Excuses dat ik de 212 pagina's niet doorgelezen heb, daar zullen vast antwoorden tussen staan.
Mijn situatie is als volgt;
Ons huishouden is voorzien van 3 computers (iMac en er zweven 2 MacBook Pro's door huis), een iPad en 2 iPhones. Tevens is er nog een PS3.
- iMac bedraad
- PS3 bedraad
- MacBooks draadloos, iPhones en iPad uiteraard ook draadloos.
Het netwerk draait op een Dlink DIR-855
Omdat ik knettergek word van bijhouden welke documenten, muziek, videos (ook bestanden voor werk) waar staan, wil ik hier graag een oplossing voor.
-----------------------
Ik wil dus graag:
- Timemachine back-ups maken op een NAS
- iPhoto en iTunes libraries op een NAS
- Bestanden stallen (werkbestanden, documenten e.d) op een NAS
-----------------------
Ik denk dat ik voor de 3 computers zo'n 1TB nodig voor de back-ups.
Voor muziek en foto's zo'n 1TB (RAW-originelen o.a.).
Werkbestanden nemen ook wel aardig wat ruimte in, omdat ik veel met video werk en de originelen graag daar zou willen bewaren. Dus zeg nog eens 1-2TB.
Ik zou dus aan aan storage zo'n 4TB willen hebben.
-----------------------
Natuurlijk moet er ook een back-up komen van de NAS. Ik heb nu 2 externe schijven van 1TB per stuk. Het leek mij handig om hier op de back-ups te maken omdat ik deze eventueel off-site kan bewaren. Tevens heb ik nog een 2.5" schijfje waar ik de muziek op bewaar voor op lokatie.
Ik zal af en toe via internet mijn NAS willen benaderen om er wat vanaf te willen halen. Er zullen nominaal 2 apparaten gebruik maken van de NAS, heel enkel 3. Streamen is dus wel nodig, minimaal 1 videostream (HD) maximaal 2. Of 2 machine's die via iTunes muziek afspelen. Het kan ondertussen voorkomen dat Timemachine back-ups maakt.
Ik wil graag weten of dit realistisch is voor een NAS om te kunnen 'handlen'?
Ik heb nu de DS212+ op het oog, achten jullie dit voldoende? En werkt deze goed met OSX (qua AFP, schijfstructuur e.d.)
Ik zou je superlief vinden als je me wat tips/feedback e.d. kunt geven. Alvast bedankt!