 naar buiten toen open staat. Dan maar allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Dennism schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:21:
Ik vind net deze mogelijk oplossing voor het reboot probleem:

I had the same problem, it's the first time an upgrade broke my optware installation. Reinstalling it solves until reboot so I did a little investigation and solved the problem this way:

edit the file /etc/rc.local and add a line like this belo #!/bin/sh:

mount -o bind /volume1/@optware /opt

then, edit the file /root/.profile and modify the line that starts with "PATH" so it looks like this:

PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there

Edit: HEb bovenstaande geprobeerd en dit lijkt te werken. Ook mijn backup van @optware teruggezet na de bootstrap reinstall en volgens ipkg heb ik al mijn packages nog.

Zou het verstandig zijn een reinstall te doen van alle packages, of mag ik er van uit gaan dat ze nu correct werken?
Klopt dat is de oplossing die ik kreeg nadat in de vraag in het forum van Synology had gesteld. Had nog geen tijd gehad het hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Die mount -o <..> is overbodig, die wordt namelijk al uitgevoerd door /opt/etc/rc.optware die vanuit /etc/rc.local wordt aangeroepen.
Je hebt alleen de PATH wijziging nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Klopt het dat er bij een update naar een nieuwe DSM ook firmware word geflashed op het apparaat zelf?

Ik heb mijn HDD met DSM 3.2 eruit gehaald en op een schone HDD de 4.0 beta gezet, na afloop wilde ik mijn oude HDD weer gebruiken maar de oranje status LED blijft oranje knipperen en hij doet verder niks meer.

[ Voor 3% gewijzigd door ChuckBartowski op 17-01-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb DSM3.2 1955 geinstalleerd op m'n DS210J (na een crash van volume1) en bij het insteken van een USB-stick kreeg ik twee usbshares te zien: usbshare1 en usbshare2. De eerste had niets te maken met m'n usbstick en owner was root/root en device was dev/root en was 2.8GB groot. de tweede usbshare was inderdaad m'n geheugenstick van 60MB die ik wilde gebruiken als watchfolder voor NZBget.

Omdat ik NZBget zo geconfigureerd heb dat hij kijkt in volumeUSB1/usbshare (usbshare1 dus) wilde ik m'n USBstick echt op subshare1 hebben. Ik vond het ook belachelijk om NZBget watchfolder instellingen te wijzigen naar usbshare2.

Ik heb de sticks van pport gewisseld, geformateerd, ge-eject. Niets hielp. Uiteindelijk heb de USBstick achter in de Synology gestopt en heb ik met putty (SSH) de folders volumeUSB1/usbshare en volumeUSB2/share verwijderd. Na herstarten zie ik opnieuw deze folders in de root staan, maar het zijn duidelijk geen USBsticks, de folders zijn ook leeg.

Hoewel ik een USBstick achter in m'n DS210j heb gestoken kan ik hem nergens meer zien. Niet in USBdevices, en niet de Filebrowswer en niet in de shares.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Edit: Opgelost

Ik heb met met putty (SSH sessie) VolumeUSB1 en VolumeUSB2 verwijderd. Ik heb VolumeUSB3 hernoemt naar VolumeUSB1.

in DSM3.2-1955 heb ik met behulp van 3rd party app. "Config File Editor" het volgende veranderd in Samba Deamon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    [usbshare3]
       invalid users=nobody,nobody
       valid users=nobody,guest,@users,admin,nobody
       comment="NZBGetWatchFolder"
       path=/volumeUSB3/usbshare
       guest ok=yes
       browseable=yes
       fileindex=no
       mediaindex=no
       edit synoacl=no
       ftp disable list=no
       ftp disable modify=no
       ftp disable download=no
       read list=nobody,nobody
       write list=nobody,@users,admin,guest,nobody
       writeable=yes

veranderd in

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    [usbshare1]
       invalid users=nobody,nobody
       valid users=nobody,guest,@users,admin,nobody
       comment="NZBGetWatchFolder"
       path=/volumeUSB1/usbshare
       guest ok=yes
       browseable=yes
       fileindex=no
       mediaindex=no
       edit synoacl=no
       ftp disable list=no
       ftp disable modify=no
       ftp disable download=no
       read list=nobody,nobody
       write list=nobody,@users,admin,guest,nobody
       writeable=yes

Nu is -voorlopig- (ai pessimist) alles ok.

[ Voor 36% gewijzigd door immetjes op 17-01-2012 21:55 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 16:54
ChuckBartowski schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:59:
Klopt het dat er bij een update naar een nieuwe DSM ook firmware word geflashed op het apparaat zelf?

Ik heb mijn HDD met DSM 3.2 eruit gehaald en op een schone HDD de 4.0 beta gezet, na afloop wilde ik mijn oude HDD weer gebruiken maar de oranje status LED blijft oranje knipperen en hij doet verder niks meer.
Hoe denk je dat, als je met lege schijven begint, deze geformatteerd kunnen worden in DSM? :?
Uiteraard staat de firmware op het apparaat zelf. :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Hoe denk je dat, als je met lege schijven begint, deze geformatteerd kunnen worden in DSM? :?
Uiteraard staat de firmware op het apparaat zelf. :+
Mmm, ik moet via een andere pc de firmware installeren als ik er een lege schijf in zet?
Om die reden ging ik ervan uit dat het OS steeds opnieuw geïnstalleerd wordt op de schijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:11
Ergens heb je ook gelijk. Het meeste van de firmware zal op de schijf belanden. Maar omdat het apparaat zonder firmware niet eens zou kunnen opstarten zit er altijd een stuukje boot rom in de nas zelf. Anders zou hij zonder hardeschijf hersendood zijn en niet eens te vinden zijn met de manager. Nu weet ik niet of de flash ook overschreven wordt met elke update. Maar gezien jouw bevindingen ben ik bang van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:14

Lief Adje

Love is in the air

Voor de mensen die zich afvroegen of nzbget het ook blijft doen na een upgrade, dit blijft gewoon werken

versies:
NZBGet 0.7.0
Web Interface 1.4

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
darkshadow83 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:38:
Ergens heb je ook gelijk. Het meeste van de firmware zal op de schijf belanden. Maar omdat het apparaat zonder firmware niet eens zou kunnen opstarten zit er altijd een stuukje boot rom in de nas zelf. Anders zou hij zonder hardeschijf hersendood zijn en niet eens te vinden zijn met de manager. Nu weet ik niet of de flash ook overschreven wordt met elke update. Maar gezien jouw bevindingen ben ik bang van wel
Ja dat bedoelde ik te zeggen inderdaad, ik had verwacht (nergens op gebaseerd overigens) dat de firmware op het apparaat alleen zorgde voor de netwerkmogelijkheden en al het overige dat nodig is voor het 'flashen' van DSM.
Maar het lijkt er dus idd op dat er toch iets is overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Ik kan je wel vertellen dat de configurations files (deels) op de harde schijf worden geschreven. Bij mij was volume1 gecrasht en een FW update hielp niet, de oranje LED knipperde tijdens het installeren van de FW constant en hij brak de installatie aan het einde af met de melding "writing configuration failed".

Ik kon zien met SSH dat er wel degelijk op de 1e en 2e partitie van de schijf geschreven was.

Ik heb uiteindelijk een nieuwe schijf gekocht en de oude moet ik nog opnieuw formatteren. (blij dat ik een back-up had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 20:27
Weet iemand of het mogelijk is om de dsm software + de app's te backuppen want mij main schijf is gecrashed en wil het liefst niet weer alles opnieuw te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Contact opgenomen met Synology support en die willen een debut.dat hebben. Kan ik deze ook zelf doornemen en kijken wat er in staat? Vraag me af welke informatie ze hier uit kunnen halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
InfoTracer schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:49:
Weet iemand of het mogelijk is om de dsm software + de app's te backuppen want mij main schijf is gecrashed en wil het liefst niet weer alles opnieuw te hoeven installeren.
Mogelijk dat het met dit tooltje gaat lukken of via een Linux Live cd je pc starten en deze schijf aan je pc koppelen.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=116&t=13490

Je zal daarmee waarschijnlijk alleen je data kunnen veilig stellen.
Normaal gesproken zou je mogelijk een disk image kunnen maken en deze restoren naar de nieuwe schijf. Maar omdat je schijf gecrashed is werkt dat niet want dan neem je ook de fout mee. Mogelijk kun je alleen een enkele partitie gebruiken om een image te maken.

Maar geen idee of dit zo gaat lukken.
Middels externe tooltje zou je wel je gegevens nog moeten kunnen backuppen zolang de schijf nog maar werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 17-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb nu de CloudStation client geïnstalleerd op mijn desktop en laptop met toegang van buitenaf op de DiskStation, zodat ik ook 'on the road' gesynchroniseerd wordt. Werkt mooi. Maar is het nu veiliger hiervoor een VPN op te zetten op de DiskStation, heeft dat zin?

[ Voor 3% gewijzigd door theMob op 17-01-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 19:54
Sinds gisteren al aan het proberen geweest om die Synology Cloud Station werkende te krijgen.

Ik heb die win driver ook al geinstalleerd en ik geef mijn ID en maar zonder admin en passwoord graak ik er niet in. Mijn root account lukt niet. Als ik Webdav inschakel of met https dan lukt het ook niet, in synology zelf met router opengezet lukt her ook niet om te connecten.

Ik maak gebruik van een router maar aangezien ik deze niet van buiten het internet laat connecten moet ik deze vaan LAN toch niet forwarden ofwel?

Hoe in hemels naam moet ik die EZ Cloud of Synology Cloud Station werkende krijgen? Zo EZ(easy) is het niet voor mij :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
De gebruikers toegang gegeven om überhaupt cloud station te mogen gebruiken? Ik heb eigenlijk geen poorten hoeven forwarden als je met ID werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
theMob schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:26:
Ik heb nu de CloudStation client geïnstalleerd op mijn desktop en laptop met toegang van buitenaf op de DiskStation, zodat ik ook 'on the road' gesynchroniseerd wordt. Werkt mooi. Maar is het nu veiliger hiervoor een VPN op te zetten op de DiskStation, heeft dat zin?
't mooiste zou zijn als het net als bij Dropbox over SSL ging; maar dat heb ik nog niet kunnen terug vinden. Het is ook nog geen volwassen product is mijn ervaring. Wel veel potentie.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ok, ineens toen ik het inschakelde kwam er een extra icoon te voorschijn dat er de vorige keer niet was.

Eenmaal dat enabled was en zoals ChuckyDevil zei de gebruikers toegang gegeven werkte het wel.

Wel raar dat de vorige keren en gisteren ik dat icoon niet zag verschijnen. Maar ik ben gelukkig nu dat het eindelijk werkt en ik zal maar een bug rapport versturen.

Nu zie ik dat er 2 folders zijn begekomen namelijk: 'home' en 'homes' met telkens dezelfde subfolders in en ook dezelfde bestanden die in wil clouden? Is dat normaal dat er 2 folders zijn? Verder heeft die Homes nog een subfolder met Admin in en daarin dan hetzelfde als de home folder.

[ Voor 27% gewijzigd door Astratuner op 17-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 19:38
Astratuner schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:07:
Ok, ineens toen ik het inschakelde kwam er een extra icoon te voorschijn dat er de vorige keer niet was.

Eenmaal dat enabled was en zoals ChuckyDevil zei de gebruikers toegang gegeven werkte het wel.

Wel raar dat de vorige keren en gisteren ik dat icoon niet zag verschijnen. Maar ik ben gelukkig nu dat het eindelijk werkt en ik zal maar een bug rapport versturen.

Nu zie ik dat er 2 folders zijn begekomen namelijk: 'home' en 'homes' met telkens dezelfde subfolders in en ook dezelfde bestanden die in wil clouden? Is dat normaal dat er 2 folders zijn? Verder heeft die Homes nog een subfolder met Admin in en daarin dan hetzelfde als de home folder.
Home is de homefolder van jouw gebruiker, en homes is de folder met de homes van andere gebruikers (inc de jouwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ahzo bedankt voor dat even te verduidelijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Tweety1 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Ik ook. Dan waren we er denk ik snel uitgeweest ;) Helaas, vandaag nog bericht gehad van de helpdesk maar ze komen er ook niet helemaal uit. Ze hebben op mijn NAS rondgekeken en geconstanteerd dat er third party software geinstalleerd is. Ik vermoed dat ze sabnzb bedoelen, maar dat zeggen ze niet. Advies is om de software te verwijderen en dan opnieuw proberen te upgraden. Het zouden elkaar in de weg kunnen zitten. De laatste optie was om de dsm helemaal opnieuw te installeren (clean install). Ik vraag me alleen af of dat gelijk staat aan het formateren van de harde schijven. Weet iemand dat hier?
*O* Whoehoe *O* de DS210+ eindelijk kunnen updaten naar DSM 3.2 (waag me nog maar ff niet aan de beta van 4.0). Na het verwijderen van sabNZB liep de upgrade in 1 keer door. Met dank aan de supportlijn van Synology _/-\o_ kan ik eindelijk weer fatsoenlijk inloggen vanaf de MacAir. Dus... voor de mensen die problemen hebben met upgraden. Third party software kan de upgrade in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Ik heb mijn iTunes collectie op mijn DS211J staan en benader deze vanaf mijn iMac en Macbook Pro en iPhone. Het werkt op zich vlekkeloos echter merk ik dat er steeds meer nummersniet gevonden kunnen worden. Het lijkt alsof ze er niet zijn echter als ik de hele bibliotheek opnieuw inlees is er even niks aan de hand. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het komen door het bestandsformaat of de lengte van de titel?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 23:36
Vorige week blij de DS212+ mogen ontvangen, kreeg ik problemen. Melding: Fan [1] is gestopt, binnen een minuut de melding dat deze weer draaide. Dit zo elke dag een 4x achter elkaar. Daarnaast ook nog 2 spontane reboots gekregen.

Ticket aangemaakt bij Synology en ze vermoeden dat er iets niet goed is. Dus opgestuurd via UPS. Jullie enig idee hoelang dit ongeveer duurt?

Was overgestapt van een DS209+II 1,06ghz, maar die extra 1ghz merk je niet. Ik had zelfs het idee dat het geheel wat traag aanvoelde. Zo voelde bv ook het pakket sabnzbd traag aan, kon bij een vriend met de 110j 10 connecties maken waar ik er nog geen 4 redde met de cpu op 100%.

Ik hoop dus dat dit te maken heeft met foutieve hardware, zodat ik niet voor niets ben overgestapt. Deed het natuurlijk wel hoofdzakelijk voor de garantie en software support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
schumi2004 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Bootstrappen staat toch gelijk aan einde garantie ?
Vandaag een reactie gekregen van Synology. Ze doen er dus niet moeilijk over en ze gaan er teminste naar kijken. Hoop dus maar dat meerdere gebruikers dit gemeld hebben zodat ze ook zeker weten dat het problemen in de update zit.

De oplossing is netjes om te melden maar wel erg grappig dat de oplossing mijn eigen aangemaakte topic voor dit probleem is in het forum van Synolgy ;)
Kindly be informed the following information:

First please read the thread for instructions shared for this kind of issue.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46095

Secondly our developer team will inspect this and I will keep statistics for this.

On Wed, Jan 18, 2012 at 2:09 AM, Beta Synology <beta@synology.com> wrote:

Thank you for your inquiry.

First it would be hard to guarantee about the workability with IPKG.
However, I just forwarded your message to our developer team to investigate if we have any advise for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb ook al 2 reacties gekregen op mijn tickets. Doen ze nog redelijk snel.
Scheelt misschien ook dat ik vrij lage ticket ID's heb :P

Eerste response was op het ticket met ideeën/verbeteringen voor de toch ietswat wat tegenvallende CloudStation functionaliteit. Gaan ze iig naar kijken of ze daar wat mee kunnen :)

En de 2e reactie was ook over de bootstrap dat het niet gegarandeerd kan worden, maar dat ze het wel bijhouden. Dus wie weet, als er maar genoeg mensen de melding maken.

Top dus :)

Nu hopen dat ticket #3 over iptables ook opgepakt wordt :+
Voorheen had ik via iptables een eigen regel aangemaakt om poort 443 (Die normaal volgens mij ook al hard door Synology gereserveerd is) door te mappen naar poort 5000. Mijn oude router kon dit zelf, mijn nieuwe niet :(

iptables -A PREROUTING -t nat -i eth0 -p tcp --dport 443 -j REDIRECT --to-port 5000

modprobe: chdir(2.6.32.12): No such file or directory
iptables v1.4.2: can't initialize iptables table `nat': Table does not exist (do you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

En zover ik weet had ik hier geen IPKG versie van iptables geïnstalleerd. Wel ooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Gisteren ook eventues DSM 4 beta op m'n DS710+ geinstalleerd :). Verder nog niet echt gespeeld met de cloudstation functionaliteit (beetje druk met van alles en nog wat).

De ipkg bootstrap was hier het enige da tik verder even opnieuw moest installeren.

SABnzbget maar ook mijn eigen constructie om de Synology als TV opneem server te gebruiken deden het direct na de eerste boot met 4 gewoon.

Ik heb wel ook eventjes een feedbackje bij Synology achter gelaten. Iets waar ik me al een hele tijd aan erger is namelijk nog steeds niet aangepakt: De belachelijk lange URL's in Photostation. Het is bijna triest om te zien dat, als je een foto of album deelt op Twitter, de URL soms maar net in een tweet past :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:08:
SABnzbget maar ook mijn eigen constructie om de Synology als TV opneem server te gebruiken deden het direct na de eerste boot met 4 gewoon.
Misschien interessant voor meer mensen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 22-09 12:31
Wilde net hetzelfde roepen: TV opneem Server ???
Kun je hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sjonie100 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:28:
Wilde net hetzelfde roepen: TV opneem Server ???
Kun je hier iets meer over vertellen?
Ben nu ook wel benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
En hier dus nog 1. T^%V opneem server?

we willen alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 23:36
Tsurany schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:59:
Contact opgenomen met Synology support en die willen een debut.dat hebben. Kan ik deze ook zelf doornemen en kijken wat er in staat? Vraag me af welke informatie ze hier uit kunnen halen.
Ja je kan het bestandje debug.dat openen met winrar.

Goede service weer van Synology. Had dus de DS212+ opgestuurd en vroeg hoelang dit ging duren. Gaan ze alvast een nieuwe retour sturen aangezien het chineze nieuwjaar er aan komt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Klopt het dat de Cloud client niet voor OSX beschikbaar is? Ik neem aan dat hier nog wel aan gewerkt wordt...

edit: hier een linkje naar de discussie daarover http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46084

[ Voor 33% gewijzigd door DJH op 18-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Dat. Ik ben de auteur van die post :)

Overigens dus nog wel even duidelijk met de vermelding dat ik GEEN ervaring heb met de performance op het moment dat je met softcam en cardserver (Ziggo, Digitenne of SAT) moet gaan werken. Ik geniet hier van een vrij en ongecodeerd dvb-c signaal van Glashart Media (wel alleen SD, maar goed genoeg).

Verder moet ik nog wel eens kijken naar wat performance tuning zaken, want zo heel af en toe lijken opgenomen streams nog wel eens een paar frames te missen, maar het kan ook hele weken goed gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

:o nieuw feature request ticketje aangemaakt, #949 :D
Voordat ze die hebben beantwoord zijn we wel een tijdje verder!

Ik ben nog steeds benieuwd naar de hotspot functie, iemand die al geprobeerd?
Volgens de releasenotes werkt hij "alleen" met de volgende USB sticks:
Hotspot supports the following USB wireless dongles:
AboCom WA-160CUN
AirLink101 AWLL6090
Asus USB-N13
Belkin F5D8053 v3
Buffalo WLI-UC-GNHP
Buffalo WLI-UC-G300N-V1
D-Link DWA-140
Sparklan WUBR-170GN
Tenda W311U
Ben vooral benieuwd of het wat is, want mijn WIFI ontvagst is momenteel behoorlijk slecht, dus als ik dat hiermee op kan lossen zie ik een goedkope oplossing :)
En ik denk dat deze USB sticks allemaal dezelfde chipset hebben. Andere merken met dezelfde chip zullen waarschijnlijk dus ook werken. Moet ik nog eens onderzoeken of ik dat ergens kan vinden. Het liefst heb ik een USB stick met losse antenne, als die er uberhaupt al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Losse antenne mag het probleem niet zijn. Als je bijvoorbeeld naar de eerste stick zoekt bij google:

Afbeeldingslocatie: http://www.askasu.idv.tw/album/20100827/abocom_wa-160cun.jpg

Daar zet je eenvoudig een andere antenne op meer een beter bereik.
Wat betreft de chips.. Lijkt me ook dat wanneer de zelfde chipset gebruikt wordt de stick ook zal werken. Dit was met mijn Samsung tv namelijk ook zo. Een niet ondersteund merk met dezelfde chipset, en het werkte uiteraard gewoon.

En de chips:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Abocom WA-160CUN        Ralink RT3072
Airlink101 AWLL6090     Ralink RT2870 
Asus USB-N13            Ralink RT3070
Belkin F5D8053 v3       Ralink RT2720 
Buffalo WLI-UC-GNHP     Ralink RT3070 
Buffalo WLI-UC-G300N-V1 Ralink RT3072 
D-Link DWA-140      Ralink RT2870 
Sparklan WUBR-170GN Ralink RT3370
Tenda W311U         Ralink RT3070

edit:
Chipsets toegevoegd

[ Voor 28% gewijzigd door BizzieBis op 18-01-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
MikeOO schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:02:
[...]

Mogelijk dat het met dit tooltje gaat lukken of via een Linux Live cd je pc starten en deze schijf aan je pc koppelen.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=116&t=13490

Je zal daarmee waarschijnlijk alleen je data kunnen veilig stellen.
Normaal gesproken zou je mogelijk een disk image kunnen maken en deze restoren naar de nieuwe schijf. Maar omdat je schijf gecrashed is werkt dat niet want dan neem je ook de fout mee. Mogelijk kun je alleen een enkele partitie gebruiken om een image te maken.

Maar geen idee of dit zo gaat lukken.
Middels externe tooltje zou je wel je gegevens nog moeten kunnen backuppen zolang de schijf nog maar werkt.
De data is geen probleem omdat ik elke nacht een backup draai en de schijf nu ook nog in een soort van read only mode draait. De schijf heeft al eerder een zelfde fout aangegeven maar toen ik toen me nas reboote was ik alles kwijt en moest ik alles weer opnieuw configureren zoals VPN, SabNZB etc. Dus mijn vraag is dan ook hoe backup ik me app's en dus niet de data.

Ik heb al wel gevonden dat je een backup van je config kan doen daar komt dan een dss file uit. De de photo station + mysql neem ik ook al mee in me backup programma dus blijft er eigenlijk alleen nog de app's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 24-09 19:20
Na het updaten van mijn DS212+ naar DSM 4.0 verschijnt er alleen een wit scherm waar ik normaal gesproken een inlogscherm zou moeten zien.
Als ik in de Verkenner kijk, zie ik de DiskStation en zijn mappen.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mark_vs schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:02:
Na het updaten van mijn DS212+ naar DSM 4.0 verschijnt er alleen een wit scherm waar ik normaal gesproken een inlogscherm zou moeten zien.

Probeer voor de zekerheid eens een andere browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mark_vs schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:02:

Reboot het systeem eens... misschien blijft hij ergens hangen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 24-09 19:20
MikeOO schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Probeer voor de zekerheid eens een andere browser
Ah ja, dat was het!
okthnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

darkshadow83 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:44:
Losse antenne mag het probleem niet zijn. Als je bijvoorbeeld naar de eerste stick zoekt bij google:

[afbeelding]

Daar zet je eenvoudig een andere antenne op meer een beter bereik.
Wat betreft de chips.. Lijkt me ook dat wanneer de zelfde chipset gebruikt wordt de stick ook zal werken. Dit was met mijn Samsung tv namelijk ook zo. Een niet ondersteund merk met dezelfde chipset, en het werkte uiteraard gewoon.

En de chips:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Abocom WA-160CUN        Ralink RT3072
Airlink101 AWLL6090     Ralink RT2870 
Asus USB-N13            Ralink RT3070
Belkin F5D8053 v3       Ralink RT2720 
Buffalo WLI-UC-GNHP     Ralink RT3070 
Buffalo WLI-UC-G300N-V1 Ralink RT3072 
D-Link DWA-140      Ralink RT2870 
Sparklan WUBR-170GN Ralink RT3370
Tenda W311U         Ralink RT3070

edit:
Chipsets toegevoegd
Kijk +1 voor jou :)
Aantal Ralink chipsets worden dus ondersteund, dat is mooi om te weten.
Vrijwel zeker dat andere sticks met dezelfde chipsets dus ook gewoon werken.

De enige sticks van die lijst die ook in NL te koop zijn, zijn de ASUS, Belkin de Buffels en D-Link. Allemaal hebben die een vaste antenne.
Eens zoeken of ik wat kan vinden met externe antenne, en een Ralink chipset, en hopen dat mijn vermoeden klopt :P Dan ga ik dat binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik had trouwens één probleem op de Syno, en dat zat er al sinds 3.2, maar het is met 4.0 niet weg...:

Na het inloggen (in Safari en nu ook in Firefox) geeft hij aan: You are not authorized to use this service, waarna ik word uitgelogd... Hoe los ik dit op?

Soms is het wel, en soms niet, maar het gebeurt de laatste tijd te vaak, en dan is het gewoon onbruikbaar; zeker nu het ook ineens in Firefox komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Het volgende krijg ik niet voor elkaar:
tweemaal 1TB schijven en tweemaal 3TB schijven. Ik wil graag raid 5 (4x1 TB - 1TB= 3TB opslag) en de resterende 2 TB per schijf niet als RAID 1 maar als JBOD of RAID 0 gebruiken. In SHR krijg ik dat niet voor elkaar, is het wel mogelijk? (NAS is DS-411+II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, dat kan volgens mij wel, als je SHR kiest zou dit automatisch moeten gaan.
Ik moet de eerste keer beter lezen. Nee dit kan inderdaad niet. Dit kan je alleen gebruiken als RAID 1.

Anders moet je namelijk twee verschillende volume's krijgen en dat is voor zover ik weet niet geïmplementeerd in DSM.

[ Voor 134% gewijzigd door Hooglander1 op 18-01-2012 18:50 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
morgen komt mijn allereerste NAS , een Synology DS212+.
Is de beta 4.0 stabiel genoeg om het erop te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik vind hem zelf zeker stabiel genoeg, nog geen enkel probleem ermee gehad. Maar als ik vragen mag, hoe doe je dat met HDD's? Had je er nog liggen, of heb je de premium prijs momenteel betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb de 212+ ook overwogen maar ik vond het verschil in performance een beetje tegenvallen als je goed naar de grafieken keek. Het verschil tussen de 212 en de 212J is dan wel weer erg groot. Ik heb de nieuwe bètaversie nog niet geïnstalleerd. Ik denk dat ik op de uiteindelijke versie gaan wachten. Ik vind het wel leuk om te lezen dat er nog niet zoveel bugs zijn gevonden. Hopelijk laten uiteindelijke versie niet meer super lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
timofp schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:22:
Ik vind hem zelf zeker stabiel genoeg, nog geen enkel probleem ermee gehad. Maar als ik vragen mag, hoe doe je dat met HDD's? Had je er nog liggen, of heb je de premium prijs momenteel betaald?
Ja, HDD's moeten nog aangeschaft worden. Wil er 2 maal 3tb in doen.
Alleen ik twijfel of ik nu moet kopen voor gemiddeld 165 euro of toch beter kan wachten tot ze meer richting de 120/130 euro gaan.
Ik heb voor de 212+ gekozen wegens de 2Ghz processor en de usb3.0 aansluiting.
Future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
En de sd cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb zelf momenteel een DS211J, het instapmodel omdat het mijn eerste NAS was en ik dus nog niet wist of ik het wel veel ging gebruiken, wel dus :). Maar ben nog tevreden van de performance. Er zit sinds de aankoop nog maar een 1TB Harddisk in, dat is voldoende voor foto's/documenten/muziek.

Nu wil ik er dus echter ook al mijn DVD's op gaan backuppen (geconverteerd naar mp4) zodat ik deze kan streamen naar mobiele apparaten, hiervoor ga ik minstens 3TB nodig hebben. Dus ik moet ofwel 1x3TB kopen en gokken dat deze niet gaat crashen, dus geen redunantie, of wel 2x3TB en wel redunantie, maar dat is me wat te duur.

Indien de HDD moest crashen met al mijn gebackupte DVD's verlies ik uiteindelijk natuurlijk alleen een hoop tijd en werk, de DVD's heb ik natuurlijk nog.

Als ik ook mijn 100+ bluray's wil backuppen ga ik denk ik een nieuwe NAS moeten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martin740 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:48:
[...]

Ja, HDD's moeten nog aangeschaft worden. Wil er 2 maal 3tb in doen.
Alleen ik twijfel of ik nu moet kopen voor gemiddeld 165 euro of toch beter kan wachten tot ze meer richting de 120/130 euro gaan.
Ik heb voor de 212+ gekozen wegens de 2Ghz processor en de usb3.0 aansluiting.
Future proof.
De 212 heeft ook USB 3.0 en een SD slot afaik.

http://www.synology.com/p...roduct_name=DS212&lang=us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
maar wel minder geheugen en een lager geklokte processor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martin740 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:26:
[...]

maar wel minder geheugen en een lager geklokte processor....
Klopt maar practisch gezien is de performance winst maar erg klein als ik naar de Synology eigen charts kijk:

http://www.synology.com/p...rmance.php?lang=us#tabs-2

Dat is wat ik bedoelde.

Bijvoorbeeld;

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/products/img/performance/perf_chart_2_samba.jpg

Je ziet dat de J zoals verwacht beduidend langzamer is maar het verschil tussen de 212 en 212+ maar marginaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 18-01-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Sinds zaterdag een DS212+ binnen, mijn derde Synology NAS (na de DS106j en DS107+). Helaas staat het apparaat met DSM4 regelmatig te piepen dat "Internal fan 1 on DiskStation has stopped" en een halve tot 2 minuten laten "Internal fan 1 on DiskStation has resumed". Tijdens deze errorstatus draait de fan overigens gewoon.

Contact gehad met de webshop hierover en kreeg de suggestie om de aansluiting van de fan te controleren. Ik heb hiervoor het fanrooster verwijderd, de losse schroef achterin de DS en tevens de HDD-trays. Vervolgens moest ik (naar ik begreep) de lipjes voor de HDD-trays omhoog houden en de zwarte behuizing aan de ene kant voorwaarts en de andere kant achterwaarts bewegen. Ik durf hier blijkbaar niet genoeg kracht op te zetten want hij gaat niet open :/ Maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik een product, dat ik nu nog kan omruilen, straks beschadigd heb waardoor dat niet meer zou kunnen...

(Helaas) retour dan maar. Had dinsdagochtend ook al een ticket bij Synology zelf aangemaakt maar heb daar verder nog geen reactie op ontvangen. Voor de webshop niets dan lof in hun communicatie dusver. Hopelijk is de volgende DS212+ wél gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Ja, de 212+ is al verzonden. Ik ga het even uitproberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zou hem (nog) niet terugsturen. Overleg even met de shop of je Synology support af kan wachten, want mogelijk is het een DSM 4.0 bug.

Ik "weet zeker" dat ik net op het Synology forum een topic zag met dezelfde melding... alleen ik kan hem weer eens niet vinden.
Wel een ander topic over een luidruchtige(re) fan na de upgrade van DSM 3.2 naar DSM 4.0.

Misschien dat het dit topic was: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=45209
Niet gelezen verder, dus weet even niet of het uberhaupt relevant is.

[ Voor 18% gewijzigd door Nakebod op 18-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het kiezen van de juiste harde schijven niet makkelijk, want van ieder type of merk lees je wel iets slechts of goeds en dat maakt de keuze hierdoor er echt niet makkelijker op.

Nu dat de prijzen voor de harde schijven veel te hoog staan, wil ik natuurlijk zeker geen miskoop doen en de juiste gok wagen.

Ik moet voor de DS411+II dus kiezen tussen de Western Digital WD20EARX of Samsung HD204UI 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Nu online
Nakebod schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:52:
Ik zou hem (nog) niet terugsturen. Overleg even met de shop of je Synology support af kan wachten, want mogelijk is het een DSM 4.0 bug.

Ik "weet zeker" dat ik net op het Synology forum een topic zag met dezelfde melding... alleen ik kan hem weer eens niet vinden.
Wel een ander topic over een luidruchtige(re) fan na de upgrade van DSM 3.2 naar DSM 4.0.
Ik kwam inderdaad al legio topics tegen over een tikkend/luidruchtig fan probleem, alleen is de mijne verder stil. Misschien is Synology Support afwachten niet eens zo'n gek idee, of de NAS nu een weekje (of twee) langer staat te draaien of niet maakt mij niet uit - dus als de webshop ook aangeeft er geen probleem mee te hebben dan doen we dat...

Hoe lang duurt een reactie vanuit Synology eigenlijk? Dat gevraagd hebbende, ze zullen het wel druk hebben met de release van DSM4 en de calls die dat voortbrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Laatste keer dat ik support had benaderd was het binnen een dag, misschien 2, dus daar zijn ze normaal vrij rap mee.
Het zal nu idd wel topdrukte zijn, hoewel ik op mijn eerste DSM 4.0 tickets toch aardig snel reactie heb gekregen, alleen na mij waren er nog minimaal 900 (Tot mijn volgende ticket ID :P) dus dat zal wel wat langer duren. Al verwacht ik dat ze veel standaard replies hebben op dezelfde meldingen, en dus best snel door de lijst kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:
Blijkbaar is het kiezen van de juiste harde schijven niet makkelijk, want van ieder type of merk lees je wel iets slechts of goeds en dat maakt de keuze hierdoor er echt niet makkelijker op.

Nu dat de prijzen voor de harde schijven veel te hoog staan, wil ik natuurlijk zeker geen miskoop doen en de juiste gok wagen.

Ik moet voor de DS411+II dus kiezen tussen de Western Digital WD20EARX of Samsung HD204UI 8)7
Ik draai hier al ik denk een half jaar met 2x HD204UI in een DS211 en dat werkt echt zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de trage snelheden bij deze Samsung schijven intussen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
stijnos1991 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:01:
[...]

Ik draai hier al ik denk een half jaar met 2x HD204UI in een DS211 en dat werkt echt zonder problemen!
Precies, heb ik ook (was een redcoon aanbieding toendertijd).

Geen problemen mee behalve dan (maar dat ligt aan een slechte schijf heb ik het idee, niet aan de NAS) dat er 1 is die een aantal G-Sense errors ontvangt om de zoveel tijd.

Overall performance is in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:07:
Zijn de trage snelheden bij deze Samsung schijven intussen opgelost?
Ik ken geen probleem over trage snelheden. Wat is traag? Ik lees met ongeveer 60MB/s en schrijf met 35 a 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung HD204UI is gemiddeld 10 euro per disk goedkoper dan de Western Digital WD20EARX.

Maar de juiste keuze is natuurlijk het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:

Ik heb de Samsung HD204UI im mijn 411-II (raid 10) en haal tussen de 70/80 MB/s download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een leuke vergelijking gezien tussen Samsung en WD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik draai nu de 4.0 versie, en er vallen me een paar dingen op.

logviewer.cgi slokt echt enorm veel resources op bij mij, mijn CPU schiet dan meten naar 40% ofzo, bij jullie ook? Dat is die fancy balk die nu standaard aan de rechterkant zit

Als ik in mijn CPU gebruik grafiekje kijk en daar op klik krijg je te zien wat er CPU tikken verbruikt en hoeveel. Op dit moment zit hij op ongeveer 100% te stampen, maar als ik de percentages optel kom ik lang niet aan de 100%. Bij jullie ook?

Ik heb een 211+ overigens

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik bv een WD20EARS mengen met WD20EARX in een Raid 5 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:59:
Mag ik bv een WD20EARS mengen met WD20EARX in een Raid 5 :?
Op zich zou het niet uit moeten maken. Ik heb drie EARS en er later twee EARX bij gezet in raid5. Het werkte goed, alleen een bepaald PHP script dat plaatjes kopieerde naar een bepaalde map begon fouten te vertonen, in de zin dat ik witte plaatjes kreeg in de kopie.

Mogelijk een glitch, in ierder geval heel vreemd, heb de twee EARX drives nu maar apart draaien. Misschien dat ik het nog eens probeer, want we zijn alweer een paar DSM updates verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is dus om steeds dezelfde schijven te plaatsen/gebruiken.

Omdat de keuze me tussen Samsung en WD moeilijk valt en de tijd dringt, zou ik de prijs per disk kunnen laten doorwegen en dan is Samsung in het voordeel met een verschil van 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
"Dus" zou ik niet willen zeggen; ik had een heel merkwaardige ervaring maar ik betwijfel of het representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:10:
Het beste is dus om steeds dezelfde schijven te plaatsen/gebruiken.

Omdat de keuze me tussen Samsung en WD moeilijk valt en de tijd dringt, zou ik de prijs per disk kunnen laten doorwegen en dan is Samsung in het voordeel met een verschil van 10 euro :)
Ik zou voor de Samsung gaan aangezien mijn ervaringen met WD ICM de nas tegen vallen.
InfoTracer in "Het grote Synology topic deel 3"
Dus voor de tweede keer een crash :( Ga de schijf maar RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Moby schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:56:
Ik draai nu de 4.0 versie, en er vallen me een paar dingen op.

logviewer.cgi slokt echt enorm veel resources op bij mij, mijn CPU schiet dan meten naar 40% ofzo, bij jullie ook? Dat is die fancy balk die nu standaard aan de rechterkant zit
Viel mij ook op inderdaad. Na het minimaliseren van de balk valt het CPU verbruik direct zo'n 35% omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:11
die balk komt bij mij in idle nas toestand niet boven de 6% uit (DS411+II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand hier ervaring met user profiles op een Synology NAS? Maken verder geen gebruik van AD maar ik wil wel de user profiles centraal opslaan. Waar ik tegenaan loop is dat de profiles niet aangemaakt kunnen worden met de juiste rechten zodat de user geen ownership heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.