Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
SnoeiKoei schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:16:
Mocht iemand een beta-key ongebruikt laten, dan heb ik daar wel belang bij, kan ik mooi ervaren of het idd zo casual-friendly is!
Voorzien! MonkeySandwich, u is een heer! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Nog een key voor de snelle mensen.
144MFQ-PBJGR-18HV-D3N-CGVJTP8

Gelieve iets te laten weten wanneer deze weg is.

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 01:28
Ik heb nog een aantal keys over voor BWE3. Indien je er een wilt kun je me een DM sturen, op die manier weet ik tenminste welke keys al gebruikt zijn/zullen worden en kan ik dit bericht aanpassen.

[ Voor 29% gewijzigd door Xylon op 17-07-2012 22:54 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik stel misschien een erg domme vraag, maar ik vraag het mij wél de hele tijd af. ;)

Hoeveel spelers kunnen er in één sever van Guild Wars 2?

Ik heb WoW gespeeld, en soms zat ik in een wat rustigere server en dan voelde ik mij eenzaam lopend door de bossen lopen... Iemand zo'n soort gevoel gehad in GW2?

Zelf ben ik namelijk een echte multiplayer gamer; Games zoals Aion, Battlefield 3 (64 Man online), Call of Duty en Diablo III (Co-op) zijn echt mijn favoriete games. (Sinds een tijd CoD iets minder :P)

En daarom wil ik weten of GW2 echt iets voor mij zal zijn of niet.
Het beta weekend is namelijk nog zo'n 3 dagen van ons verwijdert. En tot die tijd wordt de hype steeds erger! :P
Ik kan niet meer wachten!! (Maar om dan meteen het spel te gaan kopen zonder geprobeerd te hebben... Beta eerst, daarna de creditcard uit de portemonnee trekken. :P)

An  a day keeps the doctor away.

Verwijderd

GuardMoony schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:37:
Nog een key voor de snelle mensen.
144MFQ-PBJGR-18HV-D3N-CGVJTP8

Gelieve iets te laten weten wanneer deze weg is.
Het bleef nog best lang overeind zo te zien, hartelijk dank in ieder geval _/-\o_

Ik vraag me wel af hoe de stabiliteit van de servers zullen zijn, aangezien er best veel keys zijn weggegeven.

• Xylon
HardCoreGamer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:32:
Hoeveel spelers kunnen er in één sever van Guild Wars 2?
De exacte hoeveelheid is nog niet bekend, maar er is wel het volgende gezegd in een interview:
Colin Johanson: There will be several thousand players per server, the maximum capacity is not yet defined because it requires a lot of testing, but stability and performance are two key points for Guild Wars 2: great efforts are made for this.
Source
Als je het spel voor het eerst opstart moet je een Home World kiezen. Op deze server zul je spelen en zul je je karakters aan kunnen maken. Voor zo ver bekend is kun je maar één Home World kiezen, maar kun je waarschijnlijk wel karakters aanmaken op meerdere servers. Dit laatste is iets wat ik niet helemaal zeker weet.
Once you have selected a home world, all the characters you create will play on this world and will represent it in our world-versus-world (WvW) format.
Source
Je Home World heeft echter geen invloed op welke servers je PVE kunt doen. Zo lang je vrienden hebt op andere servers kun je hen namelijk joinen om daar ook te questen, ook wel 'guesting' genoemd:
Players will be able to visit other worlds as guests as long as they have friends on those worlds. This feature is free, but guest players will not be able to enter World versus World PvP[1] and the power of the Mists bonuses from their home world will continue to apply to their characters.
Source
Het wisselen van server zal 1800 gems kosten (source). De prijs van gems is op dit moment volgens mij nog niet bekend, maar wordt geschat op ongeveer €4,80 per 400 gems (source).

Verwijderd

Xylon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:53:
[...]

Als je het spel voor het eerst opstart moet je een Home World kiezen. Op deze server zul je spelen en zul je je karakters aan kunnen maken. Voor zo ver bekend is kun je maar één Home World kiezen, maar kun je waarschijnlijk wel karakters aanmaken op meerdere servers. Dit laatste is iets wat ik niet helemaal zeker weet.
Nee. Je kan alleen op je thuisserver karakters maken. Maar je kan met al je karakters "Guesten" op andere servers. (Dit werkte iig bij de vorige beta's nog niet) Als je je home server wijzigt worden al je karakters verplaatst.

Je kan op een gastserver ook gewoon een Guild joinen.

Dit is allemaal in de volgende blogpost te lezen:
http://www.arena.net/blog...ng-worlds-in-guild-wars-2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 07:17 ]

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
Ben benieuwd of net als alle andere mmo's (Rift, Aion, Swtor etc) niet compleet leeg loopt na de eerste 30 dagen (oke er is 30 dagen pay plan maar toch)
En ook met dynamic events of sommige zones niet overlopen worden door events, kan me nog wel uit een Rift beta herrinderen dat een halve map bezet was, niet fijn.

Weet ook niet of ik downscallen naar de zone wel goed idee vindt, als rewards niet upscalen ben ik bang dat het alleen maar een negatief effect heeft.
plus ken ik nog geen mmo welke ook daadwerkelijk gelukt is om mensen terug de wereld in te krijgen op max level.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 20:31
Teunis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:18:
Ben benieuwd of net als alle andere mmo's (Rift, Aion, Swtor etc) niet compleet leeg loopt na de eerste 30 dagen (oke er is 30 dagen pay plan maar toch)
En ook met dynamic events of sommige zones niet overlopen worden door events, kan me nog wel uit een Rift beta herrinderen dat een halve map bezet was, niet fijn.

Weet ook niet of ik downscallen naar de zone wel goed idee vindt, als rewards niet upscalen ben ik bang dat het alleen maar een negatief effect heeft.
plus ken ik nog geen mmo welke ook daadwerkelijk gelukt is om mensen terug de wereld in te krijgen op max level.
Leegloop zal wel meevallen... er is immers geen maandelijkse betaling bij dit spel. Men blijft het dus toch wel spelen, kost verder niets (op eventuele uitbreidingen na).

Dynamic events en downscalen van level vrees ik hetzelfde voor.

Verwijderd

Ik snap je twijfels, maar ik ben op al jouw punten vrij zeker dat dat allemaal wel goed zit. En als mensen na 30 dagen (snap je termijn niet, aangezien het geen pay-to-play is) kiezen om te stoppen, dan kun je daar vrij weinig aan doen. Ik denk dan: minder belasting voor de server waar ik op zit :9

Verwijderd

Daarvoor hebben ze overflow maps. Dat werkt best handig.
Je krijgt nog steeds exp als je level hoger is. En in GW2 is de EXP curve anders dan in andere MMOs. Vanaf een bepaald level is het hoeveelheid exp per level wat je moet bereiken gelijk.
In GW1 ben je grotendeels van de tijd max level. Vanaf Factions is zelf al het belangrijke lvl 20 gebied (op het beginnerseiland kan je makkelijk lvl 20 worden)

• de5perado
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:03
Ben zwaar geinteresseerd in deze game :). Nu maar wachten op een DM :)

Verwijderd

30 dagen pay plan? Je betaalt 1x, that's it. Geen maandelijkse fee, zoals bij WoW en ook geen pay2win, ondanks de gems.
Het grote voordeel van downscalen is dat je met vrienden in een lowlevel-area kan spelen en toch fatsoenlijke xp kan krijgen. Tijdens de vorige BWE zat ik met mn lvl 35 mesmer in de beginner area samen met wat guildies en kreeg na een uur spelen bijna net zoveel xp als ik kreeg bij mijn "eigen" area. De loot was idd wat minder, maar niet echt overdreven slecht. Altijd handig om daar wat crafting materials te farmen.
Zie @Sanderev66: bij GW1 was 20 max lvl. Ruwe schatting: ruim 80% van het spel/storyline speelde ik met lvl20. Daarnaast heeft GW2, net als GW1, niet echt specifieke endgame content. PvP en WvW speel je op max lvl, je lvl 4 char wordt geupscaled.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
Vind het juist wel een interessante vinding dat up- en downscalen. Daardoor doet je werkelijke level er een stuk minder toe en komt het redelijk los te staan van wat je wilt doen in de wereld, dit in tegenstelling tot praktisch alle andere mmo's. Het geeft je vooral heel veel vrijheid en dat is GW2's grootste troef.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:10:
[...]

Nee. Je kan alleen op je thuisserver karakters maken. Maar je kan met al je karakters "Guesten" op andere servers. (Dit werkte iig bij de vorige beta's nog niet) Als je je home server wijzigt worden al je karakters verplaatst.

Je kan op een gastserver ook gewoon een Guild joinen.

Dit is allemaal in de volgende blogpost te lezen:
http://www.arena.net/blog...ng-worlds-in-guild-wars-2
Let wel, dit guesten is enkel voor pve (waarbij je ook niet de bonussen krijgt van die server). PVP is altijd voor je eigen homeserver.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Sneezzer
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:53:
Vind het juist wel een interessante vinding dat up- en downscalen. Daardoor doet je werkelijke level er een stuk minder toe en komt het redelijk los te staan van wat je wilt doen in de wereld, dit in tegenstelling tot praktisch alle andere mmo's. Het geeft je vooral heel veel vrijheid en dat is GW2's grootste troef.
upscalen gebeurd enkel in PVP (waarbij iedereen hetzelfde level heeft), PVE kent enkel downscalen.

(Maar het blijft een goed idee!)

• Bosmonster
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:02:
[...]

upscalen gebeurd enkel in PVP (waarbij iedereen hetzelfde level heeft), PVE kent enkel downscalen.
Ik zei ook niet anders :P

Maar je hoeft dus niet level 80 te worden om te PvP'en, of een nieuwe char aan te maken om met een low-level vriend te spelen. De up- en downscaling geeft je veel vrijheid.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 12:01
Ik heb nog een vraagje voor de ervaren beta spelers, hoe bevalt het spel zonder de item hunt?
Je kunt dus alle gear kopen, het gear krijgen van een boss of quest is dus redelijk nutteloos?

Je kan dus eigenlijk ook niemand echt overclassen qua gear in bv pvp? Hoewel ik de opzet opzich wel goed vind is er wel een leuk aspect verdwenen, namelijk het verzamelen van gear. Misschien dat je veel meer tijd steekt in wat je leuk vind dan eerst uren items te moeten zoeken echter ben je wel een baas als je in je ubergear gaat pvpen en iedereen afslacht (WoW).
Soms heb je daar gewoon eens zin in:P Daar leende WoW zich echt goed voor!
Het grote nadeel daarvan is als je een tijdje niet gespeeld (maand of 1-2) hebt loop je gelijk achter de feiten aan.

Er zijn vast genoeg (oud) WoW spelers hier te vinden die GW2 al gespeeld hebben, hoe bevalt het jullie?

En hoe is de balance in pvp? aangezien de makers nu geen zorgen hoeven te maken om scalability met gear moet dat toch goed te regelen zijn. Het lijkt een spel te worden puur gebaseerd op skills, dit weekend voor het eerst de beta voor mij. Hopelijk trekt mij dit over de streep om over te gaan tot aanschaf!

[ Voor 5% gewijzigd door biggydeen2 op 18-07-2012 10:38 ]

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:16:
[...]
Daarvoor hebben ze overflow maps. Dat werkt best handig.
[...]
Je krijgt nog steeds exp als je level hoger is. En in GW2 is de EXP curve anders dan in andere MMOs. Vanaf een bepaald level is het hoeveelheid exp per level wat je moet bereiken gelijk.
Bedoelde dat Event een complete quest hub overneemt/plat legt, heb het in Rift gezien vrij irritant als je er niks mee te maken wil hebben, soms duurt zo'n event ook nog eens veel te lang

Zo lang de Rewards niet upscalen ben je beter af in je eigen zone, anders kun je nadat je vriend geholpen hebt fijn items gaan grinden/questen om dat anders mobs te sterk zijn

Overflow maps zijn leuk, maar zolang ik niet met friend in de zelfde map kan komen is het bagger.

Pesoonlijk als ik low level friend ga helpen is puur om dat deze Mob A niet dood kan krijgen, in dat opzicht vindt ik downscalen niks.
als iemand inderdaad met low level friend gaat questen etc is inderdaad wel leuker.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:46:

[...]

Het grote voordeel van downscalen is dat je met vrienden in een lowlevel-area kan spelen en toch fatsoenlijke xp kan krijgen. Tijdens de vorige BWE zat ik met mn lvl 35 mesmer in de beginner area samen met wat guildies en kreeg na een uur spelen bijna net zoveel xp als ik kreeg bij mijn "eigen" area. De loot was idd wat minder, maar niet echt overdreven slecht. Altijd handig om daar wat crafting materials te farmen.

[...]
De XP is handig, maar op een gegeven moment ben je level 80 en heb je er niets meer aan. De beloning voor meedoen aan events wanneer je 'downscaled' bent is dan ook niet zo zeer de XP maar juist de Karma. Voor het meedoen aan events krijg je Karma die je weer in kunt wisselen voor wapens of armor. Als Karma voor alle gebieden relatief gelijk is kun je dus overal Karma verdienen, het maakt dan dus niet meer uit waar je speelt. Het hele idee hier achter is dat je als level 80 niet nog maar één of twee nuttige gebieden hebt, maar juist heel de spelwereld.
biggydeen2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:36:
Je kan dus eigenlijk ook niemand echt overclassen qua gear in bv pvp? Hoewel ik de opzet opzich wel goed vind is er wel een leuk aspect verdwenen, namelijk het verzamelen van gear. Misschien dat je veel meer tijd steekt in wat je leuk vind dan eerst uren items te moeten zoeken echter ben je wel een baas als je in je ubergear gaat pvpen en iedereen afslacht (WoW).
Je gear verzamelen is alleen nuttig in PvE. Daarnaast is het wel zo dat de max gear vrij gemakkelijk te verkrijgen is, 'moeilijkere' gear is enkel mooier.. niet beter. Wat PvP betreft beantwoord je de vraag zelf al:
[...] Het lijkt een spel te worden puur gebaseerd op skills [...]
ArenaNet wil een spel maken wat mee kan doen als e-sport. Als e-sport is het 'not done' om het spel afhankelijk te maken van gear. Het gaat om winnen met skill, niet om winnen omdat je het spel meer gespeeld hebt.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Door de wipe zal ook de server weer opnieuw gekozen moeten worden, ik neem aan dat we gewoon weer op "Far Shiverpeaks" landen.

Verwijderd

Teunis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:
[...]

Bedoelde dat Event een complete quest hub overneemt/plat legt, heb het in Rift gezien vrij irritant als je er niks mee te maken wil hebben, soms duurt zo'n event ook nog eens veel te lang

Zo lang de Rewards niet upscalen ben je beter af in je eigen zone, anders kun je nadat je vriend geholpen hebt fijn items gaan grinden/questen om dat anders mobs te sterk zijn

Overflow maps zijn leuk, maar zolang ik niet met friend in de zelfde map kan komen is het bagger.

Pesoonlijk als ik low level friend ga helpen is puur om dat deze Mob A niet dood kan krijgen, in dat opzicht vindt ik downscalen niks.
als iemand inderdaad met low level friend gaat questen etc is inderdaad wel leuker.
Quests? Wat zijn dat? GW2 heeft ze niet. Alles zijn dynamic events of je moet bv iemand helpen.

Je hebt echter geen quests, questhubs, etc. Een event is soms een serie van events, waarin je een klein dorp moet bevrijden. Daarna verschijnen er merchants ed. en na een lange tijd reset het event weer.

Andere spellen hebben een quest giver die zegt van "ga hier naartoe en maak ... dood." In GW2 kom je op een plek waar bv tegen Centaurs gevochten wordt. Jij kan direct aan dit gevecht deelnemen. Na het event krijg je een reward aan de hand van je deelname aan het event (exp, gold en soms ook items)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 11:12 ]

• Bosmonster
NIEKler schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:54:
[...]

ArenaNet wil een spel maken wat mee kan doen als e-sport. Als e-sport is het 'not done' om het spel afhankelijk te maken van gear. Het gaat om winnen met skill, niet om winnen omdat je het spel meer gespeeld hebt.
Dat hele e-sports verhaal is onhaalbaar als je het mij vraagt. Het is dan wel niet gear-afhankelijk, maar er zijn nog steeds veel te veel skills om te balanceren om dit e-sports-waardig te maken. En dan moeten ze die honderden skills ook nog continu blijven monitoren en tunen, wat ook weer invloed heeft op PvE en andere delen van PvP, wat ook onwenselijk is.

Andere manier is om alle skills heel erg gelijk te trekken, maar ander naampje/effectje eraan te hangen. Maakt de game ook niet echt leuker.

Al met al vind ik het een leuk idee, maar lijkt me totaal onhaalbaar als klein onderdeeltje van een veel groter systeem. MMO's als basis voor een e-sports-game is onzinnig.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 11:20 ]

Verwijderd

RaCio schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:42:
[...]

Bij WvW kun je gewoon een grote groep mensen opzoeken (en op de map wordt aangegeven waar gevechten afspelen) en daar mee meedoen.

[...]

1. Elementalist dacht ik
2. Bij Norn wordt dacht ik je camera pov omhoog verplaatst, dus wat dat betreft heb je zelfs een beter overzicht. Wat dat betreft zou ik eerder even kijken of de stijl en lore van de Norn je wel liggen. De Humans en Charr hebben een spannender achtergrondverhaal in de starter area's, je voelt vanaf de tutorial instance al meteen de dreiging die in het gebied hangt. Bij de Norn stamp je in de starter instance voor de lol een gigantische ijsworm de grond in. Tja... :P
Ijswormen kapotstampen.. nu ga ik 100% norn :P

• Sneezzer
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Dat hele e-sports verhaal is onhaalbaar als je het mij vraagt. Het is dan wel niet gear-afhankelijk, maar er zijn nog steeds veel te veel skills om te balanceren om dit e-sports-waardig te maken. En dan moeten ze die honderden skills ook nog continu blijven monitoren en tunen, wat ook weer invloed heeft op PvE en andere delen van PvP, wat ook onwenselijk is.

Andere manier is om alle skills heel erg gelijk te trekken, maar ander naampje/effectje eraan te hangen. Maakt de game ook niet echt leuker.

Al met al vind ik het een leuk idee, maar lijkt me totaal onhaalbaar als klein onderdeeltje van een veel groter systeem. MMO's als basis voor een e-sports-game is onzinnig.
Niet mee eensch, bijv. een starcraft heeft heel veel units om te balancen.

Tevens kunnen ze puur bij de tournaments skills iets anders balanceren dan de rest van het spel aangezien het volledig los staat van de rest van het spel.

• GuardMoony
Ik heb nog een vraagje voor de ervaren beta spelers, hoe bevalt het spel zonder de item hunt?
Je kunt dus alle gear kopen, het gear krijgen van een boss of quest is dus redelijk nutteloos?

Soms heb je daar gewoon eens zin in:P Daar leende WoW zich echt goed voor!
Het grote nadeel daarvan is als je een tijdje niet gespeeld (maand of 1-2) hebt loop je gelijk achter de feiten aan.

Er zijn vast genoeg (oud) WoW spelers hier te vinden die GW2 al gespeeld hebben, hoe bevalt het jullie?

En hoe is de balance in pvp? aangezien de makers nu geen zorgen hoeven te maken om scalability met gear moet dat toch goed te regelen zijn. Het lijkt een spel te worden puur gebaseerd op skills, dit weekend voor het eerst de beta voor mij. Hopelijk trekt mij dit over de streep om over te gaan tot aanschaf!
De standaard wapens die je kunt kopen zijn doenbaar. Maar gear dat je verzameld of via action koopt is beter. Maar je hebt niet gelijk in WoW overpowerd worden door je gear. Je skills met je character is toch belangrijker
Mooi voorbeeld hiervan is WvW. Je merkt dat mensen die in PvE level hoger zijn meer schade kunnen doen ( door de gear want iedereen is naar 80 gerescaled ). Maar het is niet onmogelijk voor ze te killen.

Kwa legendary gear. Zeggen ze ook dat dit alleen maar betere looks zijn maar de stats gelijk zijn en de high end gear.

• Bosmonster
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Niet mee eensch, bijv. een starcraft heeft heel veel units om te balancen.
Starcraft heeft 3 rassen met elk een handje vol units. Dit is al een hels karwei voor Blizzard om te fine-tunen en daar merk je al dat ze voor PvP andere skills hanteren (vooral ook minder) dan voor PvE.

SC2 heeft misschien een tiende van de mogelijkheden die GW2 heeft.
Tevens kunnen ze puur bij de tournaments skills iets anders balanceren dan de rest van het spel aangezien het volledig los staat van de rest van het spel.
Dat zeg je heel makkelijk, maar dat is het niet natuurlijk. Dan kunnen ze alle skills (honderden) ook nog eens dubbel gaan beoordelen/finetunen.

Een van de belangrijkste eisen van een e-sports-game is dat het goed te balanceren is. Een MMO met zoveel mogelijkheden en skills is dat per definitie niet.

Blizzard vond het met Diablo 3 al niet haalbaar (zelfs met vaste gear/skills), en dat is een stuk beheersbaardere omgeving. En Blizzard heeft ervaring met e-sports, waar ArenaNet's ervaring 0,0 is.

Don't get me wrong, ik vind het moedig dat ze het proberen, maar als je het mij vraagt is het totaal onhaalbare kaart.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 11:42 ]

• Sneezzer
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Starcraft heeft 3 rassen met elk een handje vol units. Dit is al een hels karwei voor Blizzard om te fine-tunen en daar merk je al dat ze voor PvP andere skills hanteren (vooral ook minder) dan voor PvE.

SC2 heeft misschien een tiende van de mogelijkheden die GW2 heeft.

[...]

Dat zeg je heel makkelijk, maar dat is het niet natuurlijk. Dan kunnen ze alle skills (honderden) ook nog eens dubbel gaan beoordelen/finetunen.

Een van de belangrijkste eisen van een e-sports-game is dat het goed te balanceren is. Een MMO met zoveel mogelijkheden en skills is dat per definitie niet.

Blizzard vond het met Diablo 3 al niet haalbaar, en dat is een stuk beheersbaardere omgeving.
Ik denk dat het al met al wel gaat meevallen eigenlijk, er zijn misschien een paar honderd combi's mogelijk in totaal, maar realistich niet meer dan max ~80
Waarbij de skills ook nog restricties hebben (bijv. max 1 heal uit de keuze van 3).

Edit: net voor ik op quote drukte wijzigde je miljoenen in honderden! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sneezzer op 18-07-2012 11:48 ]

Verwijderd

Het kan of een supervraag zijn of een compleet onzinnige of reeds gestelde, maar is er al iets bekend hoe de interactie is tussen story line (van bijvoorbeeld human) en gedeelten van de wereld die horen bij andere rassen (bijvoorbeeld Asura)? Kom ik bijv. in aanraking met de starters area van Asura? Of Charr? Realistisch gezien (voor zover dat kan in een fantasy game), zou ik geen stap kunnen zetten in de buurt van The Black Citadel, zonder dat ik geraped wordt (gezien historie).

• NIEKler
[...]
Deels mee eens. Het zijn erg veel skills, maar aan de andere kant: Als iemand het over 'blink stalkers' heeft dan zal een niet-sc2 speler dit niet snappen. Toch ziet die gene wel dat 'die grappige driepoten kunnen teleporteren'. In GW2 zal dit hetzelfde zijn: Je ziet niet direct wat een bepaalde skill doet, maar je ziet wel wanneer iemand een ander aanvalt / slowt / KDed of wanneer iemand een punt captured. Het spelverloop snappen is het belangrijkst voor een e-sport, de diepte snappen is een 2e.

Wat betreft tussen PvE en PvP: De skills kunnen in PvP en PvE anders zijn.
[...]
Afgelopen BWE viel me op dat wat je hier schrijft eigenlijk al gebeurt. Kijk eens naar de eerste drie skills van de main hand wapens, de meeste van de profession+wapen combo's zijn als volgt:
1e skill: standaard aanval; condition of +damage
2e skill: grote aanval; veel +damage of veel kleinere 'pakketjes' damage
3e skill: area of effect condition

Het is niet voor niets dat ArenaNet zegt: Het maakt niet uit welke profession je speelt, het gaat er om hoe je het wilt spelen. Het komt er eigenlijk op neer dat alle professions hetzelfde doen, alleen op een andere manier (de een doet het via damage, de andere via conditions) en met een andere skin.

• NIEKler
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:46:
Het kan of een supervraag zijn of een compleet onzinnige of reeds gestelde, maar is er al iets bekend hoe de interactie is tussen story line (van bijvoorbeeld human) en gedeelten van de wereld die horen bij andere rassen (bijvoorbeeld Asura)? Kom ik bijv. in aanraking met de starters area van Asura? Of Charr? Realistisch gezien (voor zover dat kan in een fantasy game), zou ik geen stap kunnen zetten in de buurt van The Black Citadel, zonder dat ik geraped wordt (gezien historie).
Gezien GW1 heb je gelijk, maar GW2 speelt zich 250 jaar later af. De rassen leven in relatieve vrede met elkaar om zo de draken de baas te kunnen. Als Human zullen Charr je misschien niet leuk vinden, maar je bent wel een bondgenoot.

Na de tutorial (eerste 10 minuten ofzo) kun je de hoofdstad van jouw ras inlopen en via een portal in de hoofdstad van de andere rassen komen. Als een vriend een ander ras speelt kun je dus na een minuut of 10 samenspelen, je moet alleen even beiden apart de tutorial doorlopen.

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 12:30
[...]

De XP is handig, maar op een gegeven moment ben je level 80 en heb je er niets meer aan. De beloning voor meedoen aan events wanneer je 'downscaled' bent is dan ook niet zo zeer de XP maar juist de Karma. Voor het meedoen aan events krijg je Karma die je weer in kunt wisselen voor wapens of armor. Als Karma voor alle gebieden relatief gelijk is kun je dus overal Karma verdienen, het maakt dan dus niet meer uit waar je speelt. Het hele idee hier achter is dat je als level 80 niet nog maar één of twee nuttige gebieden hebt, maar juist heel de spelwereld.
Even een correctie, ná level 80 krijg je nog steeds exp. Als je exp-balk vol is wordt deze gereset en krijg je een skill point. Dus ook ná level 80 is het verstandig om exp te verzamelen.

Dit wordt uitgelegd rond 6:30 in het volgende filmpje: http://nl.twitch.tv/guildwars2/b/324690045

• Sneezzer
Splendid schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:59:
[...]

Even een correctie, ná level 80 krijg je nog steeds exp. Als je exp-balk vol is wordt deze gereset en krijg je een skill point. Dus ook ná level 80 is het verstandig om exp te verzamelen.

Dit wordt uitgelegd rond 6:30 in het volgende filmpje: http://nl.twitch.tv/guildwars2/b/324690045
Gelukkig gaat exp verzamelen erg snel (behalve als je s-pvp speelt, dan krijg je geen exp).
Ik had het gevoel dat ik (na lvl 10) nog altijd 1 tot 2 levels per uur kon halen zonder dat ik er moeite voor deed.

• Bosmonster
[...]

Maar die skill points heb je waarschijnlijk op level 80 allemaal al toch? Ervanuitgaande dat je af en toe ook de challenges doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 12:03 ]

• NIEKler
[...]

Weer wat geleerd vandaag! Je zult dus nog wel even door moeten spelen na level 80 om alle skills te kunnen unlocken. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk wel hetzelfde als in GW1: Volgens mij heeft mijn PVE poppetje iets van 600 skill points waar ik niets meer mee doe :p

Verwijderd

[...]
Het was een reactie over het mogelijk negatieve effect van downscalen, waar ik het dus niet mee eens ben ;)
En idd, Karma verzamelen kan overal! Daarom is het juist zo goed dat je als lvl80 bijna net zoveel xp en karma krijgt in de lowlvl-area's. Ik ben de vorige BWE karma gaan farmen in de startgebieden van de andere rassen, ging nog best rap.

• GuardMoony
NIEKler schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Weer wat geleerd vandaag! Je zult dus nog wel even door moeten spelen na level 80 om alle skills te kunnen unlocken. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk wel hetzelfde als in GW1: Volgens mij heeft mijn PVE poppetje iets van 600 skill points waar ik niets meer mee doe :p
Je kon de skillpoints ruilen voor iets. Ik dacht dat het met de legendary items te maken had maar weet het niet 100% meer. Het is wel ergens uitgelegt
nvm, hoort in problemen-topic denk ik... soz.

SnoeiKoei in "[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic" dus

[ Voor 140% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-07-2012 12:17 ]

• Sneezzer
Let erop dat je hem download naar een nieuwe map (en niet de temp folder!)

• GuardMoony
mijn GW2 is maar 16GB groot :s
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:10:
Let erop dat je hem download naar een nieuwe map (en niet de temp folder!)
De client vroeg niet waar ik heen wilde downloaden... In eerste instantie kreeg ik de client zelf (20MB ofzo), als je die start en inlogt gaat hij het eigenlijke spel downloaden (25GB ofzo) en daarvan gaat de laatste procent mis. Maar alles wat ik hoefde op te geven was een installatie-locatie.

16GB kan ook wel, geeft geen formaat aan maar alleen aantal files. Had ergens in de sys reqs gelezen dat je 25GB ruimte nodig hebt...

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-07-2012 12:14 ]

• Bartisik
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11 14:43
SnoeiKoei schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:13:
[...]

De client vroeg niet waar ik heen wilde downloaden... In eerste instantie kreeg ik de client zelf (20MB ofzo), als je die start en inlogt gaat hij het eigenlijke spel downloaden (25GB ofzo) en daarvan gaat de laatste procent mis. Maar alles wat ik hoefde op te geven was een installatie-locatie.

16GB kan ook wel, geeft geen formaat aan maar alleen aantal files. Had ergens in de sys reqs gelezen dat je 25GB ruimte nodig hebt...
Bij mij is het dat de installer dan aangeeft dat hij op 0% is met het downloaden van de laatste 1% (Van het totaal).

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet niet of dit in het problemen topic moet of niet, zoja dan zie ik wel wel verplaatst worden.

Ik zou graag willen weten wat de minimale specificaties zijn om de game volledig lag-free te draaien tijdens WvW (dus met veel man)

Dat hij met alle toetsers en bellen aan (dus op z'n mooist) goed draait dat geloof ik wel maar ik wil graag weten wat ik zou moeten aanschaffen om hem lag vrij te krijgen tijdens WvW.

Ik speel nu op mijn laptop
C2D T6500 @ 2.1Ghz
4GB ram
ATI Mobility Radeon HD 4650

Maar dat is een slideshow in WvW. Gewoon ingame is het niet echt een probleem...

Ik zou misschien een desktop mobo(niet zo boeiend) + cpu(E6600) + geheugen(4GB) over kunnen nemen. Een C2D E6600 @ 2.4Ghz deze is natuurlijk wel een stukje sneller dan een notebook processor T6500 maar ik vraag mij af of je daarmee wel lag vrij bent.

Dit is dan wel in combinatie met een 8800GTS 320mb grafische kaart.

Het is een long shot maar zijn er toevallig mensen die deze game spelen op een E6600 ?
Bartisik schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Bij mij is het dat de installer dan aangeeft dat hij op 0% is met het downloaden van de laatste 1% (Van het totaal).
Ok... nou vanavond maar ff zien of hij verder gaat of toch opnieuw begint dan. :)

• Sneezzer
kaasaanfiets schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:
Ik weet niet of dit in het problemen topic moet of niet, zoja dan zie ik wel wel verplaatst worden.

Ik zou graag willen weten wat de minimale specificaties zijn om de game volledig lag-free te draaien tijdens WvW (dus met veel man)

Dat hij met alle toetsers en bellen aan (dus op z'n mooist) goed draait dat geloof ik wel maar ik wil graag weten wat ik zou moeten aanschaffen om hem lag vrij te krijgen tijdens WvW.

Ik speel nu op mijn laptop
C2D T6500 @ 2.1Ghz
4GB ram
ATI Mobility Radeon HD 4650

Maar dat is een slideshow in WvW. Gewoon ingame is het niet echt een probleem...

Ik zou misschien een desktop mobo(niet zo boeiend) + cpu(E6600) + geheugen(4GB) over kunnen nemen. Een C2D E6600 @ 2.4Ghz deze is natuurlijk wel een stukje sneller dan een notebook processor T6500 maar ik vraag mij af of je daarmee wel lag vrij bent.

Dit is dan wel in combinatie met een 8800GTS 320mb grafische kaart.

Het is een long shot maar zijn er toevallig mensen die deze game spelen op een E6600 ?
Mijn vriendin heeft dezelfde config (dell xps15), wij wachten nog even om te zien of ze eea. optimaliseren, denk dat het eigenlijk net wél gaat lukken namelijk)

Edit: zelfde laptop dus.

• GuardMoony
Na deze beta zullen we meer weten. Er zal zeker al wat meer optimalisatie ingame zijn.

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Mmm ik speel nu al Tera Online vanaf de release, maar lijkt een beetje een dood eind te worden voor mij. Heeft toevallig iemand nog een beta key over voor dit weekend :D ? Zou graag eens willen kijken of het echt wat voor mij is! Al veel info over GW2 gelezen, maar ingame evaring is toch wel het fijnst :). Alvast bedankt indien iemand mij kan helpen!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:25:
[...]

Mijn vriendin heeft dezelfde config (dell xps15), wij wachten nog even om te zien of ze eea. optimaliseren, denk dat het eigenlijk net wél gaat lukken namelijk)
denk dat je met een 8800 gts met 320mb intern geheugen niet heel ver meer komt.
Beste kans is op de laptop, of stop een ' nieuwe ' videokaart in je pc, 4850 of 5850 zijn nu goed betaalbaar en gaat je echt een sloot extra performance geven.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Dakreal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:45:
[...]

Beste kans is op de laptop, of stop een ' nieuwe ' videokaart in je pc, 4850 of 5850 zijn nu goed betaalbaar en gaat je echt een sloot extra performance geven.
Interessante stelling aangezien naar mijn weten deze game voornamelijk baat heeft bij een snelle CPU.

• Dakreal
kaasaanfiets schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Interessante stelling aangezien naar mijn weten deze game voornamelijk baat heeft bij een snelle CPU.
Je begrijpt dat CPU niet aan beeldopbouw doet he? Maar dat de GPU dit doet?
En dat dus een snellere GPU, betere en snellere beeldopbouw heeft?

Just saying :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Bosmonster
8GB + SSD lijkt me geen overbodige luxe voor een MMO. Bij drukte betekent het vooral dat je heel veel textures/models/animaties in moet laden van disk.

Logischerwijs is een redelijke CPU/GPU ook geen slechte investering.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 12:55 ]

• Dakreal
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:54:
8GB + SSD lijkt me geen overbodige luxe voor een MMO. Bij drukte betekent het vooral dat je heel veel textures/models/animaties in moet laden van disk.
Ik heb hetzelfde, maar als ik naar die setups kijk weet ik niet of het handig is om er een SSD in te stoppen ;-) 320mb geheugen op vidkaart betekend dat je kaart harder moet werken omdat ie maar bar weinig kan cachen ( tegenwoordig).

• Bosmonster
Dakreal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:55:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar als ik naar die setups kijk weet ik niet of het handig is om er een SSD in te stoppen ;-) 320mb geheugen op vidkaart betekend dat je kaart harder moet werken omdat ie maar bar weinig kan cachen ( tegenwoordig).
Yeah, het systeem moet vooral in balans zijn. Maar 8GB en een klein SSD'tje is tegenwoordig geen enorme investering meer (samen heb je voor 100 euro ofzo). Terwijl je voor 100 euro weinig GPU krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 12:57 ]

• Sneezzer
Dakreal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:45:
[...]

Ik bedoelde zijn/haar laptop is gelijk aan die van mijn vriendin.
Jammer dat je aan een laptop geen graca upgrade kunt doen...

• Judge Nl
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05-2018
Voor requirements voor spellen kijk ik zelf wel eens bij game debate. (http://www.game-debate.co...684&game=Guild%20Wars%202)

Hier invullen wat je Cpu, hoeveelheid geheugen, grafische kaart en of het een laptop is. Hieruit komen bepaalde waarderingen. Dit vergelijken met de adjusted minimale en recommended requirements om te kijken hoe het spel zal lopen. De site zal niet 100% perfect zijn. Maar het geeft toch een aardige indicatie.

Tevens handig om te kijken waar de bottleneck zit in je systeem voor een bepaald spel. En natuurlijk leuk om te kijken hoe bepaalde upgrades van je systeem de performance zouden beïnvloeden. (Mits dit technisch past!)

36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil

• Dakreal
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:56:
[...]

Yeah, het systeem moet vooral in balans zijn. Maar 8GB en een klein SSD'tje is tegenwoordig geen enorme investering meer (samen heb je voor 100 euro ofzo). Terwijl je voor 100 euro weinig GPU krijgt.
8gb geheugen is ongeveer ~ 80 euro voor fatsoenlijk geheugen en een kleine ssd ( 60gb is echt minimum ) ben je ~ 50-70 euro voor kwijt :P

voor 100 euro heb genoeg bang voor buck hoor :)

• Bosmonster
Dakreal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:05:
[...]

8gb geheugen is ongeveer ~ 80 euro voor fatsoenlijk geheugen en een kleine ssd ( 60gb is echt minimum ) ben je ~ 50-70 euro voor kwijt :P

voor 100 euro heb genoeg bang voor buck hoor :)
Nee joh, een 8GB kitje heb je voor 40 euro
pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9

En de Samsung 830 64GB (prima voor 2 a 3 games) heb je voor 60 euro.
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 13:09 ]

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-10 22:37

Het is zeker een uitdaging om items te verzamelen. In structured PvP is nu nog alle gear gratis, maar er is een goeie kans dat je wat karma moet gaan betalen in de final versie van het spel. Daarnaast is er nog de mogenlijkheid om wapens te winnen (in tournaments) die er extra goed uitzien. Om een voordeel op je tegenstander te krijgen zul je echter goeie combos moeten vinden.

In WvW kun je door sneller te levelen wel een voordeel op je tegenstander behalen (je zal meer skills een meer stats op je items hebben). Ook in WvW en PvE kun je speciale items krijgen die er enorm goed uitzien, maar de stats zullen gelijk zijn aan wapens van hetzelfde level.

Hier is hoe gear ongeveer werkt:
Armour heeft altijd een base stat (genaamd thoughness). Er zijn 3 typen armour, warriors en guardians hebben heavy armour (meeste thoughness), de thief, ranger en engineer hebben leather (gemiddelde thoughness) en de mesmer, necro en elementalist hebben cloth (minste thoughness). Een lvl 80 heavy armour heeft altijd dezelfde base thoughness stat, net zoals een lvl 30 dagger altijd dezelfde damage stat heeft. Vervolgens hebben de items een sigil of rune die allerlei verschillende stats of effecten toevoegen. Een sigil kan op een wapen gedaan worden en voegt een uniek effect toe(van extra damage tot het summonen van een pet), op 2-handed wapens kun je 2 sigils kwijt. Op elke onderdeel van je armour kan je een rune kwijt. De eerste runes van een type voegen meestal stats toe. Bijvoorbeeld een rune of the Flock op gloves geeft +25 healing. De 2e rune geeft een wat specialer effect, een 2e rune of the Flock geeft bijvoorbeeld een kans om een attack bird op te roepen. Door runes te combineren of te investeren in het verkrijgen van 6 dezelfde runes (het laatste effect is het beste) kun je je gear specialiseren.

Het gaat dus vooral om creatief en strategisch zijn met je gear, en niet om grind. Zo kun je bijvoorbeeld door het combineren van 2 runes of the monk, 2 runes of the water en 2 runes of the fire + 50% might duration (en +30% boon) duration krijgen. Als je dat combineerd met traits die hetzelfde doen kun je naar de +100% might (of een andere boon) duration en +80% boon duration. Als voorbeeld hier een engineer build die met voorgaande combo werkt. Met de throw elixer class ability kunnen je allies en jezelf na een tijdje constant 12 stacks might hebben. Geen idee of het effectief is (buiten WvW), maar misschien een leuk voorbeeld hoe je met gear, traits en enkel je class ability aleen al builds kan maken.
[...]

Dat is op zich wel te doen hoor. Een spel als dota heeft honderden compleet unieke skills die gecombineerd kunnen worden met andere skills en talloze items. Toch wordt dota competitief gespeeld. De extra uitdaging voor GW2 is dat in dota characters niet even sterk hoeven te zijn, terwijl in MMO's elke klasse even sterk moet zijn.
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Maar die skill points heb je waarschijnlijk op level 80 allemaal al toch? Ervanuitgaande dat je af en toe ook de challenges doet.
Je kunt er allerlei dingen mee kopen, zoals een item om je siege equipment mee te upgraden.

• Sneezzer
RaCio schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Het is zeker een uitdaging om items te verzamelen. In structured PvP is nu nog alle gear gratis, maar er is een goeie kans dat je wat karma moet gaan betalen in de final versie van het spel. Daarnaast is er nog de mogenlijkheid om wapens te winnen (in tournaments) die er extra goed uitzien. Om een voordeel op je tegenstander te krijgen zul je echter goeie combos moeten vinden.
Je betaald met glory, tevens kun je je gear veranderen door er een soort token met een bepaald effect op te drukken.
In WvW kun je door sneller te levelen wel een voordeel op je tegenstander behalen (je zal meer skills een meer stats op je items hebben). Ook in WvW en PvE kun je speciale items krijgen die er enorm goed uitzien, maar de stats zullen gelijk zijn aan wapens van hetzelfde level.

Hier is hoe gear ongeveer werkt:
Armour heeft altijd een base stat (genaamd thoughness). Er zijn 3 typen armour, warriors en guardians hebben heavy armour (meeste thoughness), de thief, ranger en engineer hebben leather (gemiddelde thoughness) en de mesmer, necro en elementalist hebben cloth (minste thoughness). Een lvl 80 heavy armour heeft altijd dezelfde base thoughness stat, net zoals een lvl 30 dagger altijd dezelfde damage stat heeft. Vervolgens hebben de items een sigil of rune die allerlei verschillende stats of effecten toevoegen. Een sigil kan op een wapen gedaan worden en voegt een uniek effect toe(van extra damage tot het summonen van een pet), op 2-handed wapens kun je 2 sigils kwijt. Op elke onderdeel van je armour kan je een rune kwijt. De eerste runes van een type voegen meestal stats toe. Bijvoorbeeld een rune of the Flock op gloves geeft +25 healing. De 2e rune geeft een wat specialer effect, een 2e rune of the Flock geeft bijvoorbeeld een kans om een attack bird op te roepen. Door runes te combineren of te investeren in het verkrijgen van 6 dezelfde runes (het laatste effect is het beste) kun je je gear specialiseren.

Het gaat dus vooral om creatief en strategisch zijn met je gear, en niet om grind. Zo kun je bijvoorbeeld door het combineren van 2 runes of the monk, 2 runes of the water en 2 runes of the fire + 50% might duration (en +30% boon) duration krijgen. Als je dat combineerd met traits die hetzelfde doen kun je naar de +100% might (of een andere boon) duration en +80% boon duration. Als voorbeeld hier een engineer build die met voorgaande combo werkt. Met de throw elixer class ability kunnen je allies en jezelf na een tijdje constant 12 stacks might hebben. Geen idee of het effectief is (buiten WvW), maar misschien een leuk voorbeeld hoe je met gear, traits en enkel je class ability aleen al builds kan maken.

[...]

Dat is op zich wel te doen hoor. Een spel als dota heeft honderden compleet unieke skills die gecombineerd kunnen worden met andere skills en talloze items. Toch wordt dota competitief gespeeld. De extra uitdaging voor GW2 is dat in dota characters niet even sterk hoeven te zijn, terwijl in MMO's elke klasse even sterk moet zijn.

[...]

Je kunt er allerlei dingen mee kopen, zoals een item om je siege equipment mee te upgraden.
/counting down the hours!

• Bartisik
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:54:

Logischerwijs is een redelijke CPU/GPU ook geen slechte investering.
Werkt een SSD echt beter bij MMO's? Ik heb er nu gewoon een HD in, maar er is ruimte voor n extra SSD ;).
Zeker als dit een groot verschil maakt dat MMO's beter gaan lopen (En dus nog meer op max kan zetten ^^).

• Bosmonster
Bartisik schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Werkt een SSD echt beter bij MMO's? Ik heb er nu gewoon een HD in, maar er is ruimte voor n extra SSD ;).
Zeker als dit een groot verschil maakt dat MMO's beter gaan lopen (En dus nog meer op max kan zetten ^^).
MMO's hebben heel veel data (GW is ook 20-25GB). Die data moet continu van schijf gelezen worden als je mensen tegenkomt, zonet/portalt/etc. Dus ja, zeker bij MMO's, maar eigenlijk bij alle moderne titels, maakt een SSD een wereld van verschil voor laadtijden, texture-popins, etc.
Remz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Sowieso kan je meestal beter in een goede GPU investeren dan een CPU, aangezien de GPU het vaakst de bottleneck is.
Yup, zeker bij een MMO, waarbij de client redelijk "thin" is. De AI bijvoorbeeld wordt door de server geregeld, niet door je lokale client/cpu, om maar iets te noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 13:35 ]

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
kaasaanfiets schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Vergeet die zin maar. Dit is namelijk gebaseerd op de beta wat totaal niet relevant is aan de prestaties van de release client. Zoals meerdere malen door ArenaNet is bevestigd: De beta draait vooral op de CPU en is niet geoptimaliseerd voor meerdere cores/GPU. Bij de release zal de GPU wel dit werk overnemen.

Sowieso kan je meestal beter in een goede GPU investeren dan een CPU, aangezien de GPU het vaakst de bottleneck is.

• Bartisik
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:29:
[...]

MMO's hebben heel veel data (GW is ook 20-25GB). Die data moet continu van schijf gelezen worden als je mensen tegenkomt, zonet/portalt/etc. Dus ja, zeker bij MMO's, maar eigenlijk bij alle moderne titels, maakt een SSD een wereld van verschil voor laadtijden, texture-popins, etc.
Dank! Dan ga ik toch maar eens kijken naar een leuke SSD ;)

• Xylon
Ik heb nog steeds een aantal GW2 BWE3 keys over. Stuur me maar een DM in het geval je er een wilt :) .

Edit: Keys zijn op!

[ Voor 12% gewijzigd door Xylon op 18-07-2012 14:07 . Reden: Keys zijn op! ]

• Dakreal
Bosmonster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:06:
[...]

Nee joh, een 8GB kitje heb je voor 40 euro
pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9

En de Samsung 830 64GB (prima voor 2 a 3 games) heb je voor 60 euro.
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB
ddr3 in een oude laptop/pc? :P en Waarom installeer jij windows niet op je SSD? dat is je nr1 performance winst als je die op een SSD zet.

Ik heb een 128gb SSD van Samsung 830 serie, hier staan iets van 4 games op van rond de 15 gb per stuk en windows. Met een SSD is het belangrijk dat je minimaal 20% schijfruimte overhoudt. Anders verlies je performance.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Remz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Vergeet die zin maar. Dit is namelijk gebaseerd op de beta wat totaal niet relevant is aan de prestaties van de release client. Zoals meerdere malen door ArenaNet is bevestigd: De beta draait vooral op de CPU en is niet geoptimaliseerd voor meerdere cores/GPU. Bij de release zal de GPU wel dit werk overnemen.

Welke berekeningen worden voornamelijk afgehandeld als het gaat om 100 man die in beeld lopen dan? (zoals het bestormen van een kasteel in WvW)
Is dit ook "werk" voor de GPU? Ik dacht dat de CPU een groot deel van die berekeningen op zich nam.

Daar kakt mijn framerate voornamelijk zwaar in.

• Dakreal
kaasaanfiets schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:00:
[...]

Welke berekeningen worden voornamelijk afgehandeld als het gaat om 100 man die in beeld lopen dan? (zoals het bestormen van een kasteel in WvW)
Is dit ook "werk" voor de GPU? Ik dacht dat de CPU een groot deel van die berekeningen op zich nam.

Daar kakt mijn framerate voornamelijk zwaar in.
Dit is voornamelijk textures inladen in het geheugen van je GPU, dit gebeurt in combinatie met de HDD. Dus snelle hdd/ssd + snelle gpu = weinig probs :)

• Bosmonster
Dakreal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:56:
[...]

ddr3 in een oude laptop/pc? :P en Waarom installeer jij windows niet op je SSD? dat is je nr1 performance winst als je die op een SSD zet.
Ik weet niet hoe oud die pc is ;)

Windows op je SSD is leuk voor het opstarten van je PC, maar zal voor gamen niet heel veel uitmaken.Tijdens het spelen van de game heeft Windows zelf niet zo heel veel meer te doen vanaf schijf namelijk.

Maar goed, je bent vrij om ook Windows op die SSD te zetten natuurlijk :) Kan er een game minder op.

//offtopic

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 18-07-2012 14:07 ]

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
Xylon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:43:
Ik heb nog steeds een aantal GW2 BWE3 keys over. Stuur me maar een DM in het geval je er een wilt :) .

Edit: Keys zijn op!
aww, te laat :( . Moet er ook nog 1tje hebben :P

• DoubleR
  • Laatst online: 00:43
Repost: Ik heb nog een aantal keys over voor de guild wars 2 beta van 20-22 juli.
Dus als er nog mensen zijn die het heel graag willen (voor zichzelf of voor een vriend) kunnen me een DM sturen.

Je moet dus of een goede reden hebben of misschien iets terug kunnen geven? En beloven dat je er veel gebruik van gaat maken natuurlijk haha!

EDIT: Na overstroomd te zijn met berichten doe ik eerst maar even deze edit voordat ik de laatste mensen blij ga maken.. ze zijn op nu :P!

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleR op 18-07-2012 15:28 ]

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Jammer dat de beta pas om 9 uur 's avonds begint, heb vrijdag vrij.

• de5perado
Damn... weer geen keys... Iemand nog een key over btw?

overigens heb ik sinds de launch van diablo 3 micro lagg in sommige delen van het spel heb 4 gig ram en asus eahd5830 radeon met een phenom x6 1055T cpu. Nou is mij gezegd dat dit waarschijnlijk in de drivers van Radeon zit en het weg schrijven van tijdelijke data op een SATA HD. Dit kan opgelost worden door de game te installeren op een SSD schijf?

(dit probleem dit zich atm voor bij diablo 3 maar ik weet dus niet of dit het geval is bij GW2)

Ik wil namelijk niet hetzelfde euvel hebben bij GW2. Dit heeft namelijk voor mij het spelen van diablo 3 de strop om gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door de5perado op 18-07-2012 15:41 ]

Verwijderd

Als iemand nog een key over heeft voor de komende beta, dat zou ik erg waarderen! Wellicht ruilen tegen een smite/world of warplanes key als je daar interesse in hebt. PM maar!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:40
Dit is nog 1.

edit en weg in minder dan 1 min?

[ Voor 77% gewijzigd door rejer op 18-07-2012 16:25 ]

• de5perado
taken :D

• biggydeen2
  • Laatst online: 16-11 12:01
de5perado schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:39:
Damn... weer geen keys... Iemand nog een key over btw?

overigens heb ik sinds de launch van diablo 3 micro lagg in sommige delen van het spel heb 4 gig ram en asus eahd5830 radeon met een phenom x6 1055T cpu. Nou is mij gezegd dat dit waarschijnlijk in de drivers van Radeon zit en het weg schrijven van tijdelijke data op een SATA HD. Dit kan opgelost worden door de game te installeren op een SSD schijf?

(dit probleem dit zich atm voor bij diablo 3 maar ik weet dus niet of dit het geval is bij GW2)

Ik wil namelijk niet hetzelfde euvel hebben bij GW2. Dit heeft namelijk voor mij het spelen van diablo 3 de strop om gedaan.
Hoewel het hier niet thuis hoor, heb je vsync wel aan? zonder vsync heb ik daar ook last van met mn radeon kaart. Daarnaast is dat hele SSD gebeuren onzin, een SSD improved je performance niet in games. Hooguit de laadtijden.

[ Voor 6% gewijzigd door biggydeen2 op 18-07-2012 16:26 ]

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-11 19:22
Is levelen puur en alleen in WvWvW eigenlijk mogelijk? Ik heb vorige BWE wel even in WvWvW rondgekeken maar de afstanden die je moest afleggen waren enorm dat ik slechts 1 of 2 keer wat actie heb gezien in een half uur spelen (mijn server was dan ook wel aan de rustige kant)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:40

• de5perado
thanks m8 had toevallig het scherm open staan :P

• Sneezzer
Potame schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:24:
Is levelen puur en alleen in WvWvW eigenlijk mogelijk? Ik heb vorige BWE wel even in WvWvW rondgekeken maar de afstanden die je moest afleggen waren enorm dat ik slechts 1 of 2 keer wat actie heb gezien in een half uur spelen (mijn server was dan ook wel aan de rustige kant)
Nope, er is ook nog een hele grote PVE wereld!

• de5perado
Hoe kan ik overigens zien dat ik in de beta zit werd doorgestuurd naar een download client page. maar ik zie nergens een bevestiging dat hij de code heeft geregistreerd...

[ Voor 28% gewijzigd door de5perado op 18-07-2012 16:34 ]

de5perado schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:32:
Hoe kan ik overigens zien dat ik in de beta zit werd doorgestuurd naar een download client page. maar ik zie nergens een bevestiging dat hij de code heeft geregistreerd...
Bij het registreren van die code maak je een account. Daarna krijg je dit mailtje
Greetings!

Your spot in the upcoming Guild Wars 2 Beta Weekend Event has been reserved!

This Beta Weekend Event begins Friday, July 20, at noon PDT (GMT -7) and ends Sunday, July 22, at 11:59 p.m. PDT (GMT -7).

If this is your first Guild Wars 2 beta, visit https://account.guildwars2.com/download to download the client. To log in, use the same account name and password that you created when you registered your Guild Wars 2 account.

Participants of previous events may be able to simply run and patch their existing client.

We recommend that you begin pre-loading the client as soon as possible, periodically checking for updates, so you're ready to start playing when the event begins.

Visit our Beta Forums at http://forum.guildwars2.com for more information about the beta event itself, using the same log-in credentials mentioned above. Please note that you will only be able to browse the forums for now; commenting and posting will be enabled when the Beta Weekend Event begins.

If you have issues installing or logging into the game client, please visit http://support.guildwars2.com/.

We'll see you in-game!

The Guild Wars 2 Team
Dan download je de client (20MB ofzo) en installeert die, die downloadt dan de rest als het goed is.

Je krijgt ook nog een mailtje met bevestiging van je account- en inloggegevens.

• de5perado
OMG... nou blijkbaar heb ik dan toch geen key .. aangezien ik geen mail heb gehad en wanneer ik de key wil invoeren hij "registered to another account" is... Klote citrix omgeving :(

edit.. naja als iemand dan nog een key heeft ik hoor het graag..

[ Voor 15% gewijzigd door de5perado op 18-07-2012 16:46 ]

• de5perado
biggydeen2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:23:
[...]

Hoewel het hier niet thuis hoor, heb je vsync wel aan? zonder vsync heb ik daar ook last van met mn radeon kaart. Daarnaast is dat hele SSD gebeuren onzin, een SSD improved je performance niet in games. Hooguit de laadtijden.
Nee maar volgens mij kan het wel de micro lagg verhelpen.

• Bosmonster
biggydeen2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:23:
[...]
Daarnaast is dat hele SSD gebeuren onzin, een SSD improved je performance niet in games. Hooguit de laadtijden.
En laadtijden, micro-lag, texture-popin, etc vallen bij jou niet in de categorie performance?

• Xylon
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat hij vraagt of het mogelijk is om puur en alleen door WvW te levelen, dus gewoon geen PvE content te doen ;) . En ja, dit is mogelijk. Het is echter wel langzamer, behalve als je aan veel events mee kunt doen, bijvoorbeeld net na een reset.

• Smoetzak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Sneezzer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:29:
[...]

Haha ik heb toch wel even gelachen! +1 _/-\o_

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 23:00
Er is weer een update voor de client :)

Ongeveer 130MB
Hmmm het is dus goed gegaan met die download vannacht. Net client opnieuw gestart, begon wel met downloaden, leek alsof het een lange download ging worden maar sprong na 2 minuten ofzo naar 80% en was daarna in nog 2 minuten klaar. Daarna die download van 130MB er achteraan.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 23:00
http://www.arena.net/blog...-final-beta-weekend-event

Staan wel interessante dingen tussen. Bijvoorbeel dat ze een stuk minder servers gaan draaien omdat ze een hogere populatie per server willen. Lijkt me een goed plan! (als de servers het tenminste volhouden)

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:04
awh, geen WvW uitslagen van BWE2 :(
ach, FS maakte toch iedereen af :D

• dragoni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-08-2012
ik heb 2keys over ik ga er nog 1 achter houden voor een vriend die het mogelijk wou spelen, als deze niets laat weten morgen zal ik die key dan ook morgen om 9pm posten

veel plezier en mocht je me wille bedanken ingame dragoni.7345 (hoeft niet mag altijd 8) )

JXXWPR-3F8RV-3KS2-BS2-R49KT6H

• Xylon
Een mooi overzicht van op welke server welke communities zitten voor BWE3. Tweakers.net staat er ook al tussen.

Tevens voor de start van BWE3 niet vergeten om al enkele uren van te voren te beginnen met in te loggen. Bij enkele events waren de servers namelijk al één à twee uren eerder open.

Edit: Heb even de link van de lijst aangepast naar een vaste revisie, aangezien sommige mensen de lijst zitten te vernaggelen. Rechtsboven op de pagina kun je door de versies lopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Xylon op 18-07-2012 22:03 ]

Verwijderd

Basekid schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:09:
http://www.arena.net/blog...-final-beta-weekend-event

Staan wel interessante dingen tussen. Bijvoorbeel dat ze een stuk minder servers gaan draaien omdat ze een hogere populatie per server willen. Lijkt me een goed plan! (als de servers het tenminste volhouden)
Vandaar de wipe, lijkt me. :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:02:
[...]

Vandaar de wipe, lijkt me. :)
En ik begreep dat je met een nieuw ras kunt gaan spelen, wat ongetwijfeld heel veel mensen gaan proberen. Goeie stress test dus. Als er geen wipe was geweest, waren minder mensen daar begonnen.

Verwijderd

Nou ja, je kan altijd nog zelf je chars wissen. Want na deze beta wordt het hoe dan ook allemaal gewist.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
Nou ja, je kan altijd nog zelf je chars wissen. Want na deze beta wordt het hoe dan ook allemaal gewist.
Klopt maar het nut van een beta is dan ook niet dat jij kunt levelen, het nut is dat ze kunnen zien of de servers het trekken en of er onverwachte dingen fout gaan.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

je hebt in GW2 niet echt meer zoiets als het farmen van een bepaalde mob omdat hij je items geeft waar je iets mee kan bouwen (armour ofzo) toch?

Ik zag trouwens soms ergens bloemen/planten staan waar je iets mee kon maar dan had je een schep of één of andere tool nodig. Wat kun je allemaal met zulk soort dingen?

Ik moet mij echt eens gaan verdiepen in crafting want daar weet ik echt helemaal niks van, he-le-maal niets. :)

Verwijderd

Voor degene die het nodig heeft:

CJJ1K7-PS3LG-D9VB-PLS-X4XRP2W
Pagina: 1 ... 60 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.