Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 09:17
Wat duurt het wachten lang zeg!!

Heb tijdens de stress test me toekomstige Norn Warrior en Sylvari Ranger kunnen finetunen kwa uiterlijk, ook heb ik de Asura kunnen proberen en MY GOD wat zijn dat lelijke wezens :P

Ben nu alleen nog aan het twijfelen wat voor race ik voor me Thief ga kiezen, dan vind ik het wel prima, meer namen kan ik toch niet verzinnen :P

Stresstest was verder best goed gegaan, geen problemen ondervonden.

@SniperFox, Ja je kan straks gewoon de beta client updaten en die gebruiken voor de full game. Ik had de vraag op het GW2 forum ook al gesteld ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Jveer op 22-08-2012 03:52 ]

Verwijderd

DiedB schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 03:02:
Weet iemand overigens of ik de client voor launch opnieuw moet downloaden? Ik heb de huidige client tot aan deze stresstest ge-update, kan ik deze gewoon updaten bij launch of moet ik via GuildWars2.com opnieuw downloaden?
Bij GuildWars (1 & 2) zit er een groot verschil tussen de gamedata en de gameclient. Bij elke update download je in principe opnieuw de gameclient. Deze vervangt dan de bestaande client en die nieuwe client download dan de bijgewerkte bestanden.
Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar ik vermoed dat er in de game.dat een bestand / header wordt bijgehouden van welke versies van welke bestanden er gedownload zijn.

Dus ja, gewoon zaterdag de huidige client aanslingeren moet genoeg zijn om alles te updaten. Maar ik raad je wel aan om deze week iig elke avond ff een update uit te voeren (vanwege drukte).

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Toch had ik een damage-mod wel leuk gevonden. Desnoods zonder exacte cijfers maar enkel met statistische balken dat wanneer je een groepje vormt je kunt zien wie er het hardste op los hakt.

Puur voor de fun..

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Lasteraar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 07:54:
Toch had ik een damage-mod wel leuk gevonden. Desnoods zonder exacte cijfers maar enkel met statistische balken dat wanneer je een groepje vormt je kunt zien wie er het hardste op los hakt.

Puur voor de fun..
Dan krijg je toch hetzelfde probleem als bij WoW; mensen gaan naar dat balkje kijken en niet naar het spel. Mensen gaan dan performance aan dat balkje meten, niet de rest zoals ondersteuning (boons, conditions, cc...).

• ipl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10-2019

ipl

ik wil ook in de guild 4 tweakers, hier is mn app.

mn computer is knudde
speel wanneer `k zin heb ;p (wat best regelmatig is omda`k niks anders heb bijna ;p)
ben 80 jaar oud haha, onee dat is hoe ik me geestelijk voel. lol
ben 80% introvert 20%extravert, of iets minder extravert hehe.
als `k koffie drink is t mogelijk dat ik je guildchat volprop, op 1 of andere manier word `k high van koffie :(

Verwijderd

Gisteren toch weer even gespeelt. Wat me weer opvalt is hoe onoverzichtelijk het targetten eigelijk is in Dynamic Events. De arrow boven de mob is niet 'always on top' maar gaat gewoon achter andere mensen... Zo zie je dus nooit wat jen hebt getarget. Tab key en Nearest enemy spammen, en dan maar hopen dat je ziet wie het is. Kan beter.

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Ik twijfelde heel erg of ik een Asura of Sylvari necromancer zou gaan spelen a.s. zaterdag. Gisteren dus even beide geprobeerd en de Asura starting area bevalt me toch een stuk minder dan de Sylvari. Dus de keuze voor zaterdag is opeens een stuk makkelijker geworden :D
Verder speelde het echt heerlijk, zoveel smoother dan vorige BWE's.

Necro is trouwens wel een beast in pvp zeg... een AoE conditions build is echt godlike in spvp en WvWvW... Was 't maar alvast zaterdag!

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Ik ben benieuwd of het spel nou eens lekker kan leunen op het GPU als het gereleased wordt, het feit dat dat bij een stress test 4 dagen voor headstart nog niet zo is baart me wel zorgen (en m'n Core2Duo kreunt ook al bij de gedachte dat komend weekend alles nog steeds op het CPU aankomt).

Eigenlijk was ik niet van plan veel nieuws te doen gisteravond maar ik heb toch nog ff gespeeld met 2 klassen waar ik geen of weinig ervaring mee had: ik heb een Asura thief gemaakt (thief trok me helemaal niet maar toch maar ff proberen) en een leveltje erbij gespeeld op m’n human engineer.
Thief blijkt me toch wel te bevallen eigenlijk. Heb een tijdje met 2 daggers gespeeld en daarna met een sword (main hand) en dagger. Die laatste combo beviel me prima. Ik denk dat ik toch nog wel een rogue thief ga maken als het spel live is.

Verder ben ik nog helemaal niet aan pvp gekomen (trekt me ook niet zo erg) maar ik heb wel even de tutorial gedaan, leuk opgezet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Gisteren nog wat verdergespeeld met mn Guardian :) heel vette class met zoveel mogelijkheden...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55
Gisteren ook nog even met mijn vrouw samen gespeeld.

Wat ons wel iriteert is dat bij Party play je echt heel slecht ziet waar iemand is. Net even uit de buurt en meteen dat blauwe bolletje op de map kwijt.
Daarnaast missen we de follow mode van GW1.
Wel grappig trouwens dat de extra items getest konden worden. Mini Rytlock ziet er goed uit, mooi gedetailleerd (niet zoals de simpele pets uit WoW bijvoorbeeld maar gewoon een full-detail character model, alleen dan in maat omlaag geschaald). Ik weet niet of het door lag of hoge server load kwam of door iets anders maar soms moest ik Rytlock in m’n inventory wel 5x dubbel-klikken of usen voor hij verscheen.

De Golem Banker ben ik nog niet zo enthousiast over, ik had eigenlijk de verwachting dat dat een mobiel ding was… maar als je hem hebt gebruikt blijft hij gedurende die 5 dagen op de plek staan waar je hem hebt neergezet en moet je daar telkens naar toe reizen? Een optie om hem weer in je inventory te stoppen ofzo zag ik niet. Als dat zo is, is het een beetje zinloos. En blijkbaar heb je ook maar 1 Golem Banker voor al je characters want nadat ik hem op 1 character had gebruikt zag ik hem op andere characters niet. Als ik wat fout doe hoor ik dat graag maar dit was mijn eerste indruk!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:03:
Ik ben benieuwd of het spel nou eens lekker kan leunen op het GPU als het gereleased wordt, het feit dat dat bij een stress test 4 dagen voor headstart nog niet zo is baart me wel zorgen (en m'n Core2Duo kreunt ook al bij de gedachte dat komend weekend alles nog steeds op het CPU aankomt).

Eigenlijk was ik niet van plan veel nieuws te doen gisteravond maar ik heb toch nog ff gespeeld met 2 klassen waar ik geen of weinig ervaring mee had: ik heb een Asura thief gemaakt (thief trok me helemaal niet maar toch maar ff proberen) en een leveltje erbij gespeeld op m’n human engineer.
Thief blijkt me toch wel te bevallen eigenlijk. Heb een tijdje met 2 daggers gespeeld en daarna met een sword (main hand) en dagger. Die laatste combo beviel me prima. Ik denk dat ik toch nog wel een rogue thief ga maken als het spel live is.

Verder ben ik nog helemaal niet aan pvp gekomen (trekt me ook niet zo erg) maar ik heb wel even de tutorial gedaan, leuk opgezet.
2 guns en 2 daggers is leuke combo op de thief , ik deed bij de meeste mobs lekker steken met mn dagggers en bij bossfights of meerdere vijanden schakel ik over op guns werkt echt super.

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Potame schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:00:
Ik twijfelde heel erg of ik een Asura of Sylvari necromancer zou gaan spelen a.s. zaterdag. Gisteren dus even beide geprobeerd en de Asura starting area bevalt me toch een stuk minder dan de Sylvari. Dus de keuze voor zaterdag is opeens een stuk makkelijker geworden :D
ik ga waarschijnlijk ook een Sylvari Necro bakken, maar ik had gisteren toch wel even twijfels toen ik een Elementalist uit de creation liet rollen... 'wauw'
Ik vond een Elementalist bijzonder lekker spelen moet ik zeggen. Hoewel mijn vermoedens zijn dat de Elementalist overplayed gaat worden zal het iig mijn alt. worden.
Ik ben wel gecharmeerd van de alt. form van de Necromancer, alleen bijzonder vreemd vind ik het dat deze met een Axe begint ipv een Staff/scepter.

Tijd voor zaterdag, dan kan ik me helemaal uitleven in de char. creation \o/

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Verwijderd

Freakiebeakie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:19:
[...]

2 guns en 2 daggers is leuke combo op de thief , ik deed bij de meeste mobs lekker steken met mn dagggers en bij bossfights of meerdere vijanden schakel ik over op guns werkt echt super.
dat is de setup die ik ook voor mijn thief ga gebruiken :)
Ik wil dat het spel uitkomt. Ik wil kunnen zwerven!

In de Granite Citadel, "auto run" aan, een beetje aan het rondhuppelen, kijkend naar m'n FPS. Knal ik ineens een paar meter naar beneden. Au. Tien minuten later, doe ik het weer!

Ik wilde naar die grot in Lion's Arch (zit ergens in het noord west). Zat een beetje te kletsen (guild, whisper en map) en besloot maar eens te kijken of ik al in de buurt van die grot zat. En wat schetst mijn verbazing (hoewel...), ik zat helemaal ergens in het zuid oosten... Maar niet getreurd, daar heb je ook leuke dingen om te zien. Zoals huizen waar je in kunt komen. Ik ga dus zo'n huis in, trap omhoog, kom op het balkon. Geen zin om weer naar beneden te lopen, dus ik spring eraf. Oh, leuk, dit huis staat op een klif! Laat ik eens het water in springen! Jammer alleen dat er eerst nog een rotsstrandje onderaan die klif ligt... En dat geeft niet zoveel mee als water 8)7 Tip: kijk eerst wat er onder een klif zit, voordat je eraf springt!

Ik denk niet dat ik veel aan "spelen" toe kom, zodra het spel uit is. Vind het veel te leuk om rond te dwalen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Ik vind dagger / dagger wat tegenvallen, heartseeker is wel goed, maar die was gisteren bugged. Vooral de ini kosten van veel van de dagger / dagger skills zijn hoog.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Ik speelde gisteren met wat vrienden samen en we hadden allemaal last van een bug. Als we een leaping attack deden(bv de 2 skill van warrior 1h sword, maar gebeurde ook bij andere classes). Dan verdween het hele UI en alle enemy en friendly targets van het scherm en een seconde of 1.5 na de landing verscheen alles weer. Soms ging dit helemaal mis en werden we geteleport naar een area zonder vijanden in de buurt. Echter later op de avond toen ik een thief aan het proberen was had ik dit niet meer met de flank strike van de 1h sword op de thief. Misschien al gehotfixed. Ach het was geslaagd.

Ik heb nog wat met de character creation zitten kutten en besloten dat me ranger een sylvari male word. De rest blijft hetzelfde :)

Trouwens een tip als je snel je weapon of choice wil gaan spelen: doe de eerste quests, zorg dat je minimaal x geld hebt en ga naar de eternal battlegrounds. daar kan je voor een paar copper alle wapen types kopen. 64copper voor 2h wapens, 40 voor 1handers. ik heb niet naar shields/andere off hands gekeken, maar ik denk dat die ook 40 zijn. dus zorgen voor 2silver oid. En dan ff daar heen. Dit zodat je dan ook genoeg geld hebt om weer terug te teleporten naar je start zone :)
Wailing_Banshee schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:28:
Ik wil dat het spel uitkomt. Ik wil kunnen zwerven!

In de Granite Citadel, "auto run" aan, een beetje aan het rondhuppelen, kijkend naar m'n FPS. Knal ik ineens een paar meter naar beneden. Au. Tien minuten later, doe ik het weer!

Ik wilde naar die grot in Lion's Arch (zit ergens in het noord west). Zat een beetje te kletsen (guild, whisper en map) en besloot maar eens te kijken of ik al in de buurt van die grot zat. En wat schetst mijn verbazing (hoewel...), ik zat helemaal ergens in het zuid oosten... Maar niet getreurd, daar heb je ook leuke dingen om te zien. Zoals huizen waar je in kunt komen. Ik ga dus zo'n huis in, trap omhoog, kom op het balkon. Geen zin om weer naar beneden te lopen, dus ik spring eraf. Oh, leuk, dit huis staat op een klif! Laat ik eens het water in springen! Jammer alleen dat er eerst nog een rotsstrandje onderaan die klif ligt... En dat geeft niet zoveel mee als water 8)7 Tip: kijk eerst wat er onder een klif zit, voordat je eraf springt!

Ik denk niet dat ik veel aan "spelen" toe kom, zodra het spel uit is. Vind het veel te leuk om rond te dwalen!
Haha, precies hoe ik dit spel speel :) gewoon beetje rond lopen. En dan: oh hier is wat te doen, oh daar is wat te doen. Oh kan ik hier omhoog springen? En wat is hier? en daar? Ik ga geloof ik maar elke 2 uur een wekker zetten zaterdag zodat ik niet vergeet te drinken :)

[ Voor 38% gewijzigd door ye-roon op 22-08-2012 09:38 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023

Puur voor de fun..
Nah de meeste mensen gebruiken dit voor epeen, en pve is al zo moeilijk om te doen! altijd hetzelfde, dus hoe vaker je het doet, hoe hoger je getal uitkomt. Heeft niets met skill te maken :)

Je moet lekker pvpen, das een stuk uitdagender, en niet zo statisch ;-)

Gisteren bezig geweest met een Ranger, ik zit nog te twijfelen of ik een shortbow of een longbow wil gebruiken.. ook is een greatsword voor een Ranger echt ernstig cool!

Ik weet iig dat ik voor de Ranger ga op release. Wat daarna komt zie ik nog wel. Warrior was namelijk ook wel lache.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

ye-roon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:35:
Ik speelde gisteren met wat vrienden samen en we hadden allemaal last van een bug. Als we een leaping attack deden(bv de 2 skill van warrior 1h sword, maar gebeurde ook bij andere classes). Dan verdween het hele UI en alle enemy en friendly targets van het scherm en een seconde of 1.5 na de landing verscheen alles weer. Soms ging dit helemaal mis en werden we geteleport naar een area zonder vijanden in de buurt. Echter later op de avond toen ik een thief aan het proberen was had ik dit niet meer met de flank strike van de 1h sword op de thief. Misschien al gehotfixed. Ach het was geslaagd.
Ik had ook op een gegeven moment dat ik na elke leaping attack een stukje verderop terecht kwam. Ik dacht dat dit misschien zo bedoeld was, maar vond het al raar dat ik het eerder op de avond niet had. Misschien was het wel een bug.

Een andere "bug" die ik tegenkwam: Met mijn Sylvari wilde ik één van de eerste heart events/quests doen waarbij je van vorm veranderd (bewust vaag omschreven om teveel spoiler te voorkomen) en dan iemand moet helpen. Maar elke keer nadat ik een klein beetje schade kreeg werd ik geteleport naar het beginpunt van de Sylvari en veranderde terug in mijn normale vorm. Weet iemand of dit de bedoeling is of dat dit een bug is?

• DrParanoid
  • Laatst online: 09-01-2022
RoseSolane schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Ik had ook op een gegeven moment dat ik na elke leaping attack een stukje verderop terecht kwam. Ik dacht dat dit misschien zo bedoeld was, maar vond het al raar dat ik het eerder op de avond niet had. Misschien was het wel een bug.

Een andere "bug" die ik tegenkwam: Met mijn Sylvari wilde ik één van de eerste heart events/quests doen waarbij je van vorm veranderd (bewust vaag omschreven om teveel spoiler te voorkomen) en dan iemand moet helpen. Maar elke keer nadat ik een klein beetje schade kreeg werd ik geteleport naar het beginpunt van de Sylvari en veranderde terug in mijn normale vorm. Weet iemand of dit de bedoeling is of dat dit een bug is?
Klinkt als een bug, die quest heb ik in de BWE's gewoon kunnen afronden, ook als ik damage kreeg gebeurde dit niet.

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Mensen die in Guild of Tweakers [GoT] willen moet zich registeren op www.guildoftweakers.com

@ye-roon die wapen handelaars staan ook in de begin area's en grote steden. Daarvoor moet je echt niet eerst even naar WvW

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Kan niet wachten op zaterdag, Wordt echt een gaming weekend <3

Sylvari Guardian
Asura Thief

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

GuardMoony schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:07:
Mensen die in Guild of Tweakers [GoT] willen moet zich registeren op www.guildoftweakers.com

@ye-roon die wapen handelaars staan ook in de begin area's en grote steden. Daarvoor moet je echt niet eerst even naar WvW
In begin area's heb ik die niet kunnen ontdekken, alleen vendors die gathering equipment verkopen, geen die wapens verkopen :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
Ik twijfel nog tussen warrior of mesmer

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Puur voor de fun..
zucht , niet blijven hangen in wow :) gewoon nieuw systeem zonder dps meters ,Heerlijk toch.
anders krijg je net als in wow straks dps meters ,gear meters etc etc. om moe van te worden

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59

On_E

Housemusic

Ik ga een Engineer spelen, eindelijk een keuze gemaakt.
(het race kies ik in de Char Creation wel. :P)

Kom maar op met die headstart!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Verwijderd

Malfius schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:33:
Ik twijfel nog tussen warrior of mesmer
Voor gewoon brute kracht, warrior, indien je meer van het verfijnde spel houdt en op verschillende manieren wil kunnen spelen, mesmer :)

Verwijderd

ye-roon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:11:
[...]

In begin area's heb ik die niet kunnen ontdekken, alleen vendors die gathering equipment verkopen, geen die wapens verkopen :)
Ze zijn er best veel, maar de wapens zijn echt useless, en vaak zit er een level req op die de plank helemaal mis slaat.

• Dawn
  • Laatst online: 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

GuardMoony schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:07:

regged, more info to come

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Verwijderd

Nog even voor mjin duidelijkheid dan...

Ik zie mensen nu posten dat ze spelen, maar de relese is er nog niet. Die raken dan alles kwijt neem ik aan?

Ik zit zelf ook bij de hedstart, dat zou dan toch betekenen dat iedereen tegelijk weer op 0 begint dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:38:

Ik zie mensen nu posten dat ze spelen, maar de relese is er nog niet. Die raken dan alles kwijt neem ik aan?

Ik zit zelf ook bij de hedstart, dat zou dan toch betekenen dat iedereen tegelijk weer op 0 begint dan?
yup, zaterdag om 9u begint officieel de headstart.
Alle progress van de stresstest etc, alle characters,... wordt gewiped.
Je begint terug met een blanco account.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55
Nu spelen voor de headstart betekend dat je Chars gewiped gaan worden.
Vanaf de head start blijven je characters. Je hebt dus door die headstart 3 of 1 dag(en) voorsprong op de rest.

Mijn vrouw en ik gaan ons ook inschrijven bij de GoT guild. Altijd leuk om ergens bij te zitten waar altijd mensen online zijn. Weet niet of we voor voice chat gaan overigens.

Het kan alleen wel gebeuren dat we enige tijd niet online zijn en dan weer een tijd wel regelmatig.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 22-08-2012 11:41 ]

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:38:

Ja de characters die je tijdens beta-events en stress tests hebt gemaakt etc. worden gewist voor de headstart. Iedereen begint bij de headstart weer met niks. Alleen eventuele mensen op je contact list worden niet gewist voor zover bekend.

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 01:28
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Misschien zelfs drie uur eerder, voor diegene die het nog niet wisten.

Bron
However, please note that in order to ensure that we’re fully prepared for that fateful hour we may bring servers online up to 3 hours prior.

[ Voor 35% gewijzigd door Xylon op 22-08-2012 11:43 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Alle progress van de stresstest etc, alle characters,... wordt gewiped.
Je begint terug met een blanco account.
is dat 0900 of 2100? :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Maar hoe kan het dan dat er nu ook mensen aan het spelen zijn? Er zijn toch geen lopende beta-events?

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 08:04
Ik heb gehoord dat ze beginnen met servers op te starten om 06:00 en alles opgestart moet zijn om 09:00.

Zou in principe wel kunnen toch?

Maar ik heb gister meerdere malen mijn error gepost, heb vannacht Guild Wars 2 opnieuw gedownload en nu is de error verdwenen (WTF?) maar heb nu nog steeds niet kunnen spelen...

Dus nu wil ik het helemaal spelen :p

Verwijderd

09u 's morgens.

En er is nu helemaal niemand aan het spelen. Gisteren avond/nacht was er een stress test wel.

• Xylon
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:46:
Maar hoe kan het dan dat er nu ook mensen aan het spelen zijn? Er zijn toch geen lopende beta-events?
Er zijn nu geen mensen aan het spelen, dat was gisteravond/nacht met de stresstest.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
09:00..

Gisteren avond nog even guardian geprobeerd.. Maar wat was het druk zeg... Bij het gemiddelde event liepen we wel met 50+ man achter hetzelfde beest aan.. Daarnaast was het extreem vervelend dat dan ik weer in de overflow zat en daarna in eens mijn vrouw weer.. Waardoor het samenspelen (terwijl we in dezelfde groep zaten) onmogelijk was, omdat we elkaar gewoon niet zagen.. Wel een optie 'Join in' gevonden, maar dat leek niks te doen. Qua dat opzich denk ik dat ik mooi pas zaterdag avond ga beginnen, zodat de grootste drukte van de headstart al uit het begin gebied is.

Currently playing: MTG Arena (PC)

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 08:04
Volgens mij is er trouwens weer een patch, of niet?

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
DivineNL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:49:
Jup.

-

Verwijderd

DivineNL schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:49:
Een met 3000 bestanden. Volgens mij allemaal redelijk grote bestanden, dus misschien is dit de final content die we in de beta's en stresses miste.

Verwijderd

Uhmmie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:48:
[...]

Gisteren avond nog even guardian geprobeerd.. Maar wat was het druk zeg... Bij het gemiddelde event liepen we wel met 50+ man achter hetzelfde beest aan.. Daarnaast was het extreem vervelend dat dan ik weer in de overflow zat en daarna in eens mijn vrouw weer.. Waardoor het samenspelen (terwijl we in dezelfde groep zaten) onmogelijk was, omdat we elkaar gewoon niet zagen.. Wel een optie 'Join in' gevonden, maar dat leek niks te doen. Qua dat opzich denk ik dat ik mooi pas zaterdag avond ga beginnen, zodat de grootste drukte van de headstart al uit het begin gebied is.
Reken er maar niet op, het gaat het gehele weekend mega-druk zijn in de begin zones. Volgens mij is er wel een trucje om altijd bij mekaar te zitten, iets met een groep maken waardoor je altijd beiden in overflow of realm zit.

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Een met 3000 bestanden. Volgens mij allemaal redelijk grote bestanden, dus misschien is dit de final content die we in de beta's en stresses miste.
Klopt, ik zit met 250mb gedownload nog niet eens op 2%. Dit is geen kleintje! Je veronderstelling kan dan best kloppen.

En terwijl ik dat tik schiet ie ineens naar voren, op 300 mb ineens 30%. Hij telt dus aantal files, niet mb. My bad ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Baroshir op 22-08-2012 11:56 ]

• Xylon
Baroshir schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:56:
[...]

Klopt, ik zit met 250mb gedownload nog niet eens op 2%. Dit is geen kleintje! Je veronderstelling kan dan best kloppen.

En terwijl ik dat tik schiet ie ineens naar voren, op 300 mb ineens 30%. Hij telt dus aantal files, niet mb. My bad ;)
Dat wordt dan gewoon duimen dat alle grote bestanden vooraan staan ;) . Als ik me niet vergis is het percentage namelijk gebaseerd op het aantal bestanden en niet op de grootte.

Edit: Daar was je dus ook net achter.

[ Voor 28% gewijzigd door Xylon op 22-08-2012 11:57 ]

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Uhmmie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:48:
[...]

als jij in de overflow zit en je vrouw niet kan zij geloof ik naar de overflow verhuizen om toch samen te spelen

[...]

Percentage tijdens het downloaden is niet gebaseerd op totale hoeveelheid data, heb ik afgelopen patches gezien. Dat betekent dat na een aantal grote bestanden het percentage nog heel laag kan zijn maar de rest vaak wel in een mum van tijd wordt binnengehaald.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Afgelopen beta's veel op een Guardian gespeeld. Wel alle andere getest (afgezien van Mesmer) en deze vond ik allemaal wel leuk maar toch niet zo leuk als Guardian. Gister voor de Beta toch maar even besloten om Mesmer te proberen omdat Guardian toch meer aanvoelt als een support en hier hou ik helaas niet zo van.

En ja hoor wat is Mesmer vet! Dus zaterdag helemaal los met me Asura Mesmer :)

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

Percentage tijdens het downloaden is niet gebaseerd op totale hoeveelheid data, heb ik afgelopen patches gezien. Dat betekent dat na een aantal grote bestanden het percentage nog heel laag kan zijn maar de rest vaak wel in een mum van tijd wordt binnengehaald.
Was toch veel minder dan ik dacht. 500 MB

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 23:05
Gisteren met 2 guildies wat samen gespeeld. Inviten in de guild en andere guild functies was bugged, en vaak genoeg ook de radar die niet aangaf waar je teamgenoten waren, was bugged.

Maar desondanks hebben we ons erg vermaakt met de jumping puzzle in Caledon (weet naam niet precies) forest in het sylvari start gebied. Was een grote spiraal die je moest rondjumpen. Na vele malen dood te zijn gevallen, zweterige vingers en veel gevloek, toch bovenaan de puzzel gekomen en de award gekregen.

We liepen gewoon rond en als iemand zei: OOhh, daar is iets leuks! Dan liepen we daar naartoe. Heerlijk om gewoon te kunnen doen wat je zelf wilt ;) Gelukkig nog maar 3 daagjes >:)

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 20:26
[...]

Ik denk dit inderdaad ook.. En hieruit kunnen we waarschijnlijk concluderen dat er dan geen stresstest meer komt deze week...

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Was toch veel minder dan ik dacht. 500 MB
Nahjah 500MB aan regels voor b.v. bug fixes kan extreem veel zijn natuurlijk :)

Verwijderd

Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Nahjah 500MB aan regels voor b.v. bug fixes kan extreem veel zijn natuurlijk :)
Ja maar niet voor alle missing content.

• Sneezydevil
ninc schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:00:
Gisteren met 2 guildies wat samen gespeeld. Inviten in de guild en andere guild functies was bugged, en vaak genoeg ook de radar die niet aangaf waar je teamgenoten waren, was bugged.

Maar desondanks hebben we ons erg vermaakt met de jumping puzzle in Caledon (weet naam niet precies) forest in het sylvari start gebied. Was een grote spiraal die je moest rondjumpen. Na vele malen dood te zijn gevallen, zweterige vingers en veel gevloek, toch bovenaan de puzzel gekomen en de award gekregen.

We liepen gewoon rond en als iemand zei: OOhh, daar is iets leuks! Dan liepen we daar naartoe. Heerlijk om gewoon te kunnen doen wat je zelf wilt ;) Gelukkig nog maar 3 daagjes >:)
Die heeft de originele naam "The Spiral" :p

Was 1 van mijn favorieten, maar ze hebben hem nu wat makkelijk gemaakt.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:02:
[...]

Ja maar niet voor alle missing content.
Wie zegt dat deze niet al gewoon beschikbaar was op je pc ;)

• ninc
  • Laatst online: 23-11 23:05
Sneezydevil schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Nou, mijn guildies hadden behoorlijk wat leedvermaak toen ik voor de 6de keer naar beneden viel. Maar bij de laatste sprong ging alles goed, en ging een teamgenoot bij de laatste sprong finaal mis, kon hij opnieuw beginnen en kon ik eens goed lachen >:)

Verwijderd

Sneezydevil schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Heb alleen de buitenzijde gedaan. De binnenzijde, met de paddo's niet. Ging daar aldoor dood door de grote hoeveelheid monsters op de grond.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Ik heb gisteren de test overgeslagen, omdat ik mijn keuzes heb gemaakt en ik nu eindelijk wil beginnen met het echte werk :)

• ZenMonkey
  • Laatst online: 16:07
https://www.guildwars2.co...mization-and-performance/

Artikel van Arenanet over de performance optimalisations. Meeste optimalisaties zijn blijkbaar al gedaan...

Wat blijkt is dat het spel ook veel minder goed presteert onder de laatste nvidia driver (301.42). Nieuwste beta drivers schijnen al een flinke performance boost te geven, volgens die grafiek scheelt het zeker 10-40% in fps rate, afhankelijk van je grafische kaart. Zeker downloaden dus: (http://www.geforce.co.uk/drivers/beta-legacy)
Denk als er binnenkort weer een beta driver uitkomt dat die ook weer nog meer verbeteringen bevat die speciaal op GW2 gericht zijn.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:27

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Even aangemeld voor de guild :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:07:
[...]

Heb alleen de buitenzijde gedaan. De binnenzijde, met de paddo's niet. Ging daar aldoor dood door de grote hoeveelheid monsters op de grond.
Dat deel heet volgens mij ook anders, heeft ook een andere achievement volgens mij.

• PhysicalMagic
Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Wie zegt dat deze niet al gewoon beschikbaar was op je pc ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat dit het stukje content is, wat toegang geeft tot de overige content. (dus de geblockte gebieden enzo, die nu open zijn). Ik kan me niet voorstellen dan die 26GB die het nu al is, nog een heel groot deel van de map mist. De meeste updates waren rond de 60MB elke keer, en wel apart dat er ineens meteen een 500MB grote update is.

Het is maar een guess

• Xylon
PhysicalMagic schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat dit het stukje content is, wat toegang geeft tot de overige content. (dus de geblockte gebieden enzo, die nu open zijn). Ik kan me niet voorstellen dan die 26GB die het nu al is, nog een heel groot deel van de map mist. De meeste updates waren rond de 60MB elke keer, en wel apart dat er ineens meteen een 500MB grote update is.

Het is maar een guess
26GB? Bedoelde je niet 16GB? Mijn GW2 map is op dit moment namelijk 14.5GB groot. Als je echter al veel BWE's mee doet dan zit er nog wat overbodige troep in waardoor het meer kan zijn.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Xylon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

26GB? Bedoelde je niet 16GB? Mijn GW2 map is op dit moment namelijk 14.5GB groot. Als je echter al veel BWE's mee doet dan zit er nog wat overbodige troep in waardoor het meer kan zijn.
Ik heb alle bèta's meegedaan en mijn map is ook maar 16.8GB :)

• PhysicalMagic
Xylon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

Oh ja je hebt inderdaad gelijk. Hoe ik dan ooit bij 26GB kom weet ik ook niet. :P Ik heb trouwens wel net 3 dagen weer een clean install dus misschien zit ik nog steeds met de grootte van de BWE's in m'n hoofd maar ik kan me nu niet voorstellen dat het daardoor dan wel 26GB was. Misschien dat er dan toch nog een grote update komt, want ik heb gehoord dat het spel wel 26GB groot zou worden, toch?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een 5GB grote update doen de avond voor de headstart launch, aangezien de meeste mensen deze dan niet downloaden en er dan komende zaterdag ineens heeeel veel data moet worden binnen geslurpt in één keer.
Nee, ze geven als minimum specificatie aan een HDD met 25Gb aan ruimte. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij nu 25Gb zal zijn! Je hebt dan ruimte om te groeien :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
Reken er maar niet op, het gaat het gehele weekend mega-druk zijn in de begin zones. Volgens mij is er wel een trucje om altijd bij mekaar te zitten, iets met een groep maken waardoor je altijd beiden in overflow of realm zit.
Dat dachten wij dus ook, maar dat lijkt dus niet zo te werken.. Ik zou het inderdaad veel logischer vinden als we inderdaad beide in de overflow geplaatst werden, tot we naar de realm terug kunnen.. Maar het kwam dus heel vaak voor dat we na het zonen 1 van ons in de overflow zat en de andere niet.
Freakiebeakie schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
als jij in de overflow zit en je vrouw niet kan zij geloof ik naar de overflow verhuizen om toch samen te spelen
Je hebt een optie 'Join in' maar die doet dus helemaal niks :(

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Zo ook maar even aangemeld voor de tweakers guild!

Ben zeer benieuwd naar GW2, heb tot nu toe nog niet de kans gehad om de beta te spelen (te druk bezig geweest met afstuderen en het pimpen van mijn HoM in GW1), na het lezen van de verhalen heb ik zeker zin in zaterdag :).

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17

yzx

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:13:
Niemand anders de Golem Banker geprobeerd nog?
Niet echt nodig toch? Op zo lage levels :z

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

yzx schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:15:
[...]

Niet echt nodig toch? Op zo lage levels :z
Niet? Juist wel, later heb je meer bag space en overal teleporters in de buurt van een normale bank, in het begin niet. Juist in het begin heb ik continu volle tassen. Los daarvan, als je alleen maar wil zien hoe die Golem werkt zou ik dat doen tijdens een stress test en niet als het spel live is en je je Golem daarna kwijt bent.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-08-2012 13:18 ]

• yzx

yzx

Mja ik heb nog niet zoveel PVE gespeelt, tot level 5.

En het meeste van loot was junk en dat neem ik zowieso nooit mee

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 22-08-2012 13:23 ]

• Thermometer
  • Laatst online: 20:48

Thermometer

Whoop Whoop!

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:18:
[...]

Niet? Juist wel, later heb je meer bag space en overal teleporters in de buurt van een normale bank, in het begin niet. Juist in het begin heb ik continu volle tassen. Los daarvan, als je alleen maar wil zien hoe die Golem werkt zou ik dat doen tijdens een stress test en niet als het spel live is en je je Golem daarna kwijt bent.
In de eerste BWE kreeg iedereen gratis gems, toen heb ik de Golem Banker geprobeerd. Als je hem used krijg je gewoon de bank interface te zien. Wanneer je deze weg-klikt heb je dus eigenlijk de Golem Banker verbruikt.

Overigens, een tip, ken je de functie van je bags: deposit all collectables? Hiemee leeg je je bags best snel, door alle crafting spullen (logs, ores, herbs, hides, etc) in je bank's collectables tab.
Sander1991 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

In de eerste BWE kreeg iedereen gratis gems, toen heb ik de Golem Banker geprobeerd. Als je hem used krijg je gewoon de bank interface te zien. Wanneer je deze weg-klikt heb je dus eigenlijk de Golem Banker verbruikt.
Ja dat heb ik dus ook ervaren, maar da's best lame gezien de uitleg is dat je 5 dagen onbeperkt toegang tot je golem hebt. In plaats daarvan krijg je een 1-use consumable. Da's net zoiets als een auto huren voor een hele dag, maar als je gedurende die dag uitstapt ben je hem kwijt.
Officiele uitleg van de Golem Banker:
The Golem Banker provides unlimited access to your account storage from anywhere in-game for five consecutive days. The five-day period begins when you first use the Golem Banker. During the five-day period, you can use the Golem Banker's service as many times as you'd like.

— Guild Wars 2 FAQ
Your very own golem banker, at your command for 5 days! This mechanical man-servant will grant you access to your account storage from anywhere in the world.

— Buy.GuildWars2.com
Overigens, een tip, ken je de functie van je bags: deposit all collectables? Hiemee leeg je je bags best snel, door alle crafting spullen (logs, ores, herbs, hides, etc) in je bank's collectables tab.
Da's handig idd!

[ Voor 43% gewijzigd door SnoeiKoei op 22-08-2012 13:32 ]

Verwijderd

Iemand nog een site waar ik (goedkoper dan Anet) een Key kan krijgen met 3 day headstart erop?

• yzx

yzx

Iemand hier met een CFX setup die zijn crossfire degelijk kon laten werken?
Ik kreeg er niets uit :P
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:30:
Iemand nog een site waar ik (goedkoper dan Anet) een Key kan krijgen met 3 day headstart erop?
Alle codes niet van de orginele GW site na de 17de waren pre order en niet pre purchase codes

[ Voor 60% gewijzigd door yzx op 22-08-2012 13:31 ]

Verwijderd

Ik heb besloten om met mijn game maten op desolation te gaan spelen. We willen in begin zeker gaan pve-en en later ook wel maar bij ons gaat het uiteindelijk om het pvp-en en volgens deze poll http://www.asuralabs.com/serverPoll.php wordt daar het meeste aan pvp gedaan.

• Thermometer
  • Laatst online: 20:48

Thermometer

Whoop Whoop!

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:28:
[...]

Officiele uitleg van de Golem Banker:

[...]

[...]

Ja dat heb ik dus ook ervaren, maar da's best lame gezien de uitleg is dat je 5 dagen onbeperkt toegang tot je golem hebt. In plaats daarvan krijg je een 1-use consumable. Da's net zoiets als een auto huren voor een hele dag, maar als je gedurende die dag uitstapt ben je hem kwijt.
Sorry, ik heb je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je de Gem Store banker bedoelde, die geeft een one time use en is met gems te kopen. De Golem Banker die je bij de digital deluxe krijgt, schijnt inderdaad voor vijf dagen lang gebruikt te kunnen worden. Ik heb geen idee hoe die precies werkt.

• Xylon
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:31:
Ik heb besloten om met mijn game maten op desolation te gaan spelen. We willen in begin zeker gaan pve-en en later ook wel maar bij ons gaat het uiteindelijk om het pvp-en en volgens deze poll http://www.asuralabs.com/serverPoll.php wordt daar het meeste aan pvp gedaan.
Relatief gezien scheelt het niet veel met andere servers ;) . Je moet er echter wel rekening mee houden dat des te meer mensen op je server zitten, des te minder kans je hebt op WvW.

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
yzx schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:30:
Iemand hier met een CFX setup die zijn crossfire degelijk kon laten werken?
Ik kreeg er niets uit :P
Ja, met de laatste drivers etc. deed CFX het wel, al stonden regelmatig beide kaarten vol te werken (2x 6950, instellingen allemaal op max, 1920x1200)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Sowieso heb ik nog geen problemen gehad met dat ik geen space had in m'n inventory.

Al je collectables zo nu en dan depositen, altijd salvage kits meenemen en gewoon redelijk vroeg beginnen met kopen/craften van 8 slot bags. Tot level 20 nog geen problemen gehad. Waarom zou je een level 15 Mighty Axe bewaren in je bank als je er na 3 levels toch niks meer aan hebt? En die keren waarop je naar een bank gaat heb je waarschijnlijk ook nog wel wat andere dingen te doen in die buurt(gathering tools kopen, winsten ophalen van de trading post etc).

Zeker door de optie deposit all collectables heb ik nog niet ervaren dat ik te weinig ruimte had.

• disturbedmind
  • Laatst online: 20-11 17:05
Xylon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

Relatief gezien scheelt het niet veel met andere servers ;) . Je moet er echter wel rekening mee houden dat des te meer mensen op je server zitten, des te minder kans je hebt op WvW.
Waarom zou je dan minder kans hebben op WvW, omdat die dan vol zit?

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Xylon schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

Zo'n poll zegt nog niet veel. Er zijn maar 31000 votes. Als je aanneemt dat 50% van de likes op Guild Wars 2 facebook het spel ook hebben gekocht zijn die percentages zo om te gooien.

Als jij straks naar een rustige server gaat, kan dit uitgroeien tot een van de drukste servers omdat deze waarschijnlijk meer prioriteit krijgt op de server lijst(bovenaan staan) en waarschijnlijk de meeste tijd free transfers krijgt om de populatie te increasen. Daarnaast zullen casual players niet zo vaak High/Full servers joininen maar meer de medium servers.

Je kan pas echt een goede indicatie van een server maken zodra je een paar weken na launch zit. Tot die tijd is het toch maar een beetje afwachten.

In Aion was Spatalos de ENG server geworden, na 1 week waren er vrijwel alleen maar Russen die in de chat zaten. Deze hadden namelijk pas na launch besloten om naar die server te gaan.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 15:40
disturbedmind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:47:
[...]
Ik snapte hem ook niet helemaal. Ben benieuwd naar de uitleg.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Sowieso zeggen die polls niets.

Het enige wat handig zou zijn als ze bij GuildWars zelf een label aan een aantal servers gaan hangen. Server xx voor RP en server yy voor alleen pve bijv.

Wat je ook in die polls ziet is dat relatief gezien, pve, pvp en wvw vrijwel gelijk opgaat met elkaar. Enige verschil is dat de ene server meer stemmen heeft dan de ander..

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
disturbedmind schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:47:
[...]

JohnnyV76 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Ik snapte hem ook niet helemaal. Ben benieuwd naar de uitleg.
Precies, er zit een limiet aan hoeveel mensen er in kunnen. Stel er kunnen 1000 mensen in per server, er zitten 10000 mensen op je server, dan heb je (als iedereen queue'd) maar 1 op 10 kans dat je erin komt.

Edit:
Draakje5 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:
Sowieso zeggen die polls niets.

Het enige wat handig zou zijn als ze bij GuildWars zelf een label aan een aantal servers gaan hangen. Server xx voor RP en server yy voor alleen pve bijv.

Wat je ook in die polls ziet is dat relatief gezien, pve, pvp en wvw vrijwel gelijk opgaat met elkaar. Enige verschil is dat de ene server meer stemmen heeft dan de ander..
PvE servers zullen niet werken in Guild Wars. WvWvW is gewoon een core van het spel, dat hoor je gewoon te spelen. En al doe jij het niet, zou de rest van de server het wel doen, maar dat gebeurt dus niet als je in een PvE-only server zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Seditiar op 22-08-2012 14:45 ]

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:31:
Bij de oude MMO moest je dit doen. Tegenwoordig niet meer. Aangezien alle EU server samen hangen voor PvP en alle US servers ook. Het maakt dus niet uit of je Desolation zit of Farshiverpeaks of Piken square. In PVP is het toch aan elkaar gekoppeld. En zolang je zelf een 5man team samen kunt krijgen op 1 server kan je mee doen :)

Enigste waarvoor de homeworld echt dient is WvW

Verwijderd

Seditiar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:44:
[...]

[...]

Precies, er zit een limiet aan hoeveel mensen er in kunnen. Stel er kunnen 1000 mensen in per server, er zitten 10000 mensen op je server, dan heb je (als iedereen queue'd) maar 1 op 10 kans dat je erin komt.
Ja maar dat zal waarschijnlijk alleen in het begin zijn. Er zullen heus niet continue 1000 mensen in zitten. Daarnaast interesseert WvW mij het minste en zal het voor mij vooral om pve en pvp gaan

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:46:
[...]

Ja maar dat zal waarschijnlijk alleen in het begin zijn. Er zullen heus niet continue 1000 mensen in zitten. Daarnaast interesseert WvW mij het minste en zal het voor mij vooral om pve en pvp gaan
Ik heb geen idee wat de limiet van een server is. Lijkt me eigenlijk dat dat meer richting de 20.000 gaat. Ik weet alleen niet zeker of er in totaal 2000 mensen in WvWvW kunnen, of per server 2000.
PvE servers zullen niet werken in Guild Wars. WvWvW is gewoon een core van het spel, dat hoor je gewoon te spelen. En al doe jij het niet, zou de rest van de server het wel doen, maar dat gebeurt dus niet als je in een PvE-only server zit.
Wat is dat nou voor onzin??? Er is de wereld aan PvE-content, niemand wordt gedwongen tot PvP hoor.

• Seditiar
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Wat is dat nou voor onzin??? Er is de wereld aan PvE-content, niemand wordt gedwongen tot PvP hoor.
Voor zover ik weet geeft WvWvW best belangrijke buffs, ook voor in PvE.

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 13:58

Cpt-Cholo

I did it again...

Seditiar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:50:
[...]

Voor zover ik weet geeft WvWvW best belangrijke buffs, ook voor in PvE.
Daar geniet iedereen van op de server, ook als je zelf geen PVP doet dacht ik.

Verwijderd

Nog steeds geen reden om het te "moeten" doen. In DAoC kon je met RvR ook buffs voor je faction krijgen, maar ik kende genoeg mensen die er niks om gaven en gewoon hun PvE ding deden.

• Seditiar
  • Niet online
Cpt-Cholo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:51:
[...]

Daar geniet iedereen van op de server, ook als je zelf geen PVP doet dacht ik.
Vandaar dat ik zei dat het PvE servers niet werkt, omdat daar iedereen alleen voor de PvE komt. En je hebt überhaupt geen open-world PvP, dus het idee van een PvE server in Guild Wars snap ik niet.

Verwijderd

je hoort helemaal niets te spelen, je hoort te spelen wat jij leuk vindt om te doen. Als je geen PvP wilt spelen dan doe je dat niet, wil je bijna alleen PvP spelen dan doe je dat. Niemand moet iets perse doen.

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:52:
[...]

je hoort helemaal niets te spelen, je hoort te spelen wat jij leuk vindt om te doen. Als je geen PvP wilt spelen dan doe je dat niet, wil je bijna alleen PvP spelen dan doe je dat. Niemand moet iets perse doen.
Verwoording was mischien wat raar. Maar daar heb je toch geen PvE server voor nodig? Bij World of Warcraft sloeg het nog ergens op, dat je niet geganked kan worden. Bij Guild Wars voegt het niets toe, je hebt geen open world PvP, je kan niet geganked worden.

Verwijderd

Seditiar schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen idee wat de limiet van een server is. Lijkt me eigenlijk dat dat meer richting de 20.000 gaat. Ik weet alleen niet zeker of er in totaal 2000 mensen in WvWvW kunnen, of per server 2000.
"Player limits are not yet finalized, but current estimates are that each of the four maps will support up to 500 players, split across the three worlds, for a total upper limit of 2,000 players across the entire WvW match."

Via de wiki. Dat zou dus ~666 mensen per server zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 14:57 ]

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:56:
[...]

"Player limits are not yet finalized, but current estimates are that each of the four maps will support up to 500 players, split across the three worlds, for a total upper limit of 2,000 players across the entire WvW match."

Via de wiki. Er zijn 3 servers in een match, dat is dus ~666 mensen per server.
Ah, bedankt. Vond 2000 per server al wat veel (dan zit je met 1500 in een map), met 666 man per server denk ik toch echt dat je flinke wachttijden zal krijgen op de drukkere servers.
Pagina: 1 ... 90 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.