[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:42

Magic666

No one's neighbour!

Yup dat doe ik idd....... damn al die nieuwe functies die dan weer verweven zijn met zo iets simpels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Jovas schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:24:
Ik ben erg tevreden over FF4, alleen klein dingetje.. Als er een pop-up geblokkeerd wordt, dan zie je zo'n balk met dat FF een blabla geblokt heeft..

Hoe kun je instellen dan er helemaal niks op komt zetten...? Kon het zo snel niet vinden....
Nou aan de rechterkant van die grote balk staat iets in de zin van opties.
Daarmee kan je selecteren dat je geen meldingen meer wilt onvangen.
Dan is de balk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Enige dagen geleden FF4 geinstalleerd.

Ik heb het idee dat FF4 af en toe wat trager reageert dan FF3.6, met name als ik van tabblad switch. Meer mensen die daar last van hebben? En eventueel een oplossing zou helemaal mooi zijn :P.

edit:

Mijn OS is W7 en ik heb er een ATI 5770 videokaart inhangen met de laatste drivers geinstalleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door van.der.schulting op 26-03-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 16:02
devilsnight schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:21:
Ik hoopte hiervanaf te zijn met de nieuwe FF maar nee hoor...heeft iemand anders dit ook? Het is echt tergend irritant!!!!

Misschien is het al voorbij gekomen maar FF is de laatste tijd irritant aan het doen. Soms gaat ie ineens 10 seconden laden als ik bijvoorbeeld een download uit mijn lijst aanklik. Maar wat vooral het meest ergelijke is, en waar ik nog geen fix voor gevonden heb is wanneer ik iets ga downloaden...duurt het eigenlijk gewoon een minuut en dan krijg ik een venster die zegt dat het laden van een script niet gelukt is.

Dit krijg ik

[afbeelding]

Script: chrome://mozapps/content/downloads/download.xml:68

Ik heb alles gegoogled en heb geen oplossing kunnen vinden.
Download Statusbar misschien iets voor je? Ik vind dat sowieso veel fijner, geen behoefte aan een extra scherm voor mijn downloads, die statusbar doet het werk beter. Kom er nu wel achter dat alles wel gewoon in je downloadmanager blijft staan :P. Aardig wat dingen gedownload sinds ik de laatste keer ccleaner opgestart heb.

edit: zie nu dat je in de opties van die add-on aan kan passen dat de downloads in de manager ook opgeruimd worden, extra pluspunt!

[ Voor 5% gewijzigd door traaymakers op 26-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik vond dat juist zo handig dat in de tab het aantal berichten aangegeven werd, als er hier gereageerd werd. Nu niet meer. Waarom niet eigenlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
Je bedoelt het aantal nieuwe berichten? Dat doet het hier nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ja, op de pagina wel, maar dus niet meer op de tab. Vond ik juist zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Probeer https://addons.mozilla.or.../addon/tab-badge/?src=api anders eens. Is al eerder genoemd in dit topic geloof ik, ik vind m prettig werken^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
ovigo schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:39:
Probeer https://addons.mozilla.or.../addon/tab-badge/?src=api anders eens. Is al eerder genoemd in dit topic geloof ik, ik vind m prettig werken^^
Dat bedoelde ik ook, ik zie het ook nog steeds in de tab :), vandaar de snelle reactie ;)

damn en nog steeds iemand voor mij gepost, quote toegevoegd

[ Voor 66% gewijzigd door traaymakers op 26-03-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nu zie ik het ook weer. Misschien lag het aan Fx :?

Wel klote dat youtube filmpjes steeds blijven hangen. Had browser.sessionstore.interval al ingesteld op 600.000, maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:45:
Nu zie ik het ook weer. Misschien lag het aan Fx :?
Ik heb nergens last van, hij doet het gewoon bij mij. Ligt dus misschien idd aan je Fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die app-tabs gebruik ik niet meer. Firefox crashed hier toch wel om de 3 dagen een keer en dan ben ik steeds die app-tabs kwijt.

Ik had dit probleem niet met 3.6, ik ben wat minder enthousiast aan het worden na een week gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik die apptabs helemaal niet. Vind het niet mooi :)

Ik herstart Fx wel steeds, want geheugengebruik is hoog. Als ik dan iets typ dan zit er steeds vertraging op voordat verschijnt wat ik typ. Na herstart is dat weer normaal :? Vaag hoor, met Chrome heb ik dat niet. Ook niet als het een paar dagen openstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop nu wel tegen een belemmering aan. Als ik firefox met een aantal tabs open heb staan en tegelijk newsleecher aan heb om te downloaden uit nieuwsgroepen, dan gaat firefox haperen omdat newsleecher bij het unrarren en parren ook een groot deel van het geheugen snoept.

Ik ga chrome er nu opzetten, even zien of dat beter werkt. Dit is niet ideaal. Anders zet ik gewoon firefox 3.6 weer terug, voor de paar sites waar ik vaak opzit maakt het toch weinig uit, maar dat vastlopen en blokkeren en die traagheid bevalt me niet. Geen idee of chrome beter is, maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vraag me af hoe Fx 4 presteert met deze plugin 8)7

http://www.dumpyourphoto.com/files2/54381/Im6WZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht laat ik het hier maar vragen. In mijn oude firefox versie 3.5 (dacht) ik was het zo dat als ik een woord in de adresbalk intypte als youtube (maar ook uyotbe or youtoeb) dat hij naar youtube.com ging. Bij firefox 4 googled hij dan gewoon op het woord. Weet iemand hoe je dat in kan stellen?

Ook heb ik bij 1 van de twee pc's dat als ik het woord intyp in de adresbalk hij er niet naar googled maar naar 'bingt'.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Eerder in dit topic:
feep schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:00:
[...]

Firefox 3.6 uses the Google "browse by name" feature, you can set Firefox 4 to use this feature by changing a preference.
1. Type about:config into the location bar and press enter
2. Accept the warning message that appears, you will be taken to a list of preferences
3. Locate the preference keyword.enabled and make sure it is set to true, if it is not you can double-click on it to change its value.
4. Locate the preference keyword.URL, double-click on it and change its value to the link show below

"http://www.google.nl/search?ie=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q="
Lang leve de zoekfunctie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net van Firefox 4.0 teruggegaan naar 3.6.16 vanwege het excessieve geheugengebruik.
Ja hij is sneller en fijner maar vreet ook ik 200mb ram meer dan de 3.6 tak (zelfs zonder extensies) en dan wordt het op een oude systeem met maar 512mb ram aan boord op XP gewoon te gortig en raak je het snelheidsvoordeel weer kwijt en kan je er nauwelijks nog iets naast draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem bestaat ook met FF 3.6, de workarond op dit moment is adblock plus uitschakelen.

Zie Memory leak in firefox 3.6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

ovigo schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:28:
Eerder in dit topic:

[...]

Lang leve de zoekfunctie;)
Ja helaas lezen veel mensen nog altijd niet door het topic heen. Je kunt toch op zijn minst de startpost doorlezen op zoek naar dit soort informatie zou ik denken, maar dat lijkt nog vaak teveel moeite |:(

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:12:
Dat probleem bestaat ook met FF 3.6, de workarond op dit moment is adblock plus uitschakelen.

Zie Memory leak in firefox 3.6+
ik zag het een paar pagina's terug net.
Maar dan nog is het verschil tussen 3.6.x en 4.0 meer dan 200mb.
En adblock plus uitschakelen is geen optie, dat is de belangrijkste reden dat ik Firefox gebruik en geen Opera.
Voorlopig dus nog maar 3.6 maar hoop wel dat ze dat snel aanpakken voor 4 want verder beviel die erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
traaymakers schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 07:27:
[...]

Download Statusbar misschien iets voor je? Ik vind dat sowieso veel fijner, geen behoefte aan een extra scherm voor mijn downloads, die statusbar doet het werk beter. Kom er nu wel achter dat alles wel gewoon in je downloadmanager blijft staan :P. Aardig wat dingen gedownload sinds ik de laatste keer ccleaner opgestart heb.

edit: zie nu dat je in de opties van die add-on aan kan passen dat de downloads in de manager ook opgeruimd worden, extra pluspunt!
Dat is ook een standaard-extensie voor mij. Het bewaren van de downloads is gewoon een kwestie van de goeie instellingen kiezen. Je kunt ze ook wegklikken met de middelste muisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de informatie over een aan de gang zijnde download terug kunt krijgen in FF4? Bij eerdere versies zag je in de balk onderaan en dan aan de rechterzijde wat informatie. Hoeveel downloads je hebt lopen, hoeveel procent ze zijn gevorderd en hoeveel tijd het nog in beslag gaat nemen. Nu kun je dat niet meer zien en vind ik nogal irritant :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:41:
Weet iemand hoe je de informatie over een aan de gang zijnde download terug kunt krijgen in FF4? Bij eerdere versies zag je in de balk onderaan en dan aan de rechterzijde wat informatie. Hoeveel downloads je hebt lopen, hoeveel procent ze zijn gevorderd en hoeveel tijd het nog in beslag gaat nemen. Nu kun je dat niet meer zien en vind ik nogal irritant :(.
Ctrl-J uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:02:
[...]

Dat is ook een standaard-extensie voor mij. Het bewaren van de downloads is gewoon een kwestie van de goeie instellingen kiezen. Je kunt ze ook wegklikken met de middelste muisknop.
Op zich is dat een prima oplossing, maar ik gebruik drag 'n drop vanuit de download window heel vaak (vandaar dat ik daar ook een apart window voor wil). En dat kan niet met zo'n addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is gewoon het downloadvenster. Wat ik bedoel werd weergegeven rechts onderin de gebruikelijke balk die bij FF4 standaard verdwenen is.

Ik bedoel zoiets als dit alleen dan standaard zoals het bij FF3.6 was.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/download-status/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:23
--Niels-- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:27:
Heeft iemand al uitgevonden hoe (of met welke add-on) je de iconen op de add-on balk in een andere volgorde kunt zetten?
Gevonden! Organize Status Bar 0.6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Op zich is dat een prima oplossing, maar ik gebruik drag 'n drop vanuit de download window heel vaak (vandaar dat ik daar ook een apart window voor wil). En dat kan niet met zo'n addon.
Volgens mij is dat niet helemaal waar. Ik las laatst bij de release notes van een nieuwe versie van Download Statusbar dat in ieder geval onder Windows drag-n-drop wel zou werken. Ik gebruik het zelf niet dus ik weet niet tot in hoeverre dit mogelijk is. Ik zal morgen nog wel even kijken of ik die changelog nog terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57
Ben hem een tijdje aan het testen, en moet zeggen dat die "app-bar" verdomd handig is zeg :)
De meeste bookmarks, klikte ik meerdere keren per dag aan, dus die balk kan ik in feite wel weg laten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:41:
http://downloadstatusbar.mozdev.org/ ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik heb 't nu al een paar gehad dat, als ik gmail vast pin, gmail op een gegeven moment niet meer kan syncen met z'n servers. Dan krijg ik zo'n blauwe balk boven in met Error 500 oid. Ik kan dan gmail openen in een normale tab en dan werkt het, maar in de gepinde tab blijft hij een error geven, ook na refreshes etc. Dan moet ik gewoon die gepinde tab sluiten en 'm opnieuw openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Sudden schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:07:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Ik las laatst bij de release notes van een nieuwe versie van Download Statusbar dat in ieder geval onder Windows drag-n-drop wel zou werken. Ik gebruik het zelf niet dus ik weet niet tot in hoeverre dit mogelijk is. Ik zal morgen nog wel even kijken of ik die changelog nog terug kan vinden.
Om even terug te komen op de changelog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Version 0.9.8 - March 4, 2011

Updated to support Firefox 4.0 final release

Added:  Mini mode is now a toolbar item that can be placed on any toolbar (Firefox 4)
Added:  "Open containing folder" to in-progress downloads
--> Improved:  Drag and Drop finished downloads to the filesystem - (Firefox 4.0, windows only)
Fixed:  Custom styles with download heights greater 30 no longer show a repeating pattern
Fixed:  Tooltips are now expandable and won't glitch when using large default text sizes (Firefox 4)
Fixed:  Pixel shift when moving onto the menu from Downloads button

Updated locale: sr

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
V oor wie het nog niet gezien had, als je glass draait in 7, dan zie je de vooruitgang ook door de tab op de taakbalk die langzaam volloopt (groen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
nm, foute pagina...

[ Voor 96% gewijzigd door traaymakers op 27-03-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb een kleine eigenaardigheid in FF4.
Als ik http://high5.net/comic/?m...4,160,167,213,211,212,214 open, een site boordevol comics van die dag, laadt Firefox maar 20-30% van de plaatjes. Chrome laadt gewoon de complete pagina.
Zou dit kunnen liggen aan een van de instellingen van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg 2x een internal server error, de 3e keer laad hij prima alle plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:50:
Ik krijg 2x een internal server error, de 3e keer laad hij prima alle plaatje.
Het gekke is dat bij mij de bovenste xx ook geladen worden, maar pas onderin lege plaatjes verschijnen. Alsof ik ergens een maximum aantal connecties of maximale tijd dat gedownload kan worden heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
Maxily schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:49:
Ik heb 't nu al een paar gehad dat, als ik gmail vast pin, gmail op een gegeven moment niet meer kan syncen met z'n servers. Dan krijg ik zo'n blauwe balk boven in met Error 500 oid. Ik kan dan gmail openen in een normale tab en dan werkt het, maar in de gepinde tab blijft hij een error geven, ook na refreshes etc. Dan moet ik gewoon die gepinde tab sluiten en 'm opnieuw openen.
Gelukkig nog geen last van gehad. Overigens een ideaal dingetje in google labs als je daarvan gebruik maakt is het volgende:

Pictogram 'Ongelezen berichten'
door Manu C

Bekijk met één blik op het tabbladpictogram hoeveel ongelezen berichten er in je Postvak IN staan. Deze functie werkt alleen in Chrome (versie 6 en hoger), Firefox (versie 2 en hoger) en Opera.

Dan ziet het er dus zo uit (screenshot van google): Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/pimages/2/labs/screenshots/mod_unreadcountfavicon.png In je vastgepinde tab zie je dan enkel die envelop met eventuele nieuwe berichtjes, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Smultie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:52:
[...]

Het gekke is dat bij mij de bovenste xx ook geladen worden, maar pas onderin lege plaatjes verschijnen. Alsof ik ergens een maximum aantal connecties of maximale tijd dat gedownload kan worden heb ingesteld.
O daar heb ik dan weer helemaal geen last van. Bij mij opent die pagina gewoon zoals jij zegt dat hij bij jou in Chrome opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Laadde bij mij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Grrr, gevonden:
Images or animations do not load
(Redirected from Images or animations don't load)

This article is about problems loading images (PNG, JPG, or GIF) or animations. It does not cover problems with video or plugins such as Flash. Those can be found in Video or audio does not play.

If you have enabled network.http.pipelining (a "tweak" designed to improve page loading time), disable it in about:config by typing "pipelining" in the filter and right-clicking all entries and choosing Reset. (If you set this preference by editing the "user.js" file, remove this edit.) Some websites do not support pipelining, which may result in images not being sent.
Even aangepast en het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb FF4 er maar weer af geknald. Ik had continu last van een flikkerend beeldscherm.
Dacht eerst dat het aan mn videokaart drivers lag. Dus de nieuwste geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Daarna FF 3.6 er weer opgezet en meteen geen last meer van knipperend beeldscherm. Ze hebben het afgelopen jaar aan FF4 gewerkt, maar ik lees overal alleen maar problemen.

Ow voor als het nog wat uitmaakt. Ik draai FF4 op mn Dell XPS M1530, Windows 7 64 bit, Nvidia 8600M GT, 4 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BeLLiE schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:21:
Ik heb FF4 er maar weer af geknald. Ik had continu last van een flikkerend beeldscherm.
Dacht eerst dat het aan mn videokaart drivers lag. Dus de nieuwste geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Daarna FF 3.6 er weer opgezet en meteen geen last meer van knipperend beeldscherm. Ze hebben het afgelopen jaar aan FF4 gewerkt, maar ik lees overal alleen maar problemen.

Ow voor als het nog wat uitmaakt. Ik draai FF4 op mn Dell XPS M1530, Windows 7 64 bit, Nvidia 8600M GT, 4 GB geheugen.
Kortom, je had alleen hardware acceleratie even uit hoeven zetten ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Smultie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:44:
Ik heb een kleine eigenaardigheid in FF4.
Als ik http://high5.net/comic/?m...4,160,167,213,211,212,214 open, een site boordevol comics van die dag, laadt Firefox maar 20-30% van de plaatjes. Chrome laadt gewoon de complete pagina.
Zou dit kunnen liggen aan een van de instellingen van Firefox?
Bij mij laad Fx4 gewoon de hele pagina. Snap niet wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Smultie: je moet sowieso geen pipelining gebruiken. Wordt ook geadviseerd op mozillaline. Er is een pagina waar de effecten opstaan van de verschillende aanpassingen in about:config. Weet helaas alleen niet meer welke pagina. Het wordt iig aangeraden om het niet te gebruiken. Snelheidswinst schijnt ook bijna niets te zijn. Had het een keer geprobeerd, maar had steeds problemen met sommige websites. Pipelining uitgezet en had nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:55:
@Smultie: je moet sowieso geen pipelining gebruiken. Wordt ook geadviseerd op mozillaline. Er is een pagina waar de effecten opstaan van de verschillende aanpassingen in about:config. Weet helaas alleen niet meer welke pagina. Het wordt iig aangeraden om het niet te gebruiken. Snelheidswinst schijnt ook bijna niets te zijn. Had het een keer geprobeerd, maar had steeds problemen met sommige websites. Pipelining uitgezet en had nergens meer last van :)
Daar ben ik nu ook achter ja ;)
Heb alle settings waar pipelining in zit op "default" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geprobeerd maar vind het een onhandige balk. Wat wel handig is dat die automatisch verschijnt als je begint met downloaden. Ik heb nu toch maar Download status 1.7.2 (niet compatible met FF4) geïnstalleerd. De tekst komt op de add-on balk terecht en werkt gewoon oke. Jammer genoeg verschijnt de balk niet automatisch als ik een download start.

Ik gebruik trouwens Add-on Compatibility Reporter 0.8.2 om add-ons die niet compatible zijn met FF4 toch te installeren en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Vroeger gebruikte ik heel veel F6 om het adres in mijn adresbalk te selecteren, maar dat werkt in FF4 opeens niet meer. Welke knop is nu de 'vervanging van F6?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ctrl-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

of alt + d

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Alleen vind ik het gemakkelijker om Ctrl+L te gebruiken, omdat als je iets wil zoeken je maar één knop verwijderd bent van het zoekvak: daarvan is namelijk de sneltoets Ctrl+K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:57:
Ik gebruik trouwens Add-on Compatibility Reporter 0.8.2 om add-ons die niet compatible zijn met FF4 toch te installeren en activeren.
Goede tip :)

Ik gebruikte daar altijd de Nightly Tester Tools voor, maar de Add-on Compatibility Reporter geeft ook (indirect) feedback aan de makers d:)b Ik hoop dat dit opgepakt wordt, want vaak zijn add-ons wel compatibel maar duurt het erg lang voordat developers het versienummer ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook niet begrijp is dat adressen van links niet gewoon in de Add-on balk terecht komen als je die aan hebt staan. Nu zie je de Add-on balk staan en als je boven een link zweeft ook nog eens dat venstertje wat verschijnt en verdwijnt met daarin de link. Wat ik ook heb gemerkt is dat als ik de Find balk heb ingeschakeld dat de link informatie rechts (!) in plaats van links verschijnt. Hier word je toch niet goed van :N ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:22:
Wat ik ook niet begrijp is dat adressen van links niet gewoon in de Add-on balk terecht komen als je die aan hebt staan. Nu zie je de Add-on balk staan en als je boven een link zweeft ook nog eens dat venstertje wat verschijnt en verdwijnt met daarin de link. Wat ik ook heb gemerkt is dat als ik de Find balk heb ingeschakeld dat de link informatie rechts (!) in plaats van links verschijnt. Hier word je toch niet goed van :N ?
Ja, dat vond ik ook al raar. Maar in de eerste beta's zat die functie in de adresbalk, dat was pas onhandig! Gelukkig hebben ze dat veranderd. Dat is nu een stukje beter geregeld, maar nog steeds niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:23
van.der.schulting schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:05:
Vroeger gebruikte ik heel veel F6 om het adres in mijn adresbalk te selecteren, maar dat werkt in FF4 opeens niet meer. Welke knop is nu de 'vervanging van F6?'
Kun je herstellen met de volgende add-on. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/f6/ (De CTRL-L sneltoets vind ik niet zo makkelijk als de F6 toets).
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:22:
Wat ik ook niet begrijp is dat adressen van links niet gewoon in de Add-on balk terecht komen als je die aan hebt staan. Nu zie je de Add-on balk staan en als je boven een link zweeft ook nog eens dat venstertje wat verschijnt en verdwijnt met daarin de link.
Dat kun je fixen met deze add-on: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Niels-- schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:44:
[...]

Kun je herstellen met de volgende add-on. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/f6/ (De CTRL-L sneltoets vind ik niet zo makkelijk als de F6 toets).

[...]

Dat kun je fixen met deze add-on: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/status-4-evar/
Bedankt met die balk kun je ook weer je downloadstatus terug krijgen op die positie en de dat kleine laad venster :). Voordeel als je de Find balk activeert dan blijven de links gewoon links staan :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Ik heb meer dan 1500 links. Dat gaat niet werken. Veel zijn voor het werk en die beginnen met een ip nummer en dan krijg ik ze niet terug als ik ze niet bookmark. Verder denk ik vrij gestructureerd , althans in mijn bookmark gebruik. Alles zit in mapjes en die mapjes weer in andere mapjes.

Moet eigenlijk weer een tool hebben die mijn bookmarks beter kan beheren, maar dat moet ik denk ik buiten firefox zoeken omdat ik al jaren hierin niet kan slagen met de opties van de browsers (of het nu firefox of IE is).
Ik heb 20.370 Bladwijzers.. , alles heel mooi ingedeeld.. en ik stoei er al mee sinds Netscape.
Het systeem van IE was echt om te huilen.. De Favoriet-namen waren eigenlijk gewoon file-namen
(is dat nog steeds zo ??) met alle beperkingen van dien.
(Maximaal 256 tekens va C:\Xxxxxblabla\blabla\blabla\favorietenvanpiet\blabla)tm256.
dus lange namen of veel submappen liepen in het honderd en sommige tekens waren onmogelijk (:?/
Of er was ineens weer wat kwijt etc...
En vele fouten bij het importeren naar FF...
Ik wacht nog een paar dagen met FF4 maar in FF3 gebruik ik deze Add-ons voor oa de Bladwijzers:

All-in-one Sidebar:
Bijna te veel mogelijkheden & instellingen...
oa om de maximale breedte van het "Bladwijzer-uitschuif-venster"
(dus het venster dat aan de linkerkant verschijnt) net zo breed (pixels) in te stellen als ik wil.
Desnoods dus 75% van m'n scherm zodat de lange namen (weer) te lezen zijn...
Maar het zorgt er ook voor dat het venster tevoorschijn schuift (en weer terug) als ik de muis tegen de
linkerkant van het scherm beweeg. Handig.

Go Parent Folder . . . , samen met:
Show Parent Folder.
Maakt een zoekbalkje bovenin in het "Linker Bladwijzer-uitschuif-venster" waarmee je uit 20.000 favorieten toch gewoon iets kan vinden (als je het goede trefwoord weet..)(ook uit de URL) en je kan dan bovendien direct de map openen waar de favoriet staat.
Xmarks om de bladwijzers (en tabbladen) te synchroniseren (en backup) met verschillende browsers.
Iets meer mogelijkheden dan FFsync. (?). Is ook een uitgebreidere betaalde versie van.
(Ik gebruik alleen FF).

Session Manager.
Makkelijker herstel na een "noodstop"...
(bv zonder de (laatste pagina die dat veroorzaakte...).

History Explorer.
Geen Add-on maar een programaatje, overal voor te gebruiken,
maakt bij mij elke keer als FF start een back-up van een paar dingetjes.

Save my tabs.
Maakt af en toe een back-up text file van alle ge-opende tab's.
(Was een keer niet leuk toen ik ineens 98 tab's kwijt was.....)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 11:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Veertien14 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:33:
Misschien voor in de OP(opslaan & afsluiten bij meerdere geopende tabbladen):

- about:config in adresbalk typen
- browser.showQuitwarning opzoeken
- rechtermuisknop om op "True" te kunnen zetten
Thnx voor de tip!

Ik was de optie al kwijt, staat ook niet meer in de instellingen ofzo |:(

Je kunt dan wel Firefox > Afsluiten > Vorige sessie herstellen, maar dat is natuurlijk weer een stap extra.
Net als met het verwijderen van de 'Element Properties' snap ik ook deze actie weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opeens zie ik dat de back button ipv rond ovaal is geworden :P. Hebben meer mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2lv21s6.jpg

Even de browser gesloten en opnieuw gestart:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/hw9zth.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Triac schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:27:
Ik heb 20.370 Bladwijzers.. , alles heel mooi ingedeeld.. en ik stoei er al mee sinds Netscape.
Ik ga even je addons bekijken, ken er een paar niet.

Ik kon niet op de naam komen van een programma dat ik ooit gekocht had (windows 98 tijdperk, maar na het lezen van je reactie schoot hij mij opeens te binnen. Even zoeken in google en het bestaat nog :o

Zie, misschien ook wat voor jou:

Afbeeldingslocatie: http://www.outertech.com/images/screenshots/lm_screenshot.png

Het is best goedkoop geworden, 18 euro nog maar. Ik ga even die 30 dagen trial proberen. Als het nog zo goed werkt als 12 jaar geleden, dan ga ik heel blij worden. Wat apart dat ik al jaren probeer achter die naam te komen en dat het nu zo te binnen schiet 8)7

Edit: linkje is wel handig natuurlijk, bij deze: http://www.outertech.com/en/bookmark-manager/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik gebruik al jaren met plezier Firefox, maar net gebeurde er toch iets dat me niet aanstond. Er trad een crash van Silverlight op, en daar stond keurig een linkje om een crash report te versturen, iets dat ik normaal gesproken niet doe. Ook deze keer deed ik dat niet. Maar wat bleek: er was, zonder mijn toestemming, wel degelijk een crash report verstuurd, hoewel de optie om dat automatisch te doen uitstaat in de instellingen. (Die functie heb ik voor Firefox 4 trouwens nog niet gezien en ik kwam er net ook pas achter dat dat bestaat, ik heb hem dus ook niet zelf uitgezet.)

Iemand enig idee hoe dit nu weer kan?

Ik gebruik overigens de Mac OS X-versie.

EDIT: ik heb het net weer kunnen reproduceren. Wat ook opvalt is dat, als je de crash in het lijstje onder about:crashes voor het eerst aanklikt, het tijdstip dat erachter staat verandert van het tijdstip van de crash zelf naar het tijdstip waarop je het voor het eerst aanklikt.

Daarnaast zie ik op mijn oude Windows-machine crashes in het lijstje staan die plaats hebben gevonden op momenten waarop ik nog een eerdere versie van Firefox draaide en waarbij ik nooit toestemming heb gegeven om die te versturen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik die bij de vorige versie ooit in het lijstje heb zien staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Commendatore op 28-03-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:23
Ik vind FF4 erg prettig werken muv 1 ding..
Als je tabs on top hebt werkt de F6 knop niet om direct je adresbalk te focussen.. heb je de tabs niet on top dan werkt t prima.. Ctrl+L doesn't cut it for me..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 29-03-2011 10:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gebruik de F6 addon voor Firefox. ;) Ik weet het; lullig dat je voor zoiets een addon moet gebruiken, maar het is niet anders. Ik kan ook niet zonder.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bedankt :). Werkt fantastisch!
Maar toch: Waarom werkt dit niet gewoon meer in FF? Alle andere browsers gebruiken er ook F6 voor.. FF die van een standaard afwijkt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Adblock Plus start vandaag niet meer op op mijn Ubuntu 10.04 x64 machine.
Wanneer ik de addon handmatig probeer te installeren, lijkt alles goed te gaan, maar filteren doet hij niet.
Tevens komt er ook geen notificatie-icoontje te staan bij de menu bar. Ook subscriptions toevoegen doet hij neit meer, omdat Firefox niet weet hoe hij de abp-extentie moet openen :/

Hebben met (Linux) gebruikers hier last van?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@GAIAjohan
Op zich, voor wat ik ervan gelezen heb, is F6 nooit specifiek een knop geweest om de adresbalk te selecteren. Het kwam alleen 'toevallig' zo uit. F6 selecteert namelijk het volgende browser element en zolang de tabbalk onder je adresbalk staat, is dat dus de adresbalk. Omdat die tabbar er nu bovenstaat selecteer je dus effectief de tabs in plaats van de adresbalk.

Oftewel de functionaliteit is niet gewijzigd, maar het effect is wel veranderd. Wat ik me wel afvraag is waarom Mozilla hier (ondanks de vele klachten) niets aan gedaan heeft.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
Je kunt jezelf ook CTRL-L* aanleren. Is imo beter omdat je dan al met je vingers op het toetsenbord zit.. :)

* of ALT-D

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 29-03-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:00:
Opeens zie ik dat de back button ipv rond ovaal is geworden :P. Hebben meer mensen hier last van?
[afbeelding]

Even de browser gesloten en opnieuw gestart:
[afbeelding]
Bij mij was dat altijd al zo, is volgens mij gewoon standaard, ronde knoppen.

Heeft iemand trouwens ervaring met Pale Moon? Het schijnt Firefox te zijn maar dan een stuk sneller. Leek me wel handig, maar het is natuurlijk niet van Mozilla, dus ik weet niet wat dat betekent m.b.t. updates en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
In een venster zonder tabs werk F6 idd prima. Als je tabs hebt openstaan kan je F6 - TAB rammen en zit je in de adresbalk.
Het is wel verwarrend het gedrag van F6 dynamisch is.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42
Ik zoek eigenlijk nog een add-on die het Downloads venster sluit na xx seconden.

Downloads direct sluiten wanneer downloads voltooid ziijn komt niet altijd handig uit, omdat ik (als ik het bestand nodig heb) dubbelklik op het bestand. Dat kan dus niet meer als het venster zichzelf sluit :P

Downloads gewoon open laten vind ik ook niet handig. Ik heb namelijk 50% downloads die ik niet aanklik en 50% wel aanklik. Dus de helft van de tijd blijft dat ding open staan terwijl ik dan juist wél wil dat hij automatisch closed, vooral bij bestanden die je direct kan openen zonder op te slaan. In dat geval blifjt het downloadvenster open terwijl hij dan wel dichtmag.

Ik wil dus eigenlijk een add-on die hem na 5 seconden closed. Dan heb ik genoeg tijd gehad om op de download te klikken, mocht ik dat willen, maar als ik het niet wil, dan gaat hij weg. Of een add-on die bij downloads waarbij ik op 'openen' klik, geen downloadvenster toont, en downloads waarbij ik op 'opslaan' druk, wél een venster toont :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik moet zeggen dat na een paar dagen wennen aan het 'nieuwe' lettertype/soort/cleartype-achtig door hw-acceleratie ik deze veel rustiger aan de ogen vind :).

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 29-03-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem. Het inloggen in Gmail is in FF4 (onder XP) niet mogelijk. Na het invoeren van de logingegevens wordt hij ge-redirect maar komt dan direct weer terug bij het login veld. Heb het al geprobeerd zonder add-ons/extensies, maar geen resultaat.

FF4 op mijn laptop (Vista) en OSX werkt prima, alleen XP blijft weigeren. Meer mensen die hier last van hebben of ervan gehoord hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:43:
Ik heb een raar probleem. Het inloggen in Gmail is in FF4 (onder XP) niet mogelijk. Na het invoeren van de logingegevens wordt hij ge-redirect maar komt dan direct weer terug bij het login veld. Heb het al geprobeerd zonder add-ons/extensies, maar geen resultaat.

FF4 op mijn laptop (Vista) en OSX werkt prima, alleen XP blijft weigeren. Meer mensen die hier last van hebben of ervan gehoord hebben?
Je kunt de google-cookies eens weggooien en als je dat niet wilt, het eerst in een nieuw profiel proberen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:43:

Kan het probleem op deze pc met Windows XP en de nieuwste nightly in ieder geval niet reproduceren. Dus misschien dat het opgelost is in de nieuwste nightly?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cookies weggooien leverde in eerste instantie geen oplossing, na een herstart van de computer wel.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
AMD1800 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:17:
Ik heb nu ook FF 4 op mn laptop staan. Echter, als ik FF soms op start krijg ik een soort van oldskool windows stijl venster te zien. Zoals op het plaatje dus. Ook kun je zien dat mn computer op dit moment in ieder geval niks meer aan het doen is, zodat er best ruimte is voor een mooiere weergave. Buiten dat is het enige dat ik vandaag heb gedaan wat de laptop enigzins belast het draaien van Ccleaner is.

[afbeelding]

Ik vraag me af of 1 van jullie dit verschijnsel ook een keer heeft gezien en of iemand een oplossing heeft zodat dit nooit meer gebeurt. (Ik weet dat het probleem opgelost is als je de browser opnieuw start, maar, dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing.)
Even een schaamteloze zelfquote.

Ik ben er namelijk achter gekomen wanneer het probleem zich voordoet. Ik draai msn (versie 14.0.8089.726), onder windows 98 compatibiliteit op windows 7. Als ik dan een link aanklik binnen een gespreksvenster, of naar mijn mail wil, terwijl ik firefox nog niet heb opgestart, laat ie de oldskool weergave zien. Dan zal dit dus wel de oorzaak zijn van het 'probleem'. Het ligt denk ik iig niet aan Firefox. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
maarud schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:21:
Ik zoek eigenlijk nog een add-on die het Downloads venster sluit na xx seconden.

Downloads direct sluiten wanneer downloads voltooid ziijn komt niet altijd handig uit, omdat ik (als ik het bestand nodig heb) dubbelklik op het bestand. Dat kan dus niet meer als het venster zichzelf sluit :P

Downloads gewoon open laten vind ik ook niet handig. Ik heb namelijk 50% downloads die ik niet aanklik en 50% wel aanklik. Dus de helft van de tijd blijft dat ding open staan terwijl ik dan juist wél wil dat hij automatisch closed, vooral bij bestanden die je direct kan openen zonder op te slaan. In dat geval blifjt het downloadvenster open terwijl hij dan wel dichtmag.

Ik wil dus eigenlijk een add-on die hem na 5 seconden closed. Dan heb ik genoeg tijd gehad om op de download te klikken, mocht ik dat willen, maar als ik het niet wil, dan gaat hij weg. Of een add-on die bij downloads waarbij ik op 'openen' klik, geen downloadvenster toont, en downloads waarbij ik op 'opslaan' druk, wél een venster toont :P
Ja, dat lijkt mij nou ook zo handig. Als ik het downloads-venster uit zet, dan heb ik m net nodig, laat ik m staan, dan staat ie in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 11:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

maarud schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:21:

Gebruik zelf de Download Statusbar als vervanging voor het downloadsvenster, wat ik persoonlijk een onding vindt... Ik laat standaard ook altijd die downloads wissen zodat die lijst leeg blijft.

In de opties van de Statusbar kun je aangeven om het 'tabje' met de download onderin je venster, voor bepaalde bestandstypen (of allemaal), na X seconden automatisch te laten wissen.

Maak zelf vooral gebruik van de kleuren die je kunt koppelen aan downloadsnelheden zodat je snel kunt zien of een download nog lekker doorloopt.

Ideale add-on, al zeg ik het zelf :*)

Edit: kekeke :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien niet helemaal wat jullie willen, maar voor dat doel gebruik ik: Download Statusbar. Downloads worden standaard niet meer weergegeven in het bekende schermpje, maar onderaan in een customizable statusbar. Je kunt downloads daaruit onafhankelijk van je reguliere downloadhistorie wissen. Er zitten nogal wat opties in, waaronder het automatisch uit het zicht halen van eenmalige downloadtypen zoals plaatjes enzo.

Ik gebruik die addon al tijden naar grote tevredenheid in elk geval :) De standaard manager van Firefox vind ik in elk geval maar niets. Die gebruik ik nu puur en alleen als downloadhistorie.

edit:
OMG @ hierboven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik ben ook een fervent Download Statusbar gebruiker, precies om dezelfde reden als Pendaco: ik hoef geen downloads history en helemaal geen extra venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vroeger (voor FF4) kon je via een klik met de rechter muisknop op een tab een nieuwe tab openen. Dat kan niet meer zie ik, alleen met dat + tabje lukt dat nog. Is dat ergens aan te passen? Mocht die optie graag gebruiken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ben ik nergens tegengekomen, maar dat + tabje is toch veel makkelijker? Of beter nog; CTRL+T. Als je de tabs niet bovenaan hebt maar op de oude plaats, kun je ook simpelweg dubbelklikken op de lege ruimte in je tabbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Pendaco schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:31:
[...]

Gebruik zelf de Download Statusbar als vervanging voor het downloadsvenster, wat ik persoonlijk een onding vindt... Ik laat standaard ook altijd die downloads wissen zodat die lijst leeg blijft.

In de opties van de Statusbar kun je aangeven om het 'tabje' met de download onderin je venster, voor bepaalde bestandstypen (of allemaal), na X seconden automatisch te laten wissen.

Maak zelf vooral gebruik van de kleuren die je kunt koppelen aan downloadsnelheden zodat je snel kunt zien of een download nog lekker doorloopt.

Ideale add-on, al zeg ik het zelf :*)

Edit: kekeke :>
Ik vind Download Statusbar juist weer heel onhandig. Ik had hem geprobeerd, maar vond dát een onding. Maar misschien had ik m langer moeten gebruiken...
Ik vind downloadshistory juist wel handig, maar alleen als ik m nodig heb. Daarom hoef ik ook niet zozeer een add-on die het vervangt, maar één die hem verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Cloud schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:13:
Ben ik nergens tegengekomen, maar dat + tabje is toch veel makkelijker? Of beter nog; CTRL+T. Als je de tabs niet bovenaan hebt maar op de oude plaats, kun je ook simpelweg dubbelklikken op de lege ruimte in je tabbalk.
Mja, het zit er zo ingesleten :D Maar goed, wat aangeleerd is kan ook afgeleerd worden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Chris7 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:45:
[...]

Ik vind Download Statusbar juist weer heel onhandig. Ik had hem geprobeerd, maar vond dát een onding. Maar misschien had ik m langer moeten gebruiken...
Ik vind downloadshistory juist wel handig, maar alleen als ik m nodig heb. Daarom hoef ik ook niet zozeer een add-on die het vervangt, maar één die hem verbeterd.
Download Statusbar vervangt je downloadhistorie niet hoor, dat is puur optioneel. CTRL+J brengt mij nog steeds snel bij m'n historie als ik dat wil :) Misschien toch wat langer proberen?
Bastien schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:49:
[...]

Mja, het zit er zo ingesleten :D Maar goed, wat aangeleerd is kan ook afgeleerd worden.
Oh ik ken het hoor, heb ik precies hetzelfde met het gebruik van F6 binnen browsers :P Ik gaf je puur wat mogelijke alternatieven aan omdat rechtsklikken op een tab en dan een menuitem kiezen, mij wat omslachtig in de oren klonk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 09:05
Ik heb om het uur, als ik FF4.0 open heb staan met ong 7 tabs, dat als ik daarna een nieuwe tab open doe, maakt niet uit wat voor een site ik wil bezoeken, crasht FF zonder dat die vast loopt, gewoon weg is die.
En zie regelmatig dat de tekst in de tabs onleesbaar is soms. Scherm van FF kleiner maken en een paar keer mee "schudden" is het weg maar het komt steeds weer terug.

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waarom wordt Firefox na verloop van tijd langzamer?
En kan ik de bladwijzerbalk alleen zichtbaar laten zijn op een leeg tabblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Omdat het geheugengebruik steeds verder toeneemt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege dit probleem: Memory leak in firefox 3.6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Probleem met bladwijzerbalk snap ik niet. Ik zie het op alle tabs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

desalniettemin schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:38:
Probleem met bladwijzerbalk snap ik niet. Ik zie het op alle tabs :?
Ja dat wil ik dus niet, zit me alleen maar in de weg, ik hoef er alleen op te klikken bij een nieuwe tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Als je een nieuwe tab opent door op het plus-teken te klikken naast een tab, dan opent er een blanco pagina normaal gesproken toch. Ik heb een plugin geinstalleerd, die ik wel nodig heb en dus niet wil verwijderen, echter zorgt hij er wel voor dat er nu geen blanco pagina wordt geopend als ik op plus klik, maar een pagina met een search engine van toolbarhome....

Waar kan ik in firefox instellen wat er geladen moet worden als ik op het plusje voor en nieuwe tab klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Ja dat wil ik dus niet, zit me alleen maar in de weg, ik hoef er alleen op te klikken bij een nieuwe tab.
Ik heb dit opgelost met de speeddial addon. Deze laat je websites instellen die in elke nieuwe tab verschijnen, waardoor je geen bookmarksbar meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hier staan ook nog wat tips voor Fx 4:

http://lifehacker.com/#!5...-from-chrome-to-firefox-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:24:
Downloadlijst legen?

Dat doe ik ook elke week, de downloadlijst is simpelweg een ramp qua snelheid, dat staat bij mij op de nummer 2 van ergernissen. Zelfs met een SSD blijft het traag.
Ik heb inmiddels een lijst sinds 5 januari 2011, en ik kan niet zeggen dat het vertraagt. Al met al, met jouw problemen, zou ik het ergens gaan zoeken dan uitsluitend Firefox. En ik heb gewoon een laptop. Met niets bijzonders, behalve het formaat hernia, onhandig en lomp.
Op mijn specifieke problemen na (HW versnelling- zeer waarschijnlijk een hitteprobleem) heb ik geen enkel probleem meer. En ik draai nog steeds de "beruchte" plugins, ABP, Firebug.

32bit, Windows Vista, geen SSD. Intel Mobile Core 2 Duo T6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal het niet zijn, ik heb een P8600 en een SSD en zit pas sinds een week op een verse installatie.

De boel blijft gewoon traag als stront, ik zal even kijken hoe snel ik het kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:20:
Dat zal het niet zijn, ik heb een P8600 en een SSD en zit pas sinds een week op een verse installatie.

De boel blijft gewoon traag als stront, ik zal even kijken hoe snel ik het kan reproduceren.
Op 64bit na blijft het een vage boel bij jou kennelijk, ik draai op m'n laptop genoeg services die mogelijk roet in het eten kunnen gooien (http/mysql(i)/php) en daarnaast nog utorrent, VLC, Photoshop, MS Office, en dat allemaal door elkaar heen met 2 schermen tegelijk. Zelfs een VM snort lekker. Met op de achtergrond af en toe een WinUAE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai meestal ook redelijk wat op de achtergrond, ik heb al bijna 2 weken een VM op de achtergrond draaien om het geheugengebruik van firefox nader te onderzoeken (iets waar ik overigens in ben geslaagd, een oplossing anders dan het uitschakelen van ABP is echter nog niet voorhanden).

Maar ik krijg de boel niet zo 123 gereproduceerd op dit moment, misschien volgende week als ik wat meer bestanden heb gedownload.

Ik meende overigens, maar dat is al een tijd geleden, dat de CPU de bottleneck was tijdens het openen van het download window. Ik kan echter niet bedenken waarom het opzoeken van bestanden zoveel CPU kost dat dit met 1 bestand per seconde gaat, misschien gooit security essentials roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:45:
...misschien gooit security essentials roet in het eten?
Aha!

Ik draai hier nul, nul aan beveilingssoftware. Ik heb een zeer beperkte lijst aan websites die ik bezoek, en dat gaat al jaren prima. Emails? Ik lees de bodies via Pegasus Mail, en de meeste "attachments" of grafische meuk zie ik niet. En nee, dvd's van een ander gebruik ik niet. MSN? doei!

Ik gebruik een VM om "enge" websites en emails te zien.

Het is vrij simpel je systeem schoon te houden van vertragende ellende ;) Maar dat is ongetwijfeld niet de issue nu. Hoop ik.
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.