An a day keeps the doctor away.
tjah als jij alleen de PS volgt en voor de rest niets.. dan gebeurt dat.. PS is btw ook iets wat je solo moet doen omdat jij de enige bent met die quests.HardCoreGamer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:53:
[...]
Zit dat dus zo?
Met Aion kan ik mij niet herinneren dat ik sommige missies niet kon halen doordat ik in een te laag level zat.
Heb ik by the way wel tijd om Sylvari te verkennen, want ik ben er nog steeds niet geweest. (Shame on me)
Dit is een account.
Verwijderd
Nog even iets wat me opviel; wellicht bij velen bekend, de skill van de ranger (met warhorn) waarbij je vogels laat aanvallen..die had ik eerst gebruikt op een kleine enemy en toen kwamen er normaal formaat vogels op af en toen ging ik de skill gebruiken op een op-hol-geslagen mega golem..voor gebruik dacht ik; dat gaat niet uitzien een paar van die kleine vogels die net zo veel damage doen op een kleine enemy als zo'n grote. Maar, voor de zoveelste, werd ik verrast. De vogels schaalden (in grote) gewoon mee. Echt super!
Geen minpunten voor de game, alleen dat de release-datum nog ver is
Heb gisteren nog even Sylvari gespeeld, maar moet daar nog meer naar kijken. Zag er mooi uit, maar kon me nog niet echt boeien (uurtje gespeeld na uitgaan, dus nog geen goede indruk). Vond vooral de characters wat braaf en allemaal zo elfjes-achtig. Maar goed, later vandaag ga ik daar verder mee spelen.
Vind trouwens wel dat alles al een heel stuk vlotter draait ten opzichte van vorige beta's. En er wordt ook veel meer uitgelegd. Vond de popups soms wat irritant, maar voor beginners wel goed denk ik. Je wordt toch vrij snel in het diepe gegooid.
[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 21-07-2012 14:20 ]
Eveneens heb ik vandaag geen framedrops meer meegemaakt zoals ik die gisteren had. Alles draait min of meer stabiel. Dus hopen dat dit zo blijft en dat het nog meer wordt verbeterd.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Daar ben ik het niet mee eens. Je personal Story wel, die is redelijk ok, maar de rest eromheen voelt extreem random en oninteressant.alexander1685 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:23:
Ik ben tot nu toe ook erg te spreken over het spel. Ik vind ook dat er niet zo'n losse verbinding bestaat tussen je karakter en de gebeurtenissen om je heen. Het is niet simpelweg een kwestie van het alleen volgen van waypoints, het is altijd duidelijk waarom je bepaalde dingen doet en wat voor een relatie het heeft met je karakter en je verhaal. Voor een mmo-beginneling is het allemaal goed en snel op te pakken.
Eveneens heb ik vandaag geen framedrops meer meegemaakt zoals ik die gisteren had. Alles draait min of meer stabiel. Dus hopen dat dit zo blijft en dat het nog meer wordt verbeterd.
Loop een gebied in en er komt een of ander event. Je doet wat (geen idee wat, want dat is vaak onduidelijk) en dan loopt er een balkje vol en voila. Ik zie de verbetering niet ten op zichte van quests. Ipv quests afwerken werk je nu gebieden af (die meters met x/300 complete werken ook niet echt mee wat dat betreft).
Mijn tweede punt van kritiek zijn de graphics. Ik draai alles max (net een nieuwe PC) en het ziet er nog steeds niet uit. Models/textures zijn onsamenhangend en voelen nogal inspiratieloos. Er zit geen lijn of duidelijke stijlkeuze in. Het is bij tijden zelfs behoorlijk deprimerend.
Verder vermaak ik me op het moment best ok, maar na een uurtje of 8 nu begint het al erg repetitief te worden en ik hoop serieus dat het beter wordt.. anders heb ik 75 euro weggegooid, want zie ik me dit niet heel lang spelen..
Trouwens klein vraagje: Ik heb mn zuur verdiende centjes in een skill boek gestopt bij een trainer. Ik zou deze moeten dubbelklikken om iets te laten gebeuren, maar er gebeurt niks? Zijn deze nog niet geimplementeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2012 14:34 ]
Graphics is een kwestie van smaak. Ik vind het mooi, en doet me erg denken aan de stijl van een warhammer en zo, en ook warhammer figuurtjes. Mooie stijl, en speelt ook lekker weg.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Mijn tweede punt van kritiek zijn de graphics. Ik draai alles max (net een nieuwe PC) en het ziet er nog steeds niet uit. Models/textures zijn onsamenhangend en voelen nogal inspiratieloos. Er zit geen lijn of duidelijke stijlkeuze in. Het is bij tijden zelfs behoorlijk deprimerend.
Het enige wat ik minder vind op dit moment is dat het rondlopen net wat te langzaam aanvoelt. Vooral on sPvP merk ik dat, als je naar objectives moet lopen. Maar ook dit lijkt weer enorm op Warhammer Online, en dat was kwa pvp een leuk spel.
Tja, persoonlijke ervaring verschilt vanzelfsprekend. Ik deel dan ook niet je ervaring dat als je een gebied binnenloopt je maar wat doet en dat dit onduidelijk is. Volgens mij wordt er altijd informatie bij gegeven over het hoe en wat. Dat die informatie geen lap tekst betreft, vind ik alleen maar een pluspunt.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Je personal Story wel, die is redelijk ok, maar de rest eromheen voelt extreem random en oninteressant.
Loop een gebied in en er komt een of ander event. Je doet wat (geen idee wat, want dat is vaak onduidelijk) en dan loopt er een balkje vol en voila. Ik zie de verbetering niet ten op zichte van quests. Ipv quests afwerken werk je nu gebieden af (die meters met x/300 complete werken ook niet echt mee wat dat betreft).
Verder vermaak ik me op het moment best ok, maar na een uurtje of 8 nu begint het al erg repetitief te worden en ik hoop serieus dat het beter wordt.. anders heb ik 75 euro weggegooid, want zie ik me dit niet heel lang spelen..
Trouwens klein vraagje: Ik heb mn zuur verdiende centjes in een skill boek gestopt bij een trainer. Ik zou deze moeten dubbelklikken om iets te laten gebeuren, maar er gebeurt niks? Zijn deze nog niet geimplementeerd?
Wat betreft het grafische aspect deel ik je ervaring ten dele. Ik zou met mijn computer dit spel ook zeker beter moeten kunnen draaien. Ik hou het er echter op dat dit komt vanwege de bèta-fase waarin het spel zich bevindt, en dat dit eind augustus beter is geoptimaliseerd.
@ActualFantasy: Dat viel mij ook al enigszins op. Het lopen/rennen gaat wat langzaam naar mijn smaak. Wellicht dat hiervoor een specifieke skill (of wat dan ook) voor is?
[ Voor 4% gewijzigd door Meister Sachs op 21-07-2012 15:06 ]
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Klopt, zodra als je traits kunt gebruiken moet je zo een boek kopen om er gebruik van te maken. Zodra als je die 'activeert' (dubbelklik) kun je je trait points instellen. Let wel op dat je deze niet op elk moment kunt veranderen. Als je ze wilt veranderen (in PvE alleszins) moet je weer een hoop geld neerleggen om ze te resetten zodat je ze opnieuw kunt indelen (niet 100% zeker hierover).BorisG schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:00:
geloof dat je die gebruikt om je traits-line te kunnen gebruiken, via H ingame kom je der.
Steam: Grim
als je rechts boven kijkt, staat toch altijd duidelijk aangegeven hoe je de quest balk vol kunt krijgen.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:29:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Je personal Story wel, die is redelijk ok, maar de rest eromheen voelt extreem random en oninteressant.
Duidelijk?Raxious schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:21:
[...]
als je rechts boven kijkt, staat toch altijd duidelijk aangegeven hoe je de quest balk vol kunt krijgen.
Je komt een gebied binnen en er staat een balkje met "help Jantje". Uiteindelijk komt het altijd op hetzeflde neer hoor en dat krijg je wel door. Gewoon een beetje wat killen in de buurt en dingen oppakken die op de grond liggen ofzo. Na 30 keer wordt dat idd wel duidelijk
[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2012 15:31 ]
Elk gebied wat je binnenkomt heeft sowieso een iemand staan, die je uitleg geeft over het gebied. Weet ff zijn naam niet, maar die zoomt je uit naar de map, en verteld wat over de zone. Dan laten ze op de map ook zien waar de hotspots zijn.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Duidelijk?
Je komt een gebied binnen en er staat een balkje met "help Jantje".
Dat snap ik, maar er wordt gedaan alsof het een hele verbetering is ten opzichte van questen, maar dat vind ik wat overdreven. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, namelijk opdrachtjes vervullen.ActualFantasy schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:31:
[...]
Elk gebied wat je binnenkomt heeft sowieso een iemand staan, die je uitleg geeft over het gebied. Weet ff zijn naam niet, maar die zoomt je uit naar de map, en verteld wat over de zone. Dan laten ze op de map ook zien waar de hotspots zijn.
Het tweede wat ik mis is vooruitgang. Ik level af en toe, maar er verandert niks, dus waarom zit ik uren lang xp te verzamelen vraag ik me dan af.
Vermaak me nu dus vooralsnog prima, maar weet niet of ik dit tot level 80 volhoud tenzij ik iets heel belangrijks over het hoofd zie
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2012 15:36 ]
Als je een gebied binnenkomt staat er meestal een scout. Deze geeft je informatie over alle renown events; hartjes dus op de kaart. Als je naar degene met een hartje boven z'n hoofd toeloopt legt deze uit op welke manieren je hem of haar kunt helpen. Meestal kan dit op meerdere manieren. Als het harte vol is, wordt die persoon een vendor waar je rewards kunt halen. Dit is vergelijkbaar met de standaardquests in WoW: kill X of Y of collect X of Y. Weinig impact op de wereld, maar dat is in veel MMO's het geval.
Daarnaast heb je events; hier moet je tegenaan lopen. Meestal staat rechtsboven wel wat je moet doen en is het niet heel ingewikkeld. Als een event af is, blijf dan even rondhangen want vaak start dan de volgende fase van het event. Bijvoorbeeld haal een aantal items op in fase 1, bouw iets op in fase 2, verdedig het in fase 3 en dan heb je een kampje erbij met vendors. Deze fases zijn vergelijkbaar met fases in WoW alleen zijn ze hier gelijk voor de hele wereld (wel zo handig). Daarnaast vallen ze weer terug na verloop van tijd. Naast de kleinschalige events zijn er ook nog zone-events. Deze zijn groter en eindigen vaak in een gevecht met een "world boss".
Tot slot is er nog je persoonlijke verhaal. Dit is redelijk lineair maar hangt wel af van de keuzes die je bij het creeren van je karakter maakt. Vaak zijn er onderweg ook nog wel wat keuzemogelijkheden (red de een of neem wraak op een ander).
Volgens mij dus vrij veel variatie als je het systeem eenmaal een beetje door hebt
Edit: owja en het trait boek dat kun je natuurlijk pas gebruiken als je de eerste trait point krijgt, dus op level 11. Hogere level boeken moet je natuurlijk nog wat langer mee wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 21-07-2012 15:40 ]
Edit: Lees net de topicwaarschuwing, mijn excuses.
[ Voor 4% gewijzigd door SCARfaceE op 21-07-2012 15:42 ]
PSN ID: Beest41
Er is niet 'nu pas' een beta.HardCoreGamer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:50:
Hoe kunnen mensen Guild Wars 2 al een paar maanden spelen terwijl er nu pas een beta is en het spel pas officieel gezien volgende maand uitkomt?
De events vind ik tot nu toe allemaal niet interessant, van wat ik gezien heb is het niet meer dan standaard mmo-quests: kill x, defend y, gather z, kill miniboss. Komt tot nu toe (en ik ben maar level laag op een paar characters) ongeinspireerd over, het is dus afwachten hoe de beloofde "persistent world changing effects" precies werken op hogere levels, wanneer het hele draakgerelateerde verhaal loskomt.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:33:
[...]
Dat snap ik, maar er wordt gedaan alsof het een hele verbetering is ten opzichte van questen, maar dat vind ik wat overdreven. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, namelijk opdrachtjes vervullen.
Het tweede wat ik mis is vooruitgang. Ik level af en toe, maar er verandert niks, dus waarom zit ik uren lang xp te verzamelen vraag ik me dan af.
Vermaak me nu dus vooralsnog prima, maar weet niet of ik dit tot level 80 volhoud tenzij ik iets heel belangrijks over het hoofd zie
Daarnaast is er RvR natuurlijk.
Maar ik mis toch de samenhang. Ik loop naar campje x, lees op scherm wat er moet gebeuren, doe dat, en ga weer weg. Bij traditionele quest-systemen heb je een stukje uitleg/intro over waarom je iets aan het doen bent, een verhaaltje dat de zone een beetje doet leven.
Ik bedoel van start gebied naar ander start gebied?
Ik wil met me maatjes spelen maar ik ben een ander ras.
Zijn allemaal rond de lvl 12 en is zonde om opnieuw te beginnen.
Laatmaar, zijn poortalen in de hoofdsteden...
[ Voor 9% gewijzigd door Arnevld op 21-07-2012 16:01 ]
Warhammer en PC games en lego
Ik bedoel het op een andere manier... Er is nu pas een beta in de zin van: Mensen mogen het spel na maanden wachten op een nieuwe beta, weer eens uitproberen.
En als ik dan op YouTube kijk, zie ik mensen het hele jaar door al video's plaatsen.
Hoe kunnen zij het spel dan al spelen?
Verwijderd
Dit is beta weekend 3 he. Dus er zijn er al 2 geweest. Daarbij krijg je ook nog eens wat press demo's. Verder zie je de hele tijd nieuwe video's omdat mensen ze gedoseerd uitbrengen.HardCoreGamer schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Ik bedoel het op een andere manier... Er is nu pas een beta in de zin van: Mensen mogen het spel na maanden wachten op een nieuwe beta, weer eens uitproberen.
En als ik dan op YouTube kijk, zie ik mensen het hele jaar door al video's plaatsen.
Hoe kunnen zij het spel dan al spelen?
Tja RPGs draaien nu eenmaal om XP om je character op te bouwen. Die XP zul je altijd krijgen door taakjes uit te voeren. Er is maar zoveel variatie mogelijk in taakjes. Veel dingen zijn dus inderdaad kill dit of verzamel dat, maar er zijn ook wel wat meer originele dingen te vinden.Bundin schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:53:
[...]
De events vind ik tot nu toe allemaal niet interessant, van wat ik gezien heb is het niet meer dan standaard mmo-quests: kill x, defend y, gather z, kill miniboss. Komt tot nu toe (en ik ben maar level laag op een paar characters) ongeinspireerd over, het is dus afwachten hoe de beloofde "persistent world changing effects" precies werken op hogere levels, wanneer het hele draakgerelateerde verhaal loskomt.
Daarnaast zal de invloed op de wereld altijd beperkt zijn; je kunt de wereld niet veranderen want dat zou content afsluiten voor andere spelers. WoW heeft dit "opgelost" door fases te introduceren in de wereld, maar dan raken spelers dus verspreid over verschillende fases. In GW2 zijn de fases voor iedereen gelijk, maar daardoor zijn de fases wel maar tijdelijk. Echt persistent zal het dus nooit worden, maar op latere levels worden events wel groter en event chains langer. Hoe dat precies is vormgegeven moeten we nog zien.
Maar het is inderdaad wel zo dat GW2 wat losser en minder lineair is dan andere MMO's. Het is de bedoeling dat je zelf de wereld gaat ontdekken, want er is -behalve de personal story- niet een duidelijke verhaallijn die je door de wereld heen loopt. Het is eerder zo dat ieder plekje op de kaart zijn eigen (kleine) verhaallijn heeft en dat gebieden vaak een bepaald thema hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 21-07-2012 16:45 ]
Dat is precies wat ik bedoelBundin schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:53:
[...]
De events vind ik tot nu toe allemaal niet interessant, van wat ik gezien heb is het niet meer dan standaard mmo-quests: kill x, defend y, gather z, kill miniboss. Komt tot nu toe (en ik ben maar level laag op een paar characters) ongeinspireerd over, het is dus afwachten hoe de beloofde "persistent world changing effects" precies werken op hogere levels, wanneer het hele draakgerelateerde verhaal loskomt.
Daarnaast is er RvR natuurlijk.
Maar ik mis toch de samenhang. Ik loop naar campje x, lees op scherm wat er moet gebeuren, doe dat, en ga weer weg. Bij traditionele quest-systemen heb je een stukje uitleg/intro over waarom je iets aan het doen bent, een verhaaltje dat de zone een beetje doet leven.
En juist dat mis ik ook een beetje. Je krijgt geen nieuwe skills ofzo, dus levelen voelt wat doelloos.Morrar schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:29:
[...]
Tja RPGs draaien nu eenmaal om XP om je character op te bouwen. Die XP zul je altijd krijgen door taakjes uit te voeren. Er is maar zoveel variatie mogelijk in taakjes. Veel dingen zijn dus inderdaad kill dit of verzamel dat, maar er zijn ook wel wat meer originele dingen te vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2012 16:42 ]
De eerste 5 skills zitten gekoppeld aan je wapen, dus wapens wisselen geeft nieuwe skills. Daarnaast heb je skills die je kunt kopen met skill punten. Deze skill punten kun je krijgen van skill challenges, maar natuurlijk ook van levellen. Er zijn 3 categorieen skills:Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:41:
En juist dat mis ik ook een beetje. Je krijgt geen nieuwe skills ofzo, dus levelen voelt wat doelloos.
1. Healing skill (6): de meeste klasses hebben 3 verschillende healing skills waaruit je kunt kiezen
2. Utility skills (7 t/m 9): deze skills koop je met skill punten en helpen je in gevechten, geven boons, etc.
3. Elite skill (0): Deze kun je op level 30 kopen (als ik het me goed herinner). Ook hier zijn er weer meerdere skills mogelijk.
Daarnaast krijg je trait punten naarmate je levelt. Deze maken je attributen hoger (power, precision, toughness, vitality) en hier kun je traits mee aankopen (beetje vergelijkbaar met talent tree).
Levellen zorgt er dus wel degelijk voor dat je character meer mogelijkheden krijgt en sterker wordt. Maar goed, ik ga weer even verder spelen. Hoop dat de info je een beetje helpt en het spel wat leuker maakt. Altijd jammer als iets tegenvalt natuurlijk...
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 21-07-2012 16:58 ]
je komt een gebied binnen met de tekst, "help persoon X", Vervolgens kun je of info opvragen bij die scouts, of de map zelf verkennen. Als je op de map kijkt heb je van die sterren staan als ik me niet vergis, en dat zijn de quests die je kunt doen. Kom je daar in de buurt, krijg je of de quest direct, of loop gewoon naar de quest giver. Zo heel moeilijk is het allemaal niet, en volgens mij heb je er dan ook nog niet zo heel veel aandacht aan besteed, aangezien het hele quest en event systeem enorm simpel te gebruiken is.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:30:
[...]
Duidelijk?
Je komt een gebied binnen en er staat een balkje met "help Jantje". Uiteindelijk komt het altijd op hetzeflde neer hoor en dat krijg je wel door. Gewoon een beetje wat killen in de buurt en dingen oppakken die op de grond liggen ofzo. Na 30 keer wordt dat idd wel duidelijk
PSN ID: Beest41
Het was iig een kick eventje,
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VAN2IDVbbnw&feature=youtu.be]
Warhammer en PC games en lego
Je weapon skills heb je op level 5 allemaal ofzo als je wat wapens probeert. De volgende 75 levels zit je dus met dezelfde 5 skills. Het wapen wisselen heb ik nog niet nodig gehad, er sprong tot nu toe 1 wapentype ver boven de rest uit.Morrar schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:50:
[...]
De eerste 5 skills zitten gekoppeld aan je wapen, dus wapens wisselen geeft nieuwe skills. Daarnaast heb je skills die je kunt kopen met skill punten. Deze skill punten kun je krijgen van skill challenges, maar natuurlijk ook van levellen. Er zijn 3 categorieen skills:
1. Healing skill (6): de meeste klasses hebben 3 verschillende healing skills waaruit je kunt kiezen
2. Utility skills (7 t/m 9): deze skills koop je met skill punten en helpen je in gevechten, geven boons, etc.
3. Elite skill (0): Deze kun je op level 30 kopen (als ik het me goed herinner). Ook hier zijn er weer meerdere skills mogelijk.
Daarnaast krijg je trait punten naarmate je levelt. Deze maken je attributen hoger (power, precision, toughness, vitality) en hier kun je traits mee aankopen (beetje vergelijkbaar met talent tree).
Levellen zorgt er dus wel degelijk voor dat je character meer mogelijkheden krijgt en sterker wordt. Maar goed, ik ga weer even verder spelen. Hoop dat de info je een beetje helpt en het spel wat leuker maakt. Altijd jammer als iets tegenvalt natuurlijk...
Wat je met skills koopt zijn leuke extraatjes. Ik kies daar nu maar voor signets waar ik niks mee hoef te doen, aangezien ik ook niet meer nodig heb dan die paar skills om alles te killen. Heb nu een leuke +10% movement speed (geen overbodige luxe met hoe traag je loopt
Hoop dat dat allemaal nog gaat veranderen in PvE (ben niet zo'n PvP'er). Anders ben ik benieuwd hoe lang dit leuk blijft. Nu vermaak ik me prima de rest van het weekend en hoop level 30 te halen voor de catacombs.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2012 18:12 ]
En dat is waar het uiteindelijk om gaat !Nu vermaak ik me prima
Rupsen, Rapsen.
1. Welke race vindt jij het leukst?
2. Welke class vindt jij het leukst?
3. Ga jij Guild Wars 2 kopen?
4. Etc...
Ik ben er namelijk erg benieuwd naar!
Samenhang is denk ik de main questline. Met daarbij het idee dat als je rondloopt (zoekend) naar whatever je opdracht op dat moment is, je iets/iemand tegenkomt en besluit te helpen.Bundin schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 15:53:
[...]
Beetje net als in films/boeken en het echte leven, je gaat op reis met een bepaald doel, en onderweg kom je vanzelf dingen tegen en besluit je ter plekke of je dat wel/niet doet.
Beetje hetzelfde verhaal. Als je naar de sportschool gaat en sterker wordt kun je ook niet spontaan een wapen beheersen. Het is dus veel realistischer gemaakt dan de 'oude' rpg opzet waarbij alles automatisch voor je gebeurt. Als je iets wilt zul je er nu moeite voor moeten gaan doen.Bosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:41:
En juist dat mis ik ook een beetje. Je krijgt geen nieuwe skills ofzo, dus levelen voelt wat doelloos.
[ Voor 29% gewijzigd door Xanaroth op 21-07-2012 20:33 ]
De weapon skills leren is letterlijk minutenwerk...Myrdreon schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:30:
[...]
Als je iets wilt zul je er nu moeite voor moeten gaan doen.
Je hebt vast nog geen elementalist gespeeldBosmonster schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:01:
[...]
De weapon skills leren is letterlijk minutenwerk...
Dit is een account.
valt ook erg mee hoor, alle skills zijn onderhand hetzelfde.
Dat bedoel ik niet.. meer skills is meer tijd om het te leren..Raxious schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:26:
[...]
valt ook erg mee hoor, alle skills zijn onderhand hetzelfde.
Dit is een account.
heh? dat maakt toch niets uit of ze hetzelfde zijn?Raxious schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:32:
daarom zeg ik, je hebt Earth, Fire, Water en Air, en alle 4 hebben onderhand dezelfde spells.
Het duurt nog steeds langer om alles vrij te spelen voor al je wapen slots..
Dit is een account.
Voor Elementalist moet je voor elk wapen voor elke Attunement alle skills unlocken.Raxious schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:32:
daarom zeg ik, je hebt Earth, Fire, Water en Air, en alle 4 hebben onderhand dezelfde spells.
Dus niet 5 skills per wapenset maar 20.
Vind het sonde om te starten en mijn char straks ( weer ) weg te gooien.
Tis ook zonde om dalijk te starten met een char en erachter te komen dat je idioot bezig bent of de verkeerde class hebt gekozenLasteraar schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:02:
Ik wil alleen niet spelen... Volgende maand als het er officieel is en maximaal speelbaar te gebruiken.
Vind het wel relax dalijk om te beginnen met een klein beetje idee van waar ik mee bezig ben (en dat is bij GW2 niet zo heel simpel).
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2012 01:54 ]
Al is het niet zoals bij sommige andere RPG's dat je een character kan verpesten door hem verkeerd in te delen. Het ergste dat er bij GW2 kan gebeuren is dat je een profession kiest die je niet zo goed ligt, of traits kiest die je achteraf niet zo interessant vind. Of heb ik het mis?Bosmonster schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:53:
[...]
Tis ook zonde om dalijk te starten met een char en erachter te komen dat je idioot bezig bent of de verkeerde class hebt gekozen
Vind het wel relax dalijk om te beginnen met een klein beetje idee van waar ik mee bezig ben (en dat is bij GW2 niet zo heel simpel).
Nu loop ik de helft van de tijd de verkeerde kant op en is het soms helemaal niet duidelijk waar en tot hoever het event zich afspeelt.
Als je te ver weg loopt ben je namelijk ook zomaar weer uit het event.
* Performance wordt ik nog steeds niet vrolijk van.
* Ingame heb ik vaker last van lag (maar kan ook komen dat de server daarna reboot).
* Sylvari map die er op low graphics niet mooi uit. (in tegenstelling tot asura)
* Ben het in z'n geheel niet eens met het hele skil en skilpoint gebeuren. Dat je eerst 5 nutteloze skilpoint moet verprutsen omdat je anders niet verder kan. En dat terwijl je van die 5 toch maar 1 op 7 kan gebruiken.
* Was in mijn 1tje met een world event bezig, geen probleem. Komt een groep mensen aanrennen en lopen al schietent door mijn event en ineens bam ik wordt overpowerd door mobs.
* eentonig, ik heb het gevoel aldoor hetzelfde te doen en te horen (irritante zinnetjes, helemaal met die signet van de mesmer die om de zoveel tijd een random boon geeft)
hmmm ik heb nog wel veel meer maar ik ben moe...
Ja het is een MMO, dus dezelfde soort opdrachtjes als in bijv WoW.
En ja, je skills gaan wat sneller dan in een andere MMO waar je eindeloos moet grinden voor XP en Skills.
Maar Arenanet heeft lang van te voren verkondigd dat deze game ander zal zijn op dat gebied. Dat er eerder toegang wordt gegeven aan de leuke dingen. Bossfights, beschikking tot alle skills, ect. Dat dat niet allemaal tot het laatst wordt bewaard.
De quests vind ik persoonlijk leuk om te doen. Uiteraard als je gaat azijnpissen is het allemaal maar wat hetzelfde en loop je maar wat doelloos rond. Goed. Dan moet je gewoon wat anders gaan doen.
Het ziet er allemaal fraai uit. De wereld rond je heen veranderd wel dergelijk.
Zo was ik met mijn Charr net een escortquest aan het doen waar geesten verjaagd moesten worden uit een gebied omdat ze er een kamp willen maken, wat dus niet lukte.
Help je mee, en lukt het , dan komt er een kamp. Doe je dit niet, dan komt er geen kamp.
Het speelt allemaal erg lekker weg. Leuke is juist dat je gewoon met je verstand op 0 de map kan rondlopen en gewoon doen waar je zin in hebt. ( Het leuke van een MMO imho...... ) Die voorgekauwde verplichtingen in games heb ik altijd een hekel aan gehad. Vandaar dat games als GTA ook zo leuk waren, het open wereld idee.
Ik vind het allemaal erg leuk. Na jaren WoW te hebben gespeeld is dit echt een waardige opvolger als daily MMO. Leuke characters, mooie wereld. Leuke actie en veel pvp / WvsW mogelijkheden...
Wat wil ( verwacht ?! ) je nog meer.
App: Gw2.exe
Fatal error (3): Failed to commit memory from the OS (code 1455)
When: 7/22/2012 10:32:06
File: ..\..\..\Core\Platform\Windows\Exe\ExeMemFlexible.cpp(252)
hebben meer mensen hier problemen mee gehad en hoe hebben jullie deze opgelost?
www.presio.nl - Online marketing Leeuwarden
Heb je het al aan google gevraagd?Maxjee schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:33:
ik probeer de client te openen (in een niet Program Files folder en de read-only box uit) en het werkt nog steeds niet door fout:
App: Gw2.exe
Fatal error (3): Failed to commit memory from the OS (code 1455)
When: 7/22/2012 10:32:06
File: ..\..\..\Core\Platform\Windows\Exe\ExeMemFlexible.cpp(252)
hebben meer mensen hier problemen mee gehad en hoe hebben jullie deze opgelost?
OT: Vandaag nog even uitgebreid naar crafting kijken want dat heb ik in alle 3 de BWE's nog niet gedaan *shame on me*.
Steam: Grim
Ga nu echt stoppen..
Dit is een account.
1. In het begin had ik ook moeite om de quests te vinden, maar denk dat het meer een kwestie van gewenning is. Meeste van ons moeten toch wennen aan dit systeem.
2. Wat ik persoonlijk minder vond was dat de quests, net zoals SW:TOR, als een soort cutscene gepresenteerd wordt. Ten eerste is een quest lezen voor de meeste altijd duidelijker dan luisteren. Je aanschouwd zon cutscene ook, let daarbij op meerdere dingen van het visuele aspect. Besides that, na level 10 in SW:TOR maakte ik reeds gretig gebruik van de escape knop
3. Graphics (Ik speel het spel op een i5 2500, 8GB DDR1600 en een 6950 2GB. Alles staat vol open). Ik vond de background rendering, lees: surroundings in de verte, schitterend om te zien. Echter, toen mijn Norn Warrior gemaakt was bleef zijn hoofd er gewoon vreemd uitzien. Gewoon, klunzig gemaakt, niet scherp/gedetailleerd. Ook de animations van mijn character waren niet goed. Het lopen oogt heel vreemd en het mailarmor wat een soort hoepelvorm vormt rond mijn character zijn kont lijkt tijdens het lopen in diezelfde vorm te bungelen. Het oogt heel raar. Daarnaast liep ik meerdere malen langs vegetation waar het net leek alsof het gewoon een 2D sprite was. Het is wel leuk dat ze ingebakken hebben dat vegetation beweegt als je langs loopt. De animatie hiervan is wederom, niet lekker. Behalve bovengenoemde punten ziet het er allemaal "voldoende" uit, maar het springt allemaal niet van je scherm af, en dat is erg jammer. Als ik even vergelijk met SW:TOR en WoW, dan vind ik die beide titels toch beter in de grafische afwerking. Ja, WoW ziet er heel anders uit, maar WoW's grafische engine doet heel veel met belichting en dergelijke, en dat maakt het geheel toch af. Zelfde geldt voor SW:TOR, met name de omgeving oogt toch wel een stuk beter. Nu kunnen mensen zeggen dat dit een beta is, kan zo zijn, maar als je nu nog maar een maand hebt tot het spel released...
4. Sfeer. Ik vind de sfeer in het spel geweldig. Voor de Dark Age of Camelot spelers onder ons, ga Norn spelen, je begeeft je terug in de tijd als Midgard! Het grote plaatje, de steden, het ademt epicness uit, en dat is een ding wat ik graag zie. Jij, als character, een klein puzzelstukje van een bigger picture.
5. Combat engine. Geen opmerkingen over, zag er prima uit. Dodge optie moet ik wel mee leren omgaan, maar het principe is goed. Wel moet ik me achter anderen scharen dat met deze manier van weapon skills leren er een kleine domper op je personal progress gezet wordt. Je was soms blij dat je een nieuwe skill had, dat heb je hier niet. Als je straks na een paar levels de skills hebt van je wapens...
Al met al heb ik nog maar zon 5 uurtjes kunnen spelen. Vandaag en vannacht ga ik nog verder aan de bak. Wellicht dat het spel me dan beter kan overtuigen, want momenteel ben ik nog niet geprikkeld om een pre-order te doen.
Ik weet niet meer welke ik als main moet kiezen (dacht eerst human + norn... norn wordt het sowieso!)
Hier hetzelfde. Alle progress die je maakt voelt een beetje zinloos omdat alles straks toch weer gereset zal worden. Ik heb een van de eerste beta weekenden meegedaan puur om te kijken of het wat was en nu wacht ik de release wel af.Lasteraar schreef op zondag 22 juli 2012 @ 00:02:
Ik wil alleen niet spelen... Volgende maand als het er officieel is en maximaal speelbaar te gebruiken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Indeed, daarom had ik nu alleen de rassen gespeeld die ik toch niet wilden gaan doen als main... maar dat is nu misschien veranderdBor de Wollef schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:52:
[...]
Hier hetzelfde. Alle progress die je maakt voelt een beetje zinloos omdat alles straks toch weer gereset zal worden. Ik heb een van de eerste beta weekenden meegedaan puur om te kijken of het wat was en nu wacht ik de release wel af.
Verwijderd
why 2 humans? er zijn toch geen race specifieke abilities?Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:06:
IK heb juist alle rassen gespeeld om mn main te bepalen (nog steeds human). Tot dusver lijkt het dat ik 2 human chars, 1 asura en 1 sylvari char ga maken bij de launch.
Voor diversiteit zou je dan zeggen neem van elke race 1.
[ Voor 8% gewijzigd door Grvy op 22-07-2012 12:09 ]
Dit is een account.
Verwijderd
Ik ga direct na launch ws ook een charslot kopen voor een norn char. Charrs ga ik niet maken, vind ze niet zo bijzonder. Ik houd dan nog 1 charslot over voor een tweede asura of sylvari.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 12:20 ]
Straks nog even Necro proberen, maar mesmer ben ik beetje teleur in gesteld nu qua abilities per wapen.
Die signets zij helemaal ... matig
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2012 12:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Rare quests waar het soms totaal niet duidelijk is wat je moet doen omdat je geen inleiding krijgt. Je moet zelf een beetje rondhoppen om uit te zoeken waar je nu precies moet zijn. Tevens zijn de meeste quests ook echt saai om te doen, ik heb niet echt het idee dat ik iets aan het doen ben.
- De lange spawntijd bij bepaalde quests, bij sylvari daar rechtsbovenin waar je een soort van pak aan moet trekken. Ik heb daar letterlijk bijna 30min rond zitten lopen tot ergenis aan toe...
- Graphics zijn middelmatig, je moet er van houden. De camera beweegt ook niet lekker mee maar zit een kleine vertraging in.
- Het geluid van mijn spells zijn echt inspiratieloos.
- World vs World zie ik als een grote clusterfuck, als melee is het echt doelloos om daar rond te lopen. Tot nu toe alleen maar groepen vs groepen gezien en dan kan je toch echt beter een ranged class zijn. Misschien dat dat later nog veranderd.
- Het Skill systeem, wederom je moet er vanhouden. Ik stel graag mijn eigen skillbar samen, je zit hier gewoon vast aan je skills. Opzich werkt het wel goed maar je hebt gelijk al je skills tot je beschikking. Je kan dus niet uitkijken naar een leuke extra skill nadat je leveld. De skillpoints vind ik tot nu toe ook inspiratieloos, ik heb maar wat aangeklikt. je moet er ook gelijk 5 aanklikken anders kom je niet verder, maar je kan er maar 1 gebruiken. Traits heb ik nog niet dus misschien veranderd dat de zaak.
Ben nu een elementist, speelt leuk weg maar ik voel me een beetje doelloos als ik rondloop. Het lijk ook net een onsamenhangend geheel. PvP, als er een reden is om GW2 te kopen is het voor PvP wat mij betreft. Tot nu toe kan me dat ook niet echt bekoren. World vs World is erg goed doordacht alleen doordat je met enorm veel mensen erin loopt heb je alleen maar huge battles. Als 1 van de 3 servers een duidelijke overhand heeft is dat gewoon doelloos. Heb het nu een stuk of 10x gespeeld maar zodra je de tegenstander tegenkomt die je gewoon met dubbele cijfers outnumbered ben je daar snel klaar mee. Goed het is een beta, zal wel een stuk anders zijn als in de retail op lvl80. Maar de eerste indruk zegt niet veel goeds.
Aan de andere kant heb ik nog wel het gevoel om door te willen spelen. Dus er zit nog ergens iets wat mij triggerd om toch door te gaan.
Verwijderd
Als je het over je PS hebt, daar kan je gewoon heel eenvoudig zien wat er van je verwacht wordt. Al moet je soms even met wat NPCs praten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 13:27 ]
Je weet waar die het over heeft; en om je even te corrigeren.. het zijn geen events maar tasks.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:25:
Wat zijn die Quests waar je het over hebt? Die zitten namelijk niet in GW2. Als je events bedoeld dan klopt het beter, maar dan merk je ook dat het de bedoeling is dat je zelf kijkt hoe je het probleem moet oplossen. Maar quests als "ga naar ... en dood daar ..." bestaan niet in GW2.
Als je het over je PS hebt, daar kan je gewoon heel eenvoudig zien wat er van je verwacht wordt. Al moet je soms even met wat NPCs praten.
Events zijn dynamisch en komen soms wel en soms niet. De quest tegenhanger in GW2 heten tasks.
Dit is een account.
Dixons link
[ Voor 47% gewijzigd door iApp op 22-07-2012 14:13 ]
Ah je hebt al een link gepost! NiceHardCoreGamer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:43:
Guild Wars 2 voor maar €34,- euro met 860 Air Miles erbij, hooray!
[ Voor 9% gewijzigd door microoo op 22-07-2012 13:44 ]
uh.. je moet dus 860 air miles betalen.. die krijg je er niet bij..HardCoreGamer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:43:
Guild Wars 2 voor maar €34,- euro met 860 Air Miles erbij, hooray!
Dixons link
Dit is een account.
42.99 óf 34.39+860 Air Miles
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Beetje jammer dat je zo begint, dan krijgen we weer het vooroordeel erge fanboys te zijn. Quests zijn Events, er zit alleen een andere flavor/manier van werken overheen. Voor de rest is het hetzelfde. En ga naar... en dood daar.. bestaat nog steeds hoor. Alleen nu zit er meer een event achter "Kill X waves" = gewoon hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:25:
Wat zijn die Quests waar je het over hebt? Die zitten namelijk niet in GW2. Als je events bedoeld dan klopt het beter, maar dan merk je ook dat het de bedoeling is dat je zelf kijkt hoe je het probleem moet oplossen. Maar quests als "ga naar ... en dood daar ..." bestaan niet in GW2.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik geef mijn Air Miles bijna nooit uit, dus ik zie dit gewoon als €8,60 euro korting.
Verwijderd
Straks maar nog een exemplaar bestellen voor de vriendin. Veel goedkoper zul je het nergens krijgen denk ik.HardCoreGamer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:43:
Guild Wars 2 voor maar €34,- euro met 860 Air Miles, hooray!
Dixons link
Verwijderd
Het is jouw mening, maar ik heb het gevoel dat je erg aan het zoeken bent naar dingen uit de traditionele MMO's? Je moet dingen niet meer vergelijken als je weet dat je de traditionele MMO niet los kunt laten. Ik heb ze ook gespeeld en alles wat nu nieuw / anders is aan GW2 zie ik als een toevoeging / verbetering (maar kan ook verslechtering). Heb ook van die momenten: "owja, dat is inderdaad nu best een stuk handiger", maar als ik de hele tijd moest denken van: "maar dat is nu anders en ik ben het niet gewend (vanuit andere spellen)", dan moet je GW2 ook niet kopen/spelen. Dit spel is niet meer te vergelijken met oudere MMO's. Het is iets nieuws.biggydeen2 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:10:
Tot zover heb ik echt twijfels om het te kopen of niet. Een aantal dingen irriteren mij mateloos:
- Rare quests waar het soms totaal niet duidelijk is wat je moet doen omdat je geen inleiding krijgt. Je moet zelf een beetje rondhoppen om uit te zoeken waar je nu precies moet zijn. Tevens zijn de meeste quests ook echt saai om te doen, ik heb niet echt het idee dat ik iets aan het doen ben.
- De lange spawntijd bij bepaalde quests, bij sylvari daar rechtsbovenin waar je een soort van pak aan moet trekken. Ik heb daar letterlijk bijna 30min rond zitten lopen tot ergenis aan toe...
En dat je geen extra toelichting krijgt is toch alleen maar leuker? In het echte leven krijg je ook niet alles voorgeschoteld. En als je op zoek bent naar quests waar je om de quest giver heen 30 boars ziet en de quest giver geeft je de quest "kill 10 boars", dan moet je wederom GW2 niet spelen. Voor wat betreft spawntijd, dat is iets tijdelijks denk ik, omdat je nu met zo veel mensen in hetzelfde gebied zit.
Bedoel bovenstaande niet negatief en kan zeker tegen kritiek op een spel waar ik jaren op heb gewacht en wat mij zeer zeker niet heeft teleurgesteld (so far), maar misschien moeten we spellen niet meer zoveel vergelijken, maar gewoon beoordelen.
Dan nog is het quest systeem velen malen beter dan bij andere MMO's. 1/50 mobs gekillt. Jippie..
Ik heb liever dit waar je ook nog kan varieren.
Er is bij elke MMO wel iets wat niet goed is. Men wil raids, maar geen WoW. Men wil events, maar geen Rift. Men wil diversiteit, maar geen GW1, men wil diepgang, maar geen Funcom, men wil PVP, maar geen WH. Qua quest insteek heeft GW2 een verse insteek gemaakt, andere kant doet TSW dat ook op hun manier.DeepSeven schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:56:
Inderdaad, wat is er nieuw aan? Ipv quests heb je nu hartjes op je kaart waar je in een klein gebied ofwel beesten moet slopen, dingen moet oppakken of moet activeren, oer en oersaai. Dynamic events zijn vaak gewoon een aantal waves van monsters die je moet afslachten, impact op de wereld merk je niet want dan ben je al weer verder. Ik heb wel een world event gezien (frost maw?), die was best cool, met zo'n 50 man een mini-boss slopen, daarna aantal items als reward. Dat soort events verwacht ik veel meer in GW2, en ik denk dat dat in de hogere levels ook wel gebeurt. Maar tot nu toe is het levelen maar bijzonder matig.
Hetgene wat jij nu ziet, of wat de meeste zullen zien, is niet eens een kwart van de totale content in de wereld, zelfs als je tegen de 30 bent is er nog behoorlijk wat te zien.
Mijn grootste minpunt is het loslaten van het skillsysteem uit GW1, gelukkig vangt TSW dat redelijk op en kan ik daar lekker puzzelen.
De flow in de human zone lijkt niet echt goed te gaan.. ik heb alle 'hartjes' behalve 2 afgewerkt.. en zowel de 2 nieuwe hartjes als mijn PS zijn 15+ op dit moment..
Ik kan dus niet verder.. want geen tasks meer
Dit is een account.
Verwijderd
...Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:29:
Dan ga je de dynamic events doen. Ook kan je de wereld gaan verkennen en de startgebieden van de andere rassen doen.
Dynamic Events moet je ook maar voor op de juiste plek op het juiste moment zijn.
Andere rasgebieden.. ik denk het niet. Ik speel human en wil dus eerst het human gebied afronden.
Wereld (startgebeid quesndale iig) is helemaal verkend.
Dit is een account.
Als ik zo de filmpjes van Team Paradigm kijk op YouTube, zit er wel degelijk gigantisch veel strategie in sPvP.. Ook het hele combo verhaal is imho erg strategisch te gebruiken. Een arena stealth of swiftness combo bij het begin van een match, bijvoorbeeld. Denk dat de strategie in de toekomst veel in combo's terug te vinden zal zijn.SniperFox schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:37:
Toch vind ik het wel jammer dat er, behalve de setting, totaal niets meer over is van Guild Wars. Als ik denk aan Guild Wars dan denk ik aan een strategie spel, niet aan een hack & slasher met RPG elementen. Complexe strategieën voor team builds zit er niet meer in, wat vooral voor PvP jammer is. Hiervoor zijn drie oorzaken te noemen: weinig skills, skills aan items gebonden en de grootste boosdoener is nog altijd het gemis aan een resource system zoals energy. Geen resource systeem zal het spel blijven achtervolgen en sluit heel veel mogelijkheden per direct uit.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Je denkt dan inderdaad aan Guild Wars...deel 1. Guild Wars 2 is een....*Ba-Da-Boom-tsss* MMO!SniperFox schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:37:
Toch vind ik het wel jammer dat er, behalve de setting, totaal niets meer over is van Guild Wars. Als ik denk aan Guild Wars dan denk ik aan een strategie spel, niet aan een hack & slasher met RPG elementen.
morgenochtend 0600-0700 ongeveer, zelfde als de andere betas oid
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Vrijdag en zaterdag heb ik érg veel zitten spelen, maar vandaag doe ik het rustig aan.
Ik heb namelijk 2 personages met één die op level 6 zit en de ander op level 7.
Tevens heb ik alle soorten uitgeprobeerd, maar voor mij zijn er twee duidelijke winnaars: Human & Sylvari
Ik wil niet meer te weten komen van dit spel, wat hoe meer ik het spel speel; Hoe minder ik kan wachten op het origineel.
Verwijderd
Het is wel fun om te doen. Ik ben bijna op 100% en moet alleen nog wat vistas. Dat op een human gaurdian. De guardian profession is nog best leuk om te spelen, maar je moet wel een beetje goede skill met verschillende wapens hebben. Ook het incombat swappen van wapens maakt het nog een stuk makkelijker om flink wat damage + survive kans te genereren. Anyways, ik heb fun met dit spel
Ik heb vooral de Scholars professions uitgeprobeerd. In deel één was ik Necromancer. In deel 2 pakt dit toch net iets anders uit. Als mesmer heb je je illusies (klonen) die je kan laten ontploffen. Maar of dit zich heel erg onderscheid van Necromancer? Ik weet het niet. Als Elementalist heb je een groot voordeel dat je kan wisselen tussen Elementen.
Ik heb daarnaast een vraag over de Background story. De eerste vraag die gesteld wordt heeft te maken met je profession. Bij een Sylvari Elementalist kun je kiezen tussen vier elementen en krijg je een symbool op je voorhoofd. Is dit allemaal puur cosmetisch en voor de achtergrondverhaal? Of zitten hier nog extra's aan als bijvoorbeeld skills?
Stel ik begin op lvl 1 met een bow en 2de weapons een 2h sword, dit vind ik de beste weapons dus ik wil niks anders, op lvl 3 heb ik alle skills unlocked van beide weapons, en dan zit ik dus van lvl 3 tot lvl 80 met de zelfde skils te kloten
Talent tree, is ook maar half/half.
Echter ik zie het grootste probleem voor deze game, met casual nieuwe spelers, er wordt echt bijna letterlijk niks uitgelegd in de game, je moet alles maar uitvinden hoe iets werkt, je begint de game, kilt je eerst mob, en je krijgt een craft drop, ah cool denk je straks maar craften... LOL ga maar eens even 3 uur ervoor zitten hoe het werkt
WvWvW= zerg vs zerg vs zerg
Helaas maakt dit spel het niet waar
Deze ziet er namelijk schitterend uit!
[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 22-07-2012 19:22 ]
LA is de plaats waar alle rassen samen komen zeg maar, niet een hoofdstad van een specifiek ras.HardCoreGamer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:21:
Bij welk ras hoort de wereld: Lion's Arch?
Deze ziet er namelijk schitterend uit!
Ik was aan het doorreizen naar andere steden, heb al mijn geld verspild aan waypoints; En ging vechten met een beest dat 10 levels hoger zat dan mij... Het gevolg: Ik werd vermoord, ik had geen geld om terug te keren naar andere gebieden, dus mijn character is verloren gegaan...Erg l*llig....
Edit: Na veel wachten, smeken en bidden kwam er iemand langs...
Ik ging snel chatten en vragen of hij mij weer 'tot leven' wilde wekken.
Gelukkig, he did his job!
Ik ben nu dus weer op vrije voeten, en nu maar snel weer terug naar Sylvari.
[ Voor 26% gewijzigd door iApp op 22-07-2012 19:39 ]
Dan moet je wachten tot iemand langskomt en je revivedHardCoreGamer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:34:
Mijn character is nu dan ook definitief ten einde...
Ik was aan het doorreizen naar andere steden, heb al mijn geld verspild aan waypoints; En ging vechten met een beest dat 10 levels hoger zat dan mij... Het gevolg: Ik werd vermoord, ik had geen geld om terug te keren naar andere gebieden, dus mijn character is verloren gegaan...Erg l*llig....
LOL !Echter ik zie het grootste probleem voor deze game, met casual nieuwe spelers, er wordt echt bijna letterlijk niks uitgelegd in de game, je moet alles maar uitvinden hoe iets werkt, je begint de game, kilt je eerst mob, en je krijgt een craft drop, ah cool denk je straks maar craften... LOL ga maar eens even 3 uur ervoor zitten hoe het werkt
Sorry hoor, maar wat een hoop kul wordt er toch geschreven.
Gw2 is geen revolutie, maar een evolutie.
Het is een nieuw spel wat het net wat anders aanpakt.
Of het per defenitie een totaal ander concept is. Nee. Had je dat wel verwacht dan?
Ik heb WoW vanaf de eerste dag gespeelt. Een grotere mmorpg noob dan ik was er niet.
En de beste tijd die ik had in WoW , was het eerste jaar. Waar het spel totaal onoverzichtelijk was. Immens groot en totaal geen idee hoe ik het spel nu eigenlijk moest spelen. En toch heeft de game, de wereld , de characters en de mogelijkheden mij zo weten te boeien dat ik zonder verhaal, zonder duidelijke uitleg. Zonder mmorpg ervaring , zonder hulp van spelende vrienden, de game zo leuk vond dat ik het 6 jaar intensief gespeeld heb. En juist toen ik alles wist, alles gedaan had, alle classes doodgespeeld had, heel de wereld uit mijn hoofd kende, alle professions op full had staan en ik het verhaal kon dromen, toen.
Toen boeide het me niet meer.
En dan lees ik hier het " gezeik ":
- het is onoverzichtelijk
- nieuwe spelers weten niet wat ze moeten doen
- er wordt weinig uitgelegd
- het verhaal is me niet gelijk duidelijk
- ik snap de systemen niet
- ect
Dat is juist het leuke aan heel het spel !?
Ik snap het niet hoor mensen.
Ik zou zeggen , koop het lekker niet. Start WoW weer eens op en ga lekker daar verder mee. Of ga Prince of Percia spelen. Ook overzichtelijk en duidelijk vanaf het begin.
Kun je lekker traditioneel door de levels heen raggen.
Dan zal het pareltje GW2 bemind blijven door liefhebbers die het wel kunnen waarderen.
Velen riepen hetzelfde over SW:TOR. Hoe is de staat van dat spel?Lasteraar schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:38:
[...]
Gw2 is geen revolutie, maar een evolutie.
Dan zal het pareltje GW2 bemind blijven door liefhebbers die het wel kunnen waarderen.
Dit spel doet me ook wel redelijk denken aan SWTOR, de classes en het hele instanced gebeuren.Kaap schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:45:
[...]
Velen riepen hetzelfde over SW:TOR. Hoe is de staat van dat spel?
Ook heb ik het idee dat dit spel niet genoeg gehyped wordt, als ik zie hoe relatief weinig reacties hier geplaatst worden dit weekend. Of iedereen is natuurlijk fulltime aan het spelen
Ik merk wel dat er vandaag veel minder spelers op de server(s) van Guild Wars 2 actief waren dan afgelopen vrijdag / zaterdag.shoombak schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:56:
[...]
Dit spel doet me ook wel redelijk denken aan SWTOR, de classes en het hele instanced gebeuren.
Ook heb ik het idee dat dit spel niet genoeg gehaperd wordt, als ik zie hoe relatief weinig reacties hier geplaatst worden dit weekend. Of iedereen is natuurlijk fulltime aan het spelen
Hoewel ik Guild Wars 2 nu nog geweldig vind, moeten er wel spelers op de server zitten die de wereld aan het 'opvullen' zijn.
Ook world changes zijn nog niet goed te zien omdat het zo druk is in 1 weekend. Het gaat de hele tijd heen en weer, en als je de ene event hebt afgemaakt is de andere er alweer.
Ik denk dan ook dat de events wel even tijd nodig hebben om impact te hebben. Geldt ook voor WvW. Ik haal nog wel blueprints en speciale wapens m.b.v. karma maar de meeste mensen rennen als een kip zonder kop naar het dichtsbijzijnde battle event in WvW.
Ik ben niet aan het zoeken, ik wil de best mogelijke spelervaring. Aangezien je in een MMO letterlijk honderden uren moet gaan stoppen moet het wel de moeite waard zijn. En uiteraard is het mijn mening, iedereen ervaart het anders.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:54:
[...]
Het is jouw mening, maar ik heb het gevoel dat je erg aan het zoeken bent naar dingen uit de traditionele MMO's? Je moet dingen niet meer vergelijken als je weet dat je de traditionele MMO niet los kunt laten. Ik heb ze ook gespeeld en alles wat nu nieuw / anders is aan GW2 zie ik als een toevoeging / verbetering (maar kan ook verslechtering). Heb ook van die momenten: "owja, dat is inderdaad nu best een stuk handiger", maar als ik de hele tijd moest denken van: "maar dat is nu anders en ik ben het niet gewend (vanuit andere spellen)", dan moet je GW2 ook niet kopen/spelen. Dit spel is niet meer te vergelijken met oudere MMO's. Het is iets nieuws.
En dat je geen extra toelichting krijgt is toch alleen maar leuker? In het echte leven krijg je ook niet alles voorgeschoteld. En als je op zoek bent naar quests waar je om de quest giver heen 30 boars ziet en de quest giver geeft je de quest "kill 10 boars", dan moet je wederom GW2 niet spelen. Voor wat betreft spawntijd, dat is iets tijdelijks denk ik, omdat je nu met zo veel mensen in hetzelfde gebied zit.
Bedoel bovenstaande niet negatief en kan zeker tegen kritiek op een spel waar ik jaren op heb gewacht en wat mij zeer zeker niet heeft teleurgesteld (so far), maar misschien moeten we spellen niet meer zoveel vergelijken, maar gewoon beoordelen.
Ik heb nu een redelijk weekend gespeeld en op de schaal van 1 tot 10 kom ik uit op een matige 6.
Het levelen gaat best leuk en de wereld is goed te verkennen als je eenmaal weet wat je moet doen. Het vervelende concept van skills welke vast hangen aan je wapen is leuk bedacht maar is voor mij punt 1 van de ergenis. Daarbij komt ook dat je vanaf lvl 1 tot 80 speelt met dezelfde spells. ~wat extra skills en traits die je hier en daar een keer krijgt maar tot nu toe als ik de skill bekijk vind ik ze nagenoeg bijna allemaal zinloos.
Dan heb ik toch liever ala WoW je eigen skill bar, skills erbij per level en deel deze in naar eigen inzien, maargoed dat ben ik.
De PvP stelt me erg teleur, het voelt niet lekker aan. ( wat ook te maken heeft met de graphics )
De interface qua damage die je ontvangt is erg onduidelijk. Ik heb geen idee door welke skill ik geraakt wordt en zie dat ook nergens terug. ( of ik zie iets over het hoofd ) Dat komt natuurlijk ook omdat ik de andere classes niet ken. De plaatsen waar de PvP gedaan wordt zijn echt inspiratieloos en zien er niet uit. In een of ander dorpje wat even snel is neergezet lijkt het wel..
World vs World is erg leuk bedacht en is een concept wat zeker vaker gebruikt gaat worden echter is dit in GW2 dramatisch uitgewerkt. Het is geen World vs World vs World meer maar zerg vs zerg vs zerg.
Grote groepen die tegen elkaar vechten, als melee ben je gelijk kansloos in zown grote groep. Daarnaast is er altijd 1 kant die veel meer mensen heeft. ( tot zover ik gespeeld heb tenminste ) Ben je net lekker aan het siegen komt er opeens een onmogelijke groep mensen aan van de enemy. Ik hoop echt dat ze een maximum aantal personen per server binnen laten en het ook af laten hangen van hoeveel mensen de tegenstander in het gebied heeft, anders zie ik het erg somber in.
Ik had er meer van verwacht, als ik alles bij elkaar optel wordt dit voor mij niet de nieuwe MMO waar ik al een tijdje op wacht, jammer!
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.