Toch denk ik dat het effect groter is want als er straks nieuwe spelers bijkomen dan vragen ze toch aan vrienden op welke server die personen zitten. Op veel forums geven ze nu ook Far Silverpeaks als Benelux server aan.
@ Devata kun je ALSTUBLIEFT ophouden met je betoog ik heb je nou al 10 keer hetzelfde horen zeggen.
En ik kan je nu al op een briefje geven dat de got guild niet gaat verhuizen.
Ik heb alle beta's en stress testen meegespeeld en heb alleen maar engels gezien. Ik spreek ook alles aan in het engels en mensen reageren soms terug in het Nederlands gezien mijn naam.
Verder zou het mijn reet roesten dat 1 of andere RP groep op die andere server zit. Ik ken ze niet en hoef ze niet te kennen. Als jij op een internationale server wil zitten, doei...
Ik heb alle beta's en stress testen meegespeeld en heb alleen maar engels gezien. Ik spreek ook alles aan in het engels en mensen reageren soms terug in het Nederlands gezien mijn naam.
Verder zou het mijn reet roesten dat 1 of andere RP groep op die andere server zit. Ik ken ze niet en hoef ze niet te kennen. Als jij op een internationale server wil zitten, doei...
De RP community kan onmogelijk alle steden bezetten. En als ze heel veel leden kunnen optrommelen die zich daar mee bezig willen houden, gaat dat echt ten koste van WvW.kaasaanfiets schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:41:
@ Devata kun je ALSTUBLIEFT ophouden met je betoog ik heb je nou al 10 keer hetzelfde horen zeggen.
Dit dus; bedankt voor de woorden uit mijn mond stelenkaasaanfiets schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:41:
Dit is een account.
@kaasaanfiets
Dus als mensen mij iets vragen / zeggen mag ik niet mijn gedachte daarover geven omdat ik het al eens heb gedaan, en daardoor soms dus 10 keer het zelfde moeten zeggen.
Als je mijn "betogen" had gelezen had je verder ook gezien dat ik helemaal niet "betoog" om de hele got guild te laten verhuizen (geen een keer gezegd), dus naar 10 keer hetzelfde snap jij het kennelijk nog niet.
Niet iedereen in de Benelux zit in GoT en niet iedereen op dit forum zit in GoT. Ik spreek over de hele Benelux community. Dat GoT naar Far Silverpeaks gaat vind ik prima.
@NoFearz Dus dan heb je zelf meer invloed over WvW
@NoFearz Zie het stukje @kaasaanfiets
@Freakiebeakie
Laat me maar eens weten als jullie je definitieve keuzen hebben gemaakt.
Dus als mensen mij iets vragen / zeggen mag ik niet mijn gedachte daarover geven omdat ik het al eens heb gedaan, en daardoor soms dus 10 keer het zelfde moeten zeggen.
Als je mijn "betogen" had gelezen had je verder ook gezien dat ik helemaal niet "betoog" om de hele got guild te laten verhuizen (geen een keer gezegd), dus naar 10 keer hetzelfde snap jij het kennelijk nog niet.
Niet iedereen in de Benelux zit in GoT en niet iedereen op dit forum zit in GoT. Ik spreek over de hele Benelux community. Dat GoT naar Far Silverpeaks gaat vind ik prima.
@NoFearz Dus dan heb je zelf meer invloed over WvW
@NoFearz Zie het stukje @kaasaanfiets
@Freakiebeakie
Laat me maar eens weten als jullie je definitieve keuzen hebben gemaakt.
[ Voor 26% gewijzigd door Devata op 28-07-2012 23:26 ]
Weet iemand trouwens wat de capaciteit van een server is?
Zover ik weet is dat nog niet bekend, alleen dat het enkele duizenden zal zijn.
http://guildwars2.mondesp...ld-wars-2-:article-310,2/
Ik heb later nooit meer een exact getal ergens gelezen.
http://guildwars2.mondesp...ld-wars-2-:article-310,2/
Ik heb later nooit meer een exact getal ergens gelezen.
Mij zal je echt nooit vinden op een RP server. Ieder z'n ding en ik kies er dus voor het zoveel mogelijk te vermijden.Devata schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:02:
Maar als je in Piken Square gewoon mensen tegen komt kunnen ze overal vandaan komen. Bij Far Silverpeaks kunnen ze natuurlijk ook overal vandaan komen maar is de kans wel heel groot dat ze uit de Benelux of Scandinavische landen komen. En dat zal alleen maar erger worden doordat mensen uit andere landen er dan niets te zoeken hebben. Dat is bij Piken Square niet het geval door die RP community die er zit.
Ik kies ervoor lekker te gaan matten met GoT in WvWvW op Far Shiverpeaks terwijl ik ook nog wel genoeg zal guesten met vrienden die op een andere server zitten.
Volgens mij overschat je echt hoe "benelux" Far Shiverpeaks wordt. Samen met de mensen uit Scandinavie zijn we echt niet meer dan 50% van de population and that is already pushing it.
[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 29-07-2012 14:16 ]
Er kunnen inderdaad duizenden op de server, waarbij een paar nationale guilds echt niet de meerderheid zijn van de server.AppieNL schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:12:
[...]
Mij zal je echt nooit vinden op een RP server. Ieder z'n ding en ik kies er dus voor het zoveel mogelijk te vermijden.
Ik kies ervoor lekker te gaan matten met GoT in WvWvW op Far Shiverpeaks terwijl ik ook nog wel genoeg zal guesten met vrienden die op een andere server zitten.
Volgens mij overschat je echt hoe "benelux" Far Shiverpeaks wordt. Samen met de mensen uit Scandinavie zijn we echt niet meer dan 50% van de population and that is already pushing it.
De capaciteit van een server zit meestal bijvoorbeeld op 2000, waarbij 2000 maximaal tegelijk kunnen spelen. Ik vraag me af hoe GW2 met volle servers omgaat.
In de beta werd je in overvolle mappen overgeplaatst naar een andere server die minder vol zat. Daarbij kon je kiezen om op een wachtlijst te komen om in je main server te komenNoFearz schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:24:
[...]
Er kunnen inderdaad duizenden op de server, waarbij een paar nationale guilds echt niet de meerderheid zijn van de server.
De capaciteit van een server zit meestal bijvoorbeeld op 2000, waarbij 2000 maximaal tegelijk kunnen spelen. Ik vraag me af hoe GW2 met volle servers omgaat.
Waar ik naar verwijst betreffende Far Shilverpeaks is dat binnen de GW2 community die server is aangewezen als Benelux / scandinavische server. Waarschijnlijk jaag je daardoor ook andere nationaliteiten weg. Zie ook: http://www.farshiverpeaks.com/
Vandaar dat ik ervoor pleit om als community ook een server aan te geven waar je heen kunt als je een wat meer internationale server wilt.
@martijntb1991
Je komt in zo'n geval in een overflow server terecht en als ik het goed begrijp kom je in zo'n server terecht met mensen van allerlei andere servers die ook vol zaten.
Ik weet niet precies hoe ze het in andere MMO's oplossen, waarschijnlijk is het maximaal aantal accounts per server lager waardoor het gewoon nooit te vol wordt? Helemaal ideaal vind ik deze overflow oplossing ook niet want als je op een volle server in logt kun je dus de helft van de tijd niet met vrienden gamen die er al zijn... Volgens mij kun je vanaf de echte server wel vrienden joinen op de overflow maar niet omgedraaid. Al heb ik dat niet heel goed kunnen testen in de bèta's.
Vandaar dat ik ervoor pleit om als community ook een server aan te geven waar je heen kunt als je een wat meer internationale server wilt.
@martijntb1991
Je komt in zo'n geval in een overflow server terecht en als ik het goed begrijp kom je in zo'n server terecht met mensen van allerlei andere servers die ook vol zaten.
Ik weet niet precies hoe ze het in andere MMO's oplossen, waarschijnlijk is het maximaal aantal accounts per server lager waardoor het gewoon nooit te vol wordt? Helemaal ideaal vind ik deze overflow oplossing ook niet want als je op een volle server in logt kun je dus de helft van de tijd niet met vrienden gamen die er al zijn... Volgens mij kun je vanaf de echte server wel vrienden joinen op de overflow maar niet omgedraaid. Al heb ik dat niet heel goed kunnen testen in de bèta's.
[ Voor 3% gewijzigd door Devata op 29-07-2012 16:54 ]
Vraagje waar ik niet helemaal uit kom:
Ik heb vroeger toen het spel net uit kwam een maand of 2 WoW gespeeld en weet dat wanneer je daar gewoon PVE speelde je in bepaalde zones terecht kon komen waar PVP toegestaan was. Is dit ook zo in GW2? Ik zie wel WvW maar dit is niet hetzelfde..
Ik heb vroeger toen het spel net uit kwam een maand of 2 WoW gespeeld en weet dat wanneer je daar gewoon PVE speelde je in bepaalde zones terecht kon komen waar PVP toegestaan was. Is dit ook zo in GW2? Ik zie wel WvW maar dit is niet hetzelfde..
@SCIxX
GW2 heeft geen fracties (in WoW Horde vs Allianties) meer. Dus in dat opzich heb je ook geen PVP zones meer. (omdat je geen menselijke tegenstanders hebt op jou server)
WvW is echt een speciale zone waar je heen moet teleporteren.
Je kunt wel PvP doen maar dat is zoals je in WoW battlegrounds had.
GW2 heeft geen fracties (in WoW Horde vs Allianties) meer. Dus in dat opzich heb je ook geen PVP zones meer. (omdat je geen menselijke tegenstanders hebt op jou server)
Je kunt wel PvP doen maar dat is zoals je in WoW battlegrounds had.
[ Voor 26% gewijzigd door Devata op 29-07-2012 15:44 ]
Is dat geen gemis? Ik kan herinneringen dat ik dat juist erg leuk vond, dat je een pvp zone zag tijdens het questen om daar even te ouwehoeren. Een speciale zone voelt dan toch anders aan lijkt mij..Devata schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:42:
@SCIxX
GW2 heeft geen fracties (in WoW Horde vs Allianties) meer. Dus in dat opzich heb je ook geen PVP zones meer.
@SCIxX
Volgens mij snap je mijn reactie niet helemaal. In WoW kon je in een PvP gebied ook niet ouwehoeren met iemand van de andere fractie. Je kon elkaars tekst niet lezen, je kon alleen de tekst lezen van spelers die in de zelfde fractie als jou zaten.
In GW2 zit je eigenlijk allemaal in de zelfde fractie. Je kunt in GW2 overal mensen tegen komen en met iedereen ouwehoeren. Je komt alleen in de 'gewone' wereld geen menselijke vijanden tegen... wel menselijke spelers.
Volgens mij snap je mijn reactie niet helemaal. In WoW kon je in een PvP gebied ook niet ouwehoeren met iemand van de andere fractie. Je kon elkaars tekst niet lezen, je kon alleen de tekst lezen van spelers die in de zelfde fractie als jou zaten.
In GW2 zit je eigenlijk allemaal in de zelfde fractie. Je kunt in GW2 overal mensen tegen komen en met iedereen ouwehoeren. Je komt alleen in de 'gewone' wereld geen menselijke vijanden tegen... wel menselijke spelers.
[ Voor 3% gewijzigd door Devata op 29-07-2012 15:49 ]
Volgens mij bedoelt hij met ouwehoren.. ganken..Devata schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:47:
@SCIxX
Dit is een account.
Ah als je dat bedoeld. Nee dat kan niet meer in de gewone wereld.. Of dat een gemist is.. Ik weet niet, ik heb het zelf niet echt gemist in de bèta's maar ik had het zelf misschien ook wel leuk gevonden als er wel verschillende fracties waren (en dus PvP zones).
Al vond ik het in WoW een beetje raar (ik snap wel waarom) dat je in horde gebieden als horde niet kon worden aangevallen door de andere partij.
Ik weet dus niet of het echt een gemis zal worden. In de bèta's miste ik het (nog) niet.
Al vond ik het in WoW een beetje raar (ik snap wel waarom) dat je in horde gebieden als horde niet kon worden aangevallen door de andere partij.
Ik weet dus niet of het echt een gemis zal worden. In de bèta's miste ik het (nog) niet.
Volgens mij kan dat wel. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ik hoorde dat je via je contact list en dan rechter muisknop er een optie is om bij elkaar te komen.Devata schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:39:
http://www.powned.tv/nieu...p_nu_al_op_34_zetels.html
Waar ik naar verwijst betreffende Far Shilverpeaks is dat binnen de GW2 community die server is aangewezen als Benelux / scandinavische server. Waarschijnlijk jaag je daardoor ook andere nationaliteiten weg. Zie ook: http://www.farshiverpeaks.com/
@martijntb1991
Ja dat klopt maar volgens mij kun je zo alleen naar een overflow gaan, niet van de overflow naar de main.
Tip: quote alleen het stukje waar je naar verwijst in plaats van het hele stuk
Tip: quote alleen het stukje waar je naar verwijst in plaats van het hele stuk
Dit is ook weer niet waar. Als je gewoon een party maakt met je vrienden en dan right+click => join in. Wordt je gewoon naar hun server verhuist. Meerdere malen tijdens beta gebruikt en werkt perfect.Devata schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:39:
Ook kan ik Kaasaandefiets be-amen. Als Far Shiverpeaks tss de echte servers komt zal deze de homeserver van GoT worden.
Kwa RP players. Er was ergens gepost dat er een server voor ging vrij gehouden worden. Met kwestie vooral door het WvWvW systeem. Natuurlijk kan je altijd die bezoeken als je een andere home server hebt
Over het aantal slots op de server. Deze zal wel redelijk hoog zijn. Als je nu al ziet hoeveel mensen erop konden. En dit is mss met max 1/4 van de map beschikbaar. En als ze echt willen zouden ze per map deel een hardware server kunnen gebruiken. Wat voor enorm hoge capaciteit kan zorgen.
@GuardMoony
Ik wist dat niet zeker daarom staat er ook “Volgens mij”.
Het zou overigens wel raar zijn als dat zomaar zou gaan want dan zou via die omweg iedereen alsnog op de echte server kunnen komen met als gevolg dat hij te overbelast wordt. (Bij grote guild is er vast wel iemand op de echte server)
En wat betreft GoT (guild). Nogmaals… Zoals ik ook al tegen Kaasaandefiets zei, ik heb het niet over GoT en ook nergens over GoT gehad.
.. Straks beklaagt iemand zich weer dat ik me herhaal
Ik weet niet wat de WvW kwestie zou zijn en wat versta je onder het ‘vrijhouden’ van een server? Het ging mij zelf niet direct om het RP gebeuren (kleine extra) maar om het meer internationale karakter. GoT wilt naar een server die erg Benelux gericht is dus gaat naar FS. Het enige waar ik om vroeg was dat de community als geheel buiten een meer genationaliseerde server ook een meer internationale server aanwees, want mensen die dat willen belanden nu allaal op verschillende servers (wat sommige ook willen en andere niet). Ik rade dan PS vooral aan omdat je dan vrij verzekerd bent van een internationale server (dan dus wel met een sterke Belenux basis)
De mensen die deelnemen aan dit topic zijn deel van die community en maar een gedeelte lid van de guild GoT.
En dan hoop ik dat het nu toch wel duidelijk is. De community / jullie moeten maar bedenken wat jullie er verder mee willen, ik zie echter wel vaker de vraag vanuit Nederlanders komen.. Wat is een goede internationale server.
Voor de echte getallen zullen we een reactie van ArenaNet moeten afwachten.
Ik wist dat niet zeker daarom staat er ook “Volgens mij”.
Het zou overigens wel raar zijn als dat zomaar zou gaan want dan zou via die omweg iedereen alsnog op de echte server kunnen komen met als gevolg dat hij te overbelast wordt. (Bij grote guild is er vast wel iemand op de echte server)
En wat betreft GoT (guild). Nogmaals… Zoals ik ook al tegen Kaasaandefiets zei, ik heb het niet over GoT en ook nergens over GoT gehad.
.. Straks beklaagt iemand zich weer dat ik me herhaal
Ik weet niet wat de WvW kwestie zou zijn en wat versta je onder het ‘vrijhouden’ van een server? Het ging mij zelf niet direct om het RP gebeuren (kleine extra) maar om het meer internationale karakter. GoT wilt naar een server die erg Benelux gericht is dus gaat naar FS. Het enige waar ik om vroeg was dat de community als geheel buiten een meer genationaliseerde server ook een meer internationale server aanwees, want mensen die dat willen belanden nu allaal op verschillende servers (wat sommige ook willen en andere niet). Ik rade dan PS vooral aan omdat je dan vrij verzekerd bent van een internationale server (dan dus wel met een sterke Belenux basis)
De mensen die deelnemen aan dit topic zijn deel van die community en maar een gedeelte lid van de guild GoT.
En dan hoop ik dat het nu toch wel duidelijk is. De community / jullie moeten maar bedenken wat jullie er verder mee willen, ik zie echter wel vaker de vraag vanuit Nederlanders komen.. Wat is een goede internationale server.
Voor de echte getallen zullen we een reactie van ArenaNet moeten afwachten.
'wat is een goede internationale server' is enkel van mensen die [A] andere mmo's gewend zijn (zoals WoW) waar de servers internationaal zijn of russisch/frans/duits (dus nooit nederlands) of [B] die andere mmo's gewend zijn (zoals WoW) waar je niet vrij tussen de servers kunt verplaatsen ongeacht waar je je karakter aanmaakt.
Nogmaals, het maakt voor GW2 totaal niet uit. Vind je het niet leuk, gebruik guesting en speel ergens anders. Je hoeft daarvoor niet van sever te veranderen of ook maar enige moeite te doen.
Nogmaals, het maakt voor GW2 totaal niet uit. Vind je het niet leuk, gebruik guesting en speel ergens anders. Je hoeft daarvoor niet van sever te veranderen of ook maar enige moeite te doen.
offtopic:
bovendien zijn Nederlanders irritante types. Kies een willekeurige server, ga een grote stad binnen, schreeuw 'zijn hier Nederlanders' en je hebt beet.. werkt uiteindelijk dus toch niet
bovendien zijn Nederlanders irritante types. Kies een willekeurige server, ga een grote stad binnen, schreeuw 'zijn hier Nederlanders' en je hebt beet.. werkt uiteindelijk dus toch niet
[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 29-07-2012 21:37 ]
Nee guesting veranderd helemaal niets daaraan. Guesting maak het mogelijk om met vrienden op een andere server te spelen maar een 'internationale server' betekend dat mensen die je tegen komt, terwijl je gewoon op jou server rond loopt, van overal vandaan kunnen komen. Daar gaat geusting niets aan veranderen. Als jij op een redelijk genationaliseerde server zit dan kom je voornamelijk mensen tegen van die landen.
ik speelde laatste beta op de underworld server en zag daar opeens veel duits voorbij komen , bleek het dat verschillende servers in 1 chat zaten want ik zei hey praat ff engels ,zegt 1 van die duitsers "waarom?"ik zit op een duitse serverDevata schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:07:
@itsleon
Op Piken Square werd in de bèta's ook gewoon Engels gesproken.
Op Far Silverpeaks heb ik zelf Frans zien langskomen, maar ook voornamelijk Engels hoor.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Dan zat je waarschijnlijk op een overflow serverFreakiebeakie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:43:
[...]
ik speelde laatste beta op de underworld server en zag daar opeens veel duits voorbij komen , bleek het dat verschillende servers in 1 chat zaten want ik zei hey praat ff engels ,zegt 1 van die duitsers "waarom?"ik zit op een duitse serverhij zegt kijk maar .....server is duits , en dat was niet de underworld server waar ik zelf op speelde. erg vreemd allemaal
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
ja dat las ik net en daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.
voor de guild die ik ga oprichten word het nu met 90% zekerheid de piken square server.
ik heb het het aan mijn vrienden voorgesteld en wacht hun antwoord af.
ik stoor me namelijk helemal niet aan het feit dat er RP mensen op die server gaan spelen ,
denk dat ik het alleen maar leuk vind als er mensen zijn die zo opgaan in hun rol
en aangezien pvp mij helemaal niet boeit is het dus ook niet erg als ze slecht zijn in pvp
en ik snap dat je met guesting van server kan wisselen en dat het daardoor minder uitmaakt maar toch wil ik zonder guesting te gebruiken bij me maatjes op de server zit en dus echt samen een Home server hebben.
als er dan toch mensen zijn die willen pvpe dan levert dat geen problemen op en kan ik gewoon meedoen als ik daar zin in heb, het is nu echt de dagen aftellen , ik wil echt zo graag beginnen ....
voor de guild die ik ga oprichten word het nu met 90% zekerheid de piken square server.
ik heb het het aan mijn vrienden voorgesteld en wacht hun antwoord af.
ik stoor me namelijk helemal niet aan het feit dat er RP mensen op die server gaan spelen ,
denk dat ik het alleen maar leuk vind als er mensen zijn die zo opgaan in hun rol
en aangezien pvp mij helemaal niet boeit is het dus ook niet erg als ze slecht zijn in pvp
en ik snap dat je met guesting van server kan wisselen en dat het daardoor minder uitmaakt maar toch wil ik zonder guesting te gebruiken bij me maatjes op de server zit en dus echt samen een Home server hebben.
als er dan toch mensen zijn die willen pvpe dan levert dat geen problemen op en kan ik gewoon meedoen als ik daar zin in heb, het is nu echt de dagen aftellen , ik wil echt zo graag beginnen ....
YO! fucknuts! It's Probing time!
Wij gaan met onze internationale guild waarschijnlijk naar Vabbi, hier zitten aardig wat van de grotere (PvE/PvX) guilds van GW1.
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Is het misschien handig als er een post/thread komt met een overzicht waarin staat welke guild(s) naar welke server gaan, wat voor soort guild ze zijn (pve/pvp/hardcore/casual/social/NL+BE only/internationaal.. etc) en of deze guilds recruiten?
Ik ben ook aan het uitzoeken op welke server wij willen gaan spelen (met z'n 3en) en ik heb echt geen idee. Ik wil dadelijk alleen niet voor de keuze komen te staan dat we OF moeten betalen voor een transfer OF blijven spelen op een server zonder Engels (of NL) sprekende spelers...
Ik ben ook aan het uitzoeken op welke server wij willen gaan spelen (met z'n 3en) en ik heb echt geen idee. Ik wil dadelijk alleen niet voor de keuze komen te staan dat we OF moeten betalen voor een transfer OF blijven spelen op een server zonder Engels (of NL) sprekende spelers...
Zolang iedereen lekker English blijft babbelen in de chat etc heb ik nergens problemen mee. Als ik ergens een schijthekel aan heb zijn mensen die hun moedertaal gaan gebruiken in general\party chats...Engels uitgezonderd 
Daarom is wat mij betreft dat hele overflow gedoe een drama. ik kwam daar tijdens de beta ook vaker in dan op mijn "echte" server waardoor ik niet samen kon spelen met andere mensen waarmee ik wou spelen. Zo kwam ik ook ergens terecht waar men duits in de general chat zat te spammen, erg irritant!
Waarom de servers niet meer capaciteit geven? Er zal een moment komen dat de server zijn max bereikt heeft en dan kom je dus automatisch vaak in een overflow server terecht en kun je niet meer normaal samen spelen.
Daarom is wat mij betreft dat hele overflow gedoe een drama. ik kwam daar tijdens de beta ook vaker in dan op mijn "echte" server waardoor ik niet samen kon spelen met andere mensen waarmee ik wou spelen. Zo kwam ik ook ergens terecht waar men duits in de general chat zat te spammen, erg irritant!
Waarom de servers niet meer capaciteit geven? Er zal een moment komen dat de server zijn max bereikt heeft en dan kom je dus automatisch vaak in een overflow server terecht en kun je niet meer normaal samen spelen.
Ja, het overflowserver-principe is irritant. Maar liever dat dan een queue van 20min om in te kunnen loggen.
Verder heb ik ook zeker het liefste een Engels sprekende guild op een server waar Engels gesproken wordt. Maar af en toe wat NL/BE er tussendoor vind ik ook niet zo'n probleem, hoor
Verder heb ik ook zeker het liefste een Engels sprekende guild op een server waar Engels gesproken wordt. Maar af en toe wat NL/BE er tussendoor vind ik ook niet zo'n probleem, hoor
Irritant? Ik vond het juist een uitkomst, je kunt dan al spelen en je hoeft niet te wachten.Razgrim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:11:
Ja, het overflowserver-principe is irritant. Maar liever dat dan een queue van 20min om in te kunnen loggen.
Maar voor de meeste mensen is het nooit goed ;-) Die klagen als er een queue is, en als er een oplossing voor is.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Sowieso is de overflow server gewoon een verbeterde queue. Als je op de overflow zit, sta je evengoed in de queue van je home server. Je kunt dus spelen, maar als je liever een queue hebt dan speel je toch gewoon niet op de overflow... Ik vind een server waar je eventueel op kunt spelen voor 20 minuten beter dan een inlogscherm waar je 20 minuten naar moet kijken. Als je liever een inlogscherm hebt, dan gewoon stil blijven staan op de overflow - heb je ook een statisch scherm om 20 minuten naar te staren
Verwijderd
Als je op een overflow zit kan je natuurlijk ook tijdelijk guesten op een andere server...
Hmm kwam er van mijn kant misschien een beetje verkeerd uit: Ik bedoel dat ik het jammer vind dat je in de overflowserver niet kan samenspelen met vrienden, niet kan pvpen en een aantal andere dingen niet kan doen. Maar ik vind het zeker een geniale uitkomst tov het staren naar een queue van 20min op de inlogserver.Irritant? Ik vond het juist een uitkomst, je kunt dan al spelen en je hoeft niet te wachten.
Maar voor de meeste mensen is het nooit goed ;-) Die klagen als er een queue is, en als er een oplossing voor is.
Ik vraag mij af waar iedereen een 20min que vandaan haalt, ik ben de laatste jaren geen 1 game (MMO)tegengekomen waar ik in een que stond. Ergens in den beginne bij WoW was dat nog eens het geval maar de laatste jaren ook niet meer. Ook niet tijdens grote releases ala Cataclysm, SC2 of Diablo 3 waar toch echt miljoenen tegelijk spelen. (Nu zit je bij SC2 en D3 natuurlijk niet direct op een server met duizenden mensen maar het idee is hetzelfde)
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker beter dan een que hebben maar tegenwoordig hebben games geen que's meer. Waarschijnlijk gebruiken ze het overflow systeem om mensen op andere servers te laten inloggen zodat ze niet de capaciteit per server hoeven uit te breiden. Zo krijgt een server die niet veel te doen heeft toch nog iets te doen mocht het drukker worden. Oftewel, kostenbesparing.
Opzich niet erg maar wat nu als een server weken lang op zijn max zit? dan kom je dus elke keer ergens op een overflow server terecht. Ik heb het hele weekend de beta gespeeld maar ik zat meer in een overflow server dan op mijn " homeserver" En trek dit nu even door naar een guild event waar je bv pvp wilt gaan doen met 50lui of meer? er is altijd wel iemand die er dan niet inkomt.
Nu weet ik niet of je dat met het guesting principe kan oplossen, daar heb ik nog niet naar gekeken. Waarschijnlijk zal het ook iets zijn wat in het begin vaker gaat voorkomen en met de tijd zal afnemen. Zou het wel interessant vinden om te weten hoeveel mensen per server worden toegelaten.
Persoonlijk vond\vind ik het irritant en onnodig.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker beter dan een que hebben maar tegenwoordig hebben games geen que's meer. Waarschijnlijk gebruiken ze het overflow systeem om mensen op andere servers te laten inloggen zodat ze niet de capaciteit per server hoeven uit te breiden. Zo krijgt een server die niet veel te doen heeft toch nog iets te doen mocht het drukker worden. Oftewel, kostenbesparing.
Opzich niet erg maar wat nu als een server weken lang op zijn max zit? dan kom je dus elke keer ergens op een overflow server terecht. Ik heb het hele weekend de beta gespeeld maar ik zat meer in een overflow server dan op mijn " homeserver" En trek dit nu even door naar een guild event waar je bv pvp wilt gaan doen met 50lui of meer? er is altijd wel iemand die er dan niet inkomt.
Nu weet ik niet of je dat met het guesting principe kan oplossen, daar heb ik nog niet naar gekeken. Waarschijnlijk zal het ook iets zijn wat in het begin vaker gaat voorkomen en met de tijd zal afnemen. Zou het wel interessant vinden om te weten hoeveel mensen per server worden toegelaten.
Persoonlijk vond\vind ik het irritant en onnodig.
Mja, ik als dit gebeurde tijdens de beta dan logte een maat van mij ook ff uit en vervolgens konden we dan weer samen gamenRazgrim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:43:
[...]
Hmm kwam er van mijn kant misschien een beetje verkeerd uit: Ik bedoel dat ik het jammer vind dat je in de overflowserver niet kan samenspelen met vrienden, niet kan pvpen en een aantal andere dingen niet kan doen. Maar ik vind het zeker een geniale uitkomst tov het staren naar een queue van 20min op de inlogserver.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Aion en SW:ToR na release hadden beide best lange wachtrijen.
Razgrim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:59:
Dat is ook een beetje de reden voor mijn oproep. Ik wil graag naar een internationale server die toch een sterke Nederlandse aanwezigheid heeft. FS is voor mij echter te genationaliseerd / niet internationaal genoeg. Het zou dus mooi zijn als we met de community daar wat over kunnen afspreken.Razgrim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:11:
@Freakiebeakie
Bij ons is het ook 90% zeker al wacht ik dus wel nog af of de community er nog iets mee gaat doen. Iig mooi te weten dat er dan nog meer gewone (niet RP) Nederlandse spelers te vinden zijn. Zelf vind ik WvW wel belangrijk, maar de uitdaging is nu ook alleen maar groter.
Wat betreft de overflow: Ik heb zelf ook nooit in wachtrijen gestaan en zat in GW2 vaak in de overflow. Maar misschien dat ik nooit op drukke servers speelde. In GW heb ik tijdens de bèta's iig op FS gezeten en die was inderdaad vol. Het lijkt me dat je gewoon maar een x aantal mensen / accounts op een server moet toelaten, zo'n hoeveelheid dat je eigenlijk nooit volle servers krijgt. Vervolgens maak je server transfers van drukke servers naar minder drukke servers gratis. Dan is het probleem volgens mij opgelost.
[ Voor 29% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 11:32 ]
Ik vind vooral het feit dat je een keuze hebt om op de overflow te blijven, fantastisch. Je wordt dan weer achteraan in de rij geplaatst en kunt gewoon afmaken waar je mee bezig was.Morrar schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
Sowieso is de overflow server gewoon een verbeterde queue. Als je op de overflow zit, sta je evengoed in de queue van je home server. Je kunt dus spelen, maar als je liever een queue hebt dan speel je toch gewoon niet op de overflow... Ik vind een server waar je eventueel op kunt spelen voor 20 minuten beter dan een inlogscherm waar je 20 minuten naar moet kijken. Als je liever een inlogscherm hebt, dan gewoon stil blijven staan op de overflow - heb je ook een statisch scherm om 20 minuten naar te staren
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klein nadeel is wel dat je moet bevestigen dat je naar de echte server wilt, doe je dat niet (dus klik je nergens op) dan kom je ook weer achter in de rij te staan. (als je even wat drinken halen bent heb je dus pech) Beter konden ze het dan zo maken dat je moest bevestigen om in de overflow te blijven en ander automatisch naar de echte server ging.
Je bent nu al dagen bezig om de GoTters naar een andere server dan FS te krijgen. Met alle respect, maar volgens mij ben je hier de plank zo langzamerhand een beetje mis aan het slaan. Er is al besloten op welke server de GoT guild zal gaan spelen. Als je dat niet bevalt, ben je volgens mij in dit (GoT)-topic aan het verkeerde adres om de voor jou gewenste server te zoeken.Devata schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:26:
Dat is ook een beetje de reden voor mijn oproep. Ik wil graag naar een internationale server die toch een sterke Nederlandse aanwezigheid heeft. FS is voor mij echter te genationaliseerd / niet internationaal genoeg. Het zou dus mooi zijn als we met de community daar wat over kunnen afspreken.
Dit is niet de plek om mensen te 'ronselen' voor een andere server. Inmiddels weten we allemaal je wensen wat betreft een server, die heb je nu al dagenlang meermaals duidelijk gemaakt. Als je een groep mensen van hier zoekt om samen naar een andere server te gaan, maak dan in vredesnaam een guild (met bijbehorende site) aan en verwijs (eenmalig) hier naar in dit topic.
Volgens mij ben ik niet de enige die zo onderhand wel een beetje klaar is met om de paar posts een opmerking van jou dat FS te nederlands is. Je punt is duidelijk, doe er iets mee of hou er over op.
Ik ga zelf ook niet voor FS. Ik wil niet op een server zitten waar nederlanders (of elk ander land) hebben besloten dat ze de server bezitten en dus NL gaan praten. Het blijft een internationale game, dus blijf gewoon met engels bezig.
Ik verwacht een bepaald niveau van mede spelers, en helaas met NL, DK, PL spelers is dat niveau er gewoon niet, behalve in hun ego (no offense)
Ik verwacht een bepaald niveau van mede spelers, en helaas met NL, DK, PL spelers is dat niveau er gewoon niet, behalve in hun ego (no offense)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
@KoekjevanLU
Dit slaat werkelijk alles. Volgens mij heb ik nu al zeker 4 keer gezegd dat het NIET.. ik herhaal NIET over de GoT guild gaat! Dus NIET over de GoT guild. Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met mensen die niet lezen maar wel commentaar hebben.
Dit topic gaat over Guild Wars 2 en is van gathering of tweakers (GoT) maar NIET van de guild GoT. Verder probeer ik ook niemand te ronselen voor een server, wat ik wel probeer.. nouja lees alle post nog eens zou ik zeggen. Ik heb een guild + site maar ben hier ook geen mensen voor mijn guild aan het ronselen, daar is dit topic namelijk niet voor, het is wel om een discussie over Guild Wars 2 te voeren.
En ik reageerde nu op 3 posts die mede naar aanleiding van mijn eerdere reacties waren (dat mag dus ook al niet meer). Als het je stoort dat hier niet alleen over de guild GoT wordt gesproken dan sla jij de plank mis en verwijs ik je graag door naar de juiste plaats: http://www.guildoftweakers.com/forum
En ik doe er iets mee door er hier met mensen over te praten. Ik zal niet vanuit mezelf nog iets erover zeggen want dat ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt, ik zal echter wel blijven reageren op anderen die er iets over zeggen, net zoals in de vorige post van mij.
Edit: Ik zal kijken om er een losse topic voor te maken.
Edit 2: Topic is er: Guild Wars 2 server topic
Dit slaat werkelijk alles. Volgens mij heb ik nu al zeker 4 keer gezegd dat het NIET.. ik herhaal NIET over de GoT guild gaat! Dus NIET over de GoT guild. Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met mensen die niet lezen maar wel commentaar hebben.
Dit topic gaat over Guild Wars 2 en is van gathering of tweakers (GoT) maar NIET van de guild GoT. Verder probeer ik ook niemand te ronselen voor een server, wat ik wel probeer.. nouja lees alle post nog eens zou ik zeggen. Ik heb een guild + site maar ben hier ook geen mensen voor mijn guild aan het ronselen, daar is dit topic namelijk niet voor, het is wel om een discussie over Guild Wars 2 te voeren.
En ik reageerde nu op 3 posts die mede naar aanleiding van mijn eerdere reacties waren (dat mag dus ook al niet meer). Als het je stoort dat hier niet alleen over de guild GoT wordt gesproken dan sla jij de plank mis en verwijs ik je graag door naar de juiste plaats: http://www.guildoftweakers.com/forum
En ik doe er iets mee door er hier met mensen over te praten. Ik zal niet vanuit mezelf nog iets erover zeggen want dat ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt, ik zal echter wel blijven reageren op anderen die er iets over zeggen, net zoals in de vorige post van mij.
Edit 2: Topic is er: Guild Wars 2 server topic
[ Voor 4% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 13:32 ]
@Devata
geef het maar op. Steeds meer mensen hier zien dit topic als hun guild forum. Als je echt een goede discussie over servers e.d. wil dan kan je beter naar of het officiele forum of naar GW2guru.
Het bewijst gewoon weer hoe bepaalde "guilds" omgaan met andere fora.
Maar devata, aan welke server zat jij te denken?
geef het maar op. Steeds meer mensen hier zien dit topic als hun guild forum. Als je echt een goede discussie over servers e.d. wil dan kan je beter naar of het officiele forum of naar GW2guru.
Het bewijst gewoon weer hoe bepaalde "guilds" omgaan met andere fora.
Maar devata, aan welke server zat jij te denken?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Piken Square maar uiteindelijk ga ik daar niet over. Dat is iets dat dan gezamenlijk zou moeten worden afgesproken. Ik maak zo dadelijk even een nieuw topic aan en post hier dan wel een link daarna.
Edit: Topic: Guild Wars 2 server topic
Edit: Topic: Guild Wars 2 server topic
[ Voor 14% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 13:32 ]
Bij deze nogmaals het verzoek om eens op te houden met het spammen van GoT-guild interne problemen.
Zoek een eigen site/forum en ga daar verder, GoT-guild heeft niets met Tweakers te maken (behalve dat een deel van de leden op Tweakers zit).
Zoek een eigen site/forum en ga daar verder, GoT-guild heeft niets met Tweakers te maken (behalve dat een deel van de leden op Tweakers zit).
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
/headdesk
en weer wordt er niet gelezen.
Anyway, ik ga me vanavond maar voorbereiden op de release soon-ish. Builds maken e.d. Ik zal het wel missen om te tanken/healen, dat is iets wat ik geweldig blijf vinden.
en weer wordt er niet gelezen.
Anyway, ik ga me vanavond maar voorbereiden op de release soon-ish. Builds maken e.d. Ik zal het wel missen om te tanken/healen, dat is iets wat ik geweldig blijf vinden.
Een deel van het plezier wat ik beleef aan nieuwe spellen is het uitzoeken hoe al m'n skills werken. Dus ik ga niet van te voren kijken welke skills er allemaal zijn. Tijdens de BWE's heb ik dat ook niet gedaan, alleen een klein beetje voor de guardian (want dat was m'n main tijdens de BWE's). Dus dat bewaar ik wel tot ik zover ben in het spel in Augustus (of September, waarschijnlijklanerios schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:31:
/headdesk
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wellicht niet terecht van me om alleen jou hierover aan te spreken, maar jou naam komt in deze context wel vaak voor, het is blijkbaar iets dat je aan het hart gaat. Het gaat me er vooral om dat er veel 'geluld' wordt dat FS te nederlands is en er alternatieven gezocht worden, zonder dat dit tot iets leidt, anders dan dat de discussie keer op keer terugkomt. Het ging me er meer om dat we een beetje uit die eindeloze cirkel komen, hiervoor heb ik me wellicht iets teveel op jou gericht, hiervoor excuus.Devata schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:53:
@KoekjevanLU
Dit topic gaat over Guild Wars 2 en is van gathering of tweakers (GoT) maar NIET van de guild GoT. Verder probeer ik ook niemand te ronselen voor een server wat ik wel probeer.. nouja lees alle post nog eens zou ik zeggen. Ik heb een guild + site maar ben hier ook geen mensen voor mijn guild aan het ronselen, daar is dit topic namelijk niet voor, het is wel om een discussie over Guild Wars 2 te voeren.
En ik reageerde nu op 3 posts die mede naar aanleiding van mijn eerste reacties waren (dat mag dus ook al niet meer). Als het je stoort dat hier niet alleen over de guild GoT wordt gesproken dan sla jij de plank mis en verwijs ik je graag door naar de juiste plaats: http://www.guildoftweakers.com/forum
Wellicht is het ook een idee om een poll oid te maken op welke server mensen (denken te) gaan spelen? Dit geeft wellicht ook een beeld over de servers die door de mensen hier bekeken worden en maakt het voor mensen hier wellicht makkelijker een keuze te maken.
Zelf ligt mijn keuze momenteel ook bij FS, niet vanwege de Nederlanders, maar vanwege de mensen van hier, juist omdat het een goede, gezellige community is, waarvan ik verwacht dat de leden dit in-game ook zullen zijn!
Edit: ik zie dat er een en ander misging met het versturen van mijn bericht. Hopelijk staat hij er nu 'normaal'
Edit2: ik zie dat ik de GoT guild onterecht in mijn reactie heb genoemd, waar ik eigenlijk bedoelde te zeggen dat mede door de GoT-guild de server FS vrij nederlands is.
@Devata: ik wil toch nog iets bijdragen hieraan, aangezien ik je probleem wel snap dat hier alleen eigenlijk FS genoemd wordt. Ik zal zelf een poll aanmaken voor server selectie, wellicht dat dit dan de keuze en de discussie wat helderder maakt.
@allen: ik zal eerste een boterhammetje eten en dan reageer ik hopelijk weer normaal. Iets te overhaaste reactie van mijn kant, excuus.
[ Voor 33% gewijzigd door KoekjevanLU op 30-07-2012 12:42 ]
Ik zou het nog niet weten op welke server ik ga spelen. Ik geloof dat onze alliance er nu wel uit is op welke NA server er gespeeld gaat worden, maar ik blijf gewoon in Europa. Maar waar....
Ik heb absoluut nog geen idee welke class ik uberhaupt ga spelen. Ik heb GW1 nooit gespeeld, maar ben wel vastberaden om GW2 te kopen.
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar zou iemand een advies kunnen geven waar ik hem het beste kan (pre)-orderen? Velen van jullie zullen waarschijnlijk wat meer ervaring hebben met het bestellen (Wel of niet pre-orderen? Komt deze dan op tijd binnen? Verstandiger om een download-versie te kopen, of is dat er niet met GW2).
Mocht mijn vraag niet op de juiste plek zijn, dan hoor ik het graag en pas ik het natuurlijk gelijk even aan!
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar zou iemand een advies kunnen geven waar ik hem het beste kan (pre)-orderen? Velen van jullie zullen waarschijnlijk wat meer ervaring hebben met het bestellen (Wel of niet pre-orderen? Komt deze dan op tijd binnen? Verstandiger om een download-versie te kopen, of is dat er niet met GW2).
Mocht mijn vraag niet op de juiste plek zijn, dan hoor ik het graag en pas ik het natuurlijk gelijk even aan!
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Ik heb bij de meeste releases goede ervaringen bij gamemania, al mijn CE's komen daar ook vandaan, netjes op tijd. Maar het is nu opgesplist in 2 delen, pre-purchase code (om headstart te krijgen) en de daadwerkelijke box die je pas na/met launch krijgt.
Zolang je die eerste code krijgt, kan je spelen.
).
Ik pak gewoon een server, niet te druk, niet te rustig.
Kan je trouwens 2 GW2 accounts koppelen aan je GW1 account? Weet nog niet zeker of ik mijn CE ga gebruiken, of met een gewone client ga spelen en de CE doorverkoop.
Dat opzicht zijn de classes totaal niet meer te vergelijken, enkel vanuit de naam nog (wat logisch is dat een elementalist dus.. elementen beheerstEricNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:44:
Ik heb absoluut nog geen idee welke class ik uberhaupt ga spelen. Ik heb GW1 nooit gespeeld, maar ben wel vastberaden om GW2 te kopen.
Ik pak gewoon een server, niet te druk, niet te rustig.
Kan je trouwens 2 GW2 accounts koppelen aan je GW1 account? Weet nog niet zeker of ik mijn CE ga gebruiken, of met een gewone client ga spelen en de CE doorverkoop.
[ Voor 73% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2012 12:58 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De pre-purchase code kan je niet meer bestellen/kopen als ik me niet vergis, toch?SinergyX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:54:
Ik heb bij de meeste releases goede ervaringen bij gamemania, al mijn CE's komen daar ook vandaan, netjes op tijd. Maar het is nu opgesplist in 2 delen, pre-purchase code (om headstart te krijgen) en de daadwerkelijke box die je pas na/met launch krijgt.
Dat de officiele release op woensdag is, is overigens ontzettend vervelend i.v.m. werk en reistijd voor mij.
Vanavond is even kijken of de Gamemania bij ons savonds ook open is, en anders dan wordt het gewoon de MediaMarkt denk ik.
Als je geen problemen hebt met download aankopen, dan zou ik gewoon naar ANet gaan en hem rechtstreeks bij hun kopen.
https://buy.guildwars2.com/en/
Ik denk het niet... Dat zou wel een manier zijn om iedereen en z'n moeder alle items uit de HoM te gevenSinergyX schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:54:
28ste is op Dinsdag; of is het zo dat dat betekent dat het om 23:59 pas is.EricNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:07:
[...]
De pre-purchase code kan je niet meer bestellen/kopen als ik me niet vergis, toch?
Dat de officiele release op woensdag is, is overigens ontzettend vervelend i.v.m. werk en reistijd voor mij.
Vanavond is even kijken of de Gamemania bij ons savonds ook open is, en anders dan wordt het gewoon de MediaMarkt denk ik.
Dit is een account.
Poll: Op welke server ga jij vermoedelijk spelen?
• Far Shiverpeaks
• Piken Square
• Een andere EU server, namelijk:
• Een niet-EU server, namelijk:
• Ik weet het nog niet...

Ook een poll maken? Klik hier
Bij deze dan de beloofde poll. Voor een serveroverzicht met een geschatte bezetting kun je deze link gebruiken.
Ik heb de keuze relatief beperkt gehouden, aangezien er eigenlijk maar twee servers daadwerkelijk genoemd zijn in dit topic. Wellicht helpt dit mensen. Mochten er meer servernamen boven komen, zal ik wellicht een nieuwere poll maken waar ik deze aan toe voeg.
<edit>Op (terecht) verzoek de poll gewijzigd, wat inhoud dat ik een nieuwe moest maken. De vorige heb ik moeten sluiten</edit>
• Far Shiverpeaks
• Piken Square
• Een andere EU server, namelijk:
• Een niet-EU server, namelijk:
• Ik weet het nog niet...
Ook een poll maken? Klik hier
Bij deze dan de beloofde poll. Voor een serveroverzicht met een geschatte bezetting kun je deze link gebruiken.
Ik heb de keuze relatief beperkt gehouden, aangezien er eigenlijk maar twee servers daadwerkelijk genoemd zijn in dit topic. Wellicht helpt dit mensen. Mochten er meer servernamen boven komen, zal ik wellicht een nieuwere poll maken waar ik deze aan toe voeg.
<edit>Op (terecht) verzoek de poll gewijzigd, wat inhoud dat ik een nieuwe moest maken. De vorige heb ik moeten sluiten</edit>
[ Voor 12% gewijzigd door KoekjevanLU op 30-07-2012 14:08 ]
Ik wil niet zeuren (maar doe het toch).
Wil je de GoT-guild verwijzing uit het lijstje halen?
Bedankt. Ik begrijp dus dat je via deze officiele website nog wel de pre-purchase kan kopen. Voor de standaard editie betaal je dan 54,99. Dit houd dus in dat je het spel 3 dagen eerder kan spelen, dus op de 25e. Begrijp ik dit dus goed, of zit er ergens een addertje onder het gras?Wailing_Banshee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:08:
Als je geen problemen hebt met download aankopen, dan zou ik gewoon naar ANet gaan en hem rechtstreeks bij hun kopen.
Ik zal even kijken of dat lukt, of dat ik daarvoor een nieuwe poll aan moet maken... (hoe dan ook, het zal me lukkenSneezzer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:15:
Ik wil niet zeuren (maar doe het toch).
[ Voor 4% gewijzigd door KoekjevanLU op 30-07-2012 13:21 ]
Ik vind het sowieso een rare dag om te releasenGrvy schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:10:
[...]
28ste is op Dinsdag; of is het zo dat dat betekent dat het om 23:59 pas is.
Voor de persoon die echter de disc+doosje wil hebben is dit wel erg nadelig
Geen adders of andere slangen in of onder het gras! Dat is het helemaalEricNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:15:
[...]
Bedankt. Ik begrijp dus dat je via deze officiele website nog wel de pre-purchase kan kopen. Voor de standaard editie betaal je dan 54,99. Dit houd dus in dat je het spel 3 dagen eerder kan spelen, dus op de 25e. Begrijp ik dit dus goed, of zit er ergens een addertje onder het gras?
Okidoki! Bedankt voor het antwoord. Ik ga hem zo gelijk via de officiele site (https://buy.guildwars2.com) pre-purchasen. Dan ben ik zaterdag 25 Augustus direct van de partij! (Ik denk dat mijn vriendin dat weekend even pech heeft).Wailing_Banshee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Geen adders of andere slangen in of onder het gras! Dat is het helemaal
Ik heb veel gezien en gehoord, dus verwacht er ook een hoop van. Ik hou hier een beetje in de gaten ware de mede-tweakers naar toe gaan (server). Heb tot nu toe vrijwel alle MMORPGS alleen met een maatje gespeeld, dus het zou wel leuk zijn om ook eens onder de andere nederlandse gamers te mengen
Was eigenlijk niet van plan GW2 te spelen maar na de beta toch helemaal hyped geworden over deze game 
Heb gisteren toch maar de deluxe edition gekocht via hier : (met 3 days head start)
http://www.dlgamer.eu/buy...613.html?affil=5232524002
Had binnen een uur een key die ik op de site heb kunnen reggen
Kan ik trouwens ergens op de site nog zien welke versie er aan mijn account hangt? zie niet echt iets van "my account" op de site.
Heb gisteren toch maar de deluxe edition gekocht via hier : (met 3 days head start)
http://www.dlgamer.eu/buy...613.html?affil=5232524002
Had binnen een uur een key die ik op de site heb kunnen reggen
Kan ik trouwens ergens op de site nog zien welke versie er aan mijn account hangt? zie niet echt iets van "my account" op de site.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
meh; enigste reden dat ik niet voor prepurchase ben gegaan is omdat ik het doosje wil hebben
erg jammer weer..
Dit is een account.
Daarom ben ik voor de CE gegaan...Grvy schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:25:
meh; enigste reden dat ik niet voor prepurchase ben gegaan is omdat ik het doosje wil hebbenerg jammer weer..
(nee, serieus, het was Rytlock waardoor ik voor de CE gegaan ben, anders had ik de digital deluxe gekocht...)
@KoekjevanLU
Is al oké, ik kan ook wel begrijpen hoe mijn discussie een beetje zeurderig over komt als men het hier liever ergens anders over heeft.
Bedank nog voor je poll, ben benieuwd naar de uitkomst.
Ik heb op verzoek ook maar een los topic aangemaakt:
Guild Wars 2 server topic
Mensen die specifiek daarover willen discusheren kunnen dus daarheen.
Is al oké, ik kan ook wel begrijpen hoe mijn discussie een beetje zeurderig over komt als men het hier liever ergens anders over heeft.
Daar was ik ook voor gegaan als ze niet uitverkocht warenWailing_Banshee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:29:
[...]
Daarom ben ik voor de CE gegaan...
(nee, serieus, het was Rytlock waardoor ik voor de CE gegaan ben, anders had ik de digital deluxe gekocht...)
CE krijg je nog steeds ook de 28ste iirc?Wailing_Banshee schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:29:
[...]
Daarom ben ik voor de CE gegaan...
Dit is een account.
Als ik het goed begrijp, heb ik de 3-day headstart (dus de 25e t/m de 28) en dan een week voordat mijn account bevroren wordt. Dus mijn code zou er voor de 4e september moeten zijn om door te kunnen spelen. Als hij dat niet is, dan kan ik niet spelen totdat hij binnen is.
En hoe lang het gaat duren, geen idee, aangezien ik hem uiteindelijk nog ergens in Engeland kon vinden... Ik hoop dat ik hem wel voor het einde van de deadline krijg en dat ik zonder onderbreking kan doorspelen!
@DevataDevata schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:31:
@KoekjevanLU
Ik zal je topic ook in de gaten houden. Wellicht komen daar ook nog interessante alternatieven uit.
Misschien dat ik (wederom) een stomme vraag stel, maar komen er nog meer BWE's. Ik heb zojuist mijn Pre-Purchase binnen, en GW2 staat al helemaal klaar. Ik ben echter benieuwd of er voor de launch nog meer BWE's zijn (of is dit elk weekend). Lijkt me leuk om een voorproefje te krijgen van het spel.
Er komen geen BWE's meer. Je kan de huidige gedownloade client ook deinstalleren, deze is nog voor beta (welke dus niet meer komt).
Weet iemand wanneer de uiteindelijke client beschikbaar wordt voor download?
[ Voor 78% gewijzigd door Annedouwe op 30-07-2012 14:42 ]
Verwijderd
De beta client = de uiteindelijke client na een updateAnnedouwe schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:41:
Er komen geen BWE's meer. Je kan de huidige gedownloade client ook deinstalleren, deze is nog voor beta (welke dus niet meer komt).
Zie ook:
https://twitter.com/GuildWars2/status/228647643235119104
En misschien komt er nog een stresstest, maar ik verwacht dat ze nu druk bezig zijn alles voor de release klaar te maken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 14:51 ]
@EricNL
Heel misschien dat er nog een stresstest komt. Hier is niets over bekend gemaakt maar dat is tot nu toe wel na elke BWE geweest. (behalve na de laatste, dus dat zou misschien nog kunnen komen)
Heel misschien dat er nog een stresstest komt. Hier is niets over bekend gemaakt maar dat is tot nu toe wel na elke BWE geweest. (behalve na de laatste, dus dat zou misschien nog kunnen komen)
[ Voor 18% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 14:46 ]
Ik betwijfel het eigenlijk. Als ik zo in mn guild kijk is iedereen wel klaar met beta's en zijn ze op zondagmiddag ook halverwege afgehaakt. In hoeverre kan je dan nog stresstesten als dit overal het geval is?
Genoeg mensen die voor de stresstest nog wel een keertje willen inloggen, al is het maar een serverstress of WvW.
Maarja, dat is de pest met BWE's of elke voor van beta, mensen gaan ingame puur 'spelen' en na elke reset wordt daar de motivatie minder door. Bij de vorige stresstest was het zelfs flink ingame gezeik 'fail lag epic noob bla bla', laat nu net de stresstest daarvoor zijn
Maarja, dat is de pest met BWE's of elke voor van beta, mensen gaan ingame puur 'spelen' en na elke reset wordt daar de motivatie minder door. Bij de vorige stresstest was het zelfs flink ingame gezeik 'fail lag epic noob bla bla', laat nu net de stresstest daarvoor zijn
[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2012 15:04 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Van mij hoeft het ook niet maar ze hebben het telkens gedaan en kan me voorstellen dat ze voor de release nog een laatste stresstest willen doen.
Als er eentje komt zal ik wel in WvW rondhangen of wat laatste dingetjes uitproberen wat ik nog wilde weten.
Als er eentje komt zal ik wel in WvW rondhangen of wat laatste dingetjes uitproberen wat ik nog wilde weten.
Vergeet niet dat ze met de pre-release tijd ook wel een goede schatting kunnen doen voor de release.
@GuardMoony
Laten we hopen dat ze zo niet denken. Dat zou namelijk direct een hele stroom klachten opleveren.
En ook wel terecht want het is dan gewoon release, geen bèta of stresstest meer.
Edit: Ik begreep je volgens mij verkeerd. Je bedoeld door de drukte dan, weten ze ongeveer hoeveel capaciteit ze nodig hebben op de 28e. Dat zou kunnen.
Laten we hopen dat ze zo niet denken. Dat zou namelijk direct een hele stroom klachten opleveren.
En ook wel terecht want het is dan gewoon release, geen bèta of stresstest meer.
Edit: Ik begreep je volgens mij verkeerd. Je bedoeld door de drukte dan, weten ze ongeveer hoeveel capaciteit ze nodig hebben op de 28e. Dat zou kunnen.
[ Voor 28% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 19:37 ]
Verwijderd
Voor de Geïnteresseerde onder ons, hier wat verschillende Tiers:
YouTube: Guild Wars 2 - Cultural Armor Sets - All Races (Female)
YouTube: Guild Wars 2 - Cultural Armor Sets - All Races (Female)
Verwijderd
Kan iemand me misschien een onderbouwd (bron) antwoord geven op de vraag of je probleem gaat ondervinden als je de serial van bijv. de CE niet direct registreert (maar bijv. een halve maand na release)?
Van de FAQ op de site:
Q: If I pre-purchase the Collector's Edition, how long do I have to collect the final box and code from the store to keep my account active?
A: If you pre-purchase the Collector's Edition, you will have five-days after the Guild Wars 2 launch date to apply your retail serial code. If your code isn't entered during the five-day period, you will be unable to access the game until you do apply the code to your account.
Dus die 5 dagen betekenen eigenlijk niets? Ik snap het niet... Want eerst (enige tijd geleden) stond er dat als je niet binnen de 5 dagen de serial registreert je dan niet kunt spelen zonder delay. Nu hebben ze dat stukje van delay weggehaald en zijn ze m.i. een beetje wazig met hun antwoord. Iemand die weet hoe het precies zit?
Van de FAQ op de site:
Q: If I pre-purchase the Collector's Edition, how long do I have to collect the final box and code from the store to keep my account active?
A: If you pre-purchase the Collector's Edition, you will have five-days after the Guild Wars 2 launch date to apply your retail serial code. If your code isn't entered during the five-day period, you will be unable to access the game until you do apply the code to your account.
Dus die 5 dagen betekenen eigenlijk niets? Ik snap het niet... Want eerst (enige tijd geleden) stond er dat als je niet binnen de 5 dagen de serial registreert je dan niet kunt spelen zonder delay. Nu hebben ze dat stukje van delay weggehaald en zijn ze m.i. een beetje wazig met hun antwoord. Iemand die weet hoe het precies zit?
het gaat over de pre-purchase code die je kreeg. waarmee je beta kon doen. Deze zijn geldig tot 5 dagen na launch day. Daarna moet je de code uit de box ingeven om verder te kunnen spelen
@SyNqii
Ik moet zeggen dat het daar heel vaag staat maar zoals GuardMoony het zegt heb ik het ook altijd begrepen. De serial die je bij je CE ontvangt zou in princiepen over 10 jaar nog geldig moeten zijn (zolang GW2 bestaat).
Ik moet zeggen dat het daar heel vaag staat maar zoals GuardMoony het zegt heb ik het ook altijd begrepen. De serial die je bij je CE ontvangt zou in princiepen over 10 jaar nog geldig moeten zijn (zolang GW2 bestaat).
Als je binnen de 5 dagen de code invoert die bij de fysieke CE zit kan je ongehinderd verder spelen zolang je maar wilt. Doe je dit niet binnen 5 dagen, dan wordt je account 'bevroren' tot dat je je code ingeeft van de fysieke CE. Zodra als je dat hebt gedaan kan je terug verder spelen.
Of dat je dit nu doet één week na de 5e dag (ivm vakantie), of pas een jaar later maakt niks uit. Je kan pas opnieuw (verder) spelen zodra als je de code invoert.
Of dat je dit nu doet één week na de 5e dag (ivm vakantie), of pas een jaar later maakt niks uit. Je kan pas opnieuw (verder) spelen zodra als je de code invoert.
Steam: Grim
Zijn er hier nog spelers uit de eerste got guild voor guild wars 1 die ook weer wat gaan doen in GW2? Het lijkt me leuk om af en toe eens samen wat te questen ofzo.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Thanks voor de reacties.
Nu snap ik het dan ook weer
Dan kan ik meteen na mijn vakantie vlammen
Nu snap ik het dan ook weer
Dan kan ik meteen na mijn vakantie vlammen
Ik kwam er van de week toevallig van de week achter dat de site van gotguildwars niet meer bestaat. Keek er af en toe nog wel eens ook al ben ik een paar jaar geleden gestopt (ok stiekem de afgelopen dagen ff me 30/50 afgemaaktBor de Wollef schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:18:
Zijn er hier nog spelers uit de eerste got guild voor guild wars 1 die ook weer wat gaan doen in GW2? Het lijkt me leuk om af en toe eens samen wat te questen ofzo.
Heb jij nog contact met TheFly, Agrippa, Commdante, etc..? Leuke tijd daar gehad
Helaas niet meer. Ik kwam ook tot de conclusie dat de website niet meer bestond en al mijn karakters uit de guild waren gezet. Wellicht is de guild uit elkaar gevallen. Ik wilde net een berichtje op het forum aldaar achterlaten. Misschien hangt een van de oud gedienden hier nog rondMonkeySandwich schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:19:
[...]
Heb jij nog contact met TheFly, Agrippa, Commdante, etc..? Leuke tijd daar gehad
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Er is wel al een nieuwe GW2 guild opgezet; misschien heb je daar meer geluk om ze te vindenBor de Wollef schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:18:
http://www.guildoftweakers.com/home
Ik heb in het begin van guildwars 1 nog in de got guild gezeten maar ga zeker het got guild joinenBor de Wollef schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:44:
[...]
Helaas niet meer. Ik kwam ook tot de conclusie dat de website niet meer bestond en al mijn karakters uit de guild waren gezet. Wellicht is de guild uit elkaar gevallen. Ik wilde net een berichtje op het forum aldaar achterlaten. Misschien hangt een van de oud gedienden hier nog rond
En daar gaan we weer over de GoT guild, guild spam hoort hier niet.
Maar dan toch een tip: gebruik de search, elke 2 a 3 pagina's komt hij langs.
Maar dan toch een tip: gebruik de search, elke 2 a 3 pagina's komt hij langs.
Ben ook zwaar aan het twijfelen om deze game te halen. Maar denk gewoon dat het probleem is dat hij niet op mijn pc draait. Jammer dat ik de game niet dmv een soort demo kan testen of hij wel of niet werkt bij mij. Dat weerhoudt mij namelijk om hem te kopen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Mij PC is zwaar verouderd. M'n processor en moederbord zijn 6 jaar oud (tenminste, ik heb ze 6 jaar geleden gekocht), mijn grafische kaart is van 2008 (gekocht in 2009). En ik kon GW2 zonder al te veel problemen spelen (misschien niet op het hoogste niveau, maar wel op de volledige resolutie van m'n monitor die wel nieuw is...) Alleen wanneer ik in een group event zat, met meer dan 30 man, begon hij wat te haperen. Maar tijdens de beta's was het spel ook absoluut nog niet geoptimaliseerd.Oxigeon schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:24:
Ben ook zwaar aan het twijfelen om deze game te halen. Maar denk gewoon dat het probleem is dat hij niet op mijn pc draait. Jammer dat ik de game niet dmv een soort demo kan testen of hij wel of niet werkt bij mij. Dat weerhoudt mij namelijk om hem te kopen.
Verwijderd
Ik ben momenteel een nieuwe pc aan het bouwen, vooral voor GW2 en de games die komen. Heb nu nog alleen een laptopje, dat aardig snel warm wordt. Niet fijn spelen als de WASD gloeiend heet zijn.
WOW kan ik wel goed spelen. Moet wel zeggen dat ik de settings dan niet op het hoogste nivo heb staan mer toch. Vind het er goed genoeg uitzien. Dan als de game iets goedkoper wordt misschien een overweging maken om hem eens te halen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Mij PC is zwaar verouderd. M'n processor en moederbord zijn 6 jaar oud (tenminste, ik heb ze 6 jaar geleden gekocht), mijn grafische kaart is van 2008 (gekocht in 2009). En ik kon GW2 zonder al te veel problemen spelen (misschien niet op het hoogste niveau, maar wel op de volledige resolutie van m'n monitor die wel nieuw is...) Alleen wanneer ik in een group event zat, met meer dan 30 man, begon hij wat te haperen. Maar tijdens de beta's was het spel ook absoluut nog niet geoptimaliseerd.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik was van plan m'n PC te updaten (meer geheugen en nieuwe grafische kaart en als ik echt los wilde ook een nieuwe processor en moederbord). Helaas kwamen er wat dingen tussen door die niet helemaal gepland waren... Dus ik zal het voorlopig moeten doen met wat ik heb.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:33:
Ik ben momenteel een nieuwe pc aan het bouwen, vooral voor GW2 en de games die komen. Heb nu nog alleen een laptopje, dat aardig snel warm wordt. Niet fijn spelen als de WASD gloeiend heet zijn.
Hoewel, als AC3 uit komt en ik kan dat niet spelen, dan gaat er echt wat geld uitgegeven worden!
Verwijderd
Ik denk dat ik pas de pc begin sept het laatste onderdeel binnen kan slepen, zoals het nu gaat. Tenzij ik toch wel wat meer geld kan binnen halen tijdens mij verjaardag dan ik had geplanned
Dus ik moet het nog een weekje of 2 met gloeiende WASD knopjes doen... Arme vingers
Een toetsenbord is niet zo heel erg duur hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:50:
Ik denk dat ik pas de pc begin sept het laatste onderdeel binnen kan slepen, zoals het nu gaat. Tenzij ik toch wel wat meer geld kan binnen halen tijdens mij verjaardag dan ik had geplannedDus ik moet het nog een weekje of 2 met gloeiende WASD knopjes doen... Arme vingers
Zijn er nog speciale toetsenborden voor GW2? Of een andere MMORPG? Dan bedoel ik niet met een leuke foto erop, maar meer met aparte en speciale toetsen op bepaalde plaatsen. Deze toetsen die je dan kan binden zeg maar.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.