Van te voren dacht ik zelf ook al aan 3 BWE's, maar als je toch weer ziet hoeveel feedback er komt van BWE2 en hoeveel er nog te testen valt...
Verwijderd
Bugs houd je altijd
En die kunnen altijd nog na de release gefixed worden. Wat nu belangrijk is dat er geen grote "showstopper" bugs meer in het spel zitten.
Ik vermoed niet dat BWE3 in Juli komt, ik denk eerder aan Augustus met eind september de release.
Ik vermoed niet dat BWE3 in Juli komt, ik denk eerder aan Augustus met eind september de release.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 20:45 ]
Ik heb een geweldig weekend gehad. Ik ben enorm enthusiast over dit spel. Het dynamisch questen is een verademing. Ik ben meteen RIFT gaan downloaden (die schijnt dat van oudsher te bevatten) maar ook de gehele UI en "less is more". Audiovisueel een hoogstandje zonder dat ik het gevoel heb dat het nutteloos is. En dit komt van iemand die een film als The Matrix niet leuk vindt vanwege al de (in mijn ogen) nutteloze CGI. Ook de combat, dat je letterlijk kunt dodgen, is een interessante twist.
Ik heb overigens een ticket gemaakt voor het feit dat de UI niet je rebinds laat zien.
In WoW gebruik je overigens niet click-to-target als het er toe doet. Dat gaat te langzaam. Je bent veel beter af met macros ed. bijvoorbeeld in heroic raid. Bijv als je Warmaster op HC doet dan zul je dit wel moeten gebruiken anders klik je op de melee ipv de draak die je wilt DoTen en dat is een dikke DPS loss. Of in PvP bijv '1' doet ability 1 op target, 'shift+1' doet ability 1 op 'focus' of 'arena vijand #2' en dan heb je nog andere modifiers. Het moge duidelijk zijn dat ik met mijn qwerfv, shift+qwerfv wel 12 keybinds heb (en dan ook nog de Naga) maar dat dit met focus targets en arena toch niet zo geweldig werkt. Gelukkig werken target macros wel.
Weet iemand hoe het zit met addons in dit spel? Ik zou bijvoorbeeld best benieuwd zijn naar mijn output. Vooral als ik in een dungeon in ga.
Hoe meningen kunnen verschillen. Na Diablo 3 op Inferno en endless gear grinds was deze beta in een woord een verademing. Heerlijk dat gebrek aan allerlei maffe stats en random loot rolls. Er dropped een wapen en je weet meteen of het goed is. Kun je 'm niet gebruiken? Direct salvagen/disenchanten (itt andere MMOs) of direct vanuit je bags op de trading post (itt andere MMOs). Wil je 'm gebruiken? Dan kun je 'm gemmen/enchanten en dan is-ie soulbound, en dat is het wel zo'n beetje. Dat gefocus (plus de RNG) op loot begint mij in ieder geval steeds meer te irriteren in MMORPGs en gelukkig is het in dit spel nog niet zo belangrijk geweest. Ook is het zo dat je in dit spel niet kunt ninja looten of taggen. Het accent, ook in questen, ligt op samenwerken ipv ninja maar zonder dat dit geforceerd gaat.StarWolf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:00:
[...]
Min punten: ik mis een beetje de goede items / item rage / legendary items met goede stats (net als in GW 1 zegt het me weer allemaal niks, en is het vaak random troep, had van mij wel ietsje meer richting Diablo3/WoW gemogen); het blijft een MMO (nu al een been there/done that gevoel); als Human Warrior is bij het verhaal gewoon hardstikke saai (mijn mening); vind de grauwe Charr starter omgeving niet echt denderend (in vergelijking met bijv. kleurrijke Human)
Helaas als je je keys rebind wordt dat niet in de interface weergegeven. Ik zelf gebruik in MMOs qwerfv, shift+qwerfv, en dan asd voor movement (strafe + forward; backpeddlen doe ik niet aan, dan doe ik side strafen). Rechtermuis voor camera. In GW2 kan dit op zich ook (hoewel je minder abilities hebt dan in bijvoorbeeld WoW) maar dan laat-ie de veranderingen niet in de UI zien. Het enige grote verschil in GW2 tov WoW is dat je letterlijk moet dodgen maar als je een beetje goed met je muis om kunt gaan is dat geen probleem (ivm 'v') of 2x dezelfde movement key indrukken ('a', 'a'). Wel moet je je movement abilities (in mijn geval qwe) dichtbij je andere abilities hebben (1-5 main abilities en dan nog 'ns 6-9). En hier zit een probleem: 6-9 zijn moeilijk met je linkerhand vlug te bereiken. In live zal dit voor mij persoonlijk geen groot probleem zijn: ik heb een Naga.Morrar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:23:
Over punt 1: Ik heb zelf dodge op mijn muis gegooid en mijn skills op 1 - 5 en Q - R. Sturen met WASD en tegelijkertijd skills aanklikken vind ik niet prettig, zeker niet als die doorlopen van 1 - 0. Ik vind het probleem vooral opspelen bij de melee professions, omdat die ook echt *continu* moeten blijven bewegen. In een dungeon is stilstaan voor meer dan een paar seconden gewoon einde oefening. Wat dat betreft hinkt GW2 een beetje op twee gedachten tussen een Action RPG (a la TERA) en een gewone Click-to-Target RPG (a la WoW). Ik denk dat dit erg lastig te vatten is voor mensen en dat ze veel beter een duidelijkere keuze kunnen maken (of aRPG voor melee professions en targeted voor ranged professions).
Ik heb overigens een ticket gemaakt voor het feit dat de UI niet je rebinds laat zien.
In WoW gebruik je overigens niet click-to-target als het er toe doet. Dat gaat te langzaam. Je bent veel beter af met macros ed. bijvoorbeeld in heroic raid. Bijv als je Warmaster op HC doet dan zul je dit wel moeten gebruiken anders klik je op de melee ipv de draak die je wilt DoTen en dat is een dikke DPS loss. Of in PvP bijv '1' doet ability 1 op target, 'shift+1' doet ability 1 op 'focus' of 'arena vijand #2' en dan heb je nog andere modifiers. Het moge duidelijk zijn dat ik met mijn qwerfv, shift+qwerfv wel 12 keybinds heb (en dan ook nog de Naga) maar dat dit met focus targets en arena toch niet zo geweldig werkt. Gelukkig werken target macros wel.
Weet iemand hoe het zit met addons in dit spel? Ik zou bijvoorbeeld best benieuwd zijn naar mijn output. Vooral als ik in een dungeon in ga.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Tja ik moet zeggen dat als ze nu nog grote dingen aanpassen zoals tiers in het skill systeem dan verwacht ik niet echt snel een release. Sowieso zal dat systeem nog grondig op de schop gaan vermoed ik. Hoewel het de keuzes wellicht overzichtelijker maakt, suggereert het een soort hierarchie in de skills die er eigenlijk niet is. tier 1 skills zijn niet per se slechter dan tier 2 of 3 skills. Hier moet nog een beter systeem voor komen, bijvoorbeeld dat je skills unlocked per level ofzoiets.
Verder is er nog steeds gedoe over melee versus ranged. Voor een deel komt dat doordat mensen moeten wennen aan het nieuwe combat systeem, maar ik denk dat het heel verstandig zou zijn om op dit vlak nog eens heel goed te kijken naar de balans. Ook het feit dat de risico's voor melee nog flink groter zijn dan ranged en dat aanvallen nog bar slecht aangegeven worden / zichtbaar zijn maakt het spel nog lang niet af. Ook worden er nog best pittige veranderingen doorgevoerd in combat, zoals de auto-facing-feature die ineens geintroduceerd werd (tja....).
Tot slot weten we ook niet hoe ver men daadwerkelijk is met de end-game content en de laatste twee rassen. En er moeten nog zat zaken gepolished worden (crafting UI om maar wat te noemen) en de performance moet nog getweaked worden. Ik vermoed dus zeker geen release voor september en eigenlijk nog wel een stukje later. Toch zijn er ook wel positieve berichten (als in snelle release); zo wil ANet niet meer aan de wapens tweaken van de professions. Zoiets doet vermoeden dat men toch probeert snel af te ronden.
We gaan het zien
Hoe dan ook hoop ik erg dat het een succesvolle release wordt en dat het spel ook op de langere termijn succesvol blijft (niet zoals het met SW:TOR is gegaan). Liever langer wachten dan een spel dat flopt door te weinig content of te brakke game play! Als je belangrijke features na release erin moet gaan patchen ben je te laat, dan moet je al vooruit werken aan nieuwe content.
@Jerie: Ja dat de UI je binds niet toont is inderdaad een bug die ik ook gerapporteerd heb. Overigens maakt het met dodgen niet heel veel uit welke kant je op gaat, want je bent gewoon immune voor schade zolang je dodged. Gaat er vooral om *dat* je dodged en zo snel mogelijk. Wat dat betreft vind ik de double click al aan de langzame kant. Om uit de AoE te komen is het nog wel nuttig om eerst ff te sturen voor je dodged, maar AoE schade is meestal geen one-shot. Daarnaast kun je gewoon steeds door je target heen dodgen wat ook net iets te makkelijk is (hoewel de auto-facing feature dat nu een beetje verpest).
Verder heb ik 7 jaar ervaring met WoW als (main) tank en healer, dus macro's ken ik als geen ander
Met click-to-target doelde ik meer op het systeem dat je het target moet selecteren (eventueel met macro) in plaats van erop moet richten eventueel met crosshair (zoals bij een FPS of TERA). Guildwars 2 zit er een beetje tussenin (soms target systeem, soms niet) en dat is best irritant af en toe. Warrior met Greatsword bijvoorbeeld heeft knop 1 met target (en auto face), knop 2 is daarentegen een frontal-cone AoE die je zelf moet richten. Knop 3 moet je ook zelf richten, maar 4 en 5 zijn weer met target. Casters hebben daarnaast ook nog op de grond gerichte AoE's. Voelt niet altijd heel intuïtief...
Verder is er nog steeds gedoe over melee versus ranged. Voor een deel komt dat doordat mensen moeten wennen aan het nieuwe combat systeem, maar ik denk dat het heel verstandig zou zijn om op dit vlak nog eens heel goed te kijken naar de balans. Ook het feit dat de risico's voor melee nog flink groter zijn dan ranged en dat aanvallen nog bar slecht aangegeven worden / zichtbaar zijn maakt het spel nog lang niet af. Ook worden er nog best pittige veranderingen doorgevoerd in combat, zoals de auto-facing-feature die ineens geintroduceerd werd (tja....).
Tot slot weten we ook niet hoe ver men daadwerkelijk is met de end-game content en de laatste twee rassen. En er moeten nog zat zaken gepolished worden (crafting UI om maar wat te noemen) en de performance moet nog getweaked worden. Ik vermoed dus zeker geen release voor september en eigenlijk nog wel een stukje later. Toch zijn er ook wel positieve berichten (als in snelle release); zo wil ANet niet meer aan de wapens tweaken van de professions. Zoiets doet vermoeden dat men toch probeert snel af te ronden.
We gaan het zien
@Jerie: Ja dat de UI je binds niet toont is inderdaad een bug die ik ook gerapporteerd heb. Overigens maakt het met dodgen niet heel veel uit welke kant je op gaat, want je bent gewoon immune voor schade zolang je dodged. Gaat er vooral om *dat* je dodged en zo snel mogelijk. Wat dat betreft vind ik de double click al aan de langzame kant. Om uit de AoE te komen is het nog wel nuttig om eerst ff te sturen voor je dodged, maar AoE schade is meestal geen one-shot. Daarnaast kun je gewoon steeds door je target heen dodgen wat ook net iets te makkelijk is (hoewel de auto-facing feature dat nu een beetje verpest).
Verder heb ik 7 jaar ervaring met WoW als (main) tank en healer, dus macro's ken ik als geen ander
[ Voor 55% gewijzigd door Morrar op 12-06-2012 21:28 ]
Klein vraagje, je kan toch meerdere weaponset koppelen (2 stuks dacht ik)?
Zoja, hoe doe je dat en kan je dan met een enkele knop switchen tussen de 2 builds?
Zoja, hoe doe je dat en kan je dan met een enkele knop switchen tussen de 2 builds?
Met wapens werkt het zo:
Of je gebruikt een 2H, of een 1H + 1H of OH.
2H = 12345
1H = 123
1H/OH = 45
Sommige 1H kun je zowel als 1H als in OH gebruiken. Bijvoorbeeld een thief met een dagger (beetje zoals een rogue 2 daggers draagt, maar dat is dan een van de vele keuzes). Die skills moet je dan apart per weaponskill unlocken (dus per soort in slot, maar niet per wapen zelf). Dat unlocken kan eenvoudig op low level ook als er geen goed wapen dropt. Je kunt namelijk witte wapens van een weaponsmith kopen. Maar als je het spel wilt exploren moet je dat gewoon doen en lekker experimenteren en zien hoe het gaat; dat is eigenlijk leuker dan dit soort min-maxen want dat kan altijd nog, of op je alt, of als je in de problemen komt.
Voor een elementalist wordt het dan nog even complexer want die heeft 4 elemental states met F1-F4. Daar staat tegenover dat-ie minder wapens kan wielden.
PS: De TS post mogen we (?) wel 'ns updaten. Er staat bijvoorbeeld nog steeds dat de achtste profession onbekend is, en dat het spel waarschijnlijk niet in 2011 uit wordt gebracht. Hoe werkt dit? Ik wil daar best een steentje aan bijdragen.
Of je gebruikt een 2H, of een 1H + 1H of OH.
2H = 12345
1H = 123
1H/OH = 45
Sommige 1H kun je zowel als 1H als in OH gebruiken. Bijvoorbeeld een thief met een dagger (beetje zoals een rogue 2 daggers draagt, maar dat is dan een van de vele keuzes). Die skills moet je dan apart per weaponskill unlocken (dus per soort in slot, maar niet per wapen zelf). Dat unlocken kan eenvoudig op low level ook als er geen goed wapen dropt. Je kunt namelijk witte wapens van een weaponsmith kopen. Maar als je het spel wilt exploren moet je dat gewoon doen en lekker experimenteren en zien hoe het gaat; dat is eigenlijk leuker dan dit soort min-maxen want dat kan altijd nog, of op je alt, of als je in de problemen komt.
Voor een elementalist wordt het dan nog even complexer want die heeft 4 elemental states met F1-F4. Daar staat tegenover dat-ie minder wapens kan wielden.
Ah op die manier. Dat alles heb je in WoW ook wel. Shadowfury bijvoorbeeld, en fire/frost mage. Volley werkte ook zo. En dan heb je ook nog cone of cold, shadowflame, healing mace, light of dawn. Op zich is dat ook skill-based. Je moet goed mikken, snel kunnen reageren, of zelfs van te voren voorspellen waar mensen zijn. In PvP werkt dat net even anders dan PvE. Zeker bij stealth het geval. TERA heb ik niet gespeelt, maar de single target signature spells in Diablo 3 moet je ook meestal mikken. Ben ik dan weer minder kapot van, is misschien wennen. WoW heeft dat niet. Bij GW2 had ik dat single target mikken met een onderwater wapen. Wat me opviel was dat bij het ene wapen de block op 2 zat, bij de ander weer op 1 van de off-hand en niet op de main-hand van dat wapen, enzovoorts. Bij de elementalist waren de defensive CDs ook niet steeds op dezelfde keybind bij verschillende elements en weapons. Het leek mij nogal divers, maar je moet dus opzeker oefenen met je wapens, en je keybinds goed kennen. Het feit dat je maar 2 wapens kan 'speccen' vind ik in die zin goed; anders zijn het teveel talents. Less is more.[b][message=38403069,noline]Verder heb ik 7 jaar ervaring met WoW als (main) tank en healer, dus macro's ken ik als geen anderMet click-to-target doelde ik meer op het systeem dat je het target moet selecteren (eventueel met macro) in plaats van erop moet richten eventueel met crosshair (zoals bij een FPS of TERA). Guildwars 2 zit er een beetje tussenin (soms target systeem, soms niet) en dat is best irritant af en toe. Warrior met Greatsword bijvoorbeeld heeft knop 1 met target (en auto face), knop 2 is daarentegen een frontal-cone AoE die je zelf moet richten. Knop 3 moet je ook zelf richten, maar 4 en 5 zijn weer met target. Casters hebben daarnaast ook nog op de grond gerichte AoE's. Voelt niet altijd heel intuïtief...
PS: De TS post mogen we (?) wel 'ns updaten. Er staat bijvoorbeeld nog steeds dat de achtste profession onbekend is, en dat het spel waarschijnlijk niet in 2011 uit wordt gebracht. Hoe werkt dit? Ik wil daar best een steentje aan bijdragen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ja thuis even nagelezenSCARfaceE schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:
[...]
Waarschijnlijk stond er "Latest Beta", wat heel wat anders is dan laatste Beta.
Je kan de 2e wapenset koppelen in de hero menu (waar je ook je armor equipped) en daar kun je komen met H. De sets staan in de linker rij onderaan.Vecodo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:15:
Klein vraagje, je kan toch meerdere weaponset koppelen (2 stuks dacht ik)?
In combat kun je switchen met behulp van de tilde (~), die naast de 1 knop zit.
Op een elementalist en engineer, heb je trouwens maar 1 wapen set, dus niet raar staan kijken als je bij deze twee, je tweede wapen set niet kunt vinden, als je de unlock melding krijgt (Of hebben ze deze bug inmiddels plat geslagen).
Vind het zo jammer dat ik weinig tijd heb gehad voor het afgelopen beta weekend. Maar de kleine drie uurtjes die ik wel heb mogen rondwandelen in Queensdale waren weer erg fijn.
Blijf wel wennen aan de verregaande vrijheid en ontbreken van de old fashioned manier van quests afwerken. Regelmatig dat ik me een beetje verloren voel in de grote wereld waarin ik niet precies weet wat te doen en het beetje story dat je hebt staan ook niet altijd even duidelijk is.
Daarnaast vind ik de stad zelf ook een beetje aan de grote kant en loop je je de blubbers tussen de vendors en trainers. In GW1 zijn ze veel kleiner en daar voelt het al vaak uitgestorven aan, vraag me toch af hoe dat in GW2 gaat zijn. Een stad hoort naar mijn idee een levendig gebied van spelers te zijn.
Verder ben ik nog weinig tactiek tegengekomen in de gevechten tegen mobs. Ik bedoel: waar je in GW1 nog echt moest nadenken over je aanval, je spells en in welke volgorde je die moest gebruiken, is het nu naar mijn gevoel nogal dumbed down. De eerste spell gaat automatisch en verder is het spell 2 spammen totdat de mob dood is. Weinig nadenken meer voor nodig. Maar goed, komt misschien omdat het nog maar het startgebied is (hoop ik).
Blijf wel wennen aan de verregaande vrijheid en ontbreken van de old fashioned manier van quests afwerken. Regelmatig dat ik me een beetje verloren voel in de grote wereld waarin ik niet precies weet wat te doen en het beetje story dat je hebt staan ook niet altijd even duidelijk is.
Daarnaast vind ik de stad zelf ook een beetje aan de grote kant en loop je je de blubbers tussen de vendors en trainers. In GW1 zijn ze veel kleiner en daar voelt het al vaak uitgestorven aan, vraag me toch af hoe dat in GW2 gaat zijn. Een stad hoort naar mijn idee een levendig gebied van spelers te zijn.
Verder ben ik nog weinig tactiek tegengekomen in de gevechten tegen mobs. Ik bedoel: waar je in GW1 nog echt moest nadenken over je aanval, je spells en in welke volgorde je die moest gebruiken, is het nu naar mijn gevoel nogal dumbed down. De eerste spell gaat automatisch en verder is het spell 2 spammen totdat de mob dood is. Weinig nadenken meer voor nodig. Maar goed, komt misschien omdat het nog maar het startgebied is (hoop ik).
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Je kunt de waypoints in de stad gebruiken om snel te travellen. Gaat een stuk sneller dan lopenWeakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:23:
k niet precies weet wat te doen en het beetje story dat je hebt staan ook niet altijd even duidelijk is.
Er zijn op dit moment geen plannen om addons toe te laten. Ik ben daar persoonlijk heel blij om, ben een beetje moe geworden van de damage-meter spammers in WoW.Jerie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:00:
Dit klopt niet, ArenaNet heeft zelfs al aangegeven dat BWE #3 meer in het teken zal staan van van skill changes en nog meer traits. Ze willen het aantal goede builds per class liefst zelfs richting de 30 hebben.Loadichus schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:44:
[...]
Volgens mij komt er geen verdere test meer en staat de release in de planning!?!?
Heb je wel gemerkt hoe zwak je karakter is? Zeker ten opzichte van GW1 of elke andere MMO. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat meer de uitdaging heb opgezocht door standaard mobs van 2-3 levels hoger aan te vallen, maar ook met gelijke level characters wil je niet meer dan 3 mobs tegelijk willen handelen. Sterker nog 3 is waarschijnlijk al, afhankelijk van je profession, te veel. De hele combat draait om niet te vaak gehit worden. Je wilt zoveel mogelijk afstand creëeren. Hit wanneer het kan, en dan weer snel weg. Je enemy moet dus ofwel snel dood, of je moet weer snel weg en juist de skills helpen daarbij.Weakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:23:
Dat is in ieder geval hoe ik het laatste beta event ervaren heb. Ik hoop van harte dat dat ook representatief is voor het uiteindelijke product, want dan is het een winnaar.
@Weakling, succes daarmee met Veterans, skill challenges etc. Dan kom je echt niet ver daarmeeWeakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:23:
Vind het zo jammer dat ik weinig tijd heb gehad voor het afgelopen beta weekend. Maar de kleine drie uurtjes die ik wel heb mogen rondwandelen in Queensdale waren weer erg fijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
hoe jij het hierboven beschrijft sluit ik me bij aan. de low lvl(1-10) was idd knoppen rammen.Morphix schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:33:
[...]
Heb je wel gemerkt hoe zwak je karakter is? Zeker ten opzichte van GW1 of elke andere MMO. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat meer de uitdaging heb opgezocht door standaard mobs van 2-3 levels hoger aan te vallen, maar ook met gelijke level characters wil je niet meer dan 3 mobs tegelijk willen handelen. Sterker nog 3 is waarschijnlijk al, afhankelijk van je profession, te veel. De hele combat draait om niet te vaak gehit worden. Je wilt zoveel mogelijk afstand creëeren. Hit wanneer het kan, en dan weer snel weg. Je enemy moet dus ofwel snel dood, of je moet weer snel weg en juist de skills helpen daarbij.
Dat is in ieder geval hoe ik het laatste beta event ervaren heb. Ik hoop van harte dat dat ook representatief is voor het uiteindelijke product, want dan is het een winnaar.
ik was een warrior maar was er al snel achter dat knoppen rammen en stilstaan geen uitkomst was.
ben meerdere malen dood gegaan, met een mob groep van 2/3 mobs van zelfde lvl.
het is echt de bedoeling dat je een tactiek van aanvallen bedenkt en deze toepast. en elke enemy is anders.
dat is mijn ervaring. een ranger foe moet je toch echt anders aan pakken, deze moest ik vaak knock downen om levend te blijven. een close combat, die freeze je en maak je beetje afstand.
ik vond het een zeer leuk beta weekend. ben er achtergekomen dat ik met m'n warrior en rifle beter kon surviven. dus ga denk volgend keer een ranged class maken, iemand suggesties?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Bijna alle professions hebben range. Het hangt echt van je eigen voorkeur af 
Zijn er hier veel mensen die de lvl 30 story line dungeon gedaan hebben ?
Ik heb hem gedaan, ik vond het uiteindelijk wel meevallen, de moeilijkheidsgraad bedoel ik dan, hij was wel erg leuk.
[ Voor 33% gewijzigd door Sneezydevil op 13-06-2012 14:10 ]
Dat was dan waarschijnlijk de exploration mode (story mode, of hoe ze het ook noemen). Er zijn dan ook nog 2(?) moeilijkere graden.
I'll do what I can, but expect very little.
Bijna. Eerst doe je de storyline mode, die wat eenvoudiger moet zijn dan de explorable versies, die pas unlocked worden na story-version. Explorable dungeons zijn moeilijker, en bovendien krijg je aan het begin van de dungeon de keuze uit 3 verschillende routes (door middel van een vote-system).4bit schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:53:
Dat was dan waarschijnlijk de exploration mode (story mode, of hoe ze het ook noemen). Er zijn dan ook nog 2(?) moeilijkere graden.
Engineer heb ik niet gespeelt, maar in afgelopen BWE kon elementalist prima met ~ respeccen. Zelf namelijk gedaan. Wel had de elementalist niet bijzonder veel wapen opties.Sneezydevil schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:17:
Op een elementalist en engineer, heb je trouwens maar 1 wapen set, dus niet raar staan kijken als je bij deze twee, je tweede wapen set niet kunt vinden, als je de unlock melding krijgt (Of hebben ze deze bug inmiddels plat geslagen).
Ik ben moe geworden van mensen die niet met statistieken (e.g. damage meters, combat logs) om kunnen gaan. Een voorbeeld kan zijn iemand die de damage spammed. In je raiding guild knikker je zo iemand er gewoon uit. In een LFR of LFD zet je zo iemand op /ignore. En dan heb je ook nog addons die dat consolidaten zoals ElvUI ChatTweaks (Damage Meters module) en SpamageMeters zodat je maar 1 lijn ziet waardoor je, indien geinteresseerd, er op kunt klikken. Het is ook totaal niet nuttig om zoiets te linken. Iedereen heeft tegenwoordig zelf wel zo'n meter. Het jammere van statistieken vind ik, zoals ik al zei, dat mensen te dom zijn om er mee om te gaan. Ze kunnen het niet lezen, ze kunnen het niet in een bepaalde context plaatsen.Metalkai schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:19:
[...]
Er zijn op dit moment geen plannen om addons toe te laten. Ik ben daar persoonlijk heel blij om, ben een beetje moe geworden van de damage-meter spammers in WoW.
[ Voor 52% gewijzigd door Jerie op 13-06-2012 20:06 ]
Verwijderd
Als ze in BWE3 de skills gaan aanpakken, hoop ik dat ze wat aan de durations gaan doen. Ik heb met de Guardian gespeeld en vond dat sommige skills (de toffe) vaak een korte duration hadden en een lange recharge, wat ervoor zorgt dat het speciale effect / voordeel t.o.v. de overige skills helemaal weg is.
Bedoel je het niet andersom? Omdat mensen statistiek niet in context kunnen zien, gebruiken ze juist meters en tig andere addons om het maximale eruit te halen. Ze snappen niet dat een spel meer omvat dan DPS highscores. Net zoals dat ze in WoW de graphics zo laag mogelijk zetten, voor minimale computer lag en dus weer net meer dps performance.Jerie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:00:
[...]
Engineer heb ik niet gespeelt, maar in afgelopen BWE kon elementalist prima met ~ respeccen. Zelf namelijk gedaan. Wel had de elementalist niet bijzonder veel wapen opties.
[...]
Ik ben moe geworden van mensen die niet met statistieken (e.g. damage meters, combat logs) om kunnen gaan. Een voorbeeld kan zijn iemand die de damage spammed. In je raiding guild knikker je zo iemand er gewoon uit. In een LFR of LFD zet je zo iemand op /ignore. En dan heb je ook nog addons die dat consolidaten zoals ElvUI ChatTweaks (Damage Meters module) en SpamageMeters zodat je maar 1 lijn ziet waardoor je, indien geinteresseerd, er op kunt klikken. Het is ook totaal niet nuttig om zoiets te linken. Iedereen heeft tegenwoordig zelf wel zo'n meter. Het jammere van statistieken vind ik, zoals ik al zei, dat mensen te dom zijn om er mee om te gaan. Ze kunnen het niet lezen, ze kunnen het niet in een bepaalde context plaatsen.
Dat is ook juist exact wat GuildWars NIET wilt; de 'look up' filosofie, waardoor je eens kijkt naar het gevecht en het spel, dus het spel speelt, en niet alleen naar de cooldown teller van die 3-4 skills die je non stop hergebruikt, en ondertussen addons gebruikt om je te vertellen waar je heen moet lopen om effecten te ontwijken (want die zie je niet, je bent te druk bezig met DPS ipv het spel spelen).
[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 13-06-2012 21:50 ]
Hmm vreemd, tijdens BWE1 hadden elementalisten nog maar 1 wapen set, staat ook nog zo op de wiki. Ik heb afgelopen BWE2 alleen de engineer gespeeld, en deze had nog steeds 1 wapen set.Jerie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:00:
[...]
Engineer heb ik niet gespeelt, maar in afgelopen BWE kon elementalist prima met ~ respeccen. Zelf namelijk gedaan. Wel had de elementalist niet bijzonder veel wapen opties.
Gaat hij bij een elementalist misschien attunement switchen als je op tilde drukt?
Nee, bij elementalist bepaal je attunement met F1-F4. Elementalist heeft ook maar 1 wapen set. Is volgens mij ook nergens genoemd dat hij er 2 zou hebben
Wat bedoeld Jerie dan met respeccen met '~', zover ik weet wisselt die je wapen set, wat op een ele dus niet gaat, want hij heeft er maar 1.
Het gaat meer om de effectieve wapenset, in combat. De cooldown op het switchen is dan 20 seconden (dacht ik). Je kan wel een 2e wapenset er op zetten, maar het is dus neit echt mogelijk om te switchen in combat voor combo's ed.
Ik heb em ook gedaan, zie mijn post hierboven. Vond het erg leuk om te doen, maar als melee wel pittig. De trash packs zijn vooral pittig. Boss fights vielen me vaak eigenlijk nog wel mee. Daarnaast een flinke zooi traps die soms wat irritant waren.GuardMoony schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:54:
Bijna alle professions hebben range. Het hangt echt van je eigen voorkeur af
Hoe dan ook, met een PUG zijn we er in 1.5 uur doorheen gelopen zonder echt heel veel moeite. Paar wipes gehad vooral aan het begin, maar later werd het beter. Als je meer coordineert, de tactics kent en ook je build aanpast op team play zou het denk ik nog een heel stuk vloeiender moeten gaan.
Explorable mode is wel een ander verhaal. Schijnt nog niet echt lekker getuned te zijn, in ieder geval voor level ~35. Ik hoop trouwens wel dat ze nog een extra low level dungeon toevoegen.
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 14-06-2012 10:08 ]
@Morrar er is een onderwater mini dungeon in het char gebied. +- lvl 25 en alleen toegankelijk na een reeks quests. Hier moet je echt wel met een iets grotere groep lopen voor de endboss. En het is zeker eens fun voor zo een onderwater battle
Alleen beetje raar om al die vlammen onderwater te zien
Nu we toch dit onderwerp aanhaken; hoe zit het eigenlijk met de quests? Zijn er alleen nog maar dynamic quests of zijn er ook nog wat meer traditionele quests? Ik heb het idee dat bij traditionele quests het verhaal iets beter overkomt en er ook meer aan verhaal verteld kan worden. Nu is het wel zo dat ik expres nog niks van het verhaal gespeeld heb en alleen toevallig wat starter quests heb gedaan, maar vooral qua verhaal en ook voor de diversiteit zou ik traditionele questgivers erg welkom vinden.
@GuardMoony: Volgens mij is dat gewoon een world event en geen dungeon? Volgens mij ben ik daar ook geweest (alleen dan solo). Het is in zo'n grot onderwater met allemaal slangachtige beesten. Een of andere 'evil witch' die je als groep moet neerhalen toch?
@Morphix: Traditionele quests zijn er alleen nog als personal story. Veel taken die je moet uitvoeren om hearts te vullen lijken echter ook sterk op traditionele quests; verzamel zoveel van dit, kill zoveel besten, etc. Wel is het vaak zo dat je meerdere opdrachten krijgt zodat er iets meer variatie is. Dus zoek items, slacht beesten of voer andere beesten. Over het algemeen vond ik het best grappig al merk ja na een tijdje dat er toch vaak vrij standaard opdrachten langskomen. Maar goed, ik heb me tot level 30 nog niet gestoord aan repititieve quests.
Het verhaal richt zich vooral op de personal story die nu nog maar heel kort was in de beta. Ik vind de hearts ook wel aardig. Ze geven je wel het gevoel dat je het gebiedje echt een beetje helpt. Dit geld ook wel voor dynamische events; die veranderen soms echt het gebied. Zo moet je bijvoorbeeld een aanval afweren. Lukt dat niet, dan ben je de nederzetting kwijt. In een volgend event moet je dan eerst vijanden in het gebied afslachten en daarna kun je dan weer de nederzetting heroveren. Qua verhaal vind ik dat beter uitgewerkt dan dat je een willekeurig aantal beesten voor een persoon moet afslachten zonder verdere resultaat.
WoW probeert dat gevoel van progressie te geven door fases in te voeren. Deze zijn echter gekoppeld aan spelers waardoor mensen als het ware in hun eigen versie van de wereld belanden. Het voordeel van GW2 is dat de wereld ook steeds veranderd, maar wel voor iedereen op dezelfde manier. Daardoor kan iedereen bijvoorbeeld meehelpen om de nederzetting te heroveren.
@Morphix: Traditionele quests zijn er alleen nog als personal story. Veel taken die je moet uitvoeren om hearts te vullen lijken echter ook sterk op traditionele quests; verzamel zoveel van dit, kill zoveel besten, etc. Wel is het vaak zo dat je meerdere opdrachten krijgt zodat er iets meer variatie is. Dus zoek items, slacht beesten of voer andere beesten. Over het algemeen vond ik het best grappig al merk ja na een tijdje dat er toch vaak vrij standaard opdrachten langskomen. Maar goed, ik heb me tot level 30 nog niet gestoord aan repititieve quests.
Het verhaal richt zich vooral op de personal story die nu nog maar heel kort was in de beta. Ik vind de hearts ook wel aardig. Ze geven je wel het gevoel dat je het gebiedje echt een beetje helpt. Dit geld ook wel voor dynamische events; die veranderen soms echt het gebied. Zo moet je bijvoorbeeld een aanval afweren. Lukt dat niet, dan ben je de nederzetting kwijt. In een volgend event moet je dan eerst vijanden in het gebied afslachten en daarna kun je dan weer de nederzetting heroveren. Qua verhaal vind ik dat beter uitgewerkt dan dat je een willekeurig aantal beesten voor een persoon moet afslachten zonder verdere resultaat.
WoW probeert dat gevoel van progressie te geven door fases in te voeren. Deze zijn echter gekoppeld aan spelers waardoor mensen als het ware in hun eigen versie van de wereld belanden. Het voordeel van GW2 is dat de wereld ook steeds veranderd, maar wel voor iedereen op dezelfde manier. Daardoor kan iedereen bijvoorbeeld meehelpen om de nederzetting te heroveren.
[ Voor 90% gewijzigd door Morrar op 14-06-2012 11:44 ]
Zover ik begrijp zijn de enige traditionele quests je personal story, de rest is allemaal dynamic.Morphix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:33:
Nu we toch dit onderwerp aanhaken; hoe zit het eigenlijk met de quests? Zijn er alleen nog maar dynamic quests of zijn er ook nog wat meer traditionele quests? Ik heb het idee dat bij traditionele quests het verhaal iets beter overkomt en er ook meer aan verhaal verteld kan worden. Nu is het wel zo dat ik expres nog niks van het verhaal gespeeld heb en alleen toevallig wat starter quests heb gedaan, maar vooral qua verhaal en ook voor de diversiteit zou ik traditionele questgivers erg welkom vinden.
Dit vond ik ook wat jammer inderdaad. Normaal intereseert het achtergrondverhaal van een quest me niet zo, maar met het GW2 systeem is er een stuk meer sfeer in de speelwereld. Je hebt allerlei leuke events in de verschillende regios, maar van het achtergrond-verhaal krijg je helaas maar weinig mee. Zo had ik geen idee wie of wat de sons of svannir waren, en wat hun doel nu eigenlijk was. Ja, het is een sekte en ze zijn evil, maar verder? En waarom vallen ze eigenlijk die grot met beren aan?Morphix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:33:
Ik heb het idee dat bij traditionele quests het verhaal iets beter overkomt en er ook meer aan verhaal verteld kan worden. Nu is het wel zo dat ik expres nog niks van het verhaal gespeeld heb en alleen toevallig wat starter quests heb gedaan, maar vooral qua verhaal en ook voor de diversiteit zou ik traditionele questgivers erg welkom vinden.
Het verhaal is er wel degelijk. Je kunt bij NPC's zulk soort info terugvinden door ze dingen te vragen, maar helemaal handig is het niet, je moet immers maar net de NPC aanspreken die je uitlegt wie svannir is.
Ik begrijp het idee van dynamic quests en imho is het een leuke afwisseling van standaard quests, maar waar ik een beetje mee zit is dat de volledige quest zich in een soort radius binnen de npc af speelt. Leuk dat ik die beestjes mag killen of een camp verdedigen maar verder gebeurt er niet zo veel. Er zijn op die manier geen 'epische' quests waarbij je eerst door de meest gevaarlijke explorable area's moet om iets te bereiken. Ik herinner me bijvoorbeeld een Althea's ashes; iemand in een dorpje geeft de aanleiding tot een quest, maar verder is het aan de speler. Bij de dynamic quests heb ik tot nu toe een beetje dat je aan het handje gehouden wordt. De aanleider van de quest is altijd in de buurt -je hoeft nooit terug om een reward te innen (sterker nog, je hoeft de hele npc niet eens te spreken als je dat wilt)- en het voelt op die manier allemaal wat kleinschalig. Voor de standaard 'kill x rats' is dat prima, maar juist de goede quests (met een verhaal/subverhaal) lijden hieronder heb ik het idee.
Maargoed, ik heb nog geen serieuze quest chains meegemaakt, en misschien zijn de explorable dungeon's meer in de richting van een traditionele quest-verhaallijn.
Er zijn ook group events. Deze spelen zich niet binnen 1 gebied af, maar lopen door een gebied heen. Een voorbeeld daarvan was in Kessex. Je moest o.a. een brug veroveren en op een andere plek katapulten neer halen. Uiteindelijk kwam alles samen op een plek een stuk verderop waar je een kamp moest veroveren.Morphix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:47:
[...]
Ik begrijp het idee van dynamic quests en imho is het een leuke afwisseling van standaard quests, maar waar ik een beetje mee zit is dat de volledige quest zich in een soort radius binnen de npc af speelt. Leuk dat ik die beestjes mag killen of een camp verdedigen maar verder gebeurt er niet zo veel. Er zijn op die manier geen 'epische' quests waarbij je eerst door de meest gevaarlijke explorable area's moet om iets te bereiken. Ik herinner me bijvoorbeeld een Althea's ashes; iemand in een dorpje geeft de aanleiding tot een quest, maar verder is het aan de speler. Bij de dynamic quests heb ik tot nu toe een beetje dat je aan het handje gehouden wordt. De aanleider van de quest is altijd in de buurt -je hoeft nooit terug om een reward te innen (sterker nog, je hoeft de hele npc niet eens te spreken als je dat wilt)- en het voelt op die manier allemaal wat kleinschalig. Voor de standaard 'kill x rats' is dat prima, maar juist de goede quests (met een verhaal/subverhaal) lijden hieronder heb ik het idee.
Maargoed, ik heb nog geen serieuze quest chains meegemaakt, en misschien zijn de explorable dungeon's meer in de richting van een traditionele quest-verhaallijn.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
En ik heb ergens gelezen van Arenanet, dat de personal quests ook grootser worden later in het spel. Ze hadden het over een legertje aan sturen/samen mee knokken enzo, geen idee meer waar dat stuk stond.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 19:59 ]
Je kunt ook GW1 spelen en de boeken lezen. Vergeet niet, als je naar verhaal kijkt heb je deze volgorde (dus als je puur afgaat op GW2 kunnen er inderdaad wat dingen missen kwa achtergrond info - er zit zo'n 250 jaar tussen, dat is nogal een geschiedenisles om in NPC gesprekken te proppen):RaCio schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:57:
[...]
Dit vond ik ook wat jammer inderdaad. Normaal intereseert het achtergrondverhaal van een quest me niet zo, maar met het GW2 systeem is er een stuk meer sfeer in de speelwereld. Je hebt allerlei leuke events in de verschillende regios, maar van het achtergrond-verhaal krijg je helaas maar weinig mee. Zo had ik geen idee wie of wat de sons of svannir waren, en wat hun doel nu eigenlijk was. Ja, het is een sekte en ze zijn evil, maar verder? En waarom vallen ze eigenlijk die grot met beren aan?
Het verhaal is er wel degelijk. Je kunt bij NPC's zulk soort info terugvinden door ze dingen te vragen, maar helemaal handig is het niet, je moet immers maar net de NPC aanspreken die je uitlegt wie svannir is.
Prophecies
Factions
Nightfall
Eye of the North (de Norn questlijn bevecht de eerste champion van Jormag, een son of svanir)
Destiny's Edge (hierin wordt het Sons of Svanir verder uitgelegd)
Ghosts of Ascalon
GuildWars 2
Dan is er ook nog het 3e boek, Sea of Sorrows, maar weet niet precies waar die zit in de tijd. Ik vermoed zelf dat die nog voor Destiny's Edge zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Xanaroth op 15-06-2012 08:07 ]
Weer een patch van ongeveer 3000 files! (+/- 450MB)
[ Voor 13% gewijzigd door Vecodo op 15-06-2012 16:57 ]
Ik download de patches wel een week voor een nieuw event ofzo. Het downloaden gaat tot nu toe heel rap en om nu elke keer files te downloaden die mogelijk toch weer worden aangepast is ook weinig zinvol.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Op IGN is een interactieve map verschenen van alle gebieden in GW2: http://uk.ign.com/wikis/g...nteractive-maps/WorldFull
Eigenlijk is alleen de Human lv 1 - 25 area's daar te zien. Verder is de map nogal lelijk gemaakt(screenshots van elke map genomen en aan elkaar geplakt.Stroopwafel Inc schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:25:
Op IGN is een interactieve map verschenen van alle gebieden in GW2: http://uk.ign.com/wikis/g...nteractive-maps/WorldFull
In-game is een stuk beter
Deze is veel mooier http://lpdumas.github.com/gw2map/
Ik snap je argumentatie, maar bedenk wel dat veel van de quests in andere MMO's ook niet veel bieden qua verhaal. Bijvoorbeeld WoW heeft dan wel bij elke quest een stukje onderbouwing, maar vaak is dat van het niveau "mijn boerderij is overgenomen door weerwolven, help!". Dus als je dat vergelijkt met de dynamische events van GW2, zie je dat ze beide lang niet altijd een epische verhaallijn bieden. En dynamische events zijn dan in elk geval niet exact hetzelfde wanneer je er met een tweede karakter doorheen speelt.Morphix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:47:
Ik begrijp het idee van dynamic quests en imho is het een leuke afwisseling van standaard quests, maar waar ik een beetje mee zit is dat de volledige quest zich in een soort radius binnen de npc af speelt. Leuk dat ik die beestjes mag killen of een camp verdedigen maar verder gebeurt er niet zo veel...
We zullen moeten afwachten tot de retail-versie hoe het uitpakt. Ik heb begrepen dat events in elk geval uit meerdere stadia kunnen bestaan, zodat je echt iets bereikt. Het hangt vast ook af van hoe je het zelf speelt. Ik verwacht in elk geval wel enige introductie in de vorm van een intro-filmpje of misschien een verteller. En daarna een combi van de verhalende quests + de dynamische events. Ben erg benieuwd
niet? ik ga toch altijd even praten met de gene die het hartje boven zijn hoofd heb want die heb wel degelijk rewardsMorphix schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:47:
[...]
-je hoeft nooit terug om een reward te innen
YO! fucknuts! It's Probing time!
Nee, dat is geen reward. Maar ze zijn je zo dankbaar dat ze je (voor betaling!) dingen kunnen aanbieden.Freakiebeakie schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:57:
[...]
niet? ik ga toch altijd even praten met de gene die het hartje boven zijn hoofd heb want die heb wel degelijk rewards
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het is maar hoe je het bekijkt. In plaats van vaste rewards krijg je als reward karma om zelf de rewards die je wilt uit te kunnen zoeken. De NPC met het hartje is een karma merchant, dus kun je daar in principe wel je rewards ophalen. Je hebt je waardebonnen daarvoor echter al binnen, dus het is absoluut niet nodig om met de NPC te praten. Echter, het is volgens mij wel aan te raden als je wat meer van het verhaal en de omgeving wilt meekrijgen (en het is een mooie manier om de tijd tot de volgende event in de chain start door te komen).
Beetje flauw hè.Wailing_Banshee schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:10:
[...]
Nee, dat is geen reward. Maar ze zijn je zo dankbaar dat ze je (voor betaling!) dingen kunnen aanbieden.
De karma is inderdaad de directe reward, maar karma daar heb je niks aan. De karma merchants bieden dus (indirect) de werkelijke reward aan.
Ik kan trouwens alleen maar cooking dingen vinden om te kopen met karma, helemaal geen wapens of armor
In de WvW borderlands kun je wapens en armor kopen met karma. Ook zijn er hidden karma vendors in de steden (hoog level gear): http://guildoftweakers.co...03321-secret-karma-vendor
Ik heb er toch ook gezien die niet echt hidden waren volgens mij
.
Maar dingen als aqua breeders, heb ik alleen bij de karma vendors van hartjes gezien.
Maar dingen als aqua breeders, heb ik alleen bij de karma vendors van hartjes gezien.
Ach, het zal voor de release nog wel uitgebalanceerd worden. Veel karma vendors in steden verkopen ook alleen nog maar brood.
Zojuist een foto serie geplaatst op Guild Wars 2 facebook.
Waaronder deze foto:
https://fbcdn-sphotos-a.a...62114209_1562846267_o.jpg
Duidelijke hint naar 28/06/2012, volgend BWE of release date aankondiging..?
@ hieronder
Inderdaad, zag net deze quote van een developer:
Waaronder deze foto:
https://fbcdn-sphotos-a.a...62114209_1562846267_o.jpg
Duidelijke hint naar 28/06/2012, volgend BWE of release date aankondiging..?
@ hieronder
Inderdaad, zag net deze quote van een developer:
Toch wel toevallig dat dit precies een datum vormt.Those jersey's are actually a tradition we've had in our design department where if a member of our design team who had been there for a while leaves, we'd hang a "retired" jersey on the wall for them. They used to be really crude t-shirts with names and numbers drawn on in pen but when our soccer team had cooler jerseys made we decided to order some for them. The number is their last work day. Sorry to ruin any fun conspiracy theories but any relation between those numbers and any kind of date is entirely coincidental at best.
[ Voor 56% gewijzigd door Remz op 18-06-2012 22:29 ]
Het gerucht dat die shirts iets betekenen is al lang geleden ontkracht, maar we kunnen altijd blijven hopen
Hmm, ik heb m'n zwaard en schild toch echt bij een heart-karma-vendor gekocht. En ik kwam juist niet genoeg kookspullen tegen (want daar was ik naar op zoek) en alleen wapens en armourGropah schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:45:
Ik kan trouwens alleen maar cooking dingen vinden om te kopen met karma, helemaal geen wapens of armor
ik zie het wel degelijk als de reward alleen het wijkt af van andere mmo`sWailing_Banshee schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:10:
[...]
Nee, dat is geen reward. Maar ze zijn je zo dankbaar dat ze je (voor betaling!) dingen kunnen aanbieden.
je krijgt karma voor het event en mag zelf kiezen wat je wil i.p.v dat je een vaste reward krijg.
of je kiest om niks te halen en karma te sparen voor andere karma vendors
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ik dacht dat je coppers kreeg (via mail) van de Heart quests...Freakiebeakie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:07:
[...]
ik zie het wel degelijk als de reward alleen het wijkt af van andere mmo`s
je krijgt karma voor het event en mag zelf kiezen wat je wil i.p.v dat je een vaste reward krijg.
of je kiest om niks te halen en karma te sparen voor andere karma vendors
Keep on dreamingJoostjah schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:35:
28/06/2012 is de release, duhuh
Verwijderd
Voor diegenen die het vervolg willen zien van WoodenPotatoes: Guild Wars 2 Lore.
YouTube: Guild Wars 2 Lore: The Fall of Ascalon
YouTube: Guild Wars 2 Lore: The Fall of Ascalon
Volgende week woensdag stress Test.
http://www.arena.net/blog...ss-our-servers-on-june-27
Voor ons Nederlanders en luie mensen: 19:00-23:00 dus.Kalton schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:20:
Volgende week woensdag stress Test.
Het enthousiasme is zo langzamerhand wel verdwenen na 2x een beta en 1x stresstest ......
Hoe komt dat? Spel niet boeiend genoeg voor jou?Lasteraar schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 06:19:
Het enthousiasme is zo langzamerhand wel verdwenen na 2x een beta en 1x stresstest ......
Verwijderd
Ik begrijp hem volkomen. Het is niet zo dat ik woensdag niet ga spelen, maar denk wel dat het volkomen doelloos is. Iedereen wil gewoon dat het spel uitkomt zodat ze kunnen blijven spelen, de BWE's en stress tests zijn wel leuk, maar het doet je extra beseffen dat het spel maar snel uit moet komen. Hetgeen je bereikt wordt toch gereset. En op een gegeven moment heb je toch alles zo'n beetje geprobeerd (totdat je niet te veel voor jezelf spoilt als het spel uitkomt).patrickos85 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 07:17:
[...]
Hoe komt dat? Spel niet boeiend genoeg voor jou?
Boeiend is het spel zeker, maar het wachten op de release zeer zeker niet.
Combineer het 'achteraf' niet zo briljante combat-gebeuren, de elke keer overnieuw doen van startersgebied (ik ken het nu wel), de mogelijk maanden die nog komen voordat ze releasen, mijn 'hype' over deze game is flink afgenomen.patrickos85 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 07:17:
Hoe komt dat? Spel niet boeiend genoeg voor jou?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik merk hetzelfde. Ik wil niet steeds voorgerechten voorgeschoteld krijgen maar graag aan mijn hoofdgerecht beginnen.
Ok, combat moet in jou ogen nog aangepakt worden als ik jou woorden goed begrijp. En het herhalen van starters gebied is vervelend, heb ik ook met Diablo 3 gehad.SinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:21:
[...]
Combineer het 'achteraf' niet zo briljante combat-gebeuren, de elke keer overnieuw doen van startersgebied (ik ken het nu wel), de mogelijk maanden die nog komen voordat ze releasen, mijn 'hype' over deze game is flink afgenomen.
Ik had verwacht dat ze wel verschillende gebieden zouden testen en niet elke keer de starter gedeeltes.
Maar ze zulen dat niet meer doen, het huidige combat systeem is waarvoor zij gekozen hebben, initieel klonk het geweldig, maar door (zoals sagaris het mooi zegt) elke keer het voorgerecht met hetzelfde bestek te eten (het gaat hem om het voorgerecht, mij om het bestek), mis ik de diepgang dat je bezig zal blijven met het combat systeem, waar je juist bij GW bijna ongelimiteerd mee bezig kon zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb dat nu ook een beetje. Nu ik het heb kunnen spelen zie ik het mooie er van in, maar de gedachte dat ik straks toch weer alles opnieuw moet gaan doen zorgt er voor dat ik toch minder speel in de beta's. Naja, voornamelijk WvWvW dan, want daar krijg je toch nooit genoeg vanSagaris schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:58:
Ik merk hetzelfde. Ik wil niet steeds voorgerechten voorgeschoteld krijgen maar graag aan mijn hoofdgerecht beginnen.
Nou ik hoef me verder niet te verklaren, het staat hierboven al vermeld..:)
dat jij zelf besluit het start gebied opnieuw te doen steeds is niet de schuld van Arena net. Ze hebben tot 30 alles in het spel zitten, dus je kan genoeg doen. Dat jij het misschien niet voor jezelf wil spoilen, is again, iets wat je zelf doet. Niet wat arena net doet.SinergyX schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:
Maar ze zulen dat niet meer doen, het huidige combat systeem is waarvoor zij gekozen hebben, initieel klonk het geweldig, maar door (zoals sagaris het mooi zegt) elke keer het voorgerecht met hetzelfde bestek te eten (het gaat hem om het voorgerecht, mij om het bestek), mis ik de diepgang dat je bezig zal blijven met het combat systeem, waar je juist bij GW bijna ongelimiteerd mee bezig kon zijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gaat mij dus niet om het steeds opnieuw doen van het startgebied, maar de diepgang van combat, of beter gezegt.. het gemis ervan. Hoe vaker ik dus opnieuw begin (met dus elke keer een andere class/wapen), hoe minder ik het gevoel krijg dat die 'enorme variatie van skills en wapens' echt zo diep gaat.lanerios schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:20:
dat jij zelf besluit het start gebied opnieuw te doen steeds is niet de schuld van Arena net. Ze hebben tot 30 alles in het spel zitten, dus je kan genoeg doen. Dat jij het misschien niet voor jezelf wil spoilen, is again, iets wat je zelf doet. Niet wat arena net doet.
Inderdaad, al is mijn 'hype' voor het spel niet geminderd, alleen de drang om BWE's en stress tests te spelen is wat lager geworden. Bring on GW2!Gropah schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:40:
[...]
Ik heb dat nu ook een beetje. Nu ik het heb kunnen spelen zie ik het mooie er van in, maar de gedachte dat ik straks toch weer alles opnieuw moet gaan doen zorgt er voor dat ik toch minder speel in de beta's. Naja, voornamelijk WvWvW dan, want daar krijg je toch nooit genoeg van
Mijn hype wel. Niet dat ik niet op het spel wacht en het graag wil spelen, maar het heilige vuur dat brandde voor iedere snip aan informatie,beelden,gameplay etc is helemaal weg. Waar ik voorheen iedere dag wel keek of er gw2 nieuws is, zag ik op facebook toevallig dat er een kleine beta volgende week is. Normaal had ik dat allang geweten via andere fora's etc. Voorheen hoopte ik ook bij iedere announcement een releasedate te krijgen, maar nu wacht ik het gewoon af en zie ik wel wanneer het komt.Sagaris schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:58:
[...]
Inderdaad, al is mijn 'hype' voor het spel niet geminderd, alleen de drang om BWE's en stress tests te spelen is wat lager geworden. Bring on GW2!
Voor de bèta's heb ik expres niet een human aangemaakt, en ook niet in het human startersgebied geweest. Wil toch wanneer gw2 echt uit is, dat ik in een wereld terecht kom, waar dingen nog een verrassing voor mij zijn
Hoewel de grootste hype er inderdaad wel af is, heb ik er toch nog steeds zin in. 4 uur is niet al te lang, maar genoeg om een trait build uit te proberen, wellicht een stad nog even goed te bekijken en dan het finale event mee te maken.
Ik moet zeggen dat ik vooraf ook dacht dat het maken van builds bijna verdwenen zou zijn, terwijl dat een van de leukste dingen was in GW1. Maar na wat uitproberen merk ik dat het niet verdwenen is, slechts een stukje verschoven. In plaats van attributes nu traitlines en in plaats van skills nu traits, waarbij je ook rekening moet houden met de bonussen die aan het verhogen van een traitline verbonden zijn. Om je build af te maken kun je je utility skills er ook nog op afstemmen. Het enige is dat de leukste builds die je kunt maken ook gelijk voor lvl 80 zijn, en in de beta zijn we dat meestal nog niet. Tenzij je in de BWE's op 1 char vrij ver bent geraakt is het nu nog net of je in GW1 vast zit in de pre.
Helaas is het wel zo dat je niet vrij bent om je traitpoints te respeccen, terwijl ik toch al twee compleet andere builds voor mn Ranger heb klaarliggen (solo en skirmish). Wellicht bij de volgende BWE toch maar op het forum een suggestie doen om in ieder geval 2 of 3 builds te kunnen opslaan en daar wel vrij tussen te kunnen wisselen. Dan kan daar ook gelijk een manier in worden gebouwd om je armor/weapon/skill builds in op te slaan, zodat het switchen tenminste ook wat makkelijker gaat.
Ik moet zeggen dat ik vooraf ook dacht dat het maken van builds bijna verdwenen zou zijn, terwijl dat een van de leukste dingen was in GW1. Maar na wat uitproberen merk ik dat het niet verdwenen is, slechts een stukje verschoven. In plaats van attributes nu traitlines en in plaats van skills nu traits, waarbij je ook rekening moet houden met de bonussen die aan het verhogen van een traitline verbonden zijn. Om je build af te maken kun je je utility skills er ook nog op afstemmen. Het enige is dat de leukste builds die je kunt maken ook gelijk voor lvl 80 zijn, en in de beta zijn we dat meestal nog niet. Tenzij je in de BWE's op 1 char vrij ver bent geraakt is het nu nog net of je in GW1 vast zit in de pre.
Helaas is het wel zo dat je niet vrij bent om je traitpoints te respeccen, terwijl ik toch al twee compleet andere builds voor mn Ranger heb klaarliggen (solo en skirmish). Wellicht bij de volgende BWE toch maar op het forum een suggestie doen om in ieder geval 2 of 3 builds te kunnen opslaan en daar wel vrij tussen te kunnen wisselen. Dan kan daar ook gelijk een manier in worden gebouwd om je armor/weapon/skill builds in op te slaan, zodat het switchen tenminste ook wat makkelijker gaat.
Naar mijn weten was er vorige stresstest toch ook geen eind of test event
Volgens mij is dit alleen voor beta weekends. Anyhow ik ga waarschijnlijk nog een beetje pvp doen deze test. EN als mijn nieuw systeempje klaar is. Eens testen of ik kan streamen/recorden. We moeten toch weten dat we met release de WvW combats van onze guild kunnen recorden 
@stroopwafel: In pvp zone kan je traits resetten. Maar natuurlijk alleen voor pvp en die zone. ( staan ook wat mobs enzo ) Mss dat je daar toch iets kan doen
@stroopwafel: In pvp zone kan je traits resetten. Maar natuurlijk alleen voor pvp en die zone. ( staan ook wat mobs enzo ) Mss dat je daar toch iets kan doen
[ Voor 18% gewijzigd door GuardMoony op 23-06-2012 10:31 ]
Verwijderd
Nee, inderdaad, vorige stress test was er geen finale.
Maar ze hadden tijdens de vorige BWE moeite met het op gang krijgen van het event. Het begon laat op sommige servers, en op anderen helemaal niet.
Ik denk dat ze daarom nu de stress test gebruiken om dit nog een keer te proberen. Ik denk namelijk dat we na release vaker dit soort events kunnen verwachten
Moet zeggen dat voor mij de hype niet minder is. Jammer dat de test maar 4 uur is, maar ik ga er toch wel weer van genieten. De maandag/dinsdag na elke BWE heb ik telkens allemaal ideeën van "oh ja! Dat wil ik ook nog proberen!" Dat ik straks bij release alles weer vanaf het begin moet doen maakt me ook niet zo veel uit, ik start spellen wel vaker meerdere keren opnieuw.
Maar ze hadden tijdens de vorige BWE moeite met het op gang krijgen van het event. Het begon laat op sommige servers, en op anderen helemaal niet.
Ik denk dat ze daarom nu de stress test gebruiken om dit nog een keer te proberen. Ik denk namelijk dat we na release vaker dit soort events kunnen verwachten
Moet zeggen dat voor mij de hype niet minder is. Jammer dat de test maar 4 uur is, maar ik ga er toch wel weer van genieten. De maandag/dinsdag na elke BWE heb ik telkens allemaal ideeën van "oh ja! Dat wil ik ook nog proberen!" Dat ik straks bij release alles weer vanaf het begin moet doen maakt me ook niet zo veel uit, ik start spellen wel vaker meerdere keren opnieuw.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 16:16 ]
Een eind-event is natuurlijk ook gewoon een geweldige manier om zo veel mogelijk mensen op 1 plek te krijgen. Het blijft natuurlijk een stresstest.
Tijdens het event ga ik eens een postje maken op het beta forum. Ik vind dat de catapults enzo ook gecombineerd moeten worden met onze spels 
zoals poison area met catapult ( dode koeien schieten/ dus ook poison aread waar deze landen )
of bv met het vuur een vuurbal schieten ....
zoals poison area met catapult ( dode koeien schieten/ dus ook poison aread waar deze landen )
of bv met het vuur een vuurbal schieten ....
Zijn de forums open voor suggesties tijdens de stress test dan? Zou me niet verbazen als ze alleen het bug report gedeelte open gooien. Maar voor het geval het niet zo is, maar alvast een post klaarzetten met betrekking tot de hoge kosten van een trait-respec.
Net zoals zoveel mensen hier ben ik wel klaar met die BWE's. Eerste BWE zat ik nog volop serieus te "beta testen", het enige wat ik nu doe in BWE's of stress testjes is wat builds voor m'n characters en wat layouts voor een 360 controller uit proberen of finetunen.
Ik heb niet minder zin om het te spelen, maar ik heb gewoon geen zin meer om dingen te doen die toch worden gereset met de release. Ik ben normaal ook helemaal geen "beta speler", maar ja, je kreeg het bij de pre-purchase
Ik heb niet minder zin om het te spelen, maar ik heb gewoon geen zin meer om dingen te doen die toch worden gereset met de release. Ik ben normaal ook helemaal geen "beta speler", maar ja, je kreeg het bij de pre-purchase
Ik weet het ook nog niet of ik ga spelen, kijk woensdag wel hoe het uitkomt. Ik wil eigenlijk niet te veel meer spelen vooral om niet te veel te spoileren voor als het spel echt uitkomt en alles toch gewist wordt. Maar misschien ga ik nog een uurtje sPvP spelen ofzo.
Verwijderd
Dat heb ik nou ook! Maar als ik me niet vergis ga je dmv sPVP juist veel spoilen mbt de skills?
Ik denk dat ik mijn vriendin vooral laat spelen die 4 uur. Die moet ik nl overtuigd zien te krijgen om het ook te gaan spelen.
Mijn gevoel zegt me ook dat de 3e de laatste zal zijn, gewoon omdat ze ook niet meer kunnen laten zien/doen zonder het al te veel te spoilen, het met de keer saaier wordt omdat je constant hetzelfde mag doen en 3 is ook een mooi getal bij dit soort dingen:-)
Ik denk dat ik mijn vriendin vooral laat spelen die 4 uur. Die moet ik nl overtuigd zien te krijgen om het ook te gaan spelen.
Mijn gevoel zegt me ook dat de 3e de laatste zal zijn, gewoon omdat ze ook niet meer kunnen laten zien/doen zonder het al te veel te spoilen, het met de keer saaier wordt omdat je constant hetzelfde mag doen en 3 is ook een mooi getal bij dit soort dingen:-)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 09:26 ]
Ik denk dat ik (uiteindelijk) niets doe. Tegen de tijd dat ik eindelijk besloten heb wat ik wil gaan doen, is die 4 uur voorbij
Zo weinig tijd, zo veel te doen!
Ik krijg hopelijk voor de stress test nog me nieuwe Razer Naga binnen, en dan kan ik die fine tunen tijdens de stresstest. Hopelijk heb ik dan nog een half uur om echt te spelen.
Zijn er mensen van Far Shiverpeaks geïnteresseerd om een Ascalon Catacombs-run te doen (story mode) aanstaande woensdag? Aangezien er weinig tijd is die avond lijkt het mij handig om alvast een groep te vormen. Hou er rekening mee dat level 30 nodig is om Ascalon Catacombs te kunnen betreden.
Verwijderd
Ik was ook van plan wat sPvP te gaan doen, maar naar het schijnt zit ik woensdagavond in the middle of nowhere met een mobiele internetverbinding... Wordt leuk, even testen wat het minimum is om GW2 te spelen. Maar PvP zit er dan niet in denk ik!
Hoop het ook voor je, laat je even weten hoe de muis bevalt?Remz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:29:
Ik krijg hopelijk voor de stress test nog me nieuwe Razer Naga binnen, en dan kan ik die fine tunen tijdens de stresstest. Hopelijk heb ik dan nog een half uur om echt te spelen.
Ga ik zeker doen! Zal een review plaatsen bij de productpagina op Pricewatch en hier het Guild Wars aspect reviewen.Vecodo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Hoop het ook voor je, laat je even weten hoe de muis bevalt?
Verwijderd
Ik hoop inderdaad ook dat je hem op tijd binnen hebt!
Ik heb zelf ook een Naga, die heb ik aangeschaft toen ze voor het eerst de BWEs aankondigden (maar hij is ook in GW1 pure luxe haha). Ik geloof niet dat ik genoeg kennis in huis heb om een review te schrijven maar hij bevalt mij wel erg goed. Met de toevoeging van modifiers in GW2 heb je eigenlijk die 17 knoppen niet nodig maar ik vind het wel heerlijk spelen. Over het algemeen heb ik mijn skills op 1-10 van de Naga. ESDF voor bewegen. QWRT (of QWAZ) ter vervanging van F1-4 voor het switchen van elements, ik ben er nog mee aan het spelen.
Misschien dat ik het nog helemaal omgooi. Ik wil graag wel eens proberen mijn skills op 1-5 en alt+1-5 te doen, maar daar ben ik nooit zo goed in geweest.
Ik heb zelf ook een Naga, die heb ik aangeschaft toen ze voor het eerst de BWEs aankondigden (maar hij is ook in GW1 pure luxe haha). Ik geloof niet dat ik genoeg kennis in huis heb om een review te schrijven maar hij bevalt mij wel erg goed. Met de toevoeging van modifiers in GW2 heb je eigenlijk die 17 knoppen niet nodig maar ik vind het wel heerlijk spelen. Over het algemeen heb ik mijn skills op 1-10 van de Naga. ESDF voor bewegen. QWRT (of QWAZ) ter vervanging van F1-4 voor het switchen van elements, ik ben er nog mee aan het spelen.
Misschien dat ik het nog helemaal omgooi. Ik wil graag wel eens proberen mijn skills op 1-5 en alt+1-5 te doen, maar daar ben ik nooit zo goed in geweest.
Korte versie van mijn review met de Naga:
Niet doen. Net toen ik hem lekker had ingesteld, sleep ik ermee, en hoor ik iets erin rondtikken. Nu doet hij het wel als het rondtikkende deel aan de linker kant zit, maar niet aan de rechter kant. Helaas heb ik dit meer met Naga producten, de bouwkwaliteit is echt belabberd.
Niet doen. Net toen ik hem lekker had ingesteld, sleep ik ermee, en hoor ik iets erin rondtikken. Nu doet hij het wel als het rondtikkende deel aan de linker kant zit, maar niet aan de rechter kant. Helaas heb ik dit meer met Naga producten, de bouwkwaliteit is echt belabberd.
Verwijderd
Ik heb zelf nooit een probleem gehad met Razer (twee andere muizen, na +/- 8 jaar nog steeds in prima staat), maar ik heb wel vaker mensen over de bouwkwaliteit gehoord. Hij is nog onder garantie neem ik aan? Misschien is de Logitech g600 een alternatief.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 13:12 ]
Ik heb nu een G9X voor ernaast, wat een verademing zeg. Geweldige muis
Lijkt me dat je daar gewoon garantie op hebt? Opsturen dus.lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:02:
Korte versie van mijn review met de Naga:
PostNL zegt dat ik hem vanmiddag krijg. Is kijken wat mijn ervaring is tegenover mijn good old G5.
Het lijkt me vooral handig dat je de skills op die knoppen zet en healing/dodging, dan hoef je niet zo ver met je andere hand van de WASD knoppen af, en aangezien Guild Wars 2 nogal moving combat is kan dit handig zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Remz op 26-06-2012 14:05 ]
Is er tijdens de stress-test weer de mogelijkheid om van home-server te wisselen (eerste paar uur) of is dit alleen tijdens BWE's?
Verwijderd
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar tijdens de vorige stress test waren server transfers wel mogelijk (en gratis).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 15:13 ]
Verwijderd
Volgens mij was het eerste 24? uur ofzo mogelijk van vorige BWE om gratis te kunnen switchen. Het is nu volgens mij alleen nog tegen betaling mogelijk om te switchen. Dacht 1800 gems ofzo. Dus waarschijnlijk kun je ook alleen nu nog tegen betaling switchen en zal dat zo blijven.
EDIT: Ik zie op verschillende fora dat 400 gems rond de €5,- kost.
EDIT: Ik zie op verschillende fora dat 400 gems rond de €5,- kost.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 15:43 ]
Verwijderd
De eerste BWE werden transfers in principe gratis aangeboden tot zaterdagavond (ik geloof 6 uur PDT), daarna zouden ze betaald worden. De stress test was alles gratis. BWE 2 hetzelfde verhaal, tot zaterdagavond gratis en daarna inderdaad weer 1800 gems. Misschien dat het er ook aan ligt of ze dat nog verder willen testen, maar het ligt in de lijn van verwachting dat ze tijdens de stress test weer gratis zullen zijn.
Beide weekenden kreeg iedereen trouwens genoeg gems voor één transfer, dus als je je gems nog niet gebruikt heb kan dat denk ik alsnog. Iemand in mijn ally had in ieder geval iets van 4500 gems tijdens BWE2
Kan iemand zeggen of je tijdens de BWE gems kon kopen? Ik kreeg namelijk zelf een bericht dat dat niet mogelijk was toen ik het probeerde. Je kon ze sowieso wel voor in-game gold kopen van andere spelers.
Beide weekenden kreeg iedereen trouwens genoeg gems voor één transfer, dus als je je gems nog niet gebruikt heb kan dat denk ik alsnog. Iemand in mijn ally had in ieder geval iets van 4500 gems tijdens BWE2
Kan iemand zeggen of je tijdens de BWE gems kon kopen? Ik kreeg namelijk zelf een bericht dat dat niet mogelijk was toen ik het probeerde. Je kon ze sowieso wel voor in-game gold kopen van andere spelers.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 15:55 ]
Ik zie sowieso het nut niet in om gems nu al te kopen, alles wordt toch gewist. Daarnaast was het volgens mij niet eens mogelijk om gems te kopen, dus weet niet hoe diegene 4500 gems kon krijgen (Max is volgens mij die 2000 + 500 gratis).
Verwijderd
Nee, ik zie het nut ook niet. Vroeg me inderdaad alleen af of het mogelijk was 
2000 van BWE1 en 2000+500 van BWE2.
2000 van BWE1 en 2000+500 van BWE2.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.