[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 19:21
Mavamaarten schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:58:
Are you fucking kidding me :+
[afbeelding]

De enige tab die open was was facebook...
misschien moet je dit naar mozilla opsturen. ik ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Mavamaarten schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:58:
Are you fucking kidding me :+
[afbeelding]

De enige tab die open was was facebook...
Nieuw profiel aanmaken...dit profiel gaat waarschijnlijk al een aantal versies mee. Het verschil tussen een nieuw en oud profiel is echt duidelijk te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sinds de vorige bèta verliest Firefox steeds de focus als er een object (flash) geladen wordt! :/

Dat was dezelfde bèta trouwens waarbij die sneltoetsen het niet meer doen als Flash de focus heeft gehad. Bah bah bah! Ik hoop niet dat ze deze koers doorzetten! :(

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 02-07-2012 00:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:00:
Sinds de vorige bèta verliest Firefox steeds de focus als er een object (flash) geladen wordt! :/

Dat was dezelfde bèta trouwens waarbij die sneltoetsen het niet meer doen als Flash de focus heeft gehad. Bah bah bah! Ik hoop niet dat ze deze koers doorzetten! :(
Hier hetzelfde met ff 13.01. Heel vervelend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kan natuurlijk ook nog aan flash liggen, maar toch...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
Binnenkort misschien Chrome gebruikers terug naar Firefox?

http://lifehacker.com/592...ns-are-getting-google-ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als er maar niemand op het idee komt om dit ook bij Firefox te gaan doen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Asa vertrouw ik daar niet 100% mee, dat belang.. :| Wikipedia: Asa Dotzler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 12:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Drama :O Blij dat ik een gelukkige FF gebruiker ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-10 18:07
Toch grappig dat er continue mensen zijn die klagen over het immense geheugengebruik. Als je nou eens al die rotzooiplugins eruit zou gooien wordt het al een stuk minder.

Hier met ~15 tabs open, FireBug, Ghostery gewoon rond de 300-500mb usage (altijd, niet toevallig nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik heb zojuist een addon (Youtubemp3Podcaster) gedownload om mp3tjes mee te downloaden. Werkt prachtig! Klikken, downloaden en luisteren. Precies wat ik wil. Nu zie ik dat als je in de downloadlijst kijk een bestand bijvoorbeeld 12 MB is. Kijk ik in de map waar ik de mp3 heb geplaatst is deze ineens maar 4 of 6 MB ofzo.
Moet ik dit vertrouwen?
Ik vind het erg vreemd namelijk.

Naast deze vraag loop ik al een tijdje met vastlopers (ook voor deze add-on) ik heb al van alles geprobeerd en gezocht maar kom er niet uit. heb add-on's en plug-ins uitgeschakeld, geüpdate, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, FF geüpdate maar het mag allemaal niet baten. Hij blijft vast lopen. Ik heb inmiddels ook alle drivers een update gegeven maar dit geeft binnen FF geen verbetering. Ik heb ook al geprobeerd om alles terug te zetten naar standaard instellingen maar ook dat werkt niet.
Ik ben ten einde raad! Heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van FF en wil niet overstappen ook al komt die stap per keer dat het vastloopt een stuk dichter bij.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

FF gebruikt 225 MB trouwens
Bij het laden van een Youtube film komt mijn CPU tot 20/25 procent. (i7 @2.00gHz, HT aan)

[ Voor 4% gewijzigd door stevens20 op 05-07-2012 02:15 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sowieso zijn mp3'tjes vanaf Youtube slecht kwaliteit... de vraag is of je dat wilt, in ieder geval: als je er muziek mee download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Dat klopt maar ik luister vrijwel altijd radio en als ik een mooi nummer hoor wil ik die kunnen downloaden ,, voor die ene keer dat ik dat dan ook echt luister op mijn laptop of iPod met oortjes van 5,- maakt die kwaliteit niet bijzonder veel uit. Ik ben met name benieuwd waar die overige mb's blijven

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
stevens20 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:44:
Ik ben met name benieuwd waar die overige mb's blijven
Misschien is het filmpje 12MB groot en hercodeert het programma het bestand dan naar een mp3'tje waardoor de beelddata wegvalt en de mp3 uiteindelijk kleiner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Tabbladen worden pas later geladen. (Vista 32bits).
Het kan aan mijn vele Add-ons liggen
maar na het opstarten van Firefox 13 laden de overige tabbladen pas ik er op klik. (Kost even tijd..)
Vroeger werden -bij opstart- alle tabbladen min of meer tegelijk geladen. (Koste ook even tijd..).
Firefox start hierdoor waarschijnlijk wel wat sneller op.
Komt dit bekend voor ??
Ik heb er nog niemand over gehoord.. (?)

Add-on praatjes...

Overigens hoef ik niet op de tabbladen te "klikken" want ik gebruik
"TabFocus" en dan hoef je alleen maar even de muis op de tab te houden.
(switch tabs on mouse-over). Moet je erg aan wennen, gaat snel per ongeluk..)
Dat is boven, maar als ik de muis even tegen de linkerrand van het scherm plaats dan komen
(van boven tot beneden) de 20.000 bookmarks (sinds 1998) te voorschijn en ik hoef alleen maar
bovenin een trefwoord in te typen "tweak" oid en ik zie alles wat tweak bevat in naam of url.
Ook kan je dan direct door naar de (sub-) map waar de bookmark zich bevindt.
Dat linker "venster"(?) kan je overigens zo breed maken als je wil, zodat je ook hele lange
bookmarks kan lezen.. (Probeer allemaal maar niet met IE)..
Maar je kan er evt. ook geschiedenis, downloads, add-ons, pagina-info in bekijken, etc..
Muis weer even tegen de linker rand en weg is alles weer. Met de Add-ons
"All-in-one-sidebar" , "Go parent folder" en "Show parent folder".
Misschien weet er nog iemand iets voor "muis tegen de rechterkant van het scherm." :-)
Nou ik toch bezig ben: muis tegen de onderkant toont de Windows-taakbalk
die mensen soms continu onder in beeld hebben staan. Ugh.. Maar da's geen Firefox onderwerp...
Maar omdat ik daarom in Firefox geen klokje kan zien gebruik ik "Auto timer"
alleen maar voor het tonen van een onopvallend klokje in de dunne balk
onderin Firefox die ze "Add-on balk" noemen. (of was het "status bar"?)
De tabbladen zijn overigens allemaal genummerd (mbv "NumExt") want...
ik heb er soms tussen de 100 en de 200 open staan...
En -rechts-bovenin- wordt ook nog eens het totaal aantal tabbladen (nu "112")
aangegeven mbv TabCounter.
Als ik het niet vertrouw maak ik met 2 klikken een favoriet-map van alle 112...
Maar daar is oa ook "Session Manager" weer handig voor.
Voor mij ook belangrijk is "Scrolbar Anywhere" waarmee je kan scrollen alsof je
een "onzichtbaar pdf-handje" hebt, dus zonder schuifbalk.
Werkt ook in Firefox 13 nog steeds, voor mij perfect, maar niet volmaakt en vraagt wat gewenning.
Een vrij nieuwe Add-on die enkele snelheidstrucjes van Chrome heeft afgekeken is
Speed DNS. Ingewikkeld verhaal maar het zou wat snelheidswinst opleveren.

En nog veel meer...
De rest volgende keer...
Maar waarom laden de tabbladen niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
...omdat gewoon netjes in de changelog staat dat ze de default setting daarvoor hebben omgedraaid?

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 06-07-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Peter Triac: Ga naar opties, tab algemeen en vink uit Tabbladen pas laden na selecteren en voila al je tabs laden weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Bedankt, zal even kijken, was ik eigenlijk nog niet aan toegekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik had dat zelf aangevinkt, lekker sneller opstarten en ik heb meestal maar 1 tab nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Room42 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:00:

Krijg nou wat, ik vond het al vreemd dat Firefox soms de focus verliest, nu weet ik dat ik niet de enige ben.
FF13.0.1 hier. En dat sneltoetsen van Firefox niet meer werken is hier volgensmij altijd al geweest icm flash.

En nu ik hier toch in het topic ben, in Windows 7 wordt per app een aparte volume control aangemaakt. Voor flash blijkbaar ook, naast Firefox. Nu heb ik die van flash meestal laag staan maar als flash niet actief is en de volume control daarvoor verdwijnt en later weer verschijnt, dan staat die weer op 100%. Dat is erg irritant. Zijn er meer die daar last van hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 09-07-2012 18:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Raven schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:32:
[...]

Krijg nou wat, ik vond het al vreemd dat Firefox soms de focus verliest, nu weet ik dat ik niet de enige ben.
FF13.0.1 hier. En dat sneltoetsen van Firefox niet meer werken is hier volgensmij altijd al geweest icm flash.
Dat klopt! Maar normaal kon je naast het flashobject klikken en deden ze het weer. Dat werkt nu niet meer, nu moet ik helemaal buiten Firefox klikken! :-(

edit:
Het is echt een bug, want zoeken in het zoekveld van Youtube werkt ook niet meer dan! Pff, nou dan wordt het hopelijk snel gefixt en is het niet een nieuwe 'feature'.
En nu ik hier toch in het topic ben, in Windows 7 wordt per app een aparte volume control aangemaakt. Voor flash blijkbaar ook, naast Firefox. Nu heb ik die van flash meestal laag staan maar als flash niet actief is en de volume control daarvoor verdwijnt en later weer verschijnt, dan staat die weer op 100%. Dat is erg irritant. Zijn er meer die daar last van hebben?
Lijkt me meer een issue van Windows. Houdt ie het normaal wel vast bij een specifiek programma?. Maar ik gebruik die controls nooit. Enkel de master control.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 09-07-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 21:56
Room42 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:54:
[...]
Dat klopt! Maar normaal kon je naast het flashobject klikken en deden ze het weer. Dat werkt nu niet meer, nu moet ik helemaal buiten Firefox klikken! :-(

edit:
Het is echt een bug, want zoeken in het zoekveld van Youtube werkt ook niet meer dan! Pff, nou dan wordt het hopelijk snel gefixt en is het niet een nieuwe 'feature'.
[...]
Oh, en ik maar denken dat het aan het yousabletubefix script lag... Mega irritant.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Maar goed dat ik een adblocker heb, of werkt dat dan niet? Maar ach, beetje slimme programmeur maakt daar wel weer een extensie voor :P

Maar reclame of niet, ik peins er niet over om terug te gaan naar Firefox. De browser is er in de laatste paar jaar niet bepaald op vooruit gegaan kwa snelheid en nu zijn er ook geregeld problemen met Flash in FF.

[ Voor 20% gewijzigd door Sahri op 10-07-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Room42 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:54:
[...]

edit:

[...]
Lijkt me meer een issue van Windows. Houdt ie het normaal wel vast bij een specifiek programma?. Maar ik gebruik die controls nooit. Enkel de master control.
Heb dat net even met 3 verschillende mediaplayers geprobeerd, daar blijft, na het afsluiten en opnieuw opstarten van de mediaplayers, de volume setting staan op waar ik 'm ingesteld heb. Lijkt dus alleen met Flash te gebeuren.

edit: Ah kijk, ik ben niet de enige: http://forums.adobe.com/thread/1030027

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-07-2012 10:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 10:09
Ik ben al sinds 1.0 een groot fan en actief gebruiker van Firefox op alle platforms. Ik zweer erbij. Maar sinds kort begin ik me voor het eerst echt serieus te ergeren. Ik heb op mijn Mac Pro nu 13.0.1 staan (laatste stable release iirc) en die bevriest elke 10 a 15 seconde voor een dikke seconde. CPU gebruik schiet dan heel even naar 100%+ en de browser reageert niet. Super vervelend natuurlijk als je net een videootje kijkt of precies iets aan het typen ben (zoals nu). Ik heb alle add-ons al uit gezet maar hij hangt nog steeds. Het moet dus aan de browser zelf liggen. Ik had dit probleem niet voor versie 13... Ik heb er zelf al op los gegoogled maar ik kan volgens mij niemand vinden met specifiek dit probleem. In ieder geval niet heel recent met versie 13. Dat vind ik echt heel raar eigenlijk. Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Mijn mac is trouwens een dual 2.66Ghz dual core xeon met 10GB RAM en OS X 10.7.4.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
BezurK schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:57:
Ik ben al sinds 1.0 een groot fan en actief gebruiker van Firefox op alle platforms. Ik zweer erbij. Maar sinds kort begin ik me voor het eerst echt serieus te ergeren. Ik heb op mijn Mac Pro nu 13.0.1 staan (laatste stable release iirc) en die bevriest elke 10 a 15 seconde voor een dikke seconde. CPU gebruik schiet dan heel even naar 100%+ en de browser reageert niet. Super vervelend natuurlijk als je net een videootje kijkt of precies iets aan het typen ben (zoals nu). Ik heb alle add-ons al uit gezet maar hij hangt nog steeds. Het moet dus aan de browser zelf liggen. Ik had dit probleem niet voor versie 13... Ik heb er zelf al op los gegoogled maar ik kan volgens mij niemand vinden met specifiek dit probleem. In ieder geval niet heel recent met versie 13. Dat vind ik echt heel raar eigenlijk. Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Mijn mac is trouwens een dual 2.66Ghz dual core xeon met 10GB RAM en OS X 10.7.4.
Ik herken je probleem onder Windows. Ik heb een keer een schoon profiel gemaakt en daarbij eigenlijk 90% van mijn add-ons opnieuw geïnstalleerd, maar ik ben wel van het horten en stoten af! Je bookmarks kun je gewoon exporteren/importeren, dan wel via Firefox Sync overzetten.
Het kost even wat moeite, maar het loont wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
een vraagje: het is toch de bedoeling dat FF oude plugins van Java en Adobe Flash Player blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:48

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

BezurK schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:57:
Heb hier ook een 2x 2.66 GHz dual-core Xeon met 10.6.8 maar herken het probleem niet.

Draai dus nog wel Snow Leopard, dus misschien een probleem in combinatie met Lion? Weet je zeker dat het niet aan 1 van je add-ons (of plugins) ligt?

Het gaat sinds de laatste paar versies (voor mij) wel vooruit maar Firefox is onder OSX nog steeds een grootverbruiker. Je kunt wel merken dat de javascript engine efficiënter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Room42 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Ik herken je probleem onder Windows. Ik heb een keer een schoon profiel gemaakt en daarbij eigenlijk 90% van mijn add-ons opnieuw geïnstalleerd, maar ik ben wel van het horten en stoten af! Je bookmarks kun je gewoon exporteren/importeren, dan wel via Firefox Sync overzetten.
Het kost even wat moeite, maar het loont wel.
Dit heb ik een tijdje geleden ook gedaan, Scheelt een hoop!

Dat was met firefox 11 op Ubuntu met een profiel wat al vanaf Fx 1.5 op windows XP meeverhuisde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Weer een updateje geinstalleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Gisteren ja :D Via automatische update :) Zo ging het vorige week ook. Maar zaterdag heb ik het handmatig gedaan via Over Firefox ;)

[ Voor 52% gewijzigd door desalniettemin op 13-07-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Inmiddels ook een Flash-update beschikbaar voor Firefox/Opera & IE:

Flash Player 11.3.300.265
Fixed Issues:
Upload button not working on photoshop.com (3223953)
Audio is garbled in Win XP on certain sound cards (3223249)
Audio not heard while playing videos in Flash Player on Win 7 and Vista on certain sound cards (3223256)
Video not playing for DisneyConnection (3223286)
Various general stability issues

Known Issues:
Audio distortion issues when streaming Flash content(3212648)

Today, Flash Player 11.3.300.265 for Windows and Macintosh was released to address critical audio and stability issues.
For full details on the 11.3 release, please see our release notes.

If you continue to have problems, please see these tech notes for suggestions and instructions for reporting issues to us: Report a Flash Player Crash

For Firefox users crashing with today's update who are willing to assist us in determining the cause of the crashes, it'll be helpful if you can download and install the Firefox 15 "Aurora" release and submit all crash reports when they occur. Crash logs created and submitted with Firefox 15 will allow us to gather critical details that are missing from the current crash reports that are being generated with Firefox 13 and 14 and earlier versions.

For users encountering crashes with the AdobeUpdateService.exe, please see this post for additional details.

Please be aware that we are still in the process of rolling out this release. It can take up to 24 hours for all files to propagate globally. If you discover files that are missing or incorrect, please clear your browser cache and try again. If the problem persists, please create a new topic on the Flash Player forums or email ccampbel@adobe.com with details.
Ik draai met FF15 Aurora en ben niet echt problemen tegengekomen met Flash, werkt prima bij mij dus.
Wel ga ik verder met FF15 Beta straks, ik ben het dagelijks updaten en de ééndag's-bugjes een beetje zat.

[ Voor 93% gewijzigd door bitshape op 13-07-2012 16:46 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
desal en inquis>> jullie hebben het vast niet over de 13-lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nee, ik heb Fx 14 beta 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

desalniettemin schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:54:
Gisteren ja :D Via automatische update :) Zo ging het vorige week ook. Maar zaterdag heb ik het handmatig gedaan via Over Firefox ;)
Ik deed het ook handmatig, keek voor de grap eens bij 'over' en meteen gezien dat er een update was. Dan maar toepassen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net weer een toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb h'm (schijnbaar) al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zelfde als vorige week. Een automatische op do en een handmatige op za. Vreemd is dat het nog steeds beta 12 is :? Vreemde daaraan is dat beta niet bij 1, maar bij 6 begon 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 14-07-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:47
Ik ben na religieus Firefox gebruik vandaag eens Chrome gaan proberen. Wat een verschil, zelfde add-ons die ik gebruik beschikbaar en vele malen sneller. Pagina's zijn er vrijwel direct in plaats van wachten op een site.

Sinds de update-frenzy werd telkens FF steeds een beetje slechter. Nu met die Flash-ellende was ik er helemaal klaar mee. Er was op mijn netbook helemaal niet meer mee te werken. Ik heb er ook geen zin meer in om met allerlei versies te tweaken voor iets wat eigenlijk gewoon vanaf dag één moet werken en vroeger wel gewoon gewerkt heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Senor Sjon schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:44:
Sinds de update-frenzy werd telkens FF steeds een beetje slechter.
Bij mij (en voor vele anderen) is FF juist steeds merkbaar wat sneller geworden de laatste tijd. Ik had sinds het begin van Flash 10 een paar maanden lang last van crashes die plugin, maar dat is al sinds lange tijd gelukkig helemaal weg. 100% stabiel gelukkig (niet één crash meer gehad). Ik tweak al sinds een paar jaar vrijwel niets meer aan FF (alleen soms aan de add-ons), iig niets voor performance of stabiliteit.

Chrome zou ik nooit naar over kunnen gaan aangezien mijn favoriete add-ons niet voor Chrome bestaan, minder goed werken of functies missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-07-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Had verleden keer geschreven dat je op Youtube.com Adblock moest uitschakelen, je kan nog beter Ghostery uitschakelen, als je Ghostery uit geschakeld heb gaat alles veel sneller, ook het downloaden, nog beter ook Adblocker uitschakelen maar dan krijg je die verveelde reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
brommer1 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:49:
Had verleden keer geschreven dat je op Youtube.com Adblock moest uitschakelen, je kan nog beter Ghostery uitschakelen, als je Ghostery uit geschakeld heb gaat alles veel sneller, ook het downloaden, nog beter ook Adblocker uitschakelen maar dan krijg je die verveelde reclames.
Waarom? Ik heb Firefox 14, Ghostery én AddBlock Plus en heb nergens last van. Je kan prima Ghostery en AdBlock gebruiken op Youtube :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik merk ook dat Fx steeds wat sneller wordt. Fx 14 is iig snel genoeg. Voor mij tenminste :) Ik lees ook regelmatig dat Chrome vaak crasht. En het is allang niet meer de minimale browser die het in het begin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Cubic X schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:29:
[...]

Waarom? Ik heb Firefox 14, Ghostery én AddBlock Plus en heb nergens last van. Je kan prima Ghostery en AdBlock gebruiken op Youtube :) .
Ligt aan je Antivirus Progamma en Firewall en hoe strak je Ghostery afstelt, ik heb alles op max. in gesteld en welke Filterabonnementen voor Addblock toe voegt.

En het loopt ook soepel als je niet op hd kijk, ik kijk alleen maar HD cabineritten uit Japan(zeer mooi-daardoen ze niet zo moeilijk).

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 16-07-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
brommer1 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:17:
[...]

ik kijk alleen maar HD cabineritten uit Japan(zeer mooi-daardoen ze niet zo moeilijk).
Wat moet ik me dáár bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:56:
[...]

Wat moet ik me dáár bij voorstellen?
Als je films bekijkt in HD met snelle beelden, bv cabineritten, autorace(Nascar) krijg je gelijk haperingen en freeze met Addblocker/Ghostery aan, maar niet alls je een HD video bekijkt waar een AV of Firewall wordt getest en alleen geklest wordt, en als je 480 insteld heb je ook veel minder haperingen en freeze.

Maar het beste gaat het onder IE, die heeft geen Ghostery en Addblocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Moest Fx 14 vandaag niet uitkomen??!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:39:
Moest Fx 14 vandaag niet uitkomen??!!!!
Hoe laat denk je dat het in de USA is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
True, maar op deze site is 14 al weg, dus zou je vermoeden dat die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok tx, helaas nog geen changelog gezien, ennuh.... 0.1? Is er ooit een 14.0 geweest...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:06:
Ok tx, helaas nog geen changelog gezien, ennuh.... 0.1? Is er ooit een 14.0 geweest...?
Haha jij bent ook een opgewonden standje, hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee hoor, gewoon een Fire-holic (nou niet helemaal want beta's doe ik niet aan). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Er is een update, maar hij download het niet :? Als ik check met FileHippo, dan krijg ik iedere keer de melding dat er een nieuwe update is. Ik gebruik die niet, want dan installeert het de engelse versie en die wil ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 16:13
Is dit hem niet dan? Hmm niet als ik de index.html van die map moet geloven.

[ Voor 24% gewijzigd door Sypher op 17-07-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-10 15:17

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

...en 14.0.1 geïnstalleerd via het update kanaal. No problem.

De navigatie knoppen zien er wel anders uit, weer wat frisser...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Doet het nog steeds niet. Ook niet via toekomstigge uitvoeringen. Is nog steeds 14 beta 12 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
desalniettemin schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:46:
Doet het nog steeds niet. Ook niet via toekomstigge uitvoeringen. Is nog steeds 14 beta 12 :?
Als je op het beta-kanaal geabonneerd bent, krijg je 14.0.1 ook niet afaik.
Als het goed is krijg je dan vandaag of morgen 15 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Cybpraetorian schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:38:
...en 14.0.1 geïnstalleerd via het update kanaal. No problem.

De navigatie knoppen zien er wel anders uit, weer wat frisser...
:? Ik heb net ook geupdate naar 14.0.1 maar zie geen enkel verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waarom staat er dan update toepassen? Als ik er op klik dan herstart het, maar klik ik op over Fx, dan staat er wéér update toepassen :?

@Aham: hij bedoelt waarschijnlijk de Windows 8 look ;)
Zo nu heb ik eindelijk de goede:

http://www.mozilla.org/nl/firefox/fx/

Vrijdag zal Fx 15 beta wel verschijnen, verwacht ik :)

[ Voor 45% gewijzigd door desalniettemin op 17-07-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Laatst online: 07:06
Waarom slagen ze 14.0 over en is het meteen versie 14.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Is net zo vreemd als Fx 14 beta. Die begon bij 6 ipv 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:08:
[...]

:? Ik heb net ook geupdate naar 14.0.1 maar zie geen enkel verschil.
zie deze link: https://wiki.mozilla.org/...cking#Firefox_14:_Desktop
Ik zie alleen maar drie items, maar ik vermoed dat er nog meer is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/14.0.1/releasenotes/

Niet echt meteen zichtbare veranderingen. Behalve voor Mac OS X Lion ivm de fullscreen mode, en het feit dat de URL in de 'awesomebar' wordt aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 20:34
Ik heb net ook de update toegepast en merk ook dat de layout iets lichtblauwer van kleur is geworden en de randen om de knoppen zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja en de favicon is weg, althans is nu een neutraal aardbolletje...of was dit al? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:58
Sjah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:42:
ja en de favicon is weg, althans is nu een neutraal aardbolletje...of was dit al? :)
Dat is nieuw idd. Zodat site's niet met een favicon kunnen doen alsof de verbinding beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi, dus het slotje is terug... ik bedoel bij mijn bank stond er dacht ik favicon eerst, slotje was alleen te zien als je het cert. bekeek. Nu staat het er gewoon, in de url-balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
D!zzy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:29:
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/14.0.1/releasenotes/

Niet echt meteen zichtbare veranderingen. Behalve voor Mac OS X Lion ivm de fullscreen mode, en het feit dat de URL in de 'awesomebar' wordt aangevuld.
wat betreft beveiliging, wel een 'lange' lijst: https://www.mozilla.org/s...nerabilities/firefox.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D!zzy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:29:
Behalve voor Mac OS X Lion ivm de fullscreen mode, en het feit dat de URL in de 'awesomebar' wordt aangevuld.
Yup, ze hebben nog een lijstje te gaan wat OS X Lion features betreft (scrollbars die automatisch verdwijnen/tevoorschijn komen, bouncing, enz.) maar we kunnen er in ieder geval weer eentje van de lijst strepen. Fullscreen mode werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Kleine tip voor mensen die hun muis schoonmaken en op de knoppen klikken terwijl de cursor over het Firefox venster staat: als FF er opeens anders uitziet kan het zijn dat je op de rechter muisknop hebt geklikt en "Tabs on Top" aan of uitgezet hebt. :P

Duurde even voordat ik doorhad wat er nou veranderd was. :D

[ Voor 80% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-07-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb tabs on top al vanaf versie 4 :P

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 18-07-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb tabs on the side. Gebruik je de loze ruimte tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Maar dat vind ik niet mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
desalniettemin schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:41:
Ik heb tabs on top al vanaf versie 4 :P
Ik vind het prettiger om de tabs onder de adresbalk te hebben want ik heb meer interactie met de tabs dan met de adresbalk. Het oogt ook rustiger want de achtergrond van de tabs is dan lichter. Met tabs on top komt de donkere achtergrond van het venster (donkerblauw bij mij) tussen de tabs (wat imo rommelig staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb nu ook onderliggende tabs gedaan ,maar ben wat in "oorlog " met snel vinden tabs omdat de favorites-bar er ook nog is, en er tegen aan zit. Mooier oogt het wel vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 18-07-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:27

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Kunnen ze die navigatieknoppen niet eens met rust laten? Vierkante knoppen, ronde knoppen, platte knoppen. Wel een back-knop, geen back-knop en dan toch weer wel. Refresh links, rechts, in de adresbalk. Plugin iconen onder en dan weer boven.
Make up your mind!

...en ga de full-screen tabbar zwevend maken, zoals aangekondigd in versie 3, irritante geresize.[/rant] :P

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je kunt die knoppen ook de andere kant opschuiven via aanpassen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Zo. net handmatig de volgende update geïnstalleerd. Zit nu op FF15 (betá)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waardeloos Fx 15 beta :( Al mijn tabs pleite. Kan geen nieuwe tab openen. Ook niet uit geschiedenis via dubbelklikken of rechts klikken openene in nieuw tabblad. Dus meteen verwijderd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:36:
Waardeloos Fx 15 beta :( Al mijn tabs pleite. Kan geen nieuwe tab openen. Ook niet uit geschiedenis via dubbelklikken of rechts klikken openene in nieuw tabblad. Dus meteen verwijderd ;w
Klinkt redelijk gefrustreerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Valt mee hoor ;) Begrijp er alleen geen ene reet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:45

HaTe

haat niet

Bij mij waren ook problemen met de tabs, maar na het uitzetten van TabUtilities was dit opgelost.. DIe addon werd toch al tijden niet meer geupdated. Tabs kon ik gelukkig terughalen met Session Manager :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ligt het aan mij of lijkt de rendering van tekst anders bij FF 15beta :?

Lijkt waziger bijna IE stijl. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
HaTe schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:45:
Bij mij waren ook problemen met de tabs, maar na het uitzetten van TabUtilities was dit opgelost.. DIe addon werd toch al tijden niet meer geupdated. Tabs kon ik gelukkig terughalen met Session Manager :)
Jammer, want die vind ik juist wel handig. Kan je de tabbreedte mee verkleinen, zodat je die vervelende scrollbalk niet meer krijgt. Vroeger kon je dat aanpassen in about:config, maar dat kan nu helaas niet meer. Welke lutser ooit bedacht heeft om die optie er uit te halen |:(

Ik ga Fx 15 beta nog eens proberen, maar dan zonder TabUtilities :) Hetzelde geldt trouwens voor TabMixPlus las ik net :)

Hoera oOo Nu laadt het alle tabs weer 8) Bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 20-07-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Help!!!! schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:22:
Ligt het aan mij of lijkt de rendering van tekst anders bij FF 15beta :?

Lijkt waziger bijna IE stijl. :X
Heeee dat moeten we niet hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik zie anders geen verschil. Heeft nu ook een ingebouwde pdfreader 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb ook geen last van wazige tekst... Na het updaten ook geen last van tabbladen issues, maar dat was al opgelost bij Desalniettemin lees ik ;)

@Desal: verkleinen van de tabbladen kan ook prima met Stratiform :) Geen problemen tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:45

HaTe

haat niet

Met TabMixPlus kan je tabs ook verkleinen :)

Ik gebruikte Tab Utilities alleen omdat je hiermee de apptabs kon sluiten zonder dat ze weg gingen, maar hier is volgens mij ook wel weer een losse addon voor. Voor de rest van de opties van TU is TMP een goede vervanger.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
TMP heeft hetzelfde probleem als TabUtilities en Super Tab Mode, dus heb je ook niets aan. Ik ga Stratiform even bekijken :) Is niet wat ik zoek ;)

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 21-07-2012 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Niet wat je zoekt? Heb ik je dan verkeerd begrepen? Tabbladbreedte is daarmee prima aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@The Inquisitor: Hoe doe je dat dan?

Hij is niet blij met Fx 14: http://www.dedoimedo.com/computers/firefox-14.html

[ Voor 100% gewijzigd door desalniettemin op 21-07-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

FF logo > Stratiform > Settings. En dan onder Tab bar. Kan niet missen :)

Hier een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Website is overbelast, want laadt niet. Kijk later wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zie het... als het morgenochtend niet is verholpen upload ik het wel elders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien compleet off topic maar wilde alleen even melden dat Firefox de beste browser is die ik ooit gebruikt heb.
Firefox + twee extensies: Adblock Plus en Default zoom level. Die twee extensies en ik heb mijn perfecte browser.
Ok, dat was het.

Mzzl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
The Inquisitor schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:38:
Ik zie het... als het morgenochtend niet is verholpen upload ik het wel elders :)
Nu laadde het wel, maar als je ze verkleint dan zijn ze altijd die grootte en dat vind ik niet mooi. Ze moeten automatisch verkleinen als je meer tabs opent ;) En ik kwam er net achter dat de scrollbalk ook dan verschijnt, dus helaas :)

Net gelezen dat er binnenkort een oplossing komt voor het TabUtilities probleem. Even afwachten dus 8)

[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 22-07-2012 10:36 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.