Amen!Lasteraar schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:38:
[...]
LOL !
Sorry hoor, maar wat een hoop kul wordt er toch geschreven.
Gw2 is geen revolutie, maar een evolutie.
Het is een nieuw spel wat het net wat anders aanpakt.
Of het per defenitie een totaal ander concept is. Nee. Had je dat wel verwacht dan?
Ik heb WoW vanaf de eerste dag gespeelt. Een grotere mmorpg noob dan ik was er niet.
En de beste tijd die ik had in WoW , was het eerste jaar. Waar het spel totaal onoverzichtelijk was. Immens groot en totaal geen idee hoe ik het spel nu eigenlijk moest spelen. En toch heeft de game, de wereld , de characters en de mogelijkheden mij zo weten te boeien dat ik zonder verhaal, zonder duidelijke uitleg. Zonder mmorpg ervaring , zonder hulp van spelende vrienden, de game zo leuk vond dat ik het 6 jaar intensief gespeeld heb. En juist toen ik alles wist, alles gedaan had, alle classes doodgespeeld had, heel de wereld uit mijn hoofd kende, alle professions op full had staan en ik het verhaal kon dromen, toen.
Toen boeide het me niet meer.
En dan lees ik hier het " gezeik ":
- het is onoverzichtelijk
- nieuwe spelers weten niet wat ze moeten doen
- er wordt weinig uitgelegd
- het verhaal is me niet gelijk duidelijk
- ik snap de systemen niet
- ect
Dat is juist het leuke aan heel het spel !?
Ik snap het niet hoor mensen.
Ik zou zeggen , koop het lekker niet. Start WoW weer eens op en ga lekker daar verder mee. Of ga Prince of Percia spelen. Ook overzichtelijk en duidelijk vanaf het begin.
Kun je lekker traditioneel door de levels heen raggen.
Dan zal het pareltje GW2 bemind blijven door liefhebbers die het wel kunnen waarderen.
Ik heb hier geen probleem mee, hoe moeilijker hoe beter, echter ik kijk vanuit het punt van 90% of de casual players, en die gaan dit niet lang volhouden, alles moet tegenwoordig meteen werken zonder uitleg of dat je zelf iets uitvind.Lasteraar schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:38:
[...]
LOL !
Sorry hoor, maar wat een hoop kul wordt er toch geschreven.
Gw2 is geen revolutie, maar een evolutie.
Het is een nieuw spel wat het net wat anders aanpakt.
Of het per defenitie een totaal ander concept is. Nee. Had je dat wel verwacht dan?
Ik heb WoW vanaf de eerste dag gespeelt. Een grotere mmorpg noob dan ik was er niet.
En de beste tijd die ik had in WoW , was het eerste jaar. Waar het spel totaal onoverzichtelijk was. Immens groot en totaal geen idee hoe ik het spel nu eigenlijk moest spelen. En toch heeft de game, de wereld , de characters en de mogelijkheden mij zo weten te boeien dat ik zonder verhaal, zonder duidelijke uitleg. Zonder mmorpg ervaring , zonder hulp van spelende vrienden, de game zo leuk vond dat ik het 6 jaar intensief gespeeld heb. En juist toen ik alles wist, alles gedaan had, alle classes doodgespeeld had, heel de wereld uit mijn hoofd kende, alle professions op full had staan en ik het verhaal kon dromen, toen.
Toen boeide het me niet meer.
En dan lees ik hier het " gezeik ":
- het is onoverzichtelijk
- nieuwe spelers weten niet wat ze moeten doen
- er wordt weinig uitgelegd
- het verhaal is me niet gelijk duidelijk
- ik snap de systemen niet
- ect
Dat is juist het leuke aan heel het spel !?
Ik snap het niet hoor mensen.
Ik zou zeggen , koop het lekker niet. Start WoW weer eens op en ga lekker daar verder mee. Of ga Prince of Percia spelen. Ook overzichtelijk en duidelijk vanaf het begin.
Kun je lekker traditioneel door de levels heen raggen.
Dan zal het pareltje GW2 bemind blijven door liefhebbers die het wel kunnen waarderen.
En ik heb het trouwens al gekocht dus
Held! Ik mis het zo he, mijn beste MMO ervaring als het om pvp, of beter gezegd WvsWvsW, gaat. Totale randomness is zoveel spannender i.p.v. voorgeprogrammeerd 5 vs 5 met dezelfde setups en dezelfde mapsCyclonic schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:52:
[...]
Ik start fijn Dark Age of Camelot opWat ik al 11 jaar speel
* JeroenNietDoen droomt nog even van zijn bard op speed 6 met 7 man aan zijn kont scheurend door old skool Emain terwijl de stealth squads melding maken van 80 man Alb zergs om vervolgens ze mee te lokken in een ambush met friendly ganksquads. 24 man slachten 80 man of soms nog meer.
Tip: NIET VERGELIJKEN MET WOWbiggydeen2 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:09:
[...]
Ik ben niet aan het zoeken, ik wil de best mogelijke spelervaring. Aangezien je in een MMO letterlijk honderden uren moet gaan stoppen moet het wel de moeite waard zijn. En uiteraard is het mijn mening, iedereen ervaart het anders.
Ik heb nu een redelijk weekend gespeeld en op de schaal van 1 tot 10 kom ik uit op een matige 6.
Het levelen gaat best leuk en de wereld is goed te verkennen als je eenmaal weet wat je moet doen. Het vervelende concept van skills welke vast hangen aan je wapen is leuk bedacht maar is voor mij punt 1 van de ergenis. Daarbij komt ook dat je vanaf lvl 1 tot 80 speelt met dezelfde spells. ~wat extra skills en traits die je hier en daar een keer krijgt maar tot nu toe als ik de skill bekijk vind ik ze nagenoeg bijna allemaal zinloos.
Dan heb ik toch liever ala WoW je eigen skill bar, skills erbij per level en deel deze in naar eigen inzien, maargoed dat ben ik.
De PvP stelt me erg teleur, het voelt niet lekker aan. ( wat ook te maken heeft met de graphics )
De interface qua damage die je ontvangt is erg onduidelijk. Ik heb geen idee door welke skill ik geraakt wordt en zie dat ook nergens terug. ( of ik zie iets over het hoofd ) Dat komt natuurlijk ook omdat ik de andere classes niet ken. De plaatsen waar de PvP gedaan wordt zijn echt inspiratieloos en zien er niet uit. In een of ander dorpje wat even snel is neergezet lijkt het wel..
World vs World is erg leuk bedacht en is een concept wat zeker vaker gebruikt gaat worden echter is dit in GW2 dramatisch uitgewerkt. Het is geen World vs World vs World meer maar zerg vs zerg vs zerg.
Grote groepen die tegen elkaar vechten, als melee ben je gelijk kansloos in zown grote groep. Daarnaast is er altijd 1 kant die veel meer mensen heeft. ( tot zover ik gespeeld heb tenminste ) Ben je net lekker aan het siegen komt er opeens een onmogelijke groep mensen aan van de enemy. Ik hoop echt dat ze een maximum aantal personen per server binnen laten en het ook af laten hangen van hoeveel mensen de tegenstander in het gebied heeft, anders zie ik het erg somber in.
Ik had er meer van verwacht, als ik alles bij elkaar optel wordt dit voor mij niet de nieuwe MMO waar ik al een tijdje op wacht, jammer!
Ik snap je probleem met de skills, maar ben het er niet mee eens
Keuze genoeg na mijn smaak. Ze hebben trouwens voor dit 5 skill systeem gekozen met een rede (in gw 1 had je een keuze uit skills van heb ik jouw daar).
Nutteloosheid van skills zie ik helemaal niet. Bijv: Thief
Je kan een ganker worden -> trap neer leggen dat iemand knock down gaat en dan van af een afstand neerschieten.
of je gaat voor de dot build -> bleed burn poison.
of je gaat voor de sneaky backstab gtfo build.
zo zijn er nog meer te bedenken met alleen de thief.
PvP is nog wat onoverzichtelijk door de onbekendheid met het spel. Voelt lekker aan maar het draaien moet ik zeker nog aan wennen. En het "standaard" dorpje is inderdaad niet het meest fabuleuze plaatsje wat er is. maar een paar andere maps waar ik op gespeeld heb vallen mij niet tegen. (en ja ik kan alles op max draaien en nee ik ben niet vergeten dat het een MMO is en geen standalone rpg)
Voor WvWvW is het inderdaad nog unbalanced. dit komt doordat het een beta is. Iedereen doet maar wat en heeft nog niet het gevoel dat het iets doet voor de server. Als het spel eenmaal uit komt dan duren de battles 2 weken, dus er moet tactisch te werk gegaan worden. Guilds die plekken claimen. Groepjes mensen die de kleinere targets aanvallen (dolyak transport bijv.). Er is een max cap aan mensen die de battlegrounds binnen kunnen btw.
Anywho
Jammer dat niet alles je bevallen heeft, maar je kan altijd nog op Twitch kijken naar mensen die het bij release spelen en dan bedenken of je het nog gaat halen of niet.
ps. de WvWvW die jij dramatisch vind, is volgens de pers zeer goed uitgewerkt. Imho ook
Te weinig geld voor alle gadgets.
Hehe wie was je bard ?Kaap schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:00:
[...]
Held! Ik mis het zo he, mijn beste MMO ervaring als het om pvp, of beter gezegd WvsWvsW, gaat. Totale randomness is zoveel spannender i.p.v. voorgeprogrammeerd 5 vs 5 met dezelfde setups en dezelfde maps
* Cyclonic droomt nog even van zijn bard op speed 6 met 7 man aan zijn kont scheurend door old skool Emain terwijl de stealth squads melding maken van 80 man Alb zergs om vervolgens ze mee te lokken in een ambush met friendly ganksquads. 24 man slachten 80 man of soms nog meer.
<-- Cyclodia <Master Nightshade
Waarschijnlijk is hier al eerder naar gevraagd, maar is er nog een server waar de meeste Tweakers naartoe zullen gaan? Of komt er wellicht een guild waar we verzamelen?
Bump!HardCoreGamer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:26:
Misschien is het leuk om een paar polls toe te voegen aan de start post?
1. Welke race vindt jij het leukst?
2. Welke class vindt jij het leukst?
3. Ga jij Guild Wars 2 kopen?
4. Als GW2 uit is, bij welke server / Guild verzamelen wij GoT'ers dan?
5. Etc...
Ik ben er namelijk erg benieuwd naar!
An a day keeps the doctor away.
Omdat je het zo graag wil!
1. Geen pref race: maar wanneer ik een engineer ga maken zeker wel asuran-> klein balletje MASSIVE VLAMMENWERPER!
2. Class: Thief -> beetje aan de squishy kant maar de dmg is briljant.
3. Heb de pre-purchase
4. Dun rly care
5. Nee hall of monuments uit gw1 nog niet vol.
6. PvP, PvE maakt niet uit doe ze allebij.
7. Nee ik kan niet wachten tot het uit komt.
[ Voor 1% gewijzigd door Masuchievo op 22-07-2012 23:31 . Reden: ziet er iets netter uit ]
Te weinig geld voor alle gadgets.
Het spel valt mij tegen, ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. De random events voelen niet echt random aan en duren vrij lang, zo moest ik een locatie 8 min verdedigen. Dit was vrij eentonig en aangezien andere spelers alles aan het afslachten waren heb ik niet veel gedaan....Waarom niet?
Alles ging vrij snel dood en het combat systeem loopt niet echt lekker, ik speelde overigens als een necromancer. Het targeten gaat vrij moeizaam en ik werd er vrij lui van, ik voelde me ook niet betrokken met de andere spelers.
Dat er geen quests zijn klinkt misschien nice, maar zodra je in een zone bent dan wordt er van je verwacht dat je mobs killed en dingen opraapt/verzamelt...uhm klinkt als questen met iets meer vrijheid en elke zone kwam voor mij op hetzelfde neer. Daarbij boeide het verhaal mij ook niet, maar dat is iets persoonlijks.
De reden dat ik het niet leuk vind komt waarschijnlijk omdat ik WoW speel en daardoor voelde het voor mij als WoW met mooiere graphics en een iets andere speelstijl, daarom zal ik het spel niet kopen, terwijl het me een leuke titel leek (lang leven betatesten
)
Voordat mensen mij nu gelijk gaan flamen of iets dergelijks, onthoudt goed dat een mmo vooral in het begin moet boeien, naar mijn mening is dat nu niet het geval (op de intro na, erg leuk gedaan) en zullen mensen die niet bekend zijn met GW2 snel afhaken en het spel niet meer aanraken. Overigens zullen de GW veteranen er vast veel plezier aan beleven
Alles ging vrij snel dood en het combat systeem loopt niet echt lekker, ik speelde overigens als een necromancer. Het targeten gaat vrij moeizaam en ik werd er vrij lui van, ik voelde me ook niet betrokken met de andere spelers.
Dat er geen quests zijn klinkt misschien nice, maar zodra je in een zone bent dan wordt er van je verwacht dat je mobs killed en dingen opraapt/verzamelt...uhm klinkt als questen met iets meer vrijheid en elke zone kwam voor mij op hetzelfde neer. Daarbij boeide het verhaal mij ook niet, maar dat is iets persoonlijks.
De reden dat ik het niet leuk vind komt waarschijnlijk omdat ik WoW speel en daardoor voelde het voor mij als WoW met mooiere graphics en een iets andere speelstijl, daarom zal ik het spel niet kopen, terwijl het me een leuke titel leek (lang leven betatesten
Voordat mensen mij nu gelijk gaan flamen of iets dergelijks, onthoudt goed dat een mmo vooral in het begin moet boeien, naar mijn mening is dat nu niet het geval (op de intro na, erg leuk gedaan) en zullen mensen die niet bekend zijn met GW2 snel afhaken en het spel niet meer aanraken. Overigens zullen de GW veteranen er vast veel plezier aan beleven
WvW is erg tof imho, ben daar ook de meeste tijd geweest. Wat wel jammer is, is dat ik na een paar quests al armor had dat identiek was aan de lvl 10 armor terwijl ik nog lvl 8 was. Hier mogen ze best nog wel even naar kijken.. Ik heb helaas niet veel explored, als human zijnde heb ik een aantal quests gedaan (ik geloof dat ik bezig ben met een fallen company(?), stuk of 8 al gehad) en daarna WvW verslaafd.
De skills per wapen soort is wel apart, ik was iets van lvl 7 toen ik een staff ging dragen en dacht 'ehm, waar zijn m'n skills gebleven?'... Ook helaas niet alle wapen soorten voor m'n elementalist kunnen proberen (Begin wapen + dagger en later die 2h staff).
GW2 bevalt me wel (WvW) alleen weet ik niet of de rest mij bevalt (volgens de profile op m'n G15 zouden er treasures liggen?) omdat ik hier niets van gezien, gehoord of gelezen heb. Mocht hij ooit eens flink in de aanbieding zijn, zal ik zeker niet twijfelen...
De skills per wapen soort is wel apart, ik was iets van lvl 7 toen ik een staff ging dragen en dacht 'ehm, waar zijn m'n skills gebleven?'... Ook helaas niet alle wapen soorten voor m'n elementalist kunnen proberen (Begin wapen + dagger en later die 2h staff).
GW2 bevalt me wel (WvW) alleen weet ik niet of de rest mij bevalt (volgens de profile op m'n G15 zouden er treasures liggen?) omdat ik hier niets van gezien, gehoord of gelezen heb. Mocht hij ooit eens flink in de aanbieding zijn, zal ik zeker niet twijfelen...
Volgens mij zijn zo een dingen als in het volgend filmpje in geen enkel andere MMO te vinden. Veel plezier.
YouTube: Guild Wars 2: Thaumanova Secret Boss Battle
YouTube: Guild Wars 2: Thaumanova Secret Boss Battle
Steam: Grim
Treasures == Vista'sxPhantom schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:00:
Afgelopen?
Nog niet, ik werd er zomaar opeens uitgegooid en kon even niet meer inloggen.
Nog niet, ik werd er zomaar opeens uitgegooid en kon even niet meer inloggen.
[ Voor 81% gewijzigd door SCARfaceE op 23-07-2012 03:45 ]
PSN ID: Beest41
Tja weer BW, nu ben nog meer clueless over wat ik wil starten.
Mesmer, gewedig in PVP, in PVE minder, voornamelijk omdat alleen de Great Sword de enige (imo) die goede Damage doet.
Ranger, gelukkig hoef je nu in iedergeval niet telkens je pet op target af te sturen, nadeel een beetje aoe en de pet is dood, als je pet een groot deel van de DPS is dit giga nadeel.
Warrior, erg sterk maar al zo vaak hier gezegt, melee in mass pvp -> dead (ja ik weet dat iedere class ook een ranged heeft, maar toch)
Engineer, te veel support gericht
Events/Quest: mwah, nu vaak he mijn gele balk gaat omhoog, ik wist niet dat ik een quest hier had, of soms is echt zoeken naar de monster die er bij horen.
en inderdaad zijn sommige quest waar respawn te lang is.
Is er naast WvWvW & PvP nog meer endgame content ?
Mesmer, gewedig in PVP, in PVE minder, voornamelijk omdat alleen de Great Sword de enige (imo) die goede Damage doet.
Ranger, gelukkig hoef je nu in iedergeval niet telkens je pet op target af te sturen, nadeel een beetje aoe en de pet is dood, als je pet een groot deel van de DPS is dit giga nadeel.
Warrior, erg sterk maar al zo vaak hier gezegt, melee in mass pvp -> dead (ja ik weet dat iedere class ook een ranged heeft, maar toch)
Engineer, te veel support gericht
Events/Quest: mwah, nu vaak he mijn gele balk gaat omhoog, ik wist niet dat ik een quest hier had, of soms is echt zoeken naar de monster die er bij horen.
en inderdaad zijn sommige quest waar respawn te lang is.
Is er naast WvWvW & PvP nog meer endgame content ?
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Wel weer genoten dit weekend
Veel de twee nieuwe rassen gespeeld en dat was erg vermakelijk.
Vond de stad en quests bij die "kleintjes" erg verwarrend en de lay out niet bijzonder. Wel een ontzettend leuk ras en de NPC comments waren soms echt hilarisch.
Met name een Elementelist gespeeld en volgens mij is dat een mooie PVP combi
Daarna de Sylvari gespeeld en ik vond dat werkelijk geweldig. Een goed verhaal, leuke mobs (met name die undead), heel goede quests en een goede lay out van het gebied. Had een Guardian hier gemaakt en dat ging erg goed.
Wilde al mijn chars Norn maken maar nu begin ik toch zwaar te twijfelen
Plus ik heb werkelijk geen idee of ik een warrior of guardian als main wil. Alle twee bijzonder leuke klasses.
Veel de twee nieuwe rassen gespeeld en dat was erg vermakelijk.
Vond de stad en quests bij die "kleintjes" erg verwarrend en de lay out niet bijzonder. Wel een ontzettend leuk ras en de NPC comments waren soms echt hilarisch.
Met name een Elementelist gespeeld en volgens mij is dat een mooie PVP combi
Daarna de Sylvari gespeeld en ik vond dat werkelijk geweldig. Een goed verhaal, leuke mobs (met name die undead), heel goede quests en een goede lay out van het gebied. Had een Guardian hier gemaakt en dat ging erg goed.
Wilde al mijn chars Norn maken maar nu begin ik toch zwaar te twijfelen
Plus ik heb werkelijk geen idee of ik een warrior of guardian als main wil. Alle twee bijzonder leuke klasses.
FUMES et CARNES
Er moet nog geleerd worden wat beter te healen in mass pvp.
Ik vond het namelijk best redelijk gaan. Had een karma gearsetje gekocht in WvsW voor mijn Warrior, en dat ging allemaal best lekker.
Zeker wanneer je een beetje doorbreekt tot het middel van een groepje, dan kun je er lekker op los hakken. Zeker met greatsword heb je redelijk wat charge moves waardoor je er lekker doorheen schiet.
Maar inderdaad, ranged heeft een voordeel hierop. Maar voor hoe lang.
Ik denk toch echt dat er wat weken/maanden ervaring overheen moet gaan voordat mensen goede tactieken met hun characters kunnen uitspelen op de battlefield
In eerste instantie vond ik de Guardian leuker dan de Warrior. Maar langzaam ga je toch wat meer van je Warrior houden..
Ik vond het namelijk best redelijk gaan. Had een karma gearsetje gekocht in WvsW voor mijn Warrior, en dat ging allemaal best lekker.
Zeker wanneer je een beetje doorbreekt tot het middel van een groepje, dan kun je er lekker op los hakken. Zeker met greatsword heb je redelijk wat charge moves waardoor je er lekker doorheen schiet.
Maar inderdaad, ranged heeft een voordeel hierop. Maar voor hoe lang.
Ik denk toch echt dat er wat weken/maanden ervaring overheen moet gaan voordat mensen goede tactieken met hun characters kunnen uitspelen op de battlefield
In eerste instantie vond ik de Guardian leuker dan de Warrior. Maar langzaam ga je toch wat meer van je Warrior houden..
[ Voor 8% gewijzigd door Lasteraar op 23-07-2012 09:10 ]
Verwijderd
Mensen die wat te zeuren hebben over de events en dat ze geen impact op de wereld zien, die moeten eerst even nadenken voor ze zoiets zeggen. Natuurlijk kun je dat nu niet zien omdat ze willen dat veel mensen dat tijdens de beta ervaren en daardoor de events vaak laten spawnen. Ga er maar vanuit dat de balance er zal zijn bij de launch of een tijdje erna.
Heb me ook weer heerlijk vermaakt. Niet heel veel gespeeld, maar wel gedaan wat ik wou. Asura Guardian geprobeerd. Had van de Guardian gelezen dat deze nauwelijks ranged opties had, maar inmiddels zijn dat er twee (staff en scepter). Heb er niet heel lang mee gespeeld, vond de Guardian zeker vermakelijk, maar niet echt mijn ding.
Daarna een Sylvari Thief gemaakt. De Thief had me voorgaande BWE's al prettig verrast en dit was nu niet minder. Ik vond m lekker wegspelen, leuke skills en lekker combat in en uit met verschillende shadow-step-skills.
Tenslotte toch de Engineer maar iets verder geprobeerd. Had deze al een paar levels gespeeld, maar vond m toen tegenvallen qua skills. Nu heb ik m nog maar even gespeeld, maar nu in plaats van de turret, de grenade-belt gekozen als eerste. Dat maakt m ineens toch een stuk interessanter. Aangezien je als Engineer maar weinig wapen-mogelijkheden hebt, zijn deze belts toch je weg om je skills uit te breiden. Met de grenade-belt ben je ineens n AoE meester. Lekker met granaten om je heen gooien
Verder is het me algemeen wel opgevallen dat je de 'traditionele' manier van spelen wat los moet laten. Het is niet meer quest afwerken en snel levelen. Je level boeit eigenlijk totaal niet. Ik merkte ook dat ik slechts op mn level lette voor mn story, verder eigenlijk nauwelijks. Daarnaast is het niet meer de ouderwetse manier van spelen. Je kunt gewoon casten/skills gebruiken terwijl je beweegt. Sterker, het is zelfs zeer aan te raden. Bovendien merkte ik dat ik te weinig van de 'dodge' gebruik maakte. Toen ik dat begon te doen, speelde het ineens allemaal heel anders. Je kunt ook in PvE gewoon skills ontwijken, ook eenvoudige skills.
Ik heb me nog totaal niet in 'ter zijde' zaken als crafting verdiept, hier ga ik alle tijd voor nemen zodra het spel uit is. Nu weet ik wel dat de Thief een van mn mains gaat worden. De overige weet ik nog niet, waarschijnlijk koop ik uiteindelijk toch een aantal character slots bij, zodat ik iedere profession kan spelen
Kan in ieder geval niet wachten om volgende maand los te gaan!
Daarna een Sylvari Thief gemaakt. De Thief had me voorgaande BWE's al prettig verrast en dit was nu niet minder. Ik vond m lekker wegspelen, leuke skills en lekker combat in en uit met verschillende shadow-step-skills.
Tenslotte toch de Engineer maar iets verder geprobeerd. Had deze al een paar levels gespeeld, maar vond m toen tegenvallen qua skills. Nu heb ik m nog maar even gespeeld, maar nu in plaats van de turret, de grenade-belt gekozen als eerste. Dat maakt m ineens toch een stuk interessanter. Aangezien je als Engineer maar weinig wapen-mogelijkheden hebt, zijn deze belts toch je weg om je skills uit te breiden. Met de grenade-belt ben je ineens n AoE meester. Lekker met granaten om je heen gooien
Verder is het me algemeen wel opgevallen dat je de 'traditionele' manier van spelen wat los moet laten. Het is niet meer quest afwerken en snel levelen. Je level boeit eigenlijk totaal niet. Ik merkte ook dat ik slechts op mn level lette voor mn story, verder eigenlijk nauwelijks. Daarnaast is het niet meer de ouderwetse manier van spelen. Je kunt gewoon casten/skills gebruiken terwijl je beweegt. Sterker, het is zelfs zeer aan te raden. Bovendien merkte ik dat ik te weinig van de 'dodge' gebruik maakte. Toen ik dat begon te doen, speelde het ineens allemaal heel anders. Je kunt ook in PvE gewoon skills ontwijken, ook eenvoudige skills.
Ik heb me nog totaal niet in 'ter zijde' zaken als crafting verdiept, hier ga ik alle tijd voor nemen zodra het spel uit is. Nu weet ik wel dat de Thief een van mn mains gaat worden. De overige weet ik nog niet, waarschijnlijk koop ik uiteindelijk toch een aantal character slots bij, zodat ik iedere profession kan spelen
Kan in ieder geval niet wachten om volgende maand los te gaan!
mensen die er geen zak aan vinden... blijf allemaal lekker weg dan.
ik vind het een geweldige game ..ik was echt mmo moe en dat heb ik bij deze game helemaal niet.
ik heb de closed en nu alle open beta weekenden gespeeld ben dus al menig keer opnieuw begonnen met het lvlen van characters en het is nog steeds leuk. dit weekend een asura elementalist gemaakt en een Sylvari ranger . ik was eerst van plan bij de release een thief als eerste te lvlen maar ben na dit weekend toch van plan veranderd ...het word nu 99% zeker een asura ele ,wat zijn die leuk om te spelen
. wat ik veel heb in dit spel is dat ik iets van plan ben te doen en dan een uur later opeens bedenk dat ik het nog niet gedaan heb omdat ik onderweg ernaar toe opeens andere dingen ben gaan doen.
.kan niet wachten tot het 25 aug is
ik vind het een geweldige game ..ik was echt mmo moe en dat heb ik bij deze game helemaal niet.
ik heb de closed en nu alle open beta weekenden gespeeld ben dus al menig keer opnieuw begonnen met het lvlen van characters en het is nog steeds leuk. dit weekend een asura elementalist gemaakt en een Sylvari ranger . ik was eerst van plan bij de release een thief als eerste te lvlen maar ben na dit weekend toch van plan veranderd ...het word nu 99% zeker een asura ele ,wat zijn die leuk om te spelen
YO! fucknuts! It's Probing time!
Tof om te zien dat er zoveel tweakers in de ban van Guildwars 2 zijn! Wel jammer dat ik nu al zoveel tegenvallend commentaar zie... Ik heb de game zelf nog niet gespeeld maar ik denk dat ik mij hier helemaal niet in kan vinden. Die skill bars zijn imo alleen een pre om diversiteit in de early game te stimuleren, aangezien je meteen al kan swappen tussen 2x5 skill bars met verschillende wapens. Ik heb gister even naar Karl McCain zitten kijken die pvp aan het spelen was met zijn elementalist en oh damn wat zag dat er episch uit. Hij legde uit hoe zijn gear en zijn trait etc build in elkaar zat en hoe ik het van hem begreep is er meer als genoeg diversiteit mogelijk! In de rechter skillbalk spotte ik een kleine 20 skills waar hij uit kon kiezen. Verder spreekt de wereld mij nog steeds erg aan en kan ik persoonlijk niet wachten om dit spel onder handen te nemen. Ik heb het spel van de week in een limited aanbieding bij cjs besteld (37€) en krijg de key om deze reden pas om 28 augustus in de mailbox. Mijn verjaardag! Toeval? I dont think so...
Heb jammer genoeg alleen zondag kunnen spelen. Zoals gezegd wilde ik elke proff tot level 5 spelen om te kijken voor mijn main char bij release. Heb dus ook nog niet met Tweakers guild gespeeld.
Heb ook het gehele verhaal van de verschillende classes/profs niet meegekregen (Alles snel doorgeklikt).
Ben nu in dubio over waar ik tijdens release mee ga beginnen.
Goede ervaring:
Heb ook het gehele verhaal van de verschillende classes/profs niet meegekregen (Alles snel doorgeklikt).
Ben nu in dubio over waar ik tijdens release mee ga beginnen.
Goede ervaring:
- Ele = Geweldig (Leek mij totaal niks)
- Mesmer = Super (Leek me ook niks)
- Thief = Was oke (Had ik geen mening over)
- Warrior = Vond ik vorige BWE geweldig. (Was al Melee in WoW, had niet anders verwacht)
- Guardian = Niet mijn ding.
- Necro = Niet mijn ding.
- Engineer = Niet mijn ding
- Ranger = Ook niet voor mij
Tot nu toe vond ik de ranger het makkelijkst levelen maar in elke MMO is de pet klasse daar uitermate goed in 
Speel nooit een pet klasse en ben het nu ook niet van plan maar was wel zeer aangenaam verrast door de leuke wapen skills etc.
Een van de leukste professions vond ik de Mesmer. ( nooit eerder gespeeld) maar voelde me wel erg squishy.
Speel nooit een pet klasse en ben het nu ook niet van plan maar was wel zeer aangenaam verrast door de leuke wapen skills etc.
Een van de leukste professions vond ik de Mesmer. ( nooit eerder gespeeld) maar voelde me wel erg squishy.
FUMES et CARNES
Wat een heerlijke beta weekend. Alleen was ik zondag avond, na 3 beta weekenden en 2 stress tests, wel klaar met heel dat beta gebeuren. Kom maar op met de launch. Qua bugs en dergelijke een heel stuk minder tegen gekomen als in de vorige twee en voor het eerst ook het idee dat ze klaar zijn voor launch.
Meest irritante bug die ik tegen was gekomen was dat wanneer je je verbinding verliest je party chat niet meer kan gebruiken en opnieuw in de party geinvite moet worden.
Meest komische bug was deze: http://s7.photobucket.com...on=view¤t=gw040.jpg tijdens een jumping puzzle.
Heb heel dit weekend als sylvari ranger rondgelopen, had in de vorige BWEs wel een beetje alle classes uitgetest en had toen voornamelijk als warrior rondgelopen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik met een ranger of warrior als eerste ga levelen. Wel kenmerkend dat ik bij gw2 op dezelfde 2 classes uitkomt als in gw1. Al was thief ook erg leuk.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 25 augustus.
Meest irritante bug die ik tegen was gekomen was dat wanneer je je verbinding verliest je party chat niet meer kan gebruiken en opnieuw in de party geinvite moet worden.
Meest komische bug was deze: http://s7.photobucket.com...on=view¤t=gw040.jpg tijdens een jumping puzzle.
Heb heel dit weekend als sylvari ranger rondgelopen, had in de vorige BWEs wel een beetje alle classes uitgetest en had toen voornamelijk als warrior rondgelopen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik met een ranger of warrior als eerste ga levelen. Wel kenmerkend dat ik bij gw2 op dezelfde 2 classes uitkomt als in gw1. Al was thief ook erg leuk.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 25 augustus.
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Ik ben het hier wel mee eens. Ik vond het ook tegenvallen helaas. Ik heb als Norn Elementalist gespeeld.Shady15 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:45:
Het spel valt mij tegen, ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht. De random events voelen niet echt random aan en duren vrij lang, zo moest ik een locatie 8 min verdedigen. Dit was vrij eentonig en aangezien andere spelers alles aan het afslachten waren heb ik niet veel gedaan....Waarom niet?
De reden dat ik het niet leuk vind komt waarschijnlijk omdat ik WoW speel en daardoor voelde het voor mij als WoW met mooiere graphics en een iets andere speelstijl, daarom zal ik het spel niet kopen, terwijl het me een leuke titel leek (lang leven betatesten)
Sowieso heb ik weinig tijd om spellen te spelen en dan moet het inderdaad vanaf het begin wel boeien om mij erin te krijgen.
Ik vind dat het constant mobs afslachten is en wat items verzamelen, de dynamic events geeft ook niet veel diversiteit vind ik.
Ik vond het ook vervelend dat ik een dynamic event al gedaan had, en dan ging ik in de general area van die event blijkbaar kwam om een boompje om te hakken en toen werd ik gewoon weer in de dynamic event gezet terwijl ik dat niet wilde. Wordt je dus geen keuze gegeven.
De skills vind ik vooral gewoon knopjes bashen voor wat er niet op cooldown staat. Ik vond nou niet dat je een bepaalde rotatie had of dat je echt op je health hoefde te letten want er staan toch 20 mensen om je heen die mee staan te killen.
Ik vind het jammer want ik had er eigenlijk wel meer van verwacht met alle hype eromheen.
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Welke jumping puzzle is dat? Die komt me niet bekend voor en dacht de meeste toch gedaan te hebben
.
Ik kan nog steeds niet kiezen welke class te spelen, speel er zoveel graag.
Verwijderd
Goede morgen mensen,
Geweldig beta weekend gehad. Laatste 2 beta's alleen maar de guardian gespeeld, maar ik begon toen al wat twijfels te krijgen. Dit weekend verschillende classes getest en ben tot de conculsie gekomen dat het toch echt een warrior gaat worden straks.
De doorslag bij het testen was toch wel de mogelijkheid om met elk character even naar pvp te gaan en zien wat/hoe endgame skills werken. Dus voor iedereen die nieuw is in GW2 en straks snel een soort van endgame voorproefje van je characterskills wil hebben ---> maak een dude --> klik H en kies voor ga naar de mists (pvp gebied)
Maar nog even over de keuze...hoewel ik de hele gedachte/persoon achter de guardian fantastisch vind, moet ik zeggen dat op end content het mij iets te veel van ondersteuning/meelopen omdat je handig bent was. Daarnaast vind ik het echte gebrek aan goede ranged wapens bij de guardian echt een manco. Het is wel wat beter geworden, maar afgezet tegen de ranged skills van de warrior is het echt crap.
Daarnaast deed de warrior gewoon vaak echt goede dps, maar was aan de andere kant met die banners en shouts echt heel ondersteunend in groepen.. zonder dat ik daarbij nu het idee had om er maar een beetje bij te lopen.
Gisterenavond ook nog even wat cooking gedaan en een paar leuke recepten ontdekt en ook heel verrassende buffs zoals (4% kans op might na een critical hit gedurende de dag
) en dat was een lvl 10 recept... dat belooft nog wat voor de hoge recepten. Zeker iets waar ik goed naar ga kijken.
Nog wel een aantal bug gerrapoteerd waarvan het keybinden van weapon swap aan F5 wel redelijk vervelend was.. de hele game crasht dan namelijk.
Kortom was geslaagd.. 25ste hakken
.. kijk er nu al naar uit
Geweldig beta weekend gehad. Laatste 2 beta's alleen maar de guardian gespeeld, maar ik begon toen al wat twijfels te krijgen. Dit weekend verschillende classes getest en ben tot de conculsie gekomen dat het toch echt een warrior gaat worden straks.
De doorslag bij het testen was toch wel de mogelijkheid om met elk character even naar pvp te gaan en zien wat/hoe endgame skills werken. Dus voor iedereen die nieuw is in GW2 en straks snel een soort van endgame voorproefje van je characterskills wil hebben ---> maak een dude --> klik H en kies voor ga naar de mists (pvp gebied)
Maar nog even over de keuze...hoewel ik de hele gedachte/persoon achter de guardian fantastisch vind, moet ik zeggen dat op end content het mij iets te veel van ondersteuning/meelopen omdat je handig bent was. Daarnaast vind ik het echte gebrek aan goede ranged wapens bij de guardian echt een manco. Het is wel wat beter geworden, maar afgezet tegen de ranged skills van de warrior is het echt crap.
Daarnaast deed de warrior gewoon vaak echt goede dps, maar was aan de andere kant met die banners en shouts echt heel ondersteunend in groepen.. zonder dat ik daarbij nu het idee had om er maar een beetje bij te lopen.
Gisterenavond ook nog even wat cooking gedaan en een paar leuke recepten ontdekt en ook heel verrassende buffs zoals (4% kans op might na een critical hit gedurende de dag
Nog wel een aantal bug gerrapoteerd waarvan het keybinden van weapon swap aan F5 wel redelijk vervelend was.. de hele game crasht dan namelijk.
Kortom was geslaagd.. 25ste hakken
Persoonlijk vind ik dat GW2 je niet meteen pakt maar je langzaam in het spel zuigt.
Heb alle beta's gespeeld maar ik had dat nu weer.
Was al vrij snel uitgekeken bij de Sylvari maar toen begonnen wat events en werd ik toch weer gepakt door het spel en heb ik mij het afgelopen weekend weer enorm vermaakt.
Het spel kan je af en toe wel eens "in de steek" laten en heb je even geen idee hoe of wat maar dit is toch wel de charme van de game imo.
Geen hapklare brokken maar gewoon lekker zelf alles uitzoeken.
En als je er eenmaal uit bent wat je moet doen dat komt het spel in een soort van momentum en dan ga je van quest naar event en vice versa en voordat je het doorhebt ben je al weer uren zoet, hehe
Heerlijk
Was al vrij snel uitgekeken bij de Sylvari maar toen begonnen wat events en werd ik toch weer gepakt door het spel en heb ik mij het afgelopen weekend weer enorm vermaakt.
Het spel kan je af en toe wel eens "in de steek" laten en heb je even geen idee hoe of wat maar dit is toch wel de charme van de game imo.
En als je er eenmaal uit bent wat je moet doen dat komt het spel in een soort van momentum en dan ga je van quest naar event en vice versa en voordat je het doorhebt ben je al weer uren zoet, hehe
Heerlijk
FUMES et CARNES
Je kan dus gewoon de area van dat dynamic event verlaten en niet deelnemen daaraan. Gewoon ander gebied opzoeken totdat je een ander dynamic event tegenkomt dat je nog niet gedaan hebt.Santho schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:16:
[...]
Ik vond het ook vervelend dat ik een dynamic event al gedaan had, en dan ging ik in de general area van die event blijkbaar kwam om een boompje om te hakken en toen werd ik gewoon weer in de dynamic event gezet terwijl ik dat niet wilde. Wordt je dus geen keuze gegeven.
Dit beta-weekend eens voor elementalist gegaan. Is zeer goed meegevallen, ik wou deze eigenlijk niet spelen omdat ik het gevoel heb dat elementalist veel gebruikt gaat worden.
Maar wat een skill diversiteit, niet keuze tussen veel wapens, maar per wapen dan wel de 4 elements om tussen te kiezen. En met slechts een kleine cooldown om te switchen, heb je veel skills ter beschikking.
Ook eens wat WvWvW gedaan, concept is zeer goed. Maar de combat lijkt mij soms eeuwen te duren. Voornamelijk omdat er zo weinig stuns en andere CC en dergelijke zijn en ieder zichzelf wat kan healen.
I'll do what I can, but expect very little.
Want het is verboden om je beta-weekend ervaring te delen als het negatief isFreakiebeakie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:26:
mensen die er geen zak aan vinden... blijf allemaal lekker weg dan.
Valt mij wel op dat ik hier in verhouding veel meer negatieve dingen lees dan dat ik na andere MMO beta-weekenden las, bijvoorbeeld na SW:TOR en WHO. Nou zullen enkele users hier dat wel wegwuiven als onzin, maar het blijft een negatieve mening van mensen, en je kunt je kop wel in het zand steken en doen alsof het allemaal onzin is, maar daarmee zijn die meningen nog steeds niet weg, maar potentiele kopers misschien wel.
Die mensen kopen wellicht het spel niet, en er zullen ongetwijfeld zat zijn die het wel kopen, maar trek die verhouding eens even wereldbreed...want op heel veel andere forums lees ik toch echt dezelfde soort kritiek als uit dit topic.
Verwijderd
Ben het hier helemaal mee eens en vind het ook wel erg leuk dit, maar ik twijfel wel een beetje of dit nu de meest verstandige aanpak is van A'net. De game is zo mega groot dat de factor.. "zoek het zelf maar uit" mijn inziens best groot is. Ben bang dat dit best kan afschikken, terwijl dat helemaal niet nodig is.Iusedto schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:28:
Persoonlijk vind ik dat GW2 je niet meteen pakt maar je langzaam in het spel zuigt.
Heerlijk
Zelf ben ik echt een quest hater, maar in gw2 vind ik het gewoon vaak leuk om mee te doen aan events (juist omdat het zo vrijblijvend is).. dus A'net heeft hier toch wel iets bijzonders gedaan
Mensen die iets goed of slecht vinden moeten gewoon eens stoppen met het willen overtuigen van mensen dat hun mening relevant is 
Mensen die GW2 slecht vinden zullen het niet kopen cq spelen en de mensen die GW2 goed vinden zullen lekker gaan spelen.
Ideale oplossing imo
Mensen die GW2 slecht vinden zullen het niet kopen cq spelen en de mensen die GW2 goed vinden zullen lekker gaan spelen.
Ideale oplossing imo
FUMES et CARNES
Gewoon spelen wat je wil spelen, en de rest laten gaan. Beetje zelfde onzin als de CoD/Battlefield fanboys en de meest kansloze:
"Console spelers zijn slechter dan PC gamers"
"Console spelers zijn slechter dan PC gamers"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In het sylvari gebied bij de spire. Is een jumping puzzle om vrij vroeg al een charmable spider te vinden, een achievement te krijgen en een mini chest te openenSneezydevil schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:17:
Welke jumping puzzle is dat? Die komt me niet bekend voor en dacht de meeste toch gedaan te hebben.
trouwens, hoe zat het met die Vistas? (rode driehoekjes) ik begreep dat het jumping puzzles waren, maar kon ze nergens rond dat driehoekje vinden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dát zijn de jump puzzles, de begin Vista's zijn best makkelijk te bereiken, die in de hoofstad is al wat moeilijker bereikbaar.lanerios schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:43:
trouwens, hoe zat het met die Vistas? (rode driehoekjes) ik begreep dat het jumping puzzles waren, maar kon ze nergens rond dat driehoekje vinden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je aangekomen was (vaak via jumpen idd) dan hing daar een soort map in de lucht en als je die dan "activeerde" kreeg je een soort van cut scene over dat gebouw of area.lanerios schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:43:
Geen idee of het uiteindelijk iets oplevert
FUMES et CARNES
Zijn niet altijd jumping puzzles, je moet wel even kijken hoe je er precies komt.lanerios schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:43:
Als je het selecteert krijg ne je filmpje van het gebied te zien met bezienswaardigheden.
Vond het erg leuk om de Vistas allemaal te ontdekken!
Verwijderd
meestal waren ze ergens hoog bovenop geplaatst. na wat klimwerk kreeg je dan een soort van overview filmpje te zien van het gebied rond de vista.. best leuk gemaakt en het maakt je zeker bewust van de schoonheid van de game.lanerios schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:43:
Iemand ook zo leuk verrast door die "lift" in de Sylvari stad ?
Vond het brillant lol
Die hele stad is trouwens enorm mooi.
Lift :
YouTube: guild wars 2 sylvari elevator
Vond het brillant lol
Die hele stad is trouwens enorm mooi.
Lift :
YouTube: guild wars 2 sylvari elevator
FUMES et CARNES
Ah ken de spire inderdaad wel, maar had hem even niet als zodanig herkent, vind dat trouwens 1 van de leukere, samen met die in metrica province (die met windy station, stormy station etc).GonzoNL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:42:
[...]
In het sylvari gebied bij de spire. Is een jumping puzzle om vrij vroeg al een charmable spider te vinden, een achievement te krijgen en een mini chest te openen
Je hebt ze nodig voor map completion en dat levert weer spullen opIusedto schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:45:
[...]
Als je aangekomen was (vaak via jumpen idd) dan hing daar een soort map in de lucht en als je die dan "activeerde" kreeg je een soort van cut scene over dat gebouw of area.
Geen idee of het uiteindelijk iets oplevert
Afgelopen weekend was mijn eerst GW2 ervaring en tot nu toe beviel het goed.
Vrijdag samen met een collega een Norn warrior aangemaakt en tot level 6 maar de warrior was nog een weet ik niet.
Daarna een Charr engineer aangemaakt en dit beviel prima, deze heb ik tot level 14 gewerkt.
Toen kwam de realisatie dat het maar een weekend was dus snel een Asura Necromancer aangemaakt, zeer leuk om te spelen en een geweldig leuk ras om mee te spelen. Ook tot level 6 en de volgende een elementalist aangemaakt. Alhoewel deze een bak schade deed was het toch niet helemaal mijn ding.
Bij de ranger had ik tijdens de class quest dat het helemaal mis ging tijdens het plants vs zombies event.
Ik was van de rots afgeknikkerd en moest dus een eind terug lopen, maar toen waren dus mijn plants verdwenen, alle zombies (en de boss) op mij af dus na een gigantische kite run gelukkig wel in 1 keer het event succesvol afgerond. Pet was dood en de NPC die bij je is ook dus heb wel even gezweet.
Wel heel leuk om te spelen en de Sylvari start omgeving is prachtig.
Als laatste vanochtend voor het werk aan nog een thief begonnen, lekker tijdens het wakker worden maar dit was ook een zeer leuke class.
Guardian en Mesmer heb ik dus nog niet kunnen testen maar dat kan volgende maand, heb hem toch al aangeschaft. Maar de voorkeur gaat op dit moment naar Engineer, Necromance of Thief.
Geslaagde beta dus geen spijt dat ik hem al "ongezien" had aangeschaft, maar wel af en toe het idee dat je veel heen en weer moet rennen om events te vinden. Maar dat is meer een kwestie van wennen denk ik.
Vrijdag samen met een collega een Norn warrior aangemaakt en tot level 6 maar de warrior was nog een weet ik niet.
Daarna een Charr engineer aangemaakt en dit beviel prima, deze heb ik tot level 14 gewerkt.
Toen kwam de realisatie dat het maar een weekend was dus snel een Asura Necromancer aangemaakt, zeer leuk om te spelen en een geweldig leuk ras om mee te spelen. Ook tot level 6 en de volgende een elementalist aangemaakt. Alhoewel deze een bak schade deed was het toch niet helemaal mijn ding.
Bij de ranger had ik tijdens de class quest dat het helemaal mis ging tijdens het plants vs zombies event.
Ik was van de rots afgeknikkerd en moest dus een eind terug lopen, maar toen waren dus mijn plants verdwenen, alle zombies (en de boss) op mij af dus na een gigantische kite run gelukkig wel in 1 keer het event succesvol afgerond. Pet was dood en de NPC die bij je is ook dus heb wel even gezweet.
Wel heel leuk om te spelen en de Sylvari start omgeving is prachtig.
Als laatste vanochtend voor het werk aan nog een thief begonnen, lekker tijdens het wakker worden maar dit was ook een zeer leuke class.
Guardian en Mesmer heb ik dus nog niet kunnen testen maar dat kan volgende maand, heb hem toch al aangeschaft. Maar de voorkeur gaat op dit moment naar Engineer, Necromance of Thief.
Geslaagde beta dus geen spijt dat ik hem al "ongezien" had aangeschaft, maar wel af en toe het idee dat je veel heen en weer moet rennen om events te vinden. Maar dat is meer een kwestie van wennen denk ik.
Voor het eerst de Beta gespeeld en ik heb een aantal rassen en klasses geprobeerd. Persoonlijk twijfel ik nog erg. Ik moet toegeven dat het spel je inderdaad langzaam er in zuigt maar er zijn toch een aantal punten waar ik mee zit.
Mijn grootste punt en tevens mijn grootste vraag gaat over de gems die je, al dan niet, moet aanschaffen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om extra bank en bag slots te krijgen zonder dat je dit via gems moet doen? Ik begrijp dat het mogelijk is om gems via de AH van andere spelers te kopen, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Mijn grootste punt en tevens mijn grootste vraag gaat over de gems die je, al dan niet, moet aanschaffen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om extra bank en bag slots te krijgen zonder dat je dit via gems moet doen? Ik begrijp dat het mogelijk is om gems via de AH van andere spelers te kopen, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden?
If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.
Kan iemand me misschien snel uitleggen hoe ik vanaf de 25e al een key kan bemachtigen? Althans, voor de 28e.. De 28e valt precies in m'n vakantie, wanneer ik ook niet thuis ben..
Zo ver ik weet is dat niet mogelijk. Natuurlijk mis je nogal veel van de hogere levels. Een simpele tailor kan al 8 slot bags maken waardoor je ruimte zat krijgt in de inventory, als je daarnaast nog alle collectables deposit heb je er geen enkele last van. Ook is het heel goed mogelijk dat de gem prijs redelijk normaal wordt naar mate de game ouder wordt, er zijn genoeg mensen die 10 euro per maand aan gems gaan kopen puur omdat er geen monthly fee is.shoney24 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:00:
Voor het eerst de Beta gespeeld en ik heb een aantal rassen en klasses geprobeerd. Persoonlijk twijfel ik nog erg. Ik moet toegeven dat het spel je inderdaad langzaam er in zuigt maar er zijn toch een aantal punten waar ik mee zit.
pre-purchasen is de enige manier. Oftewel het via de officiele site kopen of ergens hiervandaan: https://buy.guildwars2.com/en/retailersmarijnvtg schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:07:
Kan iemand me misschien snel uitleggen hoe ik vanaf de 25e al een key kan bemachtigen? Althans, voor de 28e.. De 28e valt precies in m'n vakantie, wanneer ik ook niet thuis ben..
I'll do what I can, but expect very little.
Verwijderd
Lag denk ik ook een beetje aan het beta weekend. Als het minder druk is in bepaalde gebieden worden er ook minder events opgestart. Wat je de volgende keer eens moet checken is gewoon bij een npc blijven staan als je bijvoorbeeld wat spullen aan die npc hebt gegeven (ore, eieren etc.).Carthrax schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:58:
Hier komt dan vrijwel altijd een chain event uit voort en soms wel 3-5 achter elkaar. Veel mensen volbrengen het eerste events (verzamelen van die rommel) en gaan dan door met iets anders (zag dat ook weer zo vaak dit weekend).. begrijpelijk omdat dit een beetje het "oude questen" is, maar in gw2 gaat de npc en het verhaal verder... alleen je moet vaak dan wel even wachten of juist actief de npc volgen (want zo lossen niet op a la wow of het gros van de andere mmo's), maar het is vaak erg leuk om te zien hoe dit verder loopt en bij lange chains heb je vaak best leuke champions/veterans die leuke loot geven.
Zo laatste BWE zit er ook weer op. Alleen zaterdag echt kunnen spelen en wat losse uurtjes op vrijdag en zondag. Ben vooral met Asura bezig geweest (engineer + necro) en vind dat ras toch wel het leukste tot nu toe. Jammer trouwens dat dit topic een beetje een voor / tegen sfeertje heeft gekregen. Ik zie overigens de minpunten die genoemd worden zeker, maar vind wel dat de pluspunten soms vergeten worden.
Zo vind ik zelf het punt dat er weinig structuur is maar half een probleem. Het is inderdaad zo dat je in GW2 zelf op ontdekkingstocht *moet* gaan. De story line biedt inderdaad te weinig XP om hem in een keer door te lopen en ook met de hartjes kom je er niet. Maar als je een paar events doet en een beetje ontdekt, komt het vrijwel altijd goed. Daarnaast vind ik het wel verfrissend dat de gebeurtenissen nu aan een locatie gekoppeld zijn en het verhaal daar weergeven. Als je even blijft rondhangen wordt vaak duidelijk wat er aan de hand is en er zijn ook scouts die het grotere verhaal binnen een zone vertellen. Als je er eenmaal aan gewend bent geraakt is het een leuk systeem, maar je moet er aan wennen. Wat dat betreft is alles in GW2 wat losser en moet je meer zelf uitzoeken. Voordeel daarvan is wel dat je ook meer keuzevrijheid hebt; dus geen vaste volgorde van zones zoals in WoW, maar meer zelf uitzoeken waar je naartoe wilt.
Grootste punt van kritiek vind ik verder ook het skill systeem. Ik denk wel dat de skills nog veel beter gebalanceerd kunnen (en hopelijk zullen) worden. Nutteloze keuzes zullen dus hopelijk voor de launch nog verbeterd worden. Verder vind ik niet dat er te weinig skills zijn; er is een andere strategische keuze gemaakt. Met skills moet je vooral *vooraf* aan een gevecht je strategie bedenken, in GW2 is geprobeerd dit moment te verplaatsen naar het gevecht (zie onder). Dat weapon skills snel te leren zijn en daarna gaan vervelen ben ik het wel mee eens. Toch denk ik dat je wel een aantal levels nodig hebt om het echt effectief te gebruiken. Op latere levels en met sterkere vijanden moet je veel meer gebruik maken van wapens wisselen etc.
Tot slot dan het vechten. Ik denk dat men nu te snel concludeert dat er weinig skills zijn en dat de combat te eenvoudig is. Op lagere levels is het inderdaad zo dat je met 1 wapen en button bashen prima rond komt. Er zit echter veel meer diepgang in het systeem. Vooral combo's worden later steeds belangrijker, zeker als je ze zelf kunt maken. Ook het wisselen van wapens wordt later steeds belangrijker; dus pullen met rifle, cripple, rapid, fire, dan switchen naar greatsword voor dikke DPS en weer terug naar rifle om te kiten en te healen. Volgens mij moeten we de echte diepgang nog gaan merken. Wel is het de bedoeling van GW2 om strategische keuzes door middel van combo's meer naar het gevecht te verplaatsen (en dus minder vooraf door selectie aan skills).
Kortom, ik ben nog steeds best positief over het spel. Heb er redelijk wat tijd in gestoken en me nog niet echt verveeld. Sowieso meer alts gehad dan ik in WoW had en de replay value valt me nog niet tegen. Wel is het erg wennen aan de 'losse' stijl. Sommige mensen zullen daar fan van zijn, anderen absoluut niet. Het is hier niet van quest naar quest lopen, niet DPSen tot achter de komma, geen vaste rotaties en ook geen vaste rollen in een groep. Je moet zelf iets vinden dat je leuk vindt om te doen en meestal komt de XP dan vanzelf. In gevechten moet je zelf kijken welke skill op welk moment het handigste is; er is geen vaste rotatie. Daarnaast is het slim om op te blijven letten en te blijven bewegen, dat scheelt een bak aan schade. Tot slot moet je in groepen puzzelen hoe je het beste kunt samenwerken; welke defensieve mogelijkheden zijn er, welke boons en conditions hebben we, welke vormen van CC, welke combo fields kunnen we neergooien, etc. Zeker in dungeons valt er heel veel winst te halen als je daar goed over nadenkt.
Edit: oeps weer een erg lange post geworden, excuses...
Zo vind ik zelf het punt dat er weinig structuur is maar half een probleem. Het is inderdaad zo dat je in GW2 zelf op ontdekkingstocht *moet* gaan. De story line biedt inderdaad te weinig XP om hem in een keer door te lopen en ook met de hartjes kom je er niet. Maar als je een paar events doet en een beetje ontdekt, komt het vrijwel altijd goed. Daarnaast vind ik het wel verfrissend dat de gebeurtenissen nu aan een locatie gekoppeld zijn en het verhaal daar weergeven. Als je even blijft rondhangen wordt vaak duidelijk wat er aan de hand is en er zijn ook scouts die het grotere verhaal binnen een zone vertellen. Als je er eenmaal aan gewend bent geraakt is het een leuk systeem, maar je moet er aan wennen. Wat dat betreft is alles in GW2 wat losser en moet je meer zelf uitzoeken. Voordeel daarvan is wel dat je ook meer keuzevrijheid hebt; dus geen vaste volgorde van zones zoals in WoW, maar meer zelf uitzoeken waar je naartoe wilt.
Grootste punt van kritiek vind ik verder ook het skill systeem. Ik denk wel dat de skills nog veel beter gebalanceerd kunnen (en hopelijk zullen) worden. Nutteloze keuzes zullen dus hopelijk voor de launch nog verbeterd worden. Verder vind ik niet dat er te weinig skills zijn; er is een andere strategische keuze gemaakt. Met skills moet je vooral *vooraf* aan een gevecht je strategie bedenken, in GW2 is geprobeerd dit moment te verplaatsen naar het gevecht (zie onder). Dat weapon skills snel te leren zijn en daarna gaan vervelen ben ik het wel mee eens. Toch denk ik dat je wel een aantal levels nodig hebt om het echt effectief te gebruiken. Op latere levels en met sterkere vijanden moet je veel meer gebruik maken van wapens wisselen etc.
Tot slot dan het vechten. Ik denk dat men nu te snel concludeert dat er weinig skills zijn en dat de combat te eenvoudig is. Op lagere levels is het inderdaad zo dat je met 1 wapen en button bashen prima rond komt. Er zit echter veel meer diepgang in het systeem. Vooral combo's worden later steeds belangrijker, zeker als je ze zelf kunt maken. Ook het wisselen van wapens wordt later steeds belangrijker; dus pullen met rifle, cripple, rapid, fire, dan switchen naar greatsword voor dikke DPS en weer terug naar rifle om te kiten en te healen. Volgens mij moeten we de echte diepgang nog gaan merken. Wel is het de bedoeling van GW2 om strategische keuzes door middel van combo's meer naar het gevecht te verplaatsen (en dus minder vooraf door selectie aan skills).
Kortom, ik ben nog steeds best positief over het spel. Heb er redelijk wat tijd in gestoken en me nog niet echt verveeld. Sowieso meer alts gehad dan ik in WoW had en de replay value valt me nog niet tegen. Wel is het erg wennen aan de 'losse' stijl. Sommige mensen zullen daar fan van zijn, anderen absoluut niet. Het is hier niet van quest naar quest lopen, niet DPSen tot achter de komma, geen vaste rotaties en ook geen vaste rollen in een groep. Je moet zelf iets vinden dat je leuk vindt om te doen en meestal komt de XP dan vanzelf. In gevechten moet je zelf kijken welke skill op welk moment het handigste is; er is geen vaste rotatie. Daarnaast is het slim om op te blijven letten en te blijven bewegen, dat scheelt een bak aan schade. Tot slot moet je in groepen puzzelen hoe je het beste kunt samenwerken; welke defensieve mogelijkheden zijn er, welke boons en conditions hebben we, welke vormen van CC, welke combo fields kunnen we neergooien, etc. Zeker in dungeons valt er heel veel winst te halen als je daar goed over nadenkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 23-07-2012 11:23 ]
Dank je, ik ben na een prettig beta weekend zeker van plan om hem te pre-purchasen, maar vraag me dus af waar dat ik dat het beste kan doen om de 'garantie' te hebben dat ik m voor de 28e binnen heb. Bij D3 kon een gameshop de leverdag niet waar maken..4bit schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:09:
[...]
pre-purchasen is de enige manier. Oftewel het via de officiele site kopen of ergens hiervandaan: https://buy.guildwars2.com/en/retailers
Thanks voor je link
Persoonlijk vind ik dit een beetje jammer. Ik begrijp dat er een manier moet zijn voor Arena.net om toch ergens extra geld vandaan te halen om de servers in de lucht te houden en het personeel te betalen. Toch valt me dit wel wat tegen. Je hebt inderdaad gelijk dat ze met de collectables deposit een hoop problemen opgelost hebben. Dit vind ik echt een erg goed concept. Ook is het makkelijk om vrij snel aan grotere tassen/chests etc. te komen. Dus dat lost het probleem van ruimte gebruik nagenoeg op.Remz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:08:
[...]
Zo ver ik weet is dat niet mogelijk. Natuurlijk mis je nogal veel van de hogere levels. Een simpele tailor kan al 8 slot bags maken waardoor je ruimte zat krijgt in de inventory, als je daarnaast nog alle collectables deposit heb je er geen enkele last van. Ook is het heel goed mogelijk dat de gem prijs redelijk normaal wordt naar mate de game ouder wordt, er zijn genoeg mensen die 10 euro per maand aan gems gaan kopen puur omdat er geen monthly fee is.
Maar dan nog blijft bij mij dus het knagende gevoel dat ik een soort, en begrijp me niet verkeerd hier
Let wel, voor alle GW2 puristen, ik zeg niet dat GW2 een facebook game is.
Blijft natuurlijk wel een feit dat ik niet verplicht ben om deze content ook echt aan te schaffen dus uiteindelijk is die keuze volledig aan mijzelf, de speler.
En dan alsnog kan je via ingame gold in de auction house de gems kopen. Dus zelfs de optionele content voor geld kan je kopen door te spelen.
Dat had ik inderdaad al begrepen ja en dat is dus ook een van de vele redenen waarom ik niet automatisch het spel voor mijzelf afschrijf. Het feit dat ze het open gelaten hebben of je direct het wil aanschaffen of via een andere speler zorgt er voor mij voor dat het niet direct neer komt om geld bietsen.GonzoNL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:18:
En dan alsnog kan je via ingame gold in de auction house de gems kopen. Dus zelfs de optionele content voor geld kan je kopen door te spelen.
Overigens is dit niet het enige struikelblok wat mij betreft. Het eerder aangehaalde Skill diversiteit probleem is iets waar ik ook mee zit. Maar goed, dat wordt momenteel al uitgebreid gediscussieerd.
Verwijderd
Ik denk dat dit erg onderschat wordt momenteel omdat niemand nog echt vet harde eind content heeft gezien. maar als je gewoon eens goed naar de mogelijkheden gaat kijken van verschillende skills per class en de synergie die dit kan geven aan anderen.. dan denk ik dat gw2 in veel opzichten echt een behoolijk diepzinnige game kan gaan worden. en om dan nog maar helemaal te zwijgen over cross combo's (en hoe dit maximaal benut kan worden)..want dit heb ik nog in geen enkele andere game gezien.Morrar schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:14:
Tot slot moet je in groepen puzzelen hoe je het beste kunt samenwerken; welke defensieve mogelijkheden zijn er, welke boons en conditions hebben we, welke vormen van CC, welke combo fields kunnen we neergooien, etc. Zeker in dungeons valt er heel veel winst te halen als je daar goed over nadenkt.
nee komt helemaal goed met het tweaken straks in de dungeons.. ben ik heilig van overtuigd
Het systeem voorkomt indirect de bekende goldsellers, leuke achter het systeem dat goldsellers zelfs dit systeem 'in balans' houden. Je hebt nu zelf de vrije keuze, flink wat grinden en zo Gems kopen of er gewoon geld tegenaan gooien en ze op die manier kopen.shoney24 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:21:
Dat had ik inderdaad al begrepen ja en dat is dus ook een van de vele redenen waarom ik niet automatisch het spel voor mijzelf afschrijf. Het feit dat ze het open gelaten hebben of je direct het wil aanschaffen of via een andere speler zorgt er voor mij voor dat het niet direct neer komt om geld bietsen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vraag mij af of je op deze manier de goldsellers in balans houd op deze manier. Wat gems aangeschafte items betreft wel, maar uiteindelijk heb je te maken met een player based economy welke beinvloedbaar is door middel van gold. Dit zal altijd goldsellers aanlokken en dus nagenoeg geen balans opleveren ben ik bang.SinergyX schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:28:
[...]
Het systeem voorkomt indirect de bekende goldsellers, leuke achter het systeem dat goldsellers zelfs dit systeem 'in balans' houden. Je hebt nu zelf de vrije keuze, flink wat grinden en zo Gems kopen of er gewoon geld tegenaan gooien en ze op die manier kopen.
Klopt, maar hoe aantrekkelijk word het om te doen als de spelers op een "legale" manier hun geld in gold kunnen veranderen? Je moet sowieso altijd onder de prijs gaan zitten van gems.
Daarom zeg ik ook indirect wel, stel dat 1 gem door player-based 10 gold gaat kosten, je koopt 1 gem voor 10cent (fictief).shoney24 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:30:
Ik vraag mij af of je op deze manier de goldsellers in balans houd op deze manier. Wat gems aangeschafte items betreft wel, maar uiteindelijk heb je te maken met een player based economy welke beinvloedbaar is door middel van gold. Dit zal altijd goldsellers aanlokken en dus nagenoeg geen balans opleveren ben ik bang.
Stel dat je nu 200 gold voor 1 euro kan kopen, daarmee kan je 20 gems kopen, dus 5cent per gem. Dan zijn goldsellers dus interessanter dan zie via Gem-sellers/A.net te kopen. Mensen gaan via deze manier meer inkopen, Gem-verkopers zien de verhoogde vraag en ingame-prijs gaat omhoog, stel 30 gold per gem.
Op dat moment is gold weer minder waard (tov gems), zal de goldseller dus zijn prijs weer naar beneden moeten gooien om dit weer gelijk te trekken met de gem-prijs (ingame tov eurocent per gem), maar ook voor gem-sellers die dus de waarde weer bepalen op basis van gear en potions.
Die 3 markten (gem-kopers, goldsellers, ingame-farmers) houden dus als geheel dit in balans, elke werkt met andere vraag&aanbod, daar past het continue op aan. Daartussen lopen dan nog de opkopers rond, maar die zullen een marginale rol spelen. In Perfect World werkt dit ook al aantal jaren vrij goed.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2012 11:41 ]
Ik moet bekennen dat ik nog helemaal niet naar dat hele gem verhaal of zelfs crafting gekeken heb.
Was te druk bezig met levelen
FUMES et CARNES
Ik ook nietIusedto schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:48:
Ik moet bekennen dat ik nog helemaal niet naar dat hele gem verhaal of zelfs crafting gekeken heb.
Dit is inderdaad een erg sterk argument wat betreft gems, en uiteindelijk blijft de bovengrens de kostprijs van gems geleverd door Arena.net. Maar dat is natuurlijk niet het enige dat te koop is via gold. Ingame items en producten die verzameld (harvesting) worden zullen ook worden aangeboden. Derhalve zal er altijd een verhoogde vraag naar gold zijn en er zullen altijd goldsellers zijn die op deze vraag inspringen. En helaas zie je steeds meer vandaag de dag dat mensen de makkelijke snelle weg kiezen dus goud kopen via een goldseller.SinergyX schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:40:
[...]
Daarom zeg ik ook indirect wel, stel dat 1 gem door player-based 10 gold gaat kosten, je koopt 1 gem voor 10cent (fictief).
Stel dat je nu 200 gold voor 1 euro kan kopen, daarmee kan je 20 gems kopen, dus 5cent per gem. Dan zijn goldsellers dus interessanter dan zie via Gem-sellers/A.net te kopen. Mensen gaan via deze manier meer inkopen, Gem-verkopers zien de verhoogde vraag en ingame-prijs gaat omhoog, stel 30 gold per gem.
Op dat moment is gold weer minder waard (tov gems), zal de goldseller dus zijn prijs weer naar beneden moeten gooien om dit weer gelijk te trekken met de gem-prijs (ingame tov eurocent per gem), maar ook voor gem-sellers die dus de waarde weer bepalen op basis van gear en potions.
Die 3 markten (gem-kopers, goldsellers, ingame-farmers) houden dus als geheel dit in balans, elke werkt met andere vraag&aanbod, daar past het continue op aan. Daartussen lopen dan nog de opkopers rond, maar die zullen een marginale rol spelen. In Perfect World werkt dit ook al aantal jaren vrij goed.
Vandaar dat ik aangaf dat er nagenoeg nooit een "balans" zal zijn wat betreft een MMO economie.
Zo ik heb lekker genoten van een weekend GW2 beta en een klein verhaaltje erover.
Allereerst moet ik zeggen dat de graphics er erg goed uitzien, met alles op max zijn sommige uitzichten echt een plaatje!
Tijdens het spelen viel mij wel het volgende op:
1. Melee doet onder voor ranged, dat viel op tijdens ' questen / levelen ' als mede bij de WvsW (wat overigens erg cool is ). Melee vangt meer damage en is veel moeilijker te spelen dan een ranged class.
2. de Events (hartjes) welke je moet vullen voelen wat geforceerd aan, waardoor je eigenlijk nog steeds aan het questen bent.
3. Natuurlijk heb ik ook leuke dingen meegemaakt, sommige events zijn echt leuk om te doen waarbij samenwerking erg belangrijk is.
4. Schaal, er lopen zoveel spelers rond en te beuken op alles wat los en vast zit, geweldig!
5. Crafting systeem, hier heb ik maar even naar gekeken, het ziet er wel HEEL erg uitgebreid uit. Hier moet ik met de release dus nog even goed naar kijken. Wat een groot pluspunt is, is dat je XP krijgt voor je crafts!
Verder vind ik het leuk dat je een storyline hebt welke je naast alle quests kunt volgen. Deze storyline voelt goed bedacht aan, en je hebt echt het gevoel dat je ergens bij betrokken wordt.
Gespeelde classes:
Guardian
Elementalist
Thief
(heel even ranger)
Allereerst moet ik zeggen dat de graphics er erg goed uitzien, met alles op max zijn sommige uitzichten echt een plaatje!
Tijdens het spelen viel mij wel het volgende op:
1. Melee doet onder voor ranged, dat viel op tijdens ' questen / levelen ' als mede bij de WvsW (wat overigens erg cool is ). Melee vangt meer damage en is veel moeilijker te spelen dan een ranged class.
2. de Events (hartjes) welke je moet vullen voelen wat geforceerd aan, waardoor je eigenlijk nog steeds aan het questen bent.
3. Natuurlijk heb ik ook leuke dingen meegemaakt, sommige events zijn echt leuk om te doen waarbij samenwerking erg belangrijk is.
4. Schaal, er lopen zoveel spelers rond en te beuken op alles wat los en vast zit, geweldig!
5. Crafting systeem, hier heb ik maar even naar gekeken, het ziet er wel HEEL erg uitgebreid uit. Hier moet ik met de release dus nog even goed naar kijken. Wat een groot pluspunt is, is dat je XP krijgt voor je crafts!
Verder vind ik het leuk dat je een storyline hebt welke je naast alle quests kunt volgen. Deze storyline voelt goed bedacht aan, en je hebt echt het gevoel dat je ergens bij betrokken wordt.
Gespeelde classes:
Guardian
Elementalist
Thief
(heel even ranger)
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
pas op dakreal! Noem het geen questen anders heb je de GW2 trolls over je heen.
Ik ben het wel met je eens
ook was de optimalisatie een stuk stuk beter gedaan.
Ik ben het wel met je eens
ook was de optimalisatie een stuk stuk beter gedaan.
Ik heb voor een heel groot gedeelte hartjes gevuld zonder dat ik het door had door rond te lopen, maar heb inderdaad ook mobs zitten grinden om ze te vullen. Zeker in de wat drukkere gebieden was het toch wachten op spawns. Zeker toen ik ranger met sword/dagger was, je hebt helemaal niks ranged en geen rush skills, waardoor je vaak te laat bij de mobs aankomt en dus niet meetelt met het gevecht.
[ Voor 28% gewijzigd door GonzoNL op 23-07-2012 12:13 ]
Je weet dat je niet hoeft te wachten op je "eigen" mobs he? Als iemand anders met een mob bezig is, dan gewoon helpen want je krijgt dan beiden loot en credits voor de kill (ook als je em maar 1 klap geeft). Dat is ook het mooiste aan GW2; het is nooit vervelend als er meer spelers bij komen, want je kunt elkaar alleen maar helpen. Zelfs dingen als resource nodes zijn persoonlijk en daar hoef je dus niet met anderen om te vechten.GonzoNL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:12:
Ik heb voor een heel groot gedeelte hartjes gevuld zonder dat ik het door had door rond te lopen, maar heb inderdaad ook mobs zitten grinden om ze te vullen. Zeker in de wat drukkere gebieden was het toch wachten op spawns.
Ik weet dat je niet hoeft te wachten, maar als alles al dood is voor je een aanval kan doen, dan is het toch wachten geblazen. Voor mij is dit BWE voor het eerst gebleken dat er toch ook iets als te veel mensen in één hartjes gebied kan zijn. Zeker als je geen alternatieve manieren hebt om het hartje te vullen als mobs grinden.
Ok, ja dat kan een keer voorkomen. Heb het zelf tot nu toe nog maar met 1 hartje gehad in het Asura startgebied. Hierbij moest je mannetjes aanspreken, ontmaskeren en dan afmaken. Er waren er echter vrij weinig en de respawn was langzaam. Het afmaken ging echter vrij snel waardoor je zonder coordinatie geen kills kon delen. Maar goed, op zich zou je dan alsnog een groepje kunnen maken.
Hopelijk wel feedback gegeven aan ArenaNet? Ze staan namelijk best open voor dat soort feedback en maken ook wel aanpassingen.
Hopelijk wel feedback gegeven aan ArenaNet? Ze staan namelijk best open voor dat soort feedback en maken ook wel aanpassingen.
Ik snap je, maar dit is toch meer waar de industrie naar toe gaat.shoney24 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:14:
[...]
Maar dan nog blijft bij mij dus het knagende gevoel dat ik een soort, en begrijp me niet verkeerd hier, geglorificeerde Facebook game speel en de leuke dingen alleen te krijgen zijn als ik extra geld neerleg.
Let wel, voor alle GW2 puristen, ik zeg niet dat GW2 een facebook game is.![]()
Blijft natuurlijk wel een feit dat ik niet verplicht ben om deze content ook echt aan te schaffen dus uiteindelijk is die keuze volledig aan mijzelf, de speler.
Ik zag gisteren toevallig deze langs komen: https://9gag.com/gag/4825571
Net zoals bij Battlefield en Call of Duty er steeds meer DLC komt om toch geld te verdienen.
Daarnaast is het MMO P2P model zwaar verouderd en redt het niet tegenover de free to play games. Er zijn nog maar een paar echte MMO's die het hoofd boven het water kan houden(WoW, Rift) maar vele titels zoals Aion, LOTR en andere zijn toch naar Free 2 Play over gegaan omdat dat model beter werkt.
Guild Wars 2 heeft wel een ander model, maar de game zou geen succes worden als het P2P was.
Gelukkig krijgen we nog niet bij elke waypoint of point of interest te zien of je het op facebook wilt posten
Kwestie van tijdRemz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:34:
Gelukkig krijgen we nog niet bij elke waypoint of point of interest te zien of je het op facebook wilt postenof dat je coins kan kopen om de wachttijd naar WvW te verkorten.
Zie de eerste CE's op marktplaats komen, vanaf 160 tot 250 euro, dit wordt opeens wel erg interessant om mijn CE door te verkopen
Briljante link!Remz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:34:
[...]
Ik snap je, maar dit is toch meer waar de industrie naar toe gaat.
Ik zag gisteren toevallig deze langs komen: https://9gag.com/gag/4825571
Net zoals bij Battlefield en Call of Duty er steeds meer DLC komt om toch geld te verdienen.
Daarnaast is het MMO P2P model zwaar verouderd en redt het niet tegenover de free to play games. Er zijn nog maar een paar echte MMO's die het hoofd boven het water kan houden(WoW, Rift) maar vele titels zoals Aion, LOTR en andere zijn toch naar Free 2 Play over gegaan omdat dat model beter werkt.
Guild Wars 2 heeft wel een ander model, maar de game zou geen succes worden als het P2P was.
Gelukkig krijgen we nog niet bij elke waypoint of point of interest te zien of je het op facebook wilt postenof dat je coins kan kopen om de wachttijd naar WvW te verkorten.
Zolang ik de keus krijg om mijn Facebook te linken aan een account en niet verplicht wordt om dit te doen vind ik het prima als men (lees: al dan niet de spelers of Arena.net) dit wil. Ik persoonlijk zit er niet op te wachten om mijn vrienden en kennissen te spammen met allerlei game informatie. Uiteindelijk ben je niet meer en niet minder dan onverbloemde reclame voor een spel aan het maken. Het heeft, naar mijn nederige mening, niets meer te maken met het aangeven welke achievements je behaalt hebt.
Ik denk ook dat het P2P model, voor de producent financieel gezien, zijn beste tijd gehad heeft. Zelfs mijn old skool liefde Everquest 1 is overgegaan naar dit model. Het verlaagt de drempel voor nieuwe spelers en mensen vinden het niet erg om, uiteindelijk onbewust, veel meer te investeren dan dat ze dat ooit in een P2P model zouden doen. Om maar niet te spreken over de grotere afzetmarkt die je bereikt.
Zolang ze de kwaliteit maar niet inruilen voor kwantiteit en een oor houden voor hun vaste "playerbase" moet ik zeggen dat ik hier niet al te veel moeite mee heb.
Vandaar ook mijn huidige twijfel bij dit spel. Een initieele aanschaf met een F2P betaal model...
Ik vind het lastig.
Ik denk niet dat je heel veel zorgen moet hebben over het betaalsysteem, het is behoorlijk doordacht.
Het belangrijkste is dat pay2win *absoluut niet* op gaat. Ten eerste omdat alles wat je met gems aan kunt schaffen ook aangeschaft kan worden met in-game gold. Ten tweede is alles wat je kunt kopen een leuke extra, maar geeft het je geen competitief voordeel. Je kunt allerlei boosts kopen, maar deze werken niet in PVP. Je zult dus makkelijker en sneller kunnen levellen, maar dat levert dus alleen persoonlijk gemak op.
Ik vind het microtransactie-systeem zoals het is prettiger dan een pay2play. Geen vaste 13+ euro per maand, maar gewoon gratis als je de tijd hebt. Wil je snel dan heb je de keuze om dat via de creditcard te doen, maar het hoeft niet. Sowieso levert het je geen voordeel op t.o.v. anderen en is het alleen voor jezelf een voordeeltje. Als je overigens 13 euro / maand in dit spel stopt, kun je flink wat gems rond laten gaan (1600 gems voor 10 euro als ik het me goed herinner).
Verder heeft ArenaNet tot nu toe goed geluisterd en gecommuniceerd met de playerbase, dus ik hoop wel dat ze dat blijven volhouden.
Het belangrijkste is dat pay2win *absoluut niet* op gaat. Ten eerste omdat alles wat je met gems aan kunt schaffen ook aangeschaft kan worden met in-game gold. Ten tweede is alles wat je kunt kopen een leuke extra, maar geeft het je geen competitief voordeel. Je kunt allerlei boosts kopen, maar deze werken niet in PVP. Je zult dus makkelijker en sneller kunnen levellen, maar dat levert dus alleen persoonlijk gemak op.
Ik vind het microtransactie-systeem zoals het is prettiger dan een pay2play. Geen vaste 13+ euro per maand, maar gewoon gratis als je de tijd hebt. Wil je snel dan heb je de keuze om dat via de creditcard te doen, maar het hoeft niet. Sowieso levert het je geen voordeel op t.o.v. anderen en is het alleen voor jezelf een voordeeltje. Als je overigens 13 euro / maand in dit spel stopt, kun je flink wat gems rond laten gaan (1600 gems voor 10 euro als ik het me goed herinner).
Verder heeft ArenaNet tot nu toe goed geluisterd en gecommuniceerd met de playerbase, dus ik hoop wel dat ze dat blijven volhouden.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 23-07-2012 13:02 ]
Wat mij meer zorgen maakt is dat de servers geld gaan kosten.. en als alles wat je met geld kan kopen ook met ingame gold gekocht kan worden..
Hoeveel spelers ga je dan gek genoeg krijgen om dit te doen? En kunnen op die winsten de servers wel blijven draaien..
Op een gegeven moment zullen ze wel iets toevoegen wat *wel* verschil maakt; als ze niet hun servers kunnen onderhouden lijkt mij..
Hoeveel spelers ga je dan gek genoeg krijgen om dit te doen? En kunnen op die winsten de servers wel blijven draaien..
Op een gegeven moment zullen ze wel iets toevoegen wat *wel* verschil maakt; als ze niet hun servers kunnen onderhouden lijkt mij..
Dit is een account.
Facepalm*

Guild Wars 2 komt bij de BartFaal op 8 augustus 2012 uit!
Oh, wacht: Ze zijn er een 2 voor vergeten

Guild Wars 2 komt bij de BartFaal op 8 augustus 2012 uit!
Oh, wacht: Ze zijn er een 2 voor vergeten
[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 23-07-2012 17:53 ]
An a day keeps the doctor away.
@Grvy: Vergeet niet dat er ook DLC's komen die betaald moeten worden...
@HardCoreGamer: Nice!!! Dat is natuurlijk een stuk beter dan een suffe 3-day headstart
@HardCoreGamer: Nice!!! Dat is natuurlijk een stuk beter dan een suffe 3-day headstart
[ Voor 44% gewijzigd door Morrar op 23-07-2012 13:04 ]
Heb je GW1 wel eens gespeelt? Zo ja, dan is deze vraag best wel overbodigGrvy schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:01:
Wat mij meer zorgen maakt is dat de servers geld gaan kosten.. en als alles wat je met geld kan kopen ook met ingame gold gekocht kan worden..
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Dat kan je geen DLC noemen, maar volwaardige expansions.Morrar schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:02:
@Grvy: Vergeet niet dat er ook DLC's komen die betaald moeten worden...
In GW1 hadden ze genoeg wat geld opleverde, characterslots, genderchange, pvp-unlock packs, theme-outfits, dingen die amper impact hadden maar genoeg om servers draaiend te houden.
@SinergyX: ja expansions is inderdaad een beter woord lijkt me. Maar goed, waar het op neer komt is dat er genoeg dingen zijn waar geld aan te verdien valt. Denk bijvoorbeeld ook aan home server changes.
Dit is inderdaad een punt waar Arena.net op blijft hameren. Alles wat je met Gems kan kopen is voornamelijk cosmetisch en heeft niet veel invloed op het spel zelf.Morrar schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:00:
Dit is dan ook een van de reden van mijn twijfel.
Over het algemeen heb ik de stelregel: Bij twijfel, niet doen.
Zeker ook omdat ik iemand ben die dan direct voor de Special Editions ga. En ik vind dit spel niet die € 79,= euro waard die je er voor neer kan leggen. Aan de andere kant is het een eenmalig bedrag waarna ik het zo gek kan maken als ik het zelf wil. Maar goed, ik heb nog een aantal weken de tijd om mezelf al dan niet te overtuigen.
Verwijderd
Het gave is dat je ook spullen krijg, als je een map complete "ontdekt". Ik had als Norn, Hoelbrak en het gebied direct buiten de stad volledig doorlopen. Al zijn het geen geweldige items, wel kreeg ik beide keren een Mystic Coin. Had niet uitgevonden waar je die kon inleveren.
Het craften was ook wel goed, vooral de exp die je er voor krijgt. Alleen ben ik benieuwd waar en hoe je nieuwen recepten kan kopen. Ben er een aantal tegen gekomen die je voor karma kon halen, maar was meestal een "gerecht" of iets wat je standaard al had
Ik ben uiteindelijk tot lvl 21 gekomen met een Norn Guardian en bijna alles rondom Ascalon ontdekt. Ik merkte wel dat er in bepaalde gebieden wat haperde. Zowel in low als high gfx. Terwijl 20 sec de andere kant op lopen en hij deed het weer prima.
Het craften was ook wel goed, vooral de exp die je er voor krijgt. Alleen ben ik benieuwd waar en hoe je nieuwen recepten kan kopen. Ben er een aantal tegen gekomen die je voor karma kon halen, maar was meestal een "gerecht" of iets wat je standaard al had
Ik ben uiteindelijk tot lvl 21 gekomen met een Norn Guardian en bijna alles rondom Ascalon ontdekt. Ik merkte wel dat er in bepaalde gebieden wat haperde. Zowel in low als high gfx. Terwijl 20 sec de andere kant op lopen en hij deed het weer prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 13:38 ]
Meestal moet je nieuwe recipes (gerechten) zelf ontdekken door nieuwe combinaties te maken van ingredienten. Dit doe je door naar de "ontdekkingstab" te gaan in het craftvenster. Je ziet dan 4 vlakjes waar je ingredienten in kunt slepen. Als je bijvoorbeeld gist en water (noem maar wat) toevoegt zie je dat rechts een aantal dingen grijs worden en anderen helder blijven. Als aarbeien helder zijn, kun je deze erbij slepen en licht de "Craft" knop onderaan op. Als je dan op "Craft" klikt ontdek je een nieuw gerecht. Dit komt dan in de lijst van recepten te staan en je krijgt er een bak XP voor.
Dit is dan ook de meest efficiente manier om crafts te levellen; maak verschillende onderdelen en stop ze op alle mogelijke manieren in het "ontdekkingsvenster". Nieuwe combinaties kun je zo vrij vlot ontdekken en zorgen ervoor dat je level snel stijgt (veel sneller en goedkoper dan met bestaande gerechten).
Zie ook: YouTube: Guild Wars 2 Complete Beginner Crafting Guide
Edit: veel betere link toegevoegd (misschien aardige voor TS?).
Dit is dan ook de meest efficiente manier om crafts te levellen; maak verschillende onderdelen en stop ze op alle mogelijke manieren in het "ontdekkingsvenster". Nieuwe combinaties kun je zo vrij vlot ontdekken en zorgen ervoor dat je level snel stijgt (veel sneller en goedkoper dan met bestaande gerechten).
Zie ook: YouTube: Guild Wars 2 Complete Beginner Crafting Guide
Edit: veel betere link toegevoegd (misschien aardige voor TS?).
[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 23-07-2012 13:57 ]
Verwijderd
Ah... Dat helpt... Ik had dat venster inderdaad al ondekt, maar kreeg er niks in gedumpt. Het wou allemaal niet, dus had ik het maar overgeslagen.Morrar schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:44:
Meestal moet je nieuwe recipes (gerechten) zelf ontdekken door nieuwe combinaties te maken van ingredienten. Dit doe je door naar de "ontdekkingstab" te gaan in het craftvenster. Je ziet dan 4 vlakjes waar je ingredienten in kunt slepen. Als je bijvoorbeeld gist en water (noem maar wat) toevoegt zie je dat rechts een aantal dingen grijs worden en anderen helder blijven. Als aarbeien helder zijn, kun je deze erbij slepen en licht de "Craft" knop onderaan op. Als je dan op "Craft" klikt ontdek je een nieuw gerecht. Dit komt dan in de lijst van recepten te staan en je krijgt er een bak XP voor.
Zie ook: YouTube: Yogscast - Guild Wars 2: Crafting [Extra Footage]
Ik vroeg me trouwens ook af, of er meerdere "warps" zijn in de WvW maps? Toen ik even WvW had gedaan, was er maar eentje bij de spawn en ik had geen zin om steeds weer dat klote eind te lopen naar het gevecht. Ik meen dat ik iets gehoord had, dat als je een toren overneemt als guild, dat je een warp kan bouwen. Iemand meer info over dat?
De grote forten kunnen, indien niet onder siege van een vijand, door je gebruikt worden om te "warpen", igg als punt naartoe wanneer je bent gestorven.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:53:
[...]
Ah... Dat helpt... Ik had dat venster inderdaad al ondekt, maar kreeg er niks in gedumpt. Het wou allemaal niet, dus had ik het maar overgeslagen.
Ik vroeg me trouwens ook af, of er meerdere "warps" zijn in de WvW maps? Toen ik even WvW had gedaan, was er maar eentje bij de spawn en ik had geen zin om steeds weer dat klote eind te lopen naar het gevecht. Ik meen dat ik iets gehoord had, dat als je een toren overneemt als guild, dat je een warp kan bouwen. Iemand meer info over dat?
AArrghhhh... Must... not.... use... creditcard.......Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:31:
Je kan ook de gewone versie en later een upgrade naar speciale editie kopen
Wie hou ik nou eigenlijk voor de gek. De kans is zeer groot dat ik gewoon op 28 augustus inlog. Diablo 3 wordt het na al die bugs zeker niet meer voor mij.
Verwijderd
Het eerste wat ik doe als ik begin te spelen is wat echt geld er tegenaan gooien om zodoende gems tegen ingame goud te kunnen ruilen. Moet dat goud hebben, want vind de rewards matig. Als je een beetje goud krijgt, gaat dat op aan repairs en simpele wapens. Ben een kapitalist
Verwijderd
Maar ik zag nergens een warp die je kon ontdekken, zodat je er naar toe kon gaan als je dood was. Kan ook zijn geweest dat ik erg scheef was.
En je denkt dat mensen meteen genoeg Gold hebben, om de Gems voor een redelijke prijs te kopen? Gaat denk ik niet gebeuren en er zijn vast andere mensen met hetzelfde idee. Ik zou beter gewoon proberen, zo snel mogelijk richting end game te komen.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:55:
Het eerste wat ik doe als ik begin te spelen is wat echt geld er tegenaan gooien om zodoende gems tegen ingame goud te kunnen ruilen. Moet dat goud hebben, want vind de rewards matig. Als je een beetje goud krijgt, gaat dat op aan repairs en simpele wapens. Ben een kapitalist
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 13:57 ]
Mja zou m'n goud dan niet aan wapens spenderen, maar eerder aan crafting. Crafting materialen zijn wel goed te krijgen van het AH en met een klein beetje grinden zijn de stat items ook wel te vinden (als je er 1 vindt, kun je dat mob type blijven grinden).
Op die manier kun je behoorlijk nette wapens krijgen als je het een beetje bijhoudt. Daarnaast geeft crafting ook weer XP en is het best aardig om te doen. Materialen die je niet nodig hebt voor je crafts kun je opsparen of op het AH plaatsen (sowieso alles farmen wat je tegenkomt). Zo houd je de ofwel de cash flow een beetje op peil of je kunt later snel andere crafts levellen.
Zelfs in de BWE kon ik al mijn crafts binnen een uur kwijt voor een redelijke prijs op het AH. Mijn vermoeden is dat niet iedere beginner het craftingsysteem zal snappen, dus daar kun je je voordeel mee doen. Paar silver voor een itempje is snel verdiend
Op die manier kun je behoorlijk nette wapens krijgen als je het een beetje bijhoudt. Daarnaast geeft crafting ook weer XP en is het best aardig om te doen. Materialen die je niet nodig hebt voor je crafts kun je opsparen of op het AH plaatsen (sowieso alles farmen wat je tegenkomt). Zo houd je de ofwel de cash flow een beetje op peil of je kunt later snel andere crafts levellen.
Zelfs in de BWE kon ik al mijn crafts binnen een uur kwijt voor een redelijke prijs op het AH. Mijn vermoeden is dat niet iedere beginner het craftingsysteem zal snappen, dus daar kun je je voordeel mee doen. Paar silver voor een itempje is snel verdiend
Verwijderd
De droprate van wapens vind ik persoonlijk een beetje hoog. Ik kreeg wapens gedropt van bijna 300 attack +30 power. En dan niet een of twee, maar zoveel dat ik ze meestal uitelkaar brak in hoop op wat leuke crafting stuff.
Klinkt beter dan D3Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:06:
De droprate van wapens vind ik persoonlijk een beetje hoog. Ik kreeg wapens gedropt van bijna 300 attack +30 power. En dan niet een of twee, maar zoveel dat ik ze meestal uitelkaar brak in hoop op wat leuke crafting stuff.
Maar goed, gear in GW2 boeit niet zo heel erg. Het is niet moeilijk om goede gear te bemachtigen en dat is opzettelijk hebben ze aangegeven.
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2012 14:11 ]
Inderdaad! Wil je een beetje leuke rare krijgen, dan moet je al een belachelijke hoeveelheid Magic Find stacken..... En met die laatste bug erbij is het voor mij een beetje klaar.
Is dit een mmo voor beginners? Ik heb een tijdje private servers gespeeld van wow dat is me enige ervaring met een echte mmo. Ik heb veel gelezen en wat filmpjes van totalbiscuit gezien. Heeft iemand anders nog wat filmpjes om naar te kijken? Daarbij komt dat als ik het ga spelen dat ik gelijk wordt overwelmt door de omvang en opties wie er zijn..
Verwijderd
En dan waren het green equips. Weet niet over er hogere zijn. Nog niks hoger/beter als een groene gevonden. Iemand wel? Maar persoonlijk mag het wel een stuk lager. Mn hele inv zat steeds vol met dikke wapens. Straks zijn die nog minder waard in de AH dan white equips bij de Weapon MerchantBosmonster schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:11:
[...]
Klinkt beter dan D3
Maar goed, gear in GW2 boeit niet zo heel erg. Het is niet moeilijk om goede gear te bemachtigen en dat is opzettelijk hebben ze aangegeven.
Tuurlijk, reken er wel op dat GW2 en geval apart is qua MMO. Over filmpjes weet ik niet zo 1 2 3. Ik denk dat een goede zoektocht door YT wel wat oplevert. Er is wel niks van een tutorial in het begin. Je wordt een beetje aan je lot overgelaten, wat ik prima vind tbh.Boomhunta schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:13:
Is dit een mmo voor beginners? Ik heb een tijdje private servers gespeeld van wow dat is me enige ervaring met een echte mmo. Ik heb veel gelezen en wat filmpjes van totalbiscuit gezien. Heeft iemand anders nog wat filmpjes om naar te kijken? Daarbij komt dat als ik het ga spelen dat ik gelijk wordt overwelmt door de omvang en opties wie er zijn..
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 14:19 ]
Vond de hartjes events veeeeel te hectisch en daardoor totaal niet werken. Verder een top spel, hoewel het buiten die events nogal snel uitgestorven was voor mijn gevoel.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
De "hartjes" zijn er altijd. Die kun je maar een keer doen, een quest zeg maar. De events die jij bedoelt zijn iets anders dan de hartjes. En ik moet zeggen dat de variatie voor random events erg mager was. Vaak was het precies dezelfde event op dezelfde plaats. En dan 30 sec nadat je hem geklaard had, begon het event weer. (Met uitzondering van de events waar mobs een fort overnemen, die heb ik maar een paar keer gezien en dat ik kut om terug over te nemen, als niemand je helpt)Weakling schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:20:
Vond de hartjes events veeeeel te hectisch en daardoor totaal niet werken. Verder een top spel, hoewel het buiten die events nogal snel uitgestorven was voor mijn gevoel.
Weet iemand of de game op 28-08 uitkomt of dat dan pas de early-access begint?
Dus met Pre-Order bijvoorbeeld al op 25-08-2012 beginnen?
Dus met Pre-Order bijvoorbeeld al op 25-08-2012 beginnen?
Volgens mij is pre-order inderdaad beginnen op 25-8
Let op: Alleen pre-purchase, niet pre-order, krijgt de 72 hour head start.
[ Voor 35% gewijzigd door Tyoi op 23-07-2012 14:34 ]
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Neem eens een kijkje bij WoodenPotatoes. Legt alles heel goed uit en heeft een aangename stem om naar te luisteren zodat je niet halverwege het filmpje weg klikt omdat het zo saai klinkt.Boomhunta schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:13:
YouTube: Wooden Potatoes
Steam: Grim
Ik heb de beta heel even voor 2 uurtjes kunnen doen dit weekend en daardoor niet heel veel kunnen zien.
Is de end game van GW2 nog steeds pvp of ook pve?
Is de end game van GW2 nog steeds pvp of ook pve?
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.