Pentaxiaan
Juiste link is: http://www.guildwars2live...e-of-Guild-Wars-Episode-1SirNobax schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:12:
Die (volledige) site geeft een 404 hier.
Beta ergens in Januari/Februari? (Als die er komt.)
Belangrijkste blijft een stabiele en 'afgemaakte' MMO neer te zetten, zelf gok ik pas op een release richting mei/juni.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2011 10:19 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan speel ik tegelijk één 'klassieke' MMORPG (SW:TOR) en één 'revolutionaire' (GW2) en dat met maar 1 maal maandlasten. Prima combi toch?
Qua release sluit ik me aan bij mei/juni. Dat lijkt me waarschijnlijker, aangezien de laatste profession nog aangekondigd moet worden.
[ Voor 13% gewijzigd door KoekjevanLU op 25-11-2011 10:22 ]
Verwijderd
Mijn gevoel zegt me dat de laatste profession (mesmer) misschien wel dit weekend bekend zal worden gemaakt. Het zou ze in ieder geval netjes staan!
Ik zat er ook aan te denken om in 3D te gaan spelen, GW2 moet er echt fantastisch uitzien. Heb alleen geen idee of 3D ook echt lekker speelt.
Verwijderd
Het levelen/quests doen is niets voor mij heb ik gemerkt. Ik vond raiden juist een erg leuk aspect voor het spel. Tactics bedenken, erna toe werken etc. Hoe zit dat bij Guild Wars2? Ik lees weinig over raids. Wat blijft er over als je eenmaal je max lvl hebt gehaald?
Als je meer de grotere gevechten en tactieken zoekt, is wellicht WvWvW iets voor je. Dit is een grote PvP vorm waarbij 3 servers tegen elkaar strijden. Een match duurt 2 weken, waarna de servers weer tegen andere servers komen te staan. In WvWvW kun je je bezig houden met kleine dingen, zoals een caravan bewaken/overvallen, maar ook met hele grote,zoals het belegeren van kastelen. Het mooiste van alles is dat er honderden spelers tegelijk kunnen meedoen, de hele server komt immers in dezelfde map terecht. Hier kun je echt je tactieken gaan uitdenken, van het bepalen van het beste tijdstip om de overval te doen tot welke build iedereen persoonlijk speelt.
Verwijderd
De unieke insteek van GW2 maakt het inderdaad niet voor iedereen geschikt. Als je een nieuwe WoW zoekt (om gelijk maar met de klassieke vergelijking te komen) dan moet je GW2 links laten liggen. Zaken als klassieke Raids zullen er niet in zitten, maar wel epische bossfights, die je met honderd(en) mensen tegelijk kunt spelen. Wil je dedicated healer/tank spelen: geen GW2 gaan spelen. Zo zijn er meer voorbeelden.Stroopwafel Inc schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:45:
GW2 is inderdaad niet gericht op grote groepen spelers. De party-size is gelimiteerd tot 5, en het grootste deel van de content kun je in je eentje doen. Voor grotere groepen zijn er echter wel tal van mogelijkheden, al zul je die zelf moeten creëren. Een groep van 15 man kan zich opsplitsen in 3 groepjes van 5 die elk verschillende taken uitvoeren. Je loopt dan wel het risico dat anderen zich zomaar bij je gaan aansluiten. Dit komt juist door de instelling van Anet dat iedereen met elkaar zou moeten kunnen spelen en dat beide partijen daar voordeel uit halen. GW2 is er dus niet echt voor geschikt als je alleen met je eigen groepje wilt spelen, maar als je die individuele spelers voor lief neemt zijn er toch tal van mogelijkheden om in GW2 te doen wat je wilt.
Uiteraard (zoals wel vaker genoemd) moet bij dit alles nog blijken hoe goed alle ideeën van ArenaNet uitpakken. Een klassieke MMORPG is daarin bewezen en, wellicht, veiliger voor een ontwikkelaar. Persoonlijk kijk ik in ieder geval vreselijk naar GW2 uit.
Wordt tijd dat er weer eens een spannend nieuwsbericht uitkomt. Al die voice-acting blogs geloof ik nu wel.
Verwijderd
GW2 skills tool: http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/?lang=en
Character creation tool: http://gw2.luna-atra.fr/character_tool/
Misschien iets om te doen tijdens het wachten op meer nieuws
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Na het zien van de filmpjes van Guild Wars 2 wou ik dat ik ze niet had bekeken....ik kan nu namelijk echt niet meer wachten op het spel!!! Ik word niet snel enthousiast over een spel maar ik heb echt met open mond zitten kijken.
Al die puntjes waar ik me bij GW 1 zo aan irriteerde (instancing buiten steden, vecht-/spellanimaties en stijl, niet kunnen springen, zwemmen en nog een hoop) lijken te zijn aangepast. En daarnaast zijn de graphics ook nog eens onwerkelijk mooi!!!
Ik heb hoge verwachtingen bij deel twee. Wie weet valt het uiteindelijk toch weer tegen, maar dit is hoe dan ook een spel dat absoluut een kans verdient. Zodra het spel uit is, koop ik 'm
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat het gaat tegenvallen, gebaseerd op wat ik/we nu we(e)t(en). Het kan alleen maar beter worden, mits ze geen grote veranderingen gaan doorvoeren. Ze gaan de reeds bekende dingen nu toch alleen maar fine tunen, lijkt me?
Wat tegen kan vallen? Tekort aan endgame content. Na een maand zullen al veel mensen max level bereiken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:33:
Je bent niet de enige die hem gaat kopen![]()
Ik kan me niet voorstellen dat het gaat tegenvallen, gebaseerd op wat ik/we nu we(e)t(en). Het kan alleen maar beter worden, mits ze geen grote veranderingen gaan doorvoeren. Ze gaan de reeds bekende dingen nu toch alleen maar fine tunen, lijkt me?
Natuurlijk kun je een nieuw character maken nadat je lvl 80 hebt bereikt maar ik denk dat lang niet iedereen dit zal doen.
Ik hoop echt dat dit goed gaat komen, kijk al dik 2 jaar uit naar dit spel.
Ik ben van mening dat je als gamesmaker geen rekening hoeft te houden met verslaafde idioten die een spel 24/7 spelen en daardoor in een maand al max level zijn.Joostjah schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:40:
[...]
Wat tegen kan vallen? Tekort aan endgame content. Na een maand zullen al veel mensen max level bereiken.
Natuurlijk kun je een nieuw character maken nadat je lvl 80 hebt bereikt maar ik denk dat lang niet iedereen dit zal doen.
Ik hoop echt dat dit goed gaat komen, kijk al dik 2 jaar uit naar dit spel.
Als je 2/3 uur per dag speelt en je bent na een maand al max level. Tja dat is wat kort idd.
In GW2 zitten er dan nog een hoop 'Skill-point-Challenges' verspreidt over de map, waarmee je je skills moet kopen, die de levensduur omhoog houden.
Bovendien denk ik dat structured PvP nog het populairste zal zijn, wat betreft 'endgame', gezien de competitieve, non-gear-based insteek.
Het enige aandachtspunt, wat mij betreft, is het waypoint-systeem. In de huidige builds, staat er bijna elke 100 meter wel een waypoint waar je instantly naartoe kan teleporteren, met verwaarloosbare kosten. Dit maakt het verplaatsen erg steriel en niet-spannend, gezien afstanden (buiten de eerste keer dat je ergens komt) en het bijbehorende gevaar wat zich tussen jou en je eindbestemming bevind, opeens geen waarde meer heeft. Datzelfde vond ik ook bij Oblivion en Skyrim.
Ik zou het netter hebben gevonden, als je enkel tussen steden en dorpjes kon teleporteren. Zodra er dan ergens zo'n Raid-size Dynamic Event plaatsvindt, zal je, nadat je naar de dichtstbijzijnde dorp ben geteleporteerd, eerst met 50 man de rimboe in moeten, waarbij sommigen, onvrijwillig, opgeofferd worden aan de lokale mob's, zodat de rest van de 'raid' veilig kan passeren, om uiteindelijk aan het Dynamic event te kunnen deelnemen.
Ik zie het ook al helemaal voor me
Pentaxiaan
Voor PvP valt hier wellicht wat voor te zeggen, instant-travel maakt surprise-attacks natuurlijk vrijwel onmogelijk aangezien er direct reïnforcements zijn. Voor PvE voelde het voor mij niets meer dan een tijdverspilling, zeker zolang er veilige routes zijn of je via een gebied met low-level enemies moet die je wel continue in de weg zitten, maar die je alleen maar tijd kosten en niets opleveren. Persoonlijk speel ik overigens totaal geen PvP, ik word er maar zenuwachtig van
Bart Smit geeft media 1 maart aan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:08:
Ik denk ook aan mei/juni. Dan is het vakantiegeld ook binnen en kan er een kanon van een pc gehaald worden. Wil gw2 zeker in 3d spelen op mijn tv! Kan niet wachten!
Mijn gevoel zegt me dat de laatste profession (mesmer) misschien wel dit weekend bekend zal worden gemaakt. Het zou ze in ieder geval netjes staan!
http://www.bartsmit.com/pc-dvd-guild-wars-2
Voor de zoveelste keer: Er is nog geen release datum bekend bij Arenanet, dus al helemaal niet bij Bart Smit. Data op gameshops zijn plaatshouders, speculaties of verkoop trucs maar hebben verder niets te maken met de echte release van het spel. Wanneer er een release date bekend is, horen we dat meteen van Arenanet zelf, en is dat niet te lezen op Bart Smit.RevenNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:52:
[...]
Bart Smit geeft media 1 maart aan.
http://www.bartsmit.com/pc-dvd-guild-wars-2
Ten eerste, cut the attitude.Joostjah schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 07:57:
[...]
Voor de zoveelste keer: Er is nog geen release datum bekend bij Arenanet, dus al helemaal niet bij Bart Smit. Data op gameshops zijn plaatshouders, speculaties of verkoop trucs maar hebben verder niets te maken met de echte release van het spel. Wanneer er een release date bekend is, horen we dat meteen van Arenanet zelf, en is dat niet te lezen op Bart Smit.
Aan Bart Smit?
Anyway, hoop dat de game zo snel mogelijk uitkomt, maar niet te snel. Hoop namelijk op een goede game en geen haastwerk
Haastwerk na ruim 3 jaar developmentKreKkeR241 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:00:
[...]
Aan Bart Smit?![]()
Anyway, hoop dat de game zo snel mogelijk uitkomt, maar niet te snel. Hoop namelijk op een goede game en geen haastwerk
Uit wat ik in dit topic heb gelezen zijn er geen maandelijkse kosten. Wel zul je met echt geld ingame items kunnen kopen. Uitgezonder hiervan zijn items die je character sterker maken.RevenNL schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:08:
[...]
Haastwerk na ruim 3 jaar development. Is er al eigelijk iets bekend of ze richting het WoW model gaan of dat ze zich aan de Guild Wars betaalformule houden?
Als ik het tenminste goed heb onthouden.
Dat werd toen ook gezegd over de pvp-unlock packs, ware het niet dat je daarmee dus ook bij PvE characters alle (non-elite) skills meteen kon leren bij je eerste trainer (buiten 'capital only') en je heroes voorzien waren van _alle_ skills.KoekjevanLU schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:29:
Klopt, dit is ook te vinden in de officiële FAQ. Er zullen geen maandelijkse kosten zijn en eventuele ingame items zullen cosmetisch zijn of zaken als grotere storage of extra character slots. Geen zaken die je op wat voor wijze een voorsprong op andere spelers zullen geven.
Zeker met opkomst van heroes was dat een gigantische voorsprong.
Klopt, maar je krijgt hiermee nog altijd niets dat je zonder te betalen niet ook kon bereiken. Hierbij moet dan wel direct de kanttekening gemaakt worden dat het gigantisch veel tijd en game-gold kost om álle skills te unlocken, maar je hebt natuurlijk niet alle skills nodig voor je heroes, alleen de specifieke voor de build. Hiermee heb ik me nog altijd gered, ook al heeft het me soms flink wat tijd gekost om de benodigde elites te cappen.SinergyX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:48:
[...]
Dat werd toen ook gezegd over de pvp-unlock packs, ware het niet dat je daarmee dus ook bij PvE characters alle (non-elite) skills meteen kon leren bij je eerste trainer (buiten 'capital only') en je heroes voorzien waren van _alle_ skills.
Zeker met opkomst van heroes was dat een gigantische voorsprong.
Mesmer.
Nou hopen dat ze snel met een vaste release datum komen zodat ik mijn scheur kalender kan gaan maken:)
hehe gek onnie
Ik dacht al wat lul je nou, maar het is echttooter schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:15:
Nou aankomende woensdag word zoals verwacht de laatste profession eindelijk aangekondigd
Mesmer.
Nou hopen dat ze snel met een vaste release datum komen zodat ik mijn scheur kalender kan gaan maken:)
En filmpje op Youtube, weet niet hoelang ie erop blijft staan aangezien ie dus te vroeg geleaked is:Originally Posted by Martin Kerstein View Post
Yes, Mesmer is the final profession. Seems like someone jumped the gun. Official reveal will be on Wednesday, stay tuned.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=g-wPHRE-z54]
Mesmer ziet er interessant uit, met zijn mindtricks. Vind vooral de female characters van de human en sylvari er erg nice in uitzien (en ik ga niet weer de fout maken van een male human mesmer in gw1, terwijl female zoveel nicer is
Dat gaat goed afwegen worden welke mijn eerste character gaat worden: necro of mesmer
En ja, nu is alleen nog de releasedate interessant voor mij, de rest ontdek ik wel ingame
[ Voor 21% gewijzigd door ninc op 12-12-2011 22:59 ]
Sluit ik me volledig bij aanninc schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:53:
En ja, nu is alleen nog de releasedate interessant voor mij, de rest ontdek ik wel ingame
Leuk en aardig om zo mondjesmaat info gevoerd te krijgen maar ik wil nu toch eindelijk eens met dit spel aan de gang.
[ Voor 19% gewijzigd door Nephalem op 12-12-2011 23:33 ]
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Ik om precies te zijn 15 secondeSnobbieh schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:53:
Hebben jullie allemaal al GW2 gespeeld?! Wat ik hier kan lezen is het net alsof een paar mensen al GW2 hebben gespeeld
[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2011 11:06 ]
Hahah, dan heb je meer bereikt dan mij. Gamescom 2010&2011 op een meter afstand gekeken naar de demo, maar de rij was verder te lang om zelf nog te kunnen spelen... so close and yet so far.SinergyX schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:05:
[...]
Ik om precies te zijn 15 secondeVerder wel uurtje ofzo meegekeken met andere die de game speelde. (gamescom 2011). En zeker bij direct mee kijken zie je beter hoe de look&feel is, mooi voorbeeld is bijvoorbeeld SWTOR; trailers altijd gelikt en actie-vol, maar de game zelf speelt erg goedkoop. Animaties zijn magertjes, scenery is ok, geheel voelt opeens niet zo 'epic' meer als in trailers.
Maar inderdaad, de gameplay filmpjes van TotalBiscuit zijn een must om te kijken, er is veel in te zien in goede kwaliteit en met gortdroge Engelse commentaar erbij
Ik ben wel steeds meer benieuwd naar de minimale specs die nodig zijn om GW2 überhaupt te kunnen draaien.
Verwijderd
Toch wel jammer dat je nu een soort spoken summoned met Illusionary Weaponry, in plaats van zelf als een malloot rond hakken.SinergyX schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:44:
Dus illusionaire weaponry is omgezet naar illusionaire vechtertjesVond de cast animatie in GW1 van mesmer altijd zo matig (rondje draaien, wijzen) dat ik enkel een Mesmer had voor PVP (tja, daar waren ze gewoon ziekelijk sterk).
*Zomgwtfbbq denkt met veel plezier terug aan de IW-Assasin DPS-tank build uit GW1*
Was gevalletje puur toeval, iemand die bezig was stapte opzij naar maat van hem, dus was de computer even 'alleen'. Kreeg meteen volle lading dat ik voordrong etc, who caresninc schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:57:
Hahah, dan heb je meer bereikt dan mij. Gamescom 2010&2011 op een meter afstand gekeken naar de demo, maar de rij was verder te lang om zelf nog te kunnen spelen... so close and yet so far.
Maar inderdaad, de gameplay filmpjes van TotalBiscuit zijn een must om te kijken, er is veel in te zien in goede kwaliteit en met gortdroge Engelse commentaar erbij![]()
Ik ben wel steeds meer benieuwd naar de minimale specs die nodig zijn om GW2 überhaupt te kunnen draaien.
Was op 2011 toch wel 1 van de 'packed' boots, MW3 en Fifa hadden wel bizar lange rijen maar kon je wel redelijk normaal doorheen lopen.
Qua specs dacht ik dat ze dezelfde gedachte wilde houden als bij GW1 en Aion, graphics zijn zo in te stellen dat ze zelfs op 'oudere' machines kunnen draaien (Aion ondanks zijn grootte - 25GB - draait eigelijk op best oude systemen nog aardig redelijk).
36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil
Die had ik al 2 dagen geleden gepost, zie berichten hierbovenJudge Nl schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:13:
Laatste profession filmpje, de mesmer:
YouTube: Guild Wars 2 - Mesmer Reveal Trailer
Maar de officiële site is nog niet geüpdatet, wachten ze nog lang mee dan
Ben voor mezelf er wel uit wat ik ga maken:
1- Sylvari Necro
2-Human Mesmer
3-Norn nog nader te beslissen
Kan er nu al niet meer op wachten
Laat ik het houden op:ninc schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:19:
[...]
Die had ik al 2 dagen geleden gepost, zie berichten hierboven![]()
Maar de officiële site is nog niet geüpdatet, wachten ze nog lang mee dan![]()
Ben voor mezelf er wel uit wat ik ga maken:
1- Sylvari Necro
2-Human Mesmer
3-Norn nog nader te beslissen
Kan er nu al niet meer op wachten
De enthousiasme van de profession nam de overhand bij het posten.
Mesmer! Veel te leuk
36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil
Qua wapens goed gevarieerd en confusion lijkt me ook een leuke condition om te verspreiden. Ook de mogelijkheid om clones en phantasms op te roepen, lijkt me erg grappig. Nu kan ik met mesmer en necro tenminste mijn onderdanen oproepenA mesmer can use a variety of magical, ranged, and melee weapons, including:
Main Hand: Sword, Scepter
Off Hand: Focus, Pistol, Sword, Torch
Two-Handed: Staff, Greatsword
Confused Condition
The mesmer introduces a new condition to our set called confusion. An enemy with confusion on them takes damage each time they activate a skill. This condition stacks in intensity, so the more confusion an enemy has, the greater the damage
Maar moet ook zeggen: de vijanden zien er ook indrukwekkend uit. Ze zien er nu meer uit als een echte tegenstander, ipv het kanonnenvoer in GW1.

Maargoed, aan de ene kant vind ik het wel jammer dat de laatste klasse toch nog de Mesmer is geworden, al lijkt het me, aan de equip-able wapens te zien (allemaal wat 'fysieker' dan een toverstafje), wel interessanter dan de Mesmer zoals die was in GW1. Hopelijk komt er binnenkort nog een 'echt' gameplay filmpje van de Mesmer, die skill-filmpjes zijn wel leuk in scene gezet, maar hoe die klasse nou daadwerkelijk speelt weet je nog niet.
[edit] Ze zitten blijkbaar nog steeds op schema: zoals eerder al werd genoemd, zou dit jaar nog de Closed Beta starten, wat nu aangekondigd is door een ArenaNet Developer.
(bron)We will officially enter Closed Beta Testing this Friday. It will be marked with an increase in our pool of testers. To clarify, this phase of testing is still under NDA and is not open to the public.
Based on the feedback we get from our current Closed Beta Testing, we will determine the next phases of our beta program in which we will open beta access to more people.
[ Voor 36% gewijzigd door SirNobax op 14-12-2011 20:44 ]
Pentaxiaan
De Closed Beta van Guild Wars 2 start deze vrijdag! Misschien krijgen we een kans
Haha, iedereen post meteen zonder te checken of het nieuws al gepost is. Maar is alleen maar positief. Zelf had ik verwacht dat ze al eerder aan de closed beta begonnen waren. Hopelijk snel een releasedate, maar zal nog wel effe op zich laten wachten, hun kennende met It's ready when it's ready.Snobbieh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:35:
Great news everyone!
De Closed Beta van Guild Wars 2 start deze vrijdag! Misschien krijgen we een kans
En een kans? Kans om in de beta te komen? Denk dat je eerder kans hebt om de oudejaarsloterij te winnen
Wat is wel wil spelen weet ik nog niet. Misschien maar eens een lijstje maken met wat iedereen is en kan. Die necro leek me wel grappig.
Maar vanwege dat wapen systeem heb ik het gevoel dat de gamefeeling met verschillende characters wat meer gelijkgetrokken wordt ivm GW1 (of bv wow)
[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-12-2011 22:33 ]
Ja, man, neem me nou niet mijn hoop wegninc schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:24:
[...]
Haha, iedereen post meteen zonder te checken of het nieuws al gepost is. Maar is alleen maar positief. Zelf had ik verwacht dat ze al eerder aan de closed beta begonnen waren. Hopelijk snel een releasedate, maar zal nog wel effe op zich laten wachten, hun kennende met It's ready when it's ready.
En een kans? Kans om in de beta te komen? Denk dat je eerder kans hebt om de oudejaarsloterij te winnenZe hebben al gezegd dat closed beta intern wordt gedaan met misschien wat externe aanvullingen die ze goed kennen. De enigste beta die wij misschien kunnen proberen is de open beta, maar dat is meer een soort van stress test voor de servers en als demo voor ons. Binnen 2 weken kun je het daarna toch in de winkel kopen.
Nu ik dat een klein beetje had
Hahah, ik had al hoop toen ik GW2 voor het eerst op Gamescom 2010 zag dat het nog dat jaar zou kunnen uitkomen, of tenminste begin 2011. Dus ben nu een beetje immuun geworden voor al die shitSnobbieh schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:41:
[...]
Ja, man, neem me nou niet mijn hoop weg![]()
Nu ik dat een klein beetje had
Haha geweldig! Leuke gasten bij ArenaNet.SirNobax schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:24:
Wat een grapjassen ook, bij ArenaNet, "Introducing the Minstrel".(dat flashding)
Hopen dat er nieuwe video materiaal komt van de Beta binnenkort
Verwijderd
http://www.reddit.com/r/I...er_ama_about_professions/
Een deel van de vragen en antwoorden zijn ook (makkelijker) hier te vinden: http://www.guildwars2guru...tions-answers-t24688.html
Voorbeelden:
Question: is there a necromancer elite skill similar to guild wars 1's Animate Flesh Golem?
Answer: Yes in fact we have an elite called Animate Flesh golem, that summons a large flesh golem who is very mean. You summon toggles to a skill called charge which sends your golem charging after your target knocking any foes in his way back. ~Izzy
Question #139: "Hey, thanks for taking the time to answer so many our questions! Recently, in one of the G-Star videos, it appeared as if a Guardian used a new elite- one that seemed to emanate a massive blue aura, with the Guardian then able to send out multiple blue flames. Could you perhaps name and detail this ability, elite or not?"
Answer "This elite is called Tomb of Wrath, it locks the Guardian in place for it's duration and gives them access to 5 new skills. One of those skills is called Judgement which knocks down all targets for 5s. (Which is the big blue light). The other skills are. Conflagrate: AoE Burn. Affliction: A projectile that cripples and weakness foes and bounces 10 times. Smiter's Boon: A swiftness and Might buff for all nearby allies. Zealot's Fervor: Grants frenzy to all nearby allies."
Question #4: "In WvW what is the maximum number of players allowed on one given map? Or what is the most people you've seen in a WvW at the office?"
Answer: "At least 500."
• Achievements are long-term goals with purely cosmetic rewards.
• Daily achievements are short-term, easy-to-complete goals that reward you with gold and experience.
• Monthly achievements are medium-term goals that encourage a variety of play and reward you with gold and experience.
• Titles can be earned by completing certain achievement tracks.
Thief Changes Overview
• Improved Steal – Instead having your skill bar change once an item was stolen, stealing now “pockets” the item and allows you to use your regular skills until you decide to use F1 to switch to the stolen item skill bar.
• Improved Backstab – Backstab was removed from the dagger skill bar and instead made into one of the many stealth skills. When stealthed, the first skill is changed to Backstab or similar, depending on what main-hand weapon you’re using (e.g., Sneak Attack for pistols).
Blog In het blog is uitgelegd hoe de achievements in elkaar zitten en welke veranderingen aan de thief zijn gedaan.
Verwijderd
https://docs.google.com/d...ElHl0lI5BCmhwufhau8&pli=1
Lees dat de open beta binnenkort van start gaat!
http://games.fok.nl/nieuw...s-2-in-voorbereiding.html
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Niets nieuws. Er is ongeveer al een jaar bekend dat het zou zijn:Potame schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:42:
Closed alpha (interne tests) --> closed beta --> open beta inplannen op basis van resultaten closed beta
Ondertussen is de eerste 'versie' van Closed Beta geweest (van 16 dec. tot 30 dec.). Logischerwijs zijn ze nu dus aan het kijken welke aanpassingen nodig zijn om de game naar open beta te brengen. Er is echter niets gezegd over de resultaten van de eerste closed beta (er volgen er in ieder geval nog een aantal). Mochten de resultaten slecht zijn dan zal de open beta nog wel een half jaar+ op zich laten wachten, zijn de resultaten positief dan kunnen we misschien over een aantal maand al wel spelen.
Mijn gok: Nog 2 a 3 closed beta testrondes (á 2 weken), ongeveer anderhalve maand dus. Closed beta afgelopen eind februari. Open beta daarna (hopelijk begin maart, maar zou ook zo maar juni/juli kunnen zijn). Denk dat de open beta / release ook deels af gaat hangen van de release van Diablo 3.
Als je bij een MMO release gaat zitten kijken naar andere games (en dan niet eens een andere MMO) kun je net zo goed ophouden... Komt altijd wel iets uit dat mogelijk potentiële spelers gaat trekken. D3, dan misschien een expansion voor een andere MMO, vervolgens een expansion voor Skyrim en ga zo maar door.NIEKler schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:42:
[...]
Niets nieuws. Er is ongeveer al een jaar bekend dat het zou zijn:
Closed alpha (interne tests) --> closed beta --> open beta inplannen op basis van resultaten closed beta
Ondertussen is de eerste 'versie' van Closed Beta geweest (van 16 dec. tot 30 dec.). Logischerwijs zijn ze nu dus aan het kijken welke aanpassingen nodig zijn om de game naar open beta te brengen. Er is echter niets gezegd over de resultaten van de eerste closed beta (er volgen er in ieder geval nog een aantal). Mochten de resultaten slecht zijn dan zal de open beta nog wel een half jaar+ op zich laten wachten, zijn de resultaten positief dan kunnen we misschien over een aantal maand al wel spelen.
Mijn gok: Nog 2 a 3 closed beta testrondes (á 2 weken), ongeveer anderhalve maand dus. Closed beta afgelopen eind februari. Open beta daarna (hopelijk begin maart, maar zou ook zo maar juni/juli kunnen zijn). Denk dat de open beta / release ook deels af gaat hangen van de release van Diablo 3.
Als de game goed in elkaar zit hoeft Anet zich echt niet druk te gaan maken over Diablo.
Een grote 'MEH' van mijn kant. Enigste waar ik nu nog enthousiast van word (gamewijs gezien danPotame schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:42:
Kleine (nou ja, best grote) bump
30/50 moet je wel makkelijk zien te halen, maar je moet er toch effe goed voor gaan zitten. Ben zelf 2 jaar geleden begonnen met aan GWAMM te werken, en had dat vorig jaar gehaald, en moest toen alleen nog zaishen rank en obsidian armor en wat minipets enzo. (voor 50/50 dan)Fiole schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:58:
Farmed iemand hier toevallig nog zooi voor Hall of Monuments? Ik heb geprobeerd om wat daarvan te doen maar ik kan het mezelf gewoon niet meer opbrangen (dat en omdat ik het spel echt niet meer goed ken...), terwijl ik dan wel af en toe een beetje jaloers kijk naar mensen die al 30/50 hebben...Denken jullie dat het nog waard is tijd hierin te investeren?
30/50 is dus te halen zonder al te erg farmen, maar je moet echt wel tijd in de titels steken. De 50/50 is een grote farm-frenzy waar ik een gruwelijke hekel aan heb gehad. Ben nu zelf bezig om een vriend 50/50 te krijgen, en dat kost veel geld
NIEKler schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:42:
Niets nieuws. [...]
Er is echter niets gezegd over de resultaten van de eerste closed beta (er volgen er in ieder geval nog een aantal). Mochten de resultaten slecht zijn dan zal de open beta nog wel een half jaar+ op zich laten wachten,
Lijkt me behoorlijk positief. ArenaNet heeft al meerdere malen laten weten dat ze geen haast hebben en eerst de resultaten van de Closed Beta afwachten voordat ze de volgende stap maken.[...] we’re currently in Closed Beta and planning has begun for an Open Beta [...]
Blijkbaar hebben ze dus genoeg informatie, anders zouden ze de Open Beta niet gaan inplannen.
Zeker gezien het spel al "klaar" is:
Ik geloof nooit dat NCSoft, ArenaNet 6 maanden laat aanklooien onder het mom 'de boel oppoetsen'. Daar is een volledig development team toch net iets te duur voor.[...] the game is effectively feature complete but needs polish & user feedback [...]
Persoonlijk verwacht ik binnen 2 maanden toch wel een Open Beta en een releasedate.
Tja, ik heb ook nog een paar keer GW1 opgestart, maar was er toch al gauw op uitgekeken. Ik ga me daar niet gefocussed op inspannen, dan maar geen rewards hoorHall of Monuments? [...] Denken jullie dat het nog waard is tijd hierin te investeren?
Pentaxiaan
Hmm ik vind je theorie niet zo logisch. De beta tests zijn klein, er doen weinig mee, de game is daar in tegen gigantisch en je kan niet in twee weken met een aantal mensen volledig testen. ArenaNet neemt de tijd om de game te perfectioneren dus ga er maar van uit dat de closed beta nog wel even gaat duren. Ik denk overigens niet dat de resultaten extreem slecht zullen zijn, aangezien er echt goed over het spel is nagedacht en daar door grote veranderingen bijna onmogelijk zijn, grote problemen moeten allang zijn voorkomen in de ontwikkeling.NIEKler schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:42:
[...]
Niets nieuws. Er is ongeveer al een jaar bekend dat het zou zijn:
Ook zit er waarschijnlijk tijd tussen de beta's. Reken dus niet op een open beta voor april.
\Joostjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:51:
[...]
Hmm ik vind je theorie niet zo logisch. De beta tests zijn klein, er doen weinig mee, de game is daar in tegen gigantisch en je kan niet in twee weken met een aantal mensen volledig testen. ArenaNet neemt de tijd om de game te perfectioneren dus ga er maar van uit dat de closed beta nog wel even gaat duren. Ik denk overigens niet dat de resultaten extreem slecht zullen zijn, aangezien er echt goed over het spel is nagedacht en daar door grote veranderingen bijna onmogelijk zijn, grote problemen moeten allang zijn voorkomen in de ontwikkeling.
Ook zit er waarschijnlijk tijd tussen de beta's. Reken dus niet op een open beta voor april.
Deels mee eens, maar bedenk je ook dat er inhouse al veel langer getest wordt, alleen worden er pas sinds kort ook buitenstaanders toegelaten mondjesmaat. Dus ik denk inderdaad niet dat die closed beta nog enorm lang hoeft te duren, afhankelijk van hoe snel ze de bugs die opduiken fixen natuurlijk.
Al met al verwacht ik GW2 zelf pas op zijn vroegst laat in de zomer.
http://www.arena.net/blog/dragon
Jup:AndrewBourgeois schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:10:
Het spel komt dit jaar nog uit:
http://www.arena.net/blog/dragon
Maar het was logisch dat het dit jaar nog zou uitkomen, alleen wanneerWe recently finished our first closed beta test, and we’re now ready to hold progressively larger events. In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate. And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year.

Waarschijnlijk komt ie in de zomer uit idd. Ze hebben het alleen over "many of you" en dat klinkt niet echt als een open beta. Het zou zomaar invite based kunnen zijn.
Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ik denk dat ze met "Open", eerder "non-coworker, vriend of familie" bedoelen zoals de huidige Closed Beta is. En niet dat iedereen die wilt, erin kan..Ze hebben het alleen over "many of you" en dat klinkt niet echt als een open beta.
Meer dan 5.000 spelers zou sowieso onzin zijn, om een enkele server/wereld volledig te testen op zaken die je in een closed-beta niet kan testen. Zelfs als je WvWvW wil testen, heb je nog steeds geen honderdduizenden spelers nodig die echte Open Beta's aan zullen trekken.
[ Voor 19% gewijzigd door SirNobax op 23-01-2012 10:33 ]
Pentaxiaan
Iig, er komen flink wat previews aan in februari en krijgen we eindelijk de details over alle systemen.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Van die laatste events was ik al helemaal niets degelijks meer tegengekomen, enkel maar wat off-screen troep.
Dat gepruts met camera's altijd, het is geen console.

Pentaxiaan
Dat is exact zoals ik er ook in zitBrutal1ty schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:29:
Voorlopig vermaak ik me wel met SWTOR maar deze game heeft m'n interesse al lang gewonnen =p
Wellicht dat ze (net als SWTOR) net voor live-gang nog een vergelijkbare beta-test gaan doen, waarbij iedereen die interesse heeft getoond in een beta-test uitgenodigd wordt, om het server-park en de queues te testen. Voor de rest denk ik ook dat er inderdaad nog altijd slechts een selecte groep zal mogen beta-testen.
Ach, hopelijk halen ze er dan de NDA af, zodat we lekker kunnen wegkwijlen de verschillende filmpjes en streams
Er is ondertussen wat duidelijkheid verschaft over de beta. Er zal geen 'open' beta zijn:Joostjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:27:
[...] Hopen dat dat in maart/april inderdaad geen open beta is [...]
bronWe purposely didn’t use the term “Open Beta”, we mentioned Beta Events. To some people Open Beta means unlimited access to the game and everybody on the interwebs can play it. This is not what we will do.
We will do Beta Weekend Events. Those of you who played Guild Wars might already be familiar with the concept. It means that many of you (like the blogpost says) will get a chance to participate in specific Events, but access won’t be unlimited – there will be some kind of selection criteria and the beta period will usually start on a Friday and end on the following Sunday.
Het komt er dus op neer dat we/sommigen in een aantal weekenden mogen spelen. Zoals eerder al aangegeven zal het aantal spelers 'aggresief groter worden', dus elke week meer spelers. Ik neem aan dat een release niet heel lang meer op zich zal laten wachten nadat de laatste 'weekend events' geweest zijn. Mijn twee cent: release in mei of juni.
5 accounts met ieder gwamm en 50/50? Als dat is wat je bedoelt, dan zeg ik eerst SICK en daarna krijg je ook wat respectAndrewBourgeois schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:19:
Zitten jullie in Nederlandstalige guilds? Ik speel momenteel niet meer, maar voor GW2 zou ik wel degelijk een deftige guild willen. Tot nu toe ben ik 100% PvE geweest, maar voor GW2 zou ik wel de 2 willen doen. 'k heb 5 accounts met GWAMM en 50/50.
Ik log af en toe nog es in, zit al sinds 2008 in dezelfde nederlandse guild, en bevalt me goed. Zijn zelfs een keer met een paar guildies gaan barbecue-en en wokken, echt rare shit om te luisteren hoe anderen het over GW hebben, en je verstaat ook nog alles
ES IST ZEIT FUR GW2!!! Wenn ich sage, Guild, sie sagen WARS! Wenn ich sage EINS, Sie sagen ZWEI!!!
Heb meteen weer die kale gast voor me op Gamescom
'k zie niet meteen een andere plek op GoT waar ik achter guilds kan zoeken, dus zijn er nog andere guilds die plannen hebben voor GW2? Ik zou graag een guild hebben met altyd 30+ mensen online.
Is er hier iemand van "The Ressurected Lions" of "Limburgse Jagers" ?
EDIT: By "The Ressurected Lions" willen ze niet weten van iemand die momenteel niet speelt. Zijn er hier andere active guilds met plannen voor GW2?
[ Voor 15% gewijzigd door AndrewBourgeois op 25-01-2012 10:38 . Reden: 1) Ik speelde ze samen, dus géén 772 uur speeltijd maar 386 == no freak xD 2) Andere guilds gezocht ]
Verwijderd
http://www.guildwarsinsid...ld-wars-2-pvp-roundtable/
Over de maart/april beta's. Ik denk dat het net zoiets als de GW1 beta weekends gaat worden. Waarschijnlijk gaan ze via fansites keys weggeven of misschien mensen met een GW1 account of pre-orders etc. Aangezien deze weekends ipv een normale open beta komen verwacht ik een release eind april of mei of juni.
Ik ben zelf officer en mede-leader van het GOT guild, wat momenteel meer een vriendengroep guild is dan een communitysite guild. Concrete plannen zijn er nog niet voor GW2, op het feit na dat we uiteraard weer GW2 gaan spelen en we zeker samen verder zullen gaan spelen.AndrewBourgeois schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:31:
'k zie niet meteen een andere plek op GoT waar ik achter guilds kan zoeken, dus zijn er nog andere guilds die plannen hebben voor GW2? Ik zou graag een guild hebben met altyd 30+ mensen online.
Is er hier iemand van "The Ressurected Lions" of "Limburgse Jagers" ?
Het GOT guild zit in een alliance met ondermeer "Limburgse Jagers", dus daarbinnen kan ik je evt. ook aan contactpersonen helpen.
Wel raar dat er zo weinig mensen in dit topic posten :-P
Verwijderd
Ik hoor allemaal goede verhalen en hoop inderdaad op een release rond juni..vakantiegeld in mei..meteen nieuwe pc en dan mag gw2 uitkomen..
Ik zit in een hele rustige en kleine guild..je merkt dat iedereen op gw2 wacht en maar 1 keer in een paar maanden online komt..ik zelf ben nu aant farmen voor mijn laatste titel; sweets.
Verwijderd
Zodra er maar iets niet heel erg goed uitziet begint de QQ , Gameplay en animatie is vele mate belangrijker dan GFX naar mijn mening en zolang het er beter uitziet dan vele andere MMO games is het prima
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 15:58 ]
Inderdaad, voor je het weet worden weer de (onterechte) vergelijkingen met Battlefield 3 etc uit de kast gehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:22:
Niet weer een discussie over GFX he , was dat met Swtor al meer dan zat .
Zodra er maar iets niet heel erg goed uitziet begint de QQ , Gameplay en animatie is vele mate belangrijker dan GFX naar mijn mening en zolang het er beter uitziet dan vel andere ander MMO games is het prima
Verwijderd
Aan de andere kant moet het misschien nu al voldoen aan de graphics standaard / verwachtingen van morgenVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:40:
het spel is nog (lang?) niet uit.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.