Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Begrijp best dat het nog een beta is, maar ik moet zeggen dat er nog wel erg veel connection issues zijn zeg.

Daarbij is het ook wel jammer dat mijn main quest voor Norn gewoon bugged is, en voor velen anderen ook (je kan in Hoelbrouk niet je quest inleveren).

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
SinergyX schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:09:
Heb je die in de grot al gedaan, met die boss?
Dat was hem! Die zit aan de linkerkant van Queensdale, op de map lijkt het alsof de skill point zich niet in die regio bevindt, zit hij echter wel. 100% Queensdale, jeuhj. :9

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
wizkid_niels schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:03:
Vraagje over het questen:

Heb nu een Human Elementalist en ben lv 10, voor mijn storyquest moet ik 12~ zijn, en ik heb alle quests die ik kan zien al gedaan. Heb verder alleen nog lv 13+ quests, die voor mij dus te moeilijk zijn. Mis ik ergens iets of hoort het questen zo lastig te gaan?
Alles geeft xp. Ook gewoon in een stad rondlopen en die points-of-interest bezoeken geeft xp. Je kan in dit spel prima niet-grinden en toch redelijk snel levellen.

Je kan ook event doen, daarna in de buurt wat dingen neermeppen, en het event een 2e keer doen.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
daanoontje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:20:
Heeft iemand enig idee hoe je naar de instance kan gaan van je groep? Ik ben een continue bezig met mijn groupmembers vinden. Belachelijk.
Lees jij je berichten ook wel eens terug ?

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vind dat start gebied van Charr maar verwarrend en hopeloos druk. Humans als ras vind ik beetje boring maar hun start gebied lijkt tot nu toe wel het leukste om te spelen. Norn was ook wel goed te doen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Vraagje, wie doet de invites ingame? :P moet ff iemand vragen xD

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• daanoontje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 20:32
Lasteraar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:26:
[...]

Lees jij je berichten ook wel eens terug ?
Niemand had een antwoord gegeven.. ik dacht in al deze waas probeer ik het nog een keer (aangezien er zoveel berichten waren). Excuses voor het ongemak. Kan me voorstellen dat je er erg veel last van heb gehad.

• Wolfos
  • Laatst online: 21-11 10:00
En net als ik bijna klaar ben met de eerste zone word Kessex Hills gefixt.
https://twitter.com/guildwars2/status/196257722637877249

• Xanaroth
Weet iemand of de guild nog bestaat? Al mijn characters zijn eruit gegooid lijkt het.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 10:26

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Bij iedereen trading post fubar? Krijg elke keer error als ik wat wil verkopen...

Ben tot nu toe wel erg onder de indruk, zier er allemaal erg gelikt uit 8)

Verwijderd

Ben helemaal blij! Heb gekozen om proffesions te kiezen die me het minst aantrokken.

Human thief lvl 6 , Char warrior lvl 6, Norn Engineer lvl 6. Warrior en Engineer muwha nie echt mijn ding tot nu. Thief vond ik wel vet, daarmee naar WvWvW gegaan. Snel gedood omdat ik naar de vijand stormde en iedereen op me afging. Moet wel zeggen dat ik niet snel dood ging. Dus niet in 5 tellen.

Ik vraag of de melee profs een nadeel hebben in wvwvwv. In Lotro heb je ook zo iets (FreepsvsCreeps/monsterPlay) En daarbij heerst de hunter omdat je lekker van een afstand kan pew pew pewen.

Heb tot nu alleen leuke quests gezien. Dus geen zoek 10 blaadjes, omdat mijn dochter ziek is.

Drukke gebieden rond 10 fps , heb ik ook bij lotro.
Rustig gebieden wel lekker 20-30 fps
Ik ben wel benieuwd of het stukke beter word aangezien ze nog veel moeten tweaken aan t spel.

Macbook Pro 2009
# Processor: 2,66 GHz (Intel Core 2 Duo)
# Grafische kaart: Geforce 9400M/Geforce 9600M GT 256mb
# Geheugen: 4 GB

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 18:22
Gisteren 1,5 uur kunnen spelen voordat je niet meer kon inloggen.
Vandaag gewerkt, kom thuis en weer problemen met inloggen.

Ook de server transfer is een wassen neus, hoezo moet je überhaupt je creditcard invullen om die gems gratis te krijgen? Ze zeiden eerst dat je gratis 1 keer kon transferen, en nu kan het wel gratis, maar moet je eerst een creditcard hebben. Niet zo handig.

Verder zijn al veel servers full, dat gaat aardig snel als alleen de pre-purchase zijn binnengelaten, hoe vol zal het dan niet zijn bij de werkelijke release?

Ergste is ook nog dat GW1 veel kuren vertoont en het inloggen vaker niet dan wel lukt. Ja, ik weet het is een beta, maar Anet beschouwd het niet als een beta maar als een demo, zoals ze eerder beweerden.

Hopen op toch nog wat meer speeltijd dit weekend.

Verwijderd

Wat een gezeur op dit forum. Hoe oud zijn jullie? Mijn god, het is een beta!! Natuurlijk zullen er problemen zijn met inloggen, vreemde bugs etc..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:19:
Wat een gezeur op dit forum. Hoe oud zijn jullie? Mijn god, het is een beta!! Natuurlijk zullen er problemen zijn met inloggen, vreemde bugs etc..
dat komt omdat iedereen tegenwoordig denkt dat een beta hetzelfde is als een demo, een voorproefje van een afgewerkt product dus. Daarom zie je iedereen hier zeuren maar zal niemand feedback geven ingame of op de officiële fora. Ik weet zeker dat de helft van de mensen in de beta niet eens weet hoe je feedback moet geven.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
ninc schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:13:

Ook de server transfer is een wassen neus, hoezo moet je überhaupt je creditcard invullen om die gems gratis te krijgen? Ze zeiden eerst dat je gratis 1 keer kon transferen, en nu kan het wel gratis, maar moet je eerst een creditcard hebben. Niet zo handig.
Ooit gehoord van het testen van een betaalsysteem? Ook dat kan in een beta.

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:19:
40 om precies te zijn, problemen mee? :>

En ja het is een beta maar dat wil niet zeggen dat bugs hinderlijk kunnen zijn, en let wel dit is een 'beta' waar veel mensen de game al voor hebben besteld.
Dus niet te vergelijken met een volledige open beta O-)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ninc schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:13:
Ze hebben server transfers tijdelijk gratis gemaakt, dus CC is niet meer nodig, gelukkig. Zit zelf namelijk met hetzelfde probleem.

• AppieNL
NightHawk4 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:23:
[...]

40 om precies te zijn, problemen mee? :>

En ja het is een beta maar dat wil niet zeggen dat bugs hinderlijk kunnen zijn, en let wel dit is een 'beta' waar veel mensen de game al voor hebben besteld.
Dus niet te vergelijken met een volledige open beta O-)
Dus omdat mensen al hebben betaald mag het opeens niet meer de standaard beta dingen doen? Logisch. Het had natuurlijk nog langer volledig closed beta moeten blijven ipv dat je iig een kans krijgt het spel te spelen. ANet geeft een vinger en jullie willen meteen een hele hand. Een beta is een beta, als je dat niet wilt, had je het niet moeten kopen.

Verwijderd

dat zet het gratis hebben gemaakt zal wel samen hangen met het feit dat het onmogelijk is (voor mij althans) om een creditcard toe te voegen. Na het invullen van je adres kom je niet meer verder. (ik dacht nog dat het er aan lag dat ik een prepaid creditcard heb maar ik heb nog geen nummer hoeven invullen)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Das dan gewoon een bug bij jouw. Ik zelf heb geen CC, maar kwam wel bij het invullen van CC gegevens. Zelf vind ik het ook raar om het zo te doen, maar goed ze willen al hun systemen testen, dus ook de billing. Vind het wel raar en jammer dat ze niet voor meer mogelijkheden hebben gekozen.
Tja voor de mensen die vinden dat er gezeurd wordt; het gezeur ging niet over bugs in het spel, het ging over de drukte en dat er niet ingelogd en gespeeld kon worden. Aangezien je vroeg voor het spel betaalt vooral om toegang te krijgen tot deze beta, vind ik dat toch wel te begrijpen. Zeker omdat men ook had kunnen weten hoeveel mensen er op af zouden komen (aantal prepurchases was bekend).

Maar goed, genoeg negatief gedoe, laten we ook de positieve kanten bespreken want die zijn er zat. Heb nu weer even kunnen spelen en ik blijf de graphics echt super vinden. Divine Reach is prachtig qua graphics! De vergezichten over de stad zijn adembenemend. Ik heb zo'n ervaring nog niet in een andere MMO gezien (of een ander spel wat dat betreft).

Verder vind ik het ontdekken en events doen echt een stuk leuker dan van quest naar quest hobbelen. Ja, ook hier moet je vaak X mobs doden of Y dingen inleveren, maar je weet nooit echt zeker welke events je tegenkomt. Het voelt daarom meer als een echte levende wereld.

Verder vind ik de skills gekoppeld aan je wapens ook erg interessant; er is heel veel te ontdekken. Combat vind ik behoorlijk goed, al voelt het soms nog niet helemaal soepel aan (zou ook vanwege lag kunnen zijn).

Tot slot al een klein beetje bezig geweest met craften, niet heel veel bijzonders over te melden nog maar redelijk leuk om te doen.

Heb nu guardian, ranger en elementalist gespeeld. Guardian kon ik het minst mee uit de voeten. Ranger en Elementalist beiden erg leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 28-04-2012 18:44 ]

• NightHawk4

NightHawk4

AppieNL schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:26:
[...]

Dus omdat mensen al hebben betaald mag het opeens niet meer de standaard beta dingen doen? Logisch. Het had natuurlijk nog langer volledig closed beta moeten blijven ipv dat je iig een kans krijgt het spel te spelen. ANet geeft een vinger en jullie willen meteen een hele hand. Een beta is een beta, als je dat niet wilt, had je het niet moeten kopen.
Mwoah vind dat ze serverload wel mogen incalculeren dat er lag is hoort erbij, mij heb je niet horen zeggen dat het geen beta is. Het feit dat ik ook die kessex hills bug had gisteravond heeft mij er niet van weerhouden om vandaag een nieuwe toon te maken.

Maar ontopic weet ik niet of ik zo blij ben met mijn necromancer, zometeen weer even kijken hoe mijn engineer zich houd als ik solo rondwandel :X

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:28

BioHazard

*\o/*

Het is wel te hopen dat dat overflowen een stuk minder is bij de final release. Want ik kan amper met een maat van me spelen nu.

• AppieNL
Morrar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:41:
Tja voor de mensen die vinden dat er gezeurd wordt; het gezeur ging niet over bugs in het spel, het ging over de drukte en dat er niet ingelogd en gespeeld kon worden. Aangezien je vroeg voor het spel betaalt vooral om toegang te krijgen tot deze beta, vind ik dat toch wel te begrijpen. Zeker omdat men ook had kunnen weten hoeveel mensen er op af zouden komen (aantal prepurchases was bekend).
Dus een beta mag alleen gebruikt worden voor bugs in het spel? Bugs bij de login server of serverload in een area mag niet getest worden?
NightHawk4 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:44:
[...]

Mwoah vind dat ze serverload wel mogen incalculeren dat er lag is hoort erbij, mij heb je niet horen zeggen dat het geen beta is. Het feit dat ik ook die kessex hills bug had gisteravond heeft mij er niet van weerhouden om vandaag een nieuwe toon te maken.
Met teksten als beta in aanhalingstekens of zinnen als "mensen hebben al betaald dus niet helemaal te vergelijken met een volledige open beta" lijkt het toch alsof je onderscheid wil maken. Een beta is een beta imo. Ongeacht de voorwaarden en dan vooral waar men denkt recht op te hebben omdat ze hebben betaald.

Ik ben het met jullie eens dat ze het beter hadden moeten incalculeren, vooral omdat ze dondersgoed zouden moeten weten hoeveel mensen er zouden komen, maar ja niet gebeurd. Vind ik nog steeds geen reden tot klagen om standaard beta probleempjes.

• BradKing
  • Laatst online: 12-10 16:20
daanoontje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:20:
Heeft iemand enig idee hoe je naar de instance kan gaan van je groep? Ik ben een continue bezig met mijn groupmembers vinden. Belachelijk.
Ik heb nog helemaal niet met m'n buddy kunnen spelen. We hebben zelfs de pvp truc geprobeerd (join the mists, dan terug komen).. eerste keer samen in pvp, toen terug allebei naar overflow, verschillende, tweede keer niet eens samen in pvp.

Lag en login stuff is 1 ding, in een mmorpg niet samen kunnen spelen (ik snap dat bij velen wel werkt, maar bij ons gewoon niet) is redelijk zuur. Kan er niks nuttigs over vinden, hier noch online helaas.

Verwijderd

Morrar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:41:
Sorry, hoor, maar jij slaat werkelijk nergens op wat hier schrijft. Je haalt hier echt paar dingen door elkaar. Jij betaalt voor het spel. Daarbij krijg je toegang tot beta events. Nergens staat dat deze events soepel zullen verlopen. Integendeel: je kunt ervan uitgaan dat er problemen zullen ontstaan. Dat hoeven niet alleen bugs zijn in het spel, maar ook inlogproblemen.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Die flame legion group event is niet normaal hoor. Slaat nergens meer op.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:00:
[...]

Sorry, hoor, maar jij slaat werkelijk nergens op wat hier schrijft. Je haalt hier echt paar dingen door elkaar. Jij betaalt voor het spel. Daarbij krijg je toegang tot beta events. Nergens staat dat deze events soepel zullen verlopen. Integendeel: je kunt ervan uitgaan dat er problemen zullen ontstaan. Dat hoeven niet alleen bugs zijn in het spel, maar ook inlogproblemen.
Ja ik betaal voor het spel, maar je koopt het nu omdat je de beta in wilt. Anders had je eerst bijvoorbeeld reviews of een demo af kunnen wachten... Daarnaast is er een verschil tussen een stresstest en een beta. Diablo 3 had een stresstest en daar heb ik geen woord gerept over overbelaste servers. Dit is een beta. Het gaat niet om fouten bij login procedure, het gaat over overbelasting. Maar ja, als je dat niet wilt horen zal je m'n post inderdaad wel niet kunnen plaatsen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35
BradKing schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:59:
[...]

Ik heb nog helemaal niet met m'n buddy kunnen spelen. We hebben zelfs de pvp truc geprobeerd (join the mists, dan terug komen).. eerste keer samen in pvp, toen terug allebei naar overflow, verschillende, tweede keer niet eens samen in pvp.

Lag en login stuff is 1 ding, in een mmorpg niet samen kunnen spelen (ik snap dat bij velen wel werkt, maar bij ons gewoon niet) is redelijk zuur. Kan er niks nuttigs over vinden, hier noch online helaas.
Wees blij dat er een overflow server is, anders zaten jij en je buddy nog naar een login queue aan te kijken :P
InflatableMouse schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:07:
Die flame legion group event is niet normaal hoor. Slaat nergens meer op.
Waar je dat hele kamp moet uitroeien? Die is wel leuk.

Of die charr versie in de grot? Die kan met veel mensen wat klote zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 28-04-2012 19:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

In Charr gebied. Die Flame legion one-shot gewoon iedereen.

• SinergyX
  • Laatst online: 19:35
Dat is toch die boss aan het eind nadat je 3 torens (of wat het waren) moest neerhalen?

Denk dat daar m'n record ligt van meest aantal keren dood gaan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 19:43
InflatableMouse schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:28:
In Charr gebied. Die Flame legion one-shot gewoon iedereen.
Het ding spawnt in een lvl 8 gebied, maar iedereen kite het terug naar het level 4 gebied en dan delvl je, maar de mob niet.
Enorme domme plaatsing van die shaman.

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:33
BioHazard schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:47:
Het is wel te hopen dat dat overflowen een stuk minder is bij de final release. Want ik kan amper met een maat van me spelen nu.
Het qeue systeem werkt nog niet, dus wat je moet doen is gewoon naar voor en naar achter de asura gate inlopen tot je wel de gewone zone in mag

• AppieNL
Morrar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:18:
[...]

Ja ik betaal voor het spel, maar je koopt het nu omdat je de beta in wilt. Anders had je eerst bijvoorbeeld reviews of een demo af kunnen wachten... Daarnaast is er een verschil tussen een stresstest en een beta. Diablo 3 had een stresstest en daar heb ik geen woord gerept over overbelaste servers. Dit is een beta. Het gaat niet om fouten bij login procedure, het gaat over overbelasting. Maar ja, als je dat niet wilt horen zal je m'n post inderdaad wel niet kunnen plaatsen.
Nee hoor, was voorheen altijd hetzelfde, sommige, ook ANet splitsen het op, maar daardoor is de beta plots niet ineens meer een stress test.

• BradKing
  • Laatst online: 12-10 16:20
SinergyX schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:25:
[...]

Wees blij dat er een overflow server is, anders zaten jij en je buddy nog naar een login queue aan te kijken :P
tbh ik speel liever samen met vrienden dan een beetje solo rond te rennen in een mmo.. als ik solo rpg wilde spelen zijn er betere games. En waarom zou je geen simpele shard/instance switcher hebben voor de blijkbaar vele overflow servers.. nu zitten er zo veel mensen op overflow dat er blijkbaar zo veel zijn dat je zelfs daar niet echt goed samen kan spelen..

Nee, dit is echt een slechte zaak, het hebben van een single world is natuurlijk useless als je er nog steeds niet samen kan spelen. Maar goed, feedback gegeven, ik hoop dat ze dit nog aanzetten/inbouwen

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Krijg nu een beetje de zenuwen van dit forum >< zie post na post van mij gedelete worden zonder feedback. Maakt het wel makkelijker.

Zag net wel dat ik 6x achter elkaar hetzelfde had gepost. Was niet de bedoeling. Had gepost en gelijk laptop dicht geklapt. Misschien ging er iets fout.

Vanavond ff doorhalen met mn Dagger/Dagger Thief. Hopelijk level 10 worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Wil iemand me DM'en op welke wereld jullie zitten. Kom morgenavond thuis en zou dan nog even willen spelen.

Verwijderd

Ehm, waar is iedereen in WvWvW? (Far Shiverpeaks)

We hebben gigantische problemen met de red-tide die niet te stoppen valt.

Verwijderd

Hoe moet je eigenlijk WvWvW joinen?

• Xanaroth
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:02:
Ehm, waar is iedereen in WvWvW? (Far Shiverpeaks)

We hebben gigantische problemen met de red-tide die niet te stoppen valt.
Probeer anders eens contact te leggen? Ben zelf al de gehele dag bezig om uit te zoeken of de guild nog bestaat of niet. Laat staan achter de namen van mensen komen.

offtopic:
Guild of Tweakers schijnt inderdaad gestopt te zijn, dus maar nieuwe aangemaakt. 'Gathering of Tweakers'. Voor invite whisper maar Myrdreon Crow

[ Voor 17% gewijzigd door Xanaroth op 28-04-2012 20:21 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke, ik heb officieel besloten dat ik Charr niks vind. Ik vind dat geen leuk gebied. Verwarrend, chaotisch en vergeleken met de andere gebieden eigenlijk ook een stuk moeilijker. Nu is dat niet zo'n probleem maar het is gewoon niet leuk vind ik.

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-11 19:20
InflatableMouse schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:07:
Oke, ik heb officieel besloten dat ik Charr niks vind. Ik vind dat geen leuk gebied. Verwarrend, chaotisch en vergeleken met de andere gebieden eigenlijk ook een stuk moeilijker. Nu is dat niet zo'n probleem maar het is gewoon niet leuk vind ik.
Norn :7

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

De lag spikes beginnen hier weer aan te komen, heb een rustig middagje kunnen spelen maar nu word het weer wat minder :(

Maar mijn ervaringen zijn tot nu toe super. Het verhaal van human is leuk en afwisselend en de design en graphics zijn erg mooi! Mooie artstyle en leuke omgevingen ( op die van de charr na tenzij je van veel dooie grond en vuur houd :P )
Combat is in pve goed te doen en de events werken zoals ik had gedacht. Soms valt de 'pas op daar is een boss/sterk creature' event in herhaling maar het is wel leuk om te zien dat de wereld een beetje veranderd als het lukt of niet.
PvP combat is wat verwarrender, het is voor mij nog te chaotisch. Teveel cirkels op de grond en soms wel 10 firestorms op 1 plek waardoor ik het overzicht kwijtraak. Maar dit zal deels ook wel wennen zijn maar een optie waarmee je area effect indicators kan uitzetten ofzo zou fijn zijn.

Maar ik blijf me vermaken en geen moment spijt gehad.

Edit: Ik was eens even kijken bij taakbeheer voor cpu gebruik en blijkbaar staat gw2.exe altijd op lage prioriteit. Als ik het verander en ik ga weer ingame veranderd het weer naar low :?

[ Voor 9% gewijzigd door MarluXiaXl op 28-04-2012 20:42 ]

Verwijderd

Zo, heb nu een char op lvl 10, en moet zeggen dat dit echt een geweldig spel is. Veel beter dan welke MMO ik tot nu toe gespeeld heb (en dat zijn er veel).

• SirNobax
  • Laatst online: 29-09 19:02
MarluXiaXl schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:28:
Edit: Ik was eens even kijken bij taakbeheer voor cpu gebruik en blijkbaar staat gw2.exe altijd op lage prioriteit. Als ik het verander en ik ga weer ingame veranderd het weer naar low
Hij veranderd z'n priority naar low zodra het spel geen focus meer heeft, dat doet GW1 ook.

En zelfs al zou het spel altijd op 'low' draaien, ... dat zou je alleen merken in je framerate als je cpu op alle cores voor 100% word belast door iets wat op de achtergrond bezig is, welke met een hogere priority draaid dan low.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 28-04-2012 21:00 ]

Pentaxiaan

• Wolfos
Wat wel opvalt is dat hij maar 50% CPU gebruikt, waarschijnlijk dus maar 1 core. Weten we meteen waar de lag vandaan komt.

• stime
  • Laatst online: 17-09 18:55
Ik hoop dat ze volgende beta de asura toevoegen. Ik zie ze nu alleen als npc en vind ze veel leuker dan deze 3 races.

• Wolfos
Spel net op mijn laptop geinstalleerd...
Specs desktop:
5670HD
Core 2 Duo E8200 @ 2.6GHz
1680x1050
Specs laptop:
GeForce 320M
Core 2 Duo @ 2.4GHz
1280x800

Hier komt ie:
Alhoewel de laptop niet eens compatible is met de minimum systeemeisen, draai ik de game op dezelfde instellingen en dezelfde framerate op beide machines. Sterker nog, hij lijkt iets sneller op de laptop...

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfos op 28-04-2012 21:14 ]

Verwijderd

Hoe werkt WvWvW? Ik ben die portal in gegaan en ben nu in een heel groot gebied met keeps en dergelijken maar er is helemaal niemand?

• ov3rkill
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:16:
Hoe werkt WvWvW? Ik ben die portal in gegaan en ben nu in een heel groot gebied met keeps en dergelijken maar er is helemaal niemand?
Je ziet op de kaart vaak 2 gekruisde zwaardjes, daar is je team aan het vechten, als je hun volg kom je meestal wel bij een groep terecht die je dan weer kan volgen, onthou samen sta je sterk :P.

[ Voor 0% gewijzigd door ov3rkill op 28-04-2012 21:26 . Reden: Spelfoutjes... ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

iets met resolutie wolfos.

1280*800 = 1 024 000 pixels
1680*1050 = 1 764 000 pixels. das 70% meer pixels dus daar komt ook flink wat meer rekenkracht bij kijken. Daarnaast zijn de CPU's ongeveer zelfde generatie, met een marginaal verschil. De gpu van de laptop is wel minder, maar dat wordt dus op gevangen door het verschil in resolutie

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 09:13

D-rez

dexels

ik raak er weer met geen mogelijkheid op

Verwijderd

D-rez schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:31:
ik raak er weer met geen mogelijkheid op
same here.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Myrdreon schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:07:
offtopic:
Guild of Tweakers schijnt inderdaad gestopt te zijn, dus maar nieuwe aangemaakt. 'Gathering of Tweakers'. Voor invite whisper maar Myrdreon Crow
Waarom denk je dit? Voor zover ik weet, niet waar.

• Wolfos
Gropah schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:28:
iets met resolutie wolfos.

1280*800 = 1 024 000 pixels
1680*1050 = 1 764 000 pixels. das 70% meer pixels dus daar komt ook flink wat meer rekenkracht bij kijken. Daarnaast zijn de CPU's ongeveer zelfde generatie, met een marginaal verschil. De gpu van de laptop is wel minder, maar dat wordt dus op gevangen door het verschil in resolutie
Maar het gekke is dat ook op de laptop de CPU de bottleneck is. Zelfs met resolutie is die GPU nooit zo snel als de 5670HD (die dik twee keer de hoeveelheid draw calls aankan).

Either way, ik heb nu in Queensdale alle hearts gedaan op 1 na, en die laatste kan ik niet vinden op de map.

[ Voor 8% gewijzigd door Wolfos op 28-04-2012 21:41 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eew eerste crash sinds vrijdag avond bij het laden van een gebied.

En nu kan ik natuurlijk weer niet inloggen ... :(.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 18:22
Ik houd het voor vanavond voor gezien. Morgenochtend nog een uurtje spelen en dan is het voorbij. Voor mij hoeven de volgende beta's niet meer, ik wil de echte game hebben. >:)

Maar in de uurtjes dat ik heb kunnen spelen was het wel leuk, valt alleen nog veel finetuning te doen voor de crew,

• ov3rkill
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 14:55
InflatableMouse schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:47:
Eew eerste crash sinds vrijdag avond bij het laden van een gebied.

En nu kan ik natuurlijk weer niet inloggen ... :(.
Heb ik ook, was net aan het afspreken met vrienden.
Lekker geregeld dit, ik weet dat het een beta is maar dacht dat het de bedoeling was om het spel te testen in plaats van naar het inlogschermpje te staren. Gister avond heb ik niet kunnen spelen vanwegen dezelfde reden ;( .

[ Voor 5% gewijzigd door ov3rkill op 28-04-2012 21:54 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoort er ook bij he, waarschijnlijk de eerste keer dat er zoveel mensen tegelijk spelen en inloggen etc, sja dan kan het zijn dat ze tegen problemen aanlopen die ze niet hadden voorzien.

Spelen is leuker maar dit hoort er nou eenmaal ook bij. Het is beta afterall.

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08 23:21
Voor de mensen die zeggen dat de guild niet bestaat, die bestaat gewoon hoor. Hij weas alleen opnieuw aangemaakt rond 15:00 vanwege een bug. Let op de website & teamspeak, dan wist je het ;)

Guild of Tweakers for live!

• Wolfos
Maar dit zijn allemaal capaciteitsproblemen, je weet dat dit opgelost gaat worden. Bij de BF3 beta was het probleem dat de game gewoon extreem buggy was, en ook na release was het nog vrijwel onspeelbaar.
Ik heb veel buggy betas gespeeld, en ik kan je vertellen dat dit er niet een van is, met deze game gaat het helemaal goed komen. Misschien als de release versie eenmaal uit is dat ze nog wat problemen ondervinden, maar daarna is het smooth sailing ;)

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik denk het ook. Ingame kom ik weinig storende bugs tegen. Soms even een portal die niet werkt of zo, geluid loopt niet synchroon tijdens gevechten (was vooraf al gemeld door Anet) en dat is voor mij wel.

Ik vind het eerlijk gezegd knap dat ze al zo ver zijn, het is nu een kwestie van login problemen, performance issues, balance issues en een paar bugs plat slaan en dan lijkt het me dat we er zijn.

• NightHawk4

NightHawk4

AppieNL schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:56:

Met teksten als beta in aanhalingstekens of zinnen als "mensen hebben al betaald dus niet helemaal te vergelijken met een volledige open beta" lijkt het toch alsof je onderscheid wil maken. Een beta is een beta imo. Ongeacht de voorwaarden en dan vooral waar men denkt recht op te hebben omdat ze hebben betaald.

Ik ben het met jullie eens dat ze het beter hadden moeten incalculeren, vooral omdat ze dondersgoed zouden moeten weten hoeveel mensen er zouden komen, maar ja niet gebeurd. Vind ik nog steeds geen reden tot klagen om standaard beta probleempjes.
Ik maak weldegelijk onderschied tussen deze beta en een open beta, dit is mijns inziens ook geen full stress test als je toegang gaat bieden via een pre-order systeem. Gooi dan alles vol open en zie wat er van komt, maar zoals eerder gezegd maakt het mij persoonlijk niet zoveel uit aangezien ik het ook bij beta's vind horen maar vind het gewoonweg knullig om te zien als je bedenkt dat ze al wel flink gecasht hebben 8)7

Maar nu weer proberen in te loggen :*) (eerste paar weken wow in 2005 waren ook queues van een half uur of langer dus ik ben wel wat gewend) :+

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

NightHawk4 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:01:

Maar nu weer proberen in te loggen :*) (eerste paar weken wow in 2005 waren ook queues van een half uur of langer dus ik ben wel wat gewend) :+
e-penis mode on

Half uurtje maar? Zijn tijden bij LoL geweest dat je zo wel eens anderhalf uur had. Dan ging je je avondeten maar eens maken en rustig op eten.

• Wolfos
En toen liep Windows vast. Ook nog een beta...
Performance issues zijn denk ik vooral te danken aan dat de renderer niet op een aparte thread draait.
Verklaart ook waarom de FPS omhoog gaat wanneer je omhoog of omlaag kijkt (occlusion culling), want dan hoeft de CPU minder polygonen te pushen.
Zijn er trouwens meer mensen die vinden dat ranged echt een heel stuk makkelijker is dan melee? Heb nu 2 ranged en 2 melee chars geprobeerd. Melee moet je echt oppassen want je vangt een stuk meer schade. Heb ook niet het idee dat de schade van melee classes beter is dan ranged. Misschien een L2P issue want dodgen zou ik nog beter in kunnen worden. Wel is het vaak lastig te zien wanneer de grote klappen vallen door de chaos aan effecten.

Verwijderd

Ben er ook net uitgegooid. Was net met een elementalist begonnen. Ik heb eerder vanavond mesmer gespeeld en heb even pvp gedaan om alle functies te bekijken maar dat is niet mijn ding. Warrior en necromancer bevallen me tot nu het beste. De startgebieden van de human en norn bevalt me goed al zal ik waarschijnlijk met sylvari gaan spelen.
Grafisch vind ik het erg mooi en het levelen door de events bevalt me ook.
Maar ligt het aan mij of is het stoppen met pvp of char wisselen erg omslachtig? Kan tenminste nergens een andere optie vinden dan uitloggen.
Ik heb nog niets aan crafting gedaan en zal dat ook niet gaan doen, heeft weinig zin nu. Er dropt in ieder geval genoeg craftingspul van de mobs.

• Remz
  • Laatst online: 19-11 22:38
Wolfos schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:58:
Maar dit zijn allemaal capaciteitsproblemen, je weet dat dit opgelost gaat worden. Bij de BF3 beta was het probleem dat de game gewoon extreem buggy was, en ook na release was het nog vrijwel onspeelbaar.
Ik heb veel buggy betas gespeeld, en ik kan je vertellen dat dit er niet een van is, met deze game gaat het helemaal goed komen. Misschien als de release versie eenmaal uit is dat ze nog wat problemen ondervinden, maar daarna is het smooth sailing ;)
Dat is jouw ervaring. Die van mij is iets anders. Ben nu level 9 en heb het laatste uur minimaal 4 client crashes gehad, puur random. Ook problemen met niet kunnen teleporten, character die "hovert" en nog een aantal andere dingen(login issues, character creating issues).

Verder is het een goed spel tot nu toe. Maar je kan aan alles zien dat het spel nog niet af is. Ik mis nog heel veel opties om de UI te veranderen, of als je nu loot oppakt, merk je niet dat het in je bagpack zit.

Ook vindt ik het levelen iets te achterlopen op de quests. Ik ben nu level 9, maar alle quests/hearts etc zijn lv10+. Om nou rond te lopen en te hopen op een event is niet echt mijn ding.

• Wolfos
Ja, client crashes heb ik ook gehad, maar verder alleen netwerk en geluid.
Levelen is ook een probleem, ik ben level 12 en heb nu alles al bijna gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Wolfos op 28-04-2012 22:05 ]

• Remz
Wolfos schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:05:
Ja, client crashes heb ik ook gehad, maar verder alleen netwerk en geluid.
Als ik alleen kijk naar hoe "kaal" het spel nog is qua aanpassingen en bijvoorbeeld tips(ik wist m'n god niet hoeveel crafting professions ik kon nemen, of hoe dit allemaal werkte, of hoe ik skills upgraden, en hoe ik uit PvP kon) dan is de beta redelijk goed. Aangezien er volgens mij nog aardig wat moet worden gedaan aan de game.

• Ashilh
Het had een betere indruk gemaakt als er een queue systeem was geweest ipv het huidige inlog drama.
Ik heb vandaag het grootste gedeelte van de dag rustig kunnen spelen, mijn char van level 1 naar 16 gekregen en slechts een handvol bugs/irritante dingen tegen gekomen.
Ik vind het story gedeelte vrij aardig gedaan, maar de random events zagen er op papier toch echt beter uit dan in game. Er zijn er gewoonweg niet genoeg van, ik heb letterlijk de hele 1-15 zone voor char afgestruind en meerdere kere alle events etc. gedaan en ik kwam nog steeds 1 level tekort om bij te blijven bij de story line.

Ik weet niet hoe het met de latere gebieden zit, maar wat extra events zou wel aardig zijn, aangezien er zeker een paar tussen zaten die me totaal niet konden boeien/zeer slecht in elkaar zaten.
Remz schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:04:
Ook vindt ik het levelen iets te achterlopen op de quests. Ik ben nu level 9, maar alle quests/hearts etc zijn lv10+. Om nou rond te lopen en te hopen op een event is niet echt mijn ding.
Dit was mij ook opgevallen. Zelfs als je alle events rond alle hartjes doet en je storyline quests, dan nog kom je XP te kort. Dan kun je verder alleen rond lopen op zoek naar willekeurige events of events dubbel doen. Schiet dus net iets te weinig op.

Verwijderd

vandaag ook eindelijk kunnen spelen, moest wel me AVG firewall uitzette...
Ben nu lvl 8 maar is er ook een server waar Nederlanders inzitten, word echt gestoord van die Fransen en Duitsers.
Is er ook iets van een Tweakers guild?

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Game valt me toch erg tegen.
En dat is niet door de inlog ellende

FUMES et CARNES

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:10:
vandaag ook eindelijk kunnen spelen, moest wel me AVG firewall uitzette...
Ben nu lvl 8 maar is er ook een server waar Nederlanders inzitten, word echt gestoord van die Fransen en Duitsers.
Is er ook iets van een Tweakers guild?
ja, die is te vinden op http://www.guildoftweakers.com

Verwijderd

Iusedto schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:10:
Met deze onderbouwing kom je ook niet ver.

Verwijderd

Iusedto schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:10:
Verklaar je mening, mijn vriend.

*Fanboy actie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 22:11 ]

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:17
Ik heb ergens gelezen dat Tweakers op Far Shiverpeaks gaat spelen.
Net uit het spel gegooid en kan nu niet meer inloggen (error: 48).
Server overload gok ik, ik hoor dat meer mensen hier last van hebben.

Net ook dubbele overflow servers tegengekomen.

Inlog ellende kan ik me enigszins voorstellen. Verder vind ik het tot nu toe een goed spel. Leuk die events en wapen-afhankelijke skills. Het voelt ook niet echt level-based, het begint gelijk aan met een uitdaging. Is ook beter tegen het grinden.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkCreative op 28-04-2012 22:13 ]

Verwijderd

Heb de indruk dat levelen door xp grinden in WoW makkelijker is, daar zijn ook meer quests dan dat er hier quests en events zijn. Zou leuk zijn als je via PvP nog xp kunt krijgen maar wellicht dat er low level instances komen. Is in WoW ook een handige manier om snel veel xp te krijgen.

Verwijderd

Ben benieuwd :?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:11:
[...]

Verklaar je mening, mijn vriend.

*Fanboy actie :P

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Heb de indruk dat levelen door xp grinden in WoW makkelijker is, daar zijn ook meer quests dan dat er hier quests en events zijn. Zou leuk zijn als je via PvP nog xp kunt krijgen maar wellicht dat er low level instances komen. Is in WoW ook een handige manier om snel veel xp te krijgen.
In WvWvW krijg je ook exp, ook een vorm van pvp.

Verwijderd

Gewoon gebieden gaan clearen? Dat is de manier denk ik. Ik loop gewoon naar gebieden waar ik nog niet ben geweest. Kan ik niks vinden? Dan doe ik even een Story quest.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je kan ook gewoon naar de andere start area's he. Dan gaat het level best wel heel snel.

Verwijderd

Heb WvWvW nog niet geprobeerd maar het zou een leuke manier zijn om xp te grinden.
Morgen eens proberen want meer dan de klassen die ik nu heb wil ik toch niet proberen.

• Remz
Trouwens, wat vinden jullie van de money ratio? Ik zit op level 9 met zo'n 12 silver, maar even ergens heen teleporten kost al gauw 20+ copper. Gaat hard dan.

Verwijderd

Enige minpuntje tot nu toe: Die paarse portals mogen wel wat duidelijker, voor waar ze naartoe gaan. Nu moet je er 1 meter voor gaan staan.

Verwijderd

Brummetje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:14:
[...]

Je kan ook gewoon naar de andere start area's he. Dan gaat het level best wel heel snel.
Dat is nieuw voor mij, hoe doe je dat dan?

• AppieNL
Moet je bijv. in Divinity's Reach naar de bovenste verdieping gaan (zeg maar midden van de map). Staat een Asura's Gate. Ik hoop dat ik het een beetje helder uitleg zo, heb even de precieze namen niet. Daarmee kan je teleporten naar de andere starting cities. Daar kan je gewoon alle dingetjes doen die mensen doen die daar beginnen.

• Remz
AppieNL schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:18:
Moet je bijv. in Divinity's Reach naar de bovenste verdieping gaan (zeg maar midden van de map). Staat een Asura's Gate. Ik hoop dat ik het een beetje helder uitleg zo, heb even de precieze namen niet. Daarmee kan je teleporten naar de andere starting cities. Daar kan je gewoon alle dingetjes doen die mensen doen die daar beginnen.
Dat zou mijjn level probleem oplossen. Nu nog door de login zien te komen..

Verwijderd

Dat zijn de trappen die je op de map ziet waar bij staat next floor of zoiets?

Heb de steden nog niet goed bekeken maar de human city is Sormwind 2.0 voor mij, errug mooi. Beetje Anton Pieck

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:15:
[...]

Dat is nieuw voor mij, hoe doe je dat dan?
Gewoon via de asura gate travelen.. Of Via The Mist en dan de Asura gate pakken.

• Wolfos
Remz schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:15:
Trouwens, wat vinden jullie van de money ratio? Ik zit op level 9 met zo'n 12 silver, maar even ergens heen teleporten kost al gauw 20+ copper. Gaat hard dan.
Ja, inderdaad, ze mogen die teleporttax wel helemaal afschaffen.

• Ashilh
Gewoon de zooi verkopen die je vindt en je E-mail leegmaken,zit altijd geld in van hartjes events, dan heb je geheel geen geld problemen zelfs met geregeld teleporten.

• Wolfos
Ashilh schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:30:
Gewoon de zooi verkopen die je vindt en je E-mail leegmaken,zit altijd geld in van hartjes events, dan heb je geheel geen geld problemen zelfs met geregeld teleporten.
Heb ook geen geld problemen, vind alleen dat er wel heel veel van op gaat aan het teleporten.

• Kevjoe
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik hou het leuk vinden moest ik weer kunnen inloggen :)
Zit al 2 dagen constant te proberen, heb in 2 dagen tijd 1.30 uur kunnen spelen...
Kan nu zelfs niet meer op de forums binnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:15:
Enige minpuntje tot nu toe: Die paarse portals mogen wel wat duidelijker, voor waar ze naartoe gaan. Nu moet je er 1 meter voor gaan staan.
Of je praat ff met de Asura die er voor staat. ;)

Verwijderd

Wij hebben met z'n achten hier ook allemaal een error code 48. En geen van allen kunnen we inloggen op het forum.

Afgezien daarvan heb ik heel weinig problemen gehad dit weekend.

• Moonborne
  • Laatst online: 15-11 19:20
Niemand kan inloggen of spelen nu, alles ligt plat..

• Ashilh
Wolfos schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:31:
[...]

Heb ook geen geld problemen, vind alleen dat er wel heel veel van op gaat aan het teleporten.
Na level 10 gaan de items die je vindt voor 40/80 copper weg, kan je 2 tot 5 keer van teleporten. De geld stroom loopt veel sneller op dan de teleport kosten.

• ActualFantasy
  • Laatst online: 30-11 15:08
Tijd voor wat vragen dan.

Zijn er mensen die dingen onduidelijk vinden ? Post het hier even, dan kunnen we kijken of we met zijn allen wat kunnen helpen.

Ik heb wel een vraag. Ik ga gewoon pvp in met hele andere wapens dan waarmeer ik in de echte wereld rond loop. Voor mijn guardian zijn dat een Schild en mace, en een staff. Hoe kan ik dit anders doen ? Ik heb geen inventory, en kan geen andere wapens vinden of zo. Iemand een idee ?
Pagina: 1 ... 42 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.