Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Uhmmie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:44:
Nog een vraagje ;). In WoW speelde mijn vrouw Arcane Mage, zodat ze zich wat beter kon contreren op wat er gebeurde ipv welke skill ze moest gebruiken.. Nu viel me op dat sommige classes maar 5 skills hadden terwijl andere continue tussen stances aan het springen waren? En daardoor dus effectief veel meer skills gebruikte.. Nu is mijn vraag wat de simpelste class is om te spelen?
Dat is een al veel gestelde vraag en lastig te beantwoorden. Ik begin zelf met een Ranger, omdat ik die makkelijk vind. Maar daarmee moet ik naast mezelf ook nog een pet aansturen en is dus misschien niet wat je vrouw zoekt. Necromancer heb ik ook geprobeerd, maar die gebruikt inderdaad een extra stance.

Edit: In aanvulling op Martijntb1991: Elementalist is waarschijnlijk ook erg lastig, vier elementen die allemaal 5 skills hebben.
Daarnaast kan iedere class iedere roll? Maar zijn er nu wel classes die beter in support/healen zijn dan andere? Of is dit allemaal goed gebalanceerd?
Rollen hebben we niet meer in GW2. De MMO die de heilige drieenheid doorbreekt! Iedere profession heeft een heal meteen beschikbaar en krijgt later andere healing opties.

[ Voor 5% gewijzigd door RoseSolane op 15-08-2012 11:57 ]

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 20:25
RoseSolane schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Dat is een al veel gestelde vraag en lastig te beantwoorden. Ik begin zelf met een Ranger, omdat ik die makkelijk vind. Maar daarmee moet ik naast mezelf ook nog een pet aansturen en is dus misschien niet wat je vrouw zoekt. Necromancer heb ik ook geprobeerd, maar die gebruikt inderdaad een extra stance.

[...]

Rollen hebben we niet meer in GW2. De MMO die de heilige drieenheid doorbreekt! Iedere profession heeft een heal meteen beschikbaar en krijgt later andere healing opties.
Wat hij daarmee bedoeld is dat er geen dedicated healer/DPS/tank zijn.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:55
Ik rol me anders te pletter ;)
RoseSolane schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:53:

[...]

Nu is het wel zo dat een bepaalde character misschien beter is in bepaalde rollen dan andere. Maar dan meer ondersteunend dan iets anders.

Bijvoorbeeld, een ranger kan een ander helpen meer damage te doen (combos!), terwijl een guardian kan helpen om een ander minder damage te laten krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat een ranger niet kan zorgen dat iemand minder damage krijgt en een guardian geen combos kan veroorzaken.

Dus je hebt nog steeds rollen, maar die worden bepaald door jezelf en niet door je class. Als ik vandaag zin heb om in de achterhoede te spelen kan ik dat doen met m'n ranger. En als ik morgen zin hem om helemaal voorin te staan, kan ik dat ook met m'n ranger. En als ik ondersteunend wil zijn (dus niet damage) dan kan ik dat ook met m'n ranger. En net zo goed als die ander met z'n necromancer of hij daar met z'n guardian (er natuurlijk vanuit gaande dat we gelijkwaardige spelers zijn :P)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Creqaw schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:55:
[...]

Wat hij daarmee bedoeld is dat er geen dedicated healer/DPS/tank zijn.
Dat was me inderdaad wel duidelijk geworden :) Maar bepaalde prof/weapon combos focussen zich naar mijn idee meer op defense en de andere weer op DPS en de volgende weer op healen? Althans zo kwam het op mij over in die prof builder. Maar ik dacht ook dat alle profs alle ouderwetse rollen konden.. Maar als ik naar bijvoorbeeld de ranger kijk heeft die geen healing weapon? Of zie ik dat verkeerd? Dus volgens mij gaat het niet op dat iedere profession iedere 'ouderwetse' rol kan?

Hoop dat mijn vraag nu wat duidelijk is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Uhmmie op 15-08-2012 12:05 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Grappig al die verschillende ervaringen

Het is natuurlijk wel heel persoonlijk, maar voor mij, ziet het er als volgt uit:

WvW: Staff Ele, of afstand AoE gebruiken en zelf wat minder kans hebben om dood te gaan.
PvP: Ik zou bijna zeggen warrior, maar soms is die cripple erg vervelend, dus misschien ook ele, of engi met granade toolbelt.
PvE: Guardian of Ranger.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 18:22
Nu ze de servers waarschijnlijk 3 uur eerder openen, krijg je dan niet het probleem dat iedereen al om 6:00 uur de login servers dood aan het spammen is? Ik had gepland om om 8 uur op te staan, rustig ontbijten enzo om dan om 8:50 klaar te zitten voor te kunnen inloggen.

Moet dus nu een afweging maken om op 6:00 uur de wekker te zetten, en dan maar alles klaar te gaan zetten. First world problems, oh boy >:) En als ze rond 7:00 uur openen, heb ik tenminste meer tijd om te spelen totdat ik moet werken ;)
Uhmmie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:02:
[...]

Dat was me inderdaad wel duidelijk geworden :) Maar bepaalde prof/weapon combos focussen zich bevoorbeeld veel meer op defense en de andere weer op DPS en de volgende weer op healen? Althans zo kwam het op mij over in die prof builder. Maar ik dacht ook dat alle profs alles konden.. Maar als ik naar bijvoorbeeld de ranger kijk heeft die geen healing weapon? Of zie ik dat verkeerd?

Dus er zijn geen dedicated rollen meer, iedereen prof/weapon combo richt zich volgens mij wel op een ouderwetse rol? En niet iedere prof heel voor iedere ouderwetse rol een wapen?

Hoop dat mijn vraag nu wat duidelijk is :)
Je hebt weapon skills (afhankelijk van equipped weapons, links van je health bubble) en (maak me niet af als ik het verkeerd noem) utility skills (direct rechts van je health bubble). Bij die laatsten zitten voor iedere profession volgens mij wel healing skills.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ninc schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Nu ze de servers waarschijnlijk 3 uur eerder openen, krijg je dan niet het probleem dat iedereen al om 6:00 uur de login servers dood aan het spammen is? Ik had gepland om om 8 uur op te staan, rustig ontbijten enzo om dan om 8:50 klaar te zitten voor te kunnen inloggen.

Moet dus nu een afweging maken om op 6:00 uur de wekker te zetten, en dan maar alles klaar te gaan zetten. First world problems, oh boy >:) En als ze rond 7:00 uur openen, heb ik tenminste meer tijd om te spelen totdat ik moet werken ;)
Lijkt mij juist fijn, iets meer spreiding van 6 tot 9, ander gaat iedereen gelijk om 9 uur, en ligt alles de rest van de dag plat.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

ninc schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Ja, dat had ik ook al bedacht... Ach, ik ben toch wel om 6 uur wakker... En ontbijt komt wel nadat ik m'n characters heb gemaakt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Lijkt mij juist fijn, iets meer spreiding van 6 tot 9, ander gaat iedereen gelijk om 9 uur, en ligt alles de rest van de dag plat.
Het probleem van een systeem waarbij de servers niet voor iedereen tegelijkertijd open gaat is dat de namen wel uniek moeten zijn. De naam die ik wil gaan gebruiken was tijdens de BWE3 ook in gebruik. En niet door mij (zelfs twee van m'n namen en die tweede heb ik verzonnen door gewoon wat letters achter elkaar te plakken!)

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Is er vanavond weer een stresstest?

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:07:
[...]

Ja, dat had ik ook al bedacht... Ach, ik ben toch wel om 6 uur wakker... En ontbijt komt wel nadat ik m'n characters heb gemaakt...
Haha, dan is het opeens 12 uur en dan moet je nog je ontbijt maken :*) .
Kga zelf niet om 6 uur opstaan (als ik me zelf onder controle kan houden :X ), je begint toch al eerder met de headstart.

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 23:09
NoFearz schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:10:
Is er vanavond weer een stresstest?
Yup om 21:00 als t goed is.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Kga zelf niet om 6 uur opstaan (als ik me zelf onder controle kan houden :X ), je begint toch al eerder met de headstart.
Dan noem je het gewoon lunch :P Ik zie het probleem niet!

• hexta
Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Goed zuipen de dag ervoor is de oplossing. ;)
Ik ga ook niet mijn wekker zetten, gewoon goed uitslapen en me goed vermaken in het weekend. :)
Ik hoef niet zozeer een voorsprong op anderen te hebben, maar ik wil zelf gewoon dat weekend gamen haha.

• Xufuja
Meh, ik ga gewoon 6 uur. De namen die ik wil zijn nogal generic en komen heel veel voor dus ik moet wel anders zijn m'n namen weg. Als dat gebeurt ben ik eeuwen bezig een nieuwe te verzinnen, dan is die headstart voorbij voordat ik een naam heb.
SnoeiKoei schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Je hebt weapon skills (afhankelijk van equipped weapons, links van je health bubble) en (maak me niet af als ik het verkeerd noem) utility skills (direct rechts van je health bubble). Bij die laatsten zitten voor iedere profession volgens mij wel healing skills.
Klopt bijna helemaal :)
Ter aanvulling: Je hebt links 5 weapon skills, dan meteen rechts van je health bubble één healing skill (sneltoets 6, erg belangrijk :) ), dan 3 utility skills en als laatste op 0 een elite skill. Als je begint op lvl 1 is je eerste weapon skill en je health skill meteen beschikbaar.
Naast je specifieke health skill hebben de meeste professions ook health componenten in sommige andere skills. Bijvoorbeeld life steal/leech op een weapon skill.

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Creqaw schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:41:
Meh, ik ga gewoon 6 uur. De namen die ik wil zijn nogal generic en komen heel veel voor dus ik moet wel anders zijn m'n namen weg. Als dat gebeurt ben ik eeuwen bezig een nieuwe te verzinnen, dan is die headstart voorbij voordat ik een naam heb.
Je kan één naam vasthouden toch? Of heb je er echt heel veel nodig?

Verwijderd

Je kon* (edit) namen reserveren door ze aan te maken in GW1, je kan net zoveel namen reserveren als het aantal character slots dat je hebt. Die namen worden voor je vastgehouden tot en met de 28e.

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:46:
Je kan namen reserveren door ze aan te maken in GW1, je kan net zoveel namen reserveren als het aantal character slots dat je hebt. Die namen worden voor je vastgehouden tot en met de 28e.
Oh, dat wist ik niet. Handig om te weten! Alleen kan je geen namen ter grootte van één woord reserveren neem ik aan? Dus in mijn geval is het nutteloos.

Verwijderd

Ja helaas, voor namen met maar één woord kan je alleen maar zo snel mogelijk bij zijn :P
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:46:
Je kan namen reserveren door ze aan te maken in GW1, je kan net zoveel namen reserveren als het aantal character slots dat je hebt. Die namen worden voor je vastgehouden tot en met de 28e.
Nee, je kon namen reserveren. De lijst is nu vastgezet (vanaf 31 juli). Het probleem is de namen die uit maar 1 woord bestaan. Want die kon je niet vastleggen in GW1.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
6uur in de ochtend...
Ach een croissantje met koffie is weer eens wat anders dan bier en chips tijdens een game launch ;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, de lijst is inderdaad vast, dat was ik vergeten.

Nuja, dan maar snel erbij zijn!

• Seditiar
  • Niet online
Ik ben het even kwijt, zou iemand a.u.b. de link kunnen sturen waar je kunt zien welke items je unlocked hebt voor Guild Wars 2, door dingen te verzamelen in Guild Wars 1?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:49
Volgens mij geld voor GW2 net als bij GW1 een naming policy van 2 of meer woorden, 1 woord is niet mogelijk (nu nog ff de bron opzoeken).

WRONG! zie: iets lager

[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-08-2012 13:13 ]

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 01:28
MonkeySandwich schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:03:
Volgens mij geld voor GW2 net als bij GW1 een naming policy van 2 of meer woorden, 1 woord is niet mogelijk (nu nog ff de bron opzoeken).
Bedoel je de namen van je karakters? Al m'n karakters hadden tot nu toe namelijk één naam. Of ik moet je verkeerd begrepen hebben.

• Seditiar
  • Niet online
Heb inderdaad in de beta ook gewoon altijd met één naam rond gelopen.

Verwijderd

Hoe zit het eigelijk met die domme cijfers? Als een naam al bestaat krijg je cijfers? ( en krijg je hier een meldig van, of zie je dat pas ingame). Of is dat alleen als je bv. WvW ingaat en op een andere server heeft iemand al die naam?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 13:07 ]

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22
Die hall of monuments items zijn niet meer te krijgen als guild wars 2 uit komt?

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:06:
Hoe zit het eigelijk met die domme cijfers? Als een naam al bestaat krijg je cijfers? Of is dat alleen als je bv. WvW ingaat en op een andere server heeft iemand al die naam?
Cijfers staan achter je account naam, character namen zijn uniek.
Character names in the Guild Wars universe work differently than they do in most other MMOs. Whereas in most MMOs character names are unique only within their world/server, in Guild Wars and Guild Wars 2, character names are unique across the entire game. In Guild Wars 2, when a player acquires a name like Wizardex, he or she is acquiring it across all worlds. Clearly this places more importance on grabbing the name early.

Today no one actually has the name Wizardex, because all character names from the original Guild Wars were two words or more. All one-word names will be up for grabs at the start of the Guild Wars 2 Headstart Access period. But there are currently 20 million two-word names in use by existing Guild Wars players. We need a policy that allows dedicated players to hold on to their established names, while freeing up the bulk of names for the rush of Guild Wars 2 players who will come into the game at launch.
Ook meteen het antwoord op namen die bestaan uit 1 woord :)

[ Voor 58% gewijzigd door Sneezydevil op 15-08-2012 13:09 ]

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:06:
Hoe zit het eigelijk met die domme cijfers? Als een naam al bestaat krijg je cijfers? Of is dat alleen als je bv. WvW ingaat en op een andere server heeft iemand al die naam?
Dat is je account naam. En wat ik begreep waren die cijfers voor de beta. Namen in het spel zelf moeten uniek zijn, anders kun je hem niet maken. En dat is dus uniek over alle servers heen. Dus je zult geen mensen zien met cijfers in hun naam (die zie je hooguit in je guild/friend list)

Namen bestaande uit 1 woord zijn in GW2 wel mogelijk, de lore "dwingt" ze ook ongeveer af, aangezien de Asurans en Sylvari maar een enkele naam hebben (hoewel de Asurans er ook wel eens wat dingen bijzetten).

MonkeySandwich schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:03:
Volgens de wiki:
The last step is to choose a name for your character, which can include from 3 to 19 characters. Names must be composed entirely of letters and (optional) spaces ; names always use title case (ie the first letter of each word is capitalized) and must begin with a letter.
Als een spatie optioneel is dan is 1 woord dus zeker mogelijk :)

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:49
Ik had het inderdaad fout, sorry voor de misleiding. Hmm, dat word voor mij dan ook vroeg opstaan :P

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
1 woord is inderdaad mogelijk in Guild Wars 2. In Guild Wars was dat nog niet mogelijk waardoor dus geen namen van 1 woord gereserveerd kunnen zijn.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22
Antwoord op me vraag al gevonden:
Q: Will I be able to continue earning Hall of Monuments rewards in Guild Wars after Guild Wars 2 is released?

A: Yes.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Hoe zit dat eigenlijk met namen, als ik zaterdag snel 5 chars aanmaak met 5 namen.. En ze daarna in de toekomst verwijder, kan ik dan meteen de naam opnieuw gebruiken voor mijn nieuwe char? Ik had ergens lezen dat die naam dan tijdelijk gelocked werd, maar ik weet niet meer zeker of dat nu over GW2 ging :P

Currently playing: MTG Arena (PC)

• martijntb1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Uhmmie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:03:
Hoe zit dat eigenlijk met namen, als ik zaterdag snel 5 chars aanmaak met 5 namen.. En ze daarna in de toekomst verwijder, kan ik dan meteen de naam opnieuw gebruiken voor mijn nieuwe char? Ik had ergens lezen dat die naam dan tijdelijk gelocked werd, maar ik weet niet meer zeker of dat nu over GW2 ging :P
Ik betwijfel of er ook iemand is die dan precies op hetzelfde moment een nieuwe char aanmaakt en jou naam steelt.
Uhmmie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:03:
Volgense de Wiki:
Character names will be reserved for reuse for 24 hours after Deleting a character
Dus jij kunt de naam zelf opnieuw gebruiken (ik neem aan meteen) en ik kan de naam pas na 24 uur "stelen".

[ Voor 9% gewijzigd door RoseSolane op 15-08-2012 14:07 ]

Verwijderd

Het nadeel van fora bij het vanaf begin af aan volgen van een thread, dat bepaalde vragen tig keer voorbij komen. Nu lees ik 10 posts over naming, terwijl hier vaak over gesproken is en zo'n beetje alle antwoorden op de FAQ op guildwars2.com te vinden zijn.

Sorry, ben denk ik gewoon een beetje gefrustreerd en hunker naar nieuwe info :*)

Verwijderd

FAQ kom ik op het werk niet op...'game related'. Mijn SSH tunneltje maar weer eens opzetten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 14:10 ]

• martijntb1991
Weet iemand hoeveel euro een extra character slot kost?
martijntb1991 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:10:
Weet iemand hoeveel euro een extra character slot kost?
10 dacht ik. Ik geloof dat een character slot 800 gems is en 800 gems is 10 euro.

Verwijderd

Hoe komt het dan mensen het zo ongekend druk hebben met de extra character slots??
5 Is toch eerst meer dan voldoende of mis ik iets? Net of je in een week 8 chars gaat levelen.

• martijntb1991
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:12:
Hoe komt het dan mensen het zo ongekend druk hebben met de extra character slots??
5 Is toch eerst meer dan voldoende of mis ik iets? Net of je in een week 8 chars gaat levelen.
Ik ga er ook geen extra kopen maar was benieuwd naar hoeveel mensen er voor willen uitgeven. Vind 10 euro ook wel erg veel

• Iryl
Aangezien je meteen in het PvP-gedeelte kan springen willen veel mensen met elke klas ervaring op doen, zelf ga ik in eerste instantie 1 character aanmaken.

Namen. Stel je voor dat ik zeker weet dat ik van elke class minimaal 1 karakter wil En ik heb er ook al namen voor. Dan kan het handig zijn dat je gelijk bij release die overige 3 karakters koopt zodat je de namen gelijk kunt vastleggen.

Ik ga in ieder geval gelijk mijn 5 karakters maken, maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal tegelijkertijd ga levelen. Maar ik houd wel van variatie!

• Xylon
Ik quote mezelf maar even ;) .
Xylon schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:22:
[...]

Nou, twee redenen eigenlijk.

De eerste is dat de kans groot is dat je characters in Guild Wars 2 ook verjaardagscadeaus zullen krijgen. In Guild Wars 1 konden deze af en toe zeer zeldzaam en waardevol zijn, vooral naarmate je character ouder werd.

Ten tweede kun je altijd direct in sPVP springen, ongeacht je level. Door elke profession te hebben kan ik ook met elke profession ervaring op doen zodat ik alles beter kan counteren in PVP. Naar mijn mening ben je simpelweg op je best als je zo goed mogelijk weet wat je kunt verwachten en wat je er tegen kunt doen.

Ik zal natuurlijk wel een main hebben welke ik voornamelijk zal gaan levelen en gebruiken, maar ik doe graag toch een beetje ervaring op met elke profession.

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
Redenen om nu al veel characters aan te maken:
- Gevarieerd willen spelen (ook: beschikbaarheid voor PvP)
- Namen alvast reserveren
- Mogelijkheid op birthday presents
- Niet actieve characters kunnen als storage gebruikt worden

Ofwel, als je nu al weet ooit extra slots te willen, kun je het net zo goed nu doen

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Waarschijnlijk namen reserveren, en natuurlijk de birthday presents (minipets?) die we ongetwijfeld weer tegenkomen.
Ik blijf het toch een bijzonder fenomeen vinden dat er 180 miljard interessante namen te bedenken zijn maar zoveel mensen er zo fel op zijn om die ene naam te reserveren die ze in gedachten hebben. Lekker belangrijk als iemand anders "jouw" naam al heeft geclaimd, je hebt toch zo een nieuwe bedacht? Helemaal als je gewoon je oorspronkelijke naam kunt gebruiken met een coole toevoeging erachter enzo.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-08-2012 14:18 ]

• Xylon
SnoeiKoei schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:17:
Ik blijf het toch een bijzonder fenomeen vinden dat er 180 miljard interessante namen te bedenken zijn maar zoveel mensen er zo fel op zijn om die ene naam te reserveren die ze in gedachten hebben. Lekker belangrijk als iemand anders "jouw" naam al heeft geclaimd, je hebt toch zo een nieuwe bedacht? Helemaal als je gewoon je oorspronkelijke naam kunt gebruiken met een coole toevoeging erachter enzo.
Sommige mensen gebruiken al jaren dezelfde namen, over verschillende MMO's. Dan is het gewoon fijn om nu weer dezelfde namen te kunnen gebruiken.
Ik wil een naam die bij de lore van het spel past. En mijn naam is nogal bekend bij diverse fora (met name GWOnline en GWGuru). Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als iemand anders mijn naam zou gebruiken...

En trouwens, mijn naam komt ook voor in 1 van TB's videos van de tweede press beta....

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Veel mensen spelen al tijden online, die hebben graag dezelfde naam voor de herkenbaarheid of omdat ze eraan gehecht zijn geraakt.

Moet je eens denken dat je 5 jaar GW1 hebt gespeeld met dezelfde main. Nu ga je GW2 beginnen en je gebruikt een andere naam - moet je elke keer tegen je contacten en vrienden uit GW1 vertellen 'ik ben het, <oude naam>' .

Of dat je forumnaam ingame door een ander wordt gebruikt... krijg je bijvoorbeeld ineens berichten waar je helemaal niks mee te maken hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Xanaroth op 15-08-2012 14:24 ]

• Iryl
Zag tijdens de laatste stresstest dat een naam van mij al in gebruik was, heb nog nooit in welk spel dan ook dat meegemaakt. :'( Dan maar een leuke achternaam bedenken.

Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

Zag tijdens de laatste stresstest dat een naam van mij al in gebruik was, heb nog nooit in welk spel dan ook dat meegemaakt. :'( Dan maar een leuke achternaam bedenken.
Alles wordt gereset! Dus het kan zijn dat je je naam gewoon kunt gebruiken, zolang je maar de eerste bent die hem claimt.

(en daarom zit ik om 6 uur achter mijn PC volgende week!)

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zorg meteen voor 8 characters omdat ik zeker weet dat ik er uiteindelijk toch wel 8 ga hebben en rekening wil houden met eventuele birthday events.

• Iryl
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Alles wordt gereset! Dus het kan zijn dat je je naam gewoon kunt gebruiken, zolang je maar de eerste bent die hem claimt.

(en daarom zit ik om 6 uur achter mijn PC volgende week!)
Haha, ok dan laat ik mijn ontbijt ook staan ;)
Aangezien ik van plan was om op PS te gaan beginnen (RP-server) is een achternaam ook wel leuk.

Verwijderd

Je hebt natuurlijk genoeg de tijd gehad om je naam via GW1 te reserveren ;)

• Iryl
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:30:
Die heb ik niet gespeeld (waarom voel ik me nu boos aangekeken worden :'( ).
Mijn oog viel pas op GW2 na 31 juli, vanavond weer ff ruiken :)

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:30:
Helaas gaat dat alleen op voor de dubbele namen!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 21:35
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:21:
[...]

Ik wil een naam die bij de lore van het spel past. En mijn naam is nogal bekend bij diverse fora (met name GWOnline en GWGuru). Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als iemand anders mijn naam zou gebruiken...

En trouwens, mijn naam komt ook voor in 1 van TB's videos van de tweede press beta....
Want GWOnline en GWGuru past zo goed bij de lore? 8)7

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Mensen die van GW1 komen hebben "hun" naam kunnen reserveren begrijp ik, mensen die van andere MMO's komen hebben sowieso vaak al geen unieke naam.

Ik bedoel dit absoluut niet als troll ofzo. Maar als je een naam binnen de eerste paar minuten moet claimen om te voorkomen dat hij bezet raakt heb je niet bepaald een origineel idee blijkbaar. Dan was dat waarschijnlijk niet alleen "jouw" naam in WoW maar op vrijwel elke server. Herkenbaarheid voor vrienden is dan wel erg relatief hoor.

Los daarvan, ik heb ook WoW en Rift gespeeld maar ander spel is andere namen wat mij betreft. Bij gebrek aan draenei lijkt "Squidface" me overigens niet erg passend in GW2. :+

Verwijderd

Xylon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:16:
[...]

Ik quote mezelf maar even ;) .

[...]
Hoe zeldzaam zijn birthday presents nog als iedereen ze krijgt? Of verschillen ze iedere x? Zeldzaamheid strookt namelijk met aanbod/beschikbaarheid.
sdk1985 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:39:
[...]

Want GWOnline en GWGuru past zo goed bij de lore? 8)7
Zucht... Wat hebben die forums te maken met de lore-waardigheid van mijn naam? Ik gebruik mijn naam op die twee forums....

• hexta
SnoeiKoei schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:40:
Mensen die van GW1 komen hebben "hun" naam kunnen reserveren begrijp ik, mensen die van andere MMO's komen hebben sowieso vaak al geen unieke naam.

Ik bedoel dit absoluut niet als troll ofzo. Maar als je een naam binnen de eerste paar minuten moet claimen om te voorkomen dat hij bezet raakt heb je niet bepaald een origineel idee blijkbaar. Dan was dat waarschijnlijk niet alleen "jouw" naam in WoW maar op vrijwel elke server. Herkenbaarheid voor vrienden is dan wel erg relatief hoor.

Los daarvan, ik heb ook WoW en Rift gespeeld maar ander spel is andere namen wat mij betreft. Bij gebrek aan draenei lijkt "Squidface" me overigens niet erg passend in GW2. :+
Haha mooie post.
Mij maakt het ook niet zo uit, maar ik snap wel dat als mensen al 12 jaar onder 1 naam spelen, ze liever niet een ander willen maken.

Verwijderd

hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:45:
[...]

Haha mooie post.
Mij maakt het ook niet zo uit, maar ik snap wel dat als mensen al 12 jaar onder 1 naam spelen, ze liever niet een ander willen maken.
Als mensen al 12 jaar spelen zijn ze onderhand dan niet te oud om zich daar druk over te maken ;)?

• hexta
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:47:
[...]

Als mensen al 12 jaar spelen zijn ze onderhand dan niet te oud om zich daar druk over te maken ;)?
Een echte nederlander is nooit te oud om ergens over te zeiken. :D

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Zucht... Wat hebben die forums te maken met de lore-waardigheid van mijn naam? Ik gebruik mijn naam op die twee forums....
Hij denkt dat die forumnamen jouw namen zijn :z .

• Xylon
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:40:
[...]

Hoe zeldzaam zijn birthday presents nog als iedereen ze krijgt? Of verschillen ze iedere x? Zeldzaamheid strookt namelijk met aanbod/beschikbaarheid.
Hier kun je de presents uit GW 1 zien. Zoals je kunt zien is er elk jaar gewoon een set items waar je er een uit krijgt. Deze kan redelijk common zijn of uitermate zeldzaam.

Tevens zijn het niet elk jaar dezelfde presents, maar verandert het ook naarmate je char ouder wordt.

• martijntb1991
Ik maak me niet echt druk over die namen. Ik vind het altijd wel grappig om wat meer belachelijke namen te nemen :D

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 21:35
DeepSeven schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:52:
[...]

Hij denkt dat die forumnamen jouw namen zijn :z .
Dat denk ik niet, dat schrijft hij zelf

"Ik wil een naam die bij de lore van het spel past. En mijn naam is nogal bekend bij diverse fora (met name GWOnline en GWGuru)."

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

"Ik wil een naam die bij de lore van het spel past. En mijn naam is nogal bekend bij diverse fora (met name GWOnline en GWGuru)."
Dat zijn de namen van de fora.

• hexta
martijntb1991 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:54:
Ik maak me niet echt druk over die namen. Ik vind het altijd wel grappig om wat meer belachelijke namen te nemen :D
Ze worden hier ook met het jaar belachelijker. 8)7

• Iryl
[...]

Lezen blijft een vak ;) (mee eens dat je de zin op 2 manieren kan opvatten ;))
Vanavond dan misschien toch maar PvE doen en misschien 5v5 PvP (als ik wat skills heb).

[ Voor 6% gewijzigd door Iryl op 15-08-2012 14:57 ]

[...]

Zij en "de fora, met de namen GWOnline en GWGuru" (want dat is de betekenis van "met name")

En waarom zou je ondertussen te oud zijn als je al (pas?) 12 jaar speelt? Ik speel al een jaar of 25 computer spelletjes... (eigenlijk al langer, maar ik heb geen idee wanneer die Apple precies gekocht is...)

• hexta
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Zij en "de fora, met de namen GWOnline en GWGuru" (want dat is de betekenis van "met name")

En waarom zou je ondertussen te oud zijn als je al (pas?) 12 jaar speelt? Ik speel al een jaar of 25 computer spelletjes... (eigenlijk al langer, maar ik heb geen idee wanneer die Apple precies gekocht is...)
Nouja, waarom je dan te oud zou zijn om te huilen dat iemand je naam heeft gepikt snap ik wel. :P

Overigens, 21:00 tot..? (stresstest)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Nouja, waarom je dan te oud zou zijn om te huilen dat iemand je naam heeft gepikt snap ik wel. :P

12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time

Lijkt me toch heel duidelijk dat het dus 4 uur duurt. Dus tot 01:00

• hexta
Remz schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:02:
[...]

12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time

Lijkt me toch heel duidelijk dat het dus 4 uur duurt. Dus tot 01:00
Dankje. :)

Niet zozeer te lui om te zoeken alswel opzoek naar een manier om de namendiscussie op te lossen. ;)

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Dankje. :)

Niet zozeer te lui om te zoeken alswel opzoek naar een manier om de namendiscussie op te lossen. ;)
Vanavond is ff lekker rondklooien met een Ranger, kijken of ik snel een longbow kan regelen.
Weet iemand of het uit maakt wat voor pet je erbij neemt?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Ik zou het zelf vervelend vinden als iemand er met mijn naam vandoor zou gaan. Ik heb 7 jaar met die naam rond gelopen. En zelfs bij ANet is die naam bekend (bewijs was in Keulen, 2 jaar geleden, toen ik inlogde met mijn naam en ik gelijk begroet werd door Gaile Gray :D)
4 uurtjes dus tot 1 uur.

• Iryl
Dakreal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

Vanavond is ff lekker rondklooien met een Ranger, kijken of ik snel een longbow kan regelen.
Weet iemand of het uit maakt wat voor pet je erbij neemt?
Had zelf een wolf gekozen, elke pet zal wel verschillende ability's hebben. Die ging alleen wel constant "dood" in WvW :(.

• Dakreal
Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Had zelf een wolf gekozen, elke pet zal wel verschillende ability's hebben. Die ging alleen wel constant "dood" in WvW :(.
Ik denk ook niet dat je pets voor PvP bedoelt zijn :P Ik denk ook wel dat elke pet verschillende ability's heeft, maar ik vraag me af of er verschil in survivability/dps e.d. zit.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Dakreal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Ik denk ook niet dat je pets voor PvP bedoelt zijn :P Ik denk ook wel dat elke pet verschillende ability's heeft, maar ik vraag me af of er verschil in survivability/dps e.d. zit.
Ja, er zit verschil in. Als je tegen een vijand vecht die niet kan bloeden, heeft het weinig zin een pet te nemen die als skill het aanbrengen van een bloedende wond heeft. Dus in dat geval is de DPS van je pet lager dan wanneer je een pet zou hebben die bijvoorbeeld extra damage doet.

Die pets zijn wel degelijk ook voor PvP bedoelt. Er zit namelijk geen verschil tussen PvE en PvP. Alleen de tegenstanders zijn anders (mens vs computer).

Het is ook heel makkelijk extra pets te pakken te krijgen. Gewoon op een Juvenile aflopen (die groen is) en op F drukken...

• Xufuja
Ik doe er anders dagen over om een naam te bedenken en dingen toevoegen aan een naam is nooit een optie voor mij.

• Iryl
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:15:
[...]

Ja, er zit verschil in. Als je tegen een vijand vecht die niet kan bloeden, heeft het weinig zin een pet te nemen die als skill het aanbrengen van een bloedende wond heeft. Dus in dat geval is de DPS van je pet lager dan wanneer je een pet zou hebben die bijvoorbeeld extra damage doet.

Die pets zijn wel degelijk ook voor PvP bedoelt. Er zit namelijk geen verschil tussen PvE en PvP. Alleen de tegenstanders zijn anders (mens vs computer).

Het is ook heel makkelijk extra pets te pakken te krijgen. Gewoon op een Juvenile aflopen (die groen is) en op F drukken...
Had de wolf tijdens mn character creation gekozen, aangezien er best wat pets zijn zul je dit (alweer :D) naar je eigen speelstyle kunnen omzetten.

• hexta
[...]

Met traps enzo lijkt het me trouwens heel lastig om PvP te spelen, of zal dat wel meevallen?

hexta schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:20:
[...]

Met traps enzo lijkt het me trouwens heel lastig om PvP te spelen, of zal dat wel meevallen?
Geen idee, ik blijf heeeeeeeeeeeeel ver van PvP...

Maar het lijkt mij dat traps hun plaats ergens zullen hebben, ook in PvP...

• Dakreal
[...]

Je kunt ze dus ook Tamen? das wel leuk, ik hoop dat ik nog een digitale handleiding krijg.. want anders worden de eerste weken echt van oh shit :p

• Iryl
Dakreal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

Je kunt ze dus ook Tamen? das wel leuk, ik hoop dat ik nog een digitale handleiding krijg.. want anders worden de eerste weken echt van oh shit :p
Nee joh! Lekker zelf uitvogelen, veel leuker als je dan wat ontdekt! Eerste weken zul je wel langzaam aan guides zien verschijnen (zullen er nu ook al wel zijn).

• hexta
Dakreal schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

Alleen als ranger. :)

Pets

Rangers are accompanied by their pets, fierce animal companions who fight at their side. Rangers can have up to two pets at their call, and they can switch between the two animals during combat.

Rangers can command their pets to attack specific targets, assign their pets a behavior mode, such as “passive” or “active,” and activate the special skill that is unique to each pet type.

To recruit a pet, rangers charm juvenile animals in the wild such as giant flightless birds, loyal dogs, fierce monsters, and even undersea creatures like sharks.

• Dakreal
Iryl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

Nee joh! Lekker zelf uitvogelen, veel leuker als je dan wat ontdekt! Eerste weken zul je wel langzaam aan guides zien verschijnen (zullen er nu ook al wel zijn).
Ik ben ook voor het uitvogelen, maar als je niet weet dat iets mogelijk is, dan zul je er ook nooit achterkomen :P

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 11:26
kan iedreen bij de stresstest?, heb guildwars 2 collectors een 1,5 maand geleden gekocht i , echter krijg altijd dezelfde melding dat er niks draait. wou graag een char aanmaken en wat rondlopen

LOL EU: InXzitoWeTrust

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 18:45

yzx

Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:21:
[...]

Geen idee, ik blijf heeeeeeeeeeeeel ver van PvP...

Maar het lijkt mij dat traps hun plaats ergens zullen hebben, ook in PvP...
Ff spiegelen naar rift waar je saboteur had, die konden heel hard ownen in PvP maar gingen ook heel snel dood ;) ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Xzito schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:49:
kan iedreen bij de stresstest heb guildwars 2 collectors een 1,5 maand geleden gekocht i , echter krijg altijd dezelfde melding dat er niks draait. wou graag een char aanmaken en wat rondlopen
Vanavond om 21:00 gaan de servers pas open...

Xzito schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:49:
kan iedreen bij de stresstest heb guildwars 2 collectors een 1,5 maand geleden gekocht i , echter krijg altijd dezelfde melding dat er niks draait. wou graag een char aanmaken en wat rondlopen
Als je een serial hebt, kun je vanavond spelen ja. Zolang er geen event is kunt je vanuit de loader niet inloggen, logisch.

Pagina: 1 ... 82 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.