Waar kan dit nu weer aan liggen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hardwareversnelling aan of uit? Ik merk wel vaker dat dat voor wazige tekst zorgt (Cleartype in Windows/Internet Explorer bijvoorbeeld).Help!!!! schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:07:
Mmmz, blijkbaar heeft niemand hier last van wazige tekst maar ik toch echt wel. Ben terug gegaan naar 14.01 en toen was het probleem opgelost.
Waar kan dit nu weer aan liggen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 23-07-2012 16:41 ]
Gelukkig heeft ie ook weinig idee waar ie over praat. HTTPS niet nodig op een LAN...right. Meneer vindt het dus niet erg dat anderen op het LAN bij zijn medische data kan? VPN connecties..ook nooit van gehoord natuurlijk. M.a.w. HTTPS wil je overal, ook op je LAN want de eigen medewerkers zijn nog steeds 1 van de grootste gevaren binnen het bedrijf. Plus dat je in zekere mate ook wettelijk dit soort dingen verplicht bent (niet alleen hier in Nederland).desalniettemin schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:11:
@The Inquisitor: Hoe doe je dat dan?
Hij is niet blij met Fx 14: http://www.dedoimedo.com/computers/firefox-14.html
Het enige punt wat ie heeft en wat ook nog steeds onderdeel van discussie is: de security padlock. Of dat een goede keuze is geweest security-wise is uiterst discutabel en valt nog te bezien (laten we realistisch zijn, hoeveel van de gewone gebruikers doet uberhaupt iets met dit soort dingen?).
Blijf voorlopig even op 14.01. Heb namelijk ff geen zin en tijd om vanalles te gaan testen. Wel bedankt voor de tip. Ik houd dat in mijn achterhoofd!desalniettemin schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:23:
Toen Fx hardwareversnelling kreeg en je het aanzette, dan kreeg je wazige tekst. Tegenwoordig maakt het niet uit of je het aan of uitzet. Bij mij tenminste niet. Misschien ligt het aan een extensie?
PC Specs
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@Sjaak, wat is Find as you type dan? Is dat de "Slash" oftwel "/" indrukken? Snelzoeken heet dat bij mij.
https://secure.security.n...ilige_Firefox-versie.html
Je kunt via Options -> Advanced een vinkje zetten voor "Search for text when I start typing". Dat is ideaal, imho, ik gebruik Ctrl-F bijna nooit. Ik typ gewoon direct wat ik wil zoekenThe Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:15:
[...]
@Sjaak, wat is Find as you type dan? Is dat de "Slash" oftwel "/" indrukken? Snelzoeken heet dat bij mij.
Met Ctrl-G (of F3) zoek je verder/opnieuw, met Esc sluit je de zoekbalk. Dit werkt ook voor de zoekbalk, trouwens. Als de zoekbalk de focus niet heeft, druk je opnieuw op Ctrl+F en druk je op Esc om hem te sluiten.
Prima interface, wat mij betreft
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Waarbij alles via hun eigen systemen loopt die nooit gehackt worden*desalniettemin schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:30:
Comodo IceDragon belooft veilige Firefox-versie:
https://secure.security.n...ilige_Firefox-versie.html
* = ter info: Comodo is 1 van de SSL CA's die destijds zijn gehackt.
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 24-07-2012 21:30 ]
Ik kan er ook bij toeval achter. Best makkelijkSjah schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:
Tx Inquisitor, je moet maar weten dat slash ook nog dienst kan doen.
Aaah, nooit geweten dat die functie dat bedoelde... ik zat met totaal iets anders in mijn hoofd. Die ga ik even aanzettenRoom42 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:01:
[...]
Je kunt via Options -> Advanced een vinkje zetten voor "Search for text when I start typing". Dat is ideaal, imho, ik gebruik Ctrl-F bijna nooit. Ik typ gewoon direct wat ik wil zoeken
Die ene keer wilt niet zeggen dat Comodo niet te vertrouwen isppl schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:29:
[...]
* = ter info: Comodo is 1 van de SSL CA's die destijds zijn gehackt.
En fayt (find as you type) is nice, zeker aanzetten!
[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 24-07-2012 23:19 ]
PC Specs
En laat DNS nou ook zo'n zelfde soort systeem zijn. Security is in dat protocol compleet non-existent. We hebben niet voor niets DNSSEC ontwikkeld in de afgelopen jaren maar daar zitten ook wat haken en ogen aan. Het werkt bijv. alleen wanneer iedereen er aan mee doet en dat is op dit moment geen zins het geval, zelfs niet de TLDs. Anyway, je moet voor jezelf beslissen wat je onder secure verstaatHelp!!!! schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:57:
Op het Comodoforum heeft een hele uitleg gestaan destijds over hoe dat lek precies gegaan is en daaruit bleek in ieder geval dat het hele certificaten systeem en vooral de lowsecure certificaten kwetsbaar is en dat daarin Comodo niet alles te verwijten is.
[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 25-07-2012 20:44 ]
Anyway find as you type is inderdaad een goede feature en ben blij dat ik nu eindelijk weet wat dat vinkje nou doet. Het opent dus wel de quicksearch (te openen via "/" (slash)) en verdwijnt op die manier net zo makkelijk als je van tabblad wisselt of elders klikt. Nu in combinatie met FAYT hoef ik niet eens meer een toets in te drukken
bovengemiddeld pc of tweakers gebruiker?The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:52:
Ik snap maar de helft van wat je zegt, en ik zie mijzelf toch wel als een bovengemiddeld PC gebruiker
Verwijderd
Het scrollen is dus echt anders
En ook blank screen kun je instellen gelukkig: http://support.mozilla.or...e-and-customize-top-sites Nou aan de rest moet ik dan maar weer wennen. Het is niet erg veilig om al te veel updates achter te lopen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 17:20 ]
Hmm, ik vind het wel meevallenVerwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:06:
Worden jullie ook gek van die updates van Firefox.
Klopt, dat hebben ze standaard aangezet in FF14 geloof ik. Je kun het uitzetten door het vinkje bij opties -> geavanceerd -> vloeiend schuiven gebruiken weg te halen.de scrollbalk reageert op een of andere manier anders op mijn muis (geen verbetering),
Als je een nieuw tabblad opent, staat er rechtsboven een icoontje waarmee je het aan/uit kunt zetten. Ik heb ook liever een blanco tab.nieuw tabblad klikken kom je uit op je meest bezochte pagina's ik wil gewoon een blank screen krijgen
Verwijderd
Ik gebruik silent update niet althans voorheen niet misschien is het nu bij FF 14.0.1 forced? Thanks voor het meedenken ik was onderwijl ook al druk aan het Google-en. In about:config kun je trouwens dat hele nieuwe tab gebeuren uitschakelen door altijd te verwijzen naar about:blank. Zie het Mozilla linkje in mijn post.Bee.nl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Hmm, ik vind het wel meevallenZe zijn momenteel nog bezig met de silent update feature, waarmee het proces naar de achtergrond wordt verplaatst.
[...]
Klopt, dat hebben ze standaard aangezet in FF14 geloof ik. Je kun het uitzetten door het vinkje bij opties -> geavanceerd -> vloeiend schuiven gebruiken weg te halen.
[...]
Als je een nieuw tabblad opent, staat er rechtsboven een icoontje waarmee je het aan/uit kunt zetten. Ik heb ook liever een blanco tab.
Ik merk alleen helemaal niets van het veranderen van de knoppen... ik zit nu op FF15 maar heb geen verschil gemerkt vanaf 14, en ik kan me niet herinneren dat vanaf 13 (naar 14) ik een verschil heb gemerkt... wellicht komt het door mijn add-on Stratiform waarmee ik een paar lay-out dingetjes heb veranderd...
[ Voor 43% gewijzigd door desalniettemin op 26-07-2012 19:14 ]
about:config >> waarde van 'browser.newtab.url' aanpassen naar 'about:blank'Bee.nl schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Als je een nieuw tabblad opent, staat er rechtsboven een icoontje waarmee je het aan/uit kunt zetten. Ik heb ook liever een blanco tab.
Hebben meer mensen dat flash de focus wel eens opeist. Als ik bijvoorbeeld een embedded youtube filmpje afspeel dan wil de pagina soms niet meer scrollen met de pijltjes of het scroll wieltje. Heel irritant als je met een touchpad werkt.
Op de pagina klikken of een stukje tekst selecteren wil niet helpen, flash blijft de focus vasthouden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Na jaren afscheid nemen van Xmarks?.. (Momenteel 2 Vista-PC's).
Geschiedenis: Ruim een jaar geleden werd het te moeilijk voor het bedrijf en wilden ze
er mee stoppen maar op de valreep is het verkocht aan LastPass.
Nog langer geleden heette het Foxmarks.
Sinds de laatste update van de Xmarks add-on en FF14 ging het synchroniseren op de "grote PC" goed.
Maar op de notebook (C2D) loopt het synchroniseren na 3 min. vast, net als hij bijna klaar zou moeten zijn zijn.
(Ik synchroniseer overigens niet automatisch maar met "een druk op de knop").
Het lijkt of de add-on niet meer reageert en Firefox toont het "ik reageer niet scherm."
De CPU draait als het gebeurt naar ongeveer 100%.
Daarna kan je alleen (soms via FF-crash) FF opnieuw opstarten.
Overige add-ons uitgeschakeld hielp ook niet.
Misschien kan ik nog proberen om geheel opnieuw (nieuw account) met Xmarks te beginnen.
Ik moet wel zeggen dat ik veel bookmarks (bladwijzers) in veel mappen heb.
In de I.E.-tijd moest je erg voorzichtig zijn met te lange map/bookmark-namen of bepaalde karrakters.. ?:/()"
Ik ben anno nu dus nog steeds bang dat dat met ...sync een keer niet goed gaat..
Dus... , na wat studie..., over naar.... Firefox Sync. (Vroeger Weave).
Ik ben nog niet gelukkig...
Het draait nu 1 dag en het enige dat opvalt is een nieuw rijtje bookmarks in "ongesorteerde bladwijzers".
Maar verder lijken er er geen bookmarks van A naar B of van B naar A te zijn gegaan.
Ik heb bv een Testbookmark-PC1 en een Testbookmark-PC2 en die blijven staan waar ze staan..
Ik heb inmiddels wel de ronde synchronisatie-knop op de onderste balk staan want anders blijft het
helemaal een vaag gebeuren...
Je kon (kennelijk) tijdens de "installatie" kiezen voor "standaard"? alle gegevens met elkaar vermengen"
maar hoe kan je nu achteraf nog controleren of dat goed staat ??
Je kan bv "Sync herinitialiseren" maar.. raak je dan evt. iets kwijt ??
En dan heb je nog "computernaam"
Die werd automatisch gekozen en is kennelijk voor alle computers het zelfde ??
Dus.. na 2 weken geploeter nog steeds niet overal dezelfde bookmarks..
Wie weet meer..?..
[ Voor 38% gewijzigd door desalniettemin op 28-07-2012 07:16 ]
www.youtube.com/DerOllie
Vervolgens had ik een key nodig om toegang te krijgen tot mijn bookmarks. Deze key wist ik niet en toen kreeg ik de optie om een nieuwe key aan te vragen. Nu blijkt dat ze het sync-account geleegd hebben na het aanvragen van deze key.
Wat is dit voor iets raars? 600 bookmarks weg.. Iemand nog suggesties?
Dank. Ook meteen gedaan. Ben benieuwd...desalniettemin schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:08:
Heb net geupdate, dus hopelijk is deze beter
Dat gaat nog wel ff duren. Maar ik heb al maanden helemaal geen last meer van flash crashes terwijl ik daarvoor een tijd lang elke dag meerdere keren had. Ze hebben dus duidelijk op een bepaald moment een belangrijke bug eruit weten te halen. Iig de hoop niet opgeven.desalniettemin schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:44:
Wou dat ze maar eens opschoten met html 5. Dan heb je die klote flashbagger niet meer nodig
[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 28-07-2012 19:37 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Update: Eerste wat ze vragen op Adobe forums of je graphics driver up to date is. Nou dat is die nu en ik heb voor niks geüpdatet want het lost niets op.
Update2: Ik heb Flash Player 11.1 (flashplayer11_1r102_63_win_32bit.exe) maar weer geïnstalleerd en heel vreemd dezelfde sites werken nu stottervrij.
Update3: Toch maar weer geüpdatet en wat mogelijke oplossingen geprobeerd. Hardware acceleratie Flash uitschakelen en in Firefox zelf. Allebei heeft het geen effect.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2012 00:14 ]
Oscar Wilde
Ik vermoed dat het toch echt aan jullie PC ligt. Ik heb Firefox 15 (beta) met de laatste Flashplayer, gisteren en vandaag al de hele dag NOS livestream (Flash) en ook Youtube gaat vlekkeloos en zonder een crash.desalniettemin schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:56:
Zijn gewoon een stelletje prutsers daar bij AdobeVorige versies minder last gehad van crashes dan de laatste versies
Nee, want die heb ik ook draaien. Ik heb AdBlockPlus en Ghostery draaien.
M.a.w. Adobe introduceert weer een nieuwe bug die zich slechts op bepaalde hardwarecombinaties manifesteert. Ik ben gisteren ook aangesproken door een kennis die sinds de laatste Flash-update opeens steeds crashes krijgt.Cubic X schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:03:
[...]
Ik vermoed dat het toch echt aan jullie PC ligt. Ik heb Firefox 15 (beta) met de laatste Flashplayer, gisteren en vandaag al de hele dag NOS livestream (Flash) en ook Youtube gaat vlekkeloos en zonder een crash.
Windows 7 x64.
http://www.computerbase.d...owser/adobe-flash-player/
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostface9000 op 01-08-2012 20:51 ]
"Hij doet het niet"Ghostface9000 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:51:
Sinds kort heb ik het probleem dat javascript soms niet meer werkt. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ? Ik gebruik versie 15
Ook geen focus-stealing issues?brommer1 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:10:
Ik gebruik Adobe Flash Player 11.4 Beta 1, bij mij loopt het perfect en ik heb geen problemen meer met Youtube + Firefox 14.01.
Windows 7 x64.
http://www.computerbase.d...owser/adobe-flash-player/
Oscar Wilde
Rare bug die er schijnbaar al heel lang in zit ...
IS geen bug is gewoon lelijke rendering die de meesten 3x niks vinden. Ik zet het ook altijd uitZidane007nl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:38:
Afgelopen zondag mijn pc (Windows 7) opnieuw geïnstalleerd en sindsdien heb ik het lettertype problem (tekst lelijk vet, margin). Als ik ga zoeken op internet zeggen ze dat mijn lettertypes zijn beschadigd (beetje raar op clean Windows 7). Lettertypes opnieuw installeren werkt niet. Andere gaven aan dat als je hardwareversnelling uitzet dat het dan werkt. Dat uiteindelijk gedaan en dan is het weg.
Rare bug die er schijnbaar al heel lang in zit ...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Toch maar upgraden naar FF 15?
Hier ook hetzelfde. Lijkt me wel duidelijk dat het niet aan afzonderlijke systemen maar aan Firefox 14 icm Flash Player ligt.Snowwie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:14:
Hier de laatste tijd ook vaak vastlopers met Firefox icm YouTube. Draai nu versie 14.01 en de meest recente Flashplayer.
Toch maar upgraden naar FF 15?
Ik gebruik Pale Moon vanwege de default settings en GUI die gelijk goed staat in tegenstelling tot Firefox waar ik dan zelf nog zou moeten prutsen...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Oftewel, hoe ging het verder..
Het gebeurt wel eens dat er thuis of op de Xmarks-server iets corrupt raakt en dan
moet je daar eerst vanaf door terug in de tijd (= laatste bookmarks kwijt..) te gaan... ("Repair").
Bovendien waren er in juni ook nog wat "server-down" problemen geweest.. (Slecht weer in USA).
Momenteel gebruik ik Xmarks en FF-Sync alle twee,dwz,Firefox Sync staat uitgeschakeld (Geen vinkjes).
FF Sync moet ik nog 's beter bestuderen want het is erg vaag allemaal..
Elke keer als het besloot om te synchroniseren waren de bookmarks geblokkeerd etc..
Je moet met FF Sync inderdaad wel even zorgen dat je de "herstelsleutel" opvraagt en niet
kwijtraakt anders kan het geloof ik inderdaad verkeerd gaan zoals ergens hierboven..
Maar als je 20.000 bookmarks hebt dan word je wel voorzichtig...
Ik weet niet meer wat ik allemaal gepuzzeld heb maar alles is weer compleet en werkt weer..
Om kwijtgeraakte bookmarks weer terug te halen had ik helaas alleen een JSON bestand
en helaas geen html-bestand...
Met JSON kan je geloof ik alleen het huidige bestand vervangen en dat was niet de bedoeling.
Ik heb het JSON bestand dus geimporteerd in een online-FF-browser op Spoon.net en van daaruit
weer bookmarks (uitzoeken mbv de datums) terug gecopieerd...
Heeft allemaal erg veel tijd gekost... Tot zover de bookmark avonturen...
Maar er staat onderaan ook:
Firefox users crashing with Flash Player 11.3 who are willing to assist us in determining the cause of the crashes, please download and install the Firefox 15 beta release and submit all crash reports when they occur. Crash logs created and submitted with Firefox 15 will allow us to gather critical details that are missing from the current crash reports that are being generated with Firefox 13 and 14 and earlier versions.
[ Voor 64% gewijzigd door Sjah op 04-08-2012 01:11 ]
[ Voor 112% gewijzigd door desalniettemin op 04-08-2012 07:05 ]
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
Laatste paar dagen met de laatste update voor flashspeler geen crashes meer gehad
Ik heb het opgelost door de tijd die programma's krijgen voordat W7 ze automatisch afsluit terug te brengen naar 5sec ofzo. Nu sluit ie af in 12sec
Enige nadeel is als je vergeet om Word/Excel/ander werk op te slaan.
Edit: Oke laat ik het zo brengen om onderstaande nutteloze reacties te vermijden.
Heeft iemand anders ook dit soort ervaring met firefox of zijn er oplossingen bekend?
Ik heb diverse keren een herinstallatie van firefox gedaan en cache geleegd etc. Na een hersinstallatie werkt het voor enkele pagina''s en vervolgens kan ik firefox niet meer starten. Doe ik iets fout?
[ Voor 36% gewijzigd door FreestyleFrl op 12-08-2012 10:05 ]
[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 12-08-2012 10:12 ]
Firefox (en Chrome) hebben niet een gebruikerstekort a la Opera, dus ik zal nergens mee zitten.
Omdat ik het gewoon eens wilde proberen eerlijk gezegd. Ik heb inmiddels wat add-ons uitgeschakeld en firefox lijkt nu niet te crashen.desalniettemin schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 10:11:
@freestyleFrl: Wat ik net zei. Sinds de laatste update van de flashspeler, is het niet meer gecrasht. Buiten het flashprobleem, heb ik nooit crashes met Fx. Misschien moet je eens Fx compleet wissen en met een schoon profiel beginnenMaar als IE je bevalt waarom zou je dan Fx gebruiken?
Maar 1 ding krijg ik niet meer terug hoe het was.
Als je een SRT bestand download, staat die altijd al geselecteerd op openen met.
Maar die wil ik altijd opslaan en ik weet dat je bij opties en toepassing de standaard kan aanpassen van bijvoorbeeld een .rar download type.
Maar ik zie niet de SRT filetypes er tussen staan.
Hoe krijg ik die dat die gewoon standaard dus opslaat?
Denk dat dat komt omdat er geen programma is die SRT standaard kan openen. SRT komen toch altijd in een .rar? Dan moet je voor .rar altijd selecteren Opslaan, wat weer zal resulteren in je de keuze te bieden...Joostje123 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:39:
Firefox gebruik het al tijden en nu dus ook weer op mijn nieuwe laptop.
Maar 1 ding krijg ik niet meer terug hoe het was.
Als je een SRT bestand download, staat die altijd al geselecteerd op openen met.
Maar die wil ik altijd opslaan en ik weet dat je bij opties en toepassing de standaard kan aanpassen van bijvoorbeeld een .rar download type.
Maar ik zie niet de SRT filetypes er tussen staan.
Hoe krijg ik die dat die gewoon standaard dus opslaat?
www.youtube.com/DerOllie
JaSjah schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:33:
Kwam Fx 15 nou met een pdf -reader?
zouden we, of sorry, zouden de meeste browsers overgaan naar Html 5?
ik heb 2 computer thuis, en op 1 van deze computers moest ik FF verwijderen, omdat ie bleef crashen met die flash player. ik ga het zo meteen weer installeren, en hopelijk heb ik dat probleem niet meer.
maar hopelijk stapt FF over naar html 5.
desalniettemin schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:49:
[...]
JaAl weer een nieuwe update van flashspeler
http://download.macromedi.../install_flash_player.exe
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik verdenk de Catalyst 12.8 drivers + CAP 2.7 van het veroorzaken van de stabiliteitsproblemen. Update van Flash deed namelijk niets en terugzetten naar Catalyst 12.6 leek echter wel goed te gaan. Toch weer Catalyst 12.8 geïnstalleerd, want deze driver draait BF3 namelijk wat soepeler op mijn PC.
Meten = Weten = Denken = Doen
Nu zie ik de pdf reader nergens, had Foxit uninstalld om te testen wat die deed, nou hij kon niks meer aanvangen met een pdf ( www.lavuelta.com/12/imgrecorrido/cartel.pdf ).
Het gaat nog niet goed met embedded pdf files maar daar zijn ze mee bezig. In Fx 17 zit een fix. Zie voor meer info bug #738967.
wel, die twee heb ik ook geïnstalleerd!!! dus ik vermoed dat die crashes met FF met die drivers te maken heeft. Gelukkig..anyway..thanks voor jouw post..Touwkop schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:13:
Sinds vorige week crasht Firefox (14.01) ook continu bij mij. Na 5 stabiele jaren noodgedwongen overgestapt naar Chrome.
Ik verdenk de Catalyst 12.8 drivers + CAP 2.7 van het veroorzaken van de stabiliteitsproblemen. Update van Flash deed namelijk niets en terugzetten naar Catalyst 12.6 leek echter wel goed te gaan. Toch weer Catalyst 12.8 geïnstalleerd, want deze driver draait BF3 namelijk wat soepeler op mijn PC.
Naast crashes bij het downloaden moet ik zeggen dat FireFox hier nu al een lange tijd stabiel draait i.c.m. FireFox 14.0.1 en Cataclyst 12.8,
[ Voor 4% gewijzigd door Junia op 28-08-2012 20:03 ]
Wat hier niet goed gaat is externe pdf's (dus die op de HDD staan), met de browser openen, daar zie ik geen optie op Fx' voorbeeldviewer te selecteren. Wat hier wel ok gaat is pdf's in urls te openen.
Bedankt! Wou ik net vragen :-). Ik gebruik al heel de tijd de Beta versie, en die functie heeft even gewerkt, maar dan plots niet meerppl schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:55:
Kennelijk hebben ze het in de laatste beta uitgeschakeld. Ik moest in about:config de optie pdfjs.disabled op false zetten (default waarde is true). Daarna kon ik in de opties onder Applications voor portable document format (pdf) selecteren dat hij 'm altijd in Firefox moet previewen. Ik had dat aan het begin van de beta al aan gezet maar dat is dus kennelijk ergens overruled.
Het gaat nog niet goed met embedded pdf files maar daar zijn ze mee bezig. In Fx 17 zit een fix. Zie voor meer info bug #738967.
Ik zit nu nog in het Beta-kanaal. Wanneer wordt beta naar versie 16 verschoven?
Het gaat om zogenaamde "merge dates".
Nog een toevoeging: kwam net tegen dat ze op donderdag een nieuwe beta build verwachten: https://wiki.mozilla.org/Platform/2012-08-28
[ Voor 36% gewijzigd door ppl op 29-08-2012 01:17 ]
Bedankt voor de info. Maar ik had hem gisterennacht op de FTP server zien staanppl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:06:
Die verschuiving is per direct. Alle channels schuiven direct op maar dat geldt alleen voor de code. De builds die wij via de autoupdater en de website kunnen downloaden kunnen wat langer op zich laten wachten. Bij Aurora had ik direct een nieuwe versie maar bij beta duurt het meestal een paar dagen. Rustig afwachten dus.
Het gaat om zogenaamde "merge dates".
Nog een toevoeging: kwam net tegen dat ze op donderdag een nieuwe beta build verwachten: https://wiki.mozilla.org/Platform/2012-08-28
Linkje: http://ftp.mozilla.org/pu...16.0b1-candidates/build1/
Dat is niet Fx 16 beta 1 maar een build die mogelijk Fx 16 beta kan worden. Het venijn zit hem in het woordje "candidate" oftewel kandidaat. Om je een voorbeeld te geven: Roemer is nu kandidaat voor het premierschap maar dat betekent niet dat ie al premier is!D!zzy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:04:
[...]
Bedankt voor de info. Maar ik had hem gisterennacht op de FTP server zien staan![]()
Linkje: http://ftp.mozilla.org/pu...16.0b1-candidates/build1/
Zie daarvoor de bug zelf, daar staat een voorbeeldje van. Het is hetzelfde verhaal als met een plaatje of YouTube filmpje toevoegen aan je post waarbij je meteen het plaatje/filmpje ziet alleen is dit dan met een pdf bestand. In Fx 17 zie je de pdf maar bij eerdere versies krijg je de melding dat ie een plugin nodig heeft maar niet kan vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 29-08-2012 20:35 ]
Dit topic is gesloten.
![]()