---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Bwehehe, heb er ook 8/50, dat gaat 'm niet worden. Ik heb ook iets van twee jaar niet meer echt gespeeld. Soms nog wel een kijkje genomen, maar daar hield het ver mee op.roeltjow schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:02:
kan je ook al van die HoM punten hebben op chars van een +-2 jaar (of langer, weet het niet meer) geleden?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Het is wel zo, beide characters van mij staan op 30/50mauro101 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:07:
[...]
Volgens mij niet, Ik heb nog wel me title's van treasure hunter etc. Maar als ik 1 (van) mijn chars invoer heb ik niks unlockedTerwijl ik toch echt met mijn vorige chars alle delen heb uitgespeeld.
Toch heb ik maar met een van deze 2 alles vrij proberen te spelen.
Je moet wel IN-Game de altars activeren om je titles te unlocken misschien dat je dat niet gedaan hebt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja kijk en daar heb ik dus een probleemYvilthi schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:15:
[...]
Het is wel zo, beide characters van mij staan op 30/50
Toch heb ik maar met een van deze 2 alles vrij proberen te spelen.
Je moet wel IN-Game de altars activeren om je titles te unlocken misschien dat je dat niet gedaan hebt
Zal kijken of het met een andere char wel lukt, om mijn oude title's toe te voegen.
Bedankt iig!
Aangezien de uitleg die werd gegeven niet helemaal correct is, kom ik hier toch nog even op terug.roeltjow schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:37:
wat is dat GWAMM ofzo waar iedereen het over heeft? iemand een korte uitleg?
GWAMM staat voor ' God Walking Amongst Mere Mortals', een titel die je in GW1 kunt behalen en welke middels de HoM over te zetten is naar GW2. Je krijgt deze titel door in GW1 een totaal van 30 max titels te behalen, tevens zijn er andere titels in deze title-track voor het behalen van 5, 10, 15, 20 en 25 max titels. Deze titel wordt vaak als de ultieme titel gezien, de hoogst haalbare, maar in praktijk zijn er titels die lastiger en zeldzamer zijn.
GWAMM zelf kan niet in je HoM geplaatst worden, en in de calculator is ook niet zichtbaar of je hem wel of niet behaald hebt. Ook in het titel-scherpje van GW2 stond deze niet tussen de HoM-titels (of enige andere categorie), maar er is wel beloofd dat je de titel in GW2 ook zou kunnen dragen. Waarschijnlijk gaat het hier wel alleen om GWAMM, en niet om de andere titels binnen de title-track.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik volg zelf alleen @GuildWars2Sneezzer schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:07:
Even een korte vraag: Welke twitter accounts zijn handig om te volgen voor GW2?
Wel cool trouwens
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
En DaoC hebben het op hun beurt dan weer van Warhammer online gok ik zo aan de release date's te zienCthulhu schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:15:
Dat PvP met siegeweapons en 3 Factions hebben ze duidelijk van DAoC gejat
Wel cool trouwens
Andersom mag ik toch hopen dat je bedoeltYvilthi schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:27:
[...]
En DaoC hebben het op hun beurt dan weer van Warhammer online gok ik zo aan de release date's te zien
vertelde het verkeerd mijn excuses
(dat krijg je als je tijdens werk allerlei dingen aan het doen bent haha
[ Voor 25% gewijzigd door Yvilthi op 27-02-2012 14:35 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niets eerlijk gezegd ., het is fun om te kijken wie nu eigenlijk de blueprints haddenSinergyX schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:35:
En wat is nu de toegevoegde waarde van het melden wie nu wat van wie heeft 'gejat'?
of mag dat niet ?
Nagenoeg niemand weet precies wie wat wanneer heeft bedacht/gemaakt, enkel op basis van de MMO's die bekend zijn bij die persoon. Vergeet niet dat Azie veel meer MMO's had rond die tijd, die nooit hier zijn gekomen, waar vandaag de dag amper meer iets over te vinden is.Yvilthi schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:36:
Niets eerlijk gezegd ., het is fun om te kijken wie nu eigenlijk de blueprints hadden
of mag dat niet ?
http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/post/4785526#4785526Guild Wars 2’s next closed beta test is scheduled for late-March and will provide players with an opportunity to experience its deep RPG game elements, epic World v.. World battles and inviting social gameplay while helping the team load test the servers.
Echter is het nieuws wel al bevestigd door @GuildWars2. Het klopt dus.Negaiido schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:56:
Grappig dat zij dat melden want ik kan dat toch echt nergens vinden bij ANet.
Synthetic Faerie @SyntheticFae · Open
@GuildWars2 Is bit.ly/wX2ajh confirmed thing or rumor?
Guild Wars 2 @GuildWars2 Close
@SyntheticFae confirmed, in the past hour we released that news to the press~AT
[ Voor 33% gewijzigd door Sagaris op 27-02-2012 17:02 ]
Nee hoor, DAoC is uit 2001Yvilthi schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:27:
[...]
En DaoC hebben het op hun beurt dan weer van Warhammer online gok ik zo aan de release date's te zien
Maar dat 3 Factions is wel cool, raar dat andere games dat nooit hebben overgenomen
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
PlanetSide 1 draaide compleet om 3 factions. Ook Ultima Online had op een gegeven moment iets van 3 of 4 Faction gameplay.Cthulhu schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:00:
[...]
Nee hoor, DAoC is uit 2001
Maar dat 3 Factions is wel cool, raar dat andere games dat nooit hebben overgenomen
PlanetSide implementatie:
Bron: Wikipedia: PlanetSidePlanetSide chronicles the efforts of three factions as they fight for territorial control over ten different continents on the planet Auraxis. Players take on the role of individual soldiers fighting for one of the three factions within the game, and can specialize in various fields such as combat vehicle crewman, infantry, invisible infiltrator or a variety of combat support roles such as combat medic or combat engineer. The game is played primarily in a first person perspective, with the option of third-person.
Unlike most shooting games, in which small-scale matches take place in essentially an instanced map, PlanetSide battles can involve hundreds of players in a single fight. PlanetSide battles concern control over territory and strategic points, and can cause repercussions to all three factions. To date, PlanetSide remains one of the few MMOFPS games ever created.
Ultima Online implementatie:
Bron: http://www.uoguide.com/FactionsFactions is a group PvP system that exists only within the Felucca facet. The system consists of 4 Factions, 2 good and 2 evil, struggling for control of Britannia. Control is determined by eight Felucca cities (Britain, Magincia, Minoc, Moonglow, Skara Brae, Trinsic, Vesper and Yew). Cities are captured by stealing the town Sigil, taking it back to your base, holding it for 10 hours to corrupt, and then placing it back in the respective town. The town is secured for 3 days until the sigil can be stolen once again. All factions are aggressive towards each other, meaning each faction member can be attacked freely by members of another faction. This type of warfare only takes place in Felucca, enemy faction players appear neutral in all other facets.
[ Voor 72% gewijzigd door Nefiorim op 27-02-2012 17:36 ]
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Dat de game over 3-5 maanden uitkomt denk ik ook. Waarom? Gewoon voorgevoel, en omdat het met SWTOR ook een maandje of 2 na de beta tests uit kwam. Dit ''voorgevoel'' en de SWTOR vegelijking duikt overal een beetje op ;p Garantie van 0.0% natuurlijk, maar ach, wishfull thinking.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:06:
Ik snap niet hoe het kan dat mensen denken dat de beta meteen een week of twee na aanmelding is? Omdat je je kort na de press-beta kunt inschrijven, betekent het niet dat je kort erna ook mag testen (als je ertussen zit) en dat de game over 3 maanden uitkomt. Als ik me niet vergis hebben ze alleen bevestigd dat het spel dit jaar nog zal uitkomen en volgens mij is dat uiterlijk 31 december...
Gewoon omdat er al een beta is geweest. Verder de harde deadline van 48 uur leek ook een beetje op snelle start. van de volgende beta.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:06:
Ik snap niet hoe het kan dat mensen denken dat de beta meteen een week of twee na aanmelding is? Omdat je je kort na de press-beta kunt inschrijven, betekent het niet dat je kort erna ook mag testen (als je ertussen zit) en dat de game over 3 maanden uitkomt. Als ik me niet vergis hebben ze alleen bevestigd dat het spel dit jaar nog zal uitkomen en volgens mij is dat uiterlijk 31 december...
Press beta is was volgens mij behoorlijk klein dus ik dacht (en hoopte) dat deze beta na 1 of 2 weken na de press beta zou starten voor loadtest, bugs en exploits.
Ik hoop dat ik ingeloot ben voor de beta.
Is er al iets bekent over apps voor telefoons? Ik wist dat ze kamen, maar is al bekent welke platformen en welke mogelijkheden? Preview screens misschien?
Android en iOS zijn al bevestigd bij mijn weten, verder is er nog maar weinig over bekend.LeVortex schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:03:
[...]
Is er al iets bekent over apps voor telefoons? Ik wist dat ze kamen, maar is al bekent welke platformen en welke mogelijkheden? Preview screens misschien?
Een WvsWvsW filmpje. Vanaf 1.20 komt hij een andere speler tegen met een hoge ping. Wat denken jullie, gaat dit een probleem worden tijdens grote WvsW matches?
Er kunnen wel 300 man? tegelijk spelen toch, gaat dit ooit wel lukken met een redelijke ping?
Zoals je ziet op ongeveer 6.30 wordt hij aangevallen door een andere 'guild'? (aion guild? hoezo het was toch een press beta?). Het is echt een complete chaos, en het is helemaal niet meer duidelijk wie wat doet, daarnaast is het hele beeld vol met vuur en andere aanvallen waardoor het een chaos wordt en het er niet meer uitziet.
Denken jullie dat dit problemen gaan worden en zoja hoe zou men dit moeten oplossen?
Gelukkig zijn er ook objecten te veroveren waar je aan een man of vijf genoeg hebt. De drukken plekken zal ik wel mijden.
Verwijderd
Ik weet dat het nog een tijdje gaat duren voordat we allemaal kunnen gaan spelen. Maar we hebben met een aantal personen besloten om alvast een nederlandstalige guild 18+ op te richten Mocht je denken dat iets voor jou is, om alvast gezellig op het forum en teamspeak over guildwars 2 te hebben.
Stuur dan even een berichtje naar mij!
Kort samengevat: je kunt dus de looks van het ene item combineren met de stats van een ander item. Beide items worden samen uiteindelijk 1 item. Restrictie zal ongetwijfeld zijn dat de items van hetzelfde type moeten zijn.Sagaris schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:31:
Eerste beeld van het proces van een Transmutation Stone. Zo simpel!
[video]
Ergens niet zo'n spannend proces en dus alleen relevant als je looks belangrijk vindt. Had het ergens wel spannender gevonden als er iets van willekeur in zat en de som meer kon opleveren dan de combinatie van de delen. Dus bijvoorbeeld combineren met een kans op maximale stats van beide items.
Voorbeeld
1) Helm met 6 defense en +6 power
2) Helm met 8 defense en +3 power
Kans op minimaal een helm met 6 defense en +3 power en maximaal een helm met 8 defense en 6 power.
[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 27-02-2012 22:17 ]
Denk dat je er naast gaat zitten.Brutal1ty schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:36:
[...]
Dat de game over 3-5 maanden uitkomt denk ik ook. Waarom? Gewoon voorgevoel, en omdat het met SWTOR ook een maandje of 2 na de beta tests uit kwam. Dit ''voorgevoel'' en de SWTOR vegelijking duikt overal een beetje op ;p Garantie van 0.0% natuurlijk, maar ach, wishfull thinking.
De game uitbrengen vlak voor de zomer is meestal niet gebruikelijk (eerder sept/okt.)
Tevens, SWTOR had bijna een jaar lang closed beta's.....
Maar inderdaad ik hoop dat je gelijk krijgt.
Dit vind ik al een probleem in een 5-man dungeon. Zelfs zonder AoE meuk is het (imho) al een chaos zodra spellcasters hun basis-attack aan het spammen zijn.koekoek2003nl schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:11:
Het is echt een complete chaos, en het is helemaal niet meer duidelijk wie wat doet, daarnaast is het hele beeld vol met vuur en andere aanvallen waardoor het een chaos wordt en het er niet meer uitziet.
Denken jullie dat dit problemen gaan worden en zoja hoe zou men dit moeten oplossen?
Gewoon veel te veel onnodige-particle-effects, en zeker voor die basis aanvallen.
Pentaxiaan
SirNobax schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:39:
[...]
Dit vind ik al een probleem in een 5-man dungeon. Zelfs zonder AoE meuk is het (imho) al een chaos zodra spellcasters hun basis-attack aan het spammen zijn.
Gewoon veel te veel onnodige-particle-effects, en zeker voor die basis aanvallen.
quote: Gamma; GW2GuruWe got this:
Quote:
Originally Posted by Rylor90
Will particles animations be reduced as mass skill usage in massive fights would be a maelstrom of confusion!
Quote:
Originally Posted by ArenaNetTeam
Our graphics programmers and tech art team are working on that issue right now! We're well aware of the effect soup that can happen in large fights and it's something we're going to do our best to address.
on reddit
[ Voor 24% gewijzigd door Sagaris op 28-02-2012 11:10 ]
-Geen effecten/erg statische effecten.
-Eigen effecten + statische effecten van anderen.
-Eigen effecten + eigen realm effecten + statische effecten van overige realms.
-alle effecten.
En dan natuurlijk nog de variaties low/medium/high.
Edit: Is er al iets bekend over collition detection? Dat was in WaR een behoorlijke lag reden.. aangezien dit op de server werd berekend.
[ Voor 18% gewijzigd door Sneezzer op 28-02-2012 13:40 ]
Vooral in dat filmpje van Totalbiscuit over die General Boar of zoiets, die zo een grote vuurbal had, dat je niet meer de boar zelf zag en de conditions ook niet. Hoe grappig het ook is om een gigantische vuurbal te zien rondrennen, is het een beetje too muchSneezzer schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:08:
Grote kans dat je straks je straks de volgende instellingen kunt doen:
-Geen effecten/erg statische effecten.
-Eigen effecten + statische effecten van anderen.
-Eigen effecten + eigen realm effecten + statische effecten van overige realms.
-alle effecten.
En dan natuurlijk nog de variaties low/medium/high.
Edit: Is er al iets bekend over collition detection? Dat was in WaR een behoorlijke lag reden.. aangezien dit op de server werd berekend.
Eind maart dus de beta, gelukkig gaat het niet lang meer duren voordat GW2 er is. Had al op Gamescom 2010 al goede hoop, dat werd gamescom 2011, en ik ga nu niet weer naar gamescom om weer een jaar te wachten
Collision detection? Bij spelers is dat er niet, je kunt dus gewoon door elkaar heenrennen, volgens mij geld dit ook voor de enemies, maar dat kan ik niet bevestigen. Zag wel in een filmpje dat ze veel lag hadden, en daardoor geen enkele skill op de target konden richten. In GW1 kon je nog je enemy targeten, skill activeren en na een tijdje kwam de damage er toch. Bij de nieuwe gameplay van GW2 zie ik de lag een te grote factor worden.
Hopelijk hebben ze goede networkcode om ervoor te zorgen dat de lag niet teveel invloed heeft in de gameplay.
Hier is bij mijn weten niets formeel over gezegd. Slechts dat de volgende beta eind maart zal zijn. Bovendien mag je volgens mij niet eens melden dat je in de beta zit, volgens de NDA, meen ik op de officiële FAQ gelezen te hebben. Zolang Arenanet niet meldt dat de invites verstuurd zijn, zul je hier dan dus ook niets over horen.Joostjah schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:58:
Ik dacht dat vorige week de Beta-invites verstuurd zouden worden? Maar ik heb hier niets meer van gehoord?
(Wel de hele tool doorlopen met website pop-up dat het gelukt was).
Verwijderd
Hmmm balen..Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:03:
Dat klopt niet, je zou een bevestigingsmail moeten krijgen. Maar wanneer heb je je aangemeld? Je bericht doet vermoeden dat je dat zojuist hebt gedaan en dan kan het natuurlijk ook niet meer aangezien de inschrijfperiode voorbij is.
Ik heb het direct gedaan toen het twitter bericht verscheen, vorige week, dus ruim binnen de 48 uur.
Wel vreemd, mijn vriendin heeft ook geen mail gehad namelijk.
Aha, je bedoeld dat de inschrijving wél goed is gegaan, maar dat het versturen van de mail fout is gegaan?SinergyX schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:16:
Het heeft even plat gelegen, daarna kon je wel de bevestigingsemail opnieuw laten verzenden.
Kan ik dit nog ergens checken?
https://beta.guildwars2.com/Sneezzer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:45:
[...]
Aha, je bedoeld dat de inschrijving wél goed is gegaan, maar dat het versturen van de mail fout is gegaan?
Kan ik dit nog ergens checken?
Als je daar je e-mail invult krijg je alsnog een bevestiging mail (als het goed is gegaan)
hehe gek onnie
Verwijderd
Aan de ene kant denk ik, dat is veel te vroeg, bij Arenanet is altijd alles op het laatste moment. (denk aan de beta die voor 2011 was beloofd, die vervolgens op 20 dec oid kwam)
Aan de andere kant hebben ze ook aangekondigd dat de Beta tests aanzienlijk korter zouden zijn dan Guild Wars 1. Daar duurde de beta een half jaar, daaruit kunnen we denk ik veronderstellen dat in April/Mei de laatste Beta tests zullen zijn. Dan kan het niet héél lang meer duren tot de game wordt gereleased.
Underworld, Fissure of Woe, Farming, Title Hunting, Hard Mode, zo maar een paar dingen die Guild Wars voor mij echt leuk maakte waardoor ik er ook erg lang zoet mee was/ben. Een van de pluspunten vind ik dan wel dat het max level verhoogt word, want het was natuurlijk wel erg duidelijk dat je met Guild Wars te snel level 20 bereikt had. Als ik verder enkele video's van GW2 bekijk die er zoal in het topic staan hier, zie ik plussen en minnen. Een hele grote min vind ik dat de sfeer die voor mij in het spel zat er op de video's (zo lijkt) echt uit is. Skills zien er veel minder soepel en mooi uit, het gaat voor mij echt meer de kant op van WoW, wat mij nog nooit echt kon boeien doordat ik het er altijd heel kiddy uit vind zien. Die kant zie ik ook een beetje in de tot nu toe vertoonde video's, zoals YouTube: IG Extended Coverage: Guild Wars 2 Part 1 de sfeer die ze neerzetten in de menu's o.a. character making vind ik echt heel gelikt en echt heel mooi (ook te zien in de video).
Verder vind ik het erg jammer dat de klas Monk uit Guild Wars 2 is gehaald en in plaats daarvoor de klas Engineer is gekomen. Dit vind ik echt een tegenvaller. Monk vond ik persoonlijk een van de leukste klas om te spelen vooral in PvP. Ook met de nieuwe klas Engineer die is gekomen weet mijn niet bepaald te overtuigen, de geweren, de skills, het pakt mij allemaal nog niet echt en ik vind dat het de geweldige sfeer die Guild Wars bevatte ook totaal verdwijnt door bijvoorbeeld een klas als Engineer.
Ook ik heb me ingeschreven voor de beta en ik ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien en hoe het speelt. Ik hoop dat het me niet teleursteld maar ik denk dat ik het originele Guild Wars liever had gezien met een aantal aanpassingen. Maar dat is mijn mening.
Tot slot ben ik nog erg benieuwd hoe de storyline verteld zal worden en of de dynamic events echt goed werken. Als dat goed en mooi uitgewerkt word en er veel te doen zal zijn qua events dan kan dat echt iets heel positiefs zijn.
edit:
Na het zien van deze YouTube: Guild Wars 2: Elementalist Spotlight video ben ik er trouwens uit over uit dat mijn klas toch wel Elementalist gaat worden in GW2, de combo's die je kan maken met de skills etc vind ik er echt heel gruwelijk uitzien!
[ Voor 27% gewijzigd door Ronnyrr op 12-03-2012 10:55 ]
De Monk was een healer, en daarom komt ie niet in GW2 voor (hoewel ik gelezen heb dat de Guardian wat trekjes van de Monk meegekregen heeft).
Die dingen die je noemt uit GW1, zaten die in base GW1, of vergelijk je eigenlijk GW1 + alle expansions met base GW2? Iig weten we nog niet alles wat in GW2 zal zitten, maar het lijkt me dat zoiets als title hunting makkelijk terug kan komen.
Verder is je verhaal over de graphics/sfeer tegenstrijdig, eerst vind je alles er minder soepel en meer WoW achtig uitzien, en dan over die youtube vind je dat het er weer gelikt uitziet - wat bedoel je hier
Ik ben heel benieuwd naar hoe deze game gaat worden. Denk dat mijn 1e char een human Ranger gaat worden.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ik ga trouwens voor een Necromancer denk ik, ziet er wel erg cool uit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vergelijk inderdaad GW1+ expensions met GW2. Want voor mijn verwachting moet GW2 boven alle expensions van het origineel met kop en schouders uitsteken.Blitzdoctor schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:57:
Die dingen die je noemt uit GW1, zaten die in base GW1, of vergelijk je eigenlijk GW1 + alle expansions met base GW2?
Verder is je verhaal over de graphics/sfeer tegenstrijdig, eerst vind je alles er minder soepel en meer WoW achtig uitzien, en dan over die youtube vind je dat het er weer gelikt uitziet - wat bedoel je hier
Ik heb jarenlang GW1 met veel plezier gespeeld en vond het juist zo sterk omdat het zo verschillend was op een positieve manier in vergelijking met andere MMORPG's. Games als WoW en Diablo trekken mij bijvoorbeeld niet.
Om het tweede punt even aan te halen, wat ik inderdaad niet helemaal goed verwoord had in mijn vorige post is dat ik bang ben dat het meer de kiddy style die bijv. WoW bezit meer gaat overnemen wat ik erg haat, maarja dat is natuurlijk een mening. En dan heb ik het over de zoals in de begin post verwoorde, stylized graphics.
Ik ga er vanuit dat dit over mij gaat aangezien ik in mijn vorige post inderdaad verwees naar WoW. Dit is, vind ik, ook niet erg gek aangezien WoW nog altijd de grootste speler op deze markt is. Echter ben ik echt een hater van WoW. Een kloon zal het ook zeker niet worden door wat ArenaNet allemaal gaat toevoegen aan GW2.lanerios schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:02:
Ik hoop dat de beta nog even op zich laat wachten. Ik ben bang dat we straks tijdens de beta opeens de standaard "het is een WoW kloon!!!!" etc gaan krijgen. Nu is het topic nog gezellig, ik wil niet dat een beta opeens zulk soort "tuig" (MENING) aantrekt.
Ik ga trouwens voor een Necromancer denk ik, ziet er wel erg cool uit.
En begrijp mij ook niet verkeerd want ik denk ook dat er heel veel positiefs in GW2 komt in vergelijking met 1, maar ik zou het ook jammer vinden als bepaalde aspecten weg vallen. Want natuurlijk niet te voorkomen is.
-Bedoel je met underworld de speedclears? Ikzelf vind er helemaal niets aan, en ken genoeg mensen die GW=UWsc vinden, en dus ook alleen maar kunnen farmen. Als ze eens een keer iets anders moeten doen, zoals wat pve dungeons tackelen, pvp ofzo, dan weten ze helemaal niets van de game af, want dat valt buiten hun speedclearbuilds die ze kennen.
-Title hunting zal nog steeds in GW2 zitten, alleen dan niet meer met die cartographer, vanquisher titels etc. Het zal nu ietsje anders uitgewerkt worden, maar er zullen genoeg titels te behalen zijn.
-De Monk is eruit gehaald om de holy trinity te verwijderen. De engineer is niet hiervoor in de plaats gekomen, maar iedere profession heeft nu zijn eigen healskill en supportskills.
-Qua sfeer zal het wel goed zitten. Natuurlijk valt het voor mij niet te vergelijken met GW1, toen ik voor de eerste keer ooit een online RPG speelde. Daarom word ik altijd zo blij als ik eye of the storm of de andere deuntjes hoor uit de pre-searing, dat geweldige noob gevoel dat ik toen had
-GW1 met wat aanpassingen had ik niet meer gekocht. Het spel is te gedateerd geworden, en het is tijd voor iets helemaal nieuws. Zo mis ik crafting in gw1, springen en vind de instance based world ook wat minder.
Ik vind de stylized graphics tot nu toe goed uitzien. Als je naar GW1 kijkt, vind ik het grafisch gezien ook nog goed uitzien voor hedendaagse begrippen. Ik heb liever dat ze iets stijlvols maken wat er over jaren nog mooi uitziet, dan dat ze voor HD graphics gaan, waar het na jaren steeds lelijker wordt omdat de techniek achterhaald is.Ronnyrr schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:43:
[...]
Om het tweede punt even aan te halen, wat ik inderdaad niet helemaal goed verwoord had in mijn vorige post is dat ik bang ben dat het meer de kiddy style die bijv. WoW bezit meer gaat overnemen wat ik erg haat, maarja dat is natuurlijk een mening. En dan heb ik het over de zoals in de begin post verwoorde, stylized graphics.
Maar is ook een kwestie van smaak en wat je prefereert. Voor mij is het altijd gameplay>graphics geweest (maar ben ook al een oude gamer
[ Voor 26% gewijzigd door ninc op 12-03-2012 15:47 ]
Verwees totaal niet naar jouRonnyrr schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:43:
[...]
Ik vergelijk inderdaad GW1+ expensions met GW2. Want voor mijn verwachting moet GW2 boven alle expensions van het origineel met kop en schouders uitsteken.
Ik heb jarenlang GW1 met veel plezier gespeeld en vond het juist zo sterk omdat het zo verschillend was op een positieve manier in vergelijking met andere MMORPG's. Games als WoW en Diablo trekken mij bijvoorbeeld niet.
[...]
Ik ga er vanuit dat dit over mij gaat aangezien ik in mijn vorige post inderdaad verwees naar WoW. Dit is, vind ik, ook niet erg gek aangezien WoW nog altijd de grootste speler op deze markt is. Echter ben ik echt een hater van WoW. Een kloon zal het ook zeker niet worden door wat ArenaNet allemaal gaat toevoegen aan GW2.
En begrijp mij ook niet verkeerd want ik denk ook dat er heel veel positiefs in GW2 komt in vergelijking met 1, maar ik zou het ook jammer vinden als bepaalde aspecten weg vallen. Want natuurlijk niet te voorkomen is.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In just over 48 hours, 1 million players signed up for a chance to participate in upcoming Guild Wars 2 beta events. Although we wish we could invite everyone who signed up to playtest the beta, we do have a limited number of slots available for each event and not everyone will be able to play. We know you're very eager for us to send out beta invitations, and we will be sending these confirmations out shortly.
In the meantime, we've prepared a little thank you for all those who applied - a brand new video that features never-before-seen in-game footage.
Just head over to the Guild Wars 2 Facebook page and "Like" us to watch the video! Thanks for your support, and we'll see you in game!
Ik neem aan dat dit de video is, welke in de email staat?Sander1991 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:09:
Damn, kreeg net een mailtje van het Guild Wars 2 team genaamd "A special thank you from Arenanet", ik schrok me rot:
[...]
/me SirNobax heeft geen FeesBoek
Pentaxiaan
Leuk filmpje, er komen dus nog meerdere beta events aanSirNobax schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:30:
[...]
Ik neem aan dat dit de video is, welke in de email staat?
Yep dat is hem. Heb even de pagina geliked en daarna gedisliked na het filmpje. Vind het om eerlijk te zijn wel een beetje een cheap marketing truuk om meer facebook likes te krijgen. Ze hebben ~1 miljoen mensen in hun bestand, en met de lok van "never before seen gameplay" (in mijn ogen is dit niet zo, je ziet WvWvW en dit is maar ~30 seconden) krijgen ze zo enorme publiciteit.SirNobax schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:30:
[...]
Ik neem aan dat dit de video is, welke in de email staat?
Ok. Jammer, beetje nietszeggend filmpje als je het mij vraag.
Toch erg vreemd dat fatsoenlijke filmpjes van GW2 nog steeds uitblijven.
Zet fraps aan en laat gewoon een developer een half uurtje het spel spelen, zoals het hoort te worden gespeeld. Dus, inclusief dodgen, tussen ranged en melee wapens swappen, utility skills gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, etc. Nog niets van dat gezien.
Total Biscuit had (iirc) gezegd dat er door zijn team 2.5TB (!) aan GW2 footage is gemaakt, maar na 3 weken zijn er slechts een handjevol filmpjes gepost.
Dan verder, op Youtube hebben we eigenlijk alleen nog maar een stel kleuters, die tussen hun sessies minecraft GW2 per ongeluk opgestart hebben, en dan houdt het kwa gameplay-filmpjes al op.

Pentaxiaan
Ben het helemaal met je eens. Helaas heeft TB de laatste tijd het druk met ziek zijn en van die starcraft 2 toernooien, en tel daar erbij op dat hij alleen originele GW2 content wilt uitbrengen (zoals die jumping puzzle), en er blijft niet veel over. Ook zoals je zegt brengen de kleuters veel GW2 content uit, maar daar blijft het bij "thats amazingg... woooow...."SirNobax schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:23:
[...]
Ok. Jammer, beetje nietszeggend filmpje als je het mij vraag.
Toch erg vreemd dat fatsoenlijke filmpjes van GW2 nog steeds uitblijven.
Zet fraps aan en laat gewoon een developer een half uurtje het spel spelen, zoals het hoort te worden gespeeld. Dus, inclusief dodgen, tussen ranged en melee wapens swappen, utility skills gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, etc. Nog niets van dat gezien.
Total Biscuit had (iirc) gezegd dat er door zijn team 2.5TB (!) aan GW2 footage is gemaakt, maar na 3 weken zijn er slechts een handjevol filmpjes gepost.
Dan verder, op Youtube hebben we eigenlijk alleen nog maar een stel kleuters, die tussen hun sessies minecraft GW2 per ongeluk opgestart hebben, en dan houdt het kwa gameplay-filmpjes al op.
Als iemand een alternatief kanaal heeft dat ik gemist heb, houd ik mij aanbevolen.
Je kan inderdaad zeggen dat zeggen dat ze kinderachtig zijn, maar van alles wat er tot op dit moment uitgekomen is heb ik het meeste fun gehad tijdens het kijken van de Yogscast video's. Sure ze zijn niet goed in het spel, maar ze laten wel zien hoe het is om een half uur / uur lang door de wereld rond te lopen en maar te doen waar je zin in hebt. Dan heb ik niemand anders nog zien doen. Daarnaast was hun eerste video na een dag (of 2, can't remember) al een half miljoen keer bekeken. Ze bereiken een audience die ArenaNet waarschijnlijk zelf niet kan bereiken, logisch ook, vandaar de persbeta. Dus wat mij betreft is het jammer dat Yogscast geen video's meer heeft.SirNobax schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:23:
[...]
Heb trouwens niets tegen TB, die maakt nog steeds de beste GW2 commentaries out there.
Ongeacht de game is het altijd leuk om hem te horen zeggen "I'm not having any of that nonsens" als er weer iets gebeurd waar hij aktie op moet ondernemen.Sagaris schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Heb trouwens niets tegen TB, die maakt nog steeds de beste GW2 commentaries out there.
Verwijderd
Nou, hilarisch, ha ha ha...Sneezzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:30:
[...]
Ongeacht de game is het altijd leuk om hem te horen zeggen "I'm not having any of that nonsens" als er weer iets gebeurd waar hij aktie op moet ondernemen.
Verwijderd
Vanaf 10 April kun je GW2 pre-purchasen. Dit zal ook toegang geven tot de Beta events die erna volgen en bovendien zul je een een voorsprong krijgen omdat je al 3 dagen voor de officiele release het spel kan beginnen.
Ook de eerste officiele minimum system requirements zijn binnen:
- Windows XP SP2 of beter
- Intel Core2Duo 2.0 Ghz, Core i3, AMD Athlon 64 x2 of beter
- Nvidia GeForce 7800, ATI Radeon X1800, Intel HD 3000 of beter (256MB RAM and shader model 3.0 of beter)
- 25 GB beschikbare schijfruimte
- Breedband internet verbinding
Meer informatie: https://buy.guildwars2.com/ en http://www.guildwars2.com/
Maak daar maar 149 euro van.Ryatzu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:
149 dollar ... de CE O.o
Omrekenen en dan +19% btw dat vergeten veel mensen dan kom je op zo'n 135,- euro's.dnbo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:00:
Hmmm 149 euro.... ik ging er van uit dat die $149 wel omgerekend zou worden, niet dus! Wat worden we toch altijd ongelofelijk genaaid hier in europa....... bah
Heel aardig in de buurt van de 149,-
[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 13-03-2012 15:06 ]
Ja dat is wel zo, maar 135 euro ($149 -> euro * 1,19) of 150 euro vind ik toch nog wel een verschil. Maarja ik zie nog wel, heb nog een 50 euro giftcard liggen dus wss komt die collector's edition er toch welSneezzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:05:
[...]
Omrekenen en dan +19% btw dat vergeten veel mensen dan kom je op zo'n 135,- euro's.
Als ze vanuit de EU zelf verstuurd worden is het toch juist goedkoper dan om het vanuit Amerika te versturen, of begrijp ik je nu verkeerd?Sagaris schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:08:
Plus ik ga er vanuit dat de CE's voor de UK en de EU niet vanuit Amerika verstuurd worden, maar vanuit de EU zelf. Transport en het invoeren kost ook geld, vandaar dat wij meer betalen.
[ Voor 32% gewijzigd door dnbo op 13-03-2012 15:12 ]
Ik gok eind mei, begin juni.tuinïnen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:10:
Dan mag je toch eigenlijk wel op 10 April een releasedatum verwachten? Nu kan ik echt niet meer wachten...

Dat lijkt me wel. Hopen dat ie in het begin van de zomervakantie uitkomt.tuinïnen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:10:
Dan mag je toch eigenlijk wel op 10 April een releasedatum verwachten? Nu kan ik echt niet meer wachten...
Ik ga wel even afwachten hoe die draait op die Intel HD3000, als ie daar goed op draait doet ie het namelijk net iets beter op mijn 320M. Zullen we tijdens public beta wel achterkomen.
Die buy pagina is een Game of Thrones parodie geloof ik?
http://i.qkme.me/3541sa.jpg
Een vergelijking hiervan heb ik ook op twitter (@guildwars2) al voorbij zien komen. Plaatje waarbij beide naast elkaar zijn gezet, lolWolfos schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:16:
[...]
Die buy pagina is een Game of Thrones parodie geloof ik?
http://i.qkme.me/3541sa.jpg
Ben overigens benieuwd hoe we de pre-order moeten/kunnen betalen. Ideal zou wel mooi zijn. Anders toch maar eens een keer een credit-card aanvragen, toch wel handig tegenwoordig.
[ Voor 21% gewijzigd door KoekjevanLU op 13-03-2012 15:19 ]
Standaard tussen de 39,- en 49,- (afhankelijk van retailer).
Deluxe tussen 49,- en 65,-
CE 149,-
Bovenstaande is een gok, maar in dat geval ga ik voor de Deluxe ;-)
Ik gok toch wel iets meer.Sneezzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:22:
Wat zullen de prijzen zijn @launch?
Standaard tussen de 39,- en 49,- (afhankelijk van retailer).
Deluxe tussen 49,- en 65,-
CE 149,-
Bovenstaande is een gok, maar in dat geval ga ik voor de Deluxe ;-)
Standaard toch wel 45-55,-
Deluxe zal wel 65-79,- worden
CE dan 149,-
En ik denk niet dat GW eind mei begin juni verschijnt.
Als je pas op 10 april kan pre-orderen en die je toegang geeft tot de aankomende bèta events zullen dat er vast meer dan 2-3 zijn, waar natuurlijk periode's tussen zitten. En natuurlijk ruimte de evt. buggs en/of aanpassingen te doen etc. etc.
Gok dat ie rond eind augustus/september in de winkel ligt!
Ik hoop uiteraard eerder, maar verwacht geen datum op 10-4.mauro101 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:38:
[...]
Als je pas op 10 april kan pre-orderen en die je toegang geeft tot de aankomende bèta events zullen dat er vast meer dan 2-3 zijn, waar natuurlijk periode's tussen zitten. En natuurlijk ruimte de evt. buggs en/of aanpassingen te doen etc. etc.
Ik hoop dat ze snel meet een zware server load test gaan komen, als dat goed verloopt (lag ed.) dan is de kans groot dat er snel een (bekend making van een) datum volgt.
Ze zeiden wel dat de beta's kort voor de release zouden zijn, dus niet iets wat maanden moet gaan duren. Dus een release in augustus/september lijkt mij dan wel erg laat.mauro101 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:38:
[...]
Eens kijken hoe dat pre-orderen moet werken. De CE lijkt mij erg duur, dus eens goed afwegen of dat een optie voor mij is. Maar het lijkt dus erop dat je perse een digitale versie moet preorderen, wil je uberhaupt die 3 dagen headstart krijgen. Ik heb liever een doosje dan alleen een digitale download.
Dus als je die headstart wilt, moet je perse een digitale versie aanschaffen? Dat is wel balen zeg.
Edit: Damn:
Discriminatie!Players who pre-purchase and receive 3-day Headstart Access will have an advantage over players who pre-order and receive 1-day Headstart Access.
[ Voor 8% gewijzigd door ninc op 13-03-2012 15:46 ]
Nope, pre orders kosten vaak 5,- oid. Daarmee geef je aan dat je de game mogelijk wilt hebben bij bijv. een bol.com, hiervoor krijg je dan een registratie sleutel die bekend staat als een pre-order key, waarna je vaak bij launch een paar dagen kunt spelen tot je een "echte" key in geeft.ninc schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:44:
[...]
Eens kijken hoe dat pre-orderen moet werken. De CE lijkt mij erg duur, dus eens goed afwegen of dat een optie voor mij is. Maar het lijkt dus erop dat je perse een digitale versie moet preorderen, wil je uberhaupt die 3 dagen headstart krijgen. Ik heb liever een doosje dan alleen een digitale download.
Dus als je die headstart wilt, moet je perse een digitale versie aanschaffen? Dat is wel balen zeg.
Edit: Damn:
[...]
Discriminatie!
Als je bij bol.com een "volle" bestelling doet dan krijg je de pre-order sleutel en in de week voor de headstart vaak de "echte" key (dus voor de 3 dagen headstart).
[ Voor 3% gewijzigd door Sneezzer op 13-03-2012 15:51 ]
Is anders nog steeds 10% duurder. Met andere woorden, voor iedere 10 games welk wij binnen Europa aan kunnen schaffen, krijgen onze Amerikaanse vrienden er 11.Sneezzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:05:
[...]
Omrekenen en dan +19% btw dat vergeten veel mensen dan kom je op zo'n 135,- euro's.
Moet daarnaast zeggen dat ik het jammer vind dat het net als bij TOR wederom zo'n prijzige CE is geworden, en met name het gevolg zal zijn van de miniatuur welk er bij zit. Vind CE's altijd wel een leuk item, maar qua prijs zie ik graag rond de 80 - 100 Eur. Dit soort prijzige miniaturen erbij welk mij verder toch niet interesseren vind ik een jammerlijke toevoeging.
Ach ja, de reguliere editie dan maar.
Bij swtor kon je de ingame items gewoon erbij kopen na de release voor 20 euro dacht ik. Zal me niets verbazen als dit ook hier GW2 komt. Ik ga neem de gok maar en neem de standaard editie.psychodude schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:52:
[...]
Is anders nog steeds 10% duurder. Met andere woorden, voor iedere 10 games welk wij binnen Europa aan kunnen schaffen, krijgen onze Amerikaanse vrienden er 11.
Moet daarnaast zeggen dat ik het jammer vind dat het net als bij TOR wederom zo'n prijzige CE is geworden, en met name het gevolg zal zijn van de miniatuur welk er bij zit. Vind CE's altijd wel een leuk item, maar qua prijs zie ik graag rond de 80 - 100 Eur. Dit soort prijzige miniaturen erbij welk mij verder toch niet interesseren vind ik een jammerlijke toevoeging.
Ach ja, de reguliere editie dan maar.
Ik had liever een CE gezien zoals bij WoW.
nvidia 7800 is 7 jaar oud, XP ondersteunt geen DX10 dus nu wordt ik toch bang dat het teleurstellend wordt qua graphics
[ Voor 17% gewijzigd door Fox op 13-03-2012 15:58 ]
Uiteraard zul je waarschijnlijk inderdaad die ingame items er alsnog bij kunnen kopen (ze moeten ergens hun inkomsten vandaan halen).
Persoonlijk heb ik niets met al die extras van de CE, die belanden toch direct in de kast. Voor mij de normale of de DeLuxe dus.
Het zijn de minimum requirements heInflatableMouse schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:56:
Die specs vallen tegen in de zin dat ik me niet kan voorstellen dat je daarmee vernieuwende graphics gaat neerzetten. Screenshots vielen ook een beetje tegen maar daarvan was het excuus dat het nog te vroeg was en filmpjes zijn te klein om er over te oordelen.
nvidia 7800 is 7 jaar oud, XP ondersteunt geen DX10 dus nu wordt ik toch bang dat het teleurstellend wordt qua graphics.
Maar damn damn, ben nu echt aan het dubben om toch maar te pre-purchasen ipv pre-orderen, hoewel ik wel een fysiek doosje erbij wil:(
Als je even de bovenstaande reactie van mij leest, dan zie je dat dat dus geen probleem is (of hoeft te zijn).ninc schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Het zijn de minimum requirements heDat hadden ze ook gezegd dat het op redelijk oude systemen zou draaien.
Maar damn damn, ben nu echt aan het dubben om toch maar te pre-purchasen ipv pre-orderen, hoewel ik wel een fysiek doosje erbij wil:(
Ah, had em gemist, gaat wat snel met reacties nu. Als je het dus bijvoorbeeld bij Bol.com kunt preorderen, en dan alsnog de 3-dagen headstart krijgt, dan is de keuze snel gemaakt.Sneezzer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:03:
[...]
Als je even de bovenstaande reactie van mij leest, dan zie je dat dat dus geen probleem is (of hoeft te zijn).
Ikzelf heb niets met digitaal kopen, heb liever een glimmend doosje in mijn rek staan, maar om dan niet 3 dagen eerder te kunnen beginnen is killing
And now we play the waiting game
Players who pre-purchase and receive 3-day Headstart Access will have an advantage over players who pre-order and receive 1-day Headstart Access.
Dus je krijgt een 1-day headstart met een pre-order.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.