Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 18:09
Ik heb nog nooit van een skill counter gehoord, maar je zegt het al, incl monster skills. Waarschijnlijk zijn dat er veel meer dan in GW1.
Arenanet heeft al heel vaak gezegd dat ze voor kwaliteit ipv kwantiteit van skills gaan, en dat er minder skills zullen zijn als in GW1.

Oh en de balans komt ook deels uit het feit dat je eerste 5 skills een set zijn. Dus in elke set zit waarschijnlijk een erg goede skill maar die kun je dus niet allemaal bij elkaar proppen zoals bij de meeste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Maar stel ik ben een human warrior en bij level 20 denk ik, ik wil geen warrior meer zijn maar een necromancer. Kan ik dan door andere wapens te gebruiken ineens van class veranderen?

Ik kreeg deze indruk omdat je skills gekoppeld zijn aan je wapen?
En omdat ik overal lees dat je niet meer op specifieke classes hoeft te wachten om een raid te gaan doen. Maar dat elke class dit nou kon/kan.

[ Voor 22% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-09-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Komt uit een recent interview.
Q: How many skills should we expect in Guild Wars 2 versus Guild Wars?
A: Right now GW2 has about 800 skills some of which are monster specific. Currently Guild Wars has about 1300 skills due to all the expansions, but at launch GW had about 400 originally.
Overigens hadden de meeste monsters in GW (naar mijn weten) voornamelijk dezelfde skills als spelers. Het zou mij verbazen mocht dat in GW2 opeens heel anders zijn. Ik denk ook dat met "monster skills" voornamelijk de speciale aanvallen van vehicles (de mountable mortieren, kanonnen, etc) en unieke aanvallen van de grote bosses zijn (Barradin-statue, draken) word bedoeld.
Kan ik dan door andere wapens te gebruiken ineens van class veranderen?
Nee, je klasse staat vast. De 'skillset' die bij een wapen krijgt, verschilt ook onderling tussen de klasses. Een Warrior met een longbow zou dus andere aanvallen kunnen hebben dan een Ranger met hetzelfde wapen.

[edit]
Kijk eens aan, in dat interview staat ook hetgene wat ik mij herrinerde over die onthulling van de laatste klasse.
Q: What's the 8th profession?
A: (Much laughter) Eric Flannum: "We've announced 8 professions already! Remember the Commando?" (More laughter)
We will announce the 8th profession by the end of the year.

[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 07-09-2011 22:08 ]

Pentaxiaan

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:33
SirNobax schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:39:
[...]
Persoonlijk zit ik ook niet op een Mesmer, als laatste klasse, te wachten. Hopelijk verassen ze ons gewoon met een unieke klasse; iets origineel, iets 'uitgedachts', op dezelfde manier als (de nieuwe) Sylvari.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe ze de Mesmer gaan invullen en hoe het hele enchantments/hexes principe er uit gaat zien. Enige dat ik hierover zo snel kan vinden met google is dat hexes niet meer bestaan in GW2. Een Mesmer als illusionist, op een geheel nieuwe manier ingevuld (illusionary weapons, bijv) zou naar mijn idee wel interessant kunnen worden.

Mesmer was toch altijd een van de niet-standaard professions van GW1, in vergelijking met de 'standaard' Warrior, Elementalist, Monk, etc.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

KoekjevanLU schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:15:
[...]

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe ze de Mesmer gaan invullen en hoe het hele enchantments/hexes principe er uit gaat zien. Enige dat ik hierover zo snel kan vinden met google is dat hexes niet meer bestaan in GW2. Een Mesmer als illusionist, op een geheel nieuwe manier ingevuld (illusionary weapons, bijv) zou naar mijn idee wel interessant kunnen worden.

Mesmer was toch altijd een van de niet-standaard professions van GW1, in vergelijking met de 'standaard' Warrior, Elementalist, Monk, etc.
Klopt, maar toch heb ik mezelf erg nuttig kunnen maken met m'n Mesmer! Vooral tegen casters was je als mesmer snel klaar, maar dat veranderde toen er Heroes kwamen. Gewoon een Norgu of Gwen als interupter meenemen en die waren altijd sneller dan een mens. Het nadeel was natuurlijk dat ze niet altijd de juiste skill interupten.

Het valt me trouwens op dat er niet heel veel goed materiaal is van de Gamescom 2011, die van The Cynical brit is 1 van de weinige, met goed beeld en geluid. Ook speelt hij het spel fatsoenlijk, in tegenstelling tot een boel mensen die rondrennen als een kip zonder kop.

Dus als iemand hier nog goede Gamescom 2011 footage heeft (youtube) dan graag even de link posten! Ben nog op zoek naar Human -> Necromancer :p

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30
Van wat ik zag op de Gamescom, speelde het gros ook 'als kip zonder kop' :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:34
koekoek2003nl schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:58:
Maar stel ik ben een human warrior en bij level 20 denk ik, ik wil geen warrior meer zijn maar een necromancer. Kan ik dan door andere wapens te gebruiken ineens van class veranderen?

Ik kreeg deze indruk omdat je skills gekoppeld zijn aan je wapen?
En omdat ik overal lees dat je niet meer op specifieke classes hoeft te wachten om een raid te gaan doen. Maar dat elke class dit nou kon/kan.
Ik geloof dat 4 (van je 8 ) skills gekoppeld zijn aan je class, en 4 aan je wapen/kit

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
heeft iemand een idee wanneer dit spel uit zou kunnen komen? kan gewoon echt niet meer wachten :| moet spelen!!

• Joostjah
Bernardo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:53:
[...]
Dus als iemand hier nog goede Gamescom 2011 footage heeft (youtube) dan graag even de link posten! Ben nog op zoek naar Human -> Necromancer :p
Je had zelf ook even kunnen zoeken maarja: YouTube: Guild Wars 2 GC2011 Sylvari Necromancer Male PvP - YouTube
SinergyX schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:58:
Van wat ik zag op de Gamescom, speelde het gros ook 'als kip zonder kop' :P
Jep.
Basekid schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:26:
[...]
Ik geloof dat 4 (van je 8 ) skills gekoppeld zijn aan je class, en 4 aan je wapen/kit
Lees de TS eens door.. ;) eerste 5 zijn afhankelijk van je wapen\class combinatie. Een mage met een staff krijgt andere skills dan een necro met een staff. De overige 5 zijn afhankelijk van je race\class en kun je zelf kiezen.
LuckyLukeNL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:58:
heeft iemand een idee wanneer dit spel uit zou kunnen komen? kan gewoon echt niet meer wachten :| moet spelen!!
Zoals al héél erg vaak is gezegd, niemand weet het zeker, want het spel is word gereleased 'wanneer het af is'. Op dit moment wordt gespeculeerd (door fans) op de eerste helft van 2012.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Welk level zijn al die characters van die filmpjes? max level? Dan vind ik het niet echt super spectaculair zegmaar....

• Joostjah
koekoek2003nl schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:28:
Welk level zijn al die characters van die filmpjes? max level? Dan vind ik het niet echt super spectaculair zegmaar....
Welk filmpje? Die pvp die ik net postte was max level, maar zeer gelimiteerd aangezien het structured PVP was. Dus iedereen dezelfde armor ed. Van PVE zijn nog geen filmpjes van max level, hoogste wat ik heb gezien was lvl 59 geloof ik.

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Asura week
http://www.arena.net/blog/prepare-your-minds-for-asura-week

en voor de liefhebbers de Charr knuffel
http://www.arena.net/blog...-guild-wars-2-charr-plush :P

[ Voor 49% gewijzigd door LuckyLukeNL op 08-09-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Over die laatste profession, volgens mij wordt dat een mesmer. Een guildie had het er over dat dat vrijwel zeker was, omdat in de demo al een foe te zien was die mesmer is. Weet niet precies alle details, maar dat zou ook in een filmpje te zien zijn.

Ik kan overigens ook niet wachten op GW2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Thesserd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:02:
Over die laatste profession, volgens mij wordt dat een mesmer. Een guildie had het er over dat dat vrijwel zeker was, omdat in de demo al een foe te zien was die mesmer is. Weet niet precies alle details, maar dat zou ook in een filmpje te zien zijn.

Ik kan overigens ook niet wachten op GW2!
Dit wisten we nog niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Dat is al een hele tijd bekend, maar zegt verder weinig over de laatste profession.

Tijdens de Catacombs dungeon fan-gebeuren, gebruikten Ascalonian Ghosts o.a. de 'Mesmer'-skill Blackout. Dat kan net zo goed een specifieke "monster-skill" zijn en is ook niet meer dan logisch, gezien de catacombs GW1 terrein is.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 09-09-2011 13:13 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
  • Laatst online: 03-04 13:09
mesmer en necro waren mijn beste proffessions. Eerste wat ik ga kiezen in GW2 is necro. hoop dat minion master nog goed werkt.

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 18:42
Ik moet nog eens gaan kjiken wat mijn eerste profession gaat worden. Mijn huidige main is een Dervish dus moet op zoek naar een nieuwe main prof :(

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn main is ook een Dervish. Welke het meeste in de buurt komt is toch de Guardian. Daar ga ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Kans op caster is toch wel het grootst, gezien de hoge hoeveelheid physical-based classes die al bekend zijn. Als we de guardian even als magical rekenen (daar lijkt Arenanet ook nadruk op te leggen) is het 3v4 in nadeel van de casters.

Warrior - physical
Thief - physical
Ranger - physical
Engineer - physical

Necromancer - magical
Elementalist - magical
Guardian - magical

Daarbij hebben alle bovenstaande hebben een mogelijkheid tot aanvallen van afstand en zijn ze (meer of minder) uniek. Ik zie niet in hoe ze nog een niet-magische classe kunnen toevoegen die op een unieke manier iets toevoegd.

Guardian is in zekere mate de goddelijke kant (beschermen etc), Necromancer de ondode magie en Elementalist de elementen. Logisch gevolg daarbij is een mesmer/psionic achtige classe, voor het vlak van de psyche om weer het unieke van elke class te beschermen.
Ik noem psionic, vanwege alle mogelijkheden tot gebruik van de omgeving die we zien. Mogelijkheid tot gooien van bv objecten zou iets meer toevoegen dan alleen misbruiken van de psyche die we bij GW1 mesmers zien.

Wat betreft skills, het combo principe maakt dit eigenlijk eindeloos zoals te zien in het filmpje van de Ranger. Het heeft dus geen zin daarnaar te kijken.
Daarbij heb je een max van 6 skills (iedereen zegt 8, maar vergeet dat er verplichte skills zijn zoals heal). Daardoor hoeft Arenanet slechts de balance tot aan 6 skills te bekijken en hoe die onderling samenwerken. Niet zoals in WoW 20-30 skills gezamelijk, wat voor WoW gevolgen had zoals cc chains (stunlock).

[ Voor 36% gewijzigd door Xanaroth op 11-09-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Myrdreon schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:43:
Kans op caster is toch wel het grootst, gezien de hoge hoeveelheid physical-based classes die al bekend zijn. Als we de guardian even als magical rekenen (daar lijkt Arenanet ook nadruk op te leggen) is het 3v4 in nadeel van de casters.
Daarbij hebben alle bovenstaande hebben een mogelijkheid tot aanvallen van afstand en zijn ze (meer of minder) uniek. Ik zie niet in hoe ze nog een niet-magische classe kunnen toevoegen die op een unieke manier iets toevoegd.
Het is maar hoe je het bekijkt. Een caster is iemand die vooral distance aanvallen heeft. Elke class kan zowel distance als niet distance aanvallen, ze leggen toch altijd de nadruk op een van de twee.

Distance
Elementalist
Ranger
Necromancer
Engineer

Niet distance
Warrior
Guardian
Thief (zit op 't randje..)

Dus het is ook 3v4 met Niet distance in het nadeel, geen caster dus. Vind het niet zo'n goed argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Joostjah schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:51:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Een caster is iemand die vooral distance aanvallen heeft. Elke class kan zowel distance als niet distance aanvallen, ze leggen toch altijd de nadruk op een van de twee.

Distance
Elementalist
Ranger
Necromancer
Engineer

Niet distance
Warrior
Guardian
Thief (zit op 't randje..)

Dus het is ook 3v4 met Niet distance in het nadeel, geen caster dus. Vind het niet zo'n goed argument.
Ik vind jouw argument eerlijk gezegd juist een stuk minder aangezien elke class een volwaardige ranged optie ter beschikking heeft. Of iemand daar nadruk op legt of niet ligt aan de speler, niet aan een gebrek aan potentieel van die professie.
Dit was juist een stokpaardje voor Anet om het 'natuurlijke' nadeel dat melee ranged classes hebben t.o.v. casters in (met name) PvP ongedaan te maken.
Dus lijkt me dan vrij tegendraads om vervolgens wel de professies op zo een manier onder te verdelen.

Wat betreft de laatste class, er zijn intussen zo enorm veel hints gegeven die op een Mesmer duiden dat het me eerlijk gezegd enorm zou verbazen als dit niet zo blijkt te zijn.
Wordt btw wel tijd dat ze eens met die laatste reveal op de proppen gaan komen, maar eerst Asura week :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nephalem op 12-09-2011 01:40 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks maar ik zocht "Human Necromancer", de Sylvari had ik al gezien. Die heb ik nog nergens kunnen spotten eigenlijk, in ieder geval niet met fatsoenlijk beeld en geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Bernardo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:30:
[...]

Thanks maar ik zocht "Human Necromancer", de Sylvari had ik al gezien. Die heb ik nog nergens kunnen spotten eigenlijk, in ieder geval niet met fatsoenlijk beeld en geluid :P
Volgens mij is dit gewoon een human female gezien het haar. Dat staat ook op GW2Guru waar ik het filmpje vandaan heb.

Nog wat filmpjes, dit is 100% human:

720p cam (tutorial)
YouTube: Guild Wars 2 - Necromancer Gameplay - GamesCom 2010 - YouTube

720p cam (low-medium level)
YouTube: Necro PAX East 2011 Gameplay 1 of 3.MOV - YouTube

720p direct recording(vooral onderwater, low-medium level)
http://www.gamespot.com/p...Beditor%3Ball%3Btitle%3B3

720p cam (tutorial)
YouTube: Paris Games Week 2010 Guild Wars 2 Gameplay Nécromant - YouTube

1080p cam (medium level)
YouTube: PAX East 2011 - Guild Wars 2 - Necromancer Gameplay - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[..] geen caster dus. Vind het niet zo'n goed argument.
Anet had al een hele tijd geleden verteld dat professions als volgt zijn:
  • 2 soldiers (Guardian, Warrior),
  • 3 Adventurers (Thief, Ranger, Engineer)
  • 3 Scholars (Necromancer, Elementalist, ***).
Dus een caster, of op zijn minst, een cloth-wearer zal het sowieso worden.

De laatste "sketch" toont in ieder geval ook aan dat je geen zwaar bepantserde melee klasse hoef te verwachten.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.guildwars2.com/images/6/6e/Professions_reveal_detail_6.png

Tenzij ze ons dus compleet in de maling nemen, kan je dus gewoon een 'caster' verwachten.
(al hoop ik nog steeds dat het geen mesmer is :/ )

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 12-09-2011 23:30 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
SirNobax schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:27:
[...]

Tenzij ze ons dus compleet in de maling nemen, kan je dus gewoon een 'caster' verwachten.
(al hoop ik nog steeds dat het geen mesmer is :/ )
Ja dat weet ik allemaal wel, heb zelf de TS geschreven hè. Alleen mijn post was om te laten zien dat het argument van Myrdeon niet helemaal correct was. Verder ga ik er ook gewoon van uit dat het de Mesmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 18:03

D-rez

dexels

Hoe koel zou het zijn als het toch een healer zou worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
D-rez schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:52:
Hoe koel zou het zijn als het toch een healer zou worden. :D
Bijzonder oncool en uiterst onwaarschijnlijk. Hiermee zouden ze hun hele principe van het afwijken van de 'Holy Trinity' (zie topicstart) in één klap overboord gooien.

Dit is juist wat mij ontzettend doet uitkijken naar dit spel, geen 'LF Healer' meer en 'One more tank needed for ...'. Niet langer "dan maar een Monk aanmaken, kom ik tenminste ook ooit nog es in een party".

Sowieso heb ik niet het idee dat er iets van een klassiek party-systeem is (heb ik zo geen bron voor, maar dit maak ik zo op uit alle demo's etc die ik tot nu toe gezien heb en het feit dat ze meer met dynamic event werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

:( maar ik speelde zo graag monk. Do not underestimate the power of a good monk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
D-rez schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:21:
:( maar ik speelde zo graag monk. Do not underestimate the power of a good monk!
Ook ik heb leuke tijden gehad met mijn monk in GW1, maar als Monk je ding is vrees ik dat GW2 dan niet jouw spel gaat worden.

Nu moet ik zeggen dat, zeker in de begintijden van GW1 het erg leuk was om wat voor profession dan ook te spelen, het was in die tijd een heel erg sociale game. Toen er meer massa kwam, werd het meer klassieke 'Blame the <anyone but me>' parties. Hopelijk komt dit sociale weer terug in GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

persoonlijk vind ik dat factions het spel om zeep geholpen heeft voor de reguliere speler. Nightfall maakte dit ruim goed, maar helaas slechts tot iedereen Nightfall had afgerond. Daarna is voor mij de lol er afgegaan omdat de spelers te verspreid waren.
De eerste 2 jaar waren voor mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
D-rez schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:39:
Dit gevoel heb ik ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nightfall vond ik persoonlijk de slechte van de hele serie, EotN maakte enorm veel goed, maar Nightfall zeker naar het einde was zo compleet ongeloofwaardig en dom-belachelijk moeilijk gemaakt, ik heb NF ook maar op 1 character uitgespeeld.

An sich zou een smite-monk niet eens zo'n slecht idee zijn, soort van 'holy' versie van de necro.

Het was pas na EotN dat ik echt met mesmers ging spelen, eigenlijk nooit wat mee gedaan :P

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 13-09-2011 10:08 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik vond nightfall toch echt 100x beter te doen en interessanter van verhaal dan factions. Op 2 missies na, perfect alleen te doen (als paragon).
SinergyX schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:02:
An sich zou een smite-monk niet eens zo'n slecht idee zijn, soort van 'holy' versie van de necro.
of Prot, voor de buffs ea! kun je toch een soort van tank zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door D-rez op 13-09-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
SinergyX schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:02:
Nu zijn er natuurlijk al wel de nodige overeenkomsten tussen Smite-Monks en Mesmers. Denk alleen bijvoorbeeld al eens aan 'Smite Hex' en 'Shatter Hex'. Of het nu 'Holy' of 'Illusionary' damage is, een kniesoor die op het verschil let :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
KoekjevanLU schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:10:
[...]

Sowieso heb ik niet het idee dat er iets van een klassiek party-systeem is (heb ik zo geen bron voor, maar dit maak ik zo op uit alle demo's etc die ik tot nu toe gezien heb en het feit dat ze meer met dynamic event werken)
Dat is er wel, kijk maar goed:
YouTube: Guild Wars 2 Game Preview - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Vond persoonlijk GW het best tot aan Nightfall eigenlijk. Toen de heroes werden ingevoerd ging teamplay over de kling. Puur qua verhaallijn en spel op zich was Nightfall geweldig (blijft mijn favoriete campaign om door te spelen met als kers op het toetje the Realm of Torment) maar die heroes hadden wat mij betreft achterwege mogen blijven.
Maar aan de andere kant was een dergelijk toevoeging wel een oplossing voor mensen die niet constant met guild parties (kunnen) spelen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• KoekjevanLU
Inderdaad. Die had ik nog niet gezien. Youtube is momenteel nogal overspoeld met (solo) filmpjes van GamesCom en PAX. Wel erg vet allemaal overigens :9~

• Diabolica
  • Laatst online: 03-04 13:09
D-rez schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:39:
persoonlijk vind ik dat factions het spel om zeep geholpen heeft voor de reguliere speler. Nightfall maakte dit ruim goed, maar helaas slechts tot iedereen Nightfall had afgerond. Daarna is voor mij de lol er afgegaan omdat de spelers te verspreid waren.
Helemaal mee eens.
Begin van het spel grijs gespeeld met alle proffessions alle skills unlocked. speelde lekker mee met top guild in pvp.
Toen kwam factions waar ik nog aardig in bij ben gebleven. En de factions spellen wel grappig vond. Maar begon toen de spreiding al te voelen.
Bij het derde deel heb ik nog maar even gespeeld. toen had ik er genoeg van.
sociaal ging het er op achteruit en vond het een beetje jammer om weer alle spells te gaan unlocken.

Kijk wel uit naar GW2 omdat dan iedereen weer bijna op 0 begint. en je massaal door het veld begint te rennen. Heerlijk zo het begin van een goed spel.

• Joostjah
Asura\Rata Sum trailer

• Xanaroth
D-rez schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:21:
Ik denk dat de Guardian deze rol aardig goed kan vervullen. Op de juiste momenten bijvoorbeeld aegis gebruiken zal, net als bij GW1, een verschil kunnen maken.
Alleen ben je per se 'prot monk' met het tegenhouden van schade, geen dedicated healing meer.

Ik vraag me wel af, door dat hele dynamic event gebeuren, hoe lang het zal duren voordat je elke versie van een event hebt gehad - ofwel echt het spel uit hebt.
Hoop wel dat ze vasthouden aan het lage max level, zodat je gemakkelijk alts kan aanmaken net als in GW1.

• Joostjah
Myrdreon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat de Guardian deze rol aardig goed kan vervullen. Op de juiste momenten bijvoorbeeld aegis gebruiken zal, net als bij GW1, een verschil kunnen maken.
Alleen ben je per se 'prot monk' met het tegenhouden van schade, geen dedicated healing meer.

Ik vraag me wel af, door dat hele dynamic event gebeuren, hoe lang het zal duren voordat je elke versie van een event hebt gehad - ofwel echt het spel uit hebt.
Hoop wel dat ze vasthouden aan het lage max level, zodat je gemakkelijk alts kan aanmaken net als in GW1.
Er zijn 1500 DE's geloof ik, dus je bent wel even zoet.
Het max level is echter verhoogt naar 80, maar dankzij de flatleveling curve duurt het niet extreem lang (elk lvl duurt even lang).
Er staat zo'n 120 uur voor level 80, dit is vastgelegd door de developer, in de praktijk is het altijd korter. Dus het is te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Maar zijn dat slechts het aantal verschillende events, of is elke unieke versie van een event meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat bedoel je met 'elke unieke versie van'? Een event chain heeft dezelfde inhoud, maar het ligt er natuurlijk aan wat de acties van de spelers zijn en welk deel van de event chain getriggerd wordt. Om maar het centaur voorbeeld weer te gebruiken ;) :

Centaurs vallen dorp aan -> doe je als speler niets, centaurs nemen dorp over en bouwen nieuw aanvalsfront -> als speler moet je het dorp weer terug nemen, of op een andere manier bijdragen zoals het aanvallen van supplyroutes van de centaurs naar dat dorp -> lukt je dat niet, centaurs gebruiken aanvalsfront om nieuwe dorpen aan te vallen -> etc, etc.
De centaurs zullen dus tot een bepaald punt doorgaan (ze zullen niet heel Tyria overnemen natuurlijk) en jij moet als speler zien te proberen ze weer terug te drijven naar dat eerste punt, waar ze dat eerste dorp weer moeten aanvallen.

Ik ben er van overtuigd dat je zelden een area weer bezoekt en weer eenzelfde deel van een event moet/kan voltooien, ik denk dat daar wel genoeg variatie in zit.
En daarbij, die Elite Events (Tequatl bijv.) zitten aan het einde van een chain van 20-25 events (ik gebruikte bijna het woord quests |:(), dus die zul je niet iedere dag/week tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Wat ik bedoelde is meer:

Event1:
Centaurs vallen dorp aan -> doe je als speler niets, centaurs nemen dorp over en bouwen nieuw aanvalsfront

Event2:
als speler moet je het dorp weer terug nemen, of op een andere manier bijdragen zoals het aanvallen van supplyroutes van de centaurs naar dat dorp

Even3t:
centaurs gebruiken aanvalsfront om nieuwe dorpen aan te vallen

3/1500 gemelde DE's, elke versie van het event is onderdeel van het totaal.

Of
Event:
Verhaal van de Centaurs.

1/1500 gemelde DE's, maar unieke versies zijn niet meegeteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 16-09-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ah zo. Bij mijn weten is het je laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop echt niet dat ze de lvl cap naar beneden gaan bijstellen, eerder naar boven. 20 was belachelijk, een paar uur nodig om het te bereiken. Die alts aanmaken vind ik altijd een waste of time, je gaat alles opnieuw doen..saai hoor. Ik weet meestal na 5 lvls of ik de prof leuk vind om verder te spelen, daar hoef ik geen max lvl voor te zijn. Nu kun je gewoon met een char die DE's gaan doen, wordt niet saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
20 in Prophecies was je nog aardig tijdje mee bezig, het was Factions waar het echt snel ging, Nightfall vond ik ook niet bijzonder snel (zeker niet door de verplichte questchain).

Maar lvl cap zegt niets in de game, zoals ze al zeiden, willen ze je laten vechten op elk level alsof het 'end content' vechten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik en dat vind ik ook super. Alleen ben ik van mening dat een lage lvl cap voor mij toch niet leuk is. Als je lang moet spelen om max te worden, maak je tenminste nog wat mee. Nadat je max bent kun je vaak 2 dingen doen: farmen voor items en nog enkele titels halen en/of nieuwe char aanmaken en het allemaal weer overnieuw doen. Beide vind ik saai, dus geniet ik zo veel mogelijk van het lvlen. Maar dat is iets persoonlijks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Oeh ziet er erg vet uit, thuis ff helemaal kijken! :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:32:
Ik hoop echt niet dat ze de lvl cap naar beneden gaan bijstellen, eerder naar boven. 20 was belachelijk, een paar uur nodig om het te bereiken. Die alts aanmaken vind ik altijd een waste of time, je gaat alles opnieuw doen..saai hoor. Ik weet meestal na 5 lvls of ik de prof leuk vind om verder te spelen, daar hoef ik geen max lvl voor te zijn. Nu kun je gewoon met een char die DE's gaan doen, wordt niet saai.
Het is al lang bekend dat max level 80 is en daar gaat ook niets meer aan veranderen? En het maken van alts is in GW2 een stuk interessanter, verschillende rassen betekent verschillende starter areas en de DE system betekenen dat de kans groot is dat je bij het opnieuw spelen van een area andere DE's voor je kiezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:52:
Dat snap ik en dat vind ik ook super. Alleen ben ik van mening dat een lage lvl cap voor mij toch niet leuk is. Als je lang moet spelen om max te worden, maak je tenminste nog wat mee. Nadat je max bent kun je vaak 2 dingen doen: farmen voor items en nog enkele titels halen en/of nieuwe char aanmaken en het allemaal weer overnieuw doen. Beide vind ik saai, dus geniet ik zo veel mogelijk van het lvlen. Maar dat is iets persoonlijks :P
Maarja, dan krijg je situaties als WoW, waar 'het echte spel' pas op 85 begint. Waarom moet je dan uberhaubt van 1 naar 85 gaan, als het toch maar een grindfest is om 85 aan te tikken? Bij bijvoorbeeld Factions was je al lvl20 voordat je uberhaubt bij Heltzers aankwam, dan moet je nog zeker 50% van de game afwerken. En EotN was zelfs compleet max level, ik ben juist blij dat er geen 'link' is tussen content en level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah

• Xanaroth
SinergyX schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:14:
[...]

Maarja, dan krijg je situaties als WoW, waar 'het echte spel' pas op 85 begint. Waarom moet je dan uberhaubt van 1 naar 85 gaan, als het toch maar een grindfest is om 85 aan te tikken? Bij bijvoorbeeld Factions was je al lvl20 voordat je uberhaubt bij Heltzers aankwam, dan moet je nog zeker 50% van de game afwerken. En EotN was zelfs compleet max level, ik ben juist blij dat er geen 'link' is tussen content en level.
Dit klopt, je moet het niet met WoW willen vergelijken kwa levelling. In WoW ga je als een zombie zo snel mogelijk het hele spel door om maar bij max level te komen. Maar dan houd het op of word het een grindfest en krijg je inderdaad verveling of constant hetzelfde herhalen.

GuildWars (1 in ieder geval) was je altijd level 20 met de beste wapens/armor rond het moment dat je 25-50% van het spel door had gespeeld en nam je het op tegen monsters die even sterk waren (lvl20-22). Alles daarna was geen grindfest, daarna begon het spel pas (want monsters bleven wel sterker worden - tot level 34 in normal mode) waarbij de enige manier om sterker te worden was om zélf beter te worden in het spel.

Vervolgens kwam HardMode, wat inhield dat je het volledige spel een 2e keer kon spelen (hoog replay gehalte) met je karakter met als enige verschil dat het nog moeilijker was.

Zodoende had je in WoW mensen die al na een maand na een expansion afhaakten - ze hadden max level bereikt en alles gezien. In GuildWars is het normaal om 1000+ uur te spelen en nog niet klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Zeer recente favoriete race poll op GW2Guru:

Asura 135 26.68%
Charr 87 17.19%
Human 87 17.19%
Norn 70 13.83%
Sylvari 127 25.10%

Total 506

Asura van minst favoriet naar meest favoriet, wat zon raceweekje kan aanrichten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 20:49
De kromheid van gw1: Gastje met uberdure armor, weapons enzo, kan niet verder met Vizanuh Square NM. Heb em effe geholpen, hij bleek henchies te gebruiken, had slechte builds en wist gelukkig wel zelf een goede build te runnen. Effe met hem gepraat, blijkt dat ie alleen maar UW doet, en daardoor genoeg geld heeft voor everlasting tonics te kopen.

Nu mag iedereen doen en laten wat hij/zij zelf wilt, maar het is toch krom dat je alleen vette armor/weapons/items kunt krijgen door veel te farmen? Doordat iedereen maar farmt, denkt men dat GW1=UWsc. Hopelijk kan GW2 hier verandering inbrengen en zullen mensen de game weer spelen, ipv denken dat er maar 1 manier is om het te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
ninc schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:40:
Doordat iedereen maar farmt, denkt men dat GW1=UWsc. Hopelijk kan GW2 hier verandering inbrengen [..]
Wat zou je in GW2 dan kunnen "farmen" (tot zover bekend is)?
  • Je persoonlijke storyline? Lijkt me niet.
  • Dungeons? Solo (henchmen/heroes heb je niet meer) een low-level dungeon inrennen, om erachter te komen dat je in je eentje direct afgemaakt word omdat je statistieken teruggeschaald worden naar het level van de dungeon. Dat zal hem dus ook niet worden.
  • Dynamic events? ... Misschien, maar met uitgebreide event-branches, 'cooldowns' en de verscheidenheid kwa event-objectives kan je dat (imho) niet 'farmen' noemen.
Het zal allemaal wel meevallen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Sagaris schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:58:
[...]

Het is al lang bekend dat max level 80 is en daar gaat ook niets meer aan veranderen? En het maken van alts is in GW2 een stuk interessanter, verschillende rassen betekent verschillende starter areas en de DE system betekenen dat de kans groot is dat je bij het opnieuw spelen van een area andere DE's voor je kiezen krijgt.
Ik had een filmpje gezien (kan hem zo 123 niet terug vinden) Daar zeiden ze dat je op den duur ook in de begin area's van andere rassen kon komen. Zodat je de DE die daar zijn ook kon spelen.

Wat ik zelf nog een beetje vreemd vind is:

Wat hij hier verteld rond 52 seconden. Dat er NPC's kunnen verhuizen omdat jij iets in de persoonlijke storyline hebt gedaan.
Maar als ik samen speel met een vriend en maak compleet andere keuzes zodat die NPC's b.v. nog gewoon op een hutje in de hei wonen. dan zou hij dus andere NPC's op andere plekken in zijn scherm zien dan ik?

(nu ik dit schrijf lijkt het weer vrij logisch, snap niet zo goed waarom ik hier nou zo vreemd tegen aan keek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
koekoek2003nl schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:44:
Maar als ik samen speel met een vriend en maak compleet andere keuzes zodat die NPC's b.v. nog gewoon op een hutje in de hei wonen. dan zou hij dus andere NPC's op andere plekken in zijn scherm zien dan ik?

(nu ik dit schrijf lijkt het weer vrij logisch, snap niet zo goed waarom ik hier nou zo vreemd tegen aan keek)
Mogelijk doen ze dit zoals ook CoH (van NCsoft) dit doet, moment dat een partyleader andere keuzes heeft gemaakt die de gameplay beinvloeden, krijgen alle andere party members een bericht in de trand van 'you will now experience the world through the eyes of the partyleader'.

In het ergste geval gaat het dus 'phased content' worden, zoals enorm veel wordt gedaan in WoW. An sich geen probleem als ze dus ook bovenstaande er aan toevoegen, maar zoals het in WoW is gedaan, is simpelweg .. klote.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
[...]
Wat hij hier verteld rond 52 seconden. Dat er NPC's kunnen verhuizen omdat jij iets in de persoonlijke storyline hebt gedaan.

Had ergens gelezen dat als je met 2 man een personal storyline ingaat, dan de content van player 1 wordt gespeeld. Dus als hij keuze A heeft gemaakt, en speler 2, keuze B, dan zal men de gevolgen laten zien van keuze A en speler 2 kan hier ook geen invloed op uitoefenen. Als spelers 2 dan wilt spelen, moeten ze de volgorde in de party veranderen, en zal alles gaan zoals speler 2 heeft gekozen.

Enigste verschil die je samen kunt zien, is in dynamic events en er staat eerst een mooi dorpje, met veel inwoners. Als je dan later terugkomt en niemand heeft geholpen, kan het zijn dat het dorpje een verlaten spookstad is geworden.
SirNobax schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:55:
[...]

Wat zou je in GW2 dan kunnen "farmen" (tot zover bekend is)?
  • Je persoonlijke storyline? Lijkt me niet.
  • Dungeons? Solo (henchmen/heroes heb je niet meer) een low-level dungeon inrennen, om erachter te komen dat je in je eentje direct afgemaakt word omdat je statistieken teruggeschaald worden naar het level van de dungeon. Dat zal hem dus ook niet worden.
  • Dynamic events? ... Misschien, maar met uitgebreide event-branches, 'cooldowns' en de verscheidenheid kwa event-objectives kan je dat (imho) niet 'farmen' noemen.
Het zal allemaal wel meevallen.
Heb er dus ook echt zin in, weg met die UWsc shit met die assa's, maar gewoon het spel spelen zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah

Als dit NPCs zijn (dus waar je niet tegen vecht), lijkt me dit geen probleem? Zo zal het wel zijn denk ikl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Je kon voor een 50k complete armor hebben (max ratings en runes) samen met max wapens (met max bonussen).

Dat UWsc is dan wel leuk kwa geld, maar je word er niet sterker van. Sure, je kan Obsidian kopen a 250-500k per armor piece, maar het is daarmee niet sterker dan het onderdeel van de 50k set. Letterlijk het enige verschil is in het uiterlijk.

Dus je kan je afvragen tot in hoeverre 'farmen' daar bestond, aangezien het je geen vooruitgang opleverde.

Snap trouwens niet hoe die race poll de norn zo laag heeft staan. Misschien omdat de tot zover bekende skills enkel als elite beschikbaar zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Xanaroth op 23-09-2011 19:08 ]

• Joostjah
Hoewel hij er niet veel van snapt toch wel leuk: (Total Bisquit)

[ Voor 39% gewijzigd door Joostjah op 24-09-2011 15:56 ]

• SinergyX
My Blood fiend apears to be getting his ass kicked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Joostjah schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:55:
Hoewel hij er niet veel van snapt toch wel leuk: (Total Bisquit)
[video]
Toch weer een erg leuk filmpje. Toch weer een reeks vette details: hoe de staff verandert in een soort 'shadow-scythe' tijdens het casten; het event met dat ENORME schip; de quest met de vlammerwerper; Deel twee is inmiddels ook te vinden op Youtube. "An explosive packing-bull; Come on! Blow up!"

Al die demo-filmpjes geven toch al wel een erg 'polished' gevoel. Krijg meer en meer zin hier aan te beginnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
KoekjevanLU schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:58:
[..] het event met dat ENORME schip [..]
Geinig is trouwens dat je in een van de vorige filmpjes die boot uit het water zag stijgen, net voor het Epic event van die Draak startte.

Deze dus; om 29:14.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Wat me ook opvalt (tegenvalt) als je de commentaren van zulke filmpjes leest en opmerkingen op een aantal forums, is dat mensen toch op zoek zijn naar "Welke profession is nu het beste als ik wil tanken/healen?".

Waarom kunnen/willen mensen dit principe niet loslaten en blijven ze op zoek naar een manier om de traditionele rollen te 'forceren'? Hoop dat dergelijke mensen zoveel mogelijk wegblijven bij GW2, het sociale en vrije van GW2 is juist wat me zo trekt. Nu neem ik aan dat Arenanet hier bovenop blijft zitten en de skills die mensen voor deze een traditionele rollen gebruiken blijft nerfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
KoekjevanLU schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:24:
Waarom kunnen/willen mensen dit principe niet loslaten en blijven ze op zoek naar een manier om de traditionele rollen te 'forceren'? Hoop dat dergelijke mensen zoveel mogelijk wegblijven bij GW2, het sociale en vrije van GW2 is juist wat me zo trekt. Nu neem ik aan dat Arenanet hier bovenop blijft zitten en de skills die mensen voor deze een traditionele rollen gebruiken blijft nerfen...
Tja, het Holy Trinity principe, een niet nader te noemen game is daar grotendeels verantwoordelijk voor. Neemt trouwens niet weg dat GW dit systeem wel had en dat zijn elementen die je vrij moeilijk nog uit een spel krijgt.

Guardian klinkt al meteen 'tankerish', dus gok dat het gros die met die class gaat spelen ook de intentie had om als 'tank' te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
SinergyX schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:29:
[...]

Guardian klinkt al meteen 'tankerish', dus gok dat het gros die met die class gaat spelen ook de intentie had om als 'tank' te gaan spelen.
Dat is inderdaad een veelgehoorde. Ook schijnt een waterelementalist veel 'heal' skills te hebben en wordt hier en daar genoemd als mogelijke dedicated healer. Al lijkt me dit meer schijn, als je de filmpjes kijkt healt hij iets van ~20pt per cast, terwijl de characters tegen die tijd al 8k hp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maarja, ze moeten iets van 'controle' (agro) inbouwen om elke boss encounter goed te laten lopen, anders staat zo'n boss zo'n 20x rond te draaien wisselend van target, zeker met cone/AoE moves wil je dat niet hebben. Je kan vrij moeilijk elke class ook dezelfde defenses geven, dat is vaak het moeilijkste aspect om goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
SinergyX schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:14:
Maarja, ze moeten iets van 'controle' (agro) inbouwen om elke boss encounter goed te laten lopen, anders staat zo'n boss zo'n 20x rond te draaien wisselend van target, zeker met cone/AoE moves wil je dat niet hebben. Je kan vrij moeilijk elke class ook dezelfde defenses geven, dat is vaak het moeilijkste aspect om goed te krijgen.
Is het niet zo dat bosses überhaupt niet 1 target aanvallen? Als ik bijvoorbeeld naar die dragon-demo kijk, valt hij gewoon continue het hele speelveld aan op verschillende manieren (bonewall, poison, die vingers die overal poppen) en is er dus geen noodzaak voor 1 controle, omdat iedereen altijd overal gevaar loopt.
Je zult een keuze maken van het deel van het speelveld waar je je mee wilt bemoeien en daar kijken waar op dat moment behoefte aan is (protection, support, healing, ressurect, etc) of gewoon lekker damage gaan doen als dat je ding is.

Ze sturen er wel op aan dat je meer dynamisch speelt, afhankelijk van de situatie. Dit maakt natuurlijk, zoals je al aangeeft, de balans tussen de professions erg lastig goed te krijgen.

• Joostjah
Oud nieuws, staat al een half jaar op de FAQ van de officiële site.

• KoekjevanLU
Joostjah schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:31:
[...]

Oud nieuws, staat al een half jaar op de FAQ van de officiële site.
Niet helemaal oud nieuws, dit is een herbevestiging. Ze liggen dus nog op schema (voor zover er een schema bekend is).

Nog weer een leuke demo van TotalBiscuit, ditmaals ondersteund door Colin Johanson van Arenanet. Welliswaar het bekende 'undead-dragon-event', maar de combinatie van demo en commentaar van Arenanet maakt het wel weer interessant:

<edit: video toegevoegd />

[ Voor 34% gewijzigd door KoekjevanLU op 28-09-2011 17:34 ]

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023

Hier deel twee,

hehe gek onnie

• ninc
Bah bah bah. Steeds als ik die filmpjes kijk, log ik weer effe in GW1, en realiseer ik me weer waarom GW1 zo saai is geworden. Het is tijd voor GW2 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst las ik toevallig dat de release date bekend is, wellicht een beetje onduidelijk maar hij word verwacht in Q4 2011. ;)
Dus dat is neem ik aan Oktober-November-December? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:47:
Laatst las ik toevallig dat de release date bekend is, wellicht een beetje onduidelijk maar hij word verwacht in Q4 2011. ;)
Waar las je dat? Een officiële bron (NCSoft, ArenaNet)? Sorry to burst your bubble, maar zij hebben niets uitgebracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ook al kan ik niet wachten GW2 te gaan spelen, dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, aangezien (zie post hierboven, van Nephalem) Arenanet pas recent heeft bevestigd dat tegen de eind van dit jaar de closed beta zal starten (op schema, zoals al lange tijd aangekondigd op hun site).

Daarna volgt dan nog de open beta, aan het eind daarvan wordt pas aan release gedacht.

<edit: link toegevoegd />

[ Voor 17% gewijzigd door KoekjevanLU op 30-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
De release datum is bekend, hij wordt verwacht in Q4 2011? Je spreekt jezelf een beetje tegen.

En het wordt sowieso ergens in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Geloof ergens in oktober is de laatste GW2 stand waarbij het spel speelbaar is voor publiek (demo stijl), daarna gaat hij Q4 in closed beta.
Haast onmogelijk dus dat Q4 ook nog release is, tenzij de beta extreem kort wordt... maar dat is haast niet te doen met 1 proffession onbekend/ongetest en vele skills nog niet klaar voor gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 30-09-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Gesproken voice-overs zijn momenteel niet eens volledig in het spel geimplementeerd. Sommige NPC hebben helemaal geen stem, en o.a. Charr spelers, klinken als de zus van Microsoft Sam.

Linky _O-

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2011 00:11 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
SirNobax schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:01:
Gesproken voice-overs zijn momenteel niet eens volledig in het spel geimplementeerd. Sommige NPC hebben helemaal geen stem, en o.a. Charr spelers, klinken als de zus van Microsoft Sam.

Linky _O-
Daarvan is al min of meer bevestigd tegen reporters dat het wel erin komt voordat de game in release gaat. Maarja, dat is dan ook typisch zo'n polish ding dat niet zo van belang is.
Als je kijkt hoe het eruit ziet en speelt laat zien dat ze wel de juiste prioriteiten hebben (zoals dat het inderdaad is gelukt met vuur-component wanneer je aanval door vuur gaat) of hoe bijvoorbeeld de ramen en het dak van clocktower kapot kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Hier zijn nog twee filmpjes van de Eurogamer Expo. De developers leggen de basics en nog meer uit:

Deel 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=97V38aW6GEQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero Dotus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 14:28
Het is nu al een maand stil rond GW2, ik denk (en hoop vooral :P ) dat dit de zogeheten stilte voor de storm is en dat we binnenkort nieuws over de achtste profession krijgen (mesmer? :D) en dat we voor 2012 begint bekend zijn met de release date en (wellicht) de open beta datum.
Het begint nu toch wel lang te duren, en ze moeten uitkijken dat de game niet grafisch al bijna outdated is als hij eenmaal uitkomt, dat zal toch een hoop potentiele kopers schelen aangezien dat een belangrijk criterium is vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Hero Dotus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:59:
Het is nu al een maand stil rond GW2, ik denk (en hoop vooral :P ) dat dit de zogeheten stilte voor de storm is en dat we binnenkort nieuws over de achtste profession krijgen (mesmer? :D) en dat we voor 2012 begint bekend zijn met de release date en (wellicht) de open beta datum.
Het begint nu toch wel lang te duren, en ze moeten uitkijken dat de game niet grafisch al bijna outdated is als hij eenmaal uitkomt, dat zal toch een hoop potentiele kopers schelen aangezien dat een belangrijk criterium is vandaag de dag.
Denk dat ze in november/december met de laatste profession komen, en dan langzaam aan informatie over hoe het met de closed beta gaat en een mogelijke releasedate.

Grafisch gaat het echt niet outdated worden, komt mede ook door hun speciale stijl die ze hanteren voor gw2, de painterly artistic look (of zoiets) dus het zal niet van je ubergeile specs afhangen of het wel mooi is of niet.

En als je graphics als enigste criterium hebt voor spellen te kopen, dan mis je toch veel goede games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Ze houden de gemoederen nog weer even warm met een blog over de Grawl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
Helemaal mee eens. Nog steeds geen spetterend nieuws sinds Gamescom als ik t goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach das allemaal maar betrekkelijk , kijk naar Wow graphics van 5 jaar terug en nog steed meest gespeelde MMO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiZasteR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 14:14
Dit is zeker dé game waar ik naar uit kijk. Ik heb Guild Wars 1 ruim 2000 uur gespeeld (vooral PvP) en dat beviel heel goed. In Guild Wars 2 lijkt ook de PvE een waar feest te worden. Ben er zeker van dat ik met Guild Wars 2 heel wat jaartjes bezig kan zijn.
Ik hoop alleen wel dat ze de release niet te lang meer rekken, ik volg elk nieuws al ruim anderhalf jaar en het wachten wordt wel dodelijk :p maar naar verwachting zal het Q1/Q2 volgend jaar worden, gezien aan hoe mooi en af alles er nu al uitziet.

edit: Zijn de filmpjes van TotalBiscuit al geplaatst? zo niet dan zou ik die zeker aanraden, die geven (naar mijns inziens) de beste first-time-experience weer.

[ Voor 13% gewijzigd door DiZasteR op 28-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
DiZasteR schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:25:
Dit is zeker dé game waar ik naar uit kijk. Ik heb Guild Wars 1 ruim 2000 uur gespeeld (vooral PvP) en dat beviel heel goed. In Guild Wars 2 lijkt ook de PvE een waar feest te worden. Ben er zeker van dat ik met Guild Wars 2 heel wat jaartjes bezig kan zijn.
Ik hoop alleen wel dat ze de release niet te lang meer rekken, ik volg elk nieuws al ruim anderhalf jaar en het wachten wordt wel dodelijk :p maar naar verwachting zal het Q1/Q2 volgend jaar worden, gezien aan hoe mooi en af alles er nu al uitziet.

edit: Zijn de filmpjes van TotalBiscuit al geplaatst? zo niet dan zou ik die zeker aanraden, die geven (naar mijns inziens) de beste first-time-experience weer.
Verwachting is inderdaad Q1/Q2. (Volgens de fanbase he) Zelf verwacht ik em ook in die periode, alles wat later is zou ik uitermate teleurstellend vinden. De filmpjes van TotalBiscuit zijn al een gespost in dit topic. Zelf zijn dit de wat betere filmpjes, in grafische kwaliteit, en gameplay. En natuurlijk wat britse humor erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Ik hoop dat ze blijven ontwikkelen voor deze game, aangezien je geen abonnement hoeft af te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
wezzal schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:40:
Ik hoop dat ze blijven ontwikkelen voor deze game, aangezien je geen abonnement hoeft af te sluiten...
Guild Wars 1 wordt nog altijd doorontwikkeld en deze is ook van het 'Buy once, play forever'-principe. Dus hier hoef je niet bang voor te zijn.

(Extra) inkomsten halen ze uit nieuwe expansions en een aantal shop-items. Extra storage-panelen, extra characterslots, Costumes (puur cosmetische zaken). Zonder ook maar iets uit de shop te kopen kun je overigens het spel 100% normaal spelen, deze zaken zijn puur 'voor de heb'.

Zelf heb ik voor GW1 ooit een extra characterslot gekocht, verder eigenlijk nooit iets, rest heb ik gewoonweg geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 11:04
Na het bekijken van de filmpjes van TotalBiscuit kan ik niet wachten om te spelen!
Volgens de faq op de guild wars 2 wiki zal de closed beta voor eind 2011 zijn. Hopelijk zal de open beta snel volgen waarop de final zal uit komen!

Hoop op Q1, Q2 van 2012!

Tot die tijd maar even zoet zijn met Winds of Change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik was gister een beetje treurig om te zien hoe Battlefield 3 op mijn laptop draaide. Maar dit had ik van tevoren al wel verwacht.
Maar ik vroeg me net af wat de specificaties van GW2 zouden zijn. Natuurlijk een stuk minder/lager dan Battlefield 3 en eigenlijk verwacht ik wel dat het gewoon goed draait op mijn laptop.

Toshiba Satellite L500-126
Core2Duo T6500 2.1Ghz
ATI Radeon HD4650
4Gb geheugen

Moet toch makkelijk kunnen? Wat verwachten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat wel moet lukken, alleen is de vraag of je daar genoegen mee neemt? Ikzelf wacht al een hele tijd met de aanschaf van een nieuwe pc en heb daarbij een deadline welke gelijk is aan de release datum van gw2, met de nieuwste specs (3d, groot scherm (laptopscherm is te klein voor gw2 als je het mij vraagt), beste videokaart, etc.)

De eisen zullen niet echt hoog zijn, maar mijn ervaring is dat ik altijd ruim boven de aanbevolen specs wil gaan zitten.

Ps: bf3 deed het op mijn oud beestje ook niet of nauwelijks:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
als guildwars 2 net zo makkelijk gaat scalen als gw1 dan moet het wel lukken.
Als je dan ook genoegen neemt met mindere eye candy(wat ik wel een must vind.)

Gw 1 draaiden toen nog goed op oudere systemen (128 mb geforce 5600 in een pci bus.)
terwijl dat toen al redelijk verouderde hardware was.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
It’s been a little while since we’ve provided you with an update about the current state of Guild Wars 2, so today I thought I’d share some of the things we’ve been working on these past few months. We are heads down, hard at work on the continued development of the game, and I’m happy to report that things are progressing very nicely on all fronts. From art and sound to filling out and polishing all of the content in the game, we’re making great strides toward completing Guild Wars 2.
Verder meer informatie over veranderingen aan de engineer en ranger profession en over de cross profession combos:

http://www.arena.net/blog...ment-update-by-jon-peters

[ Voor 26% gewijzigd door ninc op 05-11-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tooter schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:50:
Gw 1 draaiden toen nog goed op oudere systemen (128 mb geforce 5600 in een pci bus.)
terwijl dat toen al redelijk verouderde hardware was.
Het draaide ook best goed op een Geforce mx4400 AGP kaart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 20:13
61 FPS stable op een 320M :p Gaat er nooit over, of nooit onder. Technisch toch wel 1 van de beste games ooit lijkt me, hij detecteert zelfs die ene Hz.
De meeste games forceren gewoon op 30 of 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:32
Voor wie het nog niet gezien heeft. Komt namelijk niet op hun YouTube kanaal. http://www.guildwars2live...-of-Guild-­Wars-Episode-1
Pagina: 1 ... 4 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.