Ik vind de strategie qua release van AreaNet zeker beter dan die van Blizz, vraag is of je het wel eerlijk vindt dat je 3 dagen headstart krijgt als je pre-purchased. Dit omdat je dan toch wel veel voordeel krijgt (iets met grondstoffen en levels)Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:36:
[...]
Heb werkelijk geen flauw idee of die in de top 5 is gekomen bij Amazon, heb ook geen idee hoeveel er zijn gemaakt en hoeveel er van Guild Wars 2 zijn gemaakt.
Mijn punt was voornamelijk: de aanpak van ArenaNet is velen malen beter dan die van Blizzard, als het gaat om het launchen van een groot spel. En dat het nog weleens vies zou tegen kunnen vallen hoeveel meer kopietjes er van Diablo 3 waren gekocht voor de launch, vergeleken met Guild Wars 2.
Want het is je doel om na een week lvl 80 te zijn ?Gropah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
Ik vind de strategie qua release van AreaNet zeker beter dan die van Blizz, vraag is of je het wel eerlijk vindt dat je 3 dagen headstart krijgt als je pre-purchased. Dit omdat je dan toch wel veel voordeel krijgt (iets met grondstoffen en levels)
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
Doel niet, maar het zal wel gaan gebeuren denk ikyzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Want het is je doel om na een week lvl 80 te zijn ?
Ja, na een week zijn mn vakantieuren opyzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Verwijderd
Wat maakt het uit, na twee weken is het voordeel van de levels al lang weg en de gebruikte grondstoffen worden door de server weer aangevuld.Gropah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
Ik vind de strategie qua release van AreaNet zeker beter dan die van Blizz, vraag is of je het wel eerlijk vindt dat je 3 dagen headstart krijgt als je pre-purchased. Dit omdat je dan toch wel veel voordeel krijgt (iets met grondstoffen en levels)
Ik heb met 3 dagen voorsprong over twee weken of eerder al een achterstand op iemand die rushed en dinsdag pas begint.
Verwijderd
De vraag is meer waar gaat die voorsprong je echt helpen? Je bent iets eerder level 80 dus je hebt het even iets beter in WvW totdat de rest meekomt en.. je hebt sneller leuke gear omdat je iets eerder bent begonnen met craften/geld verzamelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 14:44 ]
Nee, maar als je eerder begint ben je hoger level als de andere beginnen. Dit brengt als voordeel met zich mee dat je makkelijker bij grondstoffen komt, waardoor je veel kunt verkopen en dus ook invloed kunt uitoefenen. Natuurlijk verschilt het per economie, maar bij WoW is het zo dat als je binnen een dag hoogste level bent en daar de grondstoffen van gaat harvesten je de markt zodanig kunt beinvloeden dat je kneiterrijk wordt. Dit omdat skillers al die mats nodig hebben, maar ze nog niet kunnen halen (immers nog geen max lvl).yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Verwijderd
Maar het duurt echt niet lang voordat de rest ook max level is omdat de leveling curve na level 30 ofzo gewoon plat is.
Verwijderd
Grondstoffen kun je niet farmen bij GW2, elke speler heeft recht op een grondstofnode welke van verloop van tijd weer beschikbaar wordt.
Verwijderd
Ik ga niet meteen mijn skills levelen, wat ik tegenkom verzamel ik en ik ga dan later op mijn gemak daarmee beginnen. Nu vliegt iedereen tegelijk op de grondstoffen af en ik heb weinig zin in al die drukte. Het is niet dat crafting je een flink voordeel oplevert.
Dit is waar, maar punt blijft wel dat je een stuk eerder bij hogere grondstoffen kan dan andere die net beginnen, vooral als het skillers zijn/worden. Daarom kun je een hogere prijsvragen en ookal is het maar een week of 2 je kunt er flink op binnen lopen, denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:45:
Grondstoffen kun je niet farmen bij GW2, elke speler heeft recht op een grondstofnode welke van verloop van tijd weer beschikbaar wordt.
Valt mee, vaak is het armor dat je kan craften iets beter dan de spullen van de vendors. Bovendien zijn discoveries ook best veel xp waard.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:46:
Ik ga niet meteen mijn skills levelen, wat ik tegenkom verzamel ik en ik ga dan later op mijn gemak daarmee beginnen. Nu vliegt iedereen tegelijk op de grondstoffen af en ik heb weinig zin in al die drukte. Het is niet dat crafting je een flink voordeel oplevert.
Denk dat ik voor huntsman ga
Woodcutting heb ik dan zeker alleen nodig?
Woodcutting? What?yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:48:
Denk dat ik voor huntsman ga
Gewoon sickle, axe, pickaxe kopen en alles gatheren wat je kan vinden!
Dat klopt maar als je bijvoorbeeld na 5 dagen al in lvl80-gebieden kunt gatheren en die materialen auctioned, kun je er goed "rijk" mee worden denk ik. Puur door te verkopen aan lower-level-players die hun crafting willen trainen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:45:
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Je vergeet dat het echte craften pas begint zodra je de insignia's etc gaat maken met behulp van de crafting drops. Deze krijg je van mobs. Als je snel naar level 80 rusht kan je waarschijnlijk alleen de materials verkopen die je kan gatheren, en niet die je van de mobs vind omdat niemand die nog gebruikt.SnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:49:
[...]
Dat klopt maar als je bijvoorbeeld na 5 dagen al in lvl80-gebieden kunt gatheren en die materialen auctioned, kun je er goed "rijk" mee worden denk ik. Puur door te verkopen aan lower-level-players die hun crafting willen trainen.
Wat.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:46:
Grondstoffen zijn persoonlijk, net zoals drops. Jij bent de enige die ze ziet.
Iedereen kon een prepurchase doen. Het is je eigen keus of je dat wel of niet doet. Dus echt een voordeel zou ik het niet noemen, want als iemand er problemen mee zou hebben, had ie maar gewoon de prepurchase versie moeten kopen.Gropah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:41:
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door Xylon op 24-08-2012 14:52 ]
Precies mijn gedachte. Er zijn meerdere malen manieren langs gekomen om alsnog een headstart te krijgen (Ebay, heb ik persoonlijk nog gelinkt) en dat voor maar $2,- op het moment (ik denk dat je die nog steeds kunt kopen overigens), dus er is totaal geen excuus om geen headstart te hebben, als je dat echt belangrijk vind.Xylon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:51:
Iedereen kon een prepurchase doen. Het is je eigen keus of je dat wel of niet doet. Dus echt een voordeel zou ik het niet noemen, want als iemand er problemen mee zou hebben, had ie maar gewoon de prepurchase versie moeten kopen.
Wat een gezeur over dat iemand 3 dagen eerder kan beginnen... Iemand die 8u per dag kan spelen tov iemand die maar 2u per dag kan spelen is dan ook een oneerlijk voordeel? Dacht het niet.
Dit is gewoon Arenanets manier van spreiding van startende spelers. Niets mis mee.
Dit is gewoon Arenanets manier van spreiding van startende spelers. Niets mis mee.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dat is maar 1 dag headstart toch? Loop je alsnog 3 dagen achter op degene die hebben voorgekocht. Maar inderdaad het is een keuze. Betekend echter niet dat ik benieuwd ben hoe het uitpakt.Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:56:
[...]
Precies mijn gedachte. Er zijn meerdere malen manieren langs gekomen om alsnog een headstart te krijgen (Ebay, heb ik persoonlijk nog gelinkt) en dat voor maar $2,- op het moment (ik denk dat je die nog steeds kunt kopen overigens), dus er is totaal geen excuus om geen headstart te hebben, als je dat echt belangrijk vind.
Nope, 3 dagen als het goed is. Hier zijn er nog meer dan 10 beschikbaar. Ik weet niet 100% zeker of je de headstart ermee krijgt, in de beschrijving van de advertentie wel, dus als het niet werkt kan je gewoon je geld terug eisen.Gropah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:57:
[...]
Dat is maar 1 dag headstart toch? Loop je alsnog 3 dagen achter op degene die hebben voorgekocht. Maar inderdaad het is een keuze. Betekend echter niet dat ik benieuwd ben hoe het uitpakt.
Ik en drie vrienden hebben daar allemaal een key gekocht, en wij alle vier konden aan de stress test meedoen, wat officieel alleen beschikbaar is voor pre-purchasers.
Verwijderd
Nog beter dan. Al heb ik wel in een filmpje meerdere spelers bij een vein gezien.Xylon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:51:
[...]
Wat.
Grondstoffen zijn persoonlijk, net zoals drops. Jij bent de enige die ze ziet.
Verwijderd
Prepurchase start morgen al. 3 dagen headstart dus.Gropah schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:57:
[...]
Dat is maar 1 dag headstart toch? Loop je alsnog 3 dagen achter op degene die hebben voorgekocht. Maar inderdaad het is een keuze. Betekend echter niet dat ik benieuwd ben hoe het uitpakt.
Preorder heeft een 1 dag headstart.
Als je het gewoon koopt dan kan dat pas vanaf 28 aug. Of iig, dan kan je dr pas in.
En tja, ik denk zelf dat de 3 dagen headstart niet heel veel verschil maakt. Dit vooral omdat het initial money making window vrij breed is. Vergeet niet dat de overgrote meerderheid van de spelers veel langer over levelen doet dan de hardcore minority. Dus zelfs al start je 3 dagen later, je kan nog steeds snel lvl 80 bereiken en dan high end mats verkopen aan de overgrote meerderheid.
Ze zitten ook voor zover ik weet bijna altijd op dezelfde plekken. Maar zie het als phasing, voor degene die hem omhakt/opraapt/plukt verdwijnt hij, voor de anderen blijft het gewoon staan.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Nog beter dan. Al heb ik wel in een filmpje meerdere spelers bij een vein gezien.
Verwijderd
Klopt inderdaad. De wereld spawned op vaste plaatsen voor iedereen dezelfde boom. Alleen als jij hem omhakt dan is ie alleen omgehakt voor jou. Dus je vrienden/random mensen kunnen gewoon dezelfde boom omhakken en er mats van krijgen.Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:02:
[...]
Ze zitten ook voor zover ik weet bijna altijd op dezelfde plekken. Maar zie het als phasing, voor degene die hem omhakt/opraapt/plukt verdwijnt hij, voor de anderen blijft het gewoon staan.
Dus het is niet zo dat iedereen een andere node op een andere plek heeft. Meer dat iedereen dezelfde boom kan omhakken. Net zoals bijvoorbeeld in GW1 de dungeonchests werken. Die openen ook per speler.
Hier btw nog een fix voor mensen die problemen hebben met GW2 en meer dan 2 cores hebben met 4 threads of meer (dus alleen voor HyperThreaded CPU's).
*klik*
Ik kan niet garanderen dat het werkt en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van dit. Ik heb ook geen idee wat voor effect dit heeft op de rest van je pc
*klik*
Ik kan niet garanderen dat het werkt en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van dit. Ik heb ook geen idee wat voor effect dit heeft op de rest van je pc
[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 24-08-2012 15:15 ]
Nog een kleine aanvulling, de dag erna kan een boom wel op een andere plek staan (Voor iedereen).Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:04:
[...]
Klopt inderdaad. De wereld spawned op vaste plaatsen voor iedereen dezelfde boom. Alleen als jij hem omhakt dan is ie alleen omgehakt voor jou. Dus je vrienden/random mensen kunnen gewoon dezelfde boom omhakken en er mats van krijgen.
Dus het is niet zo dat iedereen een andere node op een andere plek heeft. Meer dat iedereen dezelfde boom kan omhakken. Net zoals bijvoorbeeld in GW1 de dungeonchests werken. Die openen ook per speler.
Verwijderd
Vraagje: heb vannacht de client geprobeerd te downloaden en nu heb ik hem op 3 files na. Er staat: 99% downloading en 3 files remaining, maar hij download niet verder. Hoe krijg ik dit opgelost? Kan ik het inlogscherm met de download even afsluiten en opnieuw opstarten of is er iets anders wat ik kan doen zonder dat ik dadelijk met een corrupted client zit en alles weer opnieuw moet downloaden?
Jullie hulp is welkom.
Jullie hulp is welkom.
Afsluiten en opnieuw starten is hier nooit een probleem geweest, ik heb dit ook wel eens gehad. Hij ging hier altijd gewoon verder waar hij gebleven was.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:14:
Vraagje: heb vannacht de client geprobeerd te downloaden en nu heb ik hem op 3 files na. Er staat: 99% downloading en 3 files remaining, maar hij download niet verder. Hoe krijg ik dit opgelost? Kan ik het inlogscherm met de download even afsluiten en opnieuw opstarten of is er iets anders wat ik kan doen zonder dat ik dadelijk met een corrupted client zit en alles weer opnieuw moet downloaden?
Jullie hulp is welkom.
Mensen die na 1 week lvl 80 zijn verzieken de game voor zich zelf.
Je zal zien dat ze gaan zeuren over niet voldoende end game.
Anyway, het volgende.
YouTube: Faffing About In Ebonhawke
Leuk filmpje van Woodenpopatoes over Ebonhawke.
Echter rijst bij mij de vraag, what if als je daar komt als Charr. Wordt je dan geslacht ? Wordt je bespugt ? Of zijn ze nps's blind en reukloos geworden en hebben ze niet door dat er een Charr op hun terrein is ?
Anyway, het volgende.
Echter rijst bij mij de vraag, what if als je daar komt als Charr. Wordt je dan geslacht ? Wordt je bespugt ? Of zijn ze nps's blind en reukloos geworden en hebben ze niet door dat er een Charr op hun terrein is ?
Niet dat ik zelf van plan ben om snoeihard te gaan powerlevelen (al zal ik waarschijnlijk wel sneller gaan dan de gemiddelde persoon), maar het lijkt mij dat de meesten die zo snel mogelijk naar 80 gaan, óf in een hardcore PvE guild zitten, of gewoon zo snel mogelijk naar max stats levelen voor WvWvW. Het lijkt me stug dat er mensen over endgame gaan zeuren, maarja... ik geef vaak de mensheid teveel krediet.Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:18:
Vertelt Wooden Potatoes dat niet? De helft van zijn filmpjes gaat over lore. Als er nou iemand is die dat zou moeten kunnen beantwoorden is hij het welLasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:18:
Anyway, het volgende.
Mensen die na 1 week lvl80 zijn halen op hun eigen manier voldoening uit een spel en moeten het lekker zelf weten. Mijn idee van leuke tijdsbesteding is het niet, al doe ik er maanden over, ik wil gewoon alles zien in mijn eigen tempo.Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:18:
Nee dat verteld ie niet. Vandaar dat ik de vraag ook in de comments heb geplaatst.
Ben benieuwd :-)
Ben benieuwd :-)
Verwijderd
Hij kwam er zelf als asura dus hij heeft het nog niet geprobeerd met een charr. Het zou wel leuk zijn als er iets gebeurd, maar ik zou er mijn geld niet op inzetten.RoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:23:
[...]
Vertelt Wooden Potatoes dat niet? De helft van zijn filmpjes gaat over lore. Als er nou iemand is die dat zou moeten kunnen beantwoorden is hij het welIk zal het vanavond even bekijken.
Me nether, maar juist dat zou wel een krom iets zijn, toch?
Dit vind ik echt heel erg kortzichtig. Misschien wilt die persoon gewoon snel aan WvW deel gaan nemen? Misschien wil hij gewoon zo snel mogelijk lvl 80 zijn om een monopolie te krijgen op materials die je daar kunt farmen? Et cetera.Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:18:
Kom nu niet aan zetten met de redden 'maar dan kun je niet van het spel genieten als je overal zo snel doorheen gaat!'. Want je kunt maar één karakter maken he.
Tja, het is of dat, of niet met je vrienden kunnen questen. Doe mij het eerste maar.Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:26:
Me nether, maar juist dat zou wel een krom iets zijn, toch?
Ik het gevoel dat er erg veel dingen zijn die uit GW1 komen. Wist ik eigenlijk wel
Maar snap je het verhaal wel als je GW1 niet hebt gespeeld?
Verwijderd
Mijn enige reden om snel te levellen zou zijn om als een van de eersten Orr te kunnen ontdekken. Dat gebied lijkt me erg leuk, maar zal een stuk minder leuk zijn als iedereen al lang en breed weet wat er gaat gebeuren. (en er misschien alleen nog maar komt om te farmen ofzo)SnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
Mensen die na 1 week lvl80 zijn halen op hun eigen manier voldoening uit een spel en moeten het lekker zelf weten. Mijn idee van leuke tijdsbesteding is het niet, al doe ik er maanden over, ik wil gewoon alles zien in mijn eigen tempo.
Maar ik ga niet snel levellen, de rest van de wereld is interessant genoeg om het rustig aan te willen doen... en levellen gaat sowieso al snel!
Ja hoor gewoon de filmpjes (ingame) kijken en de personal story volgen en je zult je ogen uitkijken en het echt wel kunnen volgen.shalaka schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:28:
Ik het gevoel dat er erg veel dingen zijn die uit GW1 komen. Wist ik eigenlijk wel
Als je als eerste in Orr bent kun je er toch niks doen aangezien het allemaal DE's zijn en deze zullen niet bepaald zo makkelijk zijn dat je ze alleen kan doen.
Steam: Grim
Verwijderd
Thanks! Gelukt!Sneezydevil schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:16:
[...]
Afsluiten en opnieuw starten is hier nooit een probleem geweest, ik heb dit ook wel eens gehad. Hij ging hier altijd gewoon verder waar hij gebleven was.
Nog even 2 vraagjes..
Weet iemand (de wiki.guildwars2.com is nu offline), waar ik kan vinden wat de uitkomst is en wat wat beïnvloed bij het kiezen van al opties tijdens het aanmaken van je character?
en weet iemand wat de maximale lengte is van de naam van een Guild (staat vast wel op die wiki maar die is offline)?
Weet iemand (de wiki.guildwars2.com is nu offline), waar ik kan vinden wat de uitkomst is en wat wat beïnvloed bij het kiezen van al opties tijdens het aanmaken van je character?
en weet iemand wat de maximale lengte is van de naam van een Guild (staat vast wel op die wiki maar die is offline)?
Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.Xylon schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Dit vind ik echt heel erg kortzichtig. Misschien wilt die persoon gewoon snel aan WvW deel gaan nemen? Misschien wil hij gewoon zo snel mogelijk lvl 80 zijn om een monopolie te krijgen op materials die je daar kunt farmen? Et cetera.
Kom nu niet aan zetten met de redden 'maar dan kun je niet van het spel genieten als je overal zo snel doorheen gaat!'. Want je kunt maar één karakter maken he.
Ik blijf bij mijn mening.
WvsW kun je vanaf lvl 1 doen, en van daar uit levelen.
Denk dat je meer tactisch groeit in WvsW als je vanuit lvl 1 levelt tot 80 in WvsW dan 80 worden in PVE om daarna aan de slag te gaan met WvsW.
Maar nogmaals, mijn mening.
Wat je zal gaan zien is dat mensen binnen no-time 80 zijn, geen moeite doen om de oudere pve gebieden te clearen ( ondanks de level-scaling ) En beginnen te miepen dat er niet veel te doen is. Arenanet heeft sowieso sommige gebieden nog niet vrij gegeven, en niet alle content zal vanaf start beschikbaar zijn.
En er zullen ook genoeg mensen zijn die je niet negatiefs zal horen zeggen bij het bereiken van lvl 80.
Maar let maar op. Binnen nu en een maand zijn de negatievo's met bosjes tegelijk te spotten wanneer ze 2 weken niks aan het doen zijn in Tyria omdat ze max level zijn en zichzelf geen ander doel toe kunnen kennen.
De vragen die je beantwoord bij het maken van je character leggen de fundering voor je personal story maar voor zover ik heb kunnen nagaan zitten er geen voor- of nadelen aan de keuzesPhysicalMagic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:
Nog even 2 vraagjes..
31PhysicalMagic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:
Kan enkel op de eerste antwoorden aangezien je zelf al hebt ondervonden dat wiki redelijk wat onderhoud heeft de laatste dagen.PhysicalMagic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:
Nog even 2 vraagjes..
Aangezien je maar tot lvl20 kon spelen in BWE's/stresstest etc. is dit nog niet volledig bekend, dit zal in de komende maand(en) wel allemaal duidelijk worden.
Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.
Ik blijf bij mijn mening.
WvsW kun je vanaf lvl 1 doen, en van daar uit levelen.
Denk dat je meer tactisch groeit in WvsW als je vanuit lvl 1 levelt tot 80 in WvsW dan 80 worden in PVE om daarna aan de slag te gaan met WvsW.

You be trying to tell me I has to do no PVE?
Verwijderd
De definitieve serial zit in de doos onder Rytlock neem ik aan? M.a.w. je hebt niks anders gekregen dan de doos? BTW: vette CE, die van mij krijg ik als het goed is snel genoeg.SinergyX schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:03:
En toen kreeg ik een SMS, even langs de winkel en wat hebben we dan?
[afbeelding]
Dit is veruit het mooiste beeldje wat ik tot heden heb gezien bij een CE.
Hoewel ik nog geen beta weekend gespeeld heb en het dus niet zeker weet, is dit wel wat ze beweren ja.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:36:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Cronax op 24-08-2012 15:38 ]
Als dat serieus is: Hij heeft gelijk.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:36:
[...]
[afbeelding]
Als dat niet serieus is: nothing to see here, move along.
Dat ze dan beginnen met elk gebied op 100%, en ALLE achievements te halen.Lasteraar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Wat je zal gaan zien is dat mensen binnen no-time 80 zijn, geen moeite doen om de oudere pve gebieden te clearen ( ondanks de level-scaling ) En beginnen te miepen dat er niet veel te doen is. Arenanet heeft sowieso sommige gebieden nog niet vrij gegeven, en niet alle content zal vanaf start beschikbaar zijn.
En er zullen ook genoeg mensen zijn die je niet negatiefs zal horen zeggen bij het bereiken van lvl 80.
Maar let maar op. Binnen nu en een maand zijn de negatievo's met bosjes tegelijk te spotten wanneer ze 2 weken niks aan het doen zijn in Tyria omdat ze max level zijn en zichzelf geen ander doel toe kunnen kennen.
Kom dan nog eens terug dat er niks te doen is. (Niet op jou persoonlijk
Idd. Je kunt levelen door PvE, door PvP, door craften...
Dus dan wordt er een PVE ranger en warrior en een PVP rangerSeditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Als dat serieus is: Hij heeft gelijk.
Als dat niet serieus is: nothing to see here, move along.
Die WvWvWvWvWvMars is te vet
[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 24-08-2012 15:39 ]
Daar ging het helemaal niet om?SnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Idd. Je kunt levelen door PvE, door PvP, door craften...
Edit:
Dat is nog een poosje levelen dan ;-)yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Dus dan wordt er een PVE ranger en warrior en een PVP ranger
Die WvWvWvWvWvMars is te vetToen ik rift speelde kun je ook levellen via pvp maar dat was echt hopeloos
[ Voor 44% gewijzigd door Seditiar op 24-08-2012 15:40 ]
Afgelopen stress test nog even door het human begingebied gelopen met de muziek van de client aan, en wat een heerlijk sprookjesachtig gevoel geeft dat toch.. Ik kreeg toch weer een beetje hetzelfde gevoel als toen ik 7 jaar geleden Guild Wars 1 voor het eerst opstartte en door Ascalon liep.Sneezydevil schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:30:
[...]
Ja hoor gewoon de filmpjes (ingame) kijken en de personal story volgen en je zult je ogen uitkijken en het echt wel kunnen volgen.
Nu weet ik ook weer meteen waarom WoW me nooit zo heeft kunnen boeien als Guild Wars (no offence, heb naast GW ook nog een tijdje WoW met plezier gespeeld, maar lang niet zo van genoten als GW1).
Even een uurtje weg: 3 pagina's verder......
Wel toch? Ik kreeg de indruk (maar zijn vraag was wat wazig geformuleerd dus ik kan er naast zitten) dat hij niet wist dat je kunt levelen in PvP en dus geen PvE hoeft te doen.
Je kan , if u choose so, te starten in PVP , en daar tot lvl 80 te blijven. Je hoeft de WvsW zone niet eens uit te komen. It's all up to u. Er zullen in WvsW ook events te vinden zijn, quests te doen, opdrachten uit te voeren en uiteraard XP behalen door het killen van tegenstanders en het innemen van dorpen, kastelen, goederentransporten , ect.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:36:
[...]
[afbeelding]
Genoeg te doen dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Lasteraar op 24-08-2012 15:41 ]
Vanaf morgen moet er maar eens een nieuwe thread komenDraakje5 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:40:
Even een uurtje weg: 3 pagina's verder......
Hier hetzelfde, krijg elke keer weer kriebels bij het horen van deze soundtrack:PhysicalMagic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:39:
[...]
Afgelopen stress test nog even door het human begingebied gelopen met de muziek van de client aan, en wat een heerlijk sprookjesachtig gevoel geeft dat toch.. Ik kreeg toch weer een beetje hetzelfde gevoel als toen ik 7 jaar geleden Guild Wars 1 voor het eerst opstartte en door Ascalon liep.
Nu weet ik ook weer meteen waarom WoW me nooit zo heeft kunnen boeien als Guild Wars (no offence, heb naast GW ook nog een tijdje WoW met plezier gespeeld, maar lang niet zo van genoten als GW1).
YouTube: Guild Wars Soundtrack- Temple of Tolerance
Nog niet, maar het zou wel kunnen. Zie de Twitter en Facebook van GW2.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:
Any info of vandaag nog een ST komt? En hoe laat?
Zullen ze , als het komt, een uur ofzo van te voren via social media aankondigen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:
maar ik denk het niet, vanochtend was er ook geen voor het oosten.
Hij zei alleen dat je tactisch inzicht van WvWvW veel beter ontwikkelt als je daar vanaf level 1 begint, dan als je vanaf 80 pas met WvWvW begintSnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:40:
[...]
Wel toch? Ik kreeg de indruk (maar zijn vraag was wat wazig geformuleerd dus ik kan er naast zitten) dat hij niet wist dat je kunt levelen in PvP en dus geen PvE hoeft te doen.
https://twitter.com/John_J_Ryan/status/238749112047132672Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:
Noob pls
Als:
hetzelfde betekent als:
dan ben ik inderdaad slechter in het lezen van vragen dan ik dachtdat je tactisch inzicht van WvWvW veel beter ontwikkelt als je daar vanaf level 1 begint, dan als je vanaf 80 pas met WvWvW begint
Niet persseee, PvP is gewoon strak
en zal her en der wel eens naar de PVE springen voor evt wat mobLEWLT 
Hoe dan ook je story line beginnen op lvl 80
mhuhhahahhahaha
Wou dat er een PvP story line was
Hoe dan ook je story line beginnen op lvl 80
Mischien welSnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:46:
dan ben ik inderdaad slechter in het lezen van vragen dan ik dacht
Lasteraar zei:
YzX reageerde met:WvsW kun je vanaf lvl 1 doen, en van daar uit levelen.
Waarop jij reageerde met:You be trying to tell me I has to do no PVE?
Edit: Het ging helemaal niet over dat PvE of PvP beter qua levelen was of dat dat persé moest, hij zei alleen dat het beter voor je kennis van WvWvW is, als je daar vanaf level 1 (of in ieder geval laag level) in springt. In plaats van vanaf level 80.Idd. Je kunt levelen door PvE, door PvP, door craften...
[ Voor 15% gewijzigd door Seditiar op 24-08-2012 15:50 ]
Je wordt gedownleveled (wss geen woord mgoed) naar de max level in dat gebied, dus overpowered door je PvE content heen gaan gaat niet gebeurenyzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:47:
Niet persseee, PvP is gewoon straken zal her en der wel eens naar de PVE springen voor evt wat mobLEWLT
Hoe dan ook je story line beginnen op lvl 80mhuhhahahhahaha
Jah maar je wapen gaat nog altijd harder slaan dan een lvl 1 nooblet wapenPhoenix_the_II schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:49:
[...]
Je wordt gedownleveled (wss geen woord mgoed) naar de max level in dat gebied, dus overpowered door je PvE content heen gaan gaat niet gebeuren
Of gaat je dps ook naar beneden naar een laag minimum?
Weet niet hoe het precies zit, maar ik denk dat je equipment ook terugschaalt
Ahja ik dacht dat zijn vraag vooral reactie was op de eerste regel van Lasteraar:Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:48:
[...]
Mischien welJe haalt namelijk twee dingen door elkaar.
En zijn reactie dus iets als "Huh, dus je HOEFT geen PvE te doen?"WvsW kun je vanaf lvl 1 doen, en van daar uit levelen.
Zo zie je maar weer, als een topic snel gaat krijg je soms kortsluiting
[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-08-2012 15:53 ]
In BWE3 nadat ik Brisban Wildlands 'uit' had was ik queensdale gaan doen. Je steamrolled toch wel de mobs tot lvl10 ofzo. Vanaf daar werd het terug wat moeilijker.
PS: Was toen zelf lvl 24-25 ele
PS: Was toen zelf lvl 24-25 ele
Verwijderd
Je stats en daarbij ook je weapon stats gaan omlaag naar een lvl die hoort bij die zone (zeg maar het max van die zone). Dit geldt ook voor je personal story. Je bent nog wel steeds sterker dan een lvl 1 noob want je hebt meer skills, meer ervaring en meer traits dus je voelt je wel sterker. Het blijft echter wel nog steeds uitdagend.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:50:
[...]
Jah maar je wapen gaat nog altijd harder slaan dan een lvl 1 nooblet wapen![]()
En kwa experience, je kan inderdaad exp en dus levels krijgen door:
- pve content te doen, inclusief exploration
- pvp / wvwvw te doen
- te craften
Ach zo, dat ging nog over het snel naar level 80 levelen ;-) Dat iemand zei dat als reden dat iemand wilt powerlevelen om zo snel mogelijk in WvWvW te kunnen, dus zei hij dat je dat ook vanaf level 1 kan doen.SnoeiKoei schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Ahja ik dacht dat zijn vraag vooral reactie was op de eerste regel van Lasteraar:
[...]
En zijn reactie dus iets als "Huh, dus je HOEFT geen PvE te doen?"
Zo zie je maar weer, als een topic snel gaat krijg je soms kortsluiting
Edit: Dat is zeker waar, moet er bijna continu naar kijken wil je het bij kunnen houden, haha.
[ Voor 21% gewijzigd door Seditiar op 24-08-2012 15:54 ]
Is de damage van je wapen niet een range? Ondergrens op lvl1, bovengrens op lvl 80. Downscalen tot 1 lvl boven het level van het gebied heeft anders geen zin.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:50:
[...]
Jah maar je wapen gaat nog altijd harder slaan dan een lvl 1 nooblet wapen![]()
Correct, dat was inderdaad mijn puntEdit: Het ging helemaal niet over dat PvE of PvP beter qua levelen was of dat dat persé moest, hij zei alleen dat het beter voor je kennis van WvWvW is, als je daar vanaf level 1 (of in ieder geval laag level) in springt. In plaats van vanaf level 80.
Later kwam de opmerking of het mogelijk was vanaf lvl 1 te levelen in WvsW , wat dus inderdaad ook mogelijk is.
Het is trouwens mogelijk om enkel met crafting level 80 te halen. Elke crafting discipline geeft namelijk voor 10 levels exp en er zijn er acht.
No ideaRoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:54:
[...]
Is de damage van je wapen niet een range? Ondergrens op lvl1, bovengrens op lvl 80. Downscalen tot 1 lvl boven het level van het gebied heeft anders geen zin.
eigenlijk
Nu gaat het niet meer leuk zijn als lvl 80 in een laag pvp gebied rondt te lopen
[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 24-08-2012 15:57 ]
WvW kan je pas vanaf level 2 doen.
Level 1 start je namelijk in de tutorial area, deze MOET je doorheen gaan om in WvW te kunnen komen. Aan het eind van deze area ben je level 2, aangezien de quest precies genoeg exp geeft om level 2 te worden.
Daarna kan je direct naar WvW door op 'B' te drukken en te teleporten naar WvW. Hier kan je kiezen om mee te doen aan de PvP gevechten, dungeons te exploren, Dynamic Events te doen(PvE events zoals escorteren van NPC's of het helpen met doden van mobs). Gisteren was ik bijvoorbeeld in een area waar Ogre's last hadden van een soort plaag. Als je hen ging helpen en de event slaagde, ging deze Ogre's je helpen in PvP. Dit is een van de PvE events die je in WvW hebt.
Eigenlijk moet je het dus meer zien als PvEvP(Player versus Enviorment versus Player). Daarnaast krijg je natuurlijk exp van het exploren van de PoI's en Vista's, en kan je gatheren.
In praktijk is het dus niet mogelijk om vanaf level 1 tot 80 te levelen met behulp van PvP, maar pas vanaf level 2.
Level 1 start je namelijk in de tutorial area, deze MOET je doorheen gaan om in WvW te kunnen komen. Aan het eind van deze area ben je level 2, aangezien de quest precies genoeg exp geeft om level 2 te worden.
Daarna kan je direct naar WvW door op 'B' te drukken en te teleporten naar WvW. Hier kan je kiezen om mee te doen aan de PvP gevechten, dungeons te exploren, Dynamic Events te doen(PvE events zoals escorteren van NPC's of het helpen met doden van mobs). Gisteren was ik bijvoorbeeld in een area waar Ogre's last hadden van een soort plaag. Als je hen ging helpen en de event slaagde, ging deze Ogre's je helpen in PvP. Dit is een van de PvE events die je in WvW hebt.
Eigenlijk moet je het dus meer zien als PvEvP(Player versus Enviorment versus Player). Daarnaast krijg je natuurlijk exp van het exploren van de PoI's en Vista's, en kan je gatheren.
In praktijk is het dus niet mogelijk om vanaf level 1 tot 80 te levelen met behulp van PvP, maar pas vanaf level 2.
Verwijderd
alle gear wordt mee gedownscaled (armor, armor stats, weapons, weapon stats,...) die vastgesteld staan aan een max per level.
Daarvoor zal dus inderdaad wel een maximum per level ingesteld zijn.
Ik weet zeker dat er een ondergrens en een bovengrens staat bij een wapen. En die kunnen ze mooi hiervoor gebruikenVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:57:
[...]
alle gear wordt mee gedownscaled (armor, armor stats, weapons, weapon stats,...) die vastgesteld staan aan een max per level.
Correct me if I'm wrong maar voor zover ik het gelezen heb hebben de meeste gear slots in PvP weinig effect op je dmg, vooral je amulet heeft dan stats...of heb ik verouderde info zitten lezen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:57:
[...]
Verwijderd
dat is wat ik bedoeldeRoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:00:
[...]
Ik weet zeker dat er een ondergrens en een bovengrens staat bij een wapen. En die kunnen ze mooi hiervoor gebruiken
als op lvl 80 een wapen bv 100-140 heeft, wordt je als je in een low lvl zone bent dit automatisch teruggescaled naargelang je level naar bv 10-14
Hoe zit het met equipment in WvW, wordt die ook geupscaled? In de stresstest had ik gewoon mijn pve gear aan en leek alleen mijn level naar 80 te zijn gegaan.
Over zo snel mogelijk lvl 80 te worden... Kom op met je eerste char. wil je vaak toch wel wat sneller de lvl cap hitten dan met een alt. Ik denk dat met mijn eerst char, wel sneller voor lvl 80 ga en dan met een alt lekker relaxed de omgeving exploren en kijken wat er in de andere area's te doen/zien valt
Dat heb ik ook vaak ja, character op WoW ook altijd zo snel mogelijk stampen, en met een alt daarna nog eens goed alles op je in laten werken. Diablo 3 ook, eerst naar level 60, daarna met een alt een lore run doen.Jveer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:04:
Over zo snel mogelijk lvl 80 te worden... Kom op met je eerste char. wil je vaak toch wel wat sneller de lvl cap hitten dan met een alt. Ik denk dat met mijn eerst char, wel sneller voor lvl 80 ga en dan met een alt lekker relaxed de omgeving exploren en kijken wat er in de andere area's te doen/zien valt
Ik doe het juist meestal andersom.. Bij de eerste wil ik er lekker van genieten, en de 2e wil ik gewoon max level worden om in dungeons enzo mijn rol te kunnen vervullen (voor bijv de guild) met die alt.Jveer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:04:
Verwijderd
In de meeste MMO's heb ik dat juist andersom. Bij eerste char is alles nog nieuw... bij de rest wil ik gewoon zo snel mogelijk naar max level.Jveer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:04:
Kom op met je eerste char. wil je vaak toch wel wat sneller de lvl cap hitten dan met een alt.
Heb het idee dat dat voor GW2 minder zal spelen omdat levellen al leuk is ipv dat het aanvoelt als een grind.
Verwijderd
Ik ben veel te nieuwsgierig om op het levelen van mijn tweede char te wachten om alles te kunnen zien.Jveer schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:04:
Hoop dat het niet zoals bij WoW en Rift gaat zijn dat ik constant spam krijg voor guilds te joinen
meestel liep ik tot ik max level had zonder guild 
het feit is, dat je identiek dezelfde char moet maken om hetzelfde te doen in GW2Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
In de meeste MMO's heb ik dat juist andersom. Bij eerste char is alles nog nieuw... bij de rest wil ik gewoon zo snel mogelijk naar max level.
Heb het idee dat dat voor GW2 minder zal spelen omdat levellen al leuk is ipv dat het aanvoelt als een grind.
[ Voor 60% gewijzigd door yzx op 24-08-2012 16:08 ]
Ik doe het meestal juist omgekeerd, eerste character rustig alles ervaren en dan de tweede keer er gewoon doorheen stampen...maar ik maak ook vooral alts om met een andere class de endgame content te gaan ervaren.Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
[...]
Dat heb ik ook vaak ja, character op WoW ook altijd zo snel mogelijk stampen, en met een alt daarna nog eens goed alles op je in laten werken. Diablo 3 ook, eerst naar level 60, daarna met een alt een lore run doen.
In D3 heb ik met mijn vriendengroep samen gelevelt, gewoon afgesproken om in Normal niets te skippen en alles te doen en vervolgens zijn we NM/Hell doorgescheurt.
Ik zag al op het forum van een aantal andere guilds dat de members de world chat moesten 'spammen' om het uur met recruitment info.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:
Hoop dat het niet zoals bij WoW en Rift gaat zijn dat ik constant spam krijg voor guilds te joinenmeestel liep ik tot ik max level had zonder guild
Bron of it didnt happenDraakje5 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:08:
[...]
Ik zag al op het forum van een aantal andere guilds dat de members de world chat moesten 'spammen' om het uur met recruitment info.
Lijkt me ook nie erg goed voor de reputatie van de guild.yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:09:
[...]
Bron of it didnt happenmja chat spam boeien, whisp spam is irritant
Heb bij WoW vrijwel alleen maar PvP gedaan, in WotLK met 3 verschillende characters en in Cataclysm met 4 verschillende. Ben zelf nogal een altoholic, hehe.Cronax schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Ik doe het meestal juist omgekeerd, eerste character rustig alles ervaren en dan de tweede keer er gewoon doorheen stampen...maar ik maak ook vooral alts om met een andere class de endgame content te gaan ervaren.
In D3 heb ik met mijn vriendengroep samen gelevelt, gewoon afgesproken om in Normal niets te skippen en alles te doen en vervolgens zijn we NM/Hell doorgescheurt.
Toch doe ik vaak gewoon m'n eerste run zo snel mogelijk, al helemaal toen de flying mounts werden geïntroduceerd, dan hoefde ik nog geeneens een tweede character aan te maken om alles te bekijken, want dat deed je onder die belachelijk lange travel times op je mount al.
Bij Diablo 3 deden wij het precies andersom, heb ook met 3 vrienden geleveled, juist afgesproken om alles zo snel mogelijk te skippen, werd op een gegeven moment een wedstrijd wie als eerste de cinematic skipte
Edit:
Als ze zo leden moeten krijgen, hadden ze überhaupt geen goede reputatieDraakje5 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:10:
[...]
Lijkt me ook nie erg goed voor de reputatie van de guild.
[ Voor 10% gewijzigd door Seditiar op 24-08-2012 16:12 ]
Je zou met alleen WvW spelen moeten kunnen levelen tot 80. Dus waarom zou je level worden geupscaled? Dat gebeurt toch alleen in PvP? Of begrijp ik je niet goed? Elkaar niet helemaal goed begrijpen gebeurt hier het afgelopen uur wel vakerDeepSeven schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:03:
Hoe zit het met equipment in WvW, wordt die ook geupscaled? In de stresstest had ik gewoon mijn pve gear aan en leek alleen mijn level naar 80 te zijn gegaan.
Dat krijg je als er zo snel gepost word, dan voelen mensen de druk om ook snel te reageren zodat ze de eerste zijn met het antwoord, maar de kans dat het ook het juiste antwoord was word dan wel kleinerRoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:16:
[...]
Je zou met alleen WvW spelen moeten kunnen levelen tot 80. Dus waarom zou je level worden geupscaled? Dat gebeurt toch alleen in PvP? Of begrijp ik je niet goed? Elkaar niet helemaal goed begrijpen gebeurt hier het afgelopen uur wel vaker
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.