Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 54 Laatste
Acties:
  • 500.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Tsurany schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 02:54:
Iemand hier ervaring met user profiles op een Synology NAS? Maken verder geen gebruik van AD maar ik wil wel de user profiles centraal opslaan. Waar ik tegenaan loop is dat de profiles niet aangemaakt kunnen worden met de juiste rechten zodat de user geen ownership heeft.
Dat probleem gaan wij ook krijgen wanneer onze AD weggaat en we een NAS voor de gebruikersdata willen gebruiken. Ik heb hier nog verder geen informatie overgevonden omdat nog niet geheel duidelijk is hoe onze ongeving eruit gaat zien. Ben erg benieuwd wat jij kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Leuke programma voor de Synology. Werkt ook voor je Pc's en GSM

Installeer Prey en mocht hij gestolen worden dan kun je mogelijk wat gegevens achterhalen waar hij is.
De Nas moet uiteraard wel met internet verbonden zijn en niet opnieuw geinstalleerd zijn,

Maar alles beter dan niets. Werkt prima en is eenvoudig te installeren.

http://blog.forret.com/20...logy-nas-when-its-stolen/

En paar tips.
Als je de cronjob aanmaakt zorg dat je elke keer op tab drukt en niet een spatie geeft. Anders werkt de cronjob niet.

Nadat je op de site van Prey aangeeft dat hij gestolen is dan duurt het +/- dus 20 minuten voor je een eerste email krijgt met het rapport en de logfile (van de cronjob) wordt ook pas na 20 minuten aangemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29
Klinkt grappig, maar of je er iets aan hebt in praktijk betwijfel ik. Stel hij wordt gestolen, en iemand sluit hem ergens anders weer aan (met een beetje pech niet eens in NL). Het enige wat je weet is het nieuwe public IP adres. Je zal toch wel erg solid bewijs moeten hebben dat het inderdaad jouw NAS is die daar draait en vervolgens de lokale autoriteiten zo ver zien te krijgen dat ze bij de ISP het huisadres achterhalen en vervolgens een aanhouding verrichten.
Call me blunt, maar ik zie dat niet gebeuren.

Waar je het evt wel voor kan gebruiken is om in geval van gestolen je schijven te laten wissen ofzo. Maar dit is dan weer niet zonder risico. Foutje bij de servers van Prey en jouw NAS staat bijv. ineens op 'gestolen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 23:27
sverzijl schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:32:
Klinkt grappig, maar of je er iets aan hebt in praktijk betwijfel ik. Stel hij wordt gestolen, en iemand sluit hem ergens anders weer aan (met een beetje pech niet eens in NL). Het enige wat je weet is het nieuwe public IP adres. Je zal toch wel erg solid bewijs moeten hebben dat het inderdaad jouw NAS is die daar draait en vervolgens de lokale autoriteiten zo ver zien te krijgen dat ze bij de ISP het huisadres achterhalen en vervolgens een aanhouding verrichten.
Call me blunt, maar ik zie dat niet gebeuren.

Waar je het evt wel voor kan gebruiken is om in geval van gestolen je schijven te laten wissen ofzo. Maar dit is dan weer niet zonder risico. Foutje bij de servers van Prey en jouw NAS staat bijv. ineens op 'gestolen'.
Bewijs is niet zo moeilijk.
Serienummer van de NAS en schijven zijn mij bekend en als ik me goed herinner heeft de winkel ze zelfs op mijn kassabon gezet.

Als dat voor de politie geen bewijs is,dan weet ik het ook niet.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Zo denk ik er ook over. Hoe meer info je kunt aanleveren hoe beter. De kans dat je gestolen spullen ooit terugkrijgt is altijd klein. Maar als je niets doet wordt de kans nog kleiner.

Er is nu ook een website gestart http://www.stopheling.nl/
Daar kun je via een serienummer achterhalen of iets gestolen is als je bv iets 2de hands koopt.
Via een app kun je je eigen spullen ook registeren incl foto's en nota's.

Prey sluit daar dan toch ook weer mooi bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

coyote1980 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:45:
Sinds zaterdag een DS212+ binnen, mijn derde Synology NAS (na de DS106j en DS107+). Helaas staat het apparaat met DSM4 regelmatig te piepen dat "Internal fan 1 on DiskStation has stopped" en een halve tot 2 minuten laten "Internal fan 1 on DiskStation has resumed". Tijdens deze errorstatus draait de fan overigens gewoon.

Contact gehad met de webshop hierover en kreeg de suggestie om de aansluiting van de fan te controleren. Ik heb hiervoor het fanrooster verwijderd, de losse schroef achterin de DS en tevens de HDD-trays. Vervolgens moest ik (naar ik begreep) de lipjes voor de HDD-trays omhoog houden en de zwarte behuizing aan de ene kant voorwaarts en de andere kant achterwaarts bewegen. Ik durf hier blijkbaar niet genoeg kracht op te zetten want hij gaat niet open :/ Maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik een product, dat ik nu nog kan omruilen, straks beschadigd heb waardoor dat niet meer zou kunnen...

(Helaas) retour dan maar. Had dinsdagochtend ook al een ticket bij Synology zelf aangemaakt maar heb daar verder nog geen reactie op ontvangen. Voor de webshop niets dan lof in hun communicatie dusver. Hopelijk is de volgende DS212+ wél gewoon goed...
Ik had het zelfde probleem ,na de update naar 4.0 was het 2 dagen weg,gistermorgen weer 5x deze melding gehad daarna Synology gemaild en vanmorgen een link gekregen van de medewerker met een fan.pat update
tot nu toe geen melding meer gehad !!

LET OP onderstaande link is voor de 212+

ftp://on-line:online_user...e_DSM32_DSM4_beta/fan.pat

Werkten maar meer hardware fabrikanten zo super service !!!!

[ Voor 0% gewijzigd door p.w op 19-01-2012 14:25 . Reden: Typo aangepast ]

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
[Schaam] Wat is een .pad of zoals de link weer geeft een .pat update? [/Schaam]
p.w schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik had het zelfde probleem ,na de update naar 4.0 was het 2 dagen weg,gistermorgen weer 5x deze melding gehad daarna Synology gemaild en vanmorgen een link gekregen van de medewerker met een .pad update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
MikeOO schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:25:
Zo denk ik er ook over. Hoe meer info je kunt aanleveren hoe beter. De kans dat je gestolen spullen ooit terugkrijgt is altijd klein. Maar als je niets doet wordt de kans nog kleiner.

Er is nu ook een website gestart http://www.stopheling.nl/
Daar kun je via een serienummer achterhalen of iets gestolen is als je bv iets 2de hands koopt.
Via een app kun je je eigen spullen ook registeren incl foto's en nota's.

Prey sluit daar dan toch ook weer mooi bij aan.
Indeed dat is mijn mening ook.

Ondanks dat meeste snelkraak / kruimeldieven niet eens weten wat een NAS is.
Geef mij meer zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@0burner0
patch file

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mektheb schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Indeed dat is mijn mening ook.

Ondanks dat meeste snelkraak / kruimeldieven niet eens weten wat een NAS is.
Geef mij meer zekerheid ;)
Voor extra zekerheid, ook even een kensington slot kopen en je NAS vastzetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 23:33
kmf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Dat staat hij inderdaad al, ben alleen vaker bang ze hem dan helemaal slopen inplaats van jatten.
Maar goed.
Laten we maar hopen ze nooit binnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 24-09 15:12
Bor de Wollef schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Klopt maar practisch gezien is de performance winst maar erg klein als ik naar de Synology eigen charts kijk:

http://www.synology.com/p...rmance.php?lang=us#tabs-2

Dat is wat ik bedoelde.

Bijvoorbeeld;

[afbeelding]

Je ziet dat de J zoals verwacht beduidend langzamer is maar het verschil tussen de 212 en 212+ maar marginaal.
Daarom ben ik ook wel benieuwd waarom men hier juist wel of niet voor de 212+ heeft gekozen, kan het me op zich gezien het niet al te grote prijsverschil ook wel weer voorstellen.
Maar toch ben benieuwd, gezien er bij mij toch ook een DS212(+) moet komen zodra de prijzen van de schijven nog weer iets verder gedaald zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem ,na de update naar 4.0 was het 2 dagen weg,gistermorgen weer 5x deze melding gehad daarna Synology gemaild en vanmorgen een link gekregen van de medewerker met een fan.pat update

Ik heb versie 4 nog niet geinstalleerd op mijn 212+, maar kun je deze gewoon uploaden via 'configuratie -> DSM bijwerken', of moet je het anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:42:
[...]

Ik heb versie 4 nog niet geinstalleerd op mijn 212+, maar kun je deze gewoon uploaden via 'configuratie -> DSM bijwerken', of moet je het anders doen?
Downloaden en handmatig bijwerken.
Via config is enkel voor finals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rjvisje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:58:
[...]
Maar toch ben benieuwd, gezien er bij mij toch ook een DS212(+) moet komen zodra de prijzen van de schijven nog weer iets verder gedaald zijn..
Hier nog zo een. Vooral omdat ik dan cloud kan draaien, zou niet lukken op de 108j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfoTracer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:16:
Ik zou voor de Samsung gaan aangezien mijn ervaringen met WD ICM de nas tegen vallen.
InfoTracer in "Het grote Synology topic deel 3"
Dus voor de tweede keer een crash :( Ga de schijf maar RMA sturen.
Dus volgens de Synology gebruikers hier zijn de Samsung HD204UI aan te raden voor een Nas DS411+II in een Raid-5 configuratie.

Af te raden zijn blijkbaar verschillende merken of types in een Raid-configuratie plaatsen ook al hebben deze allen dezelfde capaciteit 2TB.

Zijn 3x2TB schijven voldoende om mijn Raid-5 configuratie te starten of moet ik direct met 4 schijven beginnen voor een stabiele/snelle Raid-5 :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
kmf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Die van mij staat in een kluis. Uiteraard wel met voldoende luchtgaatjes voor een goede airflow. Knap als ze die weten mee te nemen >:)
Maar ook daar heeft iedereen gemengde gevoelens bij.. Het nodigt weer extra uit etc. Zo is eigenlijk niets veilig te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
toxict schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:58:
[...]
Bewijs is niet zo moeilijk.
Serienummer van de NAS en schijven zijn mij bekend en als ik me goed herinner heeft de winkel ze zelfs op mijn kassabon gezet.

Als dat voor de politie geen bewijs is,dan weet ik het ook niet.
Ach, Iedereen kan een kassabon aanmaken en een serienummer erop zetten, of een mailtje van dat Prey systeem faken, dat bewijs is dus vrij mager.
Maar dan nog, ik denk je redelijk naief bent als je verwacht dat dit soort zaken ook maar enige prioriteit krijgen bij politie, tenzij op heterdaad betrapt. Een stukje schijnzekerheid dus. Beter beveilig je je NAS zodat hij niet of moeilijk gestolen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:05:
Zijn 3x2TB schijven voldoende om mijn Raid-5 configuratie te starten of moet ik direct met 4 schijven beginnen voor een stabiele/snelle Raid-5 :?
RAID FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor de mensen die bang zijn dat hun NAS ooit wordt gestolen heb ik nog een tip. Zet een netwerkcamera op de toegangsdeur en laat die beelden via Surveillance-station naar e-mail versturen bij beweging. Zo ben je dan wel je NAS kwijt, maar weet je tenminste wanneer en door wie er ingebroken wordt 8) Werkt bij mij prima, al hoop ik dat het nooit nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

Puck

W32.Deadcode.A

Ik gebruik de Synology Audio Station in combinatie met een goedkope USB geluidskaart om deze via "USB Mode" direct mijn muziek af te kunnen spelen over mijn versterker. Zo kan ik bijvoorbeeld met de iPhone App alles afspelen zonder tussenkomst van een computer.

Nu wil ik wellicht ook in een andere kamer een speakerset met kleine versterker plaatsen en deze dan via een Airport Express i.c.m. Airplay de muziek later afspelen. Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand of ik dan tegelijk zowel het geluid over de USB geluidskaart en de Airport Express kan afspelen? Of zal ik dan een tweede Airport Express moeten aanschaffen en deze beide aansturen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Dus volgens de Synology gebruikers hier zijn de Samsung HD204UI aan te raden voor een Nas DS411+II in een Raid-5 configuratie.

Af te raden zijn blijkbaar verschillende merken of types in een Raid-configuratie plaatsen ook al hebben deze allen dezelfde capaciteit 2TB.

Ik heb zelf ook de DS411+II icm met HD204UI, zeer tevreden over, heb em nu bijna een half jaar en nog nergens last mee gehad. Performance is ook goed te noemen.

3 schijven kan, echter 4 is aan te raden omdat je dan in een keer je volume kan aanmaken en daarna volgooien. Als je later gaat uitbreiden moet je NAS een rebuild doen van het volume waarbij je enkele uren tot meer dan een dag geen uitval mag hebben op het apparaat omdat je anders al je data kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:14:
Ik heb zelf ook de DS411+II icm met HD204UI, zeer tevreden over, heb em nu bijna een half jaar en nog nergens last mee gehad. Performance is ook goed te noemen.

3 schijven kan, echter 4 is aan te raden omdat je dan in een keer je volume kan aanmaken en daarna volgooien. Als je later gaat uitbreiden moet je NAS een rebuild doen van het volume waarbij je enkele uren tot meer dan een dag geen uitval mag hebben op het apparaat omdat je anders al je data kwijt bent.
Net even op de website van Samsung gaan kijken en nergens zie ik de HD204UI staan, maar zie wel de Seagate ST2000DL003 op de site van Samsung :?

Fijn, om te lezen dat ik kan starten met 3 schijven voor een Raid-5 configuratie, zo kan ik later misschien ùijn 4de schijf aan lager prijs aankopen ;)
Alleen wil ik nog graag weten of de performance veel lager ligt met 3 schijven in Raid-5 tov 4 schijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Puck schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:54:
Ik gebruik de Synology Audio Station in combinatie met een goedkope USB geluidskaart om deze via "USB Mode" direct mijn muziek af te kunnen spelen over mijn versterker. Zo kan ik bijvoorbeeld met de iPhone App alles afspelen zonder tussenkomst van een computer.

Nu wil ik wellicht ook in een andere kamer een speakerset met kleine versterker plaatsen en deze dan via een Airport Express i.c.m. Airplay de muziek later afspelen. Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand of ik dan tegelijk zowel het geluid over de USB geluidskaart en de Airport Express kan afspelen? Of zal ik dan een tweede Airport Express moeten aanschaffen en deze beide aansturen?
Nee dat kan vooralsnog niet volgens mij. Ik heb net ook even geprobeerd om naar 2 uPNP devices tegelijkertijd te streamen met de DS Audio app, maar dat werkt niet/niet goed.

Zie ook de opmerking hier (al is dit wel van een tijdje geleden) :

http://blog.synology.com/blog/?p=29
I have forward both future enhancements to our product development team. Supporting multiple devices at the same time will be in our roadmap but we need to study if Internet Radio can be streamed via AirPlay.
[edit] Via audiostation lijkt eea wel enigszins te werken (naar 2 tegelijk streamen) met de 4.0beta

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 19-01-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een issue: sinds de update van DSM naar de (nu) nieuwste versie is de TMPDIR van synology gewijzigd naar /tmp.

Echter, Serviio gebruik deze temp directory om files die aan het transcoden te plaatsen, maar dat loopt natuurlijk al snel vol. Nu wil ik dus /tmp 'verplaatsen' naar /volume1/@tmp voor meer ruimte, echter, ik krijg de symlink (die /tmp is geloof ik) niet veranderd, plus ik kan niets wijzigen omdat eea in gebruik is in die tempdir

- hoe kan ik /tmp veranderen in /volume1/tmp?
- hoe kan ik Serviio's transcode temp location wijzigen? Via de console lukt niet, die settings 'blijven niet plakken'.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Nakebod

Nope.

@ darkshadow83: Nogmaals dank voor het uitzoeken van de WIFI chipsets.
Vandaag een Conceptronic Wireless N USB (C300RU v3) gehaald, die heeft een Ralink RA2870 chipset, en dat werkt :)
Dus ik heb inmiddels mijn eerste ervaring met de hotspot functionaliteit kunnen opdoen, is toch aardig leuk :)

http://rutten.me/20120119...sm-4-0-beta-wifi-hotspot/
(Hosted op mijn trage DS209, dus hopen dat hij het trekt :P)

Edit: Ben ik ook nog binnen 1 minuut retweeded door Synology @ Twitter, leuk :+ Als hij maar niet gaat roken :D

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 19-01-2012 20:05 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
sverzijl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:14:
[...]Je noemde zelf ook al 'crashplan'. Daar heb ik toevallig gisteren wat mee zitten spelen en werkt eigenlijk best goed/snel.
Het is een klein beetje klooien om het draaiend te krijgen, maar eenmaal geconfigureerd werkt alles automatisch en krijg je desgewenst status notifications per email/twitter.

Ik heb een aantal andere online backup providers geprobeerd (Livedrive/Clouddrive, Backblaze, OnlineStorageSolution, idrive en crashplan), waarbij alleen OLS en crashplan direct vanaf de Syno kunnen draaien. OLS werkt met (non-ecnrypted) rsync, maar is erg traag (max 80-150KB/s upload). Daarnaast niet al te beste user-reviews. Livedrive, Backblaze en idrive doen het alleen vanaf Windows. Functionaliteit is ok, maar wederom trage upload.

Crashplan is vooralsnog de enige die ik heb kunnen vinden die EN goedkoop is ($3/maand) EN vanaf Syno werkt EN ook nog eens een snelle upload heeft (7.5 - 25Mbps op mijn 50Mbps verbinding).

Installatie op Syno :
http://forum.synology.com...CrashPlan_Headless_Client
(ik moest alleen de -force-overwrite optie gebruiken bij het installeren van coreutils, zie hier )
Hey,
Naar aanleiding van de berichting rond Crashplan hier op het forum ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Ik heb zelf een DS211J (met ARM processor), en het was inderdaad 'klooien' om het in orde te krijgen.

Naast de handelingen die vermeld zijn op de wiki, moest ik een aantal bijkomende stappen ondernemen.
Ik lijst ze hier op, ter info (en ook voor mezelf als ik ooit een clean install doe :) ):

1) libjtux.so vervangen:
code:
1
2
3
cd opt/crashplan/
cp libjtux.so libjtux.so.bak
wget http://dl.dropbox.com/u/50398581/crashplan%20on%20NAS/libjtux.so

Ik weet dat ik naar Dropbox-links verwijs (en je zou dus eender wat aan het downloaden zijn). Zie hieronder naar URLs waar deze links ook gebruikt worden. In principe zijn dit gewoon de files die specifiek voor ARM zijn geprecompiled.

2) jna.jar vervangen:
code:
1
2
3
cd opt/crashplan/lib/
cp jna-3.2.5.jar jna-3.2.5.jar.bak
wget http://dl.dropbox.com/u/50398581/crashplan%20on%20NAS/jna-3.2.5.jar

3) libffi.so vervangen
code:
1
2
cd /opt/crashplan/
wget http://dl.dropbox.com/u/50398581/crashplan%20on%20NAS/libffi.so.5

In /etc/ld.so.conf moet je een regel toevoegen: /opt/crashplan

Tenslotte heb ik libffi.so ook moeten plaatsen in /opt/lib

En zo werkt het!

Credits/links:
Install CrashPlan on ARM based Synology
HOW-TO: Using crashplan with Synology NAS
How to install Crashplan on an IOMEGA Storcenter
Installing CrashPlan on my QNAP TS-210 NAS
SOLVED: Running CrashPlan On a TonidoPlug

[ Voor 3% gewijzigd door DriesA op 22-01-2012 11:19 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mooi!
Ik draai crashplan nu een kleine 2 weken vanaf de Syno 411+ en moet zeggen dat het me goed bevalt. Zeker gezien ik pas een oude(re) versie van wat files wilden restoren en dat gaat ook reuzesimpel. Alle versies van geuploade bestanden blijven bewaard.
Inmiddels ruim 200GB gebackupped en dat is relatief snel gegaan (al fluctueert de upload snelheid wel behoorlijk af en toe, tussen 0,5 - 2MB/s. Was initieel sneller). Restore is echter wel weer behoorlijk snel (7-8MB/s). En als het nodig is ook via de crashplan website files restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TheNymf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:32:
Ik heb een issue: sinds de update van DSM naar de (nu) nieuwste versie is de TMPDIR van synology gewijzigd naar /tmp.

Echter, Serviio gebruik deze temp directory om files die aan het transcoden te plaatsen, maar dat loopt natuurlijk al snel vol. Nu wil ik dus /tmp 'verplaatsen' naar /volume1/@tmp voor meer ruimte, echter, ik krijg de symlink (die /tmp is geloof ik) niet veranderd, plus ik kan niets wijzigen omdat eea in gebruik is in die tempdir

- hoe kan ik /tmp veranderen in /volume1/tmp?
- hoe kan ik Serviio's transcode temp location wijzigen? Via de console lukt niet, die settings 'blijven niet plakken'.
Volgens Serviio developer Zip wordt /tmp vrijwel niet gebruikt, dus dit zou je niet hoeven te veranderen.

http://forum.serviio.org/...c.php?f=5&t=4596&start=10
Serviio doesn't really use it, only libRTMP stored a temp file there from time to time (very small file, few bytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog advies aangaande 212+ 2x 2tb schijven?

Winkel, soort schijven of andere info?

Modbreak:Misschien kun je zelf eens kijken welke hardeschijfen er veelal gebruikt worden of op de HCL staan van de 212+? Pak daarbij de pricewatch en je hebt wat je weten wilt. Je mag er zelf ook wel iets voor doen.

[ Voor 54% gewijzigd door _Dune_ op 20-01-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:14
objectief2 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:52:
Voor de mensen die bang zijn dat hun NAS ooit wordt gestolen heb ik nog een tip. Zet een netwerkcamera op de toegangsdeur en laat die beelden via Surveillance-station naar e-mail versturen bij beweging. Zo ben je dan wel je NAS kwijt, maar weet je tenminste wanneer en door wie er ingebroken wordt 8) Werkt bij mij prima, al hoop ik dat het nooit nodig is ;)
Zo'n camera heb ik ook over na zitten denken maar zijn volgens mij best prijzig of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Valt reuze mee, jaren geleden kocht ik eens een D-Link en die kostte me toen rond de 150 euro. Tegenwoordig heb je een D-Link voor rond de 63 euro, deze bijvoorbeeld:

pricewatch: D-Link DCS-930L Wireless N Home netwerkcamera

Werkt ideaal en bij 24/7 verbinding met internet weet je altijd dat er niks aan de hand is als je geen bericht krijgt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
sverzijl schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Volgens Serviio developer Zip wordt /tmp vrijwel niet gebruikt, dus dit zou je niet hoeven te veranderen.

http://forum.serviio.org/...c.php?f=5&t=4596&start=10

[...]
ja maar, ik zíé het gebeuren, /tmp loopt binnen 5 seconden vol. Voorheen heeft het altijd gewerkt (toen kon ik het wel via Serviio console doen)

Overigens vind ik het vreemd dat je die info uit een developer zip hebt, want dat is dus echt niet waar; de optie heet niet voor niets transcoded file location

edit: mijn beperkte linux kennis doet mij realiseren dat /tmp een symlink is naar /volume1/@tmp/tmp
het probleem is dus niet direct disksize op /tmp (daar /volume1 ongeveer 1TB heeft)

reden voor de grootte is trouwens waarschijnlijk het volgende:
The reported size of a symlink is the number of characters in the path it points to.

[ Voor 22% gewijzigd door sjongenelen op 20-01-2012 00:48 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TheNymf schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:33:
[...]
edit: mijn beperkte linux kennis doet mij realiseren dat /tmp een symlink is naar /volume1/@tmp/tmp
het probleem is dus niet direct disksize op /tmp (daar /volume1 ongeveer 1TB heeft)
Dat hoort niet zo te zijn, heb je daar zelf mee zitten spelen ? (door bijv een ' mount /volume1/@tmp/tmp /tmp' te doen). In dat geval is je /tmp nu inderdaad gelijk aan de omvang van de free space in /volume1, maar zou hij ook niet vol meer mogen lopen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
NASSIE2> df -h /tmp
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/tmp                  497M  1.3M  496M   1% /tmp
NASSIE2> mount /volume1/@tmp/tmp /tmp
NASSIE2> df -h /tmp
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/md2              5.4T  2.3T  3.2T  43% /tmp

Wat Serviio zelf betreft, daar weet ik verder te weinig/niets vanaf, je vraag al gesteld op het forum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Puck schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:54:

Via mijn yamaha receiver kan ik in 2 zones rechtstreeks muziek afspelen vanaf mijn synology. Bediening loopt via ipad/iphone. Heb 5.1 in mijn woonkamer, en stereo op mijn slaapkamer. Beide dus aangesloten op mijn yamaha rx-v771. Het is ook mogelijk om in mijn woonkamer film te kijken, en in mijn slaapkamer een muziekje te luisteren. Dit alles gebeurt via dlna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 22:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

redbullgsxr schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:50:
[...]
Via mijn yamaha receiver kan ik in 2 zones rechtstreeks muziek afspelen vanaf mijn synology. Bediening loopt via ipad/iphone. Heb 5.1 in mijn woonkamer, en stereo op mijn slaapkamer. Beide dus aangesloten op mijn yamaha rx-v771. Het is ook mogelijk om in mijn woonkamer film te kijken, en in mijn slaapkamer een muziekje te luisteren. Dit alles gebeurt via dlna.
Maar dat is dus een andere opstelling dan met een USB geluidskaart aan de Synology. In deze situatie wordt er geen dlna gebruikt, maar wordt er direct vanaf de Synology zelf afgespeeld.

Ik denk niet dat het gaat werken als je er een 2e USB geluidskaart aan hangt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 22-09 12:31
redbullgsxr schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:50:
[...]

Kan de Receiver dan 2 dnla-'signalen/streams' decoden/ontvangen die je per zone apart kan instellen?
Hoop dat de vraag duidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:14
objectief2 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:33:
Valt reuze mee, jaren geleden kocht ik eens een D-Link en die kostte me toen rond de 150 euro. Tegenwoordig heb je een D-Link voor rond de 63 euro, deze bijvoorbeeld:

Werkt ideaal en bij 24/7 verbinding met internet weet je altijd dat er niks aan de hand is als je geen bericht krijgt;)
Dat is inderdaad niet zo duur nee en nog wireless ook.

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 16:11
Hoor hier ook goede berichten over foscam, zie ook demo filmpjes op Youtube.

http://www.foscam.nl/inde...ategory_id=4&keyword=8904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb sinds kort een DS212 draaien en ik had een paar vragen (ben redelijk onervaren op dit gebied).

- Ik heb diverse films en series binnen gehaald via torrents. De meeste zijn echter verpakt in rar-files. Het is mij tot op heden enkel gelukt om per aflevering of film deze uit te pakken. Is er een manier om meerdere files ineens uit te pakken? Is het ook in te stellen dat wanneer een torrent volledig is binnen gehaald, hij hem automatisch uit pakt? Ik download trouwens via transmission, omdat ik het met download station niet voor elkaar krijg om torrents van private trackers binnen te halen.

- Van de DS212 zet ik via mijn laptop mijn bestanden over naar mijn popcornhour die ik gebruik voor het afspelen. Als ik een bestand kopieer krijg ik in het browser scherm een voortgangsbalk en kan je totdat het bestand is over gezet niets doen op de NAS. Ook moet de laptop aan blijven staan anders verbreekt hij de transfer. Met grote bestanden is dat heel onhandig. Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort Filezilla, waarbij je bestanden naar verschillende locaties kan slepen en die in een soort takenlijst komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
sjonie100 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Kan de Receiver dan 2 dnla-'signalen/streams' decoden/ontvangen die je per zone apart kan instellen?
Hoop dat de vraag duidelijk is...
bedoel of ik per zone andere muziek kan afspelen vanaf mijn synology? Dat kan alleen volgens mij als je met de receiver rechtstreeks vanaf de synology afspeelt, en dan je smartphone bv met ds audio aan je versterker hangen. dan zou je voor zone 1 de synologie en voor zone 2 je iphone/ipad/ipod/smartphone kunnen selecteren. dan heb je in elke ruimte andere muziek vanuit je synology.
2 rechtstreekse streams gaat denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
schumi2004 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Zo'n camera heb ik ook over na zitten denken maar zijn volgens mij best prijzig of valt dat wel mee?
Heb zelf al een half jaaartje een foscam draaien via surveilance station. Werkt perfect, is een indoor camera maar hangt buiten onder een afdakje, werk zeer goed.

Prijs was inc verzending 85 euro en de service van ipcamshop waar hij vandaan komt is meer dan zeer goed!

Heb daarvoor een model gekocht wat als 2 druppels water erop leek bij chinavasion.com. Kostte 65 euro inc verzenden, helaas werkde deze niet samen met de syno. Bijna perfecte imitatie. Komt zelfs uit dezelfde regio en misschien wel uit dezelfde fabriek gezien de details die overeen komen. Maar dat raad ik je absoluut niet aan.
BaZZeHH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:47:
Ik heb sinds kort een DS212 draaien en ik had een paar vragen (ben redelijk onervaren op dit gebied).

- Van de DS212 zet ......waarbij je bestanden naar verschillende locaties kan slepen en die in een soort takenlijst komen te staan.
Je kan gewoon de Syno filestation gebruiken dan kan dit op de achtergrond worden gedaan en dan heb je je laptop alleen maar nodig om dit op te starten.

[ Voor 56% gewijzigd door Bongoarnhem op 20-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 22:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

BaZZeHH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:47:
- Van de DS212 zet ik via mijn laptop mijn bestanden over naar mijn popcornhour die ik gebruik voor het afspelen. Als ik een bestand kopieer krijg ik in het browser scherm een voortgangsbalk en kan je totdat het bestand is over gezet niets doen op de NAS. Ook moet de laptop aan blijven staan anders verbreekt hij de transfer. Met grote bestanden is dat heel onhandig. Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort Filezilla, waarbij je bestanden naar verschillende locaties kan slepen en die in een soort takenlijst komen te staan.
Waarom zet jet het over naar de popcornhour, die kan toch net zo makkelijk direct vanaf de synology spelen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
objectief2 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:33:

Hmm, ik heb afgelopen najaar in een opwelling een soortgelijk model gekocht van Sitecom (ong. 70 euro bij Mycom). Maar daar heb ik echt spijt van. Dat ding geeft alleen bij exact de juiste omstandigheden nog enigszins acceptabel beeld. Maar bij 'bewolkte' lichtsterkte kan je al heel slecht dingen herkennen en in schemering is het helemaal afgelopen. Bij verlichten kan wel, maar dan moet je heel veel indirect licht hebben (puntbronnen maken meteen de rest van het beeld donker).

@bongoarnhem: Doet die Foscam het ook nog een beetje leuk met z'n IR-vision? Als ik voorbeelden bekijk op youtube, dan is de IR-vision niet meer dan een leuk extra'tje. Verbetert wel wat, maar voor bewaking/herkenning absoluut niet geschikt (personen/objecten vlak voor de camera worden zelfs 'overbelicht' en sluitertijden blijven lang, waardoor bewegend beeld wazig wordt).

Wat dat betreft lijkt een Y-cam knight S me ook wel wat. Samples daarvan zien er echt goed uit. Alleen 2x zo duur en geen pan, tilt, etc.

Verder zou ik het nog wel leuk vinden als Surveillance station een optie kreeg om de opgenomen beelden direct ergens heen te FTP'en of syncen. E-mail is leuk, maar je hebt altijd beperkte verzendcapaciteit. Zeker in combinatie met mijn 50 mbit FttH upload zou een instant offsite functie zeker toegevoegde waarde hebben bij diefstal.

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 20-01-2012 13:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De opties die je noemt voor Surveillance station heeft deze reeds volgens mij. Ik kan tenminste vanaf mijn Android-toestel opgenomen beelden terugkijken. Je kunt ze ook prima naar een FTP laten doorsturen.

Voor wat betreft de camera, deze is in het algemeen niet tot minder geschikt voor nachtzicht inderdaad. Maar ik neem aan dat niemand zijn NAS buiten heeft staan 8) . De oplossing hiervoor is een bewegingsmelder waardoor er licht aangaat of een spaarlamp met schemersensor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Ja ik kan ook met m'n Android toestel opgenomen beelden terug kijken, maar dat houdt in dat ze nog steeds zich op de NAS bevinden. Ik heb nog geen optie gevonden waarmee je ze ook kan laten FTP'en zodra er opgenomen wordt/is.

En tsja, met die slechte camera'tjes is een bewegingsmelder met licht dus ook geen optie, tenzij het precies uitgebalanceerd is. Bovendien, als een camerafabrikant IR's op een camera plaatst en daarmee claimt dat het ook voor nachtzicht moet zijn.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 14:16
Mooi produckt hoor! DSM 4.0
Nu een update gekregen van Squeezebox Server!
Naar versie 7.3.3-001 !!
Via de de Package center. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door oxyde op 20-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:26
oxyde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:15:
Naar versie 7.3.3-001 !!
Ik had pas nog gecheckt, maar blijkbaar is de update er nu wel... ook gelijk aan het installeren.

Bedankt voor de mededeling. _/-\o_

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

oxyde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:15:
Naar versie 7.3.3-001 !!
Dat werkt via 3.2 toch net zo :? Daar is de update via package center ook gewoon op te halen namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 14:16
Klopt.
Ik gaf het alleen maar aan voor de geintresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 13:26
Bor de Wollef schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:16:
[...]

Dat werkt via 3.2 toch net zo :? Daar is de update via package center ook gewoon op te halen namelijk.
Klopt, alleen ik was te vroeg met het controleren (toen was de package nog niet klaar) nu zie ik dat iemand hem geupdatet heeft dus ben ik daar dankbaar voor :+ want kan ik hem zelf ook even updaten.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

oxyde schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:18:
Klopt.
Ik gaf het alleen maar aan voor de geintresseerde.
Ah, ik dacht door de opening (Mooi product DSM 4) dat je bedoelde dat het nieuwe functionaliteit zou zijn :P

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zijn er toevallig problemen bekend met CloudStation via ezCloud/QuickConnect? Dus zonder portforward.
Ik had het geconfigureerd en werkend, en ik start vanmiddag mijn pc op en zag al dat de software op mijn pc geen verbinding kon maken met mijn CloudStation.
Dus ik net even kijken bij de instellingen, zie ik geen ezCloud ID, en ook geen status :? CloudStation even uitgezet, opnieuw aangezet, en bij QuickConnect proberen om ezCloud aan te zetten, alleen dat mislukt zonder een foutmelding...

Krijg nu de *piep*, uiteraard net na het posten zet je nog een keer ezCloud aan bij QuickConnect, en hij werkt direct.

[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 20-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

schumi2004 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Thanks voor de tip.
Neem er dan een met nachtzicht...meeste inbraken vinden 's nachts plaats... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Nu DSM4.0 eraan komt wil ik vragen of iemand de TS maken wil overnemen. Ik heb zelf niet meer de tijd/zin om dat te doen. Stuur mij ff een PM en ik voeg je toe als medeauteur (of je moet zelf een TS willen maken, dan een nieuwe TS starten)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
schumi2004 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Thanks voor de tip.
Let inderdaad wel op. Als je toch iets wilt investeer dan in 1 die idd ook goed in het donker kan kijken. Deze zijn maar een paar tientjes duurder.

Zelf gebruik ik nu bijna een jaar een Foscam FI8905W. Dit is wel een buitencamera maar in het donker zonder licht super beelden. Overdag zijn de kleuren wel iets afwijkend omdat er geen sensor in zit voor kleuraanpassing, dat zit meestal alleen in de duurdere modelen. Maar goed dat maak voor een bewakingscamera verder ook niet uit.

Een binnencamera kan ook en dan heb je een paar mooie Pan/Til camera's.
http://www.foscam.nl/index.php/winkel/pantilt-ip-cameras

Dan kun je de camera op afstand besturen en als je wilt ook audio opnemen. Je moet daarvoor helaas wel een extra kabel trekken aangezien dit niet draadloos gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 21-01-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nakebod schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:03:
Vandaag een Conceptronic Wireless N USB (C300RU v3) gehaald, die heeft een Ralink RA2870 chipset, en dat werkt :)
Dus ik heb inmiddels mijn eerste ervaring met de hotspot functionaliteit kunnen opdoen, is toch aardig leuk :)

Edit: Ben ik ook nog binnen 1 minuut retweeded door Synology @ Twitter, leuk :+ Als hij maar niet gaat roken :D
Dat is nuttig info. Ik had nog nog een USB stick van mijn Xtreamer Ultra liggen en dacht ga eens kijken of deze mogelijk ook iets doet.

Zoals verwacht werkt deze niet als Hotspot.

Althans het Hotspot Tabblad is niet zichtbaar. Vreemde is wel dat de Synology hem wel kan gebruiken om de NAS zelf draadloos te maken. Dan werkt de stick wel en kan ik ook netjes een verbinding maken naar mijn router. Je zou dan zegen dat de drivers aanwezig zijn en dan snap je niet waarom je deze niet kunt gebruiken als Hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over DSM (3.2) in combinatie met een DS1511+:

is het mogelijk om een tweede admin gebruiker aan te maken die bijna net zoveel kan als de standaard administrator, maar die bijvoorbeeld geen toegang heeft tot bepaalde mappen?

Ik zat te kijken. Ik kan wel een tweede admin aanmaken en voor deze instellen dat bepaalde mappen niet toegankelijk zijn en dan deze tweede admin aan de admin groep toevoegen. Echter, als deze tweede admin dan zelf inlogt, kan deze zichzelf alsnog toegang geven tot alle mappen op het systeem.

Is er een manier om dit onmogelijk te maken voor de tweede admin?

Ik zoek dus eigenlijk naar een manier om admin-rechten te beperken. Zodat je 1 "super-admin" hebt die echt alles kan, en één of meerdere "hulp-admins" die een heleboel mogen, maar dus net niet alles (waaronder niet in bepaalde mappen komen of hier rechten voor toekennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan moet je een gewone gebruiker aanmaken waarbij je wat aan vinkt.

Het hele idee van een admin is nou net dat hij alles kan...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:44

jacobras

Developer

Nieuwe versies van DS Photo+ voor Android zien er goed uit zeg! Ze hebben eindelijk een goede app afgeleverd, die eerdere versies waren traag en brak (crashes bij schermrotatie, traag scrollen, swipen tussen foto's was helemaaaal dramatisch). Nieuwe versie is echt een grote verbetering op zowel telefoon als tablet! Nu is de app tenminste ook bruikbaar op low-end telefoons als de Wildfire.

Ben nu bezig om via Synology Assistant alle foto's en video's weer te uploaden naar de NAS voor Photo Station. Duurt lang, daar mogen ze wel eens naar kijken. Batch thumbnails maken op mijn pc gaat normaal gesproken hartstikke rap, maar de tools die de Assistant daarvoor gebruikt schieten niet echt op. :/

[ Voor 15% gewijzigd door jacobras op 21-01-2012 11:35 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb de Syno assistant nooit gebruikt hiervoor, maar is het niet net zo makkelijk om je foto's gewoon in \\syno\photo te plaatsen ? Zo doe ik het zelf tenminste altijd bij grotere aantallen. De filenames vd foto worden (excl extensie) overgenomen als short description dus als je die voor het uploaden goed zet ben je meteen klaar.

De thumbs worden dan wel op de achtergrond door de indexer gegenereerd (en ja, die is traag, zeker gezien er 5 thumbs per foto worden aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sverzijl schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:24:
Ik heb de Syno assistant nooit gebruikt hiervoor, maar is het niet net zo makkelijk om je foto's gewoon in \\syno\photo te plaatsen ? Zo doe ik het zelf tenminste altijd bij grotere aantallen. De filenames vd foto worden (excl extensie) overgenomen als short description dus als je die voor het uploaden goed zet ben je meteen klaar.

De thumbs worden dan wel op de achtergrond door de indexer gegenereerd (en ja, die is traag, zeker gezien er 5 thumbs per foto worden aangemaakt)
Precies en als je de assistant gebruikt gaat je pc de thumbs creeeren. 90% kans dat jou pc echt wel snellr is dan je syn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:53
MikeOO schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Dat is nuttig info. Ik had nog nog een USB stick van mijn Xtreamer Ultra liggen en dacht ga eens kijken of deze mogelijk ook iets doet.

Zoals verwacht werkt deze niet als Hotspot.

Althans het Hotspot Tabblad is niet zichtbaar. Vreemde is wel dat de Synology hem wel kan gebruiken om de NAS zelf draadloos te maken. Dan werkt de stick wel en kan ik ook netjes een verbinding maken naar mijn router. Je zou dan zegen dat de drivers aanwezig zijn en dan snap je niet waarom je deze niet kunt gebruiken als Hotspot.
Net een goedkope wireless USB stick van ICIDU gehaald om de hotspot functionaliteit te testen. Bleek een Broadcom chipset te hebben maar werkte zonder problemen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:33:
Dan moet je een gewone gebruiker aanmaken waarbij je wat aan vinkt.

Het hele idee van een admin is nou net dat hij alles kan...
Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Wat ik wil is iemand die de beheer/admintaken uit kan voeren, maar daar wil ik wel bepaalde restricties op aanbrengen zodat hij bij bepaalde mappen niet bij kan. Er zijn goede redenen om dit te willen,

Iemand die weet of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Nakebod schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:03:

Weet jij hoe je (van te voren) kan achterhalen welke chipset er in een wireless usb zit? Ik zie dit namelijk niet direct op tweakers staan en ook de site van een aantal fabrikanten wordt dit niet direct duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Wat ik wil is iemand die de beheer/admintaken uit kan voeren, maar daar wil ik wel bepaalde restricties op aanbrengen zodat hij bij bepaalde mappen niet bij kan. Er zijn goede redenen om dit te willen,

Iemand die weet of dit mogelijk is?
Als iemand beheertaken kan uitvoeren, moet hij ook rechten kunnen zetten. Als iemand rechten kan zetten kan hij dat ook doen voor die map, oftewel is het zinloos om die persoon geen toegang te laten geven voor zichzelf.

De vraag is meer, waarom wil je zo perse dat die ene map niet zichtbaar is?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

helloitsme schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:52:
[...]

Weet jij hoe je (van te voren) kan achterhalen welke chipset er in een wireless usb zit? Ik zie dit namelijk niet direct op tweakers staan en ook de site van een aantal fabrikanten wordt dit niet direct duidelijk.
Beste oplossing is om in Google te zoeken naar <merk + type dongle> + chipset
Meestal zie je dan wel wat (linux) gerelateerde posts omtrend die dongle en vaak is de chipset daar ook vermeld.

Ook een grote kans trouwens dat je dan http://wikidevi.com tegenkomt, daar kan je ook beginnen met zoeken, die heeft behoorlijk veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Hooglander1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Als iemand beheertaken kan uitvoeren, moet hij ook rechten kunnen zetten. Als iemand rechten kan zetten kan hij dat ook doen voor die map, oftewel is het zinloos om die persoon geen toegang te laten geven voor zichzelf.

De vraag is meer, waarom wil je zo perse dat die ene map niet zichtbaar is?
Op zich kun je het recht om rechten te geven ook prima beperken, maar of deze specifieke software dat kan is weer wat anders. Een standaard unix filesystem kan het in feite niet mee, en aangezien dit soort nasjes meestal een vrij simpele interface om linux+samba+nfs heen zijn geef ik je niet veel kans...

Maar conceptueel kan het wel -- een user die /porn niet mag readen, writen, en die geen recht heeft om rechten toe te wijzen, en alle andere dingen wel.

Op een moderne NTFS kan dat volgens mij wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Hoi, ik heb een 1511+ met daarin 5 x Samsung F4 2TB. Ik kreeg tijdens mijn nachtdienst een telefoontje van mijn vrouw dat de nas aan het piepen was, en er een oranje lampje knipperde. Nu geeft opslagbeheer aan dat het volume is vastgelopen, en dat schijf 5 defect is. Ik heb die schijf, met de nodige moeite en ergernis over de weerbarstige helpdesk van Informatique, omgeruild.

Mijn volume is een SHR raid met 1 schijf fouttolerantie, dus ik heb de nieuwe schijf erin gezet. In opslagbeheer is die nieuwe schijf niet geinitialiseerd, de overige schijven zijn normaal. Ik heb gezocht in help naar het initialiseren van de schijf, ik kan daarin, en op internet, niks vinden over het initialiseren van die nieuwe schijf. Ik heb in beheer op mijn nas geprobeerd het volume te herstellen, en later nog een keer nadat ik de schijf eerst in windows had geinitialiseerd, en later ook geformatteerd had. In hddbeheer blijft de nieuwe schijf staan als niet geinitialiseerd. Een korte smarttest zegt dat de schijf goed is. Als ik dan het volume weer probeer te herstellen, dan ziet de volume manager wizard de schijf als hd204ui van 1.82 TB, volgende stap is wilt u doorgaan, want alle gegevens worden gewist, en vervolgens krijg ik de foutmelding volumegrootte moet minder zijn dan 0 bytes. Als ik een fouttolerantie heb van 1 schijf, en de rest van de schijven zijn normaal, dan moet het volume toch te repareren zijn met een nieuwe schijf?

Aan de andere kant zie ik in een uitleg van Synology over het herstellen van een volume dat de status vastgelopen een niet herstelbare modus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Op zich kun je het recht om rechten te geven ook prima beperken, maar of deze specifieke software dat kan is weer wat anders. Een standaard unix filesystem kan het in feite niet mee, en aangezien dit soort nasjes meestal een vrij simpele interface om linux+samba+nfs heen zijn geef ik je niet veel kans...

Maar conceptueel kan het wel -- een user die /porn niet mag readen, writen, en die geen recht heeft om rechten toe te wijzen, en alle andere dingen wel.

Op een moderne NTFS kan dat volgens mij wel trouwens.
Bedankt voor de reactie. In mijn geval gaat het niet om porn:) maar om een kantooromgeving. Een beheerder zou voor allerlei gebruikers rechten in moeten kunnen stellen, maar er zijn ook bestanden/mappen die alleen door een zeer beperkt aantal personen ingezien mogen worden. Om te voorkomen dat hiermee iets misgaat zou ik dit dan dus zelf willen beheren, zonder dat andere admins de mogelijkheid hebben deze mappen in te zien of er rechten op toe te kennen.

Maar dit wordt kennelijk lastig? Of zijn er hier mensen die hier toch een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
maartend schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:52:
Precies en als je de assistant gebruikt gaat je pc de thumbs creeeren.
Dat zou zomaar kunnen, maar of het dan ook meteen makkelijker is dan gewoon drag&drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
ronaldvs schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:08:
[...]

Net een goedkope wireless USB stick van ICIDU gehaald om de hotspot functionaliteit te testen. Bleek een Broadcom chipset te hebben maar werkte zonder problemen!
Kun je eens testen als er geen stick in de NAS zit of het tabblad dan verdwijnt van de Hotspot.
Dan weet ik zeker dat het toch aan usb stick ligt. Anders gaat het iets anders fout.

Misschien handig om het typenummer hier te vermelden. Dan weet iedereen welk het is en dat deze ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik heb sinds een paar weken een DS110J. Ik krijg het niet voor elkaar om via FTP de bestanden op mijn NAS te benaderen.

Wat ik heb gedaan:

- In DSM FTP ingeschakeld, poort 21 met poortbereik 55536-55663
- In mijn router de poorten 21, 5000 en 55536-55663 geforward naar de DS110J (192.168.2.100)

Als ik in de verkenner naar ftp://<ip router>:21 ga, krijg ik de melding dat ik geen toegang kan krijgen tot deze map.

Iemand enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sverzijl schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, maar of het dan ook meteen makkelijker is dan gewoon drag&drop.
Paar klikjes en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
nog even over het "vreten" van resources door SAB, ik heb het probleem niet..

hij download bij mij volle bak, vanmorgen de 100mbit opgeleverd, en strak 11.0 mb/sec..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kavish schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:11:
Als ik in de verkenner naar ftp://<ip router>:21 ga, krijg ik de melding dat ik geen toegang kan krijgen tot deze map.

En als je een echte FTP client neemt, is het geen rechten kwestie, krijg je een login en probeer eens met je admin account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
stormfly schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:29:
[...]
En als je een echte FTP client neemt, is het geen rechten kwestie, krijg je een login en probeer eens met je admin account?
Ook via Filezilla kan hij niet verbinden met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Kavish schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:11:

- Je kan wel lokaal inloggen op de FTP van de Syno (ftp naar syno IP address) ?
- Als je de FTP test naar je router IP adres, doe je dit dan vanaf je lokale netwerk ? Zo ja, ondersteunt je router dan wel NAT loopback ? Anders gaat dit inderdaad niet werken en kan je alleen testen vanuit buiten je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
sverzijl schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:34:
[...]
- Je kan wel lokaal inloggen op de FTP van de Syno (ftp naar syno IP address) ?
- Als je de FTP test naar je router IP adres, doe je dit dan vanaf je lokale netwerk ? Zo ja, ondersteunt je router dan wel NAT loopback ? Anders gaat dit inderdaad niet werken en kan je alleen testen vanuit buiten je eigen netwerk.
Lokaal inloggen lukt wel, ik ga nu proberen of het buiten mijn eigen netwerk lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Kavish schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Lokaal inloggen lukt wel, ik ga nu proberen of het buiten mijn eigen netwerk lukt.
Buiten je eigen netwerk moet je niet het ipadres van je NAS gebruiker maar het WAN -ip adres wat je router heeft gekregen van je provider.

http://www.whatsmyip.org/

Bovenin krijg je dit dan te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
freak1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:26:

hij download bij mij volle bak, vanmorgen de 100mbit opgeleverd, en strak 11.0 mb/sec..
Ik merk toch ook vaak dat SAB erg traag wordt. Alleen het openen van het scherm duurt soms erg lang en als ik dan naar het CPU verbruik kijk dan staat dit process altijd bovenaan met zeker 50% tot 65% terwijl er in de loop van de tijd toch wel behoorlijk veel op draait en actief is.

Zeker als je heel veel in de wachtrij hebt staan wordt hij trager met downloaden. Ook zie je de snelheid ineens in elkaar zakken van 5mb/sec naar een paar kb en na een tijdje weer omhoog te schieten. En nee hij was dan niet iets aan het uitpakken. Met SSL aan kom ik niet hoger dan 2 mb/sec. Als ik dat uit zet haal ik de 5 max maar zakt meestal snel weer teurg naar 2 a 3 mb/sec.
Ik had de optie om de downloads te pauzeren bij uitpakken ook al eens aangezet. Hij was soms dan dagen bezig met downloaden en even inloggen om de status te zien wordt dan steeds erger.

Gistern mij verdiept in NzbGet en koste even wat uitzoeken om alles goed te krijgen (het is super simpel maar ja niet alles stond in de div handleidingen waardoor je het niet niet werkend kreeg) maar wat een verademing.

Statusscherm (nzbgetweb) is direct klaar als je het opstart.
Download vliegen binnen en ook met een stabiele downloadsnelheid.
De NAS heeft het een stuk rustiger.
In Spotweb een dowload aanklikken is binnen paar seconden te zien in het overzicht terwijl via SAB die soms minuten duurde.

Ik ben om het wil niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Als nieuweling, is het mogelijk om met een Synology DS411/DS411-II om eerst 2x1,5Tb te installeren en deze mirror te laten draaien en tzt nog 2 schijven erbij te prikken en deze eveneens in mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Het is er bij mij intussen niet beter op geworden. Ik heb alle hdd's er on the fly uitgehaald en er weer ingezet. helemaal opnieuw opgestart, stroom er eerst een kleine minuut afgehad. Nu is alleen schijf 4 nog maar normaal en is de rest niet geinitieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
n4m3l355 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:51:
Als nieuweling, is het mogelijk om met een Synology DS411/DS411-II om eerst 2x1,5Tb te installeren en deze mirror te laten draaien en tzt nog 2 schijven erbij te prikken en deze eveneens in mirror?
Jeps twee volumes aanmaken; volume1 en volume2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
aouwe schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:51:
Het is er bij mij intussen niet beter op geworden. Ik heb alle hdd's er on the fly uitgehaald en er weer ingezet. helemaal opnieuw opgestart, stroom er eerst een kleine minuut afgehad. Nu is alleen schijf 4 nog maar normaal en is de rest niet geinitieerd.
Misschien beter om even een support ticket te sturen naar Synology. Zij kunnen je nas overnemen en mogelijk de problemen voor je oplossen.

Het wordt nu steeds slechter en straks ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Kavish schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Het werkt, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
freak1 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:26:

Wat voor Syno heb je dan? Op de (inmiddels wel wat oudere) DS411+ met dual core 1.67Ghz kom ik met SAB echt niet hoger dan 5-6MB/s, en gaat nog verder omlaag als er tegelijkertijd ook geunrarred/parred wordt. Gebruik ik NZBGet dan haal ik wel 10MB+ en blijft de CPU load <30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:53
MikeOO schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Kun je eens testen als er geen stick in de NAS zit of het tabblad dan verdwijnt van de Hotspot.
Dan weet ik zeker dat het toch aan usb stick ligt. Anders gaat het iets anders fout.

Misschien handig om het typenummer hier te vermelden. Dan weet iedereen welk het is en dat deze ook werkt.
Als ik de USB stick verwijder is het tabblad ook verdwenen.

Ik ga straks de connectivity testen vanaf een aantal computers om zeker te zij dat alles werkt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Iemand een idee of je MySQL nog kan tunnen, het is vrij traag en de spotweb database is al een 800Mb groot zag ik.

Iemand een idee of je MySQL kunt tunnen op een Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:44

jacobras

Developer

maartend schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:52:
[...]

Precies en als je de assistant gebruikt gaat je pc de thumbs creeeren. 90% kans dat jou pc echt wel snellr is dan je syn.
Jep, maar helaas duurt het zelf op een moderne computer nog behoorlijk lang. Heb nu in totaal zo'n 2.500 foto's toegevoegd, heeft heel wat uren geduurd op twee computers tegelijk (ene album van 2004, andere van 2005 enzovoort).
sverzijl schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:01:
[...]

De Synology Assistant maakt het best makkelijk. Je kiest in welk album je de foto's wil plaatsen en dan kan je via een filepicker alle foto's in één keer selecteren en je pc laten draaien.

Brengt een ideetje bij me op. Zou het mogelijk zijn om de gehele Synology DS Photo software op mijn thuisserver te draaien? Ga ik eens naar kijken. Misschien kan ik in ieder geval de code zo aanpassen dat mijn thuisserver gebruikt wordt voor de thumbnails, dat gaat een stuk sneller dan op de NAS zelf, en dan kan ik wel gewoon via drag-n-drop toevoegen :)
Hm, heb altijd wel 3 pc's hier beschikbaar, ik voel een hobbyprojectje opkomen :P

Zou het trouwens wel cool vinden als je bepaalde foto's als favoriet kan aanmerken, en dat je dan een album Favoriete foto's hebt. Enige wat nu mogelijk is, is selecteren voor albumhoes.

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 21-01-2012 20:12 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:46:
Iemand een idee of je MySQL nog kan tunnen, het is vrij traag en de spotweb database is al een 800Mb groot zag ik.

Je zou PhpMyAdmin kunnen installeren. Misschien dat je daarmee nog wat tweaks kan doen. Op de github page van spotweb staan ook nog wat tips.

https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Performance-tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

stormfly schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:46:

Er staan een paar default configs op je Nas. Standaard is het bij de lichtere modellen een hele lichte config om resources te sparen.

In /usr/syno/mysql/share/mysql/ staan de configs
Daar bijv mycnf-large renamen naar my.cnf en daarna mysql restarten
/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Ik twijfel tussen de DS212J en de DS212 en ik hoop dat jullie de doorslag kunnen geven. Ik wil de synology aansluiten op mijn gigabit router waar ook mijn xtreamer aan hangt. Beide CAT5 bekabeld aangesloten. Zou de DS212J genoeg processor kracht en geheugen hebben om dan MKV of Blu-Ray iso bestanden te streamen via de xtreamer en dan ook nog op de achtergrond nieuwe nzb's te downloaden? Ik hoop dat er iemand is met een dergelijke setup die de doorslag kan geven. Wat ik niet wil is haperingen tijdens het film kijken.

Alvast bedankt

ik hoop dat ik dit tevens in het juiste topic plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
O.Verhuizer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:32:
Juiste topic, maar je vraag is al ontzettend vaak beantwoord.
Wellicht niet voor de 212j, maar wel voor de 110j of andere j-modellen.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 21-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 22:48

djbarney

XBL: DeejayBarney

ZaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Er staan een paar default configs op je Nas. Standaard is het bij de lichtere modellen een hele lichte config om resources te sparen.

In /usr/syno/mysql/share/mysql/ staan de configs
Daar bijv mycnf-large renamen naar my.cnf en daarna mysql restarten
/usr/syno/etc/rc.d/S21mysql.sh restart
Dit is inderdaad een goede start, ik heb dit vorige week gedaan om de performance van mysql in combinatie met XBMC een beetje te proberen verbeteren, en dat maakte een wereld van verschil. Waar een simpele list actie normaal tegen de 15 seconden duurde, duurt het nu maar 3 seconden op mijn ds1511+. Let wel op het geheugengebruik, als je large config gebruikt, gebruikt mysql ook een hoop meer ram, bij mijn configuratie is dat van 12mb naar 55mb gegaan. Zoek daarin dus een mooie sweet-spot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
O.Verhuizer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:32:
Ik twijfel tussen de DS212J en de DS212 en ik hoop dat jullie de doorslag kunnen geven. Ik wil de synology aansluiten op mijn gigabit router waar ook mijn xtreamer aan hangt. Beide CAT5 bekabeld aangesloten. Zou de DS212J genoeg processor kracht en geheugen hebben om dan MKV of Blu-Ray iso bestanden te streamen via de xtreamer en dan ook nog op de achtergrond nieuwe nzb's te downloaden? Ik hoop dat er iemand is met een dergelijke setup die de doorslag kan geven. Wat ik niet wil is haperingen tijdens het film kijken.

Alvast bedankt

Ik heb toevallig gisteren de ds212 gekocht. Ik heb de nas nog niet getest met het streamen en downloaden te gelijk. Wel merk ik als ik aan het downloaden ben en iets tegelijk aan het uitpakken ben dat de nas het moeilijk heeft. De cpu kracht zit bijna aan de 100%. Ik had ook niet anders verwacht. Maar ik denk dat als je een 1080p van 30gb of in die richting aan het streamen ben en tegelijkertijd aan het uitpakken bent van een bestand, denk ik dat de mogelijkheid er is dat het beeld zal gaan haperen. Of dit ook het geval is met tegelijk een bestand downloaden en tegelijk streamen is, durf ik niet te zeggen.
Maarja als je dan een film wil kijken, dan kan je het uitpakken natuurlijk even stoppen.

Als ik nu al merk dat mijn ds212 het soms zwaar heeft, denk ik dat de ds212j het al helemaal zwaar zal hebben.

Maar misschien dat andere mensen precies dezelfde opstelling hebben als jou en die je verder kunnen helpen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dynoot op 21-01-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
job schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:28:
[...]

Juiste topic, maar je vraag is al ontzettend vaak beantwoord.
Wellicht niet voor de 212j, maar wel voor de 110j of andere j-modellen.
Job ik ben mij bewust van het etiquette dat hier in het forum gehanteerd dient te worden en uiteraard heb ik eerst gezocht of ik kon vinden wat ik zocht. Dat was niet geheel het geval, dus ik zal wel niet goed genoeg gezocht hebben gezien jouw post. Hiervoor niets dan welgemeende excusses.
Dynoot schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Als ik nu al merk dat mijn ds212 het soms zwaar heeft, denk ik dat de ds212j het al helemaal zwaar zal hebben.
Dynoot bedankt voor de reactie. De NAS zal primair alleen maar streamen en zal niet gekocht worden voor zijn multitasking. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik content vanaf de Synology naadloos kan streamen ongeacht de kwaliteit of formaat. Als de J versie dat doet dan is dat genoeg, moet ik echter daar een 212 of + versie hebben dan so be it. Ik wil alleen zeker weten wat ik nodig heb. Ik vond tijdens mijn zoektocht op het forum wel dat de NAS erg traag wordt als je files gaat uitpakken en dat je niet de volledige download snelheid haalt met de J versie.

Dynoot: Heb je het streamen al getest met meerdere formaten?

[ Voor 8% gewijzigd door O.Verhuizer op 22-01-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
O.Verhuizer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:56:
[...]

Dynoot bedankt voor de reactie. De NAS zal primair alleen maar streamen en zal niet gekocht worden voor zijn multitasking. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik content vanaf de Synology naadloos kan streamen ongeacht de kwaliteit of formaat. Als de J versie dat doet dan is dat genoeg, moet ik echter daar een 212 of + versie hebben dan so be it. Ik wil alleen zeker weten wat ik nodig heb.
Ik heb het even voor je getest, ik was op dit moment aan het uitpakken van een film en ik was een film aan het bekijken op m'n mac. De film is een kleine 1080p film van 9gb. Dit deed ie zonder problemen. Omdat de nas nu ook nog aan het uitpakken was, denk ik dat als de nas niet aan het uitpakken is en je wilt een 1080p film streamen van 30gb dat dit ook zou moeten lukken. Ik heb op dit moment geen grote 1080p film staan, anders had ik dat even getest voor je. De nas was op het moment van uitpakken / streamen op zo'n 80% cpu load. Het geheugen zat ongeveer op de helft of net eronder.
De nas en me mac zit allebei op een Gigabit netwerk ;)

Maar op m'n oude nas ging het streamen van een 1080p film van 40gb ook goed, en die had een Atom moederbord / processor. Dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je met de ds212 zonder problemen een groot bestand kan streamen.

Ik zou voor de zekerheid wel eerder een ds212 kopen, aangezien de ds212j een zwakkere processor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb een 108j.
En ik stream HD en donwload tegelijkertijd. Of ik laat unrarren.
Maar ik werk niet via SABnzb.
Maar heb het idee dat het streamen voorrang krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
maartend schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:12:
Ik heb een 108j.
En ik stream HD en donwload tegelijkertijd. Of ik laat unrarren.
Maar ik werk niet via SABnzb.
Maar heb het idee dat het streamen voorrang krijgt
Maar hoe groot zijn de 1080p bestanden die jij streamt? Want dat kan een groot verschil maken. Een 1080p film van 10gb zal veel eerder vloeiend lopen dan een 1080p film van 30-40gb.
Pagina: 1 ... 52 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.