Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:
  • 499.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:19
Dynoot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:14:
[...]

Maar hoe groot zijn de 1080p bestanden die jij streamt? Want dat kan een groot verschil maken. Een 1080p film van 10gb zal veel eerder vloeiend lopen dan een 1080p film van 30-40gb.
Tot 15GB.
Maar ik heb dus wel maar een 108j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Anoniem: 104881 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:32:
Een vraagje over DSM (3.2) in combinatie met een DS1511+:

is het mogelijk om een tweede admin gebruiker aan te maken die bijna net zoveel kan als de standaard administrator, maar die bijvoorbeeld geen toegang heeft tot bepaalde mappen?

Ik zat te kijken. Ik kan wel een tweede admin aanmaken en voor deze instellen dat bepaalde mappen niet toegankelijk zijn en dan deze tweede admin aan de admin groep toevoegen. Echter, als deze tweede admin dan zelf inlogt, kan deze zichzelf alsnog toegang geven tot alle mappen op het systeem.

Is er een manier om dit onmogelijk te maken voor de tweede admin?

Ik zoek dus eigenlijk naar een manier om admin-rechten te beperken. Zodat je 1 "super-admin" hebt die echt alles kan, en één of meerdere "hulp-admins" die een heleboel mogen, maar dus net niet alles (waaronder niet in bepaalde mappen komen of hier rechten voor toekennen).
Nog mensen met een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 104881 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:00:
[...]

Je hebt het antwoord al gekregen na je eerste vraag. Een admin mag alles, punt. Je kunt als admin wel rechten toekennen aan gebruikers, maar je kunt ze geen hulp-admin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 14:01
Anoniem: 104881 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:00:
[...]

Kijk eens naar het pakket "Directory Server". Ik denk dat het hiermee wel moet gaan lukken.

Hier wat uitgebreide info erover: http://www.synology.com/dsm/ldap.php?lang=nld
Op het onderste plaatje zie je ook een venster met een tabblad "Application Privileges"

100% zeker weet ik het niet, ik heb het namelijk zelf niet nodig dus ook niet geprobeerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dynoot op 22-01-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 13:30
Thanks @Dynoot en @Maartend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dynoot

Dankje! Ik zal me eens in "Directory Server" verdiepen. Als ik er uit ben of het daarmee lukt of niet, zal ik dat hier ook nog posten, wie weet kan iemand anders nog wat met de info.

"In de praktijk kunt u gedetailleerde toegangsrechten opgeven voor om het even welke gebruiker of groep, zelfs op niveau van gedeelde mappen en DSM-toepassingen."
zie ik in ieder geval al staan op de pagina die je noemde, dat klinkt al aardig goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm heb er eens naar gekeken, maar volgens mij kan wat ik wil toch niet zomaar met de Directory Server. Je kunt weliswaar wel voor bepaalde applicaties instellen of een gebruiker daar toegang toe heeft, maar dan gaat het om bijvoorbeeld:
bestandsbrowser, ftp, file station, netwerk back-up etc.

Alleen echte "gebruikerstoepassingen" dus.

Het lijkt er echter op dat je bijvoorbeeld niet kunt instellen tot welk onderdelen van het configuratiescherm een zelf aangemaakte admin gebruiker toegang heeft.

Om de zelf aangemaakte admin gebruiker uberhaupt admin mogelijkheden te geven moet je deze (volgens mij) toevoegen aan de "system default admin group". Als je dit echter gedaan hebt kun je niet meer beperken welke admin mogelijkheden wel toegankelijk moeten zijn en welke niet. Tenminste, ik kan het niet vinden tot op heden, ook niet als ik de zelf aan te maken admin gebruiker als een LDAP account aanmaak via de directory server.

Iemand nog een idee? Misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 14:01
Het zou mogelijk moeten zijn, omdat ze dat met de demo-versie van DSM ook doen. Maar ik denk niet dat dit in DSM standaard zit. Het zou wel mooi zijn als je dat kon instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176636

Ik ben even lost, ik heb Sabnzb geinstalleerd en een film gedownload, waar staat deze film nu? Ik kan hem namelijk niet vinden, normaal werd deze vanuit synology op mijn video share geplaatst... Als ik met ftp inlog zie ik de door sabnzb share aangegeven folder ook niet:

/var/packages/sab2/target/sab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
Die film staat in de folder die je hebt aangegeven. Als je dit niet hebt gewijzigd dan zul je waarschijnlijk met root moeten inloggen via SSH (kan bijv. met putty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39
Anoniem: 176636 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:24:
Ik ben even lost, ik heb Sabnzb geinstalleerd en een film gedownload, waar staat deze film nu? Ik kan hem namelijk niet vinden, normaal werd deze vanuit synology op mijn video share geplaatst... Als ik met ftp inlog zie ik de door sabnzb share aangegeven folder ook niet:

/var/packages/sab2/target/sab
Kijk even wat er in Config -> Folders -> Completed Download Folder staat, daar gaan je downloads default heen (met daaronder default de subfolder 'movies' voor categorie Movies, zie config -> Categories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Kijk even wat er in Config -> Folders -> Completed Download Folder staat, daar gaan je downloads default heen (met daaronder default de subfolder 'movies' voor categorie Movies, zie config -> Categories)
[/quote]

Thanks, ga het eens bekijken, maar hoe kan ik dan de folder aanpassen? Bestaat er ook een putty variant voor mac?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 176636 op 22-01-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Je kan in de config pagina's je folders aanpassen naar wat je maar wilt. Dat wijst zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
JaymzHetfield schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:43:
Wie herkent mijn probleem? Ik heb mijn eerdere analyse hieronder uitgebreid om het probleem verder te pinpointen, maar kom er nog steeds niet uit:

Sinds het voorjaar heb ik (met veel plezier) een DS211 in huis. Deze zit bedraad aan mijn (gigabit) netwerk met daarin ook een D-link DIR655 router die voor het draadloze signaal zorgt.
Sinds gisteren heb ik daar een Apple Airport Express aan toegevoegd. Deze zit in het stopcontact in dezelfde ruimte als de router en NAS en heeft verbinding gemaakt met het bestaande draadloze netwerk. So far so good.

Wat werkt er wel?:
- Muziek op mijn iPhone via Airplay naar de Airport Express (AE) sturen.
- Muziek op mijn NAS via iTunes op een (via wifi verbonden) pc in een andere ruimte naar AE sturen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en over iPhone speakers afspelen.
- Muziek op mijn NAS via de DS Audio app naar mijn iPhone sturen en vervolgens via Airplay van iPhone naar AE sturen.

Wat werkt er niet?:
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de DS Audio app op de iPhone enkel gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de DS Audio app op de HTC smartphone enkel gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.
- Muziek op mijn NAS via Airplay naar de AE sturen waarbij de Audio Station webinterface gebruikt wordt om te bepalen welk nummer er wordt afgespeeld.

In de laatste drie gevallen heb ik last van haperingen. Het geluid hapert om de zoveel seconden en muziek luisteren is daarmee ondoenlijk. Omdat de eerstgenoemde airplay toepassingen wel werken, denk ik dat het een NAS probleem is. Zodoende stel ik hier mijn vraag. Het lijkt erop dat alle situaties waarin de Synology de AE als 'renderer' gebruikt, zorgen voor haperend geluid.

Wie heeft er ervaring met Airplay icm Synology en herkent dit?
Toch nog een poging, wellicht dat nu iemand dit leest die bovenstaand probleem herkent...? Inmiddels heb ik MP3's met verschillende bitrates geprobeerd, maar het gehaper blijft. :'(

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:25:
Die film staat in de folder die je hebt aangegeven. Als je dit niet hebt gewijzigd dan zul je waarschijnlijk met root moeten inloggen via SSH (kan bijv. met putty).
Ik probeer met cyberduck in loggen op mijn synology via ssh met username root en wachtwoord admin maar hij doet het niet.. enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:02
O.Verhuizer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:56:
Job ik ben mij bewust van het etiquette dat hier in het forum gehanteerd dient te worden en uiteraard heb ik eerst gezocht of ik kon vinden wat ik zocht. Dat was niet geheel het geval, dus ik zal wel niet goed genoeg gezocht hebben gezien jouw post. Hiervoor niets dan welgemeende excusses.
Geen excuses nodig :)
Telkens de zelfde vragen maken dit soort grote topics vervelend om te lezen, maar mijn manier van reageren was lame (aangezien ik het antwoord op je vraag wel wist).

Als je gaat zoeken op Got, zoek dan het liefst in één topic. En gebruik zo min mogelijk termen te gelijk.
En geeft niet snel op als je niets vindt.
Gezocht op de term 212j Je antwoord staat dan onderaan de pagina.

Soms levert een zoekactie gewoonweg teveel results, domweg een heel topic doorlezen leidt dan ook tot een antwoord. Ja dat kost je een weekend, maar dan ben je wel helemaal op de hoogte (of lees alleen de posts van de laatste x maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dynoot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Het zou mogelijk moeten zijn, omdat ze dat met de demo-versie van DSM ook doen. Maar ik denk niet dat dit in DSM standaard zit. Het zou wel mooi zijn als je dat kon instellen!
hmm ok, ja ze zullen wellicht een custom versie maken voor zo'n demo inderdaad..

Zou ik met versleutelde/gecodeerde mappen niet iets kunnen? Of zouden admins die de sleutel niet kennen toch altijd nog toegang kunnen krijgen tot deze mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 17:22
O.Verhuizer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:32:
Ik twijfel tussen de DS212J en de DS212 en ik hoop dat jullie de doorslag kunnen geven. Ik wil de synology aansluiten op mijn gigabit router waar ook mijn xtreamer aan hangt. Beide CAT5 bekabeld aangesloten. Zou de DS212J genoeg processor kracht en geheugen hebben om dan MKV of Blu-Ray iso bestanden te streamen via de xtreamer en dan ook nog op de achtergrond nieuwe nzb's te downloaden? Ik hoop dat er iemand is met een dergelijke setup die de doorslag kan geven. Wat ik niet wil is haperingen tijdens het film kijken.

Alvast bedankt

ik hoop dat ik dit tevens in het juiste topic plaats.
Ik werk met een DS211+. Daarmee kan ik zonder problemen downloaden/uitpakken en tegelijk HD materiaal (zeg tot 12-15 gig per film) streamen naar een mediastreamer. Ik heb niet naar cpu gebruik gekeken (dat zal vast flink zijn), maar de films spelen zonder problemen af.

Gister nog was hij bezig met het repairen van een 30gig bestand terwijl ik gewoon een film zat te kijken. Geen centje pijn

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
stormfly schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:52:
[...]
wel voor anderen beschreven hoe je cacti werkend krijgt op de NAS

http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/
Alhoewel cacti gewoon installeert en draait, mist ie de RRD files zoals

code:
1
2
RRDTool Says:
ERROR: opening '/volume1/web/cacti/rra/localhost_mem_buffers_3.rrd': No such file or directory

De rra directory is helemaal leeg (staan ook niet in de cacti distribution). Enig idee waar ik deze vandaan kan halen ?

edit: never mind, De RRA files worden gegenereerd door de poller. Ik dacht dat het definitiefiles waren oid.

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 22-01-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Dynoot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:14:
[...]

Maar hoe groot zijn de 1080p bestanden die jij streamt? Want dat kan een groot verschil maken. Een 1080p film van 10gb zal veel eerder vloeiend lopen dan een 1080p film van 30-40gb.
Ik heb hier geen verstand van, maar waarom maakt het uit hoe groot een film is voor het streamen? Dat is toch juist het kenmerk van streamen, dat alleen een vaste stroom verzonden wordt die nodig is, ongeacht de grootte van het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 09:51

DyStiC

'Atta way, baby!

theMob schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:56:
[...]

Ik heb hier geen verstand van, maar waarom maakt het uit hoe groot een film is voor het streamen? Dat is toch juist het kenmerk van streamen, dat alleen een vaste stroom verzonden wordt die nodig is, ongeacht de grootte van het bestand?
Tuurlijk maakt het uit. Uitgaande dat de films beide een zelfde speelduur hebben moet er bij de film van 40 GB continu heel wat meer data gestreamd worden dan bij de film van 10 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
job schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:40:
[...]

En geeft niet snel op als je niets vindt.

Soms levert een zoekactie gewoonweg teveel results, domweg een heel topic doorlezen leidt dan ook tot een antwoord. Ja dat kost je een weekend, maar dan ben je wel helemaal op de hoogte (of lees alleen de posts van de laatste x maanden.
Het was inderdaad een combi van bovenstaande twee. Mijn vraag is geheel beantwoord. Wat ik wil kunnen alle drie de versies, maar het advies is om voor een sneller model te gaan om niet te snel tegen beperkingen aan te lopen. Ik ga nu dus een DS212 bestellen en wachten tot de TNT deze langs komt brengen. Job toch nog bedankt voor reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
DyStiC schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:04:
[...]

Tuurlijk maakt het uit. Uitgaande dat de films beide een zelfde speelduur hebben moet er bij de film van 40 GB continu heel wat meer data gestreamd worden dan bij de film van 10 GB.
OK, dan begrijp ik het. Het heeft dus niet te maken met de lengte van de film in tijd maar in de kwaliteit van het beeld. Als je aan 'speelfilm van 1,5 uur' denkt is dat ook logisch, maar zover was ik nog niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:26
Anoniem: 176636 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:31:

Thanks, ga het eens bekijken, maar hoe kan ik dan de folder aanpassen? Bestaat er ook een putty variant voor mac?
terminal

[ Voor 16% gewijzigd door The Fatal op 22-01-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Nogmaals omdat de vorige ondergesneeuwd is inmiddels:

Nu DSM4.0 eraan komt wil ik vragen of iemand de TS maken wil overnemen. Ik heb zelf niet meer de tijd/zin om dat te doen. Stuur mij ff een PM en ik voeg je toe als medeauteur (of je moet zelf een TS willen maken, dan een nieuwe TS starten)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:08

robertwebbe

Robert Webbe

Heeft iemand wellicht ergens al gelezen of gehoord wanneer de DS112 serie uit zal komen? Ik had eigenlijk gehoopt dat die in januari aangekondigd zou worden maar het blijft maar stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Aan de DS212(+) bezitter heb ik de volgende vraag: gezien het volgens deze grafiek: http://www.synology.com/p...ce/perf_chart_2_samba.jpg kleine verschil tussen de 212 en de 212+ ben ik benieuwd waarom jullie voor de ene of de andere zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rjvisje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:07:
Aan de DS212(+) bezitter heb ik de volgende vraag: gezien het volgens deze grafiek: http://www.synology.com/p...ce/perf_chart_2_samba.jpg kleine verschil tussen de 212 en de 212+ ben ik benieuwd waarom jullie voor de ene of de andere zijn gegaan.
Ik ben mede vanwege deze informatie en een paar 3rd party reviews juist voor de non + versie gegaan. Het prijsverschil tussen de j en de normale versie is niet heel groot maar het verschil in prestaties wel. Ik vond het veel kleinere prestatieverschil tussen de 212 en 212+ het prijsverschil niet verantwoorden. Wellicht willen veel tweakers gewoon het topmodel?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
rjvisje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:07:
Ik heb geen 212+, wel ga ik het plus model aanschaffen.
Waarom zou alleen smb snelheid bepalend zijn voor de onderbouwing een nas te kopen?
Vrijwel alles gaat sneller met een snellere cpu en dubbele hoeveelheid geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

job schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Vrijwel alles gaat sneller met een snellere cpu en dubbele hoeveelheid geheugen.
Zoals? Want dat verschil blijkt volgens Synology in lang niet alle gevallen zo groot te zijn. Voor het hosten van grotere websites en databases kan ik mij er iets bij voorstellen maar ook dan is het verschil niet echt heel groot als ik naar de Synology performance charts kijk.

[ Voor 92% gewijzigd door Bor op 22-01-2012 22:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Bor de Wollef schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:17:
[...]

Zoals? Want dat verschil blijkt volgens Synology in lang niet alle gevallen zo groot te zijn. Voor het hosten van grotere websites en databases kan ik mij er iets bij voorstellen maar ook dan is het verschil niet echt heel groot als ik naar de Synology performance charts kijk.
Als je veel pakketten installeert loopt het geheugengebruik op. Ga je dan ook nog Joomla of zo erop zetten dat bij iedere pagina vele keren MySQL aanroept en die databases ook nog groot zijn dan heb je je geheugen echt wel nodig. Als er meerdere functies tegelijk gebruikt worden wil je ook veel cpu power. Het lijkt dan ook niet voor niets dat de + versie in een hoger segment geplaatst wordt.

Blijft wel jammer dat je niet even een generiek 2GB reepje van €25 erin kan gooien, maar ze moeten natuurlijk ergens hun geld mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 15:40
wat ik me afvroeg kan een admin gebruiker vanaf twee plekken tegelijk ingelogd zijn?
Ik maak vanaf een andere locatie namelijk een netwerk backup met mijn admin account..

Maar dat mislukt regelmatig en vroeg me af of dat kon liggen aan dat ik dan ook thuis toevallig inlog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bor de Wollef schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:17:
[...]

Ik wil op mijn 212+ aardig wat paketten draaien: sabnzbd, couchpotato, sickbeard, photostation, cloudstation, filestation, syslog en wordpress. En dan is het extra geheugen wel welkom.

En ik merk dat ik met mijn huidige nas tegen de max aan loop, dat wil ik niet een tweede keer :)
Ik wil er nu een kopen waarmee ik de komende jaren wel vooruit kan, en toch geen honderden euro kost.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 22-01-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 09:32

SPT

Weet iemand eigenlijk hoe het OS weet dat de disks uit staan? Ik wilde mijn Synology kastje elk half uur iets laten doen dmv. een scriptje dat wordt gestart door cron. Er moet dan wel eerst even gecheckt worden of de het systeem niet idle is. Dat wilde ik met hdparm doen. De disks gaan nu echter elk half uur weer aan, en ik heb dus het idee dat hdparm nog steeds active/idle vermeld als de disks uit staan.

Ik neem echter aan dat het OS zelf wel weet of de disks uit staan, enig idee hoe ik daar gebruik van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

SPT schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:49:
Weet iemand eigenlijk hoe het OS weet dat de disks uit staan? Ik wilde mijn Synology kastje elk half uur iets laten doen dmv. een scriptje dat wordt gestart door cron. Er moet dan wel eerst even gecheckt worden of de het systeem niet idle is. Dat wilde ik met hdparm doen. De disks gaan nu echter elk half uur weer aan, en ik heb dus het idee dat hdparm nog steeds active/idle vermeld als de disks uit staan.

Ik neem echter aan dat het OS zelf wel weet of de disks uit staan, enig idee hoe ik daar gebruik van kan maken?
Volgens mij is het een sort of debian, maarja dat maakt in principe niks uit. Je kan een debian chroot erop zetten en zo volledig gebruik maken van alle debian features. Of gewoon hdparm van synology gebruiken

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Is het mogelijk om zelf een website te hosten met een nas? Ik had de DS1511+ in gedachte.
Wil beginnen met het maken van een website/webshop. Komt deze nas dan van pas?
Of moet ik opzoek naar krachtiger apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Martin740 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:56:
Is het mogelijk om zelf een website te hosten met een nas? Ik had de DS1511+ in gedachte.
Iets als de DS1511+ is qua performance wel geschikt voor het hosten van een website. Bij het thuis hosten van een site moet je echter wel de beschikking hebben over een internetverbinding die aan allerlei eisen voldoet. Je hebt een vast ip-adres nodig, en een voldoende hoge upload snelheid. Bij een normaal abo zal de site al snel een trage indruk maken op de bezoekers.

Ook zijn er wat veiligheidsoverwegingen. Ik heb net een Synology aangeschaft, en het is mij opgevallen dat bijvoorbeeld Apache als root draait, terwijl dat toch eigenlijk niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
SPT schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:02:
[...]

Iets als de DS1511+ is qua performance wel geschikt voor het hosten van een website. Bij het thuis hosten van een site moet je echter wel de beschikking hebben over een internetverbinding die aan allerlei eisen voldoet. Je hebt een vast ip-adres nodig, en een voldoende hoge upload snelheid. Bij een normaal abo zal de site al snel een trage indruk maken op de bezoekers.

Ook zijn er wat veiligheidsoverwegingen. Ik heb net een Synology aangeschaft, en het is mij opgevallen dat bijvoorbeeld Apache als root draait, terwijl dat toch eigenlijk niet de bedoeling is.
Oke, dan moet ik binnenkort maar eens overstappen naar glasvezel....
Ik weet niet precies hoe het hosten allemaal werkt want ben totaal nieuw in dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

jelly schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:53:
[...]

Volgens mij is het een sort of debian, maarja dat maakt in principe niks uit. Je kan een debian chroot erop zetten en zo volledig gebruik maken van alle debian features. Of gewoon hdparm van synology gebruiken
Hij draait op een door Synology zelf ontwikkelde versie van linux. Ik heb het script dus al gemaakt, dat controleert dmv. hdparm of de disks uit staan. Alleen de disks gaan toch telkens aan wanneer cron het script start. Ik weet echter niet waardoor. En het is erg slecht voor hdd's wanneer ze telkens uit en aan gaan, vandaar mijn vraag: weet iemand hoe je een script of programma maakt dat controleert of de disks uit of aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het een serieuze webshop moet worden is het essentieel dat jij een 100% uptime kan hebben. Dat zal lastig worden als je het thuis host, zou dan eerder naar een webhoster kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hier draait apache als user nobody, maar wellicht dat dat pas sinds dsm 4 is.
Althans.. een instantie draait als nobody (eigen websites), de ander als root (web-management).

[ Voor 11% gewijzigd door job op 23-01-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Tsurany schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:07:
Als het een serieuze webshop moet worden is het essentieel dat jij een 100% uptime kan hebben. Dat zal lastig worden als je het thuis host, zou dan eerder naar een webhoster kijken.
Oke, zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:07:
[...]

Hier draait apache als user nobody, maar wellicht dat dat pas sinds dsm 4 is.
Althans.. een instantie draait als nobody (eigen websites), de ander als root (web-management).
Ah, dus dat verklaard het. Ik had mijn website al down gehaald omdat ik het niet vertrouwde (en er toch vrijwel geen bezoek komt :) ), maar die kan dus wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:08

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

SPT schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:07:
[...]

Hij draait op een door Synology zelf ontwikkelde versie van linux. Ik heb het script dus al gemaakt, dat controleert dmv. hdparm of de disks uit staan. Alleen de disks gaan toch telkens aan wanneer cron het script start. Ik weet echter niet waardoor. En het is erg slecht voor hdd's wanneer ze telkens uit en aan gaan, vandaar mijn vraag: weet iemand hoe je een script of programma maakt dat controleert of de disks uit of aan staan?
Wellicht een overbodige vraag maar je hebt je script toch op een USB-stick gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
[...]

Ook zijn er wat veiligheidsoverwegingen.
Ik heb een website met php op de kleine DS109+ draaien maar uit veiligheidsoverwegingen de MySQL server die de website gebruikt op de DS508 achter een router. Werkt prima. Dat schijnt sowieso al veel veiliger te zijn met 'echte' servers terwijl ik over Synology gelezen heb dat hun implementatie van MySQL niet helemaal top notch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2024
Mijn probleem met mijn 1511+ is door Synology op afstand opgelost. Na een hdd crash was ook mijn volume vastgelopen, en stond de nieuwe schijf in hdd beheer als niet ginitialiseerd. Dat waren er na uitnemen en inzetten van mijn hdd's ineens 4 van de 5. Ik heb met instructie's van Synology gezorgd dat ze op afstand konden inloggen, en alles is weer ok. Toen ik vanavond naar mijn werk ging, was de zaak al voor 60% gerepareerd, ik neem aan dat alles weer in orde is als ik zo thuis kom. Ik heb geen idee wat er allemaal fout was, ik heb wel alle lof voor de snelle hulp van Synology, ondanks het feit dat ze nu dicht zijn voor het Chinese Nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 08:06
joppe113 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:32:
wat ik me afvroeg kan een admin gebruiker vanaf twee plekken tegelijk ingelogd zijn?
Dat kan volgens mij niet, admin wordt uitgelogd als je vanaf een andere pc (zelfs in je lokale netwerk) inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[...]
Valt wel mee, alleen de apache config die gebruikt wordt voor voor de Syno admin (port 5000/5001) draait onder root. De rest (dus ook je eigen websites als je van de standaard geinstalleerde apache gebruik maakt) draait default onder nobody/nobody (zie ook httpd.conf-user).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:20
Martin740 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:56:
zeker als je er al niet heel veel verstand van hebt, zou ik uit het oogpunt van veiligheid, stabiliteit en schaalbaarheid altijd hosten bij een betaalde hoster. Voor het geld hoef je het niet te laten bij een kleine site met niet al te veel dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 15:40
Ok dat zou dan verklaren waarom de back steeds mislukt. Ik zal een aparte account aanmaken voor deze backup.

[ Voor 64% gewijzigd door joppe113 op 23-01-2012 10:50 . Reden: verkeerd gequot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is er eigenlijk al een opvolger van de DS2411+ 'gespot'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Repi3 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:02:
Is er eigenlijk al een opvolger van de DS2411+ 'gespot'?
daat ben ik ook benieuwd naar.
de high-end serie van 2012...
er is niks over gezegd tijdens CES.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Martin740 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:05:
[...]

daat ben ik ook benieuwd naar.
de high-end serie van 2012...
er is niks over gezegd tijdens CES.....
Daarom dat ik het inderdaad hier vraag, het blijft opvallend stil... (tenzij er in de eerste 6maand nog niets voorzien is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

fanatic_david schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:31:
[...]

Wellicht een overbodige vraag maar je hebt je script toch op een USB-stick gezet?
Nee, dat staat niet op een usb stick. Het scriptje staat nu in /tmp, wat een volume op een ramdisk is. Een init scriptje kan daar dan tijdens het opstarten alles naar toe kopiëren.

Wat het trouwens nog vreemder maakt is dat ook de niet-systeem disk altijd active/idle is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Ik heb de DS411J met 4x 2TB in RAID5 en het OS met versie 3.1.

Daarop heb ik een Samsung LED TV (UE46D6200) via DLNA.

Werkt opzich allemaal prima op 1 ding na, ondertitels. Meeste films/series komen tegenwoordig als MKV met daarin 1 of meerdere audiosporen, en 1 of meerdere ondertitels.

Gek genoeg kan ik op de TV wel de verschillende audiosporen kiezen, maar niet de ondertitels. Pas wanneer ik de ondertitels met MKVExtract uit de MKV haal en los als srt naast de mkv zet, pakt de TV ze op.

Is dit op te lossen aan de kant van de NAS? Het is erg vervelend om iedere keer de ondertitels uit de MKV te moeten halen voordat je iets gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Laatst online: 24-05 22:23
CU2morO schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:27:
Ik heb de DS411J met 4x 2TB in RAID5 en het OS met versie 3.1.

Daarop heb ik een Samsung LED TV (UE46D6200) via DLNA.

Werkt opzich allemaal prima op 1 ding na, ondertitels. Meeste films/series komen tegenwoordig als MKV met daarin 1 of meerdere audiosporen, en 1 of meerdere ondertitels.

Gek genoeg kan ik op de TV wel de verschillende audiosporen kiezen, maar niet de ondertitels. Pas wanneer ik de ondertitels met MKVExtract uit de MKV haal en los als srt naast de mkv zet, pakt de TV ze op.

Is dit op te lossen aan de kant van de NAS? Het is erg vervelend om iedere keer de ondertitels uit de MKV te moeten halen voordat je iets gaat kijken.
Zeer vreemd. Ik zou net omgekeerde denken aangezien SRT formaat niet (altijd) volgens mediabestand wordt gezien binnen DLNA.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CU2morO schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:27:
Je samsung kan de srt's niet uit de mkv container halen (helaas).Kan je prutsen met dnla servers wat je wilt, maar het gaat gewoonweg niet werken. Wat nou de exacte oorzaak is, de samsung of de dnla specificaties weet ik niet.

Misschien dat je transcoding software kan installeren om de boel on the fly om te zetten, maar daar weten ze in het samsung lcd topic waarschijnlijk meer over. Ik heb er daar meer over gelezen dan hier.
Ga dan eerst eens knutselen met software op je pc, om te zien of wat jij wilt uberhaupt mogelijk is. Software op je nas zetten is als er geen pakket beschikbaar toch lastig als je geen verstand hebt van de linux commandline. Onder windows is installeren en de software door de gui toch een stuk eenvoudiger om te doen. Je kan dan uitvinden welke instellingen je nodig hebt om te bereiken wat je wilt.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 23-01-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 21-06 21:40
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Je samsung kan de srt's niet uit de mkv container halen (helaas).Kan je prutsen met dnla servers wat je wilt, maar het gaat gewoonweg niet werken. Wat nou de exacte oorzaak is, de samsung of de dnla specificaties weet ik niet.

Misschien dat je transcoding software kan installeren om de boel on the fly om te zetten, maar daar weten ze in het samsung lcd topic waarschijnlijk meer over. Ik heb er daar meer over gelezen dan hier.
Ga dan eerst eens knutselen met software op je pc, om te zien of wat jij wilt uberhaupt mogelijk is. Software op je nas zetten is als er geen pakket beschikbaar toch lastig als je geen verstand hebt van de linux commandline. Onder windows is installeren en de software door de gui toch een stuk eenvoudiger om te doen. Je kan dan uitvinden welke instellingen je nodig hebt om te bereiken wat je wilt.
Ik heb dit ook....zelfde NAS en Samsung 46UEC8700.
Ik trek de SRT's uit iedere MKV en zet je ernaast met dezelfde naam.
Voor iedere film maak ik een aparte folder met daarin de film + srt.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds vanavond iets heel erg raars ik kan opeens niet meer inloggen op mijn Synology. Ik weet zeker dat ik mijn wachtwoord goed invoer maar toch krijg ik de melding you are not authorized......

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:52

Nakebod

Nope.

Toevallig geen capslock aanstaan? Vreemde keyboard layout ineens in gebruik (ofwel, zijn de tekens die je typt ook echt die je verwacht? In geval van Windows dan, die kan tussen verschillende vensters ineens een andere keyboard layout pakken als je die hebt... :P)
SSH/Telnet openstaan, en kan je daarop wel inloggen?

Als niets werkt kan je wat algemene instellingen resetten, waaronder het admin wachtwoord: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=127
Please note, je kan niet kiezen wat je wilt resetten, alle items die daar vermeld staan krijgen een reset.
Data en overige instellingen worden niet aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 23-01-2012 20:02 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 176636 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:51:
Sinds vanavond iets heel erg raars ik kan opeens niet meer inloggen op mijn Synology. Ik weet zeker dat ik mijn wachtwoord goed invoer maar toch krijg ik de melding you are not authorized......

Wat kan ik doen?
Ik heb hier ook eens last van gehad, bleek dat slecht geprogrammeerde software (in mijn geval een FTP client) automatisch opnieuw connectie probeerde te maken met foute credentials 8)7, waardoor ik een IP block op mijn diskstation opliep

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat je altijd kan proberen en vaak helpt is je diskstation even uitschakelen, en weer inschakelen.
toxict schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:21:
Ik heb dit ook....zelfde NAS en Samsung 46UEC8700.
Ik trek de SRT's uit iedere MKV en zet je ernaast met dezelfde naam.
Voor iedere film maak ik een aparte folder met daarin de film + srt.
Dat doet hij ook al, maar hij wil een andere oplossing.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 23-01-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 21-06 21:40
job schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Wat je altijd kan proberen en vaak helpt is je diskstation even uitschakelen, en weer inschakelen.

[...]

Dat doet hij ook al, maar hij wil een andere oplossing.
Wat me trouwens wel opgevallen is, is dat als je een MKV op een USB disk zet en die rechtstreeks op je Samsung TV hangt...dat je wel subtitle tracks kan kiezen bij [Tools]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 14:57
toxict schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Wat me trouwens wel opgevallen is, is dat als je een MKV op een USB disk zet en die rechtstreeks op je Samsung TV hangt...dat je wel subtitle tracks kan kiezen bij [Tools]
ja, dat is geen DLNA

@madcrow:

had ik ook last van, door een vol volume (met name /tmp).
Je kunt proberen in te loggen via SSH/TELNET om daar de diskspace te checken
commando: df

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Anoniem: 176636 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:51:

Wat kan ik doen?
Connect je op intern IP of extern IP?
Indien extern probeer dan eens je interne IP en delete je router IP uit de blocked IP list.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotwnet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-10-2024
Anoniem: 437221 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:34:
probleem met DS Audio i.c.m. Dune HD

In DS Audio lukt het me maar niet om de Dune Media Player als speler te krijgen. iPad blijft de enige afspeelmogelijkheid. Ik begrijp er helemaal niets van, iemand bekend met dit probleem?
Heeft het account waarmee je je in DS Audio aanmeldt genoeg rechten?
Ik had dit ook (met andere spelers) en moest in AudioStation-Instellingen dat account rechten geven op USB/UPnP renderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Voor de (meeste) synology NAS systemen geld nu een limit van 3TB voor een enkele HD. Is dit een limiet die Synology in de toekomt simpel kan verhelpen met een firmware update? Of is dit een keiharde hardware beperking?

Nu er 4TB schijven op de consumenten markt beginnen te komen (wel is waar nog ontzettend duur) wordt dat langzaam toch een actuele vraag.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Jeronimo78 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:38:
Voor de (meeste) synology NAS systemen geld nu een limit van 3TB voor een enkele HD. Is dit een limiet die Synology in de toekomt simpel kan verhelpen met een firmware update? Of is dit een keiharde hardware beperking?

Nu er 4TB schijven op de consumenten markt beginnen te komen (wel is waar nog ontzettend duur) wordt dat langzaam toch een actuele vraag.
Dat is altijd zo. Toen de 3TB HDDs nog net uit waren, werkten ze wel op Synology's, maar werden nog niet officieel ondersteund.

Het is vrijwel zeker dat de 4TB ook wel ondersteund gaan worden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

Rhapsody

In Metal We Trust

Voordat er 3TB schijven beschikbaar waren, was de limiet 2TB. Bij mijn weten is dat destijds automatisch opgehoogd nadat ze zelf getest hadden.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:52

Nakebod

Nope.

Klopt inderdaad, zover ik weet dan. De "limiet" is wat op moment van introductie maximaal verkrijgbaar is, per schijf dan uiteraard.

Editje: Zie in de orginele specs van mijn DS209 ook staan dat 2TB max is, kijk ik op de Compatibility lijst staan er (nu) gewoon 3TB schijven tussen.
Wel met de opmerking dat je minimaal DSM 3.1-1742 nodig hebt. Standaard werd de DS209 nog met DSM 2.x uitgeleverd.
Dus mogelijk een DSM update nodig (Grote kans dat het al werkt, of in DSM 4.0 al standaard werkt), verder voorzie ik geen probleem.

[ Voor 60% gewijzigd door Nakebod op 25-01-2012 11:47 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een kort vraagje: In DiskStation heb ik een default share "music". Ik ben bezig mijn mappen te verplaatsen in shares, maar in de bestandsbrowser kan ik deze default map helemaal niet zien. Iemand?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dan staat waarschijnlijk de optie 'Verberg deze gedeelde map in "Mijn netwerklocaties"' aan.

(Configuratiescherm -> Gedeelde map -> music -> bewerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

sverzijl schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:51:
Dan staat waarschijnlijk de optie 'Verberg deze gedeelde map in "Mijn netwerklocaties"' aan.

(Configuratiescherm -> Gedeelde map -> music -> bewerken)
Nee, dat vinkje staat dus niet aan. Ik heb het idee dat die map gewoon niet meer bestaat. Zou best kunnen dat ik dat via putty eens gedaan heb, omdat ik er een symlink van wilde hebben naar mijn eigen mp3 map. Die symlink is inmiddels ook verwijderd.

edit: als ik via putty naar /volume1 ga en "ls -l" intik zie ik hem ook niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door jos_zwa op 25-01-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ok, dus de share definitie bestaat nog wel, maar de folder zelf niet meer. Opnieuw aanmaken van de folder /volume1/music werkt ook niet ? (cd /volume1;mkdir music;chmod 777 music)

[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 25-01-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ah! dat werkte. Music map op die manier aangemaakt. Share even verwijderd en toen verwijderde de net aangemaakte map ook. Weer opnieuw share aangemaakt en klaar :D thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:13
Is de doorvoer snelheid van de DS212J voldoende om full HD films via mijn mediaplayer af te spelen?
De DS212 en DS212+ hebben betere hardware erin voor de meer eissende gebruikers en het prijskaartje van beide modellen ligt daarom ook wat hoger. Nu ga ik natuurlijk niet zo'n duur model kopen als met mijn gebruik ik daar toch niets merk.

Ik wil hem dus enkel gebruiken om films/series op te slaan (en ook zelf te laten downloaden) en deze dan te streamen naar de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik wil nu de default shares dus weer gaan gebruiken omdat er steeds meer apps komen de ipad die in deze default shares zoeken naar films of muziek. Is dit hoofletter gevoelig? Want ik heb nu weer een share "Music" aangemaakt, maar mijn audio station in diskmanager snapt het wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

_Arthur

blub

Kan ik de Notificatie Service zo instellen dat deze, wanneer een volume nog maar 5% vrij heeft, een mailtje stuurt? Nu gebeurt dat pas bij 1% en dat is minder handig. (DSM 3.2).

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 25-01-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
Mirved schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:23:
Is de doorvoer snelheid van de DS212J voldoende om full HD films via mijn mediaplayer af te spelen?
De DS212 en DS212+ hebben betere hardware erin voor de meer eisende gebruikers en het prijskaartjes van beide modellen liggen daarom ook wat hoger. Nu ga ik natuurlijk niet zo'n duurder model kopen als met mijn gebruik ik daar toch niets van ga merken.

Ik wil hem dus enkel gebruiken om films/series op te slaan (en ook zelf te laten downloaden) en deze dan te streamen naar de mediaplayer.
ja dit kan prima. Mits je netwerk en je media speler het aankunnen.
De Synology kan het gewoon aan

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
Mirved schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:23:
De DS212 en DS212+ hebben betere hardware erin voor de meer eisende gebruikers en het prijskaartjes van beide modellen liggen daarom ook wat hoger. Nu ga ik natuurlijk niet zo'n duurder model kopen als met mijn gebruik ik daar toch niets van ga merken.

@Job: ik begrijp nu wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 10:13
Speedfightserv schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:50:
[...]

ja dit kan prima. Mits je netwerk en je media speler het aankunnen.
De Synology kan het gewoon aan
Ok dus als ik het begrijp zijn de duurdere modellen die snellere processors en meer geheugen hebben enkel voor mensen die een hoop services naast elkaar hebben draaien of websites hosten. Om "simpelweg" een film te streamen en daarnaast een torrent/nieuwsgroep client te draaien is de 212J meer dan voldoende. Niet dat hij straks gaat haperen bij het streamen van een 1080P film.

Edit: blijkbaar iets fout gegaan bij het zoeken. Zie nu dat mijn vragen al vaker gesteld waren door andere (en beantwoord) excuses daarvoor. Ik had ook geen tijd om heel dit topic uit te spitten aangezien morgen de BTW actie van de MediaMarkt is en ik dan dit model wil kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirved op 25-01-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
Mirved schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Ok dus als ik het begrijp zijn de duurdere modellen die snellere processors en meer geheugen hebben enkel voor mensen die een hoop services naast elkaar hebben draaien of websites hosten. Om "simpelweg" een film te streamen en daarnaast een torrent/nieuwsgroep client te draaien is de 212J meer dan voldoende. Niet dat hij straks gaat haperen bij het streamen van een 1080P film.
Een collega heeft de ds211j staan. hij download iets en kijkt een film tegelijk zonder problemen.
Weet niet zeker of hij 1080p kijkt.

Bij mij gaat 1080p perfect vanaf een DS111 met een download aan. Maar de processor is gelijk aan de DS212.

bij haperingen van 1080p materiaal is vaak het netwerk of de media speler het probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Speedfightserv op 25-01-2012 15:48 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 15:24

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Speedfightserv schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Een collega heeft de ds212j staan. hij download iets en kijkt een film tegelijk zonder problemen.
Weet niet zeker of hij 1080p kijkt.

Bij mij gaat 1080p perfect vanaf een DS111 met een download aan. Maar de processor en het geheugen zijn gelijk aan de DS212.

bij haperingen van 1080p materiaal is vaak het netwerk of de media speler het probleem
En als die het al niet zijn, dan is het wel de HDD die er moeite meekrijgt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Tukk schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:45:
[...]

En als die het al niet zijn, dan is het wel de HDD die er moeite meekrijgt.
Dat is wel het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken. 6-7MB/s is wel het maximale wat je nodig gaat hebben voor 1080p, en daar lachen je HDs om (tenzij je naar 10 mediaplayers tegelijk wilt streamen en ook nog eens aan het parren bent, maar hoe vaak komt dat voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
Excuses dat ik de 212 pagina's niet doorgelezen heb, daar zullen vast antwoorden tussen staan.

Mijn situatie is als volgt;

Ons huishouden is voorzien van 3 computers (iMac en er zweven 2 MacBook Pro's door huis), een iPad en 2 iPhones. Tevens is er nog een PS3.

- iMac bedraad
- PS3 bedraad
- MacBooks draadloos, iPhones en iPad uiteraard ook draadloos.

Het netwerk draait op een Dlink DIR-855

Omdat ik knettergek word van bijhouden welke documenten, muziek, videos (ook bestanden voor werk) waar staan, wil ik hier graag een oplossing voor.

-----------------------
Ik wil dus graag:

- Timemachine back-ups maken op een NAS
- iPhoto en iTunes libraries op een NAS
- Bestanden stallen (werkbestanden, documenten e.d) op een NAS

-----------------------
Ik denk dat ik voor de 3 computers zo'n 1TB nodig voor de back-ups.

Voor muziek en foto's zo'n 1TB (RAW-originelen o.a.).

Werkbestanden nemen ook wel aardig wat ruimte in, omdat ik veel met video werk en de originelen graag daar zou willen bewaren. Dus zeg nog eens 1-2TB.

Ik zou dus aan aan storage zo'n 4TB willen hebben.
-----------------------

Natuurlijk moet er ook een back-up komen van de NAS. Ik heb nu 2 externe schijven van 1TB per stuk. Het leek mij handig om hier op de back-ups te maken omdat ik deze eventueel off-site kan bewaren. Tevens heb ik nog een 2.5" schijfje waar ik de muziek op bewaar voor op lokatie.

Ik zal af en toe via internet mijn NAS willen benaderen om er wat vanaf te willen halen. Er zullen nominaal 2 apparaten gebruik maken van de NAS, heel enkel 3. Streamen is dus wel nodig, minimaal 1 videostream (HD) maximaal 2. Of 2 machine's die via iTunes muziek afspelen. Het kan ondertussen voorkomen dat Timemachine back-ups maakt.

Ik wil graag weten of dit realistisch is voor een NAS om te kunnen 'handlen'?

Ik heb nu de DS212+ op het oog, achten jullie dit voldoende? En werkt deze goed met OSX (qua AFP, schijfstructuur e.d.)

Ik zou je superlief vinden als je me wat tips/feedback e.d. kunt geven. Alvast bedankt! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat ga je makkelijk halen met die Synology.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
Boss schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Dat ga je makkelijk halen met die Synology.
Ja, voordat mensen vragen "moar info plz" :P

Uhm.. oke, en qua storage is 2x 2tb = 4 voldoende. Maar back-up naar USB(s) is wel te doen? en de ondersteuning voor Mac/OSX ook voldoende? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb zelf (nog!) geen ervaring met Synology dus met je backup naar USB vraag kan ik je niet helpen, maar houd er wel rekening mee dat het gangbaar is om RAID te gebruiken bij een NAS. Het hoeft uiteraard niet.
Als je 2x2TB in RAID1 zet, houd je 2TB aan effectieve data over. :P

Wil je dus veilige backups en ruimte over houden voor de toekomst zou ik een 4-bays NAS overwegen. Die is wel wat duurder, maar het zou onhandig zijn een NAS te kopen die volgend jaar vol zit. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mr_Viking schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:38:
Uhm.. oke, en qua storage is 2x 2tb = 4 voldoende. Maar back-up naar USB(s) is wel te doen? en de ondersteuning voor Mac/OSX ook voldoende? :)
Veel synology modellen hebben een copy naar usb knop die je kan koppelen aan een specifieke folder.
USB HD aan je synology, druk op de knop en de gekoppelde folder wordt gekopieerd naar de USB HD. Is dat iets wat je zoekt?

Daarnaast werkt de mac ook prima met de synology samen. De synology ondersteunt toegang tot de bestanden via smb (windows), nfs (linux) en appletalk (apple). Een apple werkt natuurlijk probleemloos met appletalk, maar smb en nfs is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb zelf een DS110j in combinatie met een Mac. Voor wat betreft Mac ondersteuning: Synology ondersteunt AFP, dus file shares zijn gewoon beschikbaar.

Time Machine draait ook prima, mits goed geconfigureerd. TimeMachine pakt standaard alle beschikbare schijfruimte, via quota kun je dat limiteren. (zie ook hier). Ik weet alleen niet of je heel blij wordt van het backuppen van grote videobestanden over het netwerk.

Er zit ook een iTunes server in. Dat functioneert dan als centrale opslag voor muziek. iTunes op je pc's kunnen er dan als client bij.

Ik gebruik iPhoto alleen lokaal en de foto's staan los in een aparte directory die remote gebackupt wordt en op de Synology tbv Photo Station. De iPhoto library is heel erg single user is en dus niet geschikt is om door meer gebruikers gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
@PromWarMachine ik ben bekend met RAID :). Maar ik kan niet de grotere broer van de ds212+ vinden? vind wel 4bay NAS met goede performance, maar ja die zijn ook een keer zo duur. :-/
Edit: Vind het aanbod van Synology onoverzichtelijk, specs verschillen veel (ook uiterlijk). Maar goed. Ik kom tot de conclusie dat de ds411 iets trager is, maar vergelijkbaar. Komt er binnenkort een ds412 (en een 412+) als ik het goed begrijp?

@job thx! dat is idd wat ik zocht.

@rutgerw thx voor het delen van je ervaringen! Klopt het dat je 1 machine er op hebt aangesloten? Heb je ook ervaring met streamen naar 2 machines gelijktijdig?

[ Voor 24% gewijzigd door Mr_Viking op 25-01-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:19
Mirved schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Man, ik heb een 108j. Die streamt HD en download op hetzelfde moment. Zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:12:
[...]

Veel synology modellen hebben een copy naar usb knop die je kan koppelen aan een specifieke folder.
USB HD aan je synology, druk op de knop en de gekoppelde folder wordt gekopieerd naar de USB HD. Is dat iets wat je zoekt?
Die knop werkt precies andersom en is bedoeld om geheugenkaartjes van camera's etc. direct naar de NAS over te zetten zonder tussenkomst van een computer.

Backup naar USB werkt prima, ik heb zelf een USB hub met vier schijven aan mijn DS hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 22-06 11:40

bdu

Zie Striker2k2 in "Het grote Synology topic deel 3"

Waarom krijg ik dit niet werkend?

Ik draai alleen sabnzbd en sickbeard, de andere heb ik er dus uitgelaten.

Wel zou ik graag downloadStation willen toevoegen (port 8000) en de admin omgeving (port 5000).

Ik heb dus de config van sickbeard aangepast en apache-user ook (modules toegevoegd en regels aan het eind toegevoegd)

Iemand enig idee waar het fout kan gaan?

Ik wil dus alle packages benaderen via port 80 (omdat ik van mij werkgever alleen via port 80 naar buiten mag)

edit: /sabnzbd/ lijkt wel te werken, bij sickbeard schiet deze door naar "INTERNIP:8081/home/" en werkt niet.

[ Voor 70% gewijzigd door bdu op 25-01-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 22:20
Goedenavond,

Mijn DS110J wil de laatste tijd niet meer in slaapstand gaan. Nu heb ik vanzelfsprekend Google al gebruikt en van alles en nog wat gelezen/uitgezet. Maar niets helpt tot dusver. Nu ben ik ook nog redelijk newbie, dus is er in de systeemlogs of elders een plek waar ik kan ontdekken of er mogelijk iets actief blijft?

Bedankt voor het meedenken alvast. Verder is het een top-NAS en ik ben blij dat ik voor Synology gekozen heb en de komende tijd voorzien blijf van updates :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
theMob schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:00:
Die knop werkt precies andersom en is bedoeld om geheugenkaartjes van camera's etc. direct naar de NAS over te zetten zonder tussenkomst van een computer.
Verrek.. ik heb de titeltekst in de handleiding verkeerd begrepen. Je hebt gelijk.
offtopic:
USBCopy gebruiken voor een back-up van gegevens op een USB-apparaat
Backup naar USB werkt prima, ik heb zelf een USB hub met vier schijven aan mijn DS hangen.
Backupen zonder de copyknop kan natuurlijk ook via het webmanagement. Met zo'n knop was het makkelijker geweest.

Mr. Viking, excuses voor de verwarring.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-01-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 08:49
Ben ik nou gek of kan je in DSM 4 binnen File Station bestanden niet meer verplaatsen?

Edit: is dus sleur en pleur geworden en geen context menu optie meer. :+

[ Voor 30% gewijzigd door new_guy op 25-01-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mr_Viking schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:31:
@rutgerw thx voor het delen van je ervaringen! Klopt het dat je 1 machine er op hebt aangesloten? Heb je ook ervaring met streamen naar 2 machines gelijktijdig?
Ja 1 media player. Ik weet niet hoe het gaat met meer streams. Maar dan heb je het over 10Mb/s ofzo. Ik kwam ook nog ergens dit tegen, waar iemand zijn DS109+ op de pijnbank legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

objectief2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:05:
Goedenavond,

Mijn DS110J wil de laatste tijd niet meer in slaapstand gaan. Nu heb ik vanzelfsprekend Google al gebruikt en van alles en nog wat gelezen/uitgezet. Maar niets helpt tot dusver. Nu ben ik ook nog redelijk newbie, dus is er in de systeemlogs of elders een plek waar ik kan ontdekken of er mogelijk iets actief blijft?

Bedankt voor het meedenken alvast. Verder is het een top-NAS en ik ben blij dat ik voor Synology gekozen heb en de komende tijd voorzien blijf van updates :>
Wat je kunt doen is de netwerk kabel uit je nas halen.
Gaat hij dan ook niet in hibernate dan is het een programma op je nas.
Gaat hij dan wel in hibernate dan kan je alle pc loskoppelen van je netwerk.
Gaat hij dan ook niet in hybernate komt het van buiten af (bv website via nas, dan komt mr google en bing geregeld langs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
job schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:09:
[...]
Backupen zonder de copyknop kan natuurlijk ook via het webmanagement. Met zo'n knop was het makkelijker geweest.
Niet om moeilijk te doen, maar ik ben het alweer niet met je eens >:)

Je maakt gewoon een backup taak aan van een shared-folder naar de USB drive, die iedere nacht automatisch wordt uitgevoerd. Geen knop of interface nodig en geen omkijken naar. Werkt perfect. Na een probleem kan je hem via de GUI weer met een paar klikken restoren.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Dit topic is gesloten.