Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok net van een mailtje over GW2, bleek het nog weer een aankondiging te zijn ._.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 22:23
Ik had precies hetzelfde! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 15:35
Roboroach schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:12:
In de FAQ (http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/) staat:

Players who pre-purchase and receive 3-day Headstart Access will have an advantage over players who pre-order and receive 1-day Headstart Access.

Dus je krijgt een 1-day headstart met een pre-order.
Vandaar dat ik een paar posts hierboven het verschil probeerde uit te leggen.

Ach ja, zal wel los lopen als ze meer bekend maken.

[ Voor 59% gewijzigd door Sneezzer op 13-03-2012 16:15 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
De verschillende prijzen van alle 3 de edities:
The Guild Wars 2 Collector’s Edition retails at $150 /€149.99/£129.99, the Digital Deluxe at $69.99/€74.99/£64.99 and the Standard Edition at $49.99/€54.99/£49.99.
http://www.vg247.com/2012...program-for-guild-wars-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ah, als dat de advies prijzen zijn dan gaan play en cdwow daar nog wel wat onder zitten.
Ach, er zit geen sub aan vast dus zo gek is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
http://www.bartsmit.com/s...mit/nl_NL/$s=guild%20wars

BS zegt 30-06.... voor wat het waard is (ik verwacht niet dat ze het al weten).

Wel voor 49,- de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
Zat er dus aardig dichtbij met m'n schatting :)

Eind juni zou niet echt ideaal zijn, EK!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:43
Eindelijk specs bekend, nu hoef ik niet meer zo bang te zijn dat ik het niet kan draaien. Zit nog wel even te denken welke editie ik zal kopen, vind het ook altijd wel mooi om gewoon een box te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezzer heeft het volgens mij al een paar keer gezegd, maar ik snap het nog steeds niet :'(

Als ik 10 april de CE aanschaf (weet niet of het me die EUR 150 waard is), wanneer krijg ik dan alles? Ik betaal op 10 april en dan? Toegang tot beta weekenden zal ik toch redelijk snel erna moeten krijgen, maar de items etc? En krijg ik hier dan een doos bij met alles erin?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:49:
Sneezzer heeft het volgens mij al een paar keer gezegd, maar ik snap het nog steeds niet :'(

Als ik 10 april de CE aanschaf (weet niet of het me die EUR 150 waard is), wanneer krijg ik dan alles? Ik betaal op 10 april en dan? Toegang tot beta weekenden zal ik toch redelijk snel erna moeten krijgen, maar de items etc? En krijg ik hier dan een doos bij met alles erin?
Als je op 10 april de CE aanschaft, krijg je het pakket met alles wat er in zit (is op de afbeelding te zien) thuisgestuurd.

Hoe het verder gaat weet alleen ArenaNet zelf. Het is echter aannemelijk dat het feit dat je de CE gekocht hebt aan één of andere account wordt vastgekoppeld, zodat A.Net na kan gaan dat je toegang krijgt tot de beta's en vervroegde toegang krijgt tot het spel. Het is dan ook aannemelijk dat je het spel vantevoren kan downloaden, om zo ook gebruik te maken van die vervroegde toegang.

Ik ga er vanuit dat de CE een digitale editie van het spel is en de fysieke items je apart/achteraf toegestuurd krijgt.

Nog een tidbit of informatie:
@GuildWars2 but at the preorder website you stated acess to EVERY beta weekend event.. So you will miss one or 2 beta events?

Guild Wars 2 ‏ @GuildWars2 Close
@powerdru Beta Weekend Events have not started. We are still in closed beta. The beta at the end of March is a closed beta. ^RB

[ Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 13-03-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hmm leuke CE en zit te denken om hem echt te gaan kopen ( heb toch 2 copy`s nodig voor mij en m`n vrouwtje.
alleen op 10 April nog even kijken waar ik hem ga kopen

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik ook van plan. Heb dadelijk ook twee pc's, samen gamen met het vrouwtje..alleen weet ze dat nog niet :*)

De CE voor de heb en dan nog een normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beetje nutteloze ingame items voor een deluxe versie. 3 items heb je maar 1 keer/heel even. Een minipet en elite skill is wat je ook echt hebt, niet echt extra geld waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Preau schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:38:
Beetje nutteloze ingame items voor een deluxe versie. 3 items heb je maar 1 keer/heel even. Een minipet en elite skill is wat je ook echt hebt, niet echt extra geld waard wat mij betreft.
Eens.

Overigens vind ik het krankzinnig dat de "Digital" versie 55 EURO zal gaan kosten.
Omgekeerde wereld:
  • Geen materiaal-kosten. Geen DVD's die geperst hoeven te worden, geen hoesje en geen in kleur bedrukte manual.
  • Je koopt hem direct bij de uitgever, 0% gaat naar vervoer/tussenleveranciers. (digitale distributie daargelaten, maar "boxed" exemplaren zullen vast ook toegang hebben tot de download-servers)
  • Je betaal nog tijdens het productie proces, zodat de developer's minder geld-investering vereisen (van de Uitgever).
En vervolgends mag je 5 tot 15 Euro meer betalen dan een boxed exemplaar. Ammehoela. :w

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
SirNobax schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:45:
[...]

Eens.

Overigens vind ik het krankzinnig dat de "Digital" versie 55 EURO zal gaan kosten.
Omgekeerde wereld:
  • Geen materiaal-kosten. Geen DVD's die geperst hoeven te worden, geen hoesje en geen in kleur bedrukte manual.
  • Je koopt hem direct bij de uitgever, 0% gaat naar vervoer/tussenleveranciers. (digitale distributie daargelaten, maar "boxed" exemplaren zullen vast ook toegang hebben tot de download-servers)
  • Je betaal nog tijdens het productie proces, zodat de developer's minder geld-investering vereisen (van de Uitgever).
En vervolgends mag je 5 tot 15 Euro meer betalen dan een boxed exemplaar. Ammehoela. :w
Een A-titel is altijd rond de 55-60 euro? Voor BF3 heb ik op Origin gewoon 60 euro mogen aftikken, zelfde met MW2 en BO. Het is normaal dat digitale versies dezelfde prijs kosten? SWTOR is 55 euro op Origin, 75 zelfs als Deluxe editie. Mass Effect 3, 50 euro. Op Steam is MW3 ook 60 euro.

Dan is 55 euro toch niet een ondenkbare prijs? Of zie ik nou iets verkeerd?

*edit: En daarbij vraagt SWTOR dan ook nog eens maandelijk bedrag. Net als andere grote MMORPG's.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagaris op 13-03-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sagaris schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:02:
[...]
Een A-titel is altijd rond de 55-60 euro? Voor BF3 heb ik op Origin gewoon 60 euro mogen aftikken [...]
Als je overal de hoofdprijs wil betalen wel ja, maar in realiteit doe je gewoon slechte zaken.

Zeker in geval van BF3. Voor die pre-order betaalde ik 36 Euro, en bovendien kreeg ik de B2K DLC t.w.v. 15E er gratis bij. En dat gewoon bij een doodnormale, Nederlandse webshop.

55-60 Euro zijn absoluut geen normale prijzen voor PC-Games in NL.
Kijk maar eens even in de Pricewatch.
Recente titels zoals Mass Effect 3, Skyrim en Kingdoms of Amalur, kosten bij introductie allemaal circa 35 Euro.

@hieronder
Je kunt GW2 ook gewoon pre-orderen / kopen bij een Nederlandse webshop voor waarschijnlijk minder geld.
Obviously, maar dat is exact hetgene wat hierboven al zei.

Nou goed, je mag enkele weekenden, gegarandeerd, in een Public-Beta met restricties spelen, en 2 dagen eerder het volledige spel spelen. Dat rechtvaardigd echter, imho, echt geen 35% hogere prijs, zeker als je het dan ook nog eens zonder fysiek doosje, dvd en manual moet doen.

[ Voor 36% gewijzigd door SirNobax op 13-03-2012 21:43 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
SirNobax schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:16:
[...]

Dan heb je slechte zaken gedaan.

Zeker in geval van BF3. Voor die pre-order betaalde ik 36 Euro, en bovendien kreeg ik de B2K DLC t.w.v. 15E er gratis bij. En dat gewoon bij een doodnormale, Nederlandse webshop.

55-60 Euro zijn absoluut geen normale prijzen voor PC-Games in NL.
Kijk maar eens even in de Pricewatch.
Recente titels zoals Mass Effect 3, Skyrim en Kingdoms of Amalur, kosten bij introductie allemaal circa 35 Euro.
Ik zeg niet dat het niet goedkoper kan, ik zeg dat het via de grote digitale kanalen (Origin en Steam) wel zo duur is. Met veel spellen, daarin is GW2 niet anders in. Als je via een dergelijk kanaal gaat kun je vaak pre-loaden en soms ook een bepaalde tijd eerder spelen. Of iemand de hogere prijs het waard vind of niet, dat is een tweede en ook persoonlijk. Je kunt GW2 ook gewoon pre-orderen / kopen bij een Nederlandse webshop voo minder geld.
Obviously, maar dat is exact hetgene wat hierboven al zei.

Nou goed, je mag enkele weekenden, gegarandeerd, in een Public-Beta met restricties spelen, en 2 dagen eerder het volledige spel spelen. Dat rechtvaardigd echter, imho, echt geen 35% hogere prijs, zeker als je het dan ook nog eens zonder fysiek doosje, dvd en manual moet doen.
Prima, jij vindt dat het niet waard. Er zijn genoeg andere mensen die het de meerprijs wel waard vinden, daar is toch niets mis mee. ;) Ik ben ook van plan om €150 aan een CE uit te geven. Een gigantisch hoge prijs voor een CE in mijn ogen. Echter rechtvaardigt het het voor mij omdat ik meer dan 2000 uur in GW1 heb gestoken, al 5 jaar op dit spel wacht, ArenaNet een geweldige developer vind en ik nog nooit zo graag een spel heb willen spelen. Dan vind ik dat ik dat best mag 'laten zien' door een CE te kopen. Daarnaast vind ik de content van de CE heel gaaf. ;)

Bottom line, als je niet bereid bent om 55 euro voor een digitale editie uit te geven, kun je het spel dus inderdaad voor 35% minder in een winkel kopen, maar dan mis je bepaalde dingen. Zo is iemand anders bereid om 75 euro aan een digitale Deluxe Edition uit te geven, weer iemand anders koopt de CE via de GW2 website en een ander pre-ordert de CE in een winkel voor (wss) minder dan €150. I don't see the problem. ^^ Anderzijds mag je natuurlijk wel een mening hebben over bepaalde prijsniveaus.

[ Voor 37% gewijzigd door Sagaris op 13-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal met je eens Sagaris! De prijs is inderdaad een beetje buiten proporties, maar zo ook ik heb jaren op het spel moeten wachten en dan wil ik ook alles hebben! :*) Daarbij weet ik dat ik geen maandelijkse fee kwijt ben, waardoor ik nu weet dat ik 150 ga aftikken en dat het daarbij blijft (mits ik geen andere in-game items ga halen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
Sagaris schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:26:
[...]

Bottom line, als je niet bereid bent om 55 euro voor een digitale editie uit te geven, kun je het spel dus inderdaad voor 35% minder in een winkel kopen, maar dan mis je bepaalde dingen.
De pre-orders krijgen 1 dag van tevoren, en lijkt me niet dat ze de pre-orders geen deluxe edition uitbrengen. Ikzelf zal em dus pre-orderen, zodat ik tenminste een kek doosje + dvdtje van gw2 heb. Kan die mooi naast alle andere deeltjes in mijn rek komen te staan. ;)
Blijft toch lullig als men vraagt: He je hebt alle delen van gw, maar je hebt gw2 niet? O, die heb ik alleen digitaal. Fock dat >:)

Nu een release date bitte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

bllg. Vroeger duizenden uren gestoken in Guild Wars, maar EOTN eigenlijk nooit gespeeld.

Je kunt je tijd maar één keer besteden :(

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:01:
Helemaal met je eens Sagaris! De prijs is inderdaad een beetje buiten proporties, maar zo ook ik heb jaren op het spel moeten wachten en dan wil ik ook alles hebben! :*) Daarbij weet ik dat ik geen maandelijkse fee kwijt ben, waardoor ik nu weet dat ik 150 ga aftikken en dat het daarbij blijft (mits ik geen andere in-game items ga halen O-) )
Vergeet ook even niet de DLCs / expansion packs... Kost ook weer wat. True, je hebt geen maandelijkse abonnementskosten, maar om bij te blijven zul je evengoed geld uit moeten geven :)

Maar goed, of een prijs te hoog is bepaalt iedereen natuurlijk voor zichzelf. Die 150 euro is niet niks, maar sommigen geven dat uit in 3x stappen. Of je daar meer lol aan beleeft is natuurlijk een persoonlijke kwestie. Voor een game is 150 euro best veel, maar kan me voorstellen dat sommige die-hard fans dat best willen neertellen :) M.a.w. discussies over prijzen zijn niet echt heel zinvol en behoorlijk subjectief.

Overigens vind ik die 3 dagen of 1 dag head start wel een aparte move. Vraag me af of dat zo'n goed idee is. Je hebt dan wel wat spreiding in de levels / over de gebieden meteen vanaf het begin en de echte fans mogen het eerst los, maar voelt toch ergens een beetje oneerlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 13-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Morrar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Vergeet ook even niet de DLCs / expansion packs... Kost ook weer wat. True, je hebt geen maandelijkse abonnementskosten, maar om bij te blijven zul je evengoed geld uit moeten geven :)

Maar goed, of een prijs te hoog is bepaalt iedereen natuurlijk voor zichzelf. Die 150 euro is niet niks, maar sommigen geven dat uit in 3x stappen. Of je daar meer lol aan beleeft is natuurlijk een persoonlijke kwestie. Voor een game is 150 euro best veel, maar kan me voorstellen dat sommige die-hard fans dat best willen neertellen :) M.a.w. discussies over prijzen zijn niet echt heel zinvol en behoorlijk subjectief.

Overigens vind ik die 3 dagen of 1 dag head start wel een aparte move. Vraag me af of dat zo'n goed idee is. Je hebt dan wel wat spreiding in de levels / over de gebieden meteen vanaf het begin en de echte fans mogen het eerst los, maar voelt toch ergens een beetje oneerlijk.
Mwah heel veel spellen hebben toch van die headstart? Denk dat je na 4-5 weken echt niet meer merkt dat er mensen 3 dagen eerder begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Morrar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:48:
Hebben ze in het verleden met Factions en volgens mij Nightfall ook gedaan (EotN heb ik de release niet meegekregen), mocht je bij aanschaf van een bepaalde editie een dag eerder aan de slag kan ik me herinneren. Of het bij andere games ook zo is weet ik niet, heb bij BF3 een dag eerder mogen spelen, maar weet niet zeker of dat gepland was.

Drie dagen vind ik inderdaad best lang. Het zal echter wel nodig zijn om de wereld een beetje evenredig te bevolken neem ik aan. Anders laat je een paar honderd duizend mensen allemaal tegelijk in enkele dezelfde gebieden los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een goed gebalanceerde MMO wordt, dan zullen die drie dagen op termijn inderdaad maar heel weinig uit mogen maken. Als dat niet zo was zou het behoorlijk lastig worden om op een later tijdstip nog te beginnen met deze MMO :)

Maar goed, zou me wel kunnen voorstellen dat je wat voordeel kunt pakken als je de betere items net wat eerder hebt dan de grote massa's. Ook mensen die als eerste dingen gedaan willen krijgen (max level, eerste kill van iets, etc) zullen wel vooraf moeten kopen. Tot slot kan ik me voorstellen dat het een hele berg aan spoilers op gaat leveren voor mensen die het spel gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Morrar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:23:
Als het een goed gebalanceerde MMO wordt, dan zullen die drie dagen op termijn inderdaad maar heel weinig uit mogen maken. Als dat niet zo was zou het behoorlijk lastig worden om op een later tijdstip nog te beginnen met deze MMO :)

Maar goed, zou me wel kunnen voorstellen dat je wat voordeel kunt pakken als je de betere items net wat eerder hebt dan de grote massa's. Ook mensen die als eerste dingen gedaan willen krijgen (max level, eerste kill van iets, etc) zullen wel vooraf moeten kopen. Tot slot kan ik me voorstellen dat het een hele berg aan spoilers op gaat leveren voor mensen die het spel gewoon kopen.
Het hele idee van Guild Wars is dat items helemaal geen verschil gaan maken PvP wise in ieder geval. Als je meteen wilt PvPen zul je een max level char krijgen met de beste skills en PvP items, als je wilt PvE'en en WvW PvP wilt doen zul je wel een character moeten levelen maar ook daar zullen end game dungeons etc alleen maar PvE specialized wapens geven en character features(uiterlijke veranderingen etc), zoals ik het begrepen heb.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Denk ook dat deze 3 dagen meer / 1 dag headstart meer zijn bedoeld om de stress van de server te verminderen dat iedereen massaal in 1x probeert te spelen. Zou jammer alles opeens de servers dan dus kapot zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Update van de FAQ, met relevante informatie:
We will update the FAQ on the official Guild Wars 2 website soon. Here are the questions and answers we will include:

What do I get with a Pre-Purchase of the game?
Customers who pre-purchase the game in full will enjoy guaranteed access to our Beta Weekend Events, three-day Headstart Access to the final game, and five digital items designed to enhance your gameplay experience.

What if I don’t want to pay in full in advance?
In addition to Pre-Purchase, a number of our retail partners are offering a Pre-Order program. Customers who pre-order will receive one-day Headstart Access to the final game.

When do Beta Weekend Events (BWEs) start, and how many will there be?
The first BWE is currently planned for late April, and we expect to have one every month or so. The schedule is subject to change and will be confirmed at a later date. Currently, we do not know how many of these events we will have.

Is Pre-Purchase the only way to get into Guild Wars 2 Beta Weekend Events?
Pre-Purchase is the only guaranteed way to get into all Beta Weekend Events. We will also be running promotions for access to individual Beta Weekend Events.

I already signed up for the Guild Wars 2 Beta. Do I need to Pre-Purchase?
If you want to get guaranteed access to all Beta Weekend Events, yes, you must Pre-Purchase. Simply signing up for the Beta does not guarantee access to the Beta Weekend Events.

Which products are available for Pre-Purchase?
Customers will be able to Pre-Purchase the Guild Wars 2 Digital Edition and the Guild Wars 2 Digital Deluxe Edition directly from NCsoft. In addition to the digital products, certain retailers will also be offering physical Pre-Purchase of the Guild Wars 2 Standard Edition and the Guild Wars 2 Collector's Edition.

How does physical Pre-Purchase work?
Physical Pre-Purchase for Guild Wars 2 is only available at select retailers. The details of how this will work will differ slightly depending on which edition customers purchase and where they purchase it.

Standard Edition (North America) — Customers will buy the Standard Edition Pre-Purchase box and receive a Pre-Purchase serial code. They will then go to https://register.guildwars2.com and follow the on-screen instructions to create a Guild Wars 2 account and apply the serial code, which will give them access to Beta Weekend Events and three-day Headstart access to the final game. When Guild Wars 2 launches, customers will need to return to the retailer with proof of purchase to receive the full Standard Edition box and retail serial code. They will need to apply this retail serial code to their Guild Wars 2 account within five days to continue playing without interruption.

Standard Edition (Europe) — Customers will buy the Standard Edition Pre-Purchase box and receive their serial code. This is the only serial code customers will receive and will grant access to the Beta Weekend Events, three-day Headstart Access, the Hero's Band digital item, and full access to the final live game. Customers will not need to return to retail to receive another serial code.

Collector's Edition (North America and Europe) — Customers will buy the Collector's Edition Pre-Purchase box and receive a Pre-Purchase serial code. They will then go to https://register.guildwars2.com and follow the on-screen instructions to create a Guild Wars account and apply the serial code, which will give them access to Beta Weekend Events and three-day Headstart Access to the final game. When Guild Wars 2 launches, customers will need to return to their retailer with proof of purchase to receive the full Collector's Edition box with physical items and retail serial code. They will need to apply this retail serial code to their Guild Wars 2 account within five days to continue playing without interruption.

We will continue to monitor common questions and answers from all of our communities, and if appropriate, update the FAQ at a later date.
Ben benieuwd hoe het 'return to retailer' verhaal werkt als je hier in Europa de CE wil kopen. Of dat fysiek naar een retailer gaan betekent, of dat het ook met mailcontact kan. Ziet het eruit als een omslachtige manier, nu lijkt het me dat je in ieder land waar een CE gekocht wordt een retailer moet hebben om die vraag in te vullen. Ah well, speculatie en we zien wel wat er van komt. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sagaris op 14-03-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:56
Ikzelf ga iig geen 150 euro uitgeven. Wat je erbij krijgt vind ik niet boeiend (x2 ook voor mijn vrouw). Dus zal de standaard versie wel worden. Zit alleen nog te dubben of we april al "kopen" of gewoon pre-orderen. We willen wel graag aan de beta's meedoen. Misschien dat het ook in Steam gezet kan worden. Dat scheelt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01
Buiten Prophecies heb ik elke CE van NCsoft, deze kan dan absoluut niet missen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 18:09
Huh, ik dacht dat de beta eind maart kwam? Waarom hebben ze het nu ineens over April?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:35
Joostjah schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:47:
Huh, ik dacht dat de beta eind maart kwam? Waarom hebben ze het nu ineens over April?
Eind maart is nog een closed beta.(alleen voor mensen die zich via de site hadden opgegeven) De beta eind april is dus voor alle mensen die een pre-purchase hebben gedaan (en misschien wat mensen die zich via de site hadden opgegeven?)

[ Voor 19% gewijzigd door dnbo op 14-03-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Sagaris schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:04:
Update van de FAQ, met relevante informatie:

[...]
De FAQ maakt het niet echt duidelijker op sommige punten:
Customers will be able to Pre-Purchase the Guild Wars 2 Digital Edition and the Guild Wars 2 Digital Deluxe Edition directly from NCsoft. In addition to the digital products, certain retailers will also be offering physical Pre-Purchase of the Guild Wars 2 Standard Edition and the Guild Wars 2 Collector's Edition.
Vatten ze de Digital Edition en Digital Deluxe Edition fysiek samen tot de Standard Edition, of zijn er in totaal 4 verschillende versies?

Ik ben een ontzettende grote GW1 fan (5000+ uur) en ga dus ook zeker GW2 pre-purchasen (ik betaal graag een paar euro extra enkel om 3 dagen eerder toegang te hebben, met daarbovenop ook nog eens toegang tot alle beta's!). Ik vind €150 alleen veel te veel geld voor de CE. Ik ga geen €70 extra betalen voor een paar items die na 10 minuten toch in de kast belanden en waar ik misschien eens per jaar naar kijk (ervaring van NF en Factions CE's). Zelfs de €20 meer voor de Deluxe Edition vind ik al veel. Alle items - op de elite na - kun je wel behalen door gewoon het spel te spelen. Ik snap wel dat er mensen zijn die de Deluxe Edition en CE wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Vatten ze de Digital Edition en Digital Deluxe Edition fysiek samen tot de Standard Edition, of zijn er in totaal 4 verschillende versies?
Als ik het goed begrijp zijn het er 5.
  • Boxed Standard Edition
  • Pre-order Boxed Standard Edition, 1 dag early access
  • Pre-purchase Digital Edition, 3 dagen early acces + beta's
  • Pre-purchase Digital Deluxe Edition
  • Pre-purchase Collectors Edition
In NL zal je volle mep moeten betalen voor die Pre-order Boxed versie. In US betaal je een klein bedrag waarbij je de serial krijg voor die 1-day early access, waarna ze de rest bij release betalen.
Alle items - op de elite na - kun je wel behalen door gewoon het spel te spelen.
Vergeet de Miniature (mini-pet) niet. Als deze tradable is, zal deze na verloop van tijd wel eens een hoop in-game valuta waard zijn. Aan de andere kant, gezien Gold zeer makkelijk te verkrijgen zal zijn (onuitputtelijke hoeveelheid Dynamic Events, zonder daily limits o.i.d.), is dat waarschijnlijk een non-issue.
ik betaal graag een paar euro extra [...] met daarbovenop ook nog eens toegang tot alle beta's!
Dat laatste is in mijn ogen niet interessant.
"The first BWE is currently planned for late April, and we expect to have one every month or so."

In die 2 of 3 Beta-weekenden die ze zullen houden (Arenanet had gezegd dat de Public Beta periode maar heel kort zou zijn, vlak voor de release van het spel), heb ik vast al andere dingen te doen. Had toch wel verwacht dat ze 3 of meer Beta-weekends per maand hadden gehouden.

Overigens zal de NDA van de Beta-weekenden vervallen:
“We expect the public weekend beta people to be some of our strongest evangelists,” said Lye. “They’ll be able to post screenshots, create blogs and create live streaming of the game to share with their friends and the overall community.”
Ik vermaak me tegen die tijd dus wel op Youtube, en koop ik hem bij een NL Webshop, zo bespaar ik mijzelf weer 15 Euro uit voor iets van nihile waarde.

@hieronder
Ga er maar vanuit dat mensen die een boxed versie bestellen ook de 3 dagen krijgen.
Dat lijkt me niet. De non-pre-order Boxed versie heeft geen aparte serial die tijdens de early-access-periode al toegang tot het spel geeft, en de pre-order Boxed versie is maar 1 dag van te voren geldig.

[ Voor 79% gewijzigd door SirNobax op 14-03-2012 10:37 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Basekid schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:16:
[...]

Mwah heel veel spellen hebben toch van die headstart? Denk dat je na 4-5 weken echt niet meer merkt dat er mensen 3 dagen eerder begonnen zijn.
Ga er maar vanuit dat mensen die een boxed versie bestellen ook de 3 dagen krijgen..

Pre-order zal zo'n 5 euro zijn en geeft je 1 dag headstart (waarschijnlijk een grace periode om de game te kopen van 4 a 5 dagen.
Pre-purchase geeft je gewoon een code om ook de headstart te spelen (grote retailers als bijv. Bol.com stuurt je deze code gewoon toe en het doosje volgt later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al gemeld is (met zoeken kwam ik het niet tegen) maar de systeemeisen zijn nu bekend:
Minimum System Requirements*

Windows® XP Service Pack 2 or better
Intel® Core™ 2 Duo 2.0 GHz, Core i3, AMD Athlon™ 64 X2 or better
NVIDIA® GeForce® 7800, ATI Radeon™ X1800, Intel HD 3000 or better (256MB of video RAM and shader model 3.0 or better)
25 GB available HDD space
Broadband Internet connection
Keyboard and mouse

* Due to potential changes, system requirements may change over time, and you may be required to upgrade your current system (or obtain a new system) to continue to play the game.
https://buy.guildwars2.com/

Mooi dat mijn nieuwe computer hier ver boven zit :) En zelfs mijn MacBook (2010) moet er geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:53:
Ik weet niet of het al gemeld is (met zoeken kwam ik het niet tegen) maar de systeemeisen zijn nu bekend:

[...]

https://buy.guildwars2.com/

Mooi dat mijn nieuwe computer hier ver boven zit :) En zelfs mijn MacBook (2010) moet er geen problemen mee hebben.
Een redelijke computer van 3-4 jaar oud zou deze specs al moeten hebben, wat ik trouwens een goed punt vind, zo kunnen meer mensen spelen. Enige wat ontbreekt is de geheugen requirement, ik gok op 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Was al bekend ja.
Volgende keer op System Requirements zoeken, ipv Systeemeisen. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:07

Dit vind ik nogal heftig. en het staat er echt, staat geen 2,5

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 14-03-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMOs zijn vaak heel groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik speel GW en LotRO, maar dit vind ik toch echt groot.
GW1 = ong. 4GB
LotRO ; 14 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar WoW 20+GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:10:

Valt wel mee, alle recente MMO's (en WoW) gaan richting die omvang.

Aion tikt dacht ik 23GB aan, Tera tegen de 28GB, WoW zie ik ook niet meer onder de 14GB, AoC is iets over de 20GB. Zelfs GW1 volledig is over de 4GB.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2012 11:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Ik speel GW en LotRO, maar dit vind ik toch echt groot.
GW1 = ong. 4GB
LotRO ; 14 GB
SWTOR is ook 25GB. En wat wil je dan, dat ze content weglaten om niet een te groot bestand te creëren? Meer content = groter bestand.
SirNobax schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:04:
[...]

Als ik het goed begrijp zijn het er 5.
  • Boxed Standard Edition
  • Pre-order Boxed Standard Edition, 1 dag early access
  • Pre-purchase Digital Edition, 3 dagen early acces + beta's
  • Pre-purchase Digital Deluxe Edition
  • Pre-purchase Collectors Edition
In NL zal je volle mep moeten betalen voor die Pre-order Boxed versie. In US betaal je een klein bedrag waarbij je de serial krijg voor die 1-day early access, waarna ze de rest bij release betalen.
Als je het zo zegt zijn er 6.

Je hebt de 3 pre-purchase edities (SE, DE en CE) die of direct bij A.Net/NCSoft te krijgen zijn, of bij door A.Net geselecteerde retailers, dus de laatste drie van je lijstje.

Daarnaast heb je de pre-orders van de boxed SE en CE, dus bij je lokale Dixons/FRS/whatever naar binnen lopen en daar een SE en CE bestellen. Nu krijg je 1 dag early access.

En dan heb je nog de normale verkoop van GW2, dus de boxed SE. Misschien dat sommige CE's ook ergens in een winkel belanden, zonder te hoeven pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 18:28
Die collectors edition is wel heel vet, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ik wil hem pre-orderen, maar hopelijk kan dat ook in Nederland met normale betaalswijze. Even goed kijken hoe dat gaat wanneer die eindelijk te koop is.

Ik vind het raar dat er overal staat 10 april voor pre-order behalve bij de CE daar staat Learn More. Hij is wel te pre-orderen als het goed is.

Beetje jammer van dat beeldje, die drijft de prijs enorm op en die boeit me niks, ik wil alleen het artbook.
Ik moet wel me schijf even leeggooien, anders past die 25 GB echt nevernooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Beeldje vind ik wat jammer, had liever een Asura of dergelijke, Char is niet bepaald mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik ben juist blij dat het de Char is.... die vind mijn vriendin ook niet, scheelt ons weer 2x 100,- (kunnen nu de standaard kopen hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de Digital Deluxe editie ga pre-orderen. Soundtrack cd download ik wel ergens en de rest interesseert me ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
LeVortex schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:24:
Beetje jammer van dat beeldje, die drijft de prijs enorm op en die boeit me niks, ik wil alleen het artbook.
Ik moet wel me schijf even leeggooien, anders past die 25 GB echt nevernooit niet.
Er is trouwens geen artbook, je hebt het making-of boek en een 5 art prints met een frame. Een echt artbook is nog wel te krijgen in de NCSoft store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Sagaris schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:34:
[...]

Er is trouwens geen artbook, je hebt het making-of boek en een 5 art prints met een frame. Een echt artbook is nog wel te krijgen in de NCSoft store.
Jah ok, als ik het goed begreep staat in de making- of ook art in en je hebt nog die 5 prints. Het echte artbook heb ik al gekocht. EDIT: precies wat jij zegt dus, ik ben nog niet helemaal wakker :z

Ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik de artbook van prophecies niet heb. Die wil ik nog wel kopen, stond pas op ebay voor 600 dollar 8)7, is uiteraard ook niet verkocht toen.

[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 14-03-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Denk dat ik voor de Digital Deluxe ga. Die heeft in principe alles wat ik graag wil hebben inclusief de ingame meuk. Blijkbaar krijg je ook nog een hero's band erbij ingame welke stat omhoog gooit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Arunia schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:39:
Denk dat ik voor de Digital Deluxe ga. Die heeft in principe alles wat ik graag wil hebben inclusief de ingame meuk. Blijkbaar krijg je ook nog een hero's band erbij ingame welke stat omhoog gooit oid.
Wil je geen hoesje dan? Persoonlijk vind ik dat juist het leuke. Dat er staat dat je 900 steam aankopen hebt boeit me ook niet zolang er geen hoesjes in de kast staan. (Ieder zijn ding natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij GW1 heb ik alle CE's gekocht 2x. Wellicht in de winkel kijken of er een Deluxe versie te pre-purchasen is.
Dan is dat wel interessant, maar wil wel lekker de beta's meedoen en eerder beginnen. Daarbij die extraatjes in game zijn leuk. De rest vind ik niet zo heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sneezzer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:33:
Ik ben juist blij dat het de Char is.... die vind mijn vriendin ook niet, scheelt ons weer 2x 100,- (kunnen nu de standaard kopen hehe)
Dat is natuurlijk wel weer handig ;) Mij gaat het hoofdzakelijk om de doos, zodat die naast de andere CE's van GW1 kan komen te staan :P (de soundtrack van Factions vond ik echt geweldig - zeker dat bonus nummer)
LeVortex schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:37:
Ik baal er zo verschrikkelijk van dat ik de artbook van prophecies niet heb. Die wil ik nog wel kopen, stond pas op ebay voor 600 dollar 8)7, is uiteraard ook niet verkocht toen.
Soms heeft NCsoft nog zo'n event waar ze deze dingen nog wel eens verkopen, maar 99% van de keren altijd in de US. Ik heb zelf via via nog een DTWT-CoH artboek kunnen bemachtigen met alle handtekeningen van de devs van de game. Boekje zelf kostte maar $10, handtekeningen erbij een 10-voud :P

Maarja, de doos van Prophecies CE alleen gaat al over de 150 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sagaris schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:22:
[...]
Als je het zo zegt zijn er 6.

Je hebt de 3 pre-purchase edities (SE, DE en CE) die of direct bij A.Net/NCSoft te krijgen zijn, of bij door A.Net geselecteerde retailers, dus de laatste drie van je lijstje.

Daarnaast heb je de pre-orders van de boxed SE en CE, dus bij je lokale Dixons/FRS/whatever naar binnen lopen en daar een SE en CE bestellen. Nu krijg je 1 dag early access.
Nee, 5. De CE kan je niet direct bij NCSoft kopen, die komt altijd van een retailer vandaan. De CE is daarom dus altijd een "Physical Pre-purchase", met 3 dagen Early-Access.

Maargoed, 5, 6 of 7, maakt eigenlijk allemaal weinig uit. Tegen de tijd dat het zover is, kan het alweer veranderd zijn. :9

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
die edition van 150euro komt zowiezo voor mij

[ Voor 82% gewijzigd door LuckyLukeNL op 14-03-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jammer dat die artbook van GW2 geen hardcover versie is ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 08-10 14:20
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:10:

De client is 16gb en zal steeds groter worden hoe meer je ontdekt (beetje zoals gw1) met uiteindelijke max groei tot 25gb.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Furfoot schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:05:
[...]
De client is 16gb en zal steeds groter worden hoe meer je ontdekt (beetje zoals gw1) met uiteindelijke max groei tot 25gb.
Huh. Waarom zouden ze dat doen?

In GW1 was dat downloaden van die zones zeer irritant (zeker gezien ik altijd een 56k-modem-enabled downloadserver voor me kiezen kreeg), maar daar stond tegenover dat de client vreselijk klein was.
(gelukkig kon je ook alles in 1 keer binnen slepen via een commandline)

Als je eerst een 16GB client moet binnenslingeren, en daarna tijdens het spelen die zones erbij moet laden, heb je inweze "Worst of Both Worlds".

Of bedoel je hiermee dat hij, net als bv. WoW, een cache folder heeft, waar alle data zodra die in gebruik word genomen, uitgepakt word uit compressed data-files.

Dus, euh, toevallig ook een bron van die 16GB?
(of baseer je dat op de grootte van de Press-Beta, die lang niet alle data bevat, en niet over hi-res textures beschikte)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 08-10 14:20
SirNobax schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:20:
[...]

Huh. Waarom zouden ze dat doen?

In GW1 was dat downloaden van die zones zeer irritant (zeker gezien ik altijd een 56k-modem-enabled downloadserver voor me kiezen kreeg), maar daar stond tegenover dat de client vreselijk klein was.
(gelukkig kon je ook alles in 1 keer binnen slepen via een commandline)

Als je eerst een 16GB client moet binnenslingeren, en daarna tijdens het spelen die zones erbij moet laden, heb je inweze "Worst of Both Worlds".

Of bedoel je hiermee dat hij, net als bv. WoW, een cache folder heeft, waar alle data zodra die in gebruik word genomen, uitgepakt word uit compressed data-files.

Dus, euh, toevallig ook een bron van die 16GB?
(of baseer je dat op de grootte van de Press-Beta, die lang niet alle data bevat, en niet over hi-res textures beschikte)
Daarom zei ik ook "een beetje zoals gw1". Voor GW2 moet je 16GB aan data hebben geinstalleerd wil je uberhaupt kunnen spelen, i.t.t. tot GW1 waar je inderdaad al met weinig data kon gaan spelen (met veel asset loading tot gevolg).

edit en nee geen press beta.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
GW1 heeft bij mij toch echt maar 4 GB en dan heb ik alle uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zelf vind het ook irritant als je de wereld nog moet downloaden tijdens het spelen. Het vertraagd zo erg. Dan wact ik liever nog een half uur out of game terwijl ik actief met iets anders bezig ben dan heel vaak een minuut.

Zou mij trouwens ook niet verbazen dat de game zelf, zonder patches 16GB is en dat het na patches en over 2 jaar verwacht wordt dat je op 25GB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het systeem van GW1 is natuurlijk ook gebaseerd op de eerste 2 deeltjes, toen was heel GW volgens mij maar amper 1,2GB groot. 1x een -image maken of oude backup gebruiken en je hebt er verder geen problemen meer mee, voordeel dat alles in 1 groot bestand zit.

City of Heroes heeft nu via de NClauncher ook een 3-staps download gekregen, eerste GB is voor enkel character scherm en aanmaken nieuwe characters, 2de stap is kunnen inloggen in je huidige zone en laatste stap is resterende data binnenhalen.

Als ze voldoende bandbreedte hebben, zie ik ook niet zo'n probleem achter dit systeem, Aion haal je ook met 5-6MB/sec binnen, GW haal ik vaak maar 200-250KB/sec, einde van de rit duren beide even lang.

Zolang ze dat ding maar 'dynamisch' genoeg maken dat je ook een simpele copy/paste kan doen (net als WoW bv, maar SWTOR werkt dan half niet), 1 client binnenhalen en daarna binnen je netwerk gewoon kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:24
Inmiddels is er ook een heel stuk over de Pre-Purchase beschikbaar op de officiële FAQ van Guild Wars 2. Hier worden verschillende vragen al beantwoord. Volgens de officiële twitter is dit overigens op het moment nog een 'work-in-progress'.

Opvallend hieruit:
When do Beta Weekend Events (BWEs) start, and how many will there be?

The first BWE is currently planned for late April, and we expect to have one every month or so. The schedule is subject to change and will be confirmed at a later date. Currently, we do not know how many of these events we will have.
Dus iedere maand een, vanaf eind april. Dat suggereert dat de Beta nog wel eens een tijd kan duren. Bijvoorbeeld uitgaande van twee stuks zitten we dan al aan eind mei. Bij meer zit je dan zo na de zomer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik zeg nog steeds launch tijdens gamecom, dus mid/eind augustus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Als ik het volgende zo lees:

Lye said NCsoft hopes the free access to the beta weekends of Guild Wars 2, which is included as a pre-order bonus for the game, will help take advantage of Twitter, Facebook and other social media.

“We expect the public weekend beta people to be some of our strongest evangelists,” said Lye. “They’ll be able to post screenshots, create blogs and create live streaming of the game to share with their friends and the overall community.”

Dan heb ik het idee dat de beta weekends eigenlijk puur voor marketing zijn.
Dat zou betekenen dat eind van de maand een grote load test wordt gehouden en de game daarna wel zo goed als af is. Dan nog 2 a 3 marketing weekenden en launch. Dus juni/juli... Maar het kan ook zijn dat ik er gewoon teveel op hoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:32:
Ik zeg nog steeds launch tijdens gamecom, dus mid/eind augustus :P
Niet tijdens GamesCom, maar daar vlak na.

In augustus 2006 waren ze ook aanwezig (toen nog in Leipzig). Twee maanden daarna kwam Nightfall uit. Tijdesn de GamesCom was de demo van NF al te spelen (de tweede missie, die ze in die twee maanden nog iets aangepast hebben!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Sneezzer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:51:

Daar konden ze in ieder geval wel eens gelijk in hebben. De mensen die Pre-Purchasen hebben natuurlijk wel flink hoge verwachtigingen en kunnen daarnaast haast niet wachten het te gaan spelen (en zullen het dus in de Beta-weekends zo'n beetje 25 uur per dag spelen :P). Uiteraard zal hier daarnaast ook een groep fanboys tussen zitten die van geen kritiek willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:06
In juni wordt ook The secret world gereleased, denk dus niet dat GW2 in juni uitkomt.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Knowuse schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:06:
In juni wordt ook The secret world gereleased, denk dus niet dat GW2 in juni uitkomt.
Toch de nieuwe game van Funcom? Denk niet echt dat ze zich echt druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

KoekjevanLU schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Daar konden ze in ieder geval wel eens gelijk in hebben. De mensen die Pre-Purchasen hebben natuurlijk wel flink hoge verwachtigingen en kunnen daarnaast haast niet wachten het te gaan spelen (en zullen het dus in de Beta-weekends zo'n beetje 25 uur per dag spelen :P). Uiteraard zal hier daarnaast ook een groep fanboys tussen zitten die van geen kritiek willen weten.
Ik zelf ben er ook zwaar benieuwd naar. Dit terwijl ik geen fan ben van GW1 (vond het echt niet lekker spelen, geen lekkere UI oid). Heb de UI nu gezien en het ziet er wel tof uit. De gameplay als geheel ook.

Ik kijk er in ieder geval naar uit en ik hoop ook dat ik in 1 vd beta weekende kom, dan ga ik in iedergeval flink wat streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zie dit op Zavvi

Release Date: 30 September 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:14:
Zie dit op Zavvi

Zo dus het is niet langer. "When it's finished" Zoals in de FAQ staat? iig wacht ik eerst nog op een bevestiging van ANet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:14:
Zie dit op Zavvi

Allemaal placeholders. Pas als ArenaNet / NCSoft een release datum uitgeven, dan pas is er zekerheid. ;) Afgelopen jaren (god dat klinkt lang) al genoeg webshops tegengekomen die een bepaalde datum aan GW2 hangen, nooit wat van waar.

[ Voor 19% gewijzigd door Sagaris op 14-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sagaris schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:16:
[...]

Allemaal placeholders. Pas als ArenaNet / NCSoft een release datum uitgeven, dan pas is er zekerheid. ;) Afgelopen jaren (god dat klinkt lang) al genoeg webshops tegengekomen die een bepaalde datum aan GW2 hangen, nooit wat van waar.
Ik denk het ook, ik gaf het enkel maar even aan. Is mogelijk wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:20:
[...]

Je mag die hoop hebben, ik pas. :P Het geeft in mijn ogen net zoveel indicatie als al die andere webshops die een datum in 2010 of 2011 hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sagaris schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:23:
[...]

Je mag die hoop hebben, ik pas. :P Het geeft in mijn ogen net zoveel indicatie als al die andere webshops die een datum in 2010 of 2011 hadden staan.
Ik hoop nix. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 18:09
maartend schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:20:
[...]

Dat is gewoon een speculatie van die webshop. Het zegt niet meer dan andere speculaties. Wanneer er een datum bekend is, wordt dit niet eerst rondgemaild naar de webshops ofzo, dan is er een publieke aankondiging.

[ Voor 5% gewijzigd door Joostjah op 14-03-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ik zie op twitter dat voor de Pre-Purchase Beta-weekends er geen NDA is:
@GuilWars2:
The Beta Events mentioned as part of pre-purchase are not bound by an NDA, but the upcoming CBT weekend is!
Dat belooft een hoop filmpjes en informatie vanaf dat moment :)

(nu ga ik hem toch sowieso pre-purchasen :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ze beginnen tegenwoordig gewoon altijd te vroeg met aankondigingen van games ;p .. ik wacht al zooo lang op GW2 dat de game al als outdated aanvoelt. Ik vind dat ze gewoon een limiet aan aankondiging moeten toewijzen, bijv: dat ze pas maximaal een jaar van te voren een game mogen aankondigen voordat die klaar is.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
ricmaniac schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:21:
Ze beginnen tegenwoordig gewoon altijd te vroeg met aankondigingen van games ;p .. ik wacht al zooo lang op GW2 dat de game al als outdated aanvoelt. Ik vind dat ze gewoon een limiet aan aankondiging moeten toewijzen, bijv: dat ze pas maximaal een jaar van te voren een game mogen aankondigen voordat die klaar is.
Gaat niet gebeuren, als dat zo zou zijn zou de hele marketing in elkaar storten.
De truc die ze juist gebruiken is ver van te voren een aankondiging maken en daaropvolgend een hype veroorzaken.
Door de vele mond tot mond reclame & release speculaties wordt de hype groter en zorgen de de uitgevers voor meer nettowinst na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Als ik reacties lees zoals "ik wacht op x game" visualiseer altijd iemand die met de handen over elkaar in de kleermakerszit op de grond zit te wachten. :D Niemand wacht eigenlijk op een game. :p Wachten doe je in de rij bij de kassa in de supermarkt. /flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Foxhound83 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:27:
Als ik reacties lees zoals "ik wacht op x game" visualiseer altijd iemand die met de handen over elkaar in de kleermakerszit op de grond zit te wachten. :D Niemand wacht eigenlijk op een game. :p Wachten doe je in de rij bij de kassa in de supermarkt. /flauw
Yvilthi visualiseerd Foxhound83 in kleermakerszit en handen over elkaar in de rij bij de a.h. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yvilthi schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Gaat niet gebeuren, als dat zo zou zijn zou de hele marketing in elkaar storten.
De truc die ze juist gebruiken is ver van te voren een aankondiging maken en daaropvolgend een hype veroorzaken.
Door de vele mond tot mond reclame & release speculaties wordt de hype groter en zorgen de de uitgevers voor meer nettowinst na de release.
ja maar als ze het een jaar van te voren doen kunnen ze hoogstwaarschijnlijk meer en beter uitgewerkte beelden laten zien. ik verwacht ook niet dat het ooit gaat gebeuren :P maar voor de mensen zelf zou het een stuk fijner zijn denk ik haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Jammer dat als je dit in een fysieke winkel pre orderd (dus zoals een Game Mania of een Media Markt) je dus geen beta access krijgt. Tenminste daar lijkt het zo op.

Ik hoop wel dat dit goed komt, ik wil niet de CE en ook geen digital version :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
lanerios schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:57:
Jammer dat als je dit in een fysieke winkel pre orderd (dus zoals een Game Mania of een Media Markt) je dus geen beta access krijgt. Tenminste daar lijkt het zo op.

Ik hoop wel dat dit goed komt, ik wil niet de CE en ook geen digital version :P
Daar zijn ze wel mee bezig. Er zullen geselecteerde retailers zijn, waar als je pre-orderd, je dus wel toegang krijgt tot beta's en de headstart. Echter het gaat erom welke retailers dit zullen zijn, en als ze überhaupt retailers in Nederland vinden. Hopelijk gaat het Bol.com of Mediamarkt of zoiets worden. Moet perse een doosje hebben om aan de handleiding te kunnen sniffen. Heerlijk die nieuwe geur van pas geopende games :9~

Ik verwacht een release net voor de zomervakantie, want ze kunnen niet pre-purchases aannemen in april en dan pas in augustus/september releasen. 4/5 maanden al geld overmaken is i.m.o. te lang. Ook omdat ze zeggen dat de 'beta's' eigenlijk meer marketinginstrumenten zijn (doordat je alles mag publiceren als je wilt, en ze dit ook van je verwachten) lijk mij een release dus korter bij dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Voor de 3 dagen headstart (en toegang tot alle BWE's) moet je een prepurchase doen. Voor de normale en digital edition ga je naar een retailer, waar je een doos koopt met een code in voor full price. Dit is alles wat je moet kopen. Als je de CE wilt doe je hetzelfde, alleen moet je dan na release nogmaals naar de winkel om je CE-pakket af te halen.

Ik hoop dat het nu wat beter geregeld is als bij de GW:P CE pre-order... Ik heb toen veel mailtjes gestuurd en bij winkels gaan vragen om een BWE code vast te krijgen :). Maar goed, dat was 7 jaar geleden. Misschien is het nu beter.

Lijst van retailers zal maar beschikbaar zijn vanaf 10/4. De lijst is nog niet compleet af, vooral in europa zijn ze nog met onderhandelingen bezig. Ik ben benieuwd.

Hopelijk is Amazon ofzo ook gewoon een optie. Veel makkelijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik hoop dat het beter gaat dan SWTOR. Sorry, maar ik wil echt niet via bol.com dit regelen, te vaak problemen. Graag gewoon via Game Mania, oid. :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
Ik hoop dat FRS ook mee doet, ik heb er nog een aantal bonnen voor ligge die maar niet op krijg :(

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:33

Oxigeon

En zo is dat!

mauro101 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:07:
Ik hoop dat FRS ook mee doet, ik heb er nog een aantal bonnen voor ligge die maar niet op krijg :(
Ik weet nog wel een adresje waar ze naartoe kunnen.

Ontopic: Mijn pc kan guildwars niet draaien. Via systemrequirementslab zegt hij dat ik mijn drivers ofzo moet aanpassen/de game de videokaart niet ondersteunt. Wat een fuckzooi. Wilde deze game zo graag spelen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oxigeon schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:12:
[...]

Ik weet nog wel een adresje waar ze naartoe kunnen.

Ontopic: Mijn pc kan guildwars niet draaien. Via systemrequirementslab zegt hij dat ik mijn drivers ofzo moet aanpassen/de game de videokaart niet ondersteunt. Wat een fuckzooi. Wilde deze game zo graag spelen
GW2 heeft minstens de HD3000 nodig - alle laptops van 1 jaar oud hebben dat nu. Speel je soms met een hele oude ingebouwde laptop GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Oxigeon schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:12:
[...]
Ontopic: Mijn pc kan guildwars niet draaien. Wat een fuckzooi jammer.
[BBG aanschaf] Videokaarten
of
[BBG aanschaf] Gamesysteem

Geen valide reden om geen GW2 te spelen in ieder geval.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Zag dit net verschijnen:
Another info from local retailer.

Size and weight of CE.

6 kg, 36cm x 29cm x 41cm
http://www.guildwars2guru...?p=1218347&postcount=2223

Dat is een beste doos. :o Of het waar is of niet laat ik even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sagaris schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:55:
Zag dit net verschijnen:

[...]

http://www.guildwars2guru...?p=1218347&postcount=2223

Dat is een beste doos. :o Of het waar is of niet laat ik even in het midden.
Denk het niet, denk dat deze niet veel zwaarder wordt dan de SWTOR CE (zelfde contents bijna) en die was vrij licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die figurine lijkt me anders best zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:09:
Die figurine lijkt me anders best zwaar.
Leek me ook zo, maar als je ziet dat Darth Malgus best wel licht is, en best wel stevig is. Ik denk dat ze redelijk wat kunnen doen in dat opzicht.

On topic:

Ben ik nou de enige die dat zwaard deel van het beeldje niet echt mooi vind? Ik vind de aansluiting op de rest wat tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:33

Oxigeon

En zo is dat!

Basekid schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:47:
[...]

GW2 heeft minstens de HD3000 nodig - alle laptops van 1 jaar oud hebben dat nu. Speel je soms met een hele oude ingebouwde laptop GPU?
Nee, ik speel met een computer van +/- een jaar of 3 a 4

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oxigeon schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:29:
[...]

Nee, ik speel met een computer van +/- een jaar of 3 a 4
Hm, zou denken dat je dan toch wel minimaal een X1800 erin hebt, want die komt uit 2005.

Nouja anders inderdaad een nieuwe kaart erin gooien, kosten ook niet heel veel tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

x1800 was wel de topkaart uit die tijd, dus ik denk vergelijkbaar met een HD37XX kaart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Gropah schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:43:
x1800 was wel de topkaart uit die tijd, dus ik denk vergelijkbaar met een HD37XX kaart oid?
Ach, voor 5 tientjes heb je een moderne videokaart die (ruim) aan de minimum eisen voldoet.
Zoals ik al eerder zei, beetje een non-argument. Je heb nog minstens 3 maanden om dat bijelkaar geraapt te krijgen. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

he getver, geen NVidia...

Maar idd, als je een desktop hebt dan kun je voor 50 euro (maar ik adviseer meer) een nieuwe GPU er in zetten en dan kun je het wel spelen.

Ik hoop btw dat het ook redelijk is af te stemmen qua performance. Zelf heb ik nog al een aantal spellen gezien die met alles op low de minimum specs pakte, maar zodra je ook maar iets omhoog ging, heel veel gingen eisen. Zou mij niet goed uitkomen als ik zou willen streamen :S
Pagina: 1 ... 11 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.